Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:09:
[...]
Wat versta je onder een privileged container? "met hoge machtigingen" zoals de Synoloy gui het omschrijft?
Waarschijnlijk wel.

Het verschil is (ondermeer) dat een 'normale' container root in de echte container geen echte root op de machine is (wel root, maar minder 'capabilities' iirc).

In een priviledged container heeft de container meer rechten. Bijvoorbeeld om docker in docker te kunnen draaien.

In de netwerk config zit ook zo'n keuze (die bedoelde ik eigenlijk). Normaal maakt docker een virtuele netwerkadapter maakt waarop de processen in de container luisteren. Met --net=host kan de container echt op de echte netwerkkaart pakketten verzenden en ontvangen.
Ik weet niet of promiscuous mode aangezet kan worden vanuit de container. Minder rechten is iig beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:42
Connectbox geïnstalleerd, niet heel duidelijke beschrijving moet ik zeggen, vooral onduidelijk wat ie aan het doen is of in welke status hij nu precies zit. Uiteindelijk alles doorlopen en hij staat idd bridged bij aflevering bij mij.

Hij oogt in ieder geval wat mooier dan mijn oude Cisco, ga nu kijken of ik hem ff laat unbridgen, zodat ik kan kijken hoe de WiFi van het apparaat zelf is. Anders kan mijn router er gewoon tussenuit.

(Er zaten overigens allerlei Braun spullen bij, maar niet nodig bij mijn aansluiting, veel in de doos, maar weinig nodig ;) )

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinusz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:23:
Connectbox geïnstalleerd, niet heel duidelijke beschrijving moet ik zeggen, vooral onduidelijk wat ie aan het doen is of in welke status hij nu precies zit. Uiteindelijk alles doorlopen en hij staat idd bridged bij aflevering bij mij.

Hij oogt in ieder geval wat mooier dan mijn oude Cisco, ga nu kijken of ik hem ff laat unbridgen, zodat ik kan kijken hoe de WiFi van het apparaat zelf is. Anders kan mijn router er gewoon tussenuit.

(Er zaten overigens allerlei Braun spullen bij, maar niet nodig bij mijn aansluiting, veel in de doos, maar weinig nodig ;) )
Ik heb hem nu al 2 weken uit bridge staan omdat mijn router de snelheden niet leuk vond, maar ondanks dat hij in de meterkast staat heb ik in de woonkamer weinig problemen met de WiFi :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MdO82 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:25:
[...]

Ik heb hem nu al 2 weken uit bridge staan omdat mijn router de snelheden niet leuk vond, maar ondanks dat hij in de meterkast staat heb ik in de woonkamer weinig problemen met de WiFi :)
Ik heb 150 abbo, dat kan mijn router makkelijk aan, alleen als het niet nodig is, ga ik geen 2 apparaten aan laten staan :) ik doe verder ook niks bijzonders op de router. (Linksys EA4500)

Bij ons zit de AOP In de woonkamer, dus beneden is nooit een probleem, eerste verdieping wordt interessanter, zolder is miet nodig.

Ik ga webcare maar eens lastig vallen of ze kunnen unbridgen. (Of is er een snelmenu via telefoon?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb ook een TC... ;) alleen toen ik nog een ubee had gebeurde het nooit dat de lijn ging klappen..
begin maart verwacht ik hem weer.. :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icy schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:28:
[...]

Als je al een horizon box heb, dan heb je geen activatiekosten. Je krijgt dan alleen een andere modem.

Info uit de chat met Ziggo:
icy: Moet ik dan wel of niet de activicatiekosten betalen? :)
Ziggo Klantenservice: Nee, dat hoef je dan niet te betalen. Je hebt namelijk al de Horizon mediabox. Je krijgt alleen een nieuw modem
Ziggo Klantenservice: maar die wordt kosteloos opgestuurd.
Helaas berekenen ze die kosten dus wel.
Morgen maar eens achteraan

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:15

Meneer iCy

swarma

MdO82 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:54:
[...]

Helaas berekenen ze die kosten dus wel.
Morgen maar eens achteraan
Bij mij niet? Tenminste op de factuur korting gekregen en meer niet. Heb dan ook geen andere modem/horizon box gekregen.

[ Voor 20% gewijzigd door Meneer iCy op 07-02-2017 20:58 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:12
Is het bij meer Tweakers het geval dat de kanalen op de DTV weer door elkaar gehusseld zijn?

De Nederlandse HD kanalen zitten ineens weer in de 9xx range en de SD vanaf 1. Is niet echt een probleem want ik heb een TV met favorietenlijsten en de in de timer-recording lijst zijn ze ook aangepast (automagisch...)

Wat zijn ze allemaal aan het rommelen daar? (regio 070, bij de weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:30
Pfff, nieuwe tv voor de slaapkamer gehaald, wilde perse een CI plus module erin. Mijn abbo 2 weken geleden gewijzigd naar een CI plus module ipv mediabox, komt er maar niks. Verschillende keren gebeld, maar nee meneer we weten niet wanneer het pakket komt. Wat moet ik hier nu mee, geen enkele duidelijkheid wanneer ik iets ga ontvangen. Man man man, en dan betaal je nog eens 17,50 activatiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Jboy1991 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:11:
[...]

Ziggo komt vandaag langs. Dus nog snel ook. Hopelijk vanavond dan weer internet en tv xd
Ben niet nieuwsgierig.. maare? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 16:44
Swordlord schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:20:
[...]

Ben niet nieuwsgierig.. maare? O-)
Had al een update geplaatst

Ze hebben op ziggo kosten de beol gerepareerd door een nieuw koppelstuk te plaatsen.

Nu dus weer gewoon internet en tv. Tv signaalsterkte is nu 100 en niveau is 47-49

Af en toe nog blokjes in beeld. Maar denk dat ik dat voor lief moet nemen helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Sinds gisteravond dus de connect box in bridge modus aangesloten, en we merken gewoon dat het Wifi van mijn dus al bestaande router sneller werkt :? is daar een logische verklaring voor?
Of komt het wellicht omdat die router ook ff uit is geweest en dus weer even schoon schip heeft...

edit: na 3 minuten een medewerker aan de lijn :) het kan dus wel ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 08-02-2017 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:45
martinusz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:38:
Sinds gisteravond dus de connect box in bridge modus aangesloten, en we merken gewoon dat het Wifi van mijn dus al bestaande router sneller werkt :? is daar een logische verklaring voor?
Of komt het wellicht omdat die router ook ff uit is geweest en dus weer even schoon schip heeft...

edit: na 3 minuten een medewerker aan de lijn :) het kan dus wel ;)
Tja dat zal een reboot best kunnen oplossen. Als je kanaalkeuze op automatisch staat, dat peilt hij alleen bij een bootup, dan heeft hij nu het schoonste WiFi kanaal gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
stormfly schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:04:
[...]

Tja dat zal een reboot best kunnen oplossen. Als je knalkeuze op automatisch staat, dat peilt hij alleen bij een bootup, dan heeft hij nu het schoonste WiFi kanaal gekozen.
Oke, nou Connect Box staat nu in bridge modus, eens kijken hoe dat bevalt!
Signaal van wifi is gelijk of beter van eigen router, dus dat lijkt wel goed te zitten. Snelheid zit ook goed, trek hem vol op Wifi :) voorlopig dus tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
martinusz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:12:
[...]

Oke, nou Connect Box staat nu in bridge modus, eens kijken hoe dat bevalt!
Uit bridge bedoel je denk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Juist :o

Nou alles geinstalleerd op zijn plek, achter de tv kast, alles werkt als een trein voorlopig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 19:27
Jboy1991 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:25:
[...]

Had al een update geplaatst

Ze hebben op ziggo kosten de beol gerepareerd door een nieuw koppelstuk te plaatsen.

Nu dus weer gewoon internet en tv. Tv signaalsterkte is nu 100 en niveau is 47-49

Af en toe nog blokjes in beeld. Maar denk dat ik dat voor lief moet nemen helaas :(
Welke signaal waardes bedoel je? Als ik het zo lees zoals je het nu typt heb je een te hoog signaal. Maar dat zou onlogisch zijn. Hierbij wat leesvoer over wat het idee van Ziggo op dit moment over de inrichting van het binnenhuis zou moeten zijn.

http://bwoz.nl/ziggo/blauwdruk15.pdf

De waardes die je zou moeten hebben zijn: -8 tot 12 DBmV met een SNR van > 33. En eigenlijk is die -8 al aan de lage kant. Voor de retourdiensten moet je een maximaal US signaal hebben van > 55 en minimaal 33.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Iemand advies over welke tweewegverdeler te plaatsen?

Ik heb nu de Technetix PTS-02KK erop zitten, maar in de doos van de connect box zit een Braun POA 01-UPC meegeleverd. Is het de moeite waard om deze ipv de Technetix erop te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinusz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:29:
Iemand advies over welke tweewegverdeler te plaatsen?

Ik heb nu de Technetix PTS-02KK erop zitten, maar in de doos van de connect box zit een Braun POA 01-UPC meegeleverd. Is het de moeite waard om deze ipv de Technetix erop te doen?
Nu nog niet ;-) misschien in de toekomst wel. Demping is nagenoeg hetzelfde 3,6 (PTS) vs 4,0 (POA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ArcticWolf schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:46:
[...]

Nu nog niet ;-) misschien in de toekomst wel. Demping is nagenoeg hetzelfde 3,6 (PTS) vs 4,0 (POA)
Heb het toch gedaan, had namelijk net gevonden dat hij 4G afgeschermd is, iets waar ik veel problemen mee heb gehad en bij die andere kon ik dat zo snel niet vinden.

Eens kijken of ik nog verschil ga merken :) in ieder geval wel netter afgewerkt, want er zit een kapje bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

De Technetix PTS02 is officieel tot 1GHz, heeft ook gewoon goede 4g afscherming.
De BRAUN splitter gaat tot 1.2 GHz, daarom dat waarschijnlijk deze ook wordt aangeduid met 4dB gemiddelde demping.

Op de huidige signalen die nu nog allemaal tot 860MHz lopen zouden deze splitters gelijk moeten presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
deamosreapos schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:12:
[...]

Welke signaal waardes bedoel je? Als ik het zo lees zoals je het nu typt heb je een te hoog signaal. Maar dat zou onlogisch zijn. Hierbij wat leesvoer over wat het idee van Ziggo op dit moment over de inrichting van het binnenhuis zou moeten zijn.

http://bwoz.nl/ziggo/blauwdruk15.pdf

De waardes die je zou moeten hebben zijn: -8 tot 12 DBmV met een SNR van > 33. En eigenlijk is die -8 al aan de lage kant. Voor de retourdiensten moet je een maximaal US signaal hebben van > 55 en minimaal 33.
De waardes die ik aangaf zijn de waardes die de tv aanheeft

Signaalkwaliteit is 100
Signaal niveau tussen de 45 en 49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
DavidZH schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:27:
Is het bij meer Tweakers het geval dat de kanalen op de DTV weer door elkaar gehusseld zijn?

De Nederlandse HD kanalen zitten ineens weer in de 9xx range en de SD vanaf 1.
Nee, dat komt hoegenaamd niet overeen met onze ervaring. Geen idee of het een regiokwestie is of iets aan je eigen instellingen. Informeer eens bij je buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 19:27
Jboy1991 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:19:
[...]

De waardes die ik aangaf zijn de waardes die de tv aanheeft

Signaalkwaliteit is 100
Signaal niveau tussen de 45 en 49
Ah oke zodoende. Maar heb je al wel eens een monteur langs gehad? Want blokjes kunnen duiden op een aantal dingen. Het naarste daarvan is dat de tuners in jouw tv kapot kunnen zijn. (deze zijn zeldzaam) Er kan sprake zijn van een tekort aan signaal op de kanalen met de problemen. (deze meting zegt dat het goed zit maar dat zal een gemiddelde zijn) Of als laatste kan er sprake zijn van ingress. Dit zou hoogstwaarschijnlijk in de bekabeling vanaf het AOP naar de tv liggen. Of het AOP zelf. In zeer extreme gevallen ligt het voor het AOP maar eigenlijk altijd is het binnenhuis het probleem. In 3-4 jaar heb ik misschien 1x meegemaakt dat het lag aan een kabeltje in de EV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Swordlord schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:54:
De Technetix PTS02 is officieel tot 1GHz, heeft ook gewoon goede 4g afscherming.
De BRAUN splitter gaat tot 1.2 GHz, daarom dat waarschijnlijk deze ook wordt aangeduid met 4dB gemiddelde demping.

Op de huidige signalen die nu nog allemaal tot 860MHz lopen zouden deze splitters gelijk moeten presteren.
Ah goed om te weten, ach dan zullen we maar zeggen dat het afdekkapje de doorslag gaf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Swordlord schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:54:

Ik begreep dat het MOCA signaal wat gebruikt wordt om een Horizon met een Horizo Extra te koppelen over COAX in de 1000Mhz+ band zit, kan het zijn dat de oude AOP's hier problemen mee hebben, heb nu al twee keer gezien dat monteurs van Ziggo de AOP + einddozen vervangen voor nieuwe exemplaren om MOCA verbindingsproblemen op te lossen/uit te sluiten.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:53
Bullet NL schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:46:
[...]

Ik begreep dat het MOCA signaal wat gebruikt wordt om een Horizon met een Horizo Extra te koppelen over COAX in de 1000Mhz+ band zit, kan het zijn dat de oude AOP's hier problemen mee hebben, heb nu al twee keer gezien dat monteurs van Ziggo de AOP + einddozen vervangen voor nieuwe exemplaren om MOCA verbindingsproblemen op te lossen/uit te sluiten.
Je wilt dan ook graag dat het AOP MOCA signaal niet doorlaat. Dit om storingen van andere MOCA installaties op je eigen installatie en visa versa te voorkomen. MOCA signaal is immers bestemd voor de apparaten binnenhuis en hebben niet met het buitennetwerk van doen.

Echter worden nu materialen geleverd geschikt tot 2Ghz om Docsis 3.1 mogelijk te maken.

MOCA verbindingsproblemen ontstaan of door te hoge demping op het interne netwerk of door een MOCA netwerk van een aansluiting op dezelfde tap die binnen komt op de binnenhuis installatie. AOP en einddozen vervangen is dan leuk maar hoeft lang niet altijd te oplossing te zijn. Daarbij vraagt MOCA ook weer om goede bekabeling etc. Juist om storingen en verdere problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:26
De zender ID op zender 123 is van SD naar HD gegaan.

Via: rick1970 in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
deamosreapos schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:31:
[...]

Ah oke zodoende. Maar heb je al wel eens een monteur langs gehad? Want blokjes kunnen duiden op een aantal dingen. Het naarste daarvan is dat de tuners in jouw tv kapot kunnen zijn. (deze zijn zeldzaam) Er kan sprake zijn van een tekort aan signaal op de kanalen met de problemen. (deze meting zegt dat het goed zit maar dat zal een gemiddelde zijn) Of als laatste kan er sprake zijn van ingress. Dit zou hoogstwaarschijnlijk in de bekabeling vanaf het AOP naar de tv liggen. Of het AOP zelf. In zeer extreme gevallen ligt het voor het AOP maar eigenlijk altijd is het binnenhuis het probleem. In 3-4 jaar heb ik misschien 1x meegemaakt dat het lag aan een kabeltje in de EV.
Had je even verder terug moeten scrollen Xd. Monteur gisteren geweest en enkel tussenkoppeling vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:43

Roetzen

he.net Certified Sage

Techneut schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:42:
[ verplaatsen AOP van woonkamer naar meterkast ...]

Waarom eigenlijk, ik zie hier met de beste wil ter wereld niet het nut van in.
Ik dus wel, anders had ik niet zelf mijn AOP van de hoek in de woonkamer naar de meterkast verplaatst.
Hooguit een kwestie van wat fraaier, meer niet en verder alleen maar een heleboel gedoe, vervangen van kabels etc. waar menigeen niet op zit te wachten.
Het is veel meer dan alleen een cosmetische operatie. Zoals gezegd, een AOP op de plint in de hoek van de woonkamer is niet meer van de ze tijd. Net zo min als de AOPs zelf uit die tijd. Je wilt de rest van de apperatuur niet te ver van het AOP vandaan hebben en zo'n hoek van de kamer is gewoon geen geschikte plek daarvoor. Te kwetsbaar (kat van Jboy1991), slecht bereikbaar en bovendien moet ik die hoek dan voor "eeuwig" vrijhouden. Ik kan nooit meer een kast in die hoek zetten.
En dat zou Ziggo dan gratis aan iedereen waarbij dat kan en die dat dolgraag wil moeten aanbieden?
Tja, ik mag het niet zelf doen dus moet Ziggo het doen. En ja, dat moet gratis want zij zijn verantwoordelijk voor het signaal tot en met het AOP. En dat AOP moet ergens geplaatst zijn waar ik ruimte en gelegenheid heb om mijn aan te sluiten apparatuur veilig, bereikbaar en signaaltechnisch verantwoord op te stellen en aan te sluiten. De plint in de hoek van de woonkamer voldoet niet meer aan die eisen.
Wat een geldverspilling, denk je nou echt dat ze daar intrappen? De tijd dat je nog in Sinterklaas geloofde is toch echt wel voorbij hoop ik.
Ik geloof inderdaad niet meer in Sinterklaas, maar ik geloof nog wel in "de klant is koning". Goede service bieden is geen geldverspilling, dat is klantenbinding opbouwen en dat betaalt op termijn altijd terug.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Roetzen schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:22:
[...]

Tja, ik mag het niet zelf doen dus moet Ziggo het doen. En ja, dat moet gratis want zij zijn verantwoordelijk voor het signaal tot en met het AOP. En dat AOP moet ergens geplaatst zijn waar ik ruimte en gelegenheid heb om mijn aan te sluiten apparatuur veilig, bereikbaar en signaaltechnisch verantwoord op te stellen en aan te sluiten. De plint in de hoek van de woonkamer voldoet niet meer aan die eisen.

[...]

Ik geloof inderdaad niet meer in Sinterklaas, maar ik geloof nog wel in "de klant is koning". Goede service bieden is geen geldverspilling, dat is klantenbinding opbouwen en dat betaalt op termijn altijd terug.
De klant is alleen koning als hij zich ook koninklijk gedraagt, m.a.w. je mag zeker wel wensen hebben, zolang het maar redelijk blijft.

Je kan/mag dan ook niet van Ziggo verwachten dat ze in alle oude woningen waar een AOP in de woonkamer ze deze "gratis" naar de meterkast brengen. Ze dienen de AOP wel te upgraden op moment dat de stand van de techniek daar om vraagt.

Overigens was het vroeger van huishoudens de wens om het AOP in de woonkamer te plaatsen, dat dit nu veranderd is lijkt me niet meer dan normaal. Maar dan nog..... een AOP verplaatsen is niet even iets wat je zomaar even gratis doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Omdat hier wat meer over bits en bytes gepraat wordt stel ik de vraag hier, ik zal even een link in het Horizon forum zetten naar deze post.

Gents ondersteund de laatste 7401 of de 7400 Horizon box inmiddels IPv6? Kan iemand eens kijken?

Vragen:
-Krijg hij een publiek IP adres de Horizon box, of een RFC1918 adres (10.0 of 172.16 of 192.168)?
-Zitten er in de software velden waarin IPv6 voorkomt, en zoja zijn die al ingevuld in fZiggo of fUPC gebied?
-Als hij een publiek IP heeft, is dat om NetFlix/UitzendingGemist te streamen etc?
-Kan de box ook draaien zonder het kabelmodem en het publieke IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:17:
Omdat hier wat meer over bits en bytes gepraat wordt stel ik de vraag hier, ik zal even een link in het Horizon forum zetten naar deze post.

Gents ondersteund de laatste 7401 of de 7400 Horizon box inmiddels IPv6? Kan iemand eens kijken?

Vragen:
-Krijg hij een publiek IP adres de Horizon box, of een RFC1918 adres (10.0 of 172.16 of 192.168)?
Publiekelijk, hij krijgt een ip-adres via het ingebouwde modem en van je eigen netwerk als je hem hierop aansluit

-Zitten er in de software velden waarin IPv6 voorkomt, en zoja zijn die al ingevuld in fZiggo of fUPC gebied?
Nog niet gezien

-Als hij een publiek IP heeft, is dat om NetFlix/UitzendingGemist te streamen etc?
Yep

-Kan de box ook draaien zonder het kabelmodem en het publieke IP?
Nee, althans hij krijgt een ip-adres via het ingebouwde modem via coax
Even geantwoord in je quote, hopelijk is het duidelijk :)
Heb overigens de 7401 fziggo gebied

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 08-02-2017 14:26 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
MdO82 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:24:
[...]

Even geantwoord in je quote, hopelijk is het duidelijk :)
Heb overigens de 7401 fziggo gebied
Hi thanks!

Controlevraag, zodra die box aan coax hangt krijg hij een publiek IP? Daar heb je geen keuze in om uit te schakelen? Als er 1 miljoen van die boxen aan staan kost dat Ziggo 1 miljoen publieke IP's?

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 08-02-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:31:
[...]

Hi thanks!

Controlevraag, zodra die box aan coax hangt krijg hij een publiek IP? Daar heb je geen keuze in om uit te schakelen? Als er 1 miljoen van die boxen aan staan kost dat Ziggo 1 miljoen publieke IP's?
Dan krijgt het modem van de Horizonbox idd een publiek IP

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Je kan wel de Horizon via wifi/lan verbinding laten maken met een apart thuisnetwerk, dan krijgt hij wel een 192.168.x.x IP. Geen idee of hij dan ook nog een Publiek IP er naast heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Super dank voor je snelle antwoorden, we zitten een beetje te brabbelen in het IPv6 topic hier op GoT over beschikbare IP pools.

Ik was verbaasd over het vanmorgen gedeelde document waarin Ziggo groei voorziet van 1 miljoen naar 2 miljoen horizon boxen.

En Ziggo lijkt voor de rest nergens (voor ons zichtbaar) actief met IPv6 bezig. Behalve met DS-lite bij klanten die er specifieke om vragen of bij nieuwe klanten. Waarbij ik dan zelf de aanname doe dat de pools bij Ziggo nog fors zijn.

Maar dat vinden de echte IPv6 Tweakerts in het IPv6 topic natuurlijk slecht nieuws. Wat ik ook wel begrijp. Zij hopen dat ook de Nederlandse ISP en Telco's gaan transformeren naar IPv6 zoals in de USA en Belgie. Maar zelfs Vodafone lanceert VoLTE afgelopen maand zonder IPv6 backbone, dus de noodzaak in Nederland lijkt nog niet aangebroken te zijn om maar iets met IPv6 te gaan doen.

edit: zie post downwards voor meer info over VoLTE.

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 08-02-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:42:
Super dank voor je snelle antwoorden, we zitten een beetje te brabbelen in het IPv6 topic hier op GoT over beschikbare IP pools.

Ik was verbaasd over het vanmorgen gedeelde document waarin Ziggo groei voorziet van 1 miljoen naar 2 miljoen horizon boxen.

En Ziggo lijkt voor de rest nergens (voor ons zichtbaar) actief met IPv6 bezig. Behalve met DS-lite bij klanten die er specifieke om vragen of bij nieuwe klanten. Waarbij ik dan zelf de aanname doe dat de pools bij Ziggo nog fors zijn.

Maar dat vinden de echte IPv6 Tweakerts in het IPv6 topic natuurlijk slecht nieuws. Wat ik ook wel begrijp. Zij hopen dat ook de Nederlandse ISP en Telco's gaan transformeren naar IPv6 zoals in de USA en Belgie. Maar zelfs Vodafone lanceert VolLTE afgelopen maand zonder IPv6 dus de noodzaak in Nederland lijkt nog niet aangebroken te zijn.
Telefoon carriers werken gewoon met locale ip's (m'n toestel heeft een 10.17* adres ff uit m'n hoofd), die hoeven geen dedicated ip te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Bullet NL schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:08:
[...]

De klant is alleen koning als hij zich ook koninklijk gedraagt, m.a.w. je mag zeker wel wensen hebben, zolang het maar redelijk blijft.
De klant mag best een klein beetje lastig zijn. Dat houdt ze scherp.
Je kan/mag dan ook niet van Ziggo verwachten dat ze in alle oude woningen waar een AOP in de woonkamer ze deze "gratis" naar de meterkast brengen. Ze dienen de AOP wel te upgraden op moment dat de stand van de techniek daar om vraagt.
Tja, mijn standpunt is dat een AOP op de plint in de hoek van de woonkamer niet meer in overeenstemming is met de stand der techniek.
Overigens was het vroeger van huishoudens de wens om het AOP in de woonkamer te plaatsen,
De groene kabel hier in het dorp is begin jaren 80 aangelegd. Ik weet nog wel hoe het ging. Ze keken waar de TV stond en in die hoek werd de witte doos met de aansluiting voor de de TV en de radio tegen de plint geschroefd. Meestal was dat toevallig ook het dichtst bij de straat...
dat dit nu veranderd is lijkt me niet meer dan normaal.
Toen het werd aangelegd stak het allemaal niet zo nauw. Er werden alleen frequenties gebruikt die voor de TV en FM omroepbanden in gebruik waren en als je geen zendamateur in de buurt had, hoefde het echt niet "dicht" te zijn allemaal. De problemen begonnen al toen men zogenaamde S kanalen voor TV ging gebruiken op de kabel. Dan kon het mis gaan als de taxi voor de deur zijn mobilofoon gebruikte...

Ja, het is veranderd. De kabel wordt veel intensiever gebruikt, de mogelijkheden tot storing zijn enorm toegenomen en daardoor zijn de technische eisen veel strenger geworden.
Maar dan nog..... een AOP verplaatsen is niet even iets wat je zomaar even gratis doet.
Juist in de oude woningen valt het vaak mee. Die hebben kruipruimtes waar je makkelijk even een kabeltje door trekt. Ik denk ook dat het niet om hele grote aantallen gaat. Ik zou wel eens cijfers willen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32
Even een vraagje. Werkt een Humax 5300C (in bruikleen gegeven door Ziggo) ook bij andere Ziggo klanten voor de Free to Cable zenders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
Als het goed is wel, ik gebruik ook een oude bruikleen UPC decoder van een vriend die ziggo niet terug hoefde. Werkt prima met FTA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:23
1 maand gratis Movies & Series XL
Leef 1 maand gratis op het puntje van je stoel en bingewatch zoveel je wilt. Geniet onbeperkt van honderden films en series met Ziggo Movies & Series XL, The Home of HBO. De gratis maand stopt automatisch.
Link: https://www.ziggo.nl/actie/movies-series-xl2
Voorwaarden: https://www.ziggo.nl/pdf/...pagne_tm%2031maart_A4.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Een retourgeschikte Humax, kan daarmee gebruik worden gemaakt van replay tv en movie & series XL eigenlijk? Of is dat echt alleen Horizon (en de app dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:16
Volgens mij werkt alleen replay tv op de Horizon. De rest kan ook op de Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ArcticWolf schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:13:
[...]

Telefoon carriers werken gewoon met locale ip's (m'n toestel heeft een 10.17* adres ff uit m'n hoofd), die hoeven geen dedicated ip te hebben.
Voice over LTE dus geen gewone LTE bedoel ik ;-) Dit was voor USA providers de reden om te gaan switchen naar IPv6 omdat ze niet uit kwamen met IP's. Of dat publiek of private is maakt niet uit, met zoveel inwoners als de USA kan een 10.0.0.0/8 al krap zijn. Tegelijk hebben zij hun datanetwerken LTE ook omgezet naar IPv6. Waardoor Facebook en andere grote partijen in de USA meer IPv6 dan IPv4 verkeer verwerken.

Het had dus een hoger Tweaker gehalte gehad als Vodafone hun UMTS netwerk al IPv6 ready had gemaakt en dat voor VoLTE IPv6 was gebruikt.

Iets meer uitleg waarom ik het schreef :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:58:
[...]

Voice over LTE dus geen gewone LTE bedoel ik ;-) Dit was voor USA providers de reden om te gaan switchen naar IPv6 omdat ze niet uit kwamen met IP's. Of dat publiek of private is maakt niet uit, met zoveel inwoners als de USA kan een 10.0.0.0/8 al krap zijn. Tegelijk hebben zij hun datanetwerken LTE ook omgezet naar IPv6. Waardoor Facebook en andere grote partijen in de USA meer IPv6 dan IPv4 verkeer verwerken.

Het had dus een hoger Tweaker gehalte gehad als Vodafone hun UMTS netwerk al IPv6 ready had gemaakt en dat voor VoLTE IPv6 was gebruikt.

Iets meer uitleg waarom ik het schreef :9
Ik weet dat je het over VolLTE hebt :P maar tis en blijft data.

Met alleen 10.0.0.0/8 redt je het inderdaad niet daar heb je wel een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Roetzen schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:23:

Toen het werd aangelegd stak het allemaal niet zo nauw. Er werden alleen frequenties gebruikt die voor de TV en FM omroepbanden in gebruik waren en als je geen zendamateur in de buurt had, hoefde het echt niet "dicht" te zijn allemaal. De problemen begonnen al toen men zogenaamde S kanalen voor TV ging gebruiken op de kabel. Dan kon het mis gaan als de taxi voor de deur zijn mobilofoon gebruikte...

Ja, het is veranderd. De kabel wordt veel intensiever gebruikt, de mogelijkheden tot storing zijn enorm toegenomen en daardoor zijn de technische eisen veel strenger geworden.
20 jaar geleden hadden ik gewoon een oude zwart wit kijkdoos op de slaapkamer.. en waarom zou je coax gebruiken... een simpel tweelingsnoer (0.75m²) deed het net zo goed :-)

afgeschermde stekkers? nergens goed voor :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

SMSfreakie schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:13:
[...]

20 jaar geleden hadden ik gewoon een oude zwart wit kijkdoos op de slaapkamer.. en waarom zou je coax gebruiken... een simpel tweelingsnoer (0.75m²) deed het net zo goed :-)
Zo bont heb ik het nooit gemaakt. Als je een paar decennia zendamateur bent, heb je atijd wel een paar stukken goedkoop coax liggen.
afgeschermde stekkers? nergens goed voor :D
Inderdaad, afscherming was nergens voor nodig.Ik maakte splitters van twee 33 Ω weestandjes met het deksel van een kattenvoerblikje als "chasis". Gewoon open en bloot. Mantels van de coax aan het blik solderen en de weerstandjes tussen de binnenaders afspannen. Werkte perfect. ;) Maar dat was 35 jaar geleden, geen 20.

Tja, dat hoef je nou niet meer te proberen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ook een chromecast gekocht maar wat ik al wist.. ziggo wil niet dat we movies xl en replay kunnen gaan kijken via chromecast. Ik vindt dit kinderachtige manier van marketing. Tja, anders hoeft niemand meer een horizon meuk decoder he. Vindt het belachelijk want ik betaal toch abbonements geld en dan laat mensen dan zelf uitmaken op welke manier wij movies xl of replay tv kunnen gaan kijken. Beste is gewoon enkel tv basis nemen en geld wat je daarmee bespaard kun je netflix nemen die wel chromecast accepteerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Roetzen schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:29:
[...]

Zo bont heb ik het nooit gemaakt. Als je een paar decennia zendamateur bent, heb je atijd wel een paar stukken goedkoop coax liggen.

[...]

Inderdaad, afscherming was nergens voor nodig.Ik maakte splitters van twee 33 Ω weestandjes met het deksel van een kattenvoerblikje als "chasis". Gewoon open en bloot. Mantels van de coax aan het blik solderen en de weerstandjes tussen de binnenaders afspannen. Werkte perfect. ;) Maar dat was 35 jaar geleden, geen 20.

Tja, dat hoef je nou niet meer te proberen....
splitters? gewoon 2 kabels in de stekker :) :-P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:58:
Inmiddels ook een chromecast gekocht maar wat ik al wist.. ziggo wil niet dat we movies xl en replay kunnen gaan kijken via chromecast. Ik vindt dit kinderachtige manier van marketing. Tja, anders hoeft niemand meer een horizon meuk decoder he. Vindt het belachelijk want ik betaal toch abbonements geld en dan laat mensen dan zelf uitmaken op welke manier wij movies xl of replay tv kunnen gaan kijken. Beste is gewoon enkel tv basis nemen en geld wat je daarmee bespaard kun je netflix nemen die wel chromecast accepteerd.
Ik geef ze anders groot gelijk, welke provider ondersteund dat wel??

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 08-02-2017 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
martinusz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:06:
[...]

Ik geef ze anders groot gelijk, welke provider ondersteund dat wel??
:?
Maar wat boeit het hun nou werkelijk op welk scherm je dat kijkt en hoe? Waarom zou je actief blokkeren? Je betaalt voor content en niet voor hoe je het consumeert. En betaald heb je al. Dus nee. Ik snap het niet. Wil je uitleggen waarom jij ze daarin wel gelijk geeft dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:16:
[...]

Maar wat boeit het hun nou werkelijk op welk scherm je dat kijkt en hoe? Waarom zou je actief blokkeren? Je betaalt voor content en niet voor hoe je het consumeert. En betaald heb je al. Dus nee. Ik snap het niet. Wil je uitleggen waarom jij ze daarin wel gelijk geeft dan?
Idd dat bedoel ik. Waarom die extra mogelijkheden beperken terwijl ik wel betaal voor dat pakket? Of zou ziggo bang zijn dat men het netwerk zou overbelasten als iedereen gaat streamen? Tja dat is het nadeel van kabel internet. Typisch weer zo,n reactie van jong pc nerd overgens die martunus

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

Actief blokkeren zelfs.....denk eerder dat het andersom is, dat ze het nog niet gemaakt hebben om te werken via streaming. Waarom zouden ze allemaal geld pompen in streamen via chromecast, terwijl ze gewoon een apparaat leveren die het kan ;)

(Als ze het maken, moeten ze het ook onderhouden, allemaal extra kosten, terwijl het niet nodig is, het blijft een commercieel bedrijf)

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 08-02-2017 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:22:
[...]

Actief blokkeren zelfs.....denk eerder dat het andersom is, dat ze het nog niet gemaakt hebben om te werken via streaming. Waarom zouden ze allemaal geld pompen in streamen via chromecast, terwijl ze gewoon een apparaat leveren die het kan ;)
Jij snapt het niet he. Is gewoon kinderactige manier van marketing van ziggo. Alleen via hun decoder kun je dat bekijken en dus moeten mensen onnodig die horizon dingen gaan huren terwijl het ook anders kan. Plus via ziggo go app tref je geen betaalde fims aan maar wel via je decoder met je smartcard. Ff beter nadenken zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Nja oké dan heeft de vrouw GTST gemist, dan zeg je van: ej start maar Netflix.
De vrouw heeft wie is de mol gemist 4 dagen geleden, dan zeg je: ej start maar Netflix.
De vrouw is 10 minuten te laat voor een bepaald programma, dan zeg je: zet maar op vanaf het begin met Netflix.

Replay TV en Netflix is iets totaal verschillends.
Enige ''antwoord'' van Ziggo op Netflix is MyPrime (komt lang niet op het niveau, maar dat is nog een vergelijking waard).

Waarom heb je eigenlijk niet eerst nagekeken of het überhaupt zou werken? Ipv eerst kopen en dan klagen op Ziggo dat jij een ''miskoop'' gedaan hebt?

Het was namelijk al sinds dag 1 van Replay TV duidelijk dat het ondersteund zou worden op de Horizon, ik heb nooit gelezen dat de Chromecast zou moeten werken met Replay TV. Dit is ook niet gek, Ziggo betaald voor de rechten om dit mogelijk te maken, daar zitten zware eisen aan vast. Als men die service/rechten gaat misbruiken door het via omwegen te bekijken en eventueel op te nemen en illegaal te verspreiden, is Ziggo zwaar de klos en mogen ze al deze diensten in 1 klap stopzetten.

Maar goed, iedereen is verschillend natuurlijk daar is niks mis mee.
Echter als ik een chromecast koop met de gedachten eventueel Replay TV te willen gebruiken (hoe? Ik zou echt niet weten hoe.. maar goed), dan zou ik eerst even nakijken of dat überhaupt wel mogelijk is.

Nee sorry, ik ben het niet altijd met Ziggo eens maar hier ben jij toch echt de gene die een ''foutje'' gemaakt heeft en niet Ziggo :D

Edit: en tot mijn verbazing zeg je tegen een andere tweaker (die het wel snapt vanuit Ziggo) dat hij beter effe moet nadenken?
Ej jij koopt iets zonder eerst het 1 en ander uit te zoeken, en gaat vervolgens klagen dat het niet werkt.. Iets met pot verwijt de ketel?

[ Voor 12% gewijzigd door LopendeVogel op 08-02-2017 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Vrij eenvoudig, het is een rechtenverhaal..... Ziggo is alleen gerechtigd als doorgeefluik voor TV/schermen, wanneer je content als films vrijelijk en op elk apparaat kan bekijken zal je zien dat de content eigenaren (dus niet Ziggo) veel meer geld voor het product willen hebben.

Het heeft dus niets te maken met het feit dat je Ziggo daar in gelijk geeft, het heeft alles met rechten en er tot toe worden gedwongen te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:24:
[...]

Jij snapt het niet he. Is gewoon kinderactige manier van marketing van ziggo. Alleen via hun decoder kun je dat bekijken en dus moeten mensen onnodig die dingen gaan huren terwijl het ook anders kan. Plus via ziggo go app tref je geen betaalde fims aan maar wel via je decoder met je smartcard. Ff beter nadenken zou ik zeggen
Volgens mij begrijp jij het zelf niet helemaal. Ze bieden een totaalpakket met decoder, dat jij die niet accepteert, wilt nog niet zeggen dat zij alles maar in het werk moeten stellen om jouw situatie thuis te ondersteunen voor alle functies die ze via de decoder aanbieden.

Straks hebben ze mensen die geen decoder willen, geen chronecast maar iets anders, moeten ze dat allemaal gaan ondersteunen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LopendeVogel schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:29:
[...]

Nja oké dan heeft de vrouw GTST gemist, dan zeg je van: ej start maar Netflix.
De vrouw heeft wie is de mol gemist 4 dagen geleden, dan zeg je: ej start maar Netflix.
De vrouw is 10 minuten te laat voor een bepaald programma, dan zeg je: zet maar op vanaf het begin met Netflix.

Replay TV en Netflix is iets totaal verschillends.
Enige ''antwoord'' van Ziggo op Netflix is MyPrime (komt lang niet op het niveau, maar dat is nog een vergelijking waard).

Waarom heb je eigenlijk niet eerst nagekeken of het überhaupt zou werken? Ipv eerst kopen en dan klagen op Ziggo dat jij een ''miskoop'' gedaan hebt?

Het was namelijk al sinds dag 1 van Replay TV duidelijk dat het ondersteund zou worden op de Horizon, ik heb nooit gelezen dat de Chromecast zou moeten werken met Replay TV.

Maar goed, iedereen is verschillend natuurlijk daar is niks mis mee.
Echter als ik een chromecast koop met de gedachten eventueel Replay TV te willen gebruiken (hoe? Ik zou echt niet weten hoe.. maar goed), dan zou ik eerst even nakijken of dat überhaupt wel mogelijk is.

Nee sorry, ik ben het niet altijd met Ziggo eens maar hier ben jij toch echt de gene die een ''foutje'' gemaakt heeft en niet Ziggo :D

Edit: en tot mijn verbazing zeg je tegen een andere tweaker (die het wel snapt vanuit Ziggo) dat hij beter effe moet nadenken?
Ej jij koopt iets zonder eerst het 1 en ander uit te zoeken, en gaat vervolgens klagen dat het niet werkt.. Iets met pot verwijt de ketel?
Lees toch eens goed. Ik wist dat het niet zou werken op chromecast voordat ik hem ging kopen maar ergerde me gewoon aan door kinderachtige ziggo. Ze proberen meer en meer geld uit de zakken van hun klanten te kloppen want ja die dure sportkanalen met die dure presentatoren moet toch ergens van betaald worden he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn eerste beetje jammer ervaring.
TC7210 valt spontaan stil.
Reboot, reboot wachten ...
Maar geen onlinelampje meer, wel continu de upstream aan het knipperen.

Contact met helpdesk was prima, binnen 5 minuten aan de beurt.
Alleen kon hij het niet oplossen, en moet een monteur komen .... Pas maandag :(

Ook nieuw modem zat er niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Op een of andere manier lijken veel mensen hier te vergeten dat Ziggo geen eigenaar is van de content die via hun netwerk wordt uitgezonden. Dit zijn de zenders en uitgevers.

Ziggo draagt ook per abonnee een x bedrag af om tegen voorwaarden content bij ons in de huiskamer te mogen brengen. Natuurlijk verdient Ziggo aan deze dienst.

Maar aan de andere kant maakt dit wel meteen duidelijk waarom niet alle oplossingen even mooi zijn. Als consument wil je natuurlijk maximale vrijheid. Maar voor Ziggo kost een product als Movies en Series XL gewoon geld aan de inkoop. Daarnaast kunnen deze content eigenaren ook voorwaarden stellen. Een van de reden waarom Replay TV bij een aantal zender niet is door te spoelen (bijvoorbeeld tijden reclames).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:31:
[...]

Volgens mij begrijp jij het zelf niet helemaal. Ze bieden een totaalpakket met decoder, dat jij die niet accepteert, wilt nog niet zeggen dat zij alles maar in het werk moeten stellen om jouw situatie thuis te ondersteunen voor alle functies die ze via de decoder aanbieden.

Straks hebben ze mensen die geen decoder willen, geen chronecast maar iets anders, moeten ze dat allemaal gaan ondersteunen 8)7
tuurlijk. Ze moeten gewoon met de tijd meegaan. Netflix, youtube enz enz ondersteunen het toch ook? Domme reactie weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:35:
[...]

Lees toch eens goed. Ik wist dat het niet zou werken op chromecast voordat ik hem ging kopen maar ergerde me gewoon aan door kinderachtige ziggo. Ze proberen meer en meer geld uit de zakken van hun klanten te kloppen want ja die dure sportkanalen met die dure presentatoren moet toch ergens van betaald worden he.
Je bagatelliseert het nu.

Het heeft niets met kinderachtig te maken, jij hebt je niet goed geïnformeerd, gelukkig geef jij dat ook toe.
Je laatst zin is gewoon een onjuiste aantijging zonder dat je direct kan bewijzen dat het geld wat jij betaald aan Ziggo rechtstreeks verdwijnt naar een dienst als Ziggo Sport.

Overigens, alleen de presentatoren van Ziggo Sport staan op de loonlijst van Ziggo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:35:
[...]

Nee, lees nou toch eens aub naar wat wij zeggen:
Rechten = nummer reden 1 voor eigen apparatuur of eigen apps.
De reden van de Horizon is dat deze redelijk dicht getimmerd is, men kan niet programma's massaal opnemen en verspreiden via torrents.
Van de ene kant niet leuk dat het zo moet, maar daar hebben veel mensen het naar gemaakt (vroeger kocht je nog je eigen decoder, nam je een lading op en sommige gooide dat op internet de ander ging het via dvd's verkopen).
Zo werken ook nog niet alle zenders op Replay TV, de zendermaatschappijen willen niet dat mensen hun programma's kosteloos terugkijken en vragen onredelijke bedragen of zeggen gewoon: beginnen we niet aan.
Voor oa RTL4,5 en etc MOET ziggo rechten betalen om er gebruik van te mogen maken in Replay TV.. Aan Ziggo om dat veilig en binnen de regels te houden (resultaat: horizon).

Dan het stukje ondersteuning, stel de Chromecast zou werken (ik denk niet dat dit ooit zal gebeuren, maar stel) dan verwacht de Ziggo klant ook service van Ziggo indien het niet goed werkt. Bellen en te horen krijgen: wij ondersteunen de Chromecast niet, zorgt voor olie op het vuur = vertrek klant.
Beter safe then sorry.
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:36:
[...]

tuurlijk. Ze moeten gewoon met de tijd meegaan. Netflix, youtube enz enz ondersteunen het toch ook? Domme reactie weer.
Kom op aub...

[ Voor 7% gewijzigd door LopendeVogel op 08-02-2017 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Heb je voordat je deze reactie schreef nagedacht over het verdienmodel?

Ondanks dat een euro een euro is kan het verdienmodel tussen verschillende TV producten wel heel anders zijn. Ziggo heeft bijvoorbeeld een netwerk te onderhouden. Netflix en YouTube liften mee op het netwerk van een provider.

Echt, ik begrijp dat je uit frustratie reageert, maar je probeert dingen met elkaar te vergelijken die zich niet zomaar laten vergelijken.

Ondanks dat je Netflix, YouTube op een tv kan bekijken zijn is het verdienmodel anders dan Movies en Series XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:39:
[...]

Je bagatelliseert het nu.

Het heeft niets met kinderachtig te maken, jij hebt je niet goed geïnformeerd, gelukkig geef jij dat ook toe.
Je laatst zin is gewoon een onjuiste aantijging zonder dat je direct kan bewijzen dat het geld wat jij betaald aan Ziggo rechtstreeks verdwijnt naar een dienst als Ziggo Sport.

Overigens, alleen de presentatoren van Ziggo Sport staan op de loonlijst van Ziggo.....
En wat denk je wat zij kosten? Ze zijn her en der weggekocht en niet voor paar honderd euro maar zal wel in de miljoenen lopen voor al die dure presentatoren. Plus de uitzend rechten, tv studio's met technici enz enz. Tja dat kost wat. Waren ze maar gewoon enkel een provider gebleven met hart en service voor de klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:44:
[...]

En wat denk je wat zij kosten? Ze zijn her en der weggekocht en niet voor paar honderd euro maar zal wel in de miljoenen lopen voor al die dure presentatoren. Plus de uitzend rechten, tv studio's met technici enz enz. Tja dat kost wat. Waren ze maar gewoon enkel een provider gebleven met hart en service voor de klant.
Je bent nu frustratie aan het spuwen....

Ziggo (Liberty Global) heeft Sport1 overgenomen, Sport1 had net als elk bedrijf een winstoogmerk.
Een klein deel van het sportaanbod wordt gebruikt door Ziggo in Ziggo Sport totaal

Voor het overgrote deel worden de kosten van Ziggo Sport worden betaald door de Ziggo Sport Totaal abonnees. Jij lift dus vrijwel gratis mee.

Probeer je nu bij de feiten te houden, emoties voeren nu de boventoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

Laat maar, ga geen discussie met iemand aan die zulke kromme vergelijkingen maakt. Als je niet zoveel begrijpt van hoe de markt eruit ziet, ga dan ook niet dit soort vergelijkingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt als een poging van Ziggo/UPC om het gebruik van eigen eindapparatuur (Chromecast) te belemmeren in een poging klanten door Ziggo/UPC geselecteerde hardware te laten huren en gebruiken. Klacht indienen bij ConsuWijzer via https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer en daarbij refereren aan het Besluit eindapparaten dat sinds december vorig jaar van kracht is geworden:
https://www.consuwijzer.n...an-mijn-internetaanbieder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt nog bij dat afgezien van dat het niet werkt via google chrome maar het werkt ook niet als ik mijn phone of tablet bedraad aansluit via hdmi converter op mijn tv. Dus dit heeft niks te maken met google chrome maar ziggo wil iedereen aan de horizon boxen krijgen wat ziggo dus extra geld in laatje brengt maar schijnbaar hebben veel mensen dit niet door maar ik wel. Maar mij niet gezien betreft horizon meuk. Ik heb nog oude abbo en kijk dit dan maar gewoon via mijn eigen decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

ArChie schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:57:
[...]

Klinkt als een poging van Ziggo/UPC om het gebruik van eigen eindapparatuur (Chromecast) te belemmeren in een poging klanten door Ziggo/UPC geselecteerde hardware te laten huren en gebruiken. Klacht indienen bij ConsuWijzer via https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer en daarbij refereren aan het Besluit eindapparaten dat sinds december vorig jaar van kracht is geworden:
Houd geen stand, KPN (en dochters) doet precies het zelfde.
Bovendien, het hele gebeuren waar ConsuWijzer overschrijft is een aanbeveling en is nog geen wet.

Overigens, Movies en Series XL is een additionele TV dienst, omdat het geen standaard product is mogen providers aanvullende eisen stellen.

Lees de ontwerptekst maar na waar ConsuWijzer zich op beroept.

[ Voor 17% gewijzigd door Bullet NL op 08-02-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

bedankt voor je tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:54:
[...]

Laat maar, ga geen discussie met iemand aan die zulke kromme vergelijkingen maakt. Als je niet zoveel begrijpt van hoe de markt eruit ziet, ga dan ook niet dit soort vergelijkingen maken.
Doe maar niet. Ik vindt dat jij marketing van ziggo niet kan of wilt snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:51
Bullet NL schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:58:
Houd geen stand, KPN (en dochters) doet precies het zelfde.
"Omdat de buurman het doet is het toegestaan" is natuurlijk geen argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

hcQd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:12:
[...]

"Omdat de buurman het doet is het toegestaan" is natuurlijk geen argument.
Zie mijn aanvulling in het betreffende bericht.

Nogmaals, het gaat hier op een additioneel product, geen basis of standaarddienst.
Het is geen internetmodem, geen VoIP dienst of basis TV dienst.
Movies en Series XL is een extra zenderdienst waar Ziggo aanvullende voorwaarden (door Ziggo geselecteerde decoders) aan mag verbinden.

[ Voor 37% gewijzigd door Bullet NL op 08-02-2017 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

De vraag is, is chromecast eindapparatuur? (Is het een decoder of modem)

Daarnaast zegt die wet nog steeds niets over dat een partij verplicht wordt functies beschikbaar te maken voor 1 specifiek product.
Wel moeten ze instellingen vrijgeven, zodat je zelf gekochte apparatuur kunt gebruiken. Dat wilt nog steeds niet zeggen alle apparatuur die er te koop is (onmogelijk ook), wel moet bekend zijn welke apparatuur wel/niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo smartcards (zowel ongebruikte en gedeactiveerde smartcards) accepteerd ziggo ook niet meer. Het zijn legale kaarten en ook daar is ooit voor betaald. Dus wel of geen eigen hardware, dat maakt voor ziggo niks uit. Nee, mensen moeten nu die kaarten gaan huren. Gelukkig heb ik 5 geactiveerde kaarten maar als iemand een nieuwe ongebruikte kaart koopt dan wordt deze door ziggo niet meer geactiveerd. Gebruikte kaart zou ik nog begrijpen maar niet als het gaat om een nieuwe kaart. Ook hiermee dwingt ziggo massaal tot huren wat ziggo duurder en duurder maakt. Jammer want ziggo is afgezien van horizon meuk een goeie provider.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nadeel van bv de Ziggo Go app is dat je het alleen op je telefoon / tablet kan bekijken.. hang je je Telefoon / Tablet via hdmi / screen mirroring aan een TV / monitor. mag dat weer niet :/

dat was afgelopen weekend wel een lichtelijke domper in België :P

gelukkig zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden ;)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:21:
Ziggo smartcards zowel ongebruikte en gedeactiveerde smartcards accepteerd ziggo ook niet meer. Zijn legale kaarten en daar is ook ooit voor betaald. Nee, mensen moeten nu die kaarten gaan huren. Gelukkig heb ik 5 geactiveerde kaarten maar als iemand een nieuwe ongebruikte kaart koopt dan wordt deze door ziggo niet meer geactiveerd. Gebruikte kaart zou ik nog begrijpen maar niet als het gaat om een nieuwe kaart. Ook hiermee dwingt ziggo massaal tot huren wat ziggo duurder en duurder maakt. Jammer want ziggo is afgezien van horizon meuk een goeie provider.
Ik was heel kritisch over de Horizon, met name toen de 7401 nog niet op de markt was had ik er genoeg op aan te merken. Ik heb de gok gewaagt, heb nu 4 losse Smatcards en 1 Horizon+ Horizon Extra (verbonden via MoCO)

Ik heb gewoon nooit problemen, ik begrijp dat het Horizon product een naam heeft opgebouwd, één die niet in ieder paar ogen even goed was. Maar nu, met de 7401 heb ik het idee dat het ding prima werkt.

Natuurlijk, qua energieverbruik heb je een puntje, een losse decoder gebruik altijd meer dan een CI+ slot oplossing.

Aan de andere kant, Ziggo bied nu ook zonder meerprijs een CI+ decoder met interactieve TV ( waar je Movies & Series XL) op kan bekijken.
SMSfreakie schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:24:
nadeel van bv de Ziggo Go app is dat je het alleen op je telefoon / tablet kan bekijken.. hang je je Telefoon / Tablet via hdmi / screen mirroring aan een TV / monitor. mag dat weer niet :/

dat was afgelopen weekend wel een lichtelijke domper in België :P

gelukkig zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden ;)
Ook hier voor geld...... Rechten kwestie.
Providers als Ziggo zijn doods bang dat je in het buitenland content op een (semi) publieke manier gaat vertonen. Contentaanbieders als zenders hebben dit contractueel dicht gegooid.

Ziggo Movies & Series XL heeft HBO content, Ziggo heeft dom weg niet de rechten om dit in het buitenland te verspreiden

Exact als met Ziggo Sport Totaal, precies de zelfde reden waarom Sky Sports niet in Nederland is te zien....

[ Voor 25% gewijzigd door Bullet NL op 08-02-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Als je een programma niet kan casten via de app...dan cast je toch gewoon je hele scherm. Dat je vanuit de app kan casten is een (extra) service, geen verplichting. Ze "moeten" tv (telefonie en internet) leveren...een app is niet verplicht.

#firstworldproblems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Bullet NL schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:26:
[...]

Ik was heel kritisch over de Horizon, met name toen de 7401 nog niet op de markt was had ik er genoeg op aan te merken. Ik heb de gok gewaagt, heb nu 4 losse Smatcards en 1 Horizon+ Horizon Extra (verbonden via MoCO)

Ik heb gewoon nooit problemen, ik begrijp dat het Horizon product een naam heeft opgebouwd, één die niet in ieder paar ogen even goed was. Maar nu, met de 7401 heb ik het idee dat het ding prima werkt.

Natuurlijk, qua energieverbruik heb je een puntje, een losse decoder gebruik altijd meer dan een CI+ slot oplossing.

Aan de andere kant, Ziggo bied nu ook zonder meerprijs een CI+ decoder met interactieve TV ( waar je Movies & Series XL) op kan bekijken.
De 7400 werkt anders ook prima hoor, enige punt van kritiek idd stroomverbruik, maar dat kun je nog enigszins reguleren.

Verder kan het dus alles wat een chromecast niet kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Alternative schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:29:
Als je een programma niet kan casten via de app...dan cast je toch gewoon je hele scherm. Dat je vanuit de app kan casten is een (extra) service, geen verplichting. Ze "moeten" tv (telefonie en internet) leveren...een app is niet verplicht.

#firstworldproblems
ook dat weigerde die dus ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:59
Welk modem leveren ze tegenwoordig in "oud" Ziggo gebied? (Utrecht)
Connectbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
itsmemax schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:34:
Connectbox?
Dat weet niemand, ik heb een Connect box gekregen van de week, maar ze leveren nog steeds verschillende uit, dus er valt niets over te zeggen.

staat deze vraag al in de topic start?
Edit: jawel dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

martinusz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:31:
[...]

De 7400 werkt anders ook prima hoor, enige punt van kritiek idd stroomverbruik, maar dat kun je nog enigszins reguleren.

Verder kan het dus alles wat een chromecast niet kan ;)
Prima ding zo'n Chromecast, ik gebruikte hem alleen maar voor Spotify.... Ik heb namelijk een prima receiver, één die geweldig klinkt, maar nog geen Spotify connectie ondersteund.

Afijn, met een normale Chromecast had ik last van HDMI dingentjes..... Heb nu een Chromcast audio in huis gehaald wat een veel betere oplossing is voor mij.

Had het trouwens wel leuk gevonden als de Horizon ook een Spotify (connect) app zou hebben gehad. Net als de Netflix app in het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Connectbox?
In de regio Zwolle - Meppel heb ik de afgelopen week twee Compal's gekregen.....
Volgens mij is het uitleveren van modems gewoon willekeur.
Ze kopen een X aantal in bij een aantal merken en ze zorgen gewoon dat de voorraad een beetje gelijkwaardig leeg loopt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:37:
[...]

Had het trouwens wel leuk gevonden als de Horizon ook een Spotify (connect) app zou hebben gehad. Net als de Netflix app in het apparaat.
zal dat misschien geen rechten verhaal zijn ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Ziggo belemmerd casten van replayTV en Movies en Series. Je mag wel Live TV en HBO content streamen met je chromecast. Aan mij hebben ze aangegeven dat ze nu de rechten nog niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:39:
[...]

In de regio Zwolle - Meppel heb ik de afgelopen week twee Compal's gekregen.....
Volgens mij is het uitleveren van modems gewoon willekeur.
Ze kopen een X aantal in bij een aantal merken en ze zorgen gewoon dat de voorraad een beetje gelijkwaardig leeg loopt ;-)
Volgens mij is het nu alleen nog de Connect box voor de consumentenmarkt (ik kan mij vergissen)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

MdO82 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:39:
[...]

zal dat misschien geen rechten verhaal zijn ?
Zou kunnen, maar zou ook maar zo kunnen dat ze denken dat de groep mensen die deze app zouden gebruiken te klein is om kosten voor te maken...

Afijn, hij is er niet, via de Chromecast audio werk het super, daar niet van..... Maar goed... ach... Ik lig er niet wakker van hoor  :P
MdO82 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:44:
[...]

Volgens mij is het nu alleen nog de Connect box voor de consumentenmarkt (ik kan mij vergissen)
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/

Uhmmmm, dat is de compal..... volgens mij hebben we het dus over het zelfde ;-)
Welk modem je hebt kan je trouwens in mijn.ziggo zien onder internetdiensten

[ Voor 33% gewijzigd door Bullet NL op 08-02-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:45:
[...]

Zou kunnen, maar zou ook maar zo kunnen dat ze denken dat de groep mensen die deze app zouden gebruiken te klein is om kosten voor te maken...

Afijn, hij is er niet, via de Chromecast audio werk het super, daar niet van..... Maar goed... ach... Ik lig er niet wakker van hoor  :P

[...]

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/

Uhmmmm, dat is de compal..... volgens mij hebben we het dus over het zelfde ;-)
Welk modem je hebt kan je trouwens in mijn.ziggo zien onder internetdiensten
Ja oké het is hetzelfde :p

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Connectbox?
ConnectBox (Compal). Oud-casema gebied (Ut-W) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
PA5AM schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:04:
Powerline adapters zijn een storings plaag op de radio maar zijn zelf ook gevoelig van storing van andere apparaten zoals slecht gefilterde ledlampen en schakelende voedingen.

Zet maar eens wat apparaten of lampen uit en probeer het nog eens.

Ik zou zelf gewoon de knoop doorhakken en een kabel leggen. Ben je meteen van het gezeur af
kabel is vandaag gelegd. 300 mbit in de woonkamer :9 Bye Bye Powerline ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@martinus; over actief blokkeren, dat neem ik terug want dat weet ik niet. Ergens opgepikt.

@Bullet NL; das natuurlijk bullshit. Dat rechtenverhaal. Want je kunt het dus wel op je tablet/pc/telefoon streamen met hun eigen apps, maar als je dan zegt stuur het beeld naar een ander apparaat vanaf dat device dan is het ineens een ander scherm en een licentieverhaal? Volgens mij kun je niet verder casten dan je eigen netwerk (naja, we blijven tweakers dus het kan wel), en dus is er ook geen licentie probleem. Het is niet zo dat je ineens naar legio schermen gaat streamen.
Daarnaast zag ik net dat ze op hun eigen site zelf spreken over casten naar AppleTV/Chromecast. Dus inderdaad, actief blokken zal het niet zijn. :)

Ik reageerde overigens alleen op het feit dat martinusz het normaal vond dat ze het niet toestaan. Verder bemoei ik me niet meer met deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
Het blijft raar dat movies en series niet gecast mag worden maar HBO content wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vermoed dat de HBO content van een andere plek vandaan komt dan movies en series. Zou me niks verbazen als Ziggo voor HBO gewoon doorgeefluik is en de GC rechtstreeks op HBO inplugt.

Persoonlijk was ik het gemekker met met name RTL XL op de smart TV zo zat dat ik een Pi met Kodi ben gaan gegruiken. Retrospect er op voor alle gemist streams en gaan. Geen gezeik, geen betaling aan Ziggo voor een slect werkende dienst, geen reclame tussendoor, en vooral: niet al je persoonlijke details achter hoeven laten bij weer een account.
Sinds ik die Pi heb gebruik ik het smart deel van de tv eigenlijk niet meer. Mogelijkheden met dat ding zijn legio en van alles wat ik hier hoor en waar ziggo een dienst voor probeert te pushen heb ik nog niks gelezen dat op Kodi niet kan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
UltraSub schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:30:
Heeft iemand trouwens enig idee wat zou kunnen veroorzaken dat die CB hogere latency heeft en een veel grotere jitter? Ik zou verwachten dat een nieuwer apparaat in ieder geval sneller is, dus zoiets zal het niet zijn. Wat zou dan een technische verklaring kunnen zijn?
Ik kwam toevallig wat tegen en hier gaan wij niet blij van worden :X

De Intel Puma 6 chips die in kabelmodems gebruikt worden hebben een bekend probleem dat jitter veroorzaakt. De Compal CH7465 staat op deze lijst.

Daarover is een DSL Reports thread en test tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:01:
[...]

Ik kwam toevallig wat tegen en hier gaan wij niet blij van worden :X

De Intel Puma 6 chips die in kabelmodems gebruikt worden hebben een bekend probleem dat jitter veroorzaakt. De Compal CH7465 staat op deze lijst.

Daarover is een DSL Reports thread en test tool.
Als je die test ziet dan ziet het er inderdaad niet lekker uit met een Compal/Connect Box
Maar even voor mijzelf merk je dit probleem alleen als je online games speelt of nog bij andere zaken (wat mij nog niet opgevallen is)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
MdO82 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:08:
[...]
Als je die test ziet dan ziet het er inderdaad niet lekker uit met een Compal/Connect Box
Maar even voor mijzelf merk je dit probleem alleen als je online games speelt of nog bij andere zaken (wat mij nog niet opgevallen is)
Ik weet niet wat de impact is.

Mijn eigen internetverbinding was iig subjectief trager dan 4G. Dat merkte ik bij sommige DNS requests of requests voor stukken van een webpagina. Dan is een piek van 100ms erg irritant.

Neem bijvoorbeeld nu.nl zonder adblocker: 92 http requests om de pagina volledig te laden. De kans dat je één of meer trage pakketten tegenkomt wordt snel groot - dat zorgt dan voor 50-100ms extra vertraging tot de pagina geladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
ANdrode schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:16:
[...]

Ik weet niet wat de impact is.

Mijn eigen internetverbinding was iig subjectief trager dan 4G. Dat merkte ik bij sommige DNS requests of requests voor stukken van een webpagina. Dan is een piek van 100ms erg irritant.

Neem bijvoorbeeld nu.nl zonder adblocker: 92 http requests om de pagina volledig te laden. De kans dat je één of meer trage pakketten tegenkomt wordt snel groot - dat zorgt dan voor 50-100ms extra vertraging tot de pagina geladen is.
En met nu.nl heb je nog eens dat je eerste request via de VS gaat als je naar http://nu.nl gaat in plaats van http://www.nu.nl

Omdat ze http://wwwizer.com/naked-domain-redirect gebruiken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11