Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:16
Voor geïnteresseerden,

Ophangbeugel van de gaten komt overeen met de ophangbeugel van de Connectbox.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/80h5573/20201106-152649.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beezjeh schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:31:
Voor geïnteresseerden,

Ophangbeugel van de gaten komt overeen met de ophangbeugel van de Connectbox.

[Afbeelding]
Hoe bevalt je GigaNet, zou je het modem mogen houden als je binnen 14 dagen annuleert?

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 06-11-2020 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Azerox schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:30:
Ik heb sinds kort Gigabit maar ik moet zeggen dat het tegenvalt.

Voorheen had ik max en zowel sochtends als savonds 500/40.

Met Gigabit heb ik soms 940/51 maar soms ook 200/50 of 600/50, heel vreemd.

Gisterenavond bijvoorbeeld zelfs maar 80/40.

Lijkt wel hoe meer mensen internetten hoe langzamer hij wordt (savonds vooral).

Mn latency is wel opperstebest en van 13 naar 8 gegaan (ook in veel games).

Zit enkel een gigabit switch tussen maar goed daarmee haal ik vooral sochtends wel 900+.

Iemand toevallig dezelfde ervaringen? Geen idee of dit intern of extern ligt.
Het blijft een gedeeld medium waardoor je dit effect kunt hebben, goed om te horen dat de latency zakt naar xDSL achtige waardes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
stormfly schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:51:
[...]

Hoe bevalt je GigaNet, zou je het modem mogen houden als je binnen 14 dagen annuleert?
Voor nu leuk maar ga zo direct annuleren met als smoes meningsverschil met partner en dat het mij toch dwars zit dat nieuwe klanten 6 maanden korting krijgt en oude klanten maar 3.
En dat ik toch de black friday weekend wil afwachten

En oude heb ik al retour gestuurd en had overigens al laten doorschemeren dat ik een nieuwe modem wou paar dagen terug, medewerker gaf aan dat Ziggo een toegestuurde modem niet zo maar zal terugvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
stormfly schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:51:
[...]

Heb net geannuleerd, ze begon wel over de modem en ze toch wel even het systeem raadplegen :). Maar volgens het systeem hoeft modem niet retour dus even afwachten of ik safe ben in dit geval 😄

Edit:
Wijziging in email klopte niet dus gebeld maar schijnt dat modem toch automatisch terug moet na een downgrade 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door beezjeh op 06-11-2020 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
stormfly schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:56:
[...]

Het blijft een gedeeld medium waardoor je dit effect kunt hebben, goed om te horen dat de latency zakt naar xDSL achtige waardes.
Het rare is dat ik modem herstart, speedtest, 940mbps > 10 min later, 20mbps en dat veranderd niet.
Zit niks op het modem behalve ik op deze pc en die is niks aan het downloaden.
Mediabox uit gezet voor de zekerheid, geen effect.

Heb Ziggo maar om opheldering gevraagd. Ik snap dat het een gedeeld medium is maar voorheen had ik 500/40 en dat haalde ik 99,99% van de tijd. Nu heb ik 99% van de tijd 50mbps max ;) Upload blijf wel gewoon op 50. Ben benieuwd of ze wat mee kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Azerox op 06-11-2020 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:35
Net giga modem in bridge gezet maar haal max 700 mb :( . Kijk even aan anders maandag even bellen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rn10LP-pdb7dpmvYR2fNkWo7aJQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jvmHONrtRMKZRSRXz01Wg2aQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

TFHfony

Professional Weirdo

saharoen schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:23:
Net giga modem in bridge gezet maar haal max 700 mb :( . Kijk even aan anders maandag even bellen.[Afbeelding]
Wat was het resultaat toen hij niet in bridge stond? Het kan natuurlijk ook namelijk dat je eigen router roet in het eten goed. Soms is de WAN -> LAN snelheid gelimiteerd, of een PFSense servertje die het qua hardware niet meer trekt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Wat was het resultaat toen hij niet in bridge stond? Het kan natuurlijk ook namelijk dat je eigen router roet in het eten goed. Soms is de WAN -> LAN snelheid gelimiteerd, of een PFSense servertje die het qua hardware niet meer trekt.
Niet getest normaal. Nu iedereen online zal morgen ochtend even testen. Maar ik denk niet dat router probleem is ik heb de https://consumer.huawei.com/en/routers/ax3-quad-core/ als router en die pakt op wifi met glasvezel met gemak 900mb(gezien op youtube) .

[ Voor 6% gewijzigd door saharoen op 06-11-2020 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier ook op primetime vrijdagavond het maximale:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/d/fac9062b-b169-466c-8ccf-7424a28404c4.png

* Jay-B is happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickr92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-09 13:21
LGriffin schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:44:
[...]

Zojuist zag ik ook dat de titel van mijn ticket in de community veranderd is van "Levertijden ramp" (wat het ook daadwerkelijk is) naar "activatieproblemen internet". Ik wou dat ik activatieproblemen had want dat was binnen 30+ dagen wel opgelost. Er zijn dus meerdere mensen met leveringsproblemen maar ze proberen die mensen in een doofpot te gooien heb ik het gevoel.
Vanmiddag nog maar eens gebeld maar daar kwam niet veel uit. Antwoord bleef hetzelfde: ze hebben geen modems en mediaboxen op voorraad. Ook een indicatie van wanneer de spullen wel konden worden geleverd konden ze niet geven.

Ook een topic aangemaakt op het community forum, zonder succes helaas.

Meedenken over een andere optie zat er ook niet in. Tenzij je Vodafone klant bent heb je pech en zul je maar moeten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Azerox schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:13:
[...]

Het rare is dat ik modem herstart, speedtest, 940mbps > 10 min later, 20mbps en dat veranderd niet.
Zit niks op het modem behalve ik op deze pc en die is niks aan het downloaden.
Mediabox uit gezet voor de zekerheid, geen effect.

Heb Ziggo maar om opheldering gevraagd. Ik snap dat het een gedeeld medium is maar voorheen had ik 500/40 en dat haalde ik 99,99% van de tijd. Nu heb ik 99% van de tijd 50mbps max ;) Upload blijf wel gewoon op 50. Ben benieuwd of ze wat mee kunnen.
Klinkt als een Gigabox bug. Onwaarschijnlijk dat je coax segment explosief gegroeid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Ziggo heeft hier in Utrecht afgelopen nacht de DOCSIS 3.1 stream verlaagd van 130 MHz naar 96 MHz.

Volgens mij loopt het dan nu gelijk met de rest van de Giganet regio's waar al 96 MHz in gebruik was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hmm.
Vanuit het niks tijdens het tv kijken (op de Next) ineens de melding dat ik geen abbo heb op alle zenders. Via de Ziggo go app werkt alles nog wel.

Zenders als al opnieuw opgehaald via de website.
Next al herstart...

Afwachten maar even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
@Jay-B
Hier ook op primetime vrijdagavond het maximale:
is dat met wifi/ bekabeld en/ router of wifi van giga connectbox?

[ Voor 7% gewijzigd door saharoen op 06-11-2020 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@saharoen Dit is over UTP. Ik heb geen losse router. Connectbox Giga staat dus in router mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
Nu in router mode met utp cat 6 . Haal dus niet jou snelheid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxE1hfuTBSGrAD1RL2s1SVPTNrk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XAEFKU8k5wgs91AmvBwV0PVo.png?f=user_large :(
Morgen even bellen met Ziggo.

[ Voor 3% gewijzigd door saharoen op 07-11-2020 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop niet dat je alleen een enkelvoudige test hebt gedaan. Dat is namelijk erg onbetrouwbaar. Ik zou de speedtest van Ziggo zelf ook even in de mix gooien en andere servers op speedtest.net proberen:

https://www.ziggo.nl/speedtest

[ Voor 11% gewijzigd door Jay-B op 07-11-2020 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Zal ik zeker doen. Voordat ik ga bellen morgen. Wat is op wifi de maximum snelheid die je haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGriffin
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-04 22:39
Nickr92 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:37:
[...]

Vanmiddag nog maar eens gebeld maar daar kwam niet veel uit. Antwoord bleef hetzelfde: ze hebben geen modems en mediaboxen op voorraad. Ook een indicatie van wanneer de spullen wel konden worden geleverd konden ze niet geven.

Ook een topic aangemaakt op het community forum, zonder succes helaas.

Meedenken over een andere optie zat er ook niet in. Tenzij je Vodafone klant bent heb je pech en zul je maar moeten wachten...
Hier staan dus wat leugens. Ik bedoel dan ook niet dat jij liegt maar dat wat ze je hebben verteld is gelogen. Ik heb op de community forum mensen gezien die in de tussentijd wel modems aangeleverd krijgen maar ze niet online gaan door activatie problemen.

Vandaag was ik het redelijk beu en heb ik in 2+ uur tijd met 4 afdelingen en 5 verschillende personen gepraat. Niemand kon een oplossing bieden. Ik heb ook gevraagd om een 4g abonnement of 4g modem maar deze kon men ook niet geven want die stond niet in het systeem (hier begreep ik al helemaal niks van). Het enige nuttige wat na alle gesprekken kwam is dat een medewerker een klacht heeft ingrediënt, mij werd verteld dat als iemand kon helpen voor een tussentijdse oplossing dat deze afdeling zou zijn (dus misschien handig dit ook te doen, alhoewel ik totaal geen idee heb of dit tot wat zal lijden, wordt binnen 6 dagen terug gebeld). Ook is mij verteld dat de problemen zich al sinds mei voortspelen. Dus al 5-6 maanden, als het al zolang een probleem is waarom heeft men dan nog niet gedacht aan een tussentijdse oplossing voor de gedupeerde.

Als je bewijs wil dat mensen al wel modems in de tussentijd gekregen hebben dan zal ik wel wat linkjes sturen naar je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
saharoen schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:14:
Zal ik zeker doen. Voordat ik ga bellen morgen. Wat is op wifi de maximum snelheid die je haalt?
Tja dat is natuurlijk heel erg afhankelijk van diverse factoren. Op het modem zelf haalde ik met mijn mobiele telefoon 500/50 als ik er vlak naast sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
saharoen schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:14:
Met een Connectbox kun je als je binnen ca 2-3 meter van het modem staat de volle snelheid van 500 Mb halen, met een Connectbox Giga blijf je vaak steken op ca. 600 Mb.

Zit je verder van het modem af dan zal de snelheid snel naar beneden zakken.

Het is natuurlijk ook afhankelijk van de gebruikte band en eventuele interferentie. Ik ga hier voor het gemak uit van 5 GHz in optimale condities.

[ Voor 14% gewijzigd door Jeffrey87 op 07-11-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
edit:
Oeps, verkeerde button gebruikt.

[ Voor 89% gewijzigd door Jeffrey87 op 07-11-2020 16:13 . Reden: Verkeerde button gebruikt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik ben sowieso niet echt te spreken over de ping tijden. Die blijven fluctueren, en lijken langzaam maar zeker ietsie hoger te worden.

Links T-Mobile Fiber (ook niet de beste) en dat gaat over naar Ziggo.
Wat je ook ziet is nadat het ziggo is geworden dat we wave iets hoger is geworden. Powerflip connectbox maakt weinig verschil.

Connectbox in brdige met Edgerouter er achter. In router modus is kan je er 2 a 3 ms bij optellen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rK4sMzW.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
boswandeling schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 16:53:
Ik ben sowieso niet echt te spreken over de ping tijden. Die blijven fluctueren, en lijken langzaam maar zeker ietsie hoger te worden.
Mooi plaatje hoor, maar merk je daar nu ook wat van in de praktijk? Dat websites langzamer zijn of downloads langer nodig hebben om te starten? Kan het me niet voorstellen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
Mr. Jinx schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:37:
[...]

Mooi plaatje hoor, maar merk je daar nu ook wat van in de praktijk? Dat websites langzamer zijn of downloads langer nodig hebben om te starten? Kan het me niet voorstellen eigenlijk.
In de praktijk merk je er weinig van gelukkig.
Maar met vdsl heb je een stabiele ping, fiber, moet met coax toch ook wel te doen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Wat je ook ziet is nadat het ziggo is geworden dat we wave iets hoger is geworden. Powerflip connectbox maakt weinig verschil.

Connectbox in brdige met Edgerouter er achter. In router modus is kan je er 2 a 3 ms bij optellen.

[Afbeelding]
Ik heb hier ook last van sindskort, de pingloss blijft wel "constant"
ArcticWolf in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

heb m'n smokeping een upgrade gegeven en opnieuw geinstalleerd met andere settings en die nieuwe data geeft wat meer inzicht in de golven.

^ ik merk er in de praktijk ook niks van, met thuiswerken & teams ook niet.. meestal zijn het collega's die wegvallen :+

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 07-11-2020 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:47
Heb sinds vrijdag gigabit, maar tot nu toe steeds straks 940mbit wat prima is, want ik gebruik ook nog veel Cat5e dus had ook niet 1000mbit precies verwacht, daarnaast is mijn netwerkkaart ook 1Gbps.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/10380858358.png

[ Voor 6% gewijzigd door SirMemeAlot op 07-11-2020 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Laatst online: 08:47
saharoen schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 00:02:
Nu in router mode met utp cat 6 . Haal dus niet jou snelheid.
[Afbeelding] :(
Morgen even bellen met Ziggo.
Test je dit op 1 apparaat of heb je meerdere computers kunnen testen? Ik weet uit de praktijk ervaring dat sommige netwerkkaarten zodra ze in de buurt van de max komen rare sprongen kunnen maken. In het verleden kwam ik dat ook wel tegen toen de snelheden over de 100Mbit was maar de kaarten nog veelal tot 100mbit gingen. Goede kwaliteit netwerkkaarten gingen tot ongeveer 94Mbit maar er waren ook netwerkkaarten die dan tussen de 65 en 95 haalden, terwijl met een internetsnelheid van 50Mbit altijd strak op de max lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Ja. Ik heb maar weer gedowngrade naar 600mb ziggo. Want zelfs met utp cat6 800mb haalde. Ze zouden monteur sturen maar kon pas 1 december.
Ik zei laat maar downgrade maar terug. En nu weer strak 600mb met wifi en wifi6 adapter ax200.
Is genoeg voor ons gezin. Ik denk zelf dat 300mb genoeg zal zijn ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Elke terabyte is maandelijks 3mbit, als we niet zo ongeduldig zijn is 50mbit (om de piekjes op te vangen) meer dan voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:27
Vaak als je je PC in veilige modus start haal je wel volle bak (940Mbit).
Hou er ook rekening mee dat voor Gigabit een apart kanaal wordt gebruikt (je hebt dus ook geen last meer van de buren mits deze geen Gigabit hebben) maar je aop/wandcontactdoos/splitter/bekabeling hiervoor wel geschikt moet zijn anders wordt dit aparte kanaal teveel gedempt met snelheid en stabiliteitsproblemen als gevolg.
stormfly schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:56:
[...]Het blijft een gedeeld medium waardoor je dit effect kunt hebben, goed om te horen dat de latency zakt naar xDSL achtige waardes.
Het heeft waarschijnlijk meer te maken met het feit dat 3.1 OFDM dynamisch is (qua modulatie per modem) en bij signaalproblemen terugschakelt om stabiel te blijven. Dit gaat wel ten koste van je maximale snelheid.

[ Voor 36% gewijzigd door Jim423 op 07-11-2020 21:13 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 18:13
Nu net, nog geen minuut geleden:
http://x264.nl/dump/ziggo-troubleshoot.jpg

Dit is de 4e keer in een paar dagen dat de modem de verbinding kwijt is.
Dit is begonnen nadat Ziggo is begonnen met Docsis 3.1 in Zaanstad.

Zijn er meer mensen die nu vaker disconnects hebben?

Extra info:
De modem verbindt na een disconnect steeds met andere Docsis kanalen.
Kan een modem actief zonder de verbinding te verliezen van Docsis kanalen veranderen?
Of is hiervoor altijd een reboot/reconnectie nodig? @ArChie weet dat vast wel. :)

Update:
Er is/lijkt wat flink mis te zijn met Ziggo:
https://allestoringen.nl/storing/ziggo/kaart/

Of/en mijn modem is precies nu overleden en ik haal nog maar 20Mbps download.
De upload is wel 40 Mbps.

Update2: Na 15 minute gewacht te hebben met deze post updaten, 09:01 nu ineens weer volle snelheid.
We wachten af...

Update3:
Hmm heel interessant, valt me nu pas op:
Mijn SNR is van rond de 40 dB naar 30 dB gegaan.

De Vermogen (dBmV) waardes zijn ook veel lager geworden.

Ik had tot een week terug nooit uitval en alles ging perfect. Nu even in de gaten houden wat de waardes blijven.

Een paar dagen terug was in verbonden met de 'lage' docsis kanalen vanaf 602 MHz en hoger.
Nu ben ik weer verbonden vanaf 674 MHz - 850 MHz.

Update4: Weer disconnected terwijl ik update3 wilde plaatsen. beetje vaag dit.

[ Voor 51% gewijzigd door neeecht op 08-11-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
neeecht schreef op zondag 8 november 2020 @ 08:19:

<knip>

Update3:
Hmm heel interessant, valt me nu pas op:
Mijn SNR is van rond de 40 dB naar 30 dB gegaan.

De Vermogen (dBmV) waardes zijn ook veel lager geworden.
Dat betekend volgens mij dat het netwerk nog kleiner is geworden kwa coax en dat is positief.

Ik had tot een week terug nooit uitval en alles ging perfect. Nu even in de gaten houden wat de waardes blijven.

Een paar dagen terug was in verbonden met de 'lage' docsis kanalen vanaf 602 MHz en hoger.
Nu ben ik weer verbonden vanaf 674 MHz - 850 MHz.
Hier (Utrecht, 3511) juist het tegenovergestelde sinds een aantal dagen. Mijn signaal is nog steeds rond de +5 tot +7 dBmV, echter is mijn SNR van 38 naar 41 gegaan.

Alles echter superstabiel. Afgelopen donderdag op vrijdagnacht viel mijn verbinding er rond 00:40 voor ongeveer 5 minuten uit (modem is niet gereboot), en sindsdien zie ik de verandering in de SNR op de EuroDOCSIS 3.0 streams, en is de DOCSIS 3.1 stream van 130 MHz naar 96 MHz gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@Jeffrey87 wow interessant.
Heb je toevallig iets van 'bewijs' dat de docsis carrier 130 MHz is geweest?
Hier is deze altijd 878-972 MHz geweest. Ik bekijk het spectrum nu.

Die SNR 40 naar 30 dB lijkt dus waarom alles hier fout gaat.
De signalen zijn mega zwak geworden hier. Ik vrees dat een eindversterker ofzo defect gegaan is bij Ziggo.

Hardware Ziggo heel:
http://x264.nl/dump/ziggo...ctrum_full-2020-04-08.jpg

Hardware Ziggo defect:
http://x264.nl/dump/ziggo...1-08-1055-snr-dropped.jpg
(Je ziet dat er met het signaal wat gebeurt)

Update:
Wow wat erg, als ik 1200 bel lukt het vaak niet, soms wel.
Na verbinding stottert de vrouwelijke stem. Wat een drama als je er van afhankelijk bent.

Storing eindelijk bekend via de telefoon en https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen
@Jeffrey87 nog steeds zeer benieuwd. :)

Update2:
"Sinds: Zondag 8-11 om 02:20"
Cool, interessant. Docsis werkt dus blijkbaar net als LTE. Als er een 'mast' uitvalt, probeert de modem te connecten met een andere 'mast'. In dit geval een wijkkast ofzo dan.

Maar omdat iedereen dat dus probeert, worden alle nodes overbelast en kun je dus niet verbonden blijven.

[ Voor 35% gewijzigd door neeecht op 08-11-2020 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
@neeecht Zie een oude post van mij: Jeffrey87 in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Dat ziet er nu als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ar0Tgubf_Yktw6Rd1XRBfpurA4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qxn5VLiI8gqkO4VdaMmPLBbp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Jeffrey87 op 08-11-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Laatst online: 01:32

[Afbeelding]
Mag ik vragen welk programma jij draait voor deze ping te meten? (ik draai windows)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@Jeffrey87 ohja, eerder gevraagd, vergeten.
Duidelijk. Thanks voor de update!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
Mel33 schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:32:
[...]

Mag ik vragen welk programma jij draait voor deze ping te meten? (ik draai windows)
https://oss.oetiker.ch/smokeping/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Oh das nog een hele weg om te gaan om dat op Windows te draaien, iig bedankt ik ga eens kijken, Misschien linux in een vm draaien.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:49
Mel33 schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:43:
[...]

Oh das nog een hele weg om te gaan om dat op Windows te draaien, iig bedankt ik ga eens kijken, Misschien linux in een vm draaien.
Misschien dan handiger om het op een raspberry pi te draaien. In een vm kan er wat prestatieverlies optreden of extra latency optreden, iets wat je dan net niet wil.

Ook moet je pc natuurlijk dan altijd aan blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
krakendmodem schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:46:
[...]

Misschien dan handiger om het op een raspberry pi te draaien. In een vm kan er wat prestatieverlies optreden of extra latency optreden, iets wat je dan net niet wil.

Ook moet je pc natuurlijk dan altijd aan blijven ;)
Kan een NAS ook zoiets draaien?

ik zit altijd met ziggo op 15ms ping, connectbox en kabel. op 4g vodafone- zit ik op 30ms, wel apart dat ik nooit onder die cijfers zit

[ Voor 15% gewijzigd door Mel33 op 08-11-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:48
Vraag: weet iemand hoe (goed) de x20 smart wifi set werkt ? Met name ben ik benieuwd naar het automatisch wisselen naar het snelste wifi punt ? (Is hier een app voor nodig op telefoon of laptop?)

Mijn ervaring door de jaren heen met extra routers, devolo powerlans, google mesh etc.. is toch dat laptops /telefoons hardnekkig blijven hangen aan het acces point waarmee ze verbonden waren (ook al is dat signaal zwakker & ook al heeft een ander access point zelfde SSD/kanaal een sterker signaal)

Bijkomstige vraag: halveert deze de snelheid ? (ik geloof dat google mesh dit doet door dat de access points ook met elkaar praten via wifi en niet via powerlan of ethernet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Mel33 schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:32:
[...]

ik zit altijd met ziggo op 15ms ping, connectbox en kabel. op 4g vodafone- zit ik op 30ms, wel apart dat ik nooit onder die cijfers zit
Een nas kan het ook draaien. Ik weet dat het bij een synology kan. (Al heb ik dit nog niet draaiende, geen tijd nog gehad).

Met 4G zit je ook met meerdere factoren dan met een kabel. Afstand, drukte op de mast en andere omstandigheden.

Ik heb zelf glasvezel, een pingetje naar Amsterdam doet er hier 4ms over. Bij kabel heb je dan nog extra latency door omzetting glas > Coax. En bij 4G dan nog weer het omzetten naar een draadloos signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pc01 schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:04:
Vraag: weet iemand hoe (goed) de x20 smart wifi set werkt ? Met name ben ik benieuwd naar het automatisch wisselen naar het snelste wifi punt ? (Is hier een app voor nodig op telefoon of laptop?)

Mijn ervaring door de jaren heen met extra routers, devolo powerlans, google mesh etc.. is toch dat laptops /telefoons hardnekkig blijven hangen aan het acces point waarmee ze verbonden waren (ook al is dat signaal zwakker & ook al heeft een ander access point zelfde SSD/kanaal een sterker signaal)

Bijkomstige vraag: halveert deze de snelheid ? (ik geloof dat google mesh dit doet door dat de access points ook met elkaar praten via wifi en niet via powerlan of ethernet)
Ik heb een zelfde ervaring met mijn MacBook. In de meterkast heb ik de ziggo/modem router en op 1e verdieping een ziggo AP. Beide hebben hetzelfde SSID. Wanneer ik naar boven wandel met mijn MacBook, houdt ie inderdaad verbinding met de modem/router in de meterkast. Als ik hetzelfde doe met mijn iPad, zie je dat deze netjes overspringt van modem/router naar AP.
Ik ben ook benieuwd of een mesh systeem hierin (MacBook) echt verbetering gaat brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
meesje schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:21:
[...]

Ik heb een zelfde ervaring met mijn MacBook. In de meterkast heb ik de ziggo/modem router en op 1e verdieping een ziggo AP. Beide hebben hetzelfde SSID. Wanneer ik naar boven wandel met mijn MacBook, houdt ie inderdaad verbinding met de modem/router in de meterkast. Als ik hetzelfde doe met mijn iPad, zie je dat deze netjes overspringt van modem/router naar AP.
Ik ben ook benieuwd of een mesh systeem hierin (MacBook) echt verbetering gaat brengen.
ik heb een deco m9 plus van tplink (mesh) en daar blijft mijn telefoon of laptop niet op beneden hangen als ik naar de zolder ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickr92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-09 13:21
LGriffin schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 02:32:
[...]

Hier staan dus wat leugens. Ik bedoel dan ook niet dat jij liegt maar dat wat ze je hebben verteld is gelogen. Ik heb op de community forum mensen gezien die in de tussentijd wel modems aangeleverd krijgen maar ze niet online gaan door activatie problemen.

Vandaag was ik het redelijk beu en heb ik in 2+ uur tijd met 4 afdelingen en 5 verschillende personen gepraat. Niemand kon een oplossing bieden. Ik heb ook gevraagd om een 4g abonnement of 4g modem maar deze kon men ook niet geven want die stond niet in het systeem (hier begreep ik al helemaal niks van). Het enige nuttige wat na alle gesprekken kwam is dat een medewerker een klacht heeft ingrediënt, mij werd verteld dat als iemand kon helpen voor een tussentijdse oplossing dat deze afdeling zou zijn (dus misschien handig dit ook te doen, alhoewel ik totaal geen idee heb of dit tot wat zal lijden, wordt binnen 6 dagen terug gebeld). Ook is mij verteld dat de problemen zich al sinds mei voortspelen. Dus al 5-6 maanden, als het al zolang een probleem is waarom heeft men dan nog niet gedacht aan een tussentijdse oplossing voor de gedupeerde.

Als je bewijs wil dat mensen al wel modems in de tussentijd gekregen hebben dan zal ik wel wat linkjes sturen naar je.
Dat ze de spullen niet op voorraad hebben wil ik best geloven. Ik vind het alleen wel een kwalijke zaak dat ze gewoon hun zaken niet op orde hebben. En dat als grootste provider (?) van Nederland.

Ondertussen zijn we al bijna een week verder en nog geen enkel bericht dat er schot in de zaak zit. Jammer genoeg heb ik op dit adres geen glasvezel liggen en ben ik dus gedwongen om Ziggo te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
raven22 schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:49:
[...]

ik heb een deco m9 plus van tplink (mesh) en daar blijft mijn telefoon of laptop niet op beneden hangen als ik naar de zolder ga
die afstand is misschien ook wat "extremer". Ik heb het over de situatie appartement van 100m2 waar in 1 uithoek het signaal zwak maar nog wel aanwezig is & dan schakelt hij niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
SNR 38:
http://x264.nl/dump/ziggo...1-08-1618-snr-dropped.jpg

4 minuten later weer uit:
SNR 27:
http://x264.nl/dump/ziggo...1-08-1622-snr-dropped.jpg

Ze zijn hard aan het werk, of het defecte apparaat springt af en toe aan.
Leuk om een keer mee te kijken naar het spectrum tijdens een storing.

Update:
http://x264.nl/dump/ziggo...020-11-08-1922-snr-ok.jpg
De boel lijkt weer te werken.
SNR 38.

[ Voor 15% gewijzigd door neeecht op 08-11-2020 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGriffin
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-04 22:39
Nickr92 schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:52:
[...]

Dat ze de spullen niet op voorraad hebben wil ik best geloven. Ik vind het alleen wel een kwalijke zaak dat ze gewoon hun zaken niet op orde hebben. En dat als grootste provider (?) van Nederland.

Ondertussen zijn we al bijna een week verder en nog geen enkel bericht dat er schot in de zaak zit. Jammer genoeg heb ik op dit adres geen glasvezel liggen en ben ik dus gedwongen om Ziggo te gebruiken.
https://community.ziggo.n...-levering-appratuur-64609
In de bovenstaande link zegt een medewerker dat er vanaf 17 oktober weer voldoende apparatuur zou zijn.

https://community.ziggo.n...levering-apparatuur-64672
Deze persoon heeft op 20 oktober wel een modem gekregen.

https://community.ziggo.n...geen-internet-en-tv-65168
Hier iemand met 23 oktober als ontvangst datum.

En er zijn er nog wel wat meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc01
meesje schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:21:
[...]

Ik heb wat verder gezocht & zie dat hier alles redelijk staat uitgelegd: (het is dus ook heel erg afhankelijk van de clients of die de juiste roaming protocollen ondersteunen).

https://community.tp-link.com/en/home/forum/topic/180194

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
  • Nu online
Mel33 schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:32:
[...]

Draait prima Docker @Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
neeecht schreef op zondag 8 november 2020 @ 08:19:
Nu net, nog geen minuut geleden:
http://x264.nl/dump/ziggo-troubleshoot.jpg

Dit is de 4e keer in een paar dagen dat de modem de verbinding kwijt is.
Dit is begonnen nadat Ziggo is begonnen met Docsis 3.1 in Zaanstad.

Zijn er meer mensen die nu vaker disconnects hebben?

Extra info:
De modem verbindt na een disconnect steeds met andere Docsis kanalen.
Kan een modem actief zonder de verbinding te verliezen van Docsis kanalen veranderen?
Of is hiervoor altijd een reboot/reconnectie nodig? @ArChie weet dat vast wel. :)
Ik zit al dagen met mijn gigabit te zooien. geen disconnect maar erg traag vaak.
Herstart, 940mbit, 20min later, 20-50mbit. Uren later, ineens weer 940 maar 80% van de tijd 20-50.
Gewoon pc rechtstreeks op de gigabit aangesloten. Heb het gevoel dat het niet bij mij ligt.
Had eerder 500/40 en 99% van de tijd met dezelfde apparatuur.d

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Azerox schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:14:
[...]

Ik zit al dagen met mijn gigabit te zooien. geen disconnect maar erg traag vaak.
Herstart, 940mbit, 20min later, 20-50mbit. Uren later, ineens weer 940 maar 80% van de tijd 20-50.
Gewoon pc rechtstreeks op de gigabit aangesloten. Heb het gevoel dat het niet bij mij ligt.
Had eerder 500/40 en 99% van de tijd met dezelfde apparatuur.d
Heb je al een topic lopen op community.ziggo.nl daar zit écht een hele goede klantenservice. Misschien krijg je er nog wel een UB1318 modem (zonder wifi) uit onderhandeld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
stormfly schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:27:
[...]

Heb je al een topic lopen op community.ziggo.nl daar zit écht een hele goede klantenservice. Misschien krijg je er nog wel een UB1318 modem (zonder wifi) uit onderhandeld :9
Ik heb net de online guide even doorlopen voor een nieuwe aansluiting (was benieuwd welke splitter er werd geadviseerd) en kreeg de melding dat ik niet de juiste hoofdaansluiting heb om maximaal te kunnen genieten. Ik heb een DIO maar moet blijkbaar een andere hebben. Net al even met hun op Twitter gesproken. Hopelijk lost dat het op want die gigabit modem zelf is echt supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@Azerox inloggen op je modem en naar de waardes kijken.

Hier:
Geavanceerde instellingen > Hulpmiddelen > Netwerk status > Downstream

De SNR is belangrijk, 35 dB of meer of prima.
Vermogen (dBmV) in de gaten houden of die verandert.

Hier gebeurt dat omdat een AMP stuk is geggaan.
Ze hebben nu een andere AMP wat harder gezet of vervangen voor een mindere variant.
Hopelijk wordt de defecte spoedig vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
neeecht schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:07:
@Azerox inloggen op je modem en naar de waardes kijken.

Hier:
Geavanceerde instellingen > Hulpmiddelen > Netwerk status > Downstream

De SNR is belangrijk, 35 dB of meer of prima.
Vermogen (dBmV) in de gaten houden of die verandert.

Hier gebeurt dat omdat een AMP stuk is geggaan.
Ze hebben nu een andere AMP wat harder gezet of vervangen voor een mindere variant.
Hopelijk wordt de defecte spoedig vervangen.
Die zie ik alleen bij de docsis3.0, 38,6 en 39 in 99% van de gevallen.
Vermogen op die kanalen in 99% van de gevallen rond de 7.
Rare is ook alleen downstream die kapot gaat, up blijft gewoon 50mbit.
Ziggo geeft aan een monteur te sturen om de aansluiting te vervangen, wordt vast opgelost.

Wat wel apart is dat mijn latency bij deze verlaagde snelheid gestoord snel is.
Als ik online iets aanklik op het web of in een app lijkt het wel alsof ik lokaal aan het surfen ben.

[ Voor 10% gewijzigd door Azerox op 09-11-2020 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Azerox schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:14:
[...]

Die zie ik alleen bij de docsis3.0, 38,6 en 39 in 99% van de gevallen.
Vermogen op die kanalen in 99% van de gevallen rond de 7.
Rare is ook alleen downstream die kapot gaat, up blijft gewoon 50mbit.
Ziggo geeft aan een monteur te sturen om de aansluiting te vervangen, wordt vast opgelost.

Wat wel apart is dat mijn latency bij deze verlaagde snelheid gestoord snel is.
Als ik online iets aanklik op het web of in een app lijkt het wel alsof ik lokaal aan het surfen ben.
Volgens mij klopt dat wel, in de downstream zitten de hoge frequenties waarbij jouw DIO teveel kan filteren. Heb je en output van de frequenties welke nu gebruikt worden, zit je op 850Mhz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
stormfly schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:26:
[...]

Volgens mij klopt dat wel, in de downstream zitten de hoge frequenties waarbij jouw DIO teveel kan filteren. Heb je en output van de frequenties welke nu gebruikt worden, zit je op 850Mhz ?
Ziet er nu zo uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Azerox op 09-11-2020 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oef dat is wel ff wat anders dan D3.0, er is blijkbaar 1 kanaal 159 wat 879Mhz vertegenwoordigd. Dat valt volgens mij nog in het DIO spectrum.

Anyway een modern AOP hoort bij een modern modem. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
stormfly schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:00:
[...]

Oef dat is wel ff wat anders dan D3.0, er is blijkbaar 1 kanaal 159 wat 879Mhz vertegenwoordigd. Dat valt volgens mij nog in het DIO spectrum.

Anyway een modern AOP hoort bij een modern modem. 8)
Gek genoeg hebben ze deze aansluiting een paar jaar geleden erop gezet voor 500mbit.
Ach ja, ze komen op visite volgende week dus ik hoop dat het dan is opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Azerox schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:36:
[...]

Gek genoeg hebben ze deze aansluiting een paar jaar geleden erop gezet voor 500mbit.
Ach ja, ze komen op visite volgende week dus ik hoop dat het dan is opgelost.
Ja ik herken je gevoel, er vliegt zo maar 5-10 jaar voorbij en dan is de techniek alweer achterhaald. Met glas lijkt deze curve minder stijl, alhoewel je daar nu ook actieve kastjes bij de gebruikers gaat zien. Volgens mij om gPON te ondersteunen. Vraag mij af of het dan een kastje per lichtkleur is of dat het een universeel kastje is. @ANdrode misschien een idee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hier na 3-4 weken geen internet nu eindelijk ook weer online. Ook geeft mijn nieuwe Ubee modem
duidelijk een beter resultaat versus de Connectbox (zie latency verlaging rond 2 nov):

Google DNS
Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2020/11/09/image.md.png

Ziggo Gateway
Afbeeldingslocatie: https://imgup.nl/images/2020/11/09/image779142aca3a76a44.md.png

Dankzij het community forum eindelijk goed geholpen. Telefonische klantenservice kan ik je absoluut niet aanraden. Elke keer van het kastje naar de muur, verschillende smoesjes etc. Wees dan gewoon eerlijk.

Het probleem in het kort: Technicolor modem was defect - nieuwe modem toegestuurd en die kregen ze maar niet aan de praat (registratie probleem). Heb denk ik wel 20x gebeld met de klantenservice. Elke keer een een ander smoesje of simpelweg gewoon geen oplossing. Escalatie en zelfs een monteur op locatie etc mocht allemaal niet baten. Echt onbegrijpelijk als half Nederland nu thuiswerkt en afhankelijk is van internet.

Uiteindelijk via het forum geholpen. Had ik dat maar eerder gedaan. Dus voor de tweakers hier.. beter naar het community forum ipv de telefonische helpdesk. Ook nog de connectbox mogen vervangen (toen die het eindelijk deed) omdat deze voor mij als veeleisende gebruiker het minder goed deed als de technicolor (lag spikes, hogere latency en wat jitter). Nu met de nieuwe Ubee weer top. Kudo's voor de moderators op het forum iig!

[ Voor 95% gewijzigd door Workaholic op 09-11-2020 21:31 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 14:46
stormfly schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:38:
[...]

Ja ik herken je gevoel, er vliegt zo maar 5-10 jaar voorbij en dan is de techniek alweer achterhaald. Met glas lijkt deze curve minder stijl, alhoewel je daar nu ook actieve kastjes bij de gebruikers gaat zien. Volgens mij om gPON te ondersteunen. Vraag mij af of het dan een kastje per lichtkleur is of dat het een universeel kastje is. @ANdrode misschien een idee?
Lang leve AON op het e-fiber netwerk direct in een DrayTek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 17:05
Sinds een paar weken bufferen filmpjes op Dumpert erg traag...uBlock aan of uit maakt ook geen verschil.
Zowel op m'n pc als op m'n telefoon. Als ik naar 4g overschakel is het probleem weg.
Is ook alleen op Dumpert, bij andere video websites (YT enzo) heb ik er geen last van. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
[...]

In Nokia GPON netwerken hangen allemaal Nokia ONT's bij de gebruikers thuis.

In dit geval haalt het kastje net als bij kabelinternet de gegevens eruit door met tijdsloten te werken. Lichtkleur is volgens mij hetzelfde.
daanb14 schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:16:
[...]

Lang leve AON op het e-fiber netwerk direct in een DrayTek.
De huidige GPON netwerken die nu worden aangelegd is nog steeds AON. Tot aan de wijkcentrale/pop ligt een eigen kabel die daar vervolgens in de GPON splitter gaan. Pas als die splitter op wijkniveau worden geplaatst (zoals Ziggo doet), dan pas wordt het lastig. Op dit moment kun je dus die GPON switch omzeilen als een andere ISP bijvoorbeeld eigen apparatuur in de centrale zou hangen.

KPN is overigens niet de enige meer die GPON toepast. Jonaz in Amersfoort gebruikte het al. Ook T-Mobile is er al mee begonnen. Iets met pot en ketel, T-Mobile verweet KPN alles dwars te zitten met GPON, en T-Mobile doet vervolgens exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
krakendmodem schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:11:
[...]

In Nokia GPON netwerken hangen allemaal Nokia ONT's bij de gebruikers thuis.

In dit geval haalt het kastje net als bij kabelinternet de gegevens eruit door met tijdsloten te werken. Lichtkleur is volgens mij hetzelfde.

[...]

De huidige GPON netwerken die nu worden aangelegd is nog steeds AON. Tot aan de wijkcentrale/pop ligt een eigen kabel die daar vervolgens in de GPON splitter gaan. Pas als die splitter op wijkniveau worden geplaatst (zoals Ziggo doet), dan pas wordt het lastig. Op dit moment kun je dus die GPON switch omzeilen als een andere ISP bijvoorbeeld eigen apparatuur in de centrale zou hangen.

KPN is overigens niet de enige meer die GPON toepast. Jonaz in Amersfoort gebruikte het al. Ook T-Mobile is er al mee begonnen. Iets met pot en ketel, T-Mobile verweet KPN alles dwars te zitten met GPON, en T-Mobile doet vervolgens exact hetzelfde.
Trined en Plinq doen het ook. TriNed met apparatuur van Huawei en Plinq gebruikt Raisecom. Als alle draadjes op een patchpaneel binnenkomen en fysiek naar de provider worden gepatcht, is het ook geen probleem. De provider bepaalt gewoon wat het doet in het stuk serverrack wat hij gebruikt. Maar dat heb jij al helemaal goed uitgelegd!

[ Voor 9% gewijzigd door daanb14 op 10-11-2020 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 20:24
superbassie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 00:54:
Sinds een paar weken bufferen filmpjes op Dumpert erg traag...uBlock aan of uit maakt ook geen verschil.
Zowel op m'n pc als op m'n telefoon. Als ik naar 4g overschakel is het probleem weg.
Is ook alleen op Dumpert, bij andere video websites (YT enzo) heb ik er geen last van. :?
Ik heb het zelfde, maar het lijkt also Stumpert perse de advertenties er door porbeert te drukken. Ik gebruik Firefox op Windows, Ubuntu en Android (misschien ligt het ook wel daaraan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
superbassie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 00:54:
Adguard gebruiken/proberen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]

offtopic:
Ik had ook verwacht dat er meerdere kleuren werden gebruikt - maar nog niet

Bij glasvezel zie je eigenlijk vanaf het begin actieve kastjes. Eerst om van twee fibers -> DVB-C en UTP te gaan. Toen kwam IPTV en had je een mediaconverter die op de huisaansluiting zit of (bij T-Mobile) in de router of in een mediaconverter.

Bij GPON heb je 2.5 gbit met bidirectional optics die allemaal dezelfde golflengtes gebruiken (1360/1500nm). Maar GPON lijkt behoorlijk op coax want het is een gedeeld medium.

Bij GPON is de demping van de optische splitser de beperking waardoor er niet teveel aansluitingen op één gedeeld medium zitten. Ik lees dat 1/32 het meeste voorkomt en 1/128 ook mogelijk is.
Het lijkt een beetje op coax: De tijdslots in de upload worden verdeeld over de modems.
Hier zit wel een verschil (en ik hoop dat ik het goed geïnterpreteerd hebt): Bij coax geven modems aan óf ze upload slots nodig hebben. Bij GPON krijgen alle ONT's upload slots en krijgen ONT's die geen idle slots over hebben meer slots.
offtopic:
Ik heb ook geen GPON deployments gezien waar er abonnementen met verschillende snelheden worden aangeboden. Ik verwacht dat de throttling niet in de ONT maar 'verder in het netwerk' gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mijn internet viel net uit, dus ik reset m'n modem en zie net dit terug in het log;
10/11/2020 13:48:32 notice SW download Successful - Via Config file
10/11/2020 13:47:5 notice SW Download INIT - Via Config file
Hardware versie : 10
Software versie : 9.1.1912.303
Arris CB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
ArcticWolf schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:26:
Mijn internet viel net uit, dus ik reset m'n modem en zie net dit terug in het log;

[...]

[...]

Arris CB.
Wie bedenkt dat het een goed idee is om zo'n update overdag door te voeren? Al helemaal nu veel mensen thuiswerken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
daanb14 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:27:
[...]

Wie bedenkt dat het een goed idee is om zo'n update overdag door te voeren? Al helemaal nu veel mensen thuiswerken |:(
Voor zover ik kan zien werd de update getriggered toen ik m'n modem een reset gaf en niet andersom. Kan mij overigens niet heugen dat ik ooit een geforceerde update heb gehad.
Kan alleen niet zien waarom mijn internet uit viel, maar had de laatste 2 weken nogal veel pingloss dus misschien hebben ze buiten wat omgeplugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
ArcticWolf schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:30:
[...]

Voor zover ik kan zien werd de update getriggered toen ik m'n modem een reset gaf en niet andersom. Kan mij overigens niet heugen dat ik ooit een geforceerde update heb gehad.
Kan alleen niet zien waarom mijn internet uit viel, maar had de laatste 2 weken nogal veel pingloss dus misschien hebben ze buiten wat omgeplugd.
Dat zou inderdaad kunnen. Dat hij ingeladen was en om een bepaalde tijd of bij een reboot geactiveerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:56
Bij mij is vannacht denk ik ook de update ingeladen, maar niet geïnstalleerd, geen idee waarom die hem dan niet meteen installeerd. Stom apparaat die CB. Nu geen zin om hem stroomloos te maken. Wat zit er eigenlijk in die 303 versie update?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4EEF5qSk4ItIL19iJ0ST7oeAEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a9qoSmDR1hX33EhkLs2f9nse.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
Het lijkt erop dat ik mijn internetsnelheidsprobleem heb opgelost.

Snapte er echt helemaal niks van waarom mijn 1gibt elke keer naar maar 20mbit zakte (dus 2mbps) terwijl mijn verbinding modem>buiten echt optimaal is en latency ook. Heb enkel een unmanaged switch van mn modem naar mn pc lopen en daar een paar apparaten op + paar dingen rechtstreeks op de modem.

Nu zie ik net dat de kabel van modem niet in WAN van de switch zit maar in poort1 (ipv 5/wan). Blijkbaar werkt dat wel gewoon, heb zo ook thuis gewerkt etc. Heb nu de kabel van modem in WAN gezet en rest op 1-4 en nu heb ik al een uur lang 940mbps (voorheen kakte hij na 20 min in).

Vreemde is dat toen hij eerder inzakte naar 20mbit ik de kabel uit de switch heb gehaald en rechtstreeks in de PC heb gestopt en gewoon maar die 20 mbit bleef houden en ik de switch uitsloot van het probleem, die was immers niet meer aangesloten en stond uit. Kan het zijn dat doordat de kabel in poort 1 zat ipv WAN hij die hele modem in de war maakte? Ik heb namelijk nog (ten tijde van het inzakken) via een laptop rechtstreeks bekabeld op de modem getest en bleef ik ook daarmee op 20mbit hangen. Pas na herstarten modem zat ik elke keer weer rond die 940mbit tot hij 20min later weer inkakte.

[ Voor 6% gewijzigd door Azerox op 10-11-2020 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:56
@Azerox Je zou daar best is gelijk in kunnen hebben. Heb met de niet Gigabit CB ook de kabel in poort 2, poort 1 was bij mij ook traag en haalde ik niet de volledige snelheid. Op poort 2 zit nu mijn NAS, die trekt nu de volledige snelheid van de verbinding 250 Mbit in mijn geval.

Denk een bugje in die CB... Sry voor de iets wat wazige foto kon er niet echt lkr bij...

Wel jammer dat dit probleem bij de (nieuwe) Gigabit CB ook nog steeds speelt, geen idee waarom die poort 1 de boel limiteert :F
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fo6U5PZYQtWtqbtMbMb-NTISfIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smA7gRPC1Fkq8wW2B6r3i4q7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door MatsuMatsu85 op 10-11-2020 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel zoeken krijg ik wat conflicterende berichten, en vele vanuit topics uit 2011-2015. Is denk ik ook niet zo gek als ik zeg...

...Dat ik zit hier nog met een Ubee EWV3200/320b zit uit ik dacht 2011 of 2012. Yep, een antiek stukje hardware. Gelukkig draai ik al 6 jaar met mijn eigen router en heb ik er geen omkijken meer naar (meteen bij aanschaf van de eigen router in bridge modus laten zetten). Nu spelen er twee dingen in mijn hoofd:

1) Afgelopen weekend (zaterdag) is plots het US lampje blauw gaan branden (eerst groen) op de Ubee modem nadat we een korte outage hadden. Nu blijkt uit wat zoeken dat in de regio om mij heen (maar niet IN deze gemeente) gigabit is aangezet. Mijn gemeente stond niet in de lijst maar ligt wel pal naast een andere gemeente waar gigabit is aangezet. Nu ben ik een beetje paranoïde als het aankomt op plotselinge technische veranderingen zonder aankondiging, zeker gezien de Ubee antiek is en ik altijd de gedachte blijf houden dat dat ding ooit eens onderdeel van een botnet gaat worden...(ook al heb ik daar geen aanwijzing voor)...maar iemand anders soortgelijke ervaringen? De handleiding zegt dat het US lampje OF green OF blauw kan branden maar geen uitsluitsel wanneer hij nu groen of blauw moet branden (https://ubeeinteractive.n...odem-ubee-geavanceerd.pdf laatste pagina, kolom US/led 11).

2) Is het normaal dat ik hier nog met een modem uit 2011 of 2012 zit? Ik zou zelf hardware NOOIT zo lang gebruiken, zeker als zoiets belangrijks als internet. Het is alleen maar een 'bridge' modem en alleen de telefonie draait er nog rechtstreeks op maar toch...

Abonnement is trouwens Alles in 1 Compleet (250 down, 25 up). Die snelheden haal ik gewoon.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2020 09:31 . Reden: US lampje stond altijd al aan, maar is nu blauw gaan branden i.p.v. groen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:08:
Na veel zoeken krijg ik wat conflicterende berichten, en vele vanuit topics uit 2011-2015. Is denk ik ook niet zo gek als ik zeg...

...Dat ik zit hier nog met een Ubee EWV3200/320b zit uit ik dacht 2011 of 2012. Yep, een antiek stukje hardware. Gelukkig draai ik al 6 jaar met mijn eigen router en heb ik er geen omkijken meer naar (meteen bij aanschaf van de eigen router in bridge modus laten zetten). Nu spelen er twee dingen in mijn hoofd:

1) Afgelopen weekend (zaterdag) is plots het US lampje gaan branden op de Ubee modem nadat we een korte outage hadden. Nu blijkt uit wat zoeken dat in de regio om mij heen (maar niet IN deze gemeente) gigabit is aangezet. Mijn gemeente stond niet in de lijst maar ligt wel pal naast een andere gemeente waar gigabit is aangezet. Nu ben ik een beetje paranoïde als het aankomt op plotselinge technische veranderingen zonder aankondiging, zeker gezien de Ubee antiek is en ik altijd de gedachte blijf houden dat dat ding ooit eens onderdeel van een botnet gaat worden...(ook al heb ik daar geen aanwijzing voor)...maar iemand anders soortgelijke ervaringen? De handleiding zegt dat het US lampje OF green OF blauw kan branden maar geen uitsluitsel wanneer hij nu groen of blauw moet branden (https://ubeeinteractive.n...odem-ubee-geavanceerd.pdf laatste pagina, kolom US/led 11).

2) Is het normaal dat ik hier nog met een modem uit 2011 of 2012 zit? Ik zou zelf hardware NOOIT zo lang gebruiken, zeker als zoiets belangrijks als internet. Het is alleen maar een 'bridge' modem en alleen de telefonie draait er nog rechtstreeks op maar toch...

Abonnement is trouwens Alles in 1 Compleet (250 down, 25 up). Die snelheden haal ik gewoon.
US moet branden, want dat is de UpStream. Groen of blauw heeft waarschijnlijk met Docsis 2.0 of 3.0 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanb14 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:11:
[...]

US moet branden, want dat is de UpStream. Groen of blauw heeft waarschijnlijk met Docsis 2.0 of 3.0 te maken.
Excuus, ik was niet helemaal duidelijk. Hij is van groen naar blauw gegaan. US lampje heeft wel altijd gebrand maar is dus van kleur veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Zonder weinig moeite heb ik een Ubee wifi-loos modem gelezen, moet er nog wel op wachten nog dus mijn vraag is hoe zijn de ervaringen met deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
beezjeh schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:05:
Zonder weinig moeite heb ik een Ubee wifi-loos modem gelezen, moet er nog wel op wachten nog dus mijn vraag is hoe zijn de ervaringen met deze?
Ik lees de tekst 3x maar wat is je vraag nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanW
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 10:01
Had een vreemd probleem en wil graag hier even kijken of er meer mensen zijn die dit hebben. Al mijn smartcards, 4 stuks, waren ineens uit mijn account verdwenen. Na veel heen en weer met Ziggo zijn ze uiteindelijk hersteld en ook weer zichtbaar in mijn account. Ik kreeg wel de mededeling dat ze dit niet altijd doen. Mijn schoonouders moesten daarom een nieuwe bestellen en daarvoor maandelijks betalen, voor hen onvoordelig en in mijn ogen onterecht.

Hebben meer mensen de ervaring dat er smartcards niet meer zichtbaar zijn in het producten overzicht onder Mijn Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:08:
De handleiding zegt dat het US lampje OF green OF blauw kan branden maar geen uitsluitsel wanneer hij nu groen of blauw moet branden (https://ubeeinteractive.n...odem-ubee-geavanceerd.pdf laatste pagina, kolom US/led 11).
Wat zie je in de web-interface over de (upstream)kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Darkz0rs schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:30:
[...]

Ik lees de tekst 3x maar wat is je vraag nu?
Staat er toch 8)7, maar om mijn vraag nog meer te verduidelijken. Ben na een ruil eindelijk van mijn Connectbox met puma af.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

beezjeh schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:05:
Zonder weinig moeite (<< dus met veel moeite?)
heb ik een Ubee wifi-loos modem gelezen (<< gekregen/geregeld?)
moet er nog wel op wachten nog dus (<< nog niet gekregen blijkbaar)
mijn vraag is; hoe zijn de ervaringen met deze?
Zoiets...? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beezjeh schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:58:
[...]

Staat er toch 8)7, maar om mijn vraag nog meer te verduidelijken. Ben na een ruil eindelijk van mijn Connectbox met puma af.....
Euh, je hebt je vraag echt niet duidelijk verwoord hoor. Ik had het geïnterpreteerd dat je over een ubee WiFi loos modem hebt gelezen.

[ Voor 20% gewijzigd door meesje op 11-11-2020 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
beezjeh schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:58:
[...]

Anyhow ik heb de ubee1318 en de giga. Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Darkz0rs schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:32:
[...]

Anyhow ik heb de ubee1318 en de giga. Wat wil je weten?
Haha tja had even tussendoor de tijd maar, hoe is deze ubee1318 in vergelijking met de Connectbox.
Het volledig belasten van mijn netwerk heeft altijd wat hick ups gehad sinds de Connectbox en gamen liep toch echt niet altijd vlekkeloos qua verbinding.

De oude Ubee/technicolor in bridge was altijd top dit idee zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:11

The Zep Man

🏴‍☠️

DvanW schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:21:
Had een vreemd probleem en wil graag hier even kijken of er meer mensen zijn die dit hebben. Al mijn smartcards, 4 stuks, waren ineens uit mijn account verdwenen. Na veel heen en weer met Ziggo zijn ze uiteindelijk hersteld en ook weer zichtbaar in mijn account. Ik kreeg wel de mededeling dat ze dit niet altijd doen. Mijn schoonouders moesten daarom een nieuwe bestellen en daarvoor maandelijks betalen, voor hen onvoordelig en in mijn ogen onterecht.
Hadden jouw schoonouders zelf ook hetzelfde probleem, of gebruikte zij één van jouw smartcards?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
beezjeh schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:48:
Haha tja had even tussendoor de tijd maar, hoe is deze ubee1318 in vergelijking met de Connectbox.
Ik ben onlangs ook overgezet van een Connectbox Giga naar Ubee UBC1318ZG.
Dit omdat ik af en toe onverklaarbaar trage verbinding had tijdens Skype calls.

Ik heb ook al heel lang een latency/ping test lopen, dus kon goed het verschil zien tussen beide modems.

Om eerlijk te zijn merk ik vrijwel geen verschil.. nog steeds af en toe die vreemde traagheid met skype, dus zal dan wel aan skype liggen.

Verder zie je ook weinig verschil in de latency tests. Het is niet zo dat het nu opeens een hele strakke constante lijn is.. gewoon hetzelfde.

Wat ik wel een voordeel vind van de Ubee: het is niet zo'n dom en onhandig model als de Connectbox. De Ubee kun je normaal ophangen in je meterkast, en niet op zo'n achterlijk plateau. Verder vind ik het ook prima dat er helemaal geen WiFi in de Ubee zit. Hij staat bij mij in bridge mode, Unifi doet de rest.
Hierdoor was de Ubee ook een stukje zuiniger qua verbruik in vergelijking met de Connectbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:29:
[...]

Excuus, ik was niet helemaal duidelijk. Hij is van groen naar blauw gegaan. US lampje heeft wel altijd gebrand maar is dus van kleur veranderd.
Ziggo geeft aan dat dat afhankelijk van “de snelheid” is. Niet echt specifiek, maar anyway:
https://cdn-master.aem.pr...internet-ubee-evw320b.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Hey Guys!

Ik heb vanochtend ook de overstap gemaakt naar Giganet.
Ik lees op het Ziggo forum dat er meerdere mensen voor weken geen internet hadden na de overstap.
Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ANdrode schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:44:
[...]

Wat zie je in de web-interface over de (upstream)kanalen?
Bij deze de downstream en upstream kanalen. En dat is ook zo'n beetje alles wat ik nog kan zien in de Ubee i.v.m. de Bridgemodus. Dit is de data van 4.5 dag na een volledige power down restart. Zou je er iets aan kunnen afleiden?

Startup Procedure
Acquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 242000000 Hz -1.8 dBmV 40.4 dB -28 dBc
2 Locked QAM256 250000000 Hz -2.1 dBmV 40.4 dB -32 dBc
3 Locked QAM256 258000000 Hz -2.4 dBmV 40.4 dB -32 dBc
4 Locked QAM256 266000000 Hz -3.0 dBmV 40.3 dB -30 dBc
5 Locked QAM256 274000000 Hz -2.1 dBmV 40.8 dB -27 dBc
6 Locked QAM256 282000000 Hz -2.3 dBmV 40.8 dB -32 dBc
7 Locked QAM256 290000000 Hz -1.9 dBmV 40.9 dB -33 dBc
8 Locked QAM256 298000000 Hz -2.2 dBmV 40.8 dB -29 dBc

Correctables Uncorrectables
5868 489

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 45.8 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV

Counter
T3 Timeout 4
T4 Timeout 0

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2020 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
beezjeh schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:48:
[...]

Het volledig belasten van mijn netwerk heeft altijd wat hick ups gehad sinds de Connectbox en gamen liep toch echt niet altijd vlekkeloos qua verbinding.

De oude Ubee/technicolor in bridge was altijd top dit idee zeg maar :)
De Ubee presteert hier in bridge beter dan een CB. Let wel in bridge achter een degelijke router.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkz0rs
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:15:
[...]

Bij deze de downstream en upstream kanalen. En dat is ook zo'n beetje alles wat ik nog kan zien in de Ubee i.v.m. de Bridgemodus. Dit is de data van 4.5 dag na een volledige power down restart. Zou je er iets aan kunnen afleiden?

Startup Procedure
Acquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+

Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 242000000 Hz -1.8 dBmV 40.4 dB -28 dBc
2 Locked QAM256 250000000 Hz -2.1 dBmV 40.4 dB -32 dBc
3 Locked QAM256 258000000 Hz -2.4 dBmV 40.4 dB -32 dBc
4 Locked QAM256 266000000 Hz -3.0 dBmV 40.3 dB -30 dBc
5 Locked QAM256 274000000 Hz -2.1 dBmV 40.8 dB -27 dBc
6 Locked QAM256 282000000 Hz -2.3 dBmV 40.8 dB -32 dBc
7 Locked QAM256 290000000 Hz -1.9 dBmV 40.9 dB -33 dBc
8 Locked QAM256 298000000 Hz -2.2 dBmV 40.8 dB -29 dBc

Correctables Uncorrectables
5868 489

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 45.8 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV

Counter
T3 Timeout 4
T4 Timeout 0
Ja jij moet ff gauw een monteur laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Darkz0rs schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:37:
[...]

De Ubee presteert hier in bridge beter dan een CB. Let wel in bridge achter een degelijke router.
@Mr. Jinx zijn bericht was inderdaad vrij duidelijk hierover. Heb zelf een Asus gt-ac5300 als router en zit hiermee sowieso goed.

Probeer al jaren af te komen van de Connectbox en ze werkten gewoon niet mee maar gelukkig dat Ziggo beetje flexibiliteit toont nu :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkz0rs schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:41:
[...]

Ja jij moet ff gauw een monteur laten komen.
OK maar...wat kan je er precies uit afleiden? Als ik een monteur wil laten langskomen helpt het als ik ook weet waarom. :) Leer ik ook weer van.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2020 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:26:
[...]

OK maar...wat kan je er precies uit afleiden? Als ik een monteur wil laten langskomen helpt het als ik ook weet waarom. :) Leer ik ook weer van.
Heb je het bericht geknipt? Er zouden tot max 24 downstream kanalen zichtbaar moeten zijn?

Jouw grootste probleem zit in de upstream. Daar heb je maar 1 kanaal locked.

Zit hij direct op het Ziggo aansluitpunt? Of zit er een heel hobby traject van kabels tussen🤔?

Er is iets goed mis met je coax kabel, je moet nu alleen binnenshuis even uitsluiten om eventuele kosten te voorkomen. Direct aansluiten op het ziggo punt en dan de waardes nogmaals posten?

[ Voor 14% gewijzigd door stormfly op 12-11-2020 07:27 ]

• Darkz0rs
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:26:
[...]

Nou ja wat @stormfly dus zegt 😁.

Bovendien ben ik soms erg snel bevooroordeeld, ik lees de tekst en proef dat je er niet veel kaas van hebt gegeten (mogelijk helemaal niet waar). En dan denk ik ook meteen dat mensen die het niet snappen zelf niet moeten gaan hobby en.

Zo zie je ik ik ben bijna perfect <- grapje toch!!
Pagina: 1 ... 186 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic