Airco bestellen in het buitenland

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 20:56
Franciesco schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 22:06:
Welke regio @Unicron ?

Ik ben zelf namelijk ook een airco aan het overwegen en heb inmiddels een tweetal opties gevonden die in bedrijfstelling zouden doen.
Eindhoven

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Aircovivo belt nadat je besteld hebt. Hij weet vaak wel een adres. Heb ze elders niet goedkoper gevonden. Wellicht dat er een paar tientjes nog af kan maar dan heb je tenminste Nederlandse garantie.

Ik heb twee keer succes gehad op marktplaats om iemand te vinden.

Airco draadloze temperatuur sensor - ClimaControl voor smarthomes. Mitsubishi, Panasonic, LG.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:01
Ok, in die regio kijk ik zelf niet. Dus weet daar geen adres.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Franciesco schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 22:06:
Welke regio @Unicron ?

Ik ben zelf namelijk ook een airco aan het overwegen en heb inmiddels een tweetal opties gevonden die in bedrijfstelling zouden doen.
@Unicron

Wat is een beetje de acceptabele prijs voor in bedrijfstelling via Werkspot/Marktplaats?

En controleer je dan of die persoon ook gediplomeerd is, ook ivm garantie?

[ Voor 10% gewijzigd door Wolly op 19-07-2026 18:08 ]

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:01
@Wolly voorbeeld prijslijst van iemand die in bedrijfstelling doet.

https://koelewijnkoeltechniek.nl/prijslijst/

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 20:56
Ik zou de hele montage laten doen, want er moet bijv ook een gat in de muur worden gemaakt. Kan ik vast allemaal leren maar dit laat ik toch liever doen. 8 jaar geleden is mijn Daikin voor 350 euro back2back geinstalleerd. Dus laten we zeggen dat de prijzen nu verdubbeld zijn dus 700 euro ofzo

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-07 13:46
Iemand ervaring met garantie bij Climaconvenienza? Ik heb twee Mitsubishi Electric Split units gekocht. De MSZ-HR en MSZ-AY. Ze zijn beiden geïnstalleerd verleden maand, maar waar de MSZ-AY prima werkt, heeft de MSZ-HR nogal wat problemen. Ter info: ik heb ze nog amper gebruikt omdat ik er nog niet woon.

Een poos geleden koelde de MSZ-HR helemaal niet meer. De installateur is teruggekomen en constateerde dat er geen koudemiddel meer in zat. Hij heeft gecheckt op lekkages met stikstof en opnieuw gevuld. Conclusie volgens hem: de airco heeft bij levering geen of te weinig koudemiddel gehad. Sindsdien springt de airco zo nu en dan na helemaal niet te koelen in storing-stand (17 keer knipperen). Als ik hem dan even uitzet en weer aan begint die nadien tóch weer te koelen en zie je buiten ook condens afgevoerd worden. De installateur vermoed een issue met de buitenunit zelf op momenten dat het buiten te warm is (een kleine lekkage oid). Maar geeft aan dat dit in principe een garantie-dingetje is.

Ik heb hem vandaag op vol vermogen laten blazen (koelen, 16 graden, ventilator op zijn hardst) en heb met een goedkopere vleesthermometer geconstateerd dat de inblaas 22,5 graden was en de uitblaas niet kouder dan 13 graden. Dat lijkt mij nog enigszins aan de hoge kant of heb ik dat fout?

Dit is dan weer een van de nadelen bij het kopen in het buitenland. Ik heb Climaconvenienza gemaild met de procedure en het probleem maar ze hebben nog niet gereageerd.

[ Voor 3% gewijzigd door snaggyheadshot op 20-07-2026 17:19 ]

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:49
snaggyheadshot schreef op maandag 20 juli 2026 @ 17:17:
De installateur vermoed een issue met de buitenunit zelf op momenten dat het buiten te warm is (een kleine lekkage oid). Maar geeft aan dat dit in principe een garantie-dingetje is.
Zou je dan niet op zijn minst ergens iets van olie of zo moeten zien waar het zou lekken? Als ie eerst al zijn eigen koelvloeistof is kwijtgeraakt door een lek en vervolgens ook het spul dat de installateur heeft bijgevuld dan moet je daar toch ergens iets van terugzien? Hetzij bij de koppelingen, danwel intern? De leiding heeft geen koppelingen ergens halverwege die zouden kunnen lekken?

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BUF Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-07 12:27
Unicron schreef op zondag 19 juli 2026 @ 20:21:
[...]

Ik zou de hele montage laten doen, want er moet bijv ook een gat in de muur worden gemaakt. Kan ik vast allemaal leren maar dit laat ik toch liever doen. 8 jaar geleden is mijn Daikin voor 350 euro back2back geinstalleerd. Dus laten we zeggen dat de prijzen nu verdubbeld zijn dus 700 euro ofzo
Vast wel iets voor die prijs te vinden, en dan maar afwachten. Gemiddeld genomen ga je het daar niet meer voor redden bij een goed aangeschreven tent.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-07 13:46
Aziona schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 12:41:
[...]

Zou je dan niet op zijn minst ergens iets van olie of zo moeten zien waar het zou lekken? Als ie eerst al zijn eigen koelvloeistof is kwijtgeraakt door een lek en vervolgens ook het spul dat de installateur heeft bijgevuld dan moet je daar toch ergens iets van terugzien? Hetzij bij de koppelingen, danwel intern? De leiding heeft geen koppelingen ergens halverwege die zouden kunnen lekken?
Zover ik begrijp heeft de installateur de leidingen afgeperst en koelmiddel (R32) bijgevuld nadat deze leeg was. Die kun je zover ik begrijp niet zien lekken met het blote oog, toch? De installateur vermoed op basis daarvan dat de buitenunit wellicht enkel (zachtjes) lekt bij warm weer in de binnenunit.

Het feit dat die af en toe op storing springt (zonder ook maar een beetje te koelen), om nadien na het uit-en-inschakelen weer te gaan koelen doet mij vermoeden dat er meer aan de hand is :-(

Climaconvenienza is overigens niet zo snel met reageren. Benieuwd of ze überhaupt reageren.
edit:
Toch wel een reactie zojuist, in het Italiaans wel te verstaan. Ze willen best meewerken, maar eisen een ondertekend certificaat van de installateur. Even kijken of dat te regelen valt.

[ Voor 9% gewijzigd door snaggyheadshot op 21-07-2026 17:49 ]

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:35
@snaggyheadshot Omdat je niet de eerste bent waar het zo loopt, had ik dit al in de TopicStart opgenomen ;)
Zoek anders even terug in het topic zelf

@Unicron Ik heb zo snel de rekensom niet gemaakt, maar met zo'n 800 euro extra kosten wordt het prijsverschil wel klein

[ Voor 12% gewijzigd door D_Jeff op 21-07-2026 20:44 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Let op:
Algemene discussie over aankoopadvies en hoe je een airco zelf kan installeren mag in Topicreeks: L/L warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen