Raar probleempje hier met mijn Ziggo verbinding. (Normale connectbox, 500/40 in router mode, niet gebridged)
Als ik onder Linu(manjaro en ubuntu) de Battle.net app wil installeren (via wine of lutris, verschillende distributies en computers geprobeerd in huis) dan krijg ik continue connection interrupts en wil de installer niet doorlopen. (hetzelfde geld voor patch downloads of uberhaupt inloggen in enkele blizzard games met of zonder battle.net, maar dat terzijde)
Dit valt vaak samen met tijdelijk niet werken van dns.
Een packet capture gedaan tijdens de installatie waar je kon zien dat er wat data werd gedownload, veel reconnects van de sessies, en ineens komt er een reply van 192.0.0.1 (ICMP) administratively denied waarna de connectie word gereset.
Lijkt er bijna op dat er ergens een ddos protection inknalt.
TTL aanpassen naar 128 helpt ook niks.
Echter, als ik een VPN tunnel aanzet (nordvpn of via werk) dan zijn er geen problemen en loopt de installer gewoon normaal. Ditzelfde geld als ik het probeer op andere verbindingen (t-mobile fiber, xs4all, surfnet)
Tevens treed dit probleem NIET op onder windows maar alleen onder linux in dit geval.
Wat doet Ziggo/Connectbox met mijn tcp pakketjes?

Ik verdenk hier ds-lite of iets anders in de connectbox/ziggo maar weet nog niet wat..
Zou het helpen om bridged te proberen? Heb nog wel ergens een routertje liggen...
tips zijn welkom