Gewoon lekker lokaal werken op een NAS en 's nachts alles uploaden naar een opslagdienst zoals bijvoorbeeld TransIP Stack.jongetje schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:06:
[...]
Uiteindelijk zal Ziggo ook wel hoger uploads gaan aanbieden. Besef wel dat de meeste mensen juist download nodig hebben en 40 Mbit upload voldoende is. Wat je natuurlijk wel kun doen is de eerste versies van je videos in lage resolutie uploaden,of zelf beschikbaar stellen via een NAS/Server, dat gaat prima met een 40Mbit upload.
Als video je werk is dan moet het vaak zo snel mogelijk naar de redactie. Kan me voorstellen dat iedere mbit extra welkom is. Via nas/cloud opslag zorgt alleen maar voor onnodige vertraging.daanb14 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:48:
[...]
Gewoon lekker lokaal werken op een NAS en 's nachts alles uploaden naar een opslagdienst zoals bijvoorbeeld TransIP Stack.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Maargoed, wees blij dat je nog ziggo kunt krijgen. Zijn genoeg mensen in afgelegen gebieden die het met een 8/1mbit dsl moeten doen.
Nee, dat is een ander pakket. Waar ik het over heb is een niet meer bestaand pakket (en is dus niet op de website terug te vinden, denk ik). Ik heb alle zenders in HD en SD.SmiGueL schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:00:
[...]
Als het goed is is dat dit pakket?
Dan heb je helaas wel voornamelijk SD zenders..
Maar als een oud pakket wel het meeste in HD heeft dan is hier dus misschien wat mee te regelen.
Kijk gewoon even in je factuur hoe je huidige TV pakket heet en wat die kost. Als dat TV standaard is, voor 19,95, dan heb je net als ik de mazzel dat je dat dus kunt behouden en dus kan je spreken van een korting t.o.v. dat andere duurdere pakket van 27 euro.
Alles kan stuk.
Niemand?Soundwork schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:36:
[...]
Toevoeging op het probleem wat ik hierboven gemeld heb: inmiddels ben ik erachter wat de stoorbron is.
Dit blijkt de Google Chromecast te zijn. Deze geeft op de 450-470 MHz een soort "antennewerking". Ik heb het op het Ziggo gebruikersforum ook een topic over gelezen. Ik vraag me alleen af of dit oplosbaar is: kan de Chromecast met een verlengkabel verder van de TV af, of blijf ik het probleem dan houden en zal de Chromecast compleet uit moeten staan zodra je deze niet gebruikt?

Andere oplossing voor de Google Chromecast? Ik doel op een niet Google apparaat, welke ook voorzien is van een Chromecast.
Heb je trouwens een link naar het Ziggo forum waarin het e.e.a. wordt aangehaald m.b.t. die 450-470MHz?
Testing, one, two ...
Op het Ziggo gebruikersforum worden geen frequenties genoemd. Dit is n.a.v. mijn eigen constatering.hardware-lover schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:23:
[...]
Andere oplossing voor de Google Chromecast? Ik doel op een niet Google apparaat, welke ook voorzien is van een Chromecast.
Heb je trouwens een link naar het Ziggo forum waarin het e.e.a. wordt aangehaald m.b.t. die 450-470MHz?
Mijn vraag is alleen of als ik de Chromecast zou verlengen met verlengkabel verder van de TV af, zou de storing dan nog steeds optreden... dus of andere mensen hier al ervaring mee hebben?
Heb je goede afgeschermde connectoren en kabels? Als die lekken kan het ook verstoring geven.
Die heb ik allemaal al vervangen. De TV heeft geen wandcontactdoos Radio+TV er meer tussen zitten.jongetje schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:04:
[...]
Heb je goede afgeschermde connectoren en kabels? Als die lekken kan het ook verstoring geven.
Stick is binnen en na wat klooien met de amazon accounts staat de app erop en werkt goed zo op het eerste gezicht!hardware-lover schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:21:
[...]
Elders op het forum hebben we een topic, specifiek voor de Ziggo TV app, en daar wordt geopperd dat ie werkt voor de Fire. Op Android TV doet ie het aardig goed.
@Martinusz kon even niet zoeken bij het plaatsen van bovenstaande reactie, maar bij deze (mocht het nog nodig zijn); Ziggo Go op Android TV (geldt ook voor de Fire)
Float like a butterfly, sting like a bee.
Na jaren goede ervaringen met Ziggo te hebben, wordt ik nu kneitergestoord van ze:
3 weken geleden heb ik ze gebeld omdat Wifi van oude Thomson twg870 modem zeer instabiel werd, ze gaven aan mij een ConnectBox te sturen die ik een dag later al ontving. Na deze aangesloten te hebben bleek die niet te werken. Gebeld en ze konden niet oplossen, ze raadden aan om toch nog even met oude modem te werken tot de monteur langs zou komen, die 2 dagen later kwam.
Deze heeft diverse bekabeling vervangen en zelf ook nog een nieuwe connectbox meegenomen, maar helaas deze werkte ook niet. Monteur heeft zijn collega's gebeld en die kwamen erachter dat ik geen Internet aansluiting in mijn pakket meer heb, maar alleen TV. Monteur kon niks doen, zou mij later die dag nog bellen over update, heeft mij nooit gebeld.
Dag later gebeld met Ziggo Support en ze zagen inderdaad dat mijn pakket niet meer klopte en dat ze intern problemen hebben met order verwerking, een afdeling in India zou het verder oppakken. In de dagen erna nog aantal keer gebeld waarin diverse beloftes gedaan werden, maar allemaal niet nagekomen. Gevolg: geen internet.
Na aantal dagen (en Wifi van de buren gebruikt te hebben) heb ik de oude Thomsom modem weer aangesloten en die bleek nog te werken.
Ondertussen een week op vakantie geweest, gisteren terug gekomen en vandaag ConnectBox weer aangesloten in de hoop dat die zou werken, maar helaas....werkt nog steeds niet. Weer gebeld en gaven aan nog steeds interne problemen te hebben met order verwerking, ze wisten zelfs te vertellen dat het aansluiten van nieuwe klanten ook zeer lang kan duren, waar ik erg mijn twijfels over heb.
Ik kan compensatie krijgen, maar dat is een pleister op de wonde, 3 weken dit gezeur lijkt mij echt te lang. Inmiddels een mini AP aan de Thomson gehangen om zo toch nog fatsoenlijke Wifi te kunnen hebben.
Ik zou bij ze weg kunnen gaan, maar elk alternatief is duurder omdat ik al zeker 4 jaar een klein 40 euro pm betaal ipv bijna 70 euro.
3 weken geleden heb ik ze gebeld omdat Wifi van oude Thomson twg870 modem zeer instabiel werd, ze gaven aan mij een ConnectBox te sturen die ik een dag later al ontving. Na deze aangesloten te hebben bleek die niet te werken. Gebeld en ze konden niet oplossen, ze raadden aan om toch nog even met oude modem te werken tot de monteur langs zou komen, die 2 dagen later kwam.
Deze heeft diverse bekabeling vervangen en zelf ook nog een nieuwe connectbox meegenomen, maar helaas deze werkte ook niet. Monteur heeft zijn collega's gebeld en die kwamen erachter dat ik geen Internet aansluiting in mijn pakket meer heb, maar alleen TV. Monteur kon niks doen, zou mij later die dag nog bellen over update, heeft mij nooit gebeld.
Dag later gebeld met Ziggo Support en ze zagen inderdaad dat mijn pakket niet meer klopte en dat ze intern problemen hebben met order verwerking, een afdeling in India zou het verder oppakken. In de dagen erna nog aantal keer gebeld waarin diverse beloftes gedaan werden, maar allemaal niet nagekomen. Gevolg: geen internet.
Na aantal dagen (en Wifi van de buren gebruikt te hebben) heb ik de oude Thomsom modem weer aangesloten en die bleek nog te werken.
Ondertussen een week op vakantie geweest, gisteren terug gekomen en vandaag ConnectBox weer aangesloten in de hoop dat die zou werken, maar helaas....werkt nog steeds niet. Weer gebeld en gaven aan nog steeds interne problemen te hebben met order verwerking, ze wisten zelfs te vertellen dat het aansluiten van nieuwe klanten ook zeer lang kan duren, waar ik erg mijn twijfels over heb.
Ik kan compensatie krijgen, maar dat is een pleister op de wonde, 3 weken dit gezeur lijkt mij echt te lang. Inmiddels een mini AP aan de Thomson gehangen om zo toch nog fatsoenlijke Wifi te kunnen hebben.
Ik zou bij ze weg kunnen gaan, maar elk alternatief is duurder omdat ik al zeker 4 jaar een klein 40 euro pm betaal ipv bijna 70 euro.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Koop voor ~20-30 EUR op Marktplaats een Ziggo Wifibooster. Daarmee heb je een volledige 802.11ac access point die je binnen een maand hebt 'terugverdiend'. Een 'volledige' tijdelijke oplossing.PASware schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:45:
[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 11-09-2020 20:23 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Is een 1000/50 verbinding ook goed? Gewoon de adverteerde snelheid. Ik haal op elk moment van de dag deze snelheid:Sando schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:29:
Anyway, ik was benieuwd naar de ervaringen van mensen met een 500/40-verbinding, en dan vooral naar hun upload-snelheid. Wat is dit in de praktijk?

Helaas heb ik nu nog maar een 1 Gb netwerk dus down haal ik logischerwijs niet meer dan circa 945 Mbps. Up altijd het maximale.
Dat is echt onzin. De volledige DOCSIS 4.0 specificatie is pas in maart van dit jaar vrijgegeven:Sando schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:41:
[...]
Het frustrerende is dat er al bijna 4 jaar een techniek DOCSIS 4.0 is waarmee je over diezelfde kabel een snelheid van 10000/6000 mbit kunt halen (geen typo, 10/6 Gigabit). Maar Ziggo experimenteert eerst in Utrecht met DOCSIS 3.1, want waarom supersnel internet aanleggen als je eerst met gemiddeld internet geld kunt verdienen.
https://www.cablelabs.com...s-docsis-simulation-model
De verwachting is dat de eerste prototypes van apparatuur binnen nu en een jaar beschikbaar wordt:
https://www.lightreading....s-than-year/d/d-id/763520
Ziggo kan dus op zijn vroegst in de meest ideale situatie pas in 2022 na certificering van hardware gaan nadenken over de uitrol van DOCSIS 4.0. In de praktijk zal het wel wat langer duren aangezien de noodzaak er nog niet echt is.
[ Voor 27% gewijzigd door Jay-B op 11-09-2020 00:40 ]
Gewoon uit nieuwsgierigheid welke internet snelheid heb je dan (als je eigenlijk geen internet heb).PASware schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:45:
Na jaren goede ervaringen met Ziggo te hebben, wordt ik nu kneitergestoord van ze:
Wat bedoel je daarmee. Hoe komt de kabel dan binnen een hoe zit dat verder aangesloten? Neem aan dat de groene kabel wel netjes op een doos zit aan gesloten en van daaruit nette splitter voor je internet en tv.Soundwork schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:07:
[...]
Die heb ik allemaal al vervangen. De TV heeft geen wandcontactdoos Radio+TV er meer tussen zitten.
Zal ook op de community nog even kijken, maar ik zie in de locked streams geen rare frequenties:stormfly schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:49:
[...]
Het komt voor dat ze na het onderhoud iets verkeerd aansluiten, heb dat eerder gelezen op Ziggos eigen community. Ik zou daar een topic openen, en vragen of ze het wijknet doorkijken in de tooling, en vooral vergelijken met je buren. Vaak zien ze dan op afstand al welke unit niet goed uit het onderhoud is teruggekomen.
Kan ook zijn dat je wijk is omgezet naar D3.1 waarbij hogere frequenties worden gebruikt waardoor je nu ergens een rotte kabel in de keten waarneemt. Wat eerder niet zichtbaar was door de lagere frequenties.
Wat zijn de locked frequenties?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/abr4fMM6yN4udnSVhV4bWc5p.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xhH1LiHYsf8h3iuiTboVJKcz.jpg?f=user_large)
Gisteravond via de chat nog contact gehad en toen kwam van Ziggo de suggestie dat het de aansluiting van de adapter in de UPS zou kunnen zijn. De aansluiting die al een paar jaar niet gewijzigd is. En het was toeval dat het nu na de werkzaamheden optrad. Ook al had ik tijden geen problemen...
De fabrieksreset heeft overigens niet geholpen, behalve dat ik nu hier en daar in de GUI andere tekstjes zie boven kolommen in de log en zo.
Dank!
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Ik haal op mijn 500/40 bij elke speedtest die ik doe up ook 40Mbit (of net een fractie hoger, dan kan het netwerk de snelheid niet snel genoeg knijpenSando schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:29:
Anyway, ik was benieuwd naar de ervaringen van mensen met een 500/40-verbinding, en dan vooral naar hun upload-snelheid. Wat is dit in de praktijk?
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Dit zijn wel de "hoge" D3.1 freqenties meen ik. Je SNR is wat lager, die zou volgens mij 40 moeten zijn.elsinga schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:36:
[...]
Zal ook op de community nog even kijken, maar ik zie in de locked streams geen rare frequenties:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gisteravond via de chat nog contact gehad en toen kwam van Ziggo de suggestie dat het de aansluiting van de adapter in de UPS zou kunnen zijn. De aansluiting die al een paar jaar niet gewijzigd is. En het was toeval dat het nu na de werkzaamheden optrad. Ook al had ik tijden geen problemen...
De fabrieksreset heeft overigens niet geholpen, behalve dat ik nu hier en daar in de GUI andere tekstjes zie boven kolommen in de log en zo.
Dank!
Onderstaand screenshot is uit mijn niet-D3.1 wijk. 45 dagen uptime, mooi laag aantal uncorrectables.
:fill(white):strip_exif()/f/image/vagcSC1QAo5GU2vfxqkq6z59.png?f=user_large)
[ Voor 12% gewijzigd door stormfly op 11-09-2020 08:50 ]
Nu je het zo zegt.... Voorheen inderdaad lagere frequenties. Maar nog steeds niet waarvan ik denk dat het van buitenaf veel storing kan opleveren (4G en zo). En voor hogere frequenties is een iets lagere SNR niet raar. Ik hou het in de gaten.
Na het aansluiten van de adapter op een andere uitgang van de UPS nog geen herstart gehad... Als dat zo blijft dan ben ik blij dat ik ongelijk krijg.
Na het aansluiten van de adapter op een andere uitgang van de UPS nog geen herstart gehad... Als dat zo blijft dan ben ik blij dat ik ongelijk krijg.
[ Voor 11% gewijzigd door elsinga op 11-09-2020 15:10 ]
Ziggo, als het werkt helemaal top maar soms...
Mijn schoonmoeder had een heel oud budget abonnement (25 mbit).
Upgraden dus. Ingelogd, gekozen voor Start XXL.
Wat de upgrade extra interessant maakte was de Wifi booster set die erbij zat. De boel besteld en krijg er ook netjes een bevestiging van:
:fill(white):strip_exif()/f/image/WGHWN4XvyEPEtygkZR5NsMc0.png?f=user_large)
Wat later krijg ik nog een mail waar oa dit in staat:
:fill(white):strip_exif()/f/image/cZthyVrP3cMJaHsOVQ042Llk.png?f=user_large)
Het zal wel goed zijn...dacht ik.
De wifi booster set komt dus niet binnen. Contact gehad met alle afdelingen van Ziggo, het lijkt wel of ze kastje->muur hebben uitgevonden zeg.
Maar goed, conclusie: U krijgt geen Wifi booster set omdat u al klant bent en de actie geldt alleen voor nieuwe klanten.
Die eerste mail is toch vrij duidelijk? In het besteloverzicht staat toch écht "Gratis 3 smart wifi boosters twv €149"
Iemand hier die dit bekend voorkomt?
Wat de upgrade extra interessant maakte was de Wifi booster set die erbij zat. De boel besteld en krijg er ook netjes een bevestiging van:
:fill(white):strip_exif()/f/image/WGHWN4XvyEPEtygkZR5NsMc0.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/cZthyVrP3cMJaHsOVQ042Llk.png?f=user_large)
De wifi booster set komt dus niet binnen. Contact gehad met alle afdelingen van Ziggo, het lijkt wel of ze kastje->muur hebben uitgevonden zeg.
Maar goed, conclusie: U krijgt geen Wifi booster set omdat u al klant bent en de actie geldt alleen voor nieuwe klanten.

Die eerste mail is toch vrij duidelijk? In het besteloverzicht staat toch écht "Gratis 3 smart wifi boosters twv €149"
Mijn advies: bellen met ‘opzeggingen’ dan komt het wel goed.duderuud schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:39:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
![]()
![]()
Edit: @duderuud Je hoeft niet te dreigen hoor, maar gewoon het probleem uitleggen. Als je als bestaande klant na je jaarcontract belt met opzeggingen, kun je zo een paar maanden korting krijgen. Dus moet een een gratis WiFi set ook wel kunnen.
[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 11-09-2020 18:07 ]
0 errors? Zo dat is wel echt heel strak, recent schreef iemand nog dat een monteur had gezegd "owh een fractie uncorrecables hoort gewoon".
Je zit ook heel dicht op de bron, je TX level is 39 dat is vrij laag. Of zit er een versterker voor?
Dat is bij mij 45,8, ik zit ook in een uiteinde van een wijk, er is achter mij niets meer qua huizen.
It was mestormfly schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:45:
[...]
0 errors? Zo dat is wel echt heel strak, recent schreef iemand nog dat een monteur had gezegd "owh een fractie uncorrecables hoort gewoon".
Je zit ook heel dicht op de bron, je TX level is 39 dat is vrij laag. Of zit er een versterker voor?
Dat is bij mij 45,8, ik zit ook in een uiteinde van een wijk, er is achter mij niets meer qua huizen.
Zolang je tevreden bent hoef je geen andere. De connectbox is nml zeer instabielManke schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:36:
Is het cisco modem met 2015 firmware nog gangbaar of is het beter om voor een nieuw modem te gaan?
Hoe bedoel je? Ziggo levert een modem en zorgt dat deze up2date is. Je kunt deze niet zelf omruilen.Manke schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:36:
Is het cisco modem met 2015 firmware nog gangbaar of is het beter om voor een nieuw modem te gaan?
Nee zelfs ruim 13,5 db gedempt door Ziggo. Signaal schreeuwt hier kneppelhard binnen. Vermoedelijk na vervangen wijkkast en ik de enige ben met een hagel nieuwe grond kabel.stormfly schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:45:
[...]
250mbit, al jaren lang. Nu op mijnziggo staat dat ik niks heb, terwijl het met oude modem dus nog wel werkt.Darkz0rs schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:11:
[...]
Gewoon uit nieuwsgierigheid welke internet snelheid heb je dan (als je eigenlijk geen internet heb).
Had ik maar geen nieuwe modem aangevraagd.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
Dat is alleen als er glasvezel aanwezig is, anders krijg je gewoon een dikke middelvinger.meesje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:43:
[...]
Mijn advies: bellen met ‘opzeggingen’ dan komt het wel goed.
Edit: @duderuud Je hoeft niet te dreigen hoor, maar gewoon het probleem uitleggen. Als je als bestaande klant na je jaarcontract belt met opzeggingen, kun je zo een paar maanden korting krijgen. Dus moet een een gratis WiFi set ook wel kunnen.
Je hebt er geen recht op. In de voorwaarden staat dat deze actie niet geldt voor bestaande internetklanten.duderuud schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:39:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
![]()
![]()
https://cdn.vodafoneziggo...aarden_Internet_en_TV.pdf
Heb je misschien de link nog die je had gebruikt? Staat daar niets beschreven? Ziggo checkt niet real-time of je ergens recht op hebt. Wel worden er cookies gebruikt waarin wordt opgeslagen welke antwoord je hebt gegeven op de vraag of je al internet hebt van Ziggo. Dit om de juiste prijzen te laten zien.
Velen denken door in-private te surfen en/of de cookies te verwijderen dan toch acties te bemachtigen maar in feite beïnvloed je alleen maar wat je op de site te zien krijgt en niet wat je daadwerkelijk krijgt.
Bij een bestelling krijg je vrijwel direct een bestelbevestiging. Hier staat letterlijk wat je besteld hebt en welke acties je dus hebt aangeklikt. Bij de verwerking van de order wordt gekeken of je voldoet aan de voorwaarden. Als dat niet zo is dan worden actiekortingen verwijderd. Dat is hier ook gebeurd vermoed ik.
[ Voor 9% gewijzigd door Jay-B op 12-09-2020 09:31 ]
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt:duderuud schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:39:
... knip ...
![]()
![]()
vanwege het thuiswerken mijn 50/5 alles in een willen upgraden naar start xxl, (ik zag een linkje op ziggo-gebruikers.nl). Ik heb toen gebeld met ziggo om te vragen of ik in aanmerking kwam voor die snelheid, dat werd bevestigd.
Ik zag een korting waardoor ik de eerste 3 maanden 39.95 zou moeten betalen, vanwege tegenstrijdige informatie een aantal keren teruggebeld, en daarbij steeds gevraagd en bevestigd gekregen dat ik die korting van de 3 maanden zou krijgen.
Echter bij het laatste gesprek bleek dat er geen korting mogelijk was (binnen het systeem, maar ik zou wel voor een aantal maanden movies en series xxl (dat we toch al hadden) gratis kunnen krijgen). Aanvankelijk versprak de medewerker zich en noemde 12 maanden, maar bij controle bleek dat 6 maanden te zijn. toch 71,70 euro korting, dus meer dan door de 3 maanden van 39,95 euro. Hierdoor ga ik eigenlijk pas na 10 maanden betalen voor mijn upgrade. (19,95 euro eenmalige kosten voor bezorgen van mediabox die ik niet ga gebruiken maar bewaren meegerekend)
mijn conclusie: ziggo: goed product, slechte administratie/communicatie, maar als je niet het onderste uit de kan wil prima mee te onderhandelen.
Dan is die wijkkast fout ingeregeld waarschijnlijk. Of je zit op de verkeerde klem van de multitap.Darkz0rs schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:32:
[...]
Nee zelfs ruim 13,5 db gedempt door Ziggo. Signaal schreeuwt hier kneppelhard binnen. Vermoedelijk na vervangen wijkkast en ik de enige ben met een hagel nieuwe grond kabel.
Je zou nooit zoveel binnen mogen krijgen.
Waar is de demping geparkeerd, bij jou in huis of in de eindversterker al?
Nee de wijkkast staat volgens script. Ik zit nu op de uiterste klem (zat ik niet maar maakt geen extreem verschil). Dus meeste demping. En de (extra) demping is in mijn huis geplaatst zodat als alles straks gefixt is extern. Dat ik alleen de dempers hoef te verwijderen. Maar de kans is zeer klein dat dit gaat gebeuren omdat alle andere woningen een prima binnen komst hebben. En feitelijk ben ik de enige met de hoge waardes. Maar ik ben ook de enige met een nieuwe grondkabel.Zorian schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:14:
[...]
Dan is die wijkkast fout ingeregeld waarschijnlijk. Of je zit op de verkeerde klem van de multitap.
Je zou nooit zoveel binnen mogen krijgen.
Waar is de demping geparkeerd, bij jou in huis of in de eindversterker al?
Toch bijzonder, dan zijn de kabels naar de andere huizen wel heel erg brak als het zo'n verschil oplevert. Dat, of verschillende soorten (C) kabels.Darkz0rs schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:34:
[...]
Nee de wijkkast staat volgens script. Ik zit nu op de uiterste klem (zat ik niet maar maakt geen extreem verschil). Dus meeste demping. En de (extra) demping is in mijn huis geplaatst zodat als alles straks gefixt is extern. Dat ik alleen de dempers hoef te verwijderen. Maar de kans is zeer klein dat dit gaat gebeuren omdat alle andere woningen een prima binnen komst hebben. En feitelijk ben ik de enige met de hoge waardes. Maar ik ben ook de enige met een nieuwe grondkabel.
Kan ook niet. De eindversterker staat ingeregeld volgens script uitgaande van goede C6/C9/C12 kabels.Zorian schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:02:
[...]
Toch bijzonder, dan zijn de kabels naar de andere huizen wel heel erg brak als het zo'n verschil oplevert. Dat, of verschillende soorten (C) kabels.
Stel er zou 1 goede kabel zijn en 11 slechte hebben er dus 11 man slecht signaal en 1 goed signaal. En niet 11 goed signaal en 1 veel te sterk signaal. Stel het verhaal klopt en er is 13,5dB gedempt binnen zou dit betekenen dat de (39-16=23) zwaarste klem 23dBmV ingestuurd hoort te worden op de multitap. (83dBuV). Dit is onmogelijk gezien deze waarde rond de 96dBuV hoort te liggen (36dBmV). Ergo: of de versterker is opengedraaid om te compenseren voor slechte huisaansluitkabels. Of de kabel van Darkz0rs zit op de lichtste tap niet de zwaarste (en krijgt dus het meeste signaal). Maar zo te horen komt er nog een vervolg dus dat is prima.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Ik heb een nieuwbouw huis gekocht en nu wilde ik vast de verhuizing regelen met ziggo.
Ik dacht er is vast wel een soort overbrugging zodat je alvast alles kan aansluiten en ook al WiFi hebt bij het klussen (4G bereik is een drama binnen dus VoWiFi is dan handig).
Toen vroeg ik stuur maar vast een aansluitpakket dan kan ik vast alles netjes aansluiten in het nieuwe huis.
(m'n huidige modem is toch aan vervanging toe de cisco 3925 heb ik nog in bridge natuurlijk
).
Maar helaas dat kan niet, pas als de verhuisdatum bekend is stuurt men het pakket pas op.
Nu heb ik van iemand als advies gekregen joh je moet gewoon op je nieuwe adres ziggo aanvragen (nieuw contract/klant) en dan alles installeren en dan zeg je later als je gaat verhuizen je huidige contract op.
Zit wel wat in natuurlijk zit er wel over te denken om dat te doen of heeft iemand anders een goed idee ?
Ik dacht er is vast wel een soort overbrugging zodat je alvast alles kan aansluiten en ook al WiFi hebt bij het klussen (4G bereik is een drama binnen dus VoWiFi is dan handig).
Toen vroeg ik stuur maar vast een aansluitpakket dan kan ik vast alles netjes aansluiten in het nieuwe huis.
(m'n huidige modem is toch aan vervanging toe de cisco 3925 heb ik nog in bridge natuurlijk
Maar helaas dat kan niet, pas als de verhuisdatum bekend is stuurt men het pakket pas op.
Nu heb ik van iemand als advies gekregen joh je moet gewoon op je nieuwe adres ziggo aanvragen (nieuw contract/klant) en dan alles installeren en dan zeg je later als je gaat verhuizen je huidige contract op.
Zit wel wat in natuurlijk zit er wel over te denken om dat te doen of heeft iemand anders een goed idee ?
Dat is het beste idee voor altijd online behoeftes. Wat wel nadelig kan uitpakken is het opzeggen van een oud abonnement. Bijvoorbeeld met oude ziggo smartcards die je 2e per maand zouden gaan kosten in je nieuwe huis etc etc.ComTech schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:17:
Ik heb een nieuwbouw huis gekocht en nu wilde ik vast de verhuizing regelen met ziggo.
(m'n huidige modem is toch aan vervanging toe de cisco 3925 heb ik nog in bridge natuurlijk).
Het abonnee overname punt is 1 aansluitpunt (F-schroefconnector) waar radio en TV gecombineerd op zitten. De coaxkabel vanaf dit punt gaat nu rechtstreeks de TV in dus niet meer met een scheidingsdoos ertussen die radio en TV signalen splitst. Analoge radio wordt niet meer gebruikt door mijn ouders dus waarom die "extra hop" laten zitten wat toch alleen maar de kans op storingen vergroot?jongetje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:13:
[...]
Wat bedoel je daarmee. Hoe komt de kabel dan binnen een hoe zit dat verder aangesloten? Neem aan dat de groene kabel wel netjes op een doos zit aan gesloten en van daaruit nette splitter voor je internet en tv.
Dit kan prima, maar je bent dan wel (mocht je ze in ex-Ziggo gebied hebben) al je gekoppelde smartcards kwijt. Die krijg je op je nieuwe contract niet meer geactiveerd.[b]ComTech in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
Door deze reactie ben ik weer aan het kijken naar mijn installatie.Soundwork schreef op zondag 13 september 2020 @ 23:10:
[...]
Het abonnee overname punt is 1 aansluitpunt (F-schroefconnector) waar radio en TV gecombineerd op zitten. De coaxkabel vanaf dit punt gaat nu rechtstreeks de TV in dus niet meer met een scheidingsdoos ertussen die radio en TV signalen splitst. Analoge radio wordt niet meer gebruikt door mijn ouders dus waarom die "extra hop" laten zitten wat toch alleen maar de kans op storingen vergroot?
Situatie bij mij is nu zo dat de aansluiting in de meterkast binnen komt.
Vandaar loopt de kabel naar de woonkamer waar (naar mijn vermoede) een einddoos zit.
Welke het signaal splitst in tv en radio.
We hebben soms storing op de tv dus moet mijn installatie weer eens doornemen.
Maar nu nog een manier vinden om de tv rechtstreeks aan te sluiten
Ik denk zelf aan het idee om de einddoos te verwijderen dan een koka 9ts of 799 te trekken vanuit de meterkast naar de tv en daar hirschmann connectoren op te zetten zodat deze direct de tv in gaat.
Hopelijk zo minder storing
Het is niet veel storing, maar het is er wel
2250 WP Zuid PVoutput
Well, Het TV Standard pakket is, incl. de benodigde Kabel TV nog duurder dan het TV Start pakket op hun site zelf.remco_k schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:21:
[...]
Nee, dat is een ander pakket. Waar ik het over heb is een niet meer bestaand pakket (en is dus niet op de website terug te vinden, denk ik). Ik heb alle zenders in HD en SD.
Kijk gewoon even in je factuur hoe je huidige TV pakket heet en wat die kost. Als dat TV standaard is, voor 19,95, dan heb je net als ik de mazzel dat je dat dus kunt behouden en dus kan je spreken van een korting t.o.v. dat andere duurdere pakket van 27 euro.

:strip_exif()/f/image/rGC60b0D4pDtACedAY4S8GhU.jpg?f=fotoalbum_medium)
*Die prijs onderaan klopt niet overigens, op de factuur is het ~€5 goedkoper i.v.m.eigen opneembox (hebben geen Horizon/Next box)
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Dat ziet er nou niet echt uit alsof het klopt. Heb je al eens contact opgenomen?
Wat klopt er niet...als ik het zelf samenstel kom je op het zelfde uit.Jay-B schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:05:
Dat ziet er nou niet echt uit alsof het klopt. Heb je al eens contact opgenomen?
1. Het feit dat de prijs niet overeenkomt met wat hij betaalt.
2. Als je een pakket hebt dan staan de prijzen nooit los genoemd.
2. Als je een pakket hebt dan staan de prijzen nooit los genoemd.
Ik heb nu een Ziggo alles in 1 abbo met een Next Mediabox. Ik stap binnenkort over naar glasvezel internet only. Nu wil ik wel bij Ziggo blijven voor digitale TV, maar dan wel met die Next mediabox. Zijn er hier mensen die dit ook gedaan hebben?
Ik lees namelijk dat die Nextbox persee internet van Ziggo nodig heeft (volgens Ziggo) en dat het dus niet mogelijk zou zijn. Ik vraag me dus af of dit klopt.
Ik lees namelijk dat die Nextbox persee internet van Ziggo nodig heeft (volgens Ziggo) en dat het dus niet mogelijk zou zijn. Ik vraag me dus af of dit klopt.
Arriving Somewhere but not here....
Jeps dat kan alleen als setje, internet + NEXT. Niemand kende de reden totdat 1 tweaker melde dat hij zijn NEXT alleen kon activeren over een Ziggo internet lijn.Joop_Klepzeiker schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:44:
Ik heb nu een Ziggo alles in 1 abbo met een Next Mediabox. Ik stap binnenkort over naar glasvezel internet only. Nu wil ik wel bij Ziggo blijven voor digitale TV, maar dan wel met die Next mediabox. Zijn er hier mensen die dit ook gedaan hebben?
Los van de box techniek, is het niet mogelijk om de NEXT aan te bieden in de systemen als je het internet abonnement weglaat.
[ Voor 14% gewijzigd door stormfly op 14-09-2020 22:29 ]
Een wilde gok ze nemen alles voor je op met de next net zoals bij kpn en kan je via de cloud kijken, omdat de next is geprogrammeerd op het Ziggo netwerk kan je volgens mij alleen vanaf een Ziggo ip de next gebruiken (even een wilde gok) voor tv kijken zelf zal het niet veel uitmaken.stormfly schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:28:
[...]
Jeps dat kan alleen als setje, internet + NEXT. Niemand kende de reden totdat 1 tweaker melde dat hij zijn NEXT alleen kon activeren over een Ziggo internet lijn.
Los van de box techniek, is het niet mogelijk om de NEXT aan te bieden in de systemen als je het internet abonnement weglaat.
Even uit nieuwsgierigheid over welke regio hebben we het ivm glas ? Ok even zwaar OT
2250 WP Zuid PVoutput
Regio noordlimburg.MdO82 schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:53:
[...]
Even uit nieuwsgierigheid over welke regio hebben we het ivm glas ? Ok even zwaar OT
De NEXT doet het hier ook prima over KPN DSLMdO82 schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:53:
[...]
Een wilde gok ze nemen alles voor je op met de next net zoals bij kpn en kan je via de cloud kijken, omdat de next is geprogrammeerd op het Ziggo netwerk kan je volgens mij alleen vanaf een Ziggo ip de next gebruiken (even een wilde gok) voor tv kijken zelf zal het niet veel uitmaken.

Waar in Noord-Limburg? Mook, Gennep en Bergen krijgen glas namelijk.
Dan heb ik niks gezegdstormfly schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 07:12:
[...]
De NEXT doet het hier ook prima over KPN DSL, ik heb ook Ziggo. Het zit hem dan denk ik echt in de activatie.

2250 WP Zuid PVoutput
Gem. Bergendaanb14 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:24:
[...]
Waar in Noord-Limburg? Mook, Gennep en Bergen krijgen glas namelijk.
Dankje, dit is precies wat ik wilde horen.stormfly schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 07:12:
[...]
De NEXT doet het hier ook prima over KPN DSL, ik heb ook Ziggo. Het zit hem dan denk ik echt in de activatie.
Bij mij is de NEXT box dus ook al lang geactiveerd en kan ik 'm mooi meenemen naar TV Only van Ziggo.
Nu maar hopen dat Ziggo wil meewerken.....
(Zo niet, dan zoeken ze het maar uit, ga ik over naar NL Ziet en helemaal weg bij Ziggo!)
Nee dat kan niet. De Next komt alleen voor in pakketten met Internet. Wat je wilt gaat dus niet.Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:57:
[...]
Bij mij is de NEXT box dus ook al lang geactiveerd en kan ik 'm mooi meenemen naar TV Only van Ziggo.
En als je naar TV Only gaat dan kan je net zo goed de Ziggo GO applicatie gebruiken. Dan heb je geen extra apparaat nodig.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Dit is niet helemaal waar, want als ik via een chromecast wil kijken, kan dat alleen bij live tv, niet bij TV & replay. Als dat laatste ook nog kon, dan heb ik idd voldoende aan de App.The Zep Man schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:12:
En als je naar TV Only gaat dan kan je net zo goed de Ziggo GO applicatie gebruiken. Dan heb je geen extra apparaat nodig.
Het is een raadsel voor mij waarom dit geblokkeerd is; ik kan prima TV&Replay op m'n gsm of ipad kijken, maar casten naar een TV mag niet!
Hele grote kans dat dit te maken heeft met rechten vanuit de zenders. Deze beginnen steeds meer de teugels aan te trekken ten opzichte van de providers.Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:58:
[...]
Dit is niet helemaal waar, want als ik via een chromecast wil kijken, kan dat alleen bij live tv, niet bij TV & replay. Als dat laatste ook nog kon, dan heb ik idd voldoende aan de App.
Het is een raadsel voor mij waarom dit geblokkeerd is; ik kan prima TV&Replay op m'n gsm of ipad kijken, maar casten naar een TV mag niet!
Heb een Amazon Fire tv Stick, daar kan ik dus wel ook mee terugkijken of kijken vanaf begin etc.Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:58:
[...]
Dit is niet helemaal waar, want als ik via een chromecast wil kijken, kan dat alleen bij live tv, niet bij TV & replay. Als dat laatste ook nog kon, dan heb ik idd voldoende aan de App.
Klinkt interessantMartinusz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:04:
[...]
Heb een Amazon Fire tv Stick, daar kan ik dus wel ook mee terugkijken of kijken vanaf begin etc.
Maar er komt ook een nieuwe chromecast binnenkort met Android TV en remote control.
Zal reviews van deze beide opties gaan volgen en als deze dus wel TV&Replay ondersteunen, dan is dat voor mij een goed alternatief voor de Nextbox.
Heeft te maken met rechten en dus geld.Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:58:
[...]
De Amazon Firestick (25 euro op dit moment) heeft ook een remote control, sterker nog je hebt heel je telefoon niet nodig, aangezien alles op de firestick zelf staatJoop_Klepzeiker schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:12:
[...]
Klinkt interessant![]()
Maar er komt ook een nieuwe chromecast binnenkort met Android TV en remote control.![]()
Zal reviews van deze beide opties gaan volgen en als deze dus wel TV&Replay ondersteunen, dan is dat voor mij een goed alternatief voor de Nextbox.
Net nog even gecheckt, maar je kunt dus alle functies van de Ziggo go App gebruiken, tv gids, terugkijken, kijken vanaf begin
[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 15-09-2020 12:44 ]
Tijdens de verbouwing hier via de Shield de Ziggo Go app gebruikt. En moet zeggen dat die prima werkte.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Als je de optie "opnemen" kunt missen (bij gebrek aan een Next), dan is de Apple/Android TV app een aardig alternatief. Beeldkwaliteit is minder maar prima te doen.Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:12:
[...]
Klinkt interessant![]()
Maar er komt ook een nieuwe chromecast binnenkort met Android TV en remote control.![]()
Op een niet Ziggo netwerk moet je nog steeds gebruik maken van de mobiele ZiggoGo app, daar wel even rekening mee houden, mocht je "buiten de deur" gebruik willen maken van het Ziggo aanbod.
Testing, one, two ...
Wat bedoel je hier precies mee?hardware-lover schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:46:
[...]
Op een niet Ziggo netwerk moet je nog steeds gebruik maken van de mobiele ZiggoGo app, daar wel even rekening mee houden, mocht je buiten de deur gebruik willen maken van het Ziggo aanbod.
Ik heb straks dus een niet-Ziggo netwerk (want glasvezel).
Dus dan kun je NIET met de Ziggo App via Android TV op een Chromecast / NVidia Shield / Amazon Firestick werken?

Klopt. Je krijgt dan de melding dat je op een niet Ziggo netwerk zit, en dus geen beeld.Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:55:
[...]
Wat bedoel je hier precies mee?
Ik heb straks dus een niet-Ziggo netwerk (want glasvezel).
Dus dan kun je NIET met de Ziggo App via Android TV op een Chromecast / NVidia Shield / Amazon Firestick werken?
Edit: de app is ook bedoeld als alternatief voor een 2e Next/Media box, daarom is deze beperking aangebracht.
[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 15-09-2020 14:03 ]
Testing, one, two ...
Toevallig meer mensen de laatste weken dagelijks uitval van de connectbox ?
Ik heb de laatste tijd 1 a 2 keer per dag dat het internet weg valt en ik hem dien te resetten.
Heb hem in Bridge staan naar me AC66. Dacht in de eerste instantie dat het hier aan lag maar na het resetten van de router blijf ik geen internet krijgen. Dit werkt pas echt na het restten van de connectbox.
Toch even een andere firmware geïnstalleerd (ipv de standaard firmware) Merlin, maar dit bood geen oplossing.
Gezien de modem in bridge staat kan ik er zelf niet meer bij. Is het handig om ziggo zelf de logs te laten doorlopen of komt het de laatste tijd bij meerdere mensen voor?
Ik heb de laatste tijd 1 a 2 keer per dag dat het internet weg valt en ik hem dien te resetten.
Heb hem in Bridge staan naar me AC66. Dacht in de eerste instantie dat het hier aan lag maar na het resetten van de router blijf ik geen internet krijgen. Dit werkt pas echt na het restten van de connectbox.
Toch even een andere firmware geïnstalleerd (ipv de standaard firmware) Merlin, maar dit bood geen oplossing.
Gezien de modem in bridge staat kan ik er zelf niet meer bij. Is het handig om ziggo zelf de logs te laten doorlopen of komt het de laatste tijd bij meerdere mensen voor?
29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."
Ip adres van de CB in bridge is 192.168.100.1xavento schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:01:
Maar ik herken je probleem wel, m'n CB herstart laatste tijd ook om de paar dagen en veel T3 errors terwijl er niks veranderd is en de waardes nog steeds goed.
oh thanks dat wist ik niet!
Zal vanavond als ik thuis ben is even kijken of ik de logs kan doorlopen.
Zal vanavond als ik thuis ben is even kijken of ik de logs kan doorlopen.
29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."
Ik heb ook een ASUS Router (gehad, nu een Fritzbox) en ook dezelfde problemen ondervonden met bridge mode van de CB. Dit lag dus aan de ASUS!xavento schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:01:
Uiteindelijk ben ik gestopt met die bridge mode en heb nu een router achter router config waarin de wifi van de CB is uitgezet, de eigen router een fixed IP krijgt van de CB en ook een andere IP range heeft dan de CB.
Probleem opgelost, nooit meer last van gehad.
Heb dus nu een Fritzbox , maar gebruik nog steeds deze setup.
Dat slaat toch nergens op.hardware-lover schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:58:
[...]
Klopt. Je krijgt dan de melding dat je op een niet Ziggo netwerk zit, en dus geen beeld.
Edit: de app is ook bedoeld als alternatief voor een 2e Next/Media box, daarom is deze beperking aangebracht.
Ik heb toch TV van Ziggo en ik betaal ervoor!!!!! Dan moet die App gewoon werken.

(Begin steeds meer voor NLZiet te voelen.....

NLZiet is voor jou de beste keuze, provider onafhankelijk platform. En volgens mij een hogere stream kwaliteit, Ziggo GO TV app is 720.Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:44:
[...]
Dat slaat toch nergens op.![]()
Ik heb toch TV van Ziggo en ik betaal ervoor!!!!! Dan moet die App gewoon werken.![]()
(Begin steeds meer voor NLZiet te voelen.....)
Geldt dat dan alleen voor apps op sticks en tv boxen e.d.?hardware-lover schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:58:
[...]
Klopt. Je krijgt dan de melding dat je op een niet Ziggo netwerk zit, en dus geen beeld.
Want de ziggo go app op je mobiel doet het wel ongeacht welke internetverbinding je op zit? (of op 4G bijvoorbeeld)
Klopt, NLZiet heeft tegenwoordig een aardige kwaliteit. Voor Ziggo basis TV een meer dan prima alternatief.stormfly schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:17:
[...]
NLZiet is voor jou de beste keuze, provider onafhankelijk platform. En volgens mij een hogere stream kwaliteit, Ziggo GO TV app is 720.
@Joop_Klepzeiker, de mobiele ZiggoGo app is er voor jou als je perse TV van Ziggo zou willen behouden en het buiten een Ziggo netwerk zou willen bekijken, maar voor enkel basis TV zou het niet logisch zijn om daardoor een abonnement in stand te houden (gezien de kosten hiervoor). NLZiet is er ook als app voor de eerder aangehaalde streaming apparaten.
Testing, one, two ...
Inderdaad. Dit kun je ook bij Ziggo zelf terugvinden als info.Martinusz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:28:
[...]
Geldt dat dan alleen voor apps op sticks en tv boxen e.d.?
Want de ziggo go app op je mobiel doet het wel ongeacht welke internetverbinding je op zit? (of op 4G bijvoorbeeld)
Testing, one, two ...
Ah jep gevonden:hardware-lover schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:30:
[...]
Inderdaad. Dit kun je ook bij Ziggo zelf terugvinden als info.
Ziggo GO op je tweede tv werkt alleen met je internetverbinding van Ziggo
Bij veelgestelde vragen ook wel interessant:
Waarom kan ik mijn Apple TV, Android TV of Amazon Fire Stick ontvanger niet meenemen buitenshuis en op vakantie in de EU?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.
Wat overigens het verschil is met een NLziet app op een Apple TV of Android TV durf ik niet te zeggen. Dat mogen de juristen onder ons wel toelichten.
Langleve VPNmeesje schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:44:
[...]
Bij veelgestelde vragen ook wel interessant:
Waarom kan ik mijn Apple TV, Android TV of Amazon Fire Stick ontvanger niet meenemen buitenshuis en op vakantie in de EU?
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.
Wat overigens het verschil is met een NLziet app op een Apple TV of Android TV durf ik niet te zeggen. Dat mogen de juristen onder ons wel toelichten.Of gaat het puur om 'zoals afgesproken met contentpartijen'?
Ik heb dat ook, sinds de werkzaamheden waarbij de downstream kanalen van 200/300 MHz naar 600/700MHz zijn gegaan. Vrijdag komt de monteur...ArcticWolf schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:13:
[...]
Maar ik herken je probleem wel, m'n CB herstart laatste tijd ook om de paar dagen en veel T3 errors terwijl er niks veranderd is en de waardes nog steeds goed.
Gegroet allen,
Omdat ik sinds kort de 20ste eeuw betreed dankzij het plaatsen van een CV + radiatoren moet ik wat gaan schuiven met m'n netwerkapparatuur.
Nu heb ik het idee om het Ziggo modem, dat nu netjes bij de aansluiting staat, aan de andere kant van de woonkamer te installeren. Hier gaat 't over ongeveer 5 meter, maximaal 7 met de nodige speling.
Nu ben ik alleen niet meer zeker hoe die verrekte kabel heet
Ik vermoed dat het 'F-connector' is, zoals onderaan vertoond:
:strip_exif()/f/image/WgreTIHjnprQJRS4wj3ujHlw.png?f=user_large)
Nu alleen mijn vraag.. waar zijn deze kabels een beetje voor een normale prijs te krijgen? Of hebben jullie tips?
Omdat ik sinds kort de 20ste eeuw betreed dankzij het plaatsen van een CV + radiatoren moet ik wat gaan schuiven met m'n netwerkapparatuur.
Nu heb ik het idee om het Ziggo modem, dat nu netjes bij de aansluiting staat, aan de andere kant van de woonkamer te installeren. Hier gaat 't over ongeveer 5 meter, maximaal 7 met de nodige speling.
Nu ben ik alleen niet meer zeker hoe die verrekte kabel heet

Ik vermoed dat het 'F-connector' is, zoals onderaan vertoond:
:strip_exif()/f/image/WgreTIHjnprQJRS4wj3ujHlw.png?f=user_large)
Nu alleen mijn vraag.. waar zijn deze kabels een beetje voor een normale prijs te krijgen? Of hebben jullie tips?
[ Voor 4% gewijzigd door RavonsDaro op 16-09-2020 20:03 ]
Wat op jouw foto staat is gewoon een coax connector. Overal te koop in elke gewenste lengte. Zou alleen niet kiezen voor zo’n kabeltje van 5 euro bij de bouwmarkt.
Een F connector heeft schroefdraad om hem vast te zetten.
Een F connector heeft schroefdraad om hem vast te zetten.
[ Voor 36% gewijzigd door remmuz op 16-09-2020 20:28 ]
@RavonsDaro Dat is inderdaad f-connector. Je zou kunnen zoeken naar een Hirschmann F-FKAB5, die is beschikbaar in 1,5, 3 en 10 meter. Ziggo geeft geen ondersteuning als je een langere kabel gebruikt dan die ze zelf leveren, maar meestal werkt het zonder problemen.
@remmuz Goed kijken, je ziet in het midden de naakte binnengeleider van de coaxkabel. Dit zijn opdruk-f-connectors.
@remmuz Goed kijken, je ziet in het midden de naakte binnengeleider van de coaxkabel. Dit zijn opdruk-f-connectors.
[ Voor 18% gewijzigd door hcQd op 16-09-2020 20:29 ]
Ik kijk goed, en ik zie een standaard coax connector.
Die pen in het midden is een metalen pin.
Een f connector heeft schroefdraad.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ci1BGMX12vyrTNAraFgxUkFe.jpg?f=user_large)
Je kan ze hier kopen https://www.kabelshop.nl/...iggo-geschikt-p10038.html
Wat @Verrio zegt dat kan inderdaad ook.
Wat @Verrio zegt dat kan inderdaad ook.
[ Voor 21% gewijzigd door Pierre op 16-09-2020 21:03 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ziggo heeft zijn eigen webshop met goede en goedkope kabels
https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur
Helaas hebben die beste lui daar alleen de 'verkeerde' aansluiting aan de andere kant. Ik moet juist een kabel hebben met een F-connector die je op 't modem kan vastdraaien en de andere kant is gewoon 'ordinair' Coax.Verrio schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:00:
Ziggo heeft zijn eigen webshop met goede en goedkope kabels
Beter kijken, dit is duidelijk een f-connector. Al jaren wordt er een opdruk systeem gebruikt waarbij er om het schroefdraad geklemd wordt. Een f-connector heeft niet meer per definitie schroefdraad anno 2020;..remmuz schreef op woensdag 16 september 2020 @ 20:35:
Ik kijk goed, en ik zie een standaard coax connector.
[Afbeelding]
ik heb een maand geleden bij de Gamma een q-link coax adaptor F-connector male/ female gevonden kan ze niet op de website vinden maar wel in de winkel (orange zwart doosje)RavonsDaro schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:13:
[...]
Helaas hebben die beste lui daar alleen de 'verkeerde' aansluiting aan de andere kant. Ik moet juist een kabel hebben met een F-connector die je op 't modem kan vastdraaien en de andere kant is gewoon 'ordinair' Coax.
https://www.gamma.nl/asso...con-binnendraad/p/B547022
[ Voor 8% gewijzigd door Verrio op 16-09-2020 21:26 ]
Same here, monteur voor de 2e keer hier geweest. Nog steeds hetzelfde... is nu sinds een week of 4.ArcticWolf schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:13:
[...]
Ip adres van de CB in bridge is 192.168.100.1
Trouwens, tweede monteur deed op eigen initiatief zonder aankondiging mijn ssids aanpassen. Op de vraag waarom, kom hij geen antwoord geven? Meer dan dat kon hij niet doen. Waardeloos... is het normaal dat monteurs vanuit hun busje inloggen bij mensen thuis? Privacy inbraak en persoonsgegevens toegankelijk. Ik werd er verre vrolijk van.
3 keer proberen en anders naar kpn, jammer. Heeft een lange periode foutloos gewerkt.
[ Voor 33% gewijzigd door synx6 op 16-09-2020 21:36 ]
Dus om even kort te sluiten voordat ik geld ga uitgeven voor noppes:
https://www.allekabels.nl...48/f-connector-kabel.html
Bovenstaande inclusief onderstaand zou voldoende moeten zijn?
https://www.allekabels.nl...onnector-verloopstuk.html
Die past zeker. Waarschijnlijk niet door Ziggo gecertificeerd dus als je problemen hebt zal Ziggo de kabel de schuld geven. Bewaar dus de oude kabel zodat je zo nodig even de router weer daaraan kunt aansluiten om problemen met de kabel uit te sluiten.
(Voor de zekerheid: kijk even bij het aansluitpunt in de muur. Als je een oud aansluitpunt hebt kan het zijn dat de kabel aan die kant wél coax is.)
(Voor de zekerheid: kijk even bij het aansluitpunt in de muur. Als je een oud aansluitpunt hebt kan het zijn dat de kabel aan die kant wél coax is.)
Een kabel met enkelvoudige afscherming is niet echt aan te raden. Dit is precies waarom Ziggo dit soort dingen niet wil ondersteunen. Deze is een stuk beter.RavonsDaro schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:39:
Dus om even kort te sluiten voordat ik geld ga uitgeven voor noppes:
Zouden die kabels ook 5g proof zijn, ik haal het maar even aan voor als 5g in je buurt is, kan je de heleboel wéér vervangen straks.
Is ziggo al aan het certificeren of zal het 4g proof cert die je nu hebt op die kabels al voldoende zijn?
Is ziggo al aan het certificeren of zal het 4g proof cert die je nu hebt op die kabels al voldoende zijn?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Gelukkig heb ik inmiddels toch maar even de meetrol nogmaals erbij gehaald en ontdekt dat 7,5 meter, laat staan 10 veel te veel is.
Met een 3 meter kom ik te kort dus 5 metertjes is genoeg.
Dan maar https://www.kabelshop.nl/...RLA21-5-i8093-t19313.html deze aanschaffen. ;-)
Thanks iedereen!

Dan maar https://www.kabelshop.nl/...RLA21-5-i8093-t19313.html deze aanschaffen. ;-)
Thanks iedereen!
De kans dat je nu al 5G in je omgeving hebt is groot. 5G gebruikt (nu nog) dezelfde frequenties als bestaande mobiele netwerken, dus 0 impact? Met 26GHz wordt het mogelijk anders.Mel33 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 02:00:
Zouden die kabels ook 5g proof zijn, ik haal het maar even aan voor als 5g in je buurt is, kan je de heleboel wéér vervangen straks.
Precies dat en daarbij zul je binnenshuis (zeker bij goed geïsoleerde woningen) weinig last hebben van 26Ghz want dat bereik en de penetratie daarvan is erg laag. Dat zeggende gaan de frequenties volgens mij lang niet zo hoog op de kabel. Als ik zo snel wat specs over docsis 3.1 (en mogelijk 4) doorlees van is 3Ghz wel zo'n beetje de max.Gadget Freak schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:29:
[...]
De kans dat je nu al 5G in je omgeving hebt is groot. 5G gebruikt (nu nog) dezelfde frequenties als bestaande mobiele netwerken, dus 0 impact? Met 26GHz wordt het mogelijk anders.
[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 17-09-2020 08:45 ]
Gerelateerd aan de vraag van @RavonsDaro, heb ik ook nog een vraag over het 'verplaatsen' van de AOP. In een huis van een kennis zit de AOP op een onhandige plaats waar het plaatsen van het modem ook niet mogelijk is (geen elektra, 0.0 wifi bereik, onhandig voor netwerkkabels, etc).
Daarom willen we met een hoge kwaliteit coax kabel (Hirschmann) de aansluiting 'verlengen'. Dat wil zeggen, de kabel gewoon in het AOP pluggen en dan een paar meter verderop het modem plaatsen. We willen dus expliciet niet aan de groene kabel komen. Het liefste plaatsten we een 2e contactdoos op de plek waar het modem komt, zodat de verlengkabel ook nooit meer aangeraakt hoeft te worden (en er later flexibiliteit blijft over wat waar aangesloten wordt).
Zou een AOP doos zoals een Hirschmann AOP VZ1 hiervoor geschikt zijn, of gaat het dan mis in verband met eindweerstanden e.d?
Daarom willen we met een hoge kwaliteit coax kabel (Hirschmann) de aansluiting 'verlengen'. Dat wil zeggen, de kabel gewoon in het AOP pluggen en dan een paar meter verderop het modem plaatsen. We willen dus expliciet niet aan de groene kabel komen. Het liefste plaatsten we een 2e contactdoos op de plek waar het modem komt, zodat de verlengkabel ook nooit meer aangeraakt hoeft te worden (en er later flexibiliteit blijft over wat waar aangesloten wordt).
Zou een AOP doos zoals een Hirschmann AOP VZ1 hiervoor geschikt zijn, of gaat het dan mis in verband met eindweerstanden e.d?
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
@ShadowLord Ik zou een goede langere kabel nemen. Dat werkt wel (alleen wel op eigen risico, met storingen zal Ziggo vragen hem bij het AOP te zetten). Persoonlijk zou ik er dan geen extra doos tussen zetten. Dat zorgt namelijk voor extra demping.
Dat is de verkeerde.RavonsDaro schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:03:
Gelukkig heb ik inmiddels toch maar even de meetrol nogmaals erbij gehaald en ontdekt dat 7,5 meter, laat staan 10 veel te veel is.![]()
!
Het zou helpen als de juiste benamingen werden toegepast. "Coax" is een algemene benaming voor een type kabel en de bijbehorende connectoren met een centrale binnengeleider met een cylindrische mantel. Er zijn in deze context twee soorten connectoren in gebruik: F connector en IEC connector. Wat op het AOP zit is een IEC connector. Wat op het modem zit is een F connector. Maar het is dus allebei coax. Dus de één "coax" noemen en de ander "F" is verwarrend.
Ook verwarrend is is dat F connectoren vroeger altijd schroef connectors waren, maar dat er tegenwoordig F connectors zijn die niet geschroefd, maar opgeschoven worden. Voor F connectors wordt er bijna altijd een mannetje aan de kabel gezet. IEC connectors zijn er zowel in man als vrouw aan de kabel.
Er (door Technetix?) een kleurcode bedacht. Rood is "F". Blauw is IEC man en groen is IEC vrouw.
De kabel die in de link getoond wordt heeft kleurcode blauw/groen. Dat is een kabel om je TV op het AOP aan te sluiten. Om het modem op het AOP aan te sluiten heb je een kabel nodig met aan de andere kant een F connector. Code groen/rood dus.
Ze bestaan, ik heb er hier een van 1,5 meter in de kast zitten. Door een Ziggo monteur er in geprikt. Ik weet niet of ze ook in ander lengtes bestaan...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic