Ziggo zakelijk pakt IP adressen af

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zebrafilm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-03 13:42
Kreeg een verbijsterende brief van Ziggo in de bus dat wegens 'verbeteringen aan het netwerk" ze mijn vaste IP adressen blok binnen dertig dagen gaan omzetten in 1 dynamisch.
We hebben al een tijd je Ziggo Zakelijk maar dit lijkt me niet bepaald zakelijk dus maar eens gebeld.
Gevraagd naar de 'verbeteringen' maar dat wisten ze niet. Nog een paar hints gegeven, misschien eindelijk IPv6? Misschien eindelijk SIP voor de vaste lijn? Maar nee dat was het allemaal niet.
Maar ik kreeg een vriendelijk aanbod: Als ik overstapte naar Zakelijk Pro dan kon ik daar 5 adressen krijgen.
En ja helaas ging de prijs dan 2 to 3x hoger worden met nog minder opties want mijn Vodafone abbo zou dan ook niet meer passen en de korting en extra data vervallen.
Je begrijpt mijn broekt zakt af van dit soort marketing brieven en Ziggo gedrag.
Wij hebben een hosting bedrijf en draaien hier servers als backup en natuirlijk dingen als VOIP, NOC etc.

Om dan even binnen dertig dagen de boel weg te verhuizen is al lastig maar onze (SSH) beveiliging werkt natuurlijk ook alleen op mijn vaste adres.

Ik ben benieuwd of meer mensen zo'n absurde brief hebben gekregen en ga maar eens kijken naar de juridische kant van de zaak. Ik weet dat ik mag opzeggen (hoi hoi) maar heb geen alternatieven die voldoende upload geven. Er ligt glasvezel in de straat maar niemand bied het aan, de backbone loopt er op 100 mtr langs maar aansluiten ho maar. (Postcode 1066CJ)

Kom graag in contact met mensen die vergelijkende ervaringen hebben.

Bastiaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:56

EvH

Snel een Pro variant nemen, als je afhankelijk bent van een vast ipadres, niet op beknibbelen.

Trouwens; de niet pro variant heeft volgens mij nooit een vaste ip gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Dat is simpel; een andere provider nemen.

Ziggo heeft in deze regio lang een alleenrecht gehad. De meeste verbindingen waren hier ook ruk.

Toen is een burgerinitiatief gestart om glasvezel te gaan leggen en deze open te stellen aan verschillende providers. Echter heeft Ziggo dit nog een tijd tegengewerkt onder het mom "oneerlijke concurrentie" omdat de gemeente ze zou steunen.

Tegenwoordig hebben we dus de keuze en kunnen we gigabit internet krijgen voor 20€ per maand, met super stabiele ping en dus ook gigabit upload. En overstappen naar een andere provider, als we willen.

---

Kom met wat bedrijven op het terrein bij elkaar om glasvezel te leggen, en zeg doei tegen Ziggo.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:53
Een hostingbedrijf met een Ziggo lijntje? OK! Hoe doe je dat met die beperkte upload?

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-05 20:32
zebrafilm schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:51:
Er ligt glasvezel in de straat maar niemand bied het aan, de backbone loopt er op 100 mtr langs maar aansluiten ho maar. (Postcode 1066CJ)

Bastiaan
Eens met Ziggo zakelijk bellen of ze glas bij je willen aanleggen? Ik heb dat ook wel eens bij een kantoorpand gedaan waarvoor een paar honderd meter gegraven moest worden, maar dat zouden ze om niet doen, als ik een verder aantrekkelijke offerte (looptijd 36 maanden) zou tekenen. Stond uiteraard niet op de website, maar daar staan alleen de standaardproducten voor consumenten/mkb. Niet de echt zakelijke dingen.

In datzelfde kader zie ik ook deze brief van Ziggo. Je hebt een internetverbinding als (IT-)bedrijf afgenomen. Dan heb je ook vast destijds goed bestudeerd onder werlke voorwaarden men het e.e.a. aanbood.

Heel praktisch gezien zou ik overwegen om:
- je backups en andere dingen in een (ander) DC te zetten
- het zo in te richten dat het ook met een dynamisch ip werkt (die vaak nog wel heel erg statisch zijn)
- Te kijken of https://www.extraip.com/ wat voor jullie is.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Maar ik kreeg een vriendelijk aanbod: Als ik overstapte naar Zakelijk Pro dan kon ik daar 5 adressen krijgen.
Met iets betere SLA. Bovendien heb je met de /29 iets meer IP zekerheid.
Om dan even binnen dertig dagen de boel weg te verhuizen is al lastig maar onze (SSH) beveiliging werkt natuurlijk ook alleen op mijn vaste adres.
Als je beveiliging zo slecht gedocumenteerd is dat je geen procedure hebt voor een wijziging van een IP adres, beveilig dan gewoon niet.
Er ligt glasvezel in de straat maar niemand bied het aan, de backbone loopt er op 100 mtr langs maar aansluiten ho maar. (Postcode 1066CJ)
Ik vind dat je je als een slachtoffer opstelt. De door jouw genoemde postcode is Nearnet voor zowel Eurofiber, KPN en Tele2. Je kunt al 500/500 krijgen voor minder dan 500 euro per maand en soms zelfs voor minder dan 1000 euro aanleg. Als je 10 seconden zoekt, dan vind je al tig aanbieders. Ook Ziggo zal ongetwijfeld glas leveren in jouw postcodegebied.

[ Voor 4% gewijzigd door Trommelrem op 26-06-2020 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:00
het gebrek aan ipv4 adressen (wereldwijd) is vermoedelijk de start van dit hele gebeuren

voor residentiele klanten worden klanten dan inderdaad naar dynamisch ip gezet , of zelfs meerdere klanten op 1 ipv4 (CGN)

wel beetje slechte service , dat hun eenzijdig zo'n force contractwijziging op zulke korte termijn doorvoeren .. zou me logischer zijn dat je de keuze kreeg , of een langere termijn

[ Voor 20% gewijzigd door ijske op 26-06-2020 22:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:31
De boel naar een datacenter verhuizen? Colocatie kost geen drol.

Om hoeveel U(nits) gaat het?

*knip* gelieve geen commerciële aanbiedingen meer posten op het forum :)

[ Voor 62% gewijzigd door MisteRMeesteR op 26-06-2020 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Het standaard niet-pro abonnement is ook eigenlijk helemaal niet bedoeld om een hosting bedrijf/NOC mee te runnen maar bedoeld voor de ZZP'er of het thuiskantoor. Ook prima als backup-lijn. Je hebt tot nu toe dus een relatief goedkope oplossing afgenomen wat verder prima is maar wel de nodige risico's met zich meedraagt.
EvH schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:56:
Trouwens; de niet pro variant heeft volgens mij nooit een vaste ip gehad.
Nee dat klopt niet. Ook bij deze abonnementen 'kreeg' je tot wel 5 ip-adressen maar Ziggo is daar al enige tijd geleden mee gestopt. Het lijkt er nu dus op dat men ook daadwerkelijk eenzijdig de nog lopende contracten gaat opzeggen. Het past gewoon niet in het business model en de doelgroep die men hiermee voor ogen heeft. Als je echt een vast IP nodig hebt dan moet je naar Pro of groot zakelijk (eventueel met aanleg van glasvezel) en de daarbij behorende SLA's en prijzen.
En ja helaas ging de prijs dan 2 to 3x hoger worden met nog minder opties want mijn Vodafone abbo zou dan ook niet meer passen en de korting en extra data vervallen.
Heb je nu ook een consumentenabonnement voor mobiel dan? Want ook met Vodafone business krijg je dubbele data.

[ Voor 21% gewijzigd door Jay-B op 27-06-2020 14:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zebrafilm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-03 13:42
het lijkt wat lastig om goed te lezen of ik ben niet duidelijk genoeg geweest maar we gebruiken de lijn inderdaad als extra naar ons kantoor (aan huis).
We hebben natuurlijk onze servers in SmartDC hangen.

Maar het is handig voor testen, backup and bij storingen om een alternatief te hebben voor de NOC pages etc.
We werken bovendien met veel media uploads en streaming dus belangrijk een goede verbinding te hebben.

We hadden ooit een particuliere aansluiting, toen wilde we een vast IP en dat kon alleen bij zakelijk. Dus overgestapt en nu heeft er weer iemand Ziggo bij wat nieuws bedacht en dwingen ze je op die manier een prijsverhoging af.

Er bevallen me een paar dingen niet aan:
Men praat over verbeteringen maar weet niet wat dan. Ik ben dat soort absurde marketing wat zat: We gaan samen met VOdafone om kosten te besparen en vervolgens gewoon de zelfde prijsverhogingen blijven doorvoeren. Die snap ik maar waarom daar elke lkeer leugenachtige marketing bijhoort....

De termijn van binnen 30 dagen cancellen is absurd voor een zakelijk account
Ze hebben hier een monopolie en ja je kunt via sommige sites schijnbaar fiber krijgen maar het ligt hier zeker niet tot aan de deur. We hebben zelfs jaren een campagne gevoerd met het hele dorp om fiber te krijgen. (Regefiber) zei dat op het laatste moment weer af.

Fijn de tip over EXTRAIP te krijgen. Dank daarvoor. Die gaan we zeker gebruiken, nu nog even puzzelen hoe we dat aan de OPNSENSE hangen.

De mensen die het blijkbaar geen probleem vinden om 'even' een paar duizend euro neer te leggen, tsja we zijn wat voorzichtiger met onze kosten en vaste lasten....

We gaan bovendien ook netjes met onze klanten om en zullen dis ook nooit met dit soort absurde termijnen werken.

Iedereen dank voor de reacties. Interessant om alle standpunten te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 10:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Lost een dynamische DNS dit probleem niet voor je?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Falcon schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:34:
Of die 'Fall-Back' spullen op de secundaire locatie op IPv6 only gaan draaien... Maar dan moet @Ziggo dat natuurlijk wél ondersteunen :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mash_man02
  • Laatst online: 10:28
Jay-B schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:37:
Het standaard niet-pro abonnement is ook eigenlijk helemaal niet bedoeld om een hosting bedrijf/NOC mee te runnen maar bedoeld voor de ZZP'er of het thuiskantoor. Ook prima als backup-lijn. Je hebt tot nu toe dus een relatief goedkope oplossing afgenomen wat verder prima is maar wel de nodige risico's met zich meedraagt.

[...]

Nee dat klopt niet. Ook bij deze abonnementen 'kreeg' je tot wel 5 ip-adressen maar Ziggo is daar al enige tijd geleden mee gestopt. Het lijkt er nu dus op dat men ook daadwerkelijk eenzijdig de nog lopende contracten gaat opzeggen. Het past gewoon niet in het business model en de doelgroep die men hiermee voor ogen heeft. Als je echt een vast IP nodig hebt dan moet je naar Pro of groot zakelijk (eventueel met aanleg van glasvezel) en de daarbij behorende SLA's en prijzen.

[...]

Heb je nu ook een consumentenabonnement voor mobiel dan? Want ook met Vodafone business krijg je dubbele data.
Ik durf wel te stellen dat Ziggo zich alleen bezighoud met de eigen business modellen, en daar over de jaren nogal een wisselende strategie hanteert voor klanten is er dan helaas weer niet zoveel aandacht.

Vroeger was er een werkelijk technisch onderscheid tussen zakelijke en consumenten inrichting, deze bestaat al heel lang niet meer, met andere woorden je betaald alleen meer maar zit verder op exact het zelfde netwerk als de consumenten, ja, je hebt een sla, maar daar stoort men zich echt niet aan.

Ik ben dan verder wel weer benieuwd of je dan een DS-lite tunnel krijgt en dus helemaal niets meer kunt forwarden of dat je gebridged word,

Met de eerste kun je weinig qui inkomende IPv4 verbindingen maar krijg je iets van IPv6 en de laatste krijg je een ipv4 adres in bruikleen maar absoluut geen ipv6.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 23:00
Falcon schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:34:
Dat gebruik ik hier ook, alle domeinen in AWS Route53 en die laat ik met OPNsense via de API updaten (onder Dynamic DNS). Staan genoeg andere providers tussen (als het toch alleen voor uitwijk/test/nood is). Werkt ook met 2 verbindingen zodat je DNS wordt geupdate met je andere WAN IP.

[ Voor 9% gewijzigd door Uberprutser op 28-06-2020 18:01 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:49

Blokker_1999

Full steam ahead

zebrafilm schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:01:
het lijkt wat lastig om goed te lezen of ik ben niet duidelijk genoeg geweest maar we gebruiken de lijn inderdaad als extra naar ons kantoor (aan huis).

Maar het is handig voor testen, backup and bij storingen om een alternatief te hebben voor de NOC pages etc.
We werken bovendien met veel media uploads en streaming dus belangrijk een goede verbinding te hebben.

We hadden ooit een particuliere aansluiting, toen wilde we een vast IP en dat kon alleen bij zakelijk. Dus overgestapt en nu heeft er weer iemand Ziggo bij wat nieuws bedacht en dwingen ze je op die manier een prijsverhoging af.

Men praat over verbeteringen maar weet niet wat dan. Ik ben dat soort absurde marketing wat zat: We gaan samen met VOdafone om kosten te besparen en vervolgens gewoon de zelfde prijsverhogingen blijven doorvoeren. Die snap ik maar waarom daar elke lkeer leugenachtige marketing bijhoort....

Ze hebben hier een monopolie en ja je kunt via sommige sites schijnbaar fiber krijgen maar het ligt hier zeker niet tot aan de deur. We hebben zelfs jaren een campagne gevoerd met het hele dorp om fiber te krijgen. (Regefiber) zei dat op het laatste moment weer af.

Fijn de tip over EXTRAIP te krijgen. Dank daarvoor. Die gaan we zeker gebruiken, nu nog even puzzelen hoe we dat aan de OPNSENSE hangen.

De mensen die het blijkbaar geen probleem vinden om 'even' een paar duizend euro neer te leggen, tsja we zijn wat voorzichtiger met onze kosten en vaste lasten....

We gaan bovendien ook netjes met onze klanten om en zullen dis ook nooit met dit soort absurde termijnen werken.

Wat is absurd aan de annulering met 30 dagen opzeg? Ik heb voldoende zakelijke dienstverleners gezien die exact dezelfde termijn aanhouden. Hell, zelfs mijn datacenter verbindingen zijn langs beide kanten opzegbaar met 30 dagen opzeg. Tenzij jij iets anders laat vastleggen in de overeenkosmt die je met je aanbieder hebt is daar niets abnormaals aan. Die termijn was bekend op het moment je dat contract ooit hebt afgesloten.

Zoals @Trommelrem aangeeft kan je wel degelijk een fiber verbinding krijgen. Maar aangezien het niet aan consumenten wordt aangeboden en dus effectief voor zakelijke doeleinden is, betekend dat ook dat er een installatiekost tegenover zal staan die niet klein is alsook een maandelijkse abbonementskost die een stuk hoger zal liggen als je vandaag hebt. Maar als die lijn zo belangrijk is voor je zaak, dan lijkt me dat toch ook de investering wel waard.

Mocht ik klant bij je zijn, dan zou ik het weer niet leuk vinden dat jij data gaat laten versturen via een extra partij zoals EXTRAIP. Dat is hetzelfde issue als met openbare VPN aanbieders. Je hebt een derde partij die je ineens maar moet gaan vertrouwen zonder enige vorm van controle mogelijkheid. Dan kan je beter zelf ergens een cloud VPS huren, benodigde IPs erop zetten en zelf even een eigen tunnel opzetten zodat je alles in eigen beheer hebt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
Blokker_1999 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:12:
[...]

Mocht ik klant bij je zijn, dan zou ik het weer niet leuk vinden dat jij data gaat laten versturen via een extra partij zoals EXTRAIP.
Maar dat is toch 'gewoon' een transitpartij? Als je een verbinding hebt over het internet, gaat deze sowieso langs allemaal verschillende partijen. Daar heb je vaak uberhaupt weinig invloed op.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Freeaqingme schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:20:
[...]

Maar dat is toch 'gewoon' een transitpartij? Als je een verbinding hebt over het internet, gaat deze sowieso langs allemaal verschillende partijen. Daar heb je vaak uberhaupt weinig invloed op.
En daar zeg je iets heel belangrijk: verschillende partijen. Van zodra het verkeer bij je ISP vertrekt zal het verkeer een dynamische route kiezen om zo snel mogelijk aan de andere kant ontvangen te worden. Door alles via een tunnel te sturen vertrekt alles pas naar het internet van bij je externe dienstverlener. Die heeft ineens de mogelijkheid om al je verkeer in te zien (niet dat zoiets snel gebeurd).

Bijkomend bedenk ik mij net dat je met dat soort oplossing ook nog eens een nieuw single point of failure in je netwerk introduceert. Voorheen zou het zijn dat als je eigen ISP eruit gaat je de verbinding zou verliezen. Nu heb je ineens een tweede partij die je verbinding kan neerhalen als zij problemen hebben.

Nog een kleine tip trouwens, vraag na bij EXTRAIP of ze dynamische endpoints ondersteunen. Je kan een GRE tunnel opzetten met dynamische IPs, maar dat vereist een andere aanpak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Accretion schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:58:
Dat is simpel; een andere provider nemen.

Ziggo heeft in deze regio lang een alleenrecht gehad. De meeste verbindingen waren hier ook ruk.

Toen is een burgerinitiatief gestart om glasvezel te gaan leggen en deze open te stellen aan verschillende providers. Echter heeft Ziggo dit nog een tijd tegengewerkt onder het mom "oneerlijke concurrentie" omdat de gemeente ze zou steunen.

Tegenwoordig hebben we dus de keuze en kunnen we gigabit internet krijgen voor 20€ per maand, met super stabiele ping en dus ook gigabit upload. En overstappen naar een andere provider, als we willen.

---

Kom met wat bedrijven op het terrein bij elkaar om glasvezel te leggen, en zeg doei tegen Ziggo.
Er zijn niet veel partijen in NL die een /29 IPv4 leveren.
Ook de glasvezelpartijen niet.

Dus het klinkt stoer, "een andere provider nemen", maar wélke? Want de dienst, die TS idd gewoon bij Zakelijk Pro kan krijgen in de vorm van een /29, word buiten Ziggo door weinig partijen geboden.

Voor TS is upgraden naar Pro de meest logische optie. Kost een paar tientjes per maand extra, levert een /29 IPv4 en een /64 (dacht ik) IPv6 op.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:59
zebrafilm schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:01:

Kan je meer vertellen over het abonnement wat aangeboden wordt met vijf adressen? Op hun eigen website is er enkel de optie tussen normaal zakelijk met dynamisch IP en Pro zakelijk met 1 vast IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Waarschijnlijk was het Internet Plus. Je kunt misschien niet verwachten dat Ziggo oude abonnementen nog op hun website aanbiedt, maar het Internet Archive heeft een lang geheugen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb dezelfde brief gehad en vond het ook vreemd dat ze het als verbetering brengen terwijl je functionaliteit verliest. Als particulier zonder KvK nummer kan ik ook niet overstappen op Pro. Ik gebruikte mijn /29 subnet alleen hobbymatig en had sowieso al gepland over te stappen naar glasvezel (Helden van Nu) met vast IP, dus heb er verder geen last van.
jadjong schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:36:
[...]

Kan je meer vertellen over het abonnement wat aangeboden wordt met vijf adressen? Op hun eigen website is er enkel de optie tussen normaal zakelijk met dynamisch IP en Pro zakelijk met 1 vast IP.
Zijn inderdaad oude abonnementen. Ik heb zelf ooit gebeld met UPC of het mogelijk was over te stappen op een (zakelijk) abonnement met 5 vaste IP adressen ook al heb ik geen bedrijf en dat was geen probleem. Nu doen ze daar blijkbaar moeilijker over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
@hcQd en @Joni Jullie lezen het verkeerd of ik tik niet duidelijk, mijn vraag was welk huidig abonnement Ziggo aanbiedt met meerdere IP adressen. Ik kan ze niet vinden op hun website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Via de website wordt zo te zien geen abonnement meer aangeboden met meerdere adressen, dat wil nog niet zeggen dat het niet mogelijk is als je contact met ze opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 23:56

MrMonkE

★ EXTRA ★

jadjong schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:28:
@hcQd en @Joni Jullie lezen het verkeerd of ik tik niet duidelijk, mijn vraag was welk huidig abonnement Ziggo aanbiedt met meerdere IP adressen. Ik kan ze niet vinden op hun website.
Ik ook niet.
Ik weet dat toen ik registreerde je voor iets extras ipv 1 ip address er 5 kon krijgen.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wij hebben een hosting bedrijf en draaien hier servers als backup en natuirlijk dingen als VOIP, NOC etc.
Hier ook, maar gewoon een dynamisch Ziggo particulier coax lijntje.
Lekker boeie die dynamische lijn als je processen kloppen.
Want we hebben 3 lijnen bij drie providers, en als een lijn stuk is heb je de anderen nog.

Glas was al eens kapot getrokken.

[ Voor 4% gewijzigd door DJMaze op 28-06-2020 23:35 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ziggo Zakelijk: € 65,00
Ziggo Zakelijk pro: € 110,00

Minder dan 2 keer zo hoog. En in combinatie met Vodafone zakelijk. dubbele databundel.

Dus ja het is duurder. Maar niet zo overdreven duur.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
jadjong schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:28:
Wat hcQd zegt is ook mijn ervaring. Niet alle opties staan op de website. Als je belt zijn er vaak meer mogelijkheden. In mijn geval ging het niet om een ander basisabonnement, maar om een 5IP add-on van € 12,10 per maand bovenop een Zakelijk Internet Max, Bellen en TV Complete abonnement. Die add-on heb ik dus in de UPC tijd telefonisch en niet via de website afgesloten en is altijd meegenomen bij abonnementswijzigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender68
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-04 23:07
Het is gewoon heel simpel, ze willen meer verdienen op de lijnen die zakelijk worden gebruikt. Met pro betaal je 30 euro meer per maand als je een vast IP adres wil behouden. Wat betreft service/response etc. ga je er echt niet op vooruit. Vroeger kon je nog gewoon 1 vast ip adres of een blok van 5 per maand afnemen, maar nu hebben ze er een verdientruc op los gelaten, ze weten dat er een hoop bedrijven een vast IP adres willen behouden en niet anders kunnen, dus die 30 euro extra is snel verdiend per maand, en ze hoeven er niets voor te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hier dezelfde brief gehad. Per 29 juli doen we een update van je modem en ben je je vaste IP-adres kwijt.

Enige optie die ze aanbieden is overstappen naar het Pro-abonnement van € 600,- per jaar meer. Ergens komt dan een monteur langs en vervangt modem A door modem B. Verder houden we precies wat we nu hebben, behalve dus een prijsstijging van 65%.

Gewoon een ontzettend smerige streek van ze om een belachelijke prijsverhoging door te duwen. Alternatieven zijn er niet en dat weten zij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

schakenraadjuh schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:17:
...
Gewoon een ontzettend smerige streek van ze om een belachelijke prijsverhoging door te duwen...
Nee hoor. Ziggo anticipeert gewoon op het schaars worden van ip4 adressen. Dat werd 15 jaar geleden al voorspeld en is nu een feit
...
Alternatieven zijn er niet en dat weten zij ook.
Alternatieven zijn er wel. Je kunt via extraIP ip4 adressen afnemen, je kunt een vps huren, je kunt overstappen naar ipv6

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-05 06:37
Dus feitelijk heb je jaren voor een dubbeltje op de eerste rang gezeten (zakelijke dingen thuis hosten?), niets meegekregen van de ipv4 exhaustion (wat vreemd is, je hebt een hosting bedrijf?) en klaagt nu dat Ziggo eindelijk is wakker geworden.

Goed verhaal :)

[ Voor 6% gewijzigd door Charlie_Root op 12-07-2020 10:46 ]

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als ze klanten het nu eens met een eerlijk verhaal vertellen en laten kiezen is het waarschijnlijk zo opgelost. Er zijn namelijk genoeg klanten die het niets uitmaakt en net zo lief 1 dynamisch adres hebben of ip6. Ik snap de TS wel want wat eerst gratis moet je nu zwaar betalen. @zebrafilm Kijk even hoe lang je contract nog loopt want ook zij mogen niet eenzijdig het contract wijzigen alhoewel er waarschijnlijk iets in de kleine lettertjes staat.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:40:
[...]

Nee hoor. Ziggo anticipeert gewoon op het schaars worden van ip4 adressen. Dat werd 15 jaar geleden al voorspeld en is nu een feit

[...]
Waaruit maak je dat op? Als dat werkelijk zo zou zijn, dan zou dat toch ergens in de communicatie wel naar voren zijn gekomen?

Daarnaast krijg je na de modem-uodate gewoon weer een ipv4-adres toegewezen, maar nu een dynamisch IP in plaats van een statisch IP. Een tekort los je er dus niet mee op.
[...]

Alternatieven zijn er wel. Je kunt via extraIP ip4 adressen afnemen, je kunt een vps huren, je kunt overstappen naar ipv6
Het hele probleem hier is toch juist dat het € 600,- per jaar extra gaat kosten om een statisch IP te houden? Ik hoef geen extra IP-adressen en ik heb geen VPS nodig.

Hoe “overstappen naar ipv6” dit probleem gaat oplossen zie ik ook niet helemaal. Wij maken gebruik van de infra van Ziggo en als zij geen ipv6 aanbieden kan ik dat niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

schakenraadjuh schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:09:
[...]
Het hele probleem hier is toch juist dat het € 600,- per jaar extra gaat kosten om een statisch IP te houden? Ik hoef geen extra IP-adressen en ik heb geen VPS nodig...
Dan kun je dus gewoon een consementen aansluiting van ziggo nemen en ben je zelfs goedkoper uit

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@zebrafilm als jij kijkt naar je vaste lasten en uitgaven, bedenk je dan ook even dat je personeelskosten de grootste heap zijn. Wat kost het je aan manuren om het alternatief uit te zoeken, een beslissing te nemen en die te implementeren? Een veelvoud van de extra kosten die Ziggo rekent.

Het mag als niet netjes ervaren worden wat ze doen. Maar strikt zakelijke bekeken is elk alternatief op jaarbasis veel duurder. Als een van jouw IT'ers er een week aan spendeert heb je een jaar je extra Ziggo kosten gespendeerd.
Het is zakelijk, dus gewoon kosten en baten afwegen en je gevoel niet mee laten spelen :)

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 12-07-2020 14:38 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
jadjong schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:36:
[...]

precies: Het lijkt er volgens de Ziggo site. op dat Zakelijk Pro ook geen vijf IP's meer heeft.

Dat zou een grotere wijziging zijn dan dat het Internet Plus abonnement verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:16:
[...]

Dan kun je dus gewoon een consementen aansluiting van ziggo nemen en ben je zelfs goedkoper uit
Wij hebben maar 1 IP adres nodig, net als alle andere Ziggo klanten. In ons geval moet dat alleen een vast IP adres zijn. Daar hebben we ook jarenlang extra voor betaald.

Nu krijg je een briefje van Ziggo “over 4 weken updaten we je modem en o ja, je vaste IP ben je kwijt”. Ga je bellen, vraag je wat de mogelijkheden zijn en is de oplossing een ander modem plaatsen. Kost je wel even € 600,- per jaar extra.

Dat modem is zelfs in bruikleen van Ziggo. Als zij het huidge contract niet meer kunnen nakomen met kastje A, dan zet gewoon kastje B neer. Daar hoef je de klant toch geen exceptionele prijsverhoging voor door z’n strot te duwen?

Dit is echt gewoon een hele lelijke manier van Ziggo om een prijsverhoging door te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je op de site lijkt zie je bij het snelste abonnement inderdaad 45 euro verschil tussen een vast ip en een dynamisch ip.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 12-07-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ernemmer schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:56:
Als je op de site lijkt zie je bij het snelste abonnement inderdaad 45 euro verschil tussen een vast ip en een dynamisch ip.
Maar het gaat Ziggo helemaal niet om die prijsverhoging. Ze hebben een tekort aan ip4 adressen, daarom proberen ze dmv de prijsstelling hun klanten goed te laten nadenken over de vraag of ze dat vaste ip4 adres daadwerkelijk nodig hebben.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Geen idee waarom ze het doen, ik vind het verschil wel erg hoog. En vast ip adres ergens anders is meestal iets van 5 a 10 euro extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

[...]
ExtraIP is niet interessant.
Slechte howto's, slechte service en opeens ben je volledig afhankelijk van iets dat waarschijnlijk een 1-mans-zaakje is.
schakenraadjuh schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:42:
[...]
Wij hebben maar 1 IP adres nodig, net als alle andere Ziggo klanten. In ons geval moet dat alleen een vast IP adres zijn. Daar hebben we ook jarenlang extra voor betaald.
Klopt dat wel?
Want de std. zakelijlijke verbinding van Ziggo, was niet duurder dan de consumenten verbinding.
Pro wel, maar daar krijg je een /29 bij.
Nu krijg je een briefje van Ziggo “over 4 weken updaten we je modem en o ja, je vaste IP ben je kwijt”. Ga je bellen, vraag je wat de mogelijkheden zijn en is de oplossing een ander modem plaatsen. Kost je wel even € 600,- per jaar extra.

Dat modem is zelfs in bruikleen van Ziggo. Als zij het huidge contract niet meer kunnen nakomen met kastje A, dan zet gewoon kastje B neer. Daar hoef je de klant toch geen exceptionele prijsverhoging voor door z’n strot te duwen?

Dit is echt gewoon een hele lelijke manier van Ziggo om een prijsverhoging door te duwen.
Ok. Maar waarom heb je een fixed IP nodig op je thuisverbinding?
En als dat zo belangrijk is, waarom wil je dan voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?
Het abbo wat je hebt, is een veredeld particulier abbo. Niets meer, niets minder.

Waarom investeer je niet in een fatsoenlijke zakelijke lijn met alles dat daar bij hoort?

[ Voor 8% gewijzigd door unezra op 12-07-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Ernemmer schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:07:
Geen idee waarom ze het doen, ik vind het verschil wel erg hoog. En vast ip adres ergens anders is meestal iets van 5 a 10 euro extra.
Ja, maar dat is dan wel bij een product waarbij >1 ip-adres mogelijk is. Bij een DSL-abbo van 25 euro / maand ga je ook geen tweede ip-adres kunnen kopen. Zo ook bij Ziggo, het huidige pakket verliest binnenkort de mogelijkheid om >1 ip-adres te hebben, en daarvoor kom je dan in een hoger pakket uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
@unezra UPC heeft altijd de optie gehad om tegen meerprijs een vast IP te nemen op je zakelijke verbinding. Dat is altijd zo gebleven nadat Ziggo en UPC zijn samen gegaan.

Je zegt “investeren in een fatsoenlijke zakelijke lijn met alles wat daarbij hoort”. Ik wordt nu dus gedwongen om naar dit ‘Pro’ abonnement van Ziggo te gaan en daar krijg je, afgezien van een ander modem, echt niets extra’s voor wat een prijsverhoging van € 600,- per jaar rechtvaardigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
schakenraadjuh schreef op zondag 12 juli 2020 @ 16:07:
Je zegt “investeren in een fatsoenlijke zakelijke lijn met alles wat daarbij hoort”. Ik word nu dus gedwongen om naar dit ‘Pro’ abonnement van Ziggo te gaan
Nee hoor, er zijn volop alternatieven in dit topic geschetst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

schakenraadjuh schreef op zondag 12 juli 2020 @ 16:07:
@unezra UPC heeft altijd de optie gehad om tegen meerprijs een vast IP te nemen op je zakelijke verbinding. Dat is altijd zo gebleven nadat Ziggo en UPC zijn samen gegaan.

Je zegt “investeren in een fatsoenlijke zakelijke lijn met alles wat daarbij hoort”. Ik wordt nu dus gedwongen om naar dit ‘Pro’ abonnement van Ziggo te gaan en daar krijg je, afgezien van een ander modem, echt niets extra’s voor wat een prijsverhoging van € 600,- per jaar rechtvaardigt.
Je wil een pro dienst, daar betaal je een pro prijs voor.

Ik vraag me af waar je per sé een fixed IP thuis voor wil hebben, dat je niet op een andere fatsoenlijke manier op kunt lossen. Bijvoorbeeld door een VPS af te nemen en via die VPS, het verkeer dat een fixed IP nodig heeeft, te routeren.

De zet van Ziggo snap ik wel. Ze hebben een pro pakket met /29 IPv4 dat iets duurder is dan een niet-pro pakket. Dat niet-pro pakket is in feite hetzelfde pakket als het particuliere pakket. Nu, zonder fixed IP, helemaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
unezra schreef op zondag 12 juli 2020 @ 16:26:
Je wil een pro dienst, daar betaal je een pro prijs voor.
Dat deed hij al.

Ik snap de zet van Ziggo niet. Vroeger betaalde je 19% en later 21% meer als klein zakelijk gebruiker, in vergelijking met een particulier abonnement, en kreeg je 5 vaste ip-adressen. Toen die op raakten werd vijf afgeschaald naar een ip-adres voor nieuwe klanten. Allemaal prima, maar nu gaan ze bestaande klanten hun ip-adressen afnemen en de oplossing is een duurder abonnement waar ze die losse adressen weer bij verkopen. :?
Wat de gemiddelde schilder of belastingadviseur met meerdere vaste ip-adressen moet snap ik ook niet, maar met dezelfde logica kunnen we de mogelijkheid tot TV kijken ook wel uit het abonnement halen. Ik kijk namelijk nooit TV. :P

Als ik tegen mijn klanten vertel dat er een 62% prijsverhoging aan komt krijg ik ook massaal de middelvinger. :P

[ Voor 10% gewijzigd door jadjong op 12-07-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Not really.
Ik snap de zet van Ziggo niet. Vroeger betaalde je 19% en later 21% meer als klein zakelijk gebruiker, in vergelijking met een particulier abonnement, en kreeg je 5 vaste ip-adressen. Toen die op raakten werd vijf afgeschaald naar een ip-adres voor nieuwe klanten. Allemaal prima, maar nu gaan ze bestaande klanten hun ip-adressen afnemen en de oplossing is een duurder abonnement waar ze die losse adressen weer bij verkopen. :?
Wat de gemiddelde schilder of belastingadviseur met meerdere vaste ip-adressen moet snap ik ook niet, maar met dezelfde logica kunnen we de mogelijkheid tot TV kijken ook wel uit het abonnement halen. Ik kijk namelijk nooit TV. :P

Als ik tegen mijn klanten vertel dat er een 62% prijsverhoging aan komt krijg ik ook massaal de middelvinger. :P
Het is alleen geen 62% prijsverhoging.

Ik snap heel goed dat met het opraken van de IPv4 adressen, ze geen fixed IP meer weggeven en ze een fixed IP onaantrekkelijker maken door alleen nog op een Pro abbo een /29 aan te bieden. (Dat je dan wel meteen 5 bruikbare IPv4 adressen oplevert én native IPv6.)

Het is een ander abbo, met andere SLA, /29 IPv4, /64 IPv6, andere servicedesk, andere alles. Je kunt niet zeggen dat het een 62% prijsverhoging is, omdat je een ander product krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
Ik krijg letterlijk 1 op 1 wat ik had voor € 600,-. Geen /29, niet eens 2 IP-adressen, gewoon 1 IP, that’s it. Zelfde snelheid, zelfde service desk.

Buiten dat is dat mijns inziens niet de kern van deze discussie. Ik heb een overeenkomst met Ziggo en van het ene op het andere moment zeggen zij: wil je houden wat je had? Moet je ff € 600,- per jaar extra lappen.

Al kreeg ik daar een gouden modem bij met 24/7 een monteur in m’n meterkast en een 1000/1000 lijn, ik zit daar helemaal niet op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
Alleen IPv6 is nieuw omdat we dat in 2003 nog niet hadden, dat andere telefoonnummer, 4 uur "SLA", vijf vaste ip's en een BTW gespecificeerde factuur levert Ziggo/UPC/Chello/A2000 als sinds de oudheid van het internet bij het eerste de beste klein-zakelijk/eenmanszaak/zzp abonnement.
Ze hebben alle recht om hun bestaande klanten weg te jagen, maar netjes vind ik het niet.

[ Voor 5% gewijzigd door jadjong op 12-07-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
schakenraadjuh schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:02:
Buiten dat is dat mijns inziens niet de kern van deze discussie. Ik heb een overeenkomst met Ziggo en van het ene op het andere moment zeggen zij: wil je houden wat je had? Moet je ff € 600,- per jaar extra lappen.
Maar ze houden zich toch netjes aan die overeenkomst? In die overeenkomst staat ongetwijfeld dat er een opzegtermijn van 30 dagen geldt en/of dat ze de voorwaarden/features mogen aanpassen mits dat 30 dagen van te voren wordt aangekondigd.

Het is een zakelijke overeenkomst dus consumentenbescherming hoef je niet te verwachten.

Ik snap 100% dat het vervelend is dat je niet meer hebt binnenkort wat je eerder wel had. Maar een Ziggo moet toch ook een keertje hun aanbod aan kunnen passen? Al hadden ze dat met een termijn van 6 maanden gedaan, dan nog was het resultaat uiteindelijk hetzelfde geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
Juridisch zal het vast allemaal mogen, maar op deze manier je klanten een prijsverhoging van 60% door de strot duwen is gewoon niet chique. Zakelijk of niet, zo ga je niet met je klanten om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

schakenraadjuh schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:32:
Juridisch zal het vast allemaal mogen, maar op deze manier je klanten een prijsverhoging van 60% door de strot duwen is gewoon niet chique. Zakelijk of niet, zo ga je niet met je klanten om.
Het blijkt lastiger dan verwacht de verschillen te vinden, maar er lijkt sowieso een totaal andere SLA op het nieuwe pakket te zitten.

We bieden een netwerkgarantie van 99,8%. Gaat er iets mis? We zijn dagelijks bereikbaar voor al je vragen, van 8.00 tot 22.00 uur. Binnen 4 uur heb je een nieuw modem als dat nodig is en binnen 16 kantooruren ben je weer online.

https://www.ziggo.nl/zakelijk/internet/pro

Ik vermoed dus dat het nog steeds niet 100% hetzelfde pakket is, maar werkelijk een ander pakket, met andere SLA, andere opties, andere servicedesk, etc. Het is dus geen prijsverhoging van 60%. Je krijgt voor die 60% een ander pakket.

Maar laten we wel wezen. Dit is zakelijk gebruik. Pro kost je €110 per maand, niet-Pro €65.

Leg dat eens naast de overige kosten zoals loon, website, apparatuur, etc. Dit is klein bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
Die 16 kantooruren is een mooie, vertaald naar het Nederlands is dat in het slechtste geval 48 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
@unezra je blijft terugkomen op het value for money verhaal, maar daar gaat het niet om.

Het gaat erom dat we een dienst hebben die binnen 4 weken zodanig wordt gewijzigd dat ‘ie onbruikbaar wordt en de enige realistische optie 65% bijbetalen is. Zelfs al zouden daar extra opties bij zitten, ik heb ze niet nodig.

Volgende maand zegt Ziggo dat iedereen een Ziggo alarmsysteem met meldkamer krijgt. Kost slechts € 50,- per maand. Prima value for money, maar ik heb het niet nodig.

De maand erop zegt Ziggo dat iedereen permanent een monteur on-site krijgt. Kost slechts € 500,- per maand. Prima value for money (1fte voor € 500,-), maar ik heb het niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
schakenraadjuh schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:28:
Het gaat erom dat we een dienst hebben die binnen 4 weken zodanig wordt gewijzigd dat ‘ie onbruikbaar wordt en de enige realistische optie 65% bijbetalen is. Zelfs al zouden daar extra opties bij zitten, ik heb ze niet nodig.
Maar toch snap ik het punt niet helemaal. Ik begrijp dat je een onderneming drijft?

In dat geval heb je al die tijd kunnen "freeloaden" op een consumentenpakket waar toevallig een zakelijke feature bij zat. Dat pakket wordt niet onbruikbaar (je kan nog steeds internetten), alleen gaat de zakelijke feature daar uit.

Het nieuwe pakket - dat inderdaad een paar tientjes meer kost - heeft weldegelijk opties die je kennelijk nodig hebt: extra ip-adressen.

Hoe gebruik je deze ip-adressen? Wellicht kunnen we meedenken over technische oplossingen om dat met 1 ip te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Freeaqingme schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:33:
[...]

Maar toch snap ik het punt niet helemaal. Ik begrijp dat je een onderneming drijft?

In dat geval heb je al die tijd kunnen "freeloaden" op een consumentenpakket waar toevallig een zakelijke feature bij zat. Dat pakket wordt niet onbruikbaar (je kan nog steeds internetten), alleen gaat de zakelijke feature daar uit.

Het nieuwe pakket - dat inderdaad een paar tientjes meer kost - heeft weldegelijk opties die je kennelijk nodig hebt: extra ip-adressen.

Hoe gebruik je deze ip-adressen? Wellicht kunnen we meedenken over technische oplossingen om dat met 1 ip te doen?
Het was geen consumentenpakket met zakelijke features... hoe kom je daar bij? Het is zakelijk met zakelijke features... zoals SLA's, extended support, extra ip adressen, mogelijkheid tot PTR instellen etc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
Vorkie schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:34:
[...]

Het was geen consumentenpakket met zakelijke features... hoe kom je daar bij? Het is zakelijk met zakelijke features... zoals SLA's, extended support, extra ip adressen, mogelijkheid tot PTR instellen etc.....
Ah, dat had ik niet door. Ik had wel wat rondgekeken op de website van Ziggo, maar kwam er niet helemaal uit om welke pakketten het nou exact ging. Ik was in de veronderstelling dat het om een zakelijk pakket ging welke identiek was aan een consumentenpakket en toevallig op een bedrijfsnaam stond waarbij je ook nog 1 extra feature kreeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Freeaqingme op 12-07-2020 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Freeaqingme schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:37:
[...]

Ah, dat had ik niet door. Ik had wel wat rondgekeken op de website van Ziggo, maar kwam er niet helemaal uit om welke pakketten het nou exact ging. Ik was in de veronderstelling dat het om een zakelijk pakket ging welke identiek was aan een consumentenpakket en toevallig op een bedrijfsnaam stond waarbij je ook nog 1 extra feature kreeg.
Nee, ik heb hem in de begintijd ook gehad, UPC Zakelijk was het toen, prijs consumenten, maar dan ex btw en standaard paar extra IP's. Je kon er ook Office365BPOS bij nemen etc...

:)

Nu denken ze even te kunnen cashen (Wat ze ook gaan doen, want veel MKB / ZZP'ers gebruiken deze functies wel....)

Voor @zebrafilm begrijpelijk dat hij hier tegenin gaat, zakelijk gezien is het gewoon ontzettend onvriendelijk om 1 maand te geven voor iets qua vaste IP adressen.
Een ander telefoonnummer, een nieuw modem, tja, maar een vermindering van IP's en ook nog eens een dynamische ervoor terug krijgen, smerig dat ze dit zo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
@Freeaqingme ik heb nu maar 1 statisch IP-adres en heb straks voor € 600,- extra weer 1 statisch IP. Heb er ook niet meer nodig.

Heb je nu een pakket met 5 adressen (dat bestond ook), dan is de verhoging nog hoger omdat je dan in het nieuwe Pro-pakket 4 extra adressen moet kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
Vorkie schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:41:
[...]
Voor @zebrafilm begrijpelijk dat hij hier tegenin gaat, zakelijk gezien is het gewoon ontzettend onvriendelijk om 1 maand te geven voor iets qua vaste IP adressen.
Een ander telefoonnummer, een nieuw modem, tja, maar een vermindering van IP's en ook nog eens een dynamische ervoor terug krijgen, smerig dat ze dit zo doen.
Tja, de schoonheidsprijs zal het vast niet verdienen maar een contract mag toch eenzijdig opgezegd worden? Hoe had dit dan moeten gaan? Of had TS meer tijd gewild om een alternatief te bedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Jay-B schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:25:
[...]

Tja, de schoonheidsprijs zal het vast niet verdienen maar een contract mag toch eenzijdig opgezegd worden? Hoe had dit dan moeten gaan? Of had TS meer tijd gewild om een alternatief te bedenken?
Hey klant x! wij hebben voornemens om, vanwege reden x, de volgende punten aan te passen. Nu willen wij natuurlijk niet dat onze wijziging er voor zorgt dat jij als zakelijke klant in de problemen komt, daarom .... nou de rest kan je zelf best invullen.

En ja, VodafoneZiggo kan zo te werk gaan, aan de zakelijke Vodafone kant....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
Freeaqingme schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:37:
[...]

Het huidige 'standaard' zakelijke pakket is inderdaad de consumentenvariant met de mogelijkheid tot het invullen van een bedrijfsnaam. Ooit had dit de features van het huidige, 60% duurdere, Pro pakket. Minus IPv6. Als je al tien jaar klant bent heb je zelfs vijf vaste adressen bij dit abonnement gekregen. Wil je nu vijf adressen dan moet je ze bellen voor een offerte op maat. 8)7
Langzaam heeft Ziggo dit pakket uitgekleed bij nieuwe klanten en nu dumpt het bestaande klanten met de verwachting dat die zonder morren overstappen en meer geld gaan betalen voor precies hetzelfde. :+ Als het ze lukt ga ik die bedrijfsstrategie ook proberen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:42
Klant van me heeft ook dat pakket, maar ze zakken er maar in. Vast IP niet meer vereist omdat VPN server nu bij TransIP staat vanwege stabiliteit. Hitron modem bij deze abonnementen is instabiel.

KPN is bezig met glasvezel, kabels zijn net gelegd, dus zodra er signaal op de glasvezel kan zijn ze weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs
  • Laatst online: 01-05 19:20
unezra schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:27:
ExtraIP is niet interessant.
Slechte howto's, slechte service en opeens ben je volledig afhankelijk van iets dat waarschijnlijk een 1-mans-zaakje is.
Tja, huur een vps en bouw het zelf zou ik dan zeggen. Wel een extra point of failure, maar dat zal voor een ontwikkelplatform/kleinschalige backup hosting in geval van problemen toch niet zo'n probleem zijn?
jadjong schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:02:
Die 16 kantooruren is een mooie, vertaald naar het Nederlands is dat in het slechtste geval 48 uur.
Nee hoor, wanneer het probleem op vrijdag optreedt, komt daar nog eens 48 uur bij. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

jadjong schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:02:
Als je op vrijdagnamiddag een probleem hebt kan het tot dinsdagnamiddag duren voor het opgelost is. Dat is 96 u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
Het wordt nu nog interessanter. Het is niet zeker dat Ziggo het nieuwe pakket kan opleveren voor 29 juli (de nacht waarin “de upgrade” gaat plaatsvinden). Gelukkig kunnen ze ook na 29 juli het bestaande statische IP-adres aan het bestaande modem koppelen “omdat de nieuwe bestelling al in het systeem staat”).

Dit onderstreept toch dat het gewoon een smerige manier is om die prijsverhoging door te duwen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
Het is in jouw geval niet fraai maar ze houden zich gewoon aan het contract en zeggen deze nu eenzijdig op. Ik snap best dat dat vervelend is en de reactie nu vooral vanuit emotie komt maar gelukkig mag iedereen op enig moment een contract eenzijdig verbreken. Het zou wat worden als dat niet meer mocht. Dan hebben we pas echt een groot probleem. Maar kan ik hieruit concluderen dat je toch overgaat op het nieuwe duurdere contract? Is het echt niet mogelijk een dynamisch ip te gebruiken?

[ Voor 15% gewijzigd door Jay-B op 13-07-2020 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

schakenraadjuh schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:57:
Het wordt nu nog interessanter. Het is niet zeker dat Ziggo het nieuwe pakket kan opleveren voor 29 juli (de nacht waarin “de upgrade” gaat plaatsvinden). Gelukkig kunnen ze ook na 29 juli het bestaande statische IP-adres aan het bestaande modem koppelen “omdat de nieuwe bestelling al in het systeem staat”).

Dit onderstreept toch dat het gewoon een smerige manier is om die prijsverhoging door te duwen…
Heb je al eens gekeken naar de alternatieve mogelijkheden en wat betekend deze prijsverhoging op je totale ICT kosten? Ik vermoed een fractie. Waarom heb je dat fixed IP nodig? Wat draai je thuis dat je niet (beter) extern kunt draaien?

Realiseer je goed dat het type lijn dat je af neemt, zakelijk gezien helemaal geen dure lijn is. Voor een beetje zakelijke verbinding ben je heel rap €300,- per maand of meer kwijt.

Dit komt een beetje over of je voor een dubbeltje op de eerste rang zat en nu boos bent dat die eerste rang vanaf nu 15 cent kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@unezra Zelfs KPN levert een zwik IP adressen bij een goedkoop 8Mbit zakelijk DSL abonnement.

Ziggo Pro vergelijken met zakelijk glasvezel... nou nee. De latency en betrouwbaarheid zijn niet te vergelijken met een glasvezel lijn.

Klanten van mij hebben het oude pakket, andere klanten inmiddels het Pro pakket, er is geen verschil. Als @schakenraadjuh nu een Hitron modem heeft zal hij gewoon hetzelfde modem krijgen na een swap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

_JGC_ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:34:
@unezra Zelfs KPN levert een zwik IP adressen bij een goedkoop 8Mbit zakelijk DSL abonnement.
Kwestie van tijd.
Ziggo Pro vergelijken met zakelijk glasvezel... nou nee. De latency en betrouwbaarheid zijn niet te vergelijken met een glasvezel lijn.
Zakelijk glas betaal je dan ook aanzienlijk meer voor dan voor Ziggo Zakelijk.
Klanten van mij hebben het oude pakket, andere klanten inmiddels het Pro pakket, er is geen verschil. Als @schakenraadjuh nu een Hitron modem heeft zal hij gewoon hetzelfde modem krijgen na een swap.
Ook niet in SLA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
unezra schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:36:
[...]

Kwestie van tijd.

[...]

Zakelijk glas betaal je dan ook aanzienlijk meer voor dan voor Ziggo Zakelijk.

[...]

Ook niet in SLA?
Of ze nu na 2 of na 4 dagen hun schouders ophalen om te zeggen dat ze niet weten waarom je elke dag je modem mag herstarten terwijl er niks in de logs staat en signaalwaardes goed zijn maakt niet echt uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
De consumentenvariant heeft anders een prima SLA.
>Modem is stuk, wat nu?
<We sturen een nieuwe op, die heeft u binnen twee dagen in huis.
>Ik fiets wel even langs een winkel van jullie, mag dat ook?
<Geen probleem, ik laat een modem voor u klaar leggen.
Uurtje later weer online. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
unezra schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:14:
[...]

Heb je al eens gekeken naar de alternatieve mogelijkheden en wat betekend deze prijsverhoging op je totale ICT kosten? Ik vermoed een fractie. Waarom heb je dat fixed IP nodig? Wat draai je thuis dat je niet (beter) extern kunt draaien?

Realiseer je goed dat het type lijn dat je af neemt, zakelijk gezien helemaal geen dure lijn is. Voor een beetje zakelijke verbinding ben je heel rap €300,- per maand of meer kwijt.

Dit komt een beetje over of je voor een dubbeltje op de eerste rang zat en nu boos bent dat die eerste rang vanaf nu 15 cent kost.
Wat is jouw definitie van de “eerste rang”? Ik heb het idee dat ik een prima balkonplek had, maar ze nu graag een piano voor de deur naar het balkon zetten. Ik kan daarom kiezen om naar de eerste rang te gaan of naar de achterste rij.

Tuurlijk kun je op zoek naar allerlei alternatieven, maar dan wijken we weer af van de discussie. Een bedrijf duwt een prijsverhoging van 65% door om een klant zijn dienstverlening te laten behouden. Ongeacht of dat juridisch juist is, is dat niet de manier waarop je met je klanten om zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

jadjong schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:53:
De consumentenvariant heeft anders een prima SLA.
>Modem is stuk, wat nu?
<We sturen een nieuwe op, die heeft u binnen twee dagen in huis.
>Ik fiets wel even langs een winkel van jullie, mag dat ook?
<Geen probleem, ik laat een modem voor u klaar leggen.
Uurtje later weer online. :P
De consumentenvariant heeft gewoon géén SLA.
How about that?

Wat jij beschrijft is geluk, klantenservice, etc, maar heeft niets met de SLA te maken.
De zakelijke variant heeft die wel. Net als uptimegarantie. Heeft consument ook niet.
schakenraadjuh schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:59:
[...]

Wat is jouw definitie van de “eerste rang”? Ik heb het idee dat ik een prima balkonplek had, maar ze nu graag een piano voor de deur naar het balkon zetten. Ik kan daarom kiezen om naar de eerste rang te gaan of naar de achterste rij.

Tuurlijk kun je op zoek naar allerlei alternatieven, maar dan wijken we weer af van de discussie. Een bedrijf duwt een prijsverhoging van 65% door om een klant zijn dienstverlening te laten behouden. Ongeacht of dat juridisch juist is, is dat niet de manier waarop je met je klanten om zou moeten gaan.
Je ontwijkt mijn vraag. :)
Opnieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
unezra schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:01:

Je ontwijkt mijn vraag. :)
Opnieuw...
Bewust, omdat de technische oplossing niet ter zake doet. Het gaat er hier om dat een bedrijf met een monopolie op de kabel op een waardeloze manier met zijn klanten om gaat.

Als ik op zoek ben naar een technisch alternatief waar we zelf niet uitkomen roep ik zeker jullie hulp in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
schakenraadjuh schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:15:
[...]

Bewust, omdat de technische oplossing niet ter zake doet. Het gaat er hier om dat een bedrijf met een monopolie op de kabel op een waardeloze manier met zijn klanten om gaat.

Als ik op zoek ben naar een technisch alternatief waar we zelf niet uitkomen roep ik zeker jullie hulp in.
Wat wil je dan bereiken? Alleen maar b*tchen op Ziggo?

Stel nou dat er een technische oplossing is die je zelf nog niet bedacht hebt, zou het dan niet veel minder energie kosten als wij wellicht een oplossing kunnen aandragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

schakenraadjuh schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:15:
[...]

Ofwel, wil gewoon lekker zeuren over Ziggo en bent helemaal niet op zoek naar een fatsoenlijke technische oplossing.

Precies wat ik al dacht.
Freeaqingme schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:23:
[...]
Wat wil je dan bereiken? Alleen maar b*tchen op Ziggo?

Stel nou dat er een technische oplossing is die je zelf nog niet bedacht hebt, zou het dan niet veel minder energie kosten als wij wellicht een oplossing kunnen aandragen?
Dat dus. Heeft niet zo veel nut.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
@zebrafilm verwoordt dat toch prima in de TS? Hij wil “in contact komen met anderen die zo’n absurde brief gehad hebben” (waarvan ik er een ben) en is benieuwd naar “de juridische kant van de zaak” (waar niemand echt op in gaat behalve “het zal wel mogen”).

Vervolgens ontaard de discussie in een “maar waarom heb je dat dan zo nodig” discussie (wat er helemaal niet toe doet in deze situatie). Technische bedrijven zijn in de regel prima in staat zelf de afweging te maken of de opgelegde prijsverhoging opweegt tegen het verplaatsen of wijzigen van de bestaande infra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Juridisch zie je hier dus ook echt wel een verschil tussen zakelijk en consument. Bij consumenten recht wordt de consument veel beter beschermd dan in het het zakelijke. Voor sommige zaken kan het dus ook interresant zijn om als consument iets te kopen en het zakelijk te boeken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
schakenraadjuh schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:47:
@zebrafilm verwoordt dat toch prima in de TS? Hij wil “in contact komen met anderen die zo’n absurde brief gehad hebben” (waarvan ik er een ben) en is benieuwd naar “de juridische kant van de zaak” (waar niemand echt op in gaat behalve “het zal wel mogen”).
Juridisch gezien voert Ziggo geen prijsverhoging door maar beëindigd het contract eenzijdig. In de voorwaarden staan de termijnen die hiervoor zijn overeengekomen. Uiteraard dienen deze termijnen wel redelijk te zijn en niet in strijd te zijn met de wet. 1 maand of 30 dagen is hierin vrij gangbaar en dus redelijk. Zoals je zelf na de initiële contractstermijn kan opzeggen met een maand opzegtermijn kan dat vanaf de kant van Ziggo dus ook. Uiteraard zal een Ziggo in deze weer proberen de klant te behouden en doet dus een aanbieding om toch statisch IP te behouden tegen de dan geldende prijzen of over te stappen op dynamisch IP. Wat je nog zou kunnen afvragen is of ze je automatisch om mogen zetten naar dynamisch IP. Eigenlijk zouden ze de dienstverlening dan helemaal moeten stoppen tenzij je expliciet aangeeft een nieuw contract te willen afsluiten. Maar mogelijk zijn hier wat uitzonderingen op toegestaan die ik nu even niet uit mijn hoofd weet. Het ligt er ook aan hoe het contract initieel is opgezet. Als men de dienst vast IP als extra additionele optie heeft gekozen dan mag het mogelijk wel.
Frogmen schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:16:
Juridisch zie je hier dus ook echt wel een verschil tussen zakelijk en consument. Bij consumenten recht wordt de consument veel beter beschermd dan in het het zakelijke. Voor sommige zaken kan het dus ook interresant zijn om als consument iets te kopen en het zakelijk te boeken.
Ik denk dat in deze specifieke case het niet heel erg uit had gemaakt of het om een consumentenlijn ging of een zakelijke. Ook voor consumenten die bij Ziggo zitten en hele oude pakketten hebben worden de contracten eenzijdig beëindigd. Waar je als consument natuurlijk wel goed beschermt wordt is dat er bij een stilzwijgende verlenging niet opnieuw standaard een jaarcontract ingaat wat vroeger wel kon (wie kent de oude sportschoolcontracten nog). Of bijvoorbeeld de Wet verkoop op afstand. Voor zakelijke contracten is het wat meer recht-toe-recht-aan.

[ Voor 21% gewijzigd door Jay-B op 14-07-2020 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

schakenraadjuh schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:47:

Vervolgens ontaard de discussie in een “maar waarom heb je dat dan zo nodig” discussie (wat er helemaal niet toe doet in deze situatie). Technische bedrijven zijn in de regel prima in staat zelf de afweging te maken of de opgelegde prijsverhoging opweegt tegen het verplaatsen of wijzigen van de bestaande infra.
De juridische kant is eenvoudig: Wat Ziggo doet mag.
Klaar, einde discussie.

Dat "waarom dan zo nodig", ik heb een donkerbruik vermoeden dat het hier niet gaat over een technisch bedrijf, maar over een 1- of 2-mans zaakje. Het komt op mij echt over als "ik wil even lekker zeuren over Ziggo", zonder werkelijk een oplossing te willen.

Dat stoort me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
unezra schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:35:
[...]

De juridische kant is eenvoudig: Wat Ziggo doet mag.
Klaar, einde discussie.
Kun je dat onderbouwen? Ziggo zegt formeel geen contract op en ik kan niet direct vinden op welke voorwaarden eenzijdige wijzigingen al dan niet zijn toegestaan binnen deze overeenkomst.

Leesvoer: https://www.advocatenkant...en-overeenkomst-mogelijk/
[...]

Dat "waarom dan zo nodig", ik heb een donkerbruik vermoeden dat het hier niet gaat over een technisch bedrijf, maar over een 1- of 2-mans zaakje.
Of er nu 1, 5 of 20 man werken doet toch niet ter zake? Ziggo duwt onder valse voorwendselen een prijsverhoging door. Dat is belachelijk.
Het komt op mij echt over als "ik wil even lekker zeuren over Ziggo", zonder werkelijk een oplossing te willen.
De oplossing moet elk bedrijf voor zich bepalen en dat is niet het doel van dit topic. Vervelend dat je hier steeds weer naar toe wilt draaien.
Dat mag, maar probeer dan niet de discussie een hele andere richting in te duwen.

[ Voor 27% gewijzigd door eLScha op 14-07-2020 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Frogmen schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:16:
Je wordt als zakelijke klant niet zomaar door consumentenrecht beschermd door iets 'als consument af te nemen'. Misschien lukt het je wel om voor de consumentenprijs een lijn af te nemen, maar juridisch heb je dan niet dezelfde bescherming als een consument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
schakenraadjuh schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:20:
[...]

Kun je dat onderbouwen? Ziggo zegt formeel geen contract op en ik kan niet direct vinden op welke voorwaarden eenzijdige wijzigingen al dan niet zijn toegestaan binnen deze overeenkomst.
Ik ben het met je eens dat Ziggo niet de overeenkomst opgezegd heeft. Wat ze wel doen is een wijziging van de dienst doorvoeren. Uit hun huidige zakelijke algemene voorwaarden:
7.3 Ziggo kan de Algemene Voorwaarden, de Diensten en de (hoogte van de) vergoedingen wijzigen. Ziggo maakt zulke wijzigingen minimaal één maand voor invoering daarvan op genoegzame wijze bekend.

7.4. Als een wijziging niet aantoonbaar in het voordeel van de Klant is, dan heeft de Klant het recht om het Abonnement kosteloos op te zeggen met ingang van de wijzigingsdatum. Deze opzegging vindt via de Klantenservice plaats en kan uiterlijk tot de wijzigingsdatum worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:17
Dit heeft ziggo in het verleden ook al eens gedaan toen het nog @home was. Ik weet nog heel goed dat wij 3 publieke vaste ip adressen kregen in 1999 of 2000 toen we kabelinternet van @home hadden. Dit is erna ook ineens opgeheven. Wellicht omdat de ip adressen toch niet zo oneindig waren dan wat ze toen dachten.

Tekst op de site van @home in nov 2001:
Ik heb thuis meerdere computers die in een netwerk staan, kunnen deze ook aangesloten worden?

Ja, met een abonnement op @Home kunt u maximaal drie computers aansluiten als deze in een zelf gebouwd netwerk zijn aangesloten. U krijgt hiervoor maximaal 2 extra netwerkadressen. Per extra aansluiting betaalt u eenmalig € 11,34 (ƒ 25,-) voor de aansluitkosten en per maand € 4,52 (ƒ 9,95).

Ik vermoed dat RIPE ziggo op de vingers heeft getikt. Bij extraip heb je ook een KVK nummer nodig sinds kort terwijl je een paar jaar geleden een blok als consument daar kon nemen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
DutchKel schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:57:
Ik vermoed dat RIPE ziggo op de vingers heeft getikt. Bij extraip heb je ook een KVK nummer nodig sinds kort terwijl je een paar jaar geleden een blok als consument daar kon nemen.
Bij RIPE mogen consumenten ook LIR worden, dus dat is denk ik niet het probleem. Daarnaast is RIPE volgens mij redelijk opgehouden met IPv4-adresgebruik te handhaven sinds deze depleted zijn. Reden dat ExtraIP een KVK-nummer wilt is denk ik dat ze zich op B2B willen focussen en geen zin hebben in gedoe met consumenten.

De eerdere change bij @home is denk ik niet helemaal te vergelijken. Volgens mij was back in the day een router nog niet gangbaar bij kabelaansluitingen, en was er enkel een modem die in bridge-mode draaide. Daarom was het ook nodig dat je meerdere publieke ip-adressen had als je meerdere apparaten wilde aansluiten. Gaandeweg werden dat natuurlijk gewoon volwaardige (nouja, wat heet) routers en was er geen technische noodzaak meer om 1 aansluiting meerdere adressen te geven.

offtopic:
Als iemand die in de jaren 90 geboren is kan ik bovenstaande fout hebben. Heb het niet actief bewust zelf meegemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Freeaqingme op 14-07-2020 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

schakenraadjuh schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:20:
[...]

Leesvoer: https://www.advocatenkant...en-overeenkomst-mogelijk/
Zie de reactie onder mij. :)
Je bent zelf akkoord gegaan met hun voorwaarden...
[...]
Of er nu 1, 5 of 20 man werken doet toch niet ter zake? Ziggo duwt onder valse voorwendselen een prijsverhoging door. Dat is belachelijk.
Zeker is dat relevant.

Wat je af neemt, heeft een prijsstelling die in het consumenten-segment zit. Het is geen dure lijn waarbij je allerlei rechten, SLA's, etc, hebt. Procentueel lijkt de prijsverhoging heel wat, absoluut stelt het geen bal voor. Paar tientjes per maand meer. Op je totale bedrijfskosten is dat verwaarloosbaar.
[...]
De oplossing moet elk bedrijf voor zich bepalen en dat is niet het doel van dit topic. Vervelend dat je hier steeds weer naar toe wilt draaien.
De oplossing is zeker relevant.
Anders is dit niet meer dan een klaagtopic.
[...]
Dat mag, maar probeer dan niet de discussie een hele andere richting in te duwen.
Het lijkt er op of je werkelijk alleen wil zeuren dat Ziggo iets verkeerd doet, terwijl ze dat juridisch niet doen.
Waarom niet nadenken over zinvolle creatieve oplossingen? Waarom blijven hangen in "Booooo! Ziggo doet iets verkeerd!" terwijl hier heel veel mensen zitten die zinvol met je mee kunnen en willen denken over een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
Blokker_1999 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:12:
[...]

Wat is absurd aan de annulering met 30 dagen opzeg?
Modbreak:Dit topic is geen algemeen klaagtopic over Ziggo. Daarnaast gaat het in jouw case niet over een zakelijke verbinding

[ Voor 123% gewijzigd door Equator op 16-07-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
GlowMouse schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:26:
[...]

Je wordt als zakelijke klant niet zomaar door consumentenrecht beschermd door iets 'als consument af te nemen'. Misschien lukt het je wel om voor de consumentenprijs een lijn af te nemen, maar juridisch heb je dan niet dezelfde bescherming als een consument.
Dat klopt maar als zzp heb je in deze meer ruimte omdat prive en zakelijk veel schimmeger is. Bijvoorbeeld met abonnementen en iets als een laptop. Prive kopen en zakelijk boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Je vindt 30 dagen opzeg te veel, maar ondertussen ben je al aan je 5de maand met problemen bezig ... . Had je willen opzeggen had je er dus al lang van af kunnen zijn. En je gaat met heel je rant ook voorbij aan de reden dat ik die vraag stelde. Namelijk: hoeveel opzegtijd wil je hebben (als de andere kant het opzegt, en dat is meestal gelijk aan de termijn die ook voor jouw telt) en waarom heb je het er niet uitonderhandeld (wat zakelijk wel eens mogelijk is).

[ Voor 54% gewijzigd door Equator op 16-07-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
Blokker_1999 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:58:
[...]

Je vindt 30 dagen opzeg te veel, maar ondertussen ben je al aan je 5de maand met problemen bezig ... . Had je willen opzeggen had je er dus al lang van af kunnen zijn. En je gaat met heel je rant ook voorbij aan de reden dat ik die vraag stelde. Namelijk: hoeveel opzegtijd wil je hebben (als de andere kant het opzegt, en dat is meestal gelijk aan de termijn die ook voor jouw telt) en waarom heb je het er niet uitonderhandeld (wat zakelijk wel eens mogelijk is).
Oh nee hoor, dat is juist een schril contrast met hoe ze hun eigen zaakjes op orde hebben.

Aan de ene kant iets binnen 30 dagen verwachten maar de dienstverlening na bijna 150 dagen niet op een acceptabel niveau kunnen krijgen.

En als je mijn verhaal gelezen hebt, ben ik niet de TS, heb een consumenten verbinding maar al geruime tijd erkende problemen waar men niets concreets aan doet.

Men meet daar simpelweg met meerdere maten hoe dat uitkomt en over beide zaken staan punten in het contract. Waarvan Ziggo vind dat je je er als klant aan moet houden maar zij zich zelf daar zonder het nemen van enige verantwoordelijkheid aan onttrekken.

[ Voor 37% gewijzigd door mash_man02 op 15-07-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
Heb eerdere berichten van je gelezen in een ander topic maar jouw individuele case heeft natuurlijk niets te maken met dit topic. Het is te simpel om direct een correlatie hiermee te maken en deze thread een beetje te hijacken om je eigen ongenoegen te uiten.
Freeaqingme schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:53:
[...]

Ik ben het met je eens dat Ziggo niet de overeenkomst opgezegd heeft. Wat ze wel doen is een wijziging van de dienst doorvoeren. Uit hun huidige zakelijke algemene voorwaarden:

[...]
Een wijziging in een contract is juridisch gezien per definitie een eenzijdige opzegging van het oorspronkelijke contract. Tuurlijk, in de volksmond zeggen we gewoon dat de producten wijzigen maar technisch gezien is er geen sprake meer van een overeenkomst per de datum van de wijziging tenzij beide partijen een nieuw contract afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Jay-B schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:12:

Een wijziging in een contract is juridisch gezien per definitie een eenzijdige opzegging van het oorspronkelijke contract. Tuurlijk, in de volksmond zeggen we gewoon dat de producten wijzigen maar technisch gezien is er geen sprake meer van een overeenkomst per de datum van de wijziging tenzij beide partijen een nieuw contract afsluiten.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 08:35
Jay-B schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:12:
Dit klopt niet. De voorwaarden van Ziggo bevatten de duidelijke clausule dat zij hun product en prijs mogen aanpassen (zie Freeaqingme in "Ziggo zakelijk pakt IP adressen af"), en dat bij een substantiële wijziging de afnemer gerechtigd is om in dat geval het contact op te zeggen. Dit soort afspraken in contracten mogen gewoon (tussen bedrijven, niet met consumenten) en leiden niet tot "juridische per definitie" een nieuw contract. Er is gewoon een mate van vrijheid voor Ziggo in het contract opgenomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cpt.Morgan op 15-07-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
Freeaqingme schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:53:
[...]

[...]
Ik kom hier binnenkort even op terug, want ik weet niet zeker of die voorwaarden van toepassing zijn. Het abonnement wat ik heb afgesloten was destijds bij UPC. Ongetwijfeld staat er in die voorwaarden wat vergelijkbaars.

Ik duik de correspondentie in en geef ASAP een update.
Edit
In de bestelbevestiging van 2014 van het toenmalige UPC "2-in-1 Power pakket" staat alleen een link naar http://www.upc.nl/voorwaarden/, maar dat bestaat uiteraard niet meer.

In 2015 is dat omgezet naar "Zakelijk Internet Pro" met daarin expliciet het IP-adres benoemd. Daarin staat verder:
Deze bevestiging vormt samen met de Algemene Voorwaarden Klein Zakelijk Ziggo Services B.V. en eventuele toepasselijke Aanvullende Voorwaarden, Fair Use Policy en/of eventuele actievoorwaarden, de gehele overeenkomst.

De Algemene Voorwaarden Klein Zakelijk Ziggo Services B.V, Aanvullende Voorwaarden, Fair Use Policy en eventuele actievoorwaarden zijn beschikbaar op ziggo.nl/zakelijk/algemene-voorwaarden.

Bij een telefonische bestelling vragen wij of we de voorwaarden elektronisch aan u mogen toesturen. Als u heeft aangegeven dat u de voorwaarden liever op papier wilt ontvangen, dan sturen we u deze per post toe.

Storingsafhandeling
Ziggo zet alles op alles om de dienstverlening rondom het Ziggo Abonnement op een zo hoog mogelijk niveau te houden. In het geval van netwerkstoringen zijn er procedures voorhanden om deze direct op te lossen. Ziggo zal er alles aan doen om u zo snel mogelijk weer aan een werkende verbinding te helpen.

U kunt contact opnemen met onze zakelijke servicedesk via 0800-0620 (gratis). Onze medewerkers zijn bereikbaar van 7 dagen per week van 07:00 tot 23:00 uur.

[...]

IP-adressen
Op de toekenning en het gebruik van IP-adressen zijn de voorwaarden van RIPE met voorrang van toepassing. Zie voor meer informatie ripe.net.

[ Voor 51% gewijzigd door eLScha op 15-07-2020 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
En waar ligt dan de grens precies? Bedrijven tot 5 personen mag Ziggo op een waardeloze manier behandelen, bedrijven met meer dan 5 personen niet?
unezra schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:10:

Wat je af neemt, heeft een prijsstelling die in het consumenten-segment zit. Het is geen dure lijn waarbij je allerlei rechten, SLA's, etc, hebt.
Dat is toch precies de kern van de discussie? Die lijn volstaat al 6 jaar en die is gedurende die 6 jaar steeds iets sneller en iets duurder geworden. Dat zijn begrijpelijke wijzigingen. Doordat Ziggo nu onder valse voorwendselen het statische IP verwijdert volstaat de lijn opeens niet meer en worden bedrijven in een veel duurder pakket geduwd waar ze niet op zitten te wachten.
unezra schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:10:

[...]

De oplossing is zeker relevant.
Anders is dit niet meer dan een klaagtopic.

[...]

Het lijkt er op of je werkelijk alleen wil zeuren dat Ziggo iets verkeerd doet, terwijl ze dat juridisch niet doen.
Waarom niet nadenken over zinvolle creatieve oplossingen? Waarom blijven hangen in "Booooo! Ziggo doet iets verkeerd!" terwijl hier heel veel mensen zitten die zinvol met je mee kunnen en willen denken over een oplossing?
Mochten we er technisch niet uitkomen, dan hoor je het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs
  • Laatst online: 01-05 19:20
Overigens wil ik nog wel melden dat wanneer de 5 IP adressen niet nodig zijn, maar 1 ook zou voldoen, je ook kunt downgraden naar een particulier abonnement, wat juist goedkoper is.
Het is een dynamisch IP, maar naar mijn ervaring blijft dat wanneer je MAC adres niet verandert, jaren hetzelfde IP. Je hebt die garantie natuurlijk niet maar in de praktijk is het wel zo.
Je DNS op 600 seconden zetten en het is in het geval van een onverhoopte wijziging zo gefixt.

Al kan ik heel goed begrijpen dat 5 adressen wel heel makkelijk is, wanneer je je met de rug tegen de muur voelt gezet, je dit als tussenoplossing kunt doen tot er glasvezel beschikbaar komt.
Wanneer dat gebeurt heb je wat dat betreft hetzelfde probleem, aangezien een aansluiting met meerdere vaste IP adressen dan over het algemeen ook een ander prijskaartje oplevert dan de consumenten aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Mathijs schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:35:
Overigens wil ik nog wel melden dat wanneer de 5 IP adressen niet nodig zijn, maar 1 ook zou voldoen, je ook kunt downgraden naar een particulier abonnement, wat juist goedkoper is.
Het is een dynamisch IP, maar naar mijn ervaring blijft dat wanneer je MAC adres niet verandert, jaren hetzelfde IP. Je hebt die garantie natuurlijk niet maar in de praktijk is het wel zo...
Resultaten uit het verleden ....
Er is gewoon een tekort aan ip4 adressen, dus die praktijk ervaring van jou zou ook zo maar opeens kunnen veranderen. En tegenwoordig krijg je bij een nieuwe aansluiting niet eens altijd een ip4 adres

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:30
Zoals eerder al gezegd: neem een linux VPS en vanuit daar bouw je een vpn tunnel naar je eigen servers en routeer je de boel.

Kan een jaar geheel gratis bij Amazon AWS, en daarna een paar Euro per maand. Maar als je die kennis om dat te bouwen moet inhuren is gewoon aftikken bij Ziggo goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
Cpt.Morgan schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:56:
[...]

Dit klopt niet. De voorwaarden van Ziggo bevatten de duidelijke clausule dat zij hun product en prijs mogen aanpassen (zie Freeaqingme in "Ziggo zakelijk pakt IP adressen af"), en dat bij een substantiële wijziging de afnemer gerechtigd is om in dat geval het contact op te zeggen. Dit soort afspraken in contracten mogen gewoon (tussen bedrijven, niet met consumenten) en leiden niet tot "juridische per definitie" een nieuw contract. Er is gewoon een mate van vrijheid voor Ziggo in het contract opgenomen.
ai... die had ik even gemist je hebt helemaal gelijk. Als het expliciet in de voorwaarden staat dan kan dat ja.
schakenraadjuh schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:51:
[...]

Dat is toch precies de kern van de discussie? Die lijn volstaat al 6 jaar en die is gedurende die 6 jaar steeds iets sneller en iets duurder geworden. Dat zijn begrijpelijke wijzigingen. Doordat Ziggo nu onder valse voorwendselen het statische IP verwijdert volstaat de lijn opeens niet meer en worden bedrijven in een veel duurder pakket geduwd waar ze niet op zitten te wachten.
Los van discussie of het product gewijzigd is of er sprake is van een eenzijdige opzegging blijft de uitkomst hetzelfde. Dit mag volgens de voorwaarden. Je zal dus helaas toch een oplossing moeten vinden. :|

[ Voor 31% gewijzigd door Jay-B op 15-07-2020 20:31 ]

Pagina: 1 2 Laatste