Welkom in het topic van Buitenlandse Airco's
Zoals de titel al aangeeft, gaan tweakers in het buitenland opzoek naar een (set) airco of meerdere sets.Maar waarom dan? Nou simpel: In bijv Spanje worden dit soort combi's vaak goedkoper aangeboden dan in NL.
Er zijn nou eenmaal tweakers die van een mooie deal houden en daarvoor wel wat extra moeite willen doen.
De meeste webshops die in dit topic genoemd zijn, zijn actief binnen de EU / EEC -- Dit maakt het importeren van goederen een heel stuk makkelijker.
Lijstje van webshops:
-> https://www.climamarket.eu/nl/ | Spanje | Website in NL: Ja (machinevertaling) | verstuurd naar NL / BE: JA/JA | Webshop regelt zelf transport naar NL/BE: JA/JA
-> https://airco-ropa.be/ | België | Website in NL: Ja (Vlaams) | verstuurd naar NL / BE: JA/JA | Webshop regelt zelf transport naar NL/BE: JA/JA
->
->
->
Minder gewenst in dit topic:
-> Welke airco moeten ik hebben dan? Die vraag mag in het L/L warmtepomp topic (zie topic waarschuwing)
-> Hoe installeer ik zo'n buitenlandse set? Die vraag mag ook in het L/L warmte topic
-> Grijze importwinkels met een adres in NL: liever niet, maar valt onder de gedoogoptie.
Zaken om rekening mee te houden:
-> bepaalde merken doen moeilijk als een product niet in het land "van gebruik" is gekocht. Dit is merkbaar aan het feit dat bijv. de garantieperiode korter is
-> Net als in BE/NL: garantieafhandeling gaat in principe eerst via de verkopende partij (mocht er iets niet lekker werken, neem dan contact op met de webshop). De webshop kán aanvullende eisen stellen voordat de webshop ingaat op de garantieclaim (bijv een check en/of onderdeel vervanging door een erkend installateur)
-> Verzending kan tussen de 3 en 21 dagen duren. Mocht je de spullen morgen al nodig hebben, is het beter om op zoek te gaan naar een pakketdeal in NL/BE.
-> Verzending wordt meestal geleverd via een vrachtwagen die tenminste 8M lang is. Die moet dus ergens kunnen staan om jouw verzending uit te laden (en dat lukt lang niet overal in NL / BE).
De reis van PaQ, waarmee het ooit begon:
Ik wil een multisplit airco laten installeren en al zoekende naar 'een scherpe aanbieding' kwam ik er al snel achter dat airco's in Spanje bijna de helft kosten van wat je in Nederland afrekentIk kom alleen geen enkele webwinkel in Spanje tegen waar je een ander land dan Spanje of Portugal kunt kiezen als adres
Ik heb er 2 ofzo een keer gebeld (ik spreek geen Spaans) dus in gebrekkig Engels bereikten we dan een 'overeenstemming' dat ik een email zou sturen.
In Engels gedaan en ook een google vertaling erbij in Spaans, maar krijg er geen reacties meer op.
Zijn er (net als voor de VS) van die doorstuur-diensten die je goederen kunnen doorzenden?
Het zal een pittig zwaar doosje worden, maar je weet maar nooit
[ Voor 56% gewijzigd door D_Jeff op 14-01-2024 12:54 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.