Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Airco bestellen in het buitenland

Pagina: 1 2
Acties:

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:40
Ik wil een multisplit airco laten installeren en al zoekende naar 'een scherpe aanbieding' kwam ik er al snel achter dat airco's in Spanje bijna de helft kosten van wat je in Nederland afrekent :o

Ik kom alleen geen enkele webwinkel in Spanje tegen waar je een ander land dan Spanje of Portugal kunt kiezen als adres :|
Ik heb er 2 ofzo een keer gebeld (ik spreek geen Spaans) dus in gebrekkig Engels bereikten we dan een 'overeenstemming' dat ik een email zou sturen.
In Engels gedaan en ook een google vertaling erbij in Spaans, maar krijg er geen reacties meer op.

Zijn er (net als voor de VS) van die doorstuur-diensten die je goederen kunnen doorzenden?
Het zal een pittig zwaar doosje worden, maar je weet maar nooit :) Voor 900 euro verschil kijk ik graag even wat de mogelijkheden zijn :+

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Kun je voor 900 euro niet een lang weekend weg + er twee oppikken?

En wat heb je zelf al gevonden?

[Voor 27% gewijzigd door EWK op 14-04-2018 15:15]

Hoi!

• Wolfboy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Om de afstand wat te beperken, ik gok dat ze in Frankrijk ook niet al te duur zijn en dat is prima in een dagje heen-en-weer te doen

Of... https://www.amazon.fr/s/s...523711777&rnid=2019349031

[Voor 45% gewijzigd door Wolfboy op 14-04-2018 15:18]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Vrachtwagenchauffeurs willen tegen betaling nog wel eens wat meenemen als ze ruimte over hebben in hun wagen. Volgens mij zijn daar zelfs websites en fora voor om dit soort diensten aan te bieden.

Steam Profile

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Kijk in het DED-subforum eens in het lucht-lucht warmtepompen topic. Daar zijn wel een aantal Tweakers die zo’n ding uit Frankrijk o.i.d. besteld hebben. Een L/L-warmtepomp is gewoon een ander woord voor een airco volgens mij, verwarmen kunnen ze tegenwoordig allemaal dacht ik.

Transportkosten waren niet eens heel duur meen ik, ding werd door een transporteur op een pallet voor de deur afgeleverd.

Alleen nog even een F-gassen monteur vinden die de unit kan vacumeren/afpersen/vullen blabla.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19:04
quote:
paQ schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:26:
Een borderlinx achtige dienst zou nu perfect zijn, maar ik kan er niet 1 vinden die Spanje > NL doet.
Bij iemand zo'n dienst bekend?
Willekeurige hit via Google: https://spainbox.com/mailboxes/. Ziet er overigens legit en goed uit, verder geen ervaringen mee :). Zullen ongetwijfeld meer van dit soort sites zijn.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 19:57
En hoe dacht je garantieclaims eigenlijk te gaan regelen? Stel nu even dat die airco DOA is. Mag je hem op eigen kosten eerst weer naar dat leverpunt in Spanje krijgen, en vervolgens later weer naar Nederland verschepen... Koop zo'n ding nou gewoon via een installateur hier, dan kun je bij problemen hem/haar gewoon bellen en roepen: "je komt hier maar langs, en je regelt maar dat het werkt..."

Acties:
  • +4Henk 'm!

• paQ
quote:
Carnoustie schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:32:
En hoe dacht je garantieclaims eigenlijk te gaan regelen? Stel nu even dat die airco DOA is. Mag je hem op eigen kosten eerst weer naar dat leverpunt in Spanje krijgen, en vervolgens later weer naar Nederland verschepen... Koop zo'n ding nou gewoon via een installateur hier, dan kun je bij problemen hem/haar gewoon bellen en roepen: "je komt hier maar langs, en je regelt maar dat het werkt..."
ik durf wel een gokje te nemen voor 50% minder ;)

(het gaat in dit specifieke geval om 1049 vs 2390 euro. Transport is 111 euro)

[Voor 6% gewijzigd door paQ op 16-04-2018 19:38]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20:34
Zelf www.coolaction.nl een keer over de vloer gehad. Volgens mij best schappelijke prijzen inclusief installatie. Wellicht een kijkje waard voordat je er 1 in Spanje besteld.

American Express Gold Card 1e jaar gratis en 20.000 punten cadeau. Dit is al snel goed voor 80 euro bol.com bonnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Airpower
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 09-03 22:26

Airpower

Feel the Power!

Ebay al gecheckt? Heb ik enkele jaren geleden mijn Samsung split-unit besteld voor 750 euro...

• Smuggler
  • Laatst online: 09:43

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik ben gek genoeg om op en neer te rijden, geef me 200 euro, en ik neem 3 van die units mee in de auto :)
Lekker een roadtrip naar spanje :)

Gewoon sebastiaan

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Modbreak:
Inkoopacties zijn niet toegestaan op Tweakers. Deze discussie is hierop geen uitzondering, kunnen we daar dus over ophouden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15:36
quote:
Supertip schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:21:
Bellen is zooooooooo jaren '80, mailen kunnen ze hem over Google translate gooien.
Dat is vaak hun werkmethode.
email werkt hier in spanje echt vrijwel niet, soms krijg je pas na een week of 2 een mail terug, en soms helemaal niet. En dan niet alleen de kleine bedrijfjes, ook de grotere reageren vaak niet. (tenzij amazon, die wel) Het beste is hier toch echt nog gewoon bellen.
Het zal wel op een pallet moeten, kijk voor shipping rates ook eens op shiply.com een pallet van mijn huis (zuid spanje) naar duitsland met verzekering was wel 250,-

Acties:
  • +4Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12:45
quote:
Smuggler schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:30:
Ik ben gek genoeg om op en neer te rijden, geef me 200 euro, en ik neem 3 van die units mee in de auto :)
Lekker een roadtrip naar spanje :)
Met een andere nickname had ik nog meegedaan ook }:O

• paQ
Nou. Zojuist bij een ander webshopje* uit Madrid (Jesus reageert niet meer op zijn mail) een Fujitsu multi split besteld (net wat meer koelvermogen en toch een stille compressor buiten) voor 1147 euro incl transport naar Spainbox.
Naar verwachting worden de kosten van Spainbox naar ons 120 - 180 euro.
For what it's worth heb ik het betaald via paypal. Daar vroeg de webshop 28 euro extra voor (betaalkosten paypal).
1176 + 175? ish?
met wat geluk staat hier volgende week Fedex of TNT voor de deur met 3 dozen, samen 75 kilo
Dan scheelt het nog steeds iets van 1000 euro met hier 8)7

Kreeg direct betaalbevestiging en rekening (in Spaans) per mail, so far so good.
*16 google reviews met 4.1.
Sja waar moet je nou op selecteren... :?

Fingers crossed! :)

• paQ
Vannacht mail gehad van de webshop dat alles in orde was.
Zojuist bericht dat de bestelling in voorbereiding is voor verzending. Totaalgewicht (inderdaad) 75 kilo.
Spainbox geeft aan: als pallet dan doorsturen, als losse dozen, dan wordt het ook als losse dozen doorgestuurd. (en dus 3 keer verzendkosten)

[Voor 5% gewijzigd door paQ op 26-04-2018 12:02]

• Galaxis
  • Laatst online: 19:23
1000€ verschil, dat is veel geld. Ik ben ook al een tijde in de run voor een airco, maar ik vind de prijzen hier in NL gewoon woekerprijzen. Ik ga dit nog even volgen :P

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 03-04 22:01
Hahaha, als dit lukt, fantastisch! A for effort.

• paQ
quote:
Yucon schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:19:
[...]

Is dat wel zo helaas? Als ze onder de 25kg blijven hoeven ze geen tilhulpmiddelen te regelen. Lijkt me veel makkelijker met vervoer, dus waarschijnlijk uiteindelijk ook goedkoper.
De buitenunit weegt zonder verpakking 39 kilo.
Ik ga uit van een brutogewicht van 47 kilo
blijft er 28 kilo over / 2 = 14 per binnenunit. (netto 9)

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14:11

Perkouw

Moderator General Chat
quote:
technopeuter schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:33:
kijk ff op het l/w wp topic, daar werden ze vorig jaar anmasse besteld uit Spanje ivm subsidie
Linkje? Ben wel nieuwsgierig.
Verder ga ik dit ook volgen. Interessant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
quote:
Observaciones: AIRE FUJITSU
Bultos: 3. Reembolso: 0,00€
3 bulten
Komen vandaag aan bij Spainbox *O*

Dat "voor 23:00 besteld, morgen in huis" is echt iets van hier :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
OK. Gister is alles geleverd bij Spainbox, en daar staat nu alles te wachten op mijn instructies.
3 pakketten, 2 x 11 en 1 x 50.

Als ik het goed zie;
Fedex 3-4 dagen
2 leveringen (2 kilo te zwaar anders)
148 euro ex BTW

UPS 3-5 dagen
1 levering
104 euro ex BTW

Wegens vakantie is er amper iemand aanwezig hier, dus ik denk dat we voor Fedex gaan. Depot vlakbij en zijn flexibel met afwijkendheden is onze ervaring. Pikken we het desnoods zelf op daar.

Met UPS gaat het dadelijk twee keer Tilburg < > R'dam en dan retour? :? :X

[Voor 68% gewijzigd door paQ op 01-05-2018 10:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Nu online

Notna

Where are you?®

quote:
Wolly schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:18:
Aan wat voor prijzen moet ik denken voor de installatie van de units? En dan met name ook het stek gedeelte?
Ik was voor een simpele installatie voor 2 man een halve dag bezig, incl. materiaal, 800 euro kwijt. Daar zat bij:
  • 2 x boren baksteen
  • 2 x binnen unit ophangen
  • 1 x buitenunit op beugel ophangen
  • Installatiemateriaal (goten, leidingen á 6 meter)
  • Vullen van de unit, metingen verrichten etc.
Niet inbegrepen (want: niet nodig)
  • condenspomp
  • betonboringen
  • plaatsen van extra groep c.q stopschakelaar

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
quote:
Wolly schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:18:
Aan wat voor prijzen moet ik denken voor de installatie van de units? En dan met name ook het stek gedeelte?
de offertes die ik via werkspot heb liggen tussen de 575 en 900 euro

Acties:
  • +2Henk 'm!

• paQ
quote:
Perkouw schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:23:
@paQ brutale vraag, maar zou je van die webshop eens de link(s) willen geven wat je nu precies besteld hebt?
:). dees:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20:01
Zelf heb ik 4 jaar geleden een split unit gekocht bij een Italiaanse webshop. Scheelde toen ook behoorlijk wat geld, en zij hadden geen problemen om internationaal te verzenden. Jaar later heb ik er nog een bij ze gekocht voor mijn ouders. Destijds het merk 'Gree' gekocht. Deed het prima en stil. Is ook lekker goedkoop. Dual split 7+12 met wifi voor 925 euro.
https://www.supersamastor...ree-r32-classe-a-a-detail

Voordeel van die webshop vond ik dat je ook installatie pakketjes kunt kopen. Ophangbeugels, slangen, e.d.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• paQ
Okidoki. 149,20 voor FedEx Spainbox > paQ. (kon dus ook voor 104, maar dat komt nu even niet lekker uit)
+ 1176 (incl BTW) voor de AC en vervoer naar Spainbox

totaal: 1325 euro :)
dat is 1044 euro (ex event. verzendkosten) goedkoper dan in NL :o

[Voor 21% gewijzigd door paQ op 01-05-2018 14:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

quote:
paQ schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:16:
Okidoki. 149,20 voor FedEx Spainbox > paQ
+ 1176 (incl BTW) voor de AC en vervoer naar Spainbox

totaal: 1325 euro :)
dat is 1044 euro (ex event. verzendkosten) goedkoper dan in NL :o
Dus dan heb je in ieder geval de installaite+ materiaal kosten 'voor niets' en waarschijnlijk nog een zakcentje over.

Eigenlijk te gek voor woorden, goed bezig Coby :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18:36
quote:
Zoek op internationale transporteurs. Bedrijven zoals Transtolk.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• paQ
Ah! Fedex komt dinsdag leveren *D

Acties:
  • +7Henk 'm!

• paQ
Ze zijn dinsdag in goede orde ontvangen *O*
Volgende week wordt alles geïnstalleerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:07
quote:
Unicron schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 13:02:
Uiteindelijk weigerde 2 Daikin installateurs in de regio hem te installeren. Vinden grijze import blijkbaar niet leuk. Ik heb toen voor een goede prijs een installateur gevonden via werkspot!
Die waarschijnlijk nog voordeliger was dan zij. Zou ze nog even naberichten dat het allemaal gelukt is en dat je nu niet teveel hebt betaald >:) .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18:10
Ik zie een gat in de markt voor de ondernemende tweakers hier. Iemand interesse om een bedrijfje op te zetten? ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 20:07
Handel is leuk, maar als er gedonder komt met garanties, retouren en rechten daarop etc etc etc (zie alle topics op Tweakers) dan vergaat de zin je snel ;).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 03-04 12:22
quote:
nino_070 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 16:33:
Ik zie een gat in de markt voor de ondernemende tweakers hier. Iemand interesse om een bedrijfje op te zetten? ;)
@koevlaas2?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:19
quote:
Brammos85 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 14:53:
[...]

Kansloos. Er is echt geen logische reden te bedenken waarom een airco hier duurder zou moeten zijn
Blijkbaar rekent de Daikin importeur in Nederland al een hoger bedrag. De prijs is bij Daikin is zover ik begreep afgestemd op wat een persoon in dat land kan betalen en verder worden er ook minder verkocht in Nederland dan in Spanje.

De mijne was trouwens exact hetzelfde model als wat in NL wordt verkocht, inclusief handleiding in het nederlands. Ik geloof dus niet dat er verschil zit in een spaanse of nederlandse versie

Toch zie je dat de prijzen ex installatie nog flink hoger liggen in NL dan de importeur prijs. Er zit toch een flinke marge op en dan de shop wel stunten met installatie voor zeg 300 euro. Dus de installatie lijkt goedkoop terwijl ze ook flink winst maken op de unit zelf. Zo kan ik het ook 8)7

[Voor 11% gewijzigd door Unicron op 13-05-2018 10:49]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Mathijs
  • Laatst online: 19:17
*knip* Feedback op moderaties mogen, zoals altijd, in Shopping Forum - Feedbacktopic of per DM naar de betreffende mod toe. Dit hoort niet hier in het topic thuis.

[Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 14-05-2018 16:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
Terug van vakantie, en eens e.e.a. van dichtbij bekeken. Het lijkt allemaal veel groter dan ik verwachtte :+
Wel mooie matte parelmoer-achtige finish. Wel nice :)
Ik zal af en toe eens meekijken met de installateur vrijdag, mocht ik er ooit thuis nog een willen.

ha... ontvang zojuist een email van de verkoper.
Ze vragen om deel B van bijlage V; een bewijs van een erkend installateur dat alles naar behoren is aangebracht.
quote:
Estimado paQ,

El Real Decreto 115/2017, de 17 de febrero, publicado en el BOE nº 42, y que entró en vigor el 18 de febrero, establece en su artículo nº 9, apartado 8, la obligación del comprador de aparatos o equipos precargados de refrigeración, aire acondicionado y bombas de calor que no estén herméticamente sellados, de remitir al comercializador, en el plazo máximo de un año, un ejemplar de la Parte B del Anexo VI, en el que se acredite que la instalación ha sido realizada por unaempresa habilitada y con el personal certificado para dicha instalación.

Asimismo, se recoge en dicho RD que el comprador debe conservar su ejemplar de la parte B del anexo VI durante cinco años.

Con fecha 11/01/2018 nos adquirió UN equipo Aire Acondicionado Multi Split FUJITSU ASY3525U11MI-LMC 2x1.

Salvo error, no hemos recibido el ejemplar de la parte B del Anexo VI, necesario con los datos de la empresa instaladora y del personal certificado correspondientes.

El RD obliga al comercializador, que deberá informar, anualmente, a partir del 1 de enero de 2018 al órgano competente de la comunidad autónoma correspondiente, de los compradores que no hayan remitido el documento que consta en la parte B del anexo VI.

El incumplimiento de las obligaciones establecidas en este apartado, tanto por parte del comprador como del comercializador de estos aparatos, estará sujeto al régimen sancionador previsto en el capítulo VII de la Ley 34/2007, de 15 de noviembre de calidad del aire y de protección de la atmósfera.

De manera específica, aun cuando la instalación la hubiera llevado a cabo una empresa habilitada, el incumplimiento, porparte del comprador, de las obligaciones de entregar la Parte B del anexo VI que acredita la instalación o entregarla más allá del plazo establecido, será sancionado de conformidad con lo dispuesto en el artículo 31.1.c) de la citada Ley 34/2007, de 15 de noviembre.

Ponemos a su disposición nuestra dirección de correo [mailadres] para que nos haga llegar la Parte B del anexo VI a su instalación.

Entre tanto, reciba un atento saludo,
in het kort: binnen 1 jaar moet ik volgens de (Spaanse?) wet deel B van bijlage 5 retourneren naar de verkoper.

Modbreak:
Dubbelposten is niet de bedoeling (binnen 24 uur).

[Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 14-05-2018 16:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mathijs
  • Laatst online: 19:17
In het Nederlands invullen en terugsturen ;P

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 16:14
quote:
Mathijs schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:20:
In het Nederlands invullen en terugsturen ;P
Waarom lullig doen wanneer je eindelijk (gezien de zoektocht van PaQ volgens mij) een leverancier hebt gevonden gewoon die heeft willen leveren zonder al te veel gedoe. Een formulier of bewijs van certificering opsturen zoals daar (schijbaar) vereist is lijkt me dan wel het minste wat je kan doen....

Chronia Lvl 110 Warlock Diablo 3

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 16:14
quote:
Mathijs schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:11:
[...]

Dat maakt voor die verkoper toch niets uit? Die heeft enkel dat formulier door te sturen.
Als ik in NL een airco koop en die in Spanje laat installeren door een Spaans bedrijf krijg je ook Spaans op dat formulier hoor.
Maar is het veel gevraagd om iemand die jou een (schijnbaar) zeer goede service heeft geleverd, die veel anderen niet willen leveren ook eventjes leuk te helpen en zo'n formulier gewoon op zijn minst in te leveren in een taal die ze daar kunnen begrijpen? Als je alle communicatie in zo'n traject in het Spaans c.q. Engels voert en er wordt een goede dienst geleverd komt het op mij gewoon niet echt netjes over om dan ineens in het Nederlands te communiceren, zeker wanneer niet 100% duidelijk dat de instantie waar hij dit moet inleveren dit ook zal accepteren in het Nederlands.

Edit: Misschien dat je het trouwens niet zo bedoelde maar je initiële reactie kwam op mij een beetje pesterig over richting het Spaanse bedrijf.

[Voor 7% gewijzigd door Dennism op 16-05-2018 12:56]

Chronia Lvl 110 Warlock Diablo 3

Acties:
  • +2Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:02
Het is trouwens deel B van Annex (bijlage) 6 (VI), niet 5, en hij zit bij de wet die is gepubliceerd in de spaanse staatscourant, dus je kunt hem gewoon zelf uitprinten:

https://www.boe.es/boe/di.../pdfs/BOE-A-2017-1679.pdf

Ik denk dat je wel je installateur ff op weg moet helpen, tenzij ie spaans spreekt... ;-)

[Voor 3% gewijzigd door __fred__ op 16-05-2018 21:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
quote:
martijnr17 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:28:
Ik ben benieuwd. Zoek ook nog een split of multi split voor een mooie prijs. Hadden deze ook van die ionideer dingen tegen geurtjes?
Het is deze variant: (LMCE)
https://www.fujitsuclimat...wand-units/lmce-serie/76/

en, yep :)
quote:
__fred__ schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:48:
Het is trouwens deel B van Annex (bijlage) 6 (VI), niet 5, en hij zit bij de wet die is gepubliceerd in de spaanse staatscourant, dus je kunt hem gewoon zelf uitprinten:

https://www.boe.es/boe/di.../pdfs/BOE-A-2017-1679.pdf

Ik denk dat je wel je installateur ff op weg moet helpen, tenzij ie spaans spreekt... ;-)
sjeusis 8)7

Ik wacht gewoon wel even op antwoord van de verkoper.
Maar ik kan het blad morgen even onder zijn neus schuiven en vragen of ie er wat voor voelt zijn stempel eronder te knallen...
Eerlijk gezegd denk ik als je je buurman laat tekenen het ook wel prima is (Wie heeft er nog een stempel tegenwoordig :') )

edit vrijdag 12:52: (minder dan 24 uur :| )
quote:
Mathijs schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:11:
[...]

Dat maakt voor die verkoper toch niets uit? Die heeft enkel dat formulier door te sturen.
Als ik in NL een airco koop en die in Spanje laat installeren door een Spaans bedrijf krijg je ook Spaans op dat formulier hoor.
mail van de verkoper:
quote:
Good morning, paQ.

As being installed out of Spain, there is nothing needed.

Thank you very much, for your interest.

Best Regards,
:)

[Voor 19% gewijzigd door paQ op 18-05-2018 12:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
quote:
Notna schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:00:
[...]

En, is het inmiddels gelukt heb je er van kunnen genieten de afgelopen dagen ? :Y
absoluut! :Y

http://a63.tinypic.com/1jtbiv.jpg

[Voor 10% gewijzigd door paQ op 29-05-2018 11:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08:26
Ik zou even prijzen opvragen. Mijn ervaring is dat al die sites de simepele 2,5/3,5kw etc units allemaal reete scherp neerzetten. De units die weinig verkocht worden (dit is toch wel een beetje een exoot met 5 binnenunits) of tegen adviesprijs erop zetten of tegen een fictief bedrag. Bijv. 10.000.

Ik heb vanochtend hier besteld. Ik zie er als penta-split alleen een samsung staan. Scheelt je wel € 1200,-. Of wil je echt perse daikin?

Ze hebben aangegeven als ik deze week besteld dat ik hem rond de 30e mag verwachten (hopelijk hebben ze geen bouwvak ofzo >:) ).

edit, vekeerd geteld. 4 binnenunits :+ Dan kost een Samsung slechts € 2220,-. Ik weet dat daikin wel het merk is maar € 2300 verschil is wel veel geld....

[Voor 10% gewijzigd door thefox154 op 16-07-2018 14:18]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• thefox154
quote:
klerk schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:09:
@thefox154 wat zijn de verzendkosten vanuit die italiaanse webshop naar nl?
Sorry even over het hoofd gezien en ook voor @ThinkPad

Ik betaal € 949,- voor een dual split Hisense (new comfort, 2018 model). Het ophangbeugeltjes hebben ze gratis op de factuur gezet.
Bedrag bestaat uit € 759 voor de dual split (9000+12000, r32) & € 160 voor verzekerd transport.

Ik heb lang zitten twijfelen tussen een dure daikin of dit, maar ja uiteindelijk koop je 3 van deze units voor de prijs van een bluevolution dual split. Daikin is dan A+++ ipv A++. Maar dit resulteert bij het koelen op jaarbasis in 60kwh energiebesparing. Dus ook dat was niet echt een overtuigend getal :+ Beide kunnen op 16db draaien in de nachtstand dus de vrek in me heeft de strijd gewonnen en de hisense zal binnenkort hangen.

Als het de units goed bevallen ga ik nog een dual splitje hierheen halen voor de andere zijde van de woning. Eerst maar eens kijken hoe deze gok uitpakt.

[Voor 6% gewijzigd door thefox154 op 28-07-2018 22:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thefox154
quote:
ThinkPad schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 22:47:
En dan ga je het nog laten installeren? Ik zit namelijk even te kijken en als ik het zelf zou doen heb ik op z'n minst deze verdere materialen nog nodig:
[afbeelding]
(Screenshot van comfortklimaat.nl). Die kosten + manuren komen er in jouw geval dus ook nog bij lijkt mij?

Ik ben aan het oriënteren en kom op vermoedelijk een 3,5kW model uit (verwarmen + koelen). Ik zie dat de winst van het in het buitenland halen dan niet zo heel groot meer is (100-200 euro). Uiteraard mooi meegenomen, maar ik denk dat de grote winst eerder in de dual/multi-splits zit.
Het ophangen doe ik zelf, dat stelt echt niets voor. Alleen voor het afpersen heb ik iemand nodig die dat even officeel kan doen :9 Ik ga de leidingen leggen, dan mag hij ze aansluiten

De goedkoopste aanbieder van deze multisplit in NL komt met 1490 excl installatie. Kijk maar eens wat comfortklimaat vraagt voor een gree, waarbij hisense dan nog een klasse hoger is.
Op de hardware is dat bijna 50% verschil.

Die kkoelleidingen zijn overigens fors aan de prijs. Ik was even ingelogt bij een lokale partij. Die rekenen 5euro excl. per meter. Dat zijn overigens ook de italiaanse prijzen. Dan mooet je dat gelijk mee bestellen daar. 3 meter voor 85,- :X

De muurbeugel hebben de italianen al gratis meegestuurd. Ook hier, € 35,- is belachelijk. Dit zou een euro of 15 moeten kosten. Die mensen uit je screenshot lijken op het eerste gezicht wel redelijk aan de prijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
quote:
thefox154 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:48:
[...]
Die kkoelleidingen zijn overigens fors aan de prijs. Ik was even ingelogt bij een lokale partij. Die rekenen 5euro excl. per meter. Dat zijn overigens ook de italiaanse prijzen. Dan mooet je dat gelijk mee bestellen daar. 3 meter voor 85,- :X

De muurbeugel hebben de italianen al gratis meegestuurd. Ook hier, € 35,- is belachelijk. Dit zou een euro of 15 moeten kosten. Die mensen uit je screenshot lijken op het eerste gezicht wel redelijk aan de prijs.
Verschil is dat die koelleidingen uit mijn screenshot al gevacumeerd zijn. Met die leidingen van ComfortKlimaat hoef je er dus geen installateur meer bij te hebben en kun je alles zelf doen. In jouw geval kun je beter andere leidingen kopen inderdaad, als de boel toch nog vacuüm getrokken wordt door installateur.

Goed om te horen dat ze de muurbeugel al meestuurden. Ik las er echter niks over dus vandaar dat ik hem erbij had gedaan. Zou ook best kunnen dat hij elders stukken goedkoper is hoor. Met al dat DIY spul moeten ze juist de marge een beetje pakken op de accesoires denk ik.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• paQ
Dan nog, de prijsverschillen zijn hier en daar echt ENORM!
En elke Nederlandse leverancier die ik ernaar vroeg hoe dat kon begon meteen in de zin van: oh maar dat is allemaal Oost-Europese kwaliteit, Chinese ketels, blabalbalba
Eigenlijk houdt iedereen in Nederland vol dat de (zelfde) airco's in Nederland veel beter van kwaliteit zijn.
Zoveel beter dat de prijzen niet zelden meer dan dubbel zo hoog zijn dan in Zuid-Europa. 8)7

oh en uiteraard: "Als er een keer wat is, dan...."
ja, nou dan laat ik monteur komen. Die kan voor het verschil een keer of 8 opdraven

[Voor 14% gewijzigd door paQ op 03-08-2018 12:08]

• Cyclops10
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:42
quote:
Nyarlathotep schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:25:
[...]
Lijkt dezelfde als deze unit bij deze webshop?

Dat scheelt wel érg veel geld!
Ik wil volgend jaar ook aan de airco. En omdat er een niet gebruikte houtkachelpijp uitkomt in de woonkamer, en deze door een koof via de slaapkamer mijn dak opgaat wil ik kijken of ik een dual split unit kan nemen om ook de woonkamer te kunnen koelen...
De NL prijs is wel inclusief standaard installatie.
En aircovoordeel.nl vraagt gewoon teveel voor hisense (B-merk) airco's.

Bij andere (A) merken is het prijsverschil er zeker ook nog, maar niet zo sterk als in dit voorbeeld.

Ben zelf ook aan het kijken naar een multi-split uit Spanje. Wat mij hierbij opvalt is dat de goede prijzen eigenlijk altijd gaan om de kleinere (=<3,5kw) binnenunits. Zodra je meer wil stijgen ook de prijzen in Spanje meestal, of ze zijn gewoon niet beschikbaar in de webshop.

Voor de woonkamer heb ik qua volume een >6kw nodig, maar ik ga voor een 5kw denk ik. Het gaat om een 6 jaar oud huis, dus prima geïsoleerd.
En dan in de slaapkamer nog een 2,5kw.
Ik zat te denken aan deze combo:
https://www.instaladorate...53va-unidad-exterior.html
https://www.instaladorate...25va-unidad-interior.html
https://www.instaladorate...50va-unidad-interior.html
= 1475,- voor een goed merk.

• Hennie-M
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18:06
quote:
ZaZ schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:15:
TVP

Ik woon in een oud vrijstaand huis en op de kinderkamers wordt het 36 graden. Een hoop gejank 's nachts en er wordt slecht geslapen en de volgende dag zijn ze ook niet te genieten.
De indeling van mijn huis vormt wel een uitdaging en ik kom voor de bovenverdieping al tot minimaal 4 units.
Binnenkort dit topic maar eens goed doorlezen.
Als je alles zelf wil doen is dit een prima topic, als je geen gedoe wil kan je misschien beter dit topic eens doorlezen.

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 23-03 07:00
zeer intersant allemaal hier waag ik mijn van het voorjaar ook maar eens aan :)

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• ZaZ
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:30

ZaZ

Tweakers abonnee

quote:
NiGeLaToR schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:25:
[...]

Heb je al screens voor de ramen? Zonder dat is een airco water naar de zee brengen...

En sterkte, knap irritant als ze niet kunnen slapen.
Nee dat is ook onderdeel van het dilemma. Ik heb wel geblindeerde ramen en rolgordijntjes zo dicht mogelijk tegen de ramen aan maar ik weet dat dat niet ideaal is. Ik heb heel veel hout en om de kosten te besparen heb ik er 2 jaar geleden toen er weer geverfd moest worden voor gekozen om de boel zwart te laten schilderen(scheelde heel grondig schuren). Een schilderbeurtje van mijn huis kost richting 8000 euro, zoveel hout heb ik.
Ik weet dat ik de hitte een beetje buiten kan houden door screens te plaatsen, maar die zwarte dunne muurtjes houden het hooguit een paar dagen tegen denk ik. Als eenmaal de hitte in het huis zit ben ik gezien.
Ik heb er ook aan zitten denken om valschermen te laten plaatsen zodat ik een gedeelte van de muur in de schaduw zet, maar dan nog... Ik moet ook hitte kunnen afvoeren.
Ik snap dat ik met een airco het huis niet 24/7 op een gewenste temperatuur kan krijgen. Het gaat mij er meer om dat als de zon een beetje onder is gegaan ik de hitte een beetje kan afvoeren. Als het gewoon een graad of 26 is ben ik al happy. Ideaal zou natuurlijk valschermen + screens + airco zijn maar dat gaat aardig in de papieren lopen. En dank voor het medeleven, maar het was mijn eigen keuze om 4 van die drabbers te verwekken :P

Lekker op de bank

• thefox154
Voor de geïnteresseerde, de airco die ik 1-8 besteld had is op 7-8 bezorgd.
Niet slecht voor een vakantieperiode van uit ongeveer het zuidelijkste puntje in Italië.
Netjes op een pallet, geen schades. Na de vakantie maar eens installeren!

• Cyclops10
Ik heb uiteindelijk in Italie een airco gekocht.
Deze om precies te zijn: https://www.climastars.it...r32-in-a-wi-fi-ready.html

Zocht een multisplit met een interne unit van 18000BTU (5+KW). Bij veel webshops waren die niet te koop. Hier heb je enorm veel keus.

Verzenden koste mij 220 euro. Weet niet of dat goedkoper wordt als je niet >100KG aan hardware besteld :)
Heb contact gehad via de chat en daarna via de mail een bestelling gedaan.
Betaling via paypal->creditcard.
Stond binnen een week bij mij binnen. Geleverd door DHL.

Nu moet ik hem nog installeren, maar heb geen haast.

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:33
jusv schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:07:
[...]

Heb je inmiddels al antwoord gekregen?
Nu wel antwoord:
U heeft 2 jaar fabrieks garantie unit hoeft niet terug naar italie.
Wij sturen de onderdelen.
Garantie is Europees

Vragen waren:
Ik zie dat de garantie 24 maanden is. Maar moet ik deze dan terugsturen naar Italië ?
En wie betaald dan de (hoge) verzendkosten?
Of sturen jullie onderdelen?

M.a.w. hoe zit het met garantie en hoe werkt dat voor bijv een Daikin airco?

• TSrls
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 03-04 14:12
@Wolly Ik heb een vacuum pomp en meter gekocht (hoeft niet duur te zijn) en heb na het aansluiten van de koelleidingen de vacuum pomp met meter op de onderhoudsopening (zoals Mitsubishi hem noemt) aangesloten. Na 30min. vacuumeren heb ik het kraantje die aan de meter zit dicht gedraaid en de pomp uitgezet.
Zo heb ik 15 min. het vacuum in de gaten gehouden om te kunnen zien of de koppelingen wel goed waren aangedraaid. Toen dit het geval was heb ik snel de meter van de onderhoudsventiel gedraaid en heb het R410a gas vrij gelaten in de leiding. Stekker in het stopcontact en klaar!!!!
Let wel op dat, in mijn systeem gas zat voor max. 7m leiding. Wil je een langere leiding gebruiken zal je een stek monteur of zo moeten regelen.
Overigens staat alles keurig beschreven in de handleiding die is meegeleverd met de set. Zelfs in het Nederlands

[Voor 7% gewijzigd door TSrls op 04-01-2019 18:31]

• TSrls
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 03-04 14:12
@bie100 Deze type airco's zie je nog wel eens bij een bouwmarkt te koop en meestal in de zomerperiode. Ik heb wel begrepen dat dit soort koppelingen op termijn gaan lekken maar ik heb er verder geen ervaring mee.
https://www.hornbach.nl/s...ning/6338647/artikel.html

[Voor 21% gewijzigd door TSrls op 15-01-2019 18:39]

• Mibasa
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23-02 14:50
bie100 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:36:
zie maar weinig doe het zelf modellen met snelkoppeling of zoek ik niet goed? (denk het laatste)
Bij mijn weten worden die niet meer aangeboden omdat elk systeem officieel in bedrijf dient te worden gesteld door een Stek-monteur met daarbij horend de gassenregistratie.. Enigste optie is om een kennis/vriend die Stek-erkend is de voorgevulde set voor een vriendenprijsje te laten aansluiten, die is normaliter ook voorzien van o.a. een goede vacuumeerpomp en soldeermiddelen etc.

• JdM
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:39

JdM

Gas?Gas!

TSrls schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:35:
@bie100 Deze type airco's zie je nog wel eens bij een bouwmarkt te koop en meestal in de zomerperiode. Ik heb wel begrepen dat dit soort koppelingen op termijn gaan lekken maar ik heb er verder geen ervaring mee.
https://www.hornbach.nl/s...ning/6338647/artikel.html
en @bie100 Ik heb zo'n soort systeem (Tristar) van de bouwmarkt hier op het garagedak staan en heb hem 9 jaar geleden geïnstalleerd, hij werkt nog steeds. Heeft inmiddels wel een keer een service nodig, want hij wordt nu niet meer ijskoud, maar van lekkage dus lang geen last gehad. Met de koude nachten van enkele weken terug heeft hij ook nog ondersteuning geboden bij het kortstondig bijverwarmen van de slaapkamer waar hij hangt.

N54 powered

• Niels001
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16-02 20:56
paQ schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 19:26:
Ik hoor het ding amper.
Uiteraard met fan vol aan hoor je wel lucht blazen.

Ben er blij mee hoor. Beetje matte parelmoer finish. Gaat prima op tegen een witte muur. Geen glimmend plastic.
Top, ik precies hetzelfde model (maar dan met kleinere buitenunit en Single Split) hier in Nederland
https://www.klimate.nl/fu...andmodel-singlesplit.html Voor dezelfde prijs, maar dan 1 airco ~2.5kw Airco minder!!

Dus in Spanje krijg je inderdaad voor hetzelfde geld gewoon een extra airco wat rond de 600 scheelt.

Super bedankt paQ!

Nog een laatste vraag:
Waarom ben je niet voor de Panasonic Wall Split KIT-KE25‑TKE gegaan, die je hiervoor overwoog?
Cyclops10 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 06:52:
Ik heb uiteindelijk in Italie een airco gekocht.
Deze om precies te zijn: https://www.climastars.it...r32-in-a-wi-fi-ready.html

Zocht een multisplit met een interne unit van 18000BTU (5+KW). Bij veel webshops waren die niet te koop. Hier heb je enorm veel keus.
Hoe bevalt de Hisense Airco? Deze combi is wel echt heel goedkoop!!
Op het werk hebben wij een Mitsubishi SRK-35 ZS-S, die we in het oude pand veel voor verwarmen gebruikten.
Is de Hisense daar ook goed voor te gebruiken? Vergelijkbaar met een Panasonic of Fujitsu?
En hoe zit dat met het geluidsniveau?

Heb je al storingen ondervonden, ik hoorde van installateurs dat multi split's eerder storting geven dan single spit, wat logisch is, maar zijn er merken die daar meer last van hebben?
Padre500 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:34:
deze net besteld benieuwd of het goed gaat,https://www.zetaidraulica.it/condizionatori-hisense/1009-condizionatore-hisense-dual-split-new-comfort-r-410a-1200012000-a-2amw58u4szd1.html is het wat 8)7
Hi Padre500,

De link werkt niet (meer), maar hoe bevalt de Hisense? Ik heb het idee dat dit wel een budget merk is, ten opzichte van Mitsubishi, Daikin, Fujitsu of Panasonic.
Is het vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Midea Mission?

Modbreak:Tripleposten (binnen 24 uur) is niet de bedoeling op Tweakers. Heb je een aanvulling op een voorgaand bericht, kan je altijd je vorige post wijzigen. Tevens passen deze 'algemenere' vragen beter in Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp dan hier.

[Voor 53% gewijzigd door Yorinn op 17-02-2019 23:08]

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Yorinn schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:35:
[...]

[mbr] Inhoudelijke vragen over airco's mogen in Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp, zoals ik ook in de eerdere modbreak meldde. Hier gaat het over de import. [/]
Of, als het enkel over verkoelen gaat, wellicht deze: Het grote airconditioning topic - Deel 2

Niet iedereen wil de AC gebruiken voor verwarmen immers, hoewel het exact hetzelfde apparaat is :+

• wizzopa
  • Laatst online: 21:37
Ik weet dat dit de groep is voor Airco's bestellen in Spanje, maar in mijn zoek tocht naar een betaalbare Daikin ben ik in Italië terecht gekomen en op deze site https://www.climastars.it...h_query=sensira&results=4

Als ik deze in het bestelmaantje plaats heb ik links een hokje waar ik het land kan om zetten van Italië naar Nederland, als ik dat doe veranderd de prijs van 519 euro naar 425 euro en het ook het transport gratis.

Mijn vraag zie ik wat over het hoofd, waar door ik na bestellen voor een verrassing kom te staan.

Jullie input wordt zeer op prijs gesteld.

Edit:

Na wat chatten met behulp van Google translate komt de totaal prijs op 615 euro.
Waarschijnlijk een bug in de checkout.

[Voor 8% gewijzigd door wizzopa op 26-02-2019 15:11]

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wizzopa
T-Infinity schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:16:
[...]

Is er al een compromis bereikt?
Ook mét btw en verzendkosten zijn ze volgens mij best goedkoop, dus ik overweeg om alsnog te gaan bestellen. Vind het wel slordig dat die fout op de website er nog steeds is...
Sonia stuurt in de regel pas na 19 uur de mail de deur uit, ik weet nog niets. En hij is dan nog steeds goed koper dan in Nederland.

Aircodeal Apeldoorn 675 euro met gratis verzenden voor mijn Daikin ftxf25.

Edit:
Sonia heeft gereageerd Climastars blijven er bij dat ik 180,38 euro bij moet betalen, en dat ga ik niet doen.

Ik heb een ander adres..... waar het wel werkt met de shop en checkout en voor mij zelf nog enige euros goedkoper.

Edit 2: De order bij Climastars geannuleerd en geld wordt met wat aandringen van Paypal terug gestort.

[Voor 25% gewijzigd door wizzopa op 05-03-2019 17:17. Reden: aanvulling]

• Cyclops10
Niels001 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:30:

Hoe bevalt de Hisense Airco? Deze combi is wel echt heel goedkoop!!
Op het werk hebben wij een Mitsubishi SRK-35 ZS-S, die we in het oude pand veel voor verwarmen gebruikten.
Is de Hisense daar ook goed voor te gebruiken? Vergelijkbaar met een Panasonic of Fujitsu?
En hoe zit dat met het geluidsniveau?

Heb je al storingen ondervonden, ik hoorde van installateurs dat multi split's eerder storting geven dan single spit, wat logisch is, maar zijn er merken die daar meer last van hebben?
Heb hem pas 2 weken geleden laten afvullen met gas, dus hij heeft nog niet veel gedaan. De testrun ging goed, er kwam lucht van 3 graden uit :)
Zelf rustig aan gedaan met installatie, ga niet de leidingen buiten leggen als het <5 graden is :P
Daarna via werkspot iemand gevonden voor het vacumeren, afvullen, etc. Er zat voor 15m gas is, maar heb > 20m leiding eraan zitten.

Daarna nog een aantal keer aangezet voor verwarmen, ook ideaal moet ik zeggen. Binnen een paar min een warme stroom lucht. Gaat een stuk sneller dan met de radiatoren als ik boven de studeer/werk kamer op temperatuur wil brengen. Trekt wel even kortstondig 3000 Watt, wat daarna afzakt naar 500 Watt ongeveer.

Mogelijk ben ik de aanstichter van de fout bij climastars.it mbt btw en verzendkosten. Voor mijn bestelling hebben ze toen handmatig mijn account aangepast voor nl adres. En ik kreeg toen ik daarna nog eens keek ook een website te zien waarbij de prijs zonder btw was. Hier ook nog contact over gehad, want ik had net betaald en dacht dat ze de prijs verlaagt hadden. Dat was dus niet het geval.
In een andere browser testen kreeg ik toen ook nog gewoon de goede prijs te zien.

Maar overall ben ik dus super tevreden, installeren ging prima. De pijnpunten daarbij waren:
- Leiding buitenom trekken op >6m hoogte was niet leuk, op een trap staan en moeten boren, schroeven en stugge leiding erin leggen.
- Dikkere aircoleiding voor de grootste binnenunit was erg stug om goed te buigen bij sommige bochten. (5/8 variant) De rest ging prima.
- Waterpompen waar eigenlijk geen plek voor is achter de binnenunits er toch creatief achter krijgen was vervelend.
- Buitenunit 2 trappen op krijgen naar dakterras, zwaar groot onhandig ding :)

En flink geld bespaart. Naast de aanschaf is er nog ~600 euro bij gekomen voor al het materiaal (koelleiding, goot, elektra, etc), 3 gaten boren door gewapend beton en vacumeren/afvullen.

• wizzopa
T-Infinity schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:51:
Ik heb een Daikin FTXM20 en een Daikin Nexura 2.5 kW gekocht bij Climastars. Wordt a.s. vrijdag bezorgd :-)
2100 euro inclusief btw en verzending (die ik ook apart moest overmaken). Nog altijd stuk goedkoper dan in NL kopen.
Climastars heeft dus nog steeds niets gedaan aan zijn webshop, ik heb bij Climaidraulica een ftxf in bestelling staan, wat eigenlijk tot het zelfde bedrijf hoort, daar werk de webshop wel goed. De prijs is inmiddels weer verder gedaalt, de ftxf25a was eerst ruim 500 nu 475euro ook nog steeds goedkoper dan de laagste prijs in Nederland. Gelijk een muurbeugel en en wifi adapter er bij gedaan.

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Nu online

T-Infinity

Heen en weer....

Niels001 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:48:
[...]

En lag hij ook echt voor de deur? Met andere woorden, heb je de Airco ontvangen? Alles goed gegaan dus?
Ik ga morgen deze bestellen:

https://www.climastars.it...r32-in-a-wi-fi-ready.html
in Italie

In Nederland https://www.aircovoordeel...ter-5-0-kw?category_id=44 krijg je de 2 Airco's van 2.5kw er niet gratis bij. Daar is alleen de buiten unit en de 18000 btu al 1600 euro 8)7
https://i.imgur.com/7j7najE.jpg
Ik zat eigenlijk op werk maar heb ze toestemming gegeven het voor de deur te zetten, ondertussen beetje de boel in de gaten houden via mijn beveiligingscamera via VPN :*)

Ja alles ontvangen en prima. Heb ze ook al uitgepakt.
Let dus wel op ze je een email zullen sturen met verzoek btw en verzendkosten te betalen.

Het scheelt een hoop centjes inderdaad! :)

[Voor 11% gewijzigd door T-Infinity op 21-03-2019 23:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wizzopa
Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar 28 maart voor het einde van de dag zou de zending bezorgd moeten worden. Eindelijk na veel aandringen eindelijk een verzendnummer van Climaidraulica, nu kan ik de boel volgen.

En de zending is binnen, eerst het kleine spul, binnenunit, muurbeugel en wifi adapter, 2 uur later de buiten unit waarom ik heb geen idee.

Volgende stap Warmteservice wacht al ruim een week op Inoac goot, bochten voor buiten en nog wat Technosystemi voor binnen.

[Voor 38% gewijzigd door wizzopa op 26-03-2019 17:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_B
kariem112 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:28:
[...]

Hoe heb je die besteld ? Kan tijdens het afrekenen niet kiezen voor een Nederlands adres en op email reageren ze niet.... :-(
Bij mij staat "Paesi Bassi" gewoon in het lijstje met te selecteren landen, onder Frankrijk en Italië.

PV Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kariem112
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Kees_B schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:32:
[...]

Bij mij staat "Paesi Bassi" gewoon in het lijstje met te selecteren landen, onder Frankrijk en Italië.
Ik zie het nu ook ... Bizar, ik zag alleen Frankrijk en Italië staan. Thanks, kan ik ook gaan bestellen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Devroet
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 10-03 14:50

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21:03
Ik heb de FTXF35 voor 739 kunnen krijgen inclusief Wi-Fi module. Ik zou bij de Italiaanse aanbieders rond de 610 ex. verzenden komen. de verzendkosten bedragen 80 euro hoor ik hier, dus het komt dan dichtbij de aanbieding die ik in Nederland heb gekregen.... Dat kleine verschil en het garantieverhaal > ik haal hem denk ik in Nederland :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-Infinity
  • Nu online

T-Infinity

Heen en weer....

falconhunter schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:09:
In mijn beperkte ervaring heb je behoorlijk vaak service nodig bij dit soort dingen.

Als je iets vind dat duidelijk goedkoper is in een ander land is daar meestal een reden voor. In Italië is dat meestal omdat de koopcontracten heel veel uitsluiten en vrijwel al het onderhoud en reparaties betaald zijn. Garantie is een beetje vloeibaar daar.
Zou kunnen. Voor mij des te meer reden om in Italië te kopen. Ik houd niet van verzekeringen, garanties etc. Dan loop ik liever een beperkt risico en mét een flinke korting. :)
Heb ook wel de indruk dat er simpelweg meer concurrentie is in de Zuid-Europese landen, als je ziet hoeveel airco-winkeltjes daar wel niet zijn (zowel fysiek als online).

Heb daarom mijn 3 airco's in Italië besteld, en bij mij ging alles goed O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:27
Appie Heijn schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:44:
[...]

Bij shopclima.it
€1595 + €75 verzendkosten :)
En de spullen zijn besteld! Alleen de verzendkosten liepen onevenredig hard op als ik accessoires erbij pakte.
Woensdag besteld, gisteravond verzonden, dus hoop het ergens komende week geleverd te krijgen.

Weet iemand trouwens een alternatief om leidingen buiten weg te werken zonder witte leidinggoten? Ik zoek eigenlijk iets minder opvallends.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niels001
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16-02 20:56
Update:
Ik heb mijn Hisense 3 split unit binnen, het duurde lang voordat climastars.it de buitenunit had van Hisense, maar toen alles verzonden werd uit Italie was het binnen een paar dagen binnen.
Communicatie met hun is het beste per mail, op chat word niet gereageerd.

Ik moest 250 aan verzendkosten bij betalen, nog steeds een prima deal voor deze combo: climastars.it/it/hisense/5326-climatizzatore-condizionatore-hisense-trial-9912-serie-silentium-con-3amw58u4szd1-9000900012000-btu-a-wi-fi-new-2018.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 19:37
Ghanghis schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:27:
Ik zie hier met regelmaat setjes uit spanje en/of italie langskomen. Zelf ook interesse om ofwel dit jaar ofwel volgend jaar mijn woning van airco te voorzien. Echter begin ik me nu af te vragen wat nou het voordeel is om uit italie/spanje te bestellen.

Ik zier hierboven setjes gelinkt worden uit italie voor circa 1500 euro. Hier komt dan nog verzending overheen.

bijvoorbeeld
https://www.nonsolocaldai...i-712-btu-cu-2z50-aa.html

Dan zie ik in nederland dit soort setjes te koop:
https://www.rrpelletkache...SrNXE6Gf6cKAaAme0EALw_wcB

Na verzending hebben we het over vergelijkbare prijzen. Het totale koelvermogen van het setje in nederland lijkt hoger 27.000 BTU tegenover 19.000 BTU
Zie ik iets over het hoofd ?

Ik dacht dat de voornaamste reden voor het importeren de aanschafkosten waren.
Je koopt voor €1550 een complete set in Spanje terwijl alleen de buiten unit hier in NL al €1675 kost... Deze buiten unit krijg je dan

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 03-04 23:04

CodeIT

Code IT

Ghanghis schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:27:
Ik zie hier met regelmaat setjes uit spanje en/of italie langskomen. Zelf ook interesse om ofwel dit jaar ofwel volgend jaar mijn woning van airco te voorzien. Echter begin ik me nu af te vragen wat nou het voordeel is om uit italie/spanje te bestellen.

Ik zier hierboven setjes gelinkt worden uit italie voor circa 1500 euro. Hier komt dan nog verzending overheen.

bijvoorbeeld
https://www.nonsolocaldai...i-712-btu-cu-2z50-aa.html

Dan zie ik in nederland dit soort setjes te koop:
https://www.rrpelletkache...SrNXE6Gf6cKAaAme0EALw_wcB

Na verzending hebben we het over vergelijkbare prijzen. Het totale koelvermogen van het setje in nederland lijkt hoger 27.000 BTU tegenover 19.000 BTU
Zie ik iets over het hoofd ?

Ik dacht dat de voornaamste reden voor het importeren de aanschafkosten waren.
Je vergelijkt appels met peren. Een A merk vergelijken met een C merk is niet zo handig. Probeer maar eens dezelfde Panasonic in NL te krijgen voor dat bedrag. Waarschijnlijk ben je (meer dan) 2x zoveel kwijt.

Edit: Een Hisense met dezelfde specs koop je rond de 1000 euro in Italie: https://www.climastars.it...amw58u4szd1-classe-a.html
En dan is Hisense waarschijnljik kwalitatief nog een heel stuk beter als een Artel

[Voor 10% gewijzigd door CodeIT op 25-06-2019 09:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Ghanghis schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:49:
[...]

Kijk. Dat lijkt de richting op te gaan waar ik mijn antwoord zal vinden.

Wat is het dat panasonic een A merk maakt? Ze lijken vergelijkbare energielabels te hebben. Gaat het dan om betrouwbaarheid ? Als in.. Gemiddelde levensverwachting van 20 tegenover 5 jaar.

Het enige wat ik zie zijn cijfertjes.. Prijs, Verbruik, Koelvermogen. Dat is de data waarmee ik kan vergelijken. Nu geloof ik best dat de redenen voor de mensen hier valide zijn om te importeren, hetgene wat ik zoek is de onderbouwing zodat ik dit voor mijzelf beter kan rechtvaardigen.

Ik heb ondertussen gezien dat die panasonic inderdaad een veelvoud duurder is hier in nederland. Mijn resterende vraag is dan dus nog waar hem dat in zit.
Dat is ongeveer dezelfde vraag waarom een C merk televisie beter is als een A merk. Het zit hem in de afwerking, service, levensduur, etc
Met het voorbeeld geef ik overigens niet aan dat je niet voor een C merk moet gaan. Je vraagt je hier echter af waarom je in Italië/Spanje zou moeten bestellen. Dan is het beter om appels met appels te vergelijken.
Kijk bijvoorbeeld naar de Hisense die ik in mijn vorige post noem. Scheelt je al zo'n 35 procent. En dan is Hisense een gerenommeerder merk vziw.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

I-King schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:33:
[...]

29e besteld, 30e verzonden (op hemelvaart) en vandaag geleverd, dus erg netjes met feestdag en weekend ertussen! Nadeel was dat ik er geen seintje van kreeg tot vanochtend GLS belde. Ik was namelijk niet thuis, maar de vriendelijke chauffeur heeft moeite gedaan ze bij familie af te leveren die wél thuis waren.
Was netjes verpakt, 1 doos licht beschadigd, maar geen echte schade. Nu maar eens een goede lokatie bepalen om ze op te hangen, hopelijk lukt het dit weekend.
Moest je nog extra verzendkosten betalen?
Ik heb vorige week besteld en ik kreeg gisteren een mail dat de status "in partenza (in transit)" was. Nu zie ik echter de status "Manca (missend)". Hoe ging dat bij jou?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:27
@CodeIT Nee, de statusupdates waren ernstig karig. Missend zal wel zijn dat het nog bij de verzender binnen is.
Ik kreeg geen enkele melding meer vanaf het moment van verzenden. Ik werd alleen 's ochtends gebeld door de bezorger dat het afgeleverd zou worden.

Ik heb helaas nog niet alles aan kunnen sluiten, installateur heeft hopelijk vanavond alle materialen bij om af te persen en te vacuumeren. Dan weet ik ook of alles werkt. Rest is nu wel klaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ghanghis
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12:53

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

Oef. Vanochtend wat rondgebeld naar verschillende instalateurs in mijn omgeving in de hoop er 1 te vinden die bereid is een geimporteerde instalatie te instaleren. Oef dat viel tegen.

Tot nog toe niet succesvol. Zelf instaleren zie ik nog niet helemaal zitten.
Hier iemand tips tricks of een directe link/tel-nr naar een partij die me hier mogelijk bij kan helpen ?

Of kijk ik hier compleet verkeerd naar, is dit niet realistisch en betekend import eigenlijk per definitie zelf instalatie ?

R5 2600x / Vega 56

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ghanghis
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 12:53

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet ?

Jij hebt een totaal pakketje voor 1500 ?
Je brengt mij op de hoogte dat ik mijn specifieke pakket voor 1500 totaal kan kopen + instaleren ?

Hoe/wat/waar dan ?
Weet niet zo goed hoe ik je opmerking moet interpreteren en wat ik ermee moet

R5 2600x / Vega 56

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_B
Voor de zoektocht naar een installateur kun je ook gebruik maken van het stek-register:
https://www.stek.nl/voor-...atiegebruikers/stekcheck/

Ik zie ook autobedrijven er tussen staan, maar wellicht helpt het al iets meer op weg dan algemeen op internet zoeken.

PV Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Toppe schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:41:
Is Nederland een van de weinige landen waar je voor gevulde airco's kan krijgen of wat? Ik zie ze namelijk nergens anders...
Kees_B schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:39:
[...]

Ik vind jouw reactie eigenlijk vreemder. :Y)
Een FTX is een binnenunit, hier zit toch geen koelmiddel in. Of zie ik nou iets heel essentieels over het hoofd?
Koelmiddel zit in de buitenunit. Dat zit het altijd. je hebt immers een buitenunit nodig om een binnenunit aan te sturen.

FTX is dan wel een binnenunit, maar die worden veelal met buitenunits in een set aangeboden. Ook in het buitenland. Vandaar de link (denk ik zo)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_B
@Toppe volgens mij doel jij op de plug en play modellen, waarbij ook koelmiddel in de leidingen zit en daardoor zelf in gebruikt te stellen zijn zonder stek-installateur. Bijvoorbeeld deze

Of deze ook in het buitenland te verkrijgen zijn weet ik dan ff niet ;)

PV Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wizzopa
Toppe schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:26:
[...]

Panasonic uit Spanje voor €426... die klinkt voor mij nu veruit het meest interessant. Echter moet ik me nog iets meer verdiepen in stuurkabels etc. Die schijnen er niet (altijd) bij te zitten namelijk.
Stuurkabel is een 4 aderige kabel een snoertje van bv gamma is prima. Hier gaat de voeding van de binnen unit door en 1 ader voor data.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koevlaas2
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 15:43
Toppe schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:13:
Heb zojuist een offerte opgevraagd bij CVTotaal voor een panasonic unit inclusief montage. Heb ik in elk geval voor de montage een indicatie qua prijs...
Montage van een singlesplit kost ongeveer € 500,- ex.

7580 Wp, Ecodan 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M (3x)

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Cobb schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:37:
Zakken de prijzen in NL ook flink na de zomer van het goede spul? Misschien schaf ik dan wel een aantal units aan als vervanging van mijn CV.
Iedereen blijft dat denken, maar dat is echt een hardnekkig fabeltje. Antwoord is dan ook nee. Het enige wat je hebt in de winterperiode is dat de beschikbaarheid van bedrijven groter is en je niet enorm lange wachttijden hebt. Wellicht dat ze je een beetje korting geven op de installatiekosten, maar dat is het dan ook.

De prijzen die bedrijven er in vragen gedurende de zomer zijn gewoon hoger dan normaal, omdat er dan zoveel vraag naar is dat ze er graag van profiteren dat mensen dan meer willen betalen.

Goedkoopste is nog steeds in het buitenland bestellen, zelf installeren en door een STEK monteur laten vacuümeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: januari 2014
Even een vraagje voor degenen die al eens een airco besteld hebben in Spanje of Italie.... Kan ik er van uit gaan dat er bij de aangeboden sets van binnen- en buitenunits, geen leidingen en dergelijke bij zitten?

Zo nee, kan ik die dan beter in Nederland bestellen, want ik zie bij de meeste hier genoemde websites niet of nauwelijks installatiemateriaal te koop staan...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 03-04 13:36
Guusz schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 05:20:
Even een vraagje voor degenen die al eens een airco besteld hebben in Spanje of Italie.... Kan ik er van uit gaan dat er bij de aangeboden sets van binnen- en buitenunits, geen leidingen en dergelijke bij zitten?

Zo nee, kan ik die dan beter in Nederland bestellen, want ik zie bij de meeste hier genoemde websites niet of nauwelijks installatiemateriaal te koop staan...
Bij bedrijven als warmteservice kan je gewoon ac leiding bestellen hoor, alsmede afwerk goten, kabels enz.

https://www.warmteservice...ng/Airco-toebehoren/c/194

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 03-04 14:45
Guusz schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:47:
Bedankt, nog suggesties welke webshop het makkelijkst naar Nederland verstuurd?

Edit: Wat vinden jullie van deze Daikin ftxc35b op Ebay?
https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F303206000595
ik heb 'm besteld, ben heel benieuwd :)
Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 03-04 14:45
kreeg vandaag een berichtje dat het verzenden nog een extra € 120 zou kosten. Heb het maar geannuleerd :)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Mijn split unit van Climastars.it is gisteren geleverd. Netjes verpakt en met een goed track en trace verstuurd. Totale verzendkosten waren 100 euro. Ik ben gegaan voor een wat goedkoper model met goede reviews en specs omdat ik de unit zelf ga installeren en de garantie via Italië waarschijnlijk toch niet heel veel gaat opleveren.
Het is deze geworden: https://www.climastars.it...asse-a-8033638102237.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: januari 2014
CodeIT schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:32:
Mijn split unit van Climastars.it is gisteren geleverd. Netjes verpakt en met een goed track en trace verstuurd. Totale verzendkosten waren 100 euro. Ik ben gegaan voor een wat goedkoper model met goede reviews en specs omdat ik de unit zelf ga installeren en de garantie via Italië waarschijnlijk toch niet heel veel gaat opleveren.
Het is deze geworden: https://www.climastars.it...asse-a-8033638102237.html
Wil je ons op de hoogte houden van hoe je h’m geïnstalleerd hebt enzo?

Acties:
  • +8Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Guusz schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:12:
[...]

Wil je ons op de hoogte houden van hoe je h’m geïnstalleerd hebt enzo?
Je bent me net voor. Afgelopen weekend had ik een 'dak-weekend'. 4 nieuwe zonnepanelen + de airco. Nu met spierpijn op het werk :)

Installeren van de airco ging goed. De binnenunit hing vrij snel. Met het boren van het gat naar het cv-hok raakte ik uiteraard een elektra pijp die er niet hoorde te zitten. Toen dat was hersteld gingen de leidingen door een schoorsteentje op het dak naar buiten.

Ik heb 3 meter koelleiding met flares gebruikt + 2 neopreen kabels (5- en 3-aderig). Buitenunit neergezet en de koppeling gemaakt. Ik had geen momentsleutel, dus op gevoel gedaan. Arm vast met een kleine sleutel. Wel heb ik leak-lock gebruikt voor extra afdichting.

Daarna 1 x vacumeren. Even op vacuüm gehouden en toen heb ik de leidingen op druk gezet (12 bar) met stikstof (van de verpakkingsmachine op het werk :P). Toen de koppelingen ingesmeerd met zeepsop om te controleren op lekkages. Ik kon geen lekkages ontdekken, maar voor de zekerheid het systeem een uur onder druk gehouden (met de fles dicht). Druk bleef hetzelfde, dus geen lekken.

Toen weer gevacumeerd en weer een half uur gewacht om vervolgens het koelmiddel door de leidingen te sturen (volgens het boekje van de airco). En toen snel naar binnen om de airco alamat aan te zetten en te genieten van de koude lucht. Was toen ook wel nodig. Best inspannend, zo'n 'dak-weekend'.

Alles werkt goed. De airco is lekker stil, koelt en verwarmd goed. Verbruik vind ik wat aan de lage kant voor een 3.5kW unit. Bij koelen rond de 400W.
https://i.imgur.com/wzEwBxjl.jpg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-Infinity
  • Nu online

T-Infinity

Heen en weer....

CodeIT schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:35:
[...]
Alles werkt goed. De airco is lekker stil, koelt en verwarmd goed. Verbruik vind ik wat aan de lage kant voor een 3.5kW unit. Bij koelen rond de 400W.
Is gewoon normaal hoor. Mijn 3.5 kW zit altijd tussen de 80 en 700 Watt maar meestal rond de 200. Hangt helemaal van het setpoint af. Als je kamer 30 graden is en het setpoint 22, dan moet hij op volle kracht. Ik streef er altijd naar om onder de 300 te blijven. Hoe minder hard hij hoeft te werken, hoe zuiniger.

Die 3.5 kW is afgegeven vermogen hè, niet het opgenomen vermogen ;). Het is tenslotte een warmtepomp dus elektra is niet de primaire energiebron. Je onttrekt energie uit de binnenlucht en geeft die buiten af, met verbruik van een beetje elektra.

[Voor 17% gewijzigd door T-Infinity op 09-07-2019 10:18]

• Marcusso
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 20:10
Martinusz schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:01:
Mijn Italiaans is niet best ;) en Google translate vertaald ook niet alles lekker, maar ik begrijp ik het goed dat bijv. vanuit Climastars de unit gevuld wordt verstuurd?
Dan is het alleen nog een kwestie van leidingen/aansluitmateriaal hier in NL kopen?
Yes, er zit meestal voor een x meter leiding aan koel middel in, dit is vaak ook terug te vinden in de (Nederlandse) datasheet. Ga je langer qua leidingwerk is extra bijvullen noodzakelijk.

No Shame, only Fame!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Martinusz schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:01:
Mijn Italiaans is niet best ;) en Google translate vertaald ook niet alles lekker, maar ik begrijp ik het goed dat bijv. vanuit Climastars de unit gevuld wordt verstuurd?
Dan is het alleen nog een kwestie van leidingen/aansluitmateriaal hier in NL kopen?
Álle airco's die je koopt zijn voor gevuld; ze zijn niet leeg te verkrijgen (tenzij ze lek zijn, maar dan heb je een ander probleem :+ )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-Infinity
  • Nu online

T-Infinity

Heen en weer....

Kees_B schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:35:
[...]

Wat moest jij dan betalen? Ook zoiets toch?

[...]

En @T-Infinity bestelde ook een pallet, wat betaalde jij voor verzending?

[...]
Dat was een beetje onduidelijk. Het ging bij mij om verzending van 2 airco units.
Op de site stond dat verzending gratis was en dat ik geen btw hoefde te betalen.
Vervolgens werd me via mail gevraagd om 340 euro bij te betalen waarvan 150 euro verzendkosten en de rest BTW.
Altijdgriep schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:02:
Ik krijg nu van Climastars een email dat er nog 200 euro verzendkosten bij betaald moet worden voor een duosplit, dat is toch wel een beetje te gek.
Gek, maar wel volgens verwachting toch? Want al veel besproken in dit topic.

[Voor 24% gewijzigd door T-Infinity op 16-07-2019 10:44]

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True