Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Airco bestellen in het buitenland

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JaapDijkhuizen
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17-02 13:24
Net Clima Inverter (totnutoe loopt de communicatie goed en vlot) opdracht gegeven om het volgende te leveren:

Daikin FTXA25AW + FTXA20AW + 2MXM40M
Daikin FTXA20AW + FTXA20AW + 2MXM40M

Het geheel wordt middels PayPal (+3%) betaald en uiteraard naar NL geshipped voor 4k
Bijkomende zaken zoals leidingen, beugels, etc. bestel ik in NL.

ipv de config die ik eerst in gedachte had:
Daikin FTXM20N + FTXM25N + 2MXM40M (Met een ophangbeugel, want komt aan de muur te hangen)
Daikin FTXM20N + FTXM20N + 2MXM40M (Met steunbalkjes, want komt op dak te staan)

De binnen units die ik nu heb besteld zijn compacter van formaat en hebben wat additionele features

Na de vakantie een leuk klusje om te installeren...

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 01:19
JaapDijkhuizen schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:39:
Net Clima Inverter (totnutoe loopt de communicatie goed en vlot) opdracht gegeven om het volgende te leveren:

Het geheel wordt middels PayPal (+3%) betaald en uiteraard naar NL geshipped voor 4k

Daikin FTXM20N + FTXM25N + 2MXM40M (Met een ophangbeugel, want komt aan de muur te hangen)
Daikin FTXM20N + FTXM20N + 2MXM40M (Met steunbalkjes, want komt op dak te staan)

De binnen units die ik nu heb besteld zijn compacter van formaat en hebben wat additionele features

Mooi lijstje. Waar komen ze te hangen?

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
D3LTA schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 23:17:
Ik ben op zoek naar een dual split systeem, dit om een woonkamer van 120m3 en een slaapkamer van 45m3 te kunnen koelen en ook verwarmen.

Nu kwam ik deze set tegen voor onder de €1000 is dat wat?

https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F192913995778

Of zijn er rond die prijs betere dual split units?
Ik zou zeggen kijk eens even naar 1 van de shops die hier gepost zijn, stukje terug staat de hele lijst ;) voor 1200 kun je er ook 3 hebben, dus 2 zal nog wel goedkoper kunnen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• JaapDijkhuizen
kever678 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:02:
[...]

Mooi lijstje. Waar komen ze te hangen?
Slaapkamers van de kinderen en ons eigen slaapkamer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LtKamikaze
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 10-02 19:10
Leuk topic dit, helemaal met deze temperaturen. In mijn zoektocht kwam ik deze tegen https://www.ebay.nl/itm/191958724182 van Diloc.
3s SuoerSamaStore, geeft aan voor €110, naar Nederland te sturen. Iemand ervaring met deze leverancier en ervaring met het merk Diloc?
De prijs van nog €1800,- voor 1x buitenunit en 4x binnen spreekt zeker aan, maar is dit 'goedkoop wordt duurkoop'?

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17-02 19:32
Ik ben er inmiddels achter dat ik aan een set van 7+7 (slaapkamers) + 12/15 (woonkamer) genoeg heb.
Ik zie veel sets bij Climastars, maar wat is nu wijsheid? Ik zie sets van nog geen EUR 1000 en sets van EUR 3000,-....

https://www.climastars.it...00700012000-7000700015000

• karlkani1985
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-02 15:21
Vandaag ook maar eens een mail gestuurd met de vraag wat de verzendkosten zijn om deze https://www.climastars.it...-model-8806088679037.html

Naar nederland te laten sturen. Afwachten of ze uberhaupt reageren

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 08:43
karlkani1985 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:18:
Vandaag ook maar eens een mail gestuurd met de vraag wat de verzendkosten zijn om deze https://www.climastars.it...-model-8806088679037.html

Naar nederland te laten sturen. Afwachten of ze uberhaupt reageren
Ik gok op 230 euro :P
Climastars reageert vaak wel binnen 1 dag is de ervaring in dit topic.

PV Output

• karlkani1985
Kees_B schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:24:
[...]

Ik gok op 230 euro :P
Climastars reageert vaak wel binnen 1 dag is de ervaring in dit topic.
Ik had ook zoiets gelezen. Scheeld echt veel ten opzichte van de NL markt.

Kijken of je gelijk hebt _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• karlkani1985
Via de chat contact gehad met https://climaidraulica.it zij handteren verzendkosten van 160 euro voor verzenden naar nederland. Om de bestelling compleet te maken moet je via de chat het afhandelen, omdat ze niet standaard naar nederland sturen.

• Takkiedroid1970
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 11:03
Benodigde BTU berekenen.

Doe ik het zo goed:

Twee slaapkamers van 12 M2, 2,5 m hoog is 30 M3 per kamer.

Een slaapkamer volgens zelfde methode 65 M3

Een van de 30 m3 kamers ligt op oost zuid oosten
De andere van 30 m3 op west noord westen

Huis is uit 1995, redelijk geisoleerd en beide hebben een raam van 150 x 150 cm

Kamer van 65 m3 heeft ramen op allerdrie de windrichtingen, oppervlakte glas 10 m2 in totaal

33,5 m3 heeft last van plat dak 13,5 m2 plat dak dus.

wat voor vermenigvuldigingsfactor geeft ik dit nu? ik heb met 50 gerekend maar dan heb ik enorme hoge capaciteit BTU units nodig en dat kan ik me niet voorstellen.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08:46

Notna

Where are you?®

Takkiedroid1970 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:19:
Benodigde BTU berekenen.

Doe ik het zo goed:

Twee slaapkamers van 12 M2, 2,5 m hoog is 30 M3 per kamer.

Een slaapkamer volgens zelfde methode 65 M3

Een van de 30 m3 kamers ligt op oost zuid oosten
De andere van 30 m3 op west noord westen

Huis is uit 1995, redelijk geisoleerd en beide hebben een raam van 150 x 150 cm

Kamer van 65 m3 heeft ramen op allerdrie de windrichtingen, oppervlakte glas 10 m2 in totaal

33,5 m3 heeft last van plat dak 13,5 m2 plat dak dus.

wat voor vermenigvuldigingsfactor geeft ik dit nu? ik heb met 50 gerekend maar dan heb ik enorme hoge capaciteit BTU units nodig en dat kan ik me niet voorstellen.

Wat doe ik verkeerd?
50 is voor ruimtes met heel veel warmte bronnen, waar veel zonlicht naar binnen komt of weinig isolatie heeft. Ik zou dus met 40 rekenen, uitgaande van redelijke isolatie en zonnenschermen voor je raampartijen en naar boven afronden.

Factor 50 in een standaard woonhuis gebruiken is lomp veel imo en wordt eigenlijk nooit gebruik van wat ik tot nu toe gezien heb, tenzij je echt 0.0 isolatie hebt en een bitcoinfarm in je kamer hebt staan :+

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Altijdgriep
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15-02 11:04
wizzopa schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 17:45:
[...]

Dat is niet goed, ga je er nog achteraan om de reden te achterhalen.
Uiteindelijk reactie gekregen dat de prijs niet juist was, daarop gereageerd dat de juiste prijs ook akkoord was en daar vervolgens nooit meer iets van gehoord.

Ik heb er nu 2 via mijn werk besteld, geen gezeur met garantie en nog goedkoper ook.

• Linut38
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 30-01 13:12
Zeer interessant draadje! Twee jaar geleden heb ik ook al een palletkachel in Italië gekocht wat me zeer goed beviel! Met name de prijs!

Nu ben ik toe aan een airco en ik denk erover om deze aan te schaffen:

https://www.shopclima.it/...r-18000-btu.html?___SID=U

Ik zit alleen nog even met het afpersen en vacumeren van de leiding.
Ik heb contact gehad via werkspot met een monteur maar die vroeg zwart 500 euro voor die klus.

Wat zijn nou redelijke prijzen voor alleen het het gas toevoegen? 500 lijkt me wat veel of vergis ik me hier in?

En het volgende vraagje: Het solderen van de koppelingen op de leiding. Gaat dat het zelfde als met een waterleiding? Dus met een brander, vloeimiddel en tin?

Voor de mensen met kijk erop: is de genoemde set prima voor een slaapkamer van 75m3 en een zolderkamer van +-65m3 in een redelijk goed geïsoleerd huis? of is het wat overkill?

Linut38 wijzigde deze reactie 09-08-2019 10:25 (9%)

• Caeruleus
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-02 17:16
Ik ben van plan binnenkort een split unit airco aan te schaffen. Aangezien ik in Engeland woon zal ik hem daar ook bestellen.
Het enige probleem is dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik ben van plan een 35kw Daikin aan te schaffen. Niet dat daar een specifieke reden voor is maar wil me niet verder vermoeien door naar verschillende merken te kijken ;)
Ik kom er niet helemaal uit wat nu het verschil is per model.
ftxp35m - soort van basic model?
ftxm35n - beetje fancier edit: en ik zie dat deze ook wifi ondersteund, waar de ftxm35m dit als optie heeft
ftxa35aw - nieuwer dan bovenstaande met ingebouwde wifi ondersteuning

Maar dan zijn er nog een hele rits aan modellen, ftxm35m, ftxj35mw. Wat zijn een beetje de populaire modellen op het moment en wat is het verschil?

Caeruleus wijzigde deze reactie 09-08-2019 16:20 (5%)

no animals were harmed during the production of this message

• Michael-Pr
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 03-12-2019
Linut38 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:54:
Zeer interessant draadje! Twee jaar geleden heb ik ook al een palletkachel in Italië gekocht wat me zeer goed beviel! Met name de prijs!

Nu ben ik toe aan een airco en ik denk erover om deze aan te schaffen:

https://www.shopclima.it/...r-18000-btu.html?___SID=U

Ik zit alleen nog even met het afpersen en vacumeren van de leiding.
Ik heb contact gehad via werkspot met een monteur maar die vroeg zwart 500 euro voor die klus.

Wat zijn nou redelijke prijzen voor alleen het het gas toevoegen? 500 lijkt me wat veel of vergis ik me hier in?

En het volgende vraagje: Het solderen van de koppelingen op de leiding. Gaat dat het zelfde als met een waterleiding? Dus met een brander, vloeimiddel en tin?

Voor de mensen met kijk erop: is de genoemde set prima voor een slaapkamer van 75m3 en een zolderkamer van +-65m3 in een redelijk goed geïsoleerd huis? of is het wat overkill?
500 is een stevige prijs zeker zonderbon , als er genoeg gas inzit voor je leidinglengte is het gewoon te duur .

Waterleiding is zacht solderen een airco leiding word hard gesoldeerd met een zilverlegering en met behulp van stikstof door de leiding om de binnenkant schoon te houden.

Voor de te koelen ruimte is 18000btu goed .

• DJD1972
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15-02 21:43
Ik vond deze set:

https://www.shopclima.it/...c-inverter-18000-btu.html

Gezien wat ik hier lees gaat me dat ca. 2100 euro kosten om 'm op de mat te hebben

Als ik dan bij een (willekeurig) NL bedrijf (Topaircon) kijk:
De zelfde buitenunit (MXZ-2F53VF): 1414,49
MSZ-EF25VGW: 422,29
MSZ-EF50VGW: 568,70

Ik weet even niet het verschil tussen VE3W en VGW voor de binnenunit's, maar het verschil is nu 300 euro. Ik had eigenlijk iets meer verwacht. Zit ik appels met peren te vergelijken? Of heb ik een dure aanbieder in Italie gevonden?

Sowieso tips/adviezen t.a.v. de gekozen set?

Edit: ik zie dat de binnenunits van Topaircon bij Shopclima totaal een kleine 200 euro goedkoper zijn. Verschil gaat dan richting 500 euro...

DJD1972 wijzigde deze reactie 23-08-2019 09:31 (9%)

• Jarnetje
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 14-02 18:59
Als vreemde eend in de bijt heb ik in Frankrijk besteld. Levering 54,- euro inclusief BTW en netjes voor de deur op een pallet door een Nederlandse chauffeur. Het gaat om de Daikin FTXA20AW + RXA20A. Besteld op http://www.climaled.fr/.

Echt een aanrader. Misschien vindt een van jullie er nog iets van zijn/haar gading.
Ghanghis schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:49:
Oef. Vanochtend wat rondgebeld naar verschillende instalateurs in mijn omgeving in de hoop er 1 te vinden die bereid is een geimporteerde instalatie te instaleren. Oef dat viel tegen...
Mij lukt het ook niet. Iemand nog een tip? @koevlaas2 kun jij me helpen in Amsterdam?

• Ghanghis
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 08:58

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

Jarnetje schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:21:
Als vreemde eend in de bijt heb ik in Frankrijk besteld. Levering 54,- euro inclusief BTW en netjes voor de deur op een pallet door een Nederlandse chauffeur. Het gaat om de Daikin FTXA20AW + RXA20A. Besteld op http://www.climaled.fr/.

Echt een aanrader. Misschien vindt een van jullie er nog iets van zijn/haar gading.

[...]

Mij lukt het ook niet. Iemand nog een tip? @koevlaas2 kun jij me helpen in Amsterdam?
Mocht je iemand vinden dan hoor ik het graag van je.. Ik heb opgegeven voor nu.. pak het later wel weer een keer op. (tenzij ik een gouden tip krijg).

Ik woon in het noorden van het land.. maar een paar honderd euro extra neertikken voor instalatie om een goede 1 a 2k te besparen op het product zelf vind ik geen enkel probleem.

R5 2600x / Vega 56

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:52
Ghanghis schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:28:
[...]

Mocht je iemand vinden dan hoor ik het graag van je.. Ik heb opgegeven voor nu.. pak het later wel weer een keer op. (tenzij ik een gouden tip krijg).

Ik woon in het noorden van het land.. maar een paar honderd euro extra neertikken voor instalatie om een goede 1 a 2k te besparen op het product zelf vind ik geen enkel probleem.
Probeer deze eens: https://www.marktplaats.n...en-bijvullen-montage.html
Volgens mij hetzelfde als: https://www.aircovoordeel.nl/

• mrottjers
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 17-02 21:06

[...]
Hoe ging dit met het f-gassen contract? En hoe lang was de levertijd ongeveer? Ik ben namelijk al een tijdje naar dezelfde set aan het zoeken.

mrottjers wijzigde deze reactie 24-08-2019 21:36 (5%)

• koevlaas2
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 08:37
Ja dit kan wel maar niet volgende week, ben erg druk namelijk.

7580 Wp, Ecodan 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M (3x)

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:57

[...]

500€ goedkoper dan in NL!
Dat is gewoon 30% goedkoper t.o.v. Nederland. Ik ben ook wel benieuwd.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• honda4life
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 14-02 09:31
Bedankt voor het aardige lijstje, dat heeft me zeker geholpen.
Welke van deze verzenden met zekerheid naar NL/BE?
Zo gemakkelijk is het toch niet de beste deal te vinden als je ze moet contacteren ;-)

• Kees_B
honda4life schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:37:
[...]

Bedankt voor het aardige lijstje, dat heeft me zeker geholpen.
Welke van deze verzenden met zekerheid naar NL/BE?
Zo gemakkelijk is het toch niet de beste deal te vinden als je ze moet contacteren ;-)
Volgens mij allemaal. Soms is het wel nodig om per telefoon of email contact te zoeken.
Enkele die met zekerheid niet naar Nederland verzenden had ik er al uitgefilterd.

PV Output

• honda4life
Kees_B schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:39:
[...]

Volgens mij allemaal. Soms is het wel nodig om per telefoon of email contact te zoeken.
Enkele die met zekerheid niet naar Nederland verzenden had ik er al uitgefilterd.
Wat handig!
Ik zie soms de bomen door het bos niet meer.
Sommige websites lijken zo hard op elkaar, hanteren dan toch andere prijzen, en waarschijnlijk ook andere verzendkosten 8)7

Ik denk dat zo'n 80€ voor een pallet wel gangbaar is, dan is het enkel nog kwestie van de "woekerprijzen voor transport" er uit te halen.

Edit 1: Climafast: 110 € Voor Daikin FTXP25 693 € (single split)
Edit 2: FTXP35 met extra korting (819 > 730 €)
Edit 3: Keroclima 680 € + 72,57 € verzendkosten + verzekering (767 € voor FTXP35)
Edit 4: Climastars: 719€ + 80 € verzendkosten (820 € voor FTXP35)

Keroclima is dus de goedkoopste, maar heb het beste gevoel bij Climafast qua mailverkeer.
Dit in verhouding tot 917,18 € bij een lokale handelaar, een besparing van 164,61 €

honda4life wijzigde deze reactie 29-08-2019 16:40 (31%)

• Jarnetje
koevlaas2 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:18:
Ja dit kan wel maar niet volgende week, ben erg druk namelijk.
Dankjewel, maar ik heb inmiddels 2 mogelijke installateurs gevonden:

PT Air-Cooling
Porfierstraat 7
8255 AJ Swifterbant
06 28 23 22 56
pt.air-cooling@outlook.com

Greeuw Airconditioning B.V. <info@greeuw.nl>
https://greeuw.nl/

De laatste heeft een acceptabele offerte gedaan en komt de airco op 18 september installeren.
mrottjers schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:34:
Hoe ging dit met het f-gassen contract? En hoe lang was de levertijd ongeveer? Ik ben namelijk al een tijdje naar dezelfde set aan het zoeken.
F-gassen-contact heb ik niks over gehoord. Las volgens mij wel een Franse waarschuwing hierover, maar ze hebben bij mij gewoon geleverd. Dat ging best snel: 1,5 week, ofzo...

Jarnetje wijzigde deze reactie 28-08-2019 20:34 (30%)

• jobr
Jarnetje schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:28:
[...]
Dankjewel, maar ik heb inmiddels 2 mogelijke installateurs gevonden:

PT Air-Cooling
Porfierstraat 7
8255 AJ Swifterbant
06 28 23 22 56
pt.air-cooling@outlook.com

Greeuw Airconditioning B.V. <info@greeuw.nl>
https://greeuw.nl/

De laatste heeft een acceptabele offerte gedaan en komt de airco op 18 september installeren.

[...]

F-gassen-contact heb ik niks over gehoord. Las volgens mij wel een Franse waarschuwing hierover, maar ze hebben bij mij gewoon geleverd. Dat ging best snel: 1,5 week, ofzo...
Mag ik vragen wat ze daar ongeveer voor vragen?

• Linut38
Wat heb je precies nodig om de airco te vacumeren?
Ik heb een aantal bedrijven benaderd maar bijna niemand wil een zelf aangekochte airco vacumeren.
Ik wil zelf de airco ophangen en aansluiten (ik allround monteur in een TD) en acht me zelf handig genoeg voor.

Het gaat om:
- Flare koppelingen op de leidingen maken
- vacumeren

Twee mensen willen het zwart uitvoeren maar vragen daar rond de €450 voor.
Ik heb het idee dat dat erg veel is. Het gaat om een duo split unit.
Als er tips zijn voor iemand die dat voor een redelijke prijs wil doen....GRAAG!

Als ik het zelf wil doen heb ik volgens mij nodig:
Ik zou dan €100 voor de onderdelen kwijt zijn

- Een flareset. +-€20
https://nl.aliexpress.com...-444b-b774-e9b272a17e5b-3

- Vacuümpomp €60
https://www.ebay.nl/itm/183168322096

- Manometerset €19
https://nl.aliexpress.com...BEgK31PD_BwE&gclsrc=aw.ds

- Spray om lekkage te controleren € - paar euro

Is dit compleet?

Afpersen met stikstof is volgens mij niet nodig.
Buitenunit heeft voldoende gas voor 20m leiding. Ik gebruik die lengte niet. Hooguit 10m. Nadat ik met vacuüm gecontroleerd heb zou ik hem in theorie iets wat gas in de leiding kunnen laten stromen om te kijken of het naar buiten komt m.b.v. de lekspray.

Wie weet kan ik het daarna nog terug verdienen om bij andere hetzelfde truckje uit te halen. ;)
Volgens mij is het snel en makkelijk verdiend.

Volgens mij is het niet zo lastig om het zelf te doen? Of zie ik dat verkeerd?

Linut38 wijzigde deze reactie 02-09-2019 11:27 (11%)

• Kees_B
Goed idee, behalve dat het officieel volgens mij niet mag.
In de flareset mist overigens de afbramer.
Je kunt eventueel werken met knelkoppelingen zodat je de flareset niet nodig hebt.

PV Output

• Linut38
Kees_B schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:27:
Goed idee, behalve dat het officieel volgens mij niet mag.
In de flareset mist overigens de afbramer.
Je kunt eventueel werken met knelkoppelingen zodat je de flareset niet nodig hebt.
Goed idee van die koppelingen! ik zie ze voor rond de €7 bij de warmteservice staan.
Scheelt idd weer! en makkelijker ook denk ik.
Dat het officieel niet mag weet ik. Maar ik heb het gevoel dat ze erg hoge prijzen vragen voor relatief weinig werk. Ik wil graag betalen voor een dienst maar het moet wel in het redelijke blijven.

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:41
Mijn installateur was geen voorstander van knelkoppelingen, die heeft 't dus gesoldeerd. Is iig wel de aan te raden weg binnen omdat die koppelingen nog wel eens willen lekken. Ook de flare koppelingen.
Mijn installateur heeft voor een duosplit 220 euro gerekend. Is er toch bijna 4 uur mee bezig geweest, inclusief afpersen.

• Linut38
I-King schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:26:
Mijn installateur was geen voorstander van knelkoppelingen, die heeft 't dus gesoldeerd. Is iig wel de aan te raden weg binnen omdat die koppelingen nog wel eens willen lekken. Ook de flare koppelingen.
Mijn installateur heeft voor een duosplit 220 euro gerekend. Is er toch bijna 4 uur mee bezig geweest, inclusief afpersen.
Dat is een redelijke prijs. Dan zou ik dat ook laten doen. Het is dezelfde situatie als ik heb? Dus zelf opgehangen, aangesloten en koel technisch laten aansluiten? U heeft het over een installateur dus met bon?

• I-King
@Linut38 Ja, ik heb alles opgehangen wat ik kon en mocht. Erkend installateur, maar die heeft dat als vriendendienst (wel met bon) gedaan. Doet dat normaliter dus ook niet zo.

I-King wijzigde deze reactie 02-09-2019 13:07 (17%)

• karlkani1985
Hoi, Wellicht handig om deze ook in de lijst op te geven?

met deze shop heb ik ook contact gehad mbt airco zij rekenen 110 euro voor verzendkosten, deze word gelijk zichtbaar als je de bestelling plaats.

https://www.tavolla.com/

De bestelling van mij staat nog niet uit omdat ik wacht op mijn nieuwbouw huis. Maar alle voorbereiding is al wel gemaakt.

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Linut38 schreef op maandag 2 september 2019 @ 11:06:
Wat heb je precies nodig om de airco te vacumeren?
Ik heb een aantal bedrijven benaderd maar bijna niemand wil een zelf aangekochte airco vacumeren.
Ik wil zelf de airco ophangen en aansluiten (ik allround monteur in een TD) en acht me zelf handig genoeg voor.

Het gaat om:
- Flare koppelingen op de leidingen maken
- vacumeren
Je kan ook een kant-en-klare leiding kopen, bijvoorbeeld hier

Wellicht nog een verloopje voor de aansluiting op de airco/pomp? Of is dat een universele maat?

Je manometer heeft geen aanduiding R32. Volgens dit filmpje is dat wel nodig (bij een R32 apparaat).
Volgens mij is het niet zo lastig om het zelf te doen? Of zie ik dat verkeerd?
Die indruk heb ik ook maar er wordt erg schimmig over gedaan.

• Linut38
Wolly schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:05:
[...]

Wellicht nog een verloopje voor de aansluiting op de airco/pomp? Of is dat een universele maat?

Je manometer heeft geen aanduiding R32. Volgens dit filmpje is dat wel nodig (bij een R32 apparaat).

[...]

Ik heb dus ook het gevoel dat ze het interessanter laten lijken dan het is en daar mag je voor betalen.
Twee jaar geleden ook een palletkachel in Italie gekocht en daar werd ook zo schimmig over gedaan.
Compleet met bangmakerij en alles. Leverancier helpt je niet, geen onderdelen te krijgen, alleen maar problemen, slechte onderdelen in apparaat uit buitenland (zelfde merk en model??) enz. maar ik ben zo blij dat ik het gekocht heb. Nu kan ik zelf wat dus dat scheelt en in Duitsland is alles te koop via internet. En ondertussen scheelde me dat ruim 1500 euro. Dus dit durf ik ook wel aan.

Bedankt voor de tip van R32 aanduiding. Had ik over het hoofd gezien.
Kant en klare leiding wil ik niet omdat ik niet het risico wil lopen dat het net te kort is of dat er weer veel over lengte is. Hij komt aan de gevel te hangen dus het moet strak en netjes.
Leuk filmpje! die had ik nog niet gezien! :)

Linut38 wijzigde deze reactie 03-09-2019 08:54 (6%)

• CodeIT
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07:07

CodeIT

Code IT

Linut38 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:21:
[...]

Ik heb dus ook het gevoel dat ze het interessanter laten lijken dan het is en daar mag je voor betalen.
Twee jaar geleden ook een palletkachel in Italie gekocht en daar werd ook zo schimmig over gedaan.
Compleet met bangmakerij en alles. Leverancier helpt je niet, geen onderdelen te krijgen, alleen maar problemen, slechte onderdelen in apparaat uit buitenland (zelfde merk en model??) enz. maar ik ben zo blij dat ik het gekocht heb. Nu kan ik zelf wat dus dat scheelt en in Duitsland is alles te koop via internet. En ondertussen scheelde me dat ruim 1500 euro. Dus dit durf ik ook wel aan.

Bedankt voor de tip van R32 aanduiding. Had ik over het hoofd gezien.
Kant en klare leiding wil ik niet omdat ik niet het risico wil lopen dat het net te kort is of dat er weer veel over lengte is. Hij komt aan de gevel te hangen dus het moet strak en netjes.
Leuk filmpje! die had ik nog niet gezien! :)
Ik heb mijn airco 2 maanden geleden ook zelf aangesloten (CodeIT in "Airco bestellen in het buitenland") Ik was verbaasd over hoe makkelijk het was. Als je secuur werkt kan er niet zoveel fout gaan. Ik heb wel afgeperst met stikstof omdat ik daar makkelijk aan kon komen en dan meer zekerheid heb dat alle flare koppelingen goed waren aangedraaid.
Deze, of volgende week ga ik er weer 2 zo doen voor mijn ouders. Als je vragen hebt, stel ze gerust.

• DJD1972
Net offerte binnen van Shopclima.it. Betreft:
MXZ-3F54VF
MSZ-AP25VG
MSZ-AP25VG
MSZ-AP35VG

Zij rekenen iets meer dan 100 euro voor verzenden. Totaal wordt het dan 2351,= euro
Zelfde set meer lokaal proberen te zoeken. Zo kwam ik bij Topaircon uit en die vraagt 2988,= euro. Verschil is dus 637,= euro. Is dat het risico waard? Zijn er betere opties?

Ik vond in Duisburg nog een zaak (Vetall.de) die wat goedkoper is dan NL, maar nog steeds een dikke 400 euro duurder dan in Italie.

Hoe zit het met garantie-afhandeling e.d. Kan ik bij Mitsubishi NL terecht voor vervanging / reparatie?

• honda4life
Wolly schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:05:
[...]

[...]

Het kan beter maar in principe is dit de basisuitrusting die de klus klaart.
Het grootste gemis is denk ik een micronmeter die veel nauwkeuriger meet bij zeer lage drukken, dit geeft je meer zekerheid naar lekdichtheid en voldoende lang gevacuumeerd.
Ook ben je denk ik beter af met je valve cores te verwijderen om beter te vacuumeren (speciale tool), ook zo heb je een afsluitkraan waardoor je niet je hele manifold set vult met gas om vervolgens af te koppelen en een fractie gas verliest.
Die manifold is trouwens niet geschikt voor diep vacuum en lekt een minieme hoeveelheid wat toch nog net een beetje meer lucht in het systeem achterlaat.

Speciale uitrusting voor R32 is net omdat het gas als brandbaar wordt beschouwd en in theorie dus een explosief mengsel zou kunnen vormen (zie tests in de praktijk, niks om echt zorgen over te maken daar omstandigheden echt behoorlijk goed hoeven te zijn).
R32 is erg gelijkaardig aan R410A, dus de schaal scheelt op de manometers echt niet zo veel (uiteraard voor vacuumeren minder relevant en wie slim is kan vast wel drukken omrekenen van naar).
De pomp is dan weer vonkvrij gemaakt om niet te kunnen ontsteken, maar bij een nieuwe installatie heb je sowieso geen gas in je leidingen dat zou kunnen ontsteken.

• wizzopa
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 08:20
@Linut38 opmaat gemaakte leiding met aangesoldeerde koppeling zijn te bestellen bij Climasense. ;)

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

• DJD1972
Iemand ervaring met deze zaak?:
https://www.climaprecio.e...r17-confort-connect-wifi/

Setje kost in NL het dubbele...

• Jarnetje
jobr schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:11:
[...]

Mag ik vragen wat ze daar ongeveer voor vragen?
€675,- met bon

• jobr
Dat valt mij best wel tegen. Of heb je een speciale situatie ?

• DJD1972
Wat vinden jullie van dit setje?:
https://www.airconditioningworld.co.uk/mitsubishi-heavy-industries-srk35zs-s-3-5kw- (twee keer)
https://www.airconditioningworld.co.uk/mitsubishi-heavy-industries-scm50zs-s-5-0kw-

Als ik reken met 100 euro shipping uit de UK (nog onduidelijk) en een STEK-monteur voor 215 euro (verified) ben ik dan voor een kleine 1700 euro klaar. Komt dan alleen nog leidingen, gootjes en een muursteun bij.

Reden om voor Mitsubishi Heavy Industries te gaan is dat het in NL heel veel wordt aangeboden. Dus is er een keertje wat aan de hand, dan zit het met onderdelen wel goed. In NL kost dit setje 2400 euro, dus met STEK-monteur ca. 2600 euro. Voor die 900 euro verschil kan ik een hoop laten fixen als het moet.
En eigenlijk is dit setje in vergelijking met sets uit Italië van Mitsubishi Electric ook gewoon een sterke aanbieding; die zijn afhankelijk van de specs (geluid, energieverbruik) tussen de 100 en 300 euro duurder.

Oh ja: ik doe denk ik een duo-split dus. Was ook de tip van de installateur die langskwam. In de kleinste slaapkamer komt dus 2,5 kW en op zolder ook zo eentje. Die samen zorgen voor een redelijke verkoeling op de eerste etage...

EDIT: volgens mij gaat dit niet werken met R32 besef ik nu >>> ik puzzel nog even verder en pas later de post aan

DJD1972 wijzigde deze reactie 12-09-2019 00:26 (14%)

• Linut38
Inmiddels heb ik dual split unit besteld bij shopclima.it
Het volgende is het geworden:

- MITSUBISHI ELECTRIC MXZ-2F53VF (buitenunit)
- MITSUBISHI ELECTRIC MSZ-EF35VGW White Indoor Wall Unit Kirigamine Zen in R32 - 12000 BTU
(2x binnenunit)
- MITSUBISHI ELECTRIC MAC-567IF-E Wi-Fi Card for Indoor Units Series M / S / P (2 x wifi adapter)

Ik wil vanaf de buitenunit met 4 leidingen en 2 signaalkabels over de muur naar binnen.
Binnnen wil ik bij de eerste unit een splitsing maken en met twee leidingen en een signaalkabel verder.
Zijn er dus nog tips voor een merk goot waar dat in past en die ook genoeg hulpstukken heeft zoals een T-stuk van groter naar kleiner en muurafdekking enz.

Hoe groot moet gat worden in de muur om alle leidingen doorheen te krijgen en later een gat voor twee leidingen?

• I-King
Met een beetje proppen paste die 4 leidingen, 2 afvoeren en 2 signaal kabels in een normale leiding. Inaba Denko 77mm.

• Linut38
I-King schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:28:
Met een beetje proppen paste die 4 leidingen, 2 afvoeren en 2 signaal kabels in een normale leiding. Inaba Denko 77mm.
Dank je wel. Dat was incl de isolatie van de leidingen?

• Appie Heijn
  • Laatst online: 22:00
DJD1972 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:23:
Net offerte binnen van Shopclima.it. Betreft:
MXZ-3F54VF
MSZ-AP25VG
MSZ-AP25VG
MSZ-AP35VG

Zij rekenen iets meer dan 100 euro voor verzenden. Totaal wordt het dan 2351,= euro
Zelfde set meer lokaal proberen te zoeken. Zo kwam ik bij Topaircon uit en die vraagt 2988,= euro. Verschil is dus 637,= euro. Is dat het risico waard? Zijn er betere opties?

Ik vond in Duisburg nog een zaak (Vetall.de) die wat goedkoper is dan NL, maar nog steeds een dikke 400 euro duurder dan in Italie.

Hoe zit het met garantie-afhandeling e.d. Kan ik bij Mitsubishi NL terecht voor vervanging / reparatie?
Ik weet dat ze 2 jaar geleden vanuit Alklima wel hebben aangedrongen op een installatie door een Alklima partner, anders geen support. Dit betrof een Ecodan L/W WP

13x ET-M660255 @ SB3600-TL21; 32x vacuumbuis @ Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• I-King
Linut38 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:02:
[...]

Dank je wel. Dat was incl de isolatie van de leidingen?
Yes, paste precies. Ik had wel gewoon 1 rechte leiding, geen bochten. Ik kan me voorstellen dat die een stuk lastiger zijn of nét niet passen. Waar de leidingen uit de muur kwamen was de bocht al een beetje ingezet in de muur.

• DJD1972
I-King schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:28:
Is het niet zo dat met een multisplit de buitenunit de voeding krijgt? Dus als dat zo is, moet je ook even bedenken dat er nog een kabel bij komt...

• Linut38
DJD1972 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:39:
[...]

Is het niet zo dat met een multisplit de buitenunit de voeding krijgt? Dus als dat zo is, moet je ook even bedenken dat er nog een kabel bij komt...
Ja dat klopt. De buitenvoeding krijgt de voeding. De binnenunit wordt gevoed vanaf de buitenunit.
Vanaf de buitenunit loopt er een kabel van 4 x 1.5mm naar de binnenunit.

• JaapDijkhuizen
JaapDijkhuizen schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:39:

Update:
De set werd na bestellen 3 dagen later bij mij voor de deur afgeleverd.
Na bestellen was het wel stil (geen T&T), maar op het moment dat ik mailtje wilde sturen of het al verstuurd was, belde de bezorger aan.
Nu druk bezig met de binnenunits op te hangen en leidingwerk voor te bereiden. Daarna maar eens op zoek naar iemand die wil/kan/mag vacumeren en in bedrijf stellen.

• Cabbie_86
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 16-02 11:32
Na een tijdje dit topic gevolgd te hebben heb ik afgelopen maandag de volgende set besteld bij Climastars.it
https://www.climastars.it...l-2018-6946087319588.html

Daarbij ook meteen de wifi modules erbij besteld.
Zoals verwacht kreeg ik gisteren een mailtje dat ze €250,- extra verzendkosten in rekening brengen. Prima! ik bespaar toch al genoeg door in Italie te bestellen. :*)

Nu wachten totdat de set binnenkomt en ondertussen het aansluit materiaal bestellen. dan kan ik rustig aan (op de droge niet al te koude dagen), de airco's monteren.

Update 09-11:
Afgelopen donderdag (07-11) kreeg ik een vrij cryptische mail van DHL met enkel de inhoud "Deze verscheping is aangemaakt met DHL Express". Geen tracking nummer of andere informatie over de verscheping. Vrijdag (08-11) dan toch even DHL gebeld en gevraagd of ze het tracking nummer konden vinden op basis van mijn adres en het bedrijf waar het vandaan komt. Deze was in een mum van tijd door de medewerker gevonden. Maandag wordt de airco al afgeleverd!

Cabbie_86 wijzigde deze reactie 09-11-2019 07:20 (25%)
Reden: Update verscheping

PVOutput: 4200 Wp op SE3680H

• ikbensam
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 06-02 14:06
Twee maanden geleden heb ik een Daikin buitenunit, vier binnenunits en materiaal uit Roemenië laten komen. Prima ervaring. Binnenunits van Daikin zijn daar ongeveer de helft van de prijs en ook op de buitenunit heb ik honderden euro's bespaard. Bizar verschil. Ik was natuurlijk wel een beetje huiverig, maar het is echt precies hetzelfde spul als in Nederland. Zelfs in de handleiding ontbreekt het Nederlands niet. En ze hebben daar blijkbaar ook dezelfde stopcontacten (Type F) als in Nederland.

Het was via deze winkel: https://redring.ro/shop/.
Daikin only. Om het makkelijk te maken alles in het Roemeens en met de Roemeense munteenheid :) (1 euro = 4,76 lei op dit moment). Maar verder duidelijke website en alle modellen prima te vinden.

Zelf had ik het geluk dat ik iemand ken die zo'n vier keer per jaar naar Roemenië rijdt. Dus die heeft het voor mij in de fysieke winkel opgehaald en ter plekke nog om advies kunnen vragen. Ik heb 'm daar ruimschoots voor gecompenseerd, maar dat is dan ook geen probleem omdat ik zoveel kon besparen en de zekerheid had dat ik de spullen binnen zou krijgen.
Mocht iemand interesse hebben, dan wil ik best aan hem vragen of het binnenkort weer op zijn route ligt. Lijkt mij dat het een prima win/win situatie is voor hem.

• mrottjers
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 17-02 21:06
Die shop in Roemenië is voor bijna alle combinaties duurder dan Climaled in Frankrijk (Parijs) die hier ook al eerder genoemd is.

• ikbensam
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 06-02 14:06
mrottjers schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:58:
Die shop in Roemenië is voor bijna alle combinaties duurder dan Climaled in Frankrijk (Parijs) die hier ook al eerder genoemd is.
Als het in Frankrijk goedkoper is, zou ik het zeker daar halen. Scheelt wat kilometertjes transport.
Voor mijn bestelling heb ik het even vergeleken wat ik aan Roemenië heb betaald. Ik zou in die Franse shop juist zo'n 250 euro duurder uit geweest zijn. Maar goed, op een bedrag van bijna 3000 euro is dat niet gigantisch.
Maar ik zie dat sommige andere producten juist een stuk duurder zijn inderdaad. Beetje apart.

• tafelzeil
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 08:44
Hoi,

Ik wil bij climamarket.eu de Mitsubishi Electric Wandmodel MSZ-HR50VF bestellen. Deze kost €1021 + €18 verzendkosten. Monteren en leidingen aansluiten wil ik zelf doen. Hiervoor bestel ik een 8 meter koelleiding met flares eraan en huur of koop een vacuumpomp bij ts.24.nl.

Is er iemand die ervaringen heeft bij climamarket of een goed alternatief en is er wellicht iemand in regio Nijmegen (Boxmeer) die een vacuumpomp verhuurt?

Groetjes Sjaak

• wizzopa
tafelzeil schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:03:
Hoi,

Ik wil bij climamarket.eu de Mitsubishi Electric Wandmodel MSZ-HR50VF bestellen. Deze kost €1021 + €18 verzendkosten. Monteren en leidingen aansluiten wil ik zelf doen. Hiervoor bestel ik een 8 meter koelleiding met flares eraan en huur of koop een vacuumpomp bij ts.24.nl.

Is er iemand die ervaringen heeft bij climamarket of een goed alternatief en is er wellicht iemand in regio Nijmegen (Boxmeer) die een vacuumpomp verhuurt?

Groetjes Sjaak
Laat je koelleiding opmaat maken bij Climasense, deze maakt ze exact op lengte met aan gesoldeerde koppelingen. Veel beter dan flare.
" Ik heb ze zelf ook " ;)

BTW €18 verzendkosten zou kunnen maar ik denk het niet.

• tafelzeil
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 08:44
Klopt inderdaad, bij checkout bleken verzendkosten toch €105,- te zijn. Totaal is dan: €1126,-
Bij shopclima.it heb ik deze dan voor €1003 in huis.

Ik zit ook te kijken naar de Haier Flexis met een COP/SEER van 4,6 / 7.2 Die is inclusief verzendkosten €1029,- Iemand ervaringen met deze?

• wizzopa
tafelzeil schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:51:
Klopt inderdaad, bij checkout bleken verzendkosten toch €105,- te zijn. Totaal is dan: €1126,-
Bij shopclima.it heb ik deze dan voor €1003 in huis.

Ik zit ook te kijken naar de Haier Flexis met een COP/SEER van 4,6 / 7.2 Die is inclusief verzendkosten €1029,- Iemand ervaringen met deze?
Vragen over aircos , probeer hier eens Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp

• I-King
Nou ik heb dus nu een systeem draaiende, besteld in Italië, gemonteerd door mezelf en afgerond door een installateur. Het werkt, maar het maakt in de aanloop geluid én er zit een fluitttoon bij.
Nu kom je er dus ook achter dat niemand een vinger wil uitsteken om je te helpen, ook niet gewoon uurtje-factuurtje. Neem dat goed mee in de overwegingen en afspraken met je installateur!

• wizzopa
I-King schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:05:
Nou ik heb dus nu een systeem draaiende, besteld in Italië, gemonteerd door mezelf en afgerond door een installateur. Het werkt, maar het maakt in de aanloop geluid én er zit een fluitttoon bij.
Nu kom je er dus ook achter dat niemand een vinger wil uitsteken om je te helpen, ook niet gewoon uurtje-factuurtje. Neem dat goed mee in de overwegingen en afspraken met je installateur!
Komt de fluittoon van buiten of van binnen.

• I-King
@wizzopa fluittoontje in de buitenunit. Weet het even niet exact, maar begint paar seconden voor de ventilator begint te draaien. Compressor ofzo wellicht?

• wizzopa
I-King schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:37:
@wizzopa fluittoontje in de buitenunit. Weet het even niet exact, maar begint paar seconden voor de ventilator begint te draaien. Compressor ofzo wellicht?
Kan inderdaad de compressor zijn die gestuurd wordt door de inverter/frequentieregelaar. Kan soms als hinderlijk worden ervaren. Bij mij staat de buiten unit van de Daikin U.S onder het raam van mijn slaapkamer die hoor ik meestal niet, maar laat ik het zo zeggen, door een stapeling van geluiden/frequenties lijkt het wel of je hem wel hoor😉

• dimk
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 20-01 11:30
*knip* Algemene discussie over aankoopadvies mag in Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp en Het grote airconditioning topic - Deel 2

Yorinn wijzigde deze reactie 23-12-2019 14:05 (91%)

• Breezz
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online
**Ik ga deze vraag stellen in het grote lucht/lucht topic :) **

Breezz wijzigde deze reactie 13-01-2020 16:38 (81%)

• Johan104
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12-02 21:36
Ik heb een vraag over de VAT/BTW bij aankoop van een airco in het buitenland.
Ik ben bezig met airco's te bestellen vanuit het UK. Hierbij leveren zij aan mij met een prijs waar ze de VAT af halen (20%).
Mijn vraag is, als het pakket dan in NL aan komt moet ik hierover dan 21% BTW gaan betalen? Hoe werkt dat en wie verzorgt dat (de vervoerder, moet ik dat zelf doen?).
Ik heb ook een reactie van een bedrijf in Spanje waar de VAT al in het bedrag zit, hoef je dan geen BTW meer in NL te betalen?
Ik heb in het Forum al diversen gezien die een airco in het buitenland hebben gekocht, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik ben erg benieuwd hoe dit zit, want lees veel prijsverschillen maar niets over eventuele heffingen bij het importeren van de airco's.

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Spanje, dat is vast Climamarket? Ik heb daar vaker AC’s besteld en heb daar nooit achteraf BTW hoeven betalen. Zou ook raar zijn, volgens mij is bij verkopen binnen de EU de verkopende partij daar altijd verantwoordelijk voor.

Vind het dan ook vreemd dat de UK partij de BTW eraf haalt. Komt die niet nog alsnog bij de verkoopprijs?

Tom - zegt (18:41)
omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo

• Appie Heijn
  • Laatst online: 22:00
Ik heb ook net een L/L besteld uit UK. Ik koop hem alleen op mijn bedrijf(eigen verkoop). Daarom hoefde ik de btw niet te betalen. Kon alleen maar nadat ik mijn btw id nummer had opgegeven. Verzendkosten via forward2me waren ook ex btw. Voor particulieren geldt bovenstaande niet. Echter is dit idd de verantwoordelijkheid van de verkoper.

13x ET-M660255 @ SB3600-TL21; 32x vacuumbuis @ Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• rterhofte
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 12-02 01:05
Ik heb zonet bij climaled.fr de Daikin 3MXM52N buitenunit besteld met 3 daikin FTXM20N Série Perfera
Ze hebben tot en met vandaag een leuke actie van Daikin deze set koste nu 2178.80 + 30 euro verzend kosten vanuit Frankrijk. dit scheelt ongeveer 1000 euro met de prijzen in nederland.
Bij dit bedrijf kun je goed in het engels communiceren en ze reageerden binnen 15 minuten op al mijn mailtjes.
tot nu toe zeer tevreden over dit bedrijf.

• karlkani1985
Vandaag deze unit besteld

https://www.climastars.it...i-2019-8801643144449.html

bestelling via de chat moeten plaatsen omdat de webshop niet goed werkt. ( nog steeds niet )

Verzendkosten 250 betalen per creditcard via link van payplug

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17-02 15:50
@Johan104 check de belastingdienst?
Wellicht gewoon btw over de eindprijs en die afdragen aan de fiscus?

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• I-King
Johan104 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 23:37:
Ik heb een vraag over de VAT/BTW bij aankoop van een airco in het buitenland.
Ik ben bezig met airco's te bestellen vanuit het UK. Hierbij leveren zij aan mij met een prijs waar ze de VAT af halen (20%).
Mijn vraag is, als het pakket dan in NL aan komt moet ik hierover dan 21% BTW gaan betalen? Hoe werkt dat en wie verzorgt dat (de vervoerder, moet ik dat zelf doen?).
Ik heb ook een reactie van een bedrijf in Spanje waar de VAT al in het bedrag zit, hoef je dan geen BTW meer in NL te betalen?
Ik heb in het Forum al diversen gezien die een airco in het buitenland hebben gekocht, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik ben erg benieuwd hoe dit zit, want lees veel prijsverschillen maar niets over eventuele heffingen bij het importeren van de airco's.
UK mag helemaal niet ex BTW leveren aan een particulier. Doen ze dat toch zijn ze in overtreding vziw.
Als jij een btw nr hebt doorgegeven ben je ondernemer en mag het wel, maar dan denk ik dat je deze vraag niet hoefde te stellen.

Indien je toch particulier importeert zonder btw moet je hier idd aangifte doen.
https://www.belastingdien.../incidentele_btw_aangifte

I-King wijzigde deze reactie 14-02-2020 14:19 (10%)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True