Airco bestellen in het buitenland

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:37:
[...]
ik zal die bijlage zo eens opzoeken tussen de documenten en kijken wat er op staat.
Ik denk als er een krabbel op staat en een datum het al goed zal zijn... geen idee.
Verder installeren we hem niet in Spanje, dus vraag me af of we daar überhaupt iets mee van doen hebben :? (met hun lokale wet)
Heb een site (vertaalt) die het uitlegt, het is een Europese verordening.
4.- Wat gebeurt er in geval van schending van deze verplichtingen door de handelaar?
De schending van deze verplichtingen door de koper of de handelaar, zal onderworpen zijn aan de sanctieregeling zoals voorzien in hoofdstuk VII van Wet 34/2007 inzake luchtkwaliteit en bescherming van de atmosfeer, die boetes van maximaal € 20.000, - vaststelt.

OPMERKING: Zelfs als de installatie is uitgevoerd door een geautoriseerd bedrijf, als de koper bijlage VI niet heeft geleverd - deel B dat de installatie erkent, of levering na de vastgestelde periode , kan een sanctie worden opgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:20
Wolly schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 17:41:
[...]

Heb een site (vertaalt) die het uitlegt, het is een Europese verordening.

[...]
dat betwijfel ik... de sanctie kan wel Europees zijn vastgelegd, maar ik interpreteer het als een Spaanse wet.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 19:20
Dennism schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:32:
[...]

Waarom lullig doen wanneer je eindelijk (gezien de zoektocht van PaQ volgens mij) een leverancier hebt gevonden gewoon die heeft willen leveren zonder al te veel gedoe. Een formulier of bewijs van certificering opsturen zoals daar (schijbaar) vereist is lijkt me dan wel het minste wat je kan doen....
Dat maakt voor die verkoper toch niets uit? Die heeft enkel dat formulier door te sturen.
Als ik in NL een airco koop en die in Spanje laat installeren door een Spaans bedrijf krijg je ook Spaans op dat formulier hoor.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:58
Mathijs schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:11:
[...]

Dat maakt voor die verkoper toch niets uit? Die heeft enkel dat formulier door te sturen.
Als ik in NL een airco koop en die in Spanje laat installeren door een Spaans bedrijf krijg je ook Spaans op dat formulier hoor.
Maar is het veel gevraagd om iemand die jou een (schijnbaar) zeer goede service heeft geleverd, die veel anderen niet willen leveren ook eventjes leuk te helpen en zo'n formulier gewoon op zijn minst in te leveren in een taal die ze daar kunnen begrijpen? Als je alle communicatie in zo'n traject in het Spaans c.q. Engels voert en er wordt een goede dienst geleverd komt het op mij gewoon niet echt netjes over om dan ineens in het Nederlands te communiceren, zeker wanneer niet 100% duidelijk dat de instantie waar hij dit moet inleveren dit ook zal accepteren in het Nederlands.

Edit: Misschien dat je het trouwens niet zo bedoelde maar je initiële reactie kwam op mij een beetje pesterig over richting het Spaanse bedrijf.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 16-05-2018 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs
Dennism schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:21:
[...]
Edit: Misschien dat je het trouwens niet zo bedoelde maar je initiële reactie kwam op mijn een beetje pesterig over richting het Spaanse bedrijf.
Zo bedoelde ik het niet, het bedrijf heeft daar toch geen probleem door? Die sturen zo'n formulier alleen maar door aan de betreffende overheidsdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik heb de verkoper gisteren een mail teruggestuurd, met:
- ik vind nergens het besproken formulier in de documenten bij de AC
- moet ik iets opsturen naar je van mijn installateur
- ohja, hij wordt in NL geïnstalleerd, niet in Spanje.

Vooralsnog geen reactie daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:21
Ik ben benieuwd. Zoek ook nog een split of multi split voor een mooie prijs. Hadden deze ook van die ionideer dingen tegen geurtjes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:04
Het is trouwens deel B van Annex (bijlage) 6 (VI), niet 5, en hij zit bij de wet die is gepubliceerd in de spaanse staatscourant, dus je kunt hem gewoon zelf uitprinten:

https://www.boe.es/boe/di.../pdfs/BOE-A-2017-1679.pdf

Ik denk dat je wel je installateur ff op weg moet helpen, tenzij ie spaans spreekt... ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door __fred__ op 16-05-2018 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
martijnr17 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:28:
Ik ben benieuwd. Zoek ook nog een split of multi split voor een mooie prijs. Hadden deze ook van die ionideer dingen tegen geurtjes?
Het is deze variant: (LMCE)
https://www.fujitsuclimat...wand-units/lmce-serie/76/

en, yep :)
__fred__ schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:48:
Het is trouwens deel B van Annex (bijlage) 6 (VI), niet 5, en hij zit bij de wet die is gepubliceerd in de spaanse staatscourant, dus je kunt hem gewoon zelf uitprinten:

https://www.boe.es/boe/di.../pdfs/BOE-A-2017-1679.pdf

Ik denk dat je wel je installateur ff op weg moet helpen, tenzij ie spaans spreekt... ;-)
sjeusis 8)7

Ik wacht gewoon wel even op antwoord van de verkoper.
Maar ik kan het blad morgen even onder zijn neus schuiven en vragen of ie er wat voor voelt zijn stempel eronder te knallen...
Eerlijk gezegd denk ik als je je buurman laat tekenen het ook wel prima is (Wie heeft er nog een stempel tegenwoordig :') )

edit vrijdag 12:52: (minder dan 24 uur :| )
Mathijs schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 19:11:
[...]

mail van de verkoper:
Good morning, paQ.

As being installed out of Spain, there is nothing needed.

Thank you very much, for your interest.

Best Regards,
:)

[ Voor 19% gewijzigd door paQ op 18-05-2018 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs
Dat is dan ook weer makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

paQ schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:22:
Ze zijn dinsdag in goede orde ontvangen *O*
Volgende week wordt alles geïnstalleerd.
En, is het inmiddels gelukt heb je er van kunnen genieten de afgelopen dagen ? :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Notna schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:00:
[...]

En, is het inmiddels gelukt heb je er van kunnen genieten de afgelopen dagen ? :Y
absoluut! :Y

Afbeeldingslocatie: http://a63.tinypic.com/1jtbiv.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 29-05-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-09-2021
Gents, ik volg oa dit forum al een tijdje omdat wij ook een setje van Daikin gaan installeren, waarschijnlijk onderstaande config.
Daikin Multisplit 5MXM90N + Wandunit FTXM20M 2x FTXM25M 1x FTXM35M

Als ik de prijs vergelijk met de door julie opgegeven websites in Spanje, komt ik uit op 4531,- incl btw, in NL (was even zoeken) daar heb ik een leverancier waar ik op 4595,- uitkom... verschil is dus niet groot genoeg om deze set in spanje te gaan bestellen.... ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 21:18
Ik zou even prijzen opvragen. Mijn ervaring is dat al die sites de simepele 2,5/3,5kw etc units allemaal reete scherp neerzetten. De units die weinig verkocht worden (dit is toch wel een beetje een exoot met 5 binnenunits) of tegen adviesprijs erop zetten of tegen een fictief bedrag. Bijv. 10.000.

Ik heb vanochtend hier besteld. Ik zie er als penta-split alleen een samsung staan. Scheelt je wel € 1200,-. Of wil je echt perse daikin?

Ze hebben aangegeven als ik deze week besteld dat ik hem rond de 30e mag verwachten (hopelijk hebben ze geen bouwvak ofzo >:) ).

edit, vekeerd geteld. 4 binnenunits :+ Dan kost een Samsung slechts € 2220,-. Ik weet dat daikin wel het merk is maar € 2300 verschil is wel veel geld....

[ Voor 10% gewijzigd door thefox154 op 16-07-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:54
@thefox154 ze leveren direct aan NL? :)

Ik overweeg het ook en wil dan inderdaad voor het hele huis regelen - penta oplossing dus.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josimd
  • Laatst online: 15-09-2021
Nee niet echt gebonden aan Daikin, maar zijn units met een hoge COP, echter niet naar andere merken niet gekeken, daarnaast is de Daikin de rolls onder de airco units, ik zoek overigens wel wat nette binnenunits (niet de standaard)... maar inderdaad als ik naar jou link kijken dan scheelt het een behoorlijk bedrag als je kiest voor een Samsung....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112755

@thefox154 wat zijn de verzendkosten vanuit die italiaanse webshop naar nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03
@thefox154 Kost echt geen drol daar in vergelijking met hier in NL 8)7
Ben ook wel benieuwd naar de verzendkosten.

@paQ Wat was jij nou uiteindelijk kwijt voor installatie door een monteur in NL?
Ik ben zelf wel handig, leidingen leggen, stroom aansluiten, gat door de muur boren enzo is niet zo moeilijk.
Alleen dat vacumeren en vullen zal een installateur moeten doen.

[ Voor 57% gewijzigd door ThinkPad op 27-07-2018 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:59
@ThinkPad Zeg dat wel.. niet normaal die prijzen zeg....Stelletje maffiapraktijken hier in Nederland.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
ThinkPadd schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:06:
@thefox154 Kost echt geen drol daar in vergelijking met hier in NL 8)7
Ben ook wel benieuwd naar de verzendkosten.

@paQ Wat was jij nou uiteindelijk kwijt voor installatie door een monteur in NL?
Ik ben zelf wel handig, leidingen leggen, stroom aansluiten, gat door de muur boren enzo is niet zo moeilijk.
Alleen dat vacumeren en vullen zal een installateur moeten doen.
incl de ophangbeugel,
660 euro incl BTW (duo split)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb in UK betere prijzen gezien dan in Spanje en daar gisteren ook 2 x Mitsibushi's MSZ-LN35VG/MUZ-LN35VG gekocht.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 12 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

mrme12345 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 19:28:
Ik heb in UK betere prijzen gezien dan in Spanje en daar gisteren ook 2 x Mitsibushi's MSZ-LN35VG/MUZ-LN35VG gekocht.
Als je nu ook even de prijzen erbij vertelt?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Is niet zo relevant want is voor deze specifieke airco, gaat me meer er om dat er ook in UK wordt gekeken. Maar in mijn geval ca. 500 euro per stuk goedkoper dan veruit de goedkoopste aanbieder in NL. En je moet in UK ook gewoon prijzen laten matchen met andere leveranciers in UK, dus daar het gesprek over aan gaan met een leverancier. Want niet alle leveranciers leveren aan NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:59
@mrme12345 Dan nog kan het relevant zijn voor wellicht een ander type?

Anyway.. Wellicht dat mensen hier kunnen kijken:

http://www.pmcoppack.com/index.php

[ Voor 4% gewijzigd door Possible op 27-07-2018 19:54 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
Possible schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 19:53:
@mrme12345 Dan nog kan het relevant zijn voor wellicht een ander type?

Anyway.. Wellicht dat mensen hier kunnen kijken:

http://www.pmcoppack.com/index.php
Ik heb contact gehad met:
https://www.orionairsales.co.uk/
http://www.airconditioningworld.co.uk/
https://www.saturnsales.co.uk/residential.html (mn om prijzen te matchen want leveren niet aan NL)

En gekocht bij de tweede (maar wel voor prijs die meer dan 100 GBP lager ligt dan op hun website) en voor vracht 150GBP in totaal (dus 75GBP per airco).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thefox154
Anoniem: 112755 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:09:
@thefox154 wat zijn de verzendkosten vanuit die italiaanse webshop naar nl?
Sorry even over het hoofd gezien en ook voor @ThinkPad

Ik betaal € 949,- voor een dual split Hisense (new comfort, 2018 model). Het ophangbeugeltjes hebben ze gratis op de factuur gezet.
Bedrag bestaat uit € 759 voor de dual split (9000+12000, r32) & € 160 voor verzekerd transport.

Ik heb lang zitten twijfelen tussen een dure daikin of dit, maar ja uiteindelijk koop je 3 van deze units voor de prijs van een bluevolution dual split. Daikin is dan A+++ ipv A++. Maar dit resulteert bij het koelen op jaarbasis in 60kwh energiebesparing. Dus ook dat was niet echt een overtuigend getal :+ Beide kunnen op 16db draaien in de nachtstand dus de vrek in me heeft de strijd gewonnen en de hisense zal binnenkort hangen.

Als het de units goed bevallen ga ik nog een dual splitje hierheen halen voor de andere zijde van de woning. Eerst maar eens kijken hoe deze gok uitpakt.

[ Voor 6% gewijzigd door thefox154 op 28-07-2018 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
En dan ga je het nog laten installeren? Ik zit namelijk even te kijken en als ik het zelf zou doen heb ik op z'n minst deze verdere materialen nog nodig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NLjP0u0z0YraIA2dfSv8Hvfa/full.jpg
(Screenshot van comfortklimaat.nl). Die kosten + manuren komen er in jouw geval dus ook nog bij lijkt mij?

Ik ben aan het oriënteren en kom op vermoedelijk een 3,5kW model uit (verwarmen + koelen). Ik zie dat de winst van het in het buitenland halen dan niet zo heel groot meer is (100-200 euro). Uiteraard mooi meegenomen, maar ik denk dat de grote winst eerder in de dual/multi-splits zit.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 28-07-2018 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefox154
ThinkPadd schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 22:47:
En dan ga je het nog laten installeren? Ik zit namelijk even te kijken en als ik het zelf zou doen heb ik op z'n minst deze verdere materialen nog nodig:
[afbeelding]
(Screenshot van comfortklimaat.nl). Die kosten + manuren komen er in jouw geval dus ook nog bij lijkt mij?

Ik ben aan het oriënteren en kom op vermoedelijk een 3,5kW model uit (verwarmen + koelen). Ik zie dat de winst van het in het buitenland halen dan niet zo heel groot meer is (100-200 euro). Uiteraard mooi meegenomen, maar ik denk dat de grote winst eerder in de dual/multi-splits zit.
Het ophangen doe ik zelf, dat stelt echt niets voor. Alleen voor het afpersen heb ik iemand nodig die dat even officeel kan doen :9 Ik ga de leidingen leggen, dan mag hij ze aansluiten

De goedkoopste aanbieder van deze multisplit in NL komt met 1490 excl installatie. Kijk maar eens wat comfortklimaat vraagt voor een gree, waarbij hisense dan nog een klasse hoger is.
Op de hardware is dat bijna 50% verschil.

Die kkoelleidingen zijn overigens fors aan de prijs. Ik was even ingelogt bij een lokale partij. Die rekenen 5euro excl. per meter. Dat zijn overigens ook de italiaanse prijzen. Dan mooet je dat gelijk mee bestellen daar. 3 meter voor 85,- :X

De muurbeugel hebben de italianen al gratis meegestuurd. Ook hier, € 35,- is belachelijk. Dit zou een euro of 15 moeten kosten. Die mensen uit je screenshot lijken op het eerste gezicht wel redelijk aan de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
thefox154 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:48:
[...]
Die kkoelleidingen zijn overigens fors aan de prijs. Ik was even ingelogt bij een lokale partij. Die rekenen 5euro excl. per meter. Dat zijn overigens ook de italiaanse prijzen. Dan mooet je dat gelijk mee bestellen daar. 3 meter voor 85,- :X

De muurbeugel hebben de italianen al gratis meegestuurd. Ook hier, € 35,- is belachelijk. Dit zou een euro of 15 moeten kosten. Die mensen uit je screenshot lijken op het eerste gezicht wel redelijk aan de prijs.
Verschil is dat die koelleidingen uit mijn screenshot al gevacumeerd zijn. Met die leidingen van ComfortKlimaat hoef je er dus geen installateur meer bij te hebben en kun je alles zelf doen. In jouw geval kun je beter andere leidingen kopen inderdaad, als de boel toch nog vacuüm getrokken wordt door installateur.

Goed om te horen dat ze de muurbeugel al meestuurden. Ik las er echter niks over dus vandaar dat ik hem erbij had gedaan. Zou ook best kunnen dat hij elders stukken goedkoper is hoor. Met al dat DIY spul moeten ze juist de marge een beetje pakken op de accesoires denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 18:20
thefox154 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 22:11:
[...]

Ik betaal € 949,- voor een dual split Hisense (new comfort, 2018 model). Het ophangbeugeltjes hebben ze gratis op de factuur gezet.
Bedrag bestaat uit € 759 voor de dual split (9000+12000, r32) & € 160 voor verzekerd transport.

Als het de units goed bevallen ga ik nog een dual splitje hierheen halen voor de andere zijde van de woning. Eerst maar eens kijken hoe deze gok uitpakt.
Ik ben heel ben benieuwd naar je ervaringen.
Afgelopen week had ik al een 1x3,5 Haier Tundra Green in de winkelmand voor €460 echter wil ik niet een wildgroei aan buitenunits. Ik heb al een Hitachi L/W WP op het platdak.
Daarbij wil ik nog:
1x3,5 L/L op de overloop voor de langere warme perioden.
1x1,5-2 L/L voor het tuinhuis, wat mijn kantoor is, is geïsoleerd, deze unit mag de verwarming doen.
1x3,5-5 L/L voor de woonkamer, hoeft pas over 1-2 jaar, na de verbouwing.
Ik kan dus voor 1x3 gaan of 2x2, ipv overloop de 2 warmste slaapkamers.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Appie Heijn schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:44:
[...]

Ik ben heel ben benieuwd naar je ervaringen.
Afgelopen week had ik al een 1x3,5 Haier Tundra Green in de winkelmand voor €460 echter wil ik niet een wildgroei aan buitenunits. Ik heb al een Hitachi L/W WP op het platdak.
Daarbij wil ik nog:
1x3,5 L/L op de overloop voor de langere warme perioden.
1x1,5-2 L/L voor het tuinhuis, wat mijn kantoor is, is geïsoleerd, deze unit mag de verwarming doen.
1x3,5-5 L/L voor de woonkamer, hoeft pas over 1-2 jaar, na de verbouwing.
Ik kan dus voor 1x3 gaan of 2x2, ipv overloop de 2 warmste slaapkamers.
Mag ik je de hand schudden :P Er staat hier ook een RASM4 van Hitachi. Ik heb vanochtend de koelmodule erin geschroefd (Naja de connector erop gedrukt en de isolatie geplakt).
Lekker laat ja, ik vond het er te warm voor >:)

Ik zat met een soort gelijke situatie. De multisplits zijn het meest efficiënt als er van alle vermogen gevraagd wordt.
Ik dacht slim te zijn en de ruimte zo te splitsen dat ik met twee buitenunits in ieder geval de slaapkamers en zolder gedaan heb. De zolder draait samen met de warmste kinderkamer die de volle avond zon krijgt. De andere twee slaapkamers wil ik als het bevalt op een 2e multi split zetten. Die ik dan aan de andere zijde van de woning ophang (helaas in zicht).

De woonkamer heb ik ook overgeslagen, het is niet warmer dan 26 graden binnen geweest en als het buiten 35 is dan is dat nog steeds een verademing om in te vertoeven.

Ps. ik heb ook naar de haier's zitten kijken, is bij mij afgevallen na de volgende overwegingen:
1) De r32 gevulde multisplit scop 4/seer 5,1 versus scop 4,61/seer 6,61
2) Hisense binnenunit is 2db stiller in de nachtstand
3) Buitenunit van haier is 2db luidruchtiger.
3) Prijs van haier is hoger terwijl de het kwalitatief gelijkwaardige producten zijn.
Ik weet het zijn kleine verschillen maar ja ik moest ze ergens op vergelijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
thefox154 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:43:
[...]

Mag ik je de hand schudden :P Er staat hier ook een RASM4 van Hitachi. Ik heb vanochtend de koelmodule erin geschroefd (Naja de connector erop gedrukt en de isolatie geplakt).
Lekker laat ja, ik vond het er te warm voor >:)

De woonkamer heb ik ook overgeslagen, het is niet warmer dan 26 graden binnen geweest en als het buiten 35 is dan is dat nog steeds een verademing om in te vertoeven.

Ps. ik heb ook naar de haier's zitten kijken, is bij mij afgevallen na de volgende overwegingen:
1) De r32 gevulde multisplit scop 4/seer 5,1 versus scop 4,61/seer 6,61
2) Hisense binnenunit is 2db stiller in de nachtstand
3) Buitenunit van haier is 2db luidruchtiger.
3) Prijs van haier is hoger terwijl de het kwalitatief gelijkwaardige producten zijn.
Ik weet het zijn kleine verschillen maar ja ik moest ze ergens op vergelijken :+
toon volledige bericht
Meteen m'n signature maar even aangepast.

Onze woonkamer is 28,6gr geweest op zn hoogtepunt. Met name de luchtvochtigheid is de grootste issue. Ik koel al met de Hitachi actief op de vloer, scheelt 1-2 graden gevoelsmatig.

Haier multisplit heb ik niet naar gekeken, alleen de 3,5 mono split als oplossing voor bovenverdieping, erg vriendelijk geprijst en beslist geen verkeerde waarden voor de mono split. Multi split ga ik denk ik toch voor een merk als Mitsubishi, Daikin of Panasonic. Tenzij de hisense dermate interessant is dan wil ik die uiteraard ook meenemen in de overweging.
Eigenlijk moet ik ook de afweging maken:
  • Multi-3-split voor de overloop
  • 2x Multi-2-split ipv overloop, binnenunit in de 2 warmste slaapkamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112755

@thefox154 en @Appie Heijn bedankt voor de info.

[ Voor 79% gewijzigd door Perkouw op 31-07-2018 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1099481

deze besteld benieuwd of het goed gaat,https://www.zetaidraulica.it/condizionatori-hisense/1009-condizionatore-hisense-dual-split-new-comfort-r-410a-1200012000-a-2amw58u4szd1.html
thefox154 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 22:11:
[...]

Ik heb lang zitten twijfelen tussen een dure daikin of dit, maar ja uiteindelijk koop je 3 van deze units voor de prijs van een bluevolution dual split. Daikin is dan A+++ ipv A++. Maar dit resulteert bij het koelen op jaarbasis in 60kwh energiebesparing. Dus ook dat was niet echt een overtuigend getal :+ Beide kunnen op 16db draaien in de nachtstand dus de vrek in me heeft de strijd gewonnen en de hisense zal binnenkort hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deze net besteld benieuwd of het goed gaat,https://www.zetaidraulica.it/condizionatori-hisense/1009-condizionatore-hisense-dual-split-new-comfort-r-410a-1200012000-a-2amw58u4szd1.html is het wat 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1099481 op 31-07-2018 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Anoniem: 1099481 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:33:
deze besteld benieuwd of het goed gaat,https://www.zetaidraulica.it/condizionatori-hisense/1009-condizionatore-hisense-dual-split-new-comfort-r-410a-1200012000-a-2amw58u4szd1.html
[...]
Lijkt dezelfde als deze unit bij deze webshop?

Dat scheelt wel érg veel geld!
Ik wil volgend jaar ook aan de airco. En omdat er een niet gebruikte houtkachelpijp uitkomt in de woonkamer, en deze door een koof via de slaapkamer mijn dak opgaat wil ik kijken of ik een dual split unit kan nemen om ook de woonkamer te kunnen koelen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denk niet dat het de zelfde is ik heb geen wifi denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Dan nog, de prijsverschillen zijn hier en daar echt ENORM!
En elke Nederlandse leverancier die ik ernaar vroeg hoe dat kon begon meteen in de zin van: oh maar dat is allemaal Oost-Europese kwaliteit, Chinese ketels, blabalbalba
Eigenlijk houdt iedereen in Nederland vol dat de (zelfde) airco's in Nederland veel beter van kwaliteit zijn.
Zoveel beter dat de prijzen niet zelden meer dan dubbel zo hoog zijn dan in Zuid-Europa. 8)7

oh en uiteraard: "Als er een keer wat is, dan...."
ja, nou dan laat ik monteur komen. Die kan voor het verschil een keer of 8 opdraven

[ Voor 14% gewijzigd door paQ op 03-08-2018 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 11:41

ZaZ

Tweakers abonnee

TVP

Ik woon in een oud vrijstaand huis en op de kinderkamers wordt het 36 graden. Een hoop gejank 's nachts en er wordt slecht geslapen en de volgende dag zijn ze ook niet te genieten.
De indeling van mijn huis vormt wel een uitdaging en ik kom voor de bovenverdieping al tot minimaal 4 units.
Binnenkort dit topic maar eens goed doorlezen.

Lekker op de bank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:25:
[...]
Lijkt dezelfde als deze unit bij deze webshop?

Dat scheelt wel érg veel geld!
Ik wil volgend jaar ook aan de airco. En omdat er een niet gebruikte houtkachelpijp uitkomt in de woonkamer, en deze door een koof via de slaapkamer mijn dak opgaat wil ik kijken of ik een dual split unit kan nemen om ook de woonkamer te kunnen koelen...
De NL prijs is wel inclusief standaard installatie.
En aircovoordeel.nl vraagt gewoon teveel voor hisense (B-merk) airco's.

Bij andere (A) merken is het prijsverschil er zeker ook nog, maar niet zo sterk als in dit voorbeeld.

Ben zelf ook aan het kijken naar een multi-split uit Spanje. Wat mij hierbij opvalt is dat de goede prijzen eigenlijk altijd gaan om de kleinere (=<3,5kw) binnenunits. Zodra je meer wil stijgen ook de prijzen in Spanje meestal, of ze zijn gewoon niet beschikbaar in de webshop.

Voor de woonkamer heb ik qua volume een >6kw nodig, maar ik ga voor een 5kw denk ik. Het gaat om een 6 jaar oud huis, dus prima geïsoleerd.
En dan in de slaapkamer nog een 2,5kw.
Ik zat te denken aan deze combo:
https://www.instaladorate...53va-unidad-exterior.html
https://www.instaladorate...25va-unidad-interior.html
https://www.instaladorate...50va-unidad-interior.html
= 1475,- voor een goed merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:36
ZaZ schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:15:
TVP

Ik woon in een oud vrijstaand huis en op de kinderkamers wordt het 36 graden. Een hoop gejank 's nachts en er wordt slecht geslapen en de volgende dag zijn ze ook niet te genieten.
De indeling van mijn huis vormt wel een uitdaging en ik kom voor de bovenverdieping al tot minimaal 4 units.
Als je alles zelf wil doen is dit een prima topic, als je geen gedoe wil kan je misschien beter dit topic eens doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Cyclops10 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:05:
[...]

De NL prijs is wel inclusief standaard installatie.
En aircovoordeel.nl vraagt gewoon teveel voor hisense (B-merk) airco's.
Bij die 'standaard' installatie komen nog best wel wat meerkosten hoor.
Ik zou er niet van opkijken als je er zo nog even 150 - 200 bij kunt optellen aan extra benodigde materialen, of een doorvoertje, kabeltje enz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikerosauer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-03-2020
zeer intersant allemaal hier waag ik mijn van het voorjaar ook maar eens aan :)

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:54
ZaZ schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:15:
TVP

Heb je al screens voor de ramen? Zonder dat is een airco water naar de zee brengen...

En sterkte, knap irritant als ze niet kunnen slapen.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 11:41

ZaZ

Tweakers abonnee

NiGeLaToR schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:25:
[...]

Heb je al screens voor de ramen? Zonder dat is een airco water naar de zee brengen...

En sterkte, knap irritant als ze niet kunnen slapen.
Nee dat is ook onderdeel van het dilemma. Ik heb wel geblindeerde ramen en rolgordijntjes zo dicht mogelijk tegen de ramen aan maar ik weet dat dat niet ideaal is. Ik heb heel veel hout en om de kosten te besparen heb ik er 2 jaar geleden toen er weer geverfd moest worden voor gekozen om de boel zwart te laten schilderen(scheelde heel grondig schuren). Een schilderbeurtje van mijn huis kost richting 8000 euro, zoveel hout heb ik.
Ik weet dat ik de hitte een beetje buiten kan houden door screens te plaatsen, maar die zwarte dunne muurtjes houden het hooguit een paar dagen tegen denk ik. Als eenmaal de hitte in het huis zit ben ik gezien.
Ik heb er ook aan zitten denken om valschermen te laten plaatsen zodat ik een gedeelte van de muur in de schaduw zet, maar dan nog... Ik moet ook hitte kunnen afvoeren.
Ik snap dat ik met een airco het huis niet 24/7 op een gewenste temperatuur kan krijgen. Het gaat mij er meer om dat als de zon een beetje onder is gegaan ik de hitte een beetje kan afvoeren. Als het gewoon een graad of 26 is ben ik al happy. Ideaal zou natuurlijk valschermen + screens + airco zijn maar dat gaat aardig in de papieren lopen. En dank voor het medeleven, maar het was mijn eigen keuze om 4 van die drabbers te verwekken :P

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
Ik zoek een multisplit r32 unit. Zit zelf te kijken naar Mitsubishi en Daikin en dan wel de a++ minimaal liever nog a+++. Maar als ik verschillende buitenlandse winkels vergelijk met topaircon.eu dan is het verschil vaak maar een paar honder euro en dan komt verzenden er nog bij.
Dus doe ik iets verkeerd of is de markt waar ik zoek het verschil klein?
De 2MXM40M is bijvoorbeeld 1203,95 bij topaircon en 1040 bij instaladoratermica.com

[ Voor 10% gewijzigd door martijnr17 op 06-08-2018 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
martijnr17 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:15:
Ik zoek een multisplit r32 unit. Zit zelf te kijken naar Mitsubishi en Daikin en dan wel de a++ minimaal liever nog a+++. Maar als ik verschillende buitenlandse winkels vergelijk met topaircon.eu dan is het verschil vaak maar een paar honder euro en dan komt verzenden er nog bij.
Dus doe ik iets verkeerd of is de markt waar ik zoek het verschil klein?
De 2MXM40M is bijvoorbeeld 1203,95 bij topaircon en 1040 bij instaladoratermica.com
Ik heb net snel even voor je gekeken, ik ben in mijn zoektocht snel gestopt met kijken naar daikin omdat die a+++ wel duur is en je letterlijk een paar euro per jaar bespaart aan energie 8)7

In italie zie ik de 2mxm40m + 2x 2,5kw unit voor ~1550,-.
Als ik bij topaircon kijk wordt dat 1203 + 2x 393 = € 1989,-

Maar even over topaircon: Ik ken ze overigens niet dat voor opgesteld. Onderstaande is dus even speculatie met wat je snel van deze firma kunt vinden. Bij mij gaan alle rode lampen branden.
Mijn vermoeden is dat topaircon net als comfortklimaat import units levert (of misschien is dat hier awel bekend haha). Er dus alleen een paar honderd tussenzet en doorstuurt.

1) Het adres in Engeland is het adres van CFS offshore & uk incorporations, een bedrijf dat een bvtje, bankaccount of wat dan ook regelt zodat je een Engels bedrijf hebt. Vanaf 50 pond ben je het mannetje.
2) Het duitse adres is geblurd op streetview. Maar ook niet iets wat je verwacht bij een airco leverancier/installateur. Niet in een flatgebouw in een redelijk dure buurt in berlijn. Wat er wel zit kon ik zo snel niet vinden.
3) Bij Daikin Nederland staan ze niet in de dealerlijst.
4) Mijn vermoeden, brievenbus adressen om in het buitenland daikin te kunnen kopen. En interessant mee te doen op de website.

Verder als een website begint met de boodschap: bel ons niet, val ons niet lastig. Dan zou ik ze al aan alle kanten links laten liggen. Dit is amateurisme ten top en schijnbaar inderdaad een éénmanszaak die de handige weg bewandelt.

Je kan er wel overigens 5% besparen door even een affiliate aan te maken :+
Nogmaals dit is hoe het op mij overkomt, ik ken ze niet ,maar 10 minuten naar de site kijken levert mij veel vraagtekens op. Dus dan komt de vraag als hun het spul importeren en je dus geen voor NL bestemde producten leveren bespaar je je dan die 400 euro en doe je het zelf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
thefox154 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:43:
[...]

Ik heb net snel even voor je gekeken, ik ben in mijn zoektocht snel gestopt met kijken naar daikin omdat die a+++ wel duur is en je letterlijk een paar euro per jaar bespaart aan energie 8)7

In italie zie ik de 2mxm40m + 2x 2,5kw unit voor ~1550,-.
Als ik bij topaircon kijk wordt dat 1203 + 2x 393 = € 1989,-

Maar even over topaircon: Ik ken ze overigens niet dat voor opgesteld. Onderstaande is dus even speculatie met wat je snel van deze firma kunt vinden. Bij mij gaan alle rode lampen branden.
Mijn vermoeden is dat topaircon net als comfortklimaat import units levert (of misschien is dat hier awel bekend haha). Er dus alleen een paar honderd tussenzet en doorstuurt.

1) Het adres in Engeland is het adres van CFS offshore & uk incorporations, een bedrijf dat een bvtje, bankaccount of wat dan ook regelt zodat je een Engels bedrijf hebt. Vanaf 50 pond ben je het mannetje.
2) Het duitse adres is geblurd op streetview. Maar ook niet iets wat je verwacht bij een airco leverancier/installateur. Niet in een flatgebouw in een redelijk dure buurt in berlijn. Wat er wel zit kon ik zo snel niet vinden.
3) Bij Daikin Nederland staan ze niet in de dealerlijst.
4) Mijn vermoeden, brievenbus adressen om in het buitenland daikin te kunnen kopen. En interessant mee te doen op de website.

Verder als een website begint met de boodschap: bel ons niet, val ons niet lastig. Dan zou ik ze al aan alle kanten links laten liggen. Dit is amateurisme ten top en schijnbaar inderdaad een éénmanszaak die de handige weg bewandelt.

Je kan er wel overigens 5% besparen door even een affiliate aan te maken :+
Nogmaals dit is hoe het op mij overkomt, ik ken ze niet ,maar 10 minuten naar de site kijken levert mij veel vraagtekens op. Dus dan komt de vraag als hun het spul importeren en je dus geen voor NL bestemde producten leveren bespaar je je dan die 400 euro en doe je het zelf??
toon volledige bericht
Zo dat heb je even mooi uitgezocht. Heb me daar verder nog niet in verdiept moet ik zeggen behalve dat koevlaas hier op tweakers er al meerdere units heeft gekocht die gewoon aankomen.
Je hebt dan wel gelijk dat je net zo goed zelf kan importeren en dan nog wat besparen, zal geen 400 zijn door de verzending.
Betreft a+++ ik twijfel ook nog soms omdat je dat een paar posts terug ook zei, maar deze unit moet wel in de zomer koelen en in de winter verwarmen er is geen losse verwarming aanwezig. Dan wil je natuurlijk wel iets degelijks dat werkt tot -15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
martijnr17 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:01:
[...]

Zo dat heb je even mooi uitgezocht. Heb me daar verder nog niet in verdiept moet ik zeggen behalve dat koevlaas hier op tweakers er al meerdere units heeft gekocht die gewoon aankomen.
Je hebt dan wel gelijk dat je net zo goed zelf kan importeren en dan nog wat besparen, zal geen 400 zijn door de verzending.
Betreft a+++ ik twijfel ook nog soms omdat je dat een paar posts terug ook zei, maar deze unit moet wel in de zomer koelen en in de winter verwarmen er is geen losse verwarming aanwezig. Dan wil je natuurlijk wel iets degelijks dat werkt tot -15.
Eens, verwarmen heb ik even niet meegerekend. Puur naar de koelcijfers gekeken omdat die in mijn excel stonden ;) Verwarmen gaat het veel harder.

Overigens misschien zit ik er wel naast wat betreft top, ik trek me eigen conclusie uit wat ik kon vinden aan de hand van de adressen. Voor die pak hem beet 400 verschil moeten ze je natuurlijk garantie verlenen. Heb je een NL aanspreekpunt. Je zou pmc eens kunnen mailen wat een daikin daar kost. Mijn eigen warmtepomp komt daar vandaan, ook een aantal andere tweakers hebben hem daar gekocht. Niets als lof over Marc. En groot voordeel ze kunnen Engels :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefox154
Voor de geïnteresseerde, de airco die ik 1-8 besteld had is op 7-8 bezorgd.
Niet slecht voor een vakantieperiode van uit ongeveer het zuidelijkste puntje in Italië.
Netjes op een pallet, geen schades. Na de vakantie maar eens installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die van mij maandag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:03
Er is een Nederlands bedrijf Nordcargo die wellicht een handige partij is om bestellingen in Spanje te ontvangen en direct te forwarden. Ze hebben meerdere vestigingen in Spanje en in regio Rotterdam voor het ophalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyclops10
  • Niet online
Ik heb uiteindelijk in Italie een airco gekocht.
Deze om precies te zijn: https://www.climastars.it...r32-in-a-wi-fi-ready.html

Zocht een multisplit met een interne unit van 18000BTU (5+KW). Bij veel webshops waren die niet te koop. Hier heb je enorm veel keus.

Verzenden koste mij 220 euro. Weet niet of dat goedkoper wordt als je niet >100KG aan hardware besteld :)
Heb contact gehad via de chat en daarna via de mail een bestelling gedaan.
Betaling via paypal->creditcard.
Stond binnen een week bij mij binnen. Geleverd door DHL.

Nu moet ik hem nog installeren, maar heb geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 09:32
Van de italiaanse site condizionati is ook een nederlandse versie zag ik: https://www.condizionati.nl

Ik heb even opgevraagd hoe het met garantie (24mnd) werkt. Dat zal ik dan nog toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jusv
  • Laatst online: 11:12
jobr schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 17:53:
Van de italiaanse site condizionati is ook een nederlandse versie zag ik: https://www.condizionati.nl

Ik heb even opgevraagd hoe het met garantie (24mnd) werkt. Dat zal ik dan nog toevoegen.
Heb je inmiddels al antwoord gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
jusv schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:07:
[...]

Niet meer aan gedacht maar nog niets gehoord. Maar weer eens een reminder gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
jusv schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:07:
[...]

Nu wel antwoord:
U heeft 2 jaar fabrieks garantie unit hoeft niet terug naar italie.
Wij sturen de onderdelen.
Garantie is Europees

Vragen waren:
Ik zie dat de garantie 24 maanden is. Maar moet ik deze dan terugsturen naar Italië ?
En wie betaald dan de (hoge) verzendkosten?
Of sturen jullie onderdelen?

M.a.w. hoe zit het met garantie en hoe werkt dat voor bijv een Daikin airco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:50
Ik overweeg een mono-split airco in Spanje te bestellen wegens het vaker benoemde prijsverschil met Nederlandse webshops.

Ik ben hierbij uitgekomen op climamarket.eu.

Zij bieden bv. de Panasonic Wall Split KIT-KE25‑TKE voor ongeveer 575 Euro incl. verzendkosten. Mooie prijs dacht ik zo :)

Voordat ik bestel (en later mijn ervaringen met jullie deel): heeft iemand toevallig al ervaring met deze webshop, en/of met dit of een vergelijkbaar type Panasonic airco?

Andere webshops lijken vooral qua verzending duurder. Op de Panasonic kwam ik uit omdat ik een goedkope en stille Inverter airco zocht welke A++ en stil (<21dBA) is, een slaapmodus heeft en een A-merk lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Ik woon in zuid spanje, en een spaanse vriend van mij heeft een transport bedrijf. Ik kan bij hem wel een vragen of zij een soort van "doorvoor" accepteren. Zo dat bestellingen daar afgelevert worden, en we ze direct naar NL versturen. Wellicht dat het goedkoper is als meerderen tegelijk iets bestellen, dan kan het bijv. naar 1 punt in NL. Laat maar per pm weten wie er interesse heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 454358 op 01-01-2019 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
saturn21 schreef op zondag 30 december 2018 @ 09:47:
Ik overweeg een mono-split airco in Spanje te bestellen wegens het vaker benoemde prijsverschil met Nederlandse webshops.

Ik ben hierbij uitgekomen op climamarket.eu.

Zij bieden bv. de Panasonic Wall Split KIT-KE25‑TKE voor ongeveer 575 Euro incl. verzendkosten. Mooie prijs dacht ik zo :)

Voordat ik bestel (en later mijn ervaringen met jullie deel): heeft iemand toevallig al ervaring met deze webshop, en/of met dit of een vergelijkbaar type Panasonic airco?

Andere webshops lijken vooral qua verzending duurder. Op de Panasonic kwam ik uit omdat ik een goedkope en stille Inverter airco zocht welke A++ en stil (<21dBA) is, een slaapmodus heeft en een A-merk lijkt te zijn.
goeie deal dan toch? :)
iig een webshop die het (inmiddels?) begrepen heeft om in heel Europa te leveren.
Zal een kwestie van tijd worden lijkt me zo dat de prijzen een keer gaan dalen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSrls
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-10-2023
Ik heb zelf een Mitsubishi MSZ-DM35VA gekocht in Italië bij D@gimarkt.
Koste me incl. btw en transport €537,-. :Y

Zelf geplaatst en in gebruik genomen. Let op garantie kan wel een dingetje zijn als hij defect blijkt te zijn, maar die kans achte ik klein bij een A merk en heb het risico maar genomen.

Hij houd nu mijn woonkamer en open keuken lekker warm (120m3). Er zit ook een nederlandse gebruiks en installatiehandleiding bij die keurig stap voor stap uitlegt wat je moet doen en waar je op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TSrls schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:16:
Ik heb zelf een Mitsubishi MSZ-DM35VA gekocht in Italië bij D@gimarkt.
Koste me incl. btw en transport €537,-. :Y

Zelf geplaatst en in gebruik genomen. Let op garantie kan wel een dingetje zijn als hij defect blijkt te zijn, maar die kans achte ik klein bij een A merk en heb het risico maar genomen.

Hij houd nu mijn woonkamer en open keuken lekker warm (120m3). Er zit ook een nederlandse gebruiks en installatiehandleiding bij die keurig stap voor stap uitlegt wat je moet doen en waar je op moet letten.
Kan je iets meer vertellen over het zelf in gebruik nemen? Heb je een vacuumpomp gehuurd met metertjes? Waren er nog complicaties?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TSrls
@Wolly Ik heb een vacuum pomp en meter gekocht (hoeft niet duur te zijn) en heb na het aansluiten van de koelleidingen de vacuum pomp met meter op de onderhoudsopening (zoals Mitsubishi hem noemt) aangesloten. Na 30min. vacuumeren heb ik het kraantje die aan de meter zit dicht gedraaid en de pomp uitgezet.
Zo heb ik 15 min. het vacuum in de gaten gehouden om te kunnen zien of de koppelingen wel goed waren aangedraaid. Toen dit het geval was heb ik snel de meter van de onderhoudsventiel gedraaid en heb het R410a gas vrij gelaten in de leiding. Stekker in het stopcontact en klaar!!!!
Let wel op dat, in mijn systeem gas zat voor max. 7m leiding. Wil je een langere leiding gebruiken zal je een stek monteur of zo moeten regelen.
Overigens staat alles keurig beschreven in de handleiding die is meegeleverd met de set. Zelfs in het Nederlands

[ Voor 7% gewijzigd door TSrls op 04-01-2019 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:02
zie maar weinig doe het zelf modellen met snelkoppeling of zoek ik niet goed? (denk het laatste)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TSrls
@bie100 Deze type airco's zie je nog wel eens bij een bouwmarkt te koop en meestal in de zomerperiode. Ik heb wel begrepen dat dit soort koppelingen op termijn gaan lekken maar ik heb er verder geen ervaring mee.
https://www.hornbach.nl/s...ning/6338647/artikel.html

[ Voor 21% gewijzigd door TSrls op 15-01-2019 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppe2015
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-04 15:30
Wie kan me eens helpen aan het volgende:
Ik zoek een multisplit.
Woonkamer 120m3 x factor 40 = 4,8kw, en de slaapkamer komt uit op 2,5kw
Met name de woonkamer moet winterdag ook bijverwarmen.

Ik zit aan de Hisense te denken, model 2018. (is die temperatuur led display altijd zichtbaar?)
Een 5kw 18000BTU en een 2,5kw 9000BTU

In een multisplit-samenstelling van de fabrikant of winkelier kom ik deze combi niet tegen.
Is het een kwestie van 5kW binnen en buitenunit aan te schaffen en een losse 2,5kw?
en dan?
In de specificatie lees ik "The external Hisense units allow to associate up to 5 indoor units".
De buitenunit moet dat dus wel aankunnen.
Moet er dan nog speciale koppelingen/ aansluitingen worden bijbesteld?

Deze combi wil ik bij zetaidraulica.it of een adres in het zonnige Spanje aankopen.

Hoe zit dat met een extra aansluiting voor een multisplit

[ Voor 4% gewijzigd door boppe2015 op 16-01-2019 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mibasa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-05 18:02
bie100 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:36:
zie maar weinig doe het zelf modellen met snelkoppeling of zoek ik niet goed? (denk het laatste)
Bij mijn weten worden die niet meer aangeboden omdat elk systeem officieel in bedrijf dient te worden gesteld door een Stek-monteur met daarbij horend de gassenregistratie.. Enigste optie is om een kennis/vriend die Stek-erkend is de voorgevulde set voor een vriendenprijsje te laten aansluiten, die is normaliter ook voorzien van o.a. een goede vacuumeerpomp en soldeermiddelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels001
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-01 22:59
paQ schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:44:
[...]

:). dees:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
_/-\o_

Hoi paQ, waarom heb je voor deze gekozen? (was dit de beste prijs/kwaliteit verhouding, of het meest verschil met Nederlandse winkels?)

Ik zie dat deze stil is, maar wat is de capaciteit? Meestal zie je 2,5 of 3,5 staan, maar ik kan dat bij deze niet helemaal terug vinden.

Hoe is de Airco na een paar maanden bevallen en werkt deze nu nog zonder problemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:13

JdM

Humbled

TSrls schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:35:
@bie100 Deze type airco's zie je nog wel eens bij een bouwmarkt te koop en meestal in de zomerperiode. Ik heb wel begrepen dat dit soort koppelingen op termijn gaan lekken maar ik heb er verder geen ervaring mee.
https://www.hornbach.nl/s...ning/6338647/artikel.html
en @bie100 Ik heb zo'n soort systeem (Tristar) van de bouwmarkt hier op het garagedak staan en heb hem 9 jaar geleden geïnstalleerd, hij werkt nog steeds. Heeft inmiddels wel een keer een service nodig, want hij wordt nu niet meer ijskoud, maar van lekkage dus lang geen last gehad. Met de koude nachten van enkele weken terug heeft hij ook nog ondersteuning geboden bij het kortstondig bijverwarmen van de slaapkamer waar hij hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Niels001 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:48:
[...]
_/-\o_

Hoi paQ, waarom heb je voor deze gekozen? (was dit de beste prijs/kwaliteit verhouding, of het meest verschil met Nederlandse winkels?)

Ik zie dat deze stil is, maar wat is de capaciteit? Meestal zie je 2,5 of 3,5 staan, maar ik kan dat bij deze niet helemaal terug vinden.

Hoe is de Airco na een paar maanden bevallen en werkt deze nu nog zonder problemen?
Dit is 2,5 + 3,5 binnen

Gekozen vanwege die combi, icm een stille buitenunit. En dat voor een strakke prijs. Vergelijkbare sets/merken krijg ik hier voor vanaf het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels001
paQ schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:24:
[...]

Dit is 2,5 + 3,5 binnen

Gekozen vanwege die combi, icm een stille buitenunit. En dat voor een strakke prijs. Vergelijkbare sets/merken krijg ik hier voor vanaf het dubbele.
Ah top, dank je dat maakte ik niet helemaal op uit:
5.160 (2.150 + 3.010) frigorías y 6.192 (2.752 + 3.440) Kcal/h

Omdat er stond:
IDEAL 2 Estancia entre 15 a 20 m² y 21 a 27 m² (Segun Condiciones)

Mijn woonkamer is 40m2, maar daar is een 3,5 zeker genoeg.

Is de Airco een beetje stil in vergelijking met andere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik hoor het ding amper.
Uiteraard met fan vol aan hoor je wel lucht blazen.

Ben er blij mee hoor. Beetje matte parelmoer finish. Gaat prima op tegen een witte muur. Geen glimmend plastic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niels001
paQ schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 19:26:
Ik hoor het ding amper.
Uiteraard met fan vol aan hoor je wel lucht blazen.

Ben er blij mee hoor. Beetje matte parelmoer finish. Gaat prima op tegen een witte muur. Geen glimmend plastic.
Top, ik precies hetzelfde model (maar dan met kleinere buitenunit en Single Split) hier in Nederland
https://www.klimate.nl/fu...andmodel-singlesplit.html Voor dezelfde prijs, maar dan 1 airco ~2.5kw Airco minder!!

Dus in Spanje krijg je inderdaad voor hetzelfde geld gewoon een extra airco wat rond de 600 scheelt.

Super bedankt paQ!

Nog een laatste vraag:
Waarom ben je niet voor de Panasonic Wall Split KIT-KE25‑TKE gegaan, die je hiervoor overwoog?
Cyclops10 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 06:52:
Ik heb uiteindelijk in Italie een airco gekocht.
Deze om precies te zijn: https://www.climastars.it...r32-in-a-wi-fi-ready.html

Zocht een multisplit met een interne unit van 18000BTU (5+KW). Bij veel webshops waren die niet te koop. Hier heb je enorm veel keus.
Hoe bevalt de Hisense Airco? Deze combi is wel echt heel goedkoop!!
Op het werk hebben wij een Mitsubishi SRK-35 ZS-S, die we in het oude pand veel voor verwarmen gebruikten.
Is de Hisense daar ook goed voor te gebruiken? Vergelijkbaar met een Panasonic of Fujitsu?
En hoe zit dat met het geluidsniveau?

Heb je al storingen ondervonden, ik hoorde van installateurs dat multi split's eerder storting geven dan single spit, wat logisch is, maar zijn er merken die daar meer last van hebben?
Anoniem: 1099481 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:34:
deze net besteld benieuwd of het goed gaat,https://www.zetaidraulica.it/condizionatori-hisense/1009-condizionatore-hisense-dual-split-new-comfort-r-410a-1200012000-a-2amw58u4szd1.html is het wat 8)7
Hi Padre500,

De link werkt niet (meer), maar hoe bevalt de Hisense? Ik heb het idee dat dit wel een budget merk is, ten opzichte van Mitsubishi, Daikin, Fujitsu of Panasonic.
Is het vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Midea Mission?

Modbreak:Tripleposten (binnen 24 uur) is niet de bedoeling op Tweakers. Heb je een aanvulling op een voorgaand bericht, kan je altijd je vorige post wijzigen. Tevens passen deze 'algemenere' vragen beter in Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp dan hier.

[ Voor 53% gewijzigd door Yorinn op 17-02-2019 23:08 ]

• Niels001
Iemand ervaring met Hisense airco's? Of is het draadje dood, na de mod break?

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Niels001 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:45:
Iemand ervaring met Hisense airco's? Of is het draadje dood, na de mod break?
Inhoudelijke vragen over airco's mogen in Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp, zoals ik ook in de eerdere modbreak meldde. Hier gaat het over de import.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 23:39

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Yorinn schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:35:
[...]

[mbr] Inhoudelijke vragen over airco's mogen in Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp, zoals ik ook in de eerdere modbreak meldde. Hier gaat het over de import. [/]
Of, als het enkel over verkoelen gaat, wellicht deze: Het grote airconditioning topic - Deel 2

Niet iedereen wil de AC gebruiken voor verwarmen immers, hoewel het exact hetzelfde apparaat is :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizzopa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:18
Ik weet dat dit de groep is voor Airco's bestellen in Spanje, maar in mijn zoek tocht naar een betaalbare Daikin ben ik in Italië terecht gekomen en op deze site https://www.climastars.it...h_query=sensira&results=4

Als ik deze in het bestelmaantje plaats heb ik links een hokje waar ik het land kan om zetten van Italië naar Nederland, als ik dat doe veranderd de prijs van 519 euro naar 425 euro en het ook het transport gratis.

Mijn vraag zie ik wat over het hoofd, waar door ik na bestellen voor een verrassing kom te staan.

Jullie input wordt zeer op prijs gesteld.

Edit:

Na wat chatten met behulp van Google translate komt de totaal prijs op 615 euro.
Waarschijnlijk een bug in de checkout.

[ Voor 8% gewijzigd door wizzopa op 26-02-2019 15:11 ]

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
wizzopa schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:21:
Ik weet dat dit de groep is voor Airco's bestellen in Spanje, maar in mijn zoek tocht naar een betaalbare Daikin ben ik in Italië terecht gekomen en op deze site https://www.climastars.it...h_query=sensira&results=4

Als ik deze in het bestelmaantje plaats heb ik links een hokje waar ik het land kan om zetten van Italië naar Nederland, als ik dat doe veranderd de prijs van 519 euro naar 425 euro en het ook het transport gratis.

Mijn vraag zie ik wat over het hoofd, waar door ik na bestellen voor een verrassing kom te staan.

Jullie input wordt zeer op prijs gesteld.
Daar is wat geks aan de hand. Als ik voor het eerst naar die website ga (op jouw linkje klik), zie je EUR 425. Na een refresh (F5) van de pagina wordt het opeens EUR 519.

Goed te testen in een incognito-tabblad.

Wellicht import via Nederlandse haven / warenhuis, waardoor (rechtstreeks) transport naar Nederland goedkoper is?

[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 26-02-2019 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
@wizzopa Ik heb zojuist een Fujitsu ASYG07LMCE besteld, 422 euro, ik verwacht echter dat de fout in de btw zit, prijzen x1,21 kom je namelijk aardig in de buurt.
We gaan het wel zien, ik heb met paypal betaald. En ik heb mijn BTW nummer ingevuld. Dus wellicht heb ik voor bovenstaande prijs een goedkope airco. In NL betaal ik ex btw 140 euro meer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Tja, als je je btw nummer invult gaat de btw ervan af/wordt niet in rekening gebracht, dat klopt dat wel.

https://www.belastingdien...nd_naar_andere_eu_landen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
Appie Heijn schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:29:
@wizzopa Ik heb zojuist een Fujitsu ASYG07LMCE besteld, 422 euro, ik verwacht echter dat de fout in de btw zit, prijzen x1,21 kom je namelijk aardig in de buurt.
We gaan het wel zien, ik heb met paypal betaald. En ik heb mijn BTW nummer ingevuld. Dus wellicht heb ik voor bovenstaande prijs een goedkope airco. In NL betaal ik ex btw 140 euro meer namelijk.
Bij Climastars? En je gebruikt je btw# van je btw teruggave pv panelen.

[ Voor 5% gewijzigd door wizzopa op 26-02-2019 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
wizzopa schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:12:
[...]

Bij Climastars? En je gebruikt je btw# van je btw teruggave pv panelen.
Nee dat niet, heb een kantoor wat puur zakelijk gebruik wordt, dus kan het ex btw kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
Appie Heijn schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:44:
[...]

Nee dat niet, heb een kantoor wat puur zakelijk gebruik wordt, dus kan het ex btw kopen :)
Eind van de middag vond ik een Daikin sensira in Griekeland voor 425 euro maar helaas alleen voor de binnenlandse markt. Het lijkt wel hoe zuidelijker je kom hoe goedkoper de aircos.
Waar had je de Fujitsu besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
wizzopa schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:58:
[...]
Waar had je de Fujitsu besteld.
Bij climastars, meestal zijn de units in het zuiden redelijk gelijk maar erg goedkoop, de verzending maakt het duur. Dat is bij climastars op dit moment gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
Appie Heijn schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 23:14:
[...]

Bij climastars, meestal zijn de units in het zuiden redelijk gelijk maar erg goedkoop, de verzending maakt het duur. Dat is bij climastars op dit moment gratis :)
Net een Daikin besteld en betaald met Paypal, eens zien wat ze er van maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
wizzopa schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 08:17:
[...]

Mocht je geen kvk/btw hebben dan ben ik ook zeer benieuwd hoe ze hier mee om zullen gaan :)

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:26

de Peer

under peer review

wizzopa schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 08:17:
[...]

Is de order gewoon geaccepteerd?
Er staat toch echt "iva inclusa" oftewel inclusief btw. Maar het zijn dan wel héle lage prijzen die ze aanbieden. Ik kijk naar een Nexura 2,5 kW en die is zelfs onder de 1000 euro incl. verzending naar Nederland.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

• wizzopa
de Peer schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 07:20:
[...]

Is de order gewoon geaccepteerd?
Er staat toch echt "iva inclusa" oftewel inclusief btw. Maar het zijn dan wel héle lage prijzen die ze aanbieden. Ik kijk naar een Nexura 2,5 kW en die is zelfs onder de 1000 euro incl. verzending naar Nederland.
Ik had netjes een bevestiging ontvangen voor de bestelling, nu net krijg ik een mail dat ik verzendkosten en BTW en de airco moet betalen. Hoe gaan ik dit weer oplossen, ik heb een factuur ontvangen waar in duidelijk staat dat het incl, btw en verzending is en dat de betaling is geverifieerd.

[ Voor 14% gewijzigd door wizzopa op 28-02-2019 19:09 ]

• de Peer

de Peer

under peer review

wizzopa schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:40:
[...]

Ik had netjes een bevestiging ontvangen voor de bestelling, nu net krijg ik een mail dat ik verzendkosten en BTW en de airco moet betalen. Hoe gaan ik dit weer oplossen, ik heb een factuur ontvangen waar in duidelijk staat dat het incl, btw en verzending is en dat de betaling is geverifieerd.
Hmm ja precies. Daar was ik al bang voor ;) .

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

• wizzopa
de Peer schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:16:
[...]

Hmm ja precies. Daar was ik al bang voor ;) .
Het is ook te mooi om waar te zijn. Maar de fout zit nog steeds in de webshop/checkout. Ik heb een mail gestuurd met de vraag hoe dit opgelost gaat worden.

[ Voor 21% gewijzigd door wizzopa op 01-03-2019 06:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
@Appie Heijn En heb je al gehoord wanneer de airco geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Hier dezelfde strekking qua berichtgeving 80 euro verzendkosten en btw erover heen. Terwijl de factuur wat anders zegt. Alleen daar staat geen bedrag aan btw bij mij. Wat ook kan kloppen ivm zakelijke aankoop in het buitenland.

Ik ga erop spelen dat ik 440 euro plus 80 wil betalen. Dan is het nog steeds goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
@Appie Heijn
In die trant ga ik het ook proberen, het verschil dan maar delen. Naar mijn mening ligt de fout bij de shop zij hebben de zaakjes niet voor elkaar, ;)

Alvast 2 Kwh meters besteld, die heb ik toch nodig. Mooie Carlo Gavazzi EM10

Edit: 19:45 een mail van ClimaStars of ik even bij wil betalen €180,38. Eerst maar eens proberen of de helft ook goed is. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door wizzopa op 01-03-2019 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

wizzopa schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:25:
@Appie Heijn
In die trant ga ik het ook proberen, het verschil dan maar delen. Naar mijn mening ligt de fout bij de shop zij hebben de zaakjes niet voor elkaar, ;)

Alvast 2 Kwh meters besteld, die heb ik toch nodig. Mooie Carlo Gavazzi EM10

Edit: 19:45 een mail van ClimaStars of ik even bij wil betalen €180,38. Eerst maar eens proberen of de helft ook goed is. ;)
Is er al een compromis bereikt?
Ook mét btw en verzendkosten zijn ze volgens mij best goedkoop, dus ik overweeg om alsnog te gaan bestellen. Vind het wel slordig dat die fout op de website er nog steeds is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizzopa
de Peer schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:16:
[...]

Is er al een compromis bereikt?
Ook mét btw en verzendkosten zijn ze volgens mij best goedkoop, dus ik overweeg om alsnog te gaan bestellen. Vind het wel slordig dat die fout op de website er nog steeds is...
Sonia stuurt in de regel pas na 19 uur de mail de deur uit, ik weet nog niets. En hij is dan nog steeds goed koper dan in Nederland.

Aircodeal Apeldoorn 675 euro met gratis verzenden voor mijn Daikin ftxf25.

Edit:
Sonia heeft gereageerd Climastars blijven er bij dat ik 180,38 euro bij moet betalen, en dat ga ik niet doen.

Ik heb een ander adres..... waar het wel werkt met de shop en checkout en voor mij zelf nog enige euros goedkoper.

Edit 2: De order bij Climastars geannuleerd en geld wordt met wat aandringen van Paypal terug gestort.

[ Voor 25% gewijzigd door wizzopa op 05-03-2019 17:17 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
@Appie Heijn hoe gaat het met de airco. Is hij al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
wizzopa schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:15:
@Appie Heijn hoe gaat het met de airco. Is hij al binnen?
Ik ga um ook cancelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzopa
Dan maar weer opzoek naar een andere. Ik had al een mannetje die de stek wilde doen, ik kan en mag het zelf doen maar bij gebrek aan tools toch even uitbesteden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyclops10
  • Niet online
Niels001 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:30:

Hoe bevalt de Hisense Airco? Deze combi is wel echt heel goedkoop!!
Op het werk hebben wij een Mitsubishi SRK-35 ZS-S, die we in het oude pand veel voor verwarmen gebruikten.
Is de Hisense daar ook goed voor te gebruiken? Vergelijkbaar met een Panasonic of Fujitsu?
En hoe zit dat met het geluidsniveau?

Heb je al storingen ondervonden, ik hoorde van installateurs dat multi split's eerder storting geven dan single spit, wat logisch is, maar zijn er merken die daar meer last van hebben?
Heb hem pas 2 weken geleden laten afvullen met gas, dus hij heeft nog niet veel gedaan. De testrun ging goed, er kwam lucht van 3 graden uit :)
Zelf rustig aan gedaan met installatie, ga niet de leidingen buiten leggen als het <5 graden is :P
Daarna via werkspot iemand gevonden voor het vacumeren, afvullen, etc. Er zat voor 15m gas is, maar heb > 20m leiding eraan zitten.

Daarna nog een aantal keer aangezet voor verwarmen, ook ideaal moet ik zeggen. Binnen een paar min een warme stroom lucht. Gaat een stuk sneller dan met de radiatoren als ik boven de studeer/werk kamer op temperatuur wil brengen. Trekt wel even kortstondig 3000 Watt, wat daarna afzakt naar 500 Watt ongeveer.

Mogelijk ben ik de aanstichter van de fout bij climastars.it mbt btw en verzendkosten. Voor mijn bestelling hebben ze toen handmatig mijn account aangepast voor nl adres. En ik kreeg toen ik daarna nog eens keek ook een website te zien waarbij de prijs zonder btw was. Hier ook nog contact over gehad, want ik had net betaald en dacht dat ze de prijs verlaagt hadden. Dat was dus niet het geval.
In een andere browser testen kreeg ik toen ook nog gewoon de goede prijs te zien.

Maar overall ben ik dus super tevreden, installeren ging prima. De pijnpunten daarbij waren:
- Leiding buitenom trekken op >6m hoogte was niet leuk, op een trap staan en moeten boren, schroeven en stugge leiding erin leggen.
- Dikkere aircoleiding voor de grootste binnenunit was erg stug om goed te buigen bij sommige bochten. (5/8 variant) De rest ging prima.
- Waterpompen waar eigenlijk geen plek voor is achter de binnenunits er toch creatief achter krijgen was vervelend.
- Buitenunit 2 trappen op krijgen naar dakterras, zwaar groot onhandig ding :)

En flink geld bespaart. Naast de aanschaf is er nog ~600 euro bij gekomen voor al het materiaal (koelleiding, goot, elektra, etc), 3 gaten boren door gewapend beton en vacumeren/afvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Ik heb een Daikin FTXM20 en een Daikin Nexura 2.5 kW gekocht bij Climastars. Wordt a.s. vrijdag bezorgd :-)
2100 euro inclusief btw en verzending (die ik ook apart moest overmaken). Nog altijd stuk goedkoper dan in NL kopen.

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste

Let op:
Algemene discussie over aankoopadvies en hoe je een airco zelf kan installeren mag in Topicreeks: L/L warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen