[Ziggo Mobiel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 23:39
NIEUWE abonnementen:

AbonnementBelminutenSmsDatalimiet4g (down/up)Bij overschrijden limiet (down/up)Prijs per maand*
'Mobiel voldoende 4g'75Onbeperkt300MB225Mbit/s
50Mbit/s
64kbit/s
32kbit/s
9 euro
'Mobiel ruim 4g'300Onbeperkt1500MB225Mbit/s
50Mbit/s
64kbit/s
32kbit/s
15 euro
'Mobiel enorm 4g'OnbeperktOnbeperkt4500MB225Mbit/s
50Mbit/s
64kbit/s
32kbit/s
30 euro
'Mobiel Familie 4g'OnbeperktOnbeperkt6000MB225Mbit/s
50Mbit/s
64kbit/s
32kbit/s
45 euro

* De abo's zijn alleen voor Ziggo-klanten. Na opzeggen overige Ziggo-diensten, komt er 5 euro bovenop de genoemde maandbedragen.

Nieuwe voorwaarden:
- Je gebruikt altijd per seconde en kB, dat is wel zo eerlijk. Er geldt geen starttarief.
- Aansluitkosten: € 10.
- De kosten die je buiten je bundel maakt, zijn € 0,20 per minuut.
- Zodra je databundel op is, verlagen we de maximale internetsnelheid (64 Kbit/s download en 32 Kbit/s upload). Je kunt de snelheid zelf verhogen. In dat geval kost het dataverbruik buiten je bundel € 0,025 per MB.
- Je kunt zowel in Nederland als in de EU (Zone 1) onbeperkt sms'en naar Nederlandse nummers.
- Bellen naar Nederlandse nummers in de EU (Zone 1) uit je bundel. Zolang je binnen je bundel blijft, betaal je dus geen extra kosten omdat je in het buitenland bent. Wanneer de bundel op is, betaal je de gereguleerde EU tarieven.Voor het gebruik van servicenummers gelden andere tarieven. Deze vallen buiten je bundel.

OUDE Abonnementen:

Ziggo is de afgelopen week gestart als virtuele mobiele provider. Vermoedelijk op het netwerk van Vodafone, al heeft Ziggo daar officieel nog niets over gezegd. Alleen klanten van Ziggo kunnen een mobiel abonnement afsluiten, per vaste aansluiting kunnen er maximaal 5 mobiele aansluitingen afgesloten worden. Klanten met internet of telefonie naast hun tv aansluiting krijgen 10 euro korting. Voorlopig zijn de volgende abonnementen beschikbaar:

https://www.ziggo.nl/#pro...ousel&utm_campaign=mobiel

Afbeeldingslocatie: http://goodlogo.com/images/logos/ziggo_logo_3051.gifHeel veelHéééél veel
Prijs€25 €15€40 €30
Data1000MB2000MB
Min/sms300600
Snelheid data14,4 Mb/s14,4 Mb/s
Duur abonnement1 maand1 maand
Aansluitkosten€ 9,95€ 9,95

Ook geeft het abonnement je toegang tot de ziggo wifi hotspots. De abonnementen zijn maandelijks opzegbaar.

Oude voorwaarden:
Bundelvoorwaarden
- Voor gesprekken betaalt u per seconde. Er geldt geen starttarief. Voor data betaalt u per kB.
- Uw tegoed is een maand geldig. U kunt het resterende tegoed niet meenemen naar de volgende maand.
- De kosten die u buiten uw bundel maakt, zijn € 0,25 per minuut/sms. Dataverbruik buiten uw bundel kost € 0,10 per MB. Voor het bellen, gebeld worden, sms’en en het verbruik van data in en naar het buitenland gelden andere tarieven. Deze kosten vallen buiten uw bundel.
- U kunt uw bundel één keer per maand kosteloos omhoog of omlaag aanpassen.
- Voor het gebruik van servicenummers gelden andere tarieven. Deze vallen buiten uw bundel.

Overige voorwaarden
- Ziggo brengt eenmalig aansluitkosten in rekening van € 9,95 per simkaart. De opzegtermijn van uw contract is een maand.
- U ontvangt een sms zodra u 80% en 100% van uw minuut-/sms- of databundel verbruikt heeft.
- U ontvangt korting per simkaart en deze korting geldt voor het hele contract.
- U betaalt per simkaart aansluitkosten van € 9,95.

Internet instellen
De APN voor internet op uw mobiel is: ziggo.dataxs.mobi
Laat gebruikersnaam en wachtwoord leeg bij het invullen.

Gebruik toestelhulp voor stap voor stap instructies per toestel:
http://toestelhulp.ziggo.nl/#/

Handige links
Website abonnement beheer
Review consumentenbond

[ Voor 74% gewijzigd door shenr op 26-10-2015 17:19 . Reden: Review consumentenbond toegevoegd ]

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:07
Goed plan! Had toevallig een uurtje voor je TS een reactie op "[Ziggo] ervaringen topic" geplaatst. Is hier idd meer op zijn plaats. Bij deze dus mijn eerste ervaring:

Heb direct op maandag 16 september een abo afgeloten (je kunt per maand opzeggen, dus weinig risico), maar er is m.i. nog een flink probleem met het telefonie deel: heb nu een aantal gesprekken gevoerd maar er zit altijd een hele flinke echo op de lijn (> 300 msec met een volume wat nog boven hetnormale gespreksvolume uit komt). Heb geprobeerd met verschillende toestellen (Nexus 4 en Acer Liquid MT) en naar verschillende bestemmingen, echter het probleem blijft aanwezig terwijl ik naar dezelfde bestemmingen met Vodafone geen problemen heb.

Ik heb nog geen contact gehad met de Ziggo helpdesk omdat de wachttijd meestal > 10 min was.

Ik ben benieuwd of andere Ziggo mobiel gebruikers vergelijkbare ervaringen hebben.

Zal jullie op de hoogte houden van nieuwe bevindingen m.b.t. dit probleem.

Wat data betreft een 6-tal testjes met speedtest.nl gedaan (FWIW) met wisselend HSDPA / 3G verbinding :
Download: 597-2018-2674-519-2861-391 kbps
Upload: 287-294-224-274-411-294 kbps
Connection: 270-291-262-248-264-283 Conn/min

De verbinding geeft in idle 3G aan, maar gaat kort na start van de test naar HSDPA. Verder zal de snelheid natuurlijk erg afhankelijk zijn van locatie.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Ik wil best overstappen om de prijs en bundel, maar ga m'n EDGE op Simyo (KPN) echt keihard missen ben ik bang :( Nu al in half nederland perfecte edge dekking die het super doet met chat+plaatjes, compressed browsing en zelfs voip (Line).

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49
Vodafone heeft ook een prima dekking is mijn ervaring en heb ik ook regelmatig EDGE gezien.

Vreemd dat Ziggo er officieel geen uitspraak over doet dat ze op vodafone netwerk zitten, hopelijk doen ze geen overschakeling naar T-Mobile netwerk. Ben benieuwd of ze hun 4G frequenties op korte termijn gaan inzetten.

Mijn nummer gaat dinsdag over dus ben benieuwd! Helaas kan ik op mobiel.ziggo.nl mijn wachtwoord nog niet aanpassen omdat hij op portering wacht. Krijg op elke pagina de melding dat 1 oktober mijn nummer wordt geporteerd.

Wel netjes communicatie per mail en SMS dat de portering akkoord is.

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 26-09-2013 07:42 ]

• shenr
jongetje schreef op donderdag 26 september 2013 @ 07:38:
Wel netjes communicatie per mail en SMS dat de portering akkoord is.
Dat is inderdaad netjes. Had eigenlijk een maand geleden een abonnement aangevraagd bij Vodafone, maar er werd totaal niet gecommuniceerd over de stand van zaken. Bel ik 2 weken later, blijkt portering afgewezen te zijn wegens verkeerd simkaartnr. Dit laten aanpassen, week later weer niks gehoord, blijkt hij weer afgewezen te zijn om hetzelfde. Ik werd een beetje pissig en heb alles laten annuleren en dus ziggo aangevraagd nu :)
Batilan schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:25:
Heb direct op maandag 16 september een abo afgeloten (je kunt per maand opzeggen, dus weinig risico), maar er is m.i. nog een flink probleem met het telefonie deel: heb nu een aantal gesprekken gevoerd maar er zit altijd een hele flinke echo op de lijn (> 300 msec met een volume wat nog boven hetnormale gespreksvolume uit komt). Heb geprobeerd met verschillende toestellen (Nexus 4 en Acer Liquid MT) en naar verschillende bestemmingen, echter het probleem blijft aanwezig terwijl ik naar dezelfde bestemmingen met Vodafone geen problemen heb.
Hmmm, dat klinkt niet goed, laten we hopen dat het kinderziektes zijn. Gelukkig wel maandelijks opzegbaar, ook vooral de reden dat ik ervoor heb gekozen. Als het echt tegen valt kan ik snel weer weg.

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Vraag me alleen af of die €15 euro een tijdelijk actie tarief is voor Ziggo klanten; dat ook Ziggo klanten dadelijk €25 betalen. Dat er verhogingen komen vanwege "inflatie correcties" enzo is een ander verhaal natuurlijk.

Ik blijf de optie houden om m'n contract met een maand op te zeggen mocht het toch verhoogd worden, maar toch minder als dit bijvoorbeeld al na 3 maanden is. Dus mjah, wel een beetje benieuwd wat ze voor ogen hebben met het tarief. Het is ook dat ik al bij Ziggo zit als klant.

Maar verder klinkt het wel positief! Je krijgt genoeg terug voor het geld.

Zover ik begrijp is het dus wel zo, dat wanneer je bijv. in een huis zit (studentenhuis?) met meerdere mensen waarvan eentje het Ziggo internet/tv abo afsluit en de rest er (meebetalend) gebruik van maakt, dat wanneer meer van die mensen zo'n Ziggo mobiel abo willen hebben, dan alle facturen inzichtelijk zijn voor iedereen in dat huis; of in elk geval van die ene persoon die het Ziggo internet/tv abo heeft geregeld. Hoeft geen probleem te zijn, maar kan me voorstellen dat men het afgeschermd wil hebben; ook binnen een huishouden.

• shenr
Gim schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:17:
Zover ik begrijp is het dus wel zo, dat wanneer je bijv. in een huis zit (studentenhuis?) met meerdere mensen waarvan eentje het Ziggo internet/tv abo afsluit en de rest er (meebetalend) gebruik van maakt, dat wanneer meer van die mensen zo'n Ziggo mobiel abo willen hebben, dan alle facturen inzichtelijk zijn voor iedereen in dat huis; of in elk geval van die ene persoon die het Ziggo internet/tv abo heeft geregeld. Hoeft geen probleem te zijn, maar kan me voorstellen dat men het afgeschermd wil hebben; ook binnen een huishouden.
Nee dat hoeft niet, bij het aanvragen van een mobiele aansluiting geef je aan wat je wilt dat je gebruikersnaam is. De website voor ziggo mobiel staat los van de rest van ziggo (http://www.mijnziggomobiel.nl/, de juiste website is https://mobiel.ziggo.nl/). Dus iedere aansluiting krijgt een eigen username. Je geeft alleen aan op welk adres je woont en je klantnummer om te checken of je ziggo klant bent en of je recht hebt op de korting. De korting zullen ze niet zo snel los laten, want dat is eigenlijk hun verkoop punt, ze willen je zoveel mogelijk aan ziggo binden.

[ Voor 3% gewijzigd door shenr op 23-10-2013 17:22 ]

• Gim
  • Niet online

Gim

shenr schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:23:
Nee dat hoeft niet, bij het aanvragen van een mobiele aansluiting geef je aan wat je wilt dat je gebruikersnaam is. De website voor ziggo mobiel staat los van de rest van ziggo (http://www.mijnziggomobiel.nl/). Dus iedere aansluiting krijgt een eigen username. Je geeft alleen aan op welk adres je woont en je klantnummer om te checken of je ziggo klant bent en of je recht hebt op de korting. De korting zullen ze niet zo snel los laten, want dat is eigenlijk hun verkoop punt, ze willen je zoveel mogelijk aan ziggo binden.
Ow op die manier; dus dat is verder wel losgekoppeld. Dan ben ik wel enthousiast nu om zeer binnenkort over te gaan stappen. Redelijk enthousiast... gezien de echo verhalen hierboven :-) Misschien een regio iets? Wellicht handig om te weten in welke regio mensen zitten. En mocht het niet bevallen; kan altijd weer opzeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 26-09-2013 10:55 ]

• jongetje
Je mag wel maximaal 5 mobiele abonnementen op 1 klantnummer hebben met korting. Dus je kunt niet een heel studentenhuis (als dat meer dan 5 mensen zijn) op hetzelfde klantnummer zetten.

Zover ik begrijp krijgt ook elke ziggo mobiel nummer een eigen username voor WiFi Spots van Ziggo

• Batilan
Gim schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:48:
[...]
gezien de echo verhalen hierboven :-) Misschien een regio iets? Wellicht handig om te weten in welke regio mensen zitten.
Zoals beloofd updates m.b.t. echo: intussen tenminste 1 gesprek gevoerd geheel zonder echo, direct daarna nog 1x gebeld ter controle: toch weer de echo :-( . De regio is Noord-Brabant Eindhoven/Veldhoven (Gegevens uit SignalCheck Lite: Carrier: Vodafone Libertel NV (20404), LAC: 103, CID: 46056874, RSSI: -65dBm (24 asu)), signaalstekte lijkt dus niet probleem te zijn.

Ik gebruik overigens nog mijn oude nummer bij vodafone: daar vrijwel nooit echo's gehad. De echo cancelation zit blijkbaar niet in operator netwerk zelf maar bij de MVNO (Mobile Virtual Network Operator)?
Of de Network Operator sloopt de echo cancelation er uit voor de MVNO's? Iemand met GSM kennis hier?

Hopenlijk inderdaad kinderziektes.

[ Voor 8% gewijzigd door Batilan op 26-09-2013 14:29 ]

• Gim
  • Niet online

Gim

5 mobiele abo's is meer dan genoeg. Ging mij persoonlijk even om 2 abo's.

Ik zit zelf in de regio Tilburg; of die dan veel zou verschillen van Eindhoven. Maar kan nog steeds zijn dat iemand anders uit Eindhoven er geen last van heeft. Ik heb met T-mobile ook weleens last van echo. Maar "weleens" is natuurlijk anders dan 50% van de gesprekken. Maar opnieuw bellen kan dus opeens een beter geluid geven (voor 't hele gesprek).

• shenr
Nice, nu al (binnen een dag) een smsje en mailtje binnen met goedkeuring voor portering en datum van overzetten. Dat is wel netjes geregeld, beter dan bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 18:13

Swerfer

Hmm...

Ik heb vandaag voor elkaar gekregen om mijn Tele-2 abbo die in Januari zou aflopen nu al te laten beëindigen. Als het goed is wordt nummerbehoud volgende week vrijdag geregeld. Ik zal mijn ervaring dan hier achter laten...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:52
Is qua prijs de ziggo-aanbieding een goede koop? Mijn moeder zoekt een goedkoop sim only-abonnement met data erbij.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-06 12:17
Volgens mij geen slechte deal
Maar ligt eraan hoeveel je moeder belt en data gebruikt.
Als ze weinig gebruikt kun je ook eens kijken bij simyo.nl (KPN netwerk)

Kennelijk maakt ziggo gebruik van Vodafone. Doe dan ook check op de ontvangst bij haar thuis.

En bij ziggo heb je ook nog de wifispots.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:41

Bolletje

Moderator Harde Waren
Interessante nieuwe opzet ja. Prijs is goed te noemen voor wat je krijgt als je de korting krijgt van 10 euro. Zonder die korting is het niet zo bijzonder. De meest onderscheidende eigenschap is vooral dat je maandelijks kan opzeggen. Dus niet dat je gelijk één of twee jaar gebonden bent aan een provider.

Ik vind de benaming van de abonnementen nog niet zo sterk (Heel veel en Héééél veel). Om nou telkens als een idioot zo de klemtoon op die é te leggen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Hahaha, ja dat dacht ik ook precies bij die namen. Vraag me af hoe ze dat over de telefoon doen, meneer wilt u heel veel of heeeeeeeel veel? :)

Spullen zijn vrijdag binnen gekomen in ieder geval, mijn nummer kan pas 23 oktober over, dus abonnement gaat ook dan pas in. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Zojuist gemigreerd, helaas werden de internet instellingen niet gepushed dus die heb ik moeten opzoeken op de site.

Voor de rest werkt het prima, belseconden en dataverbruik zie je realtime!!!! op mobiel.ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

jongetje schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:43:
Zojuist gemigreerd, helaas werden de internet instellingen niet gepushed dus die heb ik moeten opzoeken op de site.

Voor de rest werkt het prima, belseconden en dataverbruik zie je realtime!!!! op mobiel.ziggo.nl
De kwaliteit van de telefoongesprekken is ook prima (zonder echo of wegvallen) en een prima internet snelheid buitenshuis zonder wi-fi? In welke regio overigens?

Ik heb zelf zitten kijken naar de dekkingsgraad in regio Tilburg (dus buiten Tilburg), Eindhoven en Veghel. Zit nu bij T-mobile (die 't prima doet maar totaal niet uitblinkt), maar ik zie eenzelfde voor Vodaphone. In hoeverre hetgeen ze verkondigen op hun websites overeenstemt met de werkelijkheid?! Vandaar m'n vraag aan jou om te zien of het naar verwachting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastachilla
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-06 13:50
hebben er toevallig meer mensen problemen met bellen?
Het lukt mij op sommige momenten niet om verbinding te krijgen. zowel met zelf bellen als gebeld worden.
kan dit aan het netwerk liggen? Kan er wat dat betreft verschil zitten tussen Vodafone en ziggo? Anders ligt het aan mijn telefoon maar ik heb helaas geen andere telefoon om dat even te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Mmmm nu had ik zojuist ook een gigantische echo, hoorde mezelf op volle sterkte een seconde later in de herhaling. Erg irritant om dan een gesprek te voeren. Als het nog eens gebeurd Ziggo maar bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOV
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-01 23:07

MOV

Ik heb een vreemde klacht, kan wel sms ontvangen maar niet versturen. Iphone 4S. Berichtencentrale gecontroleerd, deze is ook correct. Al eens gebeld met de helpdeks, maar daar wordt aangegeven dat ze het heel druk hebben en of je later wilt terug bellen. De iphone werd eerst gebruikt met vodafone, toen geen problemen met het versturen SMS. Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 22:42

Piggen

Lekker bakkie

Ik ben benieuwd of Ziggo ook echt quad play-abonnement zal gaan aanbieden, met contracten voor mobiele telefonie voor langere tijd (in plaats van per maand opzegbaar). Dat zou voor klanten misschien nog interessanter kunnen zijn dat dit, want de prijzen hiervan vind ik niet heel erg laag. Bij Tele2 glasvezel krijg je bijvoorbeeld gratis een abonnement van 100 minuten/sms'jes. Dan zou ik zelf met een internetbundeltje van €5 per maand klaar zijn qua mobiele kosten. Ware het niet dat ik niet kan overstappen naar Tele2 en ik het T-mobile-netwerk niet zo vertrouw. Dan liever Vodafone, waar Ziggo op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik heb sinds gisteren mijn Ziggo sim geplaatst en dit zijn mijn bevindingen tot nu toe:

- 3x gebeld, 1x last van echo gehad.
- Internet: (veel) beterere dekking in de gebieden waar ik veel kom dan Tele-2. Snelheid: redelijk
- Data-overzicht op mobiel.ziggo.nl is binnen het uur bijgewerkt.

Verder moet ik zeggen dat bij Ziggo alles binnen een week geregeld was. Ik had na 3 dagen een sim-kaart in huis, en het nummerbehoud is ook goed gelopen en op de afgesproken datum ingegaan. Ik kreeg keurig een dag van tevoren een SMS-je en op de dag zelf een SMS-je en een email.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Piggen schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 18:20:
Ik ben benieuwd of Ziggo ook echt quad play-abonnement zal gaan aanbieden, met contracten voor mobiele telefonie voor langere tijd (in plaats van per maand opzegbaar).
Je hebt nu al 10 euro korting omdat je ook al internet bij ziggo hebt. Ik vind het juist wel lekker dat alles per maand opzegbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
Weer even een update m.b.t. de ervaringen met echo: Inmiddels een aantal gesprekken gevoerd zonder echo, maar nog steeds met enige regelmaat echo problemen (al lijkt het iets af te nemen). De echo lijkt met name op te treden bij gesprekken met een DECT telefoon aan de andere kant (dit bleek achteraf een overeenkomst te zijn tussen de bestemmingen die ik gebeld had). Met het Vodafone netwerk zelf heb ik echter nog nooit zo'n nadrukkelijke echo ervaren naar deze bestemmingen.

Wat mij betreft moet Ziggo hiermee echt nog even aan de bak.Ik wacht nog even met nummer portering totdat Ziggo dit onder controle heeft. Als ze dit niet op redelijk korte termijn onder controle krijgen kom ik over een paar maanden wel weer eens kijken (nu is Vodafone de lachende 3e omdat ze 2x aan me verdienen)

Overigens was mijn beltegoed over september voortijdig op omdat ik een flinke tijd met de Ziggo helpdesk aan de lijn heb gehangen over dit probleem (met name in de wacht), het zou wel netjes zijn als je met een Ziggo mobiel gratis of in ieder geval zonder toeslag van 10 ct/min naar de helpdesk kunt bellen.

Ook nog wat speedtest gegevens met mobiel internet in een landelijk gebied met matige dekking: In dit geval was er nog juist gprs/edge dekking

Signaalsterkte -97 dBm (8asu)
(LAC:35, CID: 5852)
upload: 46 kbps / download: 23 kbps / 39 conn/s
upload: 32 kbps / download: 18 kbps / 43 conn/s
(testen uitgevoerd met nexus 4)

Bepaald niet vlot dus, maar nog steeds connectiviteit ondanks lage signaalsterkte, zie mijn reacties eerder voor meer typische snelheden in een stedelijk gebied met betere dekking. Heb nog nergens zonder dekking gezeten. Wat dat betreft dus een plus voor Ziggo.

Ben heel benieuwd naar meer ervaringen met de gesprekskwaliteit door andere Ziggo Mobiel gebruikers, ik zie hierboven nog een aantal gebruikers die soortgelijke echo klachten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Swerfer schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:29:
Ik heb sinds gisteren mijn Ziggo sim geplaatst en dit zijn mijn bevindingen tot nu toe:

- 3x gebeld, 1x last van echo gehad.
- Internet: (veel) beterere dekking in de gebieden waar ik veel kom dan Tele-2. Snelheid: redelijk
- Data-overzicht op mobiel.ziggo.nl is binnen het uur bijgewerkt.

Verder moet ik zeggen dat bij Ziggo alles binnen een week geregeld was. Ik had na 3 dagen een sim-kaart in huis, en het nummerbehoud is ook goed gelopen en op de afgesproken datum ingegaan. Ik kreeg keurig een dag van tevoren een SMS-je en op de dag zelf een SMS-je en een email.
Hoe snel is het mobiel internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Batilan schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 01:16:
Overigens was mijn beltegoed over september voortijdig op omdat ik een flinke tijd met de Ziggo helpdesk aan de lijn heb gehangen over dit probleem (met name in de wacht), het zou wel netjes zijn als je met een Ziggo mobiel gratis of in ieder geval zonder toeslag van 10 ct/min naar de helpdesk kunt bellen.
Je kunt gratis naar de helpdesk bellen met 1200, net als met je vast Ziggo lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
jongetje schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:47:
[...]

Je kunt gratis naar de helpdesk bellen met 1200, net als met je vast Ziggo lijn.
Dat is mooi, meende dat dat nog niet werkte, maar zojuist getest en lijkt goed te gaan. Thanks!

[ Voor 40% gewijzigd door Batilan op 09-10-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 12:19
Hier (in Amersfoort) ook sinds een paar weken een Ziggo Mobiel abonnement (heel veel of zoiets :-) )
Ook veel en random last van het "echo" probleem. Vind verder het internet (data) gedeelte ook niet écht lekker werken....of ik nu H+ 3G of G heb maakt niet uit, veelal is er domweg geen verbinding en kan dus de internet-pagina niet worden gevonden en als er wel verbinding is, is meestal de snelheid om te huilen. Heb een Samsung S4 en alle instellingen zijn conform Ziggo Mobiel.
Dus áls iemand nog wat weet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Nou lekker, staat opeens mijn voicemail aan terwijl ik die 2 weken geleden heb uitgezet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
wijbro schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:22:
Hier (in Amersfoort) ook sinds een paar weken een Ziggo Mobiel abonnement (heel veel of zoiets :-) )
Ook veel en random last van het "echo" probleem. Vind verder het internet (data) gedeelte ook niet écht lekker werken....of ik nu H+ 3G of G heb maakt niet uit, veelal is er domweg geen verbinding en kan dus de internet-pagina niet worden gevonden en als er wel verbinding is, is meestal de snelheid om te huilen. Heb een Samsung S4 en alle instellingen zijn conform Ziggo Mobiel.
Dus áls iemand nog wat weet......
Is de data verbinding echt zo slecht als jij voordoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijbro
alwaysleft schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:21:
[...]

Is de data verbinding echt zo slecht als jij voordoet?
Ehhh....ja! Tenminste bij mij wél....tot nu toe "getest" in Amersfoort en Apeldoorn.
En dan zijn de resultaten dus niet bemoedigend, ondanks ogenschijnlijk goede verbinding
(H+ ; H; of 3G) erg trage of niet ladende webpagina's en apps zoals teletekst.
Daar dient door Ziggo/Vodafone echt nog het nodige aan gesleuteld te worden.

[ Voor 30% gewijzigd door wijbro op 17-10-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Ben heel benieuwd, over 6 dagen ga ik over, zal dan ook mijn ervaring delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-06 22:32
ik heb sinds vandaag ook ziggo mobiel maar tot nog toe (afgelopen 2 uur) nog geen verbinding gemaakt met het netwerk. iphone 4s, blijft melden: 'Geen service'

heb de netwerkinstellingen al gereset, zonder resultaat.

opgelost

[ Voor 4% gewijzigd door PheraX op 21-10-2013 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Heb je de handleiding gevolgd voor het instellen van internet op je mobiel? Bij jijn galaxy s2 moest ik dit ook handmatig doen.

Edit: laat even weten hoe je het hebt opgelost. Dan heeft iemand anders er misschien ook iets aan.

[ Voor 29% gewijzigd door jongetje op 21-10-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:12
PheraX schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:03:
ik heb sinds vandaag ook ziggo mobiel maar tot nog toe (afgelopen 2 uur) nog geen verbinding gemaakt met het netwerk. iphone 4s, blijft melden: 'Geen service'

heb de netwerkinstellingen al gereset, zonder resultaat.

opgelost
Het is voor anderen wel fijn als je even zegt hoe je dat voorelkaar hebt gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
o sorry, ik moest gewoon de nieuwe simkaart van ziggo erin doen! 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door PheraX op 21-10-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
PheraX schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:51:
o sorry, ik moest gewoon de nieuwe simkaart van ziggo erin doen! 8)7
Hahahahahah, sorry hoor, lach je niet uit, maar het is gewoon grappig. Lag echt dubbel achter m'n bureau _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PheraX
ja hallo t is maandag morgen en had toen nog geen koffie op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Vandaag over gegaan op ziggo en eerste indruk is zeer goed. Verbinding lijkt goed, op mn werk H+, waar ik met tele2 H had. Thuis dan weer E waar ik afwisselend 3G en G had met Tele2 (woon aan de rand van de stad). Speedtest op mijn werk geeft 3,5 Mbps down en 750 kbps up.
Mobiele website van ziggo is zeer overzichtelijk en geeft alle benodigde info. Zelfs je pin/puk, nummerbehoud status, wifi hot spots login en instellingen welke eenvoudig aan en uit te zetten zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uQozudQl.jpg
(Natuurlijk ook verbruik en factuur informatie wordt netjes weergegeven op de website)

Zodra ik ook gebeld heb laat ik meer weten over gesprek kwaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door shenr op 23-10-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Ik ben benieuwd naar je ervaringen shenr. Ik zit zelf ook te overwegen om over te stappen.

Van m'n werk heb ik een toestel met Vodafone abonnement, en ben op zich wel te spreken over het Vodafone netwerk, maar ik weet niet of dat de kwaliteit van het 'virtuele netwerk' waar Ziggo gebruik van maakt, wellicht anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Twee gesprekken gehad en duidelijk betere geluidskwaliteit dan tele2 (was ik al nooit tevreden over). Kwaliteit is gewoon goed en nog geen echo gehad. Zodra ik wel zoiets heb zal ik het laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik heb al en tijd geen last meer gehad van de echo's. Ik denk dat ze dat probleem opgelost hebben, of het moet toeval zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Ik denk dat het opgelost is, want heb de laatste 4 dagen al aardig wat gebeld, maar nog geen echo meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 19:42
Ik lees in het nieuwsbericht van Tweakers (http://tweakers.net/nieuws/91251/ziggo-begint-met-aanbieden-sim-only-abonnementen.html) het volgende: "in de toekomst wordt misschien 4g toegevoegd"

Heeft iemand hier meer info over?
- Wordt de 2.6GHz band gebruikt (Zwolle/Oss/Breda?) (http://4gmast.nl/2013-06-16-07-20-28/dekking-ziggo-upc)
- Gaan ze echt in de toekomst 4G van Vodafone gebruiken?

4G is voor mij wel belangrijk namelijk

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Er is nu geen 4G ondersteuning. Met een databundel van 1 of 2GB in mijn ogen ook niet zo relevant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels ook een Ziggo Mobiel abonnement besteld voor 15 euro per maand.
Als het even mee zit, wordt mijn nummer op 8 november overgezet..

Edit: Vandaag bericht gekregen dat het nummer ook daadwerkelijk op 8 november wordt geporteerd..
Wij hebben uw verzoek voor overzetting van uw mobiele telefoonnummer 06-XXXXXXXX naar Ziggo Mobiel ontvangen. Dit hebben wij voor u uitgevoerd. U kunt met uw Ziggo Mobiel simkaart vanaf 08-11-2013 bellen en gebeld worden op dit nummer.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 31-10-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijbro
Het abonnement is per maand opzegbaar, maar hoe doe je dat dan?
Want ik kan, in ieder geval op de site van Ziggo of in Mijn ZiggoMobiel, geen
beëindigings procedure ontdekken. Of ik kijk er keihard overheen natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dan bel je toch 1200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Wat ik interessant vind is dat Ziggo Mobiel geen starttarief kent en per seconde afrekent. Dit in tegenstelling tot Telfort waar ik nu zit, waar ze minimum 1 minuut per gesprek rekenen en altijd naar boven afronden (dus 1:01 kost 2 minuten van je belbundel). Op de Ziggo manier haal je veel meer uit je belbundel.

Is het ook de ervaring van mensen die al een aansluiting hebben dat belminuten op deze wijze berekend worden?

PS. in dat geval misschien een idee om in de openingspost te zetten naast het feit dat belminuten niet meegenomen kunnen worden naar een volgende maand.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Volgens mij rekenen ze inderdaad af per seconde en zonder startarief. Ik zie in ieder geval niks raars in mijn verbruik, loopt op zoals ik het zou verwachten en geeft cijfers achter de komma weer (nu bijvoorbeeld 50,97/300).

Heb al meer dan 100 minuten gebeld en tot nu nog geen enkel probleem gehad met geluidskwaliteit. Enige wat mij opvalt is dat verbinden iets langer duurt dan ik gewend ben, maar dat is wat mij betreft niet erg.

Ik heb de OP aangepast en de voorwaarden er ook ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Vorige week Ziggo mobiel aangevraagd met nummerbehoud. Simkaart was al binnen en vandaag is alles overgezet. Simkaart erin en bellen gaat prima, echter geen internet. Ik heb geen configuratiebericht ontvangen.

Net contact gehad met de klantenservice en ze kunnen geen configuratiebericht sturen. Ze kunnen alleen een email sturen met de handmatige instellingen...

Iemand wel een configuratiebericht gekregen na het plaatsen van de Ziggo simkaart? Ik heb overigens een Samsung Galaxy Note 2.

Edit:

En dan sturen ze een link, die je niet met je mobiel telefoon kan openen...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/93726356/2013-11-07%2014.31.38.png

[ Voor 15% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 07-11-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Als je de APN instellingen in de openingspost overneemt zou het gewoon moeten werken, je hebt geen configuratiebestand nodig.

En is het niet gewoon deze link die ze gestuurd hebben?
http://toestelhulp.ziggo....ase/handmatig-instellen/1

Dat is gewoon een stap voor stap instructie hoe je het in moet stellen.
Ik zal de toestelhulp pagina ook in de openingspost opnemen.

[ Voor 54% gewijzigd door shenr op 07-11-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn abonnement is vandaag ingegaan, en ben tot zo ver erg tevreden.

- Gesprekskwaliteit is zéér goed te noemen
- Internet is matig, in Utrecht-Centrum zo tussen de 1 en 6 Mbit, bij Simyo haalde ik continu zo'n 10 Mbit
- Prima (gratis) klantenservice. Word snel en vriendelijk te woord gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Mijn internet is ook matig: maximaal 0.04 Mbps.

Verbinding alleen mogelijk via GPRS. Ik ben naar alle bekende Vodafone zendmasten (http://umtsmasten.nl/) in mijn stad gefietst, maar geen 3G mogelijk. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier in Amsterdam-Centrum (thv Magna Plaza) haalde ik 11 Mbit down en 1.4 Mbit up, dus prima snelheid. Ik woon en werk in de buurt van Utrecht CS, en dat is sowieso altijd al een probleem gebied geweest wat betreft 3G.

Edit: Bij mij thuis (Utrecht-Centrum) haal ik onderstaande. Ik kan mij dus niet volledig meten met 'de rest' van de mensen in dit topic.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2wr3u69.png

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 08-11-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Het is gewoon erg afhankelijk van waar je bent. Op mijn werk haal ik ook prima snelheden, maar thuis wat 2 km ervandaan is heb ik net verbinding en is de snelheid dus ook veel lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelfs ervaren dat ik soms snelheden haal boven de 20 Mbit/s, en nee dit is geen foutieve test.
Ik haal deze snelheden namelijk ook als ik mijn toestel tether, en verbinding maak vanaf mijn MacBook Air.

Volgens mij capped Ziggo op 28.8 Mbit/s ipv 14.4 Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 22:29

Sandyman538

SandstorM [148839]

Nadat ik eerst een abonnement voor mijn vriendin had afgesloten nu er zelf ook voor gekozen om over te stappen van t-mobile naar ziggo. Gesprekskwaliteit is prima en de internetsnelheid is sneller dan mijn onbeperkte i-150 abonnement van t-mobile (nog niet zo snel als hierboven, maar ziggo doet hier 60ms ping, 7Mbps down en 1Mbps up, t-mobile 120ms ping, 2Mbps down en 0,4Mpbs up). Dus makkelijke keuze en ook nog de helft goedkoper dan mijn huidige abonnement.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op onderstaande URL is het netwerk van Vodafone in kaart gebracht. Hier zie je ook welke snelheid je ongeveer kunt verwachten in het gebied waar je woont.

https://www.vodafone.nl/s...kking/dekkingskaart.shtml

Ziggo maakt gebruik van het Vodafone 2G/3G netwerk, maar het achterliggende gedeelte wordt verzorgt door Teleena. Je spraak- en dataverkeer gaat dus niet via de gateways van Vodafone. Hierdoor zullen storingen op het core netwerk van Vodafone theoretisch gezien los staan van het netwerk dat Ziggo gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 10-11-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Zojuist ook het formulier bij Ziggo Mobiel ingevuld.

Met het onderdeel nummerbehoud alleen even een onderbreking gehad waardoor mijn sessie een time-out heeft gekregen. Nu kan ik geen nummerbehoud aangeven totdat ik per post (?!) mijn login gegevens ontvang voor Mijn Ziggo Mobiel |:( ...beetje minder, want ik wil dat ze bij T-mobile tijdig een seintje krijgen dat ik ik bij ze wegga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Laatst online: 21:02
Je mag bij Ziggo op twee apparaten gebruik maken van Ziggo WifiSpots. Nu is het bereik ervan knudde dus in de praktijk zul je er geen gebruik van maken. Maar afgezien daarvan: als je nu ook nog Ziggo Mobiel neemt-> kun je dan op meer apparaten (meer dan twee) gebruik maken van Ziggo WifiSpots? M.a.w. krijg je bij Ziggo Mobiel een extra inlog voor Ziggo WifiSpots?

Weet iemand overigens of je twee sim kaarten kunt krijgen waarbij je op het ene apparaat alleen belt en op de andere alleen van internet gebruik maakt? Dat zou toch te regelen moeten zijn op een Android phone (ik heb er één waar twee sim kaarten in kunnen).

[ Voor 3% gewijzigd door Aziona op 13-11-2013 12:04 ]

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Je krijgt een extra inlog account voor Ziggo Hotspots in je ziggo mobiel account.

Waarom zou je 2 Ziggo mobiel kaarten in 1 telefoon willen stoppen? Snap je verhaal niet zo goed over je Android telefoon waar 2 simkaarten in kunnen. Ik weet niet of Ziggo mobiel 2 actieve simkaarten ondersteund, ik denk het eerlijk gezegd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aziona schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:03:
Weet iemand overigens of je twee sim kaarten kunt krijgen waarbij je op het ene apparaat alleen belt en op de andere alleen van internet gebruik maakt? Dat zou toch te regelen moeten zijn op een Android phone (ik heb er één waar twee sim kaarten in kunnen).
Nee, ze bieden geen Duo SIM aan. Je zult dan 2 abonnementen moeten aanschaffen.

• Aziona
  • Laatst online: 21:02
Okay, blijft de vraag over: met ziggo internet kun je op twee apparaten ook Ziggo WifiSpots gebruiken. Als je een ZIggo mobiel abonnement neemt, blijft het dan bij twee apparaten of komen er dan één of twee apparaten bij?
Zowel bij Internet als bij Mobiel wordt namelijk de claim voor WifiSPots gemaakt maar de vraag is of het aantal apparaten hetzelfde blijft of cumuleert met de abonnementen die je afsluit.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz

• jongetje
Volgens mij vertel ik hierboven dat je een extra wifi sports accounts krijgt bij je ziggo mobiel abonnement...

• shenr
Yep bij ieder ziggo mobiel abonnement krijg je een nieuwe wifi hotspot login.

• vanaalten
  • Laatst online: 21:36
Ben ik wel benieuwd: ik heb m'n modem/router bewust in bridge mode laten zetten en *dus* krijg je geen wifi-spots login. Terecht, natuurlijk. Maar krijg ik dan alsnog WEL weer een login als ik mobiel neem? Of zeggen ze dan opnieuw 'je wilt er niet aan meewerken, jammer joh!"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanaalten schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:57:
Ben ik wel benieuwd: ik heb m'n modem/router bewust in bridge mode laten zetten en *dus* krijg je geen wifi-spots login. Terecht, natuurlijk. Maar krijg ik dan alsnog WEL weer een login als ik mobiel neem? Of zeggen ze dan opnieuw 'je wilt er niet aan meewerken, jammer joh!"?
Die van mij staat ook in bridge mode, en ik heb via Ziggo Mobiel gewoon inloggegevens gekregen voor Wifispots, en gebruik deze naar volle tevredenheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Heb niet eens een ziggo router en kreeg ook gewoon logins voor de hotspots. Heeft niks met je kabel abonnement te maken, ieder mobiel abonnement geeft je recht op wifi hotspots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijbro
Dat snap ik.
Echter zou het niet handiger zijn als dat gewoon via je Ziggo Mobiel account kan doen.
Volgens mij hebben ze die optie gewoon vergeten.
Had laatst een helpdesker van Ziiggo mobiel aan de lijn en die wilde niet geloven dat
opzeggen niet online kon, dus die ging even meekijken.
10 minuten of zo gezocht en kon het natuurlijk ook niet vinden. :)
Logisch want het kan ook niet, wellicht gaan ze er nog wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Met opzeggen nemen de meeste mensen hun nummer mee naar hun nieuwe provider. Daarom wordt er bijna nooit door de klant zelf opgezegd maar door de nieuwe provider i.v.m. nummerportatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Volgens mij werkt de data registratie op mobiel.ziggo.nl nog niet optimaal. Volgens data sense (windows phone) heb ik rond de 470 MB verstookt sinds 1-11-13. Volgens de website is dat maar 255 MB. Voor mijn gevoel is data sense correct. Iemand anders dit ook opgevallen?

shenr schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:01:
Volgens mij werkt de data registratie op mobiel.ziggo.nl nog niet optimaal. Volgens data sense (windows phone) heb ik rond de 470 MB verstookt sinds 1-11-13. Volgens de website is dat maar 255 MB. Voor mijn gevoel is data sense correct. Iemand anders dit ook opgevallen?
Telt Data Sense toevallig ook het WiFi verkeer mee?
Ik heb namelijk niet het gevoel dat de gegevens niet kloppen..

• shenr
Nee Wifi verkeer staat apart in data sense. Raar, kijken hoe het volgende maand gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn stats kloppen naar mijn idee aardig..

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/qwk31pifl/Schermafbeelding_2013_11_22_om_11_47_04.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 22-11-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

shenr schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:01:
Data Sense: 163 MB Afgelopen 30 dagen
Ziggo: 112,31 MB Voor 22 dagen

163/30*22=119,5 dus redelijk gelijk. En elke dag is mijn verbruik natuurlijk anders, dus ik neem het met een korreltje zout.

Ik zal kijken of Data Sense overeen komt met Ziggo als Ziggo ook op 30 dagen zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-06 12:36
Ik heb sinds gister ook Ziggo Mobiel. Ik kwam er pas na een poosje achter dat internet helemaal niet werkte, dus heb toen die APN settings erin gezet en toen werkte dat in ieder geval wel.

Het viel me vanochtend op dat de 'persoonlijke hotspot' functie (tethering) van m'n iphone verdwenen was. Ook viel me op dat bij de data instellingen de APN nu op ziggo stond, maar er waren ook opties voor MMS en ook voor persoonlijke hotspot. Dus ik maar even de klantenservice gebeld.

Bij persoonlijke hotspot vertelde hij me meteen dat Ziggo dat niet ondersteund, en dat volgens hem 'bijna geen mobiele aanbieder dat doet'. Op dat moment had ik al gelijk helemaal geen zin meer in de rest van het gesprek... Tethering is nu al jaar en dag gemeengoed, niks vreemds aan, en ALLE grotere providers ondersteunen het. Dus ik vond het al meteen een raar verhaal. Terwijl hij aan het brabbelen was over dat het een telefoon instelling was dus dat ik Apple moest bellen, had ik even de APN settings gekopieerd naar de persoonlijke hotspot-instellingen, en bam, het werkte. Toen wist hij even niet meer wat 'ie moest zeggen.
Toen ik hem vroeg wat dan de MMS settings waren (deze stonden nog steeds op live.vodafone.com o.i.d.) vertelde hij me, alweer, ja MMS ondersteunen we niet. Heb toen ook tegen hem gezegd dat ze wel erg weinig ondersteunen anno 2013.

Zojuist heeft mijn vriendin een foto ge-sms't (waardoor het dus een MMS word), en inderdaad, ik krijg deze NIET binnen. Ik vind dit toch wel zorgwekkend. Natuurlijk, bijna alles gaat tegenwoordig via mail/whatsapp/etc (in ieder geval via internet) maar waarom word zo'n toch wel redelijk basic iets als MMS (wat er al veel eerder was dan internet op je mobiel) niet ondersteund ?!

Ik ga aankomende week nog eens bellen, misschien krijg ik dan iemand aan de lijn die niet meteen bij alles roept 'jaaaa dat ondersteunen wij niet'. En zo niet dan ben ik snel weer weg bij Ziggo mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daffie schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 14:09:
Het viel me vanochtend op dat de 'persoonlijke hotspot' functie (tethering) van m'n iphone verdwenen was. Ook viel me op dat bij de data instellingen de APN nu op ziggo stond, maar er waren ook opties voor MMS en ook voor persoonlijke hotspot. Dus ik maar even de klantenservice gebeld.
Ik heb sinds 8 november Ziggo Mobiel, en bij mij werkt deze optie wel gewoon. Je moet er wel voor zorgen dat je Personal Hotspot APN op ziggo.dataxs.mobi staat, en niet op de standaard Vodafone APN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
@Daffie: Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat ze inderdaad MMS niet ondersteunen, dus dat klopt. Waarom ze dit niet doen weet ik niet, maar heb in al die jaren dat ik een smartphone gebruik (en dat zijn er veel, begon al in de windows mobile tijdperk) heb ik nog nooit een MMS verzonden of ontvangen. Dus dat was voor mij geen spelbreker.

Edit: O ja, ik kwam het tegen in de toestelhulp, dat er geen mms ondersteuning is.
http://toestelhulp.ziggo.nl/#/nokia/lumia-920-lte/mms

[ Voor 16% gewijzigd door shenr op 03-12-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Sinds 3 dagen ook over naar ziggo mobiel. Kom van t-mobile waar ik al jaren klant was. Bij t-mobile werd ik steeds meer ontevreden, dekking was soms een paar uur weg, whatsapp berichten die je dan ineens in een hele batch binnenkreeg, internet was traag en de klantenservice was beneden peil (wat ze zelf toegegeven hebben na mijn klachten). Anyhow, nu over naar ziggo, eerste paar dagen valt me op dat het internet vlotter werkt dan bij t-mobile, dat ik op meer plaatsen een H in beeld heb. Alleen maar goed. Belkwaliteit met de gesprekken die ik gevoerd heb was ook gewoon prima, doet niks onder voor t-mobile. Overzicht van belgedrag op het internet is mooi en simpel ingericht. Dus tot nu toe ben ik dik tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Internet is uitstekend.

In Utrecht-Centrum (waar ik woon) haal ik gemiddeld zo'n 10 Mbit/s. Als ik naar Utrecht-Overvecht ga haal ik regelmatig tegen de 25 Mbit/s (ja, via 3G!)

Het lijkt er op dat Ziggo niet keihard capped op 14.4 Mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grodor
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 17:33
Afgelopen zaterdag heb ik Ziggo mobiel aangevraagd. Bij mij verliep de sessie tijdens het opgeven van nummerbehoud. Vervelend, maar na contact met de helpdesk te horen gekregen dat je dit ook kan aanvragen zodra je de simkaart in huis hebt. Vandaag is de simkaart op de mat gevallen. Snelle service zo rond de feestdagen!

Nummerbehoud aangevraad en binnen 5 minuten bericht dat deze is goedgekeurd. Echter kan ik nu pas vanaf 03-02 gebruik maken van mijn oude nummer. Zijn dit normale wachttijden? Ik begrijp dat er een maand opzeg termijn is, maar kan KPN (mijn huidige provider) het nummer niet eerder vrijgeven en mij gewoon die extra maand abbonementsgeld laten betalen?

No coffee, no nothing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Als een maand opzegtermijn hebt bij KPN is dat logisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Grodor schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:47:
Ik begrijp dat er een maand opzeg termijn is, maar kan KPN (mijn huidige provider) het nummer niet eerder vrijgeven en mij gewoon die extra maand abbonementsgeld laten betalen?
Waarom zou je dubbel willen betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grodor
jongetje schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 17:08:
Als een maand opzegtermijn hebt bij KPN is dat logisch...
Dat snap ik. Maar had liever de nummerportering wel eerder. Om dan natuurlijk wel die maand abonnementsgeld te betalen.
Sandyman538 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 23:06:
[...]

Waarom zou je dubbel willen betalen?
Zoals ik het begrijp betaal ik vanaf nu voor ziggo en tot 3-2 nog KPN. Dus je betaalt inderdaad een tijdje dubbel. Of gaat het ziggo abonnement pas in wanneer de nummerportering voltooid is?

[ Voor 29% gewijzigd door Grodor op 03-01-2014 17:51 ]

No coffee, no nothing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Grodor schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:49:
Zoals ik het begrijp betaal ik vanaf nu voor ziggo en tot 3-2 nog KPN. Dus je betaalt inderdaad een tijdje dubbel. Of gaat het ziggo abonnement pas in wanneer de nummerportering voltooid is?
Nee je gaat pas bij ziggo betalen als je nummer geporteerd wordt. Dat gebeurt 1 maand na aanvragen, aangezien je een maand opzegtermijn hebt bij je huidige provider (dit regelt ziggo). Je kunt het online allemaal volgen op mobiel.ziggo.nl en je krijgt bericht op het moment dat je nummer geporteerd is en je de simkaart van ziggo moet plaatsen. Als je dit vergelijkt met het overstappen 8 jaar geleden... man man man, dagen onbereikbaar, nu gaat dat echt heel erg soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Sandyman538 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:01:
[...]

Nee je gaat pas bij ziggo betalen als je nummer geporteerd wordt. Dat gebeurt 1 maand na aanvragen, aangezien je een maand opzegtermijn hebt bij je huidige provider (dit regelt ziggo). Je kunt het online allemaal volgen op mobiel.ziggo.nl en je krijgt bericht op het moment dat je nummer geporteerd is en je de simkaart van ziggo moet plaatsen. Als je dit vergelijkt met het overstappen 8 jaar geleden... man man man, dagen onbereikbaar, nu gaat dat echt heel erg soepel.
Als je de simkaart al in huis hebt, en geplaatst, dan ga je wel meteen betalen. Je hebt dan een ander nummer totdat je inderdaad de nummerportering bevestiging hebt.

In jouw account bij Ziggo mobile kan je waarschijnlijk zien dat je een ander nummer hebt, wachtend op de portering, gebruik je dat andere nummer (de sim plaatsen), gaat je abonnement meteen in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Swerfer schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:43:
[...]

Als je de simkaart al in huis hebt, en geplaatst, dan ga je wel meteen betalen. Je hebt dan een ander nummer totdat je inderdaad de nummerportering bevestiging hebt.
Dat is niet waar. Ziggo site:
Ik heb Ziggo Mobiel besteld. Wanneer gaat mijn abonnement in?

Uw abonnement gaat in op de dag van activatie. Dat is de dag dat u kunt bellen met uw Ziggo simkaart. Uw simkaart kunt u na ontvangst zelf activeren.

Heeft u Nummerbehoud aangevraagd? Dan activeert Ziggo uw simkaart op de dag dat uw huidige telefoonnummer wordt overgezet op uw Ziggo simkaart. Uw abonnement gaat dan ook op die dag in.
Als je niet activeert betaal je dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

jongetje schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 11:08:
[...]

Dat is niet waar. Ziggo site:

[...]

Als je niet activeert betaal je dus ook niet.
Maar wat is activeren? Ik dacht dat de simkaart in de telefoon plaatsen activeren was. Of moet je hem via de website activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grodor
Dat is dan netjes geregeld. Ik zie inderdaad zodra ik inlog dat de portering gepland staat op 3-2. De eerste keer dat ik inlogde kon ik ook kiezen voor nummerbehoud of activatie. Hier heb ik gekozen voor nummerbehoud.

Ik heb de simkaart dus nog niet geplaatst en/of geactiveerd. Dus geen dubbele abonnementskosten. Bedankt voor de opheldering.

No coffee, no nothing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:40
Ga ook over, per eind februari helaas pas, van VF naar Ziggo Mobiel Zakelijk in dit geval. Ben zeer benieuwd.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Ik gebruik ziggo nu bijna 3 maanden en eigenlijk geen klachten tot nu. Volgens mij heb ik 1x een echo probleem gehad, wel erg irritant op het moment, maar 1 x in de 100+ keer bellen vind ik meer dan acceptabel. Dekking/kwaliteit van internet en bellen ben ik erg tevreden over. Zeker voor deze prijs, dus blijf voorlopig nog bij ziggo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-06 13:35
Ik overweeg Ziggo mobiel maar kan om een of andere reden nergens vinden van welk Netwerk zij gebruik maken. Er wordt vaak Vodafone genoemd maar op Ziggo's eigen website staat "Ziggo maakt gebruik van het netwerk van een van de beste mobiele netwerkoperators van de wereld.". Wat moeten we daar nou mee.

Zou iemand hier mij dit kunnen vertellen?

edit: de consumentenbond zegt dat Ziggo gebruik maakt van Vodafone. Raar dat Ziggo dit zelf niet op de website zet. Zou dit kunnen betekenen dat ze in de toekomst van Netwerk wisselen? Ik zat met MTV eerst bij T-Mobile en daarna stapte deze provider over naar KPN waardoor mijn bereik in een keer een stuk slechter werd thuis. Ik kon wel kiezen om bij T-Mobile te blijven maar dan had ik in de trein weer geen netwerk op veel plekken. Hoop dus niet dat Ziggo deze optie open houdt.

[ Voor 45% gewijzigd door ApexAlpha op 10-01-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Het is gewoon Vodafone wat Ziggo gebruikt, dit mogen ze alleen niet naar buiten communiceren ivm het contract wat onderling is afgesproken. Ziggo heeft een long time deal met Vodafone afgesloten en ik verwacht al zeker niet dat ze uberhaupt ooit naar KPN zouden switchen (KPN en Ziggo zijn geduchte concurrenten) ;)

Wat ik heb gehoord van onze zakelijk account manager blijven deze diensten zeker en worden ze alleen nog maar uitgebreid met 4g en andere extra's later dit jaar.

[ Voor 27% gewijzigd door tcviper op 10-01-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
shenr schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:35:
Ik gebruik ziggo nu bijna 3 maanden en eigenlijk geen klachten tot nu. Volgens mij heb ik 1x een echo probleem gehad, wel erg irritant op het moment, maar 1 x in de 100+ keer bellen vind ik meer dan acceptabel. Dekking/kwaliteit van internet en bellen ben ik erg tevreden over. Zeker voor deze prijs, dus blijf voorlopig nog bij ziggo :-)
Die ene keer dat je dat had heeft dan ook niks met Ziggo te maken gehad maar eerder een storing op het Vodafone netwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
tcviper schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:21:
Het is gewoon Vodafone wat Ziggo gebruikt, dit mogen ze alleen niet naar buiten communiceren ivm het contract wat onderling is afgesproken. Ziggo heeft een long time deal met Vodafone afgesloten en ik verwacht al zeker niet dat ze uberhaupt ooit naar KPN zouden switchen (KPN en Ziggo zijn geduchte concurrenten) ;)

Wat ik heb gehoord van onze zakelijk account manager blijven deze diensten zeker en worden ze alleen nog maar uitgebreid met 4g en andere extra's later dit jaar.
Ah, ok! Wat een raar contract dan, enig idee naar de redenering hierachter? Je zou zeggen dat dit gratis reclame is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Dat is toch vrij logisch? Het word verkocht onder Ziggo, dat hun de diensten in de background gebruiken van Vodafone moet er verder niet toe doen voor de klant, anders stapt toch iedereen direct over of net niet?

[ Voor 14% gewijzigd door tcviper op 10-01-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
tcviper schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:51:
Dat is toch vrij logisch? Het word verkocht onder Ziggo, dat hun de diensten in de background gebruiken van Vodafone moet er verder niet toe doen voor de klant, anders stapt toch iedereen direct over of net niet?
Nou ik weet niet waar je woont maar buiten de randstad zijn er aanzienlijke verschillen in de kwaliteit van het netwerk. Het is dus weldegelijk van belang om te weten van welk netwerk je provider gebruik maakt. Tele2 zet het daarom gewoon op de website, net als Ben.

Maargoed, met enig zoekwerk kom je er bij Ziggo ook wel achter.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste