Acties:
  • 0 Henk 'm!
tazmaniankoala schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:43:
[...]

Volgens mij werken die boxen alleen in fZiggo gebied, niet in fUPC. Schijnt iets te maken te hebben met een verschil in codering van het digitale signaal. |:(
Voor de 'open' kanalen zit er, zoals hierboven aangegeven, geen verschil in het gebied waar je woonachtig bent. Of het nu nog steeds zo is, weet ik niet, maar destijds hadden de consumenten in het fZiggo gebied de luxe van interactieve tv via ci+. Deze optie werd niet geboden in het fUPC gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:01
hardware-lover schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:40:
[...]

Humax 5050, 5200 & 5400 zijn de uitvoeringen met HDD. Er is ook een 7140 Samsung model met HDD (in 2 verschillende groottes, 320/500)
Top. Aangezien de humax boxjes behoorlijk snel willen zappen ga ik voor die. :).

Het hoeft allemaal niet zo spannend gelukkig. Gewoon opnemen en een andere zender bekijken is voldoende. Waarschijnlijk kunnen we het abonnement zelfs downgraden naar alleen Internet en Basis TV. Kan die antieke Mediabox (pace?) ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
meesje schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:59:
[...]

Voor de 'open' kanalen zit er, zoals hierboven aangegeven, geen verschil in het gebied waar je woonachtig bent. Of het nu nog steeds zo is, weet ik niet, maar destijds hadden de consumenten in het fZiggo gebied de luxe van interactieve tv via ci+. Deze optie werd niet geboden in het fUPC gebied.
Toch jammer dat er wat dat betreft nog steeds zoveel verschil zitten tussen fUPC en Ziggo.

Al begint dat langzaam ook wel te verdwijnen nu ze geen smartcards meer willen uitgeven en je eigenlijk een Horizon of Next afdwingen.

Dan is een overstap naar een andere provider als de internet snelheid niet super belangrijk is vaak voordeliger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:26
Woensdag Giga besteld. Net Connectbox 2 ontvangen. 15 minuten later online met 949 Mbps down en 51 up constant over 5 speedtests (via native windows 10 app, browser is wat trager).

Zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:32
krakendmodem schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Top. Aangezien de humax boxjes behoorlijk snel willen zappen ga ik voor die.
Zorg voor een return signaal op je AOP
Als de decoders nog niet upgedate zijn, krijgen ze die nog.
Als je hem even met coax aansluit direct op je aop en een returnsignaal hebt dan krijg je vanzelf die update wel als dat nog nodig is (moet je hem wel aan doen aan de achterkant)

samsung ben ik ook tevreden mee. De Cisco 8485DVB decoder niet zo erg, en humax heb ik geen ervaring mee of die sneller is dan de samsung c140

Ter info
En ik weet niet of de humax het kan (samsung heeft 2 tuners en kan je 2 dingen tegelijk opnemen, en verder dan niet meer tv kijken, alleen naar de 2 die je opneemt dan.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 09:50
Mel33 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, maar als je aanraadt een retourgeschikte aansluiting voor de Humax of Samsung decoder te gebruiken is dat nutteloos, geen van deze toestellen heeft een ingebouwde DOCSIS-modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
hcQd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:48:
[...]

Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, maar als je aanraadt een retourgeschikte aansluiting voor de Humax of Samsung decoder te gebruiken is dat nutteloos, geen van deze toestellen heeft een ingebouwde DOCSIS-modem.
Ja dat wat ik bedoel is, dat je het niet op een splitter zonder return signaal gaat binnen krijgen

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Mel33 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

Als de decoders nog niet upgedate zijn, krijgen ze die nog.
Als je hem even met coax aansluit direct op je aop en een returnsignaal hebt dan krijg je vanzelf die update wel als dat nog nodig is (moet je hem wel aan doen aan de achterkant)

samsung ben ik ook tevreden mee. De Cisco 8485DVB decoder niet zo erg, en humax heb ik geen ervaring mee of die sneller is dan de samsung c140

Ter info
En ik weet niet of de humax het kan (samsung heeft 2 tuners en kan je 2 dingen tegelijk opnemen, en verder dan niet meer tv kijken, alleen naar de 2 die je opneemt dan.
Ik geloof dat de 5200 en hoger wel 2 tuners had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 13:51
Ziggogo.tv werkt ondertussen weer een paar dagen.
De app op Androidtv bleef moeilijk doen totdat ik vandaag even uitlogde en opnieuwe inlogde.
Nu ook daar weer alles goed :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krakendmodem schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:08:
[...]
Al begint dat langzaam ook wel te verdwijnen nu ze geen smartcards meer willen uitgeven en je eigenlijk een Horizon of Next afdwingen.
Dat klopt niet helemaal. Je kan nog steeds voor de meeste pakketten waar TV Start in zit een CI+-module bestellen in plaats van een box. Vaak moet je hiervoor wel even bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:13
Gisteravond mijn buurman geholpen met het benaderen van zijn Mijn Ziggo account. Zowel gebruikersnaam als wachtwoord wist ie niet meer. Werd ik nog even op het verkeerde been gezet, omdat ik mij herinnerde dat vroegah de gebruikersnaam vaak het eerste gedeelte van het hoofd emailadres was. Dus zonder @casema erachter bijvoorbeeld. Ja, hij is al klant sinds de vroege jaren negentig...
Nou, daarmee kwamen we er dus niet in en uiteindelijk op de knop geklikt waar je dan je klantnummer, postcode, huisnummer in moet geven. Toen kregen we de gebruikersnaam in beeld, maar nog niet het wachtwoord. Ook dat kon je echter online wijzigen en nadat er een mailtje was ontvangen, konden we het wachtwoord nieuw ingeven.
Direct daarna kwam onderstaand bericht in beeld. Ik sloeg aan op het uitermate kromme en niet te begrijpen Nederlands en dacht op een phishingpagina terecht gekomen te zijn. De url bovenin echter gaf toch netjes https://account.ziggo.nl aan en direct daarna ook een mail van de enige echte Ziggo, waarin de wachtwoordwijziging bevestigd werd.
Maar ik schrok me rot, want je verwacht van Ziggo toch niet zo'n belabberd stuk tekst? 'Je wachtwoord is niet meer weg te gaan' en 'denk je dat je anders logingegevens?' Vraag me af wie of wat daarvoor bij Ziggo verantwoordelijk is....Zal Ziggo zelf ook even naar mijn post hier op Tweakers linken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kT18O29XpthgYq_BQAAq5ejGWU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vywkX0j39KDiPuszeDkmV4OX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:34
rowicom schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:05:
Gisteravond mijn buurman geholpen met het benaderen van zijn Mijn Ziggo account. Zowel gebruikersnaam als wachtwoord wist ie niet meer. Werd ik nog even op het verkeerde been gezet, omdat ik mij herinnerde dat vroegah de gebruikersnaam vaak het eerste gedeelte van het hoofd emailadres was. Dus zonder @casema erachter bijvoorbeeld. Ja, hij is al klant sinds de vroege jaren negentig...
Nou, daarmee kwamen we er dus niet in en uiteindelijk op de knop geklikt waar je dan je klantnummer, postcode, huisnummer in moet geven. Toen kregen we de gebruikersnaam in beeld, maar nog niet het wachtwoord. Ook dat kon je echter online wijzigen en nadat er een mailtje was ontvangen, konden we het wachtwoord nieuw ingeven.
Direct daarna kwam onderstaand bericht in beeld. Ik sloeg aan op het uitermate kromme en niet te begrijpen Nederlands en dacht op een phishingpagina terecht gekomen te zijn. De url bovenin echter gaf toch netjes https://account.ziggo.nl aan en direct daarna ook een mail van de enige echte Ziggo, waarin de wachtwoordwijziging bevestigd werd.
Maar ik schrok me rot, want je verwacht van Ziggo toch niet zo'n belabberd stuk tekst? 'Je wachtwoord is niet meer weg te gaan' en 'denk je dat je anders logingegevens?' Vraag me af wie of wat daarvoor bij Ziggo verantwoordelijk is....Zal Ziggo zelf ook even naar mijn post hier op Tweakers linken.

[Afbeelding]
@VodafoneZiggo Misschien even aanpassen?
De tekst rechts is ook al krom. "Denk je dat je anders je logingegevens?". :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sterk staaltje Google Translate van een niet-nederlands sprekende developer... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Mijn vriendin heeft ziggo 250 mbit internet maar heeft er regelmatig gedoe mee. Zo is tijdens drukke momenten de 2.4 ghz band vol en is netflix kijken op een chromecast niet te doen. Sowieso zitten alle apparaten standaard op de 2.4 ghz band, wat vrij suf is omdat het 5GHz netwerk prima bereik heeft.

Ik heb de naam van het 2.4 ghz netwerk veranderd zodat alle ingestelde apparaten automatisch overschakelen naar het 5GHz netwerk.

Echter zijn er nog 2 problemen: via WhatsApp bellen op haar telefoon is praktisch niet meer te doen. We kunnen elkaar niet verstaan (terwijl WiFi signaal prima is) en de telefoon via het 5GHz netwerk verbonden is.
Ook laat de verbinding met de chromecast het regelmatig afweten. De app raakt de verbinding kwijt, commando's komen niet door, er is geen chromecast te vinden etc.
Ik heb al een nieuwere (3rd gen) chromecast geplaatst die bij mij goed draaide en ook die geeft dezelfde problemen.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is of wat ik verder kan troubleshooten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
SpiceWorm schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:33:
Mijn vriendin heeft ziggo 250 mbit internet maar heeft er regelmatig gedoe mee. Zo is tijdens drukke momenten de 2.4 ghz band vol en is netflix kijken op een chromecast niet te doen. Sowieso zitten alle apparaten standaard op de 2.4 ghz band, wat vrij suf is omdat het 5GHz netwerk prima bereik heeft.

Ik heb de naam van het 2.4 ghz netwerk veranderd zodat alle ingestelde apparaten automatisch overschakelen naar het 5GHz netwerk.

Echter zijn er nog 2 problemen: via WhatsApp bellen op haar telefoon is praktisch niet meer te doen. We kunnen elkaar niet verstaan (terwijl WiFi signaal prima is) en de telefoon via het 5GHz netwerk verbonden is.
Ook laat de verbinding met de chromecast het regelmatig afweten. De app raakt de verbinding kwijt, commando's komen niet door, er is geen chromecast te vinden etc.
Ik heb al een nieuwere (3rd gen) chromecast geplaatst die bij mij goed draaide en ook die geeft dezelfde problemen.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is of wat ik verder kan troubleshooten?
Heb je de kanalen zelf ingesteld of staan die op auto? Ff op een Android device met een WiFi scanner meest schone kanalen uitvogelen en die gebruiken. Met een beetje mazzel is dat het euvel

Voor 2,4Ghz 1, 6 of 11

Voor 5Ghz:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/icE7FOMRppjtw7v-9c5dulEPchY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OATwEKrPy3IKvIMvC0dxwwkF.jpg?f=fotoalbum_large
40 of 80Mhz en dan 116 mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
  • Laatst online: 15-08 00:46
Zojuist ziggo besteld (500mbit).
Volgens KPN zou ik hier maximaal 200 moeten kunnen krijgen, volgens ziggo 600. Weet iemand wat je minimaal mag verwachten van de 500mbit die er besteld is? Zou nogal zuur zijn als ik 500 verwacht en hier 200 uit de muur kan trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:35

B4tman_DH

To the Bat.....

iaxe393 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:35:
Volgens KPN zou ik hier maximaal 200 moeten kunnen krijgen, volgens ziggo 600. Weet iemand wat je minimaal mag verwachten van de 500mbit die er besteld is? Zou nogal zuur zijn als ik 500 verwacht en hier 200 uit de muur kan trekken...
Gewoon 500 met misschien 2% afwijking 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:20

Wildfire

Joy to the world!

iaxe393 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:35:
Ziggo 600mbit is volgens mij het zakelijk account. Je 500mbit ga je waarschijnlijk gewoon halen, bij Ziggo is alleen het laatste stukje van het netwerk nog coax, de rest van hun netwerk is gewoon glas. Vandaar dat elke aansluiting gewoon de 500mbit kan halen. Hooguit wanneer er problemen met de coaxkwaliteit zijn of er capaciteitsproblemen in jouw kabelsegment zijn, dan kan het lager uitkomen. Maar meestal dus gewoon knallen. :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:42
Grappig data-point mbt TV en replay TV kijken op een andere internet aanbieder met de Ziggo decoder.

Zojuist mijn VSDL internet alles in 1 verbinding aangesloten (sneller, veel stabielere verbinding en stuk goedkoper!).
Had mijn Mediabox Next nog aangesloten op router.
Doet dat ding het gewoon op een KPN lijn, niet alleen live TV (want coax zit er ook in) maar ook replay TV via internet!
Abonnement bij ziggo is nog niet afgesloten, maar had niet verwacht dat ik replay TV of opgenomen programma’s in de cloud kon terug kijken.

Toch handig als je bij de buurman je decoder meeneemt voor formule 1 oid 🤓

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stinger_Ventura schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:39:
Toch handig als je bij de buurman je decoder meeneemt voor formule 1 oid 🤓
Dat is toch just live tv en gaat over coax. Dan moet je buurman wel een coax hebben met signaal. Als dat zo is dan staat kanaal 14 gewoon open en kun je die met de meeste recente tv's zonder decoder ook wel kijken en hoef je niet te slepen met je next.

Mag misschien niet, maar ken mensen die zo naar de formule 1 kijken en geen ziggo klant zijn. Ziggo is namelijk niet zo actief in het afsluiten van het signaal als je geen klant meer bent.

Omdat ik lui ben en geen zin heb in een draadantenne aan te sluiten, gebruik ik nog het fm signaal (zolang dat nog kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:42
jongetje schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 08:52:
[...]

Dat is toch just live tv en gaat over coax. Dan moet je buurman wel een coax hebben met signaal. Als dat zo is dan staat kanaal 14 gewoon open en kun je die met de meeste recente tv's zonder decoder ook wel kijken en hoef je niet te slepen met je next.

Mag misschien niet, maar ken mensen die zo naar de formule 1 kijken en geen ziggo klant zijn. Ziggo is namelijk niet zo actief in het afsluiten van het signaal als je geen klant meer bent.

Omdat ik lui ben en geen zin heb in een draadantenne aan te sluiten, gebruik ik nog het fm signaal (zolang dat nog kan).
Snap dat ouderwetse live TV over coax gaat. Maar had wel verwacht dat er iets van een handshake was om het abonnement te bepalen en dus wat zichtbaar is op de decoder en dat dit op een Ziggo IP moet gebeuren.
En dan helemaal het hele Replay/on demand gebeuren, dat ze hier ook een IP restrictie op zouden zetten.
Verwacht inderdaad ook niet dat ze een mannetje sturen om de kabel fysiek af te sluiten.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vraagje van mijn moeder. Ze wil graag de Vlaamse versie van The Masked Singer zien. Na een korte Google zoektocht zag ik dat die op een zender (VTM) wordt uitgezonden die Ziggo in geen van zijn pakketten heeft.

Weet iemand toevallig opties zonder naar een andere provider te gaan?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Internet. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vereist registratie en adresgegevens in BE.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Raven schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

Je zou Kodi met Retrospect nog kunnen proberen. Kan ik de NL zenders iig een week mee terugkijken, daarna is een beetje god zege de greep.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 21:35
Ik heb 600mb ziggo zakellijk en haal verbinding met gemak(wel met eigen router >:) ). Hier vdsl maar tot 30 mb daarom paar jaar geleden over naar ziggo. Komend jaar komt wel glasvezel in Rotterdam dan ben ik weg bij ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Laatst online: 09:50
Raven schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:06:
Vraagje van mijn moeder. Ze wil graag de Vlaamse versie van The Masked Singer zien. Na een korte Google zoektocht zag ik dat die op een zender (VTM) wordt uitgezonden die Ziggo in geen van zijn pakketten heeft.

Volgens film.nl is deze te zien bij videoland en kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raven schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:02:
[...]
Dat blijkt niet te kloppen, indien je dit via VTM-GO geprobeerd hebt?

Ik heb net een NL account aangemaakt en kan de VTM versie van The Masked Singer bekijken met een Nederlandse registratie. Je krijgt bij aanmelden wel een melding dat mogelijk niet alle content beschikbaar zal zijn indien je niet vanuit België de content wil bekijken.

Web en ook apps voor Apple (TV) en Android (TV) zag ik. Ik heb het nu via de website opgestart.

Dus misschien even opnieuw proberen?

Info: https://www.onemorething....o-gratis-streamingdienst/

Website: https://vtm.be/vtmgo

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hcQd schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:44:
[...]
Volgens film.nl is deze te zien bij videoland en kpn.
Niets te vinden bij Videoland (de Belgische TMS bedoel ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die op dit moment problemen hebben met mail van Ziggo? Op alle accounts komt geen mail meer binnen en kan ook niets verzenden/komt niet binnen. Zowel met Outlook als met Ziggo Mail werkt het hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
  • Laatst online: 15-08 00:46
Wildfire schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:15:
[...]

Ziggo 600mbit is volgens mij het zakelijk account. Je 500mbit ga je waarschijnlijk gewoon halen, bij Ziggo is alleen het laatste stukje van het netwerk nog coax, de rest van hun netwerk is gewoon glas. Vandaar dat elke aansluiting gewoon de 500mbit kan halen. Hooguit wanneer er problemen met de coaxkwaliteit zijn of er capaciteitsproblemen in jouw kabelsegment zijn, dan kan het lager uitkomen. Maar meestal dus gewoon knallen. :)
B4tman_DH schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:46:
[...]

Gewoon 500 met misschien 2% afwijking 8)
Klinkt veelbelovend, dank.
We zullen het zien, over een maandje sluiten ze het aan. Met de komt van de nieuwe consoles zeker geen overbodige luxe om van 100mbit af te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hardware-lover schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:23:
[...]

Dat blijkt niet te kloppen, indien je dit via VTM-GO geprobeerd hebt?
Dat had ik geprobeerd, er stond België ingevuld en ik zag geen dropdown menu icoon om een ander land te selecteren, zie nu net dat er gewoon wat anders ingevuld kan worden :$

Werkt zo te zien inderdaad zonder problemen vanuit NL :o , thanks :). Gelijk even kijken of ik nu ook bij het laatste seizoen van De Ridder kan, de eerste 3 had ik toen wel gevonden (via andere wegen, o.a. op een alternatief van YouTube), maar S4 helaas niet.
edit: Nope :/, die valt daar niet te bekijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 18-10-2020 18:42 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Raven schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:06:

Wij kijken veel Vlaamse content. VTM GO-app via Apple TV, Vier (voor De Mol) en VRT NU via iPhone en dan AirPlay via Apple TV.

Wat betreft VTM GO, zou je dus via Apple TV kunnen kijken zonder registratie. VRT NU doet moeilijk, verplicht een Vlaams telefoonnummer ingeven waarop je een sms-bericht krijgt. Gaat dus tegenwoordig niet meer lukken. Die doen wij dan ook via een VPN-verbinding, de app denkt dat je Vlaming bent en dan is het checken niet nodig.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Raven schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 18:39:
[...]

Dat had ik geprobeerd, er stond België ingevuld en ik zag geen dropdown menu icoon om een ander land te selecteren, zie nu net dat er gewoon wat anders ingevuld kan worden :$

Werkt zo te zien inderdaad zonder problemen vanuit NL :o , thanks :). Gelijk even kijken of ik nu ook bij het laatste seizoen van De Ridder kan, de eerste 3 had ik toen wel gevonden (via andere wegen, o.a. op een alternatief van YouTube), maar S4 helaas niet.
edit: Nope :/, die valt daar niet te bekijken.
De Ridder stond op Videoland en zelfs te zien via Netflix. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:02:
Zijn er meer mensen die op dit moment problemen hebben met mail van Ziggo? Op alle accounts komt geen mail meer binnen en kan ook niets verzenden/komt niet binnen. Zowel met Outlook als met Ziggo Mail werkt het hier niet.
;w sinds enige dagen.
Ontvangen, afkomstig vanaf sommige servers, lijkt soms wat vertraagd binnen te komen, maar worden uiteindelijk wel bezorgd. Verzonden berichten met PDF bijlage (vanaf mobiel, en niet te groot), staan op verzonden maar komen niet bij de ontvanger aan, dus blijven "ergens" hangen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:39:
[...]

;w sinds enige dagen.
Ontvangen, afkomstig vanaf sommige servers, lijkt soms wat vertraagd binnen te komen, maar worden uiteindelijk wel bezorgd. Verzonden berichten met PDF bijlage (vanaf mobiel, en niet te groot), staan op verzonden maar komen niet bij de ontvanger aan, dus blijven "ergens" hangen?
Dank voor je reactie. Krijg zelfs meldingen van uitgaande mail dat de server van Ziggo als spamserver wordt gemeld en daarom komt mail niet aan. Bellen met Ziggo levert niets op want medewerker daar snapt geen bal van mijn melding. |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:45
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:04:
[...]

Dank voor je reactie. Krijg zelfs meldingen van uitgaande mail dat de server van Ziggo als spamserver wordt gemeld en daarom komt mail niet aan. Bellen met Ziggo levert niets op want medewerker daar snapt geen bal van mijn melding. |:(
Ik ga hier hetzelfde advies geven als ik aan al mijn bekenden doe. Heb je nog geen mailaccount? Gebruik een provider-onafhankelijke mailserver als ProtonMail of Exchange365. Heb je al een mailaccount bij je provider? Migreer daar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanb14 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:23:
[...]

Ik ga hier hetzelfde advies geven als ik aan al mijn bekenden doe. Heb je nog geen mailaccount? Gebruik een provider-onafhankelijke mailserver als ProtonMail of Exchange365. Heb je al een mailaccount bij je provider? Migreer daar weg.
Ik heb zakelijk webhosting bij Antoganist maar is een heidense klus alles daar naar over te zetten. Heb er wel eens over nagedacht. Eigenlijk nog nooit problemen gehad en weggaan bij Ziggo is geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 07:35
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:05:
[...]

Ik heb zakelijk webhosting bij Antoganist maar is een heidense klus alles daar naar over te zetten. Heb er wel eens over nagedacht. Eigenlijk nog nooit problemen gehad en weggaan bij Ziggo is geen optie.
Maak beide accounts (oud en nieuw) aan in thunderbird en kopieer alle mail over. Is fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raven22 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:29:
[...]

Maak beide accounts (oud en nieuw) aan in thunderbird en kopieer alle mail over. Is fluitje van een cent.
Maar aan iedereen de wijziging doorgeven wel. Sommige zaken komen zelden binnen en ik weet echt niet uit mijn hoofd wie allemaal mijn adres heeft. Werk trouwens met Pop3 dus alles zit in een PST file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
ExiZTeNcE schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:14:
[...]

Heb je de kanalen zelf ingesteld of staan die op auto? Ff op een Android device met een WiFi scanner meest schone kanalen uitvogelen en die gebruiken. Met een beetje mazzel is dat het euvel

Voor 2,4Ghz 1, 6 of 11

Voor 5Ghz:
[Afbeelding]
40 of 80Mhz en dan 116 mijden.
Bedankt voor de reactie. Er zitten nog 2 wifi netwerken op dezelfde frequentie maar dat lijkt mij niet direct problematisch. Als ik kijk dat op 2.4 GHz er wel 12 netwerken op een frequentie zitten en dat dan alleen tijdens piekuren de communicatie wegvalt lijkt mij die 2 geen probleem. De andere frequenties hebben ook allemaal 2 of meerdere netwerken dus hij heeft best een goede keuze gemaakt. De hogere frequenties kunnen hier niet gebruikt worden ivm een nabij vliegveld.

De eigenaar van de aansluiting heeft de KS gebeld en die kwam met het voorstel voor een wifi booster aanzetten. Dat is geen oplossing aangezien er in het hele huis gewoon echt goed bereik is (400 mbit + en op android is het wifi icoontje gewoon helemaal gevuld)

Wat ik wel tegenkwam waren de product reviews van het modem hier op tweakers en daar staan vele reviews tussen van hoe dramatisch slecht en instabiel dit modem is.

Aan jullie de vraag, weten jullie een goede manier om ziggo zo ver te krijgen om een ander model modem op te sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
SpiceWorm schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:20:
Aan jullie de vraag, weten jullie een goede manier om ziggo zo ver te krijgen om een ander model modem op te sturen?
Bellen met de service desk en het probleem uitleggen.

Mijn advies: koop je eigen router(s)/mesh set, en laat je Ziggo modem in de bridge mode zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Leuk een update in de ziggo app... je kan nu je wifi checken op storing, maar bij elke storing is het advies een wifibooster te nemen. ik vind het maar een rare club zo, maak dan de modem beter ipv een verkapt verkoop advies te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mel33 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:11:
Leuk een update in de ziggo app... je kan nu je wifi checken op storing, maar bij elke storing is het advies een wifibooster te nemen. ik vind het maar een rare club zo, maak dan de modem beter ipv een verkapt verkoop advies te geven.
Sinds Ziggo =UPC is alles gericht op meer, meer, meer, meer winst en minder, minder, minder, minder service. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Gadget Freak schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:35:
[...]

Bellen met de service desk en het probleem uitleggen.

Mijn advies: koop je eigen router(s)/mesh set, en laat je Ziggo modem in de bridge mode zetten.
Idd dit bleek verrassend makkelijk. Had mij voorbereid op een hele strijd maar gewoon gezegd dat ik vind dat het modem vervangen moet worden. Krijg wel dezelfde schrale connectbox. Lees ook dat er twee types zijn, hoop dat dit het andere type is.
Mel33 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:11:
Ah, die ervaring had ik ook bij de KS. Neemt u gewoon deze wifi booster voor 2 euro per maand!
Ja, nee, daar knappen de storingen van de wifi verbindingen echt mee op... :F ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
SpiceWorm schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:26:
[...]

Idd dit bleek verrassend makkelijk. Had mij voorbereid op een hele strijd maar gewoon gezegd dat ik vind dat het modem vervangen moet worden. Krijg wel dezelfde schrale connectbox. Lees ook dat er twee types zijn, hoop dat dit het andere type is.

[...]

Ah, die ervaring had ik ook bij de KS. Neemt u gewoon deze wifi booster voor 2 euro per maand!
Ja, nee, daar knappen de storingen van de wifi verbindingen echt mee op... :F ;(
Had je een Compal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas-x-1982
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 09:52
Dag allemaal,

Werd net gebeld door Ziggo of ik Giganet wil. De eerste 6 maanden voor 0,0 euro, daarna een extra EUR 9 p/m of iets dergelijks. Woon in Amsterdam.

Op zich interessant, maar ik zou altijd wel eerst willen weten of ik er écht wat aanheb, en je hebt blijkbaar helaas niet de mogelijkheid om na 14 dagen weer op te zeggen.

Heeft iemand al Giganet en zo ja, wat zijn de ervaringen? Ik heb nu 250 down, en vind dat eigenlijk wel prima, maar kan soms wel rapper.

Hoor graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
thomas-x-1982 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:14:

Werd net gebeld door Ziggo of ik Giganet wil.
Op zich interessant, maar ik zou altijd wel eerst willen weten of ik er écht wat aanheb, en je hebt blijkbaar helaas niet de mogelijkheid om na 14 dagen weer op te zeggen.
Ziggo is daar op hun website vrij duidelijk in, dacht ik..... klik

Quote: Heb je per ongeluk een verkeerde bestelling gedaan? Of wil je je bestelling om een andere reden annuleren? Dat kan natuurlijk. Zelfs kosteloos.

EDit: ze zien een abonnementswijziging ook als een 'bestelling'.

[ Voor 4% gewijzigd door rowicom op 19-10-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas-x-1982
rowicom schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:44:
[...]

Ziggo is daar op hun website vrij duidelijk in, dacht ik..... klik

Quote: Heb je per ongeluk een verkeerde bestelling gedaan? Of wil je je bestelling om een andere reden annuleren? Dat kan natuurlijk. Zelfs kosteloos.

EDit: ze zien een abonnementswijziging ook als een 'bestelling'.
Ja ik vroeg daar specifiek naar en noemde ook hun eigen regeling op die jij mij citeert. Volgens haar werkt dat echter niet met het gebruik maken van de actie. Het zelf bestellen en na 14 dagen annuleren kon wel, maar als ik gebruik maak van de actie zit ik er een jaar aan vast.

Althans, dat zeiden ze hé. Ik zeg niet dat het ook zo is. Wellicht hebben anderen hier meer informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
thomas-x-1982 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:56:
[...]
Ja ik vroeg daar specifiek naar en noemde ook hun eigen regeling op die jij mij citeert. Volgens haar werkt dat echter niet met het gebruik maken van de actie. Het zelf bestellen en na 14 dagen annuleren kon wel, maar als ik gebruik maak van de actie zit ik er een jaar aan vast.
Eigen voorwaarden van een bedrijf kunnen nooit bepalingen uit het Burgerlijk Wetboek teniet doen. Maar goed, aan de andere kant verwacht ik ook niet, dat Ziggo er zoveel naast zit. Inderdaad even kijken wat anderen erover zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Misschien een beetje een domme vraag: maar kun je Ziggo nu ontvangen in een huis met alleen een glasvezel aansluiting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
mierenfokker schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:48:
Misschien een beetje een domme vraag: maar kun je Ziggo nu ontvangen in een huis met alleen een glasvezel aansluiting?
Misschien van mij dan een domme vraag terug. Waarom zou je kiezen voor ziggo als je glas hebt liggen ?
Zijn er geen providers beschikbaar die je een gelijkwaardige, of volgens mij een betere dienst kunnen bieden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mierenfokker schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:48:
Postcode invullen en je weet het, maar ik schat de kans daarop in op 0.0000001% ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ppeterr schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:51:
[...]

Misschien van mij dan een domme vraag terug. Waarom zou je kiezen voor ziggo als je glas hebt liggen ?
Zijn er geen providers beschikbaar die je een gelijkwaardige, of volgens mij een betere dienst kunnen bieden ?
Ik heb hier glasvezel en kies toch voor Ziggo / Vodafone omdat het pakket wat zij aanbieden meer in mijn straatje past.
Als ik hetzelfde wil via glas ben ik (ivm F1) meestal meer kwijt. Dus snap wel dat er andere mensen zijn die Ziggo willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ArcticWolf schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:52:
[...]
Ik heb hier glasvezel en kies toch voor Ziggo / Vodafone omdat het pakket wat zij aanbieden meer in mijn straatje past.
Als ik hetzelfde wil via glas ben ik (ivm F1) meestal meer kwijt. Dus snap wel dat er andere mensen zijn die Ziggo willen.
Idem hier, terwijl er al menig jaar glasvezel in onze woning aanwezig is.

Mijn oudste dochter wordt binnenkort "gedwongen" naar een glasvezel overstap, geen DVB-C in het gebouw waarin ze gaat wonen. Dat wordt dan een glas internet only abonnement met aanvullende streaming diensten (die ze nu ook al heeft).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
[...]

Ja, daar kan ik eigenlijk wel inkomen. Het hele plaatje opgeteld wat Ziggo mij nu levert is inderdaad ook interessant. (tv, f1tvpro, hbo, korting vodafone, ziggo sport). Maar binnenkort laat ik toch een en ander voordeel vallen voor een 1000/1000 lijn. En neem dan wel een los ziggo sport deel erbij. Is niet eens duurder dan.

Maar goed, je hebt gelijk. Ieder zijn redenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ppeterr schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:57:
[...]

Ja, daar kan ik eigenlijk wel inkomen. Het hele plaatje opgeteld wat Ziggo mij nu levert is inderdaad ook interessant. (tv, f1tvpro, hbo, korting vodafone, ziggo sport). Maar binnenkort laat ik toch een en ander voordeel vallen voor een 1000/1000 lijn. En neem dan wel een los ziggo sport deel erbij. Is niet eens duurder dan.

Maar goed, je hebt gelijk. Ieder zijn redenen :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N3TxSWB.png

En dan betaal ik bij VF 24 euro pm voor "Red" (40Gb)

Prijzen lijken wat goedkoper te zijn geworden, misschien volgend jaar maar eens overstappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
ArcticWolf schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:09:
[...]

[Afbeelding]

En dan betaal ik bij VF 24 euro pm voor "Red" (40Gb)

Prijzen lijken wat goedkoper te zijn geworden, misschien volgend jaar maar eens overstappen :+
Welke provider pak je daar dan. Want ik zit te kijken naar KNP glas. En dat is 65 euro. Internet only.

Maar goed, het is enigszins off topic. Ik ben zeer te spreken over Ziggo. Maar ga toch voor de upload :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

F1? Vroeger Schumacher, Schumacher etc. Heden, Hamilton, Hamilton etc. :+ Heb het nog wel opstaan maar ondertussen zit ik andere dingen te doen.

@ppeterr Ik ga binnenkort maar weer eens bellen voor de korting van een jaarcontract. Tip: ik sluit met die afdeling ook de prijzen voor het telefoon abbo kort. Goedkoper dan via Vodafone.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ppeterr schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:12:
[...]

Welke provider pak je daar dan. Want ik zit te kijken naar KNP glas. En dat is 65 euro. Internet only.

Maar goed, het is enigszins off topic. Ik ben zeer te spreken over Ziggo. Maar ga toch voor de upload :)
T-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Aha. ja dat is dan wel apart op het adres waar ik heen ga. Daar kan ik wel t-mobile glas nemen. Maar is dan 100/100. Geen idee waarom dat dan is. KPN die dat tegenhoud wellicht.

@Verwijderd Heb ik vorig jaar ook gedaan. En ook erg goed en vriendelijk geholpen. Mooie upgrade en korting gehad. Eigenlijk over het algemeen zeer tevreden over ziggo. Maar ja...glas :P

[ Voor 23% gewijzigd door ppeterr op 19-10-2020 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:49:
[...]
Maar aan iedereen de wijziging doorgeven wel. Sommige zaken komen zelden binnen en ik weet echt niet uit mijn hoofd wie allemaal mijn adres heeft.
->Juist dit<- is de reden dat je naar een ander e-mail adres moet gaan, provider onafhankelijk en zo snel mogelijk. Desnoods host je zelf een eigen domein + mail. Wat het ook wordt: zorg dat je met je mail niet/nooit afhankelijk bent van je provider en daarmee dus je vrije provider keuze nogal aan banden legt.
Als je dan over een jaar denkt aan overstappen, ben je blij dat je op 19 oktober 2020 het begin hebt gemaakt door een ander mail adres te kiezen en er een jaar over hebt kunnen doen om alles en iedereen op de hoogte te stellen. Ik weet even niet of het in de Ziggo mail config kan, maar daar kan je vast de mail alvast automatisch door laten sturen naar je nieuwe adres, hoef je niet eens de Ziggo config meer in je mailclient te zetten. Kind kan de was doen, je hoeft er alleen maar even een begin mee te maken.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remco_k schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 17:32:
[...]

->Juist dit<- is de reden dat je naar een ander e-mail adres moet gaan, provider onafhankelijk en zo snel mogelijk. Desnoods host je zelf een eigen domein + mail. Wat het ook wordt: zorg dat je met je mail niet/nooit afhankelijk bent van je provider en daarmee dus je vrije provider keuze nogal aan banden legt.
Als je dan over een jaar denkt aan overstappen, ben je blij dat je op 19 oktober 2020 het begin hebt gemaakt door een ander mail adres te kiezen en er een jaar over hebt kunnen doen om alles en iedereen op de hoogte te stellen. Ik weet even niet of het in de Ziggo mail config kan, maar daar kan je vast de mail alvast automatisch door laten sturen naar je nieuwe adres, hoef je niet eens de Ziggo config meer in je mailclient te zetten. Kind kan de was doen, je hoeft er alleen maar even een begin mee te maken.
Is het overwegen waard maar moet zeggen dat ik al sinds @Home bij Ziggo ben en heb eigenlijk weinig te klagen buiten dat het duur is, maar vergelijkbaar bij andere ben ik niet goedkoper uit of te weinig om te switchen. Kan je mij vertellen welke provider dan privacy matig het beste is. DE reden dat ik POP3 gebruik en niets op de servers daar laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:04:
[...]

Is het overwegen waard maar moet zeggen dat ik al sinds @Home bij Ziggo ben en heb eigenlijk weinig te klagen buiten dat het duur is, maar vergelijkbaar bij andere ben ik niet goedkoper uit of te weinig om te switchen. Kan je mij vertellen welke provider dan privacy matig het beste is. DE reden dat ik POP3 gebruik en niets op de servers daar laat staan.
Wil je privacytechnisch een goede mailprovider: Protonmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanb14 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:06:
[...]

Wil je privacytechnisch een goede mailprovider: Protonmail.
Tnkx. Heb ook wel eens naar Tutanota gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Dag allemaal,

Werd net gebeld door Ziggo of ik Giganet wil. De eerste 6 maanden voor 0,0 euro, daarna een extra EUR 9 p/m of iets dergelijks.
0,0 euro plus daarna extra 9p/m euro is een koopje. Wat je er dan ook voor moge krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoahAmber schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:53:
[...]

0,0 euro plus daarna extra 9p/m euro is een koopje. Wat je er dan ook voor moge krijgen
9 euro voor 4 keer zo snel... alleen als je die snelheid niet nodig hebt of gebruikt is dat 9 euro extra omzet voor Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo leest mee. Staat net een verkoper aan de deur voor Ziggo Zakelijk. Creepy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dag allemaal,

Werd net gebeld door Ziggo of ik Giganet wil. De eerste 6 maanden voor 0,0 euro, daarna een extra EUR 9 p/m of iets dergelijks. Woon in Amsterdam.

Heeft iemand al Giganet en zo ja, wat zijn de ervaringen? Ik heb nu 250 down, en vind dat eigenlijk wel prima, maar kan soms wel rapper.

Hoor graag!
€9,- oid per maand meer? Zonder enige korting dat luttele bedrag meer per maand, vergeleken met 250Mbit? Volgens het pakket-overzicht bij Ziggo zou het verschil (zonder enige korting), zo'n €30,- per maand zijn? Waar komt die €9,- dan vandaan?

Ik zou het vooraf duidelijk op papier of in de mail willen hebben, want dit lijkt ergens te mooi om waar te kunnen zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 18:59:
[...]

9 euro voor 4 keer zo snel... alleen als je die snelheid niet nodig hebt of gebruikt is dat 9 euro extra omzet voor Ziggo.
Om te huilen hè, dat geld verdienen. Was ik er maar nooit aan begonnen..met dat geld verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thomas-x-1982 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:56:
[...]

Althans, dat zeiden ze hé. Ik zeg niet dat het ook zo is. Wellicht hebben anderen hier meer informatie over?
Dat is onzin. Wet verkoop op afstand geldt gewoon. Ook voor deze "bijzondere superactie". Lijkt me meer een wanhopige poging van deze medewerker om een verkoop in de wacht te slepen.

Op het moment dat je de definitieve orderbevestiging ontvangt gaan de 14 dagen in. Er zijn een paar uitzonderingen op de regel maar daar is hier helemaal geen sprake van. Jammer dat er nog steeds rotte appels tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Heb sinds een paar dagen nogal wat pingloss op m'n gateway... merk er vooralsnog niet heel veel van maar vreemd is het wel;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zKrVFl9.png

Nadat ik m'n modem een reboot heb gegeven is het niet beter geworden, waardes zijn gewoon goed en weinig correctables.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JTr3pAsl.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K7kE7Tul.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:55:
Heb sinds een paar dagen nogal wat pingloss op m'n gateway... merk er vooralsnog niet heel veel van maar vreemd is het wel;
[Afbeelding]

Nadat ik m'n modem een reboot heb gegeven is het niet beter geworden, waardes zijn gewoon goed en weinig correctables.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Geen idee, is dit nieuwe fw?

Hardware versie : 10
Software versie : 9.1.1902.203

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:30:
[...]

Geen idee :) ik hou zelf een txt file bij met modem versies, zodat ik een verschil kan waarnemen op mijn UBEE1318.

@ArcticWolf hoe zien andere websites eruit, en DNS testen?

[ Voor 27% gewijzigd door stormfly op 20-10-2020 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik kom ook niet echt goed meer in m'n modem, tig time outs etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 16-09 18:57
[...]

Vreemd, hier een compleet nieuwe connectbox en een toch lager getal:
Hardware versie : 5.01
Software versie : CH7465LG-NCIP-6.12.18.26-3p6-GA-NOSH
(misschien dat hij in Bridge mode niet update?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:35:
[...]

[...]

Die van mij staat in bridge mode. Ik heb een Arris CB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:25
dutchnltweaker schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:35:
[...]

[...]

Je hebt een andere versie connectbox ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 16-09 18:57
Martinusz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:37:
[...]

Je hebt een andere versie connectbox ;)
Ja ik heb een Compal, wat is dan het grote verschil met de Arris als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 23:43
[...]

Dat is de laatste versie voor de Arris CB. Ik kreeg die op 10 november 2019.
.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@stormfly ik gebruik 9.9.9.9 en 185.228.168.9 als DNS, maar die kan geen pingloss naar de gateway zelf veroorzaken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tv ligt er hier uit, kijk ik op allestoringen.nl: Postcodes van over het hele land komen voorbij.
Ziggo: Er zijn geen storingen ....

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:12:
@stormfly ik gebruik 9.9.9.9 en 185.228.168.9 als DNS, maar die kan geen pingloss naar de gateway zelf veroorzaken toch?
Nee hoor, het is verstandig om behalve de GW ping ook wat andere sites te pingen en een DNS probe toe te voegen. Dan ben je in staat om meer conclusies te trekken uit de data, je weet met het ene screenshot nog niet of het een rotte kaart in de CMTS is of een internet probleem wat breder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 21:35
Tv ligt er hier uit, kijk ik op allestoringen.nl: Postcodes van over het hele land komen voorbij.
Ziggo: Er zijn geen storingen .
1. Is er een storing?
Vul je gegevens in en check het direct:

3132 VN
Postcode
62
Huisnummer
Toevoeging
Storingen (1)
Internet, Bellen, Digitale TV, Kabel TV
actief
Sinds: Dinsdag 20-10 om 09:25
Wat is er aan de hand?
Door een storing kun je op dit moment mogelijk geen gebruik maken van je dienst(en) van Ziggo. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Wanneer is het opgelost?
Dinsdag 20-10 om 15:03

Ze kunnen in de toekomst kijken bij ziggo dat storing tot morgen 15.03 duurt knap :P

[ Voor 24% gewijzigd door saharoen op 20-10-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas-x-1982
hardware-lover schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:00:
[...]

€9,- oid per maand meer? Zonder enige korting dat luttele bedrag meer per maand, vergeleken met 250Mbit? Volgens het pakket-overzicht bij Ziggo zou het verschil (zonder enige korting), zo'n €30,- per maand zijn? Waar komt die €9,- dan vandaan?

Ik zou het vooraf duidelijk op papier of in de mail willen hebben, want dit lijkt ergens te mooi om waar te kunnen zijn?
Ze was duidelijk, nu betaal ik EUR 80 p/m - en als ik ja zeg dan veranderd er de eerste 6 maanden niets. Daarna betaal ik EUR 89 p/m.
Jay-B schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 23:57:
[...]
Dat is onzin. Wet verkoop op afstand geldt gewoon. Ook voor deze "bijzondere superactie". Lijkt me meer een wanhopige poging van deze medewerker om een verkoop in de wacht te slepen.

Op het moment dat je de definitieve orderbevestiging ontvangt gaan de 14 dagen in.
Ik heb ook het vermoeden dat het een verkooptruc is. Ik word vrijdag nog een keer gebeld en dan ga ik het nog een keer vragen. Ik wil best 2 weken even testen of het echt 9 euro meer per maand waard is, maar ik ga me niet voor 6*9, ofwel 48 euro erin laten kletsen voor iets wat ik misschien toch niet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
thomas-x-1982 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

[...]

Ik heb ook het vermoeden dat het een verkooptruc is. Ik word vrijdag nog een keer gebeld en dan ga ik het nog een keer vragen. Ik wil best 2 weken even testen of het echt 9 euro meer per maand waard is, maar ik ga me niet voor 6*9, ofwel 48 euro erin laten kletsen voor iets wat ik misschien toch niet nodig heb.
Wat wil je testen?, dat je sneller bent dan nu? als je nu al geen problemen hebt dan zie je geen verschil met een snellere lijn hoor, ja dat alles sneller gaat, maar is dat dan testen of je er wat aan hebt?
Laat ik beter zeggen, is dat 2 week geziek en alles annuleren en weer tig keer bellen wel waard?
Het gaat sneller, wil je dat? dan hou je het. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Ze was duidelijk, nu betaal ik EUR 80 p/m - en als ik ja zeg dan veranderd er de eerste 6 maanden niets. Daarna betaal ik EUR 89 p/m.
[...]
Laat nog maar even weten hoe de vork in de steel zit als je het op "papier" gekregen hebt, ik blijf het vreemd vinden dat je alles aan huidige producten blijft houden (wat in die €80,- zit) en uiteindelijk maar €9,- meer gaat betalen voor 4x zoveel snelheid.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:18:
Ziggo leest mee. Staat net een verkoper aan de deur voor Ziggo Zakelijk. Creepy :+
En je woont in een 'gewone' particuliere woning? Ingeschreven bij KvK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:21
rowicom schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:09:
En je woont in een 'gewone' particuliere woning? Ingeschreven bij KvK?
Uit ervaring weet ik dat Ziggo idd de database van de KvK scant om contact op te nemen met klanten die een particulier abo hebben. Om ze vervolgens te vragen over te stappen. Niet dat er per se iemand aan de deur komt, maar per email kan ook. Iemand die wel een KvK nummer heeft maar de BTW niet kan aftrekken, schiet daar weinig mee op imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Let wel op. De wet verkoop op afstand is in beginsel bij een dienst als deze niet bedoeld om iets te testen. De termijn gaat dus al lopen voordat je uberhaupt het snellere abonnement al hebt. Het is vooral bedoeld als bedenktijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Laatst online: 09:35
Mooi aanbod gevonden voor de kleinverbruikers. Helaas was dit niet voor mij aan te vragen, geprobeerd onder andere met de afdeling retentie die erg lang het hebben geprobeerd. Hij is alleen aan te vragen door klanten die digitale tv only hebben.

https://www.ziggo.nl/actie/1euro
27,95 voor digitale tv + 1 euro voor internet 25mb en telefoon. Mooie deal zou ik zegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Bijzonder hoe dat soort dingen lopen. Ik heb vandaag een geadresseerde aanbieding gehad voor hetzelfde product. De link op het kaartje is ook iets anders: https://www.ziggo.nl/euro
Ik betaal al 256 jaar €19,95 voor mijn digitale TV van Ziggo (oud abbo). Dus ik kan voor 1 euro erbij een 25 Mbps internet lijntje krijgen, dan betaal ik 12 maanden €20,95. Ik hoef het niet, want ik heb 1 Gbps van Tweak.

Maar nu komt het: na 12 maanden betaal ik dan €44,50 :+ :? en dat is hetzelfde bedrag als de hierboven geposte aanbieding. Kennelijk raken mensen die dit dan wel doen hun goedkope oude tv abbo kwijt... Of ze kunnen niet rekenen bij Ziggo.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fIpKZbC9LX_Ulc4lI1Plq4CBZU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YmpBa54iSOuvauq67a9rHAbt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door remco_k op 20-10-2020 14:57 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:13:
Ziggo: Er zijn geen storingen ....
Bleek dat Ziggo de transportstreams flink heeft aangepast, STB kon gelukkig zonder opnieuw aan te hoeven maken van de favorieten lijst een nieuwe scan doen :)

Tvheadend is een ander verhaal.... net de nodige nieuwe frequenties toegevoegd, nu komt het tijdrovende mappen van kanalen :/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:46
[...]

Zo eenvoudig zal het testen niet gaan, want voor het Internet Giga abonnement krijg je altijd een nieuw modem, de Connectbox Giga.
Dit modem wordt immers alleen uitgegeven aan de Internet Giga klanten, degenen die nu een lager abonnement hebben, zullen een ander modem (Connectbox / Ubee / Technicolor) hebben.
Ik heb geen idee of je de Connectbox Giga weer moet omruilen naar een normale Connectbox als je terug gaat in snelheid. ;w

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas-x-1982
tazmaniankoala schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:01:
[...]

Zo eenvoudig zal het testen niet gaan, want voor het Internet Giga abonnement krijg je altijd een nieuw modem, de Connectbox Giga.
Dit modem wordt immers alleen uitgegeven aan de Internet Giga klanten, degenen die nu een lager abonnement hebben, zullen een ander modem (Connectbox / Ubee / Technicolor) hebben.
Ik heb geen idee of je de Connectbox Giga weer moet omruilen naar een normale Connectbox als je terug gaat in snelheid. ;w
Oke, laat ik het dan zo vragen: wie heeft Giganet (of vergelijkbare snelheid) en wie zegt dat het 't echt waard is? Dat wil zeggen: is het echt een merkbaar verschil met snelheid met downloaden, streamen en stabiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thomas-x-1982 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:41:
[...]
Oke, laat ik het dan zo vragen: wie heeft Giganet (of vergelijkbare snelheid) en wie zegt dat het 't echt waard is? Dat wil zeggen: is het echt een merkbaar verschil met snelheid met downloaden, streamen en stabiliteit?
Voor streamen en stabiliteit zal het weinig uitmaken. Of die 8Mbit a 25Mbit stream nu door een 50 of een 1Git verbinding loopt maakt niet uit.

Enige dat sneller zal gaan is downloaden (maar dat kun je berekenen toch, maar waarvan je download moet dan natuurlijk ook die 1Gbit leveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:26
Vanmiddag ook maar eens gebeld met Ziggo om te vragen naar de mogelijkheden voor een verlengingsaanbod nu we een glasvezel aansluiting hebben. Verbinding was (100mbit oud pakket) in principe snel genoeg, maar de mogelijkheden van glasvezel lonken ook wel.

Heel goede medewerker van retentie aan de lijn gehad. Uitkomst was een upgrade naar Complete met Next box, voor 4 maanden voor 39,95, daarna normale Complete prijs. Prima deal, dus op ingegaan. Verbinding is meteen geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remco_k schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:51:
Maar nu komt het: na 12 maanden betaal ik dan €44,50 :+ :? en dat is hetzelfde bedrag als de hierboven geposte aanbieding. Kennelijk raken mensen die dit dan wel doen hun goedkope oude tv abbo kwijt... Of ze kunnen niet rekenen bij Ziggo.

Plaatje:
[Afbeelding]
Snap niet zo goed wat hier nou zo bijzonder aan is. Elke provider probeert zijn klanten extra diensten te laten afnemen en gebruikt dan dergelijke marketingacties. Of doel je erop dat het niet duidelijk genoeg is dat je na 12 maanden een hoger bedrag gaat betalen ondanks dat het wel genoemd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

@Jay-B "Ik" ga van 19,95 naar 44,50, dus ik betaal dan 24,55 voor 25 Mbit, en die andere aanbieding gaat van 27,95 naar 44,50 voor diezelfde 25 Mbit, wat dan 16,55 kost.

Dat lijkt mij een fout of verkapte wijze om meteen stiekem van die oude goedkope tv abbo's af te komen. Ik zou namelijk eerder verwachten dat ik 19,95 + 16,55 = 36,50 ga betalen, ipv 44,50.

[ Voor 15% gewijzigd door remco_k op 20-10-2020 19:49 ]

Alles kan stuk.

Pagina: 1 ... 184 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic