0900-1884 vandaag nog gebeldlvanhoe schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:29:
Weet iemand hoe ik Ziggo telefonisch kan bereiken? Alle nummers op de site werken niet - 1200 en 1201 verwijzen naar een Vodafone menu, en het 0900-nummer dat op de site wordt genoemd geeft een 'dit nummer is geblokkeerd' melding als ik het bel..
Hm als ik dat nummer bel krijg ik een stem aan de telefoon die zegt 'dit nummer is geblokkeerd'...iemand een idee hoe dit kan?
Net getest en kan ze gewoon bellen.lvanhoe schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:38:
[...]
Hm als ik dat nummer bel krijg ik een stem aan de telefoon die zegt 'dit nummer is geblokkeerd'...iemand een idee hoe dit kan?
Heb je niet toevallig een blokkering op 0900 nummers ?
2250 WP Zuid PVoutput
Iemand problemen met de Android app na de update van kort geleden? Krijg continue de foutmelding 2032 of de melding dat ik op teveel schermen kijk (terwijl dat er maar 1 is).
Even je paswoord wijzigen en kijken of het dan terug komt.Sanction schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:51:
Iemand problemen met de Android app na de update van kort geleden? Krijg continue de foutmelding 2032 of de melding dat ik op teveel schermen kijk (terwijl dat er maar 1 is).
Heeft iemand anders ook een melding RTL7 dat het alleen audio geeft? Ik had het tijdens de Darts Masters, maar nu werkt het wel met beeld.
Analoog + pricewatch: Samsung UE43RU7470 Zilver
Dat is precies de reden waarom ik voor TV dus bij Ziggo blijf (en daarnaast glasvezel voor internet). Vu+ duo PVR met 2 DVB-C tuners, CI kaartje erin en ik heb al jaren groot plezier zonder al die mateloos irritante beperkingen die je in de app en bij IPTV boeren ziet.daanb14 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:39:
[...]
Dat is de situatie die ik ook zie met Canal Digitaal IPTV. Zenders lopen af te dwingen dat zij niet opgenomen, teruggekeken en gepauzeerd willen worden. Wat dat betreft mis ik de tijd, waarin je lekker een HDD in je PVR had en je de opname lekker naar de NAS kon pleuren.

Sommige glas aanbieders (Trined, b.v.) hebben ook een glas naar DVB-C converter, staan alle basis kanalen zelfs open! (FTA, heb je geen CI kaart nodig). Kan je ook je eigen PVR aanknopen.
Alles kan stuk.
Toen ik gistermiddag rond 1600 Storage Wars op die zender (SD) wilde kijken was er wel beeld, maar geen geluid, op Twitter zag ik daarvoor al klachten over wel geluid maar geen beeld.PcDealer schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 23:28:
Heeft iemand anders ook een melding RTL7 dat het alleen audio geeft? Ik had het tijdens de Darts Masters, maar nu werkt het wel met beeld.
edit:
Er spelen inderdaad problemen met RTL7 vandaag, sorry hiervoor. We werken aan een oplossing.
— Ziggo (@ZiggoWebcare) 26 augustus 2020
[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 27-08-2020 10:06 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Blijft lastig. Hier nu 4 HUMAX 5200 modellen in huis. Ik vraag me af hoeveel beter ik af ben met de next. Behalve maandelijks weer meer betalen.
Ik heb ook nog een stapel (nu nutteloze) Samsung 7140 recorders staan, ze zijn bij ons binnen het gezin allemaal over naar Android-TV. Maar ik ben natuurlijk niet helemaal van de zotte en gebruik zelf naast de Next nog een Enigma2 VU+ decoderDarkz0rs schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:45:
Blijft lastig. Hier nu 4 HUMAX 5200 modellen in huis. Ik vraag me af hoeveel beter ik af ben met de next. Behalve maandelijks weer meer betalen.
Voor het "Next" gevoel zou je kunnen gaan spelen met de Android-/Apple-TV app echter kan je daarmee dan wat minder als je geen Next box in het bezit hebt.
Testing, one, two ...
Ja ik ben weer een pieper, ik vind de Android tv / Ziggo go niet mooi. Zeker niet toz van de HUMAX.hardware-lover schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:28:
[...]
Ik heb ook nog een stapel (nu nutteloze) Samsung 7140 recorders staan, ze zijn bij ons binnen het gezin allemaal over naar Android-TV. Maar ik ben natuurlijk niet helemaal van de zotte en gebruik zelf naast de Next nog een Enigma2 VU+ decoder
Voor het "Next" gevoel zou je kunnen gaan spelen met de Android-/Apple-TV app echter kan je daarmee dan wat minder als je geen Next box in het bezit hebt.
Dan maak ik het jou extra gemakkelijk. Dan hoef je een overstap naar de Next ook niet te overwegen 🤡Darkz0rs schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:36:
[...]
Ja ik ben weer een pieper, ik vind de Android tv / Ziggo go niet mooi. Zeker niet toz van de HUMAX.
Jij vind de hele ZiggoGo omgeving niets vergeleken met je Humax begrijp ik.
[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 27-08-2020 22:03 ]
Testing, one, two ...
Je hebt hem toch in de testfase al gehad?Darkz0rs schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:45:
Nee nee, je begrijpt me verkeerd. Ziggo go is prima. Maar de kwaliteit vind ik matig toz bv de HUMAX.hardware-lover schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:59:
[...]
Dan maak ik het jou extra gemakkelijk. Dan hoef je een overstap naar de Next ook niet te overwegen 🤡
Jij vind de hele ZiggoGo omgeving niets vergeleken met je Humax begrijp ik.
Next beeld is ook prima.
Ah, oké. Die is minder ja, er gaat niets boven live DVB-C wat dat betreft. Maar ik moet zeggen dat het niet gruwelijk tegenvalt, en zeker niet op wat kleinere tv's, maar zelfs op een wat grotere tv is het eigenlijk prima te doen (vind ik).Darkz0rs schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:20:
[...]
Nee nee, je begrijpt me verkeerd. Ziggo go is prima. Maar de kwaliteit vind ik matig toz bv de HUMAX.
Next beeld is ook prima.
Testing, one, two ...
Nopestormfly schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:00:
[...]
Je hebt hem toch in de testfase al gehad?
60 inch en 50 inch. Op de slaapkamer gebruik ik de Android tv app nog weleens. En beneden incidenteel vind het echt minder van kwaliteit.hardware-lover schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:23:
[...]
Ah, oké. Die is minder ja, er gaat niets boven live DVB-C wat dat betreft. Maar ik moet zeggen dat het niet gruwelijk tegenvalt, en zeker niet op wat kleinere tv's, maar zelfs op een wat grotere tv is het eigenlijk prima te doen (vind ik).
Android TV app met welk apparaat?Darkz0rs schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:25:
[...]
60 inch en 50 inch. Op de slaapkamer gebruik ik de Android tv app nog weleens. En beneden incidenteel vind het echt minder van kwaliteit.
Testing, one, two ...
Beide Android tv mibox en een android Tv. Van Phillipshardware-lover schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:43:
[...]
Android TV app met welk apparaat?
Philips ken ik niet uit de praktijk, Mi box (S) dan weer wel. Hoewel het apparaat niet kan toveren ziet het er op een 2019 Shield Pro wel wat beter uit lijkt het.Darkz0rs schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:45:
[...]
Beide Android tv mibox en een android Tv. Van Phillips
Maar laten we wel wezen, maximaal ~4Mbit in 720p houdt vanzelfsprekend niet werkelijk over 😏
Testing, one, two ...
Ach ik heb een verleng aanbieding.korting of next.hardware-lover schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:02:
[...]
Philips ken ik niet uit de praktijk, Mi box (S) dan weer wel. Hoewel het apparaat niet kan toveren ziet het er op een 2019 Shield Pro wel wat beter uit lijkt het.
Maar laten we wel wezen, maximaal ~4Mbit in 720p houdt vanzelfsprekend niet werkelijk over 😏
Ik neig naar de korting 😭
Gedaan, zelfde probleem. App opnieuw geinstalleerd, zelfde probleem. Ziggo aangesproken, geen oplossing buiten het volledig resetten van mijn device. Ja, doei.stormfly schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:25:
[...]
Even je paswoord wijzigen en kijken of het dan terug komt.
Even een luchtig momentje tussendoor...
HEEL NEDERLAND KIJKT vanaf nu t/m zondag LIVE EN GRATIS!
Van vrijdag 28 augustus tot en met zondag 30 augustus kan iedereen genieten van alle Ziggo Sport Totaal kanalen. Dus ook klanten van onder meer KPN, T-Mobile, Tele2, Canal Digitaal, Delta, Caiway en nog vele andere providers.
https://www.ziggosport.nl/freeviewspa2020/
HEEL NEDERLAND KIJKT vanaf nu t/m zondag LIVE EN GRATIS!
Van vrijdag 28 augustus tot en met zondag 30 augustus kan iedereen genieten van alle Ziggo Sport Totaal kanalen. Dus ook klanten van onder meer KPN, T-Mobile, Tele2, Canal Digitaal, Delta, Caiway en nog vele andere providers.
https://www.ziggosport.nl/freeviewspa2020/
Weet niet of ik hier helemaal goed zit, maar anders hoor ik het wel.
Bij mijn ouders die TV kijken via een CI+ kaart en gebruik maken van de DVB-C tuner van de TV is er blokvorming te zien op RTL4 HD.
De BER waarde loopt op.
Als ik de coax kabel van de TV haal en mijn TechnoTrend DVB-C tuner met TransEdit eraan hang, en ik analyseer die frequentie/TS en laat dit een tijd lopen dan is de kolom "missing packets" 0. Dan zou ik verwachten dat de BER dus ook 0 blijft.
Meet ik verkeerd? Loopt de BER dan op omdat de TV tuner "lek" is qua interferentie?
Of dien ik de BER waarde op een andere manier te meten in TransEdit?
Bij mijn ouders die TV kijken via een CI+ kaart en gebruik maken van de DVB-C tuner van de TV is er blokvorming te zien op RTL4 HD.
De BER waarde loopt op.
Als ik de coax kabel van de TV haal en mijn TechnoTrend DVB-C tuner met TransEdit eraan hang, en ik analyseer die frequentie/TS en laat dit een tijd lopen dan is de kolom "missing packets" 0. Dan zou ik verwachten dat de BER dus ook 0 blijft.
Meet ik verkeerd? Loopt de BER dan op omdat de TV tuner "lek" is qua interferentie?
De ene tuner is wat gevoeliger dan de andere tuner. Toen ik mijn LG verving door een Philips had ik ineens problemen met o.a. RTL7. Sloot ik de LG weer aan -> Prima beeld. Uiteindelijk een andere uitgang op de kabel-versterker gekozen en het probleem was weer opgelost.Soundwork schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:21:
Weet niet of ik hier helemaal goed zit, maar anders hoor ik het wel.
De BER waarde loopt op.
De TV al eens met een goedgekeurde kabel rechtstreeks op de AOP aangesloten?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Nee, dat ga ik dan ook maar eens proberen.TFHfony schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:40:
[...]
De ene tuner is wat gevoeliger dan de andere tuner. Toen ik mijn LG verving door een Philips had ik ineens problemen met o.a. RTL7. Sloot ik de LG weer aan -> Prima beeld. Uiteindelijk een andere uitgang op de kabel-versterker gekozen en het probleem was weer opgelost.
Wat ik alleen vreemd vind dat het dus niet te meten is met een kabeltuner en TransEdit...
En zou de 2 gats einddoos ook roet in het eten kunnen gooien? Radio gebruiken ze niet meer, dus eigenlijk zou de TV dus ook rechstreeks gekoppeld kunnen worden....
Elke paar dagen moet ik opnieuw inloggen in de Windows 10 Ziggo Go app, vandaag 28 augustus bv. en 25 augustus. De app verwijderen en weer installeren heeft niks geholpen. Inlogvenster blijft overigens na opnieuw inloggen steevast hangen en moet de app dan afsluiten, daarna opstarten is doorstarten en ingelogd zijn. Iemand een idee hoe dit op te lossen? De app is fijner dan de browser, die is gevoeliger want de stream wil dan nog wel eens sputteren als ik andere programma's op de pc gebruik.
Ook als ik rechtstreeks aansluit gaat het nog steeds fout. Ik heb nu de kabel van AOP naar TV aansluiting vervangen en de 2 gats doos ertussenuit gehaald, maar nog blijft RTL4 HD af en toe storen. Zal er toch een "lek" rondom het AOP zitten of daarvoor bij de groepsversterker? Of zal de TV tuner dan de boosdoener zijn?TFHfony schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:40:
[...]
De ene tuner is wat gevoeliger dan de andere tuner. Toen ik mijn LG verving door een Philips had ik ineens problemen met o.a. RTL7. Sloot ik de LG weer aan -> Prima beeld. Uiteindelijk een andere uitgang op de kabel-versterker gekozen en het probleem was weer opgelost.
Toevoeging: de TS waarop RTL4 HD daar uitzendt is de 457 MHz, dus het is geen 8xx MHz waarop 4G uitzendt..
[ Voor 6% gewijzigd door Soundwork op 29-08-2020 12:52 ]
Het lek kan zelfs in de straatkast zitten. Een jaar of 14 geleden toen ik hier kwam wonen nog gehad. Na eerst alle kabels vervangen te hebben kwam er een monteur van Ziggo en die heeft gewoon de F-Connector in de straatkast opnieuw gestript en aangesloten. Probleem wegSoundwork schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:50:
[...]
Ook als ik rechtstreeks aansluit gaat het nog steeds fout. Ik heb nu de kabel van AOP naar TV aansluiting vervangen en de 2 gats doos ertussenuit gehaald, maar nog blijft RTL4 HD af en toe storen. Zal er toch een "lek" rondom het AOP zitten of daarvoor bij de groepsversterker? Of zal de TV tuner dan de boosdoener zijn?
Toevoeging: de TS waarop RTL4 HD daar uitzendt is de 457 MHz, dus het is geen 8xx MHz waarop 4G uitzendt..
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ja of een aarde pen langs een waterleiding. Doet het ook erg goed.TFHfony schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:24:
[...]
Het lek kan zelfs in de straatkast zitten. Een jaar of 14 geleden toen ik hier kwam wonen nog gehad. Na eerst alle kabels vervangen te hebben kwam er een monteur van Ziggo en die heeft gewoon de F-Connector in de straatkast opnieuw gestript en aangesloten. Probleem weg
Bij mij waren de blokjes pas echt verdwenen nadat de grondkabel vervangen was, daar zat water in volgens de monteur. Uiteindelijk netjes opgelost, maar het duurde wel 4 maanden.Soundwork schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:50:
Ook als ik rechtstreeks aansluit gaat het nog steeds fout. Ik heb nu de kabel van AOP naar TV aansluiting vervangen en de 2 gats doos ertussenuit gehaald, maar nog blijft RTL4 HD af en toe storen. Zal er toch een "lek" rondom het AOP zitten of daarvoor bij de groepsversterker? Of zal de TV tuner dan de boosdoener zijn?
Ja hier ook 3 jaar terug vervangen. Nu weer maandag weer een monteur. Ivm algemene problemen. Blijkt in het netwerk te zitten.grun93 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:08:
[...]
Bij mij waren de blokjes pas echt verdwenen nadat de grondkabel vervangen was, daar zat water in volgens de monteur. Uiteindelijk netjes opgelost, maar het duurde wel 4 maanden.
Waarneer is het begonnen? is er iets veranderd in apparatuur? etc etc?Soundwork schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:50:
[...]
404 Signature not found
Nee, Ziggo heeft 2 maanden nadat ze analoog hebben uitgezet alle digitale frequenties aangepast. Dus RTL4 HD, RTL5 HD en Fox Sports 3 HD zijn op een andere frequentie beland.....SMSfreakie schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:21:
[...]
Waarneer is het begonnen? is er iets veranderd in apparatuur? etc etc?
nu weet ik even niet meer hoe dat precies zit bij DVB-C kwa frequentie.. (als in.. is 457 het begin van het 8mhz blok? of het midden er van? of noujaSoundwork schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:23:
[...]
Nee, Ziggo heeft 2 maanden nadat ze analoog hebben uitgezet alle digitale frequenties aangepast. Dus RTL4 HD, RTL5 HD en Fox Sports 3 HD zijn op een andere frequentie beland.....
indien het t begin is en het blok dus eigenlijk van 457 tot 465mhz loopt.. zou het kunnen dat er storing is van Utility Connect.. die zitten op 462.7 en 463.9mhz :x
404 Signature not found
Ok, dus als het aan Ziggo kant "lek" is (in hun groeps of eindversterker) dan straalt daar de interferentie in?SMSfreakie schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:27:
[...]
nu weet ik even niet meer hoe dat precies zit bij DVB-C kwa frequentie.. (als in.. is 457 het begin van het 8mhz blok? of het midden er van? of nouja)
indien het t begin is en het blok dus eigenlijk van 457 tot 465mhz loopt.. zou het kunnen dat er storing is van Utility Connect.. die zitten op 462.7 en 463.9mhz :x
of de de tuner in de TV is er gevoelig voorSoundwork schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:28:
[...]
Ok, dus als het aan Ziggo kant "lek" is (in hun groeps of eindversterker) dan straalt daar de interferentie in?
(utility connect gebruik(t)en ze voor uitlezen van de slimmer energie meters )
404 Signature not found
Ok....SMSfreakie schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:31:
[...]
of de de tuner in de TV is er gevoelig voor
(utility connect gebruik(t)en ze voor uitlezen van de slimmer energie meters )
Dus als andere TV's er geen last van hebben, dan zal het dus waarschijnlijk aan de onboard DVB-C tuner zitten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 2101 1536 3333 4444 5555 6666 43186 458,00 458,00 458,00 458,00 458,00 458,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- RTL 4 HD 25 19461 928 - - 928(4) 928(4) 4 RTL 5 HD 25 19462 929 - - 929(5) 929(5) 5 FOX Sports 3 HD 25 19464 423 - - 423 423 423 WDR 1 19465 56 56 56 56 56 56 Ziggo Live Events FOX Sport 25 30464 - - - - - - |
Bovenstaand de MUX/Frequentie waar het om gaat....
Hier in het verzorgingshuis hetzelfde euvel.Soundwork schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:33:
[...]
Ok....
Dus als andere TV's er geen last van hebben, dan zal het dus waarschijnlijk aan de onboard DVB-C tuner zitten.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 2101 1536 3333 4444 5555 6666 43186 458,00 458,00 458,00 458,00 458,00 458,00 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 256/6,900 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- RTL 4 HD 25 194 nu61 928 - - 928(4) 928(4) 4 RTL 5 HD 25 19462 929 - - 929(5) 929(5) 5 FOX Sports 3 HD 25 19464 423 - - 423 423 423 WDR 1 19465 56 56 56 56 56 56 Ziggo Live Events FOX Sport 25 30464 - - - - - -
Bovenstaand de MUX/Frequentie waar het om gaat....
Ziggo is geweest en wijst naar de bekabeling van het gebouw en de huismeester naar Ziggo

2250 WP Zuid PVoutput
Tja, helaas heb je dan t maar te bewijzen dat je bekabeling aan de eisen voldoet..MdO82 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:56:
[...]
Hier in het verzorgingshuis hetzelfde euvel.
Ziggo is geweest en wijst naar de bekabeling van het gebouw en de huismeester naar Ziggo
en als je alles denkt goed te hebben, dan heb je straks weer dat ze toch nog wel "iets" vinden waardoor je toch even de kosten van de monteur mag lappen
404 Signature not found
Ja, lekker danSMSfreakie schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:01:
[...]
Tja, helaas heb je dan t maar te bewijzen dat je bekabeling aan de eisen voldoet..
en als je alles denkt goed te hebben, dan heb je straks weer dat ze toch nog wel "iets" vinden waardoor je toch even de kosten van de monteur mag lappen
Misschien moet ik toch mijn ouders naar IPTV gaan omzetten, DVB-C is toch wel gigantisch storingsgevoelig aan het worden met al die stoorbronnen.
Als Ziggo volwaardige* IPTV streams kan aanbieden die ik gewoon zonder gedoe kan kijken op m'n TV zonder verplichte extra decoder en ongein... pas ik er voor..Soundwork schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:26:
[...]
Ja, lekker dan![]()
Misschien moet ik toch mijn ouders naar IPTV gaan omzetten, DVB-C is toch wel gigantisch storingsgevoelig aan het worden met al die stoorbronnen.
*1080P / 4K met de bijpassende bitrates
ik heb er 5.. tenminste die heb ik fysiek hier... al beweert de mijn ziggo omgeving nog altijd dat ik er 6 heb...MdO82 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:36:
[...]
Het is dat ik nog 3 "gratis" smartcards heb anders was ik ook weg.
Nu ga ik alleen voor internet naar glas. Overigens schijnen ook niet alle iptv platformen lekker te werken.
[ Voor 29% gewijzigd door SMSfreakie op 29-08-2020 21:37 ]
404 Signature not found
Het is dat ik nog 3 "gratis" smartcards heb anders was ik ook weg.Soundwork schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:26:
[...]
Ja, lekker dan![]()
Nu ga ik alleen voor internet naar glas. Overigens schijnen ook niet alle iptv platformen lekker te werken.
2250 WP Zuid PVoutput
Dat klopt inderdaad. Mijn ouders zitten qua internet bij T-Mobile over glasvezel. Ze hebben daar nieuwe interactieve TV in de steigers staan maar dat zit nog vol kinderziektes.MdO82 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:36:
[...]
Het is dat ik nog 3 "gratis" smartcards heb anders was ik ook weg.
@SMSfreakie ik bedoelde trouwens met IPTV niet van Ziggo maar van een andere aanbieder zoals T-Mobile...
Tja, dat is hier geen optie.. van 500/50 terug naar een 40mbit max (en dan moet IPTV er nog af..)Soundwork schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:38:
[...]
Dat klopt inderdaad. Mijn ouders zitten qua internet bij T-Mobile over glasvezel. Ze hebben daar nieuwe interactieve TV in de steigers staan maar dat zit nog vol kinderziektes.
@SMSfreakie ik bedoelde trouwens met IPTV niet van Ziggo maar van een andere aanbieder zoals T-Mobile...
404 Signature not found
Ik merk zelf met het Canal Digitaal IPTV platform dat het wel lekker werkt met een Amino Aria 7. Het is alleen nogal klote dat opnames bij commerciële zenders het doorspoelen van de reclames niet toestaan. De rechten van zenders bij server-side opnames wordt een steeds groter probleem.SMSfreakie schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:35:
[...]
Als Ziggo volwaardige* IPTV streams kan aanbieden die ik gewoon zonder gedoe kan kijken op m'n TV zonder verplichte extra decoder en ongein... pas ik er voor..
*1080P / 4K met de bijpassende bitrates
[...]
ik heb er 5.. tenminste die heb ik fysiek hier... al beweert de mijn ziggo omgeving nog altijd dat ik er 6 heb...
Bij Ziggo kan je zeker weten doorspoelen bij een opname (niet bij replay).daanb14 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:56:
[...]
Ik merk zelf met het Canal Digitaal IPTV platform dat het wel lekker werkt met een Amino Aria 7. Het is alleen nogal klote dat opnames bij commerciële zenders het doorspoelen van de reclames niet toestaan. De rechten van zenders bij server-side opnames wordt een steeds groter probleem.
Bij KPN kan je ook doorspoelen bij een opname, meen ik?
Is het dan niet iets specifieks van CD?
Momenteel wel inderdaad m.u.v. de publieke omroepen. Dat heeft zover ik heb kunnen lezen te maken met voorwaarden vanuit de commerciële zenders bij de nieuwe zendcontracten. Ik ben bang dat dit een probleem wordt waar ook KPN en Ziggo last van gaan krijgen. De commerciëlen worden lastiger bij iedere nieuwe onderhandeling voor een zendcontract.stormfly schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:38:
[...]
Bij Ziggo kan je zeker weten doorspoelen bij een opname (niet bij replay).
Bij KPN kan je ook doorspoelen bij een opname, meen ik?
Is het dan niet iets specifieks van CD?
Bij Caiway en Delta kan je ook niet doorspoelen bij opnames.
Kwestie van tijd straks gaat alles zo.dolopfriet schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 23:49:
Bij Caiway en Delta kan je ook niet doorspoelen bij opnames.
Daar heeft DVB-C (en eigen decoder met hdd) nog altijd wel een streep voor :-)
404 Signature not found
@SMSfreakie Exact!
Je zou je wel af kunnen vragen hoe lang dat nog duurt bij Ziggo. Ze zijn constant aan het zoeken naar meer bandbreedte voor IP. Dat begon met een paar analoge zenders weg, daarna alles analoog weg, radio (FM) staat momenteel op de rand van de afgrond en je kan in het verlengde daarvan denk ik verwachten dat de eerste DVB-C multiplex(en) over X tijd ook worden opgeofferd in het voordeel van meer bandbreedte voor IP (ik denk met name tbv upstream).
Maar ik hoop zelf van niet. Radio mag er nog wel vanaf voor mij, maar als ze aan DVB-C gaan komen en de betreffende kanalen die ik kijk alleen nog maar via IPTV aanbieden, dan ben ik weg naar een andere DVB-C aanbieder.
Je zou je wel af kunnen vragen hoe lang dat nog duurt bij Ziggo. Ze zijn constant aan het zoeken naar meer bandbreedte voor IP. Dat begon met een paar analoge zenders weg, daarna alles analoog weg, radio (FM) staat momenteel op de rand van de afgrond en je kan in het verlengde daarvan denk ik verwachten dat de eerste DVB-C multiplex(en) over X tijd ook worden opgeofferd in het voordeel van meer bandbreedte voor IP (ik denk met name tbv upstream).
Maar ik hoop zelf van niet. Radio mag er nog wel vanaf voor mij, maar als ze aan DVB-C gaan komen en de betreffende kanalen die ik kijk alleen nog maar via IPTV aanbieden, dan ben ik weg naar een andere DVB-C aanbieder.
Alles kan stuk.
Dat zou ik nogal wat vinden. Verhuizen om DVB-C te houden... Zeker omdat de regio's waar Ziggo niet zit vrij beperkt zijn.remco_k schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:11:
@SMSfreakie Exact!
Ik weet dat dit gaat stoppen. Straks is alles IP based.SMSfreakie schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 08:02:
[...]
Daar heeft DVB-C (en eigen decoder met hdd) nog altijd wel een streep voor :-)
Als Ziggo wat wil winnen dan kunnen ze nu al stoppen met alle SD kanalen die ook al als HD aanwezig zijn. Is vrij eenvoudig en scheelt direct bandbreedte (volgens mij nog meer dan je met FM wint).
Verder begrijp ik niet waarom de regionale zenders nu nog in een slechte SD kwaliteit doorkomen terwijl bij bijv. KPN dit veel scherper in HD beschikbaar is.
Verder begrijp ik niet waarom de regionale zenders nu nog in een slechte SD kwaliteit doorkomen terwijl bij bijv. KPN dit veel scherper in HD beschikbaar is.
FM kanalen zijn interessant om te schrappen omdat deze in het lage frequentiespectrum zitten (87,5- 108 Mhz). Hiermee win je veel bandbreedte voor de upload. De SD kanalen zitten in bundels in de hogere frequenties.jongetje schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:54:
Als Ziggo wat wil winnen dan kunnen ze nu al stoppen met alle SD kanalen die ook al als HD aanwezig zijn. Is vrij eenvoudig en scheelt direct bandbreedte (volgens mij nog meer dan je met FM wint).
alle 30 analoge TV kanalen er uit levert al weer 30x 50mbit op (waarsch zelfs meer)
schrap alle simucast SD zenders er uit en je hebt ook weer een beetje ruimte er bij..
Analoge radio er uit.. 20mhz extra ruimte,
en dan de uploadband van 65mhz naar 110~120 mhz optrekken.. verdubbel je hem zowat.. voorlopig ruimte genoeg :-)
verder kunnen ze natuurlijk de minder bekeken zenders (lees aanvullende speciale pakketten, buitenlands etc) natuurlijk nog wel verder richting IP sturen, doen ze nu toch ook met wat franstalige zenders dacht ik?
dat ze geen 4K via DVB-C willen kan ik me wel inkomen.. maar gewoon de 30~60 meest gangbare zenders? gewoon in DVB-C HD (x264) laten
en verder maak de IPTV streams ook gewoon op een smart TV (red button?) beschikbaar.. immers daar moet je voor DVB-C toch ook al je smartcard in duwen :-D
schrap alle simucast SD zenders er uit en je hebt ook weer een beetje ruimte er bij..
Analoge radio er uit.. 20mhz extra ruimte,
en dan de uploadband van 65mhz naar 110~120 mhz optrekken.. verdubbel je hem zowat.. voorlopig ruimte genoeg :-)
verder kunnen ze natuurlijk de minder bekeken zenders (lees aanvullende speciale pakketten, buitenlands etc) natuurlijk nog wel verder richting IP sturen, doen ze nu toch ook met wat franstalige zenders dacht ik?
dat ze geen 4K via DVB-C willen kan ik me wel inkomen.. maar gewoon de 30~60 meest gangbare zenders? gewoon in DVB-C HD (x264) laten
en verder maak de IPTV streams ook gewoon op een smart TV (red button?) beschikbaar.. immers daar moet je voor DVB-C toch ook al je smartcard in duwen :-D
[ Voor 10% gewijzigd door SMSfreakie op 30-08-2020 12:03 ]
404 Signature not found
Verhuizen naar een andere aanbieder ja.TFHfony schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:31:
[...]
Dat zou ik nogal wat vinden. Verhuizen om DVB-C te houden... Zeker omdat de regio's waar Ziggo niet zit vrij beperkt zijn.
Niet naar een ander woonhuis.
Alles kan stuk.
Nou, je gaf aan naar een andere DVB-C aanbieder. Deze zijn regio gebonden, dus als je een andere DVB-C provider wil, zal je moeten verhuizen naar een andere regio.remco_k schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:15:
[...]
Verhuizen naar een andere aanbieder ja.![]()
Niet naar een ander woonhuis.
@TFHfony Assumption is the mother of all fuckups:
https://www.trined.nl/diensten/televisie/digitale-televisie/ -> DVB-C over glas. Beschikbaar in mijn gemeente.
Er zijn er vast nog meer die dit aanbieden, naast hun IPTV product.
[Trined Glasvezel] Ervaringen & Discussieremco_k schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:38:
[...]
Sommige glas aanbieders (Trined, b.v.) hebben ook een glas naar DVB-C converter, staan alle basis kanalen zelfs open! (FTA, heb je geen CI kaart nodig). Kan je ook je eigen PVR aanknopen.
https://www.trined.nl/diensten/televisie/digitale-televisie/ -> DVB-C over glas. Beschikbaar in mijn gemeente.
[ Voor 45% gewijzigd door remco_k op 30-08-2020 12:22 ]
Alles kan stuk.
Ha, Trined jaremco_k schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:20:
[...]
[Trined Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Volgens mij zijn deze kanalen al bijna overal eruit.SMSfreakie schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:01:
alle 30 analoge TV kanalen er uit levert al weer 30x 50mbit op (waarsch zelfs meer)
Het nadeel wat TriNed echter heeft op iig het e-fiber netwerk is dat zij GPON gebruiken in tegenstelling tot Glasnet, Tweak en Freedom.remco_k schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:20:
[...]
[Trined Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Off-topic: Het opnemen kan mij echter steeds minder interesseren, omdat het op de commerciële zenders ieder jaar dezelfde uitgemolken zooi is.
[ Voor 11% gewijzigd door daanb14 op 30-08-2020 13:41 ]
Heeft een tijdje stilgelegen en is er nog steeds idd niet overal uit.AtRi schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:10:
[...]
Volgens mij zijn deze kanalen al bijna overal eruit.
Testing, one, two ...
volgens mij staat t hier nog steeds aan...hardware-lover schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:19:
[...]
Heeft een tijdje stilgelegen en is er nog steeds idd niet overal uit.
zal het straks eens checken :-P
404 Signature not found
Hier ook nog, maar dat hoef ik niet te checken, daar krijg je vooraf een waarschuwing over 😉SMSfreakie schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:38:
[...]
volgens mij staat t hier nog steeds aan...
zal het straks eens checken :-P
Testing, one, two ...
de tool op de Ziggo site weet t ook al niet meerhardware-lover schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:14:
[...]
Hier ook nog, maar dat hoef ik niet te checken, daar krijg je vooraf een waarschuwing over 😉
maar goed boeit me weinig eigenlijk
404 Signature not found
Ervaar momenteel problemen met internet. Regio Zuid-Holland. Modem heeft een goede verbinding dus ligt denk ik aan de ziggo-kant. Anderen ook?
Wereldwijd netwerkprobleemNaafkap schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:50:
Ervaar momenteel problemen met internet. Regio Zuid-Holland. Modem heeft een goede verbinding dus ligt denk ik aan de ziggo-kant. Anderen ook?
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Goed... krijg ik afgelopen week zo`n flut foldertje van Ziggo..
met blij dat u klant bent en blabla kijk een jaar gratis (zonder adders right..) naar een aanvullend TV pakket..
ga naar ziggo/kijkplezier en vul u persoonlijke code in..
maakte ik me toch een typo in de code.. en toch werd ik doorgestuurd naar de keuze site.. ook een keuze maken is dus geen enkel probleem.. (er vind schijnbaar vooraf geen controle plaats of je code wel klopt..)
ook hoef je niet in te loggen bij mijn ziggo oid voor een extra controle..
nou denk ik dat geldige codes wel ergens gelinkt zijn aan klantgegevens.. en achteraf gecontroleerd wordt :-)
maar om te zeggen dat ik dit een fijne manier vind voor zo`n "cadeautje" zonder duidelijke controle of jij jij wel bent..?
ook vanaf een Non-Ziggo lijn kan je dus gewoon random wat invullen..
dus ip / modemmac is ook geen controle optie
met blij dat u klant bent en blabla kijk een jaar gratis (zonder adders right..) naar een aanvullend TV pakket..
maakte ik me toch een typo in de code.. en toch werd ik doorgestuurd naar de keuze site.. ook een keuze maken is dus geen enkel probleem.. (er vind schijnbaar vooraf geen controle plaats of je code wel klopt..)
nou denk ik dat geldige codes wel ergens gelinkt zijn aan klantgegevens.. en achteraf gecontroleerd wordt :-)
maar om te zeggen dat ik dit een fijne manier vind voor zo`n "cadeautje" zonder duidelijke controle of jij jij wel bent..?
ook vanaf een Non-Ziggo lijn kan je dus gewoon random wat invullen..

404 Signature not found
dat krijg ik nou nooit, wel de rekeningSMSfreakie schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:39:
Goed... krijg ik afgelopen week zo`n flut foldertje van Ziggo..
ook vanaf een Non-Ziggo lijn kan je dus gewoon random wat invullen..dus ip / modemmac is ook geen controle optie
404 Signature not found
vast niet .... vandaag voor de 2de x een monteur gehad. Krijg ik nog een rekening ook....
ow ow ow wel opgelost door de cs.
Dit jaar moet nog de Next update komen voor Horizon/XL.
https://www.totaaltv.nl/n...abox-xl-nog-dit-jaar-uit/
Ik ben benieuwd. Ziggo zet dus vol in op cloud. Ik heb zelf de Next box en ben erg tevreden over het Next platform.
https://www.totaaltv.nl/n...abox-xl-nog-dit-jaar-uit/
Ik ben benieuwd. Ziggo zet dus vol in op cloud. Ik heb zelf de Next box en ben erg tevreden over het Next platform.
[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 31-08-2020 20:07 ]
Ik neem toch aan dat Ziggo weet dat het probleem van de Mediabox XL niet de hoeveelheid functionaliteit is, maar het stroomverbruik en hoe langzaam de GUI is?!
Ja dus als alles cloud is. Hoeft de cpu alleen maar te streamen. HDD uit dus minder stroom win/windaanb14 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:12:
Ik neem toch aan dat Ziggo weet dat het probleem van de Mediabox XL niet de hoeveelheid functionaliteit is, maar het stroomverbruik en hoe langzaam de GUI is?!
Een mogelijke verklaring staat in het artikel waar je naar linkt:daanb14 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:12:
Maar ik heb zoiets van eerst zien, dan geloven.Omdat bepaalde hardware binnen de Mediabox XL wordt uitgezet en omzeild wordt de tv-decoder niet alleen energiezuiniger maar ook sneller in gebruik.
Dat bedoel ik dus ook. Feit blijft dat er nog steeds een modem, router, switch en WAP in zit. Ik ben benieuwd of die dan ook uit worden gezet.
[ Voor 20% gewijzigd door daanb14 op 31-08-2020 21:05 ]
Ik heb ook de TP-Link Deco M4 set besteld bij Ziggo om nou toch ook op zolder eens voldoende bereik te hebben. Heb vanaf de connectbox al een netwerkkabel naar de eerste verdieping liggen, waar de boel via een switch alweer verdeeld wordt, waaronder ook een kabel naar zolder. Wil dus op beide verdiepingen een M4 unit bedraad aansluiten
Wat ik in de installatie instructies zag (https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2879/), moet er straks een kabel vanuit de connectbox naar de eerste M4 unit en moet de kabel die naar boven gaat dan weer rechtstreeks op die M4 unit. Klopt toch?
Wat ik dan ook nog lees is dat de wifi op de Ziggo Connectbox uitgeschakeld moet worden. Of zelfs in bridge mode laten zetten. Maar in principe is beide toch niet perse nodig om die M4 set aan de praat te krijgen? Al snap ik dat je niet gebruikte Wifi netwerken beter uit kunt schakelen.
Wat ik in de installatie instructies zag (https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2879/), moet er straks een kabel vanuit de connectbox naar de eerste M4 unit en moet de kabel die naar boven gaat dan weer rechtstreeks op die M4 unit. Klopt toch?
Wat ik dan ook nog lees is dat de wifi op de Ziggo Connectbox uitgeschakeld moet worden. Of zelfs in bridge mode laten zetten. Maar in principe is beide toch niet perse nodig om die M4 set aan de praat te krijgen? Al snap ik dat je niet gebruikte Wifi netwerken beter uit kunt schakelen.
De modem blijft nodig voor tv-ontvangst (streaming). De wifi etc. kun je volgens mij nog steeds zelf regelen. De harde schijf wordt buiten spel gezet en is dus niet meer te gebruiken.daanb14 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:05:
Dat bedoel ik dus ook. Feit blijft dat er nog steeds een modem, router, switch en WAP in zit. Ik ben benieuwd of die dan ook uit worden gezet.
"When you grow up your heart dies"
Even een vraag onder het mom van vragen naar de bekende weg
Ik heb een Braun POA-03IEC-NL op mijn AOP zitten

Uiteraard op de Data het modem.
Echter vanuit de meterkast gebruik ik geen FM meer.
Ik wil echter wel een 2de tv aansluiten.
Nu kan ik gewoon een POA-01 opzetten om te splitsen ?

Ik weet dat de aansluitingen tegenwoordig heel gevoelig zijn voor storingen dus wilde eigenlijk een TV-TV-Data op mijn AOP prikken, maar dit schijnen er niet te zijn

Ik weet dat de aansluitingen tegenwoordig heel gevoelig zijn voor storingen dus wilde eigenlijk een TV-TV-Data op mijn AOP prikken, maar dit schijnen er niet te zijn
2250 WP Zuid PVoutput
Poa01 kan. Let wel op dat je signaal niet te zwak word. Anders heb je een versterker nodig.MdO82 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:34:
Even een vraag onder het mom van vragen naar de bekende weg![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier komt er 14db binnen dus genoeg voor 6 devices 😭🤣
Onbegrijpelijk dat ze dit limiteren tot 4Mbit? Waarom toch? De internet abonnement waar deze over het algemeen aan zitten gekoppeld kunnen een veelvoud aanhardware-lover schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:02:
[...]
Philips ken ik niet uit de praktijk, Mi box (S) dan weer wel. Hoewel het apparaat niet kan toveren ziet het er op een 2019 Shield Pro wel wat beter uit lijkt het.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Op zich begrijp ik dit wel, het gaat tenslotte om een extra "dienst" waardoor het bestaande netwerk ook weer extra belast zou kunnen worden. Misschien als het analoge TV signaal overal is uitgeschakeld dat er daarna meer ruimte beschikbaar komt om het wat op te schroeven?Rossi46 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:57:
[...]
Onbegrijpelijk dat ze dit limiteren tot 4.[29]Mbit? Waarom toch? De internet abonnement waar deze over het algemeen aan zitten gekoppeld kunnen een veelvoud aan
Testing, one, two ...
Ik wil een 2de Nextbox, maar dat kan allemaal niet volgens Ziggo.
Lekker dan. Op deze manier heb ik geen fluit aan mn 55 inch tv op de slaapkamer, want met die CI module kan je dus mooi niet terugkijken.
Lekker dan. Op deze manier heb ik geen fluit aan mn 55 inch tv op de slaapkamer, want met die CI module kan je dus mooi niet terugkijken.
Ziggogo app?vosss schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:38:
Float like a butterfly, sting like a bee.
wij hebben dat opgelost met een apple tv voor in de slaapkamer, niet optimaal maar wel TVvosss schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:38:
Helemaal eens. De Android tv app is gekoppeld aan een Ziggo netwerk. Dus alleen te gebruiken voor Ziggo klanten. Deze mag zeker fors omhoog. Voor de mobile go apps is het prima denk ik.Rossi46 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:57:
[...]
Onbegrijpelijk dat ze dit limiteren tot 4Mbit? Waarom toch? De internet abonnement waar deze over het algemeen aan zitten gekoppeld kunnen een veelvoud aan
Dat kan wel, maar dat willen ze niet. Een Humax als tweede ontvanger is geen probleem, en dan kun je terugkijken. In full HD, maar dat is genoeg, er zijn toch geen UHD uitzendingen, en terugkijken is altijd van nog lagere kwaliteit.vosss schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:38:
Dat ligt aan jouw tv en de CI module.Lekker dan. Op deze manier heb ik geen fluit aan mn 55 inch tv op de slaapkamer, want met die CI module kan je dus mooi niet terugkijken.
Ik heb 2 tv's met een CAM CI+ module, de jongste van deze tv's (ook al 6 jaar oud) heeft mogelijkheden zoals terugkijken, opnemen (op een USB HDD) en films huren.
Het toverwoord in deze is HbbTV
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Niet perse. In fUPC zijn er minder mogelijkheden beschikbaar via CI+ dan in fZiggo.Gadget Freak schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:51:
[knip]
Dat ligt aan jouw tv en de CI module.
Ik heb 2 tv's met een CAM CI+ module, de jongste van deze tv's (ook al 6 jaar oud) heeft mogelijkheden zoals terugkijken, opnemen (op een USB HDD) en films huren.
Testing, one, two ...
Ik zit inderdaad in het bevoorrechte Ziggo gebied...hardware-lover schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:45:
Niet perse. In fUPC zijn er minder mogelijkheden beschikbaar via CI+ dan in fZiggo.
Hmmm, paar weken geleden heb ik m'n ConnectBox in bridge-mode laten zetten, wat vrij probleemloos ging. Nu was ik even in 'mijn ziggo' aan het rondkijken om te zien wat voor abonnement ik ook al weer had en net toen ik op de pagina met o.a. 'ziggo hotspot' keek kreeg ik een mail binnen dat mijn hotspot settings veranderd zijn.
Blijkbaar is voor mijn account nu Ziggo Hotspots geactiveerd en ik zie ook een username/password op de 'mijn ziggo' site. Desondanks staat de ConnectBox nog steeds in 'modem mode'...
Apart - altijd begrepen dat, wanneer je je modem/router in bridge mode laat zetten, je geen toegang meer tot hotspots hebt.
Blijkbaar is voor mijn account nu Ziggo Hotspots geactiveerd en ik zie ook een username/password op de 'mijn ziggo' site. Desondanks staat de ConnectBox nog steeds in 'modem mode'...
Apart - altijd begrepen dat, wanneer je je modem/router in bridge mode laat zetten, je geen toegang meer tot hotspots hebt.
Waarom kan dat niet volgens ziggo? Ik had een (Horizon) Mediabox XL + een extra media box. Deze extre mediabox gaat stoppen, en ik kreeg een aanbod van ziggo om dit om te ruilen voor 2 mediaboxen Next. (Met een connectbox). Dus technisch is het mogelijk ;-)vosss schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:38:
Technisch is het al sinds (of eigenlijk voor) de lancering mogelijk, probleem is dat Ziggo het nog niet aan (alle) klanten wil leveren. Deze stugge manier van vasthouden aan de mediabox XL (binnenkort lijkbaar met Next software), waar je er ook maar 1 van mag hebben en de Next voor alleen het duurste pakket zorgt voor een achterstand met alle glas en DSL providers waar je op elke box dezelfde mogelijkheden hebt.
Als ik vergelijk met een internet 50/5 MBit en het goedkoopste TV pakket bij KPN en Ziggo komt er dit uit (zonder kortingen en acties)
Ziggo: €53,-
KPN: €52,50
Als ik dan wil kunnen opnemen en terug kijken:
Ziggo (heb ik een XL minimaal nodig, dus compleet): 61,45
KPN (opnemen pakket of een 2e decoder waarbij opnemen inclusief is): 57,50
Als je dan op 2 TV's wilt kunnen kijken komt er bij Ziggo minimaal 2euro bij voor een CI+ module maar daarmee kun je niet je opnames van de XL mee kijken. Bij KPN is dit al inclusief.
Dat is de reden dat ik naar KPN ben overgestapt en dan is KPN nog een van de duurdere providers. Met Budget, Youfone, Online.nl etc. wordt dit verschil nog groter. Ik heb KPN vanwege mijn bonded DSL verbinding, anders kwam ik niet verder dan 30Mbit.
[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 04-09-2020 09:44 ]
Mooi verhaal, het blijft wikken en wegen in alle gevallen. Zo heb ik tijden op het 50mbit pakket gezeten. Incl opname via eigen HUMAX 5200 box.jongetje schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:42:
[...]
Technisch is het al sinds (of eigenlijk voor) de lancering mogelijk, probleem is dat Ziggo het nog niet aan (alle) klanten wil leveren. Deze stugge manier van vasthouden aan de mediabox XL (binnenkort lijkbaar met Next software), waar je er ook maar 1 van mag hebben en de Next voor alleen het duurste pakket zorgt voor een achterstand met alle glas en DSL providers waar je op elke box dezelfde mogelijkheden hebt.
Als ik vergelijk met een internet 50/5 MBit en het goedkoopste TV pakket bij KPN en Ziggo komt er dit uit (zonder kortingen en acties)
Ziggo: €53,-
KPN: €52,50
Als ik dan wil kunnen opnemen en terug kijken:
Ziggo (heb ik een XL minimaal nodig, dus compleet): 61,45
KPN (opnemen pakket of een 2e decoder waarbij opnemen inclusief is): 57,50
Als je dan op 2 TV's wilt kunnen kijken komt er bij Ziggo minimaal 2euro bij voor een CI+ module maar daarmee kun je niet je opnames van de XL mee kijken. Bij KPN is dit al inclusief.
Dat is de reden dat ik naar KPN ben overgestapt en dan is KPN nog een van de duurdere providers. Met Budget, Youfone, Online.nl etc. wordt dit verschil nog groter. Ik heb KPN vanwege mijn bonded DSL verbinding, anders kwam ik niet verder dan 30Mbit.
Dat doe ik overigens nogsteeds.
Kpn is in mijn geval weer duurder. En z hebben nogsteeds geen bridge functie gratis.
Hier ook nog altijd gewoon een Humax 5200-ontvanger. Werkt na zeker 8 jaar nog prima. Meeste content kijk ik wel terug via NPO, Videoland of VTM Go, maar er zijn bijvoorbeeld voetbalwedstrijden op Ziggo Sport of een film die ik graag opneem, dat dan liever op een harde schijf.Darkz0rs schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:26:
[...]
Mooi verhaal, het blijft wikken en wegen in alle gevallen. Zo heb ik tijden op het 50mbit pakket gezeten. Incl opname via eigen HUMAX 5200 box.
Dat doe ik overigens nogsteeds.
Kpn is in mijn geval weer duurder. En z hebben nogsteeds geen bridge functie gratis.
Per maand zit ik gemiddeld op 37,50 euro (wegens een actie) voor 50/5 Mbit en TV. Vind het prima, betaalbaar en partner geniet van korting en dubbele data en ik van Ziggo Sport.
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
mooie prijs idd, ik zit hier met een dillema of 3 mnd korting + next of 6mnd korting zonder next (start tv).THE_BASE schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:24:
[...]
Hier ook nog altijd gewoon een Humax 5200-ontvanger. Werkt na zeker 8 jaar nog prima. Meeste content kijk ik wel terug via NPO, Videoland of VTM Go, maar er zijn bijvoorbeeld voetbalwedstrijden op Ziggo Sport of een film die ik graag opneem, dat dan liever op een harde schijf.
Per maand zit ik gemiddeld op 37,50 euro (wegens een actie) voor 50/5 Mbit en TV. Vind het prima, betaalbaar en partner geniet van korting en dubbele data en ik van Ziggo Sport.
De humax vertoont af en toe wat hikups. Verder heeft de next natuurlijk 360 graden tv kijken, dat is best leuk.
Opnemen en zo dat is leuk op afstand, maar verder niet belangrijk.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic