Toon posts:

Airco bestellen in het buitenland

Pagina: 1 2 3 ... 18 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:17
Ik wil een multisplit airco laten installeren en al zoekende naar 'een scherpe aanbieding' kwam ik er al snel achter dat airco's in Spanje bijna de helft kosten van wat je in Nederland afrekent :o

Ik kom alleen geen enkele webwinkel in Spanje tegen waar je een ander land dan Spanje of Portugal kunt kiezen als adres :|
Ik heb er 2 ofzo een keer gebeld (ik spreek geen Spaans) dus in gebrekkig Engels bereikten we dan een 'overeenstemming' dat ik een email zou sturen.
In Engels gedaan en ook een google vertaling erbij in Spaans, maar krijg er geen reacties meer op.

Zijn er (net als voor de VS) van die doorstuur-diensten die je goederen kunnen doorzenden?
Het zal een pittig zwaar doosje worden, maar je weet maar nooit :) Voor 900 euro verschil kijk ik graag even wat de mogelijkheden zijn :+

Acties:
  • +11Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Kun je voor 900 euro niet een lang weekend weg + er twee oppikken?

En wat heb je zelf al gevonden?

[Voor 27% gewijzigd door EWK op 14-04-2018 15:15]

Hoi!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Om de afstand wat te beperken, ik gok dat ze in Frankrijk ook niet al te duur zijn en dat is prima in een dagje heen-en-weer te doen

Of... https://www.amazon.fr/s/s...523711777&rnid=2019349031

[Voor 45% gewijzigd door Wolfboy op 14-04-2018 15:18]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• paQ
Wolfboy schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 15:16:
Om de afstand wat te beperken, ik gok dat ze in Frankrijk ook niet al te duur zijn en dat is prima in een dagje heen-en-weer te doen

Of... https://www.amazon.fr/s/s...523711777&rnid=2019349031
Dat zou je denken he, maar dan komen we al weer zowat aan de NL prijzen.

we hebben deze op het oog bijv:
http://www.nuevoelectro.c...ext-15-4010869251471.html
1007 incl 18% BTW. 8)7
Dat is een binnenunit 9, een binnenunit 12 en een buitenunit 15 van Panasonic.
(Nou zou ik liever de 18 hebben, maar coit)
Deze kit wordt in NL niet verkocht, maar zelf samengesteld voor een vergelijkbare set kom ik niet onder de 1950 (incl BTW)
EWK schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 15:14:
Kun je voor 900 euro niet een lang weekend weg + er twee oppikken?

En wat heb je zelf al gevonden?
Dat is wel een HEULE lange roadtrip dan :+ (en ik hou niet van Tapas)

[Voor 12% gewijzigd door paQ op 14-04-2018 15:25]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Vrachtwagenchauffeurs willen tegen betaling nog wel eens wat meenemen als ze ruimte over hebben in hun wagen. Volgens mij zijn daar zelfs websites en fora voor om dit soort diensten aan te bieden.

Twente | 5530 Wp JA Solar - 14x395 33° op Zuid

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Kijk in het DED-subforum eens in het lucht-lucht warmtepompen topic. Daar zijn wel een aantal Tweakers die zo’n ding uit Frankrijk o.i.d. besteld hebben. Een L/L-warmtepomp is gewoon een ander woord voor een airco volgens mij, verwarmen kunnen ze tegenwoordig allemaal dacht ik.

Transportkosten waren niet eens heel duur meen ik, ding werd door een transporteur op een pallet voor de deur afgeleverd.

Alleen nog even een F-gassen monteur vinden die de unit kan vacumeren/afpersen/vullen blabla.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• paQ
ThinkPadd schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 15:42:
Kijk in het DED-subforum eens in het lucht-lucht warmtepompen topic. Daar zijn wel een aantal Tweakers die zo’n ding uit Frankrijk o.i.d. besteld hebben. Een L/L-warmtepomp is gewoon een ander woord voor een airco volgens mij, verwarmen kunnen ze tegenwoordig allemaal dacht ik.

Transportkosten waren niet eens heel duur meen ik, ding werd door een transporteur op een pallet voor de deur afgeleverd.

Alleen nog even een F-gassen monteur vinden die de unit kan vacumeren/afpersen/vullen blabla.
ik zal het eens opzoeken, thx.

Installatie zal in mijn geval toch wel tussen de 650 en 900 euro uitkomen.
Maar dat maakt niet zo veel uit merk ik of de installateur dan ook de airco mag leveren of niet.

• paQ
Eindlijk reageert (soort van) 1 van de webwinkels. Dat ze alleen naar Spanje en Portugal verschepen.
Ja.. mogen we het laten afhalen?
- geen antwoord meer.

Een borderlinx achtige dienst zou nu perfect zijn, maar ik kan er niet 1 vinden die Spanje > NL doet.
Bij iemand zo'n dienst bekend?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:53
paQ schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:26:
Een borderlinx achtige dienst zou nu perfect zijn, maar ik kan er niet 1 vinden die Spanje > NL doet.
Bij iemand zo'n dienst bekend?
Willekeurige hit via Google: https://spainbox.com/mailboxes/. Ziet er overigens legit en goed uit, verder geen ervaringen mee :). Zullen ongetwijfeld meer van dit soort sites zijn.

• paQ
Jolly_Jumper schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:00:
[...]

Willekeurige hit via Google: https://spainbox.com/mailboxes/. Ziet er overigens legit en goed uit, verder geen ervaringen mee :). Zullen ongetwijfeld meer van dit soort sites zijn.
thanks! nu ben ik wel nieuwsgierig waarop je gegoogled hebt dan :+

Ik heb toch weer contact met die een webwinkel. Ze zeggen nu da tik het toch mag laten afhalen door een vervoerder daar. (dan scheelt dan ook weer kosten naar het doorstuuradres in Spanje)

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:41
En hoe dacht je garantieclaims eigenlijk te gaan regelen? Stel nu even dat die airco DOA is. Mag je hem op eigen kosten eerst weer naar dat leverpunt in Spanje krijgen, en vervolgens later weer naar Nederland verschepen... Koop zo'n ding nou gewoon via een installateur hier, dan kun je bij problemen hem/haar gewoon bellen en roepen: "je komt hier maar langs, en je regelt maar dat het werkt..."

Acties:
  • +8Henk 'm!

• paQ
Carnoustie schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:32:
En hoe dacht je garantieclaims eigenlijk te gaan regelen? Stel nu even dat die airco DOA is. Mag je hem op eigen kosten eerst weer naar dat leverpunt in Spanje krijgen, en vervolgens later weer naar Nederland verschepen... Koop zo'n ding nou gewoon via een installateur hier, dan kun je bij problemen hem/haar gewoon bellen en roepen: "je komt hier maar langs, en je regelt maar dat het werkt..."
ik durf wel een gokje te nemen voor 50% minder ;)

(het gaat in dit specifieke geval om 1049 vs 2390 euro. Transport is 111 euro)

[Voor 6% gewijzigd door paQ op 16-04-2018 19:38]

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:36
paQ schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:34:
[...]

ik durf wel een gokje te nemen voor 50% minder ;)

(het gaat in dit specifieke geval om 1049 vs 2390 euro. Transport is 111 euro)
Gelijk heb je, in NL worden we behoorlijk getild met de airco's en warmtepompen..

Bij mijn weten verschepen deze twee naar NL:

https://www.instaladoratermica.com/ (zie hier Samsung wind free staan, ken ik niet ziet er wel interessant uit :+ )Edit, zie net dat ze alle merken behalve pana hebben. Alternatief??: https://www.instaladorate...sung-multi-2x1-m5400.html

https://tuclimatizacionon...multisplit/panasonic.html

[Voor 12% gewijzigd door thefox154 op 16-04-2018 22:40]

• paQ
Oe. Da’s best een goed alternatief zie ik :). Thx!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Carnoustie schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:32:
Dat zal de reden zijn dat geen enkel bedrijf in Nederland wil leveren. Bij DOA zijn de retourkosten namelijk voor de winkel.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:38
Zelf www.coolaction.nl een keer over de vloer gehad. Volgens mij best schappelijke prijzen inclusief installatie. Wellicht een kijkje waard voordat je er 1 in Spanje besteld.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:59

Airpower

Feel the Power!

Ebay al gecheckt? Heb ik enkele jaren geleden mijn Samsung split-unit besteld voor 750 euro...

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Amazon.es verstuurd ook naar NL.Althans bestel weleens bord spellen daar en dat gaat prima!

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:00
meestal moet je dit soort units ook nog afpersen met speciaal koel middel...
weet niet of je daar zelf de spullen voor hebt, maar een installateur zal een leuke duit vragen om exotische apparatuur te doen :).

Je hebt ook voor afgeperste leidingen maar dan moet je exact uitkomen met die lengtes

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
mrveenie schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 08:37:
meestal moet je dit soort units ook nog afpersen met speciaal koel middel...
weet niet of je daar zelf de spullen voor hebt, maar een installateur zal een leuke duit vragen om exotische apparatuur te doen :).

Je hebt ook voor afgeperste leidingen maar dan moet je exact uitkomen met die lengtes
heb 3 offertes binnen voor complete installatie incl leidingen, dus dat komt wel goed.
En een Panasonic is niet "exotisch"
Morpheusk schreef op maandag 16 april 2018 @ 23:42:
Zelf coolaction een keer over de vloer gehad. Volgens mij best schappelijke prijzen inclusief installatie. Wellicht een kijkje waard voordat je er 1 in Spanje besteld.
same old :)

2400 voor de multisplit, ca 800 voor installatie. Dat is blijkbaar het tarief voor een AC in NL.

[Voor 30% gewijzigd door paQ op 17-04-2018 09:59]

• paQ
:| Krijg het toch niet voor elkaar bij deze verkoper. Ze zeggen dat ze geen 0% BTW factuur kunnen maken omdat ze nooit naar het buitenland versturen, en de winkel zit in een klein eenrichtingsstraatje; de vervoerder vereist laadmogelijkheden met trailer.

Inmiddels een andere winkel gevonden die voor 1127 (incl BTW) een net wat zwaardere multi split verkoopt, panasonic, en dan 2,5 en 3,5 kw. Zou eerlijk gezegd nét wat beter uitkomen ook.
Daar kan ik zelfs een account aanmaken met een NL adres *O* alleen kan ik geen verzendmethode kiezen .... Dus die ga ik morgen maar eens bellen.

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Bellen is zooooooooo jaren '80, mailen kunnen ze hem over Google translate gooien.
Dat is vaak hun werkmethode.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:20
Bijzonder prijsverschil!

Stel nou dat je een vrachtwagen alleen voor deze dingen op en neer laten rijden. Hoeveel passen er dan in? :+ Ik bedoel - met garantie uit Spanje slijt je ze hier ook wel :-P

Enfin, ik volg met interesse wat er gebeurt, want voor dit soort bedragen ook in de markt voor zo'n systeem.

My prediction: we'll evolve into a digital form.

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik ben gek genoeg om op en neer te rijden, geef me 200 euro, en ik neem 3 van die units mee in de auto :)
Lekker een roadtrip naar spanje :)

Gewoon sebastiaan

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Inkoopacties zijn niet toegestaan op Tweakers. Deze discussie is hierop geen uitzondering, kunnen we daar dus over ophouden?

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• paQ
Supertip schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:21:
Bellen is zooooooooo jaren '80, mailen kunnen ze hem over Google translate gooien.
ze reageren niet op de mail... toch maar bellen straks...

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:36
paQ schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:29:
[...]

ze reageren niet op de mail... toch maar bellen straks...
Welke shop is het?

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-04 04:01
Smuggler schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:30:
Ik ben gek genoeg om op en neer te rijden, geef me 200 euro, en ik neem 3 van die units mee in de auto :)
Als ik niet over 2 wk. al op vakantie ging had ik dat ook wel gedaan ;)

• paQ
Er is telefooncontact! *O*
Hij spreekt alleen slecht Engels (en ik geen Spaans). Van een mail weet ie niks dus nu rechtstreeks naar hemzelf gestuurd.
Als dit niets wordt dan bestel ik hem maar gewoon via die forwarder in Spanje...
Jammer van de BTW e.d., maar het prijsverschil is echt veel te groot om het niet te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Automark
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:49
Supertip schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:21:
email werkt hier in spanje echt vrijwel niet, soms krijg je pas na een week of 2 een mail terug, en soms helemaal niet. En dan niet alleen de kleine bedrijfjes, ook de grotere reageren vaak niet. (tenzij amazon, die wel) Het beste is hier toch echt nog gewoon bellen.
Het zal wel op een pallet moeten, kijk voor shipping rates ook eens op shiply.com een pallet van mijn huis (zuid spanje) naar duitsland met verzekering was wel 250,-

• paQ
Jesus heeft gereageerd in OK Engels -wordt gewaardeerd-
Ook hij verzendt niet buiten Spanje zegt ie, en zoals de anderen geeft ook hij aan: "Geen ervaring mee dus doe ik het niet" .

Helaas dan wordt het gewoon de BTW slikken en via de forwarder aankopen lijkt me.
Al met al zal het dan nog steeds ca 1000 euro schelen :o

Acties:
  • +7Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 11:38
Smuggler schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:30:
Met een andere nickname had ik nog meegedaan ook }:O

• paQ
Nou. Zojuist bij een ander webshopje* uit Madrid (Jesus reageert niet meer op zijn mail) een Fujitsu multi split besteld (net wat meer koelvermogen en toch een stille compressor buiten) voor 1147 euro incl transport naar Spainbox.
Naar verwachting worden de kosten van Spainbox naar ons 120 - 180 euro.
For what it's worth heb ik het betaald via paypal. Daar vroeg de webshop 28 euro extra voor (betaalkosten paypal).
1176 + 175? ish?
met wat geluk staat hier volgende week Fedex of TNT voor de deur met 3 dozen, samen 75 kilo
Dan scheelt het nog steeds iets van 1000 euro met hier 8)7

Kreeg direct betaalbevestiging en rekening (in Spaans) per mail, so far so good.
*16 google reviews met 4.1.
Sja waar moet je nou op selecteren... :?

Fingers crossed! :)

• paQ
Vannacht mail gehad van de webshop dat alles in orde was.
Zojuist bericht dat de bestelling in voorbereiding is voor verzending. Totaalgewicht (inderdaad) 75 kilo.
Spainbox geeft aan: als pallet dan doorsturen, als losse dozen, dan wordt het ook als losse dozen doorgestuurd. (en dus 3 keer verzendkosten)

[Voor 5% gewijzigd door paQ op 26-04-2018 12:02]

• Galaxis
  • Laatst online: 20:04
1000€ verschil, dat is veel geld. Ik ben ook al een tijde in de run voor een airco, maar ik vind de prijzen hier in NL gewoon woekerprijzen. Ik ga dit nog even volgen :P

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:45
Hahaha, als dit lukt, fantastisch! A for effort.

• paQ
Ah deze webshop reageert ook gewoon op vragen :+
(in het Spaans, maar dat is zo gegoogle-translated)

Het zijn (helaas voor mij) 3 losse dozen. Dat betekent dus ook 3 losse zendingen naar mij toe. (beetje duurder ook dan)
Galaxis schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:28:
1000€ verschil, dat is veel geld. Ik ben ook al een tijde in de run voor een airco, maar ik vind de prijzen hier in NL gewoon woekerprijzen. Ik ga dit nog even volgen :P
De goedkoopste split unit airco die ze daar hebben, hisense 2,6 kW, 298 euro (wel lawaaiige buitenunit)

[Voor 46% gewijzigd door paQ op 26-04-2018 13:18]

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:44

Yucon

*broem*

paQ schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:11:

Het zijn (helaas voor mij) 3 losse dozen. Dat betekent dus ook 3 losse zendingen naar mij toe. (beetje duurder ook dan)

[...]

De goedkoopste split unit airco die ze daar hebben, hisense 2,6 kW, 298 euro (wel lawaaiige buitenunit)
Is dat wel zo helaas? Als ze onder de 25kg blijven hoeven ze geen tilhulpmiddelen te regelen. Lijkt me veel makkelijker met vervoer, dus waarschijnlijk uiteindelijk ook goedkoper.

• paQ
Yucon schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:19:
[...]

Is dat wel zo helaas? Als ze onder de 25kg blijven hoeven ze geen tilhulpmiddelen te regelen. Lijkt me veel makkelijker met vervoer, dus waarschijnlijk uiteindelijk ook goedkoper.
De buitenunit weegt zonder verpakking 39 kilo.
Ik ga uit van een brutogewicht van 47 kilo
blijft er 28 kilo over / 2 = 14 per binnenunit. (netto 9)

• Galaxis
  • Laatst online: 20:04
paQ schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:11:

[...]

Kijk, dat zijn nog eens prijzen haha. En een beetje lawaai buiten is niet erg, ik zit binnen dus ik hoor het niet >:)

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
kijk ff op het l/w wp topic, daar werden ze vorig jaar anmasse besteld uit Spanje ivm subsidie

diskeltische lurker

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:37

Perkouw

Moderator General Chat
technopeuter schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:33:
kijk ff op het l/w wp topic, daar werden ze vorig jaar anmasse besteld uit Spanje ivm subsidie
Linkje? Ben wel nieuwsgierig.
Verder ga ik dit ook volgen. Interessant.

• Brammos85
technopeuter schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:33:
Waaaaar?

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-06 11:20
Goed nieuws! Die BTW kun je gewoon terug vragen hoor: https://www.belastingdien...ragen_uit_het_buitenland/

Of ze de BTW kunnen verleggen of niet maakt dus niet uit.

• paQ
T_E_O schreef op donderdag 26 april 2018 @ 21:39:
Goed nieuws! Die BTW kun je gewoon terug vragen hoor: https://www.belastingdien...ragen_uit_het_buitenland/

I know, maar het is best een boel gedoe voor 170 euro vind ik persoonlijk.

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-06 11:20
paQ schreef op donderdag 26 april 2018 @ 22:12:
[...]

I know, maar het is best een boel gedoe voor 170 euro vind ik persoonlijk.
Volgens mij gewoon dit formuliertje en gaan, maar ik moet bekennen dat 't hier door 'n collega is opgepakt toen we het eens tegen kwamen: https://download.belastin...20eu_land_ob4072z7fol.pdf

• paQ
Zojuist de verzendbevestiging ontvangen :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

edit:
en een mailtje in vertaald Engels dat ik vanmiddag de verzenddetails ontvang.

[Voor 38% gewijzigd door paQ op 27-04-2018 10:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
Observaciones: AIRE FUJITSU
Bultos: 3. Reembolso: 0,00€
3 bulten
Komen vandaag aan bij Spainbox *O*

Dat "voor 23:00 besteld, morgen in huis" is echt iets van hier :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
OK. Gister is alles geleverd bij Spainbox, en daar staat nu alles te wachten op mijn instructies.
3 pakketten, 2 x 11 en 1 x 50.

Als ik het goed zie;
Fedex 3-4 dagen
2 leveringen (2 kilo te zwaar anders)
148 euro ex BTW

UPS 3-5 dagen
1 levering
104 euro ex BTW

Wegens vakantie is er amper iemand aanwezig hier, dus ik denk dat we voor Fedex gaan. Depot vlakbij en zijn flexibel met afwijkendheden is onze ervaring. Pikken we het desnoods zelf op daar.

Met UPS gaat het dadelijk twee keer Tilburg < > R'dam en dan retour? :? :X

[Voor 68% gewijzigd door paQ op 01-05-2018 10:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

paQ schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:05:
OK. Gister is alles geleverd bij Spainbox, en daar staat nu alles te wachten op mijn instructies.
3 pakketten, 2 x 11 en 1 x 50.
Afhankelijk van waar je woont zou je ook @koevlaas2 even kunnen DM-en/aanschieten voor het plaatsen :Y (als hij dat zelf ook wilt; ik doe het enkel voor het 'help de Tweaker elkaar vinden' principe :P )

En plaats je het resultaat wel even hier:

Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp

[Voor 4% gewijzigd door Notna op 01-05-2018 10:14]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
D'as anderhalf uur rijden :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

paQ schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:13:
Ja und? Dat is niet zo exotisch ver weg hoor :P Mijn installateur kwam ook vanuit Soest en dat is 1 uur rijden :Y

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Aan wat voor prijzen moet ik denken voor de installatie van de units? En dan met name ook het stek gedeelte?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Wolly schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:18:
Aan wat voor prijzen moet ik denken voor de installatie van de units? En dan met name ook het stek gedeelte?
Ik was voor een simpele installatie voor 2 man een halve dag bezig, incl. materiaal, 800 euro kwijt. Daar zat bij:
  • 2 x boren baksteen
  • 2 x binnen unit ophangen
  • 1 x buitenunit op beugel ophangen
  • Installatiemateriaal (goten, leidingen á 6 meter)
  • Vullen van de unit, metingen verrichten etc.
Niet inbegrepen (want: niet nodig)
  • condenspomp
  • betonboringen
  • plaatsen van extra groep c.q stopschakelaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
Wolly schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:18:
de offertes die ik via werkspot heb liggen tussen de 575 en 900 euro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koevlaas2
  • Laatst online: 01-06 19:33
paQ schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:13:
Ik heb gisteren nog 145 km enkele reis afgelegd voor installatie van een warmtepomp en mijn WP installatie meest ver weg is 248 KM enkele reis (Terneuzen).

9990 Wp, Ecodan R32 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M(R) (5x), Doorstroomverwarmer, Douche WTW, Emco Novette Twin met LFP accu 51.2V 40Ah, Opel Vivaro DC L3H1 75kW (12-2022).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@paQ brutale vraag, maar zou je van die webshop eens de link(s) willen geven wat je nu precies besteld hebt?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• paQ
Perkouw schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:23:
@paQ brutale vraag, maar zou je van die webshop eens de link(s) willen geven wat je nu precies besteld hebt?
:). dees:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Zelf heb ik 4 jaar geleden een split unit gekocht bij een Italiaanse webshop. Scheelde toen ook behoorlijk wat geld, en zij hadden geen problemen om internationaal te verzenden. Jaar later heb ik er nog een bij ze gekocht voor mijn ouders. Destijds het merk 'Gree' gekocht. Deed het prima en stil. Is ook lekker goedkoop. Dual split 7+12 met wifi voor 925 euro.
https://www.supersamastor...ree-r32-classe-a-a-detail

Voordeel van die webshop vond ik dat je ook installatie pakketjes kunt kopen. Ophangbeugels, slangen, e.d.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• paQ
Okidoki. 149,20 voor FedEx Spainbox > paQ. (kon dus ook voor 104, maar dat komt nu even niet lekker uit)
+ 1176 (incl BTW) voor de AC en vervoer naar Spainbox

totaal: 1325 euro :)
dat is 1044 euro (ex event. verzendkosten) goedkoper dan in NL :o

[Voor 21% gewijzigd door paQ op 01-05-2018 14:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

paQ schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:16:
Okidoki. 149,20 voor FedEx Spainbox > paQ

Dus dan heb je in ieder geval de installaite+ materiaal kosten 'voor niets' en waarschijnlijk nog een zakcentje over.

Eigenlijk te gek voor woorden, goed bezig Coby :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
Daar komt het wel op neer idd :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koevlaas2
T_E_O schreef op donderdag 26 april 2018 @ 21:39:

Ik lig nog in de clinch met de Spaanse belastingdienst, lijkt er niet op dat je zomaar even je betaalde BTW kan terugvorderen.
Het indienen van een teruggave verzoek is wel redelijk eenvoudig.

9990 Wp, Ecodan R32 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M(R) (5x), Doorstroomverwarmer, Douche WTW, Emco Novette Twin met LFP accu 51.2V 40Ah, Opel Vivaro DC L3H1 75kW (12-2022).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:21
Bestel nog wat dingen, laat dat op een pallet zetten. Bel een transporteur en laat een pallet bezorgen. Pallet Madrid - Rotterdam kost ongeveer €160 inc. BTW en brandstoftoeslag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Eli3l schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:47:
Bestel nog wat dingen, laat dat op een pallet zetten. Bel een transporteur en laat een pallet bezorgen. Pallet Madrid - Rotterdam kost ongeveer €160 inc. BTW en brandstoftoeslag.
Via?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Het klopt inderdaad dat merk airco's in warme Zuid- En Oost Europese landen de helft minder kosten dan in Nederland. Ik heb genoeg reclame borden langs de weg gezien met merk airco's voor 250 - 400 euro. Amazon zit ook in .es, misschien versturen die of de externe partijen op Amazon.es naar Nederland.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-05 14:06
paQ schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:16:
Okidoki. 149,20 voor FedEx Spainbox > paQ. (kon dus ook voor 104, maar dat komt nu even niet lekker uit)

Waar heb je een soortgelijke set gezien voor die prijs. Uit nieuwsgierigheid heb ik ook even gegoogeld voor een LG set ben je 1699-1799 kwijt in NL incl verzending ex montage.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
330d schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:57:
[...]

Waar heb je een soortgelijke set gezien voor die prijs. Uit nieuwsgierigheid heb ik ook even gegoogeld voor een LG set ben je 1699-1799 kwijt in NL incl verzending ex montage.
Waar niet :?
http://www.maxicool.nl/in...category&path=214_203_215
2448 ex

en de rest:
https://www.aircovoordeel...tegory/multi-split-aircos

[Voor 9% gewijzigd door paQ op 02-05-2018 09:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:21
Zoek op internationale transporteurs. Bedrijven zoals Transtolk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
paQ schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:44:
[...]

:). dees:

***members only***
je bent je bewust ervan dat een unit met meerdere binnenunits minder efficient zijn dan 1 op 1 units?

diskeltische lurker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
Als het goed is vertrekken de dozen morgen uit Spanje richting hier.
Vrijdag de 18e komt de installateur alles aanleggen.

bijkomende kosten: paar tientjes voor een beugel.
Maakt het nieuwe totaal ongeveer 2026 euro incl BTW, geïnstalleerd.

[Voor 33% gewijzigd door paQ op 02-05-2018 20:30]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• paQ
Ah! Fedex komt dinsdag leveren *D

Acties:
  • +10Henk 'm!

• paQ
Ze zijn dinsdag in goede orde ontvangen *O*
Volgende week wordt alles geïnstalleerd.

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:53
Prijzen voor een airco zijn inderdaad schandalig in nederland. Ikzelf heb een Daikin besteld bij https://www.climamarket.eu/ (Spaans bedrijf). Scheelde een paar honderd euro ten opzichte van Nederland. Uiteindelijk werd de unit direct van bulgarije (daar staat blijkbaar de Daikin fabriek) op een pallet door een grote vrachtwagen voor mijn huis afgeleverd. :)

Uiteindelijk weigerde 2 Daikin installateurs in de regio hem te installeren. Vinden grijze import blijkbaar niet leuk. Ik heb toen voor een goede prijs een installateur gevonden via werkspot!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:54
Unicron schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 13:02:
Uiteindelijk weigerde 2 Daikin installateurs in de regio hem te installeren. Vinden grijze import blijkbaar niet leuk. Ik heb toen voor een goede prijs een installateur gevonden via werkspot!
Die waarschijnlijk nog voordeliger was dan zij. Zou ze nog even naberichten dat het allemaal gelukt is en dat je nu niet teveel hebt betaald >:) .

• paQ
Ik heb in mijn prijzentocht ook enkele installateurs/dealers gesproken die aangaven dat als ik hem zelf uit Spanje haalde ‘zij niet mijn installatiepartner zijn’
Partner ook echt....

• Brammos85
paQ schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 13:14:
Ik heb in mijn prijzentocht ook enkele installateurs/dealers gesproken die aangaven dat als ik hem zelf uit Spanje haalde ‘zij niet mijn installatiepartner zijn’
Partner ook echt....
Kansloos. Er is echt geen logische reden te bedenken waarom een airco hier duurder zou moeten zijn

• Erwin
Brammos85 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:53:
[...]

Kansloos. Er is echt geen logische reden te bedenken waarom een airco hier duurder zou moeten zijn
De ketenmarge van fabrikant, importeur, groothandel, branchevereniging en installateur in stand houden ;) .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-06 15:47
Ik zie een gat in de markt voor de ondernemende tweakers hier. Iemand interesse om een bedrijfje op te zetten? ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Erwin
Handel is leuk, maar als er gedonder komt met garanties, retouren en rechten daarop etc etc etc (zie alle topics op Tweakers) dan vergaat de zin je snel ;).

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-05 22:29
Oef, jammer dat ik dit alles nu lees. Een jaar later dan dat mijn airco’s geplaatst zijn.

Ik kon 3400 euro aftikken, voor een buitenunit en twee binnenunits van Mitsubishi incl. installatie (met oa. dakdoorvoer en opvoerpomp). Prima spul, dat dan weer wel.

Voordeel was wel, bestellen en paar dagen later genieten.

• paQ
[...]

Nu moet ik zeggen dat Spanje er ook wel een beetje uitspringt kwa lage bedragen.

• Mathijs
  • Laatst online: 22-05 20:36
Installatie kan een beetje tweaker ook prima zelf hoor. Op veel plaatsen kun je leidingen op maat bestellen, voor-geïsoleerd en al.
Je kunt ook gewoon op ebay een vulkit kopen en het vacuumzuigen, lektesten en vullen zelf doen.
Na het vacuumzuigen even laten staan, zie je snel genoeg of er een lek is aan de drukmeter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-06 23:16
nino_070 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 16:33:
Ik zie een gat in de markt voor de ondernemende tweakers hier. Iemand interesse om een bedrijfje op te zetten? ;)
@koevlaas2?

• paQ
Mathijs schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:16:
Installatie kan een beetje tweaker ook prima zelf hoor. Op veel plaatsen kun je leidingen op maat bestellen, voor-geïsoleerd en al.
Je kunt ook gewoon op ebay een vulkit kopen en het vacuumzuigen, lektesten en vullen zelf doen.
Na het vacuumzuigen even laten staan, zie je snel genoeg of er een lek is aan de drukmeter.
Mja... er moeten twee doorvoeren gezaagd worden in 35 cm gestort beton (met wat pech gewapend)
Paar uurtjes geknoei met koelwater enz... laat ik lekker aan een ander over.

[Voor 6% gewijzigd door paQ op 12-05-2018 21:23]

• Mathijs
Dan geef ik je groot gelijk, bij mij was het baksteen en dat was prima te zagen met een diamantzaag zonder water en een stofzuiger erbij tegen het stof. Voordeel is wel als je zelf de materialen koopt voor de vulling, dat je wanneer er na een paar jaar iets is, je dat ook zelf kunt oplossen. Die materialen vallen ook allemaal binnen het budget van een installatie, het is alleen een dag zelf werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koevlaas2
Helaas is het niet zo eenvoudig als je schetst, ik meet met de micron meter en het gaat soms om een minimaal verlies die je op een eenvoudige meter niet kan constateren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:53
[...]

Blijkbaar rekent de Daikin importeur in Nederland al een hoger bedrag. De prijs is bij Daikin is zover ik begreep afgestemd op wat een persoon in dat land kan betalen en verder worden er ook minder verkocht in Nederland dan in Spanje.

De mijne was trouwens exact hetzelfde model als wat in NL wordt verkocht, inclusief handleiding in het nederlands. Ik geloof dus niet dat er verschil zit in een spaanse of nederlandse versie

Toch zie je dat de prijzen ex installatie nog flink hoger liggen in NL dan de importeur prijs. Er zit toch een flinke marge op en dan de shop wel stunten met installatie voor zeg 300 euro. Dus de installatie lijkt goedkoop terwijl ze ook flink winst maken op de unit zelf. Zo kan ik het ook 8)7

[Voor 11% gewijzigd door Unicron op 13-05-2018 10:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Heb je hier toevallig een filmpje of linkje over?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mathijs
Google maar een installatiehandleiding, staat het hele proces uitgebreid in beschreven.
Ikzelf heb in ieder geval nog nooit problemen gehad doordat ik het zelf gedaan heb.

Hier bijvoorbeeld een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=50gHidIlsBM
In dat filmpje wordt ook gesoldeerd, bij mijn systemen zaten er bij de binnenunit ook gewoon wartels.
Ik heb leidingen besteld met de juiste wartels eraan. Iets langer genomen zodat ik bij de buitenunit nog een mooie cirkel kon maken zodat bij trillingen er geen stress op de leiding komt.
Vullen: https://www.youtube.com/watch?v=aezOIkjAIjU
Wel zorgen dat je het juiste gas gebruikt natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Kan de algemene discussie over aankoopadvies en hoe een airco zelf te plaatsen stoppen hier? Daar hebben we Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp al voor.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Mathijs
*knip* Feedback op moderaties mogen, zoals altijd, in Shopping Forum - Feedbacktopic of per DM naar de betreffende mod toe. Dit hoort niet hier in het topic thuis.

[Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 14-05-2018 16:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
Terug van vakantie, en eens e.e.a. van dichtbij bekeken. Het lijkt allemaal veel groter dan ik verwachtte :+
Wel mooie matte parelmoer-achtige finish. Wel nice :)
Ik zal af en toe eens meekijken met de installateur vrijdag, mocht ik er ooit thuis nog een willen.

ha... ontvang zojuist een email van de verkoper.
Ze vragen om deel B van bijlage V; een bewijs van een erkend installateur dat alles naar behoren is aangebracht.
Estimado paQ,

El Real Decreto 115/2017, de 17 de febrero, publicado en el BOE nº 42, y que entró en vigor el 18 de febrero, establece en su artículo nº 9, apartado 8, la obligación del comprador de aparatos o equipos precargados de refrigeración, aire acondicionado y bombas de calor que no estén herméticamente sellados, de remitir al comercializador, en el plazo máximo de un año, un ejemplar de la Parte B del Anexo VI, en el que se acredite que la instalación ha sido realizada por unaempresa habilitada y con el personal certificado para dicha instalación.

Asimismo, se recoge en dicho RD que el comprador debe conservar su ejemplar de la parte B del anexo VI durante cinco años.

Con fecha 11/01/2018 nos adquirió UN equipo Aire Acondicionado Multi Split FUJITSU ASY3525U11MI-LMC 2x1.

Salvo error, no hemos recibido el ejemplar de la parte B del Anexo VI, necesario con los datos de la empresa instaladora y del personal certificado correspondientes.

El RD obliga al comercializador, que deberá informar, anualmente, a partir del 1 de enero de 2018 al órgano competente de la comunidad autónoma correspondiente, de los compradores que no hayan remitido el documento que consta en la parte B del anexo VI.

El incumplimiento de las obligaciones establecidas en este apartado, tanto por parte del comprador como del comercializador de estos aparatos, estará sujeto al régimen sancionador previsto en el capítulo VII de la Ley 34/2007, de 15 de noviembre de calidad del aire y de protección de la atmósfera.

De manera específica, aun cuando la instalación la hubiera llevado a cabo una empresa habilitada, el incumplimiento, porparte del comprador, de las obligaciones de entregar la Parte B del anexo VI que acredita la instalación o entregarla más allá del plazo establecido, será sancionado de conformidad con lo dispuesto en el artículo 31.1.c) de la citada Ley 34/2007, de 15 de noviembre.

Ponemos a su disposición nuestra dirección de correo [mailadres] para que nos haga llegar la Parte B del anexo VI a su instalación.

Entre tanto, reciba un atento saludo,
in het kort: binnen 1 jaar moet ik volgens de (Spaanse?) wet deel B van bijlage 5 retourneren naar de verkoper.

Modbreak:Dubbelposten is niet de bedoeling (binnen 24 uur).

[Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 14-05-2018 16:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mathijs
In het Nederlands invullen en terugsturen ;P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
Mathijs schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:20:
ik zal die bijlage zo eens opzoeken tussen de documenten en kijken wat er op staat.
Ik denk als er een krabbel op staat en een datum het al goed zal zijn... geen idee.
Verder installeren we hem niet in Spanje, dus vraag me af of we daar überhaupt iets mee van doen hebben :? (met hun lokale wet)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mathijs
Die verkoper wil dat formulier gewoon inleveren, dan is aan hun verplichting voldaan.
Doe je dat niet, dan zal hij de volgende keer niet meer leveren denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
Mathijs schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:39:
Die verkoper wil dat formulier gewoon inleveren, dan is aan hun verplichting voldaan.
Doe je dat niet, dan zal hij de volgende keer niet meer leveren denk ik.
Geen formulier te vinden :?
Misschien is het een soort certificaat dat de installateur opmaakt. Ik zal hem er eens om vragen vrijdag. (want ik wil er vast nog wel een vroeg of laat :P )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mathijs
Ik zou even mailen dat je geen bijlage hebt.

[Voor 194% gewijzigd door Mathijs op 15-05-2018 11:16]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:54
Mathijs schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:20:
Waarom lullig doen wanneer je eindelijk (gezien de zoektocht van PaQ volgens mij) een leverancier hebt gevonden gewoon die heeft willen leveren zonder al te veel gedoe. Een formulier of bewijs van certificering opsturen zoals daar (schijbaar) vereist is lijkt me dan wel het minste wat je kan doen....

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

Pagina: 1 2 3 ... 18 Laatste

Let op:
Algemene discussie over aankoopadvies en hoe je een airco zelf kan installeren mag in Topicreeks: L/L warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee