Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Airco bestellen in het buitenland

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• wizzopa
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
T-Infinity schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:51:
Ik heb een Daikin FTXM20 en een Daikin Nexura 2.5 kW gekocht bij Climastars. Wordt a.s. vrijdag bezorgd :-)
2100 euro inclusief btw en verzending (die ik ook apart moest overmaken). Nog altijd stuk goedkoper dan in NL kopen.
Climastars heeft dus nog steeds niets gedaan aan zijn webshop, ik heb bij Climaidraulica een ftxf in bestelling staan, wat eigenlijk tot het zelfde bedrijf hoort, daar werk de webshop wel goed. De prijs is inmiddels weer verder gedaalt, de ftxf25a was eerst ruim 500 nu 475euro ook nog steeds goedkoper dan de laagste prijs in Nederland. Gelijk een muurbeugel en en wifi adapter er bij gedaan.

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 07:35

T-Infinity

Heen en weer....

wizzopa schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 19:20:
[...]

Climastars heeft dus nog steeds niets gedaan aan zijn webshop, ik heb bij Climaidraulica een ftxf in bestelling staan, wat eigenlijk tot het zelfde bedrijf hoort, daar werk de webshop wel goed. De prijs is inmiddels weer verder gedaalt, de ftxf25a was eerst ruim 500 nu 475euro ook nog steeds goedkoper dan de laagste prijs in Nederland. Gelijk een muurbeugel en en wifi adapter er bij gedaan.
Ik heb daar ook gekeken, maar daar kun je in de webshop geen verzending naar NL kiezen. Dus ook dan moet er alsnog via e-mail e.e.a. geregeld worden denk ik?

• wizzopa
  • Nu online
T-Infinity schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:48:
[...]

Ik heb daar ook gekeken, maar daar kun je in de webshop geen verzending naar NL kiezen. Dus ook dan moet er alsnog via e-mail e.e.a. geregeld worden denk ik?
Ik heb Regno Unito gekozen toen kreeg ik wel de verzend kosten op de order verder geen mail of zo dat het anders moest.

Wat mij wel opvalt is de slecht communicatie, op email wordt niet gereageerd, in de chat doen ze als of hun neus bloed. Engels gaat slecht, Italiaans via Google translate gaat nog wel. het bij werken van de orderstatus gebeurt niet, dan zelf maar weer vragen of de betaling binnen is. Als dan de betaling binnen is geen enkel zicht op wanneer er verstuurd wordt geen track en trace. Volgens de laatste berichten is het spul onderweg.

Er valt daar nog een heel wat te verbeteren. Maar als je een airco goedkoop wil hebben moet je dat er maar voor over hebben. ;)

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

wizzopa schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:37:
[...]

Ik heb Regno Unito gekozen toen kreeg ik wel de verzend kosten op de order verder geen mail of zo dat het anders moest.

Wat mij wel opvalt is de slecht communicatie, op email wordt niet gereageerd, in de chat doen ze als of hun neus bloed. Engels gaat slecht, Italiaans via Google translate gaat nog wel. het bij werken van de orderstatus gebeurt niet, dan zelf maar weer vragen of de betaling binnen is. Als dan de betaling binnen is geen enkel zicht op wanneer er verstuurd wordt geen track en trace. Volgens de laatste berichten is het spul onderweg.

Er valt daar nog een heel wat te verbeteren. Maar als je een airco goedkoop wil hebben moet je dat er maar voor over hebben. ;)
Regno Unito = Verenigd Koninkrijk he :P
Maargoed blijkbaar dus geen probleem.

Bij mij zou het morgen bezorgd, worden, maar kreeg net opeens een sms dat ze de boel al afgeleverd hebben voor de deur (maargoed dat ligt meer aan DHL).

Inderdaad. communicatie niet zo best, maar ze leveren blijkbaar wel, en snel ook. Ben toch wel tevreden gezien de lage prijzen.

• wizzopa
  • Nu online
T-Infinity schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:02:
[...]

Bij mij zou het morgen bezorgd, worden, maar kreeg net opeens een sms dat ze de boel al afgeleverd hebben voor de deur (maargoed dat ligt meer aan DHL).

Inderdaad. communicatie niet zo best, maar ze leveren blijkbaar wel, en snel ook. Ben toch wel tevreden gezien de lage prijzen.
Ik kreeg net een e-mail dat de zending onderweg is, nu maar hopen dat ook dat weer goed gaat, en het niet in
Regno Unito beland. ;)

• Niels001
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16-02 20:56
T-Infinity schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:02:
[...]

En lag hij ook echt voor de deur? Met andere woorden, heb je de Airco ontvangen? Alles goed gegaan dus?
Ik ga morgen deze bestellen:

https://www.climastars.it...r32-in-a-wi-fi-ready.html
in Italie

In Nederland https://www.aircovoordeel...ter-5-0-kw?category_id=44 krijg je de 2 Airco's van 2.5kw er niet gratis bij. Daar is alleen de buiten unit en de 18000 btu al 1600 euro 8)7

Edit:
Ik ga toch maar voor dit model, https://www.climastars.it...btu-a-wi-fi-new-2018.html als ze bevestigd hebben dat het een 9000+9000+12000 is.
Want onderaan in de tekst staat:
Unità Interna: 3x QA25XX0AG;

[Voor 25% gewijzigd door Niels001 op 21-03-2019 23:07]

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Niels001 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:48:
[...]

En lag hij ook echt voor de deur? Met andere woorden, heb je de Airco ontvangen? Alles goed gegaan dus?
Ik ga morgen deze bestellen:

https://www.climastars.it...r32-in-a-wi-fi-ready.html
in Italie

In Nederland https://www.aircovoordeel...ter-5-0-kw?category_id=44 krijg je de 2 Airco's van 2.5kw er niet gratis bij. Daar is alleen de buiten unit en de 18000 btu al 1600 euro 8)7
https://i.imgur.com/7j7najE.jpg
Ik zat eigenlijk op werk maar heb ze toestemming gegeven het voor de deur te zetten, ondertussen beetje de boel in de gaten houden via mijn beveiligingscamera via VPN :*)

Ja alles ontvangen en prima. Heb ze ook al uitgepakt.
Let dus wel op ze je een email zullen sturen met verzoek btw en verzendkosten te betalen.

Het scheelt een hoop centjes inderdaad! :)

[Voor 11% gewijzigd door T-Infinity op 21-03-2019 23:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wizzopa
  • Nu online
Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar 28 maart voor het einde van de dag zou de zending bezorgd moeten worden. Eindelijk na veel aandringen eindelijk een verzendnummer van Climaidraulica, nu kan ik de boel volgen.

En de zending is binnen, eerst het kleine spul, binnenunit, muurbeugel en wifi adapter, 2 uur later de buiten unit waarom ik heb geen idee.

Volgende stap Warmteservice wacht al ruim een week op Inoac goot, bochten voor buiten en nog wat Technosystemi voor binnen.

[Voor 38% gewijzigd door wizzopa op 26-03-2019 17:57]

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 06:18
Vraag me toch af wie in de keten nou zoveel / het meest verdient.
Is het de handelaar, of de "distributeur"? Of ze pakken beide een dikke marge.

Ik zie toch bij iedereen in dit topic die een airco bestelt uit Spanje of Italië, zonder al te veel moeite 30 tot soms 50% goedkoper uit is 8)7

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• wizzopa
  • Nu online
paQ schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:03:
Vraag me toch af wie in de keten nou zoveel / het meest verdient.
Is het de handelaar, of de "distributeur"? Of ze pakken beide een dikke marge.

Ik zie toch bij iedereen in dit topic die een airco bestelt uit Spanje of Italië, zonder al te veel moeite 30 tot soms 50% goedkoper uit is 8)7
Dat geld ook voor een warmtepompboiler van uit België Hier..... 2162,69
Of Hier….. 1531,41
Zelfde boiler een verschil van 631,28 ja natuurlijk de verzendkosten vanuit België 12,50

• Niels001
Ook bij mij vraagt climastars.it om een extra bijdrage van 250 euro.

Con la presente la informiamo che non usufruiamo della sezione per procedere al pagamento della spedizione per i paesi esteri, dovremmo inviare una richiesta di pagamento di 250 € per evadere l'ordine da Lei acquistato.

Hou hier dus rekening mee, in jullie vergelijkingen :)

• wizzopa
  • Nu online
Niels001 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:59:
Ook bij mij vraagt climastars.it om een extra bijdrage van 250 euro.

Con la presente la informiamo che non usufruiamo della sezione per procedere al pagamento della spedizione per i paesi esteri, dovremmo inviare una richiesta di pagamento di 250 € per evadere l'ordine da Lei acquistato.

Hou hier dus rekening mee, in jullie vergelijkingen :)
En wat heb je dan besteld of ga je bestellen dat het transport 250 euro moet gaan kosten. Heb je bij https://www.trovaprezzi.it/ gekeken daar vind je veel aircoshops met verschillende prijzen.

Deze geeft netjes de verzendkosten naar Nederland tijdens het afrekenen, https://www.clima-inverter.com/

• Niels001
wizzopa schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:15:
[...]

En wat heb je dan besteld of ga je bestellen dat het transport 250 euro moet gaan kosten. Heb je bij https://www.trovaprezzi.it/ gekeken daar vind je veel aircoshops met verschillende prijzen.

Deze geeft netjes de verzendkosten naar Nederland tijdens het afrekenen, https://www.clima-inverter.com/
Ik heb deze besteld https://www.climastars.it...btu-a-wi-fi-new-2018.html
Dus best wel een gewicht, zijn 3 airco's en een buiten unit.

• kariem112
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Niels001 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:21:
[...]

Ik heb deze besteld https://www.climastars.it...btu-a-wi-fi-new-2018.html
Dus best wel een gewicht, zijn 3 airco's en een buiten unit.
Hoe heb je die besteld ? Kan tijdens het afrekenen niet kiezen voor een Nederlands adres en op email reageren ze niet.... :-(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:02
kariem112 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:28:
[...]

Hoe heb je die besteld ? Kan tijdens het afrekenen niet kiezen voor een Nederlands adres en op email reageren ze niet.... :-(
Bij mij staat "Paesi Bassi" gewoon in het lijstje met te selecteren landen, onder Frankrijk en Italië.

PV Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kariem112
  • Niet online
Kees_B schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:32:
[...]

Bij mij staat "Paesi Bassi" gewoon in het lijstje met te selecteren landen, onder Frankrijk en Italië.
Ik zie het nu ook ... Bizar, ik zag alleen Frankrijk en Italië staan. Thanks, kan ik ook gaan bestellen :)

• wizzopa
  • Nu online
kariem112 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:36:
[...]

Ik zie het nu ook ... Bizar, ik zag alleen Frankrijk en Italië staan. Thanks, kan ik ook gaan bestellen :)
Maar voor 20 euro gaan ze niet verzenden.

• kariem112
  • Niet online
wizzopa schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:52:
[...]

Maar voor 20 euro gaan ze niet verzenden.
Nee O-) . Volgens de webshop voor 79 euro, maar ik begrijp dat er daarna nog extra kosten worden doorberekend?

• Gieliovd520
  • Registratie: juni 2006
  • Nu online
Zijn er nog recente ontwikkelingen?

Ik zit alweer een heel tijdje door de genoemde sites te klikken maar zag niet direct een fatsoenlijk merk voor heel scherp en het is me niet duidelijk wie nou voor hoeveel geld naar Nederland verzendt.

Maar sowieso... Wat zijn de prijzen hoog in Nederland. Ik heb vorig jaar een Cooper & Hunter 70 kuub gekocht voor 350 dat was heel betaalbaar in Nederland maar nu zitten ze alweer op 450 als goedkoopste. Een Chinese import zonder service dus ja een gok.

Koop ik liever een beter merk. Iemand nog tips van recente aard?

Voor de slaapkamer 9000/12000 btu en misschien een multi voor nog een kamer 9000. Voor de woonkamer wil ik er ook nog ooit wel een maar dat wordt 18000-24000 ivm groot oppervlak.

• wizzopa
  • Nu online
kariem112 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 22:01:
[...]

Nee O-) . Volgens de webshop voor 79 euro, maar ik begrijp dat er daarna nog extra kosten worden doorberekend?
Kijk aan hebben ze nu eindelijk de webshop aangepast, en als het anders is dan krijg je wel een Email.

Ik heb mijn Daikin FTXF25A met wifi en muurbeugel bij Climaidraulica ( het zusje van Climastars ) gekocht, die ging voor 80 euro naar Nederland.

[Voor 4% gewijzigd door wizzopa op 24-04-2019 16:39]

• wizzopa
  • Nu online
Gieliovd520 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 22:23:
Zijn er nog recente ontwikkelingen?

Ik zit alweer een heel tijdje door de genoemde sites te klikken maar zag niet direct een fatsoenlijk merk voor heel scherp en het is me niet duidelijk wie nou voor hoeveel geld naar Nederland verzendt.

Maar sowieso... Wat zijn de prijzen hoog in Nederland. Ik heb vorig jaar een Cooper & Hunter 70 kuub gekocht voor 350 dat was heel betaalbaar in Nederland maar nu zitten ze alweer op 450 als goedkoopste. Een Chinese import zonder service dus ja een gok.

Koop ik liever een beter merk. Iemand nog tips van recente aard?

Voor de slaapkamer 9000/12000 btu en misschien een multi voor nog een kamer 9000. Voor de woonkamer wil ik er ook nog ooit wel een maar dat wordt 18000-24000 ivm groot oppervlak.
Vaak kan je met behulp van de/een chat op website wel informeren naar de verzendkosten in het Engels of Italiaans mbv translate kom je een heel eind.

Ik denk dat je met Japanse merken altijd goed zit, Koreaans gaat ook. Het is maar net wat je belangrijk vind, de prijs, energie verbruik, geluid van binnen en buiten unit, design, etc etc.

Garantie op airco's geïmporteerd via de niet officiële kanalen in Nederland zal wel een puntje blijven.

• RAFA
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 07-04 11:59

RAFA

Sol Lucet Omnibus

Ik heb mijn Daikin Emura 2 destijds uit de UK laten komen....Garantie bij Daikin is dan wel een heikel punt maar de leverancier waar ik de unit besteld heb gaf wel aan de materialen evt. te kunnen leveren bij een defect (kosteloos). Arbeid ben je dan natuurlijk wel kwijt.

Prijs voor de Daikin Emura 3,5Kw was destijds 805£, verzending met Forward2Me was 80£. In totaal was ik dus 885£ kwijt; het scheelde een behoorlijk stuk met Nederland.

De unit uit de UK was samen met installatie + materialen goedkoper dan de unit alleen hier in Ned.

Het is het overwegen waard in de UK rond te kijken. Ik heb mijn unit destijds gekocht bij https://www.airconditioningworld.co.uk/

Mits de prijzen OK zijn schaf ik eind dit jaar nog een unit aan en ben voornemens deze wederom uit de UK te halen. Dit jaar begonnen met verwarmen en de unit heeft me al een dikke 700m3 gas bespaard.

15x 265Wp JaSolar Mono All Black & StecaGrid 3600 170º Z / α=40º PvOutput & Daikin Emura II 3,5kW

• wizzopa
  • Nu online
RAFA schreef op zondag 28 april 2019 @ 13:34:
Ik heb mijn Daikin Emura 2 destijds uit de UK laten komen....Garantie bij Daikin is dan wel een heikel punt maar de leverancier waar ik de unit besteld heb gaf wel aan de materialen evt. te kunnen leveren bij een defect (kosteloos). Arbeid ben je dan natuurlijk wel kwijt.

Prijs voor de Daikin Emura 3,5Kw was destijds 805£, verzending met Forward2Me was 80£. In totaal was ik dus 885£ kwijt; het scheelde een behoorlijk stuk met Nederland.

De unit uit de UK was samen met installatie + materialen goedkoper dan de unit alleen hier in Ned.

Het is het overwegen waard in de UK rond te kijken. Ik heb mijn unit destijds gekocht bij https://www.airconditioningworld.co.uk/

Mits de prijzen OK zijn schaf ik eind dit jaar nog een unit aan en ben voornemens deze wederom uit de UK te halen. Dit jaar begonnen met verwarmen en de unit heeft me al een dikke 700m3 gas bespaard.
Ik heb net gekeken wat de Daikin FTXF25a daar kost die is daar 120 euro duurder dan in Italië. Verzendkosten ook iets hoger. Maar duidelijk goedkoper dan in Nederland.

• RAFA
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 07-04 11:59

RAFA

Sol Lucet Omnibus

wizzopa schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:16:
[...]

Ik heb net gekeken wat de Daikin FTXF25a daar kost die is daar 120 euro duurder dan in Italië. Verzendkosten ook iets hoger. Maar duidelijk goedkoper dan in Nederland.
Het verschilt soms idd echt per model; het loont dus de moeite rond te kijken. Ik was destijds goedkoper uit in de UK dan in Spanje...

15x 265Wp JaSolar Mono All Black & StecaGrid 3600 170º Z / α=40º PvOutput & Daikin Emura II 3,5kW

• Mr.Joker
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 01:49
wizzopa schreef op woensdag 24 april 2019 @ 06:00:
[...]

Kijk aan hebben ze nu eindelijk de webshop aangepast, en als het anders is dan krijg je wel een Email.

Ik heb mijn Daikin FTXF25A met wifi en muurbeugel bij Climaidraulica ( het zusje van Climastars ) gekocht, die ging voor 80 euro naar Nederland.
@wizzopa hoe heb jij bij het uitchecken van de winkelmand Nederland geselecteerd? Ik krijg alleen Italie, Frankrijk en de UK te zien namelijk...

• wizzopa
  • Nu online
Mr.Joker schreef op maandag 29 april 2019 @ 00:13:
[...]

@wizzopa hoe heb jij bij het uitchecken van de winkelmand Nederland geselecteerd? Ik krijg alleen Italie, Frankrijk en de UK te zien namelijk...
Ik heb UK geselecteerd en via de chat en email kenbaar gemaakt dat het naar NL moet. Via Trovaprezzi zijn er ook sites die bij de checkout duidelijk aan geven wat de kosten zijn voor transport naar NL.
Uiteraard betalen met PayPal die geeft ook het juiste adres door. Het is wat werk maar voor de 200 tot 400 euro die je bespaar. Bestellen bij Bol.com is makkelijker. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Devroet
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 10-03 14:50

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 01:49
Ik heb de FTXF35 voor 739 kunnen krijgen inclusief Wi-Fi module. Ik zou bij de Italiaanse aanbieders rond de 610 ex. verzenden komen. de verzendkosten bedragen 80 euro hoor ik hier, dus het komt dan dichtbij de aanbieding die ik in Nederland heb gekregen.... Dat kleine verschil en het garantieverhaal > ik haal hem denk ik in Nederland :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:19
Nou, via via toch bij een bevriend installateur uitgekomen die mij wil helpen met het installeren van de airco! Dus dat is mooi :)

Ik heb nu een set gevonden bij deze shop: https://www.nonsolocaldai...i-712-btu-cu-2z50-aa.html

Nieuw 2019 model van Panasonic, R32 vulmiddel, wifi inclusief. Kost me nu bijna 4k om te laten installeren, en nu heb ik de units voor een fractie van het geld, kan ik een deel zelf monteren (op de wand monteren, buitenunit neerzetten, en ga ik het leidingwerk samen met de installateur doen.

De shop kan ook leveren ex btw aan een bedrijf, dat maakt het ook interessant!

Aangezien dit wel nieuw is voor me, ik bestel 2 kitjes van 10 meter leiding mee, moet ik ergens anders nog aan denken? Afwerking regelt de installateur, boren doet de installateur.

Heeft er iemand nog tips of trucs waar ik mogelijk te snel ga?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

I-King schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:13:
Nou, via via toch bij een bevriend installateur uitgekomen die mij wil helpen met het installeren van de airco! Dus dat is mooi :)

Ik heb nu een set gevonden bij deze shop: https://www.nonsolocaldai...i-712-btu-cu-2z50-aa.html

Nieuw 2019 model van Panasonic, R32 vulmiddel, wifi inclusief. Kost me nu bijna 4k om te laten installeren, en nu heb ik de units voor een fractie van het geld, kan ik een deel zelf monteren (op de wand monteren, buitenunit neerzetten, en ga ik het leidingwerk samen met de installateur doen.

De shop kan ook leveren ex btw aan een bedrijf, dat maakt het ook interessant!

Aangezien dit wel nieuw is voor me, ik bestel 2 kitjes van 10 meter leiding mee, moet ik ergens anders nog aan denken? Afwerking regelt de installateur, boren doet de installateur.

Heeft er iemand nog tips of trucs waar ik mogelijk te snel ga?
De elektra? Stuurkabel (verbinding binnen en buitenunit) en de stroomvoorziening van de buitenunit. Werkschakelaar. In principe goed zelf te doen maar mogelijk doet je installateur dit al voor je.

Waarom is dat handig met die btw? heb je een bedrijf, of ga je frauderen? :+

[Voor 3% gewijzigd door T-Infinity op 24-05-2019 10:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• I-King
@T-Infinity OK, dat zijn goede aandachtspunten, ik had verwacht dat de elektra van binnen naar buitenunit wel bij de binnenunit zou zitten. Ga ik ook even nakijken.
Stroomvoorziening ligt er al buiten, meterkast is pas vervangen dus heb ik gelijk een kabel met de zonnepanelen naar buiten getrokken. Werkschakelaar, is dat nodig? Of kan ik met de groep schakelen?

Edit: Nee, ik heb gewoon een bedrijf, maar het is handig als er al vanaf het begin aan meegewerkt kan worden. Lees hier andere reacties dat 't toch lastig terug te claimen is.

[Voor 21% gewijzigd door I-King op 24-05-2019 10:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

I-King schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:21:
@T-Infinity OK, dat zijn goede aandachtspunten, ik had verwacht dat de elektra van binnen naar buitenunit wel bij de binnenunit zou zitten. Ga ik ook even nakijken.
Stroomvoorziening ligt er al buiten, meterkast is pas vervangen dus heb ik gelijk een kabel met de zonnepanelen naar buiten getrokken. Werkschakelaar, is dat nodig? Of kan ik met de groep schakelen?

Edit: Nee, ik heb gewoon een bedrijf, maar het is handig als er al vanaf het begin aan meegewerkt kan worden. Lees hier andere reacties dat 't toch lastig terug te claimen is.
OK.
Stuurkabel zit er normaliter niet bij dus moet je zelf kopen.
Werkschakelaar is verplicht, zodat als een monteur met je airco bezig moet hij 100% zeker weet dat de stroom er af is. Groep schakelen is buiten zijn zicht en dus potentieel onveilig. Werkschakelaars zijn er vanaf 25 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: juni 2006
  • Nu online
I-King schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:13:

Hoe werken ze hier qua verzending? Ik kan op de site niet vinden hoe/wat/kosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• I-King
@Gieliovd520 Ze vragen 380 euro om naar NL te verzenden (split unit met 2 binnendelen). Eens kijken of ik ook nog kan laten afhalen door een forwarder, maar ik weet niet of dat veel goedkoper gaat zijn.

Ik heb hun gemaild (reageren vlot en in prima Engels), maar dit is gewoon hun standaard verzendmethode, dus kon sowieso niet goedkoper via hun. Forwarder moet ik nog eens bekijken, heb evt nog een kennis in Italië die daar wel aan mee zou willen werken denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik zou dat niet doen. Als de verzending beschadigd is dan heb je een probleem denk ik? En je bespaard 100 euro? :p

PV 3015wp op oost, 2680 wp op west. pvoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• I-King
@Glashelder Als het verschil zo klein is ga ik dat inderdaad niet doen, maar dat weet ik nog niet :)

Reviews van die shop zijn wel prima volgens mij, wat ik zo kon vinden. Leuk avontuur zo! Wel een risico natuurlijk, maar zo high-end is dit spul nou ook weer niet. Als iets mis gaat dan kun je desnoods nog iets laten repareren.

Ik heb wel Panasonic gemaild hoe ze omgaan met fabrieksgarantie van iets wat over de grens komt.

[Voor 61% gewijzigd door I-King op 24-05-2019 12:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wizzopa
  • Nu online
I-King schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:11:
@Glashelder Als het verschil zo klein is ga ik dat inderdaad niet doen, maar dat weet ik nog niet :)

Reviews van die shop zijn wel prima volgens mij, wat ik zo kon vinden. Leuk avontuur zo! Wel een risico natuurlijk, maar zo high-end is dit spul nou ook weer niet. Als iets mis gaat dan kun je desnoods nog iets laten repareren.

Ik heb wel Panasonic gemaild hoe ze omgaan met fabrieksgarantie van iets wat over de grens komt.
Heb je hier ook gekeken, https://www.clima-inverter.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
@I-King
Je kan ook nog even kijken bij:
CaldaieMurali.it 106,83
Climaidraulica.it 120
Shopclima.it 73,66
Climaconvenienza.it Niet buiten Italy (wellicht een forwarder)
Complementiclimatici.it 130
Climaway.it 250
Gasfriocolor Niet buiten spanje (wellicht een forwarder)

Bovenstaande zijn single split tarieven, maar kan mij niet voorstellen dat de tarieven voor een dual dermate veel hoger zijn.

[Voor 6% gewijzigd door Appie Heijn op 24-05-2019 12:47]

13x ET-M660255 @ SB3600-TL21; 32x vacuumbuis @ Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0Henk 'm!

• I-King
Appie Heijn schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:47:
@I-King
Je kan ook nog even kijken bij:
CaldaieMurali.it 106,83
Climaidraulica.it 120
Shopclima.it 73,66
Climaconvenienza.it Niet buiten Italy (wellicht een forwarder)
Complementiclimatici.it 130
Climaway.it 250
Gasfriocolor Niet buiten spanje (wellicht een forwarder)

Bovenstaande zijn single split tarieven, maar kan mij niet voorstellen dat de tarieven voor een dual dermate veel hoger zijn.
Thanks, ik ga ze nog eens langs lopen. Model van Panasonic is 't 2019 model (VKEW) en dat is nog niet overal te krijgen. De wifi unit zit hierbij ingebouwd en dat scheelt ook weer wat centen.

Zou mogelijk ook weer verder naar andere merken kunnen kijken, maar ben wel gecharmeerd van Panasonic tot zover en anders zijn de mogelijkheden weer eindeloos :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wizzopa
  • Nu online
I-King schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:57:
[...]

Thanks, ik ga ze nog eens langs lopen. Model van Panasonic is 't 2019 model (VKEW) en dat is nog niet overal te krijgen. De wifi unit zit hierbij ingebouwd en dat scheelt ook weer wat centen.

Zou mogelijk ook weer verder naar andere merken kunnen kijken, maar ben wel gecharmeerd van Panasonic tot zover en anders zijn de mogelijkheden weer eindeloos :P
En als je gaat zoeken probeer eens via Trovaprezzi een soort bol.com.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Nu online
Bij shopclima.it
€1595 + €75 verzendkosten :)

13x ET-M660255 @ SB3600-TL21; 32x vacuumbuis @ Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0Henk 'm!

• falconhunter
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:52
In mijn beperkte ervaring heb je behoorlijk vaak service nodig bij dit soort dingen.

Als je iets vind dat duidelijk goedkoper is in een ander land is daar meestal een reden voor. In Italië is dat meestal omdat de koopcontracten heel veel uitsluiten en vrijwel al het onderhoud en reparaties betaald zijn. Garantie is een beetje vloeibaar daar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

falconhunter schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 20:09:
In mijn beperkte ervaring heb je behoorlijk vaak service nodig bij dit soort dingen.

Als je iets vind dat duidelijk goedkoper is in een ander land is daar meestal een reden voor. In Italië is dat meestal omdat de koopcontracten heel veel uitsluiten en vrijwel al het onderhoud en reparaties betaald zijn. Garantie is een beetje vloeibaar daar.
Zou kunnen. Voor mij des te meer reden om in Italië te kopen. Ik houd niet van verzekeringen, garanties etc. Dan loop ik liever een beperkt risico en mét een flinke korting. :)
Heb ook wel de indruk dat er simpelweg meer concurrentie is in de Zuid-Europese landen, als je ziet hoeveel airco-winkeltjes daar wel niet zijn (zowel fysiek als online).

Heb daarom mijn 3 airco's in Italië besteld, en bij mij ging alles goed O-)

• I-King
Appie Heijn schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:44:
[...]

Bij shopclima.it
Perfect! Ik had deze geprobeerd, maar door de koelleidingen toe te voegen werd de verzending hier ook verdubbeld. Kan die dus dan beter lokaal bestellen, of vragen of mijn installateur die kan regelen.

Ik heb ze gemaild, ben benieuwd hoe ze zijn qua reactie. Ik kan iig al in de shop met btw nr zonder btw bestellen, dus dat werkt ook al mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• I-King
Appie Heijn schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:44:
[...]

Bij shopclima.it
En de spullen zijn besteld! Alleen de verzendkosten liepen onevenredig hard op als ik accessoires erbij pakte.
Woensdag besteld, gisteravond verzonden, dus hoop het ergens komende week geleverd te krijgen.

Weet iemand trouwens een alternatief om leidingen buiten weg te werken zonder witte leidinggoten? Ik zoek eigenlijk iets minder opvallends.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

I-King schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 07:37:
[...]

En de spullen zijn besteld! Alleen de verzendkosten liepen onevenredig hard op als ik accessoires erbij pakte.
Woensdag besteld, gisteravond verzonden, dus hoop het ergens komende week geleverd te krijgen.

Weet iemand trouwens een alternatief om leidingen buiten weg te werken zonder witte leidinggoten? Ik zoek eigenlijk iets minder opvallends.
Simpel gezegd; nee. Tenzij je ze door de spouwmuur gaat laten lopen (indien mogelijk). Alternatief is ze overspuiten in een iets minder opvallende kleur, of in een 2de regenpijp langs de huidige doen als dat net zo uit komt. . Maar je komt er verder niet echt omheen als ze via de buitenkant van je huis moeten

[Voor 4% gewijzigd door Notna op 31-05-2019 07:43]

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0Henk 'm!

• I-King
I-King schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 07:37:
[...]

29e besteld, 30e verzonden (op hemelvaart) en vandaag geleverd, dus erg netjes met feestdag en weekend ertussen! Nadeel was dat ik er geen seintje van kreeg tot vanochtend GLS belde. Ik was namelijk niet thuis, maar de vriendelijke chauffeur heeft moeite gedaan ze bij familie af te leveren die wél thuis waren.
Was netjes verpakt, 1 doos licht beschadigd, maar geen echte schade. Nu maar eens een goede lokatie bepalen om ze op te hangen, hopelijk lukt het dit weekend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niels001
Update:
Ik heb mijn Hisense 3 split unit binnen, het duurde lang voordat climastars.it de buitenunit had van Hisense, maar toen alles verzonden werd uit Italie was het binnen een paar dagen binnen.
Communicatie met hun is het beste per mail, op chat word niet gereageerd.

Ik moest 250 aan verzendkosten bij betalen, nog steeds een prima deal voor deze combo: climastars.it/it/hisense/5326-climatizzatore-condizionatore-hisense-trial-9912-serie-silentium-con-3amw58u4szd1-9000900012000-btu-a-wi-fi-new-2018.html

• Balboa
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:31
Notna schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 07:39:
[...]

Simpel gezegd; nee. Tenzij je ze door de spouwmuur gaat laten lopen (indien mogelijk). Alternatief is ze overspuiten in een iets minder opvallende kleur, of in een 2de regenpijp langs de huidige doen als dat net zo uit komt. . Maar je komt er verder niet echt omheen als ze via de buitenkant van je huis moeten
Ik heb de stuurkabel en leidingen door een zinkenpijp laten lopen langs de zijmuur. Ziet er netter uit dan die plasticgoten vind ik.

Handtekening

• Toppe
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:40
Goed nieuws.

Net een klant van me gesproken die met regelmaat met een mega trailer richting Spanje rijdt. Airco wordt zo wel héél goedkoop.

Zou zelfs bereid zijn om hem ter plekke te betalen indien dit ook nog in prijs scheelt.

Gelukkig heeft hij ruimte genoeg :+

Ik zat te denken aan dit model: Panasonic

[Voor 21% gewijzigd door Toppe op 25-06-2019 09:15]

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Ghanghis
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 08-04 19:58

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

Ik zie hier met regelmaat setjes uit spanje en/of italie langskomen. Zelf ook interesse om ofwel dit jaar ofwel volgend jaar mijn woning van airco te voorzien. Echter begin ik me nu af te vragen wat nou het voordeel is om uit italie/spanje te bestellen.

Ik zier hierboven setjes gelinkt worden uit italie voor circa 1500 euro. Hier komt dan nog verzending overheen.

bijvoorbeeld
https://www.nonsolocaldai...i-712-btu-cu-2z50-aa.html

Dan zie ik in nederland dit soort setjes te koop:
https://www.rrpelletkache...SrNXE6Gf6cKAaAme0EALw_wcB

Na verzending hebben we het over vergelijkbare prijzen. Het totale koelvermogen van het setje in nederland lijkt hoger 27.000 BTU tegenover 19.000 BTU
Zie ik iets over het hoofd ?

Ik dacht dat de voornaamste reden voor het importeren de aanschafkosten waren.

R5 2600x / Vega 56

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe
Ghanghis schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:27:
Ik zie hier met regelmaat setjes uit spanje en/of italie langskomen. Zelf ook interesse om ofwel dit jaar ofwel volgend jaar mijn woning van airco te voorzien. Echter begin ik me nu af te vragen wat nou het voordeel is om uit italie/spanje te bestellen.

Ik zier hierboven setjes gelinkt worden uit italie voor circa 1500 euro. Hier komt dan nog verzending overheen.

bijvoorbeeld

Na verzending hebben we het over vergelijkbare prijzen. Het totale koelvermogen van het setje in nederland lijkt hoger 27.000 BTU tegenover 19.000 BTU

Je koopt voor €1550 een complete set in Spanje terwijl alleen de buiten unit hier in NL al €1675 kost... Deze buiten unit krijg je dan

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20:26

CodeIT

Code IT

Ghanghis schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:27:

bijvoorbeeld

Je vergelijkt appels met peren. Een A merk vergelijken met een C merk is niet zo handig. Probeer maar eens dezelfde Panasonic in NL te krijgen voor dat bedrag. Waarschijnlijk ben je (meer dan) 2x zoveel kwijt.

Edit: Een Hisense met dezelfde specs koop je rond de 1000 euro in Italie: https://www.climastars.it...amw58u4szd1-classe-a.html
En dan is Hisense waarschijnljik kwalitatief nog een heel stuk beter als een Artel

[Voor 10% gewijzigd door CodeIT op 25-06-2019 09:56]

• Ghanghis

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

CodeIT schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:53:
[...]

Je vergelijkt appels met peren. Een A merk vergelijken met een C merk is niet zo handig. Probeer maar eens dezelfde Panasonic in NL te krijgen voor dat bedrag. Waarschijnlijk ben je (meer dan) 2x zoveel kwijt.
Kijk. Dat lijkt de richting op te gaan waar ik mijn antwoord zal vinden.

Wat is het dat panasonic een A merk maakt? Ze lijken vergelijkbare energielabels te hebben. Gaat het dan om betrouwbaarheid ? Als in.. Gemiddelde levensverwachting van 20 tegenover 5 jaar.

Het enige wat ik zie zijn cijfertjes.. Prijs, Verbruik, Koelvermogen. Dat is de data waarmee ik kan vergelijken. Nu geloof ik best dat de redenen voor de mensen hier valide zijn om te importeren, hetgene wat ik zoek is de onderbouwing zodat ik dit voor mijzelf beter kan rechtvaardigen.

Ik heb ondertussen gezien dat die panasonic inderdaad een veelvoud duurder is hier in nederland. Mijn resterende vraag is dan dus nog waar hem dat in zit.

R5 2600x / Vega 56

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Ghanghis schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:49:
[...]

Kijk. Dat lijkt de richting op te gaan waar ik mijn antwoord zal vinden.

Wat is het dat panasonic een A merk maakt? Ze lijken vergelijkbare energielabels te hebben. Gaat het dan om betrouwbaarheid ? Als in.. Gemiddelde levensverwachting van 20 tegenover 5 jaar.

Het enige wat ik zie zijn cijfertjes.. Prijs, Verbruik, Koelvermogen. Dat is de data waarmee ik kan vergelijken. Nu geloof ik best dat de redenen voor de mensen hier valide zijn om te importeren, hetgene wat ik zoek is de onderbouwing zodat ik dit voor mijzelf beter kan rechtvaardigen.

Ik heb ondertussen gezien dat die panasonic inderdaad een veelvoud duurder is hier in nederland. Mijn resterende vraag is dan dus nog waar hem dat in zit.
Dat is ongeveer dezelfde vraag waarom een C merk televisie beter is als een A merk. Het zit hem in de afwerking, service, levensduur, etc
Met het voorbeeld geef ik overigens niet aan dat je niet voor een C merk moet gaan. Je vraagt je hier echter af waarom je in Italië/Spanje zou moeten bestellen. Dan is het beter om appels met appels te vergelijken.
Kijk bijvoorbeeld naar de Hisense die ik in mijn vorige post noem. Scheelt je al zo'n 35 procent. En dan is Hisense een gerenommeerder merk vziw.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

I-King schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:33:
[...]

29e besteld, 30e verzonden (op hemelvaart) en vandaag geleverd, dus erg netjes met feestdag en weekend ertussen! Nadeel was dat ik er geen seintje van kreeg tot vanochtend GLS belde. Ik was namelijk niet thuis, maar de vriendelijke chauffeur heeft moeite gedaan ze bij familie af te leveren die wél thuis waren.
Was netjes verpakt, 1 doos licht beschadigd, maar geen echte schade. Nu maar eens een goede lokatie bepalen om ze op te hangen, hopelijk lukt het dit weekend.
Moest je nog extra verzendkosten betalen?
Ik heb vorige week besteld en ik kreeg gisteren een mail dat de status "in partenza (in transit)" was. Nu zie ik echter de status "Manca (missend)". Hoe ging dat bij jou?

• I-King
Neen, gewoon betaald wat op de website berekend werd. Wel liepen de verzendkosten hoog op als ik leidingwerk én kabels meepakte, terwijl dat in volume nauwelijks iets toe zou voegen. Dus heb alleen leidingwerk besteld, de rest is in een NL webshop bijbesteld.

• CodeIT

CodeIT

Code IT

I-King schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:26:
Neen, gewoon betaald wat op de website berekend werd. Wel liepen de verzendkosten hoog op als ik leidingwerk én kabels meepakte, terwijl dat in volume nauwelijks iets toe zou voegen. Dus heb alleen leidingwerk besteld, de rest is in een NL webshop bijbesteld.
Top. Dank je wel. Ik wacht het dan wel af. Als de status op 'Missend' blijft staan zal ik ze even contacten. Kreeg jij nog meer status updates?

Ik bestel hier ook alle leiding etc in NL (Warmteservice). Werkt bij jou alles naar behoren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• I-King
@CodeIT Nee, de statusupdates waren ernstig karig. Missend zal wel zijn dat het nog bij de verzender binnen is.
Ik kreeg geen enkele melding meer vanaf het moment van verzenden. Ik werd alleen 's ochtends gebeld door de bezorger dat het afgeleverd zou worden.

Ik heb helaas nog niet alles aan kunnen sluiten, installateur heeft hopelijk vanavond alle materialen bij om af te persen en te vacuumeren. Dan weet ik ook of alles werkt. Rest is nu wel klaar.

• Ghanghis

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

Na wat rond zoeken op internet kom ik nu bij deze uit:

https://www.climastars.it...s2sc1fa-wi-fi-a-r-32.html

In eerste instantie bij Panasonic, Mitshubishi, dainogwat en LG gekeken. Vond de meerprijzen voor deze topmerken nog wat aan de hoge kant. Op internet gezocht naar verschillende top rankings voor airco merken, en zag daar Haier redelijk dicht onder de bovengenoemde 4 merken staan. Zelf nog nooits iets van gehoord.

Het andere setje wat ik eerder had gezien was: https://www.climastars.it...-btu-gas-r32-a-wi-fi.html

Hisense kom ik op verschillende aircon-rankings echter niet tegen.
Ik hoop vanavond of morgen te bestellen. Maar voor mijn gevoel dacht ik nog even hier te posten in de hoop op nog enige feedback. (ben op zoek naar iets rondom 7 + 18 a 9 + 15)

Hier mensen bekend met Haier ?

R5 2600x / Vega 56

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
nvm

[Voor 99% gewijzigd door Wolly op 25-06-2019 21:35]

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08:00

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
@Ghanghis Heb in een hoop hotelkamers in Azië geslapen en onlangs ook nog in Kroatië. Allebei regio's waar een goede airco noodzakelijk was voor de nachtrust. En eigenlijk waren het altijd onbekende merken, heb er volgens mij geen Daikin/Mitsubishi/Samsung/Panasonic of ander A-merk gezien, was 99% van de tijd B-merk spul wat er in de hotelkamers hing.

Zelden klachten gehad over koelprestaties, wel eens dat de binnenunits lawaai maakte maar dat was meestal kwestie van slecht onderhoud (filters die vol zitten). Verschil zit hem meer in de functies, duidelijkheid afstandsbediening, display op de binnenunit etc. Koelen doen ze eigenlijk allemaal wel goed.

Als je er alleen mee wilt koelen dan kun je van een goedkope unit best een poos plezier hebben denk ik. Wil je er in de winter ook mee verwarmen dan zijn zaken als timers/wifi e.d. belangrijker en kan ik mij voorstellen dat een A-merk meerwaarde gaat krijgen.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Net toch een mailtje van Climastars of ik 80 wil bijbetalen voor de verzending. Ik heb 20 betaald en ging er al een beetje van uit dat het meer werd naar aanleiding van de ervaringen hier. Heb wel even aangegeven dat ik al een gedeelte heb betaald en bereid ben om 60 extra te betalen.

• I-King
Ah ik had uiteindelijk bij shopclima besteld. Verzendkosten waren daar ook rond de 80.

• Toppe

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ghanghis

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

Oef. Vanochtend wat rondgebeld naar verschillende instalateurs in mijn omgeving in de hoop er 1 te vinden die bereid is een geimporteerde instalatie te instaleren. Oef dat viel tegen.

Tot nog toe niet succesvol. Zelf instaleren zie ik nog niet helemaal zitten.
Hier iemand tips tricks of een directe link/tel-nr naar een partij die me hier mogelijk bij kan helpen ?

Of kijk ik hier compleet verkeerd naar, is dit niet realistisch en betekend import eigenlijk per definitie zelf instalatie ?

R5 2600x / Vega 56

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08:00

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
@Ghanghis Tweaker @koevlaas2 kan ook airco/warmtepomp installeren en doet er z.v.i.w. niet moeilijk over om alleen de inbedrijfstelling te doen van een zelfgekochte airco. Misschien dat jullie wat voor elkaar kunnen betekenen als de afstand niet te groot is.

[Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 26-06-2019 09:00]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Toppe
Ghanghis schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:49:
Oef. Vanochtend wat rondgebeld naar verschillende instalateurs in mijn omgeving in de hoop er 1 te vinden die bereid is een geimporteerde instalatie te instaleren. Oef dat viel tegen.

Tot nog toe niet succesvol. Zelf instaleren zie ik nog niet helemaal zitten.
Hier iemand tips tricks of een directe link/tel-nr naar een partij die me hier mogelijk bij kan helpen ?

Of kijk ik hier compleet verkeerd naar, is dit niet realistisch en betekend import eigenlijk per definitie zelf instalatie ?
Handel aanbieden is verboden....

[Voor 5% gewijzigd door Toppe op 26-06-2019 09:49]

• Ghanghis

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

Toppe schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:06:
[...]

Totaal pakketje voor €1500 ;)
Sorry. wat bedoel je hier precies mee ?

R5 2600x / Vega 56

• Toppe
Ghanghis schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:14:
[...]

Sorry. wat bedoel je hier precies mee ?
Handel aanbieden is verboden

[Voor 14% gewijzigd door Toppe op 26-06-2019 09:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ghanghis

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet ?

Jij hebt een totaal pakketje voor 1500 ?
Je brengt mij op de hoogte dat ik mijn specifieke pakket voor 1500 totaal kan kopen + instaleren ?

Hoe/wat/waar dan ?
Weet niet zo goed hoe ik je opmerking moet interpreteren en wat ik ermee moet

R5 2600x / Vega 56

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_B
Voor de zoektocht naar een installateur kun je ook gebruik maken van het stek-register:
https://www.stek.nl/voor-...atiegebruikers/stekcheck/

Ik zie ook autobedrijven er tussen staan, maar wellicht helpt het al iets meer op weg dan algemeen op internet zoeken.

PV Output

• Toppe
Is Nederland een van de weinige landen waar je voor gevulde airco's kan krijgen of wat? Ik zie ze namelijk nergens anders...

• wizzopa
  • Nu online
Toppe schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:41:
Is Nederland een van de weinige landen waar je voor gevulde airco's kan krijgen of wat? Ik zie ze namelijk nergens anders...
Vreemde vraag. ;) https://www.trovaprezzi.i...izzazione_daikin_ftx.aspx

[Voor 11% gewijzigd door wizzopa op 26-06-2019 12:58]

• Kees_B
Ik vind jouw reactie eigenlijk vreemder. :Y)
Een FTX is een binnenunit, hier zit toch geen koelmiddel in. Of zie ik nou iets heel essentieels over het hoofd?

PV Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Toppe schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:41:
Kees_B schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:39:
[...]

Een FTX is een binnenunit, hier zit toch geen koelmiddel in. Of zie ik nou iets heel essentieels over het hoofd?
Koelmiddel zit in de buitenunit. Dat zit het altijd. je hebt immers een buitenunit nodig om een binnenunit aan te sturen.

FTX is dan wel een binnenunit, maar die worden veelal met buitenunits in een set aangeboden. Ook in het buitenland. Vandaar de link (denk ik zo)

• Toppe
Notna schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:42:
[...]

[...]

Koelmiddel zit in de buitenunit. Dat zit het altijd. je hebt immers een buitenunit nodig om een binnenunit aan te sturen.

FTX is dan wel een binnenunit, maar die worden veelal met buitenunits in een set aangeboden. Ook in het buitenland. Vandaar de link (denk ik zo)
Je slang zal ook voorzien moeten worden, anders zit je weer met het vacuüm trekken van die troep... Qlima SC5225 bijvoorbeeld ;)

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Toppe schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:52:
[...]

Je slang zal ook voorzien moeten worden, anders zit je weer met het vacuüm trekken van die troep... Qlima SC5225 bijvoorbeeld ;)
Ja uiteraard, maar het koelmiddel zit altijd in de buitenunit fabriek af. Zodra alles aangesloten is gaan de kranen open en vloeit al het koelmiddel door het hele systeem.

Het is niet zo dat alleen in NL dit gedaan wordt. Dit is gewoon standaard, waar dan ook. De enige uitzondering zijn de DHZ airco's volgens mij met snelkoppelingen. Maar ook daar zit volgens ij al het koelmiddel in de buitenunit.

[Voor 11% gewijzigd door Notna op 26-06-2019 15:02]

• wizzopa
  • Nu online
Kees_B schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:39:
[...]

Ja dat doe je.

• Toppe
Notna schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:54:
[...]

Ja uiteraard, maar het koelmiddel zit altijd in de buitenunit fabriek af. Zodra alles aangesloten is gaan de kranen open en vloeit al het koelmiddel door het hele systeem.

Het is niet zo dat alleen in NL dit gedaan wordt. Dit is gewoon standaard, waar dan ook. De enige uitzondering zijn de DHZ airco's volgens mij met snelkoppelingen. Maar ook daar zit volgens ij al het koelmiddel in de buitenunit.
En ik was dus ook vooral benieuwd of er nog meer plekken zijn dan NL waar je deze kant en klaar pakketten (met snelkoppeling) kan krijgen.

Financieel zijn de middelen er volgend jaar (wil ze dan ook plaatsen) maar ben gewoon opzoek naar de meest voordelige optie, voor nu kom ik namelijk uit op €1500 per unit inclusief montage, als ik €1000 kan besparen door de montage zelf te doen dan is dit helemaal niet zo gek.

• wizzopa
  • Nu online
Toppe schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:17:
[...]

En ik was dus ook vooral benieuwd of er nog meer plekken zijn dan NL waar je deze kant en klaar pakketten (met snelkoppeling) kan krijgen.

Financieel zijn de middelen er volgend jaar (wil ze dan ook plaatsen) maar ben gewoon opzoek naar de meest voordelige optie, voor nu kom ik namelijk uit op €1500 per unit inclusief montage, als ik €1000 kan besparen door de montage zelf te doen dan is dit helemaal niet zo gek.
Als je de link die ik je gegeven heb volg kan je aircos uit zoeken in elke prijs klassen. Pak hem beet zo’n 400 of meer goedkoper dan in Nederland. Gewoon zelf doen en een stek mannetje zoeken.

• Toppe
wizzopa schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:24:
[...]

Als je de link die ik je gegeven heb volg kan je aircos uit zoeken in elke prijs klassen. Pak hem beet zo’n 400 of meer goedkoper dan in Nederland. Gewoon zelf doen en een stek mannetje zoeken.
Panasonic uit Spanje voor €426... die klinkt voor mij nu veruit het meest interessant. Echter moet ik me nog iets meer verdiepen in stuurkabels etc. Die schijnen er niet (altijd) bij te zitten namelijk.

• wizzopa
  • Nu online
Notna schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:54:
[...]

Koel middel zit bij de meeste splits in de buiten units. Vraagt alleen bijvulling als de leiding lengte langer is dat dat er in de specs staat, maar dat zijn enkele grammen. Btw DHZ airco’s moeten nog steeds door stek gecertificeerde bedrijven/monteurs worden aangesloten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_B
@Toppe volgens mij doel jij op de plug en play modellen, waarbij ook koelmiddel in de leidingen zit en daardoor zelf in gebruikt te stellen zijn zonder stek-installateur. Bijvoorbeeld deze

Of deze ook in het buitenland te verkrijgen zijn weet ik dan ff niet ;)

PV Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wizzopa
  • Nu online
Toppe schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:26:
[...]

Panasonic uit Spanje voor €426... die klinkt voor mij nu veruit het meest interessant. Echter moet ik me nog iets meer verdiepen in stuurkabels etc. Die schijnen er niet (altijd) bij te zitten namelijk.
Stuurkabel is een 4 aderige kabel een snoertje van bv gamma is prima. Hier gaat de voeding van de binnen unit door en 1 ader voor data.

• Toppe
Heb zojuist een offerte opgevraagd bij CVTotaal voor een panasonic unit inclusief montage. Heb ik in elk geval voor de montage een indicatie qua prijs...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koevlaas2
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 08-04 10:34
Toppe schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:13:
Heb zojuist een offerte opgevraagd bij CVTotaal voor een panasonic unit inclusief montage. Heb ik in elk geval voor de montage een indicatie qua prijs...
Montage van een singlesplit kost ongeveer € 500,- ex.

7580 Wp, Ecodan 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M (3x)

• Toppe
koevlaas2 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:21:
[...]

Montage van een singlesplit kost ongeveer € 500,- ex.
Als je dat rekent voor een volledige montage dan rest mij de vraag wanneer je tijd hebt ;)

• Cobb
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08-04 18:49
Zakken de prijzen in NL ook flink na de zomer van het goede spul? Misschien schaf ik dan wel een aantal units aan als vervanging van mijn CV.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Cobb schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:37:
Zakken de prijzen in NL ook flink na de zomer van het goede spul? Misschien schaf ik dan wel een aantal units aan als vervanging van mijn CV.
Iedereen blijft dat denken, maar dat is echt een hardnekkig fabeltje. Antwoord is dan ook nee. Het enige wat je hebt in de winterperiode is dat de beschikbaarheid van bedrijven groter is en je niet enorm lange wachttijden hebt. Wellicht dat ze je een beetje korting geven op de installatiekosten, maar dat is het dan ook.

De prijzen die bedrijven er in vragen gedurende de zomer zijn gewoon hoger dan normaal, omdat er dan zoveel vraag naar is dat ze er graag van profiteren dat mensen dan meer willen betalen.

Goedkoopste is nog steeds in het buitenland bestellen, zelf installeren en door een STEK monteur laten vacuümeren.

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Notna schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:41:
[...]

Iedereen blijft dat denken, maar dat is echt een hardnekkig fabeltje. Antwoord is dan ook nee. Het enige wat je hebt in de winterperiode is dat de beschikbaarheid van bedrijven groter is en je niet enorm lange wachttijden hebt. Wellicht dat ze je een beetje korting geven op de installatiekosten, maar dat is het dan ook.

De prijzen die bedrijven er in vragen gedurende de zomer zijn gewon hoger dan normaal, omdat er dan zoveel vraag naar is dat ze er graag van profiteren dat mensen dan meer willen betalen.

Goedkoopste is nog steeds in het buitenland bestellen, zelf installeren en door een STEK monteur laten vacuümeren. en zelf af te persen en te vacuümeren.
Op MP kan je een setje huren voor een paar tientjes. Als je ook wil afpersen dan kan je bij een gashandel een flesje stikstof huren.

Wordt ook mijn eerste keer. Ben benieuwd hoe moeilijk het is en waar ik tegen aan loop.

• koevlaas2
Toppe schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 05:48:
[...]

Als je dat rekent voor een volledige montage dan rest mij de vraag wanneer je tijd hebt ;)
Is tarief voor standaard montage, hele lange leidinglengten en/of plaatsing op een (bijna) onmogelijke plek maken de installatie duurder.
*knip* V&A op het forum is niet de bedoeling.

[Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 28-06-2019 07:11]

• koevlaas2
koevlaas2 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 01:00:
[...]
[Mbr] *knip* V&A op het forum is niet de bedoeling.[/]
Dat is ook geen V&A, maar wat het zo'n beetje gemiddeld kost.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:20
Even een vraagje voor degenen die al eens een airco besteld hebben in Spanje of Italie.... Kan ik er van uit gaan dat er bij de aangeboden sets van binnen- en buitenunits, geen leidingen en dergelijke bij zitten?

Zo nee, kan ik die dan beter in Nederland bestellen, want ik zie bij de meeste hier genoemde websites niet of nauwelijks installatiemateriaal te koop staan...

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zitten inderdaad geen leidingen bij.

PV 3015wp op oost, 2680 wp op west. pvoutput

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 23:07
Guusz schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 05:20:
Even een vraagje voor degenen die al eens een airco besteld hebben in Spanje of Italie.... Kan ik er van uit gaan dat er bij de aangeboden sets van binnen- en buitenunits, geen leidingen en dergelijke bij zitten?

Zo nee, kan ik die dan beter in Nederland bestellen, want ik zie bij de meeste hier genoemde websites niet of nauwelijks installatiemateriaal te koop staan...
Bij bedrijven als warmteservice kan je gewoon ac leiding bestellen hoor, alsmede afwerk goten, kabels enz.

https://www.warmteservice...ng/Airco-toebehoren/c/194

• Guusz
Bedankt, nog suggesties welke webshop het makkelijkst naar Nederland verstuurd?

Edit: Wat vinden jullie van deze Daikin ftxc35b op Ebay?
https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F303206000595

[Voor 51% gewijzigd door Guusz op 29-06-2019 19:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wizzopa
  • Nu online
Guusz schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:47:
Bedankt, nog suggesties welke webshop het makkelijkst naar Nederland verstuurd?

Edit: Wat vinden jullie van deze Daikin ftxc35b op Ebay?
https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F303206000595
Niet verkeerd, maar het is de vraag of hij verstuurd wordt naar Nederland voor €20.--.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Guusz
Is dat niet juist het voordeel van bestellen via Ebay? De kopersbescherming... En de verzendmethode is spedizione internazionale.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wizzopa
  • Nu online
Guusz schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:11:
Is dat niet juist het voordeel van bestellen via Ebay? De kopersbescherming... En de verzendmethode is spedizione internazionale.
Het lijkt er inderdaad op dat verzenden 20 euro gaat kosten.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True