Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:42
virofi schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:00:
Vanmiddag ook maar eens gebeld met Ziggo om te vragen naar de mogelijkheden voor een verlengingsaanbod nu we een glasvezel aansluiting hebben. Verbinding was (100mbit oud pakket) in principe snel genoeg, maar de mogelijkheden van glasvezel lonken ook wel.

Heel goede medewerker van retentie aan de lijn gehad. Uitkomst was een upgrade naar Complete met Next box, voor 4 maanden voor 39,95, daarna normale Complete prijs. Prima deal, dus op ingegaan. Verbinding is meteen geupgrade.
Hate to break your bubble....

Recentelijk ook opgezegd. Laatste en laagste aanbieding van ziggo was 29,95 voor 9 maanden en daarna regulier 69,50 (250/25 met Next decoder).
Ben overigens blij met de overstap. Ipv een Ping van 13ms met jittter van 7 a 9ms. Nu maar 7ms Ping met een jitter van 0,52.
Snelheid van laden van pagina’s is er op vooruit gegaan en YouTube streams starten meteen op de hoogste resolutie ipv laag die je zelf dan omhoog moet zetten.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remco_k schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:48:
@Jay-B "Ik" ga van 19,95 naar 44,50, dus ik betaal dan 24,55 voor 25 Mbit, en die andere aanbieding gaat van 27,95 naar 44,50 voor diezelfde 25 Mbit, wat dan 16,55 kost.

Dat lijkt mij een fout of verkapte wijze om meteen stiekem van die oude goedkope tv abbo's af te komen. Ik zou namelijk eerder verwachten dat ik 19,95 + 16,55 = 36,50 ga betalen, ipv 44,50.
Nog steeds snap ik niet zo goed wat er fout aan is. Er worden gewoon twee verschillende klantgroepen benaderd met een net andere korting. Je zegt het zelf al. Het is een "andere aanbieding" voor een andere doelgroep. Op welke wijze is dit fout, verkapt of andere wijze misleidend of stiekem? Er staat toch letterlijk wat je krijgt en wat je gaat betalen? Het pakket kost normaal 44,50 en niet de door jou zelf bedachte 36,50. De actie is dat je dit voor 12 maanden voor 1 euro extra krijgt. Ja dan krijgt iemand met een goedkoper abonnement een iets hogere korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

grun93 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:48:
[...]

Uit ervaring weet ik dat Ziggo idd de database van de KvK scant om contact op te nemen met klanten die een particulier abo hebben. Om ze vervolgens te vragen over te stappen. Niet dat er per se iemand aan de deur komt, maar per email kan ook. Iemand die wel een KvK nummer heeft maar de BTW niet kan aftrekken, schiet daar weinig mee op imho.
Een hoger upload. Dat is de reden dat ik een zakelijke lijn heb.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:40
Dinsdag komen ze werken hierin de buurt (Landgraaf)(netwerk klaarmaken voor Giganet). Zal het dan toch allemaal wat sneller gaan, ben benieuwd naar de aanbieding.

[ Voor 3% gewijzigd door Incognitum op 21-10-2020 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Incognitum schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:18:
Dinsdag komen ze werken hierin de buurt (Landgraaf)(netwerk klaarmaken voor Giganet). Zal het dan toch allemaal wat sneller gaan, ben benieuwd naar de aanbieding.
Dat hoeft niet te betekenen dat je ook binnenkort een Gigabit aanbod krijgt. Hier (Driebergen Noord) is de operatie van alle versterkers en verdelers in de straatkasten vervangen al meer dan aan jaar geleden afgerond. Verder nog niks van gemerkt...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Roetzen schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:55:
[...]

Dat hoeft niet te betekenen dat je ook binnenkort een Gigabit aanbod krijgt. Hier (Driebergen Noord) is de operatie van alle versterkers en verdelers in de straatkasten vervangen al meer dan aan jaar geleden afgerond. Verder nog niks van gemerkt...
Oh dan laat ik de hoop maar vieren. Had het wel eens op korte termijn willen testen. Dan wachten we maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben per september over op Ziggo met de eurodeal. Voor €21,95 heb ik nu standaard TV + 25/5 internet + telefonie. Werkt prima en over 11 maanden zeg ik hem op voor het €44,95 gaat worden want dan kun je net zo goed Ziggo start nemen voor €48,50 met 50/5.

Tegen die tijd hoop ik dat meer aanbieders dan KPN only glasvezel kunnen aanbieden in gpon gebied. Want KPN kan 1000/500 over glasvezel leveren maar meer administratief. In de praktijk haalde ik nog niet eens 250/500. En dat voor €65 internet only vond ik te gortig. Ik zat bij T-Mobile voor €52 100/30 vdsl only en mobiel unlimited. Maar het Ziggo pakket erbij kost je dan weer snel €18 of meer. Dan denk ik: dan pak ik wel de eurodeal, heb ik een kwart van de downloadsnelheid maar wel tv erbij.

Nu nog black friday afwachten voor een leuke Vodafone deal. Eens zien of ik dan ook nog bij Ziggo het movies & series L pakket kan kiezen als instapklant. Kan vast niet omdat ik geen Horizon box heb maar een tv kabel door de kruipruimte vanaf meterkast naar tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:16:
Ik ben per september over op Ziggo met de eurodeal. Voor €21,95 heb ik nu standaard TV + 25/5 internet + telefonie. Werkt prima en over 11 maanden zeg ik hem op voor het €44,95 gaat worden want dan kun je net zo goed Ziggo start nemen voor €48,50 met 50/5.

Tegen die tijd hoop ik dat meer aanbieders dan KPN only glasvezel kunnen aanbieden in gpon gebied. Want KPN kan 1000/500 over glasvezel leveren maar meer administratief. In de praktijk haalde ik nog niet eens 250/500. En dat voor €65 internet only vond ik te gortig. Ik zat bij T-Mobile voor €52 100/30 vdsl only en mobiel unlimited. Maar het Ziggo pakket erbij kost je dan weer snel €18 of meer. Dan denk ik: dan pak ik wel de eurodeal, heb ik een kwart van de downloadsnelheid maar wel tv erbij.

Nu nog black friday afwachten voor een leuke Vodafone deal. Eens zien of ik dan ook nog bij Ziggo het movies & series L pakket kan kiezen als instapklant. Kan vast niet omdat ik geen Horizon box heb maar een tv kabel door de kruipruimte vanaf meterkast naar tv.
Als 25/5 voor jou voldoende is, waarom kijk je dan naar hogere snelheden (als dat meer geld kost) ?
En als je tv wilt kijken waarom zou je dan ziggo opzeggen over 1 jaar ?
En volgens mij kan je movies & series L gratis kijken als je naast ziggo ook vodafone (of hollandsnieuwe) hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
W1ck1e schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:53:
[...]

Als 25/5 voor jou voldoende is, waarom kijk je dan naar hogere snelheden (als dat meer geld kost) ?
En als je tv wilt kijken waarom zou je dan ziggo opzeggen over 1 jaar ?
En volgens mij kan je movies & series L gratis kijken als je naast ziggo ook vodafone (of hollandsnieuwe hebt)
Omdat ik wel degelijk glasvezel wil overwegen voor hogere/stabielere snelheden. Omdat ik het mooi voor erbij vind maar tv een extra is. Ja dat heb ik al gevonden. Ik switch jaarlijks voor de beste deals. Ben niet gebonden aan een netwerk met kabel, vdsl en glasvezel in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedboer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-09 13:09
TvanW schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:00:
[...]

Om welk pakket/samenstelling ging dat :? 39,95 en sim only vindt ik nogal aan de prijs ;)
Om internet en tv complete met next box voor 68,50. Sorry voor de late reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatever001
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09-2021
Ik krijg net een melding van de ZiggoGo app in windows, dat ziggo er mee stopt in windows binnenkort, en we nu naar de site moeten gaan https://www.ziggogo.tv/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lqi4QRbv_SFJKC5M6UtWdb9Tuk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G0HwyeLE5ppxo04QqHzAICpJ.jpg?f=user_large

'Helaas is het niet mogelijk om een video af te spelen in de incognito modus'
'De video kan niet worden afgespeeld. Videoweergave in incognito modus wordt niet ondersteund.'

Dus ik kan ZiggoGo niet meer op windows gebruiken zonder mijn beveiliging op te heffen???
Zijnde VPN, Bitdefender, Mozilla Add-ons etc

Iemand die een oplossing weet, of hoe we Ziggo bewegen hiermee op te houden?

[ Voor 12% gewijzigd door whatever001 op 24-10-2020 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wifikabelhuren
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-11-2021
Sinds een week geen internet meer via Ziggo wifi spots op de tablet. Heeft het al meer dan een jaar gewoon gedaan. Ik krijg maar geen IPadres toegewezen

Stappen wat ik allemaal heb gedaan om het aan de praat te krijgen:
- ingesteld volgens het stappenplan van ziggo.
- tablet factory reset gedaan
- tablet meegenomen naar een andere locatie +10km verderop
- op mijn werk zelfs meegenomen aangezien daar ook ziggo hotspot is. (dus in totaal op 3 locaties getest)
- toen op mijn eigen mobiel (android) en laptop (macbook pro) geprobeerd, ook dit werkt niet.
- wifihotspot wachtwoord gereset
- wifihotspot gebruikersnaam/wachtwoord van familielid gebruikt.
- iemand anders laten instellen, misschien dat ik elke keer wat over het hoofd zie.. maar ook die persoon kan op zijn eigen mobiel het niet aan de praat krijgen.
- wifi hotspots staat aan in mijn ziggo account + meerdere malen gereset
- certificaten geinstalleerd (via stappenplan ziggo)
- paar dagen laten sussen, wie weet was er tijdelijk een storing..

Maar ik krijg het niet voor elkaar. Werkt het uberhaupt nog?

De ziggo wifispot wordt gebruikt door mijn opa/oma die geen standaard internet verbinding hebben. Ze gebruiken de tablet alleen voor whatsapp, nieuwssites en facebook. En hebben niet echt geld voor een internet aansluiting.

p.s. mijn gebruikersnaam heeft hier niks mee te maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@wifikabelhuren als ze bij ziggo zitten dan hebben ze volgens mij voor 10euro per maand een goedkope internet verbinding bij ziggo. Weet niet waar ze hun vaste lijn hebben, maar dat kan bij ziggo ook een pak goedkoper dan bij kpn voor een analoge lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wifikabelhuren
  • Laatst online: 25-11-2021
jongetje schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:29:
@wifikabelhuren als ze bij ziggo zitten dan hebben ze volgens mij voor 10euro per maand een goedkope internet verbinding bij ziggo. Weet niet waar ze hun vaste lijn hebben, maar dat kan bij ziggo ook een pak goedkoper dan bij kpn voor een analoge lijn.
Alleen Ziggo tv. 27 euro extra p/m krijg je internet erbij en dat is wat te veel. De tablet werkt niet met een simkaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wifikabelhuren schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:55:
[...]

Alleen Ziggo tv. 27 euro extra p/m krijg je internet erbij en dat is wat te veel. De tablet werkt niet met een simkaart.
Dat snap ik, maar een analoge lijn + tv bij ziggo vervangen door een alles in 1 kabel of dsl abonnement lijkt mij dan voordeliger.

Bij ziggo bijv. deze: https://www.internetten.n...-tv-start-12maanden-ziggo

Of via bijv. Tele2 of budget

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 24-10-2020 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gisteren ook nog een leuke. Nieuwe router bij mijn ouders geinstalleerd. Hing een Technicolor in bridge plus een sitecom routertje, die laatste werd een Dlink. Uur zitten prutsen, Dlink kreeg maar geen IP. Wacht eens ff...het zal toch niet? Mac adress van de sitecom in de dlink gehangen en gaan. Seriously ziggo, het is 2020... |:(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je insinueert hiermee dat er nog steeds gebruikt gemaakt wordt van het registreren en opslaan van een enkel MAC-adres. Dit gebeurt al jaren niet meer. Klinkt misschien vanzelfsprekend maar heb je het modem wel een herstart gegeven? Neem aan van wel. Klinkt meer als een bug in het modem dan een bewuste actie.
whatever001 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:50:
Ik krijg net een melding van de ZiggoGo app in windows, dat ziggo er mee stopt in windows binnenkort, en we nu naar de site moeten gaan https://www.ziggogo.tv/

[Afbeelding]

'Helaas is het niet mogelijk om een video af te spelen in de incognito modus'
'De video kan niet worden afgespeeld. Videoweergave in incognito modus wordt niet ondersteund.'

Dus ik kan ZiggoGo niet meer op windows gebruiken zonder mijn beveiliging op te heffen???
Zijnde VPN, Bitdefender, Mozilla Add-ons etc

Iemand die een oplossing weet, of hoe we Ziggo bewegen hiermee op te houden?
Oplossing = VPN uitschakelen. ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Jay-B op 24-10-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

elsinga

=8-)

The Eagle schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:48:
Gisteren ook nog een leuke. Nieuwe router bij mijn ouders geinstalleerd. Hing een Technicolor in bridge plus een sitecom routertje, die laatste werd een Dlink. Uur zitten prutsen, Dlink kreeg maar geen IP. Wacht eens ff...het zal toch niet? Mac adress van de sitecom in de dlink gehangen en gaan. Seriously ziggo, het is 2020... |:(
Als je het modem niet even van de stroom hebt gehad dan is dit zoals gewend. Modem slaat eerste MAC adres op en andere MAC adressen worden niet meer toegelaten.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Even een release sturen is ook gewoon prima he voor je loskoppelt 😁🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:50
Darkz0rs schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:07:
[...]

Even een release sturen is ook gewoon prima he voor je loskoppelt 😁🤣
Dat helpt niet. Probleem zit niet bij de dhcp-server, maar het modem. Overigens is het een simpele configuratie-setting (MaxCPE). Ziggo zou ook meer dan één toestel toe kunnen staan, bij Casema was het vroeger twee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Laatst online: 16-09 11:01
hcQd schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:33:
[...]

Dat helpt niet. Probleem zit niet bij de dhcp-server, maar het modem. Overigens is het een simpele configuratie-setting (MaxCPE). Ziggo zou ook meer dan één toestel toe kunnen staan, bij Casema was het vroeger twee.
Net ff geprobeerd omdat ik door stomheid geslagen was. Maar gelukkig ben ik dan de enige bij wie het prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Vandaag werkzaamheden gehad van Ziggo. De snelheid was laatste tijd al wat minder, zeker in de avonduren. Nu zit ik op 525Mbps down en 45Mbps up. Het heeft zich dus geloond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

That reminds me... ik ga over een maand verhuizen. Ik heb de verhuizing bij Ziggo al doorgegeven (1 dag vóór de dag dat ik fysiek mijn modem ga verhuizen). Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken (zoals een release o.i.d.) of is het echt een kwestie van modem eruit pluggen en daar er weer in pluggen?

(mocht het relevant zijn, het betreft een verhuizing binnen dezelfde stad en de setup is vrij eenvoudig: Ziggo modem -dat witte ding- en een eigen router erachter)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:05
spaceboy schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:37:
That reminds me... ik ga over een maand verhuizen. Ik heb de verhuizing bij Ziggo al doorgegeven (1 dag vóór de dag dat ik fysiek mijn modem ga verhuizen). Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken (zoals een release o.i.d.) of is het echt een kwestie van modem eruit pluggen en daar er weer in pluggen?

(mocht het relevant zijn, het betreft een verhuizing binnen dezelfde stad en de setup is vrij eenvoudig: Ziggo modem -dat witte ding- en een eigen router erachter)
Heb dat vorige week bij vrienden van mij gedaan en het was inderdaad net zo eenvoudig als je beschrijft.
Modem inpluggen, op laten starten en het werkte.
Ook tv en telefoon deden het direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TR1969 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:47:
[...]

Heb dat vorige week bij vrienden van mij gedaan en het was inderdaad net zo eenvoudig als je beschrijft.
Modem inpluggen, op laten starten en het werkte.
Ook tv en telefoon deden het direct.
Dat het voor @spaceboy ook zo zal werken is dan wel onder de aanname dat er in het nieuwe huis (fatsoenlijk) signaal aanwezig is. Wel zinvol om dat zo mogelijk even te checken..

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:29
spaceboy schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:37:

In principe inpluggen en done. (dit weekend gedaan)
Ik had alleen geen F-connector in het nieuwe huis dus zelf even adaptertje geregeld.
Check dus even welke aansluiting je daar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

kneusteun schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:44:
[...]

In principe inpluggen en done. (dit weekend gedaan)
Ik had alleen geen F-connector in het nieuwe huis dus zelf even adaptertje geregeld.
Check dus even welke aansluiting je daar hebt.
Ik moest even zoeken wat dat uberhaupt was. Maaruh, hoezo geen F-connector? Dat ding uit de muur bedoel je? Ik neem dat kabeltje (wat je gebruikt om "de muur" aan je modem te koppelen) natuurlijk gewoon mee naar m'n nieuwe crib...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:29
spaceboy schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:20:
[...]

Ik moest even zoeken wat dat uberhaupt was. Maaruh, hoezo geen F-connector? Dat ding uit de muur bedoel je? Ik neem dat kabeltje (wat je gebruikt om "de muur" aan je modem te koppelen) natuurlijk gewoon mee naar m'n nieuwe crib...
Mijn appartement kon ik een f-connector Afbeeldingslocatie: https://www.kabelsenmeer.nl/media/catalog/product/cache/2/image/500x500/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/c/o/coax_male_naar_f-connector_male.jpg
In de muur drukken.
Mijn huis (bouwjaar 1907) heeft alleen een coax aansluiting in de muur, ziggo zou een omzetter/splitter sturen maar dat duurt wel weer ff dus heb zelf even een adapter gehaald.

Kon ik meteen weer verder, was letterlijk inpluggen en klaar.

Heeft verder geen invloed op je snelheid want deze is maar liefst 3% hoger dan in het oude huis :P

[ Voor 5% gewijzigd door kneusteun op 27-10-2020 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
iemand enig idee hoelang het duurt voordat je de bevestigingsmail krijgt van het opzeggen?
de kl. sevice medewerker zou mij de mail toesturen, maar nu een aantal uur verder niks ontvangen, ook in mijnziggo kan ik niks terug vinden van de opzegging...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 20:59
geenwindows schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:04:
iemand enig idee hoelang het duurt voordat je de bevestigingsmail krijgt van het opzeggen?
de kl. sevice medewerker zou mij de mail toesturen, maar nu een aantal uur verder niks ontvangen, ook in mijnziggo kan ik niks terug vinden van de opzegging...
Als, ik zeg áls, je die krijgt, krijg je deze altijd wel snel, vrijwel direct.
Ik had ze ook eens nodig, weliswaar geen opzegging, maar de eerste keer dat ik belde kreeg ik geen e-mail ondanks de toezegging, maar de tweede keer, enkele dagen later, toen ik een wat ter zake kundigere medewerker aan de lijn kreeg, ontving ik vrijwel direct een mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
RicoK schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:38:
[...]

Als, ik zeg áls, je die krijgt, krijg je deze altijd wel snel, vrijwel direct.
Ik had ze ook eens nodig, weliswaar geen opzegging, maar de eerste keer dat ik belde kreeg ik geen e-mail ondanks de toezegging, maar de tweede keer, enkele dagen later, toen ik een wat ter zake kundigere medewerker aan de lijn kreeg, ontving ik vrijwel direct een mail.
Als ik tegen het einde van de week geen bericht binnen heb, bel ik wel nog een keer..

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Uur zitten prutsen, Dlink kreeg maar geen IP. Wacht eens ff...het zal toch niet? Mac adress van de sitecom in de dlink gehangen en gaan. Seriously ziggo, het is 2020... |:(
Er zijn al meerdere reacties op je geweest. Maar het kan natuurlijk ook aan jouw onkunde liggen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
geenwindows schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:04:
om mijn eigen vraag te beantwoorden, Ik kreeg vanochtend een sms ter bevestiging dat de opzegging verwerkt is..
Note, ik heb/had een 'zakelijke' abbo. (particulier zonder kvk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie18
  • Laatst online: 04:59
https://community.ziggo.n...?postid=682656#post682656

Boven een voorbeeld van hoe goed en snel ik geholpen ben op ziggo community forum!

Via de telefoon zondag (> 15 minuten wachten) was mijn ervaring een stuk minder; een heel onkundig iemand aan de lijn.

Dat die kabel tussen AOP en modem kapot kon gaan, zonder er ooit aan te komen, wist ik ook niet.

Dank Ziggo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kapot is een groot woord, kans dat er ergens interferentie is veroorzaakt die jou oude kabel niet tegen hield. Nieuwe kabel doet dat blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGriffin
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-04 22:39
Beste Tweaker,

Ik zit nu al 28 dagen zonder internet |:( wegens problemen bij ziggo. De problemen zijn al lang aan de hand en kunnen ook jou overkomen. Denk van te voren goed na of je het risico aan wil gaan.

Ik had al 2 jaar een abonnement en heb er amper problemen mee gehad. Dit is dus niet bedoelt als rant, maar puur om te informeren. Op het moment lopen een goed aantal bestellingen vast is mij door de klantenservice geïnformeerd.

Groeten LGriffin

[ Voor 19% gewijzigd door LGriffin op 31-10-2020 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LGriffin schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:55:
Beste Tweaker,

Ik zit nu al 28 dagen zonder internet |:( wegens problemen bij ziggo. De problemen zijn al lang aan de hand en kunnen ook jou overkomen. Denk van te voren goed na of je het risico aan wil gaan.

Ik had al 2 jaar een abonnement en heb er amper problemen mee gehad. Dit is dus niet bedoelt als rant, maar puur om te informeren. Op het moment lopen een goed aantal bestellingen vast is mij door de klantenservice geïnformeerd.

Groeten LGriffin
Hallo LGriffin,
het is natuurlijk heel erg vervelend om zo lang zonder internet te zitten,
Omdat je niet echt veel informatie geeft: wat is er aan de hand en hoe zijn de problemen ontstaan, en waarom liggen die bij Ziggo (en niet bij jou) ?
En over welk risico heb je het, en waarom kunnen ze ons ook overkomen ? Want er zullen bij alle internet providers wel problemen voorkomen waardoor klanten geen gebruik kunnen maken van internet.
Voor de duidelijkheid: ik wens je zo snel mogelijk weer een werkende internet verbinding, wat de oorzaak ook is.

Met vriendelijke groeten, W1ck1e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGriffin
W1ck1e schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:48:
[...]

Hallo LGriffin,
het is natuurlijk heel erg vervelend om zo lang zonder internet te zitten,
Omdat je niet echt veel informatie geeft: wat is er aan de hand en hoe zijn de problemen ontstaan, en waarom liggen die bij Ziggo (en niet bij jou) ?
En over welk risico heb je het, en waarom kunnen ze ons ook overkomen ? Want er zullen bij alle internet providers wel problemen voorkomen waardoor klanten geen gebruik kunnen maken van internet.
Voor de duidelijkheid: ik wens je zo snel mogelijk weer een werkende internet verbinding, wat de oorzaak ook is.

Met vriendelijke groeten, W1ck1e
Hey W1ck1e,

Het probleem ligt bij het automatische systeem dat bestellingen verwerkt. Mij zijn een aantal dingen verteld door de klantenservice. Maar het duurde wel 8 telefoontjes voordat mij wat werd verteld. De problemen ontstonden toen ik mijn abonnement had veranderd en dus een nieuwe mediabox zou krijgen.

Het probleem werd vergeleken met een snelweg. Deze snelweg is hun automatisch systeem. Mij werd verteld dat het was alsof een paar duizend vrachtwagens waren verongelukt en er daardoor een file was ontstaan. Om dit op te lossen zullen ze handmatig alle vrachtwagens moeten verhelpen om het weer op gang te krijgen, maar elke dag komen er meer bestellingen bij. De een besteld een abbo, de ander alleen een extra zender pakket. Ook valt het online zetten van een mediabox hieronder.

(Ook werdt gezegd dat ze het risico hadden genomen om dit niet te vermelden tijdens het veranderen via de telefoon. Dit omdat als 1 op de 25 vast liep het dus het risico waard zou zijn. Dit zijn natuurlijk allemaal random getallen die een medewerker verzon voor het voorbeeld.)

Het risico is dan ook dat er een kans bestaat dat je bestelling vast loopt. Als dit alleen een zender is zal het geen probleem zijn om te wachten, maar bij een wijziging in abbo zal dit een groter probleem zijn. Het systeem had namelijk 30 minuten na de wijziging mijn modem offline gezet. Hierdoor heb ik geen internet en ben ik volledig afhankelijk van mijn aardige buurman waar ik nu op wifi kan zitten (0.8 mbps download helaas).

Met vriendelijke groeten, LGriffin

[ Voor 6% gewijzigd door LGriffin op 31-10-2020 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 18:57
Volgens mij heeft ziggo een nieuwe abonnement, Start xxl (in ieder geval was deze er verleden week nog niet). enige verschil met start abonnement is 50 Mbit/s meer download en 5 Mbit/s meer upload en prijsverschil van 4,95 euro meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWonD6mlzDc5V30H2ETzW4dMj00=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4mkmIOmsrzqRgT5uubUSIlX7.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 17:28
dutchnltweaker schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:20:
Volgens mij heeft ziggo een nieuwe abonnement, Start xxl (in ieder geval was deze er verleden week nog niet). enige verschil met start abonnement is 50 Mbit/s meer download en 5 Mbit/s meer upload en prijsverschil van 4,95 euro meer.
Ze hebben het sinds 2018

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 16-09 18:57
Huh dat is vreemd, hier altijd alleen maar Start, complete, max en giga zichbaar geweest. Start xxl nooit gezien op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 18:13
dutchnltweaker schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

Huh dat is vreemd, hier altijd alleen maar Start, complete, max en giga zichbaar geweest. Start xxl nooit gezien op de website.
Zelfde hier. Start XXL nog steeds niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

dutchnltweaker schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:20:

[Afbeelding]
Ja leuk. Als die jojo's nou eens gewoon die next box als standaard uit gaan leveren ipv die achenebbisj horizondoos cq mediabox of wat er voor door moet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LGriffin schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:06:
[...]

Hey W1ck1e,

Het probleem ligt bij het automatische systeem dat bestellingen verwerkt. Mij zijn een aantal dingen verteld door de klantenservice. Maar het duurde wel 8 telefoontjes voordat mij wat werd verteld. De problemen ontstonden toen ik mijn abonnement had veranderd en dus een nieuwe mediabox zou krijgen.

Het probleem werd vergeleken met een snelweg. Deze snelweg is hun automatisch systeem. Mij werd verteld dat het was alsof een paar duizend vrachtwagens waren verongelukt en er daardoor een file was ontstaan. Om dit op te lossen zullen ze handmatig alle vrachtwagens moeten verhelpen om het weer op gang te krijgen, maar elke dag komen er meer bestellingen bij. De een besteld een abbo, de ander alleen een extra zender pakket. Ook valt het online zetten van een mediabox hieronder.

(Ook werdt gezegd dat ze het risico hadden genomen om dit niet te vermelden tijdens het veranderen via de telefoon. Dit omdat als 1 op de 25 vast liep het dus het risico waard zou zijn. Dit zijn natuurlijk allemaal random getallen die een medewerker verzon voor het voorbeeld.)

Het risico is dan ook dat er een kans bestaat dat je bestelling vast loopt. Als dit alleen een zender is zal het geen probleem zijn om te wachten, maar bij een wijziging in abbo zal dit een groter probleem zijn. Het systeem had namelijk 30 minuten na de wijziging mijn modem offline gezet. Hierdoor heb ik geen internet en ben ik volledig afhankelijk van mijn aardige buurman waar ik nu op wifi kan zitten (0.8 mbps download helaas).

Er is een europees forum waar gebruikers van ziggo in contact kunnen komen met webcare van ziggo. Misschien dat zij kunnen bijdragen aan het oplossen van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchnltweaker schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

Het is inderdaad al ouder, maar ziggo is er niet heel open over. Ik heb zelf ook al weer een maand of 4, en bevalt mij prima. Het geeft wat lucht bij thuiswerken met 2 man vergeleken met 50/5. Ik heb ook een deal waardoor ik pas na 10 maanden de meerprijs betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Als je geen behoefte aan Interactieve TV hebt, dan is complete ook heel goed te doen: slechts € 5,45 duurder dan Start XXL, maar wel 2,5x zo snel. Heb je (natuurlijk) veel minder zenders (boeie), en alleen NPO 1,2,3 en Ziggo Sport in HD.

Ik kon niet naar Start XXL, want had geen mediabox (maar CI+), dus heb ik interactive tv uitgezet. Bijna net zo duur als Start XXL, maar dan met meer snelheid ipv allemaal zenders die ik niet kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Mijn ervaring met Ziggo is erg goed dat ik niet aan durft om over te stappen. T-Mobile heeft 6 maanden voor €30 per maand voor TV en internet 100 Mbps daarna €45,- per maand. Ik blijf toch bij ziggo waar ik jaren al als vaste klant ben en nooit problemen heb ondervonden. Ik heb het TV Start +Interactive TV + Internet

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Van der Berg is ook prima bij ziggo als het werkt, zolang je niets aanpast gaat het ook goed. De meeste problemen komen als mensen hun product aanpassen. Dat systeem is een aan elkaar geknoopt zooitje en als er iets tegenzit loopt alles vast. Ik wilde eens binnen de 14 dagen bedenktijd terug naar mijn vorige product. Dat kon dus niet. Eerst afwachten totdat de order helemaal doorgevoerd was, dan terug naar ander product met andere prijs (want vorige product kon niet meer gekozen worden), dan eenmalige compensatie. Vervolgens zit je aan een jaarcontract vast omdat er iets is aangepast...

Heeft mij (en Ziggo) uiteindelijk 5uur aan de telefoon gekost om alles goed opgezegd te krijgen en opzeg boetes te corrigeren.

[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 31-10-2020 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
@jongetje Ik ben dan wel vaker van snelheid omhoog gegaan en weer naar beneden bijgesteld. Ik heb een maandelijks contract en kan steeds omhoog of omlaag wel na 1 maand. Afgelopen week heb ik wederom gewijzigd en is mijn nieuwe snelheid ingegaan en betaal hierdoor €53,- per maand.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Weet iemand of je nog via de ziggo go app op de Nvidia shield tv kan kijken met het pakket zonder interactieve tv? Dus internet only?

Ook met het terugspoelen / pauzeren en bijv het starten van het 8 uur journaal om 9 uur ipv 8 uur?
Als ik de ziggo site mag geloven heb je nog toegang tot ziggo go.. maar of dit ook helemaal werkt zoals nu met alles in 1 complete? De horizon box gebruiken we overigens al een hele tijd niet.. veel te langzaam.

[ Voor 101% gewijzigd door Workaholic op 31-10-2020 23:07 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Workaholic Zover ik weet heb je dan alleen de basis zenders en volgens hun site kun je die terugkijken. Maar als het (vooral) NPO betreft, kan dit ook gratis met de NPO Start app. (eventueel met een AndroidTV/Apple TV kastje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor538
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 22:37
Zojuist gigabox geinstalleerd. Dit zijn wat tests die ik heb uitgevoerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJuecAV4_qe1Bq57ll-hlPX5Uc4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ylofG4v5NfjR775GChVD8T1Q.png?f=fotoalbum_large

Ziggo modem haalt iets hogere snelheden dan mijn edgerouter x in bridge mode. Edgerouter x (met hardware offloading) is volgens mij ook beperkt tot max 1gbps totale throughput. Hoe zit dat met het apparaat van Ziggo?

In deze test had ik nog de smart queue van ubiquiti aanstaan op de upload, vandaar dat deze wat lager zijn dan geadverteerd. Zonder die maatregel haalt ie ook gewoon de 50 mbps.

De edgerouter heeft dus een wat lagere snelheid, maar deze is wel stabieler (het is niet heel goed te zien in de download grafiek links boven van de ziggo router, maar deze was niet echt stabiel). De snelheden zijn stabieler en de ping fluctueert veel minder. Vandaar ook de betere rating van dslreports. Misschien als ik het nodig vind, ga ik nog een betere router kopen van Ubiquiti. Ik denk alleen dat dat mn snelheid niet veel sneller gaat maken en zo'n router kost toch ook wel wat.

Moet trouwens nog wat meer testen om hier echt conclusies uit te kunnen trekken.

[ Voor 3% gewijzigd door victor538 op 01-11-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Heb recentelijk mijn abonnement bij Ziggo opgezegd ivm overstap naar glas. Nu heb ik inmiddels een e-mail ontvangen met bevestiging en met wat ik volgens hun terug zou moeten sturen. Ik heb de Technicolor TC7210 als modem en ik kijk TV via CI+ (dwz, ik kijk eigenlijk geen TV, maar goed, ik heb een werkende CI+-oplossing.

Nu staat in de mail dat ik het modem mag houden, maar dat ik de CI+-module terug zou moeten sturen. Mediabox heb ik dus niet.

Klinkt logisch misschien, maar ik weet vrijwel zeker dat ik die module niet in bruikleen heb gekregen van Ziggo, maar dat ik hem zelf bij wat toen de Saturn was, heb aangeschaft. En dat ik de smartcard aanvankelijk als tweede smartcard op het adres van een vriend van me heb geregistreerd. Dit omdat ik jaren geleden een heel aantal jaar als student op een adres heb gewoond van een woningbouwvereniging waarbij internet (FttB->EttH, via de universiteit) en TV (Ziggo, via een collectief grootzakelijk abonnement) bij de huur zat inbegrepen.

Mijn frustratie toentertijd (volgens mij heb ik daarover nog gepost hier op GoT) was dat ik alleen analoge TV kon kijken omdat ik volgens Ziggo niet in een Ziggogebied woonde. Mijn postcode kwam ook niet voor in de postcodecheck, maar ik had wel toen op kanaal 14 het welbekende Ziggo-testkanaal en ja, wie biedt er anders DVB-C aan in hartje Tilburg? Maar goed, men bleef voet bij stuk houden. Ik was geen klant en kon ook geen klant worden en daarom ook geen smartcard activeren op mijn naam/adres. Zelfs niet als ik bereid was op een volledig nieuw TV-abo af te nemen op eigen naam.

Daarom heb ik toen zelf bij de Saturn/MM een Ziggo-certified CI+-module (volgens mij al met gedeactiveerde smartcard) gekocht en een vriend mijn smartcard laten registreren op zijn naam/adres. Dit was toen nog gratis. Pas toen ik ging verhuizen naar een ander adres waar de situatie wel normaal was, kon ik de smartcard laten overzetten op mijn eigen naam. Helaas heb ik het bonnetje niet meer want ik heb het fysiek in de winkel gekocht toen en zo'n bonnetje gooi ik meestal weg als werkt, en zeker als de garantie eenmaal is verlopen.

Enfin, dit is dus hoe ik vrij zeker weet ik dat zelf zo'n ding heb gekocht. Heeft iemand anders toevallig ervaring met Ziggo die een stuk apparatuur terugvordert wat niet van hun is?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 22:47

TFHfony

Professional Weirdo

HarmoniousVibe schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:59:
Heb recentelijk mijn abonnement bij Ziggo opgezegd ivm overstap naar glas. Nu heb ik inmiddels een e-mail ontvangen met bevestiging en met wat ik volgens hun terug zou moeten sturen. Ik heb de Technicolor TC7210 als modem en ik kijk TV via CI+ (dwz, ik kijk eigenlijk geen TV, maar goed, ik heb een werkende CI+-oplossing.

Nu staat in de mail dat ik het modem mag houden, maar dat ik de CI+-module terug zou moeten sturen. Mediabox heb ik dus niet.

Klinkt logisch misschien, maar ik weet vrijwel zeker dat ik die module niet in bruikleen heb gekregen van Ziggo, maar dat ik hem zelf bij wat toen de Saturn was, heb aangeschaft. En dat ik de smartcard aanvankelijk als tweede smartcard op het adres van een vriend van me heb geregistreerd. Dit omdat ik jaren geleden een heel aantal jaar als student op een adres heb gewoond van een woningbouwvereniging waarbij internet (FttB->EttH, via de universiteit) en TV (Ziggo, via een collectief grootzakelijk abonnement) bij de huur zat inbegrepen.

Mijn frustratie toentertijd (volgens mij heb ik daarover nog gepost hier op GoT) was dat ik alleen analoge TV kon kijken omdat ik volgens Ziggo niet in een Ziggogebied woonde. Mijn postcode kwam ook niet voor in de postcodecheck, maar ik had wel toen op kanaal 14 het welbekende Ziggo-testkanaal en ja, wie biedt er anders DVB-C aan in hartje Tilburg? Maar goed, men bleef voet bij stuk houden. Ik was geen klant en kon ook geen klant worden en daarom ook geen smartcard activeren op mijn naam/adres. Zelfs niet als ik bereid was op een volledig nieuw TV-abo af te nemen op eigen naam.

Daarom heb ik toen zelf bij de Saturn/MM een Ziggo-certified CI+-module (volgens mij al met gedeactiveerde smartcard) gekocht en een vriend mijn smartcard laten registreren op zijn naam/adres. Dit was toen nog gratis. Pas toen ik ging verhuizen naar een ander adres waar de situatie wel normaal was, kon ik de smartcard laten overzetten op mijn eigen naam. Helaas heb ik het bonnetje niet meer want ik heb het fysiek in de winkel gekocht toen en zo'n bonnetje gooi ik meestal weg als werkt, en zeker als de garantie eenmaal is verlopen.

Enfin, dit is dus hoe ik vrij zeker weet ik dat zelf zo'n ding heb gekocht. Heeft iemand anders toevallig ervaring met Ziggo die een stuk apparatuur terugvordert wat niet van hun is?
Zoals ik hier boven lees, heb je een soort van "starterkit" van Ziggo gekocht. met CI+ Interface en kaartje. Zaten daar voorwaarden bij? Ik kan mij voorstellen dat het met zo'n Ziggo kit ander geregeld is dan wanneer jij ergens op een webshop echt een losse CI+ interface koopt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Staat er geen serie nummer op de module en in de mail die overeenkomen? Volgens mij stond dat wel in de brief toen ik mijn CI+ module moest terugsturen, maar is ook alweer 1,5 jaar geleden dus weet het niet meer precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
ArcticWolf schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:46:
[...]

Staat er geen serie nummer op de module en in de mail die overeenkomen? Volgens mij stond dat wel in de brief toen ik mijn CI+ module moest terugsturen, maar is ook alweer 1,5 jaar geleden dus weet het niet meer precies.
Staat wel een serienummer in de mail, maar die zie ik nergens terugkomen op de module cq. de smartcard

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
HarmoniousVibe schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:48:
[...]

Staat wel een serienummer in de mail, maar die zie ik nergens terugkomen op de module cq. de smartcard
De smartcard mag je volgens mij sowieso houden, die wordt enkel gedeactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
TFHfony schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:38:
[...]

Zoals ik hier boven lees, heb je een soort van "starterkit" van Ziggo gekocht. met CI+ Interface en kaartje. Zaten daar voorwaarden bij? Ik kan mij voorstellen dat het met zo'n Ziggo kit ander geregeld is dan wanneer jij ergens op een webshop echt een losse CI+ interface koopt.
Volgens mij was het inderdaad een starterkit, maar goed, heb er gewoon normaal voor betaald en niks getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:39
HarmoniousVibe schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:48:
En als je inlogt op mijn ziggo, staat daar ook geen serienummer bij producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
grun93 schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:00:
[...]

En als je inlogt op mijn ziggo, staat daar ook geen serienummer bij producten?
Yup, er staat zelfs dat ik een mediabox zou hebben. De smartcard die ik heb is het smartcardnummer van de mediabox zoals die in het systeem staat.

Toen ik mijn abo afsloot had ik aangegeven alleen CI+ te willen en geen mediabox, maar die hadden ze toen toch opgestuurd. Deze heb ik gewoon teruggestuurd, maar blijkbaar is dat niet goed verwerkt.

edit: oh wacht er staat dat ik een CI+-module heb en een "Mediabox of CI+ Module"

[ Voor 44% gewijzigd door HarmoniousVibe op 02-11-2020 10:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HarmoniousVibe schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:17:
[...]

Toen ik mijn abo afsloot had ik aangegeven alleen CI+ te willen en geen mediabox, maar die hadden ze toen toch opgestuurd. Deze heb ik gewoon teruggestuurd, maar blijkbaar is dat niet goed verwerkt.
En hier is het fout gegaan. Je bent op enig moment waarschijnlijk overgegaan naar het bruikleen model. Je kan niet zomaar een box zonder overleg terugsturen als je deze niet wil gebruiken. De kans is dan groot "dat het niet goed verwerkt wordt". Normaliter wordt een abonnement namelijk dan helemaal opgezegd en dat was destijds ook niet de bedoeling.

CI+ modules die jouw eigendom zijn worden nooit teruggevraagd dus dat zal het niet zijn. Het gaat om de mediabox die je niet zonder overleg had moeten terugsturen. Ik zou even contact opnemen met de klantenservice. Het is niet met kwade opzet gedaan dus daar kom je denk ik wel uit samen.

[ Voor 23% gewijzigd door Jay-B op 02-11-2020 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Als je niks terugstuurt merk je daar niks van, ze vragen er één keer om en daar blijft het bij, ze controleren niet of het is teruggestuurd volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Jay-B schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:01:
[...]

En hier is het fout gegaan. Je bent op enig moment waarschijnlijk overgegaan naar het bruikleen model. Je kan niet zomaar een box zonder overleg terugsturen als je deze niet wil gebruiken. De kans is dan groot "dat het niet goed verwerkt wordt". Normaliter wordt een abonnement namelijk dan helemaal opgezegd en dat was destijds ook niet de bedoeling.

CI+ modules die jouw eigendom zijn worden nooit teruggevraagd dus dat zal het niet zijn. Het gaat om de mediabox die je niet zonder overleg had moeten terugsturen. Ik zou even contact opnemen met de klantenservice. Het is niet met kwade opzet gedaan dus daar kom je denk ik wel uit samen.
Ja hallo, ik zeg toch niet dat ik dat zonder overleg heb gedaan? Daar is wel degelijk een telefoontje overhern gegaan. Zo stom ben ik nou ook weer niet :p

Bovendien gaat staat er in de tabel bij de mediabox dat ik deze niet terug hoef te sturen. Bij de CI+ staat dat ik deze wel terug moet sturen. Dit zijn dus 2 losstaande zaken.

Het feit dat ik volgens Ziggo een mediabox heb, heeft geen gevolgen, want blijkbaar hoeven ze hem sowieso niet terug.

Het feit dat ze aangeven een CI+ terug te willen staat weer los van de vraag of ik al dan niet een mediabox heb gehad en of ik deze nog steeds heb.

edit: de mail:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNa_Pgj7S0AfDBl31qchsf-Z7A8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/FXKk1JS5OJs1wKNk6UVGflfu.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 11% gewijzigd door HarmoniousVibe op 02-11-2020 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HarmoniousVibe schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:15:
[...]

Ja hallo, ik zeg toch niet dat ik dat zonder overleg heb gedaan? Daar is wel degelijk een telefoontje overhern gegaan. Zo stom ben ik nou ook weer niet :p
Haha nee dat klopt maar je zei ook niet dat je dat wel had gedaan:
HarmoniousVibe schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:17:
[...]

Weet je nog welk abonnement je hebt? Is dat inclusief een CI+-module? Check even je factuur.
Manke schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:53:
[...]

Als je niks terugstuurt merk je daar niks van, ze vragen er één keer om en daar blijft het bij, ze controleren niet of het is teruggestuurd volgens mij.
Dat klopt niet. Zeker als het gaat om een stukje hardware dat Ziggo zelf nog niet heeft afgeschreven. Je krijg dan gewoon vervangingskosten op je eindfactuur.

[ Voor 64% gewijzigd door Jay-B op 02-11-2020 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Jay-B schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:31:
[...]

Haha nee dat klopt maar je zei ook niet dat je dat wel had gedaan:

[...]

Weet je nog wel abonnement je hebt? Is dat inclusief een CI+-module?
Ja ik heb nu internet Max met TV basis. Ik heb nooit een CI+-module of smartcard ontvangen. Ik heb de originele installatiedoos nog en ik heb daar nog eens in gekeken, maar daar zit niks meer in. Het serienummer van de smartcard die ik heb ik ook nog die van járen voordat ik zelf klant was bij Ziggo. Ik woonde namelijk in een studentenflat van de woningbouwvereniging. Wel in Ziggogebied, maar niet bekend in de postcodecheck. Kon dus geen klant worden (achteraf omdat er een grootzakelijk abo onder lag, maar dat is een heel ander verhaal). Dus mijn huidige smartcard en CI+ kon ik dus ook niet in bruikleen hebben gekregen van Ziggo, omdat ik toen geen klant was en ook niet kon worden. Maar ik wilde wel digitale TV, dus heb ik die kit bij de MM gekocht en laten registreren op het adres van een vriend van me. Totdat ik ging verhuizen naar een normaal huis, waar ik de spullenboel gewoon op mijn eigen naam kon laten zetten.

En nu weet ik weet nu ook weer hoe ik aan die registratie van die mediabox ben gekomen. Ik had (en heb nog steeds) Ziggo mobiel. Voor mijn ouders wilde ik op een gegeven moment overstappen van abo, omdat dat sneller en/of goedkoper was. Ik belde met mijn 06 naar de Ziggo-klantenservice om het te regelen. Netjes alle gegevens van mijn ouders opgegeven, inclusief geboortedatum e.d. Paar minuten later kreeg ik een mail (op mijn e-mailadres, niet die van mijn ouders): Bedankt voor uw bestelling! Toen wist ik natuurlijk al hoe laat het was... een ongewilde koppeling tussen Ziggo mobiel en Ziggo vast.

Enfin, het zal wel goedkomen. Desnoods stuur ik gewoon mijn CI+ op. Heb er toch niks meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickr92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-09 13:21
LGriffin schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:06:
[...]

Hey W1ck1e,

Ik loop dus tegen precies hetzelfde probleem. Ben net verhuisd en had een aantal weken geleden via Ziggo een internet + tv pakket besteld. Spullen zouden vandaag geleverd worden.

Helaas kreeg ik van het weekend een brief waarin stond dat mijn bestelling is vertraagd en dat ze geen idee hebben wanneer de boel geleverd kan worden.

Vanmiddag aan de lijn gehangen met de klantenservice, de medewerker gaf aan dat het modem niet op voorraad is... Hij kon wel een monteur inplannen die eventueel iets op zou kunnen hangen maar dan was het nog maar de vraag of ze alles dan in het systeem aan de gang konden krijgen (:?)

Wel behoorlijk vervelend omdat ik die internet verbinding ook nodig heb voor mijn werk. Misschien maar ergens een databundel op de kop tikken en via een hotspot gaan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 22:16
Ziggo wordt steeds magerder qua aanbod richting bestaande klanten.

Kreeg niet meer dan 3 maanden korting omdat dit niet meer mag volgens de medewerker.

Maar wou toch al an mijn huidige connect box af en heb een upgrade uitgevoerd naar Giganet zodat ik volgende week weer kosteloos downgrade en nu mijn modem een upgrade heb gegeven :)

Eind van de maand is kijken of Ziggo met een Black Friday deal komt(ben bang van niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik neem aan een upgrade zonder korting en dus zonder verlenging met een jaar?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bydvh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:49
Workaholic schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:03:
Weet iemand of je nog via de ziggo go app op de Nvidia shield tv kan kijken met het pakket zonder interactieve tv? Dus internet only?

Ook met het terugspoelen / pauzeren en bijv het starten van het 8 uur journaal om 9 uur ipv 8 uur?
Als ik de ziggo site mag geloven heb je nog toegang tot ziggo go.. maar of dit ook helemaal werkt zoals nu met alles in 1 complete? De horizon box gebruiken we overigens al een hele tijd niet.. veel te langzaam.
Ik heb tijdje geleden interactieve tv en telefoon opgezegd en heb nog alleen internet (was wel effe gedoe want in eerste instantie werd er gezegd dat het niet mogelijk was). De mediabox xl is retour gestuurd en alle smartcards die in gebruik waren zijn gedeactiveerd door ziggo. Wij kijken nu alleen nog tv via de Ziggo GO app op de xiaomi Mi Box S. Dat werkt prima, ook terugkijken is mogelijk (spoelen is alleen mogelijk bij NPO 1, 2, 3).
Ik moet zeggen dat het een hele verademing is, lekkere snelle gids en ook geen geluid van een ventilator uit de mediabox en ook nog een stuk minder stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

bydvh schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:17:
[...]
Ik heb tijdje geleden interactieve tv en telefoon opgezegd en heb nog alleen internet (was wel effe gedoe want in eerste instantie werd er gezegd dat het niet mogelijk was). [knip]
Even om het helder te krijgen, je hebt nu standaard digitale TV icm internet? Wat voor abonnement heb je dan nu (€ per maand)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:32
hardware-lover schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:24:
[...]

Even om het helder te krijgen, je hebt nu standaard digitale TV icm internet? Wat voor abonnement heb je dan nu (€ per maand)?
je had een abo met 25Mbit deze en geen ci+ , maar dan kon je het digitale tv (24eu) eruit halen en voor analoog kiezen, dat zal nu wel niet meer kunnen kzat rond de 30eu geloof ik
18,70v oor analoog plus 10eu voor internet ofzo

Het leuke was dat je met een decoder en smart kaartje van een ander persoon, gewoon alles kon kijken op dat abo op dat kaartje

[ Voor 8% gewijzigd door Mel33 op 04-11-2020 17:57 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mel33 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:55:
[...]
[knip]

Het leuke was dat je met een decoder en smart kaartje van een ander persoon, gewoon alles kon kijken op dat abo op dat kaartje
Zolang er een Ziggo signaal op de kabel staat kan dit nog steeds, maar dit is natuurlijk niet werkelijk de bedoeling.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:32
hardware-lover schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:02:
[...]

Zolang er een Ziggo signaal op de kabel staat kan dit nog steeds, maar dit is natuurlijk niet werkelijk de bedoeling.
Ja maar ooit gaat analoog eruit en betaal je die 24 digitaal om dat te kunnen 'als dat dan nog kan met decoder en externe smartcard, en dat niet wordt tegengehouden'. want ik wil op weekend bij vrienden wel mijn dingen kijken haha

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 04-11-2020 19:24 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mel33 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:23:
[...]
Ja maar ooit gaat analoog eruit en betaal je die 24 digitaal om dat te kunnen 'als dat dan nog kan met decoder en externe smartcard, en dat niet wordt tegengehouden'. want ik wil op weekend bij vrienden wel mijn dingen kijken haha
Bij Ziggo zit al jaren het digitale TV pakket naast het analoge op de kabel. Als analoog er volledig af is/gaat, dan blijft het digitale TV dvb-c pakket gewoon behouden, daar veranderd (buiten dat er met zenders geschoven zou kunnen worden), verder niets aan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
elsinga schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:06:
Ik neem aan een upgrade zonder korting en dus zonder verlenging met een jaar?
Ja gewoon een upgrade als 14 dagen bedenktijd zijnde, maar ik ga het gewoon annuleren direct of 1/2 dagen na installatie van modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGriffin
Nickr92 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:04:
[...]

Ik loop dus tegen precies hetzelfde probleem. Ben net verhuisd en had een aantal weken geleden via Ziggo een internet + tv pakket besteld. Spullen zouden vandaag geleverd worden.

Helaas kreeg ik van het weekend een brief waarin stond dat mijn bestelling is vertraagd en dat ze geen idee hebben wanneer de boel geleverd kan worden.

Vanmiddag aan de lijn gehangen met de klantenservice, de medewerker gaf aan dat het modem niet op voorraad is... Hij kon wel een monteur inplannen die eventueel iets op zou kunnen hangen maar dan was het nog maar de vraag of ze alles dan in het systeem aan de gang konden krijgen (:?)

Wel behoorlijk vervelend omdat ik die internet verbinding ook nodig heb voor mijn werk. Misschien maar ergens een databundel op de kop tikken en via een hotspot gaan werken...
Wees blij dat je nog een brief kreeg, mij werd het pas na 5 telefoontjes over 2 weken tijd duidelijk dat ze niet wisten wanneer het opgelost zou zijn. De optie die jij kreeg aangeboden is mij nooit gegeven. Ik zit er ook mee dat internet noodzakelijk is voor mijn werk, gelukkig heb ik een heel aardige buurman. Desondanks dat wifi van je buurman gebruiken niet gewenst is zou je het misschien kunnen proberen. Of inderdaad een databundel, zelf heb ik ookal eenmalig kosten gemaakt om extra mb's te hebben. De vraag blijft of die extra gemaakte kosten voor mb's bij ziggo kunnen worden gelegd.

Ik hoop dat ook voor jou het probleem snel zal worden opgelost. (33 days and counting |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Vragen over het Giganet modem. Als deze in bridge staat zou de downstream snelheid door een bug gehalveerd worden. Haal je dus met Giganet max 500Mb down. Wie heeft ervaring met een Giganet modem in bridge?

1: klopt deze bug (halve down snelheid)?
2: is dit een begrenzing op 500Mb down of altijd 50% down (en bij een 500/40 abo dan naar 250/40)?

Achterliggende probleem: ik heb 500/40 en veel T3 timeout errors. Inmiddels al 2x een modemswap gehad (1e keer naar een Compal CB die ik daarvoor ok al had en 1x naar een nu Arris CB), maar probleem lijkt er nog steeds te zijn. Ik wil nog wel een modemswap overwegen, maar de enige die nog mogelijk is zou het Giganet modem zijn. En die krijg je alleen bij en Giganet abo. Door de hiervoor genoemde truc (binnen 14 dagen abo-aanpassing naar Giganet terugdraaien) zou ik wellicht wel een Giganet modem kunnen scoren. Ik wil alleen dan niet terugvallen naar 250/40 in bridge mode. En modem moet wel in bridge, want ik draai er mijn eigen router (Ubiquiti) achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:23
Ik ben al 10 jaar klant bij ziggo en heb nu internet max 500mbit en tv compleet + huistelefoon...nou wil ik naar alles in 1 complete over gaan, alleen zie ik nu dat je er geen nextbox meer bij krijgt ;(
Is het iemand afgelopen tijd alsnog gelukt voor elkaar te krijgen om die nextbox bij alles in 1 compleet te krijgen?
Wil graag van de horrorbox af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Nu online
dbz1985 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:19:
Ik ben al 10 jaar klant bij ziggo en heb nu internet max 500mbit en tv compleet + huistelefoon...nou wil ik naar alles in 1 complete over gaan, alleen zie ik nu dat je er geen nextbox meer bij krijgt ;(
Is het iemand afgelopen tijd alsnog gelukt voor elkaar te krijgen om die nextbox bij alles in 1 compleet te krijgen?
Wil graag van de horrorbox af
Heb je al de update gehad op de Mediabox XL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:23
daanb14 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:24:
[...]

Heb je al de update gehad op de Mediabox XL?
Box geeft aan dat ik meest recente versie heb...sinds 1 maand hapert het beeld wel meerdere malen en krijg ik 6010 melding en als ik opname wil kijken dan springt ie in 30sec terug naar live tv kijken :( en op mijn slaapkamer met smartcard na 10min. Begint het beeld blokjes te vertonen. Even voor de duidelijkheid, ik woon sinds 2 jaar in een nieuwbouwwoning en nooit ergens last van gehad en overal nieuwe kabels toen gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGriffin
LGriffin schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:04:
[...]

Wees blij dat je nog een brief kreeg, mij werd het pas na 5 telefoontjes over 2 weken tijd duidelijk dat ze niet wisten wanneer het opgelost zou zijn. De optie die jij kreeg aangeboden is mij nooit gegeven. Ik zit er ook mee dat internet noodzakelijk is voor mijn werk, gelukkig heb ik een heel aardige buurman. Desondanks dat wifi van je buurman gebruiken niet gewenst is zou je het misschien kunnen proberen. Of inderdaad een databundel, zelf heb ik ookal eenmalig kosten gemaakt om extra mb's te hebben. De vraag blijft of die extra gemaakte kosten voor mb's bij ziggo kunnen worden gelegd.

Ik hoop dat ook voor jou het probleem snel zal worden opgelost. (33 days and counting |:( )
Zojuist zag ik ook dat de titel van mijn ticket in de community veranderd is van "Levertijden ramp" (wat het ook daadwerkelijk is) naar "activatieproblemen internet". Ik wou dat ik activatieproblemen had want dat was binnen 30+ dagen wel opgelost. Er zijn dus meerdere mensen met leveringsproblemen maar ze proberen die mensen in een doofpot te gooien heb ik het gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:01

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik heb een upgrade aangevraagd van zakelijk 600 Mbit naar Gigabit.

Ik kreeg een nieuw modem, maar nu een week verder, nog steeds niet geactiveerd.

Telkens krijg ik te horen: het duurt 72 uur en mijn order zit vast bij een andere afdeling. De mederwerker zegt: ik stuur een bericht naar de afdeling zodat je nog vandaag sneller internet hebt.

Maar natuurlijk gebeurt er niets...

Net weer het zelfde verhaal gehoord, dus we gaan het maar weer afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
elsinga schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:13:
Vragen over het Giganet modem. Als deze in bridge staat zou de downstream snelheid door een bug gehalveerd worden. Haal je dus met Giganet max 500Mb down. Wie heeft ervaring met een Giganet modem in bridge?

1: klopt deze bug (halve down snelheid)?
2: is dit een begrenzing op 500Mb down of altijd 50% down (en bij een 500/40 abo dan naar 250/40)?

Achterliggende probleem: ik heb 500/40 en veel T3 timeout errors. Inmiddels al 2x een modemswap gehad (1e keer naar een Compal CB die ik daarvoor ok al had en 1x naar een nu Arris CB), maar probleem lijkt er nog steeds te zijn. Ik wil nog wel een modemswap overwegen, maar de enige die nog mogelijk is zou het Giganet modem zijn. En die krijg je alleen bij en Giganet abo. Door de hiervoor genoemde truc (binnen 14 dagen abo-aanpassing naar Giganet terugdraaien) zou ik wellicht wel een Giganet modem kunnen scoren. Ik wil alleen dan niet terugvallen naar 250/40 in bridge mode. En modem moet wel in bridge, want ik draai er mijn eigen router (Ubiquiti) achter.
Ik kan dit eventueel voor je testen zodra dit mogelijk is, ga hem namelijk in bridge laten zetten direct en heb zelf een gt-ac5300 als router overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Ik heb sinds kort Gigabit maar ik moet zeggen dat het tegenvalt.

Voorheen had ik max en zowel sochtends als savonds 500/40.

Met Gigabit heb ik soms 940/51 maar soms ook 200/50 of 600/50, heel vreemd.

Gisterenavond bijvoorbeeld zelfs maar 80/40.

Lijkt wel hoe meer mensen internetten hoe langzamer hij wordt (savonds vooral).

Mn latency is wel opperstebest en van 13 naar 8 gegaan (ook in veel games).

Zit enkel een gigabit switch tussen maar goed daarmee haal ik vooral sochtends wel 900+.

Iemand toevallig dezelfde ervaringen? Geen idee of dit intern of extern ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

beezjeh schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:21:
[...]

Ik kan dit eventueel voor je testen zodra dit mogelijk is, ga hem namelijk in bridge laten zetten direct en heb zelf een gt-ac5300 als router overigens.
Tnx, zou ik waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:06
Volgens de klantenservice van Ziggo kan mijn connectbox (witte kastje) niet op bridge modus gezet worden doordat die kastjes IPv6 doorpushen op het netwerk 8)7 Dat ding is zo traag en we hebben hierdoor geen fatsoenlijk internet als er meerdere mensen op het internet zitten (gamen/streamen) etc. Monteur was vandaag hier en zei letterlijk dat die witte kastjes gaan hikken als er mensen gaan gamen op het netwerk.

Iemand nog tips of dergelijke? Anders overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:52
Jeanke117 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:32:
Volgens de klantenservice van Ziggo kan mijn connectbox (witte kastje) niet op bridge modus gezet worden doordat die kastjes IPv6 doorpushen op het netwerk 8)7 Dat ding is zo traag en we hebben hierdoor geen fatsoenlijk internet als er meerdere mensen op het internet zitten (gamen/streamen) etc. Monteur was vandaag hier en zei letterlijk dat die witte kastjes gaan hikken als er mensen gaan gamen op het netwerk.

Iemand nog tips of dergelijke? Anders overstappen?
Mijn Connectbox staat gewoon in bridge modus hoor. ;)
Nu woon ik wel in voormalig UPC gebied en daar zit wat dat betreft wel verschil tussen met Ziggo gebieden.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rivanov schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:33:
[...]
Nu woon ik wel in voormalig UPC gebied en daar zit wat dat betreft wel verschil tussen met Ziggo gebieden.
De mijne ook, al zolang ik deze in het bezit heb. Ik zit wel in fZiggo.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

hardware-lover schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:52:
[...]

Bij Ziggo zit al jaren het digitale TV pakket naast het analoge op de kabel. Als analoog er volledig af is/gaat, dan blijft het digitale TV dvb-c pakket gewoon behouden, daar veranderd (buiten dat er met zenders geschoven zou kunnen worden), verder niets aan.
Klopt. En daarnaast staan er een flink aantal zenders "open" (FTA). Die zijn te kijken met elke digitale ontvanger of TV die DVB-C kan, zonder dat je een smartcard nodig hebt. Dit zijn onder andete de HD zenders NPO 1, 2 en 3, Ziggo Sport en van vrijwel alle nederlandse commercielen zoals RTL en SBS staan hun SD kanalen ook op FTA. Bij die laatste dus geen HD open op de kabel, maar je kunt het wel gewoon bekijken.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 21:35
Ik heb een upgrade aangevraagd van zakelijk 600 Mbit naar Gigabit.
Ik ook vandaag en heb net bericht van post.nl dat giga modem morgen komt ;).
Mijn Connectbox staat gewoon in bridge modus en de giga ga ik ook in bridge zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door saharoen op 05-11-2020 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
Rivanov schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:33:
[...]

Mijne ook en wel in Ziggo gebied

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:06
Het is opgelost... Opnieuw gebeld naar een medewerker in in minder dan 5 minuten bellen was het gefixt. Volgens mij was die eerste medewerker een koekenbakker 8)7 De medewerker zag niks waar het aan zou kunnen liggen dat die vorige medewerker het modem niet in bridge modus kon zetten....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:07
Wat er bij mij, afgelopen augustus, was gezegd: zo lang het ding een IPv6 profiel heeft kan 'ie geen bridge mode doen. Dus eerst omzetten naar een IPv4 profiel, dan pas naar bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elsinga schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:13:
Achterliggende probleem: ik heb 500/40 en veel T3 timeout errors. Inmiddels al 2x een modemswap gehad (1e keer naar een Compal CB die ik daarvoor ok al had en 1x naar een nu Arris CB), maar probleem lijkt er nog steeds te zijn. Ik wil nog wel een modemswap overwegen, maar de enige die nog mogelijk is zou het Giganet modem zijn. En die krijg je alleen bij en Giganet abo.
T3 errors geven aan dat er een probleem is in de communicatie tussen het modem en de CMTS. In de meeste gevallen komt dit door een signaalprobleem. In theorie kan dit komen door een defect modem maar als je al twee keer een nieuw modem hebt gehad dan acht ik die kans niet groot. Jouw probleem zal dus niet plotseling verdwijnen met een nieuw modem. Wat voor problemen ervaar je? T3 errors hoeven namelijk niet per definitie te lijden tot problemen.
Azerox schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:30:
Iemand toevallig dezelfde ervaringen? Geen idee of dit intern of extern ligt.
Nee, vooralsnog haal ik altijd het maximum. Ik moet toegeven dat ik dit niet elke minuut van de dag test maar de keren dat ik dat wel deed was de snelheid altijd tussen de 900 en 940 Mbps. Het kan natuurlijk zo zijn dat je toevallig op een druk segment zit. Ik zou even contact opnemen. Als ik het goed had begrepen kan men dit zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Jay-B op 06-11-2020 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

@jay-B, Die T3 timeouts geven even (kort) een hik in de verbinding. Veel minder dan een volledige herstart van het modem gelukkig, dat had ik eerst.

Er is al van alles bekeken op het wijknet, maar dat heeft maar heel beperkt geholpen. Idem vervangen AOP en splitter (dat was stap 1).

Maar mooi dat het in bridge zetten van de Giganet box geen halvering snelheid is. Dank voor het nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Nu online
elsinga schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:10:
@jay-B, Die T3 timeouts geven even (kort) een hik in de verbinding. Veel minder dan een volledige herstart van het modem gelukkig, dat had ik eerst.

Er is al van alles bekeken op het wijknet, maar dat heeft maar heel beperkt geholpen. Idem vervangen AOP en splitter (dat was stap 1).

Maar mooi dat het in bridge zetten van de Giganet box geen halvering snelheid is. Dank voor het nakijken.
Ik heb eenzelfde probleem meegemaakt met veel Post RS-errors en T3-errors. Toen ik het op een gegeven moment zat was, heb ik bij een paar buren gevraagd of ik op het modem in mocht loggen om de signaalwaardes uit te lezen. Dat mocht bij mijn 3 buren. Daar heb ik screenshots van gemaakt en naar Ziggo gestuurd. Binnen een week was er een monteur bij de wijkkast. Toen hebben ze een kabel in het segment gevonden die niet goed gekoppeld was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Hier zijn al meerdere monteurs geweest: eentje heeft AOP en splitter vervangen en de Compal CB omgewisseld voor een andere Compal CB. Signaal waarden bleven minder optimaal en ook de klachten bleven. De volgende heeft in de straatkast gekeken en daar een connector vervangen, plus geconstateerd dat er in de wijk ergens een paar modems veel te veel upstream signaal produceerden. Daar is toen een actie door het wijkteam voor uitgezet. Volgende monteur (dezelfde trouwens) heeft nu de Compal CB omgewisseld voor een Arris CB, omdat de echte harde herstarts van het modem wegwaren en de signaal waarden heel netjes, maar de T3 error en Post RS errors bleven.

Over een week app ik de monteur weer over de stand van zaken en gaan we kijken wat er nog meer gevonden kan worden.

Ik moet zeggen: bij 1200 en de webchat was het nivo suboptimaal, op de Ziggo Community ben ik goed geholpen door medeforummers en moderators. Veel kennis van zaken en ook de juiste acties als het nodig is. En een +1 voor monteur Jaap, die hier veel tijd in steekt. Overigens mede omdat ik hem de tijd geef om dingen uit te zoeken en zo, want hij maakt wel andere klanten mee. Met dat type klant wil ik overigens niet geassocieerd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Gigabit modem geinstalleerd en modem staat automatisch in bridge na installatie.... Heb contact gehad met Ziggo en in hun systeem staat ook bridge aan maar met gegevens van de oude Connectbox.
Wanneer ik inlog op de Ziggo modem is het gewoon de Gigabit modem die in bridgemodus staat.

Maar wat een snelheid totaal wat anders, is mij onnodig duur dus ga gewoon weer terug naar 250mbit :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WWyCXPq/1.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/NKFJD4t/2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-09 21:03
@@beezjeh ,

Ziet er goed uit! :) blijft alleen jammer van de upload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
king006 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:14:
@@beezjeh ,

Ziet er goed uit! :) blijft alleen jammer van de upload.
Inderdaad up/down verschil is echt bizar 8)7
Pagina: 1 ... 185 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic