Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-04 07:36
Hier nog niks, duurt wel een paar weken voordat ze alle modems gehad hebben?
CreativeS schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 15:34:
Yep...

LG-RDK_7.6.15-2306.5

In de nacht van 29 op 30 november zijn de eerste modems geüpdatet. Het kan een aantal dagen duren voordat iedereen de update heeft ontvangen.

Wat is er aangepast in deze update?​

Changenotes​:
  • Het in- en uitschakelen van het gastnetwerk veroorzaakt geen crashes meer
  • Na een reboot start het 2,4 Ghz netwerk altijd op met de 20Mhz bandbreedte, zo ervaar je geen problemen met de SmartWifi
  • De 2.5Gb internetpoort ondersteunt nu 802.03az (Energy Efficient Ethernet) dit zorgt voor minder stroomverbruik bij lagere activiteit
  • IPv6 internettoegang is gestabiliseerd
  • VPN’s die PPTP gebruiken werken nu stabiel
  • De Firewall maakt geen lege regels meer aan
  • Verbetering in de communicatie van de modem met SmartWifi (Web en App) en andere achtergrondsystemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 17:58:
[...]

Maar voor zover ik het begrepen heb haal je bij Delta dus bij geen enkel pakket (/snelheid) de geadverteerde snelheid.etaalt", terwijl bij Delta die overhead binnen de cap valt en er dus minder over blijft als je een speedtest doet.
Op mijn 400/400 abo bij DeCa haal ik volgens speedtest.samknows.com 414/410.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 17:58:
[...]

Ik neem aan dat je dit plaatst omdat ik een 1Gbit/s voorbeeld aanhaalde en de gehaalde 940Mbit/s dan overeen komt met wat je maximaal op een 1Gbit/s poort haalt?
Maar voor zover ik het begrepen heb haal je bij Delta dus bij geen enkel pakket (/snelheid) de geadverteerde snelheid. Als je een 150Mbit/s abo hebt haal je AFAIK bij wijze van dus ook maar 125Mbit/s, terwijl je bij Ziggo met een soortgelijk geadverteerd abo bv ook wel eens 160Mbit/s kunt halen, en dus zeker 150Mbit/s. Puur doordat Ziggo de daadwerkelijke cap een paar procent hoger zet dan de geadverteerde snelheid. Zodat je dus ook na "aftrek" van alle overhead (TCP, IP, ethernet) "nog krijgt waar je voor betaalt", terwijl bij Delta die overhead binnen de cap valt en er dus minder over blijft als je een speedtest doet.
Dat klopt niet. Je komt met Delta Caiway altijd hoger uit. 150Mbps is ongeveer 160Mbps, 350Mbps is ongeveer 360Mbps, 400Mbps is net boven de 410Mbps en ga zo maar door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
MatsuMatsu85 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 18:06:
Hier nog niks, duurt wel een paar weken voordat ze alle modems gehad hebben?
Hier ook nog niet... komt vanzelf.
Ik heb de 2 OFDMA-kanalen al met de huidige software, dus daar ligt het niet aan ;)

[ Voor 15% gewijzigd door CreativeS op 05-12-2023 19:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-04 07:36
@CreativeS We wachten rustig af. De Sagemcom modem is een verademing t.o.v. die witte rommel van Ziggo dus ben al heel tevreden nu :) Zou mettertijd en firmware updates alleen maar beter moeten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 19:15:
[...]

Hier ook nog niet... komt vanzelf.
Ik heb de 2 OFDMA-kanalen al met de huidige software, dus daar ligt het niet aan ;)
KNIP gevonden
CreativeS in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

[ Voor 27% gewijzigd door stormfly op 05-12-2023 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 14:54
Komt die firmware update ook door als je modem in Bridge mode staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
garp schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:29:
[...]

Komt die firmware update ook door als je modem in Bridge mode staat?
Ik heb geen Sagemcom, maar ben bij de Ubee e.d. wél gewend dat firmware updates ook in Bridge doorkomen/gepusht worden. 't Stukje modem functionaliteit richting Ziggo wordt van Bridge niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:24
RobertMe schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:46:
[...]

Bij FttH is er net zo goed overboeking. Niet alleen "upstream" (PoP naar het internet) maar zeker bij XGS-PON waarbij de glasvezel als gedeeld medium dienst doet (1 kabel uit PoP naar tot 128 wonigen) zal er overboeking (kunnen) plaatsvinden. Net zoals er bij Ziggo overboeking kan plaatsvinden (persoonlijk merk ik er echter niks van, als het al aan de orde is in de wijk).

En v.w.b. snelheidstabellen, leuk en aardig, maar het gaat om de praktijk. En de praktijk wijst uit dat je bij Ziggo over het algemeen genomen een (iets) hogere snelheid kunt meten dan het abo (dus bij 200Mbit/s kun je bv 220Mbit/s meten, bij 1Gbit/s op een modem met 2,5Gbit/s poorten ga je ook over die 1Gbit/s heen). Bij mijn weten zet een Delta (op hun glasvezelnetwerk) wel keihard de limiet op wat geadverteerd wordt. Dus als je een 1Gbit/s abo hebt gaan er "1024 mega ethernet bits per seconde" over de kabel. Dus bruto, waarbij je dus maar ~940Mbit/s haalt in een speedtest, door het verlies aan daadwerkelijke data bits doordat deze verpakt zitten in, bv, TCP, IP en ethernet.
Hier via Delta 2 Gbps en haal zelfs 2.1Gbps

bij een kennis 1 Gbps en haalt 1.1Gbps

dus je krijgt bij Delta op XGS ook iets meer dan je betaald. dit was echter bij AON ook al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurpaard66
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
Chris.nl schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:32:
Ook met een Internet-Only pakket krijg je 'gratis' de ongecodeerde DVB-C kanalen geleverd.
Ziggo noemt dit Kabel digitaal.

[Afbeelding]

Zoals ik het beleef doet Ziggo het minder mooi voor (maar 4 kanalen in HD) om klanten naar andere pakketten te pushen. Terwijl ik in de praktijk onderstaand ongecodeerd ontvang.

KanaalZenderKwaliteit
001NPO11080i
002NPO21080i
003NPO31080i
004RTL4576i
005RTL5576i
006SBS6576i
007RTL7576i
008Veronica/DisneyXD576i
009NET5576i
010RTL8576i
011STAR Channel1080i
012RTLZ576i
013ZiggoTV1080i
014Ziggo Sport1080i
015Comedey Central1080i
016Paramount Network1080i
017Discovery1080i
020Eurosport11080i
021TLC1080i
023MTV1080i
027National Geographic1080i
029Nickelodeon1080i
030RTV Oost1080i
031Omroep Gelderland1080i
032Omroep Flevoland1080i
0371Almere TV720p
038Radio Lelystad TV576i
039Lokale Omroep Zeewolde720p
040Salland1 TV720p
041TV Hattem720p
042RTV IJsselmond TV720p
043Vechtdal TV720p
044RTV Focus1 TV720p
051VRT 11080i
052VRT Canvas1080i
053Ketnet1080i
054ARD720p
055ZDF720p
056WDR720p
057NDR720p
061BBC One1080i
062BBC Two1080i
071TV5Monde1080i
081NPO 1 extra1080i
083NPO Politiek en Nieuws1080i
302Disney Channel1080i
313Nickelodeon Ukraine1080i
503CNN1080i
504BBC News1080i
506Euronews1080i
613Stingray Classica1080i
701RTV Noord1080i
702Omrop Fryslân1080i
703RTV Denthe1080i
704RTV Oost1080i
705Omroep Gelderland1080i
706Omroep Flevoland1080i
707NH1080i
708RTV Utrecht1080i
709RTV West1080i
710RTV Rijnmond1080i
711Omroep Zeeland1080i
712Omroep Brabant1080i
713L1 TV1080i
725AT51080i
997Testbeeld1080i

Momentopname, 5 december 2023

Voor mij meer dan genoeg, ik ervaar géén behoefte om bij te betalen voor commerciële NL zenders in HD. Daarnaast heb ik een vrij slimme TV dus kan ik ook spraakcommando's gebruiken, opnemen en timeshiften.

Bespaartip voor wie via een ci+ kaart kijkt; probeer het eens zonder :+
Benieuwd wat je maandelijks bedrag dan is? Ik zie nu alleen de actie icm ziggo go en kan kiezen tussen 9 of 12 maanden 50% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
vuurpaard66 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:23:
[...]

Benieuwd wat je maandelijks bedrag dan is? Ik zie nu alleen de actie icm ziggo go en kan kiezen tussen 9 of 12 maanden 50% korting
Aanbiedingen hou ik niet echt bij, m'n maandprijs abonnement zonder korting is gelikt genoeg.

'k Ben ooit ingestapt op 50/20 internet-only voor €32,50 pm. 1e inflatiecorrectie €35, 2e inflatiecorrectie €38,50 pm nu. Snelheid is inmiddels 100/25.

Ik zie dat je nu tot 9 maand 50% kan krijgen op internet only. Ik denk dat ik persoonlijk pas weer ga vissen wanneer inflatiecorrectie(s) de eventuele nieuwprijs zonder korting inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 14:54
garp schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:11:
[...]

Helaas, werkt niet. https://ipv6-test.com zeg dat ik geen ipv6 doe...

Modem staat in Bridge mode. Zo staat het on Unifi nu. Wat doe ik fout?

Edit: ah, de interne VLANS moet ik ook even IPv6 op aanzetten. Klinkt logisch. Ga ik zometeen even proberen. https://community.ziggo.n...Unifi-UDM-tip/td-p/893749

[Afbeelding]

Ik heb weinig kennis van ipv6: zoiets gok ik? Ik wel wel de nextdns ipv6 dns servers hebben namelijk. Of moet ik de boel gewoon op Auto laten staan, pakt ie dan de USG als ipv6 DNS server? En ik heb meerdere VLANS, moet ik op allemaal enkel en alleen prefix delegation aantikken en verder niets? Wat doe ik met dat Prefix Delegation ID?

[Afbeelding]
Ik heb weer een ipv6 issue. USG-3P is vervangen door een UXG-lite en nu weigert ipv6 weer.

Op de WAN kant staat 'ie netjes correct aan, maar als ik op het LAN waar ik ipv6 actief wil hebben de boel wil aanzetten wil 'ie dit ingevuld hebben, maar ik kan niets invullen. Iemand een suggestie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfOESSApw8lr06Lisw_JgEA3X5U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qoajc7OMH4oghZpcq6ypGAPu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
-nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Chris.nl op 06-12-2023 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
garp schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:06:
[...]

Ik heb weer een ipv6 issue. USG-3P is vervangen door een UXG-lite en nu weigert ipv6 weer.

Op de WAN kant staat 'ie netjes correct aan, maar als ik op het LAN waar ik ipv6 actief wil hebben de boel wil aanzetten wil 'ie dit ingevuld hebben, maar ik kan niets invullen. Iemand een suggestie?

[Afbeelding]
Gezien je het werkende had op een vorige router wel werkende had en op de nieuwe router niet, en je aangeeft dat het probleem in de router zit (waar je een veld niet kunt invullen) denk ik dat je het het best een deurtje verder kunt proberen: [Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Dit lijkt mij in ieder geval geen Ziggo issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:32
Na een jaartje Odido glas te hebben gehad ga ik einde maand weer terug naar Ziggo door de black Friday deal. Nu krijg ik een Next mini, waar ik hiervoor de normale Next had. Zoals ik het begrijp is de beeldkwaliteit van de mini minder, maar is er nog een verschil tussen de mini en tv kijken via de app op de Chromecast in kwaliteit?

Anders blijft de mini lekker in de kast liggen.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:51
Slaapje schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:50:
Na een jaartje Odido glas te hebben gehad ga ik einde maand weer terug naar Ziggo door de black Friday deal. Nu krijg ik een Next mini, waar ik hiervoor de normale Next had. Zoals ik het begrijp is de beeldkwaliteit van de mini minder, maar is er nog een verschil tussen de mini en tv kijken via de app op de Chromecast in kwaliteit?

Het is mij nooit opgevallen dat beeld kwaliteit van Next mini minder is dan de Next en heb beide thuis nu in gebruik en ook beide op een 55" oled TV. De app heb ik allang niet meer gebruikt op de TV zelf, maar dit was altijd wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:21:
[...]

Het is mij nooit opgevallen dat beeld kwaliteit van Next mini minder is dan de Next en heb beide thuis nu in gebruik en ook beide op een 55" oled TV. De app heb ik allang niet meer gebruikt op de TV zelf, maar dit was altijd wel minder.
Sidenote: de "app" (Ziggo Go TV, niet Ziggo Go) is een paar maanden terug "geupdate" en deze ontvangt nu IIRC 1080p streams, of in ieder geval 1920x1080. Voorheen was dit voor HD zenders nog maar 1280x720. Dus als jou ervaringen ouder zijn zal dat intussen verbeterd zijn.

Maar ik meen ook wel eens gelezen te hebben dat ondanks dat de Next Mini ook op basis van IPTV is dat deze andere streams gebruikt dan Ziggo Go TV. Dus er kan (/zal?) zeker nog een verschil zijn tussen de Next Mini en Ziggo Go TV app. Het "beste" kan @Slaapje dus gewoon zelf tzt testen wat hij fijner vindt werken en of de beeldkwaliteit echt (substantieel) beter is en waar die de voorkeur aan geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:32
RobertMe schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:41:
[...]

Sidenote: de "app" (Ziggo Go TV, niet Ziggo Go) is een paar maanden terug "geupdate" en deze ontvangt nu IIRC 1080p streams, of in ieder geval 1920x1080. Voorheen was dit voor HD zenders nog maar 1280x720. Dus als jou ervaringen ouder zijn zal dat intussen verbeterd zijn.

Maar ik meen ook wel eens gelezen te hebben dat ondanks dat de Next Mini ook op basis van IPTV is dat deze andere streams gebruikt dan Ziggo Go TV. Dus er kan (/zal?) zeker nog een verschil zijn tussen de Next Mini en Ziggo Go TV app. Het "beste" kan @Slaapje dus gewoon zelf tzt testen wat hij fijner vindt werken en of de beeldkwaliteit echt (substantieel) beter is en waar die de voorkeur aan geeft.
Ja dat zelf testen is natuurlijk ook geen probleem, maar als het op voorhand duidelijk was dat er (bijna) geen verschil was, dan hoefde ik het ook niet te testen.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 22:16
Chris.nl schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:39:
[...]
'k Ben ooit ingestapt op 50/20 internet-only voor €32,50 pm. 1e inflatiecorrectie €35, 2e inflatiecorrectie €38,50 pm nu. Snelheid is inmiddels 100/25.
Same. Alleen mijn snelheid is 100/30. Ik heb de Start upload en de Basic download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 14:14

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Slaapje schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:50:

Ziggo Go is inderdaad mindere kwaliteit (bedoelt voor mobiel/tablet) waar het scherm kleiner is en het dus niet uitmaakt (volgens Ziggo) en als je via de Ziggo Go app gaat casten naar een Chromecast dan blijft het maximaal 720p.

Als je kijkt via Google TV en de voorganger Android TV dan krijg je wel 1080p bij de 12 meest gebruikte kanalen, de rest is 720p volgens mij. Die app heet dan ook Ziggo Go TV

Bij de Nexit Mini krijg je gewoon bij alles 1080p streams.
Maar ik moet toegeven dat ik het beeld gewoon mooier vindt als ik kijk via een CI+ module (DVB-C) ook al is dat maar 1080i :P

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:02
Gisteravond online mijn internetabonnement aangepast van Complete naar Elite. Vanochtend diverse bevestigingen in de mail. Hieruit maakte ik op dat ik ook een nieuw modem zou ontvangen. Na eerdere ervaringen met modem wissels vanochtend gelijk klantenservice gebeld om mijn bestelling te annuleren. Was verder geen probleem. So far so good. Tot mijn verbazing kreeg ik vanmiddag een mail dat het nieuwe modem toch onderweg is. Wederom klantenservice gebeld en ik kreeg het advies om morgen bij aflevering het pakket te weigeren.

Nu lees is her en der dat dit wel eens voor problemen zou kunnen zorgen. Het nieuwe modem wordt sowieso binnen 14 dagen actief en als de teruglevering naar Ziggo niet goed gaat ons huidige modem na 14 dagen ermee ophoudt. Nu twijfel ik of ik het pakket moet weigeren of toch aannemen en op goed geluk aansluiten?

Ook twijfel ik omdat mijn abonnement vanochtend weer is teruggezet naar Complete. Gaat dat dan wel goed? Twijfel, twijfel, twijfel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Crawl NL Waarom accepteer je het modem niet gewoon? Eerdere ervaringen zeggen niets over nieuwe wijzigingen. Juist nu door modem te weigeren, bestellingen te annuleren maak je een nog veel hogere kans op dat er iets niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crawl NL schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:17:
Gisteravond online mijn internetabonnement aangepast van Complete naar Elite. Vanochtend diverse bevestigingen in de mail. Hieruit maakte ik op dat ik ook een nieuw modem zou ontvangen. Na eerdere ervaringen met modem wissels vanochtend gelijk klantenservice gebeld om mijn bestelling te annuleren. Was verder geen probleem. So far so good. Tot mijn verbazing kreeg ik vanmiddag een mail dat het nieuwe modem toch onderweg is. Wederom klantenservice gebeld en ik kreeg het advies om morgen bij aflevering het pakket te weigeren.

Nu lees is her en der dat dit wel eens voor problemen zou kunnen zorgen. Het nieuwe modem wordt sowieso binnen 14 dagen actief en als de teruglevering naar Ziggo niet goed gaat ons huidige modem na 14 dagen ermee ophoudt. Nu twijfel ik of ik het pakket moet weigeren of toch aannemen en op goed geluk aansluiten?

Ook twijfel ik omdat mijn abonnement vanochtend weer is teruggezet naar Complete. Gaat dat dan wel goed? Twijfel, twijfel, twijfel.
Wat ik vaak gelezen heb is dat je never nooit een pakket van Ziggo moet weigeren. Doe je dat wel ziet Ziggo dat als een opzegging van het abonnement en "sluiten ze je af".

En daarnaast vraag ik mij, net zoals @Jay-B, af waarom je niet zou willen wisselen. Is het mogelijk dat de ervaringen met die vorige modem wissels met ConnectBoxen, met Puma chipset, was en je tegen problemen daarmee aan liep? Want de kans is groot dat je nu een Sagemcom krijgt, zonder Puma (maar met Broadcom) en dat dus een non-issue is. Ander kansje is dat het AOP of bekabeling verouderd is en voor storing zorgt. Maar dat kan/zal Ziggo gratis voor je oplossen, door dus een monteur langs te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Wellicht leun ik inderdaad nog teveel op oude (negatieve) ervaringen. Tijd om dat los te laten ;)

Desalniettemin, mijn abonnement is vanochtend weer teruggezet van Elite naar Complete. Het nieuwe modem zal hierin geen onderscheid maken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crawl NL schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:52:
Wellicht leun ik inderdaad nog teveel op oude (negatieve) ervaringen. Tijd om dat los te laten ;)

Desalniettemin, mijn abonnement is vanochtend weer teruggezet van Elite naar Complete. Het nieuwe modem zal hierin geen onderscheid maken, toch?
Het nieuwe modem is niet gekoppeld aan het abo nee. Serienummer staat bij Ziggo geregistreerd op jouw abo en als modem opstart download die het juiste profiel (met bv dan de max snelheden).

Trigger van de modemwissel zal wel het aanpassen van het abo zijn. Bij Elite geven ze (altijd? / bij voorkeur?) de Sagemcom. Die heeft o.a. 1 2,5Gbit/s poort. Sluit je daar een apparaat op aan dat ook 2,5Gbit/s doet zul je met een speedtest ook op 1Gbit/s of (iets) hoger uitkomen. Is een van de poorten 1Gbit/s (zoals de oude modems alleen 1Gbit/s hebben) haal je maximaal ~940Mbit/s door de overhead van ethernet, IP, TCP etc. (dus 1Gbit/s incl ethernet "bruto" op de poort blijft ~940Mbit/s "netto" aan over als je download / ... na aftrek van alle protocollen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
RobertMe schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:04:
[...]

Het nieuwe modem is niet gekoppeld aan het abo nee. Serienummer staat bij Ziggo geregistreerd op jouw abo en als modem opstart download die het juiste profiel (met bv dan de max snelheden).

Trigger van de modemwissel zal wel het aanpassen van het abo zijn. Bij Elite geven ze (altijd? / bij voorkeur?) de Sagemcom. Die heeft o.a. 1 2,5Gbit/s poort. Sluit je daar een apparaat op aan dat ook 2,5Gbit/s doet zul je met een speedtest ook op 1Gbit/s of (iets) hoger uitkomen. Is een van de poorten 1Gbit/s (zoals de oude modems alleen 1Gbit/s hebben) haal je maximaal ~940Mbit/s door de overhead van ethernet, IP, TCP etc. (dus 1Gbit/s incl ethernet "bruto" op de poort blijft ~940Mbit/s "netto" aan over als je download / ... na aftrek van alle protocollen).
Trigger was inderdaad gisteravond toen ik online mijn internet abonnement heb gewijzigd van Complete naar Elite. Vanochtend dus, door schrik, weer terug laten zetten naar Complete. Dit kon dus niet voorkomen dat ik toch een nieuw modem krijg die geschikt is voor Elite.

Ik accepteer morgen gewoon het nieuwe modem. Deze sluit ik van het weekend wel aan. Als deze goed draait dan kan ik online het abonnement op een later tijdstip weer opnieuw naar Elite zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:23
Hier ook nieuwe Sagemcom sinds vandaag.
Browser lijkt soepeler dan op de oude witte box (neem aan dat dr wat rappere chips in die nieuwe zitten).
Download ook prima, 900-nogwat. Alleen ping is hoger dan bij de oude (van 13 -> 20ms).
Is daar nog iets aan te doen?

Geen last van, maar nog niet mee gegamed. Ook geen idee of je dat merkt trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
Gisteren het nieuwe modem (Sagemcom) aangesloten. Werkte binnen 15 minuten. Wat ook handig is dat via de Ziggo app er een back-up gemaakt kan worden van de netwerkinstellingen. Ik heb hier 3 Deco’s staan in huis en het was niet nodig om ook maar iets handmatig aan te passen.

Al met al, zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ziggo GO TV App geeft foutcode 2004 i.c.m Sony Android TV
rechtstreeks kijken via bedraad internet, rechtstreeks op Android TV, Ziggo Go TV App, dus niet via mediabox.

Gisteravond precies hetzelfde probleem op een Sony Android TV met de Ziggo Go TV App (Android TV). De TV is bedraad aangesloten. Bij Masked Singers op RTL4 geconstateerd, zowel bij "direct" TV kijken, als ook via de Gids kijken. Foutcode 2004. Meteen opnieuw starten gaat het heel even goed. Denk dat ik wel 10 maal het programma opnieuw gestart heb (rechtstreeks kijken). De Ziggo Go TV App is NIET geupdate (automatische updates staan uit), dus het moet wel iets zijn aan de server kant. Daarna gecontroleerd, ik had de laatste versie van de Ziggo Go TV App (Android TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:26:
Ziggo GO TV App geeft foutcode 2004 i.c.m Sony Android TV
rechtstreeks kijken via bedraad internet, rechtstreeks op Android TV, Ziggo Go TV App, dus niet via mediabox.

Gisteravond precies hetzelfde probleem op een Sony Android TV met de Ziggo Go TV App (Android TV). De TV is bedraad aangesloten. Bij Masked Singers op RTL4 geconstateerd, zowel bij "direct" TV kijken, als ook via de Gids kijken. Foutcode 2004. Meteen opnieuw starten gaat het heel even goed. Denk dat ik wel 10 maal het programma opnieuw gestart heb (rechtstreeks kijken). De Ziggo Go TV App is NIET geupdate (automatische updates staan uit), dus het moet wel iets zijn aan de server kant. Daarna gecontroleerd, ik had de laatste versie van de Ziggo Go TV App (Android TV).
Jup, en niet alleen op Sony maar ook op een Nvidia Shield. Gisteravond hetzelfde probleem. Meerdere zenders die steeds "uitvielen" met code 2004.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:33
Ook met de Next mini had ik gisteravond op Ned 2 dat er om de paar minuten 'even wachten' in beeld kwam, en dan bleef hangen. Op andere zenders had ik geen last. Nu zat ik toevallig wel de documentaire over de sleepwet te kijken, weet niet of ik daarom misschien gelijk werd afgetapt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 18:42
Hier maar besloten om weer terug te gaan naar Ziggo, vanaf Caiway. Net op tijd i.v.m. de aanbieding die nog loopt. Prijstechnisch kan er gewoon niets tegenop en de lagere upload neem ik maar voor lief.

Voor omgerekend €27,42 per maand naar Internet Elite & TV Complete + 12 maand Disney+ voor de kinderen is gewoon een heel erg goede aanbieding.(500 ING rentepunten + €100,- CB) Over 12 maanden maar weer eens kijken, dan ligt hier de 2e glasvezelkabel ook :+

[ Voor 3% gewijzigd door JvdW op 09-12-2023 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:25
Om 05:15 uur vanmorgen is mijn modem gereboot.
De nieuwe firmware is geinstalleerd: LG-RDK_7.6.15-2306.5
Ook een nieuw ipadres gekregen. Het modem staat in router mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:30

Mr. Freeze

¡GO!

JvdW schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:43:
Hier maar besloten om weer terug te gaan naar Ziggo, vanaf Caiway. Net op tijd i.v.m. de aanbieding die nog loopt. Prijstechnisch kan er gewoon niets tegenop en de lagere upload neem ik maar voor lief.

Voor omgerekend €27,42 per maand naar Internet Elite & TV Complete + 12 maand Disney+ voor de kinderen is gewoon een heel erg goede aanbieding.(500 ING rentepunten + €100,- CB) Over 12 maanden maar weer eens kijken, dan ligt hier de 2e glasvezelkabel ook :+
Disney is niet alleen voor de kids leuk hoor, staat veel moois voor volwassenen op.

Waar zie je die cashback actie ergens? Die heb ik net even gemist.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:58
W1ck1e schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 10:48:
Om 05:15 uur vanmorgen is mijn modem gereboot.
De nieuwe firmware is geinstalleerd: LG-RDK_7.6.15-2306.5
Ook een nieuw ipadres gekregen. Het modem staat in router mode
welk modum heb je in gebruik?

ik had van de week, dacht eergisteren dat rond middernacht dat er een onderbreking was bij mijn internet aansluiting, was aan het streamen, en de verbinding viel kort weg, ook de surround boxen, welke via het thuisnetwerk werken stopten spontaan ermee. dat zag ik ook op de tv middels de vermelding dat de connectie tussen tv en de surround boxen ermee stopte.

maar zelf geen nieuwe update kunnen vinden.
gebruik een arris tg3492lg zg, uit 2020, mischien maar eens tijd voor de nieuwste versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:25
dinandus schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:48:
[...]

welk modum heb je in gebruik?

ik had van de week, dacht eergisteren dat rond middernacht dat er een onderbreking was bij mijn internet aansluiting, was aan het streamen, en de verbinding viel kort weg, ook de surround boxen, welke via het thuisnetwerk werken stopten spontaan ermee. dat zag ik ook op de tv middels de vermelding dat de connectie tussen tv en de surround boxen ermee stopte.

gebruik een arris tg3492lg zg, uit 2020, mischien maar eens tijd voor de nieuwste versie?
Googlen op "LG-RDK_7.6.15-2306.5" geeft dit. Dus de "SmartWifi modem - Sagemcom F3896LG-ZG", de zwarte gigamodem. Als ik mij niet vergis heb ik die al weer een jaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
dinandus schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:48:
Hier heb je een mooi overzicht van de modems die Ziggo in gebruik heeft. Het kan enige weken duren voordat de nieuwe software op de Sagemcom (Giga v2) staat. Ik heb 'm zelf ook nog niet. Komt vanzelf. Alles werkt.

Afbeeldingslocatie: https://providerforum.nl/attachments/1701851992736-png.40623/

Voor jouw Arris Connectbox Giga is recent (10.2023) nog een update (01.04.092.09) geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 09-12-2023 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Na heel erg veel post is het tijd voor een frisse start. Dus we gaan verder in: [Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 11
Pagina: 1 ... 320 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic