Daar ben ik dus ook heel bang voor. Ik zie zelf kleine glasvezelproviders die serieus hun best doen om een goede dienst te leveren en voor de tv van CD afhankelijk zijn, omdat zij zelf niet de grootte/expertise hebben om een IPTV-dienst op te zetten. Als dat inderdaad zo zou gebeuren, worden de kleinere providers op een gigantisch vuile manier door de commerciële zenders benadeeld.Freakie1NL schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:38:
Ik betwijfel over de commerciëlen zomaar tegen KPN en Ziggo op kunnen.
CD is natuurlijk van een kleiner kaliber in Nederland dan Ziggo of KPN. Lijkt mij dat Ziggo zich niet zomaar gewonnen geeft, omdat ze zelf ook goed weten dat er steeds minder TV afgenomen word en dit alleen maar meer zal worden bij dergelijke acties.
Het is natuurlijk een kwestie van tijd voordat commerciële zenders omvallen als ze hun business model niet drastisch veranderen. Statische reclame blokken lever steeds minder op. Kan je wel gaan afdwingen dat men daar naar moet kijken maar dat werkt alsnog niet. Zodra ik een enkele iets live kijk, ga ik of even internetten of vaatwasser uitruimen etc in het reclame blok.daanb14 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:39:
[...]
Daar ben ik dus ook heel bang voor. Ik zie zelf kleine glasvezelproviders die serieus hun best doen om een goede dienst te leveren en voor de tv van CD afhankelijk zijn, omdat zij zelf niet de grootte/expertise hebben om een IPTV-dienst op te zetten. Als dat inderdaad zo zou gebeuren, worden de kleinere providers op een gigantisch vuile manier door de commerciële zenders benadeeld.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Ja, het effect van reclameblokken is inderdaad discutabel. Vanaf het allereerste begin werden deze neergezet als een ideaal moment om naar de WC te gaan of wat te drinken te pakken. Nu kan je daar inderdaad 'internetten' aan toevoegen. Ongetwijfeld zullen er onderzoeken naar gedaan zijn, maar toch.Freakie1NL schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:43:
[...]
Het is natuurlijk een kwestie van tijd voordat commerciële zenders omvallen als ze hun business model niet drastisch veranderen. Statische reclame blokken lever steeds minder op. Kan je wel gaan afdwingen dat men daar naar moet kijken maar dat werkt alsnog niet. Zodra ik een enkele iets live kijk, ga ik of even internetten of vaatwasser uitruimen etc in het reclame blok.
Reclames, voor mij reden om dingen niet te kijken, of gewoon op te nemen en later te kijken zodat ik die crap kan doorspoelen.meesje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:57:
[...]
Ja, het effect van reclameblokken is inderdaad discutabel. Vanaf het allereerste begin werden deze neergezet als een ideaal moment om naar de WC te gaan of wat te drinken te pakken. Nu kan je daar inderdaad 'internetten' aan toevoegen. Ongetwijfeld zullen er onderzoeken naar gedaan zijn, maar toch.
Weet nog eerste keer serie kijken in Noorwegen. Reclameblok in het midden van de aflevering, ik naar de koelkast om een glas cola. Had de fles net uit de koelkast, was het reclameblok om. Tussen de programma's in hadden ze dan wel lange reclameblokken.
Daarom vind ik Next ideaal. Het programmeren is super simpel en snel. Daarnaast kun je tijdens een uitzending nog kiezen van dat je het in z'n geheel wil opnemen. De keerzijde is geen volledige controle en max 365 dagen bewaren. Voor mij persoonlijk geen probleem._JGC_ schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:29:
[...]
Reclames, voor mij reden om dingen niet te kijken, of gewoon op te nemen en later te kijken zodat ik die crap kan doorspoelen.
Weet nog eerste keer serie kijken in Noorwegen. Reclameblok in het midden van de aflevering, ik naar de koelkast om een glas cola. Had de fles net uit de koelkast, was het reclameblok om. Tussen de programma's in hadden ze dan wel lange reclameblokken.
Veronia heeft overigens heel vaak (of altijd?) geen reclame tussen de uitzendingen. Dan is het kunnen doorspoelen binnen Replay TV (behalve de reclames) wel handig. Dan ben je in ieder geval nooit verplicht om nog de laatste paar minuten van het vorige programma te hoeven kijken.
Dat zul je dan sowieso toekomst bestendig moeten doen. Die hardeschijf recoder kan ook kapot, een bekende stelling is dat niet de vraag is of een HDD stuk gaat, maar wanneer. Kun je daar wel aan vasthouden, maar als je daar geen backup van hebt (wat niet kan met een mediabox XL) dan is ook gewoon alles weg.daanb14 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:12:
[...]
Wat ik zelf merk is dat mijn familie het wel fijn vind als een familielid op bijvoorbeeld L1 verschijnt, dat zij dat willen kunnen bewaren als herinnering. Dat soort dingen worden alleen maar moeilijker.
Daarom heb ik ook nog een Humax thuisjongetje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:39:
[...]
Dat zul je dan sowieso toekomst bestendig moeten doen. Die hardeschijf recoder kan ook kapot, een bekende stelling is dat niet de vraag is of een HDD stuk gaat, maar wanneer. Kun je daar wel aan vasthouden, maar als je daar geen backup van hebt (wat niet kan met een mediabox XL) dan is ook gewoon alles weg.
[ Voor 4% gewijzigd door daanb14 op 25-09-2020 13:43 ]
Eventueel kan je daarvoor een wget commando op de nas starten, zodat je data niet via een pc naar je nas gaat, maar rechtstreeks van humax naar nas.daanb14 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:43:
[...]
Daarom heb ik ook nog een Humax thuisAlles wordt vandaaruit gebackupt naar de NAS.
En ik die VU+, die een NAS rechtstreeks als opslag zou kunnen gebruiken en tevens als IPTV netwerkbron kan dienen (binnenshuis, we houden het netjes).daanb14 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:43:
[...]
Daarom heb ik ook nog een Humax thuisAlles wordt vandaaruit gebackupt naar de NAS.
Testing, one, two ...
Blijkbaar is de uitrol van de nieuwe software voor de mediabox xl/horizonbox inmiddels gestart. Wordt gefaseerd uitgerold.Ben benieuwd naar ervaringen van mensen die hem al hebben.
https://www.ziggo.nl/tele...ox-xl-upgrade-nu#features
[ Voor 5% gewijzigd door valkenier op 25-09-2020 14:46 ]
Dit is wel iets om rekening mee te houden..valkenier schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:45:
Blijkbaar is de uitrol van de nieuwe software voor de mediabox xl/horizonbox inmiddels gestart. Wordt gefaseerd uitgerold.Ben benieuwd naar ervaringen van mensen die hem al hebben.
Wat gebeurt er met opnames op de harde schijf van mijn mediabox?
De harde schijf van de Mediabox XL wordt niet helemaal uitgeschakeld en er is geen noemenswaardig verschil in verbruik of lawaai. Maar hij wordt niet meer gebruikt voor opnames en je kunt hem dus niet meer benaderen. Bekijk je bewaarde opnames dus nog voordat je de upgrade gaat uitvoeren.
De programma’s die je hebt opgenomen zijn nog vaak terug te vinden op Ziggo GO en/of internet zoals bij Uitzending Gemist, NPO Start, RTLXL, NLziet of YouTube. Wij mogen geen lokaal opgenomen programma’s uitlezen of distribueren.
Ook geen noemenswaardig verschil in verbruik of lawaai, terwijl de HDD eigenlijk buitenspel wordt gezet voor opnemen/weergeven. Ik zeg, openschroeven dat ding en afkoppelen die HDD👍
Testing, one, two ...
Gebruikt dat ding de hdd niet voor zijn eigen besturingssysteem? Zou me niet verbazen, en direct verklaren waarom de schijf “niet helemaal” wordt uitgeschakeld.
Openschroeven is helemaal OK natuurlijk
[ Voor 12% gewijzigd door valkenier op 25-09-2020 15:15 ]
Zal vast het besturingssysteem en een stuk cache voor pauzeren op meelopen.
Maar "niet helemaal" uitschakelen is net zoals iets als niet helemaal zwanger zijn. Zeg dan gewoon dat ie actief blijft maar niet voor opnames gebruikt wordt.
Maar "niet helemaal" uitschakelen is net zoals iets als niet helemaal zwanger zijn. Zeg dan gewoon dat ie actief blijft maar niet voor opnames gebruikt wordt.
Zijn wel meer zenders die de programma's achterelkaar doordraaien en dan om de 15-20 minuten afbreken voor 8 minuten reclame.meesje schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 13:35:
[...]
Daarom vind ik Next ideaal. Het programmeren is super simpel en snel. Daarnaast kun je tijdens een uitzending nog kiezen van dat je het in z'n geheel wil opnemen. De keerzijde is geen volledige controle en max 365 dagen bewaren. Voor mij persoonlijk geen probleem.
Veronia heeft overigens heel vaak (of altijd?) geen reclame tussen de uitzendingen. Dan is het kunnen doorspoelen binnen Replay TV (behalve de reclames) wel handig. Dan ben je in ieder geval nooit verplicht om nog de laatste paar minuten van het vorige programma te hoeven kijken.
Veronica is zo'n zender dat je 's avonds laat nog wel eens voor een film blijft zitten, om dan vervolgens alsnog de televisie uit te zetten omdat je na het zoveelste reclameblok geen zin hebt om nog langer te kijken.
Dat zou idd kunnen, maar mogelijk zit er ergens een "EPROM/Flash" achtige oplossing voor de firmware/besturing in het apparaat?valkenier schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:14:
Gebruikt dat ding de hdd niet voor zijn eigen besturingssysteem? Zou me niet verbazen, en direct verklaren waarom de schijf “niet helemaal” wordt uitgeschakeld.
Testing, one, two ...
Ik weet het echt niet. Maar die horizon stamt al uit 2012, dus misschien is die HDD gewoon nodighardware-lover schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:27:
[...]
Dat zou idd kunnen, maar mogelijk zit er ergens een "EPROM/Flash" achtige oplossing voor de firmware/besturing in het apparaat?
Nee zit een Rom vorm in. HDD gaat volledig uit.valkenier schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:54:
[...]
Ik weet het echt niet. Maar die horizon stamt al uit 2012, dus misschien is die HDD gewoon nodig
Ik kwam tijdens een zoektocht vandaag in een oud forum topic elders terecht, en daar hadden ze het idee om er andere software in te flashen. Het gebruik van programmeerbaar geheugen bestaat al veel langer dan 2012, dus alles is mogelijk. Er zullen vast wel boxen zijn waarbij de HDD is gesneuveld, daarmee zal wel duidelijk zijn geworden of het apparaat zelf nog opstartte of volledig dood was door de defecte HDD. Ik heb niet gezocht naar berichten hierover....valkenier schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:54:
[...]
Ik weet het echt niet. Maar die horizon stamt al uit 2012, dus misschien is die HDD gewoon nodig
Testing, one, two ...
Zou ook best kunnen. Heb je een bron?Darkz0rs schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:40:
[...]
Nee zit een Rom vorm in. HDD gaat volledig uit.
@hardware-lover je ging hem openmaken toch? Even schijfje eruit en je weet het.
[ Voor 16% gewijzigd door valkenier op 25-09-2020 23:32 ]
Dat gaat lastig worden ben ik bangvalkenier schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:31:
[knip]
Testing, one, two ...
Een goede journalist verklapt zijn bronnen niet. Maar het is evengoed waar 😁valkenier schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 23:31:
[...]
Zou ook best kunnen. Heb je een bron?
Ik heb de nieuwe software al een tijdje in gebruik en het is echt een verademing in vergelijking met de originele software. Alles loopt allemaal veel soepeler. Zelfs de stemherkenning werkt. Het stroomverbruik is ook iets minder maar hoeveel daar exact is durf ik niet te zeggen.valkenier schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 14:45:
"When you grow up your heart dies"
Volgens mij zit er geen stemherkenning op de Mediabox XL wel op de next.sjaool schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:54:
[...]
Ik heb de nieuwe software al een tijdje in gebruik en het is echt een verademing in vergelijking met de originele software. Alles loopt allemaal veel soepeler. Zelfs de stemherkenning werkt. Het stroomverbruik is ook iets minder maar hoeveel daar exact is durf ik niet te zeggen.
Nope, op de Mediabox XL met de nieuwe software is gewoon spraakherkenning aanwezig. Je hebt er alleen wel een nieuwe afstandsbediening voor nodig. Het vreemde is dat je die los moet aanschaffen bij Ziggo. Ik gebruik het dagelijks en het werkt op zich prima.Darkz0rs schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:58:
[...]
Volgens mij zit er geen stemherkenning op de Mediabox XL wel op de next.
Nog geen bugs/minpunten aangetroffen?sjaool schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:54:
[...]
Ik heb de nieuwe software al een tijdje in gebruik en het is echt een verademing in vergelijking met de originele software. Alles loopt allemaal veel soepeler. Zelfs de stemherkenning werkt. Het stroomverbruik is ook iets minder maar hoeveel daar exact is durf ik niet te zeggen.
Nee, of het moet zijn dat na het aanzetten van de Mediabox XL het lijkt of de spraakherkenning even nodig heeft om op te starten. Het beeld is gewoon zeer goed zoals ik gewend ben. Opnemen gaat zonder problemen. Het menu is gemakkelijker te bedienen dan de oude software. En alles loopt gewoon veel soepeler. De EPG is een verademing in vergelijking met de oude software. Ik ben er in ieder geval blij mee en hoef voorlopig nog geen Next.valkenier schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:20:
[...]
Nog geen bugs/minpunten aangetroffen?
Als er meer 4K zenders komen dan is dat misschien nog een optie. Maar 4K kijk ik hoofdzakelijk via mijn mediaplayer of Netflix.\
P.S. het installeren van de update ging bij mij soepel en was in circa 15 minuten (als ik het goed heb) gedaan. De ontvanger start zelf opnieuw op. Ze hebben het wat dat betreft zeer netjes geregeld. Je zou je bijna afvragen waarom de ontvanger niet in eerste instantie met deze software werd geleverd.
[ Voor 17% gewijzigd door sjaool op 26-09-2020 21:15 ]
@sjaool Dat stemt hoopvol. Dankjewel, ik erger me best wel aan die box in de huidige vorm, maar ga niet nog meer betalen voor een next. Zo belangrijk is TV niet meer. Maar wat jij beschrijft klinkt OK.
Sinds de nieuwe firmware hebben wij weer lipsync issues. Het is te verhelpen om de Dolby functie uit te zetten in de settings van de Next.
Dit was 1,5 jaar geleden verholpen met een update, maar nu helaas terug als bug.
Dit was 1,5 jaar geleden verholpen met een update, maar nu helaas terug als bug.
Heb je die nieuwe software al? Ik begreep van Ziggo dat de uitrol begin oktober zou plaatsvinden?sjaool schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:02:
[...]
Nope, op de Mediabox XL met de nieuwe software is gewoon spraakherkenning aanwezig. Je hebt er alleen wel een nieuwe afstandsbediening voor nodig. Het vreemde is dat je die los moet aanschaffen bij Ziggo. Ik gebruik het dagelijks en het werkt op zich prima.
Even pauzeren en weer starten werkt bij mij. Maar echt erg vind ik het niet. De lipsync issues had ik sowieso altijd al bij de virtuele pitbox van Ziggo Sport F1. Maar dat komt door Ziggo zelf en ligt niet aan de ontvanger.Simbob schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:48:
Sinds de nieuwe firmware hebben wij weer lipsync issues. Het is te verhelpen om de Dolby functie uit te zetten in de settings van de Next.
Komt omdat ik de nieuwe software op een ontvanger van Ziggo heb mogen testen. Daarna kreeg ik de software op mijn eigen Mediabox XL. Het is nu algemeen bekend dus ga ik ervan uit dat ik het er nu wel over mag hebben.onnaj schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:56:
[...]
Heb je die nieuwe software al? Ik begreep van Ziggo dat de uitrol begin oktober zou plaatsvinden?
[ Voor 28% gewijzigd door sjaool op 27-09-2020 03:07 ]
Goed om te horen dat het over het algemeen veel fijner werkt! Dat stemt me toch wel weer positiefsjaool schreef op zondag 27 september 2020 @ 03:05:
[...]
Even pauzeren en weer starten werkt bij mij. Maar echt erg vind ik het niet. De lipsync issues had ik sowieso altijd al bij de virtuele pitbox van Ziggo Sport F1. Maar dat komt door Ziggo zelf en ligt niet aan de ontvanger.
[...]
Komt omdat ik de nieuwe software op een ontvanger van Ziggo heb mogen testen. Daarna kreeg ik de software op mijn eigen Mediabox XL. Het is nu algemeen bekend dus ga ik ervan uit dat ik het er nu wel over mag hebben.
Jammer dat de we dan nog niet van de schreeuwende Mediabox afraken. Dat ding wordt echt altijd zo heet en maakt daardoor echt veel kabaal.
Ken meerdere mensen die de Ziggo 365 software op de Mediabox XL ook heeft mogen testen. Zijn er allemaal erg tevreden over. Zo bloedje snel als de Next is het niet, maar dat is als je er echt op gaat letten. Op elk onderdeel ga je er vooruit op qua snelheid, gebruiksgemak en tv-plezier.
Goed om te horen. De look&feel is helemaal conform Next en de Ziggo Go app?Draicon schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:45:
Ken meerdere mensen die de Ziggo 365 software op de Mediabox XL ook heeft mogen testen. Zijn er allemaal erg tevreden over. Zo bloedje snel als de Next is het niet, maar dat is als je er echt op gaat letten. Op elk onderdeel ga je er vooruit op qua snelheid, gebruiksgemak en tv-plezier.
Jazeker. Zover ik zelf foto's gezien heb, komt het voor 99% overeen. Heb de allereerste alpha build ooit live meegemaakt en ja, ook die werkte al betermeesje schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:52:
[...]
Goed om te horen. De look&feel is helemaal conform Next en de Ziggo Go app?
@sjaool Nog een vraagje. Is de mediabox met de nieuwe software nog op te nemen in een LAN? Ik gebruik nu de poortjes aan de achterkant als switch bij mijn TV. (Jaja, ik weet het, dat wordt afgeraden, maar met de juiste instellingen werkt het wel gewoon) . Als er een kleine switch moet komen is dat geen ramp, maar vroeg het me af.
Dan denk ik dat het nog wel even gaat duren voordat je bij complete weer de Next decoder er bij krijgt. De strategie is duidelijk: goedkoopste abonnement=humax, middelste=XL, duurste=Next. Ik ben ieder geval blij dat ik destijds (zoals menig tweaker) de Next box had aangevraagd (bij het middelste, complete, abonnement).Draicon schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:57:
[...]
Jazeker. Zover ik zelf foto's gezien heb, komt het voor 99% overeen. Heb de allereerste alpha build ooit live meegemaakt en ja, ook die werkte al beter
Wel jammer dat je bij XL een nieuwe afstandsbediening moeten kopen om van voice gebruik te kunnen maken en eenvoudig wisselen van profielen. Voice werkt overigens verrassend goed. In mijn ogen mogen ze de afstandsbediening wel cadeau geven gezien XL nu niet echt top was. Destijds, toen het nog Horizon heette, kreeg je ook een gratis upgrade van de afstandsbediening.
Ik snap dat van die afstandsbediening ook niet. Je huurt toch de XL, en dan moet je de bijhorend AB kopen ?

Volgens mij niet. Maar dat kon met de oude ook al niet lekker bij mijn weten. Ik heb de ontvanger sowieso niet in het netwerk hangen omdat ik dat niet nodig vind.valkenier schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:08:
@sjaool Nog een vraagje. Is de mediabox met de nieuwe software nog op te nemen in een LAN? Ik gebruik nu de poortjes aan de achterkant als switch bij mijn TV. (Jaja, ik weet het, dat wordt afgeraden, maar met de juiste instellingen werkt het wel gewoon) . Als er een kleine switch moet komen is dat geen ramp, maar vroeg het me af.
De uitgebreide netwerkinstellingen kun je sowieso niet aanpassen in de mediabox zelf, daarvoor moet je teruggrijpen naar een pc.
Ik heb de afstandsbediening die ik) bij de test mediabox kreeg nu aan mijn eigen gekoppeld. Ziggo krijgt die dus niet terug, of ze het nu leuk vinden of niet.meesje schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:09:
[...]
Dan denk ik dat het nog wel even gaat duren voordat je bij complete weer de Next decoder er bij krijgt. De strategie is duidelijk: goedkoopste abonnement=humax, middelste=XL, duurste=Next. Ik ben ieder geval blij dat ik destijds (zoals menig tweaker) de Next box had aangevraagd (bij het middelste, complete, abonnement).
Wel jammer dat je bij XL een nieuwe afstandsbediening moeten kopen om van voice gebruik te kunnen maken en eenvoudig wisselen van profielen. Voice werkt overigens verrassend goed. In mijn ogen mogen ze de afstandsbediening wel cadeau geven gezien XL nu niet echt top was. Destijds, toen het nog Horizon heette, kreeg je ook een gratis upgrade van de afstandsbediening.
Ik wilde toen ook wel de Next bestellen alleen toen had ik net een korting van €180,- lopen op mijn abonnement. Had ik de Next genomen was ik de korting kwijtgeraakt. Ik ging er ook vanuit dat de Next gewoon bij het Complete abonnement geleverd bleef worden. Daar zat ik dus helaas verkeerd.
Ik had geluk dat ik in de tweede helft zat van mijn jaarcontract; de 6 x 30 euro korting had ik al gehad. Anders zou ik het niet hebben gedaan.sjaool schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:17:
[...]
Ik heb de afstandsbediening dik bij de test mediabox kreeg nu aan mijn eigen gekoppeld. Ziggo krijgt die dus niet terug, of ze het nu leuk vinden of niet.Ze zien het maar als beloning voor het testen van de firmware.
Ik wilde toen ook wel de Next bestellen alleen toen had ik net een korting van €180,- lopen op mijn abonnement. Had ik de Next genomen was ik de korting kwijtgeraakt. Ik ging er ook vanuit dat de Next gewoon bij het Complete abonnement geleverd bleef worden. Daar zat ik dus helaas verkeerd.
Precies, dan heb je echt mazzel gehad. Maar nu met de nieuwe firmware heb ik niet zo'n haast meer om de Next te krijgen. Er is nog maar één 4K-zender te bekijken en die hoef ik nu ook niet perse te zien.meesje schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:41:
[...]
Ik had geluk dat ik in de tweede helft zat van mijn jaarcontract; de 6 x 30 euro korting had ik al gehad. Anders zou ik het niet hebben gedaan.
Ik heb overigens niet eens een 4K tv....sjaool schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:43:
[...]
Precies, dan heb je echt mazzel gehad. Maar nu met de nieuwe firmware heb ik niet zo'n haast meer om de Next te krijgen. Er is nog maar één 4K-zender te bekijken en die hoef ik nu ook niet perse te zien.
Die ene zender is idd beslist niet de moeite waard, maar hoe zit het met het aanbod aan apps, ook gelijk aan dat van de Next? Dus Netflix e.d ook aanwezig? Zo ja, dan is er ook 4k/HDR media wat via de Next beschikbaar wel is, dat gaat nooit lukken via de nieuwe software.sjaool schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:43:
[...]
Precies, dan heb je echt mazzel gehad. Maar nu met de nieuwe firmware heb ik niet zo'n haast meer om de Next te krijgen. Er is nog maar één 4K-zender te bekijken en die hoef ik nu ook niet perse te zien.
Testing, one, two ...
Netflix, Xite Music Videos, Film1, Videoland, Z TV Francaise, Z TV Italia en Xite Music zijn aanwezig als apps.hardware-lover schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:56:
[...]
Die ene zender is idd beslist niet de moeite waard, maar hoe zit het met het aanbod aan apps, ook gelijk aan dat van de Next? Dus Netflix e.d ook aanwezig? Zo ja, dan is er ook 4k/HDR media wat via de Next beschikbaar wel is, dat gaat nooit lukken via de nieuwe software.
Maar die apps gebruik ik nooit daar heb de apps op mijn tv als voor en de mediaplayer.
Ik gebruik ze zelf ook nooit via de Next hoor, trouwens ook niet via onze TV, maar dan lijkt de software verder één op één te zijn. Voor velen meer dan goed verwacht ik.sjaool schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:59:
[...]
Netflix, Xite Music Videos, Film1, Videoland, Z TV Francaise, Z TV Italia en Xite Music zijn aanwezig als apps.
Maar die apps gebruik ik nooit daar heb de apps op mijn tv als voor en de mediaplayer.
Testing, one, two ...
Netflix gebruik ik wel via de tv puur vanwege de mogelijkheid om in 4K te kunnen kijken.hardware-lover schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:05:
[...]
Ik gebruik ze zelf ook nooit via de Next hoor, trouwens ook niet via onze TV, maar dan lijkt de software verder één op één te zijn. Voor velen meer dan goed verwacht ik.
Daar gebruik ik dus een "externe" oplossing voor.sjaool schreef op zondag 27 september 2020 @ 13:10:
[...]
Netflix gebruik ik wel via de tv puur vanwege de mogelijkheid om in 4K te kunnen kijken.
Testing, one, two ...
Die gebruik ik meestal ook maar soms vind ik dat wat te omslachtig en pak de afstandsbediening voor de tv er maar weer eens bij.hardware-lover schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:52:
[...]
Daar gebruik ik dus een "externe" oplossing voor.
https://www.telecompaper....voor-mediabox-xl--1355563
https://www.totaaltv.nl/n...-ziggo-tv-op-mediabox-xl/
Heeft er al iemand ervaring en of screenshots van de nieuwe software?
Lees even een paar posts terug @dutchnltweaker, we waren hier al wakker.dutchnltweaker schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:56:
https://www.telecompaper....voor-mediabox-xl--1355563
Wanneer komt er weer een snelheidsverhoging? Of moeten we wachten, totdat overal Docsis 3.1 beschikbaar is?
Moet je even een glazenbol aanschaffen.MatsuMatsu85 schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:58:
Wanneer komt er weer een snelheidsverhoging?
Ik heb er 1jongetje schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:40:
[...]
Moet je even een glazenbol aanschaffen.
@MatsuMatsu85 welk abbo heb je...?
@Darkz0rs Ik heb het complete abonnement. Mis eigenlijk vooral wat meer upload, helemaal nu ik al 7 maanden thuis werk. Maar zal wel echt pas gebeuren als overal Docsis 3.1 is, vermoed pas 2022 helaas

Je kunt een hoger abonnement nemen, dan krijg je ook een hogere upload, tenzij je al 40/50Mbit upload hebt? Enige wat ik upload zijn mails en documenten dus voor mij niet echt nodig.MatsuMatsu85 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:37:
@Darkz0rs Ik heb het complete abonnement. Mis eigenlijk vooral wat meer upload, helemaal nu ik al 7 maanden thuis werk. Maar zal wel echt pas gebeuren als overal Docsis 3.1 is, vermoed pas 2022 helaas
Iemand enig idee waarom ik als Ziggo klant via de Ziggo speedtest maar 60 Mbps haal, maar via https://www.speedtest.net/nl wel de volle mep van 250?
Op mijn Playstation netwerk test haal ik ook met gemak de 250, maar op speedtest.nl maar weer 60. Het lijkt het één of het ander
Op mijn Playstation netwerk test haal ik ook met gemak de 250, maar op speedtest.nl maar weer 60. Het lijkt het één of het ander

Ziggo maakt gebruik van de technologie van Ookla (dezelfde mensen als van speedtest.net) dus veel verschil zal er niet zijn. Ziggo gebruikt een frameset naar https://ziggobeta.speedtestcustom.com/ en dat is hun eigen client-custom versie van speedtest.net.yinx84 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:45:
Iemand enig idee waarom ik als Ziggo klant via de Ziggo speedtest maar 60 Mbps haal, maar via https://www.speedtest.net/nl wel de volle mep van 250?
Verschil kan voornamelijk liggen aan de gekozen server en of je meerdere lijntjes gebruikt (bij speedtest.net kun je dat instellen, bij de custom ziggo test niet).
Bij Ziggo kan ik alleen kiezen tussen de "Ziggo Utrecht" server, die er bij mij bij speedtest.net niet tussen staat.
Verschillende servers zullen altijd wel verschillende snelheden geven (hoewel 60<->250 wel een groot verschil is).
Ik ben een beetje zoekende hoe ik het volgende probleem kan oplossen, ik maak op mijn ShieldTV gebruik van de Ziggo app en dat werkt prima. Echter heb ik sinds kort een pfSense router ertussen met pfBlocker, als ik pfBlocker aanzet merk ik dat de app moeite heeft om goed connectie te maken. Het werkt wel, maar het duurt echt ontzettend lang soms waar het op andere momenten allemaal snel werkt. Zet ik pfBlocker uit dan werkt het zoals altijd zonder problemen.
Heeft iemand enig idee welk adres / of range ik aan de whitelist kan toevoegen om dit probleem op te lossen
Heeft iemand enig idee welk adres / of range ik aan de whitelist kan toevoegen om dit probleem op te lossen
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Ik krijg net een melding van de ZiggoGo app in windows, dat ziggo er mee stopt in windows binnenkort, en we nu naar de site moeten gaan https://www.ziggogo.tv/
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Jouw bericht deed mij nadenken over MacOS en dat blijkt nu te werken onder Safari 14. Blijkbaar heeft de site nu full OS support en bouwen ze de apps af.Mel33 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:09:
Ik krijg net een melding van de ZiggoGo app in windows, dat ziggo er mee stopt in windows binnenkort, en we nu naar de site moeten gaan https://www.ziggogo.tv/
Blijf het echt een schitterend platform vinden ZiggoGo, zit end to end super in elkaar.
Top! Dat hebben ze dan recentelijk gedaan.stormfly schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:18:
[...]
Jouw bericht deed mij nadenken over MacOS en dat blijkt nu te werken onder Safari 14. Blijkbaar heeft de site nu full OS support en bouwen ze de apps af.
Blijf het echt een schitterend platform vinden ZiggoGo, zit end to end super in elkaar.
Zonde. De app in Windows werkte namelijk erg goed. Had het idee dat het beeld in die app ook veel vloeiender overkomt dan op de website. maar dat kan ook verbeelding zijn.Mel33 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:09:
Ik vond de app maar traag(windows) en na een pauze hield ie de plek niet vast en soms moest je weer door de reclame heen.krakendmodem schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:29:
[...]
Zonde. De app in Windows werkte namelijk erg goed. Had het idee dat het beeld in die app ook veel vloeiender overkomt dan in de app, maar dat kan ook verbeelding zijn.
De site gaat wel sneller en lijkt scherper, over pauzeren weet ik nog niet veel. zal zien, en ook of hij na 2uur uit gaat zoals de app kan.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Met als aanvulling; https://community.ziggo.n...app-voor-windows-10-62184Mel33 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:09:
Edit: dikke prima (via Edge Chromium) zo te zien, dan nu alvast maar weg met het UWP appje
[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 29-09-2020 20:39 ]
Testing, one, two ...
Op mijn oude desktop werkt de app vlekkeloos als ik andere dingen doe op mijn pc, gebruik ik de browser dan krijg ik te maken met haperend beeld/geluid bij opstarten van andere zaken of pagina's. Te zijner tijd maar experimenteren met verschillende browsers / instellingen en/of aparte browser voor Ziggo TV, wellicht kom ik dan in de buurt van de werking van de app.krakendmodem schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:29:
[...]
Zonde. De app in Windows werkte namelijk erg goed. Had het idee dat het beeld in die app ook veel vloeiender overkomt dan op de website. maar dat kan ook verbeelding zijn.
EDIT: lees nu over de Ziggo GO Web app, zal vast goed komen dan.
[ Voor 4% gewijzigd door Megalodon_67 op 29-09-2020 23:21 ]
Zijn er mensen hier die ervaren dat hun verbinding wordt geknepen. Ik haal met usenet niet volle snelheid.
Speedtest wel volle snelheid maar downloads niet. Ligt niet aan usenet provider want haal met glasvezel uni wel maximum snelheid .
Speedtest wel volle snelheid maar downloads niet. Ligt niet aan usenet provider want haal met glasvezel uni wel maximum snelheid .
[ Voor 38% gewijzigd door saharoen op 04-10-2020 00:58 ]
Volgens mij wordt er niets beperkt hier, als ik download vanaf sunnyusenet haal ik vrijwel altijd 30MB/s met een 250Mb abonnement. Misschien dat de route niet helemaal optimaal is?saharoen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 00:55:
Zijn er mensen hier die ervaren dat hun verbinding wordt geknepen. Ik haal met usenet niet volle snelheid.
XBL gamertag StayingPow3r
Hier geen problemen met usenet (newsdemon) ik kan gewoon de volle 500mbit gebruiken.saharoen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 00:55:
Verwijderd
Nou hier naar eens een ervaring met Ziggo kwijt.
Klantenservice an sich OK, meer een computer says no verhaal.
Al nagenoeg m'n hele leven Ziggo klant, kwestie van het monopolie dat ze hebben en de beste kwaliteit voor de beste prijs in de regio waar ik woon.
Uiteindelijk in een nieuwbouw >5 jaar geleden weer Ziggo op 1 tv genomen, destijds met een ci+ module die je erbij kreeg in eigendom.
Paar keer verhuisd binnen het dorp en nu weer in een woning waar ik alles fatsoenlijk ingeregeld heb. Dus goed internet en alles bedraad. Tweede tv op de slaapkamer en alles....
Kom ik erachter dat die tweede ci+ module me nu 2 euro per maand extra kost. Geen probleem de prijzen zijn maar een tientje omhoog gegaan de afgelopen jaren.....werkt wel fijn met interactieve tv en de series daarop.
Onder eindelijk de boel ook aangesloten met kabels, zie ik dat interactieve tv daar niet werkt. Die ci+ module is te oud. Ik bel en voor de zoveelste keer sta je 10 minuten in de wacht (als het altijd druk is zou je ook meer mensen kunnen aannemen....). Vrouw klikt wat zaken aan, ja je krijgt een nieuwe module toegezonden. Ik helemaal blij.
Komt er een Mediabox binnen, geen behoefte aan. Wederom het 10 minuten ritueel ingegaan. Zegt de nieuwe aardige vrouw, ja eigenlijk is alles goed aangeklikt, maar het probleem zit bij je oude abonnement dat we niet meer kennen...... je kunt:
- de Mediabox gebruiken (duh dat wil ik niet)
- het zo laten (nein)
- een extra module bestellen (ah nog eens 2 euro per maand, nee bedankt)
- het abonnement omzetten, maar dan gaan de kosten 50 cent per maand omhoog vanwege ci+ ipv Mediabox.
Die laatste maar gekozen, want iets anders zat er klaarblijkelijk niet in. Beetje treurig dat er niet iemand zeggenschap in dat proces heeft om mij gewoon een nieuwe module toe te zenden en de computer dicteert. Dat is echt een dingetje van grote bedrijven waar ik slecht tegen kan, die medewerker heeft geen autonomie, de klant heeft weinig echte keuzes en het bedrijf interesseert het verder geen biet.
@VodafoneZiggo kijk eens naar zulke processen zou ik zeggen. 50 cent gaat nergens over, maar de klantbeleving is waardeloos door die wachttijden en het computer says no verhaal. En dan mag ik ook weer die doos gaan retourneren alsof ik niks beters te doen heb (zoals tv kijken).
Al nagenoeg m'n hele leven Ziggo klant, kwestie van het monopolie dat ze hebben en de beste kwaliteit voor de beste prijs in de regio waar ik woon.
Uiteindelijk in een nieuwbouw >5 jaar geleden weer Ziggo op 1 tv genomen, destijds met een ci+ module die je erbij kreeg in eigendom.
Paar keer verhuisd binnen het dorp en nu weer in een woning waar ik alles fatsoenlijk ingeregeld heb. Dus goed internet en alles bedraad. Tweede tv op de slaapkamer en alles....
Kom ik erachter dat die tweede ci+ module me nu 2 euro per maand extra kost. Geen probleem de prijzen zijn maar een tientje omhoog gegaan de afgelopen jaren.....werkt wel fijn met interactieve tv en de series daarop.
Onder eindelijk de boel ook aangesloten met kabels, zie ik dat interactieve tv daar niet werkt. Die ci+ module is te oud. Ik bel en voor de zoveelste keer sta je 10 minuten in de wacht (als het altijd druk is zou je ook meer mensen kunnen aannemen....). Vrouw klikt wat zaken aan, ja je krijgt een nieuwe module toegezonden. Ik helemaal blij.
Komt er een Mediabox binnen, geen behoefte aan. Wederom het 10 minuten ritueel ingegaan. Zegt de nieuwe aardige vrouw, ja eigenlijk is alles goed aangeklikt, maar het probleem zit bij je oude abonnement dat we niet meer kennen...... je kunt:
- het zo laten (nein)
- het abonnement omzetten, maar dan gaan de kosten 50 cent per maand omhoog vanwege ci+ ipv Mediabox.
Die laatste maar gekozen, want iets anders zat er klaarblijkelijk niet in. Beetje treurig dat er niet iemand zeggenschap in dat proces heeft om mij gewoon een nieuwe module toe te zenden en de computer dicteert. Dat is echt een dingetje van grote bedrijven waar ik slecht tegen kan, die medewerker heeft geen autonomie, de klant heeft weinig echte keuzes en het bedrijf interesseert het verder geen biet.
@VodafoneZiggo kijk eens naar zulke processen zou ik zeggen. 50 cent gaat nergens over, maar de klantbeleving is waardeloos door die wachttijden en het computer says no verhaal. En dan mag ik ook weer die doos gaan retourneren alsof ik niks beters te doen heb (zoals tv kijken).
Had ik ook. Ik heb de modem in bridge gezet. Daarna volle download.saharoen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 00:55:
hoi
Mijn modem staat al in bridge.Had ik ook. Ik heb de modem in bridge gezet. Daarna volle download.
Hopelijk heb je wel minimaal 3 tot 6 maanden 50% korting, want dat is iets wat je elk +/- 1jaar kan regelen. Beste is om dit via opzeggingen te regelen. Erg goede ervaringen met dit team en je hoeft ook niet net te doen of je vertrektVerwijderd schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:34:
Nou hier naar eens een ervaring met Ziggo kwijt.
- het zo laten (nein)
☻/
/▌
/ \
Kan je eigen router dan wel die snelheden aan?
Daarnaast, waarmee download je? Mijn vorige NAS kom bijv. downloaden met een ssl verbinding niet goed aan en zonder liep het wel snel.
[ Voor 25% gewijzigd door jongetje op 04-10-2020 10:37 ]
Hier een vraagje maar zijn deze waardes een beetje oke?
Downstream bonded channels
Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulation Channel ID
1 235000000 3.4 38 256 qam 13
2 139000000 5.3 38 256 qam 1
3 147000000 5 40 256 qam 2
4 155000000 4.9 40 256 qam 3
5 163000000 4.4 38 256 qam 4
6 171000000 3.9 40 256 qam 5
7 179000000 3.9 38 256 qam 6
8 187000000 4 38 256 qam 7
9 195000000 3.9 40 256 qam 8
10 203000000 3.7 38 256 qam 9
11 211000000 3.7 38 256 qam 10
12 219000000 3.9 37 256 qam 11
13 227000000 3.7 37 256 qam 12
14 243000000 3 38 256 qam 14
15 251000000 2.9 38 256 qam 15
16 259000000 2.9 38 256 qam 16
17 267000000 3 38 256 qam 17
18 275000000 3 38 256 qam 18
19 283000000 3 38 256 qam 19
20 291000000 2.7 38 256 qam 20
21 299000000 2.4 38 256 qam 21
22 307000000 2.5 38 256 qam 22
23 315000000 2.4 38 256 qam 23
24 323000000 2.2 38 256 qam 24
Channel Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Locked 38.9 68667392 1340616
2 Locked 38.9 265392073 3009759
3 Locked 40.3 342509963 13694095
4 Locked 40.3 110177543 672316
5 Locked 38.9 103778908 212598742
6 Locked 40.3 376053280 102022775
7 Locked 38.9 227571423 56429471
8 Locked 38.9 1074606069 138693317
9 Locked 40.3 -749219053 573111317
10 Locked 38.9 -1884047714 321817431
11 Locked 38.9 -1678836676 430393296
12 Locked 37.3 397078553 78670222
13 Locked 37.3 219398987 69755419
14 Locked 38.9 15173854 105218
15 Locked 38.9 12217029 334670
16 Locked 38.9 4615072 9275
17 Locked 38.9 2812566 1189
18 Locked 38.6 2776633 3166
19 Locked 38.6 6082 922
20 Locked 38.6 326018 614
21 Locked 38.6 803035 339
22 Locked 38.9 1862446 708
23 Locked 38.9 4043568 6212
24 Locked 38.9 419753 389
19 Locked 38.6 6082 922
Ik vind gek want ik heb dit sinds 2 weken hiervoor werkte alles wel op volledige snelheid. Ik heb niks verandert in hardware.Kan je eigen router dan wel die snelheden aan?
Daarnaast, waarmee download je? Mijn vorige NAS kom bijv. downloaden met een ssl verbinding niet goed aan en zonder liep het wel snel.
SnR en signaalwaardes zien er goed uit. Wel heel veel Post RS errors. Hoe lang is de uptime van het modem?supayoshi schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:36:
Hier een vraagje maar zijn deze waardes een beetje oke?
19 Locked 38.6 6082 922
Zou je ook nog de upstreamwaardes kunnen posten?
Uptime max 1 week / 4 dagen?daanb14 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:27:
[...]
SnR en signaalwaardes zien er goed uit. Wel heel veel Post RS errors. Hoe lang is de uptime van het modem?
Zou je ook nog de upstreamwaardes kunnen posten?
Upstream bonded channels
Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulation Channel ID
1 46200000 4.3 5120 64 qam 3
2 32600000 4.45 5120 64 qam 5
3 39400000 4.55 5120 64 qam 4
4 53699969 4.75 5120 64 qam 2
Upstream bonded channels
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0
De uptime staat onder "beheer>informatie". De upstream powerwaardes zien er ook prima uit en in ieder geval geen T3 en T4 errors.supayoshi schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:25:
[...]
Uptime max 1 week / 4 dagen?
Upstream bonded channels
Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulation Channel ID
1 46200000 4.3 5120 64 qam 3
2 32600000 4.45 5120 64 qam 5
3 39400000 4.55 5120 64 qam 4
4 53699969 4.75 5120 64 qam 2
Upstream bonded channels
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0
Mijn ervaring is anders. Na 2 keer een aanbieding zoals je aangeeft bij het bellen, was de 3e keer de vraag wie mijn internet dan ging aanbieden. Het beste bod was toen NLE. Ik heb echter echt moeten vertrekken naar NLE voor ik alsnog een aanbod kreeg. In de bedenktijd kon ik NLE toen nog opzeggen.Kixtart schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:26:
[...]
Hopelijk heb je wel minimaal 3 tot 6 maanden 50% korting, want dat is iets wat je elk +/- 1jaar kan regelen. Beste is om dit via opzeggingen te regelen. Erg goede ervaringen met dit team en je hoeft ook niet net te doen of je vertrekt
Verder heb ik echt ruzie met de Ziggo Go app (TV os op Apple TV.) Regelmatig moet je lang wachten voor ce app opstart. Vervolgens knalt wat dan op TV is er hard in en ik zie nergens in de instellingen een optie om dat welkomstscherm op stil te zetten of om autoplay van de TV op je beginscherm uit te zetten.
Verder is de bediening onlogisch. Voor terug kijken moet je 2 keer kiezen dat je daar naartoe wilt voor je in de epg komt waar je terug kan kijken. Verder knipt Ziggo bij terugkijken zo in het programma dat je altijd reclame moet kijken. Dat heeft bijvoorbeeld NL ziet beter voor elkaar.
Verder lopen de Ziggo verbindingen goed. Voorheen veel ellende bij KPN DSL gehad. Laats T-Mobile thuis via xDSL geprobeerd, dat was ook prima. Helaas geen pairbonding. De snelheden van Ziggo (of KPN zelf) haal je dan helaas niet. Maar wel weet ik dat blijven bij Ziggo voor mij niet meer de heilige graal is. Alleen het dan weg moeten doen van de Ci+ modules waar ik nu niet voor bijbetaal zou ik missen. Dus blijf ik nog bij Ziggo tot ik ook huur moet gaan betalen bij verlengen.
Verwijderd
NopeKixtart schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:26:
[...]
Hopelijk heb je wel minimaal 3 tot 6 maanden 50% korting, want dat is iets wat je elk +/- 1jaar kan regelen. Beste is om dit via opzeggingen te regelen. Erg goede ervaringen met dit team en je hoeft ook niet net te doen of je vertrekt
Blijkt mijn externe usb schijf probleem te zijnHier geen problemen met usenet (newsdemon) ik kan gewoon de volle 500mbit gebruiken.
Ah! En eerder schreef je nog:saharoen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:58:
[...]
Blijkt mijn externe usb schijf probleem te zijnbottleneck met ssd weer volle snelheid.
...stiekem had je dus wel iets in de hardware aangepast.saharoen schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:02:
Ik heb niks verandert in hardware.
(maar mooi dat je het zelf hebt opgelost.
[ Voor 5% gewijzigd door vanaalten op 04-10-2020 20:47 ]
Die hddd extern deed in begin wel volledige snelheid maar nu voller raakt niet meerIk heb niks verandert in hardware.
Ik heb een andere wifi router gekocht en aan de connectbox gehangen, allemaal prima, naar omdat de router in een ander subnet zit kan ik geen enkel apparaat van buitenaf bereiken.
Op de connectbox valt niks in te stellen, dus enige oplossing is in bridge modus laten zetten?
Op de connectbox valt niks in te stellen, dus enige oplossing is in bridge modus laten zetten?
Sowieso doen. Dubbel destination NAT wil je echt niet.sander817 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:52:
Ik heb een andere wifi router gekocht en aan de connectbox gehangen, allemaal prima, naar omdat de router in een ander subnet zit kan ik geen enkel apparaat van buitenaf bereiken.
Vorige week een nieuw abonnement afgesloten, Alles-in-1 Max. Maar erg soepel verloopt het nog niet. Connectbox heeft in plaats van een wit lampje een groen knipperend lampje, wat in de handleiding helemaal niet voorkomt. Volgens de klantenservice betekent dat dat hij 'alles aan het downloaden en instellen is', en dat dit niet max. 15 minuten duurt zoals in de installatiegids, maar tot wel 24 uur.
Vergeleken met KPN vind ik de klantenservice erg matig. Tot 20.00 uur bereikbaar is bizar voor zo'n groot bedrijf, en dan moet je ook nog eens een 0900-nummer bellen. En dat menu van ze roept eerst allerlei opties over problemen met e-mail, zeg je dat je daar niet over belt, krijg je alsnog te horen dat ze je niet helpen met e-mailproblemen. Klinkt alsof ze ervan uitgaan dat je nog mailt met Outlook Express.
Vergeleken met KPN vind ik de klantenservice erg matig. Tot 20.00 uur bereikbaar is bizar voor zo'n groot bedrijf, en dan moet je ook nog eens een 0900-nummer bellen. En dat menu van ze roept eerst allerlei opties over problemen met e-mail, zeg je dat je daar niet over belt, krijg je alsnog te horen dat ze je niet helpen met e-mailproblemen. Klinkt alsof ze ervan uitgaan dat je nog mailt met Outlook Express.
Binnen zicht termijn kan je er gewoon vanaf hoor.tmnssn schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:12:
Vorige week een nieuw abonnement afgesloten, Alles-in-1 Max. Maar erg soepel verloopt het nog niet. Connectbox heeft in plaats van een wit lampje een groen knipperend lampje, wat in de handleiding helemaal niet voorkomt. Volgens de klantenservice betekent dat dat hij 'alles aan het downloaden en instellen is', en dat dit niet max. 15 minuten duurt zoals in de installatiegids, maar tot wel 24 uur.
Ik zit sinds maart bij Ziggo met alles-in-1 max (jaarcontract via werkgever voor € 49,50 per maand) en ik ben ook niet echt tevreden.tmnssn schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:12:
Sinds de oplevering heb ik nooit de 500/40 gehaald. Dit terwijl we nu twee monteurs en een nieuw modem verder zijn. Volgens de monteurs is de signaalsterkte allemaal in orde. Het modem start zichzelf soms ook random opnieuw op. Erg irritant bij thuiswerken.
Ik heb inmiddels de hoop opgegeven dat het ooit nog optimaal gaat werken en zit nu het contract uit tot maart. Maar daarna als de wiedeweerga weer terug naar KPN.
De Connectbox ja. Daar begint je probleem al. Over het algemeen zie ik weinig problemen met die dingen bij mensen die hun verbinding hooguit voor een beetje Netflixen of downloaden gebruiken, maar die dingen vinden het volgens mij echt niet leuk als het hele huis aan het thuiswerken, internetten, streamen en gamen is. Het lijkt wel een capaciteitsissue van de SoC ofzo. Waarschijnlijk zijn al jouw problemen als sneeuw voor de zon verdwenen door er een eigen router achter te zetten.kwon schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:22:
[...]
Ik zit sinds maart bij Ziggo met alles-in-1 max (jaarcontract via werkgever voor € 49,50 per maand) en ik ben ook niet echt tevreden.
Sinds de oplevering heb ik nooit de 500/40 gehaald. Dit terwijl we nu twee monteurs en een nieuw modem verder zijn. Volgens de monteurs is de signaalsterkte allemaal in orde. Het modem start zichzelf soms ook random opnieuw op. Erg irritant bij thuiswerken.
Ik heb inmiddels de hoop opgegeven dat het ooit nog optimaal gaat werken en zit nu het contract uit tot maart. Maar daarna als de wiedeweerga weer terug naar KPN.
Edit: Natuurlijk wel in bridge mode laten zetten in fZiggo en zelf in bridge mode zetten in fUPC om een dubbele destination NAT te voorkomen.
[ Voor 5% gewijzigd door daanb14 op 07-10-2020 09:13 ]
Zicht termijn? Het is geen spijkerbroek die niet past. Je hebt 14 dagen bedenktijd na bestellen om je tegen impuls aankopen te beschermen. Niet tegen een slechte klantenservice (al is dat sinds het nieuwe Ziggo na de fusie met UPC algemeen bekend toch?), het is inmiddels al 4 jaar elke dag "drukker dan normaal" bij de klantenservice. Gewoon blijven volhouden en ze in het uiterste geval in gebreke stellen.Darkz0rs schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:14:
[...]
Binnen zicht termijn kan je er gewoon vanaf hoor.
Cliché: wat mis ik toch de tijd van oud-Ziggo.jongetje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:20:
[...]
Zicht termijn? Het is geen spijkerbroek die niet past. Je hebt 14 dagen bedenktijd na bestellen om je tegen impuls aankopen te beschermen. Niet tegen een slechte klantenservice (al is dat sinds het nieuwe Ziggo na de fusie met UPC algemeen bekend toch?), het is inmiddels al 4 jaar elke dag "drukker dan normaal" bij de klantenservice. Gewoon blijven volhouden en ze in het uiterste geval in gebreke stellen.
Dat heeft het voor mij serieus makkelijk gemaakt om na 16 jaar bij ze weg te gaan. Ik heb zoveel toezeggingen gehad die vervolgens niet bleken te kloppen of waar op terug werd gekomen. Kreeg ook nog onterechte opzegboete, ben echt uren mee bezig geweest om dat ongedaan te krijgen terwijl ik zwart op wit in de mail had dat het onjuist in het systeem stond (computer says no).daanb14 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:21:
[...]
Cliché: wat mis ik toch de tijd van oud-Ziggo.
Juist het hele onderscheid in welk tv kastje je bij welk tv abonnement mag krijgen staat me totaal niet aan. Ik hoef al die zenderpakketten niet, ik wil gewoon eenvoudig kunnen opnemen in de cloud om het overal terug te kunnen kijken. Dat hebben DSL en Glas TV providers een stuk beter geregeld.
[ Voor 21% gewijzigd door jongetje op 07-10-2020 10:26 ]
De enige optie voor buitenechtelijk ontbinden is door Ziggo schriftelijk in de gelegenheid stellen om de gebreken deugdelijk na te komen, en als dat niet lukt, ontbinden op basis van non-conformiteit.jongetje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:20:
[...]
Zicht termijn? Het is geen spijkerbroek die niet past. Je hebt 14 dagen bedenktijd na bestellen om je tegen impuls aankopen te beschermen. Niet tegen een slechte klantenservice (al is dat sinds het nieuwe Ziggo na de fusie met UPC algemeen bekend toch?), het is inmiddels al 4 jaar elke dag "drukker dan normaal" bij de klantenservice. Gewoon blijven volhouden en ze in het uiterste geval in gebreke stellen.
Maar als je de kleine lettertjes leest, zie je dat 500mbit de max is, en geen gegarandeerd minimum,
Daarnaast heb je geen SLA op bereiken van de klantenservice. Dus er is geen feitelijk vast te stellen gebreken dus geen wettelijke grond tot ontbinden.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Het is bekend dat de Puma6 chipset die in de ConectBox zit erg slecht om kan gaan met de RF. Ongeacht of deze routed of bridge modus staat. Als je een tijdje smokeping over deze verbinding laat lopen, zie je hoe onregelmatig de dataoverdracht is.daanb14 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:08:
[...]
De Connectbox ja. Daar begint je probleem al. Over het algemeen zie ik weinig problemen met die dingen bij mensen die hun verbinding hooguit voor een beetje Netflixen of downloaden gebruiken, maar die dingen vinden het volgens mij echt niet leuk als het hele huis aan het thuiswerken, internetten, streamen en gamen is. Het lijkt wel een capaciteitsissue van de SoC ofzo. Waarschijnlijk zijn al jouw problemen als sneeuw voor de zon verdwenen door er een eigen router achter te zetten.
Edit: Natuurlijk wel in bridge mode laten zetten in fZiggo en zelf in bridge mode zetten in fUPC om een dubbele destination NAT te voorkomen.
Smokeping over TC7200:
:fill(white):strip_exif()/f/image/GdXWv9zSKHGI0wEmLrZkNATh.png?f=user_large)
Smokeping over Connectbox:
:fill(white):strip_exif()/f/image/yRS0lwSsEZU9EL7eNtcNd9mR.png?f=user_large)
Meer info: https://approvedmodemlist...dem-list-chipset-defects/
[ Voor 19% gewijzigd door JackBol op 07-10-2020 10:46 ]
Heeft die nieuwe Giga connectbox ook nog de Puma Chip?
Jadolopfriet schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:39:
Heeft die nieuwe Giga connectbox ook nog de Puma Chip?

Had de ingangsdatum al zo snel mogelijk gedaan om inderdaad nog binnen de 14 dagen bedenktijd te kunnen testen. Maar dan moet wel eerst werken om te zien of ze de beloofde 500mbit waarmaken.Darkz0rs schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:14:
[...]
Binnen zicht termijn kan je er gewoon vanaf hoor.
Probleem is dat er zo weinig alternatieven zijn, KPN/XS4ALL biedt 44mbit en bij de rest wordt dat ook nog eens gehalveerd. Dat wordt toch wel erg traag. 500 is enigszins overdreven maar ik wil toch eigenlijk wel minstens 100.
Als je geen 100 haalt is er wel echt iets aan de hand.tmnssn schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:50:
[...]
Had de ingangsdatum al zo snel mogelijk gedaan om inderdaad nog binnen de 14 dagen bedenktijd te kunnen testen. Maar dan moet wel eerst werken om te zien of ze de beloofde 500mbit waarmaken.
Probleem is dat er zo weinig alternatieven zijn, KPN/XS4ALL biedt 44mbit en bij de rest wordt dat ook nog eens gehalveerd. Dat wordt toch wel erg traag. 500 is enigszins overdreven maar ik wil toch eigenlijk wel minstens 100.
Een Ziggo monteur zou dat moeten kunnen oplossen.
Toch wel een gefixte versie?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Definieer gefixt eens...
Software matig is er niet veel te plakken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic