• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:46
RavonsDaro schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:03:
Gelukkig heb ik inmiddels toch maar even de meetrol nogmaals erbij gehaald en ontdekt dat 7,5 meter, laat staan 10 veel te veel is. :/

Met een 3 meter kom ik te kort dus 5 metertjes is genoeg.

Dan maar https://www.kabelshop.nl/...RLA21-5-i8093-t19313.html deze aanschaffen. ;-)

Thanks iedereen!
KabelNL heeft ook altijd wel veel geschikte kabels. Deze is wat je zoekt volgens mij: https://www.kabelnl.nl/Aa...erker-ontvanger-Ziggo-10m

Deze is er ook nog in 1,5/3/5/15/25M verkrijgbaar.
SirMemeAlot schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:21:
[...]

KabelNL heeft ook altijd wel veel geschikte kabels. Deze is wat je zoekt volgens mij: https://www.kabelnl.nl/Aa...erker-ontvanger-Ziggo-10m

Deze is er ook nog in 1,5/3/5/15/25M verkrijgbaar.
Dat is een kabel met F connector en IEC male connector. Wat hij moet hebben is een kabel met F connector en IEC female connector.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:11
Deze aansluitkabel van 1,5 meter van Hirschmann heeft een IEC female en een F male:
https://www.klusspullen.n...emale-en-f-male-1-5-meter

Het is gewoon een Koka 9 Eca met twee stekkers erop. Je zou dus gewoon een stuk Koka 9 Eca kunnen kopen en een F-male en een IEC-female connector Quick Fix van Hirschmann kunnen kopen en die erop maken. Hirschmann heeft ook een fijne coaxstripper.

Hier is ie kant-en-klaar in 10 meter:
https://www.klusspullen.n...f-connector-male-10-meter

[ Voor 43% gewijzigd door daanb14 op 17-09-2020 11:56 ]

• SirMemeAlot
  • Laatst online: 15:46
Roetzen schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:44:
[...]

Dat is een kabel met F connector en IEC male connector. Wat hij moet hebben is een kabel met F connector en IEC female connector.
Koop je er een connector bij: https://www.kabelnl.nl/co...female-Hirschmann-KOKWI-5

Ben je ook klaar toch?

Edit: Zie dat Daanb14 al een kabel heeft gevonden die direct goed is, nog makkelijker :+

[ Voor 10% gewijzigd door SirMemeAlot op 17-09-2020 12:07 ]

• daanb14
SirMemeAlot schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:06:
[...]

Koop je er een connector bij: https://www.kabelnl.nl/co...female-Hirschmann-KOKWI-5

Ben je ook klaar toch?

Edit: Zie dat Daanb14 al een kabel heeft gevonden die direct goed is, nog makkelijker :+
Ik zie net nog dat kabelnl.nl de juiste kabel heeft als er nog een stukje naar beneden wordt gescrolld |:( :
https://www.kabelnl.nl/Aa...ing-naar-modem-Ziggo-7.5m
Ja, kan je doen. Maar het is een karweitje dat nogal nauw steekt en wie daar geen ervaring mee heeft kan beter een kant en klare kabel kopen. Een klein foutje en je hebt zo weer een "lek".
Niet alleen makkelijker, ook minder riskant voor wie er geen ervaring mee heeft.

daanb14 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:37:
[...]

Ik zie net nog dat kabelnl.nl de juiste kabel heeft als er nog een stukje naar beneden wordt gescrolld |:( :
https://www.kabelnl.nl/Aa...ing-naar-modem-Ziggo-7.5m
Ja, dat is hem, :)

Op dit moment heb ik als modem/router een Ziggo Connectbox in de meterkast. Wat is de reden dat je bij de WiFi beveiliging niet WPA2-AES beschikbaar. Het huidige WPA2-TKIP wordt door Apple (in iOS14) gezien als niet veilig.

Behalve een eigen router, is hiervoor een oplossing? Is er wellicht al een nieuwer modem beschikbaar?

Laat maar, bij de andere optie geeft het i symbool aan dat het de AES versie is.

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 17-09-2020 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:03
Klopt het dat Full Dual Stack icm bridge en eigen router niet mogelijk is?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!
c-nan schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:27:
Klopt het dat Full Dual Stack icm bridge en eigen router niet mogelijk is?
Puur technisch is het mogelijk. Maar Ziggo biedt het niet aan. Als het modem in bridge gezet wordt, is het IPv4 only. Dus in de context van deze thread klopt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:03
Roetzen schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:49:
[...]

Puur technisch is het mogelijk. Maar Ziggo biedt het niet aan. Als het modem in bridge gezet wordt, is het IPv4 only. Dus in de context van deze thread klopt het.
Dat dat anno 2020 nog kan zeg. Jammer. Volgens mij doet Ziggo ook geen uitspraken over wanneer het wel beschikbaar komt.

Anyways.. Thanks!

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:35
Weet iemand wat de smtp smarthost instellingen zijn voor Ziggo en welk account je moet gebruiken ter authenticatie? Ik kan het op de Ziggo site nergens vinden. Volgens mij was het smtp.ziggo.nl ofzo maar er staat mij bij dat ik moest inloggen met een @ziggo.nl account (maar die heb ik nu niet aangezien ik inlog op mijn ziggo met een eigen email adres).

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Toen je het contract aan ging kreeg je en username of ging dat op basis van een bestaand emailadres. Daarnaast moet er nog een chaoscontrol123@upcmail/ziggo.nl zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoscontrol
jadjong schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:50:
Toen je het contract aan ging kreeg je en username of ging dat op basis van een bestaand emailadres. Daarnaast moet er nog een chaoscontrol123@upcmail/ziggo.nl zijn.
Ik heb maar gewoon een ziggo email adres aangemaakt via Mijn Ziggo, daarmee zou het moeten lukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik krijg van ziggo een nieuwe modem omdat mijn oude technicolor erg oud is... enige idee welke modem ze nu uitsturen en of ik dan met die PUMA chipset issues zit? Beter de nieuwe weigeren aan te sluiten :)?

Ervaar vaak een klapperende verbinding . Zou het aan de waardes kunnen liggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sUVfOBaROycjolgj6AtT41baTcw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YttLQvJ3LZEKKcU1dPErR2v9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gM5fJHNXqOR2Jcfd0Gb32mKjq4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xpNz5NKWTeqBRw9Hg8P4pwXD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door Workaholic op 21-09-2020 13:29 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29
chaoscontrol schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:10:
Weet iemand wat de smtp smarthost instellingen zijn voor Ziggo en welk account je moet gebruiken ter authenticatie? Ik kan het op de Ziggo site nergens vinden. Volgens mij was het smtp.ziggo.nl ofzo maar er staat mij bij dat ik moest inloggen met een @ziggo.nl account (maar die heb ik nu niet aangezien ik inlog op mijn ziggo met een eigen email adres).
Bedoel je voor bij gebruik van een eigen mailserver, voor het verzenden van e-mail?

Zo ja: daar hoefde ik weinig voor in te stellen. In postfix enkel 'relayhost = smtp.ziggo.nl' erbij zetten en ging daarmee automagisch goed. Geen extra inlog of zo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
vanaalten schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:02:
[...]

Bedoel je voor bij gebruik van een eigen mailserver, voor het verzenden van e-mail?

Zo ja: daar hoefde ik weinig voor in te stellen. In postfix enkel 'relayhost = smtp.ziggo.nl' erbij zetten en ging daarmee automagisch goed. Geen extra inlog of zo nodig.
Ah, dan zal de hele ziggo range wel anoniem mogen relayen. :) Dat was 5jaar geleden in ieder geval nog niet zo, mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
Workaholic schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:58:
Ik krijg van ziggo een nieuwe modem omdat mijn oude technicolor erg oud is... enige idee welke modem ze nu uitsturen en of ik dan met die PUMA chipset issues zit? Beter de nieuwe weigeren aan te sluiten :)?
Ik kreeg bij deze zelfde omruil een Connectbox. Op zich best blij mee (2,4 en 5GHz wifi tegelijk, en de 5GHz komt bij mij net zo ver als de 2.4 bij de oude...).

Wel had ik icm warm weer afgelopen zomer veel uitval/crashes, opgelost na vervanging AOP. Kan dus niet zeggen of het aan het modem ligt of een andere combi APO/wijkkast. (Toch heb ik dit met de Technicolor nooit gehad). Wel vreemd dat de connectbox allerlei erros geeft in de log als je Siemens/Bosch apparatuur aan je wifi hangt... Maar in de praktijk lijtk alleen het modem er "wat van te vinden", want het werkt wel gewoon.

Je oude modem houden heeft geen zin omdat deze twee weken na versturen van je nieuwe modem gedeactiveerd wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Titusvh op 21-09-2020 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29
chaoscontrol schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:42:
[...]

Ah, dan zal de hele ziggo range wel anoniem mogen relayen. :) Dat was 5jaar geleden in ieder geval nog niet zo, mooi!
Hmmm, wellicht dat het dan regio-afhankelijk (UPC, oud-Ziggo...) is, want ik heb dit toch al sinds 2007 werkend...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:10
Workaholic schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:58:

Ervaar vaak een klapperende verbinding . Zou het aan de waardes kunnen liggen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
als je goed door zeurt bij de klantenservice kan je eventueel een Ubee 1318 krijgen deze is zonder PUMA en zonder Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-09 09:41
Ik heb mijn internetpakket vandaag geupgrade. Van het laagste pakket naar 1 hoger (50mbit naar 250mbit).
Hoelang duurt het over het algemeen voordat ik die snelheid werkelijk heb?

In de mail die ik van Ziggo kreeg staat dat ik mijn bestelling kan volgen. Op de pagina die dan opent staat dat mijn bestelling geleverd is en correct is aangesloten. Tot zover is dat dus nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Aomi schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:32:
Ik heb mijn internetpakket vandaag geupgrade. Van het laagste pakket naar 1 hoger (50mbit naar 250mbit).
Hoelang duurt het over het algemeen voordat ik die snelheid werkelijk heb?

In de mail die ik van Ziggo kreeg staat dat ik mijn bestelling kan volgen. Op de pagina die dan opent staat dat mijn bestelling geleverd is en correct is aangesloten. Tot zover is dat dus nog niet.
Modem/router al herstart?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Aomi schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:32:
[knip]
Ter algemene info; het eerstvolgende pakket na 50Mbit is 100Mbit, maar Ziggo hangt dit (zelf) niet aan de grote klok.

https://www.ziggo.nl/pakketten/start-xxl/

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-09 09:41
Bedankt! Dat is de oplossing. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:01

page404

Website says no

page404 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:45:
[...]

Ik heb net gebeld en het lijkt een administratieve fout. Monteur meld in notitie expliciet dat het probleem bij ziggo ligt en heeft vervolgens waarschijnlijk de verkeerde mail verzonden :+
Ik hoef die kosten dus niet te betalen. :)
Jawel hoor, de factuur binnen en de kosten zijn niet verrekend :( ik ben lang heel vriendelijk gebleven, morgen maar wat dwingender zijn. Ze gaan het maar meteen terugstorten of zo.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:32
page404 schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:57:
[...]

Jawel hoor, de factuur binnen en de kosten zijn niet verrekend :( ik ben lang heel vriendelijk gebleven, morgen maar wat dwingender zijn. Ze gaan het maar meteen terugstorten of zo.
Hier vorig jaar ook een dergelijk akkefietje. Incasso toen gestorneerd en contact opgenomen. Toen werd het wel meteen goed in het systeem gezet en moest ik het lagere bedrag zelf overmaken.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:29
nadroJ schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:50:
[...]

Hier vorig jaar ook een dergelijk akkefietje. Incasso toen gestorneerd en contact opgenomen. Toen werd het wel meteen goed in het systeem gezet en moest ik het lagere bedrag zelf overmaken.
Altijd oppassen bij Ziggo met dit soort storneer acties.
Zou zo maar kunnen dat de incasso afdeling je abbo alsnog blokkeert omdat ze niet hebben doorgegeven dat met jou is afgesproken dat je zelf het lagere bedrag zal overmaken.
Oh en spreek uit eigen ervaring (paar jaar geleden).

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:02
Meer mensen last van internet storing op dit moment? Postcode 5551 (onder Eindhoven)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

nadroJ schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:50:
[...]

Thanks, ik ga die weg ook maar in als ze het niet meteen terug kunnen boeken.
snah001 schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:57:
[...]

Zou zo maar kunnen dat de incasso afdeling je abbo alsnog blokkeert omdat ze niet hebben doorgegeven dat met jou is afgesproken dat je zelf het lagere bedrag zal overmaken.
Goh, werkten alle afdelingen daar maar zo efficiënt als de incasso-afdeling >:) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 06:42:
Meer mensen last van internet storing op dit moment? Postcode 5551 (onder Eindhoven)
Hier ligt sinds 10 minuten alles plat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Teletekst schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:06:
[...]

Hier ligt sinds 10 minuten alles plat
Ik hou van het woordje hier, want dit kan in Nijmegen zijn, maar ook in Almere.

Hier, Oosterhout NB e.o. geen storing met Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Vorkie schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:07:
[...]

Ik hou van het woordje hier, want dit kan in Nijmegen zijn, maar ook in Almere.

Hier, Oosterhout NB e.o. geen storing met Ziggo.
Ja dat was een beetje suf.
Omgeving Hilversum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

weet niet of vraag hier kan maar

goede dag

ik heb nu new router Asus RT-GT2900 en wil nu die ook op IPV6 zetten alleen die heeft best wel wat verschilde IPV6 mogelijkheden. alleen weet ik niet welke ik nu moet pakken i.v.m ook aan ligt waar je woont

had dit gevraagd aan persoon aan telefoon van ziggo maar zij kon mijn ook niet veder helpen ivm dezen vraag niet vaak langs komt

ik woon in oss en was vroeger @home and nu Ziggo

ziggo modem/router staat al in bridge mode maar nu nog in ipv4 en maar kan later in ipv6 zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5EvT4kWzZtt7-5s8welm4PmDEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6BxKwHfgidBCJ6bZCJRXl20U.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Motaro schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:04:

ziggo modem/router staat al in bridge mode maar nu nog in ipv4 en maar kan later in ipv6 zetten.
Gaat hem niet worden. Zoals hier al vaker gemeld: Modem in bridge -> geen IPv6. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
Martinusz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:44:
[...]

De Amazon Firestick (25 euro op dit moment) heeft ook een remote control, sterker nog je hebt heel je telefoon niet nodig, aangezien alles op de firestick zelf staat :)

Net nog even gecheckt, maar je kunt dus alle functies van de Ziggo go App gebruiken, tv gids, terugkijken, kijken vanaf begin :)
Klinkt als een mooie optie als vervanging van mijn Chromecast.

Helaas is hij nu, een week later 39,95. Kreeg jij standaard een prijs van 25 euro of moest je daar nog wat extra's voor doen?
snah001 schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:57:
[...]
Ja dat werkt lekker daar. Ooit berekenden ze 2x teveel dus om de maand gestorneerd, dan kwam het eerlijk uit. Uiteindelijk kreeg ik nog 90 euro van Ziggo! Desondanks krijg ik na jaren(!) op mijn nieuwe adres een brief van incassobureau (dus niet eerst Ziggo). Incassobureau niet bereikbaar. Pas na weken contact: "wij doen geen zaken meer met Ziggo", goh... Vanwege allemaal onterecvhte vorderingen soms?
Weer paar jaar later een brief van Ziggo. Gebeld: bitch aan de telefoon die mij matst: als ik bedrag plus 35 euro betaal praten we nergens meer over. Dacht het niet...
Weer paar jaar later een brief: uw abo is opgezegd. Oh. Weer bellen: "ik kan niks voor u doen of uitzoeken want u bent geen klant meer wegens wanbetaling". En inderdaad: beeld ging op zwart. Gelukkig verhuisde ik na 2 dagen toevallig en op nieuwe adres (waar de bewoners niet eens een Ziggo abonnement hadden!: gewoon TV). En toen vergaten ze een jaar te factureren. Daar kwamen ze achter en begonnen toch weer over dat geld. Toen via Kabel Internet Belangenvereniging Nederland (COAX) hoog in de boom bij Ziggo uiteindelijk geregeld. Inderdaad: 90 euro die ik tegoed had verrekend met factuur. Maar het systeem snapte dat niet dus weer anderhalf jaar niet betaald...

Inmiddels nog steeds bij Ziggo en nu best tevreden, alleen prijs wat aan de hoge kant.

[ Voor 54% gewijzigd door Titusvh op 22-09-2020 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Titusvh schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:35:
[...]

Helaas is hij nu, een week later 39,95. Krege jij standaard een prijs van 25 euro of moest je daar nog wat extra's voor doen?
Bij Amazon moet je er snel bij zijn en niet een week wachten. ;)
Hou gewoon Amazon.de en .nl goed in de gaten. Ongetwijfeld komt een dergelijke aanbieding weer snel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnzlb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-12-2020
Raar probleempje hier met mijn Ziggo verbinding. (Normale connectbox, 500/40 in router mode, niet gebridged)

Als ik onder Linu(manjaro en ubuntu) de Battle.net app wil installeren (via wine of lutris, verschillende distributies en computers geprobeerd in huis) dan krijg ik continue connection interrupts en wil de installer niet doorlopen. (hetzelfde geld voor patch downloads of uberhaupt inloggen in enkele blizzard games met of zonder battle.net, maar dat terzijde)
Dit valt vaak samen met tijdelijk niet werken van dns.

Een packet capture gedaan tijdens de installatie waar je kon zien dat er wat data werd gedownload, veel reconnects van de sessies, en ineens komt er een reply van 192.0.0.1 (ICMP) administratively denied waarna de connectie word gereset.
Lijkt er bijna op dat er ergens een ddos protection inknalt.
TTL aanpassen naar 128 helpt ook niks.

Echter, als ik een VPN tunnel aanzet (nordvpn of via werk) dan zijn er geen problemen en loopt de installer gewoon normaal. Ditzelfde geld als ik het probeer op andere verbindingen (t-mobile fiber, xs4all, surfnet)
Tevens treed dit probleem NIET op onder windows maar alleen onder linux in dit geval.

Wat doet Ziggo/Connectbox met mijn tcp pakketjes? :)
Ik verdenk hier ds-lite of iets anders in de connectbox/ziggo maar weet nog niet wat..
Zou het helpen om bridged te proberen? Heb nog wel ergens een routertje liggen...
tips zijn welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15
Titusvh schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:35:
[...]

Helaas is hij nu, een week later 39,95. Krege jij standaard een prijs van 25 euro of moest je daar nog wat extra's voor doen?
Nee was gewoon in de aanbieding, was zeker 2 weken lang die prijs :P

Hij is nog steeds naar alle tevredenheid in gebruik op onze oude domme tv :) heb zelfs de humax 5200 nu weggelegd en kijk nu Ziggo Go tv, Netflix en Youtube zonder problemen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Ik heb zojuist (ongeveer een uurtje geleden) nieuwe firmware gepusht gekregen naar mijn Connectbox Giga.
Versienummer 01.02.065.06.05.EURO.SIP

De belangrijkste en gelijk zichtbare verandering is dat je nu zelf DNS servers kunt instellen in de web interface _/-\o_

Het gaat om fZiggo gebied, Utrecht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZjECN9Zr4HpM6GkUiAmGnCK-18=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b5oCEuzX4QT71KGWODCE6VMc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Jeffrey87 op 22-09-2020 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
Jeffrey87 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:04:
Ik heb zojuist (ongeveer een uurtje geleden) nieuwe firmware gepusht gekregen naar mijn Connectbox Giga.

De belangrijkste en gelijk zichtbare verandering is dat je nu zelf DNS servers kunt instellen in de web interface _/-\o_

[Afbeelding]
Eindelijk 😀

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
Rivanov schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 06:42:
Vanaf gisteravond 23:30 tot vanmorgen 9:00. Postcode 5464 (boven Eindhoven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Roetzen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:11:
[...]

Gaat hem niet worden. Zoals hier al vaker gemeld: Modem in bridge -> geen IPv6. :(
dat raar wand persoon aan telefoon zij dat nu nog op ipv4 staat maar ze kon hem op ipv6 zetten

zal nog keer over bellen naar hun

[ Voor 5% gewijzigd door Motaro op 22-09-2020 15:16 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gadget Freak schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:51:
[...]
Hmmmm, tot 2:30 uur (laatste gebruik van Ziggo internet), was hier niets aan de hand op PC 5467.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 22-09-2020 15:39 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadget Freak
hardware-lover schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:38:
Hmmmm, tot 2:30 uur (laatste gebruik van Ziggo internet), was hier niets aan de hand op PC 5467.
Vriend 100m verderop had gisteravond ook geen probleem, maar vanmorgen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Heb je zo'n mooi snel abonnement, maar niet eens in bridge mode gezet met een eigen fatsoenlijke router? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Mr. Jinx schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:02:
[...]

Heb je zo'n mooi snel abonnement, maar niet eens in bridge mode gezet met een eigen fatsoenlijke router? :F
Omdat ik geen problemen ervaar met de Connectbox Giga, en daarnaast ook nog native IPv6 wil behouden.

Overigens heb ik wel een 802.11ax router in access point mode draaien voor m'n WiFi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mr. Jinx schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:02:
[...]

En dat is nodig omdat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41

Is de DHCP range nu ook aan te passen of mag dat nog steeds alleen 192.168.178.x t/m 192.168.178.y zijn?

• Jeffrey87
AlbertJP schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:27:
[...]

Is de DHCP range nu ook aan te passen of mag dat nog steeds alleen 192.168.178.x t/m 192.168.178.y zijn?
Je kunt hem aanpassen in de 192.168.x.x range, ik heb hem nu op 192.168.0.x staan en dat werkt prima.

Dit kon trouwens al een tijdje op dit modem.

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 09:32

elsinga

=8-)

Roetzen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:11:
[...]

Eigenlijk "geen IPv6 van Ziggo". Je kunt de tunnel varianten gebruiken, 6in4 bijvoorbeeld. Krijg je een IPv6 adres van een 6in4 server (in dit geval waarschijnlijk van eentje buiten Ziggo), waar je IPv4 adres als deel van het IPv6 adres wordt gebruikt. Werkt prima. Helaas kan mijn Ubiquiti USG dit niet, mijn Asus router die ik hiervoor gebruikte kon dat wel.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dit is toch Tweakers.net?? ;) ... omdat je met een eigen router meer controle hebt bijvoorbeeld? Ook wel fijn dat je dan zelf veel sneller firmware updates kunt installeren als er bugfixes of securtiy updates zijn. Als je afhankelijk bent van Ziggo zal dat allemaal veel langer duren.
Daarnaast staat het router gedeelte van de connectbox niet bekend als meest stabiele. Niet iedereen zal hier last van hebben, maar als je bijvoorbeeld veel connecties gebruikt en veel met portforwarding doet kun je snel tegen limieten aanlopen.

In dit specifieke geval heeft iemand lopen wachten totdat Ziggo een bepaalde feature toevoegt. Het gebeurd zelden dat er iets nieuws wordt toegevoegd aan de Connectbox.

De Connectbox is gewoon zeer beperkt qua router functionaliteit. Prima voor huis, tuin en keuken gebruik maar kom op zeg .. je bent een tweaker of niet? 8)
elsinga schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:09:
[...]

Eigenlijk "geen IPv6 van Ziggo". Je kunt de tunnel varianten gebruiken
Klopt. "Geen native IPv6 van Ziggo" is de correcte en volledige beschrijving. Je kunt inderdaad altijd nog een tunnel opzetten. Maar tunnels hebben ook zo hun problemen en ik zou die oplossing zeker niet willen qualificeren als "werkt prima". Ik heb jaren lang een he.net tunnel gebuikt. Ik haalde maar de helft van de snelheid en soms waren er poblemen omdat sommige geo restricted diensten mij in de VS plaatsten. he.net levert een prachtige dienst, maar ik was toch blij toen ik eindelijk native IPv6 kreeg van Ziggo. Dat werkt toch echt beter, ondanks de beperkingen van de CB. Ik wil niet meer terug naar een tunnel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
Mr. Jinx schreef op woensdag 23 september 2020 @ 08:22:
[...]

Dit is toch Tweakers.net?? ;) ... omdat je met een eigen router meer controle hebt bijvoorbeeld? Ook wel fijn dat je dan zelf veel sneller firmware updates kunt installeren als er bugfixes of securtiy updates zijn. Als je afhankelijk bent van Ziggo zal dat allemaal veel langer duren.
Daarnaast staat het router gedeelte van de connectbox niet bekend als meest stabiele. Niet iedereen zal hier last van hebben, maar als je bijvoorbeeld veel connecties gebruikt en veel met portforwarding doet kun je snel tegen limieten aanlopen.

In dit specifieke geval heeft iemand lopen wachten totdat Ziggo een bepaalde feature toevoegt. Het gebeurd zelden dat er iets nieuws wordt toegevoegd aan de Connectbox.

De Connectbox is gewoon zeer beperkt qua router functionaliteit. Prima voor huis, tuin en keuken gebruik maar kom op zeg .. je bent een tweaker of niet? 8)
Ik ben in ieder geval tevreden met de Connectbox, ik heb voor WiFi een ASUS RT-AX58U als access point staan, en zolang de Connectbox netjes IP-connectiviteit levert en de snelheid stabiel is (en dat is het), dan hoor je mij niet klagen :)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Gadget Freak schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:51:
[...]

Ik heb nu al ruim 2 dagen storingen. Begon met Chromecast streaming issues (error 500 melding :+ ), dag erna constant korte onderbrekingen in de internetverbinding en dit is nog steeds aan de gang.

• Gadget Freak
n00bs schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:24:
Ik heb nu al ruim 2 dagen storingen. Begon met Chromecast streaming issues (error 500 melding :+ ), dag erna constant korte onderbrekingen in de internetverbinding en dit is nog steeds aan de gang.
Wat voor modem heb je, hoe oud is die? Het lijkt erop dat je modem bezig is te overlijden. Of er is een stoorzender ergens op je coaxsignaal...

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Gadget Freak schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:14:
[...]

Wat voor modem heb je, hoe oud is die? Het lijkt erop dat je modem bezig is te overlijden. Of er is een stoorzender ergens op je coaxsignaal...
Dat is het probleem niet hoor :-) Ik heb de technicolor al 1.5 jaar ofzo, niet die connectbox die het niet doet.
Verder staat die in bridge met een Asus router ervoor. Zie ook dat er op allestoringen, ook de laatste dagen echt veel storingen gemeld worden. Begon met een HTTP 500 melding bij gebruik van streamen Ziggo App.
Verder zie ik dat Ziggo ook hier in de omgeving eindelijk aangegeven heeft dat er een verstoring is, maar duurt nog een dag voordat het gefixed is. Niet echt handig als IT'er die thuis moet werken ;)

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Motaro schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:15:
[...]

dat raar wand persoon aan telefoon zij dat nu nog op ipv4 staat maar ze kon hem op ipv6 zetten

zal nog keer over bellen naar hun
Je kan bellen tot je groen ziet, ze kunnen je alles beloven. Maar het kan (nog)niet.
n00bs schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:23:
[...]

Dat is het probleem niet hoor :-) Ik heb de technicolor al 1.5 jaar ofzo, niet die connectbox die het niet doet.
Verder staat die in bridge met een Asus router ervoor. Zie ook dat er op allestoringen, ook de laatste dagen echt veel storingen gemeld worden. Begon met een HTTP 500 melding bij gebruik van streamen Ziggo App.
Verder zie ik dat Ziggo ook hier in de omgeving eindelijk aangegeven heeft dat er een verstoring is, maar duurt nog een dag voordat het gefixed is. Niet echt handig als IT'er die thuis moet werken ;)
Gelukkig heb jij als professioneel it'er wel een backuplijn.
code:
1
<Beetje sarcasme mag wel toch>

[ Voor 52% gewijzigd door Darkz0rs op 23-09-2020 16:21 ]

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:20
Pff heel veel spijt dat ik net weer verlengd heb. De Mediabox XL is er vrijwel helemaal mee opgehouden. Vd week bleef ie hangen tijdens VI afspelen. Op een gegeven moment had ik gewoon weer tv, maar de tv gids was weg en er zouden geen opnames aanwezig zijn, terwijl er nog best wat in stonden (ca 70% vol).

Ding maar de hele nacht uitgezet en de volgende dag kreeg ik melding 1150 harde schijf probleem. Ding weer aan en uitgezet en naar enkele keren zag ik dat de opnames er weer waren. Maar tijdens het afspelen bleef ie wéér hangen. De betreffende opname eruit gegooid en alles leek weer te werken. Tot gisteren, toen kreeg ik de box helemaal niet aan. De blokjes bleven maar lopen en af en toe sprong ie van geel naar blauw en terug naar geel. Nog een nacht uitgezet en nu weer dezelfde foutmelding.

Echt een ontzettend waardeloos ding 😡😡 Dit wordt al het 4e exemplaar wat we nu gaan krijgen en tekens ben je al je opnames kwijt.
Voor ons een reden om, als het nog kan, Ziggo op te zeggen. Zolang er geen andere box komt, blijven de probleem bestaan.
Wij kijken weinig live tv alleen opnames dus dit is echt ellendig.

Vervolgens met de klantenservice bellen, wéér eens 20 minuten in de wacht (dat is de nieuwe norm bij Ziggo!), blijkt de storing gewoon bij meer mensen te bestaan al sinds begin vd week maar wordt nergens gemeld op de site 😩

Kan nu bijvoorbeeld wel via de app VI kijken, maar die kun je weer niet casten naar je tv en niet vooruitspoelen terwijl ik hem deels gezien heb (1e 3/4 uur).

Dus lees dit allemaal maar goed voordat je aan Ziggo begint!

#frustatieseenbeetjevanmeadgeschreven 😉

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:44

cruncher

wanna crunch someone?

hardware-lover schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:58:
[...]

Klopt. Je krijgt dan de melding dat je op een niet Ziggo netwerk zit, en dus geen beeld.

Edit: de app is ook bedoeld als alternatief voor een 2e Next/Media box, daarom is deze beperking aangebracht.
Ik gebruik ziggo go op mijn xs4all netwerk en stream zonder problemen naar mijn chromecast.

can you read my mind?

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
Jeffrey87 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 06:29:
[...]

Je kunt hem aanpassen in de 192.168.x.x range, ik heb hem nu op 192.168.0.x staan en dat werkt prima.

Dit kon trouwens al een tijdje op dit modem.
Je hebt gelijk, ik had nog in mijn hoofd dat ik iemands netwerk met een paar statisch ingestelde apparaten een keer van 10.x.x.x naar 192.168.178.x heb verhuisd bij overstap naar Ziggo omdat de Connectbox geen 10.x.x.x aankon. Niet veranderd dus.

(Geen idee overigens welk model Connectbox dat precies was. Het was een witte die in juni is opgestuurd naar een nieuwe klant in fZiggo-gebied.)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

cruncher schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:20:
[...]
Ik gebruik ziggo go op mijn xs4all netwerk en stream zonder problemen naar mijn chromecast.
De ZiggoGo app voor mobiel zal dat zijn, daar ging het niet over, casten is namelijk totaal niet van toepassing. Even goed lezen?

Edit: gezien zijn frequentie van reageren zal het wel even gaan duren voor er een antwoord gaat volgen :+

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 24-09-2020 22:33 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:40

remco_k

een cassettebandje was genoeg

onnaj schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:10:
...
Kan nu bijvoorbeeld wel via de app VI kijken, maar die kun je weer niet casten naar je tv en niet vooruitspoelen terwijl ik hem deels gezien heb (1e 3/4 uur).

Dus lees dit allemaal maar goed voordat je aan Ziggo begint!

#frustatieseenbeetjevanmeadgeschreven 😉
En toch: bezint eer ge ergens anders aan begint.

Waarom? Omdat er bij andere providers geen enkele mogelijkheid bestaat om je eigen opnames in eigen beheer op te nemen op een apparaat met harddisk erin. En al die tv providers hebben bij de kijkmogelijkheden van hun opnames ook de nodige beperkingen, die het gevolg zijn van regels opgelegd door de zenders zelf. (En ik hoef daar waarschijnlijk niet bij uit te leggen dat bij gebruik van een PVR met HDD je alleen als beperking je schijfruimte hebt en soms kan je niet zomaar van alles gelijkertijd opnemen als je b.v. 1 of 2 tuners hebt).

Dus, als jij je nu al zo stoort aan de beperkingen in de Ziggo app, ga dan vooral NIET overstappen naar een andere TV provider, want dan ben je volledig aangewezen op veel meer beperkte cloud oplossingen dan je nu hebt.

Los je mediabox probleem samen met Ziggo op, dat is veruit de beste oplossing. Let goed op dat je steeds een apparaat krijgt met een hdd erin. (Dat het dus een PVR is)
Of koop zelf een PVR setop box met hdd die je mediabox vervangt. Grofweg voor €400,- kan je daar jaren mee vooruit.
Ik heb een VU+ Duo2 in gebruik en dat bevalt al jaren uitstekend. Toegegeven: je hebt er in beginsel wel even wat configuratie werk en ICT inzicht voor nodig om de boel (waaronder de CI+ module) aan de praat te krijgen. Maar dan heb je daarna ook wat. 😀

Kijk ook eens naar de PVR mogelijkheden die je TV wellicht zelf aan boord heeft. Met wat mazzel hoef je er alleen maar een HDD op aan te sluiten, CI+ module en kaart erin en werkt dat uitmuntend.

[ Voor 12% gewijzigd door remco_k op 24-09-2020 01:22 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:35
remco_k schreef op donderdag 24 september 2020 @ 01:13:
Los je mediabox probleem samen met Ziggo op, dat is veruit de beste oplossing. Let goed op dat je steeds een apparaat krijgt met een hdd erin. (Dat het dus een PVR is)
Of koop zelf een PVR setop box met hdd die je mediabox vervangt. Grofweg voor €400,- kan je daar jaren mee vooruit.
Of een Humax 5200c voor een paar tientjes via V&A hier of van Marktplaats. Jammer dat je daar geen grotere HD in kunt stoppen dan 2TB. Die kocht ik trouwens niet zozeer voor de opname mogelijkheid, maar vooral omdat hij een mooi display heeft. De setopbox die je van Ziggo bij TV Start krijgt, heeft helemaal geen display, niet eens een simpele aanduiding met een kanaalnummer.

Wat dat betreft ben ik nu tevreden met Ziggo. Maar het prijsverschil met andere providers is simpelweg te groot om niet eens bij de concurrent te kijken.

• Martinusz
onnaj schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:10:

Dat werkt dan weer wel prima op de firestick, gisteren beneden gestopt met kijken naar programma, bed in en verder kijken vanaf waar ik gebleven was :) ze maken dus verschil tussen mobiele app en een app op firestick/apple tv etc..

Edit: lol en prompt een mail van Ziggo:
We hebben goed nieuws voor de gebruikers van Replay TV: doorspoelen tot de reclameblokken op de commerciële zenders. Nu horen we je denken: ‘En de reclames zelf dan?’ Nee, de reclames zelf kun je niet doorspoelen. Een goed moment om de hapjes en drankjes aan te vullen.

Op welke commerciële zenders kan ik Replay TV doorspoelen?
We voegen deze nieuwe optie in stappen toe. Eerst zijn RTL8 en SBS9 aan de beurt. Zodra deze stap succesvol wordt bevonden gaan we door met de rest van zenders: RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, Veronica, Net5, en RTLZ.

Vanaf wanneer kan ik Replay TV doorspoelen op de commerciële zenders?
De oplettende kijker heeft misschien al gezien dat je bij sommige uitzendingen van RTL8 en SBS9 kan doorspoelen tot de reclames. Dit wordt steeds verder uitgebreid in de programmering. De zenders RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, Veronica, Net5, en RTLZ volgen naar verwachting eind september '20.

[ Voor 53% gewijzigd door Martinusz op 24-09-2020 08:33 ]

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:47

TFHfony

Professional Weirdo

[...]

Waarom? Omdat er bij andere providers geen enkele mogelijkheid bestaat om je eigen opnames in eigen beheer op te nemen op een apparaat met harddisk erin. En al die tv providers hebben bij de kijkmogelijkheden van hun opnames ook de nodige beperkingen, die het gevolg zijn van regels opgelegd door de zenders zelf. (En ik hoef daar waarschijnlijk niet bij uit te leggen dat bij gebruik van een PVR met HDD je alleen als beperking je schijfruimte hebt en soms kan je niet zomaar van alles gelijkertijd opnemen als je b.v. 1 of 2 tuners hebt).

Dus, als jij je nu al zo stoort aan de beperkingen in de Ziggo app, ga dan vooral NIET overstappen naar een andere TV provider, want dan ben je volledig aangewezen op veel meer beperkte cloud oplossingen dan je nu hebt.

Ik heb een VU+ Duo2 in gebruik en dat bevalt al jaren uitstekend. Toegegeven: je hebt er in beginsel wel even wat configuratie werk en ICT inzicht voor nodig om de boel (waaronder de CI+ module) aan de praat te krijgen. Maar dan heb je daarna ook wat. 😀

Kijk ook eens naar de PVR mogelijkheden die je TV wellicht zelf aan boord heeft. Met wat mazzel hoef je er alleen maar een HDD op aan te sluiten, CI+ module en kaart erin en werkt dat uitmuntend.
Het opnemen met de Mediabox XL in huidige vorm gaat ook stoppen op korte termijn:
https://www.totaaltv.nl/n...abox-xl-nog-dit-jaar-uit/

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

TFHfony schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:48:
[...]

Het opnemen met de Mediabox XL in huidige vorm gaat ook stoppen op korte termijn:
https://www.totaaltv.nl/n...abox-xl-nog-dit-jaar-uit/
Dat hoor ik al 2 jaar.... Aangezien de kwaliteit van de software bij Ziggo zou ik niet graag proefkonijn willen zijn. Is natuurlijk wel een manier om de (stroomverslindende) afgeschreven apparatuur nog een 2e leven te geven en hier op te blijven verdienen.

Wat betreft dat doorspoelen, waarom zou ik het programma willen doorspoelen? Om dan rustig de reclames te kijken die ertussen zitten?

• kwajoep
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 16:01
Een kennis van mij heeft sinds een aantal weken die nieuwe software van Ziggo op zijn XL box staan.
Hij schijnt veel sneller te zijn en veel minder stroom te gebruiken.

• sjaool
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

kwajoep schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:12:
Een kennis van mij heeft sinds een aantal weken die nieuwe software van Ziggo op zijn XL box staan.
Hij schijnt veel sneller te zijn en veel minder stroom te gebruiken.
Simpel gezegd, het klopt inderdaad. Alleen veel minder stroom is betrekkelijk natuurlijk. Ik durf wel te zeggen dat het sowieso een hele vooruitgang gaat zijn.

"When you grow up your heart dies"

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 00:42
Hoe is bij jullie de upload snelheid de laatste tijd onder kantoor uren?

Uit mijn 250/25 haal ik de download van 250 (of een paar procent daarnaast) bijna altijd wel.
Maar de upload heeft zeker na 0900 en voor 1800 flink te lijden met waardes tussen de 12 en 16 Mpbs.....

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Stinger_Ventura schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:25:
Hoe is bij jullie de upload snelheid de laatste tijd onder kantoor uren?

Uit mijn 250/25 haal ik de download van 250 (of een paar procent daarnaast) bijna altijd wel.
Maar de upload heeft zeker na 0900 en voor 1800 flink te lijden met waardes tussen de 12 en 16 Mpbs.....
Mijn upload is altijd max :) download daarentegen zelden...

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

jongetje schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:22:
[...]

Dat hoor ik al 2 jaar.... Aangezien de kwaliteit van de software bij Ziggo zou ik niet graag proefkonijn willen zijn. Is natuurlijk wel een manier om de (stroomverslindende) afgeschreven apparatuur nog een 2e leven te geven en hier op te blijven verdienen.

Wat betreft dat doorspoelen, waarom zou ik het programma willen doorspoelen? Om dan rustig de reclames te kijken die ertussen zitten?
Niet maar daar heeft Ziggo schijt aan.
Oplossing is downloaden of pvr.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

icecreamfarmer schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:57:
[...]

Wellicht dat er soms programma's zijn die iets later beginnen dan de TV Guide aangeeft. Dan kan het handig zijn om even die paar minuten te kunnen doorspoelen. Anders ben je verplicht om het einde van het voorgaande programma verplicht te moeten kijken.
meesje schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:00:
[...]

Wellicht dat er soms programma's zijn die iets later beginnen dan de TV Guide aangeeft. Dan kan het handig zijn om even die paar minuten te kunnen doorspoelen. Anders ben je verplicht om het einde van het voorgaande programma verplicht te moeten kijken.
Als ziggo weet wanneer de reclame stopt dan is dat niet nodig...
jongetje schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:22:
[...]
icecreamfarmer schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:57:
[...]
Waarom denk je dat die reclames niet doorgespoeld mogen worden? Niet omdat Ziggo dat niet wilt maar door druk vanuit contentproviders. Een RTL of een SBS verdient aan deze reclames en als deze niet meer bekeken worden dan valt een deel van hun inkomsten weg. Pro tip: Als je gewoon van tevoren het programma instelt om opgenomen te worden dan heb je nergens last van en kan je gewoon doorspoelen.

Doorspoelen van Replay TV is overigens prima mogelijk op de andere kanalen alleen de grootste Nederlandse commerciële stellen (mogelijk onredelijke) eisen hieraan.

Ik vind de feature wel handig. Bij sommige programma's wil ik sommige minder interessante momenten kunnen doorspoelen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Dat valt te bezien, Trined heeft ook DVB-C en heel recent heeft Tweak het ook (beperkt) beschikbaar in "selected" woonplaatsen. Heel verstandig als je klanten bij Ziggo weg wilt lokken zonder ze met "oude" onbruikbare apparatuur te laten zitten.
[knip]
Hier ben ik wel even benieuwd naar, want ik gebruik nu een FBC tuner zonder CI+ module. Wat brengt deze CI+ module aan extra's in de VU+?

Testing, one, two ...

jongetje schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:09:
[...]

Als ziggo weet wanneer de reclame stopt dan is dat niet nodig...
Tussen programma's zit niet altijd een reclameblok. En als dan de TV guide niet helemaal correct is, dan kun je de pech hebben dat je dan verplicht het voorgaande programma moet afzien. Dit heb ik vroeger wel een paar keer gehad. Super irritant. Dat hebben ze dus nu gefixed. Mooi toch?

• onnaj
[...]

Ik weet dat Ziggo ook inderdaad ook overgaat op cloud opnames, waarschijnlijk oktober zei de dame gisteren aan de telefoon.

Bij andere providers is het ook niet jofel, daarom had ik toch verlengd bij Ziggo, maar de hele service nog Ziggo is dramatisch geworden terwijl dit eerst tien keer beter was.

Ik zal eens kijken naar zo'n HUMAX of andere PVR. Instellen moet me wel lukken. Ben geen echte ICT'er, overigens wel een tijdje als functioneel applicatiebeheerder gewerkt maar dat is al lang geleden 😉 Handig met dat soort spul blijf ik wel, maar belangrijkste is dat de bediening makkelijk is. Ik hoor mijn vriendin anders nu wel zeuren haha 😁🤣 Die vind de Harmony remote al lastig 😉

Heb je met dergelijke pvr's wel gewoon dezelfde functionaliteiten als de Mediabox XL?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

page404 schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:57:
[...]

Het wordt nu wel een soap.
Ik stond in de wacht en op het moment dat ik een medewerker aan de lijn kreeg, werd de verbinding verbroken. Go#nO*@#Deju!
Meteen weer gebeld, krijg iemand aan de lijn. Heel warrig verhaal over dat toen ik belde er nog geen factuur was aangemaakt, zodat ze nog geen creditregel aan konden maken. Ik zeg: hoe kan het dan, dat me eerst verteld wordt dat het geregeld is, dat ik 2 weken later nota bene door iemand terug gebeld wordt die zegt: ik zie de regel staan, het wordt verrekend op uw factuur. Nog een warriger verhaal als antwoord. Maar het ging nu echt geregeld worden. Ik zeg ja, dat zij de vorige ook dus hoeveel is dat waard? Dat vond hij maar raar. Maar het was nu echt geregeld volgens hem.

Wordt ik 5 minuten later terug gebeld door de eerste die ik kortstondig aan de lijn had. U bent al geholpen denk ik? Ik zeg, ik heb mijn twijfels. Hij gaat kijken. Stond NIKS in het systeem. Hij maakt die creditregel aan en ik krijg zowaar meteen een sms'je dat er een correctie gedaan gaat worden. |:( |:( 8)7

Ik heb dus 3x iemand gesproken die alles beloofde en gewoon NIETS heeft gedaan. Volgens mij is nu wel bewezen dat de servicedesk van Ziggo er vooral zit om je aan het lijntje te houden en je regelrecht voor de gek te houden. Ik kan niet anders concluderen dat ze toneelstukjes op zitten te voeren na deze ervaring.
En ik ben nog steeds sceptisch dat ik volgende maand wel mijn 50€ terug krijg.

• remco_k

remco_k

hardware-lover schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:24:
[...]

Dat valt te bezien, Trined heeft ook DVB-C en heel recent heeft Tweak het ook (beperkt) beschikbaar in "selected" woonplaatsen. Heel verstandig als je klanten bij Ziggo weg wilt lokken zonder ze met "oude" onbruikbare apparatuur te laten zitten.
Ja, dat klopt. Maar in die gevallen moet je dus (ook) voor je eigen DVB-C ontvanger zorgen / kopen / stelen van Ziggo. Je moet dus zelf een systeem optuigen die dat kan. Daar doelde ik een beetje op bij Ziggo, zij zijn de enige partij die een kant en klaar PVR systeem levert. Maar, zoals ik een paar posts eerder heb gelezen, gaan ze die dus "updaten" en gaat de PVR functionaliteit bij de bestaande gebruikers eruit. Dan voel je je pas genaaid, als die update wordt uitgerold. :X
[...]

Hier ben ik wel even benieuwd naar, want ik gebruik nu een FBC tuner zonder CI+ module. Wat brengt deze CI+ module aan extra's in de VU+?
Als jij nu geen CI+ module en kaart gebruikt, kan je alleen maar de open kanalen (FTA) bekijken van Ziggo. (alle zenders in SD en 3x NPO HD, Ziggo Sport en nog wat zut waar nooit iemand naar kijkt).
Met die CI+ module+kaart kan je alle zenders in je abbo bekijken, ook de HD zenders. Vergelijkbaar met waarom je b.v. een CI+ module+kaart in je TV moet stoppen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

onnaj schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:39:
[...]
Heb je met dergelijke pvr's wel gewoon dezelfde functionaliteiten als de Mediabox XL?
Dat weet ik niet, ik ken de Mediabox XL niet. Maar als we het even hebben over PVR functionaliteit dan denk ik dat je er van uit kan gaan dat de gangbare zaken die je gewend bent (iets op kunnen nemen wanneer jij dat wilt, kijken wanneer jij dat wilt, spoelen wanneer jij dat wilt) altijd wel aanwezig zijn. Anders heet het geen PVR. :)

Alles kan stuk.

• onnaj
remco_k schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:03:
[...]

Dat weet ik niet, ik ken de Mediabox XL niet. Maar als we het even hebben over PVR functionaliteit dan denk ik dat je er van uit kan gaan dat de gangbare zaken die je gewend bent (iets op kunnen nemen wanneer jij dat wilt, kijken wanneer jij dat wilt, spoelen wanneer jij dat wilt) altijd wel aanwezig zijn. Anders heet het geen PVR. :)
Haha daar heb je gelijk in :-)

Die HUMAX is nog wel goed betaalbaar, maar inmiddels ook wel een oud beestje.
Zijn er andere betaalbare alternatieven die in ieder geval minimaal 2 opnames tegelijk kunnen doen?

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:00
grun93 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 04:15:
[...]
Die kocht ik trouwens niet zozeer voor de opname mogelijkheid, maar vooral omdat hij een mooi display heeft. De setopbox die je van Ziggo bij TV Start krijgt, heeft helemaal geen display, niet eens een simpele aanduiding met een kanaalnummer.
Mooi display? Het lijkt niet op de plaatjes die je op internet ziet, contrast is waardeloos.. heb er al eens over zitten denken om dat display te tweaken met een oled displaytje. toch een fijne decoder.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

remco_k schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:59:
[knip]

Als jij nu geen CI+ module en kaart gebruikt, kan je alleen maar de open kanalen (FTA) bekijken van Ziggo. (alle zenders in SD en 3x NPO HD, Ziggo Sport en nog wat zut waar nooit iemand naar kijkt).
Met die CI+ module+kaart kan je alle zenders in je abbo bekijken, ook de HD zenders. Vergelijkbaar met waarom je b.v. een CI+ module+kaart in je TV moet stoppen.
Oké, duidelijk zo, echter moet ik je toch even corrigeren.

Ik gebruik enkel een geactiveerde Irdeto Smartcard, geen CI+ module oid, en deze zit in de aparte Smartcard gleuf. Het configureren, zodat dit ook kan werken is eigenlijk redelijk eenvoudig, even goed zoeken en lezen en je weet hoe dit aan te pakken (hier OpenPLI). Ik heb dus het gehele HD zenderpakket, waar ik een abonnement op heb, als zenderkeuze beschikbaar.

Ik verwacht dat je niet helemaal op de hoogte bent van de mogelijkheden van je VU+ decoder/recorder, zou dit het geval kunnen zijn?

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

WVL_KsZeN schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:09:
[...]
Mooi display? Het lijkt niet op de plaatjes die je op internet ziet, contrast is waardeloos.. heb er al eens over zitten denken om dat display te tweaken met een oled displaytje. toch een fijne decoder.
Als je werkelijk iets met een fraaier display wilt hebben, dan zou iets van een VU+ decoder ook een optie kunnen zijn (als je wat geld kapot zou willen slaan 😏 ).

Testing, one, two ...

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:35
WVL_KsZeN schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:09:
Ik heb geen klachten over het contrast. Je weet dat je dat kunt aanpassen?

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19
hardware-lover schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:23:
[...]

Ik gebruik enkel een geactiveerde Irdeto Smartcard, geen CI+ module oid, en deze zit in de aparte Smartcard gleuf. Het configureren, zodat dit ook kan werken is eigenlijk redelijk eenvoudig, even goed zoeken en lezen en je weet hoe dit aan te pakken (hier OpenPLI). Ik heb dus het gehele HD zenderpakket, waar ik een abonnement op heb, als zenderkeuze beschikbaar.

Ik verwacht dat je niet helemaal op de hoogte bent van de mogelijkheden van je VU+ decoder/recorder, zou dit het geval kunnen zijn?
Hier zit wel een groot verschil tussen fZiggo en fUPC gebied. In fZiggo gebied kreeg je een Irdeto kaart die je gemakkelijk in een losse ontvanger kan stoppen.
In fUPC gebien is het een Nagravision kaart die gekoppeld is aan je mediabox ontvanger (de classic, van de xl weet ik het niet.)
En voor extra losse kaarten betaal je nu een abonnement en heb je een CI+ module nodig die nog weer voor beperkingen kunnen zorgen.

• remco_k

remco_k

hardware-lover schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:23:
[...]

Ik ben prima op de hoogte, ik heb me gewoon vergist. Het klopt wat je zegt, ik gebruik inderdaad ook het ingebouwde kaartslot. Die CI+ module was een gigantische mindfuck met een ander apparaat waar ik mee bezig ben geweest. Hier ook met OpenPLI.

Alles kan stuk.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lizard schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:15:
[...]
Hier zit wel een groot verschil tussen fZiggo en fUPC gebied. In fZiggo gebied kreeg je een Irdeto kaart die je gemakkelijk in een losse ontvanger kan stoppen.
In fUPC gebien is het een Nagravision kaart die gekoppeld is aan je mediabox ontvanger (de classic, van de xl weet ik het niet.)
En voor extra losse kaarten betaal je nu een abonnement en heb je een CI+ module nodig die nog weer voor beperkingen kunnen zorgen.
De verschillen zijn mij welbekend, het was echter al duidelijk dat het niet om (de vrijwel dichtgetimmerde) Nagravision ging. Klanten in fUPC worden flink beperkt in de mogelijkheden, dat is al jaren het geval en niets nieuws.

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

remco_k schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:48:
[...]
Ik ben prima op de hoogte, ik heb me gewoon vergist. Het klopt wat je zegt, ik gebruik inderdaad ook het ingebouwde kaartslot. Die CI+ module was een gigantische mindfuck met een ander apparaat waar ik mee bezig ben geweest. Hier ook met OpenPLI.
Duidelijk zo, kan gebeuren 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remco_k schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:59:
[...]

Ja, dat klopt. Maar in die gevallen moet je dus (ook) voor je eigen DVB-C ontvanger zorgen / kopen / stelen van Ziggo. Je moet dus zelf een systeem optuigen die dat kan. Daar doelde ik een beetje op bij Ziggo, zij zijn de enige partij die een kant en klaar PVR systeem levert. Maar, zoals ik een paar posts eerder heb gelezen, gaan ze die dus "updaten" en gaat de PVR functionaliteit bij de bestaande gebruikers eruit. Dan voel je je pas genaaid, als die update wordt uitgerold. :X
Want? Die Mediabox XL is gewoon eigendom van Ziggo en huur je van ze. Daar mogen ze mee updaten wat ze willen en moet je ook gewoon terugsturen als je je abonnement opzegt en naar een andere DBV-C tv aanbieder gaat.

Hier zitten een paar tweakers die graag alles lokaal willen regelen, maar de overgrote meerderheid huurt gewoon de tv-decoder bij de provider en wil gewoon dat het werkt. Die is helemaal niet bezig met of ze wel of niet lokaal kunnen opnemen oid. Die willen gewoon Ziggo (of andere provider) kunnen bellen als het niet werkt en dat er een monteur langskomt of dat het kastje omgeruild wordt. Met het hele cloud gebeuren zijn de opnames dan gewoon bewaard gebleven en is er geen gedoe dat dan de opnames kwijt zijn.

Daarbij, als je regelmatig overstapt is juist het huurmodel voordeliger, je krijgt spullen voor een maandbedrag en bij de verstap stuur je alles terug en krijg je alles nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

jongetje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 08:26:
[...]

Want? Die Mediabox XL is gewoon eigendom van Ziggo en huur je van ze. Daar mogen ze mee updaten wat ze willen en moet je ook gewoon terugsturen als je je abonnement opzegt en naar een andere DBV-C tv aanbieder gaat.

Hier zitten een paar tweakers die graag alles lokaal willen regelen, maar de overgrote meerderheid huurt gewoon de tv-decoder bij de provider en wil gewoon dat het werkt. Die is helemaal niet bezig met of ze wel of niet lokaal kunnen opnemen oid. Die willen gewoon Ziggo (of andere provider) kunnen bellen als het niet werkt en dat er een monteur langskomt of dat het kastje omgeruild wordt. Met het hele cloud gebeuren zijn de opnames dan gewoon bewaard gebleven en is er geen gedoe dat dan de opnames kwijt zijn.

Daarbij, als je regelmatig overstapt is juist het huurmodel voordeliger, je krijgt spullen voor een maandbedrag en bij de verstap stuur je alles terug en krijg je alles nieuw.
Ik doel juist op de non-tweaker die gebruik maakt van de apparatuur van Ziggo met beperkte kennis van zaken. Ik heb er een stel van in mijn kennissen kring en die zijn stuk voor stuk content met de PVR functionaliteit die ze nu (nog) hebben. Ze kennen namelijk ook stuk voor stuk de nadelen van de hosted oplossingen. Juist deze groep mensen dus, die gaan zich genaaid voelen, want na die update zijn ze ongevraagd achteruit gegaan in bruikbaarheid en functionaliteit. En die groep mensen zal dan inderdaad na die update gaan overwegen om over te stappen naar een andere partij, want het voordeel wat Ziggo als enige aanbood t.o.v. andere providers, voor sommige mensen zelfs gezien als het USP (Unique Selling Point) van Ziggo, is de deur uit gegooit.

Dan kan die decoder wel eigendom van Ziggo zijn. Maar "jij" hebt wel een abonnement met hun. En je zal dat abonnement misschien maar net hebben genomen vanwege die PVR functie, wordt het er ineens uitgehaald. Ik denk dat er we een aantal :( zullen gaan verschijnen achter de beeldbuis in die huishoudens.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De non-tweaker die nu gebruik maakt van de Mediabox XL zal straks met de Next firmware update er enorm op vooruit gaan. Als je dit platform gewend bent, voelt een PVR echt als jaren 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

meesje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:33:
De non-tweaker die nu gebruik maakt van de Mediabox XL zal straks met de Next firmware update er enorm op vooruit gaan. Als je dit platform gewend bent, voelt een PVR echt als jaren 80.
Als ik de keuze zou moeten maken dan geef ook ik de voorkeur aan het ZiggoGo platform. Maar gelukkig hoef ik dat nog niet.

Die Mediabox XL is overigens niet overstap geschikt, als je deze niet terug zou hoeven sturen, de beveiliging daarvan gooit roet in het eten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:01:
[Die Mediabox XL is overigens niet overstap geschikt, als je deze niet terug zou hoeven sturen, de beveiliging daarvan gooit roet in het eten.
Wat bedoel je daarmee? Zelf heb ik een Next mediabox, maar mijn ouders nog de XL. Kan deze straks niet op afstand voorzien worden van de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:07
meesje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:05:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Zelf heb ik een Next mediabox, maar mijn ouders nog de XL. Kan deze straks niet op afstand voorzien worden van de nieuwe firmware?
Ook (en juist) de Mediabox XL wordt op afstand voorzien van nieuwe firmware.
De Mediabox XL is echter niet geschikt om mee te nemen naar een andere provider, omdat die altijd gehuurd wordt. Daardoor moet die ook geretourneerd worden bij beëindiging van het DTV abonnement.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

meesje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:05:
[...]
Overstap naar andere provider, ik had wat duidelijker kunnen zijn 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tazmaniankoala schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:43:
[...]

Ook (en juist) de Mediabox XL wordt op afstand voorzien van nieuwe firmware.
De Mediabox XL is echter niet geschikt om mee te nemen naar een andere provider, omdat die altijd gehuurd wordt. Daardoor moet die ook geretourneerd worden bij beëindiging van het DTV abonnement.
Ah helder. Nu begrijp ik 'm. Klopt helemaal. @hardware-lover Het is duidelijk! Ik zag je reactie voorbij tijdens het typen van dit bericht.

Weer even terug naar de PVR discussie. Ik vind het wel mooi om te zien hoe vaak er wel niet weerstand is tegen verandering. Ja, maar vroeger kon ik..... Tja, dat verandert nu eenmaal. Welkom in de moderne wereld! Alles gaat nu eenmaal via de cloud. Daardoor kun je niet (makkelijk) opnames langdurig opslaan. Bij KPN, T-mobile etc. kan dit toch ook niet meer?
Dit betekent niet dat ik de cloud nu helemaal heb omarmd, voor TV vind ik het wel best en het Next platform biedt enorm veel gebruiksgemak. Maar mijn foto's gooi ik niet in de cloud. Foto's op iPhone e.d. zet ik op mijn NAS welke dagelijks een backup maakt naar een NAS op een andere locatie. Wellicht is dat ook heel ouderwets, maar foto's en thuisvideo's zijn voor mijn belangrijker dan een serie of film opgenomen van TV. Daar wil ik graag wel zelf meer grip op hebben. Misschien is dat ook wel ouderwets? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
meesje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:06:
[...]

Ah helder. Nu begrijp ik 'm. Klopt helemaal. @hardware-lover Het is duidelijk! Ik zag je reactie voorbij tijdens het typen van dit bericht.

Weer even terug naar de PVR discussie. Ik vind het wel mooi om te zien hoe vaak er wel niet weerstand is tegen verandering. Ja, maar vroeger kon ik..... Tja, dat verandert nu eenmaal. Welkom in de moderne wereld! Alles gaat nu eenmaal via de cloud. Daardoor kun je niet (makkelijk) opnames langdurig opslaan. Bij KPN, T-mobile etc. kan dit toch ook niet meer?
Dit betekent niet dat ik de cloud nu helemaal heb omarmd, voor TV vind ik het wel best en het Next platform biedt enorm veel gebruiksgemak. Maar mijn foto's gooi ik niet in de cloud. Foto's op iPhone e.d. zet ik op mijn NAS welke dagelijks een backup maakt naar een NAS op een andere locatie. Wellicht is dat ook heel ouderwets, maar foto's en thuisvideo's zijn voor mijn belangrijker dan een serie of film opgenomen van TV. Daar wil ik graag wel zelf meer grip op hebben. Misschien is dat ook wel ouderwets? ;)
Wat ik zelf merk is dat mijn familie het wel fijn vind als een familielid op bijvoorbeeld L1 verschijnt, dat zij dat willen kunnen bewaren als herinnering. Dat soort dingen worden alleen maar moeilijker.

Daarnaast Hebben de commerciëlen nu al nieuwe zendafspraken met Canal Digitaal en het moederbedrijf van Delta en Caiway, waardoor je zelfs bij opnames geen reclames meer door kunt spoelen. Daar gaan ook Ziggo en KPN bij de nieuwe onderhandelingen over rechten niet meer onderuit komen ben ik bang :-( Op dat gebied vind het het niet meer in eigen beheer hebben van opnames een serieus groot nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daanb14 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:12:
[...]

Wat ik zelf merk is dat mijn familie het wel fijn vind als een familielid op bijvoorbeeld L1 verschijnt, dat zij dat willen kunnen bewaren als herinnering. Dat soort dingen worden alleen maar moeilijker.

Daarnaast Hebben de commerciëlen nu al nieuwe zendafspraken met Canal Digitaal en het moederbedrijf van Delta en Caiway, waardoor je zelfs bij opnames geen reclames meer door kunt spoelen. Daar gaan ook Ziggo en KPN bij de nieuwe onderhandelingen over rechten niet meer onderuit komen ben ik bang :-( Op dat gebied vind het het niet meer in eigen beheer hebben van opnames een serieus groot nadeel.
Wat betreft een familielid op tv, dat zat ik later ook aan te denken. Zoiets wordt met de huidige ontwikkelingen inderdaad bemoeilijkt.
Bij opnames niet kunnen doorspoelen...... Oei, dat is geen goede ontwikkeling! Gelukkig kijk ik meer naar publieke omroep dan naar commerciële zenders. Sowieso kijk ik weinig reguliere tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:13

Freakie1NL

Grote Baas

Ik betwijfel over de commerciëlen zomaar tegen KPN en Ziggo op kunnen.
CD is natuurlijk van een kleiner kaliber in Nederland dan Ziggo of KPN. Lijkt mij dat Ziggo zich niet zomaar gewonnen geeft, omdat ze zelf ook goed weten dat er steeds minder TV afgenomen word en dit alleen maar meer zal worden bij dergelijke acties.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Pagina: 1 ... 181 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic