@Verwijderd heeft een Ubee. Tenzij dit het spiksplinternieuwe 3.1 model is zal deze niet meer dan acht kanalen aankunnen.stormfly schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:26:
Heb je het bericht geknipt? Er zouden tot max 24 downstream kanalen zichtbaar moeten zijn?
Verwijderd
Klopt. Een probleem met de Downstream kanalen had ik zelf al uitgesloten omdat ik al het nagelezen dat de Ubee maar 8 downstream kanalen heeft. Het probleem zit in de Upstream kanalen. Daar heb ik ook van gelezen dat bepaalde Ubee modems met bepaalde abonnementen (maar wederom, topics uit maximaal 2016) maar 1 upstream kanaal hebben. Echter..het feit dat er 3 op 'niets doen' stonden baarde mij wel zorgen maar ik wist het niet 100% zeker. Omdat het allemaal topics betrof uit 19kraak ben ik dus hier terecht gekomen. Ik heb niet het snelste abonnement, integendeel, alles 1 in compleet zit aan de onderkant. Daarnaast haal ik ook maar 20 van de 25mbits upload.hcQd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:05:
[...]
@Verwijderd heeft een Ubee. Tenzij dit het spiksplinternieuwe 3.1 model is zal deze niet meer dan acht kanalen aankunnen.
Hij zit 1 meter van het Ziggo punt af. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat er ook nog een aparte Coax kabel naar boven gaat voor de TV (geen internet). Die heb ik nu weggehaald (want de helft van de TV zenders deed het daar toch niet meer....). Die kabel lag er echter ook al 15 jaar en dat nu 'opeens' het blauwe lampje ging branden, daar ging eigenlijk mijn zorg vanuit. E.g. dat de modem het aan het begeven is.stormfly schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:26:
[...]
Heb je het bericht geknipt? Er zouden tot max 24 downstream kanalen zichtbaar moeten zijn?
Jouw grootste probleem zit in de upstream. Daar heb je maar 1 kanaal locked.
Zit hij direct op het Ziggo aansluitpunt? Of zit er een heel hobby traject van kabels tussenš¤?
Er is iets goed mis met je coax kabel, je moet nu alleen binnenshuis even uitsluiten om eventuele kosten te voorkomen. Direct aansluiten op het ziggo punt en dan de waardes nogmaals posten?
Ik zal die extra kabel even weghalen en weer alles opnieuw testen. Als dat het probleem niet verhelpt ga ik even met Ziggo bellen.
Update: Hah, het was de Coax kabel die van een splitter naar boven toe ging voor alleen de TV. Omdat het alleen voor de TV was en de kabel er al heeeeel lang lag had ik er geen rekening mee gehouden dat dit opeens het blauwe lampje (en dus 1 upstream kanaal i.p.v. 4) kon veroorzaken. Maar dus toch. Inmiddels heb ik weer alle down en upstream kanalen in gebruik (8 down, 4 upstream) en is het lampje weer groen. Probleem opgelost. Bedankt voor de suggestie.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2020 08:48 ]
@Verwijderd aha een oude UBEE dan is je voeding waarschijnlijk defect, die drogen uit op de lange termijn. Dan heeft hij niet genoeg "puf" meer om de centrale te bereiken, heb je een ander 12volt adaptertje liggen van hetzelfde Amperage?hcQd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:05:
[...]
@Verwijderd heeft een Ubee. Tenzij dit het spiksplinternieuwe 3.1 model is zal deze niet meer dan acht kanalen aankunnen.
Welke waardes/getallen?Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:22:
Inmiddels heb ik weer alle down en upstream kanalen in gebruik (8 down, 4 upstream) en is het lampje weer groen. Probleem opgelost. Bedankt voor de suggestie.
Verwijderd
Hieronder de laatste waardes/getallen sinds de reset vanmorgen. Dit is een uptime van rond de 2 uur. Router in de tussentijd ook nog even reset. Helaas heb ik geen aparte adapter meer liggen. Het zou wel kunnen inderdaad want...deze modem komt uit 2011/2012 (weet het even niet zeker meer maar hij is echt oud).
Startup Procedure
Acquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 242000000 Hz -1.4 dBmV 40.7 dB -29 dBc
2 Locked QAM256 250000000 Hz -1.8 dBmV 40.4 dB -32 dBc
3 Locked QAM256 258000000 Hz -2.2 dBmV 40.8 dB -33 dBc
4 Locked QAM256 266000000 Hz -2.5 dBmV 40.6 dB -33 dBc
5 Locked QAM256 274000000 Hz -1.8 dBmV 40.8 dB -32 dBc
6 Locked QAM256 282000000 Hz -1.5 dBmV 40.8 dB -30 dBc
7 Locked QAM256 290000000 Hz -1.3 dBmV 40.9 dB -30 dBc
8 Locked QAM256 298000000 Hz -1.1 dBmV 40.8 dB -30 dBc
Correctables Uncorrectables
743 664
Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 44.8 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 44.7 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 43.7 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 43.5 dBmV
Counter
T3 Timeout 1
T4 Timeout 0
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2020 09:44 ]
Waardes zijn nu perfect.Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:43:
[...]
Hieronder de laatste waardes/getallen sinds de reset vanmorgen. Dit is een uptime van rond de 2 uur. Router in de tussentijd ook nog even reset. Helaas heb ik geen aparte adapter meer liggen. Het zou wel kunnen inderdaad want...deze modem komt uit 2011/2012 (weet het even niet zeker meer maar hij is echt oud).
Startup Procedure
Acquired Downstream Status Completed
Upstream Ranging Status Completed
Docsis DHCP Status Completed
Docsis TFTP Status Completed
Docsis TOD Status Completed
Security Status Enabled / BPI+
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 242000000 Hz -1.4 dBmV 40.7 dB -29 dBc
2 Locked QAM256 250000000 Hz -1.8 dBmV 40.4 dB -32 dBc
3 Locked QAM256 258000000 Hz -2.2 dBmV 40.8 dB -33 dBc
4 Locked QAM256 266000000 Hz -2.5 dBmV 40.6 dB -33 dBc
5 Locked QAM256 274000000 Hz -1.8 dBmV 40.8 dB -32 dBc
6 Locked QAM256 282000000 Hz -1.5 dBmV 40.8 dB -30 dBc
7 Locked QAM256 290000000 Hz -1.3 dBmV 40.9 dB -30 dBc
8 Locked QAM256 298000000 Hz -1.1 dBmV 40.8 dB -30 dBc
Correctables Uncorrectables
743 664
Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 44.8 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 44.7 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 43.7 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 43.5 dBmV
Counter
T3 Timeout 1
T4 Timeout 0
Verwijderd
Bedankt voor het controleren.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2020 10:37 ]
Een van mij maar ook een eigen. Ze waren alleen wat minder vasthoudend bij de helpdesk.The Zep Man schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:51:
[...]
Hadden jouw schoonouders zelf ook hetzelfde probleem, of gebruikte zij ƩƩn van jouw smartcards?
Gisteren deze brief in de post gekregen van Ziggo. Blijkbaar zijn er veel klachten in de regio Haarlem. We zijn onlangs overgestapt naar giganet en inderdaad de verbinding is wel minder stabiel. Eerst consistent 500/40 nu fluctueert de download snelheid vaak, soms halen we 940 soms veel lager. En dan niet te spreken over de router- en wificapaciteiten van de connectbox.
/f/image/MWCkp8Sz02ohvoXp66yijlcX.png?f=fotoalbum_large)
Lijkt wel een beetje of ze hebben onderschat hoe het docsis 3.1 kanaal verdeeld wordt over de gebruikers als ik de verhalen zo lees, terwijl je bij het 500Mbit abonnement nog van 24 (of zelfs 32?) docsis 3.0 kanalen gebruik maakt en de CMTS de capaciteit verdeeld over de gebruikers.victor538 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:42:
Gisteren deze brief in de post gekregen van Ziggo. Blijkbaar zijn er veel klachten in de regio Haarlem. We zijn onlangs overgestapt naar giganet en inderdaad de verbinding is wel minder stabiel. Eerst consistent 500/40 nu fluctueert de download snelheid vaak, soms halen we 940 soms veel lager. En dan niet te spreken over de router- en wificapaciteiten van de connectbox.
[Afbeelding]
Allemaal live proefpersonen dus
Tja, zij mogen natuurlijk niet ƩƩn van jouw smartcards gebruiken. Dat is ƩƩn van de redenen dat Ziggo de bezem er nu doorheen haalt. Als zij met elke bezemactie 80% van dat soort gevallen eruit haalt dan is het winstgevend. Wat je bijvoorbeeld ook niet mag doen (maar waar technisch niets voor in de weg staat) is je smartcard delen via cardsharing.DvanW schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:04:
[...]
Een van mij maar ook een eigen. Ze waren alleen wat minder vasthoudend bij de helpdesk.
Access points en powerline adapters uitgeven als abonnementsdienst? Prijzig iets voor de klant en winstgevend voor Ziggo, als je weet dat die ze in bulk inkoopt. Slim gespeeld, om van alles maar een abonnementsdienst te maken.
[ Voor 54% gewijzigd door The Zep Man op 12-11-2020 13:22 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ik heb nu Ziggo 50/5 en zit te denken om naar GigaNet over te gaan.
Nu zit ik alleen ff met het volgende: ik heb een Synology DS716+II en die gebruik ik voor NZB en Transmission.
Daarnaast heb ik nog een Asus RT-AC68U router die via kabel verbonden is met de Ziggo modem en met de NAS.
Ik weet dat ik een ander modem ga krijgen en dat ik die in Bridge modus kan (laten) zetten dus dat moet wel lukken om die aan de Asus router te knopen.
Gaat alleen de NAS niet over zijn nek als ik GigaNet neem? Kan de NAS dat wel aan?
Er zitten geen SSD's in de NAS maar gewoon HDD.
Oh ja mijn nieuwsserver abbo is unlimited speed dus die zal Gigabit snelheden gaan pakken.
Nu zit ik alleen ff met het volgende: ik heb een Synology DS716+II en die gebruik ik voor NZB en Transmission.
Daarnaast heb ik nog een Asus RT-AC68U router die via kabel verbonden is met de Ziggo modem en met de NAS.
Ik weet dat ik een ander modem ga krijgen en dat ik die in Bridge modus kan (laten) zetten dus dat moet wel lukken om die aan de Asus router te knopen.
Gaat alleen de NAS niet over zijn nek als ik GigaNet neem? Kan de NAS dat wel aan?
Oh ja mijn nieuwsserver abbo is unlimited speed dus die zal Gigabit snelheden gaan pakken.
Hier in Utrecht-Centrum (3511) geen enkel probleem met Giganet, haal gewoon de hele dag door 940 Mbit zonder dipjes, en ik weet vrijwel zeker dat ik niet de enige ben met een Giganet abonnement hier in het gebied.ArcticWolf schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:24:
[...]
Lijkt wel een beetje of ze hebben onderschat hoe het docsis 3.1 kanaal verdeeld wordt over de gebruikers als ik de verhalen zo lees, terwijl je bij het 500Mbit abonnement nog van 24 (of zelfs 32?) docsis 3.0 kanalen gebruik maakt en de CMTS de capaciteit verdeeld over de gebruikers.
D3.1 heeft maar 1 kanaal, als ik de screenshots van de gebruikers goed interpreteer. Ik ben ook benieuwd hoe D3.1 de load verdeeld over het gehele coaxnetwerk? Misschien weet @Jim423 dat?ArcticWolf schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:24:
[...]
Lijkt wel een beetje of ze hebben onderschat hoe het docsis 3.1 kanaal verdeeld wordt over de gebruikers als ik de verhalen zo lees, terwijl je bij het 500Mbit abonnement nog van 24 (of zelfs 32?) docsis 3.0 kanalen gebruik maakt en de CMTS de capaciteit verdeeld over de gebruikers.
Ja dat was ook mijn punt, maar weet dus ook niet hoe dat werkt.stormfly schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:26:
[...]
D3.1 heeft maar 1 kanaal, als ik de screenshots van de gebruikers goed interpreteer. Ik ben ook benieuwd hoe D3.1 de load verdeeld over het gehele coaxnetwerk? Misschien weet @Jim423 dat?
Mijn D3.1 modem heeft 1x 3.1 en 32x 3.0 downstream-kanalen. Waarschijnlijk wordt bij voorkeur gebruik gemaakt van de 3.1 downstream totdat dit vol zit.stormfly schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:26:
[...]
D3.1 heeft maar 1 kanaal, als ik de screenshots van de gebruikers goed interpreteer.
Dat is helemaal waar maar bij mij zijn dus ook alle smartcards verwijderd en bij hen ook hun eigen kaart. Ik krijg het idee dat ze dit bij iedereen gedaan hebben en als je het niet merkt mag je nieuwe gaan betalen per maand.The Zep Man schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:07:
[...]
Tja, zij mogen natuurlijk niet ƩƩn van jouw smartcards gebruiken. Dat is ƩƩn van de redenen dat Ziggo de bezem er nu doorheen haalt. Als zij met elke bezemactie 80% van dat soort gevallen eruit haalt dan is het winstgevend. Wat je bijvoorbeeld ook niet mag doen (maar waar technisch niets voor in de weg staat) is je smartcard delen via cardsharing.
Het werkt door middel van OFDM(A), oftewel gewoon 1 groot kanaal, met verschillende subcarriers.stormfly schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:26:
[...]
D3.1 heeft maar 1 kanaal, als ik de screenshots van de gebruikers goed interpreteer. Ik ben ook benieuwd hoe D3.1 de load verdeeld over het gehele coaxnetwerk? Misschien weet @Jim423 dat?
Ieder modem krijgt een set subcarriers van dat grote kanaal toegewezen, waar het modem zijn data op kan ontvangen.
Het hele idee van 6 en 8 MHz kanalen zoals bij (Euro)DOCSIS werd gebruikt, is hiermee losgelaten, omdat dit nog iets was uit het analoge NTSC/PAL tijdperk.
Die kleine subcarriers vervangen eigenlijk de losse 6 en 8 MHz kanalen. Dit is dus de nieuwe manier van 'verdelen van de load'. Dezelfde techniek wordt nu ook gebruikt bij 802.11ax (WiFi 6).
Ik ben geen expert op het gebied van DOCSIS, maar volgens mij is het grote voordeel van deze techniek dat de CMTS en het modem hierdoor veel efficiƫnter om kunnen gaan met de beschikbare bandbreedte binnen een node (minder kans dat 1 modem een hele stream kan vullen, zoals bij (Euro)DOCSIS 3.0 het geval kon zijn).
Overigens is het niet zo heel moeilijk om op Google te vinden hoe DOCSIS 3.1 verschilt van (Euro)DOCSIS 3.0
[ Voor 30% gewijzigd door Jeffrey87 op 12-11-2020 16:28 ]
Nope, en toch is het al even geleden dat ze actief werden gebruikt allemaal (4 stuks, naast een Next).DvanW schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:00:
[...]
Dat is helemaal waar maar bij mij zijn dus ook alle smartcards verwijderd en bij hen ook hun eigen kaart. Ik krijg het idee dat ze dit bij iedereen gedaan hebben en als je het niet merkt mag je nieuwe gaan betalen per maand.
Testing, one, two ...
Ik geloof je maar ik begrijp je niet, heb je een screenshot om het beter te begrijpen? Woon je in een GigaNet omgeving?henk_dh schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:41:
[...]
Mijn D3.1 modem heeft 1x 3.1 en 32x 3.0 downstream-kanalen. Waarschijnlijk wordt bij voorkeur gebruik gemaakt van de 3.1 downstream totdat dit vol zit.
Wat ik weet via iemand anders is als volgt: D3.1 wordt voor downstream gebruikt en D3.0 voor upstream.
Google weet een hoop en wat je schetst is al bekend, toch bedankt voor het meedenken. De vraag is; hoe kan het zijn dat de snelheid blijkbaar nog steeds drukte afhankelijk is. Hoe mixen de beide omgevingen zich op hetzelfde coaxnetwerk, drukt de D3.0 omgeving de D3.1 omgeving opzij, of zijn het echt gescheiden frequentie gebieden in de Ziggo deployment? (etc etc)Jeffrey87 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:20:
[...]
Het werkt door middel van OFDM(A), oftewel gewoon 1 groot kanaal, met verschillende subcarriers.
Ieder modem krijgt een set subcarriers van dat grote kanaal toegewezen, waar het modem zijn data op kan ontvangen.
Het hele idee van 6 en 8 MHz kanalen zoals bij (Euro)DOCSIS werd gebruikt, is hiermee losgelaten, omdat dit nog iets was uit het analoge NTSC/PAL tijdperk.
Die kleine subcarriers vervangen eigenlijk de losse 6 en 8 MHz kanalen. Dit is dus de nieuwe manier van 'verdelen van de load'. Dezelfde techniek wordt nu ook gebruikt bij 802.11ax (WiFi 6).
Ik ben geen expert op het gebied van DOCSIS, maar volgens mij is het grote voordeel van deze techniek dat de CMTS en het modem hierdoor veel efficiƫnter om kunnen gaan met de beschikbare bandbreedte binnen een node (minder kans dat 1 modem een hele stream kan vullen, zoals bij (Euro)DOCSIS 3.0 het geval kon zijn).
Overigens is het niet zo heel moeilijk om op Google te vinden hoe DOCSIS 3.1 verschilt van (Euro)DOCSIS 3.0
Misschien dat @ArChie ons verder kan helpen met de D3.1 / D3.0 vragen hier
Je kan door het aantal download draadjes in te stellen de belasting van je nas beinvloeden. Mijn qnap ts119p haalt met 12 draadjes met ssl 20 GB per uur. (+- 5 MB per seconde) Dat is voor mij genoeg. Mijn ziggo verbinding is 100/10. Ik kan dus prima nog andere dingen doen terwijl de download loopt. Waarom wil je GigaNet, en is dat de meerprijs waard ?r_buren schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:40:
Ik heb nu Ziggo 50/5 en zit te denken om naar GigaNet over te gaan.
Vooral uit nieuwsgierigheid of het wat isW1ck1e schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:01:
[...]
Je kan door het aantal download draadjes in te stellen de belasting van je nas beinvloeden. Mijn qnap ts119p haalt met 12 draadjes met ssl 20 GB per uur. (+- 5 MB per seconde) Dat is voor mij genoeg. Mijn ziggo verbinding is 100/10. Ik kan dus prima nog andere dingen doen terwijl de download loopt. Waarom wil je GigaNet, en is dat de meerprijs waard ?
En nee waarschijnlijk is het de 30 euro (in mijn geval) meerprijs niet waard
Misschien toch maar wachten tot er ooit Glas komt in Arnhem (in sommige delen van Arnhem al wel hoor maar hier nog niet)
In de spectrum analyser screenshots van @neeecht kan je het een beetje zien.stormfly schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:42:
[...]
Ik geloof je maar ik begrijp je niet, heb je een screenshot om het beter te begrijpen? Woon je in een GigaNet omgeving?
Wat ik weet via iemand anders is als volgt: D3.1 wordt voor downstream gebruikt en D3.0 voor upstream.

Je ziet de smallere blokken (met dips er tussen in) voor de DOCSIS 3 kanalen. Aan de rechterkant zie je het brede DOCSIS 3.1 kanaal. Een DOCSIS 3.1 kanaal hoeft niet over ƩƩn frequentiegebied door te lopen, er kunnen gaten in zitten (vanwege andere zenders of storing). Daarnaast kan er een efficiƫntere codering/modulatie gebruikt worden als het modem aangeeft dat het signaal goed genoeg is.
Voor zover ik het begrijp zijn de upstream kanalen zijn nog DOCSIS 3.0 omdat de filters in de weg zitten.
Vanuit het modem zie je het zo:
Jeffrey87 in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
Snelheid is altijd ''drukte'' afhankelijk natuurlijk. Twee 100Mbit adapters kunnen ook max. 94Mbit (gezamelijk) downloaden over een 100Mbit switch. Het D3.0 verhaal is compleet gescheiden van de D3.1 in de downstream. Het capaciteitsverhaal per wijk (segment) veranderd niet, stel je hebt een OFDM kanaal wat 1.7 Gbit/s kan leveren. (192Mhz uit mijn hoofd). Een gigabit modem kan dan volle snelheid pakken. Stel een tweede gigabit modem gaat ook volle snelheid downloaden zullen beide gaan terugzakken naar ~850Mbit. Als voorbeeld dus.stormfly schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:44:[...]Google weet een hoop en wat je schetst is al bekend, toch bedankt voor het meedenken. De vraag is; hoe kan het zijn dat de snelheid blijkbaar nog steeds drukte afhankelijk is. Hoe mixen de beide omgevingen zich op hetzelfde coaxnetwerk, drukt de D3.0 omgeving de D3.1 omgeving opzij, of zijn het echt gescheiden frequentie gebieden in de Ziggo deployment? (etc etc)
In mijn regio is het als volgt geconfigureerd: de modems locken altijd alle frequenties (voor zover mogelijk): bij het Giga abonnement gaat er pas verkeer lopen over de D3.1 OFDM. Tot die tijd wordt gebruik gemaakt van de 32x D3.0. Ik zie geen loadbalancing of iets dergelijks gebeuren maar technisch gezien is dit wel mogelijk.
Het is meer FM wat in de weg zit. Dat mag er nog niet af. De rest is nu 204Mhz geschikt dus als FM weg is alleen nog maar een kwestie van alle diplexfilters wisselen in de kasten en je gaat naar 1Gb upload.ANdrode schreef op donderdag 12 november 2020 @ 19:41:Voor zover ik het begrijp zijn de upstream kanalen zijn nog DOCSIS 3.0 omdat de filters in de weg zitten.
[ Voor 13% gewijzigd door Jim423 op 12-11-2020 21:27 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Dank! Helder verhaal. Is er een reden dat FM nog niet weg mag? En welk tijdpad is hiervoor gepland?Jim423 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:24:
[...]
Snelheid is altijd ''drukte'' afhankelijk natuurlijk. Twee 100Mbit adapters kunnen ook max. 94Mbit (gezamelijk) downloaden over een 100Mbit switch. Het D3.0 verhaal is compleet gescheiden van de D3.1 in de downstream. Het capaciteitsverhaal per wijk (segment) veranderd niet, stel je hebt een OFDM kanaal wat 1.7 Gbit/s kan leveren. (192Mhz uit mijn hoofd). Een gigabit modem kan dan volle snelheid pakken. Stel een tweede gigabit modem gaat ook volle snelheid downloaden zullen beide gaan terugzakken naar ~850Mbit. Als voorbeeld dus.
In mijn regio is het als volgt geconfigureerd: de modems locken altijd alle frequenties (voor zover mogelijk): bij het Giga abonnement gaat er pas verkeer lopen over de D3.1 OFDM. Tot die tijd wordt gebruik gemaakt van de 32x D3.0. Ik zie geen loadbalancing of iets dergelijks gebeuren maar technisch gezien is dit wel mogelijk.
[...]
Het is meer FM wat in de weg zit. Dat mag er nog niet af. De rest is nu 204Mhz geschikt dus als FM weg is alleen nog maar een kwestie van alle diplexfilters wisselen in de kasten en je gaat naar 1Gb upload.
Ziggo had FM tegelijk met analoge TV kunnen uitschakelen. Er is niemand die dat tegen had kunnen houden. De reden waarom dat niet gebeurd is is omdat de impact van het stoppen van FM vele malen groter was dan het stoppen van analoge TV maatschappelijk gezien. Er is daarom gekozen om te beginnen met analoge TV.
De hoop was dat met het afschakelen van analoge TV en de verdere evolutie van digitale radio dat de maatschappelijke acceptatie hoger zou zijn naarmate men verder in de tijd komt. Dat FM gaat stoppen is een feit. Het is alleen wachten op de bekendmaking wanneer het daadwerkelijk gebeurt.
Kortom, ondanks dat dit misschien als vloeken in de kerk klinkt, Ziggo is nog niet begonnen met uitschakelen van FM uit klantgerichtheid.
De hoop was dat met het afschakelen van analoge TV en de verdere evolutie van digitale radio dat de maatschappelijke acceptatie hoger zou zijn naarmate men verder in de tijd komt. Dat FM gaat stoppen is een feit. Het is alleen wachten op de bekendmaking wanneer het daadwerkelijk gebeurt.
Kortom, ondanks dat dit misschien als vloeken in de kerk klinkt, Ziggo is nog niet begonnen met uitschakelen van FM uit klantgerichtheid.
Hier werd nog gesproken van eind 2020:stormfly schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:31:
[...]
Dank! Helder verhaal. Is er een reden dat FM nog niet weg mag? En welk tijdpad is hiervoor gepland?
https://www.totaaltv.nl/n...kan-je-digitaal-luisteren
Maar corona:
https://www.providercheck...tschakelen-van-analoge-tv
Dus verwacht eind 2021.
Ik woon in GigaNet gebied, Den Haag. In de detailweergave is te zien dat er 1 kanaal Docsis 3.1 is, en (anders dan hier vermeld) 32 kanalen Docsis 3.0stormfly schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:42:
[...]
Ik geloof je maar ik begrijp je niet, heb je een screenshot om het beter te begrijpen? Woon je in een GigaNet omgeving?
:fill(white):strip_exif()/f/image/0EkUnL8dkyLU8p6IxqmRxxru.png?f=user_large)
Tnx Jim heeft het ook toegelicht, het modem joint alle beschikbare modulatietechnieken zowel D3.0 als D3.1.henk_dh schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:19:
[...]
Ik woon in GigaNet gebied, Den Haag. In de detailweergave is te zien dat er 1 kanaal Docsis 3.1 is, en (anders dan hier vermeld) 32 kanalen Docsis 3.0
[Afbeelding]
Dat vind ik wel vreemd. Vraag een willekeurig telecommonteur en er zal toch blijken dat er ruim 10 tot 20 keer zoveel klanten van analoge tv (op de slaapkamer met name) gebruik maakten dan van FM via de kabel.Jay-B schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:53:
Ziggo had FM tegelijk met analoge TV kunnen uitschakelen. Er is niemand die dat tegen had kunnen houden. De reden waarom dat niet gebeurd is is omdat de impact van het stoppen van FM vele malen groter was dan het stoppen van analoge TV maatschappelijk gezien. Er is daarom gekozen om te beginnen met analoge TV.
Hoe de maatschappelijke impact van FM afschakelen dan groter kan zijn blijft een beetje een raadsel. Ook bij ouderen in het tehuis zie ik eigenlijk geen radioaansluitingen in gebruik. Er moet dan namelijk een POA3 geplaatst worden als RTV filter op het AOP. (tenzij je geen modem hebt). Vermoedelijk willen ze dit systeem toch nog even in de lucht houden voor incidenten, echter ken ik totaal geen personen die afhankelijk zouden zijn van kabelradio voor hun berichtgeving...
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Dat mag je vreemd vinden maar dat is toch echt de reden. Dat er meer mensen analoge TV kijken dan dat er FM radio luisteren is niet relevant. Over het algemeen had digitale TV al een aanzienlijke penetratie. Voor digitale radio is dat veel minder het geval. Bovendien is het ook nog eens zo dat het publiek wat luistert naar FM radio nog geen volledig alternatief kunnen vinden in digitale radio. Marktonderzoeken kan je Googlen. Het gevolg was dan ook dat Ziggo een ontheffing moest aanvragen bij de commissariaat van de media om zo toestemming te krijgen om analoge TV los van analoge radio af te schaffen. Had men dit in ƩƩn keer gedaan dan was dit niet nodig.
Het belang van uitschakelen analoge tv is vele malen groter. Daarmee kan er Giganet worden uitgerold, die FM frequenties zorgen straks voor een (mogelijk) hogere upload. Maar ik snap ook wel dat Ziggo het liever stap voor stap doet ipv in 1 keer alle analoge signalen verwijderen.
Er is voornamelijk 1 reden dat ik bij Ziggo ben: Fm radio via de kabel. Staat hier 8uur per dag aan via de stereoset.
Zodra de kabel FM weg moet, zal ik toch echt een andere keuze moet gaan maken?. Ik heb nl geen opties voor internetradio en ik woon 1200m van een wijkkast, snelheid zou evt. 70 mbps kunnen worden (heb nu 250).
Het vertrek van de FM zie ik met verdriet tegemoet
Zodra de kabel FM weg moet, zal ik toch echt een andere keuze moet gaan maken?. Ik heb nl geen opties voor internetradio en ik woon 1200m van een wijkkast, snelheid zou evt. 70 mbps kunnen worden (heb nu 250).
Maar hoezo geen opties voor internetradio? Daar zijn toch verschillende opties voor te vinden? Desnoods een Chromecast audio of zo?monic39 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:17:
Er is voornamelijk 1 reden dat ik bij Ziggo ben: Fm radio via de kabel. Staat hier 8uur per dag aan via de stereoset.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
@monic39 Je kunt natuurlijk net als in de jaren 80 een (draad) antenne aan je receiver hangen. FM zit namelijk de komende jaren nog in de ether. Ben je voor een paar euro klaar.
DAB is momenteel voornamelijk buitenshuis te doen. Binnenshuis wil het vaak niet of maar deels werken. Dat hangt sterk af van je ontvanger (de kwaliteit daarvan) en van je huis en waar je woont. Maar het is het proberen waard. Even gratis als FM via de kabel en Ether. En doorgaans meer keuze.dolopfriet schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:36:
Is DAB geen oplossing voor je?
Ik heb hier in huis diverse DAB ontvangers staan, op allemaal kan ik de landelijke zenders wel vangen, maar een regionale of lokale lukt hier alleen buiten in de auto met een DAB auto radio.
En dat is wat iets waar @Jay-B op doelt denk ik. Er is geen goed alternatief voor het analoge FM op de kabel. Ja, FM via de Ether maar daar is de keuze ook beperkter. Plus dat een simpele indoor draadantenne vaak genoeg verre van goed werkt en je dus naar allerlei bijgeluiden zit te luisteren. Door onder andere storingsbronnen nabij.
Bij analoge TV was en is dat anders. Digitale TV is daarnaast beschikbaar gekomen en (vrijwel?) alle SD kanalen zoals je ze analoog kon ontvangen kan je digitaal ook ontvangen. FTA, dus zonder dat je een smartcard nodig hebt. En ook geen losse ontvanger nodig als je TV een DVB-C ontvanger aan boord heeft.
Desalniettemin zullen ze FM via de kabel op relatief korte termijn afschakelen ten behoeve van sneller internet. En na een paar jaar zal FM via de Ether er ook aan gaan.
Alles kan stuk.
Dan nog kan je luisteren via bijvoorbeeld Tunein (doe niet anders op mijn Nest Audio)remco_k schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 00:12:
[...]
Desalniettemin zullen ze FM via de kabel op relatief korte termijn afschakelen ten behoeve van sneller internet. En na een paar jaar zal FM via de Ether er ook aan gaan.
[ Voor 59% gewijzigd door MeNTaL_TO op 14-11-2020 10:14 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Toen het duidelijk werd dat FM kabelradio op termijn uitgeschakeld ging worden en ik de coax van aansluitpunt in de woonkamer naar de radio moest vervangen/verleggen ben ik gaan kijken naar de alternatieven:
- FM ether radio -> bij mij te zwak, op enkele lokale zenders na
- DAB+ -> met de dekking buitenshuis hier verwacht ik van dekking binnen niets meer... ook 4G gaat hier al van alle streepjes naar 0 a 1 als ik door de deur naar binnen stap en de deur dicht doe (gewapend beton en HR++ glas met metaalcoating zijn killing voor dit soort dingen).
- internetradio -> veel hardware beschikbaar, maar die heb ik nog niet. Receiver vervangen door een andere kan, maar er zijn nog maar heel weinig receivers van goede kwaliteit met internetradio
- DVB-C -> hiervoor zijn diverse losse ontvangers beschikbaar, vooral in Duitsland waar de FM kabelradio al enige tijd werd afgebouwd. Helaas ken ik geen receivers met ingebouwde DVB-C ontvanger. Maar ik had nog een Humax 5000C liggen en die heeft een mooi display. Dus sinds die tijd staat die hier DVB-C FTC radio ontvanger te spelen.
- FM ether radio -> bij mij te zwak, op enkele lokale zenders na
- DAB+ -> met de dekking buitenshuis hier verwacht ik van dekking binnen niets meer... ook 4G gaat hier al van alle streepjes naar 0 a 1 als ik door de deur naar binnen stap en de deur dicht doe (gewapend beton en HR++ glas met metaalcoating zijn killing voor dit soort dingen).
- internetradio -> veel hardware beschikbaar, maar die heb ik nog niet. Receiver vervangen door een andere kan, maar er zijn nog maar heel weinig receivers van goede kwaliteit met internetradio
- DVB-C -> hiervoor zijn diverse losse ontvangers beschikbaar, vooral in Duitsland waar de FM kabelradio al enige tijd werd afgebouwd. Helaas ken ik geen receivers met ingebouwde DVB-C ontvanger. Maar ik had nog een Humax 5000C liggen en die heeft een mooi display. Dus sinds die tijd staat die hier DVB-C FTC radio ontvanger te spelen.
[ Voor 13% gewijzigd door elsinga op 14-11-2020 10:42 ]
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Geen idee welke decoder je gebruikt van Ziggo, maar een simpel 3.5mm naar naar cinch kabel kan al wonderen voor je doen?monic39 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:17:
XBL gamertag StayingPow3r
Ik werd vrijdagochtend 0600 door de kids mijn nest uit getrimd omdat internet niet werkte 
Boosdoener bleek het connectbox modem, die was na een powercycle weer ok. Logs werd ik niet wijzer uit, iemand enig idee hoe ik er achter kom wat de vastloper veroorzaakt heeft?
Boosdoener bleek het connectbox modem, die was na een powercycle weer ok. Logs werd ik niet wijzer uit, iemand enig idee hoe ik er achter kom wat de vastloper veroorzaakt heeft?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Wellicht een beetje dure optie, maar TuneIn via een Google Nest Hub of speaker werkt perfect. Je kan er alle Nederlandse radio zenders op afspelen. Dan heb je uiteraard wel internet nodig.
Nu niet meer, na een reboot zijn de logs gewist. Volgende keer ff saven en hier posten.The Eagle schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:46:
Ik werd vrijdagochtend 0600 door de kids mijn nest uit getrimd omdat internet niet werkte
Ik had m'n kids 2 koppen kleiner gemaakt als ze dat bij mij zouden flikken.The Eagle schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:46:
Alles kan stuk.
Hele stomme vraag, maar ik ben vandaag geswitcht naar ziggo e zou ook even niet weten waar dit beter op z'n plek is.
Alright, dus, vandaag naar ziggo geswitcht en gezien m'n halve huis inmiddels smart is mocht ik ook alles mooi overzetten. Opzich geen probleem, veel is zo van netwerk verwisseld, maar nu: M'n smart licht switch van Nedis doet het niet lekker.
Als ik hem op het netwerk van m'n KPN experia box zet heb ik geen problemen maar verbind ik hem met mijn netgear (die aan ziggo verbonden zit via de kabel) of direct met de 2.4ghz van de Ziggo box dan heb ik random dat het apparaat even aan en uit gaat, vervelend want het licht flikkert dus elke keer
Weet iemand waar dit aan kan liggen? Zit er iets in de connectbox wat niet helemaal lekker gaat of hebben meer mensen dit probleem met een ander soort lampen?
Wat mij op valt is dat zodra ik de lampen uit de app verwijder dat ik dit probleem niet heb, alleen dan kan ik ze niet meer aansturen met google of de telefoon, wat het nut van smart lampen eigenlijk wel weg haalt.
Als ik bij de zelfde app het netwerk van KPN gebruik (wat binnenkort weg is dus) dan heb ik geen problemen.
Ben inmiddels al een kleine halve dag aan het zoeken ne proberen dus ik hoop dat iemand hier weet wat ik kan doen of aanpassen in de connectbox zodat het weer 'normaal' werkt.
Alright, dus, vandaag naar ziggo geswitcht en gezien m'n halve huis inmiddels smart is mocht ik ook alles mooi overzetten. Opzich geen probleem, veel is zo van netwerk verwisseld, maar nu: M'n smart licht switch van Nedis doet het niet lekker.
Als ik hem op het netwerk van m'n KPN experia box zet heb ik geen problemen maar verbind ik hem met mijn netgear (die aan ziggo verbonden zit via de kabel) of direct met de 2.4ghz van de Ziggo box dan heb ik random dat het apparaat even aan en uit gaat, vervelend want het licht flikkert dus elke keer
Weet iemand waar dit aan kan liggen? Zit er iets in de connectbox wat niet helemaal lekker gaat of hebben meer mensen dit probleem met een ander soort lampen?
Wat mij op valt is dat zodra ik de lampen uit de app verwijder dat ik dit probleem niet heb, alleen dan kan ik ze niet meer aansturen met google of de telefoon, wat het nut van smart lampen eigenlijk wel weg haalt.
Als ik bij de zelfde app het netwerk van KPN gebruik (wat binnenkort weg is dus) dan heb ik geen problemen.
Ben inmiddels al een kleine halve dag aan het zoeken ne proberen dus ik hoop dat iemand hier weet wat ik kan doen of aanpassen in de connectbox zodat het weer 'normaal' werkt.
Mja, ik kwam ook niet meer in de gui dus dat werd wat lastigstormfly schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:02:
[...]
Nu niet meer, na een reboot zijn de logs gewist. Volgende keer ff saven en hier posten.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Binnenkort krijgen we hier glasvezel, nu heb ik wel eens gehoord dat Ziggo zijn tarieven in een glasvezelgebied verlaagd. Iemand daar ervaringen mee?
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Doen ze niet actief, maar je hebt wel kans dat ze je een scherp aanbod doen als je telefonisch probeert op te zeggen. Let wel op dat glasvezel dan al wel beschikbaar moet zijn!Morpheusk schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:34:
Binnenkort krijgen we hier glasvezel, nu heb ik wel eens gehoord dat Ziggo zijn tarieven in een glasvezelgebied verlaagd. Iemand daar ervaringen mee?
Je hoeft niet te doen alsof je opzegt. Gewoon bellen en zeggen dat je binnenkort glasvezel in de straat krijgt met leuke aanbiedingen van diverse providers. En vragen of ze jou ook niet een leuke aanbieding kunnen doen. Dan beginnen ze meestal met 3 maanden 50% korting. Als je niet te snel hapt en beetje volhoudt kun je dit verlengen tot 5-6 maanden.Jeffrey87 schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:37:
[...]
Doen ze niet actief, maar je hebt wel kans dat ze je een scherp aanbod doen als je telefonisch probeert op te zeggen. Let wel op dat glasvezel dan al wel beschikbaar moet zijn!
Precies! Gewoon een leuk gesprek aangaan. Netjes blijven. En zeggen dat je het liefst bij Ziggo wil blijven, maar dat je wel de scherpe aanbiedingen voorbij ziet komen van de concurrentie.raven22 schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:16:
[...]
Je hoeft niet te doen alsof je opzegt. Gewoon bellen en zeggen dat je binnenkort glasvezel in de straat krijgt met leuke aanbiedingen van diverse providers. En vragen of ze jou ook niet een leuke aanbieding kunnen doen. Dan beginnen ze meestal met 3 maanden 50% korting. Als je niet te snel hapt en beetje volhoudt kun je dit verlengen tot 5-6 maanden.
Heb een kennis met een probleem,
Ziggo modem staat in de bridge (al vervangen vanwege dit probleem) en al diverse malen Ziggo monteur gehad, maar kan allemaal niks vinden.
Met regelmaat, soms 4-5 x per week, soms 1x per week valt zijn verbinding weg, geen ip adres op de WAN meer, hij moet dan zijn router herstarten en dan haalt deze weer een nieuwe lease op. / werkt alles weer.
Router is een Archer C7 TP-link met OpenWRT erop...
Nu is het modem al gewisseld en de verbinding lijkt in orde, maar toch valt de lease weg soms. Heb al het UTP akbeltje vervangen en ook de lease is nog lang niet afgelopen wanneer dit probleem optreedt.
Router interne IP is nog wel benaderbaar maar niet de WAN.
Iemand een idee wat nu te doen?
Ziggo modem staat in de bridge (al vervangen vanwege dit probleem) en al diverse malen Ziggo monteur gehad, maar kan allemaal niks vinden.
Met regelmaat, soms 4-5 x per week, soms 1x per week valt zijn verbinding weg, geen ip adres op de WAN meer, hij moet dan zijn router herstarten en dan haalt deze weer een nieuwe lease op. / werkt alles weer.
Router is een Archer C7 TP-link met OpenWRT erop...
Nu is het modem al gewisseld en de verbinding lijkt in orde, maar toch valt de lease weg soms. Heb al het UTP akbeltje vervangen en ook de lease is nog lang niet afgelopen wanneer dit probleem optreedt.
Router interne IP is nog wel benaderbaar maar niet de WAN.
Iemand een idee wat nu te doen?
Heeft Ziggo de prijs stiekem weer verhoogd? Volgens de prijsverhoging van 1 Juli is Alles-in-1 Start voor ā¬54 per maand.
Echter geeft de website nu een prijs van ā¬54,50 per maand
De laatste keer dat ik keek (twee weken terug) was 54 met de Mediabox en 54,50 met CI module.3DMartijn schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:14:
Heeft Ziggo de prijs stiekem weer verhoogd? Volgens de prijsverhoging van 1 Juli is Alles-in-1 Start voor ā¬54 per maand.
Dan hebben ze het tarief van Alles-in-1 Start inclusief de mediabox dus verhoogd met ā¬0,50. Ziggo maakt nu dus geen onderscheid meer tussen de Mediabox of CI module.krakendmodem schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:19:
[...]
De laatste keer dat ik keek (twee weken terug) was 54 met de Mediabox en 54,50 met CI module.
ā¬54,50 voor Alles-in-1 Start (was ā¬54)
Wij hebben nu TV Start van Ziggo en overwegen Alles in 1 Compleet te nemen.
Maar zie daar een Mediabox XL staan, wat is het verschil met een CI+ module die zo in de TV kan?
En is er verschil met de Mediabox Next, die is 4K, maar geen enkele TV zender is toch nog 4K en is het met een CI+ module dan geen 4K met een 4K TV?
En weet iemand ook of bij Complete ook de zenders Animal Planet en NG Wild zitten?
Maar zie daar een Mediabox XL staan, wat is het verschil met een CI+ module die zo in de TV kan?
En is er verschil met de Mediabox Next, die is 4K, maar geen enkele TV zender is toch nog 4K en is het met een CI+ module dan geen 4K met een 4K TV?
En weet iemand ook of bij Complete ook de zenders Animal Planet en NG Wild zitten?
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Dat je met een CI+ module maar ƩƩn afstandsbediening hebt...HereIsTom schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:52:
Daarom heb ik een CI+ module...
Ik weet niet beter dan dat DVC-C 4K uitzendingen ook op mijn Samsung 4K TV in 4K worden weergegeven. Maar aangezien die er niet zijn, kan ik dat niet bevestigen.En is er verschil met de Mediabox Next, die is 4K, maar geen enkele TV zender is toch nog 4K en is het met een CI+ module dan geen 4K met een 4K TV?
Wat ik wel weet is dat via de diverse apps in mijn smart TV, (Netflix, YouTube) de diverse 4K streams ook in 4K weergegeven worden.
Bij Ziggo is alleen Love Nature in 4K beschikbaar. Bij KPN zijn ook Xite & Insight in 4K beschikbaar. Leuk als je het hebt, maar je mist er ook niet heel veel aan ;-)HereIsTom schreef op zondag 15 november 2020 @ 17:52:
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
@Roetzen @TFHfony Ja dat leek mij ook wel handig met maar 1 afstandsbediening. We hebben een Sony AG9 4K TV, dus daar staan alle apps al op, ook met 4K weergave.
Vroeg me alleen af of de Mediabox XL meer kan dan een CI+ module.
Wat me wel opvalt bij een Complete pakket dat je de Mediabox XL erbij krijgt en de CI+ module niet, die moet je er nog voor ⬠2,- p.mnd. bij huren, kun je ook alleen de CI+ module krijgen zonder extra kosten?
En zou je nog korting kunnen krijgen als je van alleen TV Extra naar een Alles in 1 Complete pakket overgaat?
Wat me wel opvalt bij een Complete pakket dat je de Mediabox XL erbij krijgt en de CI+ module niet, die moet je er nog voor ⬠2,- p.mnd. bij huren, kun je ook alleen de CI+ module krijgen zonder extra kosten?
En zou je nog korting kunnen krijgen als je van alleen TV Extra naar een Alles in 1 Complete pakket overgaat?
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Via de website kan je inderdaad alleen kiezen voor een mediabox.HereIsTom schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:50:
@Roetzen @TFHfony Ja dat leek mij ook wel handig met maar 1 afstandsbediening. We hebben een Sony AG9 4K TV, dus daar staan alle apps al op, ook met 4K weergave.
Volgens mij als je even belt kunnen ze daar een ci-module van maken
2250 WP Zuid PVoutput
Ze leveren nu niet meer de "standaard" Mediabox (in fZiggo gebied is dat de Humax), maar in plaats daarvan krijg je de Mediabox XL.3DMartijn schreef op zondag 15 november 2020 @ 15:14:
Ik heb het vermoeden dat ze helemaal af willen van de Irdeto encryptie in het fZiggo gebied, en voortaan alleen nog maar Nagravision willen gebruiken.
[ Voor 15% gewijzigd door Jeffrey87 op 15-11-2020 21:04 ]
https://www.ziggo.nl/tv-internet/start-met-ci-plusMdO82 schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:11:
[...]
Via de website kan je inderdaad alleen kiezen voor een mediabox.
Volgens mij als je even belt kunnen ze daar een ci-module van maken
Wilde van de week mijn start abo met CI+ aanpassen naar XXL (100/10) zonder gebruik te maken van een mediabox.
De XXL wordt niet geleverd met een CI+. Het is of met mediabox of zonder.
Toen ik in mei van start overging naar start xxl, was het alleen mogelijk met een mediabox. terwijl ik al 2 humax hd recorders had/heb. Ik heb dus een humax 5300 mediabox ontvangen, en daarvoor 20 euro mogen betalen. De ongebruikte 5300 inclusief kaartje bewaar ik totdat ik hem moet inleveren als ik zou overstappen. Ik heb wel korting ontvangen waardoor die 20 euro ruim worden gecompenseerd. Ik ga pas na 10 maanden meer betalenChiMan schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:03:
Wilde van de week mijn start abo met CI+ aanpassen naar XXL (100/10) zonder gebruik te maken van een mediabox.
Onduidelijk beleid bij Ziggo!W1ck1e schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:13:
[...]
Toen ik in mei van start overging naar start xxl, was het alleen mogelijk met een mediabox. terwijl ik al 2 humax hd recorders had/heb. Ik heb dus een humax 5300 mediabox ontvangen, en daarvoor 20 euro mogen betalen. De ongebruikte 5300 inclusief kaartje bewaar ik totdat ik hem moet inleveren als ik zou overstappen. Ik heb wel korting ontvangen waardoor die 20 euro ruim worden gecompenseerd. Ik ga pas na 10 maanden meer betalen
Mensen die in dezelfde wijk wonen hebben wel een XXL abo met CI+.

Hoe save ik de logs?stormfly schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:02:
[...]
Nu niet meer, na een reboot zijn de logs gewist. Volgende keer ff saven en hier posten.
Copy paste uit je browser ;-) naar een tekstverwerker
Uit interesse: hebben die Connectbox'en eigenlijk ondersteuning voor SNMP?stormfly schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:17:
[...]
Nope, wel aan de WAN zijde voor Ziggo "zegt men", maar niet aan de LAN zijde voor klanten.daanb14 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:20:
[...]
Uit interesse: hebben die Connectbox'en eigenlijk ondersteuning voor SNMP?
Dat is wel jammer. Ik wil eigenlijk thuis alles met LibreNMS als Docker-container gaan monitoren.stormfly schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:24:
[...]
Nope, wel aan de WAN zijde voor Ziggo "zegt men", maar niet aan de LAN zijde voor klanten.
Ziggo zakelijk kan het wel dacht ikdaanb14 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:25:
[...]
Dat is wel jammer. Ik wil eigenlijk thuis alles met LibreNMS als Docker-container gaan monitoren.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
De LAN port naar je router kan je uitlezen, heb je toch een "wan" beeld.daanb14 schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:25:
[...]
Dat is wel jammer. Ik wil eigenlijk thuis alles met LibreNMS als Docker-container gaan monitoren.
Hebben die niet gewoon een extra CI+ erbij besteld? Het pakket bestaat niet met een CI+ module. Dat is al eens bevestigd door een medewerker op de Ziggo community.ChiMan schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:52:
[...]
Onduidelijk beleid bij Ziggo!
Mensen die in dezelfde wijk wonen hebben wel een XXL abo met CI+.
Nee, die hebben zeker geen extra CI+ besteld.Jay-B schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:30:
[...]
Hebben die niet gewoon een extra CI+ erbij besteld? Het pakket bestaat niet met een CI+ module. Dat is al eens bevestigd door een medewerker op de Ziggo community.
Gewoon een XXL abo met CI+.
nee maar welke pagina vind je die logs? Ik heb mijn modem in bridge (connectbox) en kan niet bij 192.168.178.1 komen,stormfly schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:17:
[...]
192.168.100.1supayoshi schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:53:
[...]
nee maar welke pagina vind je die logs? Ik heb mijn modem in bridge (connectbox) en kan niet bij 192.168.178.1 komen,
Nogmaals dat pakket bestaat niet. Wat niet bestaat kan je niet hebben. Wat wel kan is dat ze reeds eigen CI+ modules hadden. Deze blijven actief maar je krijgt daarbij wel een mediabox.ChiMan schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:52:
[...]
Nee, die hebben zeker geen extra CI+ besteld.
Gewoon een XXL abo met CI+.
Allereerst; dikke tv heb je. Heel gaaf ding. Stiekem beter dan al die LG OLED modellen die iedereen hier koopt (en ik zelf ook heb staanHereIsTom schreef op zondag 15 november 2020 @ 18:50:
Over die mediabox XL, daar zou ik nog even goed over nadenken als ik jou was. Ik vond het een drama ding

Is KPN geen alternatief? Zelfs met de box die zij jaren geleden al voerde heb ik prima ervaringen. Veel fijner dan de Mediabox XL van Ziggo.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Dat het niet bestaat is een feit.Jay-B schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:12:
[...]
Nogmaals dat pakket bestaat niet. Wat niet bestaat kan je niet hebben. Wat wel kan is dat ze reeds eigen CI+ modules hadden. Deze blijven actief maar je krijgt daarbij wel een mediabox.
Maar wat ook een feit is dat degene geen mediabox heeft ontvangen.
Als ik de XXL neem, kan ik dan nog steeds tv kijken via mijn huidige CI+ of moet ik perse de mediabox gebruiken?
Dat hangt er vanaf of de CI+ jouw eigendom is (oude Ziggo constructie). Als dat zo is dan kan je de CI+ module blijven gebruiken.
Is de CI+-module in bruikleen (oude UPC constructie) dan zal hij onderdeel van je pakket zijn en wordt deze dus omgeruild voor de box. De CI+ module wordt dan gedeactiveerd.
Is de CI+-module in bruikleen (oude UPC constructie) dan zal hij onderdeel van je pakket zijn en wordt deze dus omgeruild voor de box. De CI+ module wordt dan gedeactiveerd.
Dat is bij mij het geval. Juli 2017 toen ik een nieuwe smart TV met ingebouwde DVB-C decoder kocht, heb ik zelf een CI+ module aangeschaft. Daarin ging de oude smartcard die ik ooit bij mijn Casema Digitaal Pakket kreeg. Dat kon drie jaar geleden dus nog in fZiggo gebied.Jay-B schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:51:
Dat hangt er vanaf of de CI+ jouw eigendom is (oude Ziggo constructie). Als dat zo is dan kan je de CI+ module blijven gebruiken.
Een CI+ module wordt niet geactiveerd of gedeactiveerd. Het is de smartcard die geactiveerd of gedeactiveerd wordt. Je kunt een eigen CI+ module nog steeds gebruiken. Als je er een actieve smart voor hebt...Is de CI+-module in bruikleen (oude UPC constructie) dan zal hij onderdeel van je pakket zijn en wordt deze dus omgeruild voor de box. De CI+ module wordt dan gedeactiveerd.
Wie een "box" van Ziggo heeft kan nog steeds de bijbehorende smartcard in een eigen CI+ module stoppen en de "box" in de kelder zetten...
Waar @Jay-B op doelt is de UPC constructie waarbij de CI module en smartcard door Nagravision aan elkaar zijn gekoppeld, dat is bij Irdeto (fZiggo) niet het geval. Je kunt dus niets meer aanvangen met de UPC hardware als deze door Ziggo op non actief wordt gezet, niet met die CI module, en niet met de smartcard die daarin zit.Roetzen schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:10:
[...]
[knip]
Een CI+ module wordt niet geactiveerd of gedeactiveerd. Het is de smartcard die geactiveerd of gedeactiveerd wordt. Je kunt een eigen CI+ module nog steeds gebruiken. Als je er een actieve smart voor hebt...
Wie een "box" van Ziggo heeft kan nog steeds de bijbehorende smartcard in een eigen CI+ module stoppen en de "box" in de kelder zetten...
Testing, one, two ...
Ik wilde het simpel houden maar ja het klopt dat de smartcard gedeactiveerd wordt. Maar dat is helemaal niet relevant voor mijn tweede punt welke specifiek over de oude UPC constructie ging. In het oude UPC gebied zit er een koppeling tussen de CI+ module en de smartcard. Er zijn daar in principe ook geen eigen CI+ modules dus je verhaal gaat op dat punt niet op.Roetzen schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:10:
[...]
Een CI+ module wordt niet geactiveerd of gedeactiveerd. Het is de smartcard die geactiveerd of gedeactiveerd wordt. Je kunt een eigen CI+ module nog steeds gebruiken. Als je er een actieve smart voor hebt...
Edit: @hardware-lover was sneller
Ik heb sinds april 2017 Ziggo (start pakket met CI+) wat voorheen een UPC was.Jay-B schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:51:
Als ik het goed begrijp kan ik geen gebruik maken van mijn CI+ wanneer ik XXL neem?
Dat klopt. Als je het pakket besteld dan wordt je CI+ module omgeruild voor een mediabox. Je kan wel een extra CI+ bestellen maar dan betaal je 2 euro extra.
KPN, televisie en Internet via de oude koperen kabel? En goedkoop is KPN ook niet.Rossi46 schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:36:
[...]
Allereerst; dikke tv heb je. Heel gaaf ding. Stiekem beter dan al die LG OLED modellen die iedereen hier koopt (en ik zelf ook heb staan)
Over die mediabox XL, daar zou ik nog even goed over nadenken als ik jou was. Ik vond het een drama dingMega traag en zuipt ook nog energie. Ziggo had dat ding allang uit moeten faseren. De Next box is een verademing, echt zoveel beter. Maar ja, die koppelt Ziggo helaas enkel aan de dure abonnementen.
Is KPN geen alternatief? Zelfs met de box die zij jaren geleden al voerde heb ik prima ervaringen. Veel fijner dan de Mediabox XL van Ziggo.
We willen ook geen mediabox, hebben nog die oude box van UPC maar beeld en geluid daarvan is slecht.
In de Sony AG9 kan dus een CI+ module, dacht alleen dat de functionaliteit dan minder zou zijn dan een mediabox, maar alle apps staan al op de TV en opnemen e.d. kan ook met de Sony AG9 TV zelf.
We dachten dus aan een Alles in 1 pakket met sneller internet en dus de CI+ module i.p.v. de mediabox.
We zijn ook uiterst tevreden met de Sony AG9 TV, geweldig beeld en geluid komt eruit
Ah, dat wist ik niet. I stand corrected. ;-)hardware-lover schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:16:
[...]
Waar @Jay-B op doelt is de UPC constructie waarbij de CI module en smartcard door Nagravision aan elkaar zijn gekoppeld, dat is bij Irdeto (fZiggo) niet het geval. Je kunt dus niets meer aanvangen met de UPC hardware als deze door Ziggo op non actief wordt gezet, niet met die CI module, en niet met de smartcard die daarin zit.
Waar je rekening mee moet houden is dat je bijvoorbeeld geen interactieve diensten hebt zoals Replay TV, cloud recording etc. Of je kan opnemen, live TV pauzeren hangt af van je TV (mogelijk een harde schijf nodig die je los moet aanschaffen). Maar als je dit oplost met apps of als je het niet belangrijk vindt dan is een CI+ module prima.HereIsTom schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:28:
[...]
In de Sony AG9 kan dus een CI+ module, dacht alleen dat de functionaliteit dan minder zou zijn dan een mediabox, maar alle apps staan al op de TV en opnemen e.d. kan ook met de Sony AG9 TV zelf.
We dachten dus aan een Alles in 1 pakket met sneller internet en dus de CI+ module i.p.v. de mediabox.
[ Voor 6% gewijzigd door Jay-B op 16-11-2020 15:07 ]
Dat zit allemaal al op de Sony AG9 TV en USB-stick of HDD eraan en je kan opnemen.Jay-B schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:06:
[...]
Waar je rekening mee moet houden is dat je bijvoorbeeld geen interactieve diensten hebt zoals Replay TV, cloud recording etc. Of je kan opnemen, live TV pauzeren hangt af van je TV (mogelijk een harde schijf nodig die je los moet aanschaffen). Maar als je dit oplost met apps of als je het niet belangrijk vindt dan is een CI+ module prima.
Nu kijken of we de CI+ module kunnen krijgen i.p.v. een mediabox.
Weet iemand of bij het gebruik van de Ziggo GO TV (Android TV variant) het hebben van Interactieve TV noodzakelijk is om uitzendingen te kunnen terugkijken?
Je TV heeft Android TV, daarop draait ook de ZiggoGo app voor TV. Indien je een Ziggo apparaat op je naam hebt waarmee je ook in Cloud op zou kunnen nemen (zonder dat je het daadwerkelijk hoeft te gebruiken), dan is opnemen e.d. nog steeds een mogelijkheid, naast het gebruik van Replay TV, IA/VOD diensten, enz. enz.HereIsTom schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:33:
[...]
Dat zit allemaal al op de Sony AG9 TV en USB-stick of HDD eraan en je kan opnemen.
De ZiggoGo Android TV app zelf is eigenlijk bedoeld voor een 2e/3e TV in huis omdat je bij sommige Ziggo diensten (Live TV, Replay TV), beperkt bent tot 720p@50Hz met 4.29Mbit aan stream-kwaliteit. Maar laat ik Ziggo zelf maar even uitleggen wat je met de app zou kunnen doen;
https://www.ziggo.nl/klan...-tv-kijken/ziggo-go-tv#tv
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ziggo.tv
Testing, one, two ...
Ja klopt, het enige wat je dan niet hebt en de box wel, is films on-demand en dat terugkijken-tv menu op alle npo en rtl7 en rtl4 sommige programmas.(maar dat kan je met andere app op de tv zelf wel begrijp ik, npo bijv )HereIsTom schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:33:
[...]
Dat zit allemaal al op de Sony AG9 TV en USB-stick of HDD eraan en je kan opnemen.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Films on_demand zit toch ook in de Ziggo Go app met films en series?Mel33 schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:54:
[...]
Ja klopt, het enige wat je dan niet hebt en de box wel, is films on-demand en dat terugkijken-tv menu op alle npo en rtl7 en rtl4 sommige programmas.(maar dat kan je met andere app op de tv zelf wel begrijp ik, npo bijv )
En de Apps van NPO, RTL en Kijk staan er al op
Ik ben overgestapt van KPN naar Ziggo. Alles goed en wel, kom ik er achter dat ik in de Connectbox geen DNS servers kan definiĆ«ren. Daarnaast was het binden van ip-adressen en port forwarding. Dus ik dacht: ik ga alles nog een keer opnieuw instellen en gebruik ik mijn Orbiās als router. Nu zijn ze alleen access points.
Maar om teleurstellingen te voorkomen, het is jaren terug dat ik de boel in bridge mode zette (mocht jaren lang niet meer van KPN), even check check:
1. Ik zet de WiFi van de connect box weer aan.
2. Ik reset de Orbiās naar factory en koppel ze los.
3. Ik zet de bridge mode aan, restart de box.
4. Sluit de Orbiās en stel ze in.
5. Succes. Toch?
Maar om teleurstellingen te voorkomen, het is jaren terug dat ik de boel in bridge mode zette (mocht jaren lang niet meer van KPN), even check check:
1. Ik zet de WiFi van de connect box weer aan.
2. Ik reset de Orbiās naar factory en koppel ze los.
3. Ik zet de bridge mode aan, restart de box.
4. Sluit de Orbiās en stel ze in.
5. Succes. Toch?
Oke guys heb een logje van de kennis, DHCP lease valt weg af en toe
Downstream inforamtie:
Upstream informatie:
Configuratie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Tijd Prioriteit Omschrijving 16-11-2020 20:03:07 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[82.72.229.129];CM-MAC=34:2c:c4:e1:2f:2d;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 16-11-2020 20:02:10 notice GUI Login Status - Login Fail from LAN interface; client ip=[82.72.229.129];CM-MAC=34:2c:c4:e1:2f:2d;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 15-11-2020 13:27:33 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:e1:2f:2d;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 13-11-2020 10:00:42 error DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=34:2c:c4:e1:2f:2d;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 10-11-2020 20:14:29 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:e1:2f:2d;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 09-11-2020 22:00:45 error DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=34:2c:c4:e1:2f:2d;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 09-11-2020 12:19:30 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:e1:2f:2d;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 06-11-2020 10:00:47 error DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=34:2c:c4:e1:2f:2d;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 03-11-2020 10:09:08 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:e1:2f:2d;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 02-11-2020 22:00:49 error DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=34:2c:c4:e1:2f:2d;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 30-10-2020 21:37:03 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:e1:2f:2d;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 30-10-2020 10:00:50 error DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=34:2c:c4:e1:2f:2d;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 27-10-2020 16:17:44 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:e1:2f:2d;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 26-10-2020 22:04:08 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=34:2c:c4:e1:2f:2d;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 26-10-2020 22:04:02 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=34:2c:c4:e1:2f:2d;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 01-01-1970 01:01:19 notice Cable Modem Reboot - eRouter operation mode from gateway to bridge;CM-MAC=34:2c:c4:e1:2f:2d;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 26-10-2020 22:01:32 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=34:2c:c4:e1:2f:2d;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 26-10-2020 22:01:30 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=192.168.178.213 MAC=64:51:06:9F:F2:26;CM-MAC=34:2c:c4:e1:2f:2d;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 01-01-1970 01:01:38 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=34:2c:c4:e1:2f:2d;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; 26-10-2020 21:58:02 notice Reset to Factory defaults initiated by reset button;CM-MAC=34:2c:c4:e1:2f:2d;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Downstream inforamtie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
| Gebundelde downstream-kanalen Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer 1 618000000 4 37 256qam 3 2 602000000 4 37 256qam 1 3 610000000 4 37 256qam 2 4 626000000 4 37 256qam 4 5 634000000 3 37 256qam 5 6 642000000 4 37 256qam 6 7 650000000 4 37 256qam 7 8 658000000 4 37 256qam 8 9 674000000 5 37 256qam 10 10 690000000 5 37 256qam 12 11 698000000 5 37 256qam 13 12 706000000 4 37 256qam 14 13 738000000 4 37 256qam 18 14 746000000 4 36 256qam 19 15 754000000 5 37 256qam 20 16 762000000 4 36 256qam 21 17 770000000 4 37 256qam 22 18 778000000 4 36 256qam 23 19 786000000 3 36 256qam 24 20 818000000 3 36 256qam 28 21 826000000 3 36 256qam 29 22 834000000 2 36 256qam 30 23 842000000 2 36 256qam 31 24 850000000 2 36 256qam 32 Gebundelde downstream-kanalen Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors 1 Goed (Locked) 37.636 61628187372 460 2 Goed (Locked) 37.636 61626915125 383 3 Goed (Locked) 37.636 61626916058 744 4 Goed (Locked) 37.356 61626916690 668 5 Goed (Locked) 37.356 61626923447 782 6 Goed (Locked) 37.356 61626918567 737 7 Goed (Locked) 37.636 61626916725 1014 8 Goed (Locked) 37.636 61626912313 721 9 Goed (Locked) 37.636 61626917307 748 10 Goed (Locked) 37.636 61626910010 623 11 Goed (Locked) 37.636 61626918115 889 12 Goed (Locked) 37.356 61626918867 528 13 Goed (Locked) 37.636 61626913077 1054 14 Goed (Locked) 36.610 61626918986 757 15 Goed (Locked) 37.356 61626909285 1048 16 Goed (Locked) 36.844 61626919366 656 17 Goed (Locked) 37.356 61626909397 1169 18 Goed (Locked) 36.610 61626919186 1048 19 Goed (Locked) 36.610 61626912134 1408 20 Goed (Locked) 36.387 61626910006 1372 21 Goed (Locked) 36.387 61626920307 1449 22 Goed (Locked) 36.387 61626917272 3680 23 Goed (Locked) 36.387 61626916938 3061 24 Goed (Locked) 36.387 61626918965 3490 |
Upstream informatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer 1 36000000 46 5.120 64qam 7 2 58800000 47 5.120 64qam 8 3 44500000 46 5.120 64qam 6 4 52000000 47 5.120 64qam 5 Gebundelde upstream-kanalen Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts 1 2.0 0 0 2 0 2 2.0 0 0 4 0 3 2.0 0 0 3 0 4 2.0 0 0 2 0 |
Configuratie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| Algemene configuratie Netwerk toegang Toegang tot internet Maximaal aantal apparaten 2 Standaard beveiliging Ingeschakeld DOCSIS-Modus DOCSIS 3.0 Config bestand bac101000106342cc4e12f2d Primaire Downstream Service Flow SFID 93313 Maximale snelheid 20000 bps Maximum Traffic Burst 8000 bytes Minimale snelheid 0 bps SFID 93311 Maximale snelheid 535000000 bps Maximum Traffic Burst 96000 bytes Minimale snelheid 0 bps Primaire Upstream Service Flow SFID 93312 Maximale snelheid 20000 bps Maximum Traffic Burst 8000 bytes Minimale snelheid 0 bps Maximum Concatenated Burst 1522 bytes Roostertype Best effort SFID 93310 Maximale snelheid 42800000 bps Maximum Traffic Burst 25000 bytes Minimale snelheid 0 bps Maximum Concatenated Burst 25000 bytes Roostertype Best effort |
[ Voor 32% gewijzigd door supayoshi op 16-11-2020 20:25 ]
Net eens gekeken hoe dat zit (ik gebruik het eigenlijk nooit). Ik heb geen interactieve tv van ze, alleen kabel-tv, internet, telefoon.JeroenC87 schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:51:
Weet iemand of bij het gebruik van de Ziggo GO TV (Android TV variant) het hebben van Interactieve TV noodzakelijk is om uitzendingen te kunnen terugkijken?
Als ik inlog op www.ziggogo.tv kan ik tot een week terugkijken. Maar alleen de zenders die ook op de kabel zitten en dan ook niet allemaal. BBC en duitse zenders in ieder geval niet. Omroep Friesland, Gelderland en dat soort zut ook niet. Maar NPO1,2,3 en commerciƫle wel.
Interessant, hier heb ik ook nog over gebeld met Ziggo waarbij ze hebben aangegeven dat ik wel degelijk interactieve TV nodig heb om tot een week terug te kunnen kijken.ManiacsHouse schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:38:
[...]
Net eens gekeken hoe dat zit (ik gebruik het eigenlijk nooit). Ik heb geen interactieve tv van ze, alleen kabel-tv, internet, telefoon.
Als ik inlog op www.ziggogo.tv kan ik tot een week terugkijken. Maar alleen de zenders die ook op de kabel zitten en dan ook niet allemaal. BBC en duitse zenders in ieder geval niet. Omroep Friesland, Gelderland en dat soort zut ook niet. Maar NPO1,2,3 en commerciƫle wel.
Je bent niet toevallig in het bezit van hardware met Android TV, om eens te testen of dit ook geldt voor de Ziggo GO TV app (is anders dan Ziggo GO voor mobiel)?
Weet iemand of je met de nieuwe Connectbox Giga we je eigen DNS kan instellen? Dit zou voor mij wel eens een reden kunnen zijn om up te graden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.
Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic