Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• DavidR
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13-12 23:58
Bij mij is het factuurbedrag van december aangepast naar het actietarief van 29.95. Scheelt zo aardig wat de komende 6 maanden :)

• Jewie
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09-12 22:09
Catch22 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 22:40:
@Jewie werkt het goed? Dan lekker laten...
Ja, misschien moet ik ook maar niet klagen. Een aantal metingen gedaan/afgelezen op verschillende kanalen en waarden waren vrijwel altijd rond de 85-90% voor kwaliteit en 100% voor signaal. Overigens maak ik gebruik van de bekende "Tratec-FRA752/N"-versterker (ooit gratis ontvangen van Ziggo voor in mijn appartement, vervolgens mooi meegenomen naar de nieuwe woning).

• Roetzen
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15:29

Roetzen

he.net Certified Sage

Wildfire schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:09:
[...]

.... hetgeen alleen relevant is als je het modem ook op de versterker wilt aansluiten natuurlijk.
Inderdaad. Maar als er geen modem(s) op worden aangesloten heb je ook geen retourgeschikte versterker nodig. Dan is de FRA weer een overkill. Die is er juist voor gemaakt om ook de splitter functie over te nemen.

Een tunnel is goed. Native IPv6 is beter.

• Wilde
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Met Black Friday ingegaan op een aanbieding van Ziggo om ons 40/4 tv/internet abbo om te zetten naar 200/20 voor 12 maanden en de oude prijs. Werdt me toegezegd dat er verder niks zou veranderen... Dus ik vond hrt merkwaardig dat er ineens een mediabox op de deurmat lag vorige week. Tot nu toe keek ik tv dmv een smartcard in een ci module.

Nou krijg ik sinds vanmorgen ineens een code 16-4 en werkt de smartcard niet meer. Die card is op mijn ziggo ook niet terug te vinden. Ben ik nu ineens verplicht om zo’n losse mediabox te gebruiken? Iets dat ik helemaal niet wil, niet om gevraagd heb en me verteld was dat ook niet zou gebeuren? Iemand die dat weet? @Ziggo-Webcare misschien?

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Nu online
Wilde schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:06:
Ben ik nu ineens verplicht om zo’n losse mediabox te gebruiken?
Dat zou niet zo moeten zijn, ze hadden van je ci+ kaart(en) die je had af moeten blijven, ik ben heel benieuwd of webcare dit voor jou kan oplossen, het zou echt absurd zijn als dit jou geld gaat kosten (een ci+ kaart huren kost namelijk 2 euro per maand en als je de box niet wilt gebruiken vermoed ik dat ze je eerst gaan zeggen dat je pech hebt en maar 2 euro meer moet gaan betalen).

Je kan webcare wel een bericht sturen, vermeld dan wel even de naam van het abonnement, geboortedatum, laatste drie of vier cijfers van je rekeningnummer en de smart card code en ook jouw postcode en huisnummer, dan kunnen ze gelijk voor je kijken en gericht antwoorden. Zou je het antwoord (lees hopelijk oplossing) willen delen?

Hobbykok wijzigde deze reactie 09-12-2018 23:20 (22%)

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• Swordlord
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14-12 21:06

Swordlord

Act first, think never

@Wilde
Je hebt nieuw abbonement, met daarin 1 DTV product gratis in bruikleen, de Mediabox die je hebt ontvangen.
Dan het rottige... Het automatisch systeem doet vaak een bestaande smartcard vervangen met de het nieuwe product.

Ik vermoed dat je in oud Ziggo gebied zit, dus je kan smartcard van de HUMAX ontvanger in CI+ module stoppen dan heb je zsm alweer beeld via de CI+

Dan gewoon even op je gemak contact nemen met Ziggo om je oude smartcard weer te activeren.

Je kan overigens ook direct dan melden, dat je in plaats van de mediabox een CI+ module wilt eventueel.
Dan kun je je box dus inruilen voor een nieuwe module met smartcard. Ben je direct up to date.

Edit:
Geen gezeik van extra kosten normaliter. 1 DTV product is gratis in bruikleen of het nou een Mediabox of CI+ module is.

Swordlord wijzigde deze reactie 09-12-2018 23:38 (42%)

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Ziggo-Webcare schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:57:
[...]

Balen zeg!
Het verhaal is iets genuanceerder dan op Nu.nl wordt beschreven.
Het betreft dus de Arris Connectboxen. In de meeste gevallen staan bij de klanten Compal Connectboxen en daarnaast is het alleen in voormalig UPC gebied gaande.

Daarbij gaat het alleen om de draadloze verbindingen (SSID-netwerken) die wegvallen, bekabelde verbindingen blijven werken. Je modem mag niet compleet uitvallen zoals jij wel omschrijft.

Houdt ons in elk geval op de hoogte van je situatie en stuur indien nodig een PB met je klantgegevens!

Groet,
Leroy
Ik heb dus precies hetzelfde probleem zoals omschreven in het artikel van nu.nl Ik hou nu bij wanneer het internet eruit klapt. Vandaag is het al 7 keer gebeurt. Het modem gaat dan helemaal opnieuw opstarten. Ook de bekabelde internet verbinding valt dan weg, dus niet enkel het SSID. Dit merkte ik doordat het signaal op mijn Xbox ook weg viel (bekabeld aangesloten), daarnaast gaat iedere keer als het internet uitvalt mijn alarm piepen, die is aangesloten op de telefoonlijn en heeft dan geen verbinding meer, vandaar dat ik heel precies kan bijhouden wanneer de verbinding weg valt. Ik heb hier nu al weken last van en het lijkt steeds erger te worden.

Ik heb de klantenservice gebeld, woensdag komt er een monteur kijken, de klantenservice gaf aan ook zeer vaak signaalverlies waar te nemen. Benieuwd wat de monteur kan doen, hopelijk een nieuw (ander merk) modem, ben er behoorlijk klaar mee. Ik kreeg dit modem een paar weken terug omdat ik problemen had met het vorige modem (werd heel warm en moest ik n keer in de 2 3 dagen van de stroom halen). Nu heb ik een modem dat zichzelf 7 keer per dag opnieuw opstart...

Wat ik trouwens het meest vreemd vind is dat zodra mijn internet weg valt, er vrijwel altijd op de Ziggo website staat dat er momenteel een storing is, soms staat er dat er voor 20 minuten een storing was, geeft mijn modem een signaal door waardoor er op mijn postcode automatisch komt te staan dat er een storing is of zo? Vrijdagochtend viel om 10.20 het internet uit, en toen stond er op de website dat er sinds 10.15 een storing was.. Gelukkig stond op enig moment niet dat er een storing was terwijl mijn internet wel weer wegviel, waardoor ik dit maal wl geholpen werd. De vorige keer dat ik belde vertelde de klantenservice me 'er is storing, dus zal straks wel opgelost zijn' en dat terwijl dit al weken speelt :|

Oh toevallig, ik wil dit bericht versturen en ja hoor: mijn internet ligt er uit, nu weer op de hotspot met mijn telefoon verder, dat lijkt stabieler dan het Arris modem.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13:40
DavidR schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:17:
Bij mij is het factuurbedrag van december aangepast naar het actietarief van 29.95. Scheelt zo aardig wat de komende 6 maanden :)
Waar zie jij het factuurbedrag voor december bij "Mijn Ziggo"?
Laatste van mij is van november.
snah001 schreef op maandag 10 december 2018 @ 00:26:
[...]

Waar zie jij het factuurbedrag voor december bij "Mijn Ziggo"?
Laatste van mij is van november.
Dat is bij iedereen verschillend.
Ik krijg hem altijd rond de 20ste.
Ze hebben de verwerking van de incasso en dus de facturen verspreid over de maand.

Ik weet niet van wanneer oktober en november bij jouw zijn. Rond die tijd zal je de factuur van december ontvangen

2250 WP Zuid PVoutput

• Ziggo-Webcare
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 10:15

Ziggo-Webcare

Bedrijfsaccount Ziggo
Met Black Friday ingegaan op een aanbieding van Ziggo om ons 40/4 tv/internet abbo om te zetten naar 200/20 voor 12 maanden en de oude prijs. Werdt me toegezegd dat er verder niks zou veranderen... Dus ik vond hrt merkwaardig dat er ineens een mediabox op de deurmat lag vorige week. Tot nu toe keek ik tv dmv een smartcard in een ci module.

Nou krijg ik sinds vanmorgen ineens een code 16-4 en werkt de smartcard niet meer. Die card is op mijn ziggo ook niet terug te vinden. Ben ik nu ineens verplicht om zo’n losse mediabox te gebruiken? Iets dat ik helemaal niet wil, niet om gevraagd heb en me verteld was dat ook niet zou gebeuren? Iemand die dat weet? @Ziggo-Webcare misschien?
Wanneer je nog een 'oud' abonnement had dan kan het zijn dat je inderdaad ook voor de tv ben overgegaan op de nieuwe vorm abonnementen. Enige verschil is dat je dan een mediabox of Ci module in bruikleen krijgt. Geen nieuw jaarcontract of prijsverschil met de oude vorm. In dat opzicht kan er dus niet veel mis gaan. Wel is het natuurlijk niet goed dat je deze informatie niet volledig van ons hebt gekregen. Ik zou graag je klantgegevens in een privebericht ontvangen en daarbij de smartcard welke niet werkt. Ga ik dat voor je oplossen 8)

Groet,
Tom van Ziggo

Ziggo-Webcare

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
@Ziggo-Webcare Ik had altijd begrepen dat bij oud-Ziggo je al geregistreerde kaarten gewoon zouden blijven werken als je overstapt naar een nieuw abonnement, waar bij @Wilde dat niet het geval lijkt te zijn. Is het beleid op dat punt gewijzigd?

• Ron555
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 14:32
Vraagje over vervangen coax en eventueel de FRA 72:

Via AOP gaat er 1 kabel naar de FRA, vandaar gaat via de uitgang met de laagste versterking de kabel naar het modem(connectbox die in bridge staat) andere uitgangen gaan naar diverse tv's.
Internet werkt prima.

Nu heb ik boven wat problemen met het beeld van NET 5HD. Coax is erg oud en ga ik nu eerst vervangen voor gecertificeerde kabel.

Maar ik wil eigenlijk ook die FRA vervangen. Echter de uitgang met de minste versterking van de Hirschmann HMV 41 heeft nogal wat meer versterking. Gaat dit een probleem zijn/worden voor het modem?? (witte connectbox in bridge)

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14:54

Metalfreak

Hoije woh!

Ik had gistermorgen precies hetzelfde. Ik was TV aan het kijken en ineens: weg verbinding en 16-4 melding. In de Ziggo portal kijken en ja hoor, alleen die ellendige Mediabox XL staat er nog in.

Dus die maar eens aangesloten voor het moment, maar jezus, wat een ellendig kutding is dat toch! Voordat dat ding eens is opgestart is het televisieprogramma dat je wilde kijken al lang en breed afgelopen 8)7 En dan maakt het ding ook nog een irritant zoemgeluid en vreet het stroom als een gekke. Hoe heeft ooit iemand bij Ziggo kunnen denken dat dit een goed idee was? Een paar jaar geleden had ik ook zo'n ding, maar toen kon ik gewoon met mijn smartcard blijven kijken en vond ik die horizonbox ook al drama, maar het is in de jaren dus nooit verbeterd.

• Roetzen
  • Registratie: augustus 2010

Roetzen

he.net Certified Sage

Ron555 schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:24:

Via AOP gaat er 1 kabel naar de FRA, vandaar gaat via de uitgang met de laagste versterking de kabel naar het modem(connectbox die in bridge staat) andere uitgangen gaan naar diverse tv's
Als de kabel van de FRA naar het modem niet te lang is: prima zo..
heb ik boven wat problemen met het beeld van NET 5HD. Coax is erg oud en ga ik nu eerst vervangen voor gecertificeerde kabel.
Als de kabel oud is, zeker vervangen.
Maar ik wil eigenlijk ook die FRA vervangen.
Waarom? De FRA-752/N is een prima versterker. Don't fix it if it ain't broke. Weliswaar stopt ie bij 862 MHz en is dus niet geschikt voor DOCSIS 3.1, maar dat gaat pas een probleem worden als Zigoo DOCSIS 3.1 bij jou op het AOP brengt. Dat kan nog wel even duren. Prijzen van electronica blijven dalen. Mijn strategie is het pas te kopen als ik het nodig heb. Als ik iets koop wat ik pas volgend jaar nodig heb, betaal ik te veel of ik heb een oud model als ik het ga gebruiken..

Een tunnel is goed. Native IPv6 is beter.

• bt1441
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 10:07
Metalfreak schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:56:
[...]

Ik had gistermorgen precies hetzelfde. Ik was TV aan het kijken en ineens: weg verbinding en 16-4 melding. In de Ziggo portal kijken en ja hoor, alleen die ellendige Mediabox XL staat er nog in.

Dus die maar eens aangesloten voor het moment, maar jezus, wat een ellendig kutding is dat toch! Voordat dat ding eens is opgestart is het televisieprogramma dat je wilde kijken al lang en breed afgelopen 8)7 En dan maakt het ding ook nog een irritant zoemgeluid en vreet het stroom als een gekke. Hoe heeft ooit iemand bij Ziggo kunnen denken dat dit een goed idee was? Een paar jaar geleden had ik ook zo'n ding, maar toen kon ik gewoon met mijn smartcard blijven kijken en vond ik die horizonbox ook al drama, maar het is in de jaren dus nooit verbeterd.
mede hierom heb ik mijn pakket nooit geupgraded want ik wil gebruik kunnen blijven maken met mijn 5 smartcards en geen media xl-horizon ellende maar gebruik eigen hd decoders/recorders en betaal ook stukken minder.

• nintendo69
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 01:36
Ik ga drie maanden met sabbatical en op wereldreis.
Wat is het handigst? Opzeggen en na drie maanden nieuw abo nemen?
Waarom kun je niet tijdelijk opzeggen bij Ziggo?

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 15:47
nintendo69 schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:04:
Dit is best een uitzonderlijk geval. Heb je ze hiervoor al gebeld?

• nintendo69
meesje schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:39:
[...]

Dit is best een uitzonderlijk geval. Heb je ze hiervoor al gebeld?
Ja, die zeggen dat tijdelijk opzeggen niet mogelijk is.

• meesje
  • Registratie: mei 2005
nintendo69 schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:50:
[...]

Tja, dan zit er niks anders op. Of bellen met de 'opzeg' afdeling. Zij hebben wat meer bevoegdheden en hebben persoonlijke targets om klanten te behouden.

meesje wijzigde deze reactie 10-12-2018 15:13 (22%)

nintendo69 schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:50:
[...]

Zeg je het toch op, komen ze 1 a 2 maanden later met een kaartje dat ze je missen en kun je terugkomen met een leuke aanbieding 8) .

• Messje
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:14
meesje schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:12:
[...]

Tja, dan zit er niks anders op. Of bellen met de 'opzeg' afdeling. Zij hebben wat meer bevoegdheden en hebben persoonlijke targets om klanten te behouden.
Het enige wat mogelijk is bij behoud, wanneer je contractvrij bent, is het omzetten van je abonnement naar enkel kabeltv (18,70) voor de tussentijd en erna het abonnement weer opvoeren. Dan zit je alleen wel met het retourneren van modem/mediabox. Of je dat wilt..

• Catch22
  • Registratie: november 2001

Catch22

De ene is je moeder

nintendo69 schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:04:
Ik ken echt werkelijk niets waarbij dat kan

En de ander is je zus
Steam: maxx0r
R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• hcQd
  • Nu online
Catch22 schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:20:
[...]

Bij Vodafone kun je je abonnement voor drie tot negen maanden pauzeren, is overigens niet gratis.

• nintendo69
Iedereen dank voor de reactie, ik heb opgezegd, want scheelt 150 euri en die korting zouden ze me niet meer kunnen geven bij retentie.
Stuur dus de box retour, modem mag ik houden.

Als ik terugkom, neem ik weer abo.
[...]

Bij heel veel verzekeringen kan dat.

nintendo69 wijzigde deze reactie 10-12-2018 20:30 (32%)

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
[...]

Krant, opschorten geen probleem
abonnement alarmcentrale, geen probleem tot max 6 maanden per jaar.
Onze huisinstallateur doet dat met verschillende (langlopende) contracten, de einddatum veranderd dan doodleuk x maanden later.

Wij als centrale reageren in die periode dan ook niet meer op meldingen ( systeem staat in een backgroundlog tot de afgesproken datum )

In geen enkele (digitale) administratie moet dat een problem opleveren.
Maar in het geval van Ziggo, en een al 'afgelopen' jaarcontract, zou ik gewoon opzeggen en na terugkomst weer aanmelden.

• ziggymaster
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
Hier hetzelfde, is allemaal gekomen na zogenaamde werkzaamheden die alleen betrekking op
de TV zouden hebben.(UPC gebied)
Sindsdien nieuw modem, wat steeds reboot. Ergste vind ik altijd het contact met de helpdesk/Terwijl er op twitter etc. volop klachten staan, specifiek voor mijn postcode gebied is er nooit iets aan de hand. Probleem is dat je meestal zelf net iets te technisch bent voor een 1e lijns helpdesk.en heel de cyclus doormoet., dus ook hier komt de monteur, en nog dreigen ook met die 50 euro kosten he?Ook altijd leuk de spitsuren, waar ik nooit de 200MB haal.(er is waarschijnlijk geen snelheids garantie?Zou zo graag iets anders willen , maar dat gaat hier helaas niet, alleen adsl beschikbaar.
miicker schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:47:
[...]

Ik heb dus precies hetzelfde probleem zoals omschreven in het artikel van nu.nl Ik hou nu bij wanneer het internet eruit klapt. Vandaag is het al 7 keer gebeurt. Het modem gaat dan helemaal opnieuw opstarten. Ook de bekabelde internet verbinding valt dan weg, dus niet enkel het SSID. Dit merkte ik doordat het signaal op mijn Xbox ook weg viel (bekabeld aangesloten), daarnaast gaat iedere keer als het internet uitvalt mijn alarm piepen, die is aangesloten op de telefoonlijn en heeft dan geen verbinding meer, vandaar dat ik heel precies kan bijhouden wanneer de verbinding weg valt. Ik heb hier nu al weken last van en het lijkt steeds erger te worden.

Ik heb de klantenservice gebeld, woensdag komt er een monteur kijken, de klantenservice gaf aan ook zeer vaak signaalverlies waar te nemen. Benieuwd wat de monteur kan doen, hopelijk een nieuw (ander merk) modem, ben er behoorlijk klaar mee. Ik kreeg dit modem een paar weken terug omdat ik problemen had met het vorige modem (werd heel warm en moest ik n keer in de 2 3 dagen van de stroom halen). Nu heb ik een modem dat zichzelf 7 keer per dag opnieuw opstart...

Wat ik trouwens het meest vreemd vind is dat zodra mijn internet weg valt, er vrijwel altijd op de Ziggo website staat dat er momenteel een storing is, soms staat er dat er voor 20 minuten een storing was, geeft mijn modem een signaal door waardoor er op mijn postcode automatisch komt te staan dat er een storing is of zo? Vrijdagochtend viel om 10.20 het internet uit, en toen stond er op de website dat er sinds 10.15 een storing was.. Gelukkig stond op enig moment niet dat er een storing was terwijl mijn internet wel weer wegviel, waardoor ik dit maal wl geholpen werd. De vorige keer dat ik belde vertelde de klantenservice me 'er is storing, dus zal straks wel opgelost zijn' en dat terwijl dit al weken speelt :|

Oh toevallig, ik wil dit bericht versturen en ja hoor: mijn internet ligt er uit, nu weer op de hotspot met mijn telefoon verder, dat lijkt stabieler dan het Arris modem.

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14-12 23:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vandaag de nieuwe factuur gehad, gewoon hetzelfde betalen aan abo. Dat terwijl ik via de black-friday-truuk de deal voor bestaande klanten had besteld. Blijkbaar werkt de truuk toch niet. Jammer. Zie Ziggo Black Friday 2018 aanbieding topic

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Silvan94
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 00:57
zonoskar schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:56:
Vandaag de nieuwe factuur gehad, gewoon hetzelfde betalen aan abo. Dat terwijl ik via de black-friday-truuk de deal voor bestaande klanten had besteld. Blijkbaar werkt de truuk toch niet. Jammer. Zie Ziggo Black Friday 2018 aanbieding topic
Had ik inderdaad ook. Je moet even proberen te bellen met de afdeling facturering. Ik heb dit ook gedaan. Kreeg van de dame reactie: "Oh sorry meneer, het is helemaal fout gegaan, laat het me voor u regelen".

Volgens de dame stond het nu goed in het systeem en was het allemaal vrij simpel te regelen door een comment te plaatsen voor "Special Discount". Het zou op mijn volgende factuur verrekend worden...

Wellicht willen ze dat je belt, want dan kunnen ze ook gelijk een aanbieding doen voor mobiel.

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14-12 21:13
Ron555 schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:24:

Via AOP gaat er 1 kabel naar de FRA, vandaar gaat via de uitgang met de laagste versterking de kabel naar het modem(connectbox die in bridge staat) andere uitgangen gaan naar diverse tv's.
Internet werkt prima.

Nu heb ik boven wat problemen met het beeld van NET 5HD. Coax is erg oud en ga ik nu eerst vervangen voor gecertificeerde kabel.

Maar ik wil eigenlijk ook die FRA vervangen. Echter de uitgang met de minste versterking van de Hirschmann HMV 41 heeft nogal wat meer versterking. Gaat dit een probleem zijn/worden voor het modem?? (witte connectbox in bridge)
In principe niet, als je inkomende signaalsterkte niet al te hoog is. Dan loop je mogelijk kans dat het versterkte signaal wat te hard op de modem binnenkomt. Kwestie van de signaalwaardes in de huidige situatie bekijken in de modem. Als de waardes niet hoger zijn dan +5 dB, dan moet het zeker geen problemen opleveren.

Andere optie is splitter op het AOP; kabeltje naar de modem en de ander naar de versterker.
Daarmee krijg je ook nog een extra TV aansluiting beschikbaar.

Een signaalkwaliteit tussen 85 - 90 % zoals je eerder aangaf is overigens te laag. Dan heb je toch last van storing (4G instraling).

• Ron555
Masimo schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:01:
[...]

In principe niet, als je inkomende signaalsterkte niet al te hoog is. Dan loop je mogelijk kans dat het versterkte signaal wat te hard op de modem binnenkomt. Kwestie van de signaalwaardes in de huidige situatie bekijken in de modem. Als de waardes niet hoger zijn dan +5 dB, dan moet het zeker geen problemen opleveren.

Andere optie is splitter op het AOP; kabeltje naar de modem en de ander naar de versterker.
Daarmee krijg je ook nog een extra TV aansluiting beschikbaar.

Een signaalkwaliteit tussen 85 - 90 % zoals je eerder aangaf is overigens te laag. Dan heb je toch last van storing (4G instraling).
Kabel en connectors vervangen. Signaal waardes en beeld kwaliteit tv box nu goed.

Stomme vraag misschien maar kan ik nog de waardes van mijn connectbox bekijken? Hij staat in Bridge.

• glenn456
  • Laatst online: 09:51
Ron555 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:52:
[...]

Kabel en connectors vervangen. Signaal waardes en beeld kwaliteit tv box nu goed.

Stomme vraag misschien maar kan ik nog de waardes van mijn connectbox bekijken? Hij staat in Bridge.
Jazeker als het goed is kan je hem bereiken via 192.168.100.1

• Ron555
glenn456 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:08:
[...]

Jazeker als het goed is kan je hem bereiken via 192.168.100.1
Top!
Ik zie dat op het downstream tabje de waardes Power (dBmV) tussen de 8 en de 11 zitten.
SNR zit tussen de 38 en 40.

• zombie01
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14-12 09:12
Anderhalf jaar geleden ben ik verhuist naar bij een vriend.
Er was al ziggo internet aanwezig, 200 mbit p/s.

We zijn beiden programmeurs en hebben een goed verstand van hoe een netwerk werkt en hoe we het moeten instellen. I.p.v. een kant en klare router hebben we een linux server die ook routeert, achter het modem.
De modem is de cisco EPC3925 (uit de upc tijd).

Nu ondervind ik het probleem dat als ik langdurig download, bijv het downloaden van overwatch door de battlenet app, of pubg door steam, dan stopt internet er mee na X tijd.
Dit lijkt voor te komen als ik een constante download snelheid heb tussen de 15 en 25 MegaByte ps

Bij 10 MegaByte ps lijkt dit probleem zich niet voor te doen.

We hebben de server al een keer geupgrade en opnieuw geinstalleerd. De server hebben we uitgesloten als het probleem.

De modem hebben we laten vervangen door een connectbox, maar die zorgde voor nog instabieler internet! Want die had de Intel Puma 6 cpu, en daar lopen zelfs rechtzaken over.

Dus we hebben de oudere, stabilere cisco EPC3925 weer in gebruik genomen.

Weet iemand of de cisco EPC3925 gewoon niet om kan gaan met constante snelheden van 15-25 MegaByte ps ? of dat er misschien een probleem is in het ziggo netwerk, en dat wij daar niks aan kunnen doen?

• rg-mohwa
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13:26

rg-mohwa

Phoe H

Silvan94 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:01:
[...]

Had ik inderdaad ook. Je moet even proberen te bellen met de afdeling facturering. Ik heb dit ook gedaan. Kreeg van de dame reactie: "Oh sorry meneer, het is helemaal fout gegaan, laat het me voor u regelen".

Volgens de dame stond het nu goed in het systeem en was het allemaal vrij simpel te regelen door een comment te plaatsen voor "Special Discount". Het zou op mijn volgende factuur verrekend worden...

Wellicht willen ze dat je belt, want dan kunnen ze ook gelijk een aanbieding doen voor mobiel.
Hier ook gebeld met de mededeling dat de factuur niet klopte, ik kreeg ook zonder problemen 6 maanden korting 8)

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
zombie01 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:09:
De router hebben we laten vervangen door een connectbox, maar die zorgde voor nog instabieler internet! Want die had de Intel Puma 6 cpu, en daar lopen zelfs rechtzaken over.
Moeilijke keuze. Zoals je hier leest is de TC7210 het beste modem (zelfs vergeleken met de nieuwe ubee, lagere rtt, wel +7w).

Voor mij de was combinatie van connect box in combinatie met (UDP) VPN een stabiele optie. De meeste jitter speelt bij het maken van nieuwe TCP verbindingen. Wanneer je alles via wireguard of openvpn stuurt kan je waarschijnlijk de ervaring van de connectbox verbeteren.

Daarnaas heb je dan routing van jouw VPS in plaats van die van ziggo, ook een pluspunt :+
Dus we hebben de oudere, stabilere cisco EPC3925 weer in gebruik genomen.

Weet iemand of de cisco EPC3925 gewoon niet om kan gaan met constante snelheden van 15-25 MegaByte ps ? of dat er misschien een probleem is in het ziggo netwerk, en dat wij daar niks aan kunnen doen?
Mogelijk de firmware van het modem, mogelijk peering, mogelijk de fysieke verbinding, mogelijk jullie router. Wat duidelijk is dat het niet acceptabel is.

Kan je een traceroute vanaf beide kanten doen terwijl dit speelt? Of zelfs MTR?

• Ankh
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 14-12 13:28

Ankh

|Proud dad of Bart

Daarnaast zou ik eerst contact op nemen met Ziggo om te zien hoe de verbinding naar de modem is, misschien veel T3 errors?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• dimmak
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14-12 12:43
Ik heb de problemen met het internet vrij simpel opgelost. Handmatig een rustig kanaal kiezen en nu werkt het perfect. De halve buurt gebruikt Ziggo, dus dat was eigenlijk niet zo gek.

Toch is het bereik op de 1e en 2e verdieping (waar ik woon) matig. Nu deel ik het internet met de begane grond. Ook loop ik tegen wat complicaties aan omdat de 2 woningen beide Sonos gebruiken op hetzelfde netwerk. Ik heb een router thuis liggen uit mijn oude woning dus ik zou het makkelijk op kunnen lossen.

Hoe kan ik het beste aanpakken? Mijn eigen router in de LAN (of WAN) poort steken van het modem? Of voor beide woningen een aparte router regelen en die beide in een LAN poort van het modem steken?

• zombie01
ANdrode schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:16:
[...]

Moeilijke keuze. Zoals je hier leest is de TC7210 het beste modem (zelfs vergeleken met de nieuwe ubee, lagere rtt, wel +7w).

Voor mij de was combinatie van connect box in combinatie met (UDP) VPN een stabiele optie. De meeste jitter speelt bij het maken van nieuwe TCP verbindingen. Wanneer je alles via wireguard of openvpn stuurt kan je waarschijnlijk de ervaring van de connectbox verbeteren.

Daarnaas heb je dan routing van jouw VPS in plaats van die van ziggo, ook een pluspunt :+

[...]

Mogelijk de firmware van het modem, mogelijk peering, mogelijk de fysieke verbinding, mogelijk jullie router. Wat duidelijk is dat het niet acceptabel is.

Kan je een traceroute vanaf beide kanten doen terwijl dit speelt? Of zelfs MTR?
Ik zal vanavond een MTR starten, dan bezig gaan met iets langdurigs DLen. Ik zal daarna de resultaten hier posten
Ankh schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:19:
Daarnaast zou ik eerst contact op nemen met Ziggo om te zien hoe de verbinding naar de modem is, misschien veel T3 errors?
Ziggo zegt dat ze niks kunnen vinden dat de verbinding niet goed is met de modem.

• ANdrode
  • Niet online
zombie01 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:23:
[...]
Ik zal vanavond een MTR starten, dan bezig gaan met iets langdurigs DLen. Ik zal daarna de resultaten hier posten
Hier liefste een mtr vanaf twee kanten. De route en de plek waar het issue ontstaat hoeft niet symetrisch te zijn. Dan zie je vanzelf waar het issue ontstaat.

Gebruik je een slimme QoS shaper (ben je bekend met bufferbloat?). Daar win ik veel performance mee.
En als laatste kan je dmv smokeping gaan meten. Daar bestaat een goede container van en ik kan wel een config snippet delen als je wilt.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:11

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb tegenwoordig regelmatig dat als ik mijn Horizon Mediabox 's ochtends uitzet op RLT4 en ik hem 's avonds weer aanzet dat hij dan opeens op NPO 1 staat. Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

"When you grow up your heart dies"

• zombie01
ANdrode schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:29:
Hier liefste een mtr vanaf twee kanten. De route en de plek waar het issue ontstaat hoeft niet symetrisch te zijn. Dan zie je vanzelf waar het issue ontstaat.
Ik begrijp wat je bedoelt, een MTR op mijn pc runnen naar bijv 8.8.8.8.
Ik zou een vriend kunnen vragen om tegelijk een MTR te runnen richting mijn router, of heb je daar een ander idee voor?
Gebruik je een slimme QoS shaper (ben je bekend met bufferbloat?). Daar win ik veel performance mee.
Die bufferbloat is erg interessant en ga ik zeker bekijken wat ik kan doen om dat te verbeteren.
En als laatste kan je dmv smokeping gaan meten. Daar bestaat een goede container van en ik kan wel een config snippet delen als je wilt.
Ik ga eerst de MTR uitvoeren. Als dat niet genoeg resultaat oplevert, dan zal ik een smokeping container opstarten en daarmee gegevens verzamelen. Die config zou ik dan erg waarderen.

• lolapa
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 14-12 15:27
Silvan94 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:01:
[...]

Bij mij wilde ze het eerst niet corrigeren (actie was niet voor bestaande klanten) maar omdat ik via de chat een toezegging voor de korting had gehad gaat het toch aangepast worden en krijg ik 6 maanden korting.

• drwoo
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 12-12 14:44
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem.

Modem: ConnectBox | Compal (CH7465LG)
Aansluting: Internet Start (40/4)

Alles werkt goed, en speed test (op wifi) is ook goed (40/4).

Zodra ik begin torrents te dowloaden, blijft de verbinding wel, maar stopt de data throughput.
Websites browsen werkt niet: "Trying to Connect..." in web browser.

De eninge oplossing is of PC wifi aan en uit en dan start de throughput, maar stopt het weer, waneer torrents download weer begint..

Tips iemand aub... ?

• ANdrode
  • Niet online
zombie01 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:47:
[...]
Ik begrijp wat je bedoelt, een MTR op mijn pc runnen naar bijv 8.8.8.8.
Ik zou een vriend kunnen vragen om tegelijk een MTR te runnen richting mijn router, of heb je daar een ander idee voor?
Het liefste een mtr vanaf de server waar vanaf er gedownload wordt + een mtr naar die server toe. In een mtr vanaf n kant zie je veel minder. Als er diep in het netwerk issues zitten dan spelen die waarschijnlijk maar n kant op.

Voor de zekerheid: geen T3/T4 fouten in modem? Signaal waardes ok zonder versterker (die maskeert fouten)?

• zombie01
drwoo schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:13:
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem.

Modem: ConnectBox | Compal (CH7465LG)
Aansluting: Internet Start (40/4)

Alles werkt goed, en speed test (op wifi) is ook goed (40/4).

Zodra ik begin torrents te dowloaden, blijft de verbinding wel, maar stopt de data throughput.
Websites browsen werkt niet: "Trying to Connect..." in web browser.

De eninge oplossing is of PC wifi aan en uit en dan start de throughput, maar stopt het weer, waneer torrents download weer begint..

Tips iemand aub... ?
Naast je download, upload je ook ongelimiteerd?

• drwoo
zombie01 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:40:
[...]

Naast je download, upload je ook ongelimiteerd?
Op dit moment heb ik geen limits ingesteld in de torrents client.. Moet dat?

Is dit een bekende issue ..? (Ik lees vaak van de PUMA chipset maar sommige mensen hebben wel en sommige geen last van)

• Gandalf
  • Registratie: mei 2000
sjaool schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:34:
Ik heb tegenwoordig regelmatig dat als ik mijn Horizon Mediabox 's ochtends uitzet op RLT4 en ik hem 's avonds weer aanzet dat hij dan opeens op NPO 1 staat. Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
Waarschijnlijk heeft de box dan een update van de software gekregen. Daarna herstart de box en staat hij op het 1e kanaal NPO1.

• the-edge
  • Registratie: juni 2005
Vandaag mijn Ziggo installatiepakket ontvangen *O*
Het heeft even geduurd, maar geduld loont maar weer.

• Pierre
  • Laatst online: 15:52

Pierre

Zucht

Gandalf schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:16:
[...]

Waarschijnlijk heeft de box dan een update van de software gekregen. Daarna herstart de box en staat hij op het 1e kanaal NPO1.
Lol dan krijgt mijn box iedere nacht zeker een update, ik heb dat namelijk al een week of 6.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

Pierre schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:42:
Lol dan krijgt mijn box iedere nacht zeker een update, ik heb dat namelijk al een week of 6.
Is er toevallig recent onderhoud geweest waarbij ook het analoge TV signaal is uitgeschakeld?

• zombie01
drwoo schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:50:
[...]

Op dit moment heb ik geen limits ingesteld in de torrents client.. Moet dat?

Is dit een bekende issue ..? (Ik lees vaak van de PUMA chipset maar sommige mensen hebben wel en sommige geen last van)
Ik weet niet hoe het precies in elkaar steekt, maar als je teveel upload bandwidth gebruikt, dan lijkt je download niet meer te werken.
Een simpele rule of thumb is om je upload te limiteren tot 10% van je max upload snelheid.

voor meer informatie kan je naar deze link kijken : https://www.ghacks.net/20...timal-bittorent-settings/
lees goed of her upload of download is wat ze vragen, en het formaat (bit vs byte)

• drwoo
zombie01 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:30:
[...]

Ik weet niet hoe het precies in elkaar steekt, maar als je teveel upload bandwidth gebruikt, dan lijkt je download niet meer te werken.
Een simpele rule of thumb is om je upload te limiteren tot 10% van je max upload snelheid.

voor meer informatie kan je naar deze link kijken : https://www.ghacks.net/20...timal-bittorent-settings/
lees goed of her upload of download is wat ze vragen, en het formaat (bit vs byte)
Excellent tip! Ik probeer dit even and hoop dit was de missing bit van de puzzel! :)

(Met VDSL had ik nooit iets gelijk gehad..)

Haartelijk Dank.

drwoo wijzigde deze reactie 12-12-2018 14:37 (3%)

• Daiov97
  • Registratie: augustus 2012
Gisteren een nieuwe TV gekocht met ondersteuning voor CI+, waardoor ik graag de Humax 5300C wilde ruilen. Een mediabox of CI+ module zit bij het standaard TV pakket inbegrepen, dus leek mij niet zo moeilijk.

Contact gehad met Ziggo via social media. Via Facebook werd aangegeven dat het eventuele omruilen pas na 2 januari kan worden gedaan, omdat op dit moment de order van Black Friday nog in het systeem staat (hebben abbonement verlengd met zelfde voorwaarden en korting). Prima, dan maar een kleine maand wachten.

Aangezien via Facebook de reactie wat lang liet wachten, had ik ook berichtje via twitter gedaan. Reactie kwam na de berichten via facebook, dus uitgelegd dat het contact niet meer nodig was. Toen kwamen zij er echter mee dat het wel mogelijk is om te wisselen na 2 januari, maar omdat ik dan zogenaamd overga op een nieuw abonnement vervalt de korting. Ik moest dan maar voor 2,- in de maand een extra CI+ module huren en de mediabox aansluiten op een andere TV (terwijl ik die mediabox niet eens meer nodig heb). Indien ik toch een CI+ module toegestuurd zou krijgen, zou die zogenaamd niet werken omdat er geen CI+ abonnement zou zijn...

Heel vreemd. Als ze er niks aan gaan doen, maar zelf een CI+ module aanschaffen, aangezien ik toch nog een geactiveerde smartcard over heb. Echter zit ik dan nog met een mediabox, die ik dan niet meer gebruik.

Daiov97 wijzigde deze reactie 12-12-2018 15:03 (8%)

ArChie schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:32:
[...]

Is er toevallig recent onderhoud geweest waarbij ook het analoge TV signaal is uitgeschakeld?
Dat gebeurd per regio, hier kun je je postcode huisnummer checken: https://www.ziggo.nl/klan...radio/digitale-tv/kijken/
jongetje schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:04:
[...]

Dat gebeurd per regio, hier kun je je postcode huisnummer checken: https://www.ziggo.nl/klan...radio/digitale-tv/kijken/
Heel lekker werkt die pagina niet volgens mij, krijg alleen maar te zien deze combinatie van postcode en huisnummer kennen we niet :D

2250 WP Zuid PVoutput

• sjaool

sjaool

Gandalf schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:16:
[...]

Wat @Pierre ook zegt. Dit gebeurt wel heel regelmatig en het lijkt mij sterk dat we zo vaak een software-update krijgen. ;)
ArChie schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:32:
[...]

Bij mijn weten zijn wij hier in de Noordoostpolder nog lang niet aan de beurt.
Het is nog niet bekend wanneer het analoge tv-signaal op jouw adres stopt. Het signaal kan in een buurt op verschillende data uitgaan. Je krijgt op tijd een seintje.

sjaool wijzigde deze reactie 12-12-2018 15:44 (38%)

sjaool schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:41:

Bij mijn weten zijn wij hier in de Noordoostpolder nog lang niet aan de beurt.
Ok. Dan kunnen we dat wegstrepen als mogelijke verandering waardoor de Mediabox opeens anders lijkt te functioneren.

Kan je wel voor de volledigheid informatie over de gekoppelde upstreams en downstreams van het modem in de Mediabox tonen? Als dat modem deel bijvoorbeeld als gevolg van signaalproblemen besluit tot een reset kan ik me voorstellen dat het Mediabox deel dan ook terugvalt op default waarden zoals het eerste kanaal in de kanalenlijst weergeven bij inschakelen.

• sjaool

sjaool

@ArChie Ik kwam vanavond thuis en weer stond de Horizon Mediabox op NPO1. Het modem in de ontvanger gebruik ik verder ook niet en aan de up- en downstream zie ik zo op het oog ook niks verkeerds. De wifi staat ook uit in de ontvanger. De signaalsterkte is goed en de signaalkwaliteit zelfs uitmuntend. Dus wat er nu precies aan de hand is, is mij een raadsel.

http://i64.tinypic.com/zlyz4z.jpg

http://i64.tinypic.com/2aklg02.jpg

sjaool wijzigde deze reactie 12-12-2018 19:52 (7%)

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Nou wat ik nou weer heb... De ethernet link tussen mn router en modem staat elke keer te klapperen....

Kunnen we dat weer ff uitvogelen

edit:

andere netwerk kabels... Nope alleen een stabiele link op 10BaseT
modem 5 min van de prik... idem...

andere netwerk adapter... idem...

zou mijn TC7210 dan een gare lan poort hebben? :-)

SMSfreakie wijzigde deze reactie 12-12-2018 21:03 (42%)

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

sjaool schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:47:
@ArChie Ik kwam vanavond thuis en weer stond de Horizon Mediabox op NPO1. Het modem in de ontvanger gebruik ik verder ook niet en aan de up- en downstream zie ik zo op het oog ook niks verkeerds. De wifi staat ook uit in de ontvanger. De signaalsterkte is goed en de signaalkwaliteit zelfs uitmuntend. Dus wat er nu precies aan de hand is, is mij een raadsel.
Qua downstreams ziet het er goed uit. Qua upstreams is het misschien handig om van tijd tot tijd even te controleren of de signaalsterkte gelijk blijft. Als dat het geval is dan kan een eventuele reset door het interne modem weggestreept worden als mogelijke oorzaak.

Voor zover mij bekend wordt het modem in de Mediabox gebruikt voor de EPG, On Demand, etc. Ik hrb zelf niet zo'n ding, dus nooit een keer echt kunnen uitzoeken in welke gevallen het modem wordt aangesproken.

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 12:10
Nou de factuur van deze maand is een drama na de Black Friday aanbieding. :?
Klopt geen hout van, vanmiddag maar ff contact opgenomen met de helpdesk. Correctie volgt, zie ik op het factuur van januari. (Geen 6 maand korting, en 2x telefonie 15 euro terwijl ik deze juist heb opgezegd)

@MdO82, heb vanaf 22 november: Internet Start en TV Start (zonder Ziggo Bellen)

8)7

Harmen wijzigde deze reactie 12-12-2018 21:33 (30%)

Whatever.

Harmen schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:10:
Klopt geen hout van, vanmiddag maar ff contact opgenomen met de helpdesk. Correctie volgt, zie ik op het factuur van januari. (Geen 6 maand korting, en 2x telefonie 15 euro terwijl ik deze juist heb opgezegd)
Zie je ook iets staan onder het tabblad betalingen ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Hobbykok
  • Nu online
Harmen schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:10:
Klopt geen hout van, vanmiddag maar ff contact opgenomen met de helpdesk. Correctie volgt
Ik krijg mijn factuur over 8 dagen ongeveer, ik vermoed dat het bij mij ook voor mij niet gaat kloppen, kan je bij ziggo op voorhand vragen het te bekijken of heeft de helpdesk geen inzage in toekomstige facturen?

• Snuffel
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 14-12 18:53

Snuffel

Vroem!

Zenders op mijn XL box haperen steeds meer en langer.
Rtl4,7 en z hebben er het meeste last van, soms tot wel 5 seconden.
Geluid loopt wel door (vaak althans)

Bekend probleem?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• kgl
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 14-12 22:10
Hobbykok schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:38:
[...]

Ik krijg mijn factuur over 8 dagen ongeveer, ik vermoed dat het bij mij ook voor mij niet gaat kloppen, kan je bij ziggo op voorhand vragen het te bekijken of heeft de helpdesk geen inzage in toekomstige facturen?
Nee, ze kunnen niets zien totdat de factuur beschikbaar is in mijn Ziggo. Gek genoeg weet datzelfde mijn Ziggo enkele dagen voordat de factuur beschikbaar is wel welk bedrag er open staat... Vorig jaar 4 maanden bezig geweest om factuur op orde te krijgen na verlenging met korting. Let wel: dat was verlenging van een oud abonnement (alles in 1 plus) naar een nieuwe stijl abonnement (alles in 1 start). Ik hoop dat het dit keer beter gaat.

• king006
  • Laatst online: 14:41
Snuffel schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:39:
Zenders op mijn XL box haperen steeds meer en langer.
Rtl4,7 en z hebben er het meeste last van, soms tot wel 5 seconden.
Geluid loopt wel door (vaak althans)

Bekend probleem?
Hoe zijn je signaalsterkte en signaalkwaliteit?

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

king006 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:53:
[...]

Hoe zijn je signaalsterkte en signaalkwaliteit?
Goed en uitstekend, in die volgorde :)
Het zijn met name de commerciele zenders die lopen te klootzakken, en het is met regelmaat zo erg dat ik het ding maar uit zet...

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Hobbykok
  • Nu online
kgl schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:51:
Nee, ze kunnen niets zien totdat de factuur beschikbaar is in mijn Ziggo. Gek genoeg weet datzelfde mijn Ziggo enkele dagen voordat de factuur beschikbaar is wel welk bedrag er open staat... Vorig jaar 4 maanden bezig geweest om factuur op orde te krijgen na verlenging met korting. Let wel: dat was verlenging van een oud abonnement (alles in 1 plus) naar een nieuwe stijl abonnement (alles in 1 start). Ik hoop dat het dit keer beter gaat.
Ai, daar was ik al bang voor. Ik wacht het wel af, ik zal even goed bijhouden wat ik nu ga betalen en wat ik terug moet krijgen, ik vermoed dat ik nu teveel ga betalen namelijk, maar ik wil het op een gegeven moment wel terughebben van ziggo. Gelukkig is de chat er nu, dat werkt een stuk fijner dan elke keer bellen. Ik ben zelf ook over op een ander abonnement, ik houd maar rekening met wat contact met ziggo de komende tijd....

• Harmvdw
  • Laatst online: 15:34
Hobbykok schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:45:
[...]

Ai, daar was ik al bang voor. Ik wacht het wel af, ik zal even goed bijhouden wat ik nu ga betalen en wat ik terug moet krijgen, ik vermoed dat ik nu teveel ga betalen namelijk, maar ik wil het op een gegeven moment wel terughebben van ziggo. Gelukkig is de chat er nu, dat werkt een stuk fijner dan elke keer bellen. Ik ben zelf ook over op een ander abonnement, ik houd maar rekening met wat contact met ziggo de komende tijd....
Nou ik kreeg hem gister binnen en idd hij klopt niet, de 6 maanden korting er niet bij, wel het oude pakket verrekend met het nieuwe, lekker onoverzichtelijk weer. Contact opgenomen en ze gingen het regelen echter niet met terug werkende kracht maar wel gewoon voor een duur van 6 maanden, nu maar weer goed in de gaten houden volgende maand.

• Slickk
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14-12 14:38
Inderdaad, hier klopt het ook niet. Ik betaal nu 1 dec - 31 dec en 1 jan - 31 jan per maand 46,74 voor Internet Complete en TV Complete (zonder bellen) terwijl dat volgens Black Friday actie echt 6 maanden 30 zou zijn nav e-mail op 23 november.

Morgen maar bellen dan, zal wel druk worden.

Slickk wijzigde deze reactie 13-12-2018 15:34 (4%)

Snuffel schreef op donderdag 13 december 2018 @ 07:13:
[...]

Goed en uitstekend, in die volgorde :)
Het zijn met name de commerciele zenders die lopen te klootzakken, en het is met regelmaat zo erg dat ik het ding maar uit zet...
Monteur laten komen en de lijn laten meten.
Heb je een connectbox? (indien ja, check eens of je veel T3 en/of T4 errors hebt)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Martinusz schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:33:
[...]

Monteur laten komen en de lijn laten meten.
Heb je een connectbox? (indien ja, check eens of je veel T3 en/of T4 errors hebt)
Hoe kom ik daar achter?

• Hobbykok
  • Nu online
Harmvdw schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:53:
Nou ik kreeg hem gister binnen en idd hij klopt niet, de 6 maanden korting er niet bij, wel het oude pakket verrekend met het nieuwe, lekker onoverzichtelijk weer. Contact opgenomen en ze gingen het regelen echter niet met terug werkende kracht maar wel gewoon voor een duur van 6 maanden, nu maar weer goed in de gaten houden volgende maand.
Ziggo is ook niet handig bezig, het kost ze gigantisch veel geld om zo'n actie uit te voeren. Eerst voeren ze alles verkeerd uit wat bizar veel manuren kost om iedereen te helpen, vervoglens kost het bizar veel mankracht om de rekeningen recht te zetten.

Dat is geen tientjeswerk, ik vermoed dat ze zo per klant minimaal het dubbele kwijt zijn omdat het allemaal handwerk gaat worden. Zo zonde, dat zo'n groot bedrijf zijn zaken niet op orde heeft.

Toevallig zat ik vandaag via google translate wat info over upc polen op te zoeken, maar de polen zijn al net zo tevreden over de fantastische service van ziggo als wij, moet je nagaan, gewoon wereldwijd zo met je klanten omgaan, daar is zoveel op te verdienen als ze dat zouden stroomlijnen. Kan je bizar veel callcenters sluiten.

• king006
Probeer eens in te loggen op HTTP://192.168.178.1 ?
Inloggen op je modem en dan uit mijn hoofd advanced settings -> network tools en dan 1 van de tabjes

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Als ik inlog op mijn modem zie ik in een van de tabbladen 13 T3 en 1 T4 time out staan.
En dat op en uptime van 80+ dagen.
Lijkt me niet echt het spannend wel?

• fynrd1
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:24

fynrd1

Fooled by Randomness

Bij mij gaat de Blackfriday actie pas per 1 januari in, en vorig jaar idem. Misschien kunnen jullie hier wat mee?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• king006
Snuffel schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:27:
[...]

Als ik inlog op mijn modem zie ik in een van de tabbladen 13 T3 en 1 T4 time out staan.
Dat zijn er inderdaad niet heel veel. Kun je eens een foto maken van je signaalsterkte en kwaliteit op de zenders die raar doen?

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Kan een foto maken, maar ook aangeven :)

Signaalsterkte is overal goed (midden van goed)
Signaalkwaliteit is overal uitmuntend, volle balk

Snuffel schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:27:
[...]

Nee dat is uitstekend zelfs.
Tja verder lastig om te zeggen wat het kan zijn, kan namelijk van alles zijn, slechte connectors, kabels, buitenlijn etc. Etc.

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Onlangs (3 maanden geleden) is de complete infrastructuur in huis opnieuw aangelegd omdat ik aan het verbouwen was.

Het heeft van meet af aan goed gewerkt, en sinds pak hem beet twee/ drie weken is het begonnen.
En typerend is dat het bij de commercile zenders gebeurt, maar niet bij bijvoorbeeld ned 1,2,3 of discovery ofzo.

Heb gisteren de box van Dolby Surround afgehaald (signaal gaat via HDMI naar Denon naar TV) en het lijkt nu beter te gaan (kijk nu net 30 min. TV).
Maar dat kan nooit de oplossing dan wel de bedoeling zijn.

• Bas1978
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 14-12 22:14
Een aantal weken terug zijn we benaderd door Ziggo dat het oude modem vervangen moet worden ivm uitfaseren van oude modems. Het oude modem werkt perfect, stabiele verbinding volle snelheid valt zelden uit en heeft geen wifi.

Nu heeft mijn broer een tijdje geleden eind 2017 zo'n connectbox gekregen en alleen maar problemen ondervonden. Wegvallen van Wifi, niet (stabiel) meer kunnen downloaden via steam of p2p.

Tevens lees ik op diverse Fora ook heel veel slechte ervaringen, dus hebben we gelijk aangegeven dat wij ieder geval geen connectbox willen. Nu krijgen we van Ziggo maar 1 keuze de connectbox of geen internet meer en dan maar naar een andere provider zoeken. Dit slaat natuurlijk nergens op, de helpdesk medewerker die ons vanavond opbelde gaf ook aan niet met andere personen binnen Ziggo zoals de 2e lijn helpdesk te kunnen communiceren, wat mij gewoon onzin lijkt. 8)7

Ik heb zelfs aangegeven dat ik gewoon voor een ander modem wil betalen, zoals het UBEE modem zonder Wifi, maar dat kon ook nog niet, schijnbaar pas begin 2019, maar het oude modem zou al eind dit jaar stoppen met werken.

Wij gaan nu maar uitkijken naar een andere provider, voor dit adres op mijn andere adres ben ik 15 jaar geleden al gefrustreerd weggegaan bij UPC en sindsdien nooit problemen gehad via ADSL en inmiddels VDSL2 via XS4ALL.

Ok, enkele minuten na het plaatsen van het bovenstaande, ben ik weer door de helpdesk medewerker gebeld en blijkbaar kan ik toch een 2e hands Technicolor modem krijgen dus voorlopig is het opgelost.

Bas1978 wijzigde deze reactie 13-12-2018 21:48 (6%)

Bas1978 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:37:
Een aantal weken terug zijn we benaderd door Ziggo dat het oude modem vervangen moet worden ivm uitfaseren van oude modems. Het oude modem werkt perfect, stabiele verbinding volle snelheid valt zelden uit en heeft geen wifi.

Nu heeft mijn broer een tijdje geleden eind 2017 zo'n connectbox gekregen en alleen maar problemen ondervonden. Wegvallen van Wifi, niet (stabiel) meer kunnen downloaden via steam of p2p.

Tevens lees ik op diverse Fora ook heel veel slechte ervaringen, dus hebben we gelijk aangegeven dat wij ieder geval geen connectbox willen. Nu krijgen we van Ziggo maar 1 keuze de connectbox of geen internet meer
En dan is het voor mij al klaar.
Ik snap het punt van Ziggo ze willen de boel upgraden voor Docis 3.1, maar als ze al gaan lopen dreigen van dan krijg je geen internet meer, dan is het bij mij al prima en zit ik volgende maand bij VDSL.

Als men het al op deze toer gaat doen om een connectbox bij klanten binnen te krijgen dan is het bij mij al klaar.
Ondanks dat ik altijd goede ervaringen heb van Ziggo, maar als ze hiermee komen dan heb ik zoiets van concurrentie genoeg (oke niet voor 400mb) maar 200 gaat hier ook al lukken via VDSL dan is het voor mij simpel

Ik zie de energiemaatschappijen al komen je moet een slimme meter of geen stroom en gas 8)7
Oke, even een verkeerde vergelijking want stroom en gas zijn een eerste levensbehoefte maar of internet daar onder valt weet ik niet althans het wordt wel steeds belangrijker

MdO82 wijzigde deze reactie 13-12-2018 21:43 (9%)

2250 WP Zuid PVoutput

• miicker
  • Niet online
miicker schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:47:
[...]

De Ziggo monteur is geweest, de dag dat hij geweest is heeft het euvel zich weer minstens 4 keer voorgedaan helaas. Ik kan bevestigen dat de kabelverbinding ook weg valt als dit gebeurt. Ik was 2 van de 4 keer Netflix aan het kijken via mijn Xbox die bekabeld verbonden is met het modem.

De monteur heeft enkel de wandcontactdoos waar het signaal binnen komt vervangen omdat dit verouderd zou zijn. Wat ik best vervelend vond is dat de monteur in wilde loggen op mijn WiFi netwerk en daarna op het modem, waarvan ik beide het wachtwoord veranderd heb. Het wachtwoord van het modem wordt ook nog eens weergegeven als het in wordt getypt en niet gemaskeerd, ook wordt het wachtwoord van het SSID in plain text weergegeven waardoor hij dat nu ook weet.. Gelukkig gebruik ik dat verder nergens anders voor, maar vond het niet erg professioneel. Verder kwam de monteur wel kundig over, allen jammer dat het probleem niet is opgelost, volgens mij is de enige oplossing een ander modem dat deze Arris Connectbox, maar goed, als het zich weer voor doet ga ik weer bellen.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

MdO82 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:41:
[...]

En dan is het voor mij al klaar.
Ik snap het punt van Ziggo ze willen de boel upgraden voor Docis 3.1, maar als ze al gaan lopen dreigen van dan krijg je geen internet meer, dan is het bij mij al prima en zit ik volgende maand bij VDSL.

Als men het al op deze toer gaat doen om een connectbox bij klanten binnen te krijgen dan is het bij mij al klaar.
Ondanks dat ik altijd goede ervaringen heb van Ziggo, maar als ze hiermee komen dan heb ik zoiets van concurrentie genoeg (oke niet voor 400mb) maar 200 gaat hier ook al lukken via VDSL dan is het voor mij simpel

Ik zie de energiemaatschappijen al komen je moet een slimme meter of geen stroom en gas 8)7
Oke, even een verkeerde vergelijking want stroom en gas zijn een eerste levensbehoefte maar of internet daar onder valt weet ik niet althans het wordt wel steeds belangrijker
Hele verkeerde vergelijking, want energiemaatschappij heeft niks over jouw meter te vertellen, dat is de netbeheerder namelijk ;)

Overigens heb je bij andere aanbieders wel keuze in modem?

Martinusz schreef op donderdag 13 december 2018 @ 23:29:
[...]

Hele verkeerde vergelijking, want energiemaatschappij heeft niks over jouw meter te vertellen, dat is de netbeheerder namelijk ;)

Overigens heb je bij andere aanbieders wel keuze in modem?
Het is inderdaad een beetje een kromme vergelijking, maar als je in ieder geval weigert sluiten ze je niet af.
Ik snap dat het eigendom is van Ziggo en dat hun bepalen of er iets vervangen zou moeten worden, maar dan een beetje dreigen met afsluiten vind ik dan niet kunnen.
Staat het in de voorwaarden waar we mee instemmen?

2250 WP Zuid PVoutput

MdO82 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 23:38:
[...]

Het is inderdaad een beetje een kromme vergelijking, maar als je in ieder geval weigert sluiten ze je niet af.
Ik snap dat het eigendom is van Ziggo en dat hun bepalen of er iets vervangen zou moeten worden, maar dan een beetje dreigen met afsluiten vind ik dan niet kunnen.
Staat het in de voorwaarden waar we mee instemmen?
En wie zegt dat het zo is gegaan? Misschien overdrijft de poster hier wel, nog nooit gehoord dat een Ziggo medewerker dat zal zeggen. Aan de andere kant is het natuurlijk ook gewoon een feit, je wilt internet afnemen maar je weigert een modem, dan heb je dus geen internet.
Sowieso iets weigeren wat je niet eens geprobeerd hebt vind ik al vreemd.

• Bas1978
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 14-12 22:14
Martinusz schreef op donderdag 13 december 2018 @ 23:44:
[...]

En wie zegt dat het zo is gegaan? Misschien overdrijft de poster hier wel, nog nooit gehoord dat een Ziggo medewerker dat zal zeggen. Aan de andere kant is het natuurlijk ook gewoon een feit, je wilt internet afnemen maar je weigert een modem, dan heb je dus geen internet.
Sowieso iets weigeren wat je niet eens geprobeerd hebt vind ik al vreemd.
Het was inderdaad niet dreigen met afsluiten maar het was dat er maar 1 keuze was connectbox of geen internet meer want modem werkt niet, uiteindelijk is het wel opgelost door de keuze voor een ander type modem te geven.

De vrije modem keuze komt er echt wel, de Ziggo medewerker gaf aan dat ze dat waarschijnlijk begin volgend jaar gingen introduceren. Dit zat er al een tijdje aan te komen want sinds 2016 is er al een wettelijke basis voor. Het is alleen wachten tot de ACM actie onderneemt. Zie ook: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2016-524

Ik verwacht overigens dat het wordt gentroduceerd onder bepaalde voorwaarden, welke modems wel en niet ondersteund gaan worden. Daarom neem ik ook aan dat providers zelf de modems gaan verkopen, kunnen ze ook gelijk extra aan verdienen.

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 12:10
fynrd1 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:31:
Bij mij gaat de Blackfriday actie pas per 1 januari in, en vorig jaar idem. Misschien kunnen jullie hier wat mee?
Waar heb je dat gelezen?

Whatever.

• fynrd1
  • Laatst online: 11:24

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik had beide keren mijn actie aangevraag via opzeggingen, daar werd mij dan ook medegedeeld dat de actie pas in kon gaan per 1 januari. Vorig jaar ging dit goed, neem aan dat het dit keer niet anders zal zijn.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Ziggo-Webcare
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 10:15

Ziggo-Webcare

Bedrijfsaccount Ziggo
miicker schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:51:
[...]

De Ziggo monteur is geweest, de dag dat hij geweest is heeft het euvel zich weer minstens 4 keer voorgedaan helaas. ...... Verder kwam de monteur wel kundig over, allen jammer dat het probleem niet is opgelost, volgens mij is de enige oplossing een ander modem dat deze Arris Connectbox, maar goed, als het zich weer voor doet ga ik weer bellen.
Enorm balen dat je nog steeds problemen ervaart :(
Stuur anders gerust een PB met een link naar je post en postcode + huisnummer, dan kijken we via deze weg verder wat er misgaat met je internetverbinding cq. modem!

Groet,
Leroy

Ziggo-Webcare

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Zoals gezegd was bij mij de blackfriday korting ook niet doorgevoerd in de december factuur (bestaande klant), terwijl dit toen nog wel bevestigd was op facebook. Dus vandaag weer een berichtje op facebook gestuurd. Krijg ik terug:
Ik zie inderdaad dat de korting niet is meegenomen terwijl het wel door mijn collega is toegezegd. Ik ga een taak aanmaken om de korting te herstellen. Binnen enkele dagen wordt het behandeld.
Vervolgens krijg ik tien minuten later een mailtje
Bedankt dat u klant bij ons bent.

U heeft de contractperiode voor uw abonnement(en) met 12 maanden vernieuwd. De door u opgegeven wensdatum is 14 december 2018. Uw contract loopt daarmee tot: 14 december 2019. Daarna is het maandelijks opzegbaar.

Dit is uw speciale aanbod:
1e 6 maanden Internet en TV 29,95 p/mnd.
De korting wordt verwerkt op uw factuur.

Uw abonnement en de bijbehorende voorwaarden blijven hetzelfde.
Alsof ik vandaag een bestelling heb gedaan...Maar goed. ik ben blij, vanaf vandaag dus weer 6 maanden korting :9

• Slickk
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14-12 14:38
Volgens het bandje van het telefoonnummer is het erg druk. Dan maar via de chat, alleen meneer van de chat gelooft mij niet. In de bijlage van e-mail over de bestelling (besteloverzicht) staat toch echt 'eerste 6 maanden korting en geen aansluitkosten'. Volgens hem alleen geen aansluitkosten.

Echt leuk als je niet wordt geloofd. |:(

Meneer zegt nu:
"Pakket is aangepast maar je hebt volgens om geen recht op de korting. Deze geld alleen voor nieuwe klanten."

Aha, is weer anders dan de andere ervaringen uit dit topic. De typ- en spelfouten helpen ook niet echt mee. :F

• MitchellHearth
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 09:59
Beste kun je bellen met de afdeling Opzeggingen. Ben daar heel netjes geholpen en krijg per 01-02-2019 de Black Friday kortingsactie verwerkt. Hoefde niet eens in de wacht te staan :)

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Ja of een berichtje op facebook sturen.. Krijg daar meestal wel binnen tien minuten een reactie.

• Netsrek
  • Laatst online: 14-12 19:42
Zojuist via de chat ook vragen gesteld over de niet toegepaste korting, daar was de reactie:
Bedankt voor het wachten. Ik kan je geruststellen. De actie is verwerkt. We konden het niet meer meenemen op deze factuur, het zal voor het eerst toegepast worden op je volgen factuur en de facturen daarna
Prima! :)

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 15:31
Mijn CI+ module werkt ineens niet meer. Ik krijg een melding met "The set-up is now being finalised, this can take a few minnutes". De hele avond al. Erg vreemd.

Ik heb gebruik gemaakt van de black friday deal en vorige week was mij telefonisch nog bevestigd dat mijn module zou blijven werken. Ondanks dat ik inmiddels ook zo'n mediabox opgestuurd heb gekregen. Morgen maar eens bellen.

• Wilde
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:07:
Mijn CI+ module werkt ineens niet meer. Ik krijg een melding met "The set-up is now being finalised, this can take a few minnutes". De hele avond al. Erg vreemd.

Ik heb gebruik gemaakt van de black friday deal en vorige week was mij telefonisch nog bevestigd dat mijn module zou blijven werken. Ondanks dat ik inmiddels ook zo'n mediabox opgestuurd heb gekregen. Morgen maar eens bellen.
Dit heb ik ook gehad en blijkbaar wordt je ci kaart door het systeem automatisch verwijderd omdat je abbo is omgezet. Ik heb gebeld en toen is ie weer geactiveerd

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Ik heb nu de eerste rekening ontvangen van ziggo met de CyberMOnday verlening en korting, en ik zie wat vreemds

Het oude abonnement was Alles in 1 basis - 49,50 (Nu verkocht als Alles in 1 start)
Het nieuwe abonnement is Internet Start en TV Start voor 44,34. Daar heb ik 14,55 korting op, dus dat komt lager uit als 34,95.

Maar goed minder betalen is altijd goed

Wat ik dan als specificatie zie is Kabel TV, Internet Start (safe Online) en Bellen.

Maar TV Start is met het zenderpakket Standaar TV (77+ zenders) en niet met Kabel TV (45+ zender, zonder SBS9 en Fox (fox is nu onderdeel van Kabel TV) etc)

Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?

Everything is better with Bluetooth

• Hobbykok
  • Nu online
Mijn ci+ kaart van 1 tv is er ook uit opeens, ik kan nog wel wat zenders zien die ik eerst had, maar niet meer de extra pakketten. Ik zit nu weer eens in de chat...

Pagina: 1 ... 105 106 107 Laatste

Let op:
Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe en mag achterwege gelaten worden. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing.

Hetzelfde geldt voor het vragen / melden van problemen. Alleen melden dat je verbinding niet / slecht werkt heeft totaal geen zin, zonder het vermelden van voldoende informatie.

Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True