Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
The Eagle schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:47:
Vermoed dat de HBO content van een andere plek vandaan komt dan movies en series. Zou me niks verbazen als Ziggo voor HBO gewoon doorgeefluik is en de GC rechtstreeks op HBO inplugt.

Persoonlijk was ik het gemekker met met name RTL XL op de smart TV zo zat dat ik een Pi met Kodi ben gaan gegruiken. Retrospect er op voor alle gemist streams en gaan. Geen gezeik, geen betaling aan Ziggo voor een slect werkende dienst, geen reclame tussendoor, en vooral: niet al je persoonlijke details achter hoeven laten bij weer een account.
Sinds ik die Pi heb gebruik ik het smart deel van de tv eigenlijk niet meer. Mogelijkheden met dat ding zijn legio en van alles wat ik hier hoor en waar ziggo een dienst voor probeert te pushen heb ik nog niks gelezen dat op Kodi niet kan :)
Ziggo is inderdaad een doorgeef luik van HBO, Film1 en etc (nja de etc valt wel mee haha).
Ziggo heeft geen rechten op HBO zoals bij Ziggo Sport.
Als HBO zegt tegen ziggo: jullie klanten mogen uitsluitend via de Horizon kijken en NIET via een app. Dan heeft Ziggo zich daaraan te houden en anders is het namens HBO: Doei ziggo, tot nooit.

Zo kan je HBO gewoon bij HBO zelf bestellen, hun laten dit door Ziggo verwerken (want tsja, het moet natuurlijk wel via hun signaal bij jou binnen komen. Oftewel; doorgeef luik). Volgens mij verdient Ziggo dan ook 0 euro per klant die HBO afneemt (ik dacht dat de prijs voor HBO bij zowel HBO als Ziggo gelijk was). HBO is dan ook gewoon puur en alleen een keuze die ze klanten willen geven, want geld ervoor vragen terwijl de concurrent dat niet doet, tsja dat kan je klanten kosten (klanten die waarde hechten aan HBO). Wel hanteren deze zendermaatschappijen (zoals HBO) een soort van bonus systeem: ah KPN jullie hebben ons 2.000 HBO klanten opgeleverd, hier heb je 500 euro (iets in die richting).

Wat een attacks op Ziggo zeg, al deze reacties (niks tegen jou, *knip*. Niet op de man spelen.) kan je ook in het Telfort, KPN, Vodafone en etc topic plakken..

ReplayTV niet werkend op Chromecast? 100% logisch, 100 redenen zijn gegeven en zwaar en dichtgetimmerd onderbouwd. Dat meneer Bollywood dat allemaal onzin vind is 100% zijn eigen probleem... Als hij niet wilt snappen hoe de TV wereld werkt op deze planeet, dan is dat toch echt zijn probleem.
Dit is niet iets wat Ziggo fout doet, dit is hoe de TV wereld werkt. Met ReplayTV zijn het niet alleen de rechten, waar Ziggo grof geld voor moet betalen aan de zendermaatschappijen om überhaupt ReplayTV op de Horizon mogelijk te maken. Het gaat ook om het opnemen en illegaal verspreiden wat een Chromecast mogelijk kan maken.

Enige alternatief is de illegale weg, dan zou hij deze maar moeten bewandelen want legaal is er niks wat hem aanstaat. Echter gaat hij vanaf dat moment pas beseffen waarom het zo goed beveiligd en dichtgetimmerd is; wat nu op tv komt kan je niet morgen downloaden (real life series zoals uhm bijv Wie is de Mol, ik noem maar wat). Juist doordat een eigen apparaat niet toegestaan is (zo'n apparaat maakt illegaal verspreiden mogelijk, en dat willen de zender maatschappijen niet. Daar kan Ziggo niks aandoen, die hebben andermans regels na te leven.).
Zeiken over de praktijken richting Ziggo is dan ook ongepast en niet logisch, de beste tweaker moet dan gaan klagen bij ALLE zender maatschappijen.

*knip*.

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 09-02-2017 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
ANdrode schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:01:
[...]

Ik kwam toevallig wat tegen en hier gaan wij niet blij van worden :X

De Intel Puma 6 chips die in kabelmodems gebruikt worden hebben een bekend probleem dat jitter veroorzaakt. De Compal CH7465 staat op deze lijst.

Daarover is een DSL Reports thread en test tool.
Holy crap. Dat bevestigt wel wat we zien inderdaad. Dit ziet er niet goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
UltraSub schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:51:
[...]

Holy crap. Dat bevestigt wel wat we zien inderdaad. Dit ziet er niet goed uit.
Hmm maar ik zie hier niet de ubee modems bij staan (niet in de link en niet op google), terwijl het gros volgens mij een ubee gebruikt tegenwoordig?
Hoe zit het hiermee dan denk je? Want wel zie ik de ondertussen 10-15 jaar oude Arris erbij staan, maar die worden allang niet meer geleverd. Waren volgens mij ook modem-only dingen en geen modem-routers, althans bij Ziggo (UPC) dan. De cisco in het lijstje is volgens mij ook nooit door Ziggo geleverd? Uiteraard is de lijst niet compleet, maar ook google laat me niet veel anders zien.

Daarnaast, jitter, gaat dat niet over geluid (analoog naar digitaal wat fout kan gaan), en staat dat niet volledig los van dit tcp/udp probleem?

Kan zijn dat deze term natuurlijk nu veel breder gebruikt wordt, maar ik heug me dat dit voornamelijk ging om bepaalde (geluid)apparatuur en niet over internet modems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:13
ANdrode schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:01:
[...]

Ik kwam toevallig wat tegen en hier gaan wij niet blij van worden :X

De Intel Puma 6 chips die in kabelmodems gebruikt worden hebben een bekend probleem dat jitter veroorzaakt. De Compal CH7465 staat op deze lijst.

Daarover is een DSL Reports thread en test tool.
Goed gevonden enkele maanden geleden toen de box werd uitgeleverd kwamen er heel veel klachten in Nederland. Er is toen veel geschreven op het Chello forum en op de Ziggo Community meen ik. Toen kwam de software update met de kleine "a" erin en ging alles een stuk beter.

De klachten toen bestonden uit trage website, torrent crashes etc. Het verhaal wat een mede Tweaker schets klopt wel, er zitten vele 10tallen zo DNS requests (UDP) in een website bezoek naast het HTTP (TCP) verkeer. Een ICMP ping is native ook vaak gebaseerd op UDP.

Maar nog steeds met de laatste software is hij een stuk meer "spikes" dan de oude modems. Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1659295/Capture.PNG

Ik heb mijn smokeping historie moeten deleten, omdat ik naar een lagere test frequentie ben gegaan met smokeping. De achterliggende gedachte was, als er slechts een klein QoS upload profiel beschikbaar is voor UDP ivm DDOS attacks oid. Dan wil ik mijn eigen browse experience niet teniet doen door de (QoS) UDP lijn dicht te drukken met smokeping testen 8) Maar het maakte niet uit helaas, misschien minimaal, maar dat kan ik niet vergelijken omdat je de grafieken moet deleten na het wijzigen van de sample frequentie. Er zit hardcoded een sample id in de RRD files oid.

De vraag is nu hebben wij de build die op het forum wordt benoemd als " IPv4 ICMP is gefixed maar IPv6 niet" Immers de klachten over niet functionerend internet zijn weg bij de Ziggo Connectbox, het is doodstil in vergelijking tot eind vorig jaar. Of hebben we de software waarin deze UDP spikes nog wel actief is maar hadden we een paar maanden terug een nog grotere bug te pakken.

Wie zal het zeggen...

In het Ziggo Community gedeelte zag ik vragenuurtjes aan de product managers, daar staan uitspraken over IPv6 op de modems. Maar ook dat er in 2017 een software release komt waarin de klant (none bridge) zelf zijn DNS servers kan wijzigen.

Tevens zijn er plannen om de klant vooraf toestemming te laten geven om de modems te laten upgraden automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Hoe zit dat nou met het jitter verhaal? Heeft de Connect Box hier ook last van wanneer hij in Bridge staat?

Overigens, we hadden het gisteren al over het rechtenverhaal per land; ook de EU is wakker geworden.

http://www.totaaltv.nl/ni...n-geoblocking-begin-2018/
Het lang verwachte akkoord is goed nieuws voor wie bijvoorbeeld films op zijn Nederlandse Netflix abonnement wil bekijken in een ander EU-land. De nieuwe regel gaat in principe niet gelden voor landen die buiten de Europese Unie vallen, zoals Zwitserland, Noorwegen en toekomstig Groot-Brittannië. In de rest van Europa moet de nieuwe Digital Single Market een feit worden.
Jammer genoeg dat Sky Sports met hun UK thuisbasis niet meer in de EU zit, anders had ik wel kansen gezien om legaal naar Sky F1 te kijken ;-)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:09
Dat Jitter etc. is dat alleen merkbaar bij bijvoorbeeld gamen?

Mijn prille ervaring tot nu toe met de connectbox zijn eigenlijk vrij positief (maar ik game dus niet).
In vergelijking met mijn eerdere setup (Cisco EPC3925 bridged -> Linksys EA4500 router) werkt de connectbox vele malen sneller op wifi, dat merk ik in mijn browsers op telefoons,ipad en NUC.

Voorlopig nog geen haperingen of trage sites etc, hopelijk blijft dat zo :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 07:28:
Hoe zit dat nou met het jitter verhaal? Heeft de Connect Box hier ook last van wanneer hij in Bridge staat?

Overigens, we hadden het gisteren al over het rechtenverhaal per land; ook de EU is wakker geworden.

http://www.totaaltv.nl/ni...n-geoblocking-begin-2018/

[...]

Jammer genoeg dat Sky Sports met hun UK thuisbasis niet meer in de EU zit, anders had ik wel kansen gezien om legaal naar Sky F1 te kijken ;-)
34 euro per maand voor Sky Sports 8)7 ik heb best geld over voor wat extra zenders maar dat soort prijzen slaat echt alles, je kan niet los Sky F1 nemen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 06:50:
[...]
De vraag is nu hebben wij de build die op het forum wordt benoemd als " IPv4 ICMP is gefixed maar IPv6 niet" Immers de klachten over niet functionerend internet zijn weg bij de Ziggo Connectbox, het is doodstil in vergelijking tot eind vorig jaar. Of hebben we de software waarin deze UDP spikes nog wel actief is maar hadden we een paar maanden terug een nog grotere bug te pakken.
Dat vorige issue voelde als een memory leak. De Connect Box werd dan echt heel traag. Een veel groter probleem. Ze speculeren ook dat het in het vastleggen van een connectie in de state table zit, sluit aan bij mijn gevoel.
Eerder liep de connectie table gewoon vol en werd hij echt heel traag

Als je de thread leest bij DSL reports dan ontdek je dat het modem een erg lastige architectuur heeft (X86, ARM, DSP in één soc). Misschien komt het daardoor.
Bullet NL schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 07:28:
Het modem van @Wopper staat in bridge mode iirc en hij observeert ook de jitter op de ping. Ik gebruik het woord jitter maar zou het ook 'poisson verdeling met fysiek ondergrens' kunnen noemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f7JBdOQKsjG0CSIFME8thJ0h/full.png

Dit plaatje laat het mooi zien (dit is de wachttijd tot je een http response krijgt (een 302 redirect) van een bepaalde webserver. Het gemiddelde (mean) en het gemiddelde van de gemiddelden is ok maar de outliers zijn verschrikkelijk.

De outliers worden afgeknipt maar zijn er tot > 150ms. Dezelfde test vanaf een andere locatie (KPN) heeft deze jitter niet.

Doordat een pagina veel requests doet is de kans dat je een outlier tegenkomt "best groot"
martinusz schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:52:
Dat Jitter etc. is dat alleen merkbaar bij bijvoorbeeld gamen?

Mijn prille ervaring tot nu toe met de connectbox zijn eigenlijk vrij positief (maar ik game dus niet).
In vergelijking met mijn eerdere setup (Cisco EPC3925 bridged -> Linksys EA4500 router) werkt de connectbox vele malen sneller op wifi, dat merk ik in mijn browsers op telefoons,ipad en NUC.

Voorlopig nog geen haperingen of trage sites etc, hopelijk blijft dat zo :)
Ik game ook niet ;). Het is een subtiel effect waardoor een andere verbinding (met hogere gemiddelde ping/lagere bandbreedte) sneller aanvoelt.

Ik merk het wanneer ik wisselde tussen een Level3/Surfnet verbinding en thuis. Of wanneer ik surf met of zonder VPN.

De combinatie van het ingebouwde wifi van de CH7456LG/Connect Box en het modem zelf is wel zeker beter dan dat van de EPC3928 en zijn ingebouwde wifi. Slecht wifi >>> Hogere RTT met outliers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
menzo schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:33:
[...]

En met nu.nl heb je nog eens dat je eerste request via de VS gaat als je naar http://nu.nl gaat in plaats van http://www.nu.nl

Omdat ze http://wwwizer.com/naked-domain-redirect gebruiken.
en niemand die ze verteld dat ze dat gewoon op hun eigen server kunnen regelen met een simpele redirect met .htaccess 8)7

code:
1
2
3
RewriteEngine on  
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.
RewriteRule ^(.*)$ http://www.%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 11:45
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:58:
Inmiddels ook een chromecast gekocht maar wat ik al wist.. ziggo wil niet dat we movies xl en replay kunnen gaan kijken via chromecast. Ik vindt dit kinderachtige manier van marketing. Tja, anders hoeft niemand meer een horizon meuk decoder he. Vindt het belachelijk want ik betaal toch abbonements geld en dan laat mensen dan zelf uitmaken op welke manier wij movies xl of replay tv kunnen gaan kijken. Beste is gewoon enkel tv basis nemen en geld wat je daarmee bespaard kun je netflix nemen die wel chromecast accepteerd.
Het is nog veel erger met een CI module, als je in een oud UPC gebied woont kun je dus geen Movies & Series XL kijken maar in een oud Ziggo gebied wel :(
Maar wel één prijs hanteren en dus straks 2€ meer gaan betalen voor iets wat je niet kan kijken 8)7

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
ANdrode schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:19:

Ik game ook niet ;). Het is een subtiel effect waardoor een andere verbinding (met hogere gemiddelde ping/lagere bandbreedte) sneller aanvoelt.

Ik merk het wanneer ik wisselde tussen een Level3/Surfnet verbinding en thuis. Of wanneer ik surf met of zonder VPN.
Ja dat gevoel heb ik ook ik zoek alleen een manier om het te meten, alhoewel dat met smokeping al wel heel helder moet zijn.

Hmm vanavond de Ubee321b eens terugzetten, je kan zelf modems activeren is mijn ervaring als je ze default maakt met een paperclip. Wel leuk om even mee te prutsen, de ConnectBox is misschien beter na zijn 2017 update.

Ik ervaar eigenlijk exact hetzelfde nu ik er wat meer dagen mee werk. Ik heb een keigoed WiFi netwerk van 5Ghz only in huis. Van het merk Ubiquiti, betaalbaar professional spul. De 5Ghz kanalen zijn gewoon leeg in de buurt, en met een ping naar de NAS weet ik dat de WiFi verbinding zeer stabiel is.

Maar dan toch als je dan ff lekker zit te surfen op je mobiel dan denk je ineens "hey waarom laadt deze site ineens traag"

Het is allemaal geneuzel achter de puntkomma, want 90% van de gebruikers gaan er enorm op vooruit om dat de ConnectBox wel goede WiFi AC heeft. Dus de gemiddelde klant prijst dit modem aan als beter, omdat het primaire WiFi transport veel beter loopt. Maar als Tweaker meet ik graag de gehele performance van het apparaat en aan de Coax zijde is hij "jitterig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 07:20
Het lukt mij niet om Movies & Series XL te bestellen. Ik krijg dan een technische fout te zien. Zijn er meer mensen bij wie dat niet lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:53
tiguan schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:55:
Het lukt mij niet om Movies & Series XL te bestellen. Ik krijg dan een technische fout te zien. Zijn er meer mensen bij wie dat niet lukt?
Heb je Ziggo al gebeld? De meeste klanten zullen niet 24/7 producten proberen te bestellen om te testen of het bestel proces op hun account werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 07:20
Nee, als het via de site kan prima. Maar ik ga ze niet bellen voor zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

audiojunk schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:37:
[...]

Het is nog veel erger met een CI module, als je in een oud UPC gebied woont kun je dus geen Movies & Series XL kijken maar in een oud Ziggo gebied wel :(
Maar wel één prijs hanteren en dus straks 2€ meer gaan betalen voor iets wat je niet kan kijken 8)7
Idd. Zal me ook niks verbazen dat kijken via chromecast wel kan tegen extra betaling zogenaamd rechten... jaja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:45
Ziggo Zakelijk Hitron CNGV4 Modem 500/40mbit.

2017-01-10: Software Version 4.5.10.8-SIP-UPC
2017-02-08: Software Version 4.5.10.15-SIP-UPC

Datum = software versie check datum.

Zijn daar nog ergens changelogs van de vinden?

[ Voor 10% gewijzigd door neeecht op 09-02-2017 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Meer mensen die issues met downspeed hebben in omgeving Leiden? Netjes 15 Mbps up, maar slechts ~5 Mbps down. Ik had wel vaker het idee dat de verbinding haperde, maar wees dat altijd af aan hoger wifi gebruik van de buren e.d. (ik ontvang er zo'n 30-40 in de woonkamer) tijdens de avonduren. Maar nu blijkt dat ook met een UTP kabel ertussen m'n bits als stroop door een theezeef komen bij tijd en wijlen.

Learn something new every day.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:18
Goh, naar aanleiding van de smokeping / CB jitter verhalen toch even bij mij gekeken, en ik zie ook duidelijk een verschil op de measurements van mijn Atlas probe.
Op 20 januari heb ik mijn Cisco EPC3928 vervangen voor de ConnectBox, en lijn upgrade van 150Mbit/s naar 300Mbit/s, maar mijn ping gemiddelde naar de 1e next hop is ook verdubbeld :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/srxWufGPY3M46UoZIKI3GMSd/thumb.png

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 22:48

Videopac

Rommelt wat aan.

stormfly schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:51:
[...]

Ja dat gevoel heb ik ook ik zoek alleen een manier om het te meten, alhoewel dat met smokeping al wel heel helder moet zijn.

Hmm vanavond de Ubee321b eens terugzetten, je kan zelf modems activeren is mijn ervaring als je ze default maakt met een paperclip. Wel leuk om even mee te prutsen, de ConnectBox is misschien beter na zijn 2017 update.

Ik ervaar eigenlijk exact hetzelfde nu ik er wat meer dagen mee werk. Ik heb een keigoed WiFi netwerk van 5Ghz only in huis. Van het merk Ubiquiti, betaalbaar professional spul. De 5Ghz kanalen zijn gewoon leeg in de buurt, en met een ping naar de NAS weet ik dat de WiFi verbinding zeer stabiel is.

Maar dan toch als je dan ff lekker zit te surfen op je mobiel dan denk je ineens "hey waarom laadt deze site ineens traag"

Het is allemaal geneuzel achter de puntkomma, want 90% van de gebruikers gaan er enorm op vooruit om dat de ConnectBox wel goede WiFi AC heeft. Dus de gemiddelde klant prijst dit modem aan als beter, omdat het primaire WiFi transport veel beter loopt. Maar als Tweaker meet ik graag de gehele performance van het apparaat en aan de Coax zijde is hij "jitterig".
Ik weet niet hoe jij het verder opgezet heb, maar sinds ik de DNS servers van Ziggo niet meer gebruik en Pi-Hole geïnstalleerd heb is het internet een stuk sneller en stabieler (ook qua snelheid) geworden.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:38
Na een prijsdeal wordt ik overgezet van Alles-in-1 Basis naar Connect & Play Start. Daarbij werd mij verteld dat ik een nieuwe decoder zou krijgen. Ik gaf aan daar geen prijs op te stellen. Maar er werd me verteld dat ik die in de kast kon laten liggen en gewoon de oude zou kunnen blijven gebruiken. Uit de mails die ik daarna ontving maakte ik op dat de oude decoder gedeactiveerd zou worden. Telefonisch werd bevestigd dat ik de oude decoder niet meer kon gebruiken.

Ik heb nu een Humax 5100 en kreeg vandaag een 5300 bij. Als ik de specs vergelijk zijn ze vrijwel identiek: https://myhumax.info/humax-productvergelijking/. De 5300 heeft geen RCA / tulp en een SCART aansluiting minder (1 ipv 2 op de 5100).
Nou wil het geval dat ik SCART en RCA gebruik op analoge tv en versterker (ja, ja, old school >:) ).

Ik wil dus de 5100 laten staan. Gaat me dat lukken? Of kickt Ziggo die er inderdaad uit? Of zit het in de kaarten en kan ik die swapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Marcva schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:42:
Na een prijsdeal wordt ik overgezet van Alles-in-1 Basis naar Connect & Play Start. Daarbij werd mij verteld dat ik een nieuwe decoder zou krijgen. Ik gaf aan daar geen prijs op te stellen. Maar er werd me verteld dat ik die in de kast kon laten liggen en gewoon de oude zou kunnen blijven gebruiken. Uit de mails die ik daarna ontving maakte ik op dat de oude decoder gedeactiveerd zou worden. Telefonisch werd bevestigd dat ik de oude decoder niet meer kon gebruiken.

Ik heb nu een Humax 5100 en kreeg vandaag een 5300 bij. Als ik de specs vergelijk zijn ze vrijwel identiek: https://myhumax.info/humax-productvergelijking/. De 5300 heeft geen RCA / tulp en een SCART aansluiting minder (1 ipv 2 op de 5100).
Nou wil het geval dat ik SCART en RCA gebruik op analoge tv en versterker (ja, ja, old school >:) ).

Ik wil dus de 5100 laten staan. Gaat me dat lukken? Of kickt Ziggo die er inderdaad uit? Of zit het in de kaarten en kan ik die swapen?
Hoe gaat Ziggo jouw decoder deactiveren :?
Het gaat om je smartcard die erin zit, zolang die actief is, kun je naar mijn weten deze in elke Humax stoppen of dat nu de oude of nieuwe is. Wellicht krijg je een nieuwe smartcard erbij geleverd en werkt de oude straks niet meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Videopac schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:17:
[...]

Ik weet niet hoe jij het verder opgezet heb, maar sinds ik de DNS servers van Ziggo niet meer gebruik en Pi-Hole geïnstalleerd heb is het internet een stuk sneller en stabieler (ook qua snelheid) geworden.
Ik gebruik geen Ziggo DNS servers, ik gebruik degene die het snelste uit de metingen komen die ik doe. Het is wel een close call maar de UUnet DNS lijkt toch wat sneller. Niet op RTT maar meer op caching en de response van de request.

Mooi zichtbaar dat de Ubee weer terug is, internet is ook toch wel merkbaar "snappier" thuis.

Conclusie:
-Gebruik je WiFi van je Ziggo modem, dan is de ConnectBox een verademing en maakt je beleving sneller.
-Gebruik je een eigen WiFi oplossing en staat je modem in Bridge dan is je oude modem fijner om te behouden.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1659295/Ubee.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
stormfly schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:51:
[...]
Werkt dit dan? Ik heb hier nog de Cisco liggen van voor de vervanging naar CB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
martinusz schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:44:
[...]

Hoe gaat Ziggo jouw decoder deactiveren :?
Het gaat om je smartcard die erin zit, zolang die actief is, kun je naar mijn weten deze in elke Humax stoppen of dat nu de oude of nieuwe is. Wellicht krijg je een nieuwe smartcard erbij geleverd en werkt de oude straks niet meer?
Ik had al het vermoeden dat het om de smartcard zou gaan. Inmiddels het pakketje geopend en er blijkt idd al een smartcard in de nieuwe decoder te zitten. Die heb ik nu naast de oude decoder liggen voor het geval ze de oude kaart deactiveren.
Ik snap niks van dit beleid. Heeft ook niks met duurzaamheid te maken: tegen wil en dank nieuwe decoders rondstrooien en adviseren de oude bij de gemeente in te leveren |:(
Ik heb alles wat ik nodig heb, maar ze drukken me nieuwe spullen door de strot? Wat levert dit Ziggo nou op??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Marcva schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:02:
[...]

Ik had al het vermoeden dat het om de smartcard zou gaan. Inmiddels het pakketje geopend en er blijkt idd al een smartcard in de nieuwe decoder te zitten. Die heb ik nu naast de oude decoder liggen voor het geval ze de oude kaart deactiveren.
Ik snap niks van dit beleid. Heeft ook niks met duurzaamheid te maken: tegen wil en dank nieuwe decoders rondstrooien en adviseren de oude bij de gemeente in te leveren |:(
Ik heb alles wat ik nodig heb, maar ze drukken me nieuwe spullen door de strot? Wat levert dit Ziggo nou op??? :?
Het levert ze niks op :) hun systemen zijn gewoon niet optimaal, lees: het is makkelijker voor ze om een standaardpakket te versturen met standaard inhoud, dan hier bijvoorbeeld wel/niet een decoder uit te halen.
Mijn inziens zouden ze daar behoorlijk op kunnen besparen, maar betekent wel systeem en proceswijzigingen bij Ziggo, waar ze blijkbaar geen zin in hebben.

Die decoder heb je in bruikleen? Die oude ook? Of had je die zelf aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
martinusz schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:08:
[...]

Het levert ze niks op :) hun systemen zijn gewoon niet optimaal, lees: het is makkelijker voor ze om een standaardpakket te versturen met standaard inhoud, dan hier bijvoorbeeld wel/niet een decoder uit te halen.
Mijn inziens zouden ze daar behoorlijk op kunnen besparen, maar betekent wel systeem en proceswijzigingen bij Ziggo, waar ze blijkbaar geen zin in hebben.
Als ze hun processen optimaliseren kunnen ze flink besparen en eens niet de prijs verhogen.... Nog los van de verspilde grondstoffen en energie.
Die decoder heb je in bruikleen? Die oude ook? Of had je die zelf aangeschaft?
Over de oude decoder zegt Ziggo:
U kunt de mediabox inleveren bij de milieustraat in uw gemeente.
Lijkt mij dan eigendom, anders laten ze mij hun "afval" opruimen.

Over de nieuwe kan ik niks vinden, ook niet in de algemene voorwaarden. Daarin staat alleen dat de smartcard eigendom blijft van Ziggo. De decoder lijkt dus eigendom en geen bruikleen.
Edit: in de extra voorwaarden, geldig vanaf 13 april 2015, staat:
1. Onze apparatuur, zoals een modem, Mediabox, de Smartcard, ontvang je gratis in bruikleen.
En wat ze letterlijk in de mail zetten en via de klantenservice bevestigen:
U ontvangt een nieuwe Ziggo Mediabox. Deze vervangt uw huidige mediabox. Na ontvangst van deze nieuwe mediabox deactiveren wij uw oude mediabox. Deze werkt dan niet meer.
Vandaar mijn -wellicht onnozele- vraag. Maar met een card-swap gaat het vast lukken :+

[ Voor 5% gewijzigd door Marcva op 10-02-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
UltraSub schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:58:
[...]

Werkt dit dan? Ik heb hier nog de Cisco liggen van voor de vervanging naar CB.
Ja hoor je kunt prima activeren als je even de activatie codes opvraagt via het telefoonmenu van 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan66
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-07 18:58
Marcva schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:27:
[...]

Als ze hun processen optimaliseren kunnen ze flink besparen en eens niet de prijs verhogen.... Nog los van de verspilde grondstoffen en energie.

[...]

Over de oude decoder zegt Ziggo:
[...]

Lijkt mij dan eigendom, anders laten ze mij hun "afval" opruimen.

Over de nieuwe kan ik niks vinden, ook niet in de algemene voorwaarden. Daarin staat alleen dat de smartcard eigendom blijft van Ziggo. De decoder lijkt dus eigendom en geen bruikleen.
Edit: in de extra voorwaarden, geldig vanaf 13 april 2015, staat:
[...]

En wat ze letterlijk in de mail zetten en via de klantenservice bevestigen:

[...]

Vandaar mijn -wellicht onnozele- vraag. Maar met een card-swap gaat het vast lukken :+
Waarom deze zorgen? Uw oude interactieve hd ontvanger (zoals ziggo dat destijds noemde) blijft gewoon werken. Uw heeft nooit een mediabox van ziggo in bruikleen gehad.
Heb nu zelf een horizon mediabox met een bevestigingsmail dat ik mijn oude mediabox bij de milieustraat in mijn gemeente kon inleveren. Heb nooit een mediabox gehad.
Mijn humax en ci+ module werken nog gewoon. Dat staat ook in de voorwaarden (extra voorwaarden van ziggo b.v. voor nieuwe abonnementen vanaf 13 april 2015).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
jan66 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:26:
[...]

Waarom deze zorgen? (...)
Vanwege de beroerde communicatie van Ziggo. "we deactiveren oude mediabox". Maar het gaat om de card begrijp ik nu. Laat ze dat dan zeggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
daxy schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:04:
Goh, naar aanleiding van de smokeping / CB jitter verhalen toch even bij mij gekeken, en ik zie ook duidelijk een verschil op de measurements van mijn Atlas probe.
Op 20 januari heb ik mijn Cisco EPC3928 vervangen voor de ConnectBox, en lijn upgrade van 150Mbit/s naar 300Mbit/s, maar mijn ping gemiddelde naar de 1e next hop is ook verdubbeld :)

[afbeelding]
Kan je bij de atlas probe inzoomen? Ik denk dat door het uitzoomen de extreme waarden verdwenen zijn.
En heb je eventueel ook zo'n grafiek naar een machine die echt in het internet zit?

het lijkt wel mijn mantra
Het gaat mijn erom wat ik de responsiviteit van de dingen die ik echt gebruik is. Dus niet om de 1 eerste hop/ziggo site maar om "echte" dingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:18
ANdrode schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:27:
[...]

Kan je bij de atlas probe inzoomen? Ik denk dat door het uitzoomen de extreme waarden verdwenen zijn.
En heb je eventueel ook zo'n grafiek naar een machine die echt in het internet zit?

het lijkt wel mijn mantra
Het gaat mijn erom wat ik de responsiviteit van de dingen die ik echt gebruik is. Dus niet om de 1 eerste hop/ziggo site maar om "echte" dingen :)
Deze is iets ingezoomed, maar verder kan niet zonder dat hij naar hourly resolution gaat en dus de hoge spikes eea. overhoop gaan gooien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rIKUKjVwbNgKR68N6saaSB1Y/thumb.png

De 1e hop is natuurlijk wel het meest betrouwbaar om directe veranderingen te zien.
Ook de k-root laat een duidelijk verschil zien overigens:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gCszctILoTMcvPcY2BHLKAxI/thumb.png

Note, dit is daily resolution en vandaar veel "offline" maar zo veel is hij niet offline geweest hoor :)

Overigens heb ik hier nog geen last van gehad, het is dat ik er nu in duik nav dit topic, maar verder geen klachten :)

PS: zoom er zelf ook maar op los: https://stat.ripe.net/m/w...ent_id=1&w.probe_id=28470 :P

[ Voor 5% gewijzigd door daxy op 10-02-2017 15:59 . Reden: link added ]

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 16:46
Wat houden T3 en T4 timeouts in? Af en toe krijg ik gigantische ping pieken of packetloss. Dit zie ik ook terug in smokeping.
Steeds gaan de T3 en T4 timeouts hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Daar staan bladzijden vol over geschreven in dit topic. Heb je al gezocht in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Perkunas schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:16:
[...]

Potverdikkie. Met de overgang van HBO-content op de lineaire zenders naar On Demand Movies & Series XL is de beeldkwaliteit dus niet meer constant, maar afhankelijk van het aantal actieve gebruikers in de buurt.

Ik heb nu nog geen Horizon Box; is de beeldkwaliteit via On Demand normaal gesproken hoger dan Ziggo Go of maakt het niet zoveel uit? Want Ziggo Go is hier denk ik ergens tussen de 1 en 3 Mbps, met een duidelijk lagere kwaliteit dan wat ik via CI+ op TV zie.
Volgens mij is je vraag ondergesneeuwd en heb je geen antwoord gehad. Ik kan het niet zelf testen (ik heb alleen CI+), maar de stream is hoe dan ook beperkt tot 720p en stereo geluid (als ik goed heb onthouden wat daar eerder over is gezegd in dit topic). De kwaliteit van de streams via de Windows 10 app viel me zo tegen dat ik mijn ex-HBO-abonnement heb opgezegd.
Het is bovendien grappig dat de kwaliteit die je nu op tv ziet jouw (nieuwe) standaard is, terwijl dat er na de fusie in het oud-Ziggo gebied op achteruit is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
daxy schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:57:
[...]
Overigens heb ik hier nog geen last van gehad, het is dat ik er nu in duik nav dit topic, maar verder geen klachten :)

PS: zoom er zelf ook maar op los: https://stat.ripe.net/m/w...ent_id=1&w.probe_id=28470 :P
Leuke data :). Als dit echt helemaal klopt dan heb jij inderdaad geen last van enige vertraging.

Als in deze grafiek data over het gemiddelde van het gemiddelde van een probe test (gemiddelde van het gemiddelde van 10 pings) wordt getoont dan zie je uitschieters veel minder.

offtopic:
Smokeping toont bv in de getallen het gemiddelde van het gemiddelde. En het maximum van de gemiddelden. Terwijl de 'smoke' wel de absolute waarden laat zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik ben er weer en het blokjes verhaal op de zenders 302-306 is weer helemaal terug.
Nu ook splitter eraf gehaald en direct aangesloten, maar nog steeds blokjes alleen op die zenders.

Detail: wanneer ik upload, bijv. Bij een speedtest, dan wordt de storing heel erg, wat is de correlatie tussen upload en beeldsignaal??

Edit: ik kom wat dingen tegen over sperfilter? Heeft dat hiermee te maken?

[ Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 12-02-2017 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:50
Marcva schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:42:

Zolang je geen verzoek krijgt om de andere decoder terug te sturen zou ik nergens over praten. Het gaat naar mijn weten ook om de smartcard die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinusz schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:15:
Ik ben er weer en het blokjes verhaal op de zenders 302-306 is weer helemaal terug.
Nu ook splitter eraf gehaald en direct aangesloten, maar nog steeds blokjes alleen op die zenders.

Detail: wanneer ik upload, bijv. Bij een speedtest, dan wordt de storing heel erg, wat is de correlatie tussen upload en beeldsignaal??

Edit: ik kom wat dingen tegen over sperfilter? Heeft dat hiermee te maken?
Heb je een foto van je huidige AOP? En had Ziggo jou AOP nou opnieuw aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ArcticWolf schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:19:
[...]

Heb je een foto van je huidige AOP? En had Ziggo jou AOP nou opnieuw aangesloten?
AOP is sowieso vervangen door de monteur die de horizon kwam aansluiten, het is de SQ601.

Er komt zaterdag opnieuw een monteur, maar uit interesse ben ik toch benieuwd wat het zou kunnen zijn, WiFi upload die stoort op bepaalde zenders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinusz schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:30:
[...]

AOP is sowieso vervangen door de monteur die de horizon kwam aansluiten, het is de SQ601.

Er komt zaterdag opnieuw een monteur, maar uit interesse ben ik toch benieuwd wat het zou kunnen zijn, WiFi upload die stoort op bepaalde zenders...
De SQ601 is geen AOP, dat is de splitter... is de het kasje waarop die is aangesloten ook vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ArcticWolf schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:34:
[...]

De SQ601 is geen AOP, dat is de splitter... is de het kasje waarop die is aangesloten ook vervangen?
Uh oh, groene kabel komt hier in de woonkamer, daar zit die SQ601 op zover ik zie, zit daarachter nog wat? Monteur heeft toen alles eraf gehaald tot de groene kabel.
Weet dus niet precies waar die SQ601 nu op zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinusz schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:45:
[...]

Uh oh, groene kabel komt hier in de woonkamer, daar zit die SQ601 op zover ik zie, zit daarachter nog wat? Monteur heeft toen alles eraf gehaald tot de groene kabel.
Weet dus niet precies waar die SQ601 nu op zit...
Maak eens een foto dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
martinusz schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:30:
[...]

Modem te dicht naast de tv? Heb ook soortgelijks ook gehad. Modem uit geen blokjes modem aan meer blokjes:)

Hij staalde direct in de ontvanger van de tv. Dat was een geventileerd rooster en daar drongen de HF stralen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm die ken ik niet.

Zou de monteur even afwachten, je krijgt sowieso blokken omdat er iets niet is afgeschermd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 20:49
Wat voor TV is het Martin? 302 is vaak LTE instraling misschien een TRAS1000B AOP. Als je een DIO of Braun erachter hebt zitten dan zou het gewoon HF dicht moeten zijn.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:07:
Wat voor TV is het Martin? 302 is vaak LTE instraling misschien een TRAS1000B AOP. Als je een DIO of Braun erachter hebt zitten dan zou het gewoon HF dicht moeten zijn.
De DIO is veel groter dan diegene op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Die blokken zijn niet per definitie intern. Wij zijn hier al 2 jaar bezig met Ziggo om de blokken er uit te krijgen.

Alles is gedaan. Kabels koka 9ts inmiddels, koswi en kokwi 5, versterker, aop splitter ... Alles. Nogsteeds blokken.

We hebben nu sinds vrijdag de horizon uit ons netwerk. Dus terug naar de Cisco's. Nagenoeg geen blok of storing meer gezien. Ik wacht het even af. Dan gaat de horizon weer terug. Als de ellende dan weer begint dan weet ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Het is nog van voor het Braun spul uitgeleverd werd, volgens mij die TRAS ja.

Instraling op tv? Geldt dat ook als je geen CI module gebruikt?

Het is overigens alleen op die kids zenders 302-306, andere frequentie geloof ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
ArcticWolf schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:10:
[...]

De DIO is veel groter dan diegene op de foto.
Een DIO en Tras-1000 zijn alle 2 net zo groot. Hier zit geen verschil in. De opbouwrandjes zit een klein verschil in. Slechts te zien aan de positie van de schroefjes. Je kunt aan de foto niet zien of het een DIO of Tras-1000B is.

De eerste modellen TRAS-1000B zijn goed herkenbaar inderdaad aan het frontplaatje. Later is hier de twistlock voor in de plaats gekomen en later is de DIO-01 daarvoor in de plaats gekomen met dezelfde Twist-lock constructie.

Een wandcontactdoos/inbouw AOP heeft immers een standaard formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 21:46
Ben in mijn nieuwe huis overgestapt op glasvezel. Heb nu CI module over en in de verkoop gezet. De smartcard die daar in zat, kan iemand anders daar nog wat mee? Weet dat ziggo nieuwe regels heeft omtrent activatie van die kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RevQ schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:15:
Ben in mijn nieuwe huis overgestapt op glasvezel. Heb nu CI module over en in de verkoop gezet. De smartcard die daar in zat, kan iemand anders daar nog wat mee? Weet dat ziggo nieuwe regels heeft omtrent activatie van die kaarten.
Nee, daar kan je niks meer mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

RevQ schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:15:
Nee, anderen hebben niets aan jou smartcard, wanneer jij over gestapt bent naar glasvezel heb jij je Ziggo abonnement vermoedelijk stop gezet. Je smartcard is daarmee inactief geworden.

Een Ziggo smartcard kan je vergelijken met een simcard van een mobile provider. Hij geeft toegang tot Ziggo (TV) diensten die aan jou account zijn gekoppeld. Zeg je jij je account op, vervallen de abonnementen die aan de smartcard zijn gekoppeld, Aangezien Ziggo 2e hands of nieuwe smartcards niet meer activeert is het een nutteloos kaartje geworden.

Je CI+ (1.3) module is nog wel bruikbaar voor iemand die een geactiveerde smartcard heeft. Deze kan je dus prima 2e hand verkopen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 21:46
Bullet NL schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:45:
[...]

Nee, anderen hebben niets aan jou smartcard, wanneer jij over gestapt bent naar glasvezel heb jij je Ziggo abonnement vermoedelijk stop gezet. Je smartcard is daarmee inactief geworden.

Een Ziggo smartcard kan je vergelijken met een simcard van een mobile provider. Hij geeft toegang tot Ziggo (TV) diensten die aan jou account zijn gekoppeld. Zeg je jij je account op, vervallen de abonnementen die aan de smartcard zijn gekoppeld, Aangezien Ziggo 2e hands of nieuwe smartcards niet meer activeert is het een nutteloos kaartje geworden.

Je CI+ (1.3) module is nog wel bruikbaar voor iemand die een geactiveerde smartcard heeft. Deze kan je dus prima 2e hand verkopen.
Thx, helder antwoord. CI module gaat in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb sinds een paar dagen weer Ziggo, maar m'n nieuwe modem/router (Technicolor) is volgens mij niet heel lekker. M'n mediaspeler stopt na een tijdje ineens met spelen (en keert terug naar de lijst met video's) op een schijnbaar willekeurige tijd. Ik wilde de DHCP instellingen controleren en ieder geval wat apparaten vaste IP's geven, maar nu kom ik niet meer ingelogd op m'n modem. Ik krijg de loginpagina te zien, voer username/ww in, klik.. en ik zit weer op de loginpagina zonder enige foutmelding. Uiteraard een reset gedaan, maar dat mocht nog niet baten, ik ga het nog maar een keer doen.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
TripleM schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:52:
Ik heb sinds een paar dagen weer Ziggo, maar m'n nieuwe modem/router (Technicolor) is volgens mij niet heel lekker. M'n mediaspeler stopt na een tijdje ineens met spelen (en keert terug naar de lijst met video's) op een schijnbaar willekeurige tijd. Ik wilde de DHCP instellingen controleren en ieder geval wat apparaten vaste IP's geven, maar nu kom ik niet meer ingelogd op m'n modem. Ik krijg de loginpagina te zien, voer username/ww in, klik.. en ik zit weer op de loginpagina zonder enige foutmelding. Uiteraard een reset gedaan, maar dat mocht nog niet baten, ik ga het nog maar een keer doen.

Iemand tips?
V.w.b. het inlog probleem. Dit probleem had ik ook met IE. Met Firefox ging het goed.

V.w.b. de andere problemen....Heel herkenbaar.
Ik heb uiteindelijk het modem laten bridgen en er een Ubiquiti USG met twee Ubiquiti AP's eraan verbonden en het modem draait nu al meer dan 150 dagen zonder reset of andere problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kan het kloppen dat de 2.4 Wifi signaal sterk langzamer is puur door drukte in de buurt signalen?

Normaal gesproken zit ik met telefoon op 5G signaal en trek daar boven de 100Mbit bij een speedtest, schakel ik over op 2.4 signaal dan trekt ie nog maar 7-15 Mbit :|

Connectbox staat op auto wifi channel selectie, als ik kijk met een wifi analyzer zie ik wel heel veel signalen in de buurt (meeste echter 1 streepje signaal) en eigenlijk allemaal gelijk verdeeld over channel 1,6 en 11.
Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinusz schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:28:
Kan het kloppen dat de 2.4 Wifi signaal sterk langzamer is puur door drukte in de buurt signalen?

Normaal gesproken zit ik met telefoon op 5G signaal en trek daar boven de 100Mbit bij een speedtest, schakel ik over op 2.4 signaal dan trekt ie nog maar 7-15 Mbit :|

Connectbox staat op auto wifi channel selectie, als ik kijk met een wifi analyzer zie ik wel heel veel signalen in de buurt (meeste echter 1 streepje signaal) en eigenlijk allemaal gelijk verdeeld over channel 1,6 en 11.
Iemand nog tips?
Ja, hoe meer signalen hoe meer de apparaten de signalen moeten filteren... je krijgt zegt maar file vorming in de lucht }:O
Enige tip is 5ghz... meer opties heb je niet.

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 13-02-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ArcticWolf schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:50:
[...]

Ja, hoe meer signalen hoe meer de apparaten de signalen moeten filteren... je krijgt zegt maar file vorming in de lucht }:O
Enige tip is 5ghz... meer opties heb je niet.
Weinig aan te doen dus, of ik moet buurtgenoten gaan saboteren >:)
Zo veel mogelijk op 5G signaal blijven zitten dus! :)

Edit: mijn laptopje pakt zo 30 signalen op 8)7 waarvan ook veel ziggo hotspots, sowieso al 13 ziggo klanten :X

[ Voor 12% gewijzigd door Martinusz op 13-02-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinusz schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:51:
[...]

Weinig aan te doen dus, of ik moet buurtgenoten gaan saboteren >:)
Zo veel mogelijk op 5G signaal blijven zitten dus! :)

Edit: mijn laptopje pakt zo 30 signalen op 8)7 waarvan ook veel ziggo hotspots, sowieso al 13 ziggo klanten :X
Ja je kan inderdaad je buurtgenoten saboteren... maar laten we dat maar niet doen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Perkunas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-11-2024
Ultra schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:48:
[...]

Volgens mij is je vraag ondergesneeuwd en heb je geen antwoord gehad. Ik kan het niet zelf testen (ik heb alleen CI+), maar de stream is hoe dan ook beperkt tot 720p en stereo geluid (als ik goed heb onthouden wat daar eerder over is gezegd in dit topic). De kwaliteit van de streams via de Windows 10 app viel me zo tegen dat ik mijn ex-HBO-abonnement heb opgezegd.
Het is bovendien grappig dat de kwaliteit die je nu op tv ziet jouw (nieuwe) standaard is, terwijl dat er na de fusie in het oud-Ziggo gebied op achteruit is gegaan.
Inmiddels heb ik een Horizon Box, de SMT-G7401. De kwaliteit van On Demand via de Horizon Box is stukken beter dan die van een Ziggo Go stream in een browser met een Steam Link naar TV. Logisch, want de Steam Link transcodeert desktop capture van een 720p stream met een al lage bitrate. Hoe het zich verhoudt met een Chromecast stream weet ik nog steeds niet.

De Horizon Box GW 7401 heeft naar mijn ervaring inderdaad wat nadelen maar ook voordelen ten opzichte van een CI+-module.

Voordelen:
  • 6 Tuners, waarvan 4 beschikbaar om TV te kijken en meerdere programma's tegelijk op te nemen. De overige 2 voor eventueel 2 Extra-boxen.
  • Toegang tot On Demand-content met goede beeldkwaliteit; het alternatief is een interactieve CI+ module en een compatibele TV die ik niet heb, of een andere decoder
  • Replay TV, met beperkingen: niet bij alle zenders, geen films op NPO, niet vooruitspoelen commerciële zenders
  • Mijn Samsung D6500 TV heeft Time Shift, dwz. je kunt live TV pauzeren en terugspoelen. De Box ook, maar die is altijd actief en toont markeringen tussen programma's
  • De opnamefunctie van de Samsung TV's leidt soms tot mislukte, corrupte en gewiste opnames. Hopelijk werkt het bij de Box beter, al is die ook door Samsung gemaakt! Ook met de Box mislukte opnames.
  • Zapt inderdaad sneller
  • Dubbelzijdige afstandsbediening heeft een toetsenbord waarmee je door alle content in de TV-gids en On Demand kunt zoeken
  • Je kunt het opnemen van een TV-serie inplannen (maar ik las dat het niet 100% betrouwbaar werkt)
Nadelen:
  • Omslachtige navigatie, veel submenu's om bv. een specifieke aflevering van een On Demand-serie te kijken
  • Wisselen van taal voor spraak en ondertiteling zit ook ver in menu's verborgen
  • Als de taal voor ondertiteling op bv. Frans staat ingesteld wordt bv. Duitse ondertiteling niet getoond
  • Soms staat bij de programma-informatie van bv. Zwitserse uitzending dat Nederlandse ondertiteling beschikbaar is, maar dat is niet zo
  • In tegenstelling tot HBO Go onthoudt de Box niet welke afleveringen je al hebt gezien springt de Box niet naar de positie in een serie waar je was gebleven, maar krijgen afleveringen die je hebt gezien een icoontje in programma-info
  • De TV-gids van de Box is ongeveer zo traag als de ingebouwde van mijn Samsung D6500 TV. Met Replay TV maak je intensiever gebruik van de TV-gids, waardoor de traagheid meer opvalt.
  • Als je pijltje omhoog/omlaag indrukt op de Box krijg je een zenderlijst, maar echt handig is die niet. Er is ruimte genoeg voor programma-informatie of weergave in een tabel in plaats van een lijst.
  • De NPO Gemist app op de Box bevat vreemd genoeg niet precies dezelfde content als de Smart TV app
  • Aanzienlijk energieverbruik
  • Kleine ventilator aan de zijkant die hoorbaar is in een stille omgeving
  • Ik zet de Box daarom 's nachts uit; opstarten/aanmelden duurt dan zo'n 2 minuten
  • Als het aanmelden langer dan 2 min duurt, dan gaat het helemaal niet gebeuren; moet ik hem uit- en aanzetten
  • Kan vastlopen tijdens een zoekopdracht
Op zich niet onoverkomelijk. De voordelen wegen voor mij zwaarder dan de nadelen. Daarnaast denk ik dat Ziggo een aantal nadelen wel kan oplossen. In het ergste geval kan ik met een splitter wisselen tussen de CI+-module en de Horizon Box.

[ Voor 5% gewijzigd door Perkunas op 19-02-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Perkunas schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:23:
[...]

Inmiddels heb ik een Horizon Box, de GW 7401. De kwaliteit van On Demand via de Horizon Box is stukken beter dan die van een Ziggo Go stream in een browser met een Steam Link naar TV. Logisch, want de Steam Link transcodeert een 720p stream. Hoe het zich verhoudt met een Chromecast stream weet ik nog steeds niet.

[...]
Is de kwaliteit van de Horizon Box hetzelfde als via CI+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkunas
Ultra schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:01:
[...]

Is de kwaliteit van de Horizon Box hetzelfde als via CI+?
Ja, of in ieder geval optisch vergelijkbaar. Ik vermoed dat het hetzelfde signaal is. Je steekt een coax plug in de Horizon Box en er komt een HDMI stekker uit die in de TV gaat. Bij CI+ gaat de coax direct in de TV.

Vergeet trouwens niet de invloed van de beeldinstellingen. Mijn TV heeft voor elke bron aparte beeldinstellingen. Na het aansluiten van de Box moest ik die aanpassen om hetzelfde beeld te krijgen als van de CI+.

De standaard beeldinstellingen zijn van het niveau showroom, oftewel backlight, helderheid, contrast en scherpte op 100. Ik zet scherpte op 0, paneel rond 14, helderheid en contrast iets lager naar smaak. Ook post-effectdingen als frame interpolatie, dynamisch contrast, led motion plus, randverbetering, ruisonderdrukking zet ik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:33
Ziggo sport GOLF en RACING zijn vanaf vandaag ook in HD.

Hopen dat vele zenders mogen volgen, er is nog genoeg ruimte en de beeldkwaliteit van sommige SD zenders is echt om van te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkunas
menzo schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:30:
Ziggo sport GOLF en RACING zijn vanaf vandaag ook in HD.

Hopen dat vele zenders mogen volgen, er is nog genoeg ruimte en de beeldkwaliteit van sommige SD zenders is echt om van te huilen.
AMC (American Movie Classics) bijvoorbeeld. Zendt inderdaad zoals de naam doet vermoeden vooral klassieke (en minder klassieke) films uit, maar er is geen reclame, heeft Nederlandse ondertiteling, en de zender was ook ooit verantwoordelijk voor Mad Men en Breaking Bad. De beeldkwaliteit is nu als van een VHS en in sommige gevallen als van een aardappel.

[ Voor 6% gewijzigd door Perkunas op 13-02-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Iemand een idee waar deze meldingen vandaan komen?

No Ranging Response received - T3 time-out

Lijn klappert al heel de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
martinusz schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:31:
Iemand een idee waar deze meldingen vandaan komen?

No Ranging Response received - T3 time-out

Lijn klappert al heel de dag
https://www.excentis.com/...ng-2-bpm-docsis-heartbeat

Wat zijn je upstream waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kanaal - Frequentie (Hz) - Power (dBmV) - Symbol Rate (ksps) - Modulatie - Kanaalnummer

1 58800000 49 5.120 64qam 4
2 44500000 48 5.120 64qam 2
3 52000000 49 5.120 64qam 1
En:
Kanaal - Kanaal soort- T1 Timeouts - T2 Timeouts - T3 Timeouts - T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 147 0
3 2.0 0 0 2 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Welk modem gebruik je? Want de meeste modems horen 4 of 8 upstream channels gelockt te hebben. Dus het gaat al goed mis met in ieder geval 1 tot 5 channels. De waardes van de overige zenders zitten ook op het randje.

Je AOP en stekkers zijn niet uit jaar kruik?

[ Voor 3% gewijzigd door menzo op 13-02-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
menzo schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:58:
Welk modem gebruik je? Want de meeste modems horen 4 of 8 upstream channels gelockt te hebben. Dus het gaat al goed mis met in ieder geval 1 channel, De waardes van de overige zenders zitten ook op het randje.

Connectbox sinds afgelopen week, met verse stekkers dus. AOP is nog geen 2 jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
menzo schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:58:
Welk modem gebruik je? Want de meeste modems horen 4 of 8 upstream channels gelockt te hebben. Dus het gaat al goed mis met in ieder geval 1 channel, De waardes van de overige zenders zitten ook op het randje.

Waardes zitten op het randje? Welk randje?

US 51dB is het randje voor channelbonding, US 55dB valt je verbinding weg. (Bron: Interne Ziggo Documentatie)

Een US van 47dB - 49dB is de gewenste hoeveelheid. Deze waardes zijn perfect. Ik snap niet hoe je erbij komt dat dit het randje is...
martinusz schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:06:
[...]

Connectbox sinds afgelopen week, met verse stekkers dus. AOP is nog geen 2 jaar oud.
Een slecht aangesloten AOP kan ook vreemde fouten veroorzaken ;)

[ Voor 17% gewijzigd door MediaZoo op 13-02-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Meer uit eigen ervaring, toen ik nog problemen had begon de ellende als de channels rond de 49 a 50 waren. Als volgens Ziggo 49 prima is neem ik mijn woorden terug.

Er is wel nog steeds wat mis bij martinusz als zijn connectbox maar 3 van de 86 channels lockt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
menzo schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:13:
Meer uit eigen ervaring, toen ik nog problemen had begon de ellende als de channels rond de 49 a 50 waren. Als volgens Ziggo 49 prima is neem ik mijn woorden terug.

Er is wel nog steeds wat mis bij martinusz als zijn connectbox maar 3 van de 8 channels lockt
Dat hoeft niet persé. Want niet ieder gebied kent gelijke US en DS kanalen. Dit is net hoeveel lijnkaarten de CMTS heeft en hoeveel channels en geconfigureerd zijn. 6 is toch wel het maximum wat ik tot nu toe gezien heb. Maar 2 en 3 kunnen ook voorkomen, al komt dit zelden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
MediaZoo schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:16:
[...]

Dat hoeft niet persé. Want niet ieder gebied kent gelijke US en DS kanalen. Dit is net hoeveel lijnkaarten de CMTS heeft en hoeveel channels en geconfigureerd zijn. 6 is toch wel het maximum wat ik tot nu toe gezien heb. Maar 2 en 3 kunnen ook voorkomen, al komt dit zelden voor.
Oké dat wist ik niet, ik dacht dat je met een connectbox altijd 6 channels zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MediaZoo schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:07:
[...]
Een slecht aangesloten AOP kan ook vreemde fouten veroorzaken ;)
Ziggo monteur to blame dan :P
Zaterdag komt er een monteur o.a. voor de storing blokjes op tv beeld, dus waarschijnlijk gaat de AOP er wel even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
martinusz schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:27:
[...]

Ziggo monteur to blame dan :P
Zaterdag komt er een monteur o.a. voor de storing blokjes op tv beeld, dus waarschijnlijk gaat de AOP er wel even af :)
Een goede monteur meet niet alleen het AOP maar checkt ook even met eigen ogen of alles klopt. Vaak is massa onvoldoende of het AOP zelf niet geaard al dan niet door verbinding met het buiten netwerk waardoor er toch vreemde storingen opspelen.
menzo schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:19:
[...]

Oké dat wist ik niet, ik dacht dat je met een connectbox altijd 6 channels zou moeten hebben.
Hangt in zijn geheel af van hoe de configuratie aan de andere kant is.

Ik heb hier een Ziggo TC7210 aan een Caiway verbinding gekoppeld, waarbij ik maar 8DS en 2 US kanalen heb. (En ik heb 512/512Kbit/s internet l >:) )

Afbeeldingslocatie: https://www.coaxkabelwinkel.nl/wp-content/uploads/2017/02/TC7210-Waardes-13-02-2017.png

[ Voor 56% gewijzigd door MediaZoo op 13-02-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MediaZoo schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:27:
[...]

Een goede monteur meet niet alleen het AOP maar checkt ook even met eigen ogen of alles klopt. Vaak is massa onvoldoende of het AOP zelf niet geaard al dan niet door verbinding met het buiten netwerk waardoor er toch vreemde storingen opspelen.
We gaan het zien wat de monteur gaat doen :) overigens staat het wijkkastje bij ons in de voortuin :P kijken die monteurs daar ook weleens in? Of is dat weer andere partij?

Dacht eerst dat het de wifi was, maar zowel 2.4 als 5G hadden die klapperende verbinding, toen maar aan het draad en zelfs toen klapperde de boel nog. Nu sinds 15:00 lijkt het weer goed te gaan :?

[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 13-02-2017 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Een installatiemonteur niet, een lijnmonteur wel. Toen ik problemen had bleek de inhoud van de straatkast niet meer goed te zijn. Een week later zaten alles in de kast te vervangen, daarna nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
[...]

Ik had er 16 down en 4 up met de Connect Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
MediaZoo schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:27:
[...]

Ik heb hier een Ziggo TC7210 aan een Caiway verbinding gekoppeld, waarbij ik maar 8DS en 2 US kanalen heb. (En ik heb 512/512Kbit/s internet l >:) )

[afbeelding]
Tja CaiWay doet niet heel veel innovatie meer op Coax internet, helaas voor mijn schoonouders. Maar je zal wel in een fallback profiel hangen denk ik? Wel cool dat je online komt, je kunt wel whatsappen nu _/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Vandaag dus geleerd dat het aantal upstream channels per straatkast kan verschillen. Ik heb 4 channels op 5120 ksps en 2 op 2560ksps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
stormfly schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:42:
[...]

Tja CaiWay doet niet heel veel innovatie meer op Coax internet, helaas voor mijn schoonouders. Maar je zal wel in een fallback profiel hangen denk ik? Wel cool dat je online komt, je kunt wel whatsappen nu _/-\o_ :+
Mwa het is vooral handig om met dit modem bij andere klanten docsis uit te kunnen lezen. De modems van caiway zelf laten niks door.

En vooral het experimenteren. Zojuist getest dat het modem bij DS +30dB offline gaat en bij een US van 24dB prima online is. Hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perkunas schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:23:
[...]

Inmiddels heb ik een Horizon Box, de GW 7401. De kwaliteit van On Demand via de Horizon Box is stukken beter dan die van een Ziggo Go stream in een browser met een Steam Link naar TV. Logisch, want de Steam Link transcodeert desktop capture van een 720p stream met een al lage bitrate. Hoe het zich verhoudt met een Chromecast stream weet ik nog steeds niet.

De Horizon Box GW 7401 heeft naar mijn ervaring inderdaad wat nadelen maar ook voordelen ten opzichte van een CI+-module.

Voordelen:
  • 4 Tuners waardoor je TV kan kijken en meerdere programma's tegelijk kunt opnemen
  • Toegang tot On Demand-content met goede beeldkwaliteit; het alternatief is een interactieve CI+ module en een compatibele TV die ik niet heb, of een andere decoder
  • Mijn Samsung D6500 TV heeft Time Shift, dwz. je kunt live TV pauzeren en terugspoelen. De Box ook, maar die is altijd actief en toont markeringen tussen programma's
  • De opnamefunctie van de Samsung TV's leidt soms tot mislukte, corrupte en gewiste opnames. Hopelijk werkt het bij de Box beter, al is die ook door Samsung gemaakt!
  • Zapt inderdaad sneller
Nadelen:
  • Omslachtige navigatie, veel submenu's om bv. een specifieke aflevering van een On Demand-serie te kijken
  • Wisselen van taal voor spraak en ondertiteling zit ook ver in menu's verborgen
  • Als de taal voor ondertiteling op bv. Frans staat ingesteld wordt bv. Duitse ondertiteling niet getoond
  • Soms staat bij de programma-informatie van bv. Zwitserse uitzending dat Nederlandse ondertiteling beschikbaar is, maar dat is niet zo
  • In tegenstelling tot HBO Go onthoudt de Box niet welke afleveringen je al hebt gezien
  • De TV-gids van de Box is ongeveer zo traag als de ingebouwde van mijn Samsung D6500 TV. Met Replay TV maak je intensiever gebruik van de TV-gids, waardoor de traagheid meer opvalt.
  • Als je pijltje omhoog/omlaag indrukt op de Box krijg je een zenderlijst, maar echt handig is die niet. Er is ruimte genoeg voor programma-informatie of weergave in een tabel in plaats van een lijst.
  • De NPO Gemist app op de Box bevat vreemd genoeg niet precies dezelfde content als de Smart TV app
  • Aanzienlijk energieverbruik
  • Kleine ventilator aan de zijkant die hoorbaar is in een stille omgeving
  • Ik zet de Box daarom 's nachts uit; opstarten/aanmelden duurt dan zo'n 2 minuten
  • Als het aanmelden langer dan 2 min duurt, dan gaat het helemaal niet gebeuren; moet ik hem uit- en aanzetten
  • Kan vastlopen tijdens een zoekopdracht
Op zich niet onoverkomelijk. De voordelen wegen voor mij zwaarder dan de nadelen. Daarnaast denk ik dat Ziggo een aantal nadelen wel kan oplossen. In het ergste geval kan ik met een splitter wisselen tussen de CI+-module en de Horizon Box.
Nog een nadeel... hogere abbonements geld. Want je betaald voor horizon ook al staat deze niet op je factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Zo, "feest" eens vanuit mijn hoek voor de verandering. Nieuw appartementje.
Ontzettend bagger signaal op het AOP, modem komt niet online als POA erop zit, alleen rechtstreeks op AOP single channel upstream @ 55dB, dus lijnmeting gehad.

Hebben de glasvezelboeren waarschijnlijk in de kabel gezeten en de boel met wat tape aan elkaar gehobbyd, want 3m vanuit het EV was er een duidelijke schade in de kabel. Stoep is sierbestrating en het was zaterdag, dan wordt niet zomaar gegraven... Dus aannemer moet komen om het te gaan fixen.
Alleen heb vandaag eens mijn hoofd goed om het hoekje gepiept om te kijken hoe de kabel precies loopt.

Dit trof ik ook nog eens aan, wat niet direct uit de pulsmeting van de storingsmonteur was gebleken.
Groen

Dus morgen als ik bel met de aannemer voor afspraak, eens een balletje opwerpen over de hele situatie van de rest van de kabel...
Denk dat ze meer aan het doen komen dan alleen breukje oplossen.

Wish me luck :X :X :X

[ Voor 3% gewijzigd door Swordlord op 13-02-2017 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
3m vanuit je huis of 3m vanuit de EV :) die breuk is bijna niet te vermijden in een meting.

Tja grond kabel in UV licht? Ik zou een pijp bochtje regelen anders heb je het over twee zomers weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Stukje flexibel pvc is al genoeg om UV bescherming te bieden. Volgens mij gaan ze dit lassen. Blijft vaak wel een knoopje in de meeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Mijn internet lag eruit. Toen ik in de meterkast keek zag ik dat het lampje op mijn FRA 752 versterker (groen) knipperde. Op de niet versterkte uitgang zit mijn modem en zonder versterker werkt alles prima. Ik neem dus aan dat deze kapot is, maar heeft iemand een idee wat dat knipperende groene lampje betekent? Ik lees alleen maar verhalen van kapotte versterkers waar het lampje helemaal niet meer brandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

stormfly schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:14:
3m vanuit je huis of 3m vanuit de EV :) die breuk is bijna niet te vermijden in een meting.

Tja grond kabel in UV licht? Ik zou een pijp bochtje regelen anders heb je het over twee zomers weer.
Sowieso gaan regelen dat die kabel mooi ergens in komt te liggen.

De puls meting zei 25 meter vanuit AOP en 3 meter vanuit EV. Dus in de stoep.
Die fout op de foto is maar paar centimeter van het AOP af, gezien die aan de binnenkant direct zit afgemonteerd.
Darkz0rs schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:16:
Stukje flexibel pvc is al genoeg om UV bescherming te bieden. Volgens mij gaan ze dit lassen. Blijft vaak wel een knoopje in de meeting.
Ik verwacht ook dat ze gaan lassen in de grond en nieuw invoer doen via de pijp omhoog.
Maar 2 schades in 1 kabel is volgens mij ook kandidaat voor complete vervanging dan, al helemaal gezien de totale kabel maar 28 meter is.
Wil denk ik niet weten hoeveel vocht die kabel is ingetrokken.
rick77 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:16:
Mijn internet lag eruit. Toen ik in de meterkast keek zag ik dat het lampje op mijn FRA 752 versterker (groen) knipperde. Op de niet versterkte uitgang zit mijn modem en zonder versterker werkt alles prima. Ik neem dus aan dat deze kapot is, maar heeft iemand een idee wat dat knipperende groene lampje betekent? Ik lees alleen maar verhalen van kapotte versterkers waar het lampje helemaal niet meer brandt.
Tijd voor nieuwe adapter denk ik zo, als je nog ergens een oud UBEE modem hebt slingeren, die adapters zijn perfect voor een FRA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Ziggo/UPC worden 4 of 6 upstream kanalen gebruikt in de modem configuraties. Je mist een upstream kanaal en op het upstream kanaal dat als tweede is geconfigureerd worden de nodige T3 fouten gemeld. De upstream verbinding van je modem is dus niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Als ze nieuwe gaan doen even in een slagvaste pvc leiding leggen. En de hele kabel vervangen zou ideaal zijn. Maar dat doen ze niet zomaar. Ik heb al jaren issues en nog steeds geen nieuwe groene kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:51

Roetzen

he.net Certified Sage

rick77 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:16:
Gooi hem nog niet weg. Probeer het eerst met een andere voeding.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In voormalig Ziggo gebied zijn 4 upstream kanalen beschikbaar die allemaal met 64-QAM modulatie zijn te gebruiken door het modem voor het versturen van upstream data. In voormalig UPC gebied zijn 6 upstream kanalen beschikbaar die door variërende plaatselijke kwaliteit veelal met lagere modulatie types gebruikt kunnen worden voor het versturen van data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
menzo schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:47:
Vandaag dus geleerd dat het aantal upstream channels per straatkast kan verschillen. Ik heb 4 channels op 5120 ksps en 2 op 2560ksps.
Niet per straatkast, maar per coaxsegment. Jij zit gezien het aantal kanalen en de gebruikte symbol rates waarschijnlijk in voormalig UPC gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ArChie schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:32:
[...]

Bij Ziggo/UPC worden 4 of 6 upstream kanalen gebruikt in de modem configuraties. Je mist een upstream kanaal en op het upstream kanaal dat als tweede is geconfigureerd worden de nodige T3 fouten gemeld. De upstream verbinding van je modem is dus niet lekker.
Ja het zijn er idd maar 3, dat is wel gek op zich, wellicht even een reboot? Of werkt dat niet voor kanalen oppakken?

Edit:
Log net opnieuw in, nu is er wel 4de kanaal zichtbaar, deze heeft maar liefst 360 T3's vandaag en ander kanaal 157....

[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 13-02-2017 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinusz schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:22:
[...]

Ja het zijn er idd maar 3, dat is wel gek op zich, wellicht even een reboot? Of werkt dat niet voor kanalen oppakken?

Edit:
Log net opnieuw in, nu is er wel 4de kanaal zichtbaar, deze heeft maar liefst 360 T3's vandaag en ander kanaal 157....
Zoals je ziet kan de upstream configuratie en waarden variëren. Dit komt doordat de configuratie van de upstreams met een interval van 20 seconden door het modem getest wordt middels het versturen ranging requests naar de CMTS en de CMTS het modem via de ranging responses kan instrueren om bijvoorbeeld het zendvermogen aan te passen. Wordt het zendvermogen te hoog dan zal het modem upstreams uitschakelen en blijven ranging responses uit dat zal het modem de boel proberen te resetten in de hoop wel een goede upstream verbinding te krijgen met de CMTS. Waarden die je het ene moment ziet kunnen daarom even later weer anders zijn als er sprake is van een slechte verbinding.

Je kan in ieder uit de modem log halen wanneer de boel zodanig slecht is dat er herinitialisaties nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Nou dat was dus meerdere keren vandaag helaas, verbinding valt weg, en komt later weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ArChie schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:46:
[...]

Niet per straatkast, maar per coaxsegment. Jij zit gezien het aantal kanalen en de gebruikte symbol rates waarschijnlijk in voormalig UPC gebied.
Is er iets te roepen over de beschikbare upload bij 4 fZiggo US? Tov de 6 van fUPC?

Moet je dat ook tellen als 50Mbit per stream? Ik schat in van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:57:
[...]

Is er iets te roepen over de beschikbare upload bij 4 fZiggo US? Tov de 6 van fUPC?

Moet je dat ook tellen als 50Mbit per stream? Ik schat in van niet?
Het is inderdaad geen constante 50 Mbps zoals bij de downstreams. De capaciteit van de upstreams is variabel. De CMTS regiseert welk modem de upstream(s) tijdelijk mag gebruiken en wat het soort gebruik is. Het soort gebruik bepaalt weer welk modulatie type er toegepast moet worden. In de modem upstream configuratie pagina vind je meestal voor iedere upstream het modulatie type terug dat gebruikt wordt voor het verzenden van user data naar de CMTS. Dat is het modulatie type met de hoogste bitrate. Verder is de kortstondig te behalen bitrate natuurlijk nog afhankelijk van de symbolrate. Hoe hoger die symbol rate hoe hoger de bitrate.

Bij voormalig Ziggo hebben de 4 upstreams 64-QAM als modulatie type en een symbol rate van 5120 kSym/s voor het versturen van user data. Dat komt neer op kortstondig een maximale capaciteit van ongeveer 28 Mbps per upstream. Bij voormalig UPC zie je voor die 6 upstreams allerlei verschillende combinaties zoals bijvoorbeeld 16-QAM en 2560 kSym/s wat neer komt op 9 Mbps of 16-QAM en 5120 kSym/s wat een verdubbeling van de capaciteit naar 18 Mbps oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dank! Dus in een fZiggo coax segment, deel je met alle modems 4x 28 Mbit up en 16x 50 Mbit down.

Dat is niet heel fors die upload. Als ze zouden willen, kan je dat ook naar 8 of 16 streams ombouwen?
Pagina: 1 ... 158 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.