Omdat ik veel info en vertrouwen uit dit topic heb gehaald, vind ik het wel zo netjes om ook mijn ervaring te delen.
Vanuit diverse installateurs heb ik offertes ontvangen voor de installatie voor airco op mijn bovenverdieping. Eén van die offertes was voor een Haier multi-split met 4 binnen units, inclusief installatie: € 7700,-
Hetzelfde systeem kostte bij Caldaie Murali € 2200,-
Dat verschil vond ik te fors, dus besloten mijn airco's in Italië te bestellen en zelf de basis installatie te doen.
Uiteindelijk voor een ander merk (Hisense) gekozen en omdat we veel geld zouden besparen, een aantal meer airco's besteld.
Op 27-09 heb ik een bestelling gedaan en vanwege het verrekenen van de BTW kreeg ik op 28-09 een nieuwe factuur. Deze heb ik diezelfde dag voldaan (daarna blokkeerde mijn bank mij toegang tot mijn rekening ivm een verdachte transactie

).
Op 30-09 kreeg ik bevestiging dat de betaling ontvangen was en op 02-10 een verzendbevestiging van 2 pallets, inclusief werkende track & trace link.
Op 08-10 kreeg ik een sms van de vervoerder met een 3 tal bezorgopties. Ik koos voor de snelste, en zodoende werden vanmorgen om 08:45 2 pallets met 2 buitenunits en 7 binnenunits afgeleverd.
Laat het installeren beginnen