Chromecast aan en rtl8 werkt storingvrij tot nu toe. Misschien komt het dan toch door die LNA.Jim423 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:47:
Ook met chromecast aan nu goed? Even afwachten of het nu goed blijft danLNA is een soort image enhancing van Sony die standaard aan staat. Maar dit werkt blijkbaar niet lekker samen met het Ziggo signaal. (met name de retourband).
Zou goed kunnen, van wat ik begrijp is dat hele sperfilter verhaal bij Sony onnodig geworden nu. Wel zonde dat mensen nu talloze keren monteurs over de vloer hebben gehad (van zowel Ziggo als Sony) en sperfilters e.d. hebben gekocht terwijl het (waarschijnlijk) gewoon 1 vinkje is bij zenders zoeken. Hopelijk communiceert Sony dit actief nu of op zijn minst weten de monteurs ervan want ik vermoed dat relatief weinig mensen (met dit issue) op GoT snuffelen
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Goed om te horen dat het met het LNA verhaal opgelost schijnt te zijn 
Ik dacht aan de sperfilter na aanleiding van het aangegeven topic waarin @Jim423 ook begon over LNA en dat dit bij diegene het probleem niet op loste
.
Handige tip voor als mijn volgende TV een Sony wordt
Ik dacht aan de sperfilter na aanleiding van het aangegeven topic waarin @Jim423 ook begon over LNA en dat dit bij diegene het probleem niet op loste
Handige tip voor als mijn volgende TV een Sony wordt
2250 WP Zuid PVoutput
Hm, inderdaad heb die reactie helemaal niet gezien. Misschien heeft diegene alleen LNA uitgevinkt maar niet opnieuw zenders gezocht. Dan werkt het natuurlijk niet. Wel belangrijk is dat een oud AOP/WCD of een slecht signaalniveau (alleen dan hangt het niet samen met speedtesten) dezelfde klachten kan geven. De retourband gaat dan reflecteren terug je installatie in.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Sperfilter is toch alleen van toepassing op 2014 (2015?) modellen?
Die beeld optimalisatie filters zijn vaak boosdoeners van rare beeldacties, ik heb namelijk standaard "CMR" aanstaan op m'n Samsung TV wat prima werkt... echter die veroorzaakt soms schokken in voornamelijk Amerikaans beeldmateriaal (wat al een keer bewerkt is).
Die beeld optimalisatie filters zijn vaak boosdoeners van rare beeldacties, ik heb namelijk standaard "CMR" aanstaan op m'n Samsung TV wat prima werkt... echter die veroorzaakt soms schokken in voornamelijk Amerikaans beeldmateriaal (wat al een keer bewerkt is).
Is er al wat bekend over een mogelijke snelheidsverhoging van de verschillende abonnementen dit jaar?
Ik verwacht eerlijk gezegd geen snelheidsverhogingen dit jaar.
Ik denk dat ze misschien de stap maken naar 180 Mbit om bij te blijven met KPN bonding van 200Mbit wat eraan zit te komen.
Ik vraag me wel af hoe ze om gaan met de 200Mbit grens waarbij vele modems, die nu nog courant zijn, vervangen moeten gaat worden.
Ik vraag me wel af hoe ze om gaan met de 200Mbit grens waarbij vele modems, die nu nog courant zijn, vervangen moeten gaat worden.
Waarom zouden ze, mensen die zoveel mogelijk willen hebben, gaan dan toch voor 300stormfly schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:23:
Ik denk dat ze misschien de stap maken naar 180 Mbit om bij te blijven met KPN bonding van 200Mbit wat eraan zit te komen.
Zou niet weten waarom je naar 200 zou overstappen als je bijv. 150 al hebt, maak dan de sprong naar 300!
Float like a butterfly, sting like a bee.
Maar Ziggo heeft al 300Mbit, dus als je sneller wilt moet je dat nemen... even vanuit hen geredeneerdstormfly schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:23:
En kwa upload blijft het gissen, weet niet hoeveel rek er nu nog in zit.
[ Voor 44% gewijzigd door ArcticWolf op 06-02-2017 13:30 ]
Neuh ja het blijft gissen, maar KPN is trots op hun 100Mbit VVDSL netwerk. Dat merk je ook terug in het afstoten van oude ReggeFiber glas trajecten in grote steden (frontpage nieuws).
KPN zet in op VVDSL techniek anders dan voorheen het glas, my2cents.
En commercieel kijken klanten naar "owh hier haal ik zoveel MBit". En dan is het verschil 150 en 200 vrij ruim toch als beiden x per maand kosten.
Maar blijft koffiedik kijken ;-) hebben we de afgelopen 5 jaar elk jaar een snelheidsverhoging gekregen?
https://tweakers.net/zoeken/?keyword=ziggo+verhoogt+snelheid
En commercieel kijken klanten naar "owh hier haal ik zoveel MBit". En dan is het verschil 150 en 200 vrij ruim toch als beiden x per maand kosten.
Maar blijft koffiedik kijken ;-) hebben we de afgelopen 5 jaar elk jaar een snelheidsverhoging gekregen?
[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 06-02-2017 15:34 ]
Vorige maand abonnement bij Ziggo verlengd. Vervolgens waren 3 van de 4 smartcards niet meer terug te vinden in Mijn Ziggo. Precies de exemplaren die géén bruikleen van Ziggo zijn. Na een telefoontje naar de helpdesk en ruim 48 uur wachten stonden de cards weer in Mijn Ziggo. Smartcards deden het overigens (nog) wel. Medewerker van Ziggo vertelde dat dit wel vaker voorkomt dat smartcards niet goed in Mijn Ziggo staan. Vrijwel altijd gaat het dan om kaarten die eigendom zijn van de klant.
Ik persoonlijk vind 100MBit down zat. De up die je erbij krijgt van 30MBit is toch ook wel erg prettig. En dan de prijs nog, niet die van KPN zelf, maar die van de andere providers kan erg leuk zijn.
Dat viel mijn inderdaad ook al op na een wijziging.U123456 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:33:
[...]
Vorige maand abonnement bij Ziggo verlengd. Vervolgens waren 3 van de 4 smartcards niet meer terug te vinden in Mijn Ziggo. Precies de exemplaren die géén bruikleen van Ziggo zijn. Na een telefoontje naar de helpdesk en ruim 48 uur wachten stonden de cards weer in Mijn Ziggo. Smartcards deden het overigens (nog) wel. Medewerker van Ziggo vertelde dat dit wel vaker voorkomt dat smartcards niet goed in Mijn Ziggo staan. Vrijwel altijd gaat het dan om kaarten die eigendom zijn van de klant.
Ze doen het nog wel, maar staan niet in mijnziggo.
Als je belt dan staan ze er volgens de medewerker nog in.
Dit heb ik ook even gecheckt door de nummers door te nemen, maar ik zie ze nog altijd niet in mijnziggo.
Heb toch een beetje het idee dat ze dat bewust doen.
Edit: sinds vandaag staan ze er dus wel weer bij

Was gisteren dus nog niet
[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 06-02-2017 15:42 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Dankje, fijn om te weten.U123456 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:33:
[...]
Het blijft koffiedik kijken, maar wellicht trekken ze de snelheden gelijk als die naar de ZZP pakketen ?stormfly schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:33:
Neuh ja het blijft gissen, maar KPN is trots op hun 100Mbit VVDSL netwerk. Dat merk je ook terug in het afstoten van oude ReggeFiber glas trajecten in grote steden (frontpage nieuws).
40 -> 60 |
150 -> 180 |
300 -> 300 |
Maar goed het blijft gissen natuurlijk.
Als je de nieuwsberichten bekijkt zit er 2 jaar tussen het upgraden van de consumentenlijnen.
Dus ik verwacht er zelf ook niet veel van, maar goed je weet maar nooit.
mei 2014
Abonnement
Alles-in-1 Basis 20/2Mbit/s -> 30/3Mbit/s
Alles-in-1 Plus 60/6Mbit/s -> 90/9Mbit/s
Alles-in-1 Extra 150/15Mbit/s -> 180/18Mbit/s
Maart 2015
Gingen de zakelijke abbo's omhoog
April 2015
30/3Mbit/s -> 40/4Mbit/s
Tussendoor zijn de abbonementen van 90/9 nog verhoogd naar 120/12 en Februari 2016 is deze verhoogd naar 150/15.
Maar zoals gezegd verwacht ik er niet veel van en is het koffiedik kijken.
Op veel plekken heeft Ziggo een monopoly in hangen en geen drang om de snelheden te verhogen
[ Voor 26% gewijzigd door MdO82 op 06-02-2017 16:09 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Bij mij is het ook zo dat soms als ik inlog op mijn ziggo dat de irdeto smartcards er niet staan maar als ik dan weer uitlog en opnieuw inlog staan ze er weer bij.MdO82 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:39:
[...]
Dat viel mijn inderdaad ook al op na een wijziging.
Ze doen het nog wel, maar staan niet in mijnziggo.
Als je belt dan staan ze er volgens de medewerker nog in.
Dit heb ik ook even gecheckt door de nummers door te nemen, maar ik zie ze nog altijd niet in mijnziggo.
Heb toch een beetje het idee dat ze dat bewust doen.
Edit: sinds vandaag staan ze er dus wel weer bij
Was gisteren dus nog niet
stormfly schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:33:
Al sinds de oprichting van Ziggo is het ongeveer 1 verhoging per jaar, meestal in de eerste helft van het jaar:MdO82 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:54:
[...]
Het blijft koffiedik kijken, maar wellicht trekken ze de snelheden gelijk als die naar de ZZP pakketen ?
40 -> 60 150 -> 180 300 -> 300
Maar goed het blijft gissen natuurlijk.
Als je de nieuwsberichten bekijkt zit er 2 jaar tussen het upgraden van de consumentenlijnen.
Dus ik verwacht er zelf ook niet veel van, maar goed je weet maar nooit.
mei 2014
Abonnement
Alles-in-1 Basis 20/2Mbit/s -> 30/3Mbit/s
Alles-in-1 Plus 60/6Mbit/s -> 90/9Mbit/s
Alles-in-1 Extra 150/15Mbit/s -> 180/18Mbit/s
Maart 2015
Gingen de zakelijke abbo's omhoog
April 2015
30/3Mbit/s -> 40/4Mbit/s
Tussendoor zijn de abbonementen van 90/9 nog verhoogd naar 120/12 en Februari 2016 is deze verhoogd naar 150/15.
Maar zoals gezegd verwacht ik er niet veel van en is het koffiedik kijken.
Op veel plekken heeft Ziggo een monopoly in hangen en geen drang om de snelheden te verhogen
http://jerweb.nl/zooi/ziggo-snelheid/
Moet je zien wat je 10 jaar geleden nog hadJerrythafast schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:32:
[...]
[...]
Al sinds de oprichting van Ziggo is het ongeveer 1 verhoging per jaar, meestal in de eerste helft van het jaar:
http://jerweb.nl/zooi/ziggo-snelheid/
[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 06-02-2017 16:52 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Nog iets van korting kunnen krijgen? Ik heb tijdje terug (paar maand) een poging gedaan maar toen wouden ze niets doen.U123456 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:33:
[...]
Verder denk ik wel dat de smartcards langzaam maar zeker met uitsterven bedreigd worden helaas. Worden we straks gedwongen om 5 euro per maand per TV te gaan betalen voor zo'n extra horizon geval?
Dat hoeft niet perse.Gadgeteer schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:54:
[...]
Verder denk ik wel dat de smartcards langzaam maar zeker met uitsterven bedreigd worden helaas. Worden we straks gedwongen om 5 euro per maand per TV te gaan betalen voor zo'n extra horizon geval?
Als je boven bijvoorbeeld een tv hebt waar je 's avonds even nog het journaal wilt kijken dan kan je ook het ongecodeerde pakket instellen.
Maar goed dan heb je niet alle zenders.
2250 WP Zuid PVoutput
Dat niet direct. Wel heb ik kunnen downgraden naar Alles-in-1 Basic. Gewoon door op de website aan te vragen en toen erom gevraagd werd in te loggen als bestaande klant. Snelheid download is nu wel lager (was circa 38, nu rond 26 Mbps), maar de upload is hoger geworden, tussen de 5 en 6 Mbps. Upload zou volgens de website 2.5 Mbps moeten zijn?Gadgeteer schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:54:
[...]
Nog iets van korting kunnen krijgen? Ik heb tijdje terug (paar maand) een poging gedaan maar toen wouden ze niets doen.
[ Voor 4% gewijzigd door U123456 op 06-02-2017 17:47 ]
Kreeg zelf het aanbod voor 6 maanden 32,50 (volgens mij) en dan gewoon weer 44,45. Hoopte op het zelfde aanbod, dan maar overstappen.alwaysleft schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 16:41:
Eindelijk eens een goede dame aan de lijn bij Ziggo voor ouders.
Ze gingen mee met de NLE, 6 keer 18,70 en dan 45 euro keer 6.
Gemiddeld dus zo een 32 euro, maar wel blijven bij Ziggo.
Netjes
Als ik de ervaringen zo lees, wat is dan verstandig. Ziggo stopgezet per 1 april, kwam er net achter dat dat in het weekend is. NLE komt ook gratis installeren, die voor het weekend laten komen om te voorkomen dat ik zonder internet en tv zit of kan je niet beide te gelijk afnemen?
Verwijderd
Gewoon voor het wekkend dan zit je niet zonder. De diensten kunnen naast elkaar afgenomen worden dus dat is geen probleem.
Nog eens dreigen met opzeggen hielp bij mij. Dat vonden ze niet fijn en kwamen gelijk met dit aanbod.resistme schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:02:
[...]
Kreeg zelf het aanbod voor 6 maanden 32,50 (volgens mij) en dan gewoon weer 44,45. Hoopte op het zelfde aanbod, dan maar overstappen.
Als ik de ervaringen zo lees, wat is dan verstandig. Ziggo stopgezet per 1 april, kwam er net achter dat dat in het weekend is. NLE komt ook gratis installeren, die voor het weekend laten komen om te voorkomen dat ik zonder internet en tv zit of kan je niet beide te gelijk afnemen?
Terug komend op het verhaalJim423 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 23:00:
Zou goed kunnen, van wat ik begrijp is dat hele sperfilter verhaal bij Sony onnodig geworden nu. Wel zonde dat mensen nu talloze keren monteurs over de vloer hebben gehad (van zowel Ziggo als Sony) en sperfilters e.d. hebben gekocht terwijl het (waarschijnlijk) gewoon 1 vinkje is bij zenders zoeken. Hopelijk communiceert Sony dit actief nu of op zijn minst weten de monteurs ervan want ik vermoed dat relatief weinig mensen (met dit issue) op GoT snuffelen
De storing is er af en toe nog. Niet zo erg als dat het was. Maar apart dat het nog aanwezig is. Als ik erop Google zie ik dat er meer Sony tv's last van hebben
Ik heb het als volgt aangesloten
Coax binnenkomt daarop de bijgeleverde splitter voor internet radio en televisie.

[ Voor 3% gewijzigd door Jboy1991 op 06-02-2017 21:05 ]
Wil je delen met wat voor aanbod ze gekomen zijn? Daar zijn we uiteraard benieuwd naar.alwaysleft schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:25:
[...]
Nog eens dreigen met opzeggen hielp bij mij. Dat vonden ze niet fijn en kwamen gelijk met dit aanbod.
Ik had de afgelopen dagen een merkwaardig probleem. Internet voelde soms traag aan. Netflix was langzamer met opstarten stream. Kon tussen mijn oren zitten maar toch even gekeken.
Met een ping naar ziggo.nl (of andere site) was om de andere ping 1000ms. Soms dan even weer aantal rond de 12ms en dan weer 1000ms, 12ms, 1000ms etc... Erg vreemd. Lokale ping werken goed.In het modem gekeken (technicolor T7210, staat in bridge). Ik kan wel waarden vinden (rond de 5/6 dB power) maar dat zegt me niet zoveel. Geen rx/tx error tellers kunnen ontdekken.
Bedacht dat ik de helpdesk wel zou vragen om te kijken of het signaal wel goed was. Maar omdat die meestal vragen om het modem te restten bedacht ik ze voor te zijn: Ik reset eerst het modem.. ..probleem opgelost.
Is dit probleem herkenbaar? Modem heeft enkele maanden onderbroken goed gewerkt. Resetten jullie met regelmaat Ziggo modems?
Met een ping naar ziggo.nl (of andere site) was om de andere ping 1000ms. Soms dan even weer aantal rond de 12ms en dan weer 1000ms, 12ms, 1000ms etc... Erg vreemd. Lokale ping werken goed.In het modem gekeken (technicolor T7210, staat in bridge). Ik kan wel waarden vinden (rond de 5/6 dB power) maar dat zegt me niet zoveel. Geen rx/tx error tellers kunnen ontdekken.
Bedacht dat ik de helpdesk wel zou vragen om te kijken of het signaal wel goed was. Maar omdat die meestal vragen om het modem te restten bedacht ik ze voor te zijn: Ik reset eerst het modem.. ..probleem opgelost.
Is dit probleem herkenbaar? Modem heeft enkele maanden onderbroken goed gewerkt. Resetten jullie met regelmaat Ziggo modems?
Ja, ik reboot 1 of 2 keer per maand anders krijg ik vreemde ping tijden of trage downloads.
Heb ik met alle modems gehad van ziggo, ook weer met de nieuwe Technicolor.
Heb ik met alle modems gehad van ziggo, ook weer met de nieuwe Technicolor.
Ik had hier (6162) gisteren ook plotseling geen internet meer. Om een uur of 10 's avonds.
Mijn mobiele apparaten kregen geen IP-adres meer van de TC7210.
Na een herstart probleem opgelost. Mijn uptime was >150 dagen.
Mijn mobiele apparaten kregen geen IP-adres meer van de TC7210.
Na een herstart probleem opgelost. Mijn uptime was >150 dagen.
Signaalkwaliteit moet altijd 100% zijn, signaalsterkte (niveau in dit geval schat ik dan) kan tussen de 35% en de 80% zijn. Als de kwaliteit laag is en de sterkte goed, heb je last van interferentie.Jboy1991 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:01:
[...]
Terug komend op het verhaal
De storing is er af en toe nog. Niet zo erg als dat het was. Maar apart dat het nog aanwezig is. Als ik erop Google zie ik dat er meer Sony tv's last van hebben
Coax binnenkomt daarop de bijgeleverde splitter voor internet radio en televisie.
[afbeelding]
Dat wordt met verschillende kabels direct op het aop aansluiten om te testen of dit door je eigen bekabeling komt, en anders Ziggo bellen voor een monteur.
Hm, de vraag is nu of het op te lossen is met een sperfilter of dat het een signaalissue is. Zou vragen om een netwerkmonteur bij Ziggo, kost waarschijnlijk wel 40eu voorrijden. Of je moet het met een UMU/eigen sperfilter doen, zie md082 zijn post.Jboy1991 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:01:
[...]
Terug komend op het verhaal
[afbeelding]
Ik heb Ziggo tv en Canal digitaal.
Tijdens de CNN breaks word Nederlandse reclame uitgezonden. Die reclames zijn niet aanwezig via CD.
Eerder had ik al het vermoeden dat er reclames voorbij kwamen op tv via Ziggo die ik niet eerder zag via Canal digitaal.
Ik kijk via een kaart in mijn tv naar Ziggo kabel.
Zal de komende dagen nog meer zenders zo vergelijken met beide providers.
Tijdens de CNN breaks word Nederlandse reclame uitgezonden. Die reclames zijn niet aanwezig via CD.
Eerder had ik al het vermoeden dat er reclames voorbij kwamen op tv via Ziggo die ik niet eerder zag via Canal digitaal.
Ik kijk via een kaart in mijn tv naar Ziggo kabel.
Zal de komende dagen nog meer zenders zo vergelijken met beide providers.
Ben bang dat er een monteur moet komen. Toen we in deze huurwoning kwamen wonen was dit de aansluitingJim423 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:59:
[...]
Hm, de vraag is nu of het op te lossen is met een sperfilter of dat het een signaalissue is. Zou vragen om een netwerkmonteur bij Ziggo, kost waarschijnlijk wel 40eu voorrijden. Of je moet het met een UMU/eigen sperfilter doen, zie md082 zijn post.

Echter hebben we een kitten sinds kort. Ben vang dat ze hierop is gevallen/gesprongen en dus de kabel heeft gesloopt
Ben nu bang dat ik voor de kosten moet opdraaien omdat er dan hoogst waarschijnlijk een compleet nieuwe coax aangelegd moet worden. Geen idee wat hiervan de prijs is. Ben bang in de duizende euro's
Die kabel koppeling is niet echt een geweldig type, als nog wat speling op de groene kabel zit, kan er een andere koppeling op worden gezet door een monteur.
Ziggo is verantwoordelijk voor een goede aflevering van het signaal op de hoofdaansluiting, mocht het zijn dat de groene kabel te kort is om iets fatsoenlijks mee te doen, dan is ziggo verantwoordelijk om te zorgen dat hij weer goed het huis inkomt.
Meestal wordt vanuit buiten de woning een nieuw stuk eraan gekoppeld op het eerste beste vrije punt waar ze aan de kabel komen en dan doorgevoerd naar binnen.
Dus niet zo druk maken om die "duizenden" euro's. Ze trekken niet zomaar compleet nieuwe kabels van eindversterker naar klant
en dan nog is het hun eigen pakkie-an, jij betaald voor goed signaal, hun horen dan ook goed te leveren.
Ziggo is verantwoordelijk voor een goede aflevering van het signaal op de hoofdaansluiting, mocht het zijn dat de groene kabel te kort is om iets fatsoenlijks mee te doen, dan is ziggo verantwoordelijk om te zorgen dat hij weer goed het huis inkomt.
Meestal wordt vanuit buiten de woning een nieuw stuk eraan gekoppeld op het eerste beste vrije punt waar ze aan de kabel komen en dan doorgevoerd naar binnen.
Dus niet zo druk maken om die "duizenden" euro's. Ze trekken niet zomaar compleet nieuwe kabels van eindversterker naar klant
[ Voor 10% gewijzigd door Swordlord op 06-02-2017 23:48 ]
Smokeping users; care to share config files?
Benieuwd wat er allemaal gemonitored wordt door jullie.
Een paar DNS servers, gateway en een paar VPSjes. Niet zo spannendUltraSub schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 07:09:
Ziggo komt vandaag langs. Dus nog snel ook. Hopelijk vanavond dan weer internet en tv xdSwordlord schreef op maandag 6 februari 2017 @ 23:43:
Die kabel koppeling is niet echt een geweldig type, als nog wat speling op de groene kabel zit, kan er een andere koppeling op worden gezet door een monteur.
Dus niet zo druk maken om die "duizenden" euro's. Ze trekken niet zomaar compleet nieuwe kabels van eindversterker naar klanten dan nog is het hun eigen pakkie-an, jij betaald voor goed signaal, hun horen dan ook goed te leveren.
Hier ook al lijkt het de laatste tijd erger te worden met de cisco.Wobblier schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:44:
Ik had de afgelopen dagen een merkwaardig probleem. Internet voelde soms traag aan. Netflix was langzamer met opstarten stream. Kon tussen mijn oren zitten maar toch even gekeken.
Soms valt de complete wifi weg.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Vandaag komt de nieuwe modem binnen van Ziggo, ben benieuwd welk type het wordt
hebben nu nog een Cisco EPC3925 (in Bridge modus) hangen.
Dat denk je? Of weet je dat zeker?stormfly schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:51:
ConnectBox;-)
Is dat de enige die nog uitgeleverd wordt?
Ik denk dat ik dat zeker weet ;-) keep us posted!
Docsis 3.1 modem als je mazzel hebt.martinusz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:56:
[...]
Dat denk je? Of weet je dat zeker?
Is dat de enige die nog uitgeleverd wordt?
stormfly schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:01:
Ben benieuwd, we zien het vanzelf wel.
Anders wordt het de Technicolor verwacht ik?
Hoe zijn de modems tegenwoordig met de Wifi signalen?
Want nu heb ik de Cisco in bridge staan, omdat dat gewoon waardeloos was, eigenlijk de enige reden voor mij om er een andere router achter te zetten vanwege slechte wifi bereik. Is dat inmiddels verbeterd met 1 van deze 2 modems? Kan ik wellicht weer eens proberen zonder bridge modus....
Vorige week de ConnectBox ontvangen en vele anderen zijn ook voorzien van dit modem, TC etc is volgens mij history.
De CB is erg goed met WiFi zegt men, bij mij staat hij in bridge.
De CB is erg goed met WiFi zegt men, bij mij staat hij in bridge.
[ Voor 23% gewijzigd door stormfly op 07-02-2017 10:12 ]
Jammer ik ben eigenlijk best tevreden over mijn TC7210, geen problemen mee gehad en ook Wifi werkt gewoon goed.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
WiFi van die Compal is best goed. Zou alleen wel 2,4 en 5 Ghz (dual radio) uit elkaar houden, standaard staat hij verweven (zelfde SSID) en op band steering. Sommige devices gaan hier niet goed mee om en dan heb je wel ''Verbonden'' staan maar er loopt geen data.
Afgelopen zaterdagochtend geen wifi, even naar beneden gelopen en de modem losgekoppeld en weer aan 't stroomnet gehangen. Weer naar boven en na 'n half uur bleek nog steeds geen internet.
Eenmaal beneden, bleek dat er geen lampjes brandden. Adapter uit 't stopcontact gehaald, valt 't hele ding uit elkaar en *poef*. Printplaatje doorgebrand.

Foto gemaakt en via Twitter naar Ziggo gestuurd met de vraag of 't een originele adapter is. Binnen 'n uur reactie via de telefoon met 'n passende oplossing, ik mocht kiezen tussen 'n nieuwe adapter of 'n geheel nieuwe (laatste versie) modem toe laten sturen. Natuurlijk voor 't laatste gekozen. Pakket komt vanmiddag binnen, dus ben benieuwd
Goeie service, nette afhandeling. Al had m'n huis ook afgefikt kunnen zijn
Eenmaal beneden, bleek dat er geen lampjes brandden. Adapter uit 't stopcontact gehaald, valt 't hele ding uit elkaar en *poef*. Printplaatje doorgebrand.

Foto gemaakt en via Twitter naar Ziggo gestuurd met de vraag of 't een originele adapter is. Binnen 'n uur reactie via de telefoon met 'n passende oplossing, ik mocht kiezen tussen 'n nieuwe adapter of 'n geheel nieuwe (laatste versie) modem toe laten sturen. Natuurlijk voor 't laatste gekozen. Pakket komt vanmiddag binnen, dus ben benieuwd
Goeie service, nette afhandeling. Al had m'n huis ook afgefikt kunnen zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Eric_Cantona op 07-02-2017 10:28 ]
Leuke opsomvraagUltraSub schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 07:09:
- Google DNS.
- Server aan de andere kant van de S2S tunnel hier.
- Collega aan de andere kant van ons netwerk (over het internet)
- ping.xs4all.nl
- LAN devices.
www.google.nl
Smokeping draait in een Docker image op de Synology DS 916+ 8G
https://hub.docker.com/r/dperson/smokeping/
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
| *** Targets *** probe = FPingNormal menu = Top title = Network Latency Grapher remark = Welcome to the SmokePing website of Rob. + Summary menu = Summary title = Summary ++ Summary1 title = Primair Home DNS menu = Primair Home DNS host = /DNSIPv4/UUnetDNS6 /DNSIPv4/HomeDNS1 /DNSIPv4/HomeDNS2 /DNSIPv4/HomeDNS3 ++ Summary2 title = Homewizard menu = Homewizard host = /LANv4/Homewizard ++ Summary3 title = Summary UUnetDNS menu = Summary UUnetDNS host = /DNSIPv4/UUnetDNS1 /DNSIPv4/UUnetDNS2 /DNSIPv4/UUnetDNS3 /DNSIPv4/UUnetDNS4 /DNSIPv4/UUnetDNS5 /DNSIPv4/UUnetDNS6 ++ Summary4 title = Summary Fast DNS menu = Summary Fast DNS host = /DNSIPv4/OpenDNS1 /DNSIPv4/OpenDNS2 /DNSIPv4/GoogleDNS1 /DNSIPv4/GoogleDNS2 /DNSIPv4/LibertyDNS1 /DNSIPv4/LibertyDNS2 ++ Summary5 title = Summary Internet menu = Summary Internet host = /ICMPIPv4/Tweakers /ICMPIPv4/SURFnet /ICMPIPv4/KPN /ICMPIPv4/XS4ALL /ICMPIPv4/CMTS /ICMPIPv4/Homewizard1 /ICMPIPv4/Homewizard2 /ICMPIPv4/Homewizard3 ++Summary6 title = Summary Netflix menu = Summary Netflix host = /ICMPIPv4/NetflixCDN1 /ICMPIPv4/NetflixCDN2 /ICMPIPv4/NetflixCDN3 /ICMPIPv4/NetflixCDN4 ++Summary7 title = Summary LAN menu = Summary LAN host = /LANv4/NAS /LANv4/Router /LANv4/Camera /LANv4/Switch /LANv4/AP1 /LANv4/AP2 /LANv4/ESX1 /LANv4/ESX2 ++ Summary8 title = Summary Liberty DNS menu = Summary Liberty DNS host = /DNSIPv4/LibertyDNS1 /DNSIPv4/LibertyDNS2 /DNSIPv4/LibertyDNS3 /DNSIPv4/LibertyDNS4 /DNSIPv4/LibertyDNS5 /DNSIPv4/LibertyDNS6 ++ Summary9 title = Summary Ziggo DNS menu = Summary Ziggo DNS host = /DNSIPv4/ZiggoDNS1 /DNSIPv4/ZiggoDNS2 /DNSIPv4/ZiggoDNS3 + HTTPCurl title = HTTP Curl menu = HTTP Curl probe = Curl ++ test1 menu = ping.xs4all.nl title = ping.xs4all.nl host = ping.xs4all.nl + EchoPingHttp title = HTTP EchoPing menu = HTTP EchoPing probe = EchoPingHttp ++ test1 menu = ping.xs4all.nl title = ping.xs4all.nl host = ping.xs4all.nl + LANv4 title = IPv4 LAN menu = IPv4 LAN probe = FPingNormal ++ Router menu = Router title = Router host = <datisprive> ++ NAS menu = NAS title = NAS host = <datisprive> ++Camera menu = Camera title = Camera host = <datisprive> ++Homewizard menu = Homewizard title = Homewizard host = <datisprive> ++Switch menu = Switch title = Switch host = <datisprive> ++AP1 menu = AP1 title = AP1 host = <datisprive> ++AP2 menu = AP2 title = AP2 host = <datisprive> ++ESX1 menu = ESX1 title = ESX1 host = <datisprive> ++ESX2 menu = ESX2 title = ESX2 host = <datisprive> + ICMPIPv4 menu = IPv4 WAN title = IPv4 WAN probe = FPingNormal ++CMTS menu = CMTS GW title = CMTS Gateway <datisprive> probe = FPingFast host = <datisprive> alerts = hostdown ++ Google menu = Google title = Google.nl www.gmail.com host = www.gmail.com ++ UBNT menu = UBNT title = UBNT ping.ubnt.com host = ping.ubnt.com ++ MijnZiggo menu = MijnZiggo title = MijnZiggo mijn.ziggo.nl probe = FPingLarge host = mijn.ziggo.nl ++SURFnet menu = SURFnet title = SURFnet www.surfnet.nl host = www.surfnet.nl ++KPN menu = KPN title = KPN www.kpn.com host = www.kpn.com ++XS4ALL menu = XS4ALL title = XS4ALL ping.xs4all.nl host = ping.xs4all.nl ++ Tweakers menu = Tweakers title = Tweakers tweakers.net host = tweakers.net ++ NetflixCDN1 menu = Netflix CDN1 title = Netflix 198.38.115.164 host = 198.38.115.164 ++ NetflixCDN2 menu = Netflix CDN2 title = Netflix 198.38.114.164 host = 198.38.114.164 ++ NetflixCDN3 menu = Netflix CDN3 title = Netflix 198.38.115.160 host = 198.38.115.160 ++ NetflixCDN4 menu = Netflix CDN4 title = Netflix 198.38.114.160 host = 198.38.114.160 ++ Homewizard1 menu = Homewizard 1 title = Homewizard 91.198.87.233 host = 91.198.87.233 alerts = hostdown ++ Homewizard2 menu = Homewizard 2 title = Homewizard 149.210.166.140 host = 149.210.166.140 alerts = hostdown ++ Homewizard3 menu = Homewizard 3 title = Homewizard 77.74.50.86 host = 77.74.50.86 alerts = hostdown #+ ICMPIPv6 #menu = IPv6 ICMP #title = IPv6 ICMP #probe = FPing6 #++ GoogleIPv6 #menu = Google v6 #title = Google v6 #host = ipv6.google.com #alerts = hostdown #++SURFnet #menu = SURFnet v6 #title = SURFnet v6 #host = www.surfnet.nl #alerts = hostdown #++ TweakersIPv6 #menu = Tweakers v6 #title = Tweakers v6 #host = 2a00:1188:8:31::140 #alerts = hostdown #++ NetFlixCDN1 #menu = NetFlix CDN1 v6 #title = NetFlix CDN1 v6 #host = 2a00:86c0:115:115::164 #++ NetFlixCDN2 #menu = NetFlix CDN2 v6 #title = NetFlix CDN2 v6 #host = 2a00:86c0:114:114::152 + DNSIPv4 menu = IPv4 DNS title = IPv4 DNS probe = DNS ++ HomeDNS1 title = HomeDNS1 <datisprive> host = <datisprive> ++ HomeDNS2 title = HomeDNS2 <datisprive> host = <datisprive> ++ HomeDNS3 title = HomeDNS3 <datisprive> host = <datisprive> ++ OpenDNS1 title = OpenDNS 208.67.222.222 host = 208.67.222.222 ++ OpenDNS2 title = OpenDNS 208.67.220.220 host = 208.67.220.220 ++ UPCDNS1 title = UPCDNS 62.179.104.196 host = 62.179.104.196 ++ UPCDNS2 title = UPCDNS 213.46.228.196 host = 213.46.228.196 ++ LibertyDNS1 title = LibertyDNS 84.116.46.20 host = 84.116.46.20 alerts = hostdown ++ LibertyDNS2 title = LibertyDNS 84.116.46.21 host = 84.116.46.21 alerts = hostdown ++ LibertyDNS3 title = LibertyDNS 89.101.251.228 host = 89.101.251.228 alerts = hostdown ++ LibertyDNS4 title = LibertyDNS 89.101.251.229 host = 89.101.251.229 alerts = hostdown ++ LibertyDNS5 title = LibertyDNS 84.116.46.22 host = 84.116.46.22 alerts = hostdown ++ LibertyDNS6 title = LibertyDNS 84.116.46.23 host = 84.116.46.23 alerts = hostdown ++ ZiggoDNS1 title = Ziggo DNS De Meern 212.54.44.54 host = 212.54.44.54 ++ ZiggoDNS2 title = Ziggo DNS Tilburg 212.54.40.25 host = 212.54.40.25 ++ ZiggoDNS3 title = Ziggo DNS Zwolle 212.54.35.25 host = 212.54.35.25 ++ UUnetDNS1 title = UUnet 193.67.79.39 host = 193.67.79.39 ++ UUnetDNS2 title = UUnet 193.79.237.39 host = 193.79.237.39 ++ UUnetDNS3 title = UUnet 193.78.240.12 host = 193.78.240.12 ++ UUnetDNS4 title = UUnet 193.79.242.39 host = 193.79.242.39 ++ UUnetDNS5 title = UUnet 195.129.12.83 host = 195.129.12.83 ++ UUnetDNS6 title = UUnet 194.98.65.65 host = 194.98.65.65 ++ GoogleDNS1 title = Google 8.8.8.8 host = 8.8.8.8 ++ GoogleDNS2 title = Google 8.8.4.4 host = 8.8.4.4 #+ DNSIPv6 #menu = IPv6 DNS #title = IPv6 DNS #probe = DNS #++ ZiggoDNS1 #title = ZiggoDNS De Meern 2001:b88:1002::10 #host = 2001:b88:1002::10 #alerts = hostdown #++ ZiggoDNS2 #title = Ziggo Tilburg 2001:b88:1202::10 #host = 2001:b88:1202::10 #alerts = hostdown #++ OpenDNS1 #title = OpenDNS 2620:0:ccc::2 #host = 2620:0:ccc::2 #++ OpenDNS2 #title = OpenDNS 2620:0:ccd::2 #host = 2620:0:ccd::2 #++ LibertyDNS1 #title = UPC 2001:730:3e42:1000::53 #host = 2001:730:3e42:1000::53 #alerts = hostdown #menu = Troubleshoot IPs #title = Troubleshoot IPs #probe = FPingFast #++ TroubleshootIP1 #menu = Troubleshoot IP1 #host = 107.182.231.163 #++ TroubleshootIP2 #menu = Troubleshoot IP2 #host = 89.149.129.25 #++ TroubleshootIP3 #menu = Troubleshoot IP3 #host = 141.136.105.41 #++ TroubleshootIP4 #menu = Troubleshoot IP4 #host = 66.208.229.6 #++ TroubleshootIP5 #menu = Troubleshoot IP5 #host = 68.86.83.102 #++ TroubleshootIP6 #menu = Troubleshoot IP6 #host = 173.167.56.154 #++ TroubleshootIP7 #menu = Troubleshoot IP7 #host = 84.116.135.113 |
Hier mijn ervaring, deze is leuk let op.
In november 2016 krijgt mijn vriendin bezoek van een medewerker van Ziggo aan de deur. Of zij een abonnement wil afsluiten want ze hebben iets nieuws. Altijd leuk, ik was toen bij haar thuis en was een en al oor.
Nu het Complete abonnement afsluiten voor een jaar, een horizonbox gratis krijgen snel internet en 6 maanden korting. En na zes maanden mag je GRATIS je abonnement downgraden naar de Start.
Mijn vriendin geeft de medewerker aan dat zij enkel op een smartphone surft en dat haar dochter af en toe cartoons kijkt. Buiten dit wordt Ziggo niet gebruikt. Maar dit was goedkoper, dit moest ik haar ook toegeven. Daar de verbindingen van Telfort telkens wegvielen, stapte zij over naar Ziggo.
Ik heb van de week telefonisch contact gehad met Ziggo om toch het downgraden na te checken en ja hoor. Dit bestaat helemaal niet en we zitten een jaar vast aan het abonnement Complete. Dat is 6 x 15 = 90 Euro aan diefstal.
Ziggo doet er niets meer aan, ze wijzen naar de kleine letters en zeggen keihard: u heeft 14 dagen bedenktijd en die zijn om, heeft u het gesprek opgenomen, wie is die medewerker van Ziggo, bent u niet tevreden dan dat u het abonnement wilt verlagen, u kunt het abonnement wel verlagen maar de resterende kosten moet u toch betalen.
Ik ben iig helemaal klaar met Ziggo, dit is voor mij echt een dealbreker ondanks dat ze een stabiele verbinding hebben.
In november 2016 krijgt mijn vriendin bezoek van een medewerker van Ziggo aan de deur. Of zij een abonnement wil afsluiten want ze hebben iets nieuws. Altijd leuk, ik was toen bij haar thuis en was een en al oor.
Nu het Complete abonnement afsluiten voor een jaar, een horizonbox gratis krijgen snel internet en 6 maanden korting. En na zes maanden mag je GRATIS je abonnement downgraden naar de Start.
Mijn vriendin geeft de medewerker aan dat zij enkel op een smartphone surft en dat haar dochter af en toe cartoons kijkt. Buiten dit wordt Ziggo niet gebruikt. Maar dit was goedkoper, dit moest ik haar ook toegeven. Daar de verbindingen van Telfort telkens wegvielen, stapte zij over naar Ziggo.
Ik heb van de week telefonisch contact gehad met Ziggo om toch het downgraden na te checken en ja hoor. Dit bestaat helemaal niet en we zitten een jaar vast aan het abonnement Complete. Dat is 6 x 15 = 90 Euro aan diefstal.
Ziggo doet er niets meer aan, ze wijzen naar de kleine letters en zeggen keihard: u heeft 14 dagen bedenktijd en die zijn om, heeft u het gesprek opgenomen, wie is die medewerker van Ziggo, bent u niet tevreden dan dat u het abonnement wilt verlagen, u kunt het abonnement wel verlagen maar de resterende kosten moet u toch betalen.
Ik ben iig helemaal klaar met Ziggo, dit is voor mij echt een dealbreker ondanks dat ze een stabiele verbinding hebben.
Je hebt toch iets van een contract moeten tekenen aan de deur neem ik aan? Of via de post. Wat stond hierin dan. Het is inprincipe altijd een jaarcontract na 6 mnd verlagen komt mij ook niet bekend voor.
Wij hebben nog steeds dat Net5 slecht te ontvangen is. Mijn vriend heeft ondertussen bij ons qua bekabeling van alles aangepast. Enige manier om goede Net5 ontvangst te krijgen is door het internet uit te zetten 
M'n vriend heeft nu eens gebeld met Ziggo en we krijgen kosteloos een nieuwe decoder, ben benieuwd of dat zal helpen
M'n vriend heeft nu eens gebeld met Ziggo en we krijgen kosteloos een nieuwe decoder, ben benieuwd of dat zal helpen
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Ja dat klopt dit contract is ook getekend, een jaarcontract. Het verlagen kwam mij ook niet bekend voor, totdat die medewerker hiermee kwam. Wat ik niet leuk vind is, dat hier niets mee gedaan wordt, uit coulance zouden ze ook haar abonnement kunnen verlagen.Jim423 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:16:
Je hebt toch iets van een contract moeten tekenen aan de deur neem ik aan? Of via de post. Wat stond hierin dan. Het is inprincipe altijd een jaarcontract na 6 mnd verlagen komt mij ook niet bekend voor.
Hoewel ik deels je frustratie kan begrijpen, moet je gemaakte afspraken ALTIJD checken op de overeenkomst die je krijgt. Zie je daar niets van terug, gelijk bellen, dan had gebleken dat dit helemaal niet bestond (en de verkoper dit dus niet wist of bewust verzweeg, we will never know), en dan had je dus gewoon kunnen opzeggen (14 dagen termijn).Rel8mpago schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:12:
Heb je bewijs?Rel8mpago schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:17:
[...]
Ja dat klopt dit contract is ook getekend, een jaarcontract. Het verlagen kwam mij ook niet bekend voor, totdat die medewerker hiermee kwam. Wat ik niet leuk vind is, dat hier niets mee gedaan wordt, uit coulance zouden ze ook haar abonnement kunnen verlagen.
Ziggo wilt natuurlijk niet dat iedereen dit verhaal gaat ophangen om verlaging te krijgen na 6 maanden
Waar je eerst 6 maanden korting hebt genoten
[ Voor 12% gewijzigd door Martinusz op 07-02-2017 11:21 ]
Hier stopte ik al met lezen. Een verkoper wil verkopen. Die praat gewoon lekker met je mee als je maar een contract neemt.Rel8mpago schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:12:
In november 2016 krijgt mijn vriendin bezoek van een medewerker van Ziggo aan de deur.
-knip-

Als jij de storing op kan lossen door zaken aan je installatie te veranderen ben ik bang dat een nieuwe decoder weinig gaat verhelpen. Enig idee welk type AOP je hebt? (Moet je even het klepje eraf halen).Trouble schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:17:
Wij hebben nog steeds dat Net5 slecht te ontvangen is. Mijn vriend heeft ondertussen bij ons qua bekabeling van alles aangepast. Enige manier om goede Net5 ontvangst te krijgen is door het internet uit te zetten
Ik heb het ook gehad hoor, maar dan van Ziggo zakelijk... ze liegen echt glashard. Maar goed ik had het ook binnen 48 uur laten annuleren, daarna kwamen ze 6 weken met een email dat Ziggo zakelijk mij binnenkort ging aansluiten, dus ik bellen...GioStyle schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:24:
[...]
Hier stopte ik al met lezen. Een verkoper wil verkopen. Die praat gewoon lekker met je mee als je maar een contract neemt.

Vraag me af of die er nu nog werkt
Geen idee, en ik zit iets te ver weg nu om dat te checkenJim423 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:32:
[...]
Als jij de storing op kan lossen door zaken aan je installatie te veranderen ben ik bang dat een nieuwe decoder weinig gaat verhelpen. Enig idee welk type AOP je hebt? (Moet je even het klepje eraf halen).
Verhelpt de nieuwe decoder het niet dan wordt het monteurtijd als ik het goed heb.
[ Voor 7% gewijzigd door Trouble op 07-02-2017 11:36 ]
En dan kijk je ook nog Net5 als zenderTrouble schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:34:
[...]
Geen idee, en ik zit iets te ver weg nu om dat te checken(Overigens, het speelt al vrij lang, zelfs toen we nog in ons oude huis woonden(!), en we gaan er weinig actief achteraan omdat we bijzonder weinig tv kijken)
Verhelpt de nieuwe decoder het niet dan wordt het monteurtijd als ik het goed heb.
Maar als het in je vorige huis al was, dan moet het haast wel aan de decoder of smartcard liggen, tenzij je wellicht alle kabels ook hebt meegenomen?
Net5 zendt NCIS uit (niet dat we alles nog niet gezien hebben daarvan, maar soms is het wel even relaxed kijken tijdens het etenmartinusz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:37:
[...]
En dan kijk je ook nog Net5 als zender![]()
Maar als het in je vorige huis al was, dan moet het haast wel aan de decoder of smartcard liggen, tenzij je wellicht alle kabels ook hebt meegenomen?
Alle kabels zijn vervangen e.d., juist toen we verhuisd zijn
Werkten de IPv6 probes in jouw docker container? Ik heb IPv6 in samenwerking met docker nooit werkend gehad (te kleine IPv6 range om uit te delen) en draai liever geen privileged containers.stormfly schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:40:
Smokeping draait in een Docker image op de Synology DS 916+ 8G
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 #++SURFnet #menu = SURFnet v6 #title = SURFnet v6 #host = www.surfnet.nl #alerts = hostdown #++ TweakersIPv6 #menu = Tweakers v6 #title = Tweakers v6 #host = 2a00:1188:8:31::140 #alerts = hostdown
Goede vraag, ik heb deze config gemigreerd vanaf een Raspberry PI. En op dit moment heb ik geen IPv6 thuis, daarom zijn ze ook # voorzien.ANdrode schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:22:
[...]
Werkten de IPv6 probes in jouw docker container? Ik heb IPv6 in samenwerking met docker nooit werkend gehad (te kleine IPv6 range om uit te delen) en draai liever geen privileged containers.
Als Ziggo eens opschiet met bridged modems en IPv6 dan kan ik testen.
Wat versta je onder een privileged container? "met hoge machtigingen" zoals de Synoloy gui het omschrijft?
Inmiddels heeft ziggo de boel weer gemaakt

Iemand een idee hoe ik de kabel nu goed kan beschermen om te voorkomen dat de katten ermee gaan spelen (advies ziggo?)

Iemand een idee hoe ik de kabel nu goed kan beschermen om te voorkomen dat de katten ermee gaan spelen (advies ziggo?)
Kabelgootjes?Jboy1991 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:38:
[afbeelding]
Iets ervoor zetten?
....
Makkelijker gezegd dan gedaan@kabelgootjes. Doordat de kabel recht uit de muursteekt is ie niet te buigen helaas.
Dan zou ik iets bedenken om ervoor/erover te gaan zetten, beetje crea bea iets makenJboy1991 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:47:
[...]
Makkelijker gezegd dan gedaan@kabelgootjes. Doordat de kabel recht uit de muursteekt is ie niet te buigen helaas.
Dat gaat hem dus worden. Planken enz eerst wit verven. Nja leuk klusje voor het weekend HahaMediaZoo schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:53:
Kastje/Kistje eromheen timmeren?
Haaks koppelstukje er tussen zetten:Jboy1991 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:47:
[...]

[ Voor 13% gewijzigd door Roetzen op 07-02-2017 15:18 ]
Ik mag er niet aankomen van ziggo. Is hun eigendom dus mag er niets aan veranderen helaas. En ook durf ik het biet ren dag zonder internet is een ramp xdRoetzen schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:09:
[...]
Haaks koppelstukje er tussen zetten:
[afbeelding]
Het is de connect box geworden! Volgens mij kan ik daar wel tevreden mee zijn?stormfly schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:01:
Ik heb een zelfde soort ervaring bij mijn telefonische verlenging vorig jaar. Ik vroeg om wat korting bij een nieuw jaarcontract. Er werd mij 6 maanden toegezegd, uiteindelijk werden er 2 verrekend. Ik had het niet zwart op wit en kon dus fluiten naar de korting.Rel8mpago schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:12:
De verkoop medewerkers krijgen natuurlijk extra betaald als ze contracten afsluiten. Met een beetje liegen hebben sommige geen probleem zo te zien.
Hoe vervelend het ook is je hebt toch zelf voor dat contract getekend.Rel8mpago schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:12:
Daarin zou dus eigenlijk ook in moeten staan dat je na 6 maanden mag overstappen op een ander pakket van welke prijs dan ook. Ziggo kan dit nu niet meer zomaar regelen voor je al zouden ze het willen. Dat betekent dat het contract open gegooid moet worden (= contractbreuk). Je kan niet zomaar een contract aanpassen van welke kant dan ook.
Je zou die 90 euro als leergeld kunnen zien om altijd je contract goed door te lezen waar je voor tekent? Nogmaals ik snap dat het vervelend is maar goed ;P
ConnectBox is een prima apparaatmartinusz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:37:
[...]
Het is de connect box geworden! Volgens mij kan ik daar wel tevreden mee zijn?
Ja ik denk dat ik hem eerst eens ga proberen te gebruiken zonder bridge modus (ik neem aan dat ze hem niet bridged opsturen, omdat mijn huidige modem ook bridged staat). Kijken hoe het wifi is en hoe die bevalttiguan schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:56:
[...]
ConnectBox is een prima apparaatHeb 'm nu sinds begin december. Altijd goede wifi in het hele huis, heb 'm ook nooit hoeven resetten tot nu toe.
Is dit gisteren opgeleverd? Want sinds gisteren moet er een Braun AOP gemonteerd worden. Aangezien je nog een DIO hebt zitten is dit niet best. Overigens zit je hoogbouw of op de begane grond? Want als je op de begane grond zit kun je proberen in de tuin een beetje te graven zodat je de binnenkomende groene kabel kunt oplengen. Mocht je in hoogbouw zitten dan zal dat ingewikkeld worden maar dan kun je nog dingen proberen. Overigens kudo's voor de monteur die daar een pers connector overheen kreegJboy1991 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:38:
[afbeelding]

Maar die smokeping results bevallen me niks. Als je ziet dat een beetje pagina al gauw > 100 http requests doet (ongecached dan tenminste) dan is de verhoging in latency die je ziet bij de ConnectBox tov een ander modem toch behoorlijk trager met surfen. Helaas heb ik van mijn eigen Cisco geen smokeping logs, maar als er al twee mensen hier exact hetzelfde laten zien...tiguan schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:56:
[...]
ConnectBox is een prima apparaatHeb 'm nu sinds begin december. Altijd goede wifi in het hele huis, heb 'm ook nooit hoeven resetten tot nu toe.
Dat doen ze tegenwoordig dus wel.martinusz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:03:
[...]
Ja ik denk dat ik hem eerst eens ga proberen te gebruiken zonder bridge modus (ik neem aan dat ze hem niet bridged opsturen, omdat mijn huidige modem ook bridged staat). Kijken hoe het wifi is en hoe die bevaltis het niet goed, dan alsnog in bridge modus en mijn huidige router erachter hangen.
Nieuw modem aansluiten en dan neemt die automatisch de bridge config van je vorige over. Stond je vorige in bridge, dan staat de nieuwe na een aantal reboots ook in bridge.
Oh nou, dan wordt het alsnog eigen router gewoon gebruiken dusUltraSub schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:19:
[...]
Maar die smokeping results bevallen me niks. Als je ziet dat een beetje pagina al gauw > 100 http requests doet (ongecached dan tenminste) dan is de verhoging in latency die je ziet bij de ConnectBox tov een ander modem toch behoorlijk trager met surfen. Helaas heb ik van mijn eigen Cisco geen smokeping logs, maar als er al twee mensen hier exact hetzelfde laten zien...
[...]
Dat doen ze tegenwoordig dus wel.
Nieuw modem aansluiten en dan neemt die automatisch de bridge config van je vorige over. Stond je vorige in bridge, dan staat de nieuwe na een aantal reboots ook in bridge.
Is dat merkbaar bij gewoon surfen dan? Ik heb de Technicolor heel kort gehad en ik had 't idee dat die juist minder snappy werkte. Een Cisco heb ik nooit gehad, wel een Ubee in een ver verleden.UltraSub schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:19:
[...]
Maar die smokeping results bevallen me niks. Als je ziet dat een beetje pagina al gauw > 100 http requests doet (ongecached dan tenminste) dan is de verhoging in latency die je ziet bij de ConnectBox tov een ander modem toch behoorlijk trager met surfen. Helaas heb ik van mijn eigen Cisco geen smokeping logs, maar als er al twee mensen hier exact hetzelfde laten zien...
Ik merk niet echt iets nee. Maar what has been seen cannot be unseen.tiguan schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:25:
[...]
Is dat merkbaar bij gewoon surfen dan? Ik heb de Technicolor heel kort gehad en ik had 't idee dat die juist minder snappy werkte. Een Cisco heb ik nooit gehad, wel een Ubee in een ver verleden.
Nee is vandaag gedaan. Beeld is nu 100/49. Dus werkt helemaal perfect hoop ik.deamosreapos schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:08:
[...]
Is dit gisteren opgeleverd? Want sinds gisteren moet er een Braun AOP gemonteerd worden. Aangezien je nog een DIO hebt zitten is dit niet best. Overigens zit je hoogbouw of op de begane grond? Want als je op de begane grond zit kun je proberen in de tuin een beetje te graven zodat je de binnenkomende groene kabel kunt oplengen. Mocht je in hoogbouw zitten dan zal dat ingewikkeld worden maar dan kun je nog dingen proberen. Overigens kudo's voor de monteur die daar een pers connector overheen kreeg
En woon ineen flat op de eerste etage.
Heb even gegoogle op Braun aop maar die zit er gewoon op in het hoekje
[ Voor 4% gewijzigd door Jboy1991 op 07-02-2017 16:39 ]
Het is een DIO-01 of TRAS-1000B die je daar ziet. Alleen op deze twee AOP's past een twist splitter.Jboy1991 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:38:
[...]
Nee is vandaag gedaan. Beeld is nu 100/49. Dus werkt helemaal perfect hoop ik.
En woon ineen flat op de eerste etage.
Heb even gegoogle op Braun aop maar die zit er gewoon op in het hoekje
Heb je een Braun AOP dan past de twistlock niet en heb je een opdruk splitter nodig. De opdruk splitter van Braun kun je dan weer vast schroeven op het afdekplaatje.
Neemt niet weg geen storing is niets veranderen. Daarbij is een DIO nog steeds prima. Alleen kiest Ziggo ervoor om nieuwe AOP's te plaatsen met een hoger frequentie bereik (Wat nu nog niet in gebruik is). Kwa afscherming is een DIO-01 prima. Een Tras-1000B heeft lekkage op o.a. 4G frequenties.
Bij mij (fUPC) is iets meer dan een maand geleden de nieuwste versie van de GUT14-D als AOP geplaatst.
Dat is mooi natuurlijk.deamosreapos schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:08:
[...]
Overigens kudo's voor de monteur die daar een pers connector overheen kreeg
Maar eigenlijk is een AOP op de plint in de woonkamer niet meer van deze tijd. Dat dateert uit de tijd dat we alleen TV hadden via de kabel en de TV in de hoek stond waar de kabel het huis binnen kwam. Het is kwetsbaar en onhandig om er splitters, modems en versterkers op aan te sluiten.
De monteurs vervangen standaard de oude AOPs, maar eigenlijk zou Ziggo standaard die oude aansluitingen ook naar de meterkast moeten verplaatsen. Ze zouden het in elk geval moeten aanbieden. Dat is meer werk natuurlijk dan alleen het AOP vervangen, maar het geeft de klant wel de gelegenheid een fatsoenlijke installatie op te bouwen.
Mijn huis is van 1898. Ruim voordat er kabel was. Zelfs voordat er gas en electra was. Het gevolg is dat ik geen meterkast heb zoals dat in moderne woningen gebruikelijk is. De kabel was er al toen ik dit huis in 1985 betrok. die zat in de hoek van de voorkamer. Goede plek voor de TV, maar voor modems en routers een bar ongunstige plek.
Tussen de voor- en achterkamer zitten schuifdeuren. In die hoek aan de kant van de gang zit zo'n driehoekige kast. Het bovenste deel daarvan heb ik dus maar tor "meterkast" gepromoveerd. Daar zit de telefooncentrale, de kabelversterker, de modem, en nog wat electronica. En ook het AOP van Ziggo en het ISRA van KPN. Dat AOP en dat ISRA zitten daar nu al meer dan twintig jaar. En die zijn daar niet door (toen nog) Casema en PTT tegen de muur geschroefd. Tja, ik weet dat je daar officieel niet aan mag komen. Ik heb er nog nooit klachten over gehad. Ik doe wel eens iets meer wat eigenlijk niet mag.

Het zou mooi zijn als Ziggo dat aan zou bieden om de AOP te verhuizen vanuit de woonkamer naar de meterkast.Roetzen schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:42:
[...]
Dat is mooi natuurlijk.
Maar eigenlijk is een AOP op de plint in de woonkamer niet meer van deze tijd. Dat dateert uit de tijd dat we alleen TV hadden via de kabel en de TV in de hoek stond waar de kabel het huis binnen kwam. Het is kwetsbaar en onhandig om er splitters, modems en versterkers op aan te sluiten.
De monteurs vervangen standaard de oude AOPs, maar eigenlijk zou Ziggo standaard die oude aansluitingen ook naar de meterkast moeten verplaatsen. Ze zouden het in elk geval moeten aanbieden. Dat is meer werk natuurlijk dan alleen het AOP vervangen, maar het geeft de klant wel de gelegenheid een fatsoenlijke installatie op te bouwen.
Mijn huis is van 1898. Ruim voordat er kabel was. Zelfs voordat er gas en electra was. Het gevolg is dat ik geen meterkast heb zoals dat in moderne woningen gebruikelijk is. De kabel was er al toen ik dit huis in 1985 betrok. die zat in de hoek van de voorkamer. Goede plek voor de TV, maar voor modems en routers een bar ongunstige plek.
Tussen de voor- en achterkamer zitten schuifdeuren. In die hoek aan de kant van de gang zit zo'n driehoekige kast. Het bovenste deel daarvan heb ik dus maar tor "meterkast" gepromoveerd. Daar zit de telefooncentrale, de kabelversterker, de modem, en nog wat electronica. En ook het AOP van Ziggo en het ISRA van KPN. Dat AOP en dat ISRA zitten daar nu al meer dan twintig jaar. En die zijn daar niet door (toen nog) Casema en PTT tegen de muur geschroefd. Tja, ik weet dat je daar officieel niet aan mag komen. Ik heb er nog nooit klachten over gehad. Ik doe wel eens iets meer wat eigenlijk niet mag.
Echter was dat vroeger niet gebruikelijk dat hij niet in de meterkast zat, maar zoals gezegd in de woonkamer.
Daardoor heb je in veel huizen ook niet de mogelijkheid om een kabel te trekken vanuit de meterkast naar de woonkamer
Het zou natuurlijk dan nog via de kruipruimte kunnen als je deze hebt
Uiteraard lopen er wel electra kabels, maar men hield toen geen rekening met coax en al helemaal niet met netwerk wat nu heel normaal is
2250 WP Zuid PVoutput
Het is pas sinds maandag verplicht de Braun's te plaatsen. Vandaar mijn verbazing dat er nog een DIO wordt geplaatst.menzo schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:57:
Bij mij (fUPC) is iets meer dan een maand geleden de nieuwste versie van de GUT14-D als AOP geplaatst.
Dat kan alleen jij bepalen ;-) hij is iets minder strak met de ping, zie mijn grafiek van afgelopen week. Maar ik kan wel genieten van een nieuw modem. En hij is geschikt voor 16 downstreams, dat is voor de toekomst wel lekker als de snelheden omhoog gaan.martinusz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:37:
[...]
Het is de connect box geworden! Volgens mij kan ik daar wel tevreden mee zijn?
Waarom eigenlijk, ik zie hier met de beste wil ter wereld niet het nut van in.MdO82 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:05:
[...]
Het zou mooi zijn als Ziggo dat aan zou bieden om de AOP te verhuizen vanuit de woonkamer naar de meterkast.
Hooguit een kwestie van wat fraaier, meer niet en verder alleen maar een heleboel gedoe, vervangen van kabels etc. waar menigeen niet op zit te wachten. En dat zou Ziggo dan gratis aan iedereen waarbij dat kan en die dat dolgraag wil moeten aanbieden? Wat een geldverspilling, denk je nou echt dat ze daar intrappen? De tijd dat je nog in Sinterklaas geloofde is toch echt wel voorbij hoop ik.
Nagenoeg dezelfde gedachte en uiteraard het zelfde antwoord.Roetzen schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:42:
[...]
[ Voor 27% gewijzigd door Techneut op 07-02-2017 19:12 ]
Verwijderd
Zit er (wezenlijk) verschil in geleverde hardware tussen een cosumenten en een zakelijk/ZZP contract? Temeer daar het ZZP pakket prijsgunstiger is als je het basis TV pakket voldoende vindt maar wel hoge Internetsnelheid wil hebben.
Tenzij je alle 16 downstreamkanalen nu al nodig hebt omdat het vrij druk is in je segmentstormfly schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:36:En hij is geschikt voor 16 downstreams, dat is voor de toekomst wel lekker als de snelheden omhoog gaan.
Ik zeg ook niet dat ze het moeten doen, wil ermee aangeven dat het niet overal kan al zou men het willenTechneut schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:42:
[...]
Waarom eigenlijk, ik zie hier met de beste wil ter wereld niet het nut van in.
Hooguit een kwestie van wat fraaier, meer niet en verder alleen maar een heleboel gedoe, vervangen van kabels etc. waar menigeen niet op zit te wachten. En dat zou Ziggo dan gratis aan iedereen waarbij dat kan en die dat dolgraag wil moeten aanbieden? Wat een geldverspilling, denk je nou echt dat ze daar intrappen? De tijd dat je nog in Sinterklaas geloofde is toch echt wel voorbij hoop ik.
2250 WP Zuid PVoutput
Ghehe dat wilde ik tikken maar ik dacht dan duiken we weer de techniek in. Maar dat is de reden dat ik een CB heb onderhandeld bij de contractsverlenging.CreativeS schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:57:
[...]
Tenzij je alle 16 downstreamkanalen nu al nodig hebt omdat het vrij druk is in je segment
Heeft iemand trouwens enig idee wat zou kunnen veroorzaken dat die CB hogere latency heeft en een veel grotere jitter? Ik zou verwachten dat een nieuwer apparaat in ieder geval sneller is, dus zoiets zal het niet zijn. Wat zou dan een technische verklaring kunnen zijn?
Zit ik net even mijn modem logs door te kijken.. valt me op..
heeft iemand enig idee wat het eigenlijk betekend?
Tue Dec 06 17:40:55 2016 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=70:5a:9e:34:a4:fb;CMTS-MAC=00:21:55:cb:1d:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
en ongeveer 45 dagen later de een soort gelijke meldingen:Tue Dec 06 17:40:08 2016 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=70:5a:9e:34:a4:fb;CMTS-MAC=00:21:55:cb:1d:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Fri Jan 20 21:13:10 2017 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=70:5a:9e:34:a4:fb;CMTS-MAC=00:21:55:cb:1d:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
na even in verdere logs gedoken te hebben... blijkt dat rond de tijd van deze meldingen de lijn begint te klapperen.. tot ik het modem reboot..Fri Jan 20 21:12:23 2017 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=70:5a:9e:34:a4:fb;CMTS-MAC=00:21:55:cb:1d:4c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
heeft iemand enig idee wat het eigenlijk betekend?
404 Signature not found
Jeps dan heb je even geen verbinding met de centrale, is een bekende logmelding in de ConnectBox. Oudere modems hebben ook T3 en T4 errors alleen dan zie je niet een hele log regel, dus valt het minder op.
Kan zijn door een slechte verbinding bij jou thuis, een (te) druk coax segment. Of gewoon een omgevallen bitje wat best mogelijk mag zijn in een geshared netwerk zoals een coax netwerk.
Ik heb ze ook op de ConnectBox, hij logt ze gewoon wat sneller dan de oudere modems. Smokeping laat geen outage zien op dat moment bij mij.
Kan zijn door een slechte verbinding bij jou thuis, een (te) druk coax segment. Of gewoon een omgevallen bitje wat best mogelijk mag zijn in een geshared netwerk zoals een coax netwerk.
Ik heb ze ook op de ConnectBox, hij logt ze gewoon wat sneller dan de oudere modems. Smokeping laat geen outage zien op dat moment bij mij.
[ Voor 15% gewijzigd door stormfly op 07-02-2017 20:04 ]
Dit topic is gesloten.