Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Darkz0rs schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:26:
[...]

Definieer gefixt eens...

Software matig is er niet veel te plakken.
Volgens Ziggo juist wel?

nieuws: Ziggo brengt patch uit voor gedeeltelijk oplossen packet loss Connect...

Ik meende dat Intel ook een geupdate Puma had uitgebracht, al kan ik dat bericht niet meer terug vinden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:04
De Connectbox Giga maakt gebruik van de Puma 7. Hoe dat met packet loss, latency en de bijbehorende jitter zit weet ik niet, maar ook de Puma 7 is vatbaar voor een DoS kwetsbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkz0rs schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:26:
[...]

Definieer gefixt eens...

Software matig is er niet veel te plakken.
Gaat een verhaal dat ze offloading voor UDP taken doen via de WiFi chip CPU. Of en hoe dat haalbaar is, dunno.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JackBol schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:30:
[...]

Het is bekend dat de Puma6 chipset die in de ConectBox zit erg slecht om kan gaan met de RF. Ongeacht of deze routed of bridge modus staat. Als je een tijdje smokeping over deze verbinding laat lopen, zie je hoe onregelmatig de dataoverdracht is.

Smokeping over TC7200:
[Afbeelding]

Smokeping over Connectbox:
[Afbeelding]

Meer info: https://approvedmodemlist...dem-list-chipset-defects/
Dit is we precies waar de schoen knelt. We blijven met zijn alle maar over 2017 screenshots praten.

Deze loss (paars) zit er niet meer in, in de huidige firmware releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
stormfly schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:26:
[...]

Dit is we precies waar de schoen knelt. We blijven met zijn alle maar over 2017 screenshots praten.

Deze loss (paars) zit er niet meer in, in de huidige firmware releases.
Ik moet toch even een raspberry smokeping in orde gaan maken. Verleden keer lukte het om e.o.a. reden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daanb14 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:08:
[...]

De Connectbox ja. Daar begint je probleem al. Over het algemeen zie ik weinig problemen met die dingen bij mensen die hun verbinding hooguit voor een beetje Netflixen of downloaden gebruiken, maar die dingen vinden het volgens mij echt niet leuk als het hele huis aan het thuiswerken, internetten, streamen en gamen is. Het lijkt wel een capaciteitsissue van de SoC ofzo. Waarschijnlijk zijn al jouw problemen als sneeuw voor de zon verdwenen door er een eigen router achter te zetten.

Edit: Natuurlijk wel in bridge mode laten zetten in fZiggo en zelf in bridge mode zetten in fUPC om een dubbele destination NAT te voorkomen.
Het niet halen van je snelheid heeft niets met Puma te maken. Het is te makkelijk om nu elk probleem hierop af te schuiven.
kwon schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:22:
[...]

Ik zit sinds maart bij Ziggo met alles-in-1 max (jaarcontract via werkgever voor € 49,50 per maand) en ik ben ook niet echt tevreden.

Sinds de oplevering heb ik nooit de 500/40 gehaald. Dit terwijl we nu twee monteurs en een nieuw modem verder zijn. Volgens de monteurs is de signaalsterkte allemaal in orde. Het modem start zichzelf soms ook random opnieuw op. Erg irritant bij thuiswerken.

Ik heb inmiddels de hoop opgegeven dat het ooit nog optimaal gaat werken en zit nu het contract uit tot maart. Maar daarna als de wiedeweerga weer terug naar KPN.
In principe moet je op elk moment van de dag wel je snelheid kunnen halen. Het kan natuurlijk zijn dat er een capaciteits-issue is in jouw coax-segment maar dit moet Ziggo dan ook kunnen zien. Het feit dat je het ook hebt over het herstarten van het modem geeft toch aan dat er signaalproblemen zijn. Een modem start niet zomaar opnieuw op. Kan best zijn dat op enig moment het signaal prima is (momentopname monteur) maar dat bij het minste of geringste (weersinvloeden etc.) de verbinding wegvalt. Dan is er toch iets mis in de infrastructuur. Ik zou dit toch nog een keer melden. Als het niet opgelost wordt dan snap ik dat je overstapt, zou ik ook doen.
daanb14 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:03:
De Connectbox Giga maakt gebruik van de Puma 7. Hoe dat met packet loss, latency en de bijbehorende jitter zit weet ik niet, maar ook de Puma 7 is vatbaar voor een DoS kwetsbaarheid.
Ik heb er één maar heb geen uitgebreide testen gedaan. In de praktijk merk ik nergens wat van ondanks dat in dit huishouden meerdere Netflix/Disney+ streams tegelijk gebruikt worden in combinatie met downloads en gaming. Maar goed dat kan natuurlijk ook komen omdat je ervanuit kan gaan dat de Puma 7 krachtiger is dan de Puma 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Jay-B schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:34:
[...]

Het niet halen van je snelheid heeft niets met Puma te maken. Het is te makkelijk om nu elk probleem hierop af te schuiven.

[...]

In principe moet je op elk moment van de dag wel je snelheid kunnen halen. Het kan natuurlijk zijn dat er een capaciteits-issue is in jouw coax-segment maar dit moet Ziggo dan ook kunnen zien. Het feit dat je het ook hebt over het herstarten van het modem geeft toch aan dat er signaalproblemen zijn. Een modem start niet zomaar opnieuw op. Kan best zijn dat op enig moment het signaal prima is (momentopname monteur) maar dat bij het minste of geringste (weersinvloeden etc.) de verbinding wegvalt. Dan is er toch iets mis in de infrastructuur. Ik zou dit toch nog een keer melden. Als het niet opgelost wordt dan snap ik dat je overstapt, zou ik ook doen.

[...]

Ik heb er één maar heb geen uitgebreide testen gedaan. In de praktijk merk ik nergens wat van ondanks dat in dit huishouden meerdere Netflix/Disney+ streams tegelijk gebruikt worden in combinatie met downloads en gaming. Maar goed dat kan natuurlijk ook komen omdat je ervanuit kan gaan dat de Puma 7 krachtiger is dan de Puma 6.
Niet per se kort door de bocht om het modem of de puma hier de schuld van te geven. In praktijk merk ik dat die dingen in snelheid inkakken als meerdere personen in huis de verbinding zwaar gebruiken, waarbij dat met een Technicolor of Cisco niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja sorry maar dat is helaas wel iets te kort door de bocht:

1. @kwon geeft aan nog geen enkele keer de maximale snelheid te hebben gehaald. Jij impliceert nu dat hij constant meedere streams open heeft staan waarbij hij het modem dus maximaal belast. Ik mag toch aannemen dat hij een zuivere snelheidsmeting heeft gedaan en niet constant de snelheid meet wanneer het halve gezin bezig is met allerlei zaken. Als dat niet zo is dan kunnen we ook niet stellen dat de snelheid niet gehaald kan worden -> heeft in beginsel dus niets met Puma te maken.

2. Het plotseling opnieuw opstarten van een modem hint naar een mogelijke T4 error. Ook dit heeft weer helemaal niets met Puma te maken maar dus mogelijk te maken met een signaalprobleem op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Jay-B schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:28:
Ja sorry maar dat is helaas wel iets te kort door de bocht:

1. @kwon geeft aan nog geen enkele keer de maximale snelheid te hebben gehaald. Jij impliceert nu dat hij constant meedere streams open heeft staan waarbij hij het modem dus maximaal belast. Ik mag toch aannemen dat hij een zuivere snelheidsmeting heeft gedaan en niet constant de snelheid meet wanneer het halve gezin bezig is met allerlei zaken. Als dat niet zo is dan kunnen we ook niets stellen dat de snelheid niet gehaald kan worden -> heeft in beginsel dus niets met Puma te maken.

2. Het plotseling opnieuw opstarten van een modem hint naar een mogelijke T4 error. Ook dit heeft weer helemaal niets met Puma te maken maar dus mogelijk te maken met een signaalprobleem op dat moment.
Ik heb iets gedaan wat ik niet hoor te doen en dat is naar conclusies springen. Inderdaad kijken of de snelheidsmeting uitgevoerd wordt op een rustige verbinding en controleren of T4-errors optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ik moet altijd wel een beetje lachen hoe mensen de Puma als dader aanwijzen. Bij de CB heeft het me veel moeite gekost mijn gevoel te onderbouwen met feiten. Dit is gelukt. Maar niet door ff een spelletje of te vinden dat Disney goed loopt.
Veel mensen in mijn omgeving die ervaren het niet eens. Ik dus wel (misschien omdat ik het weet). Bovendien is de ddos wat gesuggereerd werd wel degelijk gepatcht.

@daanb14 dat je snelheid in elkaar klapt (dat lees ik even als trage routering) is natuurlijk niet een Puma bug. Dit is simpelweg hardware limitatie. Een beetje verwachten dat je Suzuki Alto prima die Porsche kan bij houden. Echter bridge en een knappe router er achter lost dat wel op. Die kanppe router lost daarin tegen niet de Puma bug op.

[ Voor 30% gewijzigd door Darkz0rs op 07-10-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmnssn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 18:24
tmnssn schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 23:12:
Vorige week een nieuw abonnement afgesloten, Alles-in-1 Max. Maar erg soepel verloopt het nog niet. Connectbox heeft in plaats van een wit lampje een groen knipperend lampje, wat in de handleiding helemaal niet voorkomt. Volgens de klantenservice betekent dat dat hij 'alles aan het downloaden en instellen is', en dat dit niet max. 15 minuten duurt zoals in de installatiegids, maar tot wel 24 uur.

Vergeleken met KPN vind ik de klantenservice erg matig. Tot 20.00 uur bereikbaar is bizar voor zo'n groot bedrijf, en dan moet je ook nog eens een 0900-nummer bellen. En dat menu van ze roept eerst allerlei opties over problemen met e-mail, zeg je dat je daar niet over belt, krijg je alsnog te horen dat ze je niet helpen met e-mailproblemen. Klinkt alsof ze ervan uitgaan dat je nog mailt met Outlook Express.
Kleine update: dat het 24 uur kon duren, bleek een leugen. Hij was niks aan het 'downloaden en instellen', er is helemaal geen signaal actief in mijn woning. Daar moet een monteur voor langskomen die natuurlijk pas volgende week komt. Lekker begin zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
tmnssn schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

Kleine update: dat het 24 uur kon duren, bleek een leugen. Hij was niks aan het 'downloaden en instellen', er is helemaal geen signaal actief in mijn woning. Daar moet een monteur voor langskomen die natuurlijk pas volgende week komt. Lekker begin zo.
zag jezelf niet dat er geen signaal is? dat is redelijk eenvoudig te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Darkz0rs schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:40:
Ik moet altijd wel een beetje lachen hoe mensen de Puma als dader aanwijzen. Bij de CB heeft het me veel moeite gekost mijn gevoel te onderbouwen met feiten. Dit is gelukt. Maar niet door ff een spelletje of te vinden dat Disney goed loopt.
Veel mensen in mijn omgeving die ervaren het niet eens. Ik dus wel (misschien omdat ik het weet). Bovendien is de ddos wat gesuggereerd werd wel degelijk gepatcht.

@daanb14 dat je snelheid in elkaar klapt (dat lees ik even als trage routering) is natuurlijk niet een Puma bug. Dit is simpelweg hardware limitatie. Een beetje verwachten dat je Suzuki Alto prima die Porsche kan bij houden. Echter bridge en een knappe router er achter lost dat wel op. Die kanppe router lost daarin tegen niet de Puma bug op.
Is de Puma eigenlijk verantwoordelijk voor routering of gebeurt dat op een andere CPU? Routering is inderdaad een best zware taak en vereist best een flinke SoC die de routing en de NAT table goed kan offloaden naar de data plane. Vandaar goed dat je de vraag stelt of een Speedtest uitgevoerd wordt met een licht of zwaarbelast netwerk. In de gevallen dat ik merkte dat de connectbox qua snelheid inkakte waren bijvoorbeeld haast altijd meerdere systemen aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmnssn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 18:24
Darkz0rs schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:36:
[...]

zag jezelf niet dat er geen signaal is? dat is redelijk eenvoudig te zien
Via de tv bedoel je? Die gebruik ik niet, dus nee. Op de connectbox bleef alleen een groen lampje knipperen, wat volgens de eerste klantenservicemedewerker normaal was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tmnssn schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:59:
[...]
Via de tv bedoel je? Die gebruik ik niet, dus nee. Op de connectbox bleef alleen een groen lampje knipperen, wat volgens de eerste klantenservicemedewerker normaal was.
Volgens onderstaande reactie zou dat groen knipperen ook normaal kunnen zijn, echter niet eindeloos.

https://community.ziggo.n...tekenis-led-lampjes-19801

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
daanb14 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:48:
[...]

Is de Puma eigenlijk verantwoordelijk voor routering of gebeurt dat op een andere CPU? Routering is inderdaad een best zware taak en vereist best een flinke SoC die de routing en de NAT table goed kan offloaden naar de data plane. Vandaar goed dat je de vraag stelt of een Speedtest uitgevoerd wordt met een licht of zwaarbelast netwerk. In de gevallen dat ik merkte dat de connectbox qua snelheid inkakte waren bijvoorbeeld haast altijd meerdere systemen aan het downloaden.
Nou ja cpu is 1 maar software is misschien ook wel 1. Bridge en knappe router zal bij jou wonderen doen.
tmnssn schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:59:
[...]

Ach ja ik ga er alweer veel te makkelijk vanuit dat iedereen op tweakers.net wel de interface van het modem kan benaderen. En daar iets kan begrijpen/uitlezen. Wellicht was dat te kort door de bocht. Maar in het modem kan je een sync moment zien. Geen sync is simpelweg geen fysieke verbinding.

[ Voor 29% gewijzigd door Darkz0rs op 07-10-2020 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:46

page404

Website says no

tmnssn schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

Typisch voor Ziggo klantenservice, je zoveel mogelijk bezig houden met smoesjes en flauwekul.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
page404 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:25:
[...]

Typisch voor Ziggo klantenservice, je zoveel mogelijk bezig houden met smoesjes en flauwekul.
offtopic:
Dat is helaas mijn ervaring ook steeds meer nadat Ziggo UPC geworden is.
In de fZiggo tijd wist je dat als je belde met een probleem dat het deskundig opgepakt werdt.

Nu heb ik daar tegenwoordig steeds minder vertrouwen in.
Maar goed niet heel relevant dus als ot geplaatst.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedboer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-09 13:09
Ik ben inmiddels 3 jaar klant van ziggo. Ik zou graag weer eens gebruik willen maken van de lopende actie voor nieuwe klanten. Enig idee hoe dit het beste aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
bloedboer schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:38:
Ik ben inmiddels 3 jaar klant van ziggo. Ik zou graag weer eens gebruik willen maken van de lopende actie voor nieuwe klanten. Enig idee hoe dit het beste aan te pakken?
Bel de opzeglijn op en dreig dat je weggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad bellen met opzeggingen, maar je hoeft echt niet te dreigen. Dat vind ik persoonlijk ook erg dom. Je gooit het gesprek dan gelijk op slot. Je wil waarschijnlijk niet eens weg. Gewoon vriendelijk vragen naar een verlengingsaanbod. "Goed dat u belt" krijg ik elke keer te horen. Afhankelijk van de concurrentie (glasvezel) en welke pakket (heb je een Next box) kun je wel 3 of 6 maanden een leuke korting krijgen. Dus gewoon bellen. Niet geschoten is altijd mis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
daanb14 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:38:
[...]

Bel de opzeglijn op en dreig dat je weggaat.
Dreigen hoeft niet hoor, gewoon vragen om een aanbieding, eventueel kun je zeggen dat je een leuke aanbieding bij een andere partij zag. Als je glasvezel hebt of krijgt in de toekomst kun je wel wat onderhandelen. Ik krijg bv standaard elk jaar 5 maanden 50% korting zonder veel aandringen. Als je het harder speelt is 6 maanden korting ook wel een optie geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloedboer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-09 13:09
Net even gebeld, heb 6 maanden voor 39,95 gekregen. Hier voor wel sim only van vodafone moeten verlengen met 1 jaar. Anders was er alleen voor 3 maanden korting mogelijk. Bedankt jongens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:42
Zeer recentelijk gebeld, en het Max dat de konden doen was 9 maanden 29,95 op een abbo van 69,5.

Nog steeds afgeslagen, aangezien Budget Thuis op VDSL nog steeds goedkoper en sneller is (iets hogere upload en aanzienlijk betere latency/ PING tijden). En de Google Nest WiFi van €249 kan ik daarnaast nog eens verkopen voor een nog lager jaar bedrag.
Daarnaast zakt de upload hier thuis is van 25mbit naar 7 a 11mbit overdag, omdat de hele wijk thuis werkt..

Werd wel terug gebeld nav mijn opzegging.

[ Voor 11% gewijzigd door Stinger_Ventura op 08-10-2020 16:16 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb al jaren heel tevr Ziggo. Over 2 maanden ga ik (binnen de gemeente, 1km verderop) verhuizen en heb nu 2 vragen:
  • Op de site staat iets over een "supersterk modem" zodat je ook in je nieuwe huis over goeie wifi hebt. Dat kan Ziggo zelfs op afstand checken. Hoe kan ik dat zelf zien en heeft het zin om deze upgrade van te voren al te doen?
  • Je kunt zo te lezen tot 3 dagen voor de verhuizing dit aangeven. Maar mijn daadwerkelijke verhuisdag is beetje afhankelijk van hoe het gaat. Wat gebeurt er als ik toch 2 dagen later mijn box op mijn nieuwe huis aansluit, iemand ervaring?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@spaceboy Bij een verhuizing houd je je huidige spullen. Door de opzet van Ziggo kun je waarschijnlijk zelfs zonder verhuizing je modem e.d. al aansluiten in je nieuwe woning. Ik zou persoonlijk de verhuisdatum op het eerste moment dat je denkt te gaan verhuizen zetten. Dan weet je iig zeker dat de coax daar actief is (als dat al niet het geval is).

Ik ga er dus vanuit dat je verhuizing naadloos gaat (ongeacht welke datum je precies hebt ingevoerd, aangenomen dat er wel signaal op de coax staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
bloedboer schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:00:
Net even gebeld, heb 6 maanden voor 39,95 gekregen. Hier voor wel sim only van vodafone moeten verlengen met 1 jaar. Anders was er alleen voor 3 maanden korting mogelijk. Bedankt jongens!
Om welk pakket/samenstelling ging dat :? 39,95 en sim only vindt ik nogal aan de prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

jongetje schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:40:
@spaceboy Bij een verhuizing houd je je huidige spullen. Door de opzet van Ziggo kun je waarschijnlijk zelfs zonder verhuizing je modem e.d. al aansluiten in je nieuwe woning. Ik zou persoonlijk de verhuisdatum op het eerste moment dat je denkt te gaan verhuizen zetten. Dan weet je iig zeker dat de coax daar actief is (als dat al niet het geval is).

Ik ga er dus vanuit dat je verhuizing naadloos gaat (ongeacht welke datum je precies hebt ingevoerd, aangenomen dat er wel signaal op de coax staat!
Thanks. Ik heb de verhuizinig ondertussen aangemeld en ik zie bij de extra info dat de connectie op mijn oude adres nog "minstens een week" blijft bestaan, dus dat geeft wat speling. Heb hem nu dus gewoon 1 dag vóór mijn verhuizing ingesteld, komt goed.

Dan nog de vraag over welk modem. Op de site van Ziggo kom ik niet verder (de klantenservice moet je dan gaan bellen, chat is niet beschikbaar), dus ik probeer het nog even hier. Op het plaatje bij de Power Promise zie ik bij "supersterk modem" een plaatje van de Technicolor. Ik heb zelf zo'n witte ConnectBox. Is 1 van de 2 fijner/beter? Ik heb weinig issues met de ConnectBox (vooral omdat ik mijn eigen wifi-router erachter heb hangen), maar als de Technicolor beter is wil ik die natuurlijk... :P Heeft iemand deze 2 zelf kunnen vergelijken? Ik lees over allebei gemixte reviews op Google.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@spaceboy Ben je ontevreden over je modem dan? Met een verhuizing neem je (zoals ik al zei) die mee dus er veranderd niets aan, ook niet aan je eventuele actietarief, einddatum contract etc.

Als je modem het niet goed doet, dan moet je een andere route volgen. Al zou ik tot een aantal weken na je verhuizing niets wijzigen bij Ziggo want hun order systeem kan maar 1 ding tegelijk. Dus als je nu iets gaat aanpassen is dat vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

jongetje schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:40:
@spaceboy Ben je ontevreden over je modem dan? Met een verhuizing neem je (zoals ik al zei) die mee dus er veranderd niets aan, ook niet aan je eventuele actietarief, einddatum contract etc.

Als je modem het niet goed doet, dan moet je een andere route volgen. Al zou ik tot een aantal weken na je verhuizing niets wijzigen bij Ziggo want hun order systeem kan maar 1 ding tegelijk. Dus als je nu iets gaat aanpassen is dat vragen om problemen.
Top. Thanks. Ik verander niks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Eigenlijk altijd redelijk tevreden geweest met Ziggo tot deze week. Sinds dinsdag dat de verbinding er een paar keer per dag even uit viel. Gisteren werd dit erger, vandaag is het echt hopeloos.
Erg leuk als je met twee mensen vanuit huis moet werken via RDP. :(

Volgens Allestoringen is er niets aan de hand, nou ja die website zelf is een grote storing dus snap wel dat niemand daar iets meld.

Ziggo geeft wel aan dat er sinds dinsdag 12u een probleem is met alle services, dat was gisteren nog opgelost op vrijdag 12u (vandaag dus). Nu is dit al weer maandag geworden. Ik vrees dat het wel even gaat duren dus voor dit is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 17:01
Ben ik de enige die via Ziggo go op dit moment niks kan bekijken ? zowel op de computer als met de mediabox next kan ik geen replay tv gebruiken op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jimmya3 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:38:
Ben ik de enige die via Ziggo go op dit moment niks kan bekijken ? zowel op de computer als met de mediabox next kan ik geen replay tv gebruiken op dit moment.
Hier idem. Net getest via de Ziggo Go app op mijn iPad. Ik zie een stilstaand beeld en daar blijft het bij. Een (cloud) opname afspelen lukt wel.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 09-10-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
meesje schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:44:
[...]

Hier idem. Net getest via de Ziggo Go app op mijn iPad. Ik zie een stilstaand beeld en daar blijft het bij.
ingelogd op mijn Ziggo zie ik zelfs niet eens de geabonneerde producten staan (Alles in een Extra met Internet max) er staat enkel Kabel tv onder de sectie Mijn Televisie ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwner
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 19:45
jimmya3 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:38:
Ik kan hier ook niks zien via ziggo go, zowel via de browser als de android app. Ik krijg de melding: "Je hebt een abonnement nodig om dit te bekijken."

Via de mediabox trouwens nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
Pwner schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:23:
[...]

Ik kan hier ook niks zien via ziggo go, zowel via de browser als de android app. Ik krijg de melding: "Je hebt een abonnement nodig om dit te bekijken."

Via de mediabox trouwens nergens last van.
Log eens in op je Mijn Ziggo omgeving dan zul je zien dat daar ook geen producten meer aanklikbaar zijn. Net met Ziggo gebeld en ze geven aan dat ze dit nog nooit gezien hebben, maar ook geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwner
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 19:45
jimmya3 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:24:
[...]

Log eens in op je Mijn Ziggo omgeving dan zul je zien dat daar ook geen producten meer aanklikbaar zijn. Net met Ziggo gebeld en ze geven aan dat ze dit nog nooit gezien hebben, maar ook geen oplossing.
Ja, hier precies hetzelfde. Ik wacht het nog even af maar anders ga ik ook maar even contact opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmya3
Pwner schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:33:
[...]

Ja, hier precies hetzelfde. Ik wacht het nog even af maar anders ga ik ook maar even contact opnemen.
Ik heb opgehangen de mevrouw wilde alles opnieuw gaan koppelen... nou laat maar liever ik wacht wel totdat de achterliggende storing is verholpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
meesje schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:44:
[...]

Hier idem. Net getest via de Ziggo Go app op mijn iPad. Ik zie een stilstaand beeld en daar blijft het bij. Een (cloud) opname afspelen lukt wel.
idem, bij moeders op bezoek, kan niks kijken, dan maar kletsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvrhrln schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:27:
[...]

idem, bij moeders op bezoek, kan niks kijken, dan maar kletsen.
Het ging bij mij puur om replay tv. Lineaire tv en opnames werkten gewoon. Replay tv nu overigens ook weer.
In ATV topic lees ik over dat iemand problemen heeft met de Ziggo app op de ATV. Wellicht een regionale storing?

[ Voor 22% gewijzigd door meesje op 09-10-2020 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:43
Hier ook geen Ziggo Go en productenlijst leeg. Ben benieuwd of de achterliggende productendatabase ook leeg is. Dan kunnen ze vanuit de factuurinformatie gaan terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:45

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

__fred__ schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 07:43:
Hier ook geen Ziggo Go en productenlijst leeg. Ben benieuwd of de achterliggende productendatabase ook leeg is. Dan kunnen ze vanuit de factuurinformatie gaan terugzetten.
Hier hetzelfde. Ik word wel een beetje moe van Ziggo de laatste tijd... modem hapert erg vaak de laatste tijd. Heel fijn met het thuiswerken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick Koningh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 16:04
Ook hier sinds gisteravond geen verbinding meer, en inderdaad bij het inloggen op mijn ziggo staat daar alleen nog de analoge tv. Hopelijk snel opgelost want zo kijkt het best lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:16

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Al 2 week achter elkaar problemen met opnames van F1 Café op Ziggo Sport. Gisteren helemaal geen geluid meer op soundbar en tv. Vanmorgen hetzelfde, bekend probleem? Heb een Humax 5200C, welke prima bevalt, op andere zenders heb ik wel gewoon geluid.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Net gebeld over de storing, het is bekend bij ze. Ze zijn gewoon het abonnement kwijt en ik mocht zelf met de administratie bellen om het recht te zetten. Vrij gênant.

Overigens was dit wel echt de druppel na het aantal storingen van de afgelopen tijd. Nu ik toch de administratie aan de lijn had direct opgezegd. Wat mij wel verbaast is dat ze totaal geen moeite doen om een klant van 10+ jaar te behouden. Ik ben blij dat ik dit topic straks niet meer hoef te volgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
LoeiOrdinair schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:53:
Net gebeld over de storing, het is bekend bij ze. Ze zijn gewoon het abonnement kwijt en ik mocht zelf met de administratie bellen om het recht te zetten. Vrij gênant.

Overigens was dit wel echt de druppel na het aantal storingen van de afgelopen tijd. Nu ik toch de administratie aan de lijn had direct opgezegd. Wat mij wel verbaast is dat ze totaal geen moeite doen om een klant van 10+ jaar te behouden. Ik ben blij dat ik dit topic straks niet meer hoef te volgen >:)
Hoe bedoel je? Moet een ieder individueel contact opnemen met de helpdesk om een en ander in orde te krijgen ? (geen ziggo go, geen tv producten in mijn ziggo etc.) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

mvrhrln schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:00:
[...]

Hoe bedoel je? Moet een ieder individueel contact opnemen met de helpdesk om een en ander in orde te krijgen ? (geen ziggo go, geen tv producten in mijn ziggo etc.) ?
Ik hoop van niet. Wellicht om het snel te herstellen wel. Maar ik kan mij niet voorstellen dat ze dit niet kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvrhrln schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:00:
[...]

Lijkt mij enorm sterk. Anders kunnen ze toch ook niet factureren?
Maar het administratie systeem lijkt toch enorm ingewikkeld om na zoveel jaar op orde te krijgen. Dat zou ze echt een enorme hoeveelheid klachten, telefoontjes (en zelfs klanten) dus geld schelen als dat goed zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:49
Ik ben de aansluiting aan het bekijken in mijn nieuwe huis.
Daar vind ik deze aansluiting in mijn woonkamer :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZyqNil2Ts1Jvy-Euf-ybLdI3sY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GO3R9ND0dMkxGACRwtd5KKcM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_BBOlKb4sXlfAN9jTdK1HIK0PxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IfgFZtiZ6qaHqFdJ6pBc4bZC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jeRFSE6HOm6M05eAOfXcoxxEBVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbE8BJI6lj3SxtuTS1A15RFv.jpg?f=fotoalbum_large

Maar hoe sluit ik het modem en tv hierop aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
@Dancis ik zou die plastic behuizing eens weghalen en kijken wat er nu precies gebeurt. Lijkt iets van een doorlussing, waarom? Modem dien je direct op de hoofdaansluiting te doen, moet zeker geen versterker of splitter tussen zitten want dan ga je geheid problemen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dancis Ik zou alle eraf halen. Je kunt beter Ziggo bellen en uitleggen dat er allemaal oude aansluitdozen zijn en je graag ivm je verhuizing/nieuwe aansluiting een nieuwe AOP (Abonnee Overname Punt) wilt hebben. Ik kom zelf uit Multikabel en Casema gebied dus ken deze aansluitingen niet. Kan is dat het een oud filter is en die wil je er niet tussen.

Als ik op de foto's afga is het een radio en TV splitten en kun je hier niet je modem op aansluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 10-10-2020 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:49
Dan ga ik ziggo effe bellen dat ik gewoon een nieuwe aop wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 23:43
Inderdaad, gewoon Ziggo bellen en vragen om een nieuw AOP. Doen ze gratis in dit soort gevallen. En dan heeft de monteur ook nog wel een splitter en een paar aansluitkabeltjes in de bus liggen als je het lief vraagt.

[ Voor 7% gewijzigd door Roetzen op 10-10-2020 15:34 ]

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zojuist contact gehad met Ziggo omtrent geen geluid bij bepaalde zenders. Is bekend bij Ziggo, oplossing wordt aan gewerkt. Wist niet dat beeld en geluid streams los van elkaar liepen bij Coax.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Harmen schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:14:
Zojuist contact gehad met Ziggo omtrent geen geluid bij bepaalde zenders. Is bekend bij Ziggo, oplossing wordt aan gewerkt. Wist niet dat beeld en geluid streams los van elkaar liepen bij Coax.
Heb je onder audio ook gecontroleerd of er geen audio is op een ander spoor? Vaak zijn er namelijk meerdere audio sporen aanwezig in een stream waaruit men kan kiezen, ook bij Ziggo dus (via dvb-c en replay tv).

[ Voor 56% gewijzigd door hardware-lover op 10-10-2020 17:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Harmen schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:14:
Wist niet dat beeld en geluid streams los van elkaar liepen bij Coax.
Dat loopt het ook niet. 😀

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

hardware-lover schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:21:
[...]

Heb je onder audio ook gecontroleerd of er geen audio is op een ander spoor? Vaak zijn er namelijk meerdere audio sporen aanwezig in een stream waaruit men kan kiezen, ook bij Ziggo dus (via dvb-c en replay tv).
Ff gegeken Ziggo sport laat PCM zien, de andere kanalen welke wel geluid hebben Dolby digital. Kan niet van spoort wisselen bij de Humax 5200C, enkel auto voorkeur, stereo of Dolby digital. Maakt iig geen verschil.

Edit, ff de oude ab er bij gepakt en met de audio/volume gespeeld. Bleek dat op de zenders zonder geluid volume op 0 stond. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Harmen op 10-10-2020 21:36 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 20:40
Ik zie ineens in de ziggo GO app dat vrijwel alle zenders openstaan, inclusief Movies & Series XL, terwijl ik toch echt maar een simpel kabelTV abbo' tje heb. Is er een actie ofzo gaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Laatst online: 17-09 01:06
Bij mij is het zo dat het geluid sinds de update 4.25 niet meer synchroon loopt op de next. Dolby staat uit.. Ziggo gebeld en ze zeiden dat dit bekend was. En dat ik moest wachten tot dit opgelost was. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. Want dit is al een tijd gaande. Tot dusver eigenlijk nog maar weinig plezier van de Next.
TV kijken via de Next is voorlopig geen optie, dat is niet om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Theswitch schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:55:
Ik zie ineens in de ziggo GO app dat vrijwel alle zenders openstaan, inclusief Movies & Series XL, terwijl ik toch echt maar een simpel kabelTV abbo' tje heb. Is er een actie ofzo gaande?
Kun je content uit M&S XL ook daadwerkelijk afspelen? Bv. Game of Thrones? Mijn ervaring is dat het in ieder geval normaal is dat deze content getoond wordt, maar afspelen kan alleen bij het juiste abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
QSYS schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:03:
Bij mij is het zo dat het geluid sinds de update 4.25 niet meer synchroon loopt op de next. Dolby staat uit.. Ziggo gebeld en ze zeiden dat dit bekend was. En dat ik moest wachten tot dit opgelost was. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. Want dit is al een tijd gaande. Tot dusver eigenlijk nog maar weinig plezier van de Next.
TV kijken via de Next is voorlopig geen optie, dat is niet om aan te zien.
Hiervoor hebben we het Next topic (zie onderstaande roze blok).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:57
Theswitch schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:55:
Same hier!
Ik heb niet gehoord of gelezen dat ze dit zouden gaan doen, maar mij hoor je niet klagen!

Ik kan in ieder geval Handmaids Tale S03 aanzetten dus het lijkt ook gewoon te werken.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daxy schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:10:
[...]

Same hier!
Ik heb niet gehoord of gelezen dat ze dit zouden gaan doen, maar mij hoor je niet klagen!

Ik kan in ieder geval Handmaids Tale S03 aanzetten dus het lijkt ook gewoon te werken.
The Handmaid’s Tale is onderdeel van standaard M&S. Je hebt daarvoor geen L of XL nodig. Heb je wellicht standaard M&S in je abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 20:40
meesje schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:09:
[...]

Kun je content uit M&S XL ook daadwerkelijk afspelen? Bv. Game of Thrones? Mijn ervaring is dat het in ieder geval normaal is dat deze content getoond wordt, maar afspelen kan alleen bij het juiste abonnement.
GoT werkt hier dus gewoon. Blijft apart, kijken hoe lang dit gaat duren.

edit: Storing Ziggo GO geweest, dus misschien daarom nu gratis?

[ Voor 17% gewijzigd door Theswitch op 11-10-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Theswitch schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:30:
[...]

GoT werkt hier dus gewoon. Blijft apart, kijken hoe lang dit gaat duren.
Even in mijn verwijderde e-mail gekeken. Ze hebben sinds 9 okt. de ‘uitpakweken’.
https://www.ziggo.nl/camp...=5971861&cbi=3&cci=ZZ7734
Dus wellicht is dit er een onderdeel van (of een foutje, want ze noemen alleen Film1)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Of dit is het gevolg van de kwijtgeraakte abbo's van een paar posts terug. Kennelijk een grootschalig probleem die ze niet zomaar kunnen herstellen en als tussenoplossing dus kanalen open zetten. Dat is in het verleden vaker gebeurd, en daar heb je dan even profijt van als je normaal gesproken deze kanalen niet in je abbo hebt.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
meesje schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:12:
[...]

The Handmaid’s Tale is onderdeel van standaard M&S. Je hebt daarvoor geen L of XL nodig. Heb je wellicht standaard M&S in je abonnement?
Nope, ik heb alleen maar "TV Start", dus niets M&S/L/XL. Ik denk dat het inderdaad door de storing komt. Snel bingen dus 😀

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Boy
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 26-07 12:46
Hallo allemaal

Ik wil hier eventjes iets kwijt over Ziggo.

IK ben namelijk totaal niet te spreken over de service van ziggo. De handelwijze hoe hun klachten/ problemen oplossen zint mij totaal niet.

De ziggo hel om het zomaar eventjes te noemen. Begon meer dan 2 maanden Geleden toen wij twee Mediabox next decoders bij ziggo bestelden een voor beneden en een voor boven. Die werden netjes op tijd geleverd. De box beneden hebben wij zonder problemen geïnstalleerd en werkt goed. Maar de tweede box boven kregen wij niet geïnstalleerd er verscheen Constant deze fout code.

onze systemen worden bijgewerkt cs1010 Dit kan een uur duren. Zie je deze foutmelding na een uur nog steeds in beeld? Dan helpen we je verder op ziggo.nl/CS1010

Hier heb ik ziggo over gebeld. Maar ze konden niks doen om dat hun systemen er uit lagen. Ik moest de volgende dag terugbellen. Dat heb ik gedaan ik kreeg toen te horen dat mijn decoder nog niet geactiveerd was en dat ging 24 uur duren. Maar na die 24 uur werkte het nog niet. Ik hun dus weer gebeld om vervolgens te horen te krijgen dat het nog eens 48 uur ging duren. Die 48 uur werden er 72 daarna ging het een week duren. Het zou volgens ziggo om een administratieve fout gaan die ze niet meteen konden oplossen. Vervolgens ging er een maand voorbij waar we meerdere keren contact gehad hebben met ziggo op een geven moment kregen we te horen dat ze de decoder op de een of andere manier niet aan onze ziggo account gekoppeld konden krijgen ze konden ons niet zegen waneer dat dit opgelost zou zijn. Daarna hebben we nog zo vaak contact gehad met ziggo dat ik tel onderhand kwijt ben. Maar het probleem werd helaas maar niet opgelost we begonnen de hoop toch wel een beetje te verliezen in een snelle oplossing. Verder heb ik ook op de ziggo community gekeken of er meer mensen zijn die het zelfde probleem hebben. En wat blijkt fout code CS1010 duikt ook bij heel veel andere mensen op zei zouden variërend van 5 tot wel 18 dagen en langer hebben moeten wachten tot hun media box werkte. Gelukig werkt mijn media box nu ook sinds vorige week hij draait nu als een zonnetje. Maar dit alles heeft wel meer twee maanden geduurd. Het is toch van de zotte dat ziggo twee maanden nodig heeft om een decoder geactiveerd te krijgen. Ze hebben ons niet eens een schadevergoeding gegeven of enige vorm van compensatie nog excuses voor het ongemak.

[ Voor 15% gewijzigd door Game-Boy op 11-10-2020 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat bij je eerste klaagzang al aan mogelijkheden is geopperd lijkt al ruim voldoende; Ziggo lost problemen Mediabox next pas na maanden op..

Wij kunnen er geen zak aan veranderen, dus doe je beklag bij Ziggo zelf?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Boy
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 26-07 12:46
hardware-lover schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:11:
[...]

Wat bij je eerste klaagzang al aan mogelijkheden is geopperd lijkt al ruim voldoende; Ziggo lost problemen Mediabox next pas na maanden op..

Wij kunnen er geen zak aan veranderen, dus doe je beklag bij Ziggo zelf?
Ik heb dit alles alleen maar hier gepost om een discussie los te maken over de slechte service van ziggo. En dat het niet normaal is dat hun CS1010 pas na twee manden oplossen. Zodat ik eventueel gebruikers ervaringen van andere gebruikers met ziggo hier te weten kom. Aangezien dit het Ziggo Ervaringen topic is.
Ik zou namelijk heel graag weten of er hier ook andere mensen zijn die ervaring hebben met CS1010 dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Game-Boy schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:21:
[...]
[knip]
Ik zou namelijk heel graag weten of er hier ook andere mensen zijn die ervaring hebben met CS1010 dat is alles.
Ervaringen met Next CS1010 code: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 11-10-2020 22:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:44
Nog steeds niet mogelijk om via Ziggogotv of via de app op AndroidTV te kijken.
Tevens de laatste week veel wegvallend internet wat soms vanzelf terugkomt maar soms ook een reboot van de modem behoeft.
Gelukkig werkt de Next nog wel en kan ik wat kijken.

Dit duurt en duurt maar en duid op een flink probleem bij Ziggo. Ben benieuwd of er nog iets van compensatie gaat komen.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vortigen schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:22:
Tevens de laatste week veel wegvallend internet wat soms vanzelf terugkomt maar soms ook een reboot van de modem behoeft.
Gelukkig werkt de Next nog wel en kan ik wat kijken.

Dit duurt en duurt maar en duid op een flink probleem bij Ziggo. Ben benieuwd of er nog iets van compensatie gaat komen.
Ik weet niet of je het al gedaan hebt, maar voor compensatie is mijn ervaring dat je het probleem wel vroegtijdig bij Ziggo moet melden. Of als het een storing is die bekend is bij Ziggo (lees: getoond wordt op hun website) dan kun je daar natuurlijk naar refereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Vortigen schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:22:
Net even gekeken. Maar hij werkt alles wel prima. Zou het lokaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:44
Darkz0rs schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:25:
[...]

Net even gekeken. Maar hij werkt alles wel prima. Zou het lokaal zijn?
Dat zou zomaar kunnen.
Ik hang nu al zo'n 20 minuten aan de telefoon via 1200 en sta nog steeds in de wacht.
Het begeleidende muziekje is trouwens ook al een tijdje gestopt (niet erg maar vraag me af of ik überhaupt nog te woord wordt gestaan...)

EDIT: mijn eerste bel naar Ziggo liep op niets uit. Heb na een half uur maar opgehangen. Zojuist weer gebeld en iemand kunnen spreken. Zij bevestigde dat er al sinds vrijdag een storing is met zigogotv en de app op AndroidTV en dat dat bekend is bij Ziggo. Op de website is daar trouwens niets over te vinden. (sterker nog, als je aangeeft dat je problemen hebt met "TV kijken" dan verwijst de site je vrolijk door naar zigogotv ;) )

Een ETA voor een oplossing is nog niet bekend volgends de medewerkster.

[ Voor 37% gewijzigd door Vortigen op 12-10-2020 15:47 ]

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:21
Zorgen dat je een nieuwe klant wordt, door ieder jaar van provider te veranderen. Volgens mij haal je er dan het maximale uit. Ik heb zojuist mijn abo opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:47
Eindelijk is KPN Glasvezel aan het leggen in Maastricht. Nog even geduld en we kunnen wel genieten van goede upload :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:24
In het Amsterdam nieuwsbericht poste ik dat Zaanstad nog niet aan de buurt was.

Dat AMS en ZStad meestal gelijk zijn.

Net weer gecheckt: https://www.ziggo.nl/pakketten

En jahoor 1gbit is nu beschikbaar. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Laatst online: 17-09 12:26
neeecht schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:42:
In het Amsterdam nieuwsbericht poste ik dat Zaanstad nog niet aan de buurt was.

Dat AMS en ZStad meestal gelijk zijn.

Net weer gecheckt: https://www.ziggo.nl/pakketten

En jahoor 1gbit is nu beschikbaar. 8)
1Gbit/s, gebruiken jullie dat nu echt thuis? Het klink natuurlijk fantastisch, maar als ik ons internet gebruik gewoon objectief meet, zitten we met 4 personen 95% van de tijd onder de 12 Mbit/s. Desalniettemin komt hier een gemiddeld dikke 800 Gigabyte per maand naar binnen (down). Natuurlijk is er wel een piek waar te nemen als je een download aanzet, maar eigenlijk komt dat minder vaak voor dan je denkt, en de vraag is maar of de aanbiedende server, wel met 1Gbit/s komt. Steam bijvoorbeeld trekt al niet eens altijd continu de volle 250 Mbit/sdicht.

Ik heb dus wel 250 Mbit/s,maar dat is eigenlijk overkill.
Een hogere upload zou misschien wel mooi zijn, maar die blijft ook bij 1 Gbit/s abonnementen al op 50 Mbit/s steken, dus daar hoef je het niet voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@valkenier ik gebruik totaal geen 1gbit/s.
Maar ik wil wel graag Docsis 3.1 testen en de modem settings bekijken/mee spelen.

Sowieso om in de toekomst anderen te kunnen helpen en zelf meerdere online SDR ontvangers online te zetten.
Incl een spectrum stream op youtube met hoge bitrate.

Genoeg leuke dingen te verzinnen met 1gbit upload in de toekomst. De huidige 50mbit hebben we (ik als tweaker) geen moer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
neeecht schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:11:
@valkenier ik gebruik totaal geen 1gbit/s.
Maar ik wil wel graag Docsis 3.1 testen en de modem settings bekijken/mee spelen.

Sowieso om in de toekomst anderen te kunnen helpen en zelf meerdere online SDR ontvangers online te zetten.
Incl een spectrum stream op youtube met hoge bitrate.

Genoeg leuke dingen te verzinnen met 1gbit upload in de toekomst. De huidige 50mbit hebben we (ik als tweaker) geen moer aan.
Kijk, Dat snap ik dan weer wel volkomen... Keep us posted! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
valkenier schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:39:
[...]

Kijk, Dat snap ik dan weer wel volkomen... Keep us posted! _/-\o_
Nu weer niet beschikbaar via postcode check. :/

"Op jouw adres is tot 500 Mbit/s downloadsnelheid haalbaar." Staat er nu weer. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:03
Kan iemand die de standaard dns servers van ziggo gebruikt eens https://kpn.com/ openen.

Heb dan over deze dns servers 84.116.46.23 84.116.46.22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
ppeterr schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:56:
Kan iemand die de standaard dns servers van ziggo gebruikt eens https://kpn.com/ openen.

Ja dat kan

Of gaat er iets niet goed, kheb geen glazen bol maar mijn tweakers getraind lees-oog ziet er wel enige vraag in van jou.

Maar even to the point. Wat is je vraag?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Mel33 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Ja dat kan

Of gaat er iets niet goed, kheb geen glazen bol maar mijn getraind lees oog ziet er wel enige vraag in van jou.

Maar even to the point. Wat is je vraag?
Hier werkt dus niks van KPN. Als ik openDNS of een vpn provider connectie maakt. Werkt het wel.
Op de een of andere manier doet de standaard dns van ziggo moeilijk hier met KPN.

Verder werkt alles wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
ppeterr schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:56:

Deed het net hier ook even niet (DNS issue inderdaad), maar hij pakt hem nu weer. Of nee toch niet...

nslookup kpn.com
Server: 127.0.0.53
Address: 127.0.0.53#53

** server can't find kpn.com: SERVFAIL

nslookup kpn.com 1.1.1.1
Server: 1.1.1.1
Address: 1.1.1.1#53

Non-authoritative answer:
Name: kpn.com
Address: 145.7.170.7
Address: 145.7.170.135

[ Voor 30% gewijzigd door valkenier op 14-10-2020 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
ppeterr schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:28:
[...]

Hier werkt dus niks van KPN. Als ik openDNS of een vpn provider connectie maakt. Werkt het wel.
Op de een of andere manier doet de standaard dns van ziggo moeilijk hier met KPN.

Verder werkt alles wel goed.
Hier nu geen probleem iig.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
valkenier schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:29:
[...]

Deed het net hier ook even niet (DNS issue inderdaad), maar hij pakt hem nu weer.
Hier dus al een week ofzo niet. Staat ook en ander op het ziggo forum op geschreven door een aantal gebruikers. Maar er lijkt niet op gereageerd te worden. Misschien doe ik wat fout ergens, maar als ik dus een andere dns gebruik werken de kpn site's wel.

Als ik op IP er heen ga, dan krijg ik een certificaat fout, en slecht ingeladen site.

[ Voor 8% gewijzigd door ppeterr op 14-10-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
ppeterr schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:30:
[...]

Hier dus al een week ofzo niet. Staat ook en ander op het ziggo forum op geschreven door een aantal gebruikers. Maar er lijkt niet op gereageerd te worden. Misschien doe ik wat fout ergens, maar als ik dus een andere dns gebruik werken de kpn site's wel.
Het ligt er net aan welke Ziggo DNS Server ik pak:
nslookup kpn.com 89.101.251.229
Server: 89.101.251.229
Address: 89.101.251.229#53

nslookup kpn.com 89.101.251.228
Server: 89.101.251.228
Address: 89.101.251.228#53

@ppeterr De 229 weigert en de 228 doet het wel. Van de 2 door jou genoemde DNS servers lijkt de 23 het niet te doen en de 22 wel.

[ Voor 8% gewijzigd door valkenier op 14-10-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
valkenier schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Het ligt er net aan welke Ziggo Server ik pak.

Ik gebruik de dns servers die uit de dhcp van het modem komen. Modem staat in bridge, dus die worden gewoon opgepakt.

Binnenkort ga ik wellicht op een glas locatie wonen, anders had ik nooit naar een KPN site gegaan denk ik :)

Maar dat mag blijkbaar niet van meneer ziggo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
daxy schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:02:
[...]

Nope, ik heb alleen maar "TV Start", dus niets M&S/L/XL. Ik denk dat het inderdaad door de storing komt. Snel bingen dus 😀
Het lijkt erop dat de storing opgelost is en iedereen weer daadwerkelijk zijn abbo heeft, ik kan geen M&S L/XL meer kijken. Het is maar goed dat ik de afgelopen dagen Seizoen 3 van the Handmaids Tale er doorheen gejast heb 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
valkenier schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Het ligt er net aan welke Ziggo DNS Server ik pak:

@ppeterr De 229 weigert en de 228 doet het wel. Van de 2 door jou genoemde DNS servers lijkt de 23 het niet te doen en de 22 wel.
Het is niet alleen KPN is het voor alle DNS lookups op de secondary adressen :'(

Aai zit op mijn KPN lijn, later even beter testen

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 15-10-2020 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 12:23
Voor een kennis van mij ben ik aan het kijken naar een nieuwe oplossing sinds het analoge signaal van de kabel is verdwenen. Er werd hier namelijk nog met een videorecorder tv opgenomen. :D. En aangezien dit niet meer werkt...

De kennis in kwestie heeft een oud UPC pakket met 50Mbit Internet, Internet en Telefonie en een stokoude UPC Mediabox om alsnog digitale tv te kunnen kijken.

Een ander pakket met 50Mbit Internet en opnemen pakket op de ontvanger (complete?) is wel een beetje prijzig. Dus ik zit er aan te denken om een oude HUMAX op te zoeken en daarmee de oude en trage UPC Mediabox te dumpen. Dat alle zenders dan niet in HD te zien zijn is niet zo'n ramp, zolang het maar mogelijk is om één zender op te nemen en tegelijkertijd een andere te bekijken.

Heeft iemand ervaring met een HUMAX die op de FTA zenders op voormalige UPC netwerk werkt? Werkt de epg hier dan ook op?

Een andere optie is om gewoon over te stappen naar een andere ISP die goedkoper is en ook opnemen kan (VDSL 50Mb met iptv). Maar dan zal er UTP getrokken moeten worden, wat ook een aardige klus gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

krakendmodem schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:50:
[knip]
Heeft iemand ervaring met een HUMAX die op de FTA zenders op voormalige UPC netwerk werkt? Werkt de epg hier dan ook op?

[knip]
Yes en yes.

@daanb14; Kies je voor Kabel TV, dan haal je 50+ tv-zenders, in scherpe beeldkwaliteit in huis. NPO 1, 2 3 en Ziggo Sport zenden we zelfs uit in HD-kwaliteit ;)

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 15-10-2020 21:33 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
krakendmodem schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:50:
Voor een kennis van mij ben ik aan het kijken naar een nieuwe oplossing sinds het analoge signaal van de kabel is verdwenen. Er werd hier namelijk nog met een videorecorder tv opgenomen. :D. En aangezien dit niet meer werkt...

De kennis in kwestie heeft een oud UPC pakket met 50Mbit Internet, Internet en Telefonie en een stokoude UPC Mediabox om alsnog digitale tv te kunnen kijken.

Een ander pakket met 50Mbit Internet en opnemen pakket op de ontvanger (complete?) is wel een beetje prijzig. Dus ik zit er aan te denken om een oude HUMAX op te zoeken en daarmee de oude en trage UPC Mediabox te dumpen. Dat alle zenders dan niet in HD te zien zijn is niet zo'n ramp, zolang het maar mogelijk is om één zender op te nemen en tegelijkertijd een andere te bekijken.

Een andere optie is om gewoon over te stappen naar een andere ISP die goedkoper is en ook opnemen kan (VDSL 50Mb met iptv). Maar dan zal er UTP getrokken moeten worden, wat ook een aardige klus gaat worden.
Inflatie is a bitch ;) Nee, maar serieus, Ziggo is door de jaren heen een stuk duurder geworden. Wel ruim boven de 2% inflatie. Ik zou wel even kijken welke kanalen je in HD kunt ontvangen op FTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 12:23
hardware-lover schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 21:08:
[...]

Yes en yes.

@daanb14; Kies je voor Kabel TV, dan haal je 50+ tv-zenders, in scherpe beeldkwaliteit in huis. NPO 1, 2 3 en Ziggo Sport zenden we zelfs uit in HD-kwaliteit ;)
Coewl. Dan marktplaats maar eens afspeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
krakendmodem schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:05:
[...]

Eric Cartman? :+ Dan Humax pakken. Die dingen zijn rock solid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

krakendmodem schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:05:
[...]
Humax 5050, 5200 & 5400 zijn de uitvoeringen met HDD. Er is ook een 7140 Samsung model met HDD (in 2 verschillende groottes, 320/500)

Edit: @krakendmodem, bovenstaande modellen zijn allen voorzien van 2 tuners.

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 16-10-2020 19:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:46
hardware-lover schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:40:
[...]

Humax 5050, 5200 & 5400 zijn de uitvoeringen met HDD. Er is ook een 7140 Samsung model met HDD (in 2 verschillende groottes, 320/500)
Volgens mij werken die boxen alleen in fZiggo gebied, niet in fUPC. Schijnt iets te maken te hebben met een verschil in codering van het digitale signaal. |:(

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tazmaniankoala schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:43:
[...]
Volgens mij werken die boxen alleen in fZiggo gebied, niet in fUPC. Schijnt iets te maken te hebben met een verschil in codering van het digitale signaal. |:(
Onjuist, die werken prima in het gehele Ziggo gebied. Zoek het eerst eens even uit voordat je iets gaat roepen wat niet klopt. Voor alle duidelijkheid, we praten over het gebruik van het open (FTC) zenderpakket.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 16-10-2020 13:47 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 183 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic