Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

14 augustus zag ik in het log van mijn Technicolor TC7210.Z staan SW upgrade Failed before download -TFTP Max Retry Exceeded

Vandaag modem reboot gegeven en warempel.

Firmware upgrade ingeladen: STF0.76.13.02

Iemand change log?

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-09 17:44
raven22 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:01:
[...]

ik ben 2 jaar terug overgestapt naar zakelijk en behield mijn smartcards. Omdat ik op dat moment vrij was om op te zeggen kon ik ook een leuke korting bedingen.
Ik ben op het moment ook vrij om op te zeggen en we hebben bedrijf aan huis dus zakelijk is ook mogelijk.
Zit trouwens ook nog steeds serieus te twijfelen om over te stappen naar KPN of Budget, maar het verlies van de CI+ smartcards weerhoudt me daarvan. Dan moet ik namelijk bij die 2 tv's een extra ontvanger huren en plaatsen (of casten via de kpn app), en dat wil ik echt niet.

Maar als ik als particulier Ziggo verleng (dmv bellen met retentie afdeling) dan ben ik voor een jaar op een paar cent na exact zoveel kwijt als de zakelijke aanbieding (3 maanden gratis). Enige wat daar nog extra lonkte waren de gratis Wifi points maar dat feest gaat dus niet door helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 15:05
lSltAlKeR schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:01:
14 augustus zag ik in het log van mijn Technicolor TC7210.Z staan SW upgrade Failed before download -TFTP Max Retry Exceeded

Vandaag modem reboot gegeven en warempel.

Firmware upgrade ingeladen: STF0.76.13.02

Iemand change log?
Verdraaid, ik heb hem ook. Vrijdagochtend het modem opnieuw aangezet, na een nachtje onweer. In de logs:
Fri Aug 14 08:39:35 2020 Notice (6) SW Download INIT - Via Config file bac101000106802994efd48f
Fri Aug 14 08:45:19 2020 Notice (6) SW download Successful - Via Config file

Geen idee wat er is veranderd... Misschien Cablehaunt lekje >:) gedicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 12:02
Mainuz schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 15:39:
[...]

Ik ben op het moment ook vrij om op te zeggen en we hebben bedrijf aan huis dus zakelijk is ook mogelijk.
Zit trouwens ook nog steeds serieus te twijfelen om over te stappen naar KPN of Budget, maar het verlies van de CI+ smartcards weerhoudt me daarvan. Dan moet ik namelijk bij die 2 tv's een extra ontvanger huren en plaatsen (of casten via de kpn app), en dat wil ik echt niet.

Maar als ik als particulier Ziggo verleng (dmv bellen met retentie afdeling) dan ben ik voor een jaar op een paar cent na exact zoveel kwijt als de zakelijke aanbieding (3 maanden gratis). Enige wat daar nog extra lonkte waren de gratis Wifi points maar dat feest gaat dus niet door helaas.
Probeer te bellen naar retentie en daar aangeven dat je graag naar ziggo zakelijk wil, maar dan wel dezelfde actie. Wie weet lukt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 16:07
Beste mevrouw, meneer ,
Bedankt voor uw contact. Fijn dat ik u kan helpen. Zoals beloofd hierbij de online informatie over wat we hebben besproken.
Dit is wat we besproken hebben
Geluidsproblemen
Is tijdens tv-kijken het geluid niet goed?
Ehm Ziggo, ik heb geen contact gehad met jullie?! Oh en nee, er stond niets achter "Beste mevrouw, meneer ". Het geluid tijdens het TV kijken werkt hier prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:17
Groentjuh schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:08:
[...]

Ehm Ziggo, ik heb geen contact gehad met jullie?! Oh en nee, er stond niets achter "Beste mevrouw, meneer ". Het geluid tijdens het TV kijken werkt hier prima!
Ja daar gaat wel wat fout idd, mijne was ook totaal afwijkend van het werkelijke probleem, en geen oplossing te lezen, maar wel werd aangeboden in de mail.
Ik had wel contact opgenomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 17-08-2020 11:21 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
Mel33 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:19:
[...]

Ja daar gaat wel wat fout idd, mijne was ook totaal afwijkend van het werkelijke probleem, en geen oplossing, te lezen maar wel werd geboden.
Ik had wel contact opgenomen.
Ja, maar dat de "oplossing" niet klopt is dan nog een ding. Ik heb geen eens contact opgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
rant incoming

Sinds gisteravond storing op internetverbinding. Stroom eraf gehaald, modem gereset, alles geprobeerd. Modem zegt: Internet toegang: toegang geweigerd.

Dus ik bel de klantenservice, maar die kunnen me niet helpen. Alleen een monteur sturen, maar dan pas over een week. Dat ik maar moet hopen dat er meer mensen bellen, zodat het een blokstoring wordt.

Vanochtend 09:00 staat op de Ziggo site dat er een wijkstoring is. Gelukkig niet de enige, hopelijk snel opgelost. 's middags krijg ik bericht dat storing is opgelost. Het werkt echter nog steeds niet.

Bel opnieuw de klantenservice... Monteur kan nu donderdag komen. Wat een verbetering. Dus ik stel dat ik vanwege thuiswerken afhankelijk ben van deze verbinding, maar ze "hebben het heel druk" en "zijn afhankelijk van het rooster". Misschien heb je gewoon niet genoeg personeel? Vervolgens vraag ik of ze me op enige wijze gaan compenseren. Ja hoor, dat kan! We betalen je achteraf je abonnementsgeld terug. Welgeteld 8 euro voor 4 dagen zonder internet.

Ik verbaas me, ondanks bekende verhalen/reviews, toch over deze waardeloze service. Hun primaire business is het leveren van (veel te dure) TV en internetverbindingen. Voor dat geld mag je ook wel verwachten dat ze een stabiele verbinding leveren en problemen snel oplossen, maar ook dat lukt niet.

Ze kunnen wel leer trekken uit hoe netbeheerders hiermee omgaan. Bij een storing staan ze binnen 2 uur op de stoep en wordt je financieel gecompenseerd. Maar internet is natuurlijk geen eerste levensbehoefte.

Bah. Ik ga maar snel op zoek naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Tk55 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:20:
rant incoming

Sinds gisteravond storing op internetverbinding. Stroom eraf gehaald, modem gereset, alles geprobeerd. Modem zegt: Internet toegang: toegang geweigerd.

Dus ik bel de klantenservice, maar die kunnen me niet helpen. Alleen een monteur sturen, maar dan pas over een week. Dat ik maar moet hopen dat er meer mensen bellen, zodat het een blokstoring wordt.

Vanochtend 09:00 staat op de Ziggo site dat er een wijkstoring is. Gelukkig niet de enige, hopelijk snel opgelost. 's middags krijg ik bericht dat storing is opgelost. Het werkt echter nog steeds niet.

Bel opnieuw de klantenservice... Monteur kan nu donderdag komen. Wat een verbetering. Dus ik stel dat ik vanwege thuiswerken afhankelijk ben van deze verbinding, maar ze "hebben het heel druk" en "zijn afhankelijk van het rooster". Misschien heb je gewoon niet genoeg personeel? Vervolgens vraag ik of ze me op enige wijze gaan compenseren. Ja hoor, dat kan! We betalen je achteraf je abonnementsgeld terug. Welgeteld 8 euro voor 4 dagen zonder internet.

Ik verbaas me, ondanks bekende verhalen/reviews, toch over deze waardeloze service. Hun primaire business is het leveren van (veel te dure) TV en internetverbindingen. Voor dat geld mag je ook wel verwachten dat ze een stabiele verbinding leveren en problemen snel oplossen, maar ook dat lukt niet.

Ze kunnen wel leer trekken uit hoe netbeheerders hiermee omgaan. Bij een storing staan ze binnen 2 uur op de stoep en wordt je financieel gecompenseerd. Maar internet is natuurlijk geen eerste levensbehoefte.

Misschien hebben ze ook last van de corona prikkelen.
Wat ik niet begrijp is als je zo afhankelijk bent van internet en kennelijk kan kiezen, je geen 2e provider hebt.

Ik moet zelf overigens ook niets van Ziggo hebben (veel te duur) maar ik heb geen ander alternatief dan <5 mbit verbinding...hoezo concurrentie :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
rant incoming

Tja, duur is relatief en persoonlijk. Ik ben met KPN duurder uit (en ja ik heb hier glasvezel) voor hetzelfde pakket, enige voordeel is de symmetrische upload die ik niet gebruik.

Die internet "afhankelijkheid" kun je prima afschuiven op je werkgever, zolang je geen zakelijke verbinding afneemt (op kosten van je werkgever...)

Overigens denk ik dat je gewoon de verkeerde medewerker aan de lijn hebt gekregen, er hoeft echt geen monteur langs te komen als het modem niet geaccepteerd wordt door het netwerk, dat kunnen ze remote ook oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TvanW schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:36:
Wat ik niet begrijp is als je zo afhankelijk bent van internet en kennelijk kan kiezen, je geen 2e provider hebt.
Je bedoelt bv TV van Ziggo en internet van KPN?
Dat is dan toch een verschuiving van het probleem? Bij KPN (of welke provider dan ook) kan toch ook een storing ontstaan?

Vroeger had je als fallback scenario dat je naar kantoor kan om verder te werken. Nu is de enige oplossing een permanente tweede internet verbinding. Maar dat kun je van de gewone burger niet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
TvanW schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:36:
[...]

Misschien hebben ze ook last van de corona prikkelen.
De afhankelijkheid is ntuurlijk vanwege thuiswerken. Ik kan ook op 4G gaan zitten, maar dan ben ik zo door mijn bundel heen.
Ik moet zelf overigens ook niets van Ziggo hebben (veel te duur) maar ik heb geen ander alternatief dan <5 mbit verbinding...hoezo concurrentie :S
Tja, ze hadden nou eenmaal nooit netwerk en provider aan elkaar moeten koppelen.
ArcticWolf schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:44:
[...]

Tja, duur is relatief en persoonlijk. Ik ben met KPN duurder uit (en ja ik heb hier glasvezel) voor hetzelfde pakket, enige voordeel is de symmetrische upload die ik niet gebruik.
Nadeel is dat bij ADSL de levertijd gewoon heel lang is. En de snelheid bij Ziggo voor het basispakket is slechts 50Mbit (kost al bijna 50 euro). Dan liever voor een tientje meer 250Mbit.
Die internet "afhankelijkheid" kun je prima afschuiven op je werkgever, zolang je geen zakelijke verbinding afneemt (op kosten van je werkgever...)
Net als stroom en gas zeker ;)
Overigens denk ik dat je gewoon de verkeerde medewerker aan de lijn hebt gekregen, er hoeft echt geen monteur langs te komen als het modem niet geaccepteerd wordt door het netwerk, dat kunnen ze remote ook oplossen.
Ik heb al 4 verschillende gesproken... Ze willen allemaal inloggen op het modem, maar dat kan dus niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
meesje schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:56:
[...]

Je bedoelt bv TV van Ziggo en internet van KPN?
Dat is dan toch een verschuiving van het probleem? Bij KPN (of welke provider dan ook) kan toch ook een storing ontstaan?
Daarom zeg ik "2e provider" dus dubbel ;) valt de een uit heb je de ander nog. En als het zakelijk is zijn de kosten voor de firma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Tk55 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:57:

[...]

Tja, ze hadden nou eenmaal nooit netwerk en provider aan elkaar moeten koppelen.
Raar want KPN moet anderen wel toelaten :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:48
@Tk55 Het probleem is een beetje dat je zelf verantwoordelijk bent voor backup qua verbinding. Je schuift het nu af op Ziggo. En wat je zegt, het is geen eerste levensbehoefte.
Het is ook mogelijk om een zakelijk abo bij Ziggo te nemen, dan zou je sneller geholpen moeten worden.

Dat is in mijn ogen hetzelfde als de mensen die afhankelijk zijn van hun laptop voor werk en dan gaan klagen dat ze 2 weken moeten wachten op een reparatie. Dan moet je een backup laptop klaar hebben staan als het zo belangrijk is.

Dat is hoe ik er tegenaan kijk. Als hier de internetverbinding er uit valt, dan kan ik ivm thuiswerken ook niet werken. Nu hebben we wel het voordeel dat zowel mijn vrouw als ik beide een unlimited 4g abo hebben. Dus dat is een backup om op over te stappen.
Laptop stuk, dat is dan voor de baas zelf. Alhoewel ik voor het meeste mijn eigen pc zou kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
rant incoming

Weet je zeker dat de internetverbinding niet geblokkeerd is vanwege (onbedoeld)wangedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
TvanW schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:53:
[...]

Raar want KPN moet anderen wel toelaten :S
Op ADSL haal je echter nooit de snelheid van kabel, laat staan glasvezel. En glasvezel wordt ook maar mondjesmaat aangelegd. Maar dat is een andere discussie.
Arunia schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:03:
@Tk55 Het probleem is een beetje dat je zelf verantwoordelijk bent voor backup qua verbinding. Je schuift het nu af op Ziggo. En wat je zegt, het is geen eerste levensbehoefte.
Het is ook mogelijk om een zakelijk abo bij Ziggo te nemen, dan zou je sneller geholpen moeten worden.

Dat is in mijn ogen hetzelfde als de mensen die afhankelijk zijn van hun laptop voor werk en dan gaan klagen dat ze 2 weken moeten wachten op een reparatie. Dan moet je een backup laptop klaar hebben staan als het zo belangrijk is.

Dat is hoe ik er tegenaan kijk. Als hier de internetverbinding er uit valt, dan kan ik ivm thuiswerken ook niet werken. Nu hebben we wel het voordeel dat zowel mijn vrouw als ik beide een unlimited 4g abo hebben. Dus dat is een backup om op over te stappen.
Laptop stuk, dat is dan voor de baas zelf. Alhoewel ik voor het meeste mijn eigen pc zou kunnen pakken.
Ik ben het eens dat een backup verbinding handig en belangrijk is. Echter is dat niet het eerste waar ik aan dacht toen ik thuis moest gaan werken. Als je altijd thuis werkt of een bedrijf aan huis hebt is dat natuurlijk anders.

Ook is mijn verwachting wel dat ik die backup verbinding maar eventjes nodig heb, zeg 24 uur. Zo is het met beperkte bundel nog te overzien. Ik heb normaal gesproken geen onbeperkte bundel nodig. Ik ga niet zo'n abonnement nemen enkel voor het geval dat. Ik verwacht van Ziggo gewoon een veel hogere uptime en serviceniveau, ook als particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
jadjong schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:18:
[...]

Weet je zeker dat de internetverbinding niet geblokkeerd is vanwege (onbedoeld)wangedrag?
Wat voor (wan)gedrag zou dit kunnen veroorzaken? Ik was niet eens bezig met op internet toen dit gebeurde. En zou de klantenservice me dat niet kunnen vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tk55 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:23:
Ook is mijn verwachting wel dat ik die backup verbinding maar eventjes nodig heb, zeg 24 uur. Zo is het met beperkte bundel nog te overzien. Ik heb normaal gesproken geen onbeperkte bundel nodig. Ik ga niet zo'n abonnement nemen enkel voor het geval dat. Ik verwacht van Ziggo gewoon een veel hogere uptime en serviceniveau, ook als particulier.
Weet natuurlijk totaal niet wat er fout gaat in jouw geval maar denk wel dat je dan je verwachting een beetje moet bijstellen voor een consumentenverbinding. Natuurlijk zal elke provider proberen om de uitval zo kort mogelijk te houden (en waarschijnlijk lukt dat meestal ook wel) maar er kunnen natuurlijk altijd problemen zijn die langer duren. Wettelijk is het wel geregeld dat je na 24 uur outage een vergoeding mag verwachten maar hier stopt het dan ook wel. Dit is niet anders bij andere providers.

Overigens werk ik ook veel thuis nu met Corona maar in mijn geval heeft mijn werkgever een 4G simkaart ter beschikking gesteld zonder limiet. Ik zou dus nooit in deze situatie komen te zitten.

Vergeet ook niet dat de monteurs van Ziggo waarschijnlijk ook te maken hebben met allerlei regels omtrent Corona nu. Kan me goed voorstellen dat monteurs minder opdrachten mogen of kunnen doen dan gewoonlijk. Daar heb jij nu natuurlijk niets aan maar het verklaart wel waarom het misschien wat langer duurt.

[ Voor 11% gewijzigd door Jay-B op 17-08-2020 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Tk55 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:25:
[...]

Wat voor (wan)gedrag zou dit kunnen veroorzaken? Ik was niet eens bezig met op internet toen dit gebeurde. En zou de klantenservice me dat niet kunnen vertellen?
Helaas is het voor de klantenservice niet meteen duidelijk dat een klant is afgesloten. Ook zit het niet verwerkt in standaard 'mijn internet werkt niet' script, men moet er gericht naar kijken. Wat Ziggo onder wangedrag schaart staat op hun website. Mocht dit het geval zijn dan krijg je een brief thuisgestuurd, maar die komt standaard een paar dagen te laat. 8)7 Ik hoop voor je dat dit het niet is, want de procedure om hier vanaf te komen is nog klantonvriendelijker dan overstappen van ADSL verbinding in 1998. :P :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Tk55 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:57:
[...]

[...]

Net als stroom en gas zeker ;)
Nee, als jij van je werkgever thuis moet werken dan moet hij (de werkgever) ook de verantwoordelijkheid nemen voor eventueel uitvallen van een standaard consumenten lijn.
Ik krijg van mijn werkgever de optie om naar kantoor te gaan mocht het internet uitvallen, echter advies is nog steeds thuiswerken.

Dat bedoelde ik te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 10:59
Iemand nog een goede deal weten te regelen via retentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
elbeannie schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:21:
Iemand nog een goede deal weten te regelen via retentie?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbeannie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 10:59
Welke voorwaarden heb je gekregen? Ik zal morgen weer in de telefoon i.v.m. aflopende contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:53
Schoonfamilie heeft wat issues met internet (wegvallen verbinding) en soms blokjes in beeld bij het TV-kijken.
Is er iemand die wat kan zeggen over de waardes uit het modem (ConnectBox, TG2492LG-ZG)?
Heb zelf al jaaaaren geen Ziggo meer, dus het zegt mij niet zo heel veel :+ Heb wat screenshots gemaakt van de waardes in het modem: https://imgur.com/a/zdZkJkg

Heb sowieso aangeraden om een monteur aan te vragen. AOP is een Braun "btv 01-SET" en zag er wel OK aangesloten uit en betreft een recent AOP begrijp ik uit dit topic. Daarna naar een Tratec FRA-752/N versterker. Hier zit op de '0dB' aansluiting het modem en op de +2dB aansluiting de TV in de woonkamer, met een kabel (merk/kwaliteit onbekend) van zo'n 4m. Signaalsterkte is op sommige zenders maar 40-50%.
Op de andere twee uitgangen zitten nog twee aansluitingen waarvan nog één soms gebruikt wordt. De andere hangt geen TV meer aan.

Ik denk, gebaseerd op de posts in het topic dat die versterker en kabel naar TV mogelijk de boosdoener zijn.
Wellicht kan de versterker er ook wel tussenuit, al is de afstand wel een meter of 20 naar de tweede TV gok ik.

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 18-08-2020 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:37:
Schoonfamilie heeft wat issues met internet (wegvallen verbinding) en soms blokjes in beeld bij het TV-kijken.
Is er iemand die wat kan zeggen over de waardes uit het modem (ConnectBox, TG2492LG-ZG)?
Heb zelf al jaaaaren geen Ziggo meer, dus het zegt mij niet zo heel veel :+ Heb wat screenshots gemaakt van de waardes in het modem: https://imgur.com/a/zdZkJkg

Heb sowieso aangeraden om een monteur aan te vragen. AOP is een Braun "btv 01-SET" en zag er wel OK aangesloten uit en betreft een recent AOP begrijp ik uit dit topic. Daarna naar een Tratec FRA-752/N versterker. Hier zit op de '0dB' aansluiting het modem en op de +2dB aansluiting de TV in de woonkamer, met een kabel (merk/kwaliteit onbekend) van zo'n 4m. Signaalsterkte is op sommige zenders maar 40-50%.
Op de andere twee uitgangen zitten nog twee aansluitingen waarvan nog één soms gebruikt wordt. De andere hangt geen TV meer aan.

Ik denk, gebaseerd op de posts in het topic dat die versterker en kabel naar TV mogelijk de boosdoener zijn.
Wellicht kan de versterker er ook wel tussenuit, al is de afstand wel een meter of 20 naar de tweede TV gok ik.
Signaal sterkte hoeft niet zoveel te zeggen, zolang de kwaliteit maar 100% is.
De modemwaardes zijn echt perfect maar er zit wel ergens ruis anders zou je niet zoveel Pre/Post RS errors hebben en ik zie meerdere T3 errors achter elkaar langs komen.

Probeer het eens zonder versterker inderdaad en misschien even naar de connectors/kabels kijken.

Ik had 25 meter coax (vanaf m'n AOP en niet versterkt) tot een aansluitpunt en daarna nog 7 meter tot m'n TV en opeens (toen Vodafone een nieuwe antenne in de buurt had geplaatst) last van blokjes... bleek het die laatste 7 meter te zijn en toen ik die vervangen had geen last meer van blokjes. Kabels/connectors kunnen veel invloed hebben op de signaal kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:37:
Heb sowieso aangeraden om een monteur aan te vragen. AOP is een Braun "btv 01-SET" en zag er wel OK aangesloten uit en betreft een recent AOP begrijp ik uit dit topic. Daarna naar een Tratec FRA-752/N versterker. Hier zit op de '0dB' aansluiting het modem en op de +2dB aansluiting de TV in de woonkamer,
Niks mis mee,precies zo zo heb ik het hier ook
met een kabel (merk/kwaliteit onbekend) van zo'n 4m.
Die kabel is dan de eerste verdachte.
Signaalsterkte is op sommige zenders maar 40-50%.
Het verdient aanbeveling ongebruikte uitgangen af te sluiten met een 75 Ohm afsluiter.
Kijk ook naar het voedingkje van die versterker. Ik heb ook een FRA-752/N en al twee keer is daarvan het voedinkje kapot gegaan. Die versterker is onverwoestbaar, maar die voedingkjes willen het nog wel eens laten afwerten...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:53
Roetzen schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:36:
[...]
Kijk ook naar het voedingkje van die versterker. Ik heb ook een FRA-752/N en al twee keer is daarvan het voedinkje kapot gegaan. Die versterker is onverwoestbaar, maar die voedingkjes willen het nog wel eens laten afweten...
Die heb ik inderdaad twee weken geleden voor ze moeten vervangen omdat hij geen spanning meer gaf. Heb een willekeurige 12V 1A adapter van een oude router uit de rommelbak gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxkuil
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Zojuist de tweede monteur in 4 week tijd gehad, ook nu weer geen oplossing voor brakke wifi.
(verschil tussen belofte vanuit Retentie en wat de monteur mag --> wel of geen kabels trekken).

Iemand ervaring met het Deco setje wat ze nu aanbieden?
Want heb nu een powerline en een bekabelde AP (zonder UTP), wel beide kosteloos, dat dan weer wel.

"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 15:11
foxkuil schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:19:
Zojuist de tweede monteur in 4 week tijd gehad, ook nu weer geen oplossing voor brakke wifi.
(verschil tussen belofte vanuit Retentie en wat de monteur mag --> wel of geen kabels trekken).

Iemand ervaring met het Deco setje wat ze nu aanbieden?
Want heb nu een powerline en een bekabelde AP (zonder UTP), wel beide kosteloos, dat dan weer wel.
Het ding is dat het bereik van je WiFi wettelijk gezien niet de verantwoordelijkheid van de provider is. Daarnaast heeft mesh of een repeater een groot nadeel. WiFi is broadcast verkeer. Dat houdt in dat pakket A voor apparaat 1 gebroadcast wordt naar alle clients van het AP. Als voorbeeld: pakket A gaat naar 1, 2, 3 en 4, pakket B gaat weer naar 1, 2, 3 en 4 en pakket C dus ook. Vervolgens mag client 1 wat terugsturen naar het AP. Effectief kan dus een apparaat tegelijk gebruik maken van het AP.

Een extra mesh AP of een repeater is voor dat AP gewoon een client en zal volgens datzelfde principe werken. Als het best wel een afstand is en de bandbreedte die het tweede meshpunt of repeater binnenkrijgt al redelijk laag is, kan dat in combinatie met het gegeven dat WiFi werkt als half-duplex ervoor zorgen dat de bandbreedte niet is wat jij er graag van zou willen hebben.

Om die reden is een AP aan kunnen sluiten met een UTP-kabel ten alle tijden voor de performance veel beter dan twee punten draadloos met elkaar te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
foxkuil schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 09:19:
Volgens mij mag een monteur wel kabels trekken maar je zal daar dan wel extra voor moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxkuil
Jay-B schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:19:
[...]

Volgens mij mag een monteur wel kabels trekken maar je zal daar dan wel extra voor moeten betalen.
Klopt, maar is "gratis" beloofd door onder andere een Advisor Pro Active Service van Ziggo (en daarnaast nog door Retentie).

Hang nu al 1,5 uur aan de lijn voor een gewenste oplossing.... :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 00:30
Waarom zou ziggo jouw binnenhuis installatie moeten komen opknappen kosteloos ?
En een tweaker die het zelf goed aanlegd betaald dit allemaal zelf ..... 8)7

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Leeuw070 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:29:
Waarom zou ziggo jouw binnenhuis installatie moeten komen opknappen kosteloos ?
En een tweaker die het zelf goed aanlegd betaald dit allemaal zelf ..... 8)7
Omdat klagende klanten het verschil tussen rampzalige wifi en kut-ziggo niet snappen heeft iemand hogerop bedacht dat je als provider dan maar de kosten van een monteur moet slikken tegenover reputatieschade. Als je er dan ook nog een reclamecampagne tegenaan gooit(overal goede wifi11!!!1!) dan moet je niet moeilijk doen wanneer klanten er aanspraak op maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxkuil
jadjong schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:33:
[...]

Omdat klagende klanten het verschil tussen rampzalige wifi en kut-ziggo niet snappen heeft iemand hogerop bedacht dat je als provider dan maar de kosten van een monteur moet slikken tegenover reputatieschade. Als je er dan ook nog een reclamecampagne tegenaan gooit(overal goede wifi11!!!1!) dan moet je niet moeilijk doen wanneer klanten er aanspraak op maken.
Ik zit meer in de modus, belofte maakt schuld idd en de term PowerPromise werkt dan ook niet echt mee.
Verder heb ik zelf geen issues, maar wel met het proces (en dus ook de belofte).

Ben ook geen super tweaker, maar vindt 100 euro per maand wel genoeg om de discussie aan te gaan over
enigszins goede WiFi....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 00:30
foxkuil schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:38:
[...]

Ik zit meer in de modus, belofte maakt schuld idd en de term PowerPromise werkt dan ook niet echt mee.
Verder heb ik zelf geen issues, maar wel met het proces (en dus ook de belofte).

Ben ook geen super tweaker, maar vindt 100 euro per maand wel genoeg om de discussie aan te gaan over
enigszins goede WiFi....
Dan alsnog betaal je voor de internetdienst en niet voor de wifi . Wifi garantie door het hele huis is niet te garanderen met het basisspul wat ziggo aanbied . Dat weet iedereen . Betere wifi is zelf investeren en tevens ook gelijk makkelijker om van provider te switchen als het niet bevalt of te duur is .

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
[...]

Hmm, als ze dat dan overal deden, in plaats van (boze rant) €50 te rekenen voor het vervangen van een Hirschmann EDC1000 WCD voor een Horizon Box, door een WCD die ze normaal voor een AOP gebruiken die dan 2000MHz bandbreedte heeft i.p.v. de 1200 die de Hirschmann WCD heeft, omdat het volgens de monteur de schuld van die kabelkeur gekeurde Hirschmann WCD was. €50 verder en nog steeds had ik een Horizon die vastliep :( .

[ Voor 7% gewijzigd door daanb14 op 19-08-2020 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daanb14
Leeuw070 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:44:
[...]

Dan alsnog betaal je voor de internetdienst en niet voor de wifi . Wifi garantie door het hele huis is niet te garanderen met het basisspul wat ziggo aanbied . Dat weet iedereen . Betere wifi is zelf investeren en tevens ook gelijk makkelijker om van provider te switchen als het niet bevalt of te duur is .
Mijn recept hierop is altijd heel simpel: Unifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
daanb14 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:59:
Of Linksys Velop of TP-Link Deco of ...

Met andere woorden: laat Ziggo support je modem/router in de modem-only stand zetten, en doe het hele LAN deel zelf, goede (tri-band mesh) wifi onafhankelijk van je provider, en zonder dat je provider inzicht heeft in wat je thuis allemaal voor apparatuur hebt staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
daanb14 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:59:
[...]

Als je die Unifi achter de koelkast legt, dat is een beetje het niveau waar een monteur mee te maken heeft, krijg je ook niet in de tuin en op zolder maximale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

[...]

Ja dat is dus leuk als Ziggo klantenservice je maandenlang afscheept, en dat je IEDERE keer weer opnieuw mag gaan aantonen dat het NIET aan je wifi ligt dat je maar 10Mbit of minder hebt. Maar wel blijven adverteren met Gigabit en PowerPromise. Daar word je dan echt een keer sjagrijnig van.
Maar goed, ze komen er ook mee weg om maar te blijven adverteren met hun replay en alle features rond de programma's, en die dienst wordt ook steeds verder uitgekleed. Er zijn zoveel combi's van casten wel/niet, uitgestelde start wel/niet, doorspoelen wel/niet en weet ik het wat meer dat het altijd een gok is of je een programma kan kijken zoals je wilt.
Als ik het baasje was bij Ziggo die over die contracten gaat, had ik allang tegen SBS en consorten gezegd: nu gaan we fatsoenlijke afspraken maken over het uitzenden van die programma's en anders zenden we jullie shit helemaal niet meer uit. Moet je kijken hoe snel ze een toontje lager zingen |:(

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
page404 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:34:
[...]

Ja dat is dus leuk als Ziggo klantenservice je maandenlang afscheept, en dat je IEDERE keer weer opnieuw mag gaan aantonen dat het NIET aan je wifi ligt dat je maar 10Mbit of minder hebt.
Melden dat je via een utp-kabel ook 10mbit meet is toch voldoende. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daanb14
page404 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:34:
[...]

Ja dat is dus leuk als Ziggo klantenservice je maandenlang afscheept, en dat je IEDERE keer weer opnieuw mag gaan aantonen dat het NIET aan je wifi ligt dat je maar 10Mbit of minder hebt. Maar wel blijven adverteren met Gigabit en PowerPromise. Daar word je dan echt een keer sjagrijnig van.
Maar goed, ze komen er ook mee weg om maar te blijven adverteren met hun replay en alle features rond de programma's, en die dienst wordt ook steeds verder uitgekleed. Er zijn zoveel combi's van casten wel/niet, uitgestelde start wel/niet, doorspoelen wel/niet en weet ik het wat meer dat het altijd een gok is of je een programma kan kijken zoals je wilt.
Als ik het baasje was bij Ziggo die over die contracten gaat, had ik allang tegen SBS en consorten gezegd: nu gaan we fatsoenlijke afspraken maken over het uitzenden van die programma's en anders zenden we jullie shit helemaal niet meer uit. Moet je kijken hoe snel ze een toontje lager zingen |:(
Dat is de situatie die ik ook zie met Canal Digitaal IPTV. Zenders lopen af te dwingen dat zij niet opgenomen, teruggekeken en gepauzeerd willen worden. Wat dat betreft mis ik de tijd, waarin je lekker een HDD in je PVR had en je de opname lekker naar de NAS kon pleuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

jadjong schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:39:
[...]

Melden dat je via een utp-kabel ook 10mbit meet is toch voldoende. :?
Nee dat moet elke keer opnieuw getest worden joh! Lekker met je laptop de meterkast in en dan natuurlijk ook verschillende kabels moeten proberen. En als je dan bij nóg een keer meten toch een keer 22MBit haalt is het blijkbaar boven de magische grens van 20MBit en sturen ze alsnog geen monteur. Wel voor 400MBit betalen natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:33

amphora

Websites & Fotografie

Af en toe valt mijn internet verbinding weg. Soms paar keer per dag, soms gaat het paar weken goed.

Wat ik dan constateer:
- Op laptop of telefoon wel wifi verbinding maar niets is bereikbaar
- Modem (witte connectbox) status lampje is gewoon wit (wat goed zou moeten zijn)
- Na een paar minuten is wifi netwerk niet meer vindbaar en modem ook niet via 192.168.172.1 te bereiken)
- Modem lijkt zichzelf te herstarten (verbinding status etc beginnen groen op te lichten) en een paar minuten later werkt alles weer.

Als alles weer werkt kijk ik in het modem en zie ook een critical T3 error in verbinding historie.
Ziggo zegt natuurlijk dat zij niets geks zien als ik later via twitter contact op neem, maar ja, op dat moment doet alles het ook weer. Herkent iemand dit?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Laatst online: 03-09 11:39
amphora schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:44:
Af en toe valt mijn internet verbinding weg. Soms paar keer per dag, soms gaat het paar weken goed.

Wat ik dan constateer:
- Op laptop of telefoon wel wifi verbinding maar niets is bereikbaar
- Modem (witte connectbox) status lampje is gewoon wit (wat goed zou moeten zijn)
- Na een paar minuten is wifi netwerk niet meer vindbaar en modem ook niet via 192.168.172.1 te bereiken)
- Modem lijkt zichzelf te herstarten (verbinding status etc beginnen groen op te lichten) en een paar minuten later werkt alles weer.

Als alles weer werkt kijk ik in het modem en zie ook een critical T3 error in verbinding historie.
Ziggo zegt natuurlijk dat zij niets geks zien als ik later via twitter contact op neem, maar ja, op dat moment doet alles het ook weer. Herkent iemand dit?
Dit lijkt heel erg op wat ik sinds maandag heb. Ik heb altijd een goede, stabiele verbinding gehad, maar sinds maandag valt hij meerdere keren per uur een minuutje weg. Als ik dan in het modem kijk (nog een oude technicolor/cisco EPC3928AD) zie ik dat er geen wan ip-adres meer is. Na een minuut ongeveer werkt alles weer.
Gisteravond was ik een film op Netflix aan het kijken, 4 keer in een uur was de verbinding weg.
In mijn postcodegebied was geen storing bekend. Vandaag ook weer een aantal keer kort geen verbinding.

Ik zie er tegenop om Ziggo te bellen, want meestal krijg ik de standaard reacties: heb je je modem gereset, zitten alle stekkers er goed in, etc... Ook zal je net zien dat het niet gebeurd, en dan doen ze alleen maar goede metingen...

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Wtrdk schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:39:

Ziggo verhuist regelmatig (TV)kanalen van de ene naar de andere plek binnen hun beschikbare bandbreedte op de kabel. Kan je jarenlang prima SBS6 kijken omdat die op 775MHz te vinden is, heb je opeens storing omdat de zender achter de schermen is verplaatst naar 811MHz. Zal je net zien dat de bekabeling in jouw (wijk)kast geen zin heeft in signalen boven de 800MHz, maar niemand viel dat op omdat daar alleen Rai-uno zat. :+
Misschien zijn er nu wel twee TV kanalen die zo erg met elkaar interfereren dat jouw kabelmodem er geen soep meer van kan koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Bij mij beginnen de problemen inmiddels steeds erger te worden. Van honderden Post RS-errors op een dag (wat volgens de Ziggo-monteur binnen de marge valt), naar ineens een 2dBmV zwakkere downstream en het compleet wegvallen van een upstreamkanaal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mOgb1Kf1LUHz4OFJDF3flCbODs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iwpuwaXYzmsxsm5KXojdGNlt.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFLil-DysJKaIJgcsFJbT6Wa-ZY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/atAfBNFNmBmM7jXdsR9ZaGKU.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
jadjong schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:07:
[...]

Ziggo verhuist regelmatig (TV)kanalen van de ene naar de andere plek binnen hun beschikbare bandbreedte op de kabel. Kan je jarenlang prima SBS6 kijken omdat die op 775MHz te vinden is, heb je opeens storing omdat de zender achter de schermen is verplaatst naar 811MHz. Zal je net zien dat de bekabeling in jouw (wijk)kast geen zin heeft in signalen boven de 800MHz, maar niemand viel dat op omdat daar alleen Rai-uno zat. :+
Misschien zijn er nu wel twee TV kanalen die zo erg met elkaar interfereren dat jouw kabelmodem er geen soep meer van kan koken.
Daar kom ik waarschijnlijk alleen achter door contact op te nemen met Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Wtrdk schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:13:
[...]

Daar kom ik waarschijnlijk alleen achter door contact op te nemen met Ziggo?
Of dezelfde testapparatuur aanschaffen waar de coax installateur ook mee werkt. :+

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Kan de Ziggo Go app niet op een Android televisie worden geinstalleerd? Moet je daar écht de Anrdoid TV versie voor hebben, met als nadeel dat je die alleen kunt gebruiken als je een Ziggo abo (heb ik) en dus een Ziggo IP adres (heb ik niet) nodig hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Sanction schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 01:23:
Kan de Ziggo Go app niet op een Android televisie worden geinstalleerd? Moet je daar écht de Anrdoid TV versie voor hebben, met als nadeel dat je die alleen kunt gebruiken als je een Ziggo abo (heb ik) en dus een Ziggo IP adres (heb ik niet) nodig hebt?
Probeer hem eens te sideloaden. Wellicht valt het mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:02

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ziggo pakt vast IP-adres af met onzin verhaal
Wie een klein zakelijk abonnement heeft zal mogelijk deze brief hebben gehad.

Het komt er op neer dat je vaste IP-adres wordt afgepakt en omgezet in een dynamisch IP-adres onder het mom van een software update.

Dit is gewoon bedrog, want het verhaal van de klantenservice is dat het abonnement oud is en dat je gewoon moet upgraden voor beduidend meer geld naar een abonnement waarin ze wel een vast IP-adres ondersteunen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHxjIZ_rhJEu2pD12bSDBbQjwwE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pFup9a9VIYsQJcspwM5ZmuwF.jpg?f=user_large

Wat ik zo smerig vind is dat ze niet gewoon een nette brief sturen en het verhaal gewoon op tafel leggen (we willen meer geld), maar dat ze met een onzin verhaal aankomen over een 'software update'.

Ik ben niet blij want mijn website en vpn draait er op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Q schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:06:

Het komt er op neer dat je vaste IP-adres wordt afgepakt en omgezet in een dynamisch IP-adres onder het mom van een software update.

Dit is gewoon bedrog, want het verhaal van de klantenservice is dat het abonnement oud is en dat je gewoon moet upgraden voor beduidend meer geld naar een abonnement waarin ze wel een vast IP-adres ondersteunen.

[Afbeelding]

Wat ik zo smerig vind is dat ze niet gewoon een nette brief sturen en het verhaal gewoon op tafel leggen (we willen meer geld), maar dat ze met een onzin verhaal aankomen over een 'software update'.

Ziggo zakelijk pakt IP adressen af ?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:47

TFHfony

Professional Weirdo

[Afbeelding]

Yup, dit loopt al en tijdje: https://ziggoforum.nl/top...ste-ip-adressen-af.93630/
En de manier van communiceren, tja... geen enkel bedrijf zal in zo'n geval een bericht de deur uit doen dat ze meer geld willen vangen. En vervolgens gaat er zo'n lulverhaal de deur uit, die sommige klanten nog meer ergert.
Tja... overigens is het dynamische IP adres van Ziggo ook zeer stabiel. Veranderd eigenlijk alleen maar na het verwisselen van modem/router. Maar toch... Optie: https://extraip.com/

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Q

Q

TFHfony schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:20:
[...]

Yup, dit loopt al en tijdje: https://ziggoforum.nl/top...ste-ip-adressen-af.93630/
En de manier van communiceren, tja... geen enkel bedrijf zal in zo'n geval een bericht de deur uit doen dat ze meer geld willen vangen. En vervolgens gaat er zo'n lulverhaal de deur uit, die sommige klanten nog meer ergert.
Tja... overigens is het dynamische IP adres van Ziggo ook zeer stabiel. Veranderd eigenlijk alleen maar na het verwisselen van modem/router. Maar toch... Optie: https://extraip.com/
Bedankt voor de reacties. Met name de manier waarop ze dit doen vind ik fout.

Maar ik snap wel dat 99% niet eens weet dat ze een vast IP-adres hebben dus waarom slapende honden wakker maken.

Ik moet even goed nadenken wat ik doe. Korte termijn doe ik het wel met de hand. Lange termijn automatiseer ik wel iets met een VPS die ik al draai om andere redenen.

Run een scriptje dat bij aangepast IP-adres deze info even doorstuurt naar de VPS die dan naar het nieuwe adres redirect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 18-09 09:32

elsinga

=8-)

Ik draai al jaren websites en vpn achter een Ziggo particulier aansluiting met dynamisch IP adres. Inderdaad: wisselt maar weinig, de enige twee manieren die ik heb meegemaakt zijn ander WAN MAC adres (meestal andere router) en hele grote update van hun back-end (waardoor alle leases gereset werden).

Ik heb elk kwartier een scriptje draaien op mijn Synology dat mijn WAN IP ververst bij ClouDNS, mijn (gratis) nameservers. Daar worden een paar entries ververst, waar de rest van de subdomeinen aan hangen. Samen met de TTL van 1 uur is zelf bij afwezigheid na een korte tijd mijn aansluiting weer bereikbaar onder de bekende hostnames.

En ja, lekker staaltje misleiding door Ziggo...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Q

Q

elsinga schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:58:
Ik draai al jaren websites en vpn achter een Ziggo particulier aansluiting met dynamisch IP adres. Inderdaad: wisselt maar weinig, de enige twee manieren die ik heb meegemaakt zijn ander WAN MAC adres (meestal andere router) en hele grote update van hun back-end (waardoor alle leases gereset werden).

Ik heb elk kwartier een scriptje draaien op mijn Synology dat mijn WAN IP ververst bij ClouDNS, mijn (gratis) nameservers. Daar worden een paar entries ververst, waar de rest van de subdomeinen aan hangen. Samen met de TTL van 1 uur is zelf bij afwezigheid na een korte tijd mijn aansluiting weer bereikbaar onder de bekende hostnames.

En ja, lekker staaltje misleiding door Ziggo...
Maar dat is dus dan wel 1 uur downtime gezien vanuit de clients.

Interessant, ClouDNs kende ik niet. De DNS met een API updaten is geen punt maar ook al is downtime niet erg, ik wil het niet uit 'principe'.
Q schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:03:
[...]

ik wil het niet uit 'principe'.
Principes zijn zelden gratis. Ook nu niet blijkbaar. Tja, als je er niet meer voor wilt betalen, is het misschien toch niet zo principieel...

• Q

Q

Roetzen schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:09:
[...]

Principes zijn zelden gratis. Ook nu niet blijkbaar. Tja, als je er niet meer voor wilt betalen, is het misschien toch niet zo principieel...
Ik heb voor mijzelf wel een oplossing die me niets meer gaat kosten in euro's, het is alleen wat werk (tijd) maar die prijs is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Q schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:16:
[...]

Ik heb voor mijzelf wel een oplossing die me niets meer gaat kosten in euro's, het is alleen wat werk (tijd) maar die prijs is prima.
ik heb al meer dan 10 jaar een bijna statisch IP van Ziggo. Ik kan er prima mee leven.

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Darkz0rs schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:05:
[...]

Probeer hem eens te sideloaden. Wellicht valt het mee.
Gedaan, icon verschijnt wel, app werkt helaas niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6CAHUQ5Wpzg_X4qOOpaqRru9Zq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usptOlX5m35uwqqYPt6timAA.jpg?f=fotoalbum_large

Kwam nog een oudje tegen :D

2250 WP Zuid PVoutput

• elsinga
  • Laatst online: 18-09 09:32

elsinga

=8-)

Q schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:03:
[...]

Maar dat is dus dan wel 1 uur downtime gezien vanuit de clients.

Interessant, ClouDNs kende ik niet. De DNS met een API updaten is geen punt maar ook al is downtime niet erg, ik wil het niet uit 'principe'.
Mijn websites zijn niet zo belangrijk dat een uur downtijd eenmaal in de drie jaar niet kan. Het herstarten van de NAS voor updates gebeurt veel vaker. ;)

Wil je echt geen downtijd, dan moet je de boel ergens draaien waar je door SLA's een uptime van 99.999% kunt afdwingen. Kost alleen wel het nodige en ik haal thuis die 99.999% ook bijna. Ik zit maand na maand op 100.0% volgens de tools die extern mijn sites monitoren. Ik denk dat de oplossing die ik nu heb voldoende is, maar jij mag iets anders vinden. :)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Afgelopen weken dus verhuisd, van oud-Ziggo gebied naar een ander huis in oud-Ziggo gebied. En afgelopen week ook de netwerkspullen opnieuw geinstalleerd: zelfde netwerkopzet als in m'n vorige huis, met dezelfde Unifi router, zelfde Netgear switch, zelfde meterkast-server en dergelijke.

Als eerste dus Ziggo gebeld om het modem in bridge-mode te zetten. Had verwacht dat dat tien minuten zou kosten, maar nee: eerst moest IPv6 uitgezet worden - waar volgens de medewerker vier tot vierentwintig uur overheen zou gaan - en dan pas kon bridge-mode geactiveert worden. Uiteindelijk dus wel gelukt, maar wel jammer als je hoopt meteen alles weer online te hebben.

Had uiteraard ook een modem van Ziggo ontvangen en geinstalleerd - visueel ziet 'ie er hetzelfde uit als het ding in m'n vorige huis, zo'n witte Connect-box, maar lijkt toch anders te zijn: met dezelfde netwerk-setup en Connectbox in m'n oude huis was het modem in bridge mode bereikbaar op IP 192.168.178.1; het nieuwe apparaat (die er dus hetzelfde uitziet) is in bridge mode niet op dat adres bereikbaar. Wat wel jammer is, want zou de signaalwaardes en dergelijke willen kunnen uitlezen.

Edit: hmmm, ding lijkt dus bereikbaar op 192.168.100.1 - nog steeds, een ander adres dan ik met de oude ConnectBox gebruikte, maar wel fijn dat 'ie bereikbaar is. :)

[ Voor 7% gewijzigd door vanaalten op 21-08-2020 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03:13
Brentjuh2000 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:55:
[...]

is mij al meedere keren gelukt 20+ keer
Het is zover.... 😉
Eind augustus eindigt mijn contract met ziggo, apart met de onderhandelingen voor korting wil ik graag upgraden naar 500mbps, normaal gesproken krijg ik de CB maar volgens veel mensen is de Ubee beter.hope dat u mij kunnen helpen om voor elkaar te krijgen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:21

Mr. Freeze

¡GO!

chulin schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:49:
[...]

Het is zover.... 😉
Eind augustus eindigt mijn contract met ziggo, apart met de onderhandelingen voor korting wil ik graag upgraden naar 500mbps, normaal gesproken krijg ik de CB maar volgens veel mensen is de Ubee beter.hope dat u mij kunnen helpen om voor elkaar te krijgen 😉
Die korting zal heel beperkt zijn verwacht ik, je geeft zelf al aan te willen upgraden met een specifieke modemkeuze . Niet de meest sterke uitgangspositie. Heb je al een andere provider op het oog?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Laatst online: 03:13
Mr. Freeze schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:00:
[...]

Die korting zal heel beperkt zijn verwacht ik, je geeft zelf al aan te willen upgraden met een specifieke modemkeuze . Niet de meest sterke uitgangspositie. Heb je al een andere provider op het oog?
Nee, nog niet
Maar onderhandelen hoort erbij vind ik. Vorige jaar heb ik iets van €200 korting gehad plus de next mediabox.
Brentjuth2000 heeft mij tijd geleden verteld dat misschien een andere modem kunnen regelen, daarom vraag ik 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

vanaalten schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:23:
Edit: hmmm, ding lijkt dus bereikbaar op 192.168.100.1 - nog steeds, een ander adres dan ik met de oude ConnectBox gebruikte, maar wel fijn dat 'ie bereikbaar is. :)
Thanks! Wist niet dat dat kon en Ziggo zegt het ook lekker niet. Geeft me de volgende keer toch wat meer munitie als ik weer met de CS in de clinch moet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik weet niet of ik hier goed zit maar heb een vraag over HBO Max. Dit is de nieuwe streamingdienst van HBO en ik heb begrepen dat deze rechten bij Ziggo liggen in nederland. Nu komt volgende maand Raised by Wolves van Ridley Scott op HBO Max maar vraag me af of deze dan ook bij Ziggo komt via HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:20

[Afbeelding]

Moet wel zeggen dat de ipv4 adressen duurder zijn geworden. Er zijn partijen die bijvoorbeeld van 1 naar 3 euro per maand zijn gestegen. Het wordt ook steeds normaler dat partijen maximaal x ip's per server hanteren. Er is dus wel iets aan de hand met ipv4 (je hoort al jaren dat ze opraken maar ik zie nu sinds vorig jaar ook echt beleidswijzigingen).

Zou mij niks verbazen als Ziggo zal zijn productaanbod heeft gewijzigd op basis van die ontwikkeling. Alsnog voor jou een vervelende ervaring want jij rekent er op.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb als particulier een nieuwe modem (compal connectbox) gekregen na een bliksem inslag en wat mij opvalt is dat hij nu standaard via ipv6 lijkt te connecten. Dat deed mijn EPC 3928 volgensmij nooit.

Is dat tegenwoordig normaal bij Ziggo :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:20
Help!!!! schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:46:
Heb als particulier een nieuwe modem (compal connectbox) gekregen na een bliksem inslag en wat mij opvalt is dat hij nu standaard via ipv6 lijkt te connecten. Dat deed mijn EPC 3928 volgensmij nooit.

Is dat tegenwoordig normaal bij Ziggo :?
Ja dat is normaal, native ipv6 met carrier grade NAT voor ipv4.
Kan je alsnog laten omzetten naar een eigen ipv4 adres via de helpdesk, maar dan ben je ipv6 wel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

_JGC_ schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:59:
[...]

Kan je alsnog laten omzetten naar een eigen ipv4 adres via de helpdesk, maar dan ben je ipv6 wel kwijt.
Thanks. :) Ik zit niet zo diep in deze materie maar ik heb geen eigen servers of iets dergelijks. Hecht dus niet zo aan een (vast) (ipv4) adres.

Zijn er wellicht nog materiele nadelen aan de huidige situatie als je internet alleen gebruikt voor werk, prive surfen en gamen?

Ik merk overigens dat de latency op mijn VPN servers waar ik naartoe connect ineens veel hoger is sinds mijn nieuwe modem. Kan toeval zijn of misschien aan de VPN provider liggen. Weet je wellicht of dat het gevolg kan zijn van ipv6 :? Of ligt dat aan de connectbox.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

sdk1985 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:30:
[...]

Moet wel zeggen dat de ipv4 adressen duurder zijn geworden. Er zijn partijen die bijvoorbeeld van 1 naar 3 euro per maand zijn gestegen. Het wordt ook steeds normaler dat partijen maximaal x ip's per server hanteren. Er is dus wel iets aan de hand met ipv4 (je hoort al jaren dat ze opraken maar ik zie nu sinds vorig jaar ook echt beleidswijzigingen).

Zou mij niks verbazen als Ziggo zal zijn productaanbod heeft gewijzigd op basis van die ontwikkeling. Alsnog voor jou een vervelende ervaring want jij rekent er op.
Ik heb maar 1 IPv4 adres dus statisch of dynamisch maakt niet uit. Dit heeft niets met IPv4 shortage te maken maar puur een money grab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Help!!!! schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 17:46:
[...]

Thanks. :) Ik zit niet zo diep in deze materie maar ik heb geen eigen servers of iets dergelijks. Hecht dus niet zo aan een (vast) (ipv4) adres.

Zijn er wellicht nog materiele nadelen aan de huidige situatie als je internet alleen gebruikt voor werk, prive surfen en gamen?

Ik merk overigens dat de latency op mijn VPN servers waar ik naartoe connect ineens veel hoger is sinds mijn nieuwe modem. Kan toeval zijn of misschien aan de VPN provider liggen. Weet je wellicht of dat het gevolg kan zijn van ipv6 :? Of ligt dat aan de connectbox.
Dat ligt aan de connectbox helaas... had ik ook van de TC naar de CB ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:20
Q schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:50:
[...]

Ik heb maar 1 IPv4 adres dus statisch of dynamisch maakt niet uit. Dit heeft niets met IPv4 shortage te maken maar puur een money grab.
Zakelijk Pro stuk duurder ja :> .

Kan me overigens best voorstellen dat we op termijn naar een systeem gaan waarbij je ipv4 straks niet meer uniek is. Dat is al (jaren) zo bij mobiel internet. We gaan het vanzelf zien.

Wikipedia: IPv4 shared address space

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ArcticWolf schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:32:
[...]

Dat ligt aan de connectbox helaas... had ik ook van de TC naar de CB ;(
Thx. Mmm das minder en was ik al een beetje bang voor. Heb mijn 3928 bewust ook nooit ingeruild maar ja, kon nu niet anders na bliksem schade.... :'(

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Wtrdk schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:39:
[...]

Dit lijkt heel erg op wat ik sinds maandag heb. Ik heb altijd een goede, stabiele verbinding gehad, maar sinds maandag valt hij meerdere keren per uur een minuutje weg. Als ik dan in het modem kijk (nog een oude technicolor/cisco EPC3928AD) zie ik dat er geen wan ip-adres meer is. Na een minuut ongeveer werkt alles weer.
Gisteravond was ik een film op Netflix aan het kijken, 4 keer in een uur was de verbinding weg.
In mijn postcodegebied was geen storing bekend. Vandaag ook weer een aantal keer kort geen verbinding.

Ik zie er tegenop om Ziggo te bellen, want meestal krijg ik de standaard reacties: heb je je modem gereset, zitten alle stekkers er goed in, etc... Ook zal je net zien dat het niet gebeurd, en dan doen ze alleen maar goede metingen...

De 'storing' was een paar dagen weg, maar nu weer terug. Net Ziggo aan de lijn gehad. Medewerker zegt dat het ligt aan de adapter van mijn modem, die schijnt het te hebben begeven waardoor er af en toe te weinig stroom is om een IP adres te krijgen.
Ik vind het een erg vaag en ongeloofwaardig verhaal, maar de medewerker zegt dat dit vaker voorkomt. Ze sturen een nieuwe adapter op.

Klopt dit verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
_JGC_ schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:59:
[...]

Ligt aan het gebied en de modem en wanneer je klant bent geworden. Mijn CB doet toch echt dynamisch eigen ipv4 (ik kan poort forwarden voor ipv4!) en ipv6! Full-DS dus! En diep op het Ziggo community forum lijkt dat dat ook de situatie is waar Ziggo voor gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 16:29
Wtrdk schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:48:
(...)Medewerker zegt dat het ligt aan de adapter van mijn modem, die schijnt het te hebben begeven waardoor er af en toe te weinig stroom is om een IP adres te krijgen.
(...)
Klopt dit verhaal?
Er zijn hier op het forum vaker ervaringen van netwerkstoringen doordat de voedingen van modems, routers en accesspoints niet meer fatsoenlijk werken, dus het verhaal van Kapitein Ortega Ziggo zou best wel eens waar kunnen zijn.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 19:32

Snippertje

Light up your life

Ik heb zojuist na de actie periode van 6 maanden mijn Ziggo abbo gedowngrade naar complete (van Giga). Dacht eigenlijk dat dit niet zou kunnen, maar de website geeft me keurig de optie. Het kost me alleen wel 19,95 eenmalig (na 6 maanden 35 vind ik dat prima). Maar klopt dit wel? Iemand ervaring met downgraden binnen je contract?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 22:15
Wtrdk schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:48:
[...]

De 'storing' was een paar dagen weg, maar nu weer terug. Net Ziggo aan de lijn gehad. Medewerker zegt dat het ligt aan de adapter van mijn modem, die schijnt het te hebben begeven waardoor er af en toe te weinig stroom is om een IP adres te krijgen.
Ik vind het een erg vaag en ongeloofwaardig verhaal, maar de medewerker zegt dat dit vaker voorkomt. Ze sturen een nieuwe adapter op.

Klopt dit verhaal?
Pas geleden ook nog herhaalt, ja dat is mogelijk. Heb je een oudere Cisco of Technicolor modem?
Zoek maar eens op voedingsadapter.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Groentjuh schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:02:
[...]

Ligt aan het gebied en de modem en wanneer je klant bent geworden. Mijn CB doet toch echt dynamisch eigen ipv4 (ik kan poort forwarden voor ipv4!) en ipv6! Full-DS dus! En diep op het Ziggo community forum lijkt dat dat ook de situatie is waar Ziggo voor gaat.
Hoe kun je nu zien in je modem (Compal Connectbox) of je Full DS hebt :? .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Help!!!! schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:06:
[...]

Hoe kun je nu zien in je modem (Compal Connectbox) of je Full DS hebt :? .
Onder beheer -> Informatie -> "IPv6-adres" zie je of je IPv6 hebt.
Onder beheer -> Informatie -> "IPv4 adres" zie je een IPv4 adres. Als dat adres ook nog eens daadwerkelijk hetzelfde adres is, wat externe diensten zien als jouw IPv4 adres, dan heb je meestal ook: "Geavanceerde instellingen" -> "Beveiliging" -> "Poort-forwarding".

Bij DS-lite heb je geen Poort-forwarding en bij IPv4 adres niet hetzelfde adres als waarmee externe diensten je zien.

Bij IPv4-only heb je geen IPv6-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Groentjuh schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:28:
[...]

Onder beheer -> Informatie -> "IPv6-adres" zie je of je IPv6 hebt. >JA
Onder beheer -> Informatie -> "IPv4 adres" zie je een IPv4 adres. >JA
Als dat adres ook nog eens daadwerkelijk hetzelfde adres is, wat externe diensten zien als jouw IPv4 adres, dan heb je meestal ook: "Geavanceerde instellingen" -> "Beveiliging" -> "Poort-forwarding". >JA

Bij DS-lite heb je geen Poort-forwarding en bij IPv4 adres niet hetzelfde adres als waarmee externe diensten je zien.

Bij IPv4-only heb je geen IPv6-adres.
Super dank je :) Ziet er dus naar uit dat ik blijkbaar Full Dual Stack heb met de Compal Connectbox (staat niet in bridge).

Zit al decennia voor TV bij Ziggo en sinds maart 2015 ook Internet Z2 abo. fZiggo gebied.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Snippertje schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:59:
Ik heb zojuist na de actie periode van 6 maanden mijn Ziggo abbo gedowngrade naar complete (van Giga). Dacht eigenlijk dat dit niet zou kunnen, maar de website geeft me keurig de optie. Het kost me alleen wel 19,95 eenmalig (na 6 maanden 35 vind ik dat prima). Maar klopt dit wel? Iemand ervaring met downgraden binnen je contract?
Als je alleen je internetsnelheid hebt aangepast en geen nieuwe apparatuur nodig hebt dan zullen die eenmalige kosten niet op je definitieve orderbevestiging terechtkomen (dit is niet de mail die je binnen een minuut krijgt, dit is alleen een bestelbevestiging).

[ Voor 6% gewijzigd door Jay-B op 25-08-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
Is er al bekend of er een snelheidsverhoging komt bij Ziggo?
Heb een Internet Start zakelijk 60/10 abonnement + TV dat 62,30 euro per maand inc BTW kost. De prijs is al 4 jaar achterelkaar jaarlijks verhoogd maar de snelheid is nog steeds 60/10.

Heb van KPN een bericht gehad dat Glasvezel eind 2020 beschikbaar is en een 200/200 abonnement + TV gaat 60 euro per maand gaat kosten, inclusief BTW .

Hoewel ik al langer dan 10 jaar goed zit bij Ziggo is het verschil te groot. Als Ziggo hun abonnement zou verhogen naar 100/20 zie ik geen reden om te verhuizen. Maar al 4 jaar 60/10 terwijl de concurrentie op 200/200 is 8)7

Weet een insider of er eindelijk een snelheidsverhoging komt voor 60/10 klanten?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Lisadr
Je kunt toch gewoon een hoger pakket nemen? Kpn biedt ook snelheden aan van 50mbit net zoals dat je bij ziggo ook iig tot 500mbit down kunt gaan. Ik verwacht eerlijk gezegd dat het zo blijft voorlopig.

En wat houd je tegen om over te stappen als kpn voordeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
jongetje schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:39:
@Lisadr
Je kunt toch gewoon een hoger pakket nemen? Kpn biedt ook snelheden aan van 50mbit net zoals dat je bij ziggo ook iig tot 500mbit down kunt gaan. Ik verwacht eerlijk gezegd dat het zo blijft voorlopig.

En wat houd je tegen om over te stappen als kpn voordeliger is.
Hogere pakket is duurder. Bij KPN heb ik 200/200 voor 60 euro per maand en als ik bij Ziggo over ga naar 300/40 is het 71,40 euro per maand. Voor 65 euro heeft KPN 500/500 (dat ik niet nodig heb)

Niets houd mij tegen om naar KPN over te stappen. Het bespaart mij wat tijd als Ziggo wel de Start naar 4 jaar eindelijk gaat verhogen naar bijvoorbeeld 100/20. Zo niet, dan stap ik in december over naar KPN. Bespaar 27,60 per jaar en heb 3,33x sneller download en 20x meer upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:17
Lisadr schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:48:
[...]

Hogere pakket is duurder. Bij KPN heb ik 200/200 voor 60 euro per maand en als ik bij Ziggo over ga naar 300/40 is het 71,40 euro per maand. Voor 65 euro heeft KPN 500/500 (dat ik niet nodig heb)

Niets houd mij tegen om naar KPN over te stappen. Het bespaart mij wat tijd als Ziggo wel de Start naar 4 jaar eindelijk gaat verhogen naar bijvoorbeeld 100/20. Zo niet, dan stap ik in december over naar KPN. Bespaar 27,60 per jaar en heb 3,33x sneller download en 20x meer upload.
En wat zijn jouw kosten met Start XXL das een 100/10Mbit lijn https://www.ziggo.nl/pakketten/start-xxl/

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Wat is het nu? Als niets je meer tegenhoud dan is de kogel toch al door de kerk? Meer voor minder, ik zou zeggen gewoon doen dan. (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
hardware-lover schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:31:
[...]

Wat is het nu? Als niets je meer tegenhoud dan is de kogel toch al door de kerk? Meer voor minder, ik zou zeggen gewoon doen dan. (y)
Tot december wellicht dat Ziggo na 4 jaar prijsverhogingen eindelijk ook de snelheid gaat verhogen. En zo niet, ben ik vanaf december weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lisadr schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:04:
[...]

Tot december wellicht dat Ziggo na 4 jaar prijsverhogingen eindelijk ook de snelheid gaat verhogen. En zo niet, ben ik vanaf december weg.
Voor zakelijke abo’s weet ik het niet, maar snelheidsverhogingen worden toch over het algemeen in het voorjaar aangekondigd? En een maand later de prijsverhoging. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Als Ziggo het basis pakket gaat verhogen (wat trouwens 50/5 voor consumenten is), dan zou ik verwachten dat dit hoogstens naar 75Mbit gaat. Anders snijden ze zich in de vingers met het Start XXL 100Mbit pakket. Daarbij houdt elke provider het basis pakket tussen de 20 a 50 Mbit om juist mensen te pushen naar het middelste pakket. Daarbij krijg je de eerste maanden korting of andere actie waardoor het voordeel alleen maar groter wordt.

Stel Ziggo zou verhogen naar 100 of 150Mbit, dan ben je met KPN nog steeds goedkoper en sneller uit.... Dan zou je daar ook het 100Mbit pakket kunnen nemen en bespaart je 2,50 per maand tov 200Mbit dus nog eens 30euro per jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 26-08-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
jongetje schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:44:
[...]

Stel Ziggo zou verhogen naar 100 of 150Mbit, dan ben je met KPN nog steeds goedkoper en sneller uit.... Dan zou je daar ook het 100Mbit pakket kunnen nemen en bespaart je 2,50 per maand tov 200Mbit dus nog eens 30euro per jaar.
Die zie ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor DSL:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1D-cBO3lcSleR0lRuWY2x9_7K0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AWqtsn77oJTE3N2N6gso4j0W.jpg?f=user_large

Voor Glas:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcF-LvEc2KBGqlqC9hzFHObEdAo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Bl1Tcc3Zp2CtAs9I2ixsaLhv.jpg?f=user_large

Bedoel je deze tabel van kpn.com? De actie prijs is voor de eerste 6 maanden OF je kunt kiezen voor 2 WiFi accesspoints (KPN SuperWiFi)

[ Voor 30% gewijzigd door jongetje op 26-08-2020 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
jongetje schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:56:
[...]

Voor DSL:
[Afbeelding]

Voor Glas:
[Afbeelding]

Bedoel je deze tabel van kpn.com? De actie prijs is voor de eerste 6 maanden OF je kunt kiezen voor 2 WiFi accesspoints (KPN SuperWiFi)
Maar dit zegt dat het goedkoper is? Kort door de bocht. Iets met tv en opnemen als in een totaal plaatje. Ik heb hem door gerekend met eenvoudig tv. En dan zijn ze niet goedkoper. Wel bij budget ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 12:36
Weet iemand hoe ik Ziggo telefonisch kan bereiken? Alle nummers op de site werken niet - 1200 en 1201 verwijzen naar een Vodafone menu, en het 0900-nummer dat op de site wordt genoemd geeft een 'dit nummer is geblokkeerd' melding als ik het bel..
Pagina: 1 ... 177 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic