Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:15
ZakKa.dev schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:18:
Weet iemand of je met de nieuwe Connectbox Giga we je eigen DNS kan instellen? Dit zou voor mij wel eens een reden kunnen zijn om up te graden.
Ja, dat kan.
Zie ook een post van mij van een tijdje terug: Jeffrey87 in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het niet goedkoper om een eigen DHCP server te draaien op je NAS of een RPI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:47

ManiacsHouse

Scheisse!

JeroenC87 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 07:45:
[...]

Interessant, hier heb ik ook nog over gebeld met Ziggo waarbij ze hebben aangegeven dat ik wel degelijk interactieve TV nodig heb om tot een week terug te kunnen kijken.

Je bent niet toevallig in het bezit van hardware met Android TV, om eens te testen of dit ook geldt voor de Ziggo GO TV app (is anders dan Ziggo GO voor mobiel)?
Dat eerste zal neem ik aan een misverstand zijn dat als je op de tv wilt kijken je interactieve tv nodig hebt.

Het laatste, nee sorry. Zou wel willen maar mijn tv is nog prima. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-07 15:11
ManiacsHouse schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:56:
[...]

Dat eerste zal neem ik aan een misverstand zijn dat als je op de tv wilt kijken je interactieve tv nodig hebt.

Het laatste, nee sorry. Zou wel willen maar mijn tv is nog prima. :P
Jammer, mocht iemand anders wel in staat zijn dit te testen (Ziggo GO TV app zonder interactive tv pakket) zou dat top zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

JeroenC87 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:00:
[...]

Jammer, mocht iemand anders wel in staat zijn dit te testen (Ziggo GO TV app zonder interactive tv pakket) zou dat top zijn.
Lijkt mij dat dat gewoon werkt. Ik heb het er toen uitgegooid omdat ik het nooit gebruikte. Voor het terugkijken neem ik soms een maandje NL-Ziet. Kan ik alles terugkijken en nog goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor538
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 13:50
ZakKa.dev schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:18:
Weet iemand of je met de nieuwe Connectbox Giga we je eigen DNS kan instellen? Dit zou voor mij wel eens een reden kunnen zijn om up te graden.
Ik heb de giganet connectbox en ik kan de DNS niet aanpassen. Software versie is: 01.02.065.06.05.EURO.SIP. Regio Haarlem.

Zou graag van @Jeffrey87 willen horen hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Ehofsbcri7g8tgrA7xXTEPhaZM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VWzBdPwk06fHTf1J85MZxfva.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
victor538 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:28:
[...]

Ik heb de giganet connectbox en ik kan de DNS niet aanpassen. Software versie is: 01.02.065.06.05.EURO.SIP. Regio Haarlem.

[Afbeelding]
De firmware is gewoon gepusht, hier heb ik niets bijzonders voor gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07 15:31
ManiacsHouse schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:38:
[...]

Net eens gekeken hoe dat zit (ik gebruik het eigenlijk nooit). Ik heb geen interactieve tv van ze, alleen kabel-tv, internet, telefoon.
Als ik inlog op www.ziggogo.tv kan ik tot een week terugkijken. Maar alleen de zenders die ook op de kabel zitten en dan ook niet allemaal. BBC en duitse zenders in ieder geval niet. Omroep Friesland, Gelderland en dat soort zut ook niet. Maar NPO1,2,3 en commerciële wel.
Wou laatst wat terug kijken op NPO3 ( zaterdag / The Sandhamn Murders) maar dat kon dus niet, ook vooruit spoelen bij de commerciele zenders is niet mogelijk.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-07 19:48
audiojunk schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:02:
[...]
Wou laatst wat terug kijken op NPO3 ( zaterdag / The Sandhamn Murders) maar dat kon dus niet, ook vooruit spoelen bij de commerciele zenders is niet mogelijk.
Daarvoor heb ik NPOplus. Kan ik de Sandhamn Murders ook vooruit kijken. :-)

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Jeffrey87 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:36:
[...]

De firmware is gewoon gepusht, hier heb ik niets bijzonders voor gedaan.
* ppeterr mompelt iets met testgroep....nda soms ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
ppeterr schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:16:
[...]

* ppeterr mompelt iets met testgroep....nda soms ?
Nee, ik doe niet mee aan een testgroep, dit is gewoon in productie gepusht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Jeffrey87 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:31:
[...]

Nee, ik doe niet mee aan een testgroep, dit is gewoon in productie gepusht.
Oke, dan vergis ik mij. Ik zag namelijk in september jou ook een screenshot plaatsen met een firmware van een niet publieke release.

My bad. Dan wellicht of niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
ppeterr schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:33:
[...]

Oke, dan vergis ik mij. Ik zag namelijk in september jou ook een screenshot plaatsen met een firmware van een niet publieke release.

My bad. Dan wellicht of niet 8)
Ook toen al ging het gewoon om een productie release :)
In mijn post heb ik nooit vermeld dat het ging om een test release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Jeffrey87 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:39:
[...]

Ook toen al ging het gewoon om een productie release :)
In mijn post heb ik nooit vermeld dat het ging om een test release.
Oke jij zegt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

audiojunk schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:02:
[...]

Dat zal wel iets met rechten te maken hebben ofzo. Als ik op de site kijk zie ik inderdaad dat dat specifieke programma niet terug te kijken is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1JQ-GDpBGf44UKAOzS2w8Zdeks=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gqWXOr6uDRPO0yiwDetPWW9Q.png?f=fotoalbum_large
Andere programma's dus weer wel... Spoelen op de commerciëlen gaat sowieso niet bij terugkijken want je zou maar eens de reclames overslaan!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakKa.dev
  • Laatst online: 03-07 17:33
Dat werd eens tijd zeg! Thanks, geweldig nieuws dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakKa.dev
  • Laatst online: 03-07 17:33
victor538 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:28:
[...]

[Afbeelding]
Ah vervelend. Mogelijk te maken met of je wel/niet in de oud-UPC zone zit? Ik las ook een keer iets dat dit nog weleens verschil maakt voor wat wel/niet kan met je modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:22
ManiacsHouse schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:32:
[...]

Dat zal wel iets met rechten te maken hebben ofzo. Als ik op de site kijk zie ik inderdaad dat dat specifieke programma niet terug te kijken is.[Afbeelding]
Andere programma's dus weer wel... Spoelen op de commerciëlen gaat sowieso niet bij terugkijken want je zou maar eens de reclames overslaan!! |:(
Daarom moet je programma's op de commerciële opnemen ;) dan kun je wel vooruit spoelen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinusz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:56:
[...]

Daarom moet je programma's op de commerciële opnemen ;) dan kun je wel vooruit spoelen.
Met de NEXT met voice commando's: ga 8 minuten vooruit ;-) werkt echt fantastisch. Wat ik soms nog wel lastig vindt, is snel naar je opnames toe. Dat zit toch net ff te ver weg/teveel klikken voordat je er bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
stormfly schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:02:
[...]

Met de NEXT met voice commando's: ga 8 minuten vooruit ;-) werkt echt fantastisch. Wat ik soms nog wel lastig vindt, is snel naar je opnames toe. Dat zit toch net ff te ver weg/teveel klikken voordat je er bent.
Ja of het vooruitspoelknopje vasthouden, in de balk kun je precies zien wanneer het programma weer begint ;) (donker = reclame en linchte kleur = programma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinusz schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:32:
[...]

Ja of het vooruitspoelknopje vasthouden, in de balk kun je precies zien wanneer het programma weer begint ;) (donker = reclame en linchte kleur = programma)
Dat doe ik alleen op subsecond niveau na dat ik een sprong van 7-8 minuten heb gemaakt ;-) Maar wat jij zegt kan zeker. Het is bedoeld met die kleurtjes om de reclame eruit te spoelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04:41
Even een vraag. Sinds een paar dagen ziggo, bereik beneden prima, goeie snelheid. Boven op m'n werkkamer een ander verhaal. Zit in principe recht boven het modem maar video bellen en dergelijke gaat minimaal.
Al even via Facebook chat contact gehad met ziggo, ze hebben 2ghz en 5ghz verbindingen gesplitst, ook 5ghz werkt niet goed.
Nu stelden ze voor om een monteur langs te lagen komen, prima dacht ik, tot in een mail krijg dat je voor de monteur moet betalen?
Hoe zit dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:54
HansAnders07 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:07:
Even een vraag. Sinds een paar dagen ziggo, bereik beneden prima, goeie snelheid. Boven op m'n werkkamer een ander verhaal. Zit in principe recht boven het modem maar video bellen en dergelijke gaat minimaal.
Heb je als nieuwe klant geen setje wifiboosters gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HansAnders07 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:07:
Al even via Facebook chat contact gehad met ziggo, ze hebben 2ghz en 5ghz verbindingen gesplitst, ook 5ghz werkt niet goed.
Nu stelden ze voor om een monteur langs te lagen komen, prima dacht ik, tot in een mail krijg dat je voor de monteur moet betalen?
Hoe zit dit?
Je bent voor de dekking in je huis zelf verantwoordelijk, je kunt de router van Ziggo nog wat verplaatsen, maar vaak zit je op de max met 1 verdieping. Voor het huidige corona thuiswerken heb je beter bereik nodig dan voorheen, een webpage laden vanuit je bed is een andere belasting dan 4 video streams inkomen en 1 uitgaand.

Heb je de gratis wifi boosters ingeruild voor korting, die krijg je er toch bij? Misschien even bellen of ze dat nog ongedaan kunnen maken in de 14 dagen termijn, korting terug ruilen voor wifiboosters.

Of je schaft een setje UniFi accesspoints aan, in anyway; is binnenhuis inderdaad altijd voor jouw kosten. Nu hoor je wel goede verhalen van de monteurs dat ze wat flexibel zijn met de boekhouding en b.v. alleen het materiaal doorbelasten, dat zijn echter geen harde garanties dat jij zo'n fijne monteur treft.

https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster

[ Voor 13% gewijzigd door stormfly op 18-11-2020 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
stormfly schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:29:
[...]

Je bent voor de dekking in je huis zelf verantwoordelijk, je kunt de router van Ziggo nog wat verplaatsen, maar vaak zit je op de max met 1 verdieping. Voor het huidige corona thuiswerken heb je beter bereik nodig dan voorheen, een webpage laden vanuit je bed is een andere belasting dan 4 video streams inkomen en 1 uitgaand.

Heb je de gratis wifi boosters ingeruild voor korting, die krijg je er toch bij? Misschien even bellen of ze dat nog ongedaan kunnen maken in de 14 dagen termijn, korting terug ruilen voor wifiboosters.

Of je schaft een setje UniFi accesspoints aan, in anyway; is binnenhuis inderdaad altijd voor jouw kosten. Nu hoor je wel goede verhalen van de monteurs dat ze wat flexibel zijn met de boekhouding en b.v. alleen het materiaal doorbelasten, dat zijn echter geen harde garanties dat jij zo'n fijne monteur treft.

https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster
Heb inderdaad de korting gekozen (vriendin vond korting prima, boosters toch niet nodig, wel dus). Heb net gebeld, ze konden het helaas niet meer wijzigen maar vonden het wel gek dat er kosten betaald moeten worden voor een monteur. Volgens de klantenservice viel dit namelijk onder installatiegarantie en de Power Promise. De andere collega had blijkbaar een storingsmonteur ingepland, heb nu een installatiemonteur die langs komt.
Zal mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:29:
[...]
Wat betreft bandbreedte stelt het (meestal) niets voor. Wat betreft jitter en latency is videobellen wel een stuk kritischer dan de rest. Het zou /op zich/ ook verderop in het netwerk kunnen zitten.

Met 5GHz is mijn ervaring dat /als/ ik verbinding krijg er wel een paar megabit overheen kan.

@HansAnders07 kan je kijken of je de kwaliteit van je eigen netwerk los kan testen? Heb je een apparaat dat bekabeld is aangesloten? Als je technisch onderlegd bent kan je met iperf3 de verbinding tussen laptop en dat apparaat testen (in twee richtingen). Je kan ook de router pingen. Als dat er allemaal goed uit zit dan zit het verderop in het netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ANdrode schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:58:
[...]

Wat betreft bandbreedte stelt het (meestal) niets voor. Wat betreft jitter en latency is videobellen wel een stuk kritischer dan de rest. Het zou /op zich/ ook verderop in het netwerk kunnen zitten.

Met 5GHz is mijn ervaring dat /als/ ik verbinding krijg er wel een paar megabit overheen kan.

@HansAnders07 kan je kijken of je de kwaliteit van je eigen netwerk los kan testen? Heb je een apparaat dat bekabeld is aangesloten? Als je technisch onderlegd bent kan je met iperf3 de verbinding tussen laptop en dat apparaat testen (in twee richtingen). Je kan ook de router pingen. Als dat er allemaal goed uit zit dan zit het verderop in het netwerk.
Met een paar Mbit 4in 1up voor video heb je toch sneller glitches in een realtime stream met slechte WiFi. Dan met een paar KB html data vanuit bed op een niet realtime medium. Zo bedoelde ik het :)

WiFiman speedtest app van UniFi die kan tegenwoordig device to device testen over WiFi.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 15:32

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Na een tijdje zonder enige verbindings problemen sinds mijn laatste issues op 6 april dit jaar, is het nu toch weer raak. Al een week lang enorm slechte verbinding: trage downloads en stotteringen in games etc. Speedtest zegt alles:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zaeL14nCT7qJLrdnJOToW0dbyJU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fpzggAdi9HfvjMHoYNxwzQym.png?f=fotoalbum_large

Ook in het modem ziet de verbindingstatus er afschuwelijk uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDI7BoqEFrG3AHJjabiWRGCOKzY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6JjtN5RBQHZYe4oB4Yo8bZYI.png?f=user_large

Bij ziggo is er geen storing of onderhoud gemeld, maar hoe kan het nu dat het tijden gewoon dikke prima is (500+ up, 40 down), en dan weer periodes helemaal kak.

Modem zit achter een versterker maar op onversterkte poort en helemaal weghalen maakt niets uit. Het modem lijkt gewoon geen nette downstream kanalen te kunnen vinden. Ziggo geeft uiteraard alles behalve de infra buitenshuis de schuld dus de vraag is hoe ik hier nu verder mee moet.

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:01
Wat gebeurt er als je het modem direct op het AOP zet met de POA-01-B splitter die je waarschijnlijk hebt?

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

daanb14 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:31:
Wat gebeurt er als je het modem direct op het AOP zet met de POA-01-B splitter die je waarschijnlijk hebt?
heb er even geen screenshot van, maar maakt heel weinig uit.

• daanb14
superduper schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:34:
[...]

heb er even geen screenshot van, maar maakt heel weinig uit.
Mijn enige suggestie, waarmee het aan eigen bekabeling zou kunnen liggen zou dan nog zijn dat iets in het eigen netwerk voor storing op de kabel zorgt. Dat heeft Ziggo ook bij mij nog geprobeerd. Welk AOP heb je? En als het modem direct op het AOP zit, wat zijn de signaalwaarden met pre en post RS errors?

[ Voor 10% gewijzigd door daanb14 op 19-11-2020 09:39 ]

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

daanb14 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:38:
[...]

Mijn enige suggestie, waarmee het aan eigen bekabeling zou kunnen liggen zou dan nog zijn dat iets in het eigen netwerk voor storing op de kabel zorgt. Dat heeft Ziggo ook bij mij nog geprobeerd. Welk AOP heb je? En als het modem direct op het AOP zit, wat zijn de signaalwaarden met pre en post RS errors?
Ik heb geen idee wat voor AOP en weet ook niet hoe ik aan de waardes kom die je noemt? Enige waardes die ik kan vinden staan in het plaatje boven

En hoe kan iets op je eigen netwerk storinge veroorzaken op de WAN connectie van het modem?

[ Voor 7% gewijzigd door superduper op 19-11-2020 09:45 ]

• daanb14
superduper schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:44:
[...]

Ik heb geen idee wat voor AOP en weet ook niet hoe ik aan de waardes kom die je noemt? Enige waardes die ik kan vinden staan in het plaatje boven
Welk modem heb je?

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
superduper schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:44:
[...]

En hoe kan iets op je eigen netwerk storinge veroorzaken op de WAN connectie van het modem?
Je TV apparatuur zou kunnen storen, maar dit lijkt mij meer een issue van buitenaf... ik zou even met de helpdesk bellen als ik jou was.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

technicolor TC7210

• daanb14
Ik kan daarvan geen screenshot vinden met hoe het eruit ziet, maar als het goed is kun je ergens iets van pakketfouten zien op de pagina waar je de downstreamwaardes hebt gezien.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

daanb14 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:50:
[...]

Ik kan daarvan geen screenshot vinden met hoe het eruit ziet, maar als het goed is kun je ergens iets van pakketfouten zien op de pagina waar je de downstreamwaardes hebt gezien.
Helaas niet, de afbeelding is alles wat je over de verbinding kan uitlezen in dit type.

• daanb14
superduper schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:54:
[...]

Helaas niet, de afbeelding is alles wat je over de verbinding kan uitlezen in dit type.
Hmm, dat is wel minder. Maakt het verschil als je alleen het modem op het AOP verbindt en verder niks meer.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

daanb14 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:55:
[...]

Hmm, dat is wel minder. Maakt het verschil als je alleen het modem op het AOP verbindt en verder niks meer.
ik duik nogmaals achter de kast ( :( ) en zal wat screenshotjes maken als alles is afgekoppeld.
Maken jullie gebruik van Ziggo Go op een Mac? Ik heb zojuist ingelogd op ziggogo.tv via Safari op mijn Mac (met macOS Big Sur). Het valt me op dat bij alles (live tv, movies&series, opnames) alleen geluid hoor en geen beeld wordt getoond. Ervaren jullie dit ook?

• daanb14
superduper schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:56:
[...]

ik duik nogmaals achter de kast ( :( ) en zal wat screenshotjes maken als alles is afgekoppeld.
Welkom in de wonderlijke wereld van coax, waarin problemen verder in het netwerk kunnen zorgen voor problemen.

• ArcticWolf
  • Niet online
daanb14 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:57:
[...]

Welkom in de wonderlijke wereld van coax, waarin problemen verder in het netwerk kunnen zorgen voor problemen.
Hij zei toch dat het modem rechtstreeks op het AOP geen verschil maakte? Dan ligt het dus niet aan zijn zijde...

• daanb14
ArcticWolf schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:01:
[...]

Hij zei toch dat het modem rechtstreeks op het AOP geen verschil maakte? Dan ligt het dus niet aan zijn zijde...
Hij kan met de splitter op het AOP zitten met ook de verder coaxapparatuur op het AOP. Misschien maakt het een verschil als alleen het modem op het AOP zit en verder niks. Als het dan wel goed werkt, weet je de oorzaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Goed nieuws inmiddels is de verbinding weer helemaal top.

2 dingen die ik in het vervolg ga proberen bij deze issues:
- echt de stekker uit het modem halen. geen soft reset uit het menu, maar ook niet met het aan/uit knopje.
- evt kabels loshalen en weer vastmaken. met name niet de schroefkabels, maar bv die splitter even lekker schurend eropdraaien.

Alle downstream kanalen nu verbonden, snr >34 db, 513.1 down, 40 up

blijft enorm gevoelig spul, maar in dit geval verdenk ik toch dat het modem niet goed reset als de spanning erop blijft.

Bedankt voor het meedenken.

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07:19
superduper schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:45:

- echt de stekker uit het modem halen. geen soft reset uit het menu, maar ook niet met het aan/uit knopje.
- evt kabels loshalen en weer vastmaken. met name niet de schroefkabels, maar bv die splitter even lekker schurend eropdraaien.

blijft enorm gevoelig spul, maar in dit geval verdenk ik toch dat het modem niet goed reset als de spanning erop blijft.

Goeie! ik heb zelf ook sinds kort wat problemen op dit vlak. Ik vind het ook bijzonder dat je moet betalen voor het laten langskomen voor een monteur, als je kan aantonen dat het probleem niet in het netwerk zelf ligt. Blijkaarbaar is dit bij andere providers net zo trouwens (heb ook even bij KPN gekeken).

Ik krijg nu wel gratis een nieuwe coax kabel opgestuurd, om te kijken of dat het probleem verhelpt.

• ArcticWolf
  • Niet online

Een SNR van 34 blijft toch wel laag hoor, volgende keer toch Ziggo bellen en een monteur laten komen.

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 19-11-2020 11:43 ]

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

ArcticWolf schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:43:
[...]

Een SNR van 34 blijft toch wel laag hoor, volgende keer toch Ziggo bellen en een monteur laten komen.
Dat is er 1, de rest zit op 37+. Er zijn eerder al diverse monteurs geweest, maar nooit wat gevonden of definitief kunnen fixen. En het valt blijkbaar binnen de marges. Zo lang mijn verbinding goed is vind ik het wel best..

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
superduper schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:29:
Na een tijdje zonder enige verbindings problemen sinds mijn laatste issues op 6 april dit jaar, is het nu toch weer raak. Al een week lang enorm slechte verbinding: trage downloads en stotteringen in games etc. Speedtest zegt alles:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij ziggo is er geen storing of onderhoud gemeld, maar hoe kan het nu dat het tijden gewoon dikke prima is (500+ up, 40 down), en dan weer periodes helemaal kak.

Modem zit achter een versterker maar op onversterkte poort en helemaal weghalen maakt niets uit. Het modem lijkt gewoon geen nette downstream kanalen te kunnen vinden. Ziggo geeft uiteraard alles behalve de infra buitenshuis de schuld dus de vraag is hoe ik hier nu verder mee moet.
Hier exact hetzelfde en meerdere mensen in de straat hebben dezelfde problemen, maar de verbinding ziet er volgens hun goed uit en er is niets vreemds aan de hand. Behalve dat de signalen sinds deze week wel erg gestegen zijn, maar dat kan het niet verklaren.

Maanden geleden een nieuwe modem (connectbox) ontvangen en geen enkele problemen sindsdien meer gehad. Maar deze week ik het weer helemaal raak. Het internet is zo instabiel dat de verbinding constant weg valt, ik werk al maanden van huis zonder problemen maar ik kan nu niet eens meer langer dan 10 min stabiel via de VPN werken.

Daarbij kan ik het letterlijk horen wanneer de verbinding weg valt, de Sonos staat overdag aan met een radio station en zodra deze weg valt duurt het een seconde en mijn internet verbinding is ook weg. De Sonos werkt met Wifi, maar mijn pc is gewoon bekabeld aangesloten.

Sinds begin van de week valt wel eens de verbinding weg, maar gisteren en vandaag is het dramatisch. Zo ziet mijn verbinding er op dit moment uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjI5OXML_KybDDChglBlf0xR4vc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/anGLbWTWDmcSpNMkaB6gFt0P.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Andyk125 op 19-11-2020 11:54 ]

• HansAnders07
ANdrode schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:58:
[...]

Ik heb mijn PS4 net bekabeld aangesloten, die komt tot 180mbps.
Zal later mijn werk pc nog even beneden neerzetten en testen, laptop heeft geen aansluiting meer voor internet kabel.

Heb net wel de hieronder genoemde wifiman app gedownload, op telefoon geeft deze nu op de 5ghz verbinden via wifi wel 250mbps, in de woonkamer naast de router.

Hoe ping ik het modem?

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
meesje schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:57:
Maken jullie gebruik van Ziggo Go op een Mac? Ik heb zojuist ingelogd op ziggogo.tv via Safari op mijn Mac (met macOS Big Sur). Het valt me op dat bij alles (live tv, movies&series, opnames) alleen geluid hoor en geen beeld wordt getoond. Ervaren jullie dit ook?
Ja. Vrijwel altijd met Edge, soms met Safari, en nooit de problemen die jij beschrijft. Voor Edge (Chromium) is er een app / plugin, mogelijk is die iets stabieler.
Gadget Freak schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:08:
[...]

Ja. Vrijwel altijd met Edge, soms met Safari, en nooit de problemen die jij beschrijft. Voor Edge (Chromium) is er een app / plugin, mogelijk is die iets stabieler.
Weer wat geleerd dat Edge ook beschikbaar is voor Mac. ;)
Vanochtend nog een test gedaan met Chrome en deze geeft wel beeld (en geluid).

• hindrikv
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11-2021
Hallo, ik heb een probleem mijn de ziggo go app. Wanneer ik deze thuis op wifi open is het ontzettend traag. En is het onmogelijk om normaal tv te kijken. Als ik de app open op 4g gaat het "gewoon" snel. Ook de android tv app is traag, de tv is bekabeld verbonden met het modem.
Als ik een snelheidstest op wifi draai heb ik gewoon snel internet ook werken alle andere apps zoals youtube en netflix snel op wifi.
Herinstalleren en verwijderen van cache heeft ook niet geholpen helaas.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

iRacing Profiel

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-07 14:47
superduper schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:29:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit heb ik dus al sinds ik gbit heb genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:12
neeecht in "[Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10"
en

Ik zou eerst eens iemand het signaal laten meten een tijdje.

Hier ook enkele dagen nadat Docsis 3.1 was ingezet viel overal het internet hier uit in de wijk.
Heb zelf nog geen 3.1 modem.

Echter die 20Mbps komt mij ook heel bekend voor. Hier viel het signaal steeds uit en moest de modem opnieuw connecten. Men dacht de storing opgelost te hebben, nee. Een belletje van mij naar de (zakelijke) helpdesk en de veranderende SNR waardes waren genoeg om beter gericht te zoeken.

Jij zal ook moeten kijken of je SNR, maar belangrijker de Downstream dBmV (vermogen), waardes hetzelfde zijn. Hoe hoger de waardes, hoe harder het signaal binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
neeecht schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:20:
[...]

en

Ik zou eerst eens iemand het signaal laten meten een tijdje.

Hier ook enkele dagen nadat Docsis 3.1 was ingezet viel overal het internet hier uit in de wijk.
Heb zelf nog geen 3.1 modem.

Echter die 20Mbps komt mij ook heel bekend voor. Hier viel het signaal steeds uit en moest de modem opnieuw connecten. Men dacht de storing opgelost te hebben, nee. Een belletje van mij naar de (zakelijke) helpdesk en de veranderende SNR waardes waren genoeg om beter gericht te zoeken.

Jij zal ook moeten kijken of je SNR, maar belangrijker de Downstream dBmV (vermogen), waardes hetzelfde zijn. Hoe hoger de waardes, hoe harder het signaal binnenkomt.
Hey, die SNR is perfect, zie ook topic bij Ziggo waar ik geregeld de waardes heb gepost. Al van alles geprobeerd. Het gekke is dat mijn verbinding nooit wegvalt en ik tijdens gamen gewoon max 10ms latency heb zonder enige hickup. Thuiswerken gaat prima met 2 personen, vergaderingen perfect. Enkel die downstream kakt helemaal in (upstream blijft 50). Ze zijn er als het goed is mee bezig dus ik moet maar even wachten inderdaad.

Ik heb 940mbit en 50 up tussen 20.00 en 08.00 (ongv) en overdag kakt hij in na 10-20mbit (soms maar 6 mbit), upstream blijft ten alle tijden 50. Herstart ik nu mijn modem (overdag) dan heb ik 20-30min gewoon volledige snelheid om daarna weer naar max 20mbit te gaan. Gezien het grote verschil moet er wel ergens iets storen van buitenaf. Ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik heb hetzelfde iederen ochtend met mijn stopcontact extender, download kak, rest gewoon normaal.
Advies tot nu toe van klantenservice -> ding 10seconden eruit en er weer in of modem ff van stroom.
daarna is de download weer normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
Wel heel vervelend.
Ik had 500/40, jaren lang nog nooit een probleem gehad.
99% van de tijd volledige snelheid en prachtige ping.
Denk nou ik download wel vaak games/updates dus 1gb = minder wachten.
Krijg je dit gezeur, spijt als haren op m'n hoofd dat ik voor deze rommel heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou toch nog een keer met Ziggo bellen. Ondanks dat de waardes goed lijken te zijn lijkt het toch echt een signaalprobleem. Je geeft aan dat er geen metingen waren gedaan. Lijkt me verstandig dat dat nu wel gebeurt.

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 20-11-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik weet niet of het hier thuishoort, maar probeer het toch ;)

Krijg al jaar en dag veel spam op m'n upcmail en nu verplaatst ik die troep elke dag naar de junk map en soms probeer ik te unsubscriben (maar volgens mij krijg ik daar alleen maar meer onzin binnen :F ). Heeft iemand enig idee hoe ik hier vanaf kan komen of ben ik er eeuwig aan verbonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:27

rvk

ArcticWolf schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:21:
Heeft iemand enig idee hoe ik hier vanaf kan komen of ben ik er eeuwig aan verbonden?
Een ander nieuw e-mail adres aanmaken :o

Op echte spam moet je inderdaad nooit op een (afmeld)link klikken. Want dan wordt je e-mail adres als actief gemarkeerd en dat levert heel wat meer op dan een inactief adres bij verkoop van die spamlijsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-07 18:35

Krijg al jaar en dag veel spam op m'n upcmail en nu verplaatst ik die troep elke dag naar de junk map en soms probeer ik te unsubscriben (maar volgens mij krijg ik daar alleen maar meer onzin binnen :F ). Heeft iemand enig idee hoe ik hier vanaf kan komen of ben ik er eeuwig aan verbonden?
Blijven verplaatsen naar de spambox tot het stopt. maar het kan zijn dat het nooit stopt!
Maar minder wordt het wel, das dan ook het enige voordeel wat je ondervindt.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• victor538
  • Laatst online: 11-07 13:50

Dit is toch gewoon een tekortkoming van de spamfilters van Ziggo? Dit soort problemen heb jij bij bijvoorbeeld Gmail nooit. Ik hoor ook vaak dat mensen met een kpnmail-adres klagen over de hoeveelheid spam. Het enige wat ik dan kan bedenken als oplossing is om het te rapporteren als spam en hopen dat het stopt. Eigenlijk moet de provider dit oplossen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Ik heb een vervangende Mediabox XL gekregen omdat de vorige nogal lawaai maakte, en heb er eentje ontvangen met mat zwart plastic in plaats van de gebruikelijke glossy variant.

Is dit naast het uiterlijk, ook een nieuwere hardware versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
victor538 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:02:
[...]

Dit is toch gewoon een tekortkoming van de spamfilters van Ziggo? Dit soort problemen heb jij bij bijvoorbeeld Gmail nooit. Ik hoor ook vaak dat mensen met een kpnmail-adres klagen over de hoeveelheid spam. Het enige wat ik dan kan bedenken als oplossing is om het te rapporteren als spam en hopen dat het stopt. Eigenlijk moet de provider dit oplossen toch?
Ja dat dacht ik ook, bij m'n live.com en gmail heb ik er nagenoeg nooit last van. Denk dat de providers niet willen investeren in goede spam filters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:39

Mr. Freeze

¡GO!

ArcticWolf schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:12:
[...]

Ja dat dacht ik ook, bij m'n live.com en gmail heb ik er nagenoeg nooit last van. Denk dat de providers niet willen investeren in goede spam filters.
Wat je zou kunnen doen dan is om Gmail je primaire email adres te maken en alle mail van upcmail naar gmail te forwarden, alle (meeste) spam wordt er dan wel uitgefilterd.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey87 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:11:
Ik heb een vervangende Mediabox XL gekregen omdat de vorige nogal lawaai maakte, en heb er eentje ontvangen met mat zwart plastic in plaats van de gebruikelijke glossy variant.

Is dit naast het uiterlijk, ook een nieuwere hardware versie?
Kan je eens een foto posten? Ik ken alleen de glimbak. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Jay-B schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:39:
[...]

Kan je eens een foto posten? Ik ken alleen de glimbak. :+
Alstu

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWnpGkWxogAUnktAfAYO9M7Ybz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqMHlYHGmQ8RwlDev0WHqERw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zolang jij er happy mee bent is het prima. Maar wat een prehistorische aanblik dat ding. NEXT en KPN STB is toch écht meer van deze tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
stormfly schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:05:
[...]

Zolang jij er happy mee bent is het prima. Maar wat een prehistorische aanblik dat ding. NEXT en KPN STB is toch écht meer van deze tijd.
Het lijkt er nu eigenlijk meer op alsof ie z'n "schil" niet heeft gekregen bij het refurbishment proces.

Update: heb Ziggo gebeld, en het is geen fout. Ze laten het design op deze manier meer op die van de Next lijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Jeffrey87 op 21-11-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mijn zusje is sinds dit weekend uit huis. Heeft exact hetzelfde abonnement; ziggo start/basis. Zij krijgt een mediabox xl in het start pakket en ik kreeg dat niet? Ik heb echt het basis van de basis box gekregen destijds. ding kan ik niet eens meer vinden op de ziggo website.
Weer wat nieuws, ga ik maandag even achteraan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:26
Dat zal toch wel een Mediabox XL zijn met aangepaste firmware.

Als je in het overzicht van de features kijkt bij Start dan is opnemen niet mogelijk terwijl ze wel aangeven dat je een Mediabox XL krijgt.

https://www.ziggo.nl/pakketten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Frappuccino schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:38:
Dat zal toch wel een Mediabox XL zijn met aangepaste firmware.

Als je in het overzicht van de features kijkt bij Start dan is opnemen niet mogelijk terwijl ze wel aangeven dat je een Mediabox XL krijgt.

https://www.ziggo.nl/pakketten
Maar waarom dan verschil in box? Want die mediabox xl is qua functies (apps zoals Netflix) wel uitgebreider. Ik doe dat nu allemaal via de televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je weet zeker dat er geen folietje nog omheen zit? :+
stormfly schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:05:
[...]

Ik vind dit overigens wel beter dan de glimbak. Daar zag je het stof gewoon op neerdalen.
Mrjraider schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:28:
Mijn zusje is sinds dit weekend uit huis. Heeft exact hetzelfde abonnement; ziggo start/basis. Zij krijgt een mediabox xl in het start pakket en ik kreeg dat niet? Ik heb echt het basis van de basis box gekregen destijds. ding kan ik niet eens meer vinden op de ziggo website.
Weer wat nieuws, ga ik maandag even achteraan bellen.
Mrjraider schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:54:
[...]

Maar waarom dan verschil in box? Want die mediabox xl is qua functies (apps zoals Netflix) wel uitgebreider. Ik doe dat nu allemaal via de televisie.
Het is gewoon weer een aanpassing in het aanbod. Geef nou maar toe dat je verleid bent door het mat zwart..... :o Niets weerhoud je om een nieuw pakket te bestellen met de "nieuwe" Mediabox XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
Jay-B schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:05:
[...]

100% zeker, er zit geen folietje meer omheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Jay-B schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:05:
[...]

[...]

Ik vind dit overigens wel beter dan de glimbak. Daar zag je het stof gewoon op neerdalen.

[...]

[...]

Het is gewoon weer een aanpassing in het aanbod. Geef nou maar toe dat je verleid bent door het mat zwart..... :o Niets weerhoud je om een nieuw pakket te bestellen met de "nieuwe" Mediabox XL.
Haha welnee. Het verbaasde mij nogal. Ik ga er wel achteraan bellen want die basis box en dan 54 euro de maand betalen is beetje meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Mrjraider schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:54:
[...]

Ja, dat zal je Ziggo moeten vragen.

Ik weet niet beter of met een Mediabox XL kun je ook opnemen en bij Ziggo Start kun je niet opnemen.
Hoe anders moeten ze dit blokkeren dan door een aangepaste firmware?
Of zouden ze die functie op basis van de 'card id' uit kunnen schakelen? Geen idee.

Enige indruk die ik heb is dat Ziggo het zichzelf enkel moeilijk maakt met al die varianten aan boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzling Dwild
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-04 22:59
Frappuccino schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:42:
[...]

Ja, dat zal je Ziggo moeten vragen.

Ik weet niet beter of met een Mediabox XL kun je ook opnemen en bij Ziggo Start kun je niet opnemen.
Hoe anders moeten ze dit blokkeren dan door een aangepaste firmware?
Of zouden ze die functie op basis van de 'card id' uit kunnen schakelen? Geen idee.

Enige indruk die ik heb is dat Ziggo het zichzelf enkel moeilijk maakt met al die varianten aan boxen.
Ik zit toevallig na te denken om Alles in 1 Start te nemen. Ik heb hier nog een humax 5050 staan. Als ik die aansluit zou ik alsnog op moeten kunnen nemen? Als het via firmware loopt neem ik aan van wel. Iemand enig idee hoe Ziggo deze optie deactiveert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Nogmaals, ik heb geen idee hoe Ziggo het opnemen belemmert bij AIO Start. Ik doe slechts aannames.
Misschien belemmeren ze het wel helemaal niet en is het overzicht van AIO Start features (nog) niet juist bijgewerkt.

Mijn advies, neem contact op met Ziggo voor het juiste antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dazzling Dwild schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:52:
[...]
Ik zit toevallig na te denken om Alles in 1 Start te nemen. Ik heb hier nog een humax 5050 staan. Als ik die aansluit zou ik alsnog op moeten kunnen nemen? Als het via firmware loopt neem ik aan van wel. Iemand enig idee hoe Ziggo deze optie deactiveert?
Dat zal gewoon werken met die Humax, je bent daarvoor niet afhankelijk van een cloud-opslag. Voor het volledige HD pakket zul je wel een geactiveerde Irdeto smartcard moeten hebben (papegaai reactie ;) ).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jeffrey87 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:27:
[...]

Het lijkt er nu eigenlijk meer op alsof ie z'n "schil" niet heeft gekregen bij het refurbishment proces.

Update: heb Ziggo gebeld, en het is geen fout. Ze laten het design op deze manier meer op die van de Next lijken.
Ik vind dat het apparaat een videorecorder vibe heeft door het schermpje. Voel als een ontwerp van tien jaar oud, zelf zou ik liever geen scherm hebben dan dit, maar dat is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frappuccino schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:59:
Nogmaals, ik heb geen idee hoe Ziggo het opnemen belemmert bij AIO Start. Ik doe slechts aannames.
Misschien belemmeren ze het wel helemaal niet en is het overzicht van AIO Start features (nog) niet juist bijgewerkt.

Mijn advies, neem contact op met Ziggo voor het juiste antwoord.
Je kan met TV Start niet opnemen. Je hebt alleen de functie Start Over waarmee je naar het begin van een programma terug kan gaan wat op dat moment speelt. Het opnemen is onderdeel van TV Complete en TV Max. Je hebt gewoon geen rechten in de cloud om de opnames te maken op basis van je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzling Dwild
hardware-lover schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:36:
[...]

Dat zal gewoon werken met die Humax, je bent daarvoor niet afhankelijk van een cloud-opslag. Voor het volledige HD pakket zul je wel een geactiveerde Irdeto smartcard moeten hebben (papegaai reactie ;) ).
Ik heb nog 2 smartcards maar worden mijn Irdeto smartcards dan niet gedeactiveerd zodra ik overstap op alles in 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee die blijven werken. Je krijgt wel een nieuwe box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzling Dwild
Jay-B schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:05:
Nee die blijven werken. Je krijgt wel een nieuwe box.
Duidelijk, dan ga ik het omzetten en lekker opnemen met de Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Jay-B schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:04:
[...]

Je kan met TV Start niet opnemen. Je hebt alleen de functie Start Over waarmee je naar het begin van een programma terug kan gaan wat op dat moment speelt. Het opnemen is onderdeel van TV Complete en TV Max. Je hebt gewoon geen rechten in de cloud om de opnames te maken op basis van je account.
De Mediabox XL die ik heb, en vele anderen ook zullen hebben, heeft zelf een HD waarop je opneemt.

De Next neemt voor zover ik weet inderdaad op in de cloud. Misschien de 'nieuwe' Mediabox XL ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-07 18:10
Heeft iemand ervaring met het volgende?

Stel je hebt nu tv complete met de horizon box en je upgrade naar tv max met de Mediabox Next om vervolgens weer na 1 maand terug te schakelen naar tv complete.

Mag je dan de Mediabox Next houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
Janus Bier schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:55:
Heeft iemand ervaring met het volgende?

Stel je hebt nu tv complete met de horizon box en je upgrade naar tv max met de Mediabox Next om vervolgens weer na 1 maand terug te schakelen naar tv complete.

Mag je dan de Mediabox Next houden?
Zou je denken, aangezien ik een Connectbox Giga heb, maar niet meer op het Giga abonnement zit.
Maar ik denk dat het met de Mediabox Next anders zit.

Is maar één manier om er achter te komen: proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frappuccino schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:18:
[...]

De Mediabox XL die ik heb, en vele anderen ook zullen hebben, heeft zelf een HD waarop je opneemt.

De Next neemt voor zover ik weet inderdaad op in de cloud. Misschien de 'nieuwe' Mediabox XL ook wel.
Dat klopt maar de varianten die nu uitgeleverd worden hebben de nieuwe software en nemen niks meer op op de harde schijf. Ook jouw box zal op een gegeven moment de nieuwe software krijgen en stoppen met het gebruiken van de interne harde schijf hiervoor.

Bovendien zat de Mediabox XL voorheen altijd bij TV Complete en hoger. Diegene die de box al hebben hebben deze dus niet in combinatie met TV Start ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Jay-B op 21-11-2020 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:53
Jay-B schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:18:
[...]

Dat klopt maar de varianten die nu uitgeleverd worden hebben de nieuwe software en nemen niks meer op op de harde schijf. Ook jouw box zal op een gegeven moment de nieuwe software krijgen en stoppen met het gebruiken van de interne harde schijf hiervoor.

Bovendien zat de Mediabox XL voorheen altijd bij TV Complete en hoger. Diegene die de box al hebben hebben deze dus niet in combinatie met TV Start ;)
jawel hoor ;)
Nee ik kom van TV Max en ga naar TV start dus ik dacht ik moet de box inleveren, maar dat hoefde dus niet :D
Al gebruik ik hem eigenlijk al lang niet meer

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had het over diegene die de mediabox XL al hadden voor de nieuwe software. Als jij naar Start bent gegaan en de box kon houden dan zit je al op de nieuwe software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ik heb op dit moment een TC7200 staan en die is qua Wifi behoorlijk hopeloos. Op de website van Ziggo zie ik dat ze nu wel modems hebben die 802.11ac ondersteunen i.p.v. 802.11n, plus dat deze ook 2.4 en 5Ghz tegelijk kunnen draaien. Hoe kan ik een van deze modems krijgen? Op de pagina over oude modems omruilen staan alleen nog oudere modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-07 18:35
Jay-B schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:18:
[...]

Dat zou wel een dingetje zijn zeg, Mijn decoder is van mijzelf, en ik heb er 2, een samsung en een cisco, Ik Vraag mij af of je dat ook voor deze decoders bedoeld?,

Ik heb alleen smarcards serienummers staan in mijn-ziggo, er staan daar nu mediabox afbeeldingen bij, en een serienummer van een decoder die ik niet heb. Ik heb altijd alleen smartcards geactiveerd in die tijd, je kocht ze los voor 25eu en je zette ze in je account bij ziggo. ps. ik betaal er geen 2eu voor.

ik kan opnemen met mijn decoders op mijn start xxl(100Mbit) pakket. wat voorheen een start 40Mbit was, en ook kon opnemen op mijn HDD.

Ik mag toch aanneemen dat ik het als lang aanwezige klant het verdiend heb mijn functies te behouden.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:19

Pierre

Van nature lui!

Mel33 schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:00:
[...]
Ik mag toch aanneemen dat ik het als lang aanwezige klant het verdiend heb mijn functies te behouden.
Hoop het voor je, maar volgens mij gaat die vlieger niet op.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 159816 schreef op zondag 22 november 2020 @ 00:37:
Ik heb op dit moment een TC7200 staan en die is qua Wifi behoorlijk hopeloos. Op de website van Ziggo zie ik dat ze nu wel modems hebben die 802.11ac ondersteunen i.p.v. 802.11n, plus dat deze ook 2.4 en 5Ghz tegelijk kunnen draaien. Hoe kan ik een van deze modems krijgen? Op de pagina over oude modems omruilen staan alleen nog oudere modellen...
Ze bellen, daarna via community.ziggo.nl vragen, en als dat allemaal niet lukt je adapter er 48hr uit en melden als een storing. Vaak is dat laatste niet nodig, en ook onwenselijk voor het huishouden.

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 22-11-2020 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat zou wel een dingetje zijn zeg, Mijn decoder is van mijzelf, en ik heb er 2, een samsung en een cisco, Ik Vraag mij af of je dat ook voor deze decoders bedoeld?,

Ik heb alleen smarcards serienummers staan in mijn-ziggo, er staan daar nu mediabox afbeeldingen bij, en een serienummer van een decoder die ik niet heb. Ik heb altijd alleen smartcards geactiveerd in die tijd, je kocht ze los voor 25eu en je zette ze in je account bij ziggo. ps. ik betaal er geen 2eu voor.

ik kan opnemen met mijn decoders op mijn start xxl(100Mbit) pakket. wat voorheen een start 40Mbit was, en ook kon opnemen op mijn HDD.

Je huurt een apparaat waar de provider het softwarebeheer van uitvoert. Wat jij wilt kan wel met een eigen HUMAX oid, die blijft gewoon werken omdat jij de eigenaar bent en het softwarebeheer uitvoert.

Kan mij niet voorstellen dat een handvol mediaboxen in Nederland niet updaten op basis van klantwensen? Je zou het eens bij de klantenservice kunnen navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:53
Weet iemand welke software je krijgt als ze de software pushen om de harddisk uit te zetten ?
Ik bedoel kan je dit aan het versie nummer zien op de XL ?

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 22-11-2020 11:53 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

[...]
Het ging heel specifiek over de Mediabox XL. Niet over eigen decoders of smartcards. Die staan hier helemaal los van.

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 22-11-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

stormfly schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:25:
[...]

Ze bellen, daarna via community.ziggo.nl vragen, en als dat allemaal niet lukt je adapter er 48hr uit en melden als een storing. Vaak is dat laatste niet nodig, en ook onwenselijk voor het huishouden.
Heb het uiteindelijk via de chat gedaan, toen ik aangaf dat ik een TC7200 had die alleen wifi 802.11n ondersteund en niet 2.4 en 5Ghz tegelijk werd er gelijk een nieuwe opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Om mezelf maar even te quoten, de fun was van korte duur... :(

vandaag weer enorme hickups, en diverse downstream lijnen staan weer op 0.0 db. Wat is dat toch????
Pagina: 1 ... 188 ... 321 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen, maar wel volgens een aantal voorwaarden:
- Het melden van een storing in een oneliner voegt niks toe. Wil je toch je storing kwijt? Geef dan wat meer details, zoals locatie, websites en eventuele formaat van de storing. Dit geldt ook voor een slechte verbinding.
- Het melden van (persoonlijke) snelheidsupgrades is ook niet nodig en deze berichten worden verwijderd.

Tevens horen de volgende dingen hier ook niet thuis, maar in:
- (Geavanceerde) problemen met je netwerk of aankoopadvies in een los topic
- Afhandeling van de Black Friday in: [Ziggo] Afhandeling Black Friday korting.
- De nieuwe box in: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next
- De nieuwe box bestellen: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic