Ziggo zakelijk pakt IP adressen af

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 02:51
Brahiewahiewa schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:52:
[...]

Resultaten uit het verleden ....
Er is gewoon een tekort aan ip4 adressen, dus die praktijk ervaring van jou zou ook zo maar opeens kunnen veranderen. En tegenwoordig krijg je bij een nieuwe aansluiting niet eens altijd een ip4 adres
Klopt, maar aangezien het nu ondertussen nog zo'n 10 dagen zal zijn voordat die 30 dagen om zijn, is het even een tussenoplossing. Verder is Ziggo naar mijn weten maandelijks opzegbaar, dus even tijd rekken kan gewoon.

Overigens zie ik HIER dat het regioafhankelijk is wat je krijgt. Sloten is volgens mij oud-upc en hier is dat niet zo, kan zijn dat je dan dus dual stack-lite zou krijgen, wat ik zelf verre van ideaal zou vinden, maar over ipv6 tunnelen naar die VPS oplossing waar ik het eerder over had, kan natuurlijk ook prima.
En zonder uiteindelijk maandelijks meer kwijt te zijn, want Ziggo wordt dan een paar tientjes goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

schakenraadjuh schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:51:
[...]
En waar ligt dan de grens precies? Bedrijven tot 5 personen mag Ziggo op een waardeloze manier behandelen, bedrijven met meer dan 5 personen niet?
Je mist het punt.
Je hebt een instap zakelijke lijn, die zelfs voor een parttime eenmanszaak aan de goedkope kant is.

Je had ook zakelijk glas kunnen afnemen, met een /29 of groter van een partij als Signet, Eurofiber, etc. Hangt ander prijskaartje aan, maar dát kunnen ze je niet zomaar afnemen omdat je werkelijk betaald voor die /29 of groter. Waarom doe je dat niet alsnog? Betaal je misschien een paar honderd € per maand, maar heb je wel een lijn die beter geschikt is als primaire lijn voor een bedrijf dan Ziggo Zakelijk.
[...]
Dat is toch precies de kern van de discussie? Die lijn volstaat al 6 jaar en die is gedurende die 6 jaar steeds iets sneller en iets duurder geworden. Dat zijn begrijpelijke wijzigingen. Doordat Ziggo nu onder valse voorwendselen het statische IP verwijdert volstaat de lijn opeens niet meer en worden bedrijven in een veel duurder pakket geduwd waar ze niet op zitten te wachten.
IPv4 adressen raken op.
Logisch dat ze die dan weg halen aan de onderkant, zodat ze de mensen die bijvoorbeeld een /29 afnemen, kunnen blijven voorzien.
[...]
Mochten we er technisch niet uitkomen, dan hoor je het.
Ik ben benieuwd...

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Waarom zou die /29 niet ontnomen kunnen worden en de /30 van abonnementen uit het UPC-tijdperk wel? Ook als je 400.- per maand betaalt kan de andere partij er binnen 30 dagen 700.- van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
@unezra lees je eigenlijk wel? Ik heb nu geen /29 en straks weer niet. Van 1 IP naar 1 IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

schakenraadjuh schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:40:
@unezra lees je eigenlijk wel? Ik heb nu geen /29 en straks weer niet. Van 1 IP naar 1 IP.
Heb je al eens met Signet, EuroFiber of een andere partij gebeld en gevraagd wat ze je kunnen leveren?
Grote kans dat ze je prima kunnen voorzien van glas, mét enkel IP adres.

(Ook grote kans dat je daar iets meer voor moet betalen dan de Ziggo Zakelijk lijn waar je nu zo over loopt te zeuren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
unezra schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:05:
[...]

Heb je al eens met Signet, EuroFiber of een andere partij gebeld en gevraagd wat ze je kunnen leveren?

(Ook grote kans dat je daar iets meer voor moet betalen dan de Ziggo Zakelijk lijn waar je nu zo over loopt te zeuren.)
Er is al een haalbaarheidsonderzoek gestart door KPN voor het aansluiten op glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
unezra schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:05:
[...]

Ik stap over op glas via Helden van Nu. Daar heb ik een vast IP adres en betaal ik relatief gezien minder dan bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:52
mash_man02 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:30:
[...]

[modbreak]Dit topic is geen algemeen klaagtopic over Ziggo. Daarnaast gaat het in jouw case niet over een zakelijke verbinding[/modbreak]
Ik denk dat ik zelf al voldoende uitleg dat ik geen zakelijk abbo houder ben maar het platform gedeeld wordt waardoor zakelijk klanten net zo hard door ziggo's tekortkomingen geraakt worden , maar goed als ik alleen maar zou zeggen dat men met verschillende maten meten waardoor 30 dagen niet redelijk vind zal ik dat naar verwachting toch verder toe moeten lichten.

Mijn excuses dat ik dat in een antwoord deed.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

• markoverklift
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-06 12:42
EvH schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:56:
Snel een Pro variant nemen, als je afhankelijk bent van een vast ipadres, niet op beknibbelen.

Trouwens; de niet pro variant heeft volgens mij nooit een vaste ip gehad.
Jij werkt zeker voor Ziggo, of niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• markoverklift
Ik zou van 55 naar 95 excl btw gaan om hetzelfde te krijgen wat ik tot nu toe heb afgenomen. (200 up/50 down)

Als ik nu naar fibre ga dan betaal ik 42 euro ex. max voor een 1000/1100 lijn en zelfs minder voor een 500/500 wat al VEEL meer is dan ik nu nodig heb.

Maar daaar gaat het me nog niet zo erg om. Ik krijg een brief dat "m'n modem een update krijgt". En dat ik als gevolg daarval m'n statische ip verlies. Wat uberhaupt total bull is, want dat is niet in het modem geregeld, maar dat ligt uiteraard gewoon bij hun. Vervolgens staat er dat als ik het daar niet mee eens ben (want ik heb een statisch ip adres aangevraagd omdat ik het grappig vind om te hebben?) dat ik dan contact met ze op moet nemen. Vervolgens krijg ik een Ziggo zakelijk helpdesk medewerker aan de lijn die zegt, ja dan moet u meer gaan betalen, want het komt erop neer dat we onze oude abbo vormen gaan deleten en nu dus nieuwe introduceren. En ja, die kosten "wat meer". Kon me niet eens zeggen hoeveel meer, maar blijkbaar dus 40 euro ofwel 72% meer. hey, maar waar praat je over. 40 euro in de maand is toch maar bijna 500 euro. Vervolgens zet ie me in de wacht om uit te zoeken wat mogelijk is en word ik 10-15 mins later door een andere helpdesk medewerker opgenomen omdat deze man me blijkbaar zat was/met avondeten is gegaan/het zelf niet mee wist? het zal altijd een vraag blijven. Ik vind het ronduit een schandalig iets. En als ik zie hoe licht sommige mensen hier omgaat met dit soort praktijken en zeggen " uitgeven, dat is het waard" en "daar moet je gewoon in meegaan" ben ik echt oprecht geschokkerd. Dit gaat echt om veel geld. Verdien het eerst maar eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:06
@markoverklift Tjah, veel geld of niet. Als je je lijn zakelijk gebruikt en je hebt deze features nodig, dan is toch de veronderstelling dat je die features gebruikt om je onderneming mee te drijven en geld te verdienen. Dan is 40 euro niet zo veel toch?

Waar gebruik jij deze ip-adressen voor dan?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lupker
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-12-2024
Je kunt bij Nordvpn een dedicated IP aanvragen voor je VPN. Dat kost ongeveer 80 euro per jaar (excl. je vpn abonnement). Dat is een stuk goedkoper dan 30 of 40 euro per maand aan Ziggo betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:57

EvH

markoverklift schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:38:
[...]

Jij werkt zeker voor Ziggo, of niet?
Erg knap dat je dit denkt op basis van een stukje tekst, maar voor de goede orde: Nee :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markoverklift
Freeaqingme schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:00:
@markoverklift Tjah, veel geld of niet. Als je je lijn zakelijk gebruikt en je hebt deze features nodig, dan is toch de veronderstelling dat je die features gebruikt om je onderneming mee te drijven en geld te verdienen. Dan is 40 euro niet zo veel toch?

Waar gebruik jij deze ip-adressen voor dan?
Wat maakt dat uit?Ik heb iets waar ik altijd netjes voor heb betaald en en nu wordt het ineens eenzijdig afgekapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

markoverklift schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:14:
[...]

Wat maakt dat uit?Ik heb iets waar ik altijd netjes voor heb betaald en en nu wordt het ineens eenzijdig afgekapt.
Ja, dat soort dingen gebeuren in een wereld waar de ip4 adressen schaars worden.
Bad luck. Zoals @lupker vertelt, kun je 't voor 80 €uro per jaar oplossen
(zolang dat duurt natuurlijk; als ik jou was, zou ik me eens gaan verdiepen in ipv6)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markoverklift
... als ik jou was, zou ik me eens gaan verdiepen in ipv6)
Heb ik gedaan, maar heb er nog geen voordeel van gezien. Ik ga binnenkort ook op een compleet nieuw netwerk over. Heb je een goede guide die ik kan lezen? Altijd open voor suggesties en goede tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
markoverklift schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:14:
[...]

Nouja, het maakt in zoverre uit dat we dan op een constructieve manier kunnen meedenken naar oplossingen. Zonder dat blijft het bij ranten en daar is natuurlijk niemand bij geholpen.
markoverklift schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:03:
[...]

Heb ik gedaan, maar heb er nog geen voordeel van gezien. Ik ga binnenkort ook op een compleet nieuw netwerk over. Heb je een goede guide die ik kan lezen? Altijd open voor suggesties en goede tips.
Een van de voordelen is dat je bij ziggo standaard tenminste een /57 krijgt. Dat zijn 2361183241434822606848 adressen. Daarbij vallen die paar ipv4 ip's natuurlijk in het niet. Een goede guide is lastig aan te raden, aangezien we niet weten wat je usecase is.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:31
Heb voor een klant laatst een VPS bij TransIP neergezet. Per locatie een ipsec VPN naar de VPS en op de VPN server draait HAProxy. Die vangt nu alles af wat voorheen op een drietal externe Ziggo IPs stond en stuurt het verkeer over het VPN naar een interne server.

Voordelen:
- statisch IP, mogelijkheid om extra IPs aan te schaffen
- IPv6 zonder beperkt te zijn tot een connectbox in router mode
- latency is met 2x encryptie/decryptie lager dan rechtstreeks tussen 2 locaties (vooral kpn<=>ziggo is flink verbeterd)
- hitron modem is veel stabieler nu er geen publieke servers meer achter gehost worden

Zoals eerder gezegd, Ziggo doet maat, vast IP niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Doe ik ook. OpenVPN client op de router, VPS met OpenVPN server en HAproxy. Dan nog wat regeltjes aanmaken voor de routing en altijd hetzelfde ip. Ook als de verbinding stuk gaat en je tijdelijk 4G pakt werk je nog steeds via het vaste ip van de VPS.
5.- incl BTW per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

@_JGC_ Ziggo Zakelijk (iig het pakket dat ik heb) heeft native /64 IPv6 en een /29 IPv4 subnet. Dat ding staat niet in routed mode, dat ding *is* een router.

Nadeel van via TransIP spelen is dat je opeens een extra hop hebt en met wat pech dubbel voor de bandbreedte moet betalen bij TransIP.

Bij die constructie kun je je beter afvragen of je niet gewoon je diensten op die VPS kunt gaan draaien ipv de zooi routeren naar je Ziggo verbinding thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
Zelfs al kom je op de route uit met een VPS, ben ik wel benieuwd of redundancy nog een overweging is. VPS'en gaan - zelfs bij TransIP - wel eens down. Dan is het wel jammer als vanwege 1 VPS meteen 3 locaties down gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:31
Freeaqingme schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:57:
Zelfs al kom je op de route uit met een VPS, ben ik wel benieuwd of redundancy nog een overweging is. VPS'en gaan - zelfs bij TransIP - wel eens down. Dan is het wel jammer als vanwege 1 VPS meteen 3 locaties down gaan.
6x per week een Hitron modem op de hoofdlocatie met 50-75% packetloss tot je dat ding herstart en Ziggo die zegt dat er niks aan de hand is...

Voorheen hadden ze site to site vpn tussen alle locaties, altijd gezeik.

Wat betreft het dataverkeer, als je theoretisch alle uplinks van elke locatie vol zou trekken wordt dat een issue. Tot nu toe is het een paar honderd GB per maand en is er geen oververbruik.

Extra hop merk je qua latency nauwelijks. Die is bij Ziggo binnen hun netwerk ook al niet super.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:38:
[...]

Ja, dat soort dingen gebeuren in een wereld waar de ip4 adressen schaars worden.
Bad luck. Zoals @lupker vertelt, kun je 't voor 80 €uro per jaar oplossen
(zolang dat duurt natuurlijk; als ik jou was, zou ik me eens gaan verdiepen in ipv6)
Ik begrijp niet waarom dit onzin argument van IPv4-adressen er steeds wordt bijgehaald.

Een verbinding heeft 1 statisch IP adres en na de upgrade wordt het 1 dynamisch adres. Dat verandert dus niets in het aantal adressen.

Om een vast IP te houden moet je naar een veel duurder abonnement waar je 4 IP-adressen toegewezen krijgt (netwerkadres, gatewayadres, routeradres, broadcastadres).

Deze onzin van Ziggo zorgt er eerder voor dat ze méér IP-adressen moeten uitgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calypso
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 20:42
Ik lees even het topic door omdat ik ook vandaag "de brief" gehad heb. Ja, ik heb een zakelijke Ziggo verbinding van laten we zeggen het oude type, en daarbij ben ik ook nog eens een uitzondering: ik heb Internet Plus Extra. 5 vaste IPv4 adressen, en nog een hele zooi aan vaste IPv6 adressen.

In dit topic lees ik heel veel hel en verdoemenis over Ziggo, maar ook heel veel "je kunt anno 2020 ook niet meer verwachten dat Ziggo dit levert voor dat geld". Volgens mij gaat dat allemaal voorbij aan het feit dat je als klant van Ziggo even in de kou gezet wordt - iets waar Ziggo erg goed in is.

Dat het "anno 2020 niet meer kan financieel" is natuurlijk een probleem voor Ziggo, maar ook door hen gecreerd - dan hadden ze de prijsverhogingen de afgelopen jaren hoger moeten laten uitvallen of iets dergelijks. Nu zadelen ze de klant op met een plotseling bericht dat binnen relatief korte tijd de klant actie moet ondernemen (!) omdat ze eenzijdig het contract opzeggen voor een dienst die voor de meeste gebruikers wel wat meer inhoudt dan een abonnementje op een tijdschrift.

Ja, de klant mag actie ondernemen, want ik mag bellen om te horen wat voor aanbod Ziggo mij kan doen. Ik weet nu al dat dit niet gaat stroken met wat ik nu heb, en dat ik er dus op achteruit ga. En ja, ik gebruik die vaste IPv4 adressen, ik zou het wel wat kunnen minderen, maar andere zaken gaan ze me niet kunnen bieden. Zoals bijvoorbeeld de korte opzegtermijn die ik nu heb - ze gaan meteen (heb ik al via andere wegen begrepen) aangeven dat ik minimaal een jaarcontract moet aangaan. En dat wil ik niet, net nu we hier op het punt staan om een glasvezelcampagne te beginnen. DSL is geen alternatief op mijn adres (Yippie max 17 Mbit download), dus tja.. En ja, dan heb je ook weer een jaarcontract in de meeste gevallen.

Een jaar gelden heb ik een gesprek met Ziggo gehad, op mijn verzoek (argument: ik wil geen uitzondering zijn op het netwerk want ik loop bij problemen steeds tegen muren aan omdat ze m'n dienst niet kennen en omdat ik oude, brakke apparatuur krijg die bij deze dienst hoort. Bovendien wil ik wellicht een upgrade doen, en dat kan nu niet omdat ik een oude dienst heb), om naar een andere dienst te gaan. Gevolg: houden van de mogelijkheden die ik nu heb zou een verdubbeling aan kosten zijn. Als ze toen rond hetzelfde bedrag uitgekomen waren had ik dat jaarcontract op de koop toe genomen - op dit moment dus niet. Het advies, vanwege de hogere kosten, was toen vanuit Ziggo dan ook: Lekker houden.

Morgen maar eens bellen, en dan over me heen laten komen. De persoon aan de andere kant zal naar m'n argumenten luisteren en dan zeggen "ik kan ook niet meer voor u betekenen". Gegarandeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markoverklift
Amen. Dit is due precies wat ik bedoel. Je bent trouwe klant, maar ik moest even binnen 3 wk een nieuw contract aangaan voor minimaal een jaar tegen een verhoging van bijna 60% zonder enige vorm van vooraankondiging. Gevoelsmatig is dit volkomen illegaal. Maar uiteraard doen ze dit bij een doelgroep die geen middelen heeft dit uit te zoeken.

Even opgesomd en geplaatst in een andere analogie:

1. Er zijn glasharde afspraken en je hebt een contract met ze. Als jij dit andersom heb je een probleem.
2. Je bent afhangelijk van ze. Er zijn geen redelijke overstapmogelijkheden op korte termijn.

Je zegt tegen je werknemer, leuk dat je dit werk doet, maar de voorwaarden die we tot nu toe hebben geboden, ondanks dat we een contract hebben moeten we omzetten naar iets anders. Het is niet zo gek anders, maar vraag even bij HR.

HR: Om dit werk te kunnen blijven doen moet je wel een paycut nemen ven 60%.
Ja, wij kunnen er ook niet veel aan doen, dat komt van bovenaf. Sorry. Hey, maar je blijft gewoon je baan behouden.
Oh, en als je dit niet accepteert dan voeren we het toch gewoon door.

Je kan wel een nieuwe baan zoeken, maar dat duurt een tijd. En dan mag je hopen dat je krijgt wat je nu bij ons krijgt, dus we hopen dat jij gewoon blijft.

Oh, en by the way: doei!

Met vriendelijke groet, Je werkgever.

(Die ook gewoon de eigenaar is van Formule 1 dat nu naast de start en de finish er niet echt veel meer toe doet. Maar koop daar gewoon maar voor 20 euro een abbo voor. )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:21
markoverklift schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 00:08:
Amen. Dit is due precies wat ik bedoel. Je bent trouwe klant, maar ik moest even binnen 3 wk een nieuw contract aangaan voor minimaal een jaar tegen een verhoging van bijna 60% zonder enige vorm van vooraankondiging. Gevoelsmatig is dit volkomen illegaal. Maar uiteraard doen ze dit bij een doelgroep die geen middelen heeft dit uit te zoeken.
Die zie ik niet direct, je zou toch juist verwachten dat zakelijke afnemers middelen hebben om dit wel uit te zoeken, zeker daar het schijnbaar om een redelijk bedrag gaat op jaar basis.

Het illegale zie ik ook niet direct, nu ken ik natuurlijk jouw specifieke contract niet, echter de meeste aanbieders hebben dit soort zaken normaliter prima afgedicht in de voorwaarden in lijn met de geldende wetgeving.

1. Er zijn glasharde afspraken en je hebt een contract met ze. Als jij dit andersom heb je een probleem.
Deze zie ik ook niet direct, oudere contracten zijn normaliter door de afnemer ook gewoon op te zeggen met een maand opzeg termijn. Ik zie niet wat voor probleem jij zou krijgen met Ziggo als jij morgen een contract op zou zeggen zolang je gewoon de opzeg termijn in acht neemt. Hoe glashard zie afspraken zijn is ook maar de vraag, juist het feit dat Ziggo schijnbaar deze contracten gewoon op kan zeggen doet mij denken dat er inderdaad (glasharde) afspraken zijn, maar dan wel afspraken waarbij Ziggo contractueel de mogelijkheid heeft dit te doen.
2. Je bent afhangelijk van ze. Er zijn geen redelijke overstapmogelijkheden op korte termijn.
Dit kan in bepaalde gevallen kloppen, de meeste ondernemers die ik (zakelijk) ken hebben echter minimaal 2 verbindingen, zeker wanneer een internetverbinding belangrijk is voor de continuïteit van de onderneming. Als je echt van ze afhankelijk zou zijn is dat mogelijk een groter probleem voor je onderneming dan alleen het risico dat het contract opgezegd kan worden.

Gewoon goed naar de voorwaarden kijken die bij je contract horen, als Ziggo iets doet wat niet mag kun je ze daar gerust op aanspreken. Mogen ze deze zaken contractueel gewoon doen dan is dat natuurlijk een ander verhaal. Maar dan weet je ook waar je aan toe bent.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 12-09-2020 09:32 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:04
markoverklift schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 00:08:

Dat is in elk geval niet een typisch Ziggo-iets. Mocht je om deze reden overstappen naar KPN:
Ik heb begin dit jaar, toen het nog Telfort heette, mijn mobiele telefonie abonnement met twee jaar verlengd - met daarin inbegrepen 'spotify premium' voor €9 per maand. Ofwel: ik leg mij vast om twee jaar lang 9 euro per maand te betalen, iets waar ik dus niet onderuit kon.

Eind mei kreeg ik bericht van KPN (de nieuwe eigenaar van Telfort): "U ontvangt op dit moment € 1,00 korting op de normale prijs van KPN Spotify Premium. Vanaf 1 juli kost KPN Spotify Premium ook bij KPN € 9,99 per maand.". Ofwel, "leuk dat je je voor twee jaar hebt vastgelegd, maar als het ons niet zint gooien we de prijs omhoog".

En dat hebben ze contractueel vastgelegd met "We kunnen de overeenkomst en de afgesproken tarieven wijzigen. Als we dat doen, laten we u dat minimaal 1 maand van tevoren weten.".

Ofwel, ik denk dat Ziggo, KPN of welke andere grote partij dan ook allemaal dezelfde streken uit kunnen halen - het gras aan de andere kant is net zo verdort, enkel mooi groen geverfd.

• mash_man02
vanaalten schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:27:
[...]

Ofwel, ik denk dat Ziggo, KPN of welke andere grote partij dan ook allemaal dezelfde streken uit kunnen halen - het gras aan de andere kant is net zo verdort, enkel mooi groen geverfd.
Eens, maar dat betekend ook dat je het contract mag opzeggen, men kan je nooit verplichten om nieuwe voorwaarden te accepteren.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:21
vanaalten schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:27:

Eind mei kreeg ik bericht van KPN (de nieuwe eigenaar van Telfort): "U ontvangt op dit moment € 1,00 korting op de normale prijs van KPN Spotify Premium. Vanaf 1 juli kost KPN Spotify Premium ook bij KPN € 9,99 per maand.". Ofwel, "leuk dat je je voor twee jaar hebt vastgelegd, maar als het ons niet zint gooien we de prijs omhoog".

En dat hebben ze contractueel vastgelegd met "We kunnen de overeenkomst en de afgesproken tarieven wijzigen. Als we dat doen, laten we u dat minimaal 1 maand van tevoren weten.".
Daarbij heb je dan ook vast de mogelijkheid gekregen de overeenkomst op te zeggen, dat is in ieder geval wel gebruikelijk bij iedere prijsverhoging met soms uitzondering van dan de, vaak jaarlijkse, verhoging op basis van het inflatie percentage.
Dat zou ieder bedrijf moeten regelen, ook een klein bedrijf moet niet vast willen zitten aan allerlei contractvormen die ze misschien al jaren niet meer aanbieden.

• Calypso
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 20:42
ook een klein bedrijf moet niet vast willen zitten aan allerlei contractvormen die ze misschien al jaren niet meer aanbieden.
Mee eens, maar nu het probleem: Ziggo heeft jaren geleden besloten om het gat tussen wat zij zien als ZZP en wat zij zien als "meer behoevend" flink te vergroten. Daardoor is de "kleine professional die meer behoeften heeft dan de ZZP-er" buiten de boot gevallen, want die mocht de afgelopen jaren bij instap al meteen flink meer betalen omdat er geen pakket was die bij die behoefte past. Alsof je voor je werk de keuze krijgt tussen een Fiat Panda of een Mercedes bus, terwijl je weet dat je nog weleens een paar 19" servers naar het datacenter moet vervoeren. Inmiddels is mij ook wel duidelijk dat ze je best graag op het Pro abo willen hebben, want dat is het type uitmelkklant die daar zit. Kijk maar naar de prijsverschillen in snelheidsverhoging tussen de ZZP variant (Start naar 2e variant: ZZP: 7,50 - Pro: 20 euro), terwijl je verder zo te zien niet echt iets anders extra krijgt.

Overigens heb ik het contact gehad. In het kort gezegd: maandcontract is mogelijk. Als je zelf even "installatiekosten" (250 ex) wilt aftikken. Als je een jaarcontract zou afsluiten dan wordt er ook met geen woord gesproken over 1e maand gratis ofzo, iets wat wel van toepassing is als je nieuwe klant zou worden, en wat eigenlijk standaard het wisselgeld is wat ze hebben wanneer je een keer boos belt en roept dat je op wilt zeggen.

Inmiddels is de glasvezelcampagne hier gestart - ik hoop dat deze gaat slagen.

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 17:09
Hmm, als je met een "Zakelijk" abonnement al geen vast-IP meer krijgt, wat is er dan "zakelijk" aan?

Verder: zoals een paar keer eerder is gemeld: hoe "dynamisch" is een niet-vast-IP? Zolang je je modem aan laat staan, hou je jezelfde IP-adres. Dat is in ieder geval mijn ervaring op alle consumentenlijntjes die ik heb gehad.

Dan is het een kwestie van je DNS-record goed beheren. Bij IP-wijziging even je record updaten, ben je binnen een uur weer up-and-running. Kun je geen uur onbereikbaar zijn, dan heb je sowieso een goede SLA nodig - met bijbehorende kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Nou deze brief is nog ook bij mij op de mat gevallen.

Omdat ik 1 vast IP-adres nodig ben heb ik maar even contact met ze opgenomen. Aanbieding is zoals hiervoor al genoemd 95 euro ex btw per maand (inclusief TV, zonder bellen).

Ik ben al nieuwsgierig welke alternatieven al gevonden zijn. Zie dat ik bij XS4ALL sowieso 10 euro goedkoper uit ben. Temeer omdat de verbinding van Ziggo niet als erg stabiel wordt ervaren reden voor mij om over te stappen.

Flauw is dat clubs als KPN geen inzicht in hun tarieven geven. Iemand al eens ter vergelijking een offerte voor KPN EEN MKB aangevraagd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-06 20:10
Ik ben al nieuwsgierig welke alternatieven al gevonden zijn. Zie dat ik bij XS4ALL sowieso 10 euro goedkoper uit ben. Temeer omdat de verbinding van Ziggo niet als erg stabiel wordt ervaren reden voor mij om over te stappen.
https://www.cheapconnect.nl/internet/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

eLScha schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:54:
[...]

Ik begrijp niet waarom dit onzin argument van IPv4-adressen er steeds wordt bijgehaald.

Een verbinding heeft 1 statisch IP adres en na de upgrade wordt het 1 dynamisch adres. Dat verandert dus niets in het aantal adressen.

Om een vast IP te houden moet je naar een veel duurder abonnement waar je 4 IP-adressen toegewezen krijgt (netwerkadres, gatewayadres, routeradres, broadcastadres).

Deze onzin van Ziggo zorgt er eerder voor dat ze méér IP-adressen moeten uitgeven.
Het is ook puur een centenkwestie. En laten we eerlijk zijn: wat Ziggo "Zakelijk" noemt, is gewoon een consumentenverbinding met ietsje hogere SLA. Mensen trappen daar niet meer in, want - laten we eerlijk zijn - hoe vaak heb je nou echt storing op je internetverbinding tegenwoordig? Dat vaste IP adres was voor een select groepje klanten "een zwaarwegende" reden om te blijven. Maar eigenlijk is dat vaste IP adres niet de zwaarwegende reden, maar de manier waarop zaken geregeld zijn waardoor er een (onnodige) afhankelijkheid is van een vast IP.

Jaren geleden werkte ik bij een zorginstelling met veel locaties binnen een overzichtelijke regio. We hebben toen bakken met geld bespaard door alle verbindingen met woekerprijzen eruit te mikken en te zorgen voor "3g en 4g emergency kits". In het zeldzame geval dat er een locatie down ging, reed er iemand even heen met een 3g en 4g routertje en prikte de kabel van het Ziggo of KPN modem daarin. Iedereen weer blij. De grootste impact was te merken bij het printen, dat duurde wat langer vanwege de lagere bandbreedte. De rest was alleen maar ICA of AS400 terminal applicaties. Alleen de locatie waar de VPN concentrators en de servers stonden had een redundante verbinding met hoge SLA's. Maarja, dat zou je vandaag de dag in een DC neerzetten.

Tegenwoordig is gewoon alles buiten het DC niet belangrijk. Daar hebben we nauwelijks services behalve "user access". Maarja, die "user access" heb ik thuis ook, of in de trein, of op een vakantiepark.... En wat doe ik als mijn thuis verbinding eruit ligt? 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Thanks, deze lijkt de helft goedkoper.

Deze aanbieder heeft geen TV-aanbod. Dan wordt mijn vrouw boos O-)
Zou niet weten waar ik buiten Digitenne een abonnement van TV-zenders kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Zou niet weten waar ik buiten Digitenne een abonnement van TV-zenders kan krijgen.
https://www.canaldigitaal.nl/?gclsrc=ds&gclsrc=ds

of ip tv ;)

Of familie inlog gegevens ;)

of ziggo voor tv houden ;)

[ Voor 15% gewijzigd door saharoen op 29-09-2020 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
misschien leuk voor informatief, maar wat zijn jullie verwend geweest...
bij de belgische collega's van ziggo is het vaste IP adres in belgie al jaar en dag een 28€ optie (voor 1 ! vast ip) , en kost je vandaag minima 83€/maand bij (abbo+optie fixed ip) en 88€ bij de VDSL collega's

wilde je , of wil je vandaag de dag meerdere fixed ip's , kom je bij minima 235 € ex btw uit...

dus kl*te dat ze het eenzijdig wijzigen, langs andere kant... zag je dit nog niet aankomen ? wereldwijd zijn er al talloze providers naar CGN moeten stappen omdat er gewoon geen ipv4s meer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:38
ijske schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:46:
misschien leuk voor informatief, maar wat zijn jullie verwend geweest...
bij de belgische collega's van ziggo is het vaste IP adres in belgie al jaar en dag een 28€ optie (voor 1 ! vast ip) , en kost je vandaag minima 83€/maand bij (abbo+optie fixed ip) en 88€ bij de VDSL collega's

wilde je , of wil je vandaag de dag meerdere fixed ip's , kom je bij minima 235 € ex btw uit...

dus kl*te dat ze het eenzijdig wijzigen, langs andere kant... zag je dit nog niet aankomen ? wereldwijd zijn er al talloze providers naar CGN moeten stappen omdat er gewoon geen ipv4s meer zijn...
ipv4 is al 10 jaar “op”. De voorwaarden van een abonnement wijzigen op een manier die veel implicaties heeft voor een aantal klanten mag ook wel met een vooraankondiging van langer dan 30 dagen. Het is toch een keuze van Ziggo om een bepaald abonnement aan te bieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
@nokiaan958GB ik heb ook https://freedom.nl/helpdesk/internet/faq-internet. gevonden.

Genoeg alternatieven en deze heeft wel tv pakket

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
n0pe schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:06:
[...]

ipv4 is al 10 jaar “op”. De voorwaarden van een abonnement wijzigen op een manier die veel implicaties heeft voor een aantal klanten mag ook wel met een vooraankondiging van langer dan 30 dagen. Het is toch een keuze van Ziggo om een bepaald abonnement aan te bieden?
Waarom? Als die wijziging zo belangrijk is voor je, dan had je toch een ander zakelijke overeenkomst afgesloten waarin je dat had afgedwongen? Ziggo heeft gewoon een B2B-afdeling waarmee dat soort afspraken prima te maken zijn*.

offtopic:
* Maar niet als onderdeel van dit abonnement

• unezra

unezra

n0pe schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:06:
[...]
Met alle respect, maar dat zijn klanten die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

Hadden ze pak 'm beet een glasvezel verbinding van Eurofiber of andere zakelijke partij laten aanleggen, was er geen enkele discussie geweest. Maar daar betaal je voor. Zo'n vezel is factoren duurder dan een veredelde Ziggo consumentenlijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Mee oneens, toen ISDN stopte werd dat ook iets van een jaar vantevoren aangekondigd. Nu is de impact daarvan op de hardware wel groter maar heeft ook betrekking op de bedrijfsinfrastructuur. Laten we wel wezen, niet iedere ZZP-er of MKB-er heeft standaard een ICT-er rondlopen.

Enfin, ik heb de knoop doorgehakt. Ik woon in een gebied waar helaas alleen in het buitengebied glasvezel leverbaar is 8)7
Ik heb voor Freedom gekozen voor mezelf en omdat ik ze een goeie start gun.
Freedom levert TV van Canal Digital en is met een vast IP adres over 3 jaar bekeken zo'n twee tientjes per maand voordeliger dan Ziggo.

Bij de prijs zit in de huur van een AVM modem voor 2 euro per maand.

Iedereen heel hartelijk dank voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
nokiaan958GB schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:34:
Laten we wel wezen, niet iedere ZZP-er of MKB-er heeft standaard een ICT-er rondlopen.
Die hebben dan ook geen vaste, laat staan meerdere, ip-adressen nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Het zou best kunnen die wel 1 of meer vaste ip-adressen nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

nokiaan958GB schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:15:
Ik denk dat alleen het handjevol mensen dat de moeite heeft genomen om in dit topic te gaan klagen zich er druk over maakt. De rest kan prima leven met een dynamisch Ip adres

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

nokiaan958GB schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:15:
Noem eens een scenario dat niet op zinvolle andere manier is op te lossen, waarvoor ze dit *nodig* hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

nokiaan958GB schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:34:
Mee oneens, toen ISDN stopte werd dat ook iets van een jaar vantevoren aangekondigd. Nu is de impact daarvan op de hardware wel groter maar heeft ook betrekking op de bedrijfsinfrastructuur. Laten we wel wezen, niet iedere ZZP-er of MKB-er heeft standaard een ICT-er rondlopen.

Enfin, ik heb de knoop doorgehakt. Ik woon in een gebied waar helaas alleen in het buitengebied glasvezel leverbaar is 8)7
Ik heb voor Freedom gekozen voor mezelf en omdat ik ze een goeie start gun.
Freedom levert TV van Canal Digital en is met een vast IP adres over 3 jaar bekeken zo'n twee tientjes per maand voordeliger dan Ziggo.

Bij de prijs zit in de huur van een AVM modem voor 2 euro per maand.

Iedereen heel hartelijk dank voor de input.
Over welke bandbreedte hebben we het dan? Want dáár ga je mogelijk mank in je vergelijking.
xDSL is in veel gevallen trager dan kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
unezra schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:17:
[...]

Noem eens een scenario dat niet op zinvolle andere manier is op te lossen, waarvoor ze dit *nodig* hebben?
Daar gaat dit topic niet over. Ik heb dit zelf wel nodig.

Vergelijkingen tussen verschillende infrastructuren zullen altijd mank gaan.
De verhoging van mijn snelheid bij Ziggo van 200 naar 300mbps heb ik in de praktijk niets van gemerkt. Mijn ping varieert volgens verschillende speedtests behoorlijk. Zo tussen de 30 en 60 ms maar daar adverteren ze niet mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:29:
De verhoging van mijn snelheid bij Ziggo van 200 naar 300mbps heb ik in de praktijk niets van gemerkt.
Dat is download. Je upload (oftewel toegang van buitenaf) is maar 25mbps.
Mijn ping varieert volgens verschillende speedtests behoorlijk. Zo tussen de 30 en 60 ms maar daar adverteren ze niet mee :+
Dat is het standaard modem probleem.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
[...]
De verhoging van mijn snelheid bij Ziggo van 200 naar 300mbps heb ik in de praktijk niets van gemerkt. Mijn ping varieert volgens verschillende speedtests behoorlijk. Zo tussen de 30 en 60 ms maar daar adverteren ze niet mee :+
Dat klop, met de snelheidsverhoging zal alleen de oversubcrition verhoogd worden op het segment als men geen verdere aanpassingen doorvoert.

Daarmee worden response tijden richting het internet alleen maar beroerder.

Ik heb daar zelf een maan terug net een casus met Ziggo over kunnen afsluiten maar dat heeft wel 5 maanden geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Brahiewahiewa schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 07:00:
[...]

Ik denk dat alleen het handjevol mensen dat de moeite heeft genomen om in dit topic te gaan klagen zich er druk over maakt. De rest kan prima leven met een dynamisch Ip adres
Dynamisch IP adres??
Ik dacht dat je gewoon 1 IP adres ipv 5 zou hebben en dat dat wel een vast IP adres was.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

[...]

Daar gaat dit topic niet over. Ik heb dit zelf wel nodig.

Vergelijkingen tussen verschillende infrastructuren zullen altijd mank gaan.
Waarom zouden we geen kritische vragen mogen stellen over waarom je het nodig hebt?
Dat is toch een beetje de essentie.

Als jij al niet kunt uitleggen waarom je het nodig hebt, waarom zou het dan relevant zijn dat Ziggo zijn voorwaarden aan past?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

MrMonkE schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:47:
[...]

Dynamisch IP adres??
Ik dacht dat je gewoon 1 IP adres ipv 5 zou hebben en dat dat wel een vast IP adres was.
Uit de topic start:
mijn vaste IP adressen blok binnen dertig dagen gaan omzetten in 1 dynamisch

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:48

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat houdt Ziggo tegen om volgende week weer een brief te sturen dat er weer een upgrade nodig is en de prijs weer verdubbelt?

Wettelijk gezien mag dat, maar normaal gesproken gaan bedrijven niet zo om met hun klanten. Dit wijst op gebrek aan concurrentie en een ongezonde markt.

De conclusie die ik trek uit dit topic is dat internet een essentiele basisvoorziening is geworden.
Tegelijkertijd is er op velen weinig of niets te kiezen in het soort aansluiting en abonnement dat ze nodig hebben.

Daardoor komen bedrijven weg met de hier omschreven situatie waarin klanten opeens geconfronteerd worden met forse prijsverhogingen en/of ingrijpende technische veranderingen.

Ik hoop dat we haast kunnen maken het met verplicht openstellen van de kabel voor andere ISPs en het uitrollen van glasvezel zodat het voor iedereen weer realistisch wordt om naar een andere provider over te stappen.

[ Voor 9% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 04-10-2020 13:26 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

CAPSLOCK2000 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:21:
... Dit wijst op gebrek aan concurrentie en een ongezonde markt...
Denk dat in dit specifieke geval de zaken iets genuanceerder liggen.

Ziggo heeft net als iedere andere ISP een tekort aan ip4 adressen.
En bij het inventariseren van hun ip4 voorraad, zal het ze zijn opgevallen dat een onevenredig groot deel in beslag wordt genomen door hun klein zakelijke abonnees.
Misschien zijn ze gaan meten. Misschien heeft iemand z'n onderbuik gevoel gevolgd. Anyway, de indruk is ontstaan dat een groot deel van die klein zakelijke abonnees hun ip4 adressen niet volledig gebruikt.

Dus ze konden kiezen: de markt op gaan om een ip4 block te bemachtigen of accepteren dat een handjevol klanten naar de concurent vertrekt

Ik wil geenszins beweren dat de internet markt in NL ideaal is. Maar ik denk wel dat ook in een ideale internet markt, dezelfde beslissing zou zijn genomen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
@Brahiewahiewa In plaats van een vast ipv4-adres krijgen ze nu een dynamische. Waar is de winst in gebruikte adressen?

Het gaat in dit geval om een /29, ik dacht dat er ook mensen waren met maar één vast adres die hier ook door waren getroffen, maar ik kan dat niet zo snel terugvinden.

[ Voor 42% gewijzigd door hcQd op 04-10-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
hcQd schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:27:
@Brahiewahiewa In plaats van een vast ipv4-adres krijgen ze nu een dynamische. Waar is de winst in gebruikte adressen?
Volgens mij krijg je een subnet toegewezen en dan ben je met netwerk , broadcast, gateway en jou eigen adres als 4 adressen kwijt.

In grotere subnetten zoals /23 is die overhead veel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Brahiewahiewa schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:13:
[...]
En bij het inventariseren van hun ip4 voorraad, zal het ze zijn opgevallen dat een onevenredig groot deel in beslag wordt genomen door hun klein zakelijke abonnees.
Dan moeten ze DAT zeggen ipv het marketing geneuzel (lees:leugens) over betere dienstverlening. Laat ze gewoon communiceren: er is een gebrek aan IP adressen. Omdat er een gebrek is, worden deze duurder. Dat gaat u betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Brahiewahiewa schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:13:
Denk dat in dit specifieke geval de zaken iets genuanceerder liggen.

<knip>
Ik wil geenszins beweren dat de internet markt in NL ideaal is. Maar ik denk wel dat ook in een ideale internet markt, dezelfde beslissing zou zijn genomen
Ik heb er geen probleem mee dat ze iets willen veranderen, maar wel met de manier waarop.
Dit probleem is toch niet nieuw? Waarom moet het opeens in 30 dagen worden opgelost?

Een hoop bedrijven zullen het lastig vinden om binnen 30 dagen een goede beslissing te nemen en veranderingen door te voeren. Je hoofd systeembeheer zal maar net met corona in het ziekenhuis liggen. Het abonnement waar we het over hebben zal vooral door kleinere bedrijven gebruikt worden die geen grote IT-afdeling hebben.

Volgens contract mag het allemaal, maar het is geen nette manier om met je klanten om te gaan.
Het bericht ook kunnen zijn:
"Tot onze spijt zijn nieuwe IPv4-adressen te duur geworden en dus we moeten dit abonnement over 1 jaar opheffen omdat we de adressen voor iets anders willen gebruiken. Ter compensatie voor dit ongemak krijgt u drie maanden korting op uw nieuwe abonnement. Bel ons gratis adviesnummer om migratiestrategie voor uw bedrijf te bespreken".
Had gekund he.

Ik ben het met je eens dat de eindsituatie hetzelfde zou zijn.

PS. Als IPv6-apostel ben ik bijna blij dat Ziggo het gebruik van IPv4 minder aantrekkelijk maakt. Dit heeft niks te maken met een voorliefde voor IPv4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

CAPSLOCK2000 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:28:
[...]
Een hoop bedrijven zullen het lastig vinden om binnen 30 dagen een goede beslissing te nemen en veranderingen door te voeren. Je hoofd systeembeheer zal maar net met corona in het ziekenhuis liggen. Het abonnement waar we het over hebben zal vooral door kleinere bedrijven gebruikt worden die geen grote IT-afdeling hebben...
De grondgedachte was dat het overgrote deel van de bedrijven er helemaal geen problemen mee zou hebben. Die gebruiken maar één ip4 adres en kunnen net zo goed uit de voeten met een dynamisch ip4 adres

In hoeverre die grondgedachte klopt, kun je over discussiëren. Maar het feit dat in dit topic zich maar een stuk of 5 gedupeerden hebben gemeld, doet mij vermoeden dat het geen grote groep is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

michielRB schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:50:
[...]

Dan moeten ze DAT zeggen ipv het marketing geneuzel (lees:leugens) over betere dienstverlening. Laat ze gewoon communiceren: er is een gebrek aan IP adressen. Omdat er een gebrek is, worden deze duurder. Dat gaat u betalen.
Je hebt helemaal gelijk; dat zou veel eerlijker zijn.
Maar in de optiek van marketing wordt met eerlijkheid geen geld verdiend. Naar, maar waar

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Brahiewahiewa schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:10:
De grondgedachte was dat het overgrote deel van de bedrijven er helemaal geen problemen mee zou hebben. Die gebruiken maar één ip4 adres en kunnen net zo goed uit de voeten met een dynamisch ip4 adres
Ik vind de achterliggende gedachte illustratief: "We hoeven ons geen zorgen te maken om individuele klanten. Als een kleine groep er last van heeft dan is dat hun probleem. Ze gaan toch niet weg."
Dat er maar een kleine groep last van heeft zou ook een reden kunnen zijn om een ruimhartig aanbod te doen aan wie er wel last van heeft.
Maar het feit dat in dit topic zich maar een stuk of 5 gedupeerden hebben gemeld, doet mij vermoeden dat het geen grote groep is
Dat zie ik juist helemaal omgekeerd. We hebben het over een abonnement voor de zakelijke markt. Dat is op zich een veel kleinere groep dan de consumentenmarkt. Dat er uit die groep verschillende mensen de moeite doen om op dit specialistische forum te komen klagen vind ik veel. En dit forum richt zich dan vooral op consumenten, niet op het bedrijfsleven (al werken er natuurlijk consumenten bij bedrijven en zullen deze abonnementen vooral door kleine bedrijven worden gebruikt, waar er meer van zijn dan grote bedrijven).
Voor iedere klager zullen er verschillende anderen zijn die wel ontevreden zijn maar er niet over klagen en/of dat niet op dit forum doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:58:
[...]

Ik vind de achterliggende gedachte illustratief: "We hoeven ons geen zorgen te maken om individuele klanten. Als een kleine groep er last van heeft dan is dat hun probleem. Ze gaan toch niet weg."
Of die kleine groep vertrekt wel, maar is gewoon ingecalculeerd? Bij standaardproducten kan je niet met ieder individu rekening houden. Dan is meer de vraag 'wat kost het om feature X te behouden' versus 'hoeveel leveren de mensen op die feature X per se willen gebruiken?'. Vaak is het sommetje dan snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bij standaardproducten kan je niet met ieder individu rekening houden.
En dan kom ik steeds weer terug bij het punt dat de markt niet erg gezond is. Er is steeds minder te kiezen, abonnementen worden uitgekleed. In een gezonde markt zijn er veel aanbieders die allemaal hun eigen specialiteiten en niches hebben waarmee ze zich onderscheiden van de rest en zo een stukje van de markt kunnen krijgen ook al zijn ze niet de goedkoopste per mbit.
Natuurlijk is er altijd een grens aan service en hoeveel rekening er gehouden kan worden met individuele wensen. De tendens die we zien is echter duidelijk: steeds meer eenheidsworst met steeds minder ruimte voor individuele behoeftes én stijgende prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:26:
[...]

En dan kom ik steeds weer terug bij het punt dat de markt niet erg gezond is...
Euh, Ziggo heeft in Nederland bijna 2 miljoen klanten en hun moederbedrijf heeft er 100 miljoen (ofzo).
Denk je nou serieus dat er ook maar iemand bij Ziggo ook maar één millimeter ruimte krijgt om aan individuele wensen te voldoen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:26:
[...]

En dan kom ik steeds weer terug bij het punt dat de markt niet erg gezond is. Er is steeds minder te kiezen, abonnementen worden uitgekleed. In een gezonde markt zijn er veel aanbieders die allemaal hun eigen specialiteiten en niches hebben waarmee ze zich onderscheiden van de rest en zo een stukje van de markt kunnen krijgen ook al zijn ze niet de goedkoopste per mbit.
Natuurlijk is er altijd een grens aan service en hoeveel rekening er gehouden kan worden met individuele wensen. De tendens die we zien is echter duidelijk: steeds meer eenheidsworst met steeds minder ruimte voor individuele behoeftes én stijgende prijzen.
Wat betaalde je in 1998 voor een leased line en hoe verhoud zich dat anno 2020 met een 400/40 Ziggo zakelijk?

Hét hele probleem met dit topic dat ik heb, is dat Ziggo voor een relatief laag bedrag een dienst levert en leverde met eigenschappen, die bij de concullega's veel meer kost. Sure, ik heb zelf privé ook Ziggo Zakelijk met /29 IPv4, maar dat is meer luxe dan noodzaak en als ik wil kan ik vrij eenvoudig die functionaliteit overhevelen naar een externe locatie. Maar wil ik daarbij een vergelijkbare kostprijs houden, moet ik bezuinigen op andere dingen. (Zoals bijvoorbeeld service.)

Ik vraag me serieus af wát de use-cases van mensen zijn die zeggen hier een probleem mee te hebben en of die use-cases niet op een bierviltje in 1.5 minuut met 6 Guinness achter je kiezen onder tafel te schrijven zijn.

Maar het antwoord op die vraag heeft volgens mij nog niemand gegeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Brahiewahiewa schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:21:
Euh, Ziggo heeft in Nederland bijna 2 miljoen klanten en hun moederbedrijf heeft er 100 miljoen (ofzo).
Denk je nou serieus dat er ook maar iemand bij Ziggo ook maar één millimeter ruimte krijgt om aan individuele wensen te voldoen?
Nee, en dat is precies waarom ik zeg dat het geen gezonde markt is.
unezra schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:13:
Hét hele probleem met dit topic dat ik heb, is dat Ziggo voor een relatief laag bedrag een dienst levert en leverde met eigenschappen, die bij de concullega's veel meer kost.
<knip>
Ik vraag me serieus af wát de use-cases van mensen zijn
Ik krijg het gevoel dat je niet leest wat er geschreven wordt. Je blijft het maar hebben over kosten en techniek. Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat mensen voor het blok gezet worden en binnen 30 dagen moeten beslissen.

Maar goed, dit topic begint in herhaling te vervallen en ik heb niet eens Ziggo, dus ik trek me terug uit deze discussie.

Pagina: 1 2 Laatste