Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Airco bestellen in het buitenland

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:

• worldfastest
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 30-05 09:31

worldfastest

Life is a b*tch

alfredjodocus schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:25:
Ik heb er eentje laten installeren door een nederlands bedrijf, leverde ook de airco: een mitsubishi split unit srk/src 20 zs-w. 1400 euro inc., viel me eigenlijk nog mee. Maakt het echt veel uit met kopen in het buitenland en zelf installeren?
Door welk bedrijf heb je dit laten doen? Ben zelf ook in dubio of buitenland of hier bestellen. 1400 lijkt een mooie prijs.

Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together.

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 30-05 12:39

Wootism

aaibaar

Heb het topic even doorgelezen, maar best wel een risico’s allemaal als ik het zo lees. Vooral qua garantie lijkt het me een gezeur als het mis gaat of kapot bezorgd wordt.

Was zelf 2700,- kwijt aan een multisplit met twee 5,3kW binnendelen inclusief installatie waar hij een dag mee kwijt was ivm erg dikke buitenmuren.
Kan me niet voorstellen dat ik dit goedkoper uit het buitenland had kunnen halen inclusief een uurtarief van de installateur....

• Chvos
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 29-05 14:54
@Guusz bedankt voor de reactie. Ik heb ook even via de chat contact gehad en ze spreken redelijk Engels. Ze gaven daar hetzelfde aan als wat jij hier verteld. Dus met track and trace maar kan enige vertraging bij de verzenders zijn vanwege de corona toestanden.

Of het veel scheelt om in het buitenland te kopen is per situatie anders. Nu scheelt het mij "slechts" €230 met de goedkoopste aanbieder.

Dan zit je nog steeds met het garantie verhaal aangezien veel installateurs de airco's zelf willen leveren om er garantie op te geven. Dus zal het al meer dan €230 schelen, want mijn ervaring is dat deze vaak niet het goedkoopste zijn. Wil je deze garantie überhaupt behouden zal je elk jaar onderhoud moeten laten uitvoeren a €100-150 voor een enkele unit. Doe ik dit onderhoud zelf (aangezien garantie moeilijk kan zijn als je in het buitenland koopt) dan kan ik dus na 2 jaar een compleet nieuwe single split kopen die ik nu ga kopen. En dan heb je een 3.5 kw apparaat.

Een ander voorbeeld. Mijn ouders hebben een midea mission pro 70 staan welke voor €2500 is geïnstalleerd. Dit was een erg simpele installatie (geen beton of steen, de buitenunit staat laag op de vloer zonder beugel, 5 meter koelleiding). In Italië kun je deze voor €800 + €100-150 verzendkosten kopen en zal je dus al gauw rond €1400 inclusief materiaal en stek monteur uit komen, mits je het meeste zelf doet. Dat is dus een extra airco als verschil in prijs.

Je moet het dus leuk vinden om zelf te doen en de garantie niet perse willen (waar je nog contact over kan opnemen met het plaatselijke kantoor van het merk, als je het door een stek monteur in bedrijf stelt zou je nog gewoon garantie moeten hebben, mits elk jaar onderhoud door een officiële monteur).

• kuwerti
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:25
Chvos schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:39:
Of het veel scheelt om in het buitenland te kopen is per situatie anders. Nu scheelt het mij "slechts" €230 met de goedkoopste aanbieder.
@Chvos wat is in jouw geval de goedkoopste aanbieder in NL?

• Chvos
https://www.bostools.nl/a...ion-pro-35-inverter-airco

Zo ver ik kan zien is dit hetzelfde model. €789 tegenover €545 (Italië). Dan moet je bij beide nog een stek monteur vinden die hem voor je in bedrijf stelt als je dit niet zelf wilt / kunt doen. Tenzij bostools dit ook verzorgt. Zo ver heb ik niet gekeken.

Edit: ik zie dat het via hun ook geïnstalleerd kan worden maar dan zou dit bij mij al gauw op €1500 totaal uit komen. Ik hoop zelf uiteindelijk rond de €850-900 te zitten inclusief een stek monteur voor inbedrijfstellen.

[Voor 24% gewijzigd door Chvos op 15-04-2020 16:51]

• mrottjers
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 22:32
Xenir schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:18:
Lees zelf al enige tijd mee en zit te denken om deze te bestellen. Heb al contact gehad met de shop en men wil het naar NL verzenden voor EUR 55. Met een leidingset van 3 meter kom ik op 490 euro uit. Via Werkspot al iemand die de handel wil installeren en vacumeren voor rond de EUR 400. De unit komt te hangen in onze woonkamer.
Waarschijnlijk is dit dan veiliger, sneller en misschien ook nog wel goedkoper!

Komt ook uit Italië (Napoli) maar heb je iig de Amazon garanties.

[Voor 3% gewijzigd door mrottjers op 15-04-2020 17:16]

• Marchel
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 30-05 00:26

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Wellicht dat Lucas Cargo in Waalwijk je kan helpen, dit is een transportbedrijf met een vestiging in Portugal en Nederland. Ze verzorgen transport uitsluitend tussen deze 2 landen. Laat het bij hen bezorgen en haal het in Waalwijk op :-)

[Voor 11% gewijzigd door Marchel op 15-04-2020 18:31]

• Xenir
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 30-05 13:35
mrottjers schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:10:
[...]

Komt ook uit Italië (Napoli) maar heb je iig de Amazon garanties.
Fantastisch. Qua kosten valt het nog mee, hier zit de Wi-Fi module nog niet bij, maar dit is zeker het overwegen waard. Bedankt voor de tip!

• alfredjodocus
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 30-05 17:12
worldfastest schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:41:
[...]

Door welk bedrijf heb je dit laten doen? Ben zelf ook in dubio of buitenland of hier bestellen. 1400 lijkt een mooie prijs.
Was een lokaal bedrijfje met goede referenties (Amersfoort). De installatie was in een ochtend geklaard (4 uur werk) en verder ook niet een heel ingewikkelde installatie (doorvoer, leidingen < 3 meter, buitenunit op het dakterras). Maar erg tevreden met het installatiewerk, keurig afgewerkt en creatieve, maar robuuste, oplossing voor de electriciteits aansluiting.

• worldfastest
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 30-05 09:31

worldfastest

Life is a b*tch

alfredjodocus schreef op woensdag 15 april 2020 @ 20:32:
[...]

Was een lokaal bedrijfje met goede referenties (Amersfoort). De installatie was in een ochtend geklaard (4 uur werk) en verder ook niet een heel ingewikkelde installatie (doorvoer, leidingen < 3 meter, buitenunit op het dakterras). Maar erg tevreden met het installatiewerk, keurig afgewerkt en creatieve, maar robuuste, oplossing voor de electriciteits aansluiting.
Ik woon ook in Amersfoort :) Zou je me de naam van het bedrijf kunnen geven? Eventueel via dm?

Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together.

• royvdhoek
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 29-04 13:42
Heb dit topic doorgelezen en zit ook de aanschaf van een airco te overwegen (desnoods uit het buitenland).
Toshiba verkoopt ook split-unit systemen, is dit kwalitatief gezien gelijkwaardig aan Daikin of Mitsubishi Heavy Industrie? of toch een B-merk?

• Chris12
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20-05 20:32
je kan beter hier even kijken/zoeken en vragen:
Het grote airconditioning topic - Deel 2

Mijn PVOutput

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:05
PcPirate schreef op zondag 12 april 2020 @ 22:11:
Zit te kijken om 2 units in Portugal te bestellen daar ze goedkoop zijn. Vervolgens her en der wat offertes gevraagd voor de losse installatie. Schrik mij een hoedje.

Daar ik zelf 2 linkerhanden heb zal ik het moeten laten doen. Echter de totaalprijs van los kopen en apart installeren is nog steeds lager dan hier meteen kopen en laten installeren. Als je kijkt hoeveel lager, dan is het bij een simpele kamerinstallatie niet de moeite waard om in het buitenland te bestellen.

Simpel Voorbeeld.
Daikin FTXA25 bij Keroclima voor €935 en met posten €165, maakt totaal: € 1100
Met offerte installatie: €700
Totaal: € 1800.

Bij een bekende webshop al voor €2200 met installatie.

Verschil € 400 in voordeel van in het buitenland bestellen met risico van gedoe met garantie.

Wat zou bij jullie het verschil moeten zijn in dit geval om toch in het buitenland te bestellen.
garantie hoeft geen probleem te zijn. Als je daikin bv neemt dan kun je je daar ook melden als het uit portugal komt.

ik citeer uit een mail:"
Thank you for your answer.
If necessary, you can go to the brand representative, closest to your home. It is not necessary to send to Portugal. But whenever you need our help, we will be here.

• kuwerti
Ik heb wat onderzoek gedaan de laatste week voor deze set:
2 x DAIKIN FTXJ25MS
1 x DAIKIN 2MXM40M

Onderstaande de complete lijst INCLUSIEF verzendkosten. Misschien heeft iemand hier iets aan.

KeroCLima heeft deze aanbieding gedaan trouwens (vandaar de hoge prijs) :-)

[Voor 35% gewijzigd door kuwerti op 18-04-2020 07:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 19:25
@kuwerti volgens mij klopt de prijs van keroclima niet. ik kom op €1978 ex verzendkosten.

13x ET-M660255 @ SB3600-TL21; 32x vacuumbuis @ Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 30-05 14:24
Werd ik van vanmorgen gebeld door een onbekend nummer: “ Ja hallo, met Van Buren? Transport. Ik sta hier met een pallet voor de deur. :> Dus zojuist is mijn airco van Caldaiemurali in iets meer dan een week thuis afgeleverd...

Had h’m niet meer deze week verwacht eerlijk gezegd, maar een goed begin van het weekend zo :)

• Chvos
@Guusz ziet er goed uit! Heb die van mij woensdag daar besteld, dus dit geeft wat meer vertrouwen. Succes met de installatie.

• CrutzZz
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 25-05 21:50
Chvos schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:08:
@Guusz ziet er goed uit! Heb die van mij woensdag daar besteld, dus dit geeft wat meer vertrouwen. Succes met de installatie.
Netjes.

Ik wil ook graag bestellen maar hoe hebben jullie het Italiaans ontcijfert 🙈
Hoeveel verzendkosten kwam erbij.

• Guusz
Google translate doet het prima vanuit het italiaans :) Ik was 95 euro kwijt voor 1 single split. Alles gewoon via de website gedaan trouwens, niet via mail of chat...

• CrutzZz
Guusz schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:04:
Google translate doet het prima vanuit het italiaans :) Ik was 95 euro kwijt voor 1 single split. Alles gewoon via de website gedaan trouwens, niet via mail of chat...
Mooi zo. Kijken of ik het via ipad geregeld krijg🙈 zie je de verzendkosten op het einde erbij staan dan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Guusz
Ja.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chvos
@CrutzZz inderdaad Google Chrome gebruiken op je iPad en dan kun je (als het goed is) kiezen voor bijvoorbeeld website vertalen naar het Engels. Ik heb ook met master card betaald om toch een verzekering te hebben wanneer ik het niet zou ontvangen.

• kuwerti
Appie Heijn schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:45:
@kuwerti volgens mij klopt de prijs van keroclima niet. ik kom op €1978 ex verzendkosten.
nou de prijs klopt wel, echter hadden ze zelf besloten om hier de 50 ipv de 40 buitenunit er ook op te zetten :-)

hieronder lijstje:

• Appie Heijn
kuwerti schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:38:
Ik heb wat onderzoek gedaan de laatste week voor deze set:
2 x DAIKIN FTXJ25MS
1 x DAIKIN 2MXM40M

Onderstaande de complete lijst INCLUSIEF verzendkosten. Misschien heeft iemand hier iets aan.
[Afbeelding]

KeroCLima heeft deze aanbieding gedaan trouwens (vandaar de hoge prijs) :-)
[Afbeelding]
De prijs bij keroclima voor:
2x FTXJ25MS
1x 2MXM50M9 (wat overigens een goed advies is van kero)
Verzendkosten
Is totaal 2169 euro

Voor die 3k die jij hebt staan krijg je zowel een 2MXM50M9 als een 2MXM40M wat natuurlijk niet kan met maar 2 binnenunits.

Vind die binnenunits trouwens wel prijzig,
https://www.keroclima.pt/...s/960844166/Products/1365
Deze hebben we meerdere van op kantoor hangen. Hele nette en goed uitgeruste units. Kosten de helft :) uiteraard valt over smaak niet te twisten. Jouw keuze is ook fors groter qua formaat.

Ohja en tip van @Appie Heijn , laat het door iemand met een KVK bestellen, die kan ex btw kopen, vervolgens betaal je in NL de btw welk 21% is ipv de 23% in Portugal, 2% extra korting op dergelijke bedragen is toch leuk meegenomen.

[Voor 25% gewijzigd door Appie Heijn op 18-04-2020 11:54]

• CrutzZz
Ik heb ook mijn Airco unit voor op de slaapkamer besteld.
Bij Caldaiemurali.it.
€97,- verzendkosten en betaald via Credit card.

• mrottjers
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 22:32
En ook ik ben voor caldaiemurali gegaan. Een Daikin ATXC25A voor 348 plus 97 verzendkosten. Mijn broertje heeft er 2 besteld. Ze kunnen onderhand wel een vrachtwagen naar Nederland laden!

• CrutzZz
mrottjers schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:41:
En ook ik ben voor caldaiemurali gegaan. Een Daikin ATXC25A voor 348 plus 97 verzendkosten. Mijn broertje heeft er 2 besteld. Ze kunnen onderhand wel een vrachtwagen naar Nederland laden!
Ik heb de iets duurdere variant gepakt.
Daikin FTXF25A binnenunit met Daikin RXF25A buitenunit (voor slaapkamer)
€456 + €19 (muurbeugel) + €62,- (wifi module)

• Rdammertje
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 08-05 22:10
Ik zie op youtube dat diverse personen tijdens installatie van de airco Nylog Blue (Gasket/Thread Sealant) gebruiken om op de koperen knelkoppeling te smeren voor extra garantie op lekdichtheid.
Anderen doen dit juist weer niet. Wat is de Nederlandse variant van dit spul en is het nu juist aan te bevelen of niet?

• Appie Heijn
Rdammertje schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 23:49:
Ik zie op youtube dat diverse personen tijdens installatie van de airco Nylog Blue (Gasket/Thread Sealant) gebruiken om op de koperen knelkoppeling te smeren voor extra garantie op lekdichtheid.
Anderen doen dit juist weer niet. Wat is de Nederlandse variant van dit spul en is het nu juist aan te bevelen of niet?
@koevlaas2 @Oxellaar

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
Rdammertje schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 23:49:
Ik denk dat het vooral gebruikt word icm (handgemaakte) flare koppelingen en bij machines die erg trillen.
Maar bij een soldeerkoppeling met stalen flare, zie ik niet echt noodzaak.

Maar kwaad kan het nooit. De Europese variant is Loctite 554

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0

• Rdammertje
Oxellaar schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:55:
[...]

Ik denk dat het vooral gebruikt word icm (handgemaakte) flare koppelingen en bij machines die erg trillen.

Thanx voor je advies.
Ik wil alleen gebruik maken van standaard koperen leidingen inclusief flare's af fabriek, maat 1/4" en 3/8".
Als het een enkel procent meer garantie geeft op lekdichtheid, dan lijkt me het wel zinvol als extra om toe te passen. Airco is een R32 systeem.

Ik kom alleen met Google nergens Locitite 554 tegen om te kopen, wel zie ik Locitite 577 (lijkt universeel) 50ml voor ca €23,50 en Loctite 542 10ml voor €11,50.
Of is het echt overbodig met fabrieksleidingen met flare?

Dank!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@Rdammertje handgemaakte, of af fabriek flare... Beide zijn vrij gevoelig voor lekkage.
Zeker vergeleken met een soldeerkoppeling.

Ik zou flare niet gebruiken...

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:35
Mijn installateur (heeft mijn eigen buitenlandse airco's aangesloten), noemt flares garantie op terugkomen binnen 2 jaar. Dus hij doet alles solderen, zeker binnen. Doe er je voordeel mee :)

• Rdammertje
Oxellaar schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:56:
@Rdammertje handgemaakte, of af fabriek flare... Beide zijn vrij gevoelig voor lekkage.
Zeker vergeleken met een soldeerkoppeling.

Ik zou flare niet gebruiken...
Ok maar dan snij je de flare van de binnenunit af en soldeert daar je verlengleiding aan, maar aan de buitenunit kun je alleen maar de knelkoppeling gebruiken, dus je wint er maar één verbinding mee of zie ik dat verkeerd?

Koper heb ik vroeger gesoldeerd voor gas- en waterleiding. Voor R32 moet je speciaal soldeer gebruiken?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@Rdammertje Ja, inderdaad. De koppelingen bij de binnenunit haal je eraf, trompje maken, of sokje gebruiken en solderen.
Bij de buitenunit gebruik je zulke koppelingen...

O ja... koelleidingen gebruik je zilversoldeer, hardsoldeer dus. Niet zelf aan beginnen...

[Voor 13% gewijzigd door Oxellaar op 19-04-2020 18:26]

• koevlaas2
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 29-05 22:07
Rdammertje schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:30:
[...]

Ok maar dan snij je de flare van de binnenunit af en soldeert daar je verlengleiding aan, maar aan de buitenunit kun je alleen maar de knelkoppeling gebruiken, dus je wint er maar één verbinding mee of zie ik dat verkeerd?

Koper heb ik vroeger gesoldeerd voor gas- en waterleiding. Voor R32 moet je speciaal soldeer gebruiken?
En een inert gas er doorheen blazen tijdens het solderen.

7580 Wp, Ecodan 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M (3x)

• Possible
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:37
Ligt het aan mij of kan ik via https://www.caldaiemurali.it/ geen nederland meer kiezen als land om naartoe te verzenden?

Kan iemand dat wellicht bekijken?

1500wp-Z Live 5100wp-W Live 6600wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Possible schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:54:
Ligt het aan mij of kan ik via https://www.caldaiemurali.it/ geen nederland meer kiezen als land om naartoe te verzenden?

Hier ook niet.

• CrutzZz
Via Google chrome lukt het wel.

• Possible
CrutzZz schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:42:
[...]

vaag, ik gebruik google chrome

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

CrutzZz schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:42:
[...]

Hier niet via Firefox, Edge Chromium of Google Chrome...

Bestellen gaat wel, maar je kan NL niet kiezen...

• CrutzZz
KRGT schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:47:
[...]

Hier niet via Firefox, Edge Chromium of Google Chrome...

Bestellen gaat wel, maar je kan NL niet kiezen...
Raar ik heb gisteren nog besteld.

• slaay
  • Laatst online: 19:08

slaay

Natuurbeleven.com

Possible schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:54:

Zoek even in het lijstje naar "Paesi Bassi". Als ik gewoon de website bezoek en in de bron van de website kijk staat Nederland in het lijstje onder Paesi Bassi.
<option value="NO" >Norvegia</option><option value="NL" >Paesi Bassi</option><option value="PL" >Polonia</option>

Dich bis echt unne foëzen haas

• Possible
slaay schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:59:
[...]

Zoek even in het lijstje naar "Paesi Bassi". Als ik gewoon de website bezoek en in de bron van de website kijk staat Nederland in het lijstje onder Paesi Bassi.

[...]
Heel bijzonder maar kon niks op Paesi Bassi vinden... Nu staat Nederland er gewoon weer tussen haha 8)7

Acties:
  • +4Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 30-05 12:22
Goeie morgen iedereen, zojuist de knoop dorgehakt en deze units besteld:
https://www.caldaiemurali...52rcj-7-9-12-a-a-new.html

Tri split Samsung Windfree, 1x 12000 voor de woonkamer, 2x 7000 voor de zolder en middenverdieping, met een AJ052RCJ.

Gekozen vanwege:
- Wi-fi (met SmartThings, wil het ook zelf zo gaan knutselen dat het werkt met HomeKit, Google Home)
- Stil (46dB buitenunit, wil de buren te vriend houden, ook binnen een extra stille modus)
- "Wind free" stand ziet er wel handig uit voor op de slaapkamer voornamelijk
- Relatief goede prijs
- Design is ook wel een meevaller

Moest wel eerst een account aanmaken, waarna ik pas de bestelling kon afronden (account aanmaken aanvinken tijdens het bestellen lukte niet goed), maar allemaal geod gekomen uiteindelijk met een beetje Google Translate. Was voor net geen 2000 euro klaar inclusief verzenden, een houder voor de buitenunit, en zelfs nog een coupon kunnen gebruiken voor 15 euro korting (ESTATE15) :P Heb betaald via PayPal>Amex voor de zekerheid.

Bedankt allemaal voor het advies, ervaringen hier.

Mocht iemand nog een tip hebben voor een installateur regio Hoofddorp, ik hoor het graag! Mijn vrouw is zwanger zijn we recentelijk achtergekomen, en ik heb dat ding graag geinstallerd voor het straks weer bloedheet is voor haar. 😅

[Voor 4% gewijzigd door i7x op 20-04-2020 11:29]

• Appie Heijn
@i7x mooi setje, lijkt mij idd zeer geschikt voor de slaapkamers. Alleen jammer dat die buitenunit vrij groot en lelijk is (voorzover die mooi kan zijn :) )

• i7x
Appie Heijn schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:31:
@i7x mooi setje, lijkt mij idd zeer geschikt voor de slaapkamers. Alleen jammer dat die buitenunit vrij groot en lelijk is (voorzover die mooi kan zijn :) )
Zeker, maar ik wil hem bij voorkeur op het dak, en wellicht zelf nog met een cover erover, dus als het goed is zul je hem niet eens echt te zien krijgen. :)

• Marcusso
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 28-05 16:32
@i7x Mooi setje, ben benieuwd hoe die gaat bevallen. Laat je dit hier nog even weten?

M'n ouders hebben een vakantiehuisje gekocht in Daarle (regio Almelo) en willen hier ook een airco in hebben, uiteraard ideaal voor het koelen in de zomer maar vooral interessant met oog op verwarmen in de winter. Zal een multisplit worden met 1 unit beneden (9 of 12) en 1 unit boven in de hal tussen beide slaapkamers.

Ga deze waarschijnlijk ook uit het buitenland halen. Zeker gezien het prijsverschil en ruimere aanbod, heb zelf een GREE Lomo en ben hier erg tevreden over. Echter zie je deze weinig in NL.

Kent iemand nog een installateur regio Twente?

[Voor 13% gewijzigd door Marcusso op 20-04-2020 19:44]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 27-05 22:13
Voor mijn ouders net de volgende set besteld via KeroClima in Portugal, ben benieuwd hoe snel ze leveren.

Daikin 2MXM50
Daikin FTXM25N
Daikin FTXM50N

Leidingwerk gaan we zelf wel aanleggen maar het aansluiten etc. zal door een STEK monteur moeten gebeuren. Dus dezelfde vraag als hierboven iemand nog een installateur in de regio Twente?

Zelf kijken of ik via Italië een single split unit kan vinden aangezien die daar om een of andere reden een stuk goedkoper zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

@Matrix die 50 heeft dikkere leidingen toch? Kijk uit met zelf die leidingen leggen want die 1/2 schijnt want sneller te knikken heb ik me laten vertellen :).

PV 3015wp op oost, 2680 wp op west. pvoutput

• Oxellaar
  • Niet online
@i7x Die Windfree zijn mooie modellen en het idee werkt ook echt.
Heb zelf de voorloper, nog zonder Windfree, maar een stillere binnenunit ga je nergens vinden.
16dB in silent is nauwelijks hoorbaar, de 19dB bij andere fabrikanten is niet te vergelijken (3dB verschil is 2x zoveel geluid)

• Matrix
Glashelder schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:45:
@Matrix die 50 heeft dikkere leidingen toch? Kijk uit met zelf die leidingen leggen want die 1/2 schijnt want sneller te knikken heb ik me laten vertellen :).
klopt, zorgen dat we een buigtang gebruiken dus

• harrybeuker
Matrix schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:11:
Voor mijn ouders net de volgende set besteld via KeroClima in Portugal, ben benieuwd hoe snel ze leveren.

Daikin 2MXM50
Daikin FTXM25N
Daikin FTXM50N

Leidingwerk gaan we zelf wel aanleggen maar het aansluiten etc. zal door een STEK monteur moeten gebeuren. Dus dezelfde vraag als hierboven iemand nog een installateur in de regio Twente?

Zelf kijken of ik via Italië een single split unit kan vinden aangezien die daar om een of andere reden een stuk goedkoper zijn.
als je een monteur hebt gevonden dan ben ik benieuwd wat de kosten zijn. Ik twijfel ook om 1 set in het buitenland te bestellen en dan te laten monteren.

• RApppie
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 25-05 08:41
Oxellaar schreef op maandag 20 april 2020 @ 21:17:
@i7x Die Windfree zijn mooie modellen en het idee werkt ook echt.
Heb zelf de voorloper, nog zonder Windfree, maar een stillere binnenunit ga je nergens vinden.
16dB in silent is nauwelijks hoorbaar, de 19dB bij andere fabrikanten is niet te vergelijken (3dB verschil is 2x zoveel geluid)
Waar heb je gelezen dat die 16dB zijn, als ik de technische specificaties lees dan is de geluidsdruk Lo/Hi 23/39 dB, verder R410A vulling.

https://www.samsunghvac.c...-wall-systems/wind-free-2
Ik zie ook dat er inmiddels een 2.0 versie is van het model

• i7x
RApppie schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:20:
[...]

Waar heb je gelezen dat die 16dB zijn, als ik de technische specificaties lees dan is de geluidsdruk Lo/Hi 23/39 dB, verder R410A vulling.

Ja, er gaan her en der wat verschillende getalletjes de ronde lijkt het. 16dB kwam ikzelf ook vaak tegen. Wat het nu werkelijk is weet ik niet, maar hoe dan ook lijken het tot de stilste units te behoren, en voor mij is dat prima. Ik zal--zoals eerder ook gevraagd--wat ervaringen delen hier zodra de boel aan de muur hangt. Via werkspot iemand kunnen vinden die ze wel wil installeren.

• RApppie
i7x schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:27:
[...]

Ja, er gaan her en der wat verschillende getalletjes de ronde lijkt het. 16dB kwam ikzelf ook vaak tegen. Wat het nu werkelijk is weet ik niet, maar hoe dan ook lijken het tot de stilste units te behoren, en voor mij is dat prima. Ik zal--zoals eerder ook gevraagd--wat ervaringen delen hier zodra de boel aan de muur hangt. Via werkspot iemand kunnen vinden die ze wel wil installeren.
Ja hoor graag je ervaringen. >:)
Betreffende stille units, waar ik naar heb gezocht en kon vinden: (Panasonic Etherea serie 21/32dB) en de (Mitsubishi MSZ-LN serie 19/32dB) Maar vlgs mij heb je met de Samsung ook een mooi systeem gekocht.
Succes en keep us posted.

• Oxellaar
  • Niet online
RApppie schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:20:
[...]

Staat gewoon in de specs... Maar ik had het over silent mode... Niet over hi of low

• Chris12
Je moet de Samsung Windfree PURE serie bekijken, die gaat tot 16dB. De Windfree EVO gaat 'maar' tot 19dB
(bv AR12NXCXAWKNEU of AR09NXCXAWKNEU)

Mijn PVOutput

• Appie Heijn
@Chris12 en laat die nou net veel duurder zijn :|

• Chris12
Ja, is bij mij om die reden ook afgevallen. Focus me nu op Daikin of LG

Mijn PVOutput

• Marcusso
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 28-05 16:32
Chris12 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:20:
Ja, is bij mij om die reden ook afgevallen. Focus me nu op Daikin of LG
Mag ik vragen waarom per se deze merken? Onderbouwing of gevoel?

Ik zit zelf te kijken naar deze set voor mijn ouders straks. Maar ik kijk ook naar Midea, Hisense of Haier. Vraag me in hoeverre je echt verschil gaat merken tussen deze merken.

No Shame, only Fame!

• Chris12
Ik vind de prijs en looks van LG er goed uitzien, en heeft dezelfde features (DeLuxe serie) als Daikin perfera.
Het prijsverschil in mijn geval bedraagt eur 400,- tussen beide.

Maar ik ben er inmiddels uit, ik bestel een Daikin Perfera set via keroclima.pt (heb al een installateur in NL die all-in voor eur 700,- alles aansluit, afmonteert netjes wegwerkt etc.)

Het is de Daikin geworden mede op basis van het A+++ label, de mooie app en uiteraard dat dit wel één van de betere dan wel het beste merk is. En tevens goede service voorwaarden en een wijdverspreid service netwerk in NL mocht er wat mis zijn. Het prijsverschil met LG is over 10 jaar gezien nog geen 4 euro per maand.

Mijn PVOutput

• RApppie
Chris12 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:59:
Ik vind de prijs en looks van LG er goed uitzien, en heeft dezelfde features (DeLuxe serie) als Daikin perfera.

Maar ik ben er inmiddels uit, ik bestel een Daikin Perfera set via keroclima.pt (heb al een installateur in NL die all-in voor eur 700,- alles aansluit, afmonteert netjes wegwerkt etc.)

Het is de Daikin geworden mede op basis van het A+++ label, de mooie app en uiteraard dat dit wel één van de betere dan wel het beste merk is. En tevens goede service voorwaarden en een wijdverspreid service netwerk in NL mocht er wat mis zijn. Het prijsverschil met LG is over 10 jaar gezien nog geen 4 euro per maand.
Klinkt goed!
Ik ben op zoek naar referenties van keroclima, wie heeft er al een bestelling tuis ontvangen?
Ik ben ook benieuwd naar je installateur, doe hij ook koppelingen solderen en in bedrijf stellen ivm garantie? fabrikant

• Chris12
Ja, alles wordt gesoldeerd en afgeperst etc, monteur voldoet aan stek/fgassen en is dagelijks werkzaam als airco monteur. Dus ik heb er alle vertrouwen in.

Mijn PVOutput

• RApppie

Heb je in je zoektocht ook gekeken naar de Mitubishi de MSZ-LN serie?

• harrybeuker

Mooie set! In welke regio zit je installateur? ben benieuwd naar het eindplaatje straks. kun je die ook delen?

• mrassie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 30-05 13:44
Matrix schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:11:

Daikin 2MXM50
Daikin FTXM25N
Daikin FTXM50N

@Matrix is het gelukt met de bestelling bij KeroKlima toevallig ga ik precies hetzelfde bij ze bestellen. Ben benieuwd naar de afhandeling en levering.

An apple a day... keeps the doktor away

• mrnn
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22:19
Guusz schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:13:
Werd ik van vanmorgen gebeld door een onbekend nummer: “ Ja hallo, met Van Buren? Transport. Ik sta hier met een pallet voor de deur. :> Dus zojuist is mijn airco van Caldaiemurali in iets meer dan een week thuis afgeleverd...[Afbeelding]
[Afbeelding]

Had h’m niet meer deze week verwacht eerlijk gezegd, maar een goed begin van het weekend zo :)
Ben erg benieuwd naar je ervaringen! Ik wil ook zelf gaan installeren en wil de Midea Mission Pro 9K BTU versie bestellen voor de slaapkamer en mogelijk de 12K BTU voor beneden.

Ben ook wel benieuwd of er een ander typenummer op staat dan dat caldaiemurali op de website heeft staan. Met die typenummers vind ik namelijk geen installatiehandleiding. Wel vind ik een universele installatie handleiding maar die is voor de hele mission serie en bevat geen afmetingen die ik kan gebruiken voor bijvoorbeeld de muurbeugel.

• Guusz
Ik heb deze handleidingen erbij:

Als ik op deze typenummers google, kom ik gewoon op de Mission pro uit bij nederlandse websites...

Ik wilde het eigenlijk in het algemene airco topic plaatsen, maar ik heb inmiddels de airco geplaatst en het voorbereidende werk gedaan. Vrijdag komt er een airco monteur de leidingen leggen, aansluiten met maxipro krimpkoppelingen en in bedrijf stellen.

• Chris12
harrybeuker schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:29:
[...]

Mooie set! In welke regio zit je installateur? ben benieuwd naar het eindplaatje straks. kun je die ook delen?
Regio Utrecht, ik zal het resultaat delen en ook laten weten hoelang het versturen met keroclima.pt gaat (trouwens standaard shipping kost 111,00 euro vanuit hun, DHL 30-50euro duurder)

Mijn PVOutput

• Chris12
RApppie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:52:
[...]

Heb je in je zoektocht ook gekeken naar de Mitubishi de MSZ-LN serie?
Mitsubishi MXZ met MSZ binnen units, kwam net iets onder de Daikin prijs uit.

Mijn PVOutput

• RApppie
Chris12 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:45:
[...]

Regio Utrecht, ik zal het resultaat delen en ook laten weten hoelang het versturen met keroclima.pt gaat (trouwens standaard shipping kost 111,00 euro vanuit hun, DHL 30-50euro duurder)
In mijn offerte vragen ze bij Keroclima €289,52 voor DHL (pallet met 1 buiten unit en x3 binnen unit. Ik heb even uitgerekend max 190kg incl euro pallet. Pallet DHL van NL naar PT tot 700KG is standaard ca. €262,- geen idee waar zij hun prijzen op baseren.

Heb je al een online tracking ontvangen

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:59
RApppie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:07:
[...]

In mijn offerte vragen ze bij Keroclima €289,52 voor DHL (pallet met 1 buiten unit en x3 binnen unit. Ik heb even uitgerekend max 190kg incl euro pallet. Pallet DHL van NL naar PT tot 700KG is standaard ca. €262,- geen idee waar zij hun prijzen op baseren.

Vergis je niet dat door Corona de prijzen wellicht hoger kunnen zijn, minder/beperkte plekken beschikbaar en grotere vraag naar transport.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Matrix
mrassie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:47:
[...]

@Matrix is het gelukt met de bestelling bij KeroKlima toevallig ga ik precies hetzelfde bij ze bestellen. Ben benieuwd naar de afhandeling en levering.
Bestelling + betaling is maandagavond gedaan, dus het zal nog wel even duren. Ik zal mijn ervaring wel delen zo snel de boel gearriveerd is.

Tegelijkertijd ook een bestelling in Italie voor een single split unit gedaan, kijken welke sneller is :P

Update 23-4: bestelling uit Portugal is onderweg, verwachte leverdatum 30-4

[Voor 17% gewijzigd door Matrix op 23-04-2020 17:35]

• Morked
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Ik zie veel verschil in verzendkosten bij kero. Ikzelf ben ca 130 kwijt voor 2 binnen en 1 buitenunit via DHL naar het zuiden van Nederland.
Een single split kost mij ca 100 verzendkosten. Beiden deze week aangevraagd.
De multi ook al betaald.

• Chris12
RApppie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:07:
[...]

Ik heb besteld: 2MXM50M9 + FTXM35N + FTXM25N
Voor eur 1737,73 incl verzenden via DHL, verzenkosten zijn 19,- duurder dan de standaard shipping (111,-) maar dan wel track/trace en 5-7dg bezorging.

DHL prijzen zijn denk ik dag/gewicht prijzen, eerdere offertes waren 10-20 euro duurder in verzenden.

Mijn PVOutput

• harrybeuker
Net nog even contact gehad met daikin nederland. Als je een airco uit het buitenland koopt dan moet je het daar ook regelen met de garantie. Op zich niet zo erg omdat je er simpel gewoon 2 kopen voor het bedrag wat ze hier in nederland vragen. Keroclima gaf aan dat de garantie ook via daikin nederland zou kunnen. dat is dus niet zo

• RApppie
harrybeuker schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:58:
Net nog even contact gehad met daikin nederland. Als je een airco uit het buitenland koopt dan moet je het daar ook regelen met de garantie. Op zich niet zo erg omdat je er simpel gewoon 2 kopen voor het bedrag wat ze hier in nederland vragen. Keroclima gaf aan dat de garantie ook via daikin nederland zou kunnen. dat is dus niet zo
Garanties gaan in iedergeval gewoon de grens over gaan gezien de EU regels.
https://www.eccnederland....ropa/garantie-bij-aankoop

Hier de officiële website met een aantal voorbeelden en de wet teksten in alle talen:
https://europa.eu/youreur...-returns/faq/index_nl.htm

of je in NL garantie krijgt van een NL dealer lijkt mij niet, tenzij de fabriek deze garantie geeft maar dat zxal dan via je dealer moeten lopen. Ik heb het nog niet kunnen vinden. Wel denk ik dat als je een goed A-merk koopt je minder problemen zal hebben.

[Voor 28% gewijzigd door RApppie op 23-04-2020 18:40]

• Phusebox
  • Niet online
Hmm was eens aan het kijken op die site maar zonder Portugees BTW nummer kun je niks? Hoe dan jullie dat?

Ik koop alles online maar weet nog niet of ik dit aan durf eigenlijk.

[Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 23-04-2020 23:02]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• Chris12
Na bestellen zal bij keroclima gevraagd worden om je BSN, waarmee hun een factuur gaan opstellen o.a. om aan te tonen dat je reeds 23% bealsting over de goederen hebt betaald. Met dezelfde factuur heb je ook garantie op de geleverde goederen zoals aangegeven per product via keroclima.

Zo is het mij uitgelegd. Ik heb er alle vertrouwen in, en mocht het ergens in de toekomst binnen de garantie termijn spaak lopen, dan kan je altijd nog informatie inwinnen bij je rechtsbijstand verzekering of hun het voor je laten uitzoeken verder.

Mijn PVOutput

• Appie Heijn
@Chris12 iemand met een kvk kan ex btw in het buitenland komen. Vervolgens betaal je het btw percentage in NL, scheelt je 2%

Meestal ben je goedkoper uit door btw in het betreffende land van aankoop te betalen echter niet in portugal.

• Phusebox
  • Niet online
Appie Heijn schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:49:
@Chris12 iemand met een kvk kan ex btw in het buitenland komen. Vervolgens betaal je het btw percentage in NL, scheelt je 2%

Meestal ben je goedkoper uit door btw in het betreffende land van aankoop te betalen echter niet in portugal.
En hoe gaat diegene het dan verantwoorden in zijn boekhouding? Nogal veel rompslomp voor die paar euro.
Chris12 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:25:
Na bestellen zal bij keroclima gevraagd worden om je BSN, waarmee hun een factuur gaan opstellen o.a. om aan te tonen dat je reeds 23% bealsting over de goederen hebt betaald. Met dezelfde factuur heb je ook garantie op de geleverde goederen zoals aangegeven per product via keroclima.

Zo is het mij uitgelegd. Ik heb er alle vertrouwen in, en mocht het ergens in de toekomst binnen de garantie termijn spaak lopen, dan kan je altijd nog informatie inwinnen bij je rechtsbijstand verzekering of hun het voor je laten uitzoeken verder.
Ik kan niet eens verder in het bestelproces zonder een Portugees BTW nummer. Waarom hebben ze in godsnaam mijn BSN nodig? Hoeft toch ook niet als ik iets via Amazon waar dan ook koop (om maar iets te noemen).

---

Al paar bedrijven gebeld weer, niemand heeft hier zin of tijd voor om een airco te installeren die ze niet zelf geleverd hebben.

[Voor 52% gewijzigd door Phusebox op 24-04-2020 08:15]

• Appie Heijn
@Phusebox heel makkelijk. Persoon met kvk besteld ex btw wat gebruikelijk is bij zakelijke aankopen in het buitenland. Jij als klant(degene die de airco wil) betaald ex btw bedrag + 21% NL btw aan persoon met kvk. Hij draagt vervolgens zoals gebruikelijk de btw af aan belastingdienst.
Scheelde mij bijna 100 euro. Kan je prima gebruiken voor alle installatie meuk. Weinig moeite...

• Phusebox
  • Niet online
Appie Heijn schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:17:
@Phusebox heel makkelijk. Persoon met kvk besteld ex btw wat gebruikelijk is bij zakelijke aankopen in het buitenland. Jij als klant(degene die de airco wil) betaald ex btw bedrag + 21% NL btw aan persoon met kvk. Hij draagt vervolgens zoals gebruikelijk de btw af aan belastingdienst.
Scheelde mij bijna 100 euro. Kan je prima gebruiken voor alle installatie meuk. Weinig moeite...
Weinig moeite voor jou misschien. En heel leuk als de belasting komt controleren voor diegene die dit doet.

Maar goed, voor mij wordt het toch niks, want kom niet verder op de site en bedrijven uit de buurt zijn niet geïnteresseerd om zoiets uit te voeren of het wordt september ofzo.

[Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 24-04-2020 08:26]

• Appie Heijn
Mijn boekhouding gaat elk jaar naar de boekhouder en dit is niets illegaals. BTW betaald in het buitenland is gewoon lastiger terug te krijgen. Daarom kopen veel bedrijven ex btw in en betalen in NL keurig de btw die de eindklant betaald. Moet je idd wel iemand hebben in de kennissen/familie kring die dit even wil doen. En op een bedrag van 1000-1500 euro maakt dit idd niet het verschil.

Ik ga vandaag met de Mitsubishi aan de slag (verste unit), dak waar de Hitachi L/W en de solarcollector op staat wordt nog vervangen, dan verplaats ik de Hitachi ook, naast de Hitachi L/W. De Daikin en/of Samsung (triplesplit+split) komen aan het huis zelf te hangen die hebben hoofdzakelijk in de zomer wat uurtje en bij hele koude winters (komen die nog?) mogen ze slaapkamers boven de 18 graden houden.

[Voor 12% gewijzigd door Appie Heijn op 24-04-2020 09:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris12
Appie Heijn schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:49:

Heb geen KVK, en ben nu al heel tevreden met de kosten besparing van ruim 2600 euro nu ik het via keroclima heb besteld en enkel de aanleg in NL laat doen.
Het verschil in beslasting voor mijn setup is slechts 26 euro, vind ik op de reeds bespaarde kosten ook niet echt boeiend.

Mijn PVOutput

• Phusebox
  • Niet online
Appie Heijn schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:00:
Mijn boekhouding gaat elk jaar naar de boekhouder en dit is niets illegaals. BTW betaald in het buitenland is gewoon lastiger terug te krijgen. Daarom kopen veel bedrijven ex btw in en betalen in NL keurig de btw die de eindklant betaald. Moet je idd wel iemand hebben in de kennissen/familie kring die dit even wil doen. En op een bedrag van 1000-1500 euro maakt dit idd niet het verschil.

Ik ga vandaag met de Mitsubishi aan de slag (verste unit), dak waar de Hitachi en de solarcollector op staat wordt nog vervangen, dan verplaats ik de Hitachi ook, naast de Hitachi L/W. De daikin en/of samsung (triplesplit+split) komen aan het huis zelf te hangen die hebben hoofdzakelijk in de zomer wat draai uurtjes en bij hele koude winters (komen die nog?) mogen ze slaapkamers boven de 18 graden houden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb zelf een KVK en BTW nummer, maar ja aan mezelf verkopen wordt lastig en verantwoorden kan ik het ook niet. Doorverkopen zonder winst? Dat is voor de belastingdienst toch wel raar, zeker als het je business niet is?

Maar goed, blijkbaar wonen in Limburg genoeg zotten die de absurde prijzen betalen die ze hier vragen dus ga ik niemand vinden die het enkel doet installeren. Liefst heb ik dan wel een bedrijf dat ik later ook de service kan laten doen en niet iemand die van ver moet komen.

• Appie Heijn
@Phusebox Kan zonder enkel probleem, je betaald namelijk keurig BTW die je afdraagt aan belastingdienst, doorverkopen zonder winst mag gewoon, zou het alleen niet als je structurele bedrijfsvoering doen ;)

Service is niet nodig, trouwens. Alleen je binnenunit heeft af en toe schone filters nodig. Mits goed aangesloten natuurlijk.

Wanneer ik die Hitachi verplaats ben ik benieuwd hoeveel de vulling afwijkt van de initiële vulling. Ik denk dat het geen 1-2% afwijkt. Overal goede solderingen en koppeling gebruikt.

Je zit gewoon in de verkeerde periode. In deze periode is het gewoon niet handig om zonwering en airconditioning aan te schaffen. Alle bedrijven hebben het super druk, en sommige buiten dat uit door hele hoge prijzen te vragen. Sowieso hebben de clima bedrijven het super druk het hele jaar door, L/W warmtepompen dragen daar ook fors aan bij.

[Voor 68% gewijzigd door Appie Heijn op 24-04-2020 09:30]

• Phusebox
  • Niet online
Appie Heijn schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:23:
@Phusebox Kan zonder enkel probleem, je betaald namelijk keurig BTW die je afdraagt aan belastingdienst, doorverkopen zonder winst mag gewoon, zou het alleen niet als je structurele bedrijfsvoering doen ;)

Service is niet nodig, trouwens. Alleen je binnenunit heeft af en toe schone filters nodig. Mits goed aangesloten natuurlijk.

Wanneer ik die Hitachi verplaats ben ik benieuwd hoeveel de vulling afwijkt van de initiële vulling. Ik denk dat het geen 1-2% afwijkt. Overal goede solderingen en koppeling gebruikt.

Je zit gewoon in de verkeerde periode. In deze periode is het gewoon niet handig om zonwering en airconditioning aan te schaffen. Alle bedrijven hebben het super druk, en sommige buiten dat uit door hele hoge prijzen te vragen. Sowieso hebben de clima bedrijven het super druk het hele jaar door, L/W warmtepompen dragen daar ook fors aan bij.
Ik ben al meer dan een maand geleden begonnen, had gedacht dat ik op tijd was... Maar ja. Dit jaar niet dan hoeft het ook niet meer.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Guusz
Guusz schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:10:
Ik heb deze handleidingen erbij:
[Afbeelding]
Als ik op deze typenummers google, kom ik gewoon op de Mission pro uit bij nederlandse websites...

Ik wilde het eigenlijk in het algemene airco topic plaatsen, maar ik heb inmiddels de airco geplaatst en het voorbereidende werk gedaan. Vrijdag komt er een airco monteur de leidingen leggen, aansluiten met maxipro krimpkoppelingen en in bedrijf stellen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Bij mij is de installatie inmiddels werkend... Dinsdag contact op genomen met een airco-installateur die op marktplaats adverteert. Vanmorgen langs gekomen. (y) Hij heeft alleen de koelleiding en een aantal Maxipro koppelingen geleverd.

• the noise
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:26
Het zijn toch ook wel gek grote verschillen
NL Midea MSAF5-12. 899,-

caldaiemurali MIDEA MISSION PRO 35 12000 BTU R-32 A ++ 445,-

Ik weet dat er iets van 90,- verzendkosten bij komt uit Italië .. of zijn er nog meer zaken die ik over het hoofd zie?

• Chvos
@the noise dit zijn wel 2 verschillende modellen. Het eerste plaatje is een plug en play versie waar je de installatie zelf zou kunnen doen tot en met het inbedrijfstellen aangezien de leidingen ook al voor gevuld zijn. Daarnaast is het merk volgens mij comfee, een lijn van midea?

De mission pro 35 is dus een ander model dus niet echt te vergelijken denk ik zelf. Of is dat niet wat je bedoelde?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
the noise schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:44:
Het zijn toch ook wel gek grote verschillen
NL Midea MSAF5-12. 899,-

[Afbeelding]
caldaiemurali MIDEA MISSION PRO 35 12000 BTU R-32 A ++ 445,-
[Afbeelding]

Ik weet dat er iets van 90,- verzendkosten bij komt uit Italië .. of zijn er nog meer zaken die ik over het hoofd zie?
Niet aan beginnen...Midea. Ondersteuning 0 en service 0, onderdelen na een paar jaar...0
Het is een merk wat niet in Europa thuis hoort, maar lekker in China moet blijven.

@Speedfightserv Stek koppeling

• Speedfightserv
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:06
Oxellaar schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:34:
@Rdammertje Ja, inderdaad. De koppelingen bij de binnenunit haal je eraf, trompje maken, of sokje gebruiken en solderen.
Bij de buitenunit gebruik je zulke koppelingen...
[Afbeelding]

O ja... koelleidingen gebruik je zilversoldeer, hardsoldeer dus. Niet zelf aan beginnen...
Hoe heten deze koppelingen?

13 x Trina 300 = 3900 wp op Solax omvormer, dak zuid | PVOutput

• ZeRoC00L
  • Niet online
Zit eraan te denken ook spullen in Italie of Portugal te bestellen.
Maar hoe bepalen jullie eigenlijk wat je nodig hebt ?

Zou zelf graag 4 slaapkamers van airco voorzien (2van 30m3, 1x35m3 en 1x45m3). Kamers zitten aan dezelfde buitenmuur, dus vanaf daar zouden de slangen naar de multi-buitenunit kunnen

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chris12
Ik zou beginnen in dit topic je in te lezen:
Het grote airconditioning topic - Deel 2

En als dat een beetje duidelijk is dan de ruimtes bepalen (m3 naar BTU), en daarbij de behorende kW aan units te koppelen. Wat vaak helpt is een overzicht tekening van de ruimtes/huis, zodat er makkelijk meegedacht kan worden. Denk ook aan beglazing, plat dak, isolatie etc.
En nodig eens een airco installateur uit, dan weet je een beetje welke kant het op gaat. Als je alles helemaal op het snotje hebt qua units etc. dan een installateur zoeken die de installatie wilt doen met de zelf bestelde spullen uit IT of PT.

Mijn PVOutput

• the noise
  • Laatst online: 21:26
Oxellaar schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:24:
[...]

Niet aan beginnen...Midea. Ondersteuning 0 en service 0, onderdelen na een paar jaar...0
Het is een merk wat niet in Europa thuis hoort, maar lekker in China moet blijven.

@Speedfightserv Stek koppeling
Mooi dan weer. Overigens zal bij ieder merk wel iemand negatieve ervaringen hebben.. ik heb besloten de; zoals je het zult zien, gok te wagen. Overigens is het inderdaad wel opletten om de juiste modellen met elkaar te blijven vergelijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rdammertje
Oxellaar schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:55:
[...]

Loctite 554 kon ik in NL nergens te koop vinden.
Ik heb nu "DiversiTech Pro-Tite leak lock" gevonden en is besteld, moet hetzelfde zijn. Klein beetje op de flens smeren en dan een hogere garantie op lekdichtheid hoop ik van de flens van de buitenunit.
Ik heb wel het idee dat 90% dit niet gebruikt en de koppeling gewoon droog koper/koper knelt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Matrix
Matrix schreef op donderdag 23 april 2020 @ 00:21:
[...]

Bestelling + betaling is maandagavond gedaan, dus het zal nog wel even duren. Ik zal mijn ervaring wel delen zo snel de boel gearriveerd is.

Tegelijkertijd ook een bestelling in Italie voor een single split unit gedaan, kijken welke sneller is :P

Update 23-4: bestelling uit Portugal is onderweg, verwachte leverdatum 30-4
Portugal wint! Vandaag in goede orde ontvangen. Wel stuurt die Portugese toko me nu een formulier in het Portugees met verzoek het door de installateur te laten invullen en dan retour te sturen voor de administratie. Ik denk dat ik dat maar vergeet.

• Disaster-Master
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:12

Disaster-Master

ùit De Haag

@I-King en @Chris12 ; zouden jullie mij via een privé bericht de gegevens van de installateur willen delen?
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True