Ziggo is inderdaad een doorgeef luik van HBO, Film1 en etc (nja de etc valt wel mee haha).The Eagle schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:47:
Vermoed dat de HBO content van een andere plek vandaan komt dan movies en series. Zou me niks verbazen als Ziggo voor HBO gewoon doorgeefluik is en de GC rechtstreeks op HBO inplugt.
Persoonlijk was ik het gemekker met met name RTL XL op de smart TV zo zat dat ik een Pi met Kodi ben gaan gegruiken. Retrospect er op voor alle gemist streams en gaan. Geen gezeik, geen betaling aan Ziggo voor een slect werkende dienst, geen reclame tussendoor, en vooral: niet al je persoonlijke details achter hoeven laten bij weer een account.
Sinds ik die Pi heb gebruik ik het smart deel van de tv eigenlijk niet meer. Mogelijkheden met dat ding zijn legio en van alles wat ik hier hoor en waar ziggo een dienst voor probeert te pushen heb ik nog niks gelezen dat op Kodi niet kan
Ziggo heeft geen rechten op HBO zoals bij Ziggo Sport.
Als HBO zegt tegen ziggo: jullie klanten mogen uitsluitend via de Horizon kijken en NIET via een app. Dan heeft Ziggo zich daaraan te houden en anders is het namens HBO: Doei ziggo, tot nooit.
Zo kan je HBO gewoon bij HBO zelf bestellen, hun laten dit door Ziggo verwerken (want tsja, het moet natuurlijk wel via hun signaal bij jou binnen komen. Oftewel; doorgeef luik). Volgens mij verdient Ziggo dan ook 0 euro per klant die HBO afneemt (ik dacht dat de prijs voor HBO bij zowel HBO als Ziggo gelijk was). HBO is dan ook gewoon puur en alleen een keuze die ze klanten willen geven, want geld ervoor vragen terwijl de concurrent dat niet doet, tsja dat kan je klanten kosten (klanten die waarde hechten aan HBO). Wel hanteren deze zendermaatschappijen (zoals HBO) een soort van bonus systeem: ah KPN jullie hebben ons 2.000 HBO klanten opgeleverd, hier heb je 500 euro (iets in die richting).
Wat een attacks op Ziggo zeg, al deze reacties (niks tegen jou, *knip*. Niet op de man spelen.) kan je ook in het Telfort, KPN, Vodafone en etc topic plakken..
ReplayTV niet werkend op Chromecast? 100% logisch, 100 redenen zijn gegeven en zwaar en dichtgetimmerd onderbouwd. Dat meneer Bollywood dat allemaal onzin vind is 100% zijn eigen probleem... Als hij niet wilt snappen hoe de TV wereld werkt op deze planeet, dan is dat toch echt zijn probleem.
Dit is niet iets wat Ziggo fout doet, dit is hoe de TV wereld werkt. Met ReplayTV zijn het niet alleen de rechten, waar Ziggo grof geld voor moet betalen aan de zendermaatschappijen om überhaupt ReplayTV op de Horizon mogelijk te maken. Het gaat ook om het opnemen en illegaal verspreiden wat een Chromecast mogelijk kan maken.
Enige alternatief is de illegale weg, dan zou hij deze maar moeten bewandelen want legaal is er niks wat hem aanstaat. Echter gaat hij vanaf dat moment pas beseffen waarom het zo goed beveiligd en dichtgetimmerd is; wat nu op tv komt kan je niet morgen downloaden (real life series zoals uhm bijv Wie is de Mol, ik noem maar wat). Juist doordat een eigen apparaat niet toegestaan is (zo'n apparaat maakt illegaal verspreiden mogelijk, en dat willen de zender maatschappijen niet. Daar kan Ziggo niks aandoen, die hebben andermans regels na te leven.).
Zeiken over de praktijken richting Ziggo is dan ook ongepast en niet logisch, de beste tweaker moet dan gaan klagen bij ALLE zender maatschappijen.
*knip*.
[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 09-02-2017 08:29 ]