Niels001 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:30:
Hoe bevalt de Hisense Airco? Deze combi is wel echt heel goedkoop!!
Op het werk hebben wij een Mitsubishi SRK-35 ZS-S, die we in het oude pand veel voor verwarmen gebruikten.
Is de Hisense daar ook goed voor te gebruiken? Vergelijkbaar met een Panasonic of Fujitsu?
En hoe zit dat met het geluidsniveau?
Heb je al storingen ondervonden, ik hoorde van installateurs dat multi split's eerder storting geven dan single spit, wat logisch is, maar zijn er merken die daar meer last van hebben?
Heb hem pas 2 weken geleden laten afvullen met gas, dus hij heeft nog niet veel gedaan. De testrun ging goed, er kwam lucht van 3 graden uit

Zelf rustig aan gedaan met installatie, ga niet de leidingen buiten leggen als het <5 graden is
Daarna via werkspot iemand gevonden voor het vacumeren, afvullen, etc. Er zat voor 15m gas is, maar heb > 20m leiding eraan zitten.
Daarna nog een aantal keer aangezet voor verwarmen, ook ideaal moet ik zeggen. Binnen een paar min een warme stroom lucht. Gaat een stuk sneller dan met de radiatoren als ik boven de studeer/werk kamer op temperatuur wil brengen. Trekt wel even kortstondig 3000 Watt, wat daarna afzakt naar 500 Watt ongeveer.
Mogelijk ben ik de aanstichter van de fout bij climastars.it mbt btw en verzendkosten. Voor mijn bestelling hebben ze toen handmatig mijn account aangepast voor nl adres. En ik kreeg toen ik daarna nog eens keek ook een website te zien waarbij de prijs zonder btw was. Hier ook nog contact over gehad, want ik had net betaald en dacht dat ze de prijs verlaagt hadden. Dat was dus niet het geval.
In een andere browser testen kreeg ik toen ook nog gewoon de goede prijs te zien.
Maar overall ben ik dus super tevreden, installeren ging prima. De pijnpunten daarbij waren:
- Leiding buitenom trekken op >6m hoogte was niet leuk, op een trap staan en moeten boren, schroeven en stugge leiding erin leggen.
- Dikkere aircoleiding voor de grootste binnenunit was erg stug om goed te buigen bij sommige bochten. (5/8 variant) De rest ging prima.
- Waterpompen waar eigenlijk geen plek voor is achter de binnenunits er toch creatief achter krijgen was vervelend.
- Buitenunit 2 trappen op krijgen naar dakterras, zwaar groot onhandig ding
En flink geld bespaart. Naast de aanschaf is er nog ~600 euro bij gekomen voor al het materiaal (koelleiding, goot, elektra, etc), 3 gaten boren door gewapend beton en vacumeren/afvullen.