Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Mede-auteurs:
  • MediaZoo
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:59

MediaZoo

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13:41

MdO82

https://www.ziggo.nl/content/www-ziggo-nl/_jcr_content/template_logo/image.img.png/1426172156026.png

Na bijna 3 jaar en ruim 16000 reacties
en alle veranderingen in de kabelmarkt werdt het tijd voor een nieuw en vers topic.

Inhoud

Terug naar boven

Inleiding

Ziggo ontstond op 1 februari 2007 uit een fusie van @Home, Casema en Multikabel. Op 16 mei 2008 gingen deze drie bedrijven verder onder een nieuwe naam: Ziggo. Tussen februari 2007 en mei 2008 stond de organisatie bekend onder de holdingnaam: Zesko.
Behalve dat Ziggo diensten levert aan particulieren is er ook een groot scala aan mogelijkheden voor de zakelijke markt. Binnen dit topic worden vooral de particuliere diensten; (Digitale)TV/Radio, Internet, Telefonie en Mobiel Internet besproken.

Sinds 13 April 2015 is Ziggo overgenomen door Liberty Global (Eigenaar van UPC).
Liberty Global heeft na de overname UPC en Ziggo samengevoegd.
Het merknaam UPC is sinds 13 April 2015 verdwenen van de markt en is als een bedrijf doorgegaan onder de naam Ziggo.

Omdat er verschillen zitten in de netwerken in het voormalige UPC en Ziggo gebied spreken we in dit topic over fUPC en fZiggo (formerUPC en formerZiggo).

Ziggo is actief in de oranje gekleurde gebieden op de kaart.

Terug naar boven

Producten

Ziggo levert (Digitale)TV/Radio, TV+Internet, Telefonie en Mobiele Telefonie en Internet.
Het is alleen mogelijk om het TV abonnement los af te sluiten, voor de overige producten geldt dat je er verplicht een TV abonnement bij af moet sluiten.

(Digitale)TV/Radio
Naam abonnementKabel TVPlay StartPlay Complete
Aantal zenders
ca. 4 HD & 30+ digitale zenders
ca. 29 HD & 70+ digitale zenders
ca. 29 HD & 70+ digitale zenders
Prijs per maand
€18,70
€6,25*
€16,25*

*Exclusief de kosten van uw TV Standaard- of Alles-in-1-abonnement.

Bij het Play Start abonnement krijg je een Standaard Mediabox in bruikleen op dit moment is dit een Humax 5300C.
Bij het Play Complete abonnement krijg je een Horizon Mediabox in bruikleen met deze ontvanger kan je ook interactief tv-kijken.

Meer informatie over (Digitale)TV/Radio vind je hier

Digitale en analoge zenderoverzichten kan je hier vinden
Terug naar boven

Ziggo Frequentie en netwerk-ID
  • Frequentie: 474.00*
  • Netwerk-ID: 5555*
  • Modulatie: 64-QAM
  • Symboolsnelheid: 6875
Ziggo Zenders zonder smartcard bekijken (FTA Zenders)
  • Frequentie: 474.00*
  • Netwerk-ID: 4444*
  • Symboolsnelheid: 6875
Ziggo (fUPC) Frequentie en netwerk-ID
  • Frequentie: 164.00*
  • Netwerk-ID: 5555*
  • Symboolsnelheid: 6900
Ziggo (fUPC) Zenders zonder smartcard bekijken (FTA Zenders)
  • Frequentie: 164.00*
  • Netwerk-ID: 4444*
  • Symboolsnelheid: 6900
Terug naar boven

Internet
Naam PakketStartCompleteMax
Snelheid
Download: 40 Mbit/s
Upload: 4 Mbit/s
Download: 150 Mbit/s
Upload: 15 Mbit/s
Download: 300 Mbit/s
Upload: 30 Mbit/s
Prijs per maand
€39,95
€51,50
€60,45

Terug naar boven

TV+Internet
Naam PakketStartCompleteMax
Snelheid
Download: 200 Mbit/s
Upload: 20 Mbit/s
Download: 400 Mbit/s
Upload: 40 Mbit/s
TV
TV Standaard
TV Standaard
TV Standaard
Ontvanger
Standaard Mediabox
Horizon Mediabox
Horizon Mediabox
Telefonie
Nee
Nee
Nee
Prijs per maand
€46,50
€61,50
€81,50

Terug naar boven

Telefonie
Telefonie kost bij Ziggo €10,95.
Aangezien dit niet los te bestellen is ben je verplicht hier minimaal een TV abonnement bij af te sluiten.
Daarnaast bieden ze nog VolopBellen voor €10,95* extra.
*Meerprijs ten opzichte van uw Telefonie abonnement (of uw Alles-in-1-abonnement).

Meer informatie over Telefonie vind je hier
Terug naar boven

Alles-in-1
Ziggo biedt natuurlijk ook nog de zogenaamde Triple play abonnementen aan.
Hier zit TV, Internet en Telefonie in.

Naam PakketAlles-in-1 StartAlles-in-1 CompleteAlles-in-1 Max
Snelheid
Download: 150 Mbit/s
Upload: 15 Mbit/s
Download: 300 Mbit/s
Upload: 30 Mbit/s
TV
TV Standaard
TV Standaard
TV Standaard
Ontvanger
Standaard Mediabox
Horizon Mediabox
Horizon Mediabox
Telefonie
Ja*
Ja*
Ja*
Prijs per maand
€47,50
€62,50
€82,50

*Gratis bellen naar de helpdesk (1200)

Meer informatie over Alles-in-1 vind je hier
Terug naar boven

Ziggo Mobiel

Ziggo Mobiel abonnementen worden niet meer afgesloten sinds de samenwerking met Vodafone.
Meer informatie hierover vind je hier
Terug naar boven

Contractduur

De abonnementen van Ziggo zijn elke dag opzegbaar. Houd rekening met een opzegtermijn van 1 maand.
Het kan zijn dat je een contract voor 12 maanden afsluit. Dit is het geval wanneer je gebruikt maakt van aanbiedingen. Vraag dit bij een nieuwe aanvraag altijd aan de medewerker.
De maand opzeg termijn gaat in op de dag dat Ziggo uw opzegging ontvangt. Opzegging op 13 mei betekent dat 12 juni de eerst mogelijke einddatum van het abonnement is. Uiteraard is het ook mogelijk een latere einddatum te kiezen.
Terug naar boven

Modems

Ziggo levert op dit moment de Connect Box of een Cisco EPC3928

In het verleden kreeg je in het fUPC gebied de volgende modems geleverd.
De Cisco EPC3925 of de Technicolor TC7200.

In het verleden kreeg je in het fZiggo gebied de volgende modems geleverd.
De Ubee EVW321b of EVW3226 of Technicolor TC7210 of de Cisco EPC3928

Alle modems hebben Wi-Fi en zijn tevens een router.
Wanneer je liever je eigen router wil gebruiken dan kan je de modem in fZiggo gebied door de helpdesk in de zogenaamde bridge-mode laten zetten, modems in fUPC gebied kun je zelf in bridge-mode zetten.

De nieuwste firmware voor de Ubee EVW321b is: 9.12.709
De nieuwste firmware voor de Ubee EVW3226 is: ?
De nieuwste firmware voor de Technicolor is: STF0.76.09

De nieuwste firmware voor de Connect Box is: CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-NOSH

Handleidingen voor de modems vind je hier

Modems die niet meer geleverd worden:
Ubee: EVM3200 (Non Wi-Fi)
laatste firmware: 4.111.5002
Terug naar boven

De volgende DNS servers worden op dit moment gebruikt door Ziggo:

IPv4:
62.179.104.196 UPC
213.46.228.196 UPC
84.116.46.20 Ziggo (na de grote DDOS aanval)
84.116.46.21 Ziggo (na de grote DDOS aanval)
89.101.251.228 Ziggo (na de grote DDOS aanval)
89.101.251.229 Ziggo (na de grote DDOS aanval)
84.116.46.22 Ziggo (na de grote DDOS aanval)
84.116.46.23 Ziggo (na de grote DDOS aanval)
212.54.44.54 Ziggo (voor de grote DDOS aanval)
212.54.40.25 Ziggo (voor de grote DDOS aanval)
212.54.35.25 Ziggo (voor de grote DDOS aanval)

IPv6
2001:b88:1002::10
2001:b88:1202::10
2001:730:3e42:1000::53

Terug naar boven

Contactgegevens

Als je een vraag wil stellen aan Ziggo dan kan je op de volgende manieren in contact komen met Ziggo

Telefonisch: 0900-1884 (Gebruikelijke belkosten) of 1200 (gratis) als je Vaste telefonie klant bent.
Iedere dag: 07.00 – 23.00 uur
Contactformulier: die vind je hier
Ziggo winkels: vind je op de onderstaande adressen
  • Ferdinand Bolstraat 79 in Amsterdam
  • Venestraat 41 in Den Haag
  • Rechtestraat 56 in Eindhoven
  • Ruiterskwartier 127 in Leeuwarden
  • Lijnbaan 117 in Rotterdam
  • Zuidplein Hoog 441 in Rotterdam
  • Je kan ook bij de MediaMarkt terecht
Klantenbalie: die vind je op onderstaande adressen
  • Mathildelaan 83-85 in Eindhoven
  • Winschoterdiep 60 in Groningen
  • J. Duikerweg 1 in Heerhugowaard
  • Atoomweg 100 in Utrecht
Ziggo studio: die vind je op onderstaande adressen
  • Ziggo Studio Zwolle: Diezerstraat 40 8011 RG Zwolle
  • Ziggo Studio Den Haag: Venestraat 41 2511 AR Den Haag
Terug naar boven

Veelgestelde vragen

:? Hoe werkt kabelinternet
Op deze pagina (in het engels) vind je hoe kabelinternet ongeveer werkt

:? Wat is DOCSIS
Wikipedia

:? Wat zijn de SMTP/POP/IMAP adressen van Ziggo
De standaardinstellingen van de Ziggo mailserver zijn:
POP
  • servertype voor inkomende e-mail: pop.ziggo.nl
  • servertype voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl
IMAP
  • servertype voor inkomende e-mail: imap.ziggo.nl
  • servertype voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl
:? Heeft Ziggo ook nieuwsgroepen
Sinds de overname van Ziggo door Liberty Global worden er geen nieuwsgroepen meer aangeboden bij nieuwe abonnementen.

:? Hoe lees ik de DOCSIS waardes uit
Wanneer je een slechte/trage internetverbinding ervaart is het verstandig om ook even naar je DOCSIS waardes te kijken.
Voor de Ubee:
  • Open een browser en ga naar http://192.168.178.1 (mits je dit niet hebt veranderd)
  • Log in met gebruikersnaam: ziggo en wachtwoord: draadloos (mits je dit niet hebt veranderd)
  • Ga naar "Geavanceerde Intellingen"
  • Ga naar "Basic"
Voor de Cisco:
  • Open een browser en ga naar http://192.168.178.1 (mits je dit niet hebt veranderd)
  • Log in met gebruikersnaam: ziggo en wachtwoord: draadloos (mits je dit niet hebt veranderd)
  • Ga naar "Geavanceerde Intellingen"
  • Ga naar "Status"
  • Ga naar "Docsis Signal"
Voor de Technicolor:
  • Ga naar geavanceerde instellingen en klik op "connection"
Voor de Connect Box:Je komt dan automatisch op de pagina met je DOCSIS waardes
Wat zijn dan ideale waardes?
Downstream Power Waardes:
-10 dBmV to +10 dBmV "Aanbevolen".
-11 dBmV to -14 dBmv / +11 dBmV to +14 dBmV "Acceptabel".
-15 dBmV & +15 dBmV "Maximum"
De streefwaarde is 0dBmV
Downstream SNR Waardes:
30 dB minimum. 33 dB of hoger aanbevolen
Upstream Power Waardes:

DOCSIS3.0 modems: EWV321 EPC3925/3928 EVVW3226 CNGV4 TC7200 TC7210 Connect Box
Acceptabel bereik: 38-49dBmV
Maximale waarde (regelmatig uitval en terugschakelen naar 1CH): 51dBmV
Uiterste waarde (continu uitval en komt moeilijk online): 55.8dBmV

:? Hoe meet ik het beste mijn snelheid
Er zijn verschillende sites om je snelheid te meten maar ze zijn niet allemaal even betrouwbaar.
Meet eerst via http://speedtest.ziggo.nl/
Download daarna verschillende testbestanden, hieronder een aantal servers waar je die bestanden kan downloaden:? Waar kan ik eenvoudig kabels en dergelijke aanschaffen
Via de volgende webshops schaf je eenvoudig kabels en dergelijke aan welke goedgekeurd zijn voor en door Ziggo

Cable Home
Coaxkabel Winkel
Sluitallesaan.nl

:? Waar vind ik alle voorwaarden van Ziggo
Alle voorwaarden voor de Ziggo producten vind je op deze pagina

:? Heeft Ziggo nog meer extra diensten
Jazeker!
Een aantal zijn al besproken in deze post maar een volledig overzicht van de extra diensten zoals "Internet beveiliging" en "Muziek" vind je hier

:? Waar vind ik een overzicht met alle storingen en geplande werkzaamheden
Die kan je hier vinden

:? Welk modem en/of Horizon krijg ik opgestuurd
Het is van te voren niet duidelijk welk modem of horizonbox je geleverd krijgt.
Dit is afhankelijk wat Ziggo op de plank heeft liggen aan voorraad.

:? f-what ?
Ziggo bestond voordat Liberty Global het overnam uit de fusie van voormalig Multikabel, @home en Casema. Dit was toen samengevoegd onder de nieuwe naam Ziggo (werknaam Zesko) naast Ziggo had je ook UPC wat in een groot gebied actief was.
Omdat Ziggo intern nog uit 2 bedrijven bestaat (voormalig UPC en voormalig Ziggo) kan de verspreiding van apparatuur nog verschillen.
Om aan te geven in welk gebied je zit spreken we nu over former ziggo en former UPC oftewel voormalig Ziggo of voormalig UPC-gebied.

Terug naar boven

Gerelateerde topics

[Ziggo Horizon] Ervaring en discussie
[Ervaringen] Ziggo Mobiel
Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7
Ziggo internet + vast bellen voor €15,- per maand
Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel
\[DVB-C] Ziggo CI+ Praat
[DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
[DVB-C] Ziggo Mediabox Next

Terug naar boven

Ziggo Webcare

Ziggo heeft een Webcare-team dat actief is op twitter en op diverse fora.
Het Ziggo Webcare-team is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 9.00 tot 17.30 uur (m.u.v. officiële feestdagen).
Het twitteraccount van Ziggo Webcare is: @ZiggoWebcare
Ze zijn actief op de volgende fora:Terug naar boven

Tot slot

Ook al heb ik geprobeerd dit bericht zorgvuldig te produceren met de meest actuele gegevens dan kan het nog zijn dat ik ergens iets over het hoofd heb gezien of niet juist heb verwoord.
Wanneer je verbeteringen hebt of aanvullingen hebt stuur me dan een https://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif dan pas ik het zo spoedig mogelijk aan. Of nog beter: word mede-auteur :*)

Terug naar boven

https://www.ziggo.nl/content/www-ziggo-nl/_jcr_content/template_logo/image.img.png/1426172156026.png

[Voor 255% gewijzigd door MdO82 op 08-05-2019 14:50]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Beginpost zal ik nog updaten waar nodig samen met de mede-auteur(s). :)

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:40
MdO82 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:22:
@wopper Ik loop tegen een probleempje aan met de DNS-servers van Liberty.
Zullen we dat even doen via een DM of via Smokeping installeren om latency / ping te meten van ISP ? :)
Publiek is handiger voor anderen ;-) @ mij maar even in dat topic.

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10:36
kzin schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:20:
Op het T-mobile forum kreeg ik de tip dat analoge radio mogelijk wel blijft werken, ook al heb ik geen ziggo abonnement meer.
Dat blijft gewoon een gok. Hier heeft Ziggo na een jaar nog steeds het signaal er niet af gehaald, maar voor hetzelfde geld draaien ze bij jou de eerste week de kabel al los van de eindversterker. Het hangt er maar net vanaf of ze voor een andere reden in die kast moeten zijn.

• MediaZoo
In fUPC kan dat inderdaad in fZiggo nog niet. Dit heeft de maken met de inrichting van de systemen voor het activeren van de modems.

In fUPC gebied bepaald Ziggo welk modem je gebruikt. Je kunt hier niet zelf een ander modem registreren door middel van activatie codes. Een na het wisselen van een modem is de oude dan ook direct waardeloos voor de klant. Zelfs monteurs kunnen niets met oude ingenomen modems. Deze moeten eerst weer "vrij gegeven" worden voor gebruik voor de er iets mee kunnen doen.

In fZiggo gebied heb je (krijg je) bij aanvang van het abonnement codes om apparatuur te activeren. Om problemen met de Horizon als modem te voorkomen als de klant zelf gaat klooien met wissels van apparatuur. Aangezien het Liberty Global graag zijn eigen apparatuur in beheer houdt is de kans aanzienlijk dat in de toekomst modems niet meer zelfstandig geactiveerd kunnen worden. Dit ook omdat de achterliggende systemen nog niet uniform zijn en dat wel wenselijk is voor de bedrijfsvoering. Daarnaast speelt ook mee dat in tegenstelling tot de gemiddelde fUPC klant de fZiggo klant zijn of haar installatie niet retourgeschikt is. Om problemen bij klanten te voorkomen ligt de keuze dan ook voor de hand om niet alle diensten direct op 1 apparaat te zetten.

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Tsja dacht er nog wat creatiefs mee te doen. Stuur 'm dan denk ik zelf wel terug naar hun antwoordnummer ondanks dat ze 'm niet terug hoefden, mogen ze 'm zelf laten recyclen. Ding bleef tenslotte hun eigendom.

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik verhuis mijn vraag uit het vorige topic even mee naar dit nieuwe topic:

Ik kijk regelmatig via Fox Sports Go voetbal, via de Fox app op mijn Samsung TV.
De resolutie is op zich redelijk en acceptabel, de op het oog lage framerate zorgt er toch voor dat het allemaal nét niet helemaal soepel loopt. Ik vermoed dat dit een algemene 'beperking' is van Fox Sports Go en dat iedereen dit ervaart (tenzij je wat minder kritisch bent ;))?

• Capstie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 07-04 22:33
hcQd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:48:
[...]

Dat blijft gewoon een gok. Hier heeft Ziggo na een jaar nog steeds het signaal er niet af gehaald, maar voor hetzelfde geld draaien ze bij jou de eerste week de kabel al los van de eindversterker. Het hangt er maar net vanaf of ze voor een andere reden in die kast moeten zijn.
In de steden is dit meestal maar een jaar max. Afgelopen jaar zijn er rond september/oktober een aantal studenten ingehuurd om alles om te zetten, project Zwartkijken genaamd :')
Buiten gebieden en kleinere steden kan inderdaad flink wat tijd tussen zitten

• MdO82
Santho schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:23:
Ik heb in april 2016 mijn Alles-in-1 start pakket uitgebreid naar TV met een Horizon mediabox. Daarvoor kreeg ik een e-mail met een "persoonlijk aanbod"
Daarbij zou ik de eerste 3 maanden maar €34,95 per maand betalen en daarna €59,95 €54,95

Nu kom ik er eigenlijk pas achter dat ik enkel een Horizon mediabox heb ontvangen, maar dat ik nog wel doodleuk Internet start (40 / 4 Mbit/s) ontvang. Terwijl 'nieuwe klanten' die €59,95 per maand betalen ook een Alles-in-1 Complete pakket ontvangen met een een Horizon Media Box, Movies & Series XL gratis voor 1 jaar.

Ik ga zo dadelijk dan ook contact opnemen met Ziggo en uiteraard vriendelijk verzoeken om mijn pakket op te waarderen naar een Alles-in-1 Complete pakket.

Ik vind het alleen erg kwalijk dat ik hier zelf achter moet komen en dat dit niet meteen wordt gedaan of rechtgetrokken voor alle bestaande klanten die gebruik hebben gemaakt van het aanbod in 2016.

EDIT:
Ik heb contact opgenomen en mijn pakket opgewaardeerd naar een Connect & Play Complete voor €59,95 per maand. Aangezien er voor mij een prijsverschil bestond van maar 5 hele euro's tussen 40Mbit/s en 150Mbit/s internet! 8)7

Ziggo kan bestaande klanten echter geen Movies & Series XL voor 1 jaar gratis aanbieden. Wat je krijgt als bestaande betalende klant bij Ziggo als je opwaardeert naar een duurder pakket is: 1 maand gratis Movies & Series XL en geen eenmalige activatiekosten van €17,50. Het is bovendien ook niet mogelijk om de optie te kiezen van de eerste 3 maanden maar €34,95 per maand te betalen. Die is ook alleen beschikbaar voor nieuwe klanten.

Kortom, als bestaande klant voel ik mij zeer ondergewaardeerd. :(
Zoals hierboven gewoon nog eens een keer bellen met de lijn opzeggingen ;)
Die kunnen net wat meer doen

2250 WP Zuid PVoutput

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
Hehe ja, er viel toen een mooi kaartje in de bus en een paar weken later afgesloten }:| . Was toch wel leuk om Ziggo Sport er bij te hebben :D , maar voor de DVB-C op meerdere tv's niet van toepassing. Toevallig net afgesloten een paar dagen voor de Premier League begon ...

[Voor 43% gewijzigd door apis29 op 23-02-2017 22:26]

• janwillem_v
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 27-03 10:00

janwillem_v

Mine mine mine mine

Volgens mij is er een landelijke storing. Wij kampen al een poosje met veel sites die niet te bereiken zijn. Ook op allestoringen.nl is er een explosie aan meldingen bij Ziggo, maar kan er nog niets over vinden.

• DJVG
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 08-04 15:11

DJVG

Gewoon DJVG

Ziggo heeft wat routingsproblemen, heeft niks met DNS te maken. Ergens heeft iemand met z'n pootjes aan wat filtertjes gezeten. Wij zijn private peer met Ziggo/LG en is iets goed mis met hun routes.

Edit: En klanten kunnen ons dus niet/moeilijker bereiken.

[Voor 13% gewijzigd door DJVG op 24-02-2017 10:33]

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

• Vullisbak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:19
De laatste weken enorm veel problemen met routering. Een aantal requests worden met goede snelheid afgehandeld en dan worden er weer een flink aantal het afvoerputje ingeleid. De Ziggo DNS is voor de verandering een keer geen issue. De TCP retransmits zijn op die momenten enorm.

Ziggo heeft stevige problemen om het verkeer tijdens de avonduren af te handelen in mijn wijk/regio. is druk bezig met het verbeteren van het netwerk gedurende de piek momenten, en heeft daar wat collateral damage in het proces, of de kwaliteit van de beheerders is rap achteruit aan het hollen.

De onvrede begint in ieder geval weer vlot te groeien en met dark fiber in mijn meterkast begin ik inmiddels aardig mijn aversie tegen settop boxen (nu CI+) opzij te zetten en overweeg ik over te stappen.

(en dan laat ik voor nu de regelmatige onderbrekingen voor het TV signaal maar achterwege; ondanks voorgeschreven kabelkeur kabels met goede shielding)

Wat mij betreft mag Ziggo nu eindelijk eens wat openheid geven over dit soort problemen. Het eeuwige zwijgen en bagatelliseren door Ziggo geeft me niet de indruk dat ze de boel onder controle hebben.

[Voor 18% gewijzigd door Vullisbak op 24-02-2017 10:50. Reden: TV signaal ervaring toegevoegd]

• degroot
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Lejavh schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:50:
In Oud-Gastel lijkt het probleem inmiddels (grotendeels) opgelost te zijn.
Confirmed! , maar dat is 1 en dezelfde fysiek verbinding :+

[Voor 11% gewijzigd door degroot op 24-02-2017 10:58]

www.degroot-it.nl

• PauseBreak
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 09-04 22:21
rajackar schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:54:
Hier in Utrecht ook problemen.
Die storings checker bij Ziggo is helemaal mooi: "Er is iets mis gegaan."

[afbeelding]
Haha, die melding kreeg ik ook. Daarom ging ik hierheen, maar is dus een algemeen Ziggo probleem.

VPNs werken ook niet kom ik nu achter. Lekker vroeg weekend zo :9

Oh ja, Ziggo privé, Hengelo (ov).

Nee, merp!

• Devil N
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:20
Yup, hier in Utrecht ook sinds ongeveer 10:00 problemen. Sommige sites doen het prima (Tweakers, yay!) anderen reageren traag of helemaal niet. Skype wil ook niet meer verbinden. Ik heb m'n modem en router allebei al gereset, maar zonder resultaat. Beetje vervelend omdat ik uitgerekend vandaag een thuiswerkdagje gepland had, en internet best wel nodig heb voor m'n werk.

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:45

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

PauseBreak schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:06:
[...]

Waarom liggen de verbindingen naar Duitsland er hier dan uit? Of routeert Ziggo dat standaard via Amsterdam?
Ziggo heeft zijn verbindingen via de AMS-IX lopen ja... dus alle Ziggo backbones hebben een lijntje bij de AMS-IX en die zorgt voor de verbinding naar de rest van de wereld (dus ook binnen Nederland).

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• tuinïnen
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 08:25

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Zakelijk ligt er hier (Roermond) grotendeels uit. Thuis echter (2km afstand) gewoon alle websites bereikbaar.

Edit: nu werkt ook zakelijk weer

[Voor 14% gewijzigd door tuinïnen op 24-02-2017 12:39]

PV Output |

• Devil N
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:20
Heej, het een en ander begint weer te werken. Sites laden weer, Skype kan weer verbinding maken. YouTube doet het weer. Het lijkt alsof de problemen opgelost zijn, hier in Utrecht althans.

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13:58
We zien hier (Hoofddorp) weer op.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

nimmolon schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:04:
Ziggo zakelijk glas in Bergen op Zoom hier met flinke routering problemen. Veel sites niet bereikbaar evenals onze VoIP provider....lekker rustig dus.
Particulier nog niets in die regio.

[Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 07-12-2018 10:53]

• ArnevdS
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 13:36
Delft Ziggo Zakelijk doet het weer.

• XVI
  • Registratie: augustus 2011
Lijkt inderdaad weer prima.

• krietjur
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07-04 16:19

krietjur

Where am I?

Hebben ze hier net de helft van de mensen naar huis gestuurd omdat ze niet konden werken, doet de verbinding het weer :P

• BiLLY_daKid
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 07-04 19:21
Hier omgeving Ede ook weer signaal. Mail doet het ook weer, want krijg net de factuur van Ziggo binnen. Ze weten het ook wel te timen!
Update 13.00: Volgens Ziggo zijn de problemen te herleiden tot een storing bij internetknoopppunt AMS-IX van vrijdagmorgen 10.00.

Aldus Tweakers :+

• wopper
Oehoei denk eens met mij mee? Is Ziggo nu zo schuw voor open communicatie naar buiten toe dat ze zich achter een kleine AMS-IX outage gaan verschuilen vandaag?

De AMS-IX heeft een outage gehad op hun route reflectors, een dienst die Ziggo niet bij ze afneemt. Zie het nieuws item op de frontpage. Maar grappig genoeg wijst Ziggo naar de AMS-IX en de AMS-IX wijst (ik denk terecht) terug van " ho even je verdraait de feiten"

Ze hebben gewoon forse problemen gehad op hun eigen core routers, en wijzen ten onrechte naar de AMS-IX, bizar slechte actie voor het Ziggo imago he?

Laat me het eens opnoemen, ik kom vanuit fZiggo gebied dat kan wellicht nog schelen.

AMS-IX sessie is gewoon up gebleven:

code:
1
2
3
4
5
6
7
traceroute to surfnet.nl (145.100.190.243), 64 hops max, 52 byte packets
 1  172.16.1.1 (172.16.1.1)  1.273 ms  0.964 ms  0.838 ms
 2  * * *
 3  mnd-rc0001-cr101-xe-3-1-4-0.core.as9143.net (213.51.190.153)  15.305 ms  8.751 ms  8.343 ms
 4  asd-tr0042-cr101-ae7-0.core.as9143.net (213.51.158.2)  10.036 ms  9.251 ms  12.211 ms
 5  ae2.jnr02.asd001a.surf.net ([b]80.249.208.50[/b])  10.798 ms  9.439 ms  9.577 ms
 6  v1131.sw14.amsterdam1.surf.net (145.145.19.170)  10.165 ms  9.821 ms  9.661 ms

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
traceroute to tweakers.net (213.239.154.31), 64 hops max, 52 byte packets
 1  172.16.1.1 (172.16.1.1)  1.580 ms  1.004 ms  0.924 ms
 2  * * *
 3  mnd-rc0001-cr101-xe-3-1-4-0.core.as9143.net (213.51.190.153)  10.767 ms  9.921 ms  10.387 ms
 4  asd-tr0042-cr101-ae7-0.core.as9143.net (213.51.158.2)  21.580 ms  8.976 ms  35.785 ms
 5  xe-1-2-0-0.eun-mx480-01.true.nl ([b]80.249.208.171[/b])  10.381 ms  9.522 ms  9.882 ms
 6  ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl (87.233.1.218)  16.004 ms  18.439 ms
    ams7.edge02.tengig-6-3-230.true.nl (87.233.192.18)  17.363 ms
 7  tweakers.net (213.239.154.31)  10.335 ms  9.959 ms  9.647 ms

Directe peering sessie, is plat gegaan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
traceroute to kpn.com (145.7.170.135), 64 hops max, 52 byte packets
 1  172.16.1.1 (172.16.1.1)  1.217 ms  0.937 ms  0.831 ms
 2  * * *
 3  mnd-rc0001-cr101-xe-3-1-4-0.core.as9143.net (213.51.190.153)  13.849 ms  8.326 ms  12.144 ms
 4  84-116-130-237.aorta.net (84.116.130.237)  9.566 ms  10.113 ms  9.100 ms
 5  84-116-130-238.aorta.net (84.116.130.238)  11.032 ms  9.808 ms  11.696 ms
 6  213.46.182.78 ([b]213.46.182.78[/b])  10.147 ms  8.804 ms  9.174 ms
 7  asd2-rou-1043.nl.eurorings.net (134.222.48.248)  9.910 ms  9.992 ms  10.073 ms
 8  asd2-rou-1022.nl.eurorings.net (134.222.48.222)  10.062 ms  9.764 ms  9.418 ms
 9  nl-asd-dc2-ice-ir01.kpn.net (134.222.93.139)  13.796 ms  10.446 ms  12.173 ms

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
traceroute to 149.210.166.140 (149.210.166.140), 64 hops max, 52 byte packets
 1  172.16.1.1 (172.16.1.1)  5.019 ms  0.907 ms  0.849 ms
 2  * * *
 3  mnd-rc0001-cr101-xe-3-1-4-0.core.as9143.net (213.51.190.153)  10.767 ms  8.758 ms  8.546 ms
 4  asd-tr0042-cr101-ae7-0.core.as9143.net (213.51.158.2)  27.917 ms  20.670 ms  27.477 ms
 5  amsix.router1.dcga.ams.transip.net (80.249.208.244)  9.647 ms  9.734 ms  12.123 ms
 6  r1.s1.ams4.transip.net (77.72.151.121)  27.835 ms  27.757 ms  23.492 ms
 7  * * *
 8  cloud.tip.homewizard.com (149.210.166.140)  12.550 ms  9.817 ms  9.565 ms

Directe peering sessie, is plat gegaan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
traceroute to gmail.com (216.58.212.229), 64 hops max, 52 byte packets
 1  172.16.1.1 (172.16.1.1)  1.502 ms  0.905 ms  0.919 ms
 2  * * *
 3  mnd-rc0001-cr101-xe-3-1-4-0.core.as9143.net (213.51.190.153)  10.915 ms  11.230 ms  8.360 ms
 4  asd-tr0042-cr101-ae7-0.core.as9143.net (213.51.158.2)  9.113 ms  9.151 ms  9.125 ms
 5  213.51.156.214 (213.51.156.214)  10.420 ms
    72.14.203.144 (72.14.203.144)  9.187 ms
    213.51.156.214 (213.51.156.214)  9.368 ms

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
ziggo.nl: ping

ziggo -> surfnet (ping http):

ziggo -> leaseweb (ping):

leaseweb -> ziggo (ping):
  • Leaseweb AS60781
  • Ziggo AS9143
offtopic:
Bekijk ook de exploderende jitter bij de connect box als er een kleine upload op << snelheidslimiet plaatsvindt. Die piek om 22:30 is 5-6 mbit upload bij een 30 mbit abonnement, terwijl de connectbox wel door bufferbloat testen heen komt

[Voor 21% gewijzigd door ANdrode op 25-02-2017 10:51]

• eltweako
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 09-04 16:49
Ze kunnen het draaien zoals ze willen, ze hebben gewoon een routing issue. Via een VPN werkt alles prima.
Het opbouwen van de VPN ging moeizaam (een keer of 5 moeten proberen) maar eenmaal opgebouwd valt deze niet weg en geen packetloss.

• Sneeuwhaas
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 26-02-2017
Dyon_R schreef op zondag 26 februari 2017 @ 00:34:
Veel websites inderdaad traag of laden niet, maakt gebruik van de Google DNS.
Google.com pingen lukt bijvoorbeeld niet.
Nu.nl ook niet.
Tweakers.net daarin tegen wel.

Als ik mijn VPN aanzet en alles via SSL tunnel werkt alles prima, lijkt wederom weer een routering probleem
Hier zelfde probleem. Lijkt idd wederom een routeringprobleem. Communicatie vanuit Ziggo belabberd.

• wopper
Exact dus de storing staat los van de AMSIX perikelen. Ziggo heeft zelf routing problemen;)

Mooi dan lijkt mijn eerdere uitspraak te kloppen: wopper in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10"

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Nergens last van gehad... zijn toch weer maar een paar core routers/servers geweest dus. (ik zit blijkbaar op een goede :+ ) maar ik vraag me wel af waar ze mee bezig zijn, dit is gewoon slordig.

• QSYS
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:42
volgens mij heeft ziggo nog steeds veel storingen.. kom vele sites bijna niet op. als je die sites met tracert doet zijn er verschillende time outs

• nextware
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 08:12
Dalyxia schreef op maandag 27 februari 2017 @ 13:35:
Ligt de site van ziggo er nu uit? ik kan het ip adres wel pingen, maar via browser kom ik er via mijn ziggo verbinding en mijn 3g er niet op
Ligt bij Ziggo.. Ik kom vanuit huis (West-Brabant) ook niet op de site van Ziggo. Mijn collega heeft exact hetzelfde probleem.
Pakken we de verbinding op het werk (glas) dan komen we wel op de site van Ziggo..

Zal wel een probleem bij AMS-IX zijn >:)

• Galaxis
  • Laatst online: 10:21
Ik ben dus niet de enige met connectie problemen vandaag lees ik helaas. De videoland app op de horizon werkt ook niet, de hele app wordt niet geopend en de horizon freezed compleet. Internet heeft er ook niet veel zin .

Eigenlijk voor het eerst in 7 jaar dat ik problemen heb , voorheen altijd prima gewerkt! Ach, voor alles is een eerste keer haha
Markprinsen schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:00:
Misschien niet het goede topic maar wat is het alternatief voor Ziggo naast DSL? Ik woon in een huis waar ik indicatief (via diverse online checks) 2 Mbit down ga krijgen met een DSL verbinding.

Ik baal ontzettend van de slome horizonbox, matige verbinding etcetera op mijn huidige adres dus wil iets anders (daarnaast is Ziggo duur).

Is er een alternatief op de markt?
Horizonbox is niet sloom, is die dat wel, dan moet je je interne netwerk van kabels etc. nakijken ;)
Of roep je dat ie sloom is, maar je hebt hem eigenlijk zelden of nooit gebruikt?

Wat versta je onder matige verbinding? Traag? Uitval? anders?

Alternatieven: Glasvezel (maar ligt er vermoedelijk ook niet), sateliet, 4G....

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Horizonbox is zeker sloom, zeker als er een opname bezig is dan is door de menu's bladeren erg traag. Soms duurt het een seconde voordat een afstandsbediening klik ook iets op het scherm doet. Heeft niets met snelheid van kabels/netwerk te maken maar trage CPU. Met m'n oude Humax was door de TV gids bladeren veel soepeler.

[Voor 10% gewijzigd door amphora op 27-02-2017 15:19]

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

amphora schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:19:
Horizonbox is zeker sloom, zeker als er een opname bezig is dan is door de menu's bladeren erg traag. Soms duurt het een seconde voordat een afstandsbediening klik ook iets op het scherm doet. Heeft niets met snelheid van kabels/netwerk te maken maar trage CPU. Met m'n oude Humax was door de TV gids bladeren veel soepeler.
U zei sloom?

Enige wat sloom is, is opstarten als je hem in ECO stand hebt staan, voor de rest werkt de Horizonbox prima als deze goed is aangesloten. En dit is nog de "oude" versie zelfs.

Ik zeg ook nergens dat het met de snelheid van je netwerk of kabels te maken heeft, wel met gebruikte connectoren, splitters, AOP etc. Horizonbox is gevoelig, dus als je het ergens niet zorgvuldig hebt, gaat dat ding rare dingen doen ;)

• MediaZoo
Nou ik durf over die filmpjes wel te zeggen dat de Horizon hier direct op de input van de afstandbediening reageert. De snelheid van de animaties hangt met de snelheid van het reageren op de afstandbediening. Lopen de animaties niet lekker dan reageert de horizon ook slecht op de afstandbediening.

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

Jerrythafast schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:22:
[...]

Wat ik mis in die filmpjes is de afstandsbediening. Dat die animaties redelijk soepel worden afgespeeld is prima, maar hoeveel seconden zit er nu werkelijk tussen het indrukken van de knop en het beginnen van de bijbehorende animatie? Ik lees daar echt zo enorm verschillende verhalen over, de een zegt dat zo'n ding onwerkbaar traag is en de ander zegt nergens last van te hebben...
Het geluid is net niet hoorbaar denk ik, maar de reactie van AB en box is vrijwel direct, geen vertraging en zeker geen seconde zoals weleens gezegd wordt er tussen.

Wel lijkt het soms trager, maar komt volgens mij eerder door de gebruikte visuele animaties, zoals de balk onderin bij zappen, daardoor lijkt het zappen langzamer, maar het beeld is er allang. (Balk kun je overigens met de terug toets direct minimaliseren)

• _Bailey_
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
voor de 3e dag op rij (sinds de laatste storing) laden diverse websites weer zeer traag. Ik ben sinds eind december 2016 weer terug bij Ziggo ivm nieuwe woning andere woonplaats.

In mijn vorige woning glas via KPN, in die 2 jaar hooguit 2 (zeer korte) storingen gehad.
Nu bij Ziggo in een kleine 2 maanden al zoveel storingen gehad, nu weet ik weer waarom ik destijds wegging bij Ziggo.
Even 10 maanden nog volhouden en dan terug naar KPN, ik betaal liever wat meer voor een stabiel goed werkende verbinding en een goede 24uurs Klantenservice waar ze je ook daadwerkelijk kunnen helpen. KPN heeft mij in het verleden zeer goed geholpen met diverse zaken.
Bij Ziggo werken veelal mensen die beter hamburgers kunnen gaan flippen bij de McDonalds....

Er zullen vast mensen nu in de rem gaan, maar persoonlijk vind ik Ziggo echt 1 groot amateuristisch prutsbedrijf wat betreft betrouwbaarheid internet en administratie /facturering

[Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 28-02-2017 08:30]

Collega had ook een bijzonder verhaal, die had gisteren 2 verkopers aan de deur van T-Mobile. Die zeiden gewoon keihard dat ze namens Ziggo de wijk waren ingestuurd vanwege slechte wifi netwerken 8)7
Je krijgt dan een nieuw modem, nee nee alles blijft gewoon hetzelfde, u kunt hetzelfde kijken etc.
Nee T-Mobile heeft Vodafone gedeeltelijk overgenomen en Ziggo ook, dus vandaar de "samenwerking". Dus mijn collega vroeg van oh oke, wat raar dat ik geen mail ofzo krijg van Ziggo hierover, en de klantenservice die weet hier ook wel van natuurlijk? Uiteraard niet, en dat vonden ze zelf ook wel beetje gek klinken :+ man man man.....

Waren dus gewoon T-Mobile Thuis aan het verkopen, maar gewoon meerdere malen volhouden dat ze namens Ziggo gestuurd waren 8)7 |:(

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Nu online
Ach Ziggo verkopers kunnen er ook wat van. Keihard liegen dat Ziggo ook glasvezel is bijvoorbeeld. Gewone consument trapt daar wel in.

• TheJuul
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 08:47
Ik kan iedereen aanbevelen om zo'n "geen collectes, verkopers of geloofsovertuigers aan de deur gewenst" sticker aan te schaffen. Bij ons was het elke dag zo'n beetje raak met de gelovige/verkopers.
Nu al maanden na het plaatsen van zo'n sticker heerlijk rustig. En als er dan toch per ongeluk eens iemand belt wijs ik die gene alleen even op die sticker en ik krijg zonder dat ik iets hoef te zeggen excuses en prettige avond.

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:35
2 fuckups bij ziggo in 3 dagen tijd, dan geloof je bij de eerstvolgende site die niet werkt dat het weer aan ziggo ligt.

nieuws: Storing bij Amazon S3 zorgt voor problemen bij veel websites en diensten

Ligt aan amazon dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 09-04 08:52
zwollywooods schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:05:
[...]
mijn hdd interactive decoders werken toch iets sneller en hoef daarvoor geen maandelijks huurgeld voor te betalen aan ziggo. Ps en ze werken ook even snel bij iemand die minder goede connectoren splitters enz enz heeft want humax en samsungs interactive hdd decoders zijn hoe dan ook beter, sneller en minder gevoelig dan horizon boxen en vreten ook nog eens minder stroom en nogmaals scheeld ook 10 euro huurgeld per apparaat. Bij paar familie leden en kennisen heb ik hun na vele problemen aangeraden om die horizons maar terug te sturen en zelf hdd interactive tv decoder 2e hands aan te schaffen. Smartcards hadden ze zelf nog. Maar ieder zijn ervaring. Op google zijn toch zeer veel klachten te lezen over die horizons. Dit heeft ziggo ook zeker veel klanten gekost.
Leuk, vooral dat van die Samsungs vs Horizonboxen (= ook Samsung)
Hoe dan ook beter? Ligt er maar net aan natuurlijk, de Horizonbox zit stampvol functies en mogelijkheden, hierdoor kan e.e.a. wat langzamer lijken te reageren (valt in de praktijk best mee garandeer ik je, heb een Horizon en een Humax 5200 in gebruik hier).
Als je de functionaliteit niet mist kun je inderdaad prima af met een Humax maar om nu te roepen dat al die apparaten beter zijn dan een Horizonbox, zonder verdere onderbouwing is natuurlijk zinloos.

PS! Hoeveel Horizonboxen heb je al gehad dat je het allemaal zo goed weet?

Klachten over de Horizonbox blijven natuurlijk bestaan. Wat je helder moet krijgen is waar de oorzaak ligt van die klachten. Het apparaat zelf is prima, vaak zijn het externe factoren die een probleem veroorzaken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 08:39
MdO82 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:30:
[...]

Ja dat lijkt mij wel.
Zou niet weten waarom eigenlijk niet ;)
@MdO82 en @jongetje Bedankt! Wilde gewoon even zeker weten. Met Ziggo en hun spullen weet je het maar nooit :9

Acties:
  • +1Henk 'm!
tiguan schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:29:
Ik zei dan ook "Ziggo verkopers". Het was meer om aan te geven dat niet alleen verkopers van andere providers zo eerlijk zijn.
Alle deurverkopers zijn niet te vertrouwen, ze hebben maar 1 doel dat is zoveel mogelijk scoren. Vaak studenten die niet eens echt weten wat ze verkopen, maar er een onsamenhangend verhaal ophangen om de te goed vertrouwde mens iets te laten tekenen :)

Maar er is een wonderbaarlijk middel hiertegen...de Nee geen verkopers sticker! *O*

[Voor 22% gewijzigd door Martinusz op 03-03-2017 15:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MdO82
ArcticWolf schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:51:
@MdO82 weet niet meer of jij dat zei over de werkzaamheden hier over een andere eindversterker... maar 1 upstream kanaal is kwa demping weer omhoog gegaan na de werkzaamheden ;(
Was dat niet met @wopper ?

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/50249781

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 09-04 12:36

Jerrythafast

Hier, aan de kust

@AlexanderOnline Ik zou juist ten zeerste afraden om het per een bepaalde datum in te laten gaan. Dit topic (alsook het vorige deel) staat vol met verhalen van hoe dit keer op keer op keer mis gaat bij de backoffice in India. Afhankelijk van of het goed of slecht misgaat betekent dat dat het toch eerder in gaat, of dat het later in gaat dan de bedoeling was, of dat het wel eerder in gaat maar je je aansluitpakket pas ergens in de zomer krijgt of zo. Echt, begin er niet aan, ik volg dit topic graag maar die verhalen wil ik niet meer zien :9

Dat gezegd hebbende, gewoon z.s.m. laten ingaan. De rest van Nederland betaalt ook gewoon voor z'n internet en, wat @jongetje al zegt, zo zorg je er ook voor dat je zeker weet dat de overschakeling zonder downtime kan.

2925 Wp op SE3000 live op PVOutput en Jerweb.nl || Nu ook De Triangel 3020 Wp (live logging in aanbouw)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 09-04 22:05

Swordlord

Act first, think never

AlexanderOnline schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 14:47:
[...]

Ok, bedankt voor de tips. Ik zie nu ook als ik verder ga in het bestelproces de aansluitdatum al op 20-03 staat, dus dan is het verstandig om gelijk te bestellen
nooberke schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 15:41:
[...]

Schijnt ook te maken hebben met de wettelijke bedenktijd
Zo dacht ik ook iets meer dan een maand terug bij verhuizing en nieuw abbonement afsluiten. Liep alleen beetje anders

Bestel dag: zondag 22-1
Sleutel overdracht 30-1
Aahh verwachte levertijd: 9-2 , dus snel bestellen maar... Beetje optijd pakket in huis al, moeten toch eerst nog klussen.

4 dagen later op donderdag: Uw pakket is verzonden.
Verwachte aflevering: Woensdag al afgeleverd en getekend door vorige bewoner die nog aan het uittrekken was...

Dus je weeeeet maar nooit met die jongens

[Voor 13% gewijzigd door Swordlord op 05-03-2017 08:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• duvekot
  • Laatst online: 09:50
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:55:
Ik heb nu een kaal ziggo tv abonnement (dus niet eens het digitale pakket) en kijk nu tv via een Humac 5100c (wel digitaal maar niet de extra digitale zenders. Wel NED1/2/3 in HD meen ik)
Kan ik ook een Horizon mediabox (tweedehands) kopen en aansluiten? Wat zijn dan de voordelen hier van? (behalve het opnemen dan want dat kan de 5100c nu niet)
*wat JerryThaFast zegt*

Als je geen behoefte hebt aan de HD kanalen, maar wel wil opnemen, dan kan je op bv marktplaats een tweedehands Humax 5200c kunnen kopen. Daarmee kan je wel opnemen, en werkt net zo als je huidige 5100c. Tegenwoordig zijn die voor tussen de 30 en 50 euro prima te koop.

[Voor 10% gewijzigd door duvekot op 05-03-2017 14:46. Reden: JerryThaFast was faster :-)]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09-04 19:23
Morgen is er een AMA sessie bij Ziggo met een monteur. Tussen 19 en 20 uur kun je al je vragen stellen. Meer info op: https://community.ziggo.n...ragenuurtje-7-maart-16584

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
martinusz schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:34:
[...]

Dat zal allemaal wel meevallen :) of heb je ook cijfers naast je troll?
Dat is geen troll maar een feit. Ziggo investeert zwaar in added value en exclusieve content en blijft klanten verliezen.

Even voor je gezocht. Als bronnen gebruik ik het jaarverslag 2016 en 2015.

Aantal internet klanten:
  • 31-12-2016: 3,178,200
  • 31-12-2015: 3,101,400
  • 31-12-2014: 3,066,000
Aantal tv klanten ("total tv")
  • 31-12-2016: 3,975,400
  • 31-12-2015: 4,088,500
  • 31-12-2014: 4,289,400
Ik observeer dat:
  • Er zwaar wordt geïnvesteerd in exclusieve content
  • Er jaar-over-jaar klanten verloren wordt en dat er veel klanten verloren worden ("churn rate") wat maar gedeeltelijk gecompenseerd wordt.
  • Er in twee jaar 314K TV- en 112,2K internet-klanten verdwenen zijn
  • Q4 2016 het beste kwartaal in een lange tijd was
  • Ziggo geen klanttevredenheid ("net promotor score") of churn percentage noemt in hun jaarverslag
Ziggo communiceert dat:
  • "Revenue flat in Q4 at €618 million and declined 2% in 2016 to €2,447 million on a rebased basis"
  • "Q4 performance was flat compared to prior year as higher ARPU per RGU for cable subscription revenue was offset by lower subscribers"
Nu ik er naar kijk: Ik dacht dat het niet zo goed ging maar het gaat gewoon echt niet goed met Ziggo :X. Ben benieuwd naar de Q1 resultaten :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

@wopper Ze gaan alweer aan het werk hier 8)7 zeker niks te doen daar...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
martinusz schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:56:
[...]
Kloppen je jaartallen bij internet wel? Zo ja, dan hebben ze daar dus klanten gewonnen en niet verloren.
Getallen kloppen. Terwijl er veel nieuws is dat Ziggo kwartaal-over-kwartaal klanten verliest.
Overigens zijn dit alle internetabbonnementen. Dus ook de 10/maand en 64 kbit (bij telefoon) dienst.
Bij tv verliezen ze 7,5%, wel wat maar nou ook niet echt schokkend lijkt mij, zeker niet na de samengang met UPC en de vele nieuwe spelers op de markt. Als je in Nederland 4 miljoen klanten hebt, dan heb je volgens mij een behoorlijke vinger in de pap.
Er heeft geen enkele klant meer keuze gekregen door de fusie met UPC. Het aantal lineaire TV kijkers is niet sterk gedaald. Dan is die 7,5% verliezen een forse klap.
In principe zou een partij die een sterke marktpositie/lokaal monopolie heeft daar voordeel van moeten hebben. Dat zie je hier niet terug. Ligt niet aan de marktpositie maar aan de propositie en strategie imo
Jerrythafast schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:56:
[...]

Wat hier dus in feite staat is dat de prijsstijgingen die ze hebben doorgevoerd (mogelijk tezamen met de verslechterde service) zoveel klanten hebben gekost dat ze er netto geen euro op vooruit zijn gegaan.
Ze zijn er zelfs wat betreft omzet niet op vooruit gegaan terwijl de kostprijs van de abonnementen waarschijnlijk staat er vast in wel gestegen is door de content.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14:09
ging hier iets anders maar hij is er af :-)
thx

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 2070 ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 10 Pro 64bits

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Binnetie schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:09:
Mijn zusje heeft net een huis gekocht en Ziggo aangevraagd. Nu wilden ze gisteren bezig met de bekabeling in huis.

Situatie
Groene kabel van Ziggo komt binnen in de meterkast (een hele boel kabel over).
Ze hebben nog geen AOP kunnen vinden.

Sorry voor de brakke foto's:
[afbeelding]

[afbeelding]

Gewenste situatie
Ze krijgen in april Ziggo. In de woonkamer hebben ze op 2 plekken (i.v.m. toekomstig verplaatsen van meubels) een gat in de muur geboord voor een combioutlet (coax en utp aansluiting). Voor boven hebben ze eerst nog geen plannen.
Er gaan straks 2 coaxkabels van de meterkast naar de woonkamer van beide ongeveer 10 meter.

Ik dacht om het volgende aan te schaffen:
- Hirschmann versterker voor 4 poorten: https://www.kabeldirect.n...erker-retourgeschikt.html
- AOP (Hirschmann TRAS1000B): https://www.kabeldirect.n...bonnee-overname-punt.html
- Aansluitset: https://www.kabeldirect.n...n-afsluitweerstanden.html

De versterker is voor als ze in de toekomst misschien nog tv boven willen aansluiten en voor het geval er kinderen mochten komen.

Klopt dit zo een beetje?

Een andere optie is deze versterker installatie set: http://www.cablers.nl/epa...proof/Products/19000008-C is iets voordeliger.

Het modem wordt in de meterkast opgehangen, en de settopbox komt bij de TV te staan. Omdat ze nog geen installatiepakket hebben ontvangen weet ik niet of ze misschien de Horizonbox met wifi ontvangen.
Uh... Ziggo bellen dat je geen AOP hebt, dan komen ze die zelf aanleggen dat moet je nooit zelf doen.

En ik zou beginnen met een simpele splitter en geen versterker, je kan prima tot 40 meter onversterkt hebben tot een TV. (heb zelf ook 32,5 meter onversterkt zonder problemen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13:12
Hier opgezegd.

Vorige week geen internet. Begon ergens einde van de ochtend en de dag erna in de middag opgelost. Ach, kan gebeuren ook al is het de zoveelste keer. Hotspot op m'n telefoon aan, router even anders instellen en heel m'n huis was weer verbonden... Je bent een Tweaker of niet ;)

Vrijdag een telefoontje van Ziggo. Omdat ik al zo lang klant ben konden zij mij een geweldige aanbieding doen. Nou, ik was nieuwsgierig. Het gesprek vervolgens in korte weergave zo:
Ziggo: Kijkt u wel eens tv?
Ik: Nee.
Ziggo: U kijkt geen tv?
Ik: Nee, ik vind al die reclame maar irritant dus ik ben er eigenlijk mee gestopt. Ik kijk vooral Netflix en af en toe het nieuws, maar dan vaak online want dan kan ik zelf het moment bepalen.
Ziggo: Als u wel tv kijkt, waar kijkt u dan naar?
Ik: Euh, ik kijk echt geen tv.
Ziggo: Oh. Nou ik heb wel de geweldige aanbieding voor u dat ik u FOX sport kan aanbieden, met 50% korting, de eredivisie.
Ik: Voetbal kijk ik al helemaal niet...
Ziggo: Dan kan ik niets voor u betekenen.

Zodoende.
Maar dat heeft me wel even aan het denken gezegd, omdat ik al tijden 56,- euro in de maand betaal voor een 'alles in 1'-pakket met twee CI+ modules. Telefoneren die ik echt nooit met die vaste lijn. TV kijken echt nauwelijks en wat ik kijk is legaal en gratis te vinden op internet.

Blijft over mijn internetverbinding die ik dan wel veel gebruikt. Gebrekkige concurrentie hier, maar tele2 heeft al iets van 22,- (20Mb) of 28,- (100Mb) pm.

Dus gisteren maar even een telefoontje naar Ziggo om op te zeggen. Krijg de vraag of ze me een aanbod mogen doen omdat ik het huidige contract alweer sinds 2013 heb. Prima. Ik krijg te horen dat ze me helaas geen korting mogen geven op mijn huidige contract, omdat dit deel uitmaakt van het oude pakket. Ze kunnen me wel korting geven als ik overstap naar een nieuw pakket. Dat zou dan een verhoging betekenen van vijf euro per maand, maar de eerste zes maanden zou ik maar 27,95- euro hoeven te betalen. Daarna wordt mijn nieuwe maandbedrag dan 61,95. En een jaarcontract uiteraard. Maar het jaar erna mocht ik wel weer bellen voor een nieuwe aanbieding, want het is verstandig om dat elk jaar te doen want, zo werd mij gezegd, was het voor Ziggo niet te doen om alle bestaande klanten te bellen met een nieuw aanbod...

Tja... Ik heb opgezegd. Geen idee wat nu, maar ik gun ze het geld gewoon niet. Misschien zet ik mijn telefoonabonnement wel over naar T-mobile voor 35,- pm onbeperkt internet, weg vaste internetaansluiting. :o

Steam: -MiDe- Uplay: MiDe- PSN: MiDe-- Origin: -8-MiDe-4-

Acties:
  • +1Henk 'm!
Aggressor schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:45:
[...]

Ja dat weet ik.
Maar ze hebben een sitecom router ertussen?
Dan kan ik ervanuit gaan dat ie al in bridge staat?
Als er al een andere router tussen zat, zal de modem wel bridge staan. Je kan het ook zien aan de lampjes als het goed is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MdO82
Aggressor schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:45:
[...]

Ja dat weet ik.
Maar ze hebben een sitecom router ertussen?
Dan kan ik ervanuit gaan dat ie al in bridge staat?
Dan zou je inderdaad zo op het verhaal af dat hij al in bridge zou staan of ze hebben nog een modem zonder Wifi.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MdO82
Aggressor schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:48:
Ze hebben een sitecom wlr1000 router trouwens

-edit-

De modem van ziggo staat in de woonkamer. (grote zwarte)

En hiernaast zit de sitecom router

-edit-

Hier een foto van de modem en router

1: http://i65.tinypic.com/dwteg3.jpg
2: http://i67.tinypic.com/149nyn8.jpg
Weet niet of je het typenummer kan vinden, maar het lijkt mij een non-wifi modem zo op het eerste gezicht dus dan is ie inderdaad al gebridged ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MdO82
Even je foto verder bekeken, maar dit is duidelijk een non-wifi modem oftewel je hebt er geen wifi op zitten.
Er zitten alleen lampjes aan de voorkant voor telefonie en connectie.

^^ Lijkt er wel bijna op denk ik :)

[Voor 22% gewijzigd door MdO82 op 08-03-2017 22:14]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zwollywooods
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 24-04-2018
MdO82 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:26:
[...]

Het is nu inderdaad niet meer mogelijk om een smartcard te activeren
En de mediabox naar zolder ;)
Ik vindt dit ook zeer slechte stap van ziggo. Gedeactiveerde smartcards zijn legale en al betaalde smartcards. Ziggo werkt zo zich zelf de markt uit waar zij zo,n voordeel in hadden in vergelijking met andere providers. Gaat ziggo klanten kosten.... ze worden en zijn te duur geworden met hun huurstelsel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jerrythafast

Jerrythafast

Hier, aan de kust

De Horizon TV-doos wordt opeens ook 'Mediabox XL' genoemd op de helft van de Ziggo website. Op sommige plekken worden de oude en de nieuwe naam nog beide gebruikt in dezelfde alinea, maar het is duidelijk dat ze van de slechte naam die aan de Horizon kleeft af willen.

2925 Wp op SE3000 live op PVOutput en Jerweb.nl || Nu ook De Triangel 3020 Wp (live logging in aanbouw)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09-04 16:34
Dit worden/zijn de nieuwe namen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/naamswijzigingen/
Over het algemeen is het wel duidelijker nu, vind ik tenminste.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14:17
melvinjoosten schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:18:
[...]
Ik snap dat dit uiteindelijk meer duidelijkheid schept, maar ik was net gewend aan het hele Horizon gedoe.
Persoonlijk dacht ik ook dat ze nu bezig waren om alles richting Horizon te veranderen maar ze zijn inmiddels dus weer van koers veranderd.
Over een jaar moet alles weer anders met andere pakketten en nieuwe strategie ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Binnetie schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 20:53:
[...]

Hierop terugkomend.
Mijn zwager heeft even gebeld. Er was niks bekend over hun order...
Dus nieuwe order ingeschoten. Bij het doe-het-zelf pakket wordt standaard een AOP meegeleverd tegenwoordig die je zelf dient te plaatsen of te vervangen. Kom je er niet uit dan kan je alsnog bellen voor een gratis monteur.
Dus de AOP komt via Ziggo, een splitter is overal wel te halen.
Dat is toch écht niet waar. Vroeger (bij fZiggo) werden nog wel DIO's en TRAS1000 dozen meegestuurd, maar tegenwoordig niet meer. In het DHZ pakket zitten diverse splitters en kabels, maar géén AOP.

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 11:53
50%.

Nickname does not reflect reality

• vdstaak
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 09-04 21:00
tiguan schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:17:
Mijn huis is ondertussen ruim 5 jaar oud. Wat is de kans dat ik een goeie AOP heb?
eerder 5% :P Alles wat geen braun is, wordt nagenoeg altijd vervangen.
Betekent niet dat als er geen braun is geplaatst dat het niet werkt hoor. De kans dat het werkt is aanzienlijk groter, eerder 80%.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 09-04 14:51
Even een voortgangsberichtje over mijn verhuizing van fZiggo naar fUPC. Kreeg niet echt veel info op de webpagina waar ik de voortgang van de bestelling kon volgen en in de mail die ik kreeg zag ik aanwijzingen dat ik wellicht toch (ondanks de afspraak met de crossdesk) mijn 3 eigen CI+ kaarten zou kwijtraken. Dus ik op FB de Webcare benaderd, om dat na te vragen.

Heel vriendelijke chat gehad en uiteindelijk teruggebeld, omdat dat wat makkelijker converseerde. :) Het blijkt dat op een fUPC account geen fZiggo smartcards geregistreerd kunnen worden. Dat fZiggo smartcards werken op het fUPC netwerk kan alleen als ze nog aan een fZiggo account zijn gekoppeld kennelijk. Omdat de Webcare medewerker ook wel snapte dat het niet heel fijn was om terug te gaan naar SD (dat werd eerst als oplossing voorgesteld, netwerk 4444 en geen smartcard nodig) kan ik als ik eenmaal verhuisd ben 2x een CI+ Cam + smartcard bestellen en krijg ik het eerste jaar huur daarvoor terug. De Webcare medewerker gaat overigens nog zelf eens proberen hoe dat zit met fZiggo smartcards op het fUPC netwerk, lijkt hem een leuk experiment. ;)

Ook nog even gevraagd naar IPv6: fUPC nieuwe aansluitingen zijn inderdaad standaard DS-Lite met echte IPv6 en CGNAT IPv4. Hij snapte wel dat ik een echt IPv4 adres nodig was, maar daarvoor was even bellen met 1200 of via FB Messenger contact met Webcare genoeg. Kon ik gewoon terug naar een IPv4 only aansluiting (en gebridged modem). :)

Nu nog even afwachten of het nieuwe modem (Connectbox of Technicolor, vanwege 300/30 snelheid) op de juiste dag afgeleverd wordt. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, AC2E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Morgen poging 3 van Ziggo om te achterhalen wat de storingen in beeld veroorzaken (ze gaan nu eindelijk kijken naar de route naar wijkkast etc.) en de schommelende upload stream in de Connectbox, waar de T3 errors zich opstapelen 250+.

kuusj98 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:28:
Stel ik heb nu Ziggo, maar alleen TV, het hoogste pakket zonder dingen als die voetbalzenders. We hebben 3 TV's met een CI+ module en dus kaartje. We zijn als de dood voor die Horizon dozen, maar stel ik ga nu naar Ziggo Alles in 1. Zit ik dan verplicht aan een Horizon doos en raak ik mijn CI+ modules 'kwijt' of blijven die drie kaartjes het gewoon doen?

Ik ben een beetje zat dat KPN op 60 mbit/s blijft steken en een upgrade naar 180mbit/s heeft afgebroken, maar heb dus geen zin om iets aan onze TV situatie te veranderen.
Je hebt nu al Ziggo met smartcards? Dan blijft dat als het goed is actief, maar hou dit wel driedubbel in de gaten ;) bestel desnoods via de telefoon, zodat je bevestiging krijgt ervan.

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 11:21
T3 is niet altijd oplosbaar. Ruis vanuit je buren e.d. en drukte op het segment kunnen al voor T3 errors zorgen. Het gaat ook met name om de T4 errors, voordat de interface reset moet je ook best wel wat T3 errors hebben overigens. Komen de errors gelijk met het blokken in beeld?

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MediaZoo
Swordlord schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:28:
Volgens mij is het effect niet zo direct op het DVB-C signaal, maar eerder op de tuners die het verwerken, omdat ze onverwachte spanningen op de mantel ervaren en dus misschien niet meer het juiste referentie punt hebben om het signaal te bepalen.

Bij een kennis van me, had de monteur verteld dat gezien de gevoeligheid van de Horizon, hij zelfs compleet ontregeld kan worden door spanning op de mantel/aarde.
Daar was dus dan ook na goedmaken van de aarding, alle random vasthangers ver voorbij.
Dat de Horizon gevoeliger is voor een niet aangesloten mantel/aarde is al heel lang bekend. Sinds de introductie zelfs al. Monteurs worden door Ziggo ook goed geïnstrueerd om alles goed aan te sluiten. Echter zijn er teveel monteurs die niet verder kijken dan nodig en ook zelfs hun meter niet gebruiken en daardoor ellende met de Horizon niet opgelost wordt.

De reden is inderdaad dat de Horizon een referentie punt nodig heeft voor goede ontvangst van het signaal. Dat is dus de massa/aarde. De functie ervan is stoor/zwerfstromen en signalen afvoeren. Ofwel de mantel 0 maken. Is de mantel niet 0 blijven deze stoorbronnen aanwezig en die storen het signaal zelf. De Horizon kan hier niet zo goed tegen en gaat dan vreemd doen. Massa checken en goed aansluiten lost het op.

In de meterkast gebruik je de aarde pen en een dubbel galvanisch gescheiden AOP.
In de woonkamer een enkel galvanisch gescheiden AOP (Al dan niet via een schroefje) er wordt dan massa gemaakt in de eindversterker. Bij onderhoud wordt er gecheckt of de aarde nog in orde is.

Is massa maken belangrijk? Ja dat is ook de hele opzet achter een coaxkabel. Dat de massa 0 is en de kern signaal voerend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MdO82
Hydra schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:48:
Even een positieve ervaring met de klantenservice:

Ik kwam er een week geleden achter dat er elke maand 2 keer abo geld afgeschreven werd. Wat bleek; ik heb 2 jaar geleden toen ik ging verhuizen mijn oude abo opgezegd (en per mail een bevestiging gekregen) en een nieuw abo op het nieuwe adres afgesloten; dit omdat dat voordeliger was. Ondanks de bevestiging is dit oude abo niet stopgezet. Ze hebben mij gebeld en omdat ik niet opnam een voicemail ingesproken (na een bericht aangehoord te hebben dat ik mijn voicemail niet afluister n.b.); kennelijk was er destijds iets 'mis'. Daarna is geen contact meer met mij opgenomen.

Ik heb hierover dus contact opgenomen en ze waren buitengewoon vriendelijk. Vanochtend werd ik teruggebeld en de mevrouw meldde me heel vriendelijk dat ze het volledige bedrag gewoon terug gaan storten en dat de fout volledig bij hen lag. Top!
Nu wil ik niet heel negatief worden, maar als dit al 2 jaar zo was wie zit er te slapen ;)
Tenminste ik lees het zo dat je 2 jaar geleden verhuisd bent en dat er nu nog 2 keer geld afgeschreven wordt.

Als het van 2 jaar zo is heb je wel een lekker bedrag denk ik ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 08:55
MeNTaL_TO schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:43:
Mijn zwager heeft zijn Ubee 320 (modem zonder wifi) vervangen door een Connect omdat de ubee's allang vervangen moesten zijn volgens de servicedesk, komt iemand dat hier bekend voor?
Aangezien die een 40/4 abbo heeft lijkt het me sterk dat de Ubee dat niet aan kan eigenlijk.
Hier ook een Ubee 3200, zonder problemen 150/15. :)

$25 USD Crypto.com referral x5275huagr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sam100
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 08-04 17:35
Wil bij deze nog even de tweaker bedanken die een tijdje geleden het linkje heeft gepost van de Ziggo FNV-actie!

Heb mijn gewijzigde abo op 1 maart laten ingaan (aansluitend op een vorige actie waarbij ik zes maanden korting had), en werkt super. 2 jaar lang Connect & Play Max plus Ziggo Sport Totaal voor 59,95 per maand, prima deal. Ziggo Sport Totaal zullen wij overigens waarschijnlijk weinig kijken (het gratis Ziggo Sport kanaal voldoet eigenlijk prima), maar was wel blij verrast met Movies & Series XL. Zitten nog wel paar leuke extra zenders bij, en natuurlijk HBO; grote nadeel is alleen wel dat ik nu net begonnen ben met Game of Thrones en nog vier seizoenen te gaan heb ...
En in gezin met 3 pubers komt die 300 Mbit/s ook uitstekend van pas.

Nog alleen nog wachten op de eventuele toekomstige combi-deal met Ziggo Mobiel.

• Jerrythafast

Jerrythafast

Hier, aan de kust

Tja, de harde realiteit is nu eenmaal dat de systemen van UPC en Ziggo allemaal een beetje half-half aan elkaar hangen nu. Er hebben vast een paar managers op tafel staan dansen dankzij hun geweldige efficiencyslag om twee bedrijven samen te voegen zodat ze lekker veel personeel tegen elkaar konden wegstrepen. Dat samenvoegen is duidelijk niet helemaal goed gegaan. Je kunt de mensen van de klantenservice niets aanrekenen, zij zitten immers ook gewoon met het kapotte systeem opgezadeld.

Misschien dat er eerdaags weer een prijsverhoging komt zodat ze geld kunnen inzamelen voor een nieuw klantensysteem :Y)

[Voor 7% gewijzigd door Jerrythafast op 25-03-2017 09:30]

• Darkz0rs
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 11:53
Ik gebruik hem hier ook op een rooted device. Nou issues

• MdO82
Hobbykok schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:22:
[...]
Man man man, jaren lang was Ziggo goed, maar nu? Ik snap er niks van. Hoe kan je nu een goede structuur zo overhoop gooien en naar rotzooi gaan? Tevens zijn de wachttijden bijna altijd 10+ minuten, ik bel niet meer hoor.
Er is een andere kapitein achter het stuur gekropen en dat is voor oud-ziggo klanten gewoon even wennen.
We waren gewoon een bepaald niveau gewend van Ziggo, maar dat is definitief verleden tijd.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!
Gadgeteer schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:20:
Gisteren het toppunt van klantvriendelijkheid meegemaakt bij Ziggo... :(

Mijn Horizonbox heft kuren. Hij loopt heel vaak vast wanneer we de gids openen. Eergisteren de klantenservice gebeld en samen met een vriendelijke medewerker de box naar factory defaults gezet. Hij gaf aan als het problem zich toch zou blijven voordoen, moisten we weer bellen en zou hij zorgen dat er een monteur werd gepland om de box te ruilen.

Zelfde avond nog steeds freezes en volgende ochtend weer gebeld. Krijg ik niet zo'n kloothommel die me vertelde dat mijn hirschmann kabels (nog net geen jaar oud) waarschijnlijk aan hun eind zijn en dat we die eerst maar moesten vervangen. Uitgelegd dat die nog geen jaar oud zijn en door hun Eigen monteur destijds als prima getest zijn. Zegt hij: oh dan stuur ik je wel een nieuwe kabel" Beetje gefrustreerd door zijn antwoord heb ik gevraagd of hij me kon doorverbinden met iemand van de afdeling opzeggingen. Ja zei hij en verbond me door.... kreeg ik een antwoordapparaat dat die afdeling gesloten is....
Ik ben klaar met ze, ben nu aan het oriënteren welke DSL provider veel biedt voor weinig. Ik heb niet veel downloadsnelheid nodig, 80 tot 100 mb is zat, wil wel redelijk wat zenders en fatsoenlijk TV kijken op 2 TV's.

Geen idee wat de bedoeling is van Ziggo maar op deze manier komt er weinig goeds van.
Nou nou, als je zo snel op je p*k getrapt bent, wens ik je veel succes bij welke provider dan ook :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wopper
Gadgeteer schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:20:

Ik ben klaar met ze, ben nu aan het oriënteren welke DSL provider veel biedt voor weinig.
Okey dus je conflicteert op serviceverwachtingen met een provider, en gaat daarna op zoek naar veel voor weinig? Op welk vlak denk je dan verbetering te boeken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gadgeteer
martinusz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:32:
[...]

Nou nou, als je zo snel op je p*k getrapt bent, wens ik je veel succes bij welke provider dan ook :X
Valt mee hoor maar echt klantvriendelijk is het niet om je eerst met een ge-reset apparat te laten testen om vervolgens aan te biede nieuwe kabels te sturen en pas daarna de bron van het problem aan te pakken. Daarnaast had hij ook kunnen zeggen dat de afdeling opzeggingen gesloten was.
Opgeteld daarbij dat ze geen geode verleng aanbieding wooden geven een tijdje terug, voor mij even genoeg @Home / Ziggo na meer dan 15 jaar.
Ik ga maar eens op avontuur bij een andere aanbieder (financieel gezien wel aantrekkelijk ook)
wopper schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:47:
[...]

Okey dus je conflicteert op serviceverwachtingen met een provider, en gaat daarna op zoek naar veel voor weinig? Op welk vlak denk je dan verbetering te boeken?
Als het allemaal toch op gebied van support slecht is, zoals je aangeeft.. waarom dan niet kiezen voor minder betalen?

[Voor 27% gewijzigd door Gadgeteer op 27-03-2017 10:51]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Gadgeteer
MediaZoo schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:09:
[...]

Ik durf met zekerheid te zeggen dat een andere ontvanger het probleem niet oplost. In de afgelopen 4,5 jaar dat die Horizon draait genoeg problemen met dat apparaat gezien. Slechts in enkele gevallen was de ontvanger defect en dan ook echt defect. Als in harddisk gecrasht, interne ipbridge tussen modem en video gedeelte defect, in software update blijven hangen. Zolang je geen foutmeldingen krijgt is je hardware in orde. Mijn persoonlijke ervaring na 100'den Horizon storingen is dat het vrijwel altijd aan de binnenhuis installatie ligt. Een goede monteur gebruikt het door Ziggo, ook voor de klant, beschikbare overzicht van producten die geschikt zijn voor Horizon. Hier staan wandcontactdozen en splitters in welke zonder problemen werken met Horizon. Staat de wcd/splitter niet op die lijst dan is de kans zeer groot dat de Horizon problemen gaat geven als:
- Vast lopen
- Zeer trage tv gids
- Haperend beeld/geluid
- Opnames van programma's vaak niet starten
- Terug kijken opnames gaat niet altijd vlekkeloos
- OnDemand wat het lang niet altijd doet.

Binnen een coaxnetwerk gebeuren dingen die jij en ik niet met het blote oog kunnen waarnemen. Door te meten kun je een hoop waarnemen, en als je uitgebreid gaat meten zou je als je wilt natuurlijk alles op je coaxkabels kunnen waarnemen. Door je binnenhuis installatie in orde te maken heb je die problemen niet.

Het vaak geroepen argument: "Maar met een Humax had ik nooit problemen.", is een ongegrond loos argument. Er zit een dermate groot verschilt tussen een Humax en een Horizon dat ze niet vergelijkbaar zijn op hardware/software niveau. Alleen op gebruiksgemak en menu structuur kun je een vergelijking maken.

Waarom een Humax wel werkt en een Horizon opeens niet.
- Een Humax kun je +15dBmV op zetten op zowel QAM64 als QAM256 dan gebeurd er niets. Bij een Horizon overstuur je hem al bij +8dBmV.
- Een Humax heeft 2 tuners en Horizon 6 voor tv.
- Een Humax heeft geen intern modem. Deze doet het slechts via een externe ip-verbinding.
- Een Humax heeft geen interactie met het Ziggo netwerk anders dan ondemand. Horizon doet vrij veel interactief met het Ziggo netwerk buiten het OnDemand om.

Maar wat me blijft verbazen is dat men ervaart dat het niet werkt. Vervolgens zijn hart wil luchten bij zowel Ziggo als hier. Bij beiden het antwoord krijgt check je installatie want er gaat ergens iets fout. Maar er niets aan wil doen om vervolgens verder te zeuren. Klaag, accepteer dat je reactie krijgt en doe er iets mee of stop met klagen en accepteer dat het ruk is of stap over.
Ik baal er een beetje van dat er mensen zijn zoals jij, die zonder onderzoek durven zeggen dat mijn Horizonbox niet defect is en dat mijn bekabeling niet goed is. Net als iedereen die een beetje ervaring met deze troep heeft, weet ik dat veel problemen worden veroorzaakt door een slechte binnenhuis installatie. Ik weet echter ook dat hardware evengoed defect kan raken.Wat er nu echter speelt is dat mijn Horizonbox geregeld vast loopt en zo warm wordt dat volgens mij het plastic er eerdaags zacht van wordt.
Verder heb ik niet gevraagd naar de verschillen tussen een Humax en de Horizonbox volgens mij? Waarom je die er constant bij haalt wanneer je Ziggo aan het goedpraten bent weet ik niet.

Ik deel mijn ervaring zoals bedoeld in dit Topic. Als je je ergert aan negatieve ervaringen van mensen, lees dan niet in ervaringstopics. Het is niet altijd rozenkleur en maneschijn, ik ben altijd buitengewoon positief geweest over Ziggo en dat ben ik momenteel niet dat jij je daaraan ergert is jouw probleem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G_M_C
  • Laatst online: 11:44
MediaZoo schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:29:
[...]

Hij wordt warm en loopt vast... Het is net een pc, hij kan zijn warmte niet kwijt of je overstuurt de tuners..

De warmte niet kwijt, zorg dat de onderkant en zijkant voldoende ruimte heeft om te ventileren.
Als je de tuners overstuurt kan hij ook warm worden en vastlopen.

Oversturen bij een Horizon doe je eigenlijk al bij +8dBmV.

Maar goed bedankt voor het delen voor je ervaring. Dat je niet tevreden bent is prima. Wij zijn hier om elkaar te helpen met onze ervaringen en technische kennis. Dat probeer ik dan ook om je weer tevreden klant te maken. Blijkbaar is die hulp ongewenst. Mijn excuses dat ik je negatieve ervaring weg probeer te nemen.
Hartstikke leuk. Ik krijg +9 à +10 db op mijn binnenhuisinstallatie via het AOP. Ik heb daarvoor Ziggo gebeld om te vragen of ze mijn signaal wilden verzwakken. Van die vraag waren ze zo verbijsterd dat ze bijna geen antwoord konden geven. Ik moest maar de service plus bellen, dan zou er wel iemand (tegen betaling) komen.

Uiteindelijk is dat em niet geworden. Ben niet van plan zoveel geld uit te geven zonder zeker te hebben dat de monteur (a) het probleem erkend en (b) ook nog oplost.

Ik heb nu een tratec afm 6a geinstalleerd. Kost inclusief bubbelenvelop zo'n 6 euro.

Wellicht dat dat ook de oplossing is die de klachten van warmte oplost. Daarnaast is het een oplossing waarin je zelf kunt voorzien, zonder dat je de 'hulp' van Ziggo hoeft in te roepen.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:20

rens-br

Moderator Mobile & IN
Modbreak:Berichten betreft de afgelopen storing heb ik verwijderd, aangezien dit op deze manier niks toevoegt. Heb je last van een storing en wil je deze melden, hou je dan aan de topicwarning:
Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe en mag achterwege gelaten worden. Wil je toch je storing kwijt, geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing

• Jerrythafast

Jerrythafast

Hier, aan de kust

Oud-Ziggo gebied is meestal http://192.168.178.1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
zing schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:03:
Ik betaal nu 29,-pm voor 6 maanden (alles in 1 basis), klantenservice heeft duidelijk tijdens ons gesprek vermeld dat dit geen nieuw contract is maar huidig contract met korting. (ben al een klant)
Alleen ik zie dat met het nieuw factuur moet ik 2,- pm extra voor Movies XL betalen (11,95 ipv 9,95). Dus mijn contract is wel gewijzigd en ik ga na de 6 maanden 2 euro meer betalen dan het oud contract.
Heeft iemand dat geconstateerd? Dit is een beetje misleidend
Dit past beter in [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 10, dus heb je vraag daar ook heen verplaatst.

Don't shoot the messenger. | Tweakers Discord

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11:01
Ziggo DNS ligt er hier weer uit. :/

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 08:12
Iemand nog meer storing bij Ziggo ? Als ik de Ziggo DNS servers gebruik, kom ik niet op internet. Gebruik ik die van Google dan heb ik weer zonder problemen internet.

Acties:
  • +1Henk 'm!
icy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:55:
[...]

Ik durf niet te zeggen of het geluk is, want het rest van de XL pakket doet het niet meer met uitzondering van die zender.

Ze gingen in april wel wat doen qua zenderwijzigingen. Wellicht komt Cartoon Network in het basis pakket. Hebben andere Connect & Play Complete zonder XL zender pakket ook toevallig deze zender?
Ik had dan wel verwacht dat ze een email met de aanpassingen gestuurd zouden hebben, maar wie weet, zou mooi zijn als die in het standaard pakket komt.

Voelt iemand zich geroepen om een apart Ziggo Storingen topic te openen?
Dan vervuilt dit topic niet zo, met tientallen exact dezelfde posts.

Acties:
  • +1Henk 'm!
icy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:03:
[...]

Nope, oud @home gebied
Dat kan het ook niet verklaren dan, want bij UPC zat Cartoon Network nog in het basis pakket en is dus sinds samengang in het extra pakket gekomen.
Misschien is het een vervroegde 1 april grap :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jongetje
martinusz schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:57:
[...]

Ik had dan wel verwacht dat ze een email met de aanpassingen gestuurd zouden hebben, maar wie weet, zou mooi zijn als die in het standaard pakket komt.

Voelt iemand zich geroepen om een apart Ziggo Storingen topic te openen?
Dan vervuilt dit topic niet zo, met tientallen exact dezelfde posts.
Dat kan nu mooi onder dit nieuwsitem: nieuws: Ziggo kampt met dns-storing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MDJ1988
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 08-08-2017
Update 16.34: Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar laat aan Tweakers weten dat de dns-storing opgelost zou moeten zijn. Het probleem lag volgens hem bij een kapotte kabel.

Voelde ook heel even weer de bui van een DDoS hangen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 08:31
Het is niet logisch dat Ziggo bij dergelijke storingen het achterste van haar tong laat zien: een beetje transparantie is meer dan voldoende. Niemand, en met name de consument niet, heeft er wat aan om exact te weten wat de oorzaak van de storing is (geweest): het moet gewoon weer werken.
Waarom dan eventuele POF's in de openbaarheid brengen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
ANdrode schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:27:

Voor een premium prijs verwacht ik een perfect product of een goed product en goede uitleg wanneer het misgaat. ITIL incident management is standaard, als de communicatieafdeling dat samenvat dan ben je er al
Wat heeft het voor zin dat ziggo de klanten precies gaat informeren? Dat gebeurd bij ons binnen het bedrijf ook niet. Ik nagel iig technisch beheerders niet aan de schandpaal. Daar moet ik nog vaker mee aan de slag en de klant krijgt een globale uitleg. En ja, fouten worden gemaakt, zolang er maar verbeteringen uit voort komen. Ziggo hoef je itil niet uit te leggen hoor. Die hebben een gigantisch netwerk met meer dan een miljoen aansluitingen. Dat is echt wel iets anders dan een kantorennetwerk met een paar grote switches en een firewall met een router.

Hoe kom je erbij dat ziggo een Premium prijs hanteert. Als ik bij kpn, telfort etc. Hetzelfde samenstel met evenveel decoders, opnemen, uitzending gemist een dezelfde snelheid ben ik bij ziggo goedkoper uit.

[Voor 18% gewijzigd door jongetje op 31-03-2017 22:26]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 22:22:
[...]
Wat heeft het voor zin dat ziggo de klanten precies gaat informeren? Dat gebeurd bij ons binnen het bedrijf ook niet. Ik nagel iig technisch beheerders niet aan de schandpaal. Daar moet ik nog vaker mee aan de slag en de klant krijgt een globale uitleg. En ja, fouten worden gemaakt, zolang er maar verbeteringen uit voort komen. Ziggo hoef je itil niet uit te leggen hoor.
Het is tegenwoordig de standaard om open en tijdig met klanten te communiceren. Dit komt ondermeer door social media. Je kan zo'n incident niet meer verbergen. In crisiscommunicatie werkt ontkennen "het werkt wel!" of afschuiven "het was de AMS-IX" niet.
Goed voorbeeldt; pagerduty blog over communicatie tijdens storingen

Toegeven dat er een fout gemaakt wordt is geen "aan de schandpaal nagelen". Als dat zo gezien wordt is het een teken van een toxische cultuur.

Ik vind eerlijke updates via bijvoorbeeld Twitter in het geval van Ziggo genoeg. De storingspagina vertrouwen mensen ondertussen niet meer, daar "staat vaak niets als het niet werkt". Voor thuis zijn complete status updates zoals dit voorbeeld van leaseweb niet nodig.

Waarom wil je het discours rondom incidenten controleren?
Ik heb als voorbeeld twee tweets van allestoringen.nl/ziggo afgehaald:

tweet 1tweet 2

Twee storingen. Twee klanten. Welke klant laat zien dat hij blij is met Ziggo? En welke klant stelt Ziggo teleur & zou het waarschijnlijk afraden?
Hoe kom je erbij dat ziggo een Premium prijs hanteert. Als ik bij kpn, telfort etc. Hetzelfde samenstel met evenveel decoders, opnemen, uitzending gemist een dezelfde snelheid ben ik bij ziggo goedkoper uit.
Premium gaat om de ervaring, niet om de prijs.
Maar ook goedkoop zijn ze wat betreft internet niet.
Jerrythafast schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 00:14:
[...]
Integendeel, DNS kun je volgens mij juist beter met anycast addressing regelen :?
Dacht ik aan, bedoelde ik, schreef ik niet op. Bedankt voor de oplettendheid :D

offtopic:
Ik ben geen ISP medewerker en heb geen belangen in ISP's. Ik heb veel problemen gehad met mijn Ziggo verbinding – maar als je eenmaal één op één geholpen wordt is de service uitmuntend

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wopper
Hebben degene die een storing waarnamen ook echt gekeken en onderzocht wat er mis was met DNS? 🤓

Ze waren bij mij allemaal (zie startpost) nog gewoon bereikbaar. Ik kreeg alleen van PRTG een cloud Ping alarm. Dat ziggo.nl niet bereikbaar was vanaf het internet.

Maar dat lijkt, gebaseerd op mij meting, dus op een resolvefout/connect fout hoger in het DNS cluster van Ziggo.

Jammer hè dat ze nog zo ouderwets reageren op storingen. Zeker nu ze een hoger aantal core storingen hebben de laatste tijd. Zou je meer openheid verwachten zodat ze "dichter naast de klant staan" wat helemaal hip is op sociale media.

Pagina: 1 2 3 ... 35

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True