Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Airco bestellen in het buitenland

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 10:10
Guusz schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 18:47:
Bedankt, nog suggesties welke webshop het makkelijkst naar Nederland verstuurd?

Edit: Wat vinden jullie van deze Daikin ftxc35b op Ebay?
https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F303206000595
ik heb 'm besteld, ben heel benieuwd :)
Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 10:37
Ben ook benieuwd hoe snel je h’m binnen hebt... Ik twijfel tussen deze of toch een iets duurder model dat optioneel wifi ondersteund....( aan de ene kant handig om op afstand te kunnen inschakelen, maar aan de andere kant ook een beetje overbodig, omdat het 3,5 kW model toch wel m’n slaapkamer snel genoeg koel krijgt)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kieskes
kreeg vandaag een berichtje dat het verzenden nog een extra € 120 zou kosten. Heb het maar geannuleerd :)

• Guusz
Dat is wel weer jammer dan.....

Acties:
  • +5Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 09:27

CodeIT

Code IT

Mijn split unit van Climastars.it is gisteren geleverd. Netjes verpakt en met een goed track en trace verstuurd. Totale verzendkosten waren 100 euro. Ik ben gegaan voor een wat goedkoper model met goede reviews en specs omdat ik de unit zelf ga installeren en de garantie via Italië waarschijnlijk toch niet heel veel gaat opleveren.
Het is deze geworden: https://www.climastars.it...asse-a-8033638102237.html

• wizzopa
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12:50
kieskes schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 18:14:
kreeg vandaag een berichtje dat het verzenden nog een extra € 120 zou kosten. Heb het maar geannuleerd :)
Dat klinkt bekend. Btw kijk hier eens https://www.clima-inverte...ost_type=&s=Daikin+ftxc35

[Voor 14% gewijzigd door wizzopa op 04-07-2019 20:26]

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07-04 23:57
Hier ook wel grote twijfel om een airco uit Italie te gaan halen.
Op zolder bij mijn zoon moet gewoon airco komen, als het 2 dagen een beetje warm is dan is het daar echt niet meer te harden.
Het idee was dan ook meteen de andere 2 slaapkamers op de 1e ook direct van airco te voorzien (hoekhuis, dus aanleg naar die kamers is relatief simpel te doen).
Nu vond ik echter de prijzen in NL fors tegenvallen voor een drie-split unit, tot ik dit topic tegen kwam.

Zelf ben ik aardig handig, dus de gaten boren, basis inrichten, elektra aanleggen/voorbereiden kan ik allemaal prima zelf doen, alleen de koelleidingen is wat lastiger.
Morgen eens verder zoeken, en eens rondzoeken naar een monteur in deze regio.

Themeparks (updated)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Guusz
CodeIT schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:32:
Mijn split unit van Climastars.it is gisteren geleverd. Netjes verpakt en met een goed track en trace verstuurd. Totale verzendkosten waren 100 euro. Ik ben gegaan voor een wat goedkoper model met goede reviews en specs omdat ik de unit zelf ga installeren en de garantie via Italië waarschijnlijk toch niet heel veel gaat opleveren.
Wil je ons op de hoogte houden van hoe je h’m geïnstalleerd hebt enzo?

Acties:
  • +8Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Guusz schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:12:
[...]

Wil je ons op de hoogte houden van hoe je h’m geïnstalleerd hebt enzo?
Je bent me net voor. Afgelopen weekend had ik een 'dak-weekend'. 4 nieuwe zonnepanelen + de airco. Nu met spierpijn op het werk :)

Installeren van de airco ging goed. De binnenunit hing vrij snel. Met het boren van het gat naar het cv-hok raakte ik uiteraard een elektra pijp die er niet hoorde te zitten. Toen dat was hersteld gingen de leidingen door een schoorsteentje op het dak naar buiten.

Ik heb 3 meter koelleiding met flares gebruikt + 2 neopreen kabels (5- en 3-aderig). Buitenunit neergezet en de koppeling gemaakt. Ik had geen momentsleutel, dus op gevoel gedaan. Arm vast met een kleine sleutel. Wel heb ik leak-lock gebruikt voor extra afdichting.

Daarna 1 x vacumeren. Even op vacuüm gehouden en toen heb ik de leidingen op druk gezet (12 bar) met stikstof (van de verpakkingsmachine op het werk :P). Toen de koppelingen ingesmeerd met zeepsop om te controleren op lekkages. Ik kon geen lekkages ontdekken, maar voor de zekerheid het systeem een uur onder druk gehouden (met de fles dicht). Druk bleef hetzelfde, dus geen lekken.

Toen weer gevacumeerd en weer een half uur gewacht om vervolgens het koelmiddel door de leidingen te sturen (volgens het boekje van de airco). En toen snel naar binnen om de airco alamat aan te zetten en te genieten van de koude lucht. Was toen ook wel nodig. Best inspannend, zo'n 'dak-weekend'.

Alles werkt goed. De airco is lekker stil, koelt en verwarmd goed. Verbruik vind ik wat aan de lage kant voor een 3.5kW unit. Bij koelen rond de 400W.
https://i.imgur.com/wzEwBxjl.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Guusz
Is die apparatuur om af te persen/vacuumeren van jezelf?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Guusz schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:45:
Is die apparatuur om af te persen/vacuumeren van jezelf?
Die kon ik lenen van iemand. Deze set volgens mij: https://www.ts24.nl//prod...0SV-Inclusief-Slangenset/

Als ik deze niet kon lenen had ik een vergelijkbare set gehuurd. Op marktplaats te vinden voor 50 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12:54
Top! Ik ga mijzelf ook eens verdiepen erin, komend jaar moet er ook airco komen en ik heb geen zin om het dubbele of meer te betalen in NL voor hetzelfde.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 11:40

T-Infinity

Heen en weer....

CodeIT schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:35:
[...]
Alles werkt goed. De airco is lekker stil, koelt en verwarmd goed. Verbruik vind ik wat aan de lage kant voor een 3.5kW unit. Bij koelen rond de 400W.
Is gewoon normaal hoor. Mijn 3.5 kW zit altijd tussen de 80 en 700 Watt maar meestal rond de 200. Hangt helemaal van het setpoint af. Als je kamer 30 graden is en het setpoint 22, dan moet hij op volle kracht. Ik streef er altijd naar om onder de 300 te blijven. Hoe minder hard hij hoeft te werken, hoe zuiniger.

Die 3.5 kW is afgegeven vermogen hè, niet het opgenomen vermogen ;). Het is tenslotte een warmtepomp dus elektra is niet de primaire energiebron. Je onttrekt energie uit de binnenlucht en geeft die buiten af, met verbruik van een beetje elektra.

[Voor 17% gewijzigd door T-Infinity op 09-07-2019 10:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

T-Infinity schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:13:
[...]
Die 3.5 kW is afgegeven vermogen hè, niet het opgenomen vermogen ;). Het is tenslotte een warmtepomp dus elektra is niet de primaire energiebron. Je onttrekt energie uit de binnenlucht en geeft die buiten af, met verbruik van een beetje elektra.
Gelukkig wel ja :) Alleen als ik 3.5kW deel door 400 kom ik uit op een EER van 8.7. Mij hoor je niet klagen, opgegeven SEER voor de airco is 6.1. Waarschijnlijk bij warmer weer dus wel een hoger verbruik zodat ik meer in de buurt van de SEER kom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

CodeIT schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 10:26:
[...]

Gelukkig wel ja :) Alleen als ik 3.5kW deel door 400 kom ik uit op een EER van 8.7. Mij hoor je niet klagen, opgegeven SEER voor de airco is 6.1. Waarschijnlijk bij warmer weer dus wel een hoger verbruik zodat ik meer in de buurt van de SEER kom.
Ja maar dan doe je de aanname dat hij op volle toeren werkt, en dat zal niet zo zijn bij 400W. Dus die 3.5 kW (is een Max. waarde) haal je alleen bij een stroomverbruik van zo'n 1000-1200 Watt waarschijnlijk, als EER dus wat lager is.

Daarnaast is de SEER idd een seasonal waarde. Dus een soort gemiddelde, dus je kunt prima pieken/periodes hebben met een hogere EER. :)

• Altijdgriep
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 02-04 21:25
Wat hebben jullie ingevuld bij het bestellen bij codice fiscale? De zoekfunctie brengt mij helaas niet verder.

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12:22
Altijdgriep schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:29:
Wat hebben jullie ingevuld bij het bestellen bij codice fiscale? De zoekfunctie brengt mij helaas niet verder.
Welke shop?
Bij Climastars is dat geen verplicht veld, dus niet invullen als je geen bedrijf bent

PV Output

• Altijdgriep
Kees_B schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:31:
[...]

Welke shop?
Bij Climastars is dat geen verplicht veld, dus niet invullen als je geen bedrijf bent
Dat was bij clima-inverter.com.

Ik ga bestellen bij climastars, bedankt!

• Guusz
*knip* Dit is meer een vraag voor de algemene(re) topics genoemd in de topicwaarschuwing. Dit gaat meer over de aankoop en levering.

[Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 10-07-2019 20:18]

• thido
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11:58

thido

Tilburg

Ik heb voor de bovenverdieping een Daikin FTXM25N/RXM25N split gekocht.
Bij een Italiaan via Ebay (vanwege PayPal/CC en kopers bescherming).
Als het goed is voor Euro 839,- thuis geleverd, prima deal lijkt me.

Edit: de wifi module zit er tegenwoordig standaard bij zie ik.
Ook weer mooi meegenomen.

[Voor 18% gewijzigd door thido op 10-07-2019 22:07]

All electric! 7420Wp / Pana l/w 5kW / 2x Daikin l/l 2.5kW / Atlantic 200l

• Marcusso
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 11:57
thido schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:05:
Ik heb voor de bovenverdieping een Daikin FTXM25N/RXM25N split gekocht.
Bij een Italiaan via Ebay (vanwege PayPal/CC en kopers bescherming).
Als het goed is voor Euro 839,- thuis geleverd, prima deal lijkt me.

Edit: de wifi module zit er tegenwoordig standaard bij zie ik.
Ook weer mooi meegenomen.
Inderdaad een goede prijs. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen! Zelf installeren of laten doen?

Titel van het topic kan beter worden aangepast naar: 'Airco bestellen in Italië' ;)

No Shame, only Fame!

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:37
Marcusso schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:56:
[...]

Inderdaad een goede prijs. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen! Zelf installeren of laten doen?

Titel van het topic kan beter worden aangepast naar: 'Airco bestellen in Italië' ;)
:D
het heeft nogal wat losgemaakt

Ik had overigens enkele weken geleden een scheurtje in de lekbak van 1 binnenunit. Was best wat arbeid om het ding uiteen te halen en te repareren. Naja... 140 euro kosten, nog steeds heel HEEL veel goedkoper.

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12:42

Perkouw

Moderator General Chat
Titelchange: Airco bestellen in Spanje naar Airco bestellen in het buitenland

[Voor 14% gewijzigd door Yorinn op 11-07-2019 14:22]

• Martinusz
Mijn Italiaans is niet best ;) en Google translate vertaald ook niet alles lekker, maar ik begrijp ik het goed dat bijv. vanuit Climastars de unit gevuld wordt verstuurd?
Dan is het alleen nog een kwestie van leidingen/aansluitmateriaal hier in NL kopen?

• Marcusso
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 11:57
Martinusz schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:01:
Mijn Italiaans is niet best ;) en Google translate vertaald ook niet alles lekker, maar ik begrijp ik het goed dat bijv. vanuit Climastars de unit gevuld wordt verstuurd?
Dan is het alleen nog een kwestie van leidingen/aansluitmateriaal hier in NL kopen?
Yes, er zit meestal voor een x meter leiding aan koel middel in, dit is vaak ook terug te vinden in de (Nederlandse) datasheet. Ga je langer qua leidingwerk is extra bijvullen noodzakelijk.

No Shame, only Fame!

• thido

thido

Tilburg

Marcusso schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:56:
[...]

Ik ga hem niet zelf installeren nee, heb daar de apparatuur niet voor.
Eerst maar eens wachten tot hij gearriveerd is en dan op het gemakje kijken waar/hoe ik hem wil gaan plaatsen. Heb niet zo'n haast verder, heb een mobiele split airco nu die we kunnen gebruiken als het echt warm is.

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:57

Notna

Where are you?®

Martinusz schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:01:
Álle airco's die je koopt zijn voor gevuld; ze zijn niet leeg te verkrijgen (tenzij ze lek zijn, maar dan heb je een ander probleem :+ )

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Altijdgriep
Ik krijg nu van Climastars een email dat er nog 200 euro verzendkosten bij betaald moet worden voor een duosplit, dat is toch wel een beetje te gek.

• wizzopa
Altijdgriep schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:02:
Ik krijg nu van Climastars een email dat er nog 200 euro verzendkosten bij betaald moet worden voor een duosplit, dat is toch wel een beetje te gek.
Die zien waarschijnlijk de vraag van uit Nederland toenemen, en dat zal de reden zijn dat de prijzen voor transport ook om hoog gaan.

• Supertip
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
wizzopa schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:24:
[...]

Die zien waarschijnlijk de vraag van uit Nederland toenemen, en dat zal de reden zijn dat de prijzen voor transport ook om hoog gaan.
Idd hoe prijs je jezelf uit de markt.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:37
Terug naar Spanje maar :+

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Ze gebruiken DHL expres om te versturen. Niet echt de goedkoopste. Bij een duo split kom je, door het gewicht of de grootte in een andere klasse (pallet vervoer) gok ik. Vandaar de hoge prijs.

• Kees_B
wizzopa schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:24:
[...]

Wat moest jij dan betalen? Ook zoiets toch?
wizzopa schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:25:
@Appie Heijn
[....]19:45 een mail van ClimaStars of ik even bij wil betalen €180,38. Eerst maar eens proberen of de helft ook goed is. ;)
En @T-Infinity bestelde ook een pallet, wat betaalde jij voor verzending?

PV Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Kees_B schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:35:
[...]

Wat moest jij dan betalen? Ook zoiets toch?

[...]

En @T-Infinity bestelde ook een pallet, wat betaalde jij voor verzending?

[...]
Dat was een beetje onduidelijk. Het ging bij mij om verzending van 2 airco units.
Op de site stond dat verzending gratis was en dat ik geen btw hoefde te betalen.
Vervolgens werd me via mail gevraagd om 340 euro bij te betalen waarvan 150 euro verzendkosten en de rest BTW.
Gek, maar wel volgens verwachting toch? Want al veel besproken in dit topic.

[Voor 24% gewijzigd door T-Infinity op 16-07-2019 10:44]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wizzopa
Ik heb de Daikin FTXF2.5 bij Climaidraulica besteld het zusje van Climastars.

Daar was ik 80,86 euro voor transport en 9,51 voor Paypal betaling en 475 euro voor de airco.

Geïnstalleerd kwam de Airco op iets meer dan 1000 euro specificatie.....

• Kees_B
T-Infinity schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:42:
[...]
waarvan 150 euro verzendkosten
[...]
Tnx, ben me nog steeds aan het oriënteren en daarom nuttig om dit beetje bij te houden (y)

PV Output

• thido

thido

Tilburg

Nou, de binnen unit is gearriveerd. De buitenunit hopelijk morgen.
Beide zijn gescand door GLS op depot Rotterdam. Het binnen deel is wel verder gegaan maar het buiten deel niet. Schijnt maandag en dinsdag een storing geweest te zijn waardoor er heel veel stukken zijn blijven staan. Ik ben benieuwd wanneer hij komt.

• JaapDijkhuizen
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 06-04 14:57
***na wat beter speurwerk heb ik gevonden dat iemand Uk had geslecteerd en via chat aangegeven dat het naar NL toe moest...Ik heb ze een mail gestuurd met de vraag om naar NL te verschepen***

Zeer interessant topic dit!

Ik kijk al een aantal dagen mee, want ook hier op zolder wordt de warmte niet door de kinderen gewaardeerd met als gevolg dat ze bij ons in bed kruipen. Tijd voor een airco dus,

Daar de prijzen in Italië heel erg meevallen gelijk maar ook kijken voor airco's op de slaapkamers een etage lager.

Nu is mijn oog gevallen op de volgende sets:
Daikin FTXM20N + FTXM25N + 2MXM40M (Met een ophangbeugel, want komt aan de muur te hangen)
Daikin FTXM20N + FTXM20N + 2MXM40M (Met steunbalkjes, want komt op dak te staan)

Alles netjes ingevoerd bij Climaidraulica (is iets goedkoper dan Climastars), maar hoe hebben jullie besteld?
Het orderformulier laat alleen Italië, Frankrijk of Verenigd Koninkrijk toe als afleverland.

Of hebben degenen die bij een van deze twee leveranciers hebben besteld dit via de mail gedaan?

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

[Voor 9% gewijzigd door JaapDijkhuizen op 19-07-2019 23:00]

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Nu online
Shopclima geen optie? Die waren in de shop al transparant met verzendkosten.

• JaapDijkhuizen
I-King schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:43:
Shopclima geen optie? Die waren in de shop al transparant met verzendkosten.
Bedankt voor de tip!
Zij zijn iets duurder (niet veel), maar als we toch bezig zijn de goedkoopste te zoeken...

Ik wacht nog ff op een reactie van Clima Idraulica (als ik ooit reactie krijg ...had al eerder een andere zaak aangeschreven, maar nog niets van gehoord)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wizzopa
JaapDijkhuizen schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 22:46:
[...]

Bedankt voor de tip!
Zij zijn iets duurder (niet veel), maar als we toch bezig zijn de goedkoopste te zoeken...

Ik wacht nog ff op een reactie van Clima Idraulica (als ik ooit reactie krijg ...had al eerder een andere zaak aangeschreven, maar nog niets van gehoord)
In een pb dat ik je gestuurd heb staat een goedkopere. 😉

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JaapDijkhuizen
wizzopa schreef op zondag 21 juli 2019 @ 06:42:
[...]

Top, bedankt!

• Lo_
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 02-04 21:08
Besteld bij Shopclima.it
Single split Panasonic Etherea CU-Z25VKE https://www.shopclima.it/...rated-wi-fi-9000-btu.html

Totaal €863.66 waarvan €73.66 voor de verzending
Besteld zondagavond 14 juli, vandaag (maandag de volgende week) ontvangen.
Verzonden met BRT - lijkt samen te werken met DPD, maar het kwam aan in een anonieme kleine vrachtwagen.
De tracking informatie was vrij summier. Op 17-7 bericht dat het was vertrokken en het eerste daaropvolgende bericht was vandaag dat hij 'out for delivery' in de branch 'Olanda' was. Minder dan twee uur later stond het op de stoep.

To be continued met aansluiten :)

https://www.mupload.nl/img/vkiwry74vmc.jpg

(er zat nog een folietje omheen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JaapDijkhuizen
Lo_ schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:19:
Besteld bij Shopclima.it
Single split Panasonic Etherea CU-Z25VKE https://www.shopclima.it/...rated-wi-fi-9000-btu.html

Totaal €863.66 waarvan €73.66 voor de verzending
Besteld zondagavond 14 juli, vandaag (maandag de volgende week) ontvangen.
Verzonden met BRT - lijkt samen te werken met DPD, maar het kwam aan in een anonieme kleine vrachtwagen.
De tracking informatie was vrij summier. Op 17-7 bericht dat het was vertrokken en het eerste daaropvolgende bericht was vandaag dat hij 'out for delivery' in de branch 'Olanda' was. Minder dan twee uur later stond het op de stoep.

To be continued met aansluiten :)

[Afbeelding]

(er zat nog een folietje omheen)
Goed om te zien!

Ik heb mijn lijstje ook klaar staan bij shopclima.it. Ik ga eerst nog op vakantie, maar tijdens mijn vakantie druk ik op de bestelknop, tenzij ik nog bericht krijg van andere aanbieders waar ik eea heb opgevraagd.

Succes met aansluiten

• thido

thido

Tilburg

Yes, hier is het ontbrekende pakket ook binnen :-)
Verstuurd met BRT en hier in Nederland verder gedistribueerd door GLS.
Daar was vorige week een storing waardoor het buitendeel op het depot bleef staan.
Binnendeel vorige week al wel ontvangen.

Besteld bij PE Shop in Italië, via Ebay (FTXM25N/RXM25N).
839 euro totaal waarvan 40 euro verzendkosten, dus dat valt goed mee :-)

• JaapDijkhuizen
Hier net feedback van Clima di Qualita (een van de leveranciers waar ik de vraag uit had staan mbt verzending naar NL).

Verzenden naar NL gaat me 350 euro kosten... (voor twee buiten units en 4 binnen units).

Ik ga er ff over nadenken.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
wizzopa schreef op zondag 21 juli 2019 @ 06:42:
[...]

Is het geheim wat je hen vertelt? Dit gaat wel een beetje het doel van een forum voorbij op deze manier, waarom niet gewoon hier in het topic delen :?

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JaapDijkhuizen
ThinkPad schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:53:
[...]

[...]

Is het geheim wat je hen vertelt? Dit gaat wel een beetje het doel van een forum voorbij op deze manier, waarom niet gewoon hier in het topic delen :?
Nee dat niet denk ik.

Ik denk dat Wizzopa het forum niet wil vervuilen met mijn speurtocht naar de goedkoopste config die ik voor ogen heb (voornamelijk opvragen van offertes via de mail voor de config + verzendkosten).

Mijn ervaring tot nu toe is dat mailen met de aanbieders zeer moeizaam verloopt (in de zin van reactie snelheid van de leveranciers).

De config die ik in gedachte heb:
Daikin FTXM20N + FTXM25N + 2MXM40M (Met een ophangbeugel, want komt aan de muur te hangen)
Daikin FTXM20N + FTXM20N + 2MXM40M (Met steunbalkjes, want komt op dak te staan)

Ondertussen kijk ik ook al naar aanvullende zaken zoals leidingwerk, gootstukken, vochtafvoerpomp, etc, als je dan toch bezig bent kan je net zo goed alles bestellen toch.

***uiteraard zal ik mijn uiteindelijke config en bestelling hier delen***

[Voor 7% gewijzigd door JaapDijkhuizen op 23-07-2019 10:08]

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11:44
Zijn er geen tweakers die met de caravan naar Italië en/of Spanje gaan en tegen vergoeding een airco in de caravan mee naar huis nemen? ;)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wizzopa
ThinkPad schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:53:
[...]

[...]

Heren, Clima-Inverter is het geheim. 😉

• Altijdgriep
wizzopa schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:33:
[...]

Heren, Clima-Inverter is het geheim. 😉
Ik heb hier maandag een airco besteld en vandaag krijg ik reactie dat het volledige bedrag terug gestort wordt zonder enige reden.

Erg leuk, betaald met Paypal en nu kan ik wachten tot 1 augustus dat ik mijn geld terug krijg...

[Voor 14% gewijzigd door Altijdgriep op 23-07-2019 16:53]

• wizzopa
Altijdgriep schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:48:
[...]

Ik heb hier maandag een airco besteld en vandaag krijg ik reactie dat het volledige bedrag terug gestort wordt zonder enige reden.

Erg leuk, betaald met Paypal en nu kan ik wachten tot 1 augustus dat ik mijn geld terug krijg...
Dat is niet goed, ga je er nog achteraan om de reden te achterhalen.

• Altijdgriep
wizzopa schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:45:
[...]

Dat is niet goed, ga je er nog achteraan om de reden te achterhalen.
Ik heb er met mijn beste Italiaans een mail aan gewaagd, ik hou u op de hoogte.

• Powermage
I-King schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 10:21:
@T-Infinity OK, dat zijn goede aandachtspunten, ik had verwacht dat de elektra van binnen naar buitenunit wel bij de binnenunit zou zitten. Ga ik ook even nakijken.
Stroomvoorziening ligt er al buiten, meterkast is pas vervangen dus heb ik gelijk een kabel met de zonnepanelen naar buiten getrokken. Werkschakelaar, is dat nodig? Of kan ik met de groep schakelen?

Edit: Nee, ik heb gewoon een bedrijf, maar het is handig als er al vanaf het begin aan meegewerkt kan worden. Lees hier andere reacties dat 't toch lastig terug te claimen is.
Had jij gemaild met nonsolocaldaie.it ?

Ik was voor mij prive voor een airco aan het kijken, maar voor deze bedragen willen we een van onze kantoren ook zo een kreng ophangen, dus met btw nummer 0% btw maakt het meteen makkelijker, maar zie dit niet op hun site.

Veel bekende websites (climastars) hebben voordelige airco's, maar leveren niet zakelijk met 0% btw, en dat is toch zonde.

Themeparks (updated)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

@Powermage Je kan betaalde BTW in ander EU land 'gewoon' terugvragen. Is wel wat extra werk, maar niet onmogelijk: https://www.belastingdien...agen_uit_andere_eu_landen

Ontopic: Hier weer 2 airco's van Midea besteld bij Climastars om bij mijn ouders te installeren. Verzending was 180 euro. Fors aan de prijs, maar wordt goed en snel verstuurd.

• Powermage
CodeIT schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:04:
@Powermage Je kan betaalde BTW in ander EU land 'gewoon' terugvragen. Is wel wat extra werk, maar niet onmogelijk: https://www.belastingdien...agen_uit_andere_eu_landen

Ontopic: Hier weer 2 airco's van Midea besteld bij Climastars om bij mijn ouders te installeren. Verzending was 180 euro. Fors aan de prijs, maar wordt goed en snel verstuurd.
Klopt, maar als ik 10 minuten langer zoek en een webshop heb die t meteen aan 0% levert is makkelijker dan dat onze administratie dit bij de belastingdienst gaat doen :P

Climasters.it kwam overigens voor een MCDE-70 (cassete unit) op 320 verzendkosten :+
dus maar paar andere tenten aangeschreven.

Themeparks (updated)

• MarcoKL
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 07-04 18:55

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Interessant topic!

Installeren jullie de airco zelf? en hoe zit dat met de leidingen/vloeistof, die moeten toch een bepaald keurmerk hebben.

• Kees_B
MarcoKL schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:20:
Interessant topic!

Installeren jullie de airco zelf? en hoe zit dat met de leidingen/vloeistof, die moeten toch een bepaald keurmerk hebben.
Hier is al best veel over gepost in dit topic en in Het grote airconditioning topic - Deel 2.
Zie ook de laatste posts in dat topic over setjes die te huur zijn om dit zelf te doen.

PV Output

• MarcoKL
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 07-04 18:55

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Kees_B schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:42:
[...]

Hier is al best veel over gepost in dit topic en in Het grote airconditioning topic - Deel 2.
Zie ook de laatste posts in dat topic over setjes die te huur zijn om dit zelf te doen.
oké, excuses.. had het andere topic wel gezien, maar niet hierop gezocht, tnx!

• I-King
  • Nu online
Powermage schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:56:
[...]

Had jij gemaild met nonsolocaldaie.it ?

Ik was voor mij prive voor een airco aan het kijken, maar voor deze bedragen willen we een van onze kantoren ook zo een kreng ophangen, dus met btw nummer 0% btw maakt het meteen makkelijker, maar zie dit niet op hun site.

Veel bekende websites (climastars) hebben voordelige airco's, maar leveren niet zakelijk met 0% btw, en dat is toch zonde.
Shopclima was bij mij ex btw na invullen gegevens.

• Powermage
I-King schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:51:
[...]

Shopclima was bij mij ex btw na invullen gegevens.
Klopt, maar die heeft de systemen die ik zoek helaas niet,
alleen 600 euro duurdere varianten, dan beter de BTW maar terug vragen :P

Themeparks (updated)

• worldfastest
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11:36

worldfastest

Life is a b*tch

kieskes schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:08:
[...]

ik heb 'm besteld, ben heel benieuwd :)
Bedankt voor de tip :)
Heb je hem inmiddels ontvangen? Zo ja, hoe bevalt hij?

Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together.

• kieskes
worldfastest schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 07:44:
[...]

Heb je hem inmiddels ontvangen? Zo ja, hoe bevalt hij?
even m'n berichtje daarna bekijken ;)

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Wat was je nou uiteindelijk kwijt alles bij elkaar, kun je die kosten wellicht uiteenzetten? Bij Climastars koop je alleen binnen-&buitenunit toch? Of zitten hier ook al leidingen/kabels/kabelgoten bij? Zo nee, waar heb je dat aangeschaft?

Ben hier ook even aan het rekenen, wil hem namelijk ook voor verwarmen in het stookseizoen gebruiken om overschot van de panelen af te fakkelen.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

ThinkPad schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 08:47:
[...]

Wat was je nou uiteindelijk kwijt alles bij elkaar, kun je die kosten wellicht uiteenzetten? Bij Climastars koop je alleen binnen-&buitenunit toch? Of zitten hier ook al leidingen/kabels/kabelgoten bij? Zo nee, waar heb je dat aangeschaft?

Ben hier ook even aan het rekenen, wil hem namelijk ook voor verwarmen in het stookseizoen gebruiken om overschot van de panelen af te fakkelen.
Bij Climastars heb ik inderdaad alleen een binnen- en buitenunit gekocht.
Ik heb in totaal €62.43 uitgegeven aan aansluitspul. Ik kon, als eenmanszaak, een account openen bij Wasco. Hier kon ik de spullen redelijk voordelig bestellen.
Aansluitspul wat ik heb gebruikt:
- https://www.wasco.nl/Wasc...-pvc-l-25-m-grijs/2250900
- https://www.wasco.nl/Wasc...h-pro-tleak-lock/99RO2018
- https://www.wasco.nl/arti...1000x80x80mm-wit/99SB1100
- https://www.wasco.nl/Wasc...k-medium-35-50kg/99MI1104
- https://www.wasco.nl/Wasc...re-leidingset-3m/99AC1502

Verder nog 3 meter 3x2.5mm2 neopreen + 3 meter 5x1.5mm2 neopreen kabel (ongeveer €10)
Ik kon de leiding wegwerken via een technische ruimte en een dakdoorvoer die niet meer werd gebruikt, dus ik had geen goten etc nodig.

Verder heb ik een ESP8266 gebruikt met een IR LED die ik in de binnenunit heb gemonteerd. Hiermee kan ik de unit besturen met Home Assistant. (€3)
En een Sonoff Pow R2 op een DIN railtje om het verbruik te meten (€15)

• Martinusz
Waar komen die grote verschillen van verzendkosten vandaan? Ik zie hier 100 euro voorbij komen maar ook 320 euro :?

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Martinusz schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:46:
Waar komen die grote verschillen van verzendkosten vandaan? Ik zie hier 100 euro voorbij komen maar ook 320 euro :?
Gewicht en verpakking. Pallet is rond de 300 denk ik. Een binnen- en buitenunit worden verstuurd als 2 pakketten. Toen ik 2 airco's tegelijk bestelde kreeg ik ook geen korting op de verzendkosten. Ik moest het dubbele betalen voor 4 pakketten.

• Martinusz
CodeIT schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:57:
[...]

Gewicht en verpakking. Pallet is rond de 300 denk ik. Een binnen- en buitenunit worden verstuurd als 2 pakketten. Toen ik 2 airco's tegelijk bestelde kreeg ik ook geen korting op de verzendkosten. Ik moest het dubbele betalen voor 4 pakketten.
Aha oke, dus als je multi-split met 3 binnen units besteld, kun je wel rekenen op 300 euro?

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Martinusz schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:01:
[...]

Aha oke, dus als je multi-split met 3 binnen units besteld, kun je wel rekenen op 300 euro?
Dat denk ik wel ja. Bij climastars reageren ze vrij snel op dat soort vragen, dus om het zeker te weten kun je ze een berichtje sturen. Ik heb alles via Google translate gedaan en dat ging goed.

• Martinusz
CodeIT schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:05:
[...]

Dat denk ik wel ja. Bij climastars reageren ze vrij snel op dat soort vragen, dus om het zeker te weten kun je ze een berichtje sturen. Ik heb alles via Google translate gedaan en dat ging goed.
Via chat of email? vorige keer chat geopend, maar na 1,5 uur geen reactie :P

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Martinusz schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:07:
[...]

Via chat of email? vorige keer chat geopend, maar na 1,5 uur geen reactie :P
Ik heb alleen gemaild met ene Raffaele. Haar email-adres kan je misschien wel raden :)

• Martinusz
CodeIT schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:09:
[...]

Ik heb alleen gemaild met ene Raffaele. Haar email-adres kan je misschien wel raden :)
Ok komt goed, heb wat Italiaanse collega's ;) thanks voor tip.

• I-King
  • Nu online
Martinusz schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:46:
Ik had besteld bij Shopclima, daar kwam een duosplit op een pallet voor iets van 100 euro.
Echter had ik nog wat leidingwerk besteld, dat ging nog wel. Ging ik echter signaalkabel toevoegen dan gingen de verzendkosten onevenredig hard omhoog. Die kabel had makkelijk opgerold bij 't leidingwerk gepast, maar toch waren de verzendkosten meer dan verdubbeld.

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 07-04 13:31
Ik ben mij aan het oriënteren op een multi-split airco: 1 buitenunit / 1 unit in de woonkamer / andere 2 op de slaapkamers. Slaapkamers zijn niet heel groot, dus veel vermogen hoeven ze niet te hebben. Woonkamer is +/- 150m3.

Een complete set zou dus ideaal zijn, niet echt een voorkeur voor een merk. Als het maar goed werkt. WiFi is een leuke bijkomstigheid.
Welke set raden jullie aan? En als ik dit bestel, kan een lokaal installatiebedrijf dit altijd aansluiten? Men kent de situatie niet, maar ik heb dan wel een pallet op de oprit staan...

En waar haal ik goede installateur vandaan? Omgeving Overijssel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinusz
I-King schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:22:
[...]

Ik had besteld bij Shopclima, daar kwam een duosplit op een pallet voor iets van 100 euro.
Echter had ik nog wat leidingwerk besteld, dat ging nog wel. Ging ik echter signaalkabel toevoegen dan gingen de verzendkosten onevenredig hard omhoog. Die kabel had makkelijk opgerold bij 't leidingwerk gepast, maar toch waren de verzendkosten meer dan verdubbeld.
Leidingwerk en toebehoren bestel ik gewoon hier :)

Wellicht handig voor anderen, met deze zin in het Italiaans vraag je hoeveel de verzendkosten zijn naar Nederland voor het product eronder (Bron: Native Italian speaker):
"Vorrei sapere i costi di spedizione del seguente articolo per l'Olanda:"

d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_B
Martinusz schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:36:
[...]

Leidingwerk en toebehoren bestel ik gewoon hier :)

Wellicht handig voor anderen, met deze zin in het Italiaans vraag je hoeveel de verzendkosten zijn naar Nederland voor het product eronder (Bron: Native Italian speaker):
"Vorrei sapere i costi di spedizione del seguente articolo per l'Olanda:"

d:)b
Ik woon niet in Holland (i paesi bassi), maar heb het toch gebruikt :+
Nu krijgt rafealla allemaal dezelfde mailtjes, prachtig 8)

edit:
binnen 2 uur reactie:
Het antwoord is wat minder, ik ging eigenlijk uit van 120:
Gentile cliente,
per le spese di spedizione in Olanda di un Daikin Sensira 21000 il costo è di 220,00€.

[Voor 16% gewijzigd door Kees_B op 26-07-2019 12:22]

PV Output

• Martinusz
Kees_B schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:44:
[...]
Ik woon niet in Holland (i paesi bassi), maar heb het toch gebruikt :+
Nu krijgt rafealla allemaal dezelfde mailtjes, prachtig 8)

edit:
binnen 2 uur reactie:
Het antwoord is wat minder, ik ging eigenlijk uit van 120:

[...]
Hier ook antwoord van Raffaele, 230,00 euro voor multisplit (3 binnen units + 1 buiten unit).

Dan zou ik voor deze set dus komen op 1257,00 + 230,00 = 1487,- :)

[Voor 23% gewijzigd door Martinusz op 26-07-2019 12:26]

• Kees_B
Martinusz schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:24:
[...]

Hier ook antwoord van Raffaele, 230,00 euro voor multisplit (3 binnen units + 1 buiten unit).

Wel gek hoor, jij bestelt dan fors meer en dan betaal je maar 10 extra dan ik voor een monosplit.
Ik heb in dit topic ook bedragen voorbij zien komen van 120 euro voor een monosplit.
Ik ga even verder kijken, in Nederland ben ik goedkoper uit maar die reageren allemaal eerrruug traaaaag.

PV Output

• DoubleYouPee
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12:02
Deze komt dus excl. aansluit spul? Waar haal je dat vandaan en hoe weet je of je het goede spul koopt?

• wizzopa
DoubleYouPee schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:08:
[...]

Deze komt dus excl. aansluit spul? Waar haal je dat vandaan en hoe weet je of je het goede spul koopt?
Wat heb je nodig.

• DoubleYouPee
Dat is mijn vraag dus, als ik zoiets zou bestellen.
Wil een split unit, iets van 3kW en een instapmodel is prima, liefst iets van 300-500€ aanschafwaarde.
Afstand... max 3-4meter tussen binnen en buitenunit
Enige eis is dat de binnenunit op verschillende hoekstanden kan blazen (dus naar beneden, rechtdoor, ergens ertussen)

• wizzopa
DoubleYouPee schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:12:
[...]

Dat is mijn vraag dus, als ik zoiets zou bestellen.
Wil een split unit, iets van 3kW en een instapmodel is prima, liefst iets van 300-500€ aanschafwaarde.
Afstand... max 3-4meter tussen binnen en buitenunit
Enige eis is dat de binnenunit op verschillende hoekstanden kan blazen (dus naar beneden, rechtdoor, ergens ertussen)
Ik dacht te lezen dat je leiding, beugels, etc. zocht.

En is het de bedoeling dat je zelf ga installeren en aansluiten?

• DoubleYouPee
wizzopa schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:17:
[...]

Ik dacht te lezen dat je leiding, beugels, etc. zocht.

En is het de bedoeling dat je zelf ga installeren en aansluiten?
Als dat er niet bij komt? Dat is mijn vraag dus.
Installeren lukt me wel denk ik, maar vacuumtrekken moet ik nog kijken of ik iets ga lenen of dat ik iemand laat komen

• wizzopa
Als je uit Italie wil "Importeren" is dit een goed start punt.

https://www.trovaprezzi.i...tizzazione_12000_btu.aspx

Losse materialen voor installeren koop je in Nederland.

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13:02
Range limite di temperature Unità Interna (Min/Max): -15/50 °C;
Range limite di temperature Unità Esterna (Min/Max): -15/24 °C;
Die komt niet zo ver met dit weer dan denk ik ;) .
Zal wel een typfoutje zijn, maar dat de warmtepomp maar tot 24 graden werkt :+ .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• DoubleYouPee
wizzopa schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:22:
Als je uit Italie wil "Importeren" is dit een goed start punt.

https://www.trovaprezzi.i...tizzazione_12000_btu.aspx

Losse materialen voor installeren koop je in Nederland.
Ok.
@CodeIT Hoeveel was je kwijt voor losse materialen? En waar heb je dat gekocht?

• wizzopa
DoubleYouPee schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:37:
[...]

Ok.
Hier mijn staatje met materiaal en kosten https://imgur.com/FyHtFvq

Goot en hulpstukken bij Warmteservice
Dempers en condensslang bij Aircosuper
Aardlekautomaat bij SuperFlink
Koelleiding opmaat en met aan gesoldeerde koppeling bij Climasense
Vacumeren en afpersen Bakker Klimaat
Kabel en werkschakelaar Sander Vundering
Kleinmateeriaal schroeven pluggen elektrobuis had ik zelf.

• Martinusz
DoubleYouPee schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:37:
[...]

Ok.
Stond er al toch: CodeIT in "Airco bestellen in het buitenland"

• DoubleYouPee
Oeps. Alleen ik heb geen eenmanszaak
wizzopa schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:48:
[...]

Hier mijn staatje met materiaal en kosten https://imgur.com/FyHtFvq

Goot en hulpstukken bij Warmteservice
Dempers en condensslang bij Aircosuper
Aardlekautomaat bij SuperFlink
Koelleiding opmaat en met aan gesoldeerde koppeling bij Climasense
Vacumeren en afpersen Bakker Klimaat
Kabel en werkschakelaar Sander Vundering
Kleinmateeriaal schroeven pluggen elektrobuis had ik zelf.
Bedankt!
Ga eens rondkijken

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12:41
Martinusz schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:24:
[...]

Ik nog nu nog in de erg begin fase van een airco. Maar het is momenteel 30 graden in huis..... dus er moet iets gebeuren....
Begrijp ik nu dat je met die set(ex instalatie materiaal etc). 3 "kamers" tegelijk kan koelen? Is het 1 per keer?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
loki504 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:04:
[...]

Ik nog nu nog in de erg begin fase van een airco. Maar het is momenteel 30 graden in huis..... dus er moet iets gebeuren....
Begrijp ik nu dat je met die set(ex instalatie materiaal etc). 3 "kamers" tegelijk kan koelen? Is het 1 per keer?
1 buiten unit, 3 binnen units, uiteraard allemaal afzonderlijk van elkaar te gebruiken of tegelijk :)

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12:41
Martinusz schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:06:
[...]

1 buiten unit, 3 binnen units, uiteraard allemaal afzonderlijk van elkaar te gebruiken of tegelijk :)
Top. Dat klink als koele lucht in mijn oren. Thx.

• wizzopa
loki504 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:07:
[...]

Top. Dat klink als koele lucht in mijn oren. Thx.
BTW met de meeste Airco's kan je ook verwarmen. ;)

• DoubleYouPee
wizzopa schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:09:
[...]

BTW met de meeste Airco's kan je ook verwarmen. ;)
Met welke niet? Waar moet je op letten? Ik dacht dat alle split units dat wel konden

[Voor 9% gewijzigd door DoubleYouPee op 26-07-2019 16:13]

• wizzopa
DoubleYouPee schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:13:
[...]

Met welke niet? Waar moet je op letten? Ik dacht dat alle split units dat wel konden
Ik hou met dergelijk reacties altijd een slag om de arm ;)
In de Spec kan je dat terug vinden. Bij Heating and Cooling.

[Voor 10% gewijzigd door wizzopa op 26-07-2019 16:19]

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 12:31
Kees_B schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:32:
[...]

Wel gek hoor, jij bestelt dan fors meer en dan betaal je maar 10 extra dan ik voor een monosplit.
Ik heb in dit topic ook bedragen voorbij zien komen van 120 euro voor een monosplit.
Ik ga even verder kijken, in Nederland ben ik goedkoper uit maar die reageren allemaal eerrruug traaaaag.
Waarschijnlijk omdat beide bestellingen een pallet plaats zijn in een vrachtwagen met een kleine toeslag voor het hogere gewicht

• D3LTA
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 02-04 18:35
Ik ben op zoek naar een dual split systeem, dit om een woonkamer van 120m3 en een slaapkamer van 45m3 te kunnen koelen en ook verwarmen.

Nu kwam ik deze set tegen voor onder de €1000 is dat wat?

https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F192913995778

Of zijn er rond die prijs betere dual split units?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True