Ik ben aan het uitzoeken wat ik nodig ben aan binnenunits voor onze verbouw volgend voorjaar. Bovenverdieping is voor mij duidelijk, zo klein mogelijk(ruimten zijn +/- 15m2) deze zijn hoofdzakelijk voor verwarming. Beneden verwarmen we met vloerverwarming op een LW WP, ik wil echter ook koelen.
Nou kom ik her en der tegen dat koelen een stuk minder grote capaciteit vergt dan verwarmen. Wat is raadzaam voor voor 75m2 een 35 of een 50?
Ik zit er aan te denken om beneden voor een kanaalmodel te gaan. Ik zie met de huidige tekeningen geen goede plek voor één unit voor de benedenverdieping,
PS ik heb een eigen topic aangemaakt, daar reageren op bovenstaande vraag kan ook.
Verbouwing vrijst '60 woning + elektrificeren
Nou kom ik her en der tegen dat koelen een stuk minder grote capaciteit vergt dan verwarmen. Wat is raadzaam voor voor 75m2 een 35 of een 50?
Ik zit er aan te denken om beneden voor een kanaalmodel te gaan. Ik zie met de huidige tekeningen geen goede plek voor één unit voor de benedenverdieping,
PS ik heb een eigen topic aangemaakt, daar reageren op bovenstaande vraag kan ook.
Verbouwing vrijst '60 woning + elektrificeren
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L