Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 01:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

Darkz0rs schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:41:
[...]

hahaha, ik ben idd terug gebeld. Echter kunnen ze nu niet aansluiten er zou iets van een virus zijn. Ze belt me 20 april terug :-) ... wat een wereld
oeh, das spannend. Ik moet 29 april aangesloten worden en ze gaan ziggo opzeggen. Hoop dat dit goedkomt :

• Rudi Vader
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:27
The Zep Man schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:23:
[...]
Als je een beetje beetje handig bent dan kan je ook zelf je IS/RA verleggen. Natuurlijk kan je KPN daar ook voor betalen.

[...]
Over de Fritz!Box zou ik mij niet zo druk maken. Zet hem in full bridge mode, en je kan je eigen Ethernet router eraan hangen. Effectief dient hij dan enkel als media converter (*DSL -> Ethernet). Dat het geen updates ontvangt is niet zo erg. Het apparaat zet de internetverbinding door, en is er niet op aangesloten.

Je kan ook (tweedehands/kans) een Fritz!Box 7581 kopen. Die kan in full bridge mode, werkt met alle moderne gebruikte *DSL technieken (inclusief pair bonding), en wordt nog steeds ondersteund.
Dank voor het antwoord maar ik weet wat er allemaal wel en niet kan. Maar ik vind 1 Fritzbox die alles kan wat ik wil perfect. Het is nu op zich prima.
Mijn oorspronkelijke vraag was vrij simpel: werkt het ook bij alle andere providers die het KPN netwerk gebruiken en er een Experiabox bij leveren?

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23:47
JvS schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:53:
[...]

oeh, das spannend. Ik moet 29 april aangesloten worden en ze gaan ziggo opzeggen. Hoop dat dit goedkomt :
Heb je pairbonding nodig? En moet er een aanpassing in de wijk centrale gedaan worden. Kun je je huidige abo nog kiezen op de site?

• Racer89
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
Rudi Vader schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:13:
[...]

Dank voor het antwoord maar ik weet wat er allemaal wel en niet kan. Maar ik vind 1 Fritzbox die alles kan wat ik wil perfect. Het is nu op zich prima.
Mijn oorspronkelijke vraag was vrij simpel: werkt het ook bij alle andere providers die het KPN netwerk gebruiken en er een Experiabox bij leveren?
In principe zou het moeten werken, alleen hebben ze soms net wat andere instellingen in het modem staan. Het werkt bv niet bij alle Tele2 verbindingen. De nieuwe verbindingen die vanuit een buitenring worden geleverd worden voorzien van een Experiabox, echter zijn er nog oudere verbindingen en verbindingen vanuit de centrale die worden geleverd vanuit een eigen DSLAM van Tele2. Deze heeft ook andere instellingen en ze werken met hele andere profielen. Zoals Annex M en J en hierop komt een Experiabox niet in dienst. Dit werkt alleen met eigen modems van hun. Dus ik weet niet of een Fritzbox hier meer overweg kan.
Darkz0rs schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:18:
[...]

Heb je pairbonding nodig? En moet er een aanpassing in de wijk centrale gedaan worden. Kun je je huidige abo nog kiezen op de site?
De aanpassing wat gedaan moet worden in de wijkcentrale bestaat uit een draadje er bij trekken, de belangrijkste aanpassing is bij jou binnen, het ISRA moet dan worden aangepast. En in sommige gevallen buiten een ader bij gelast. Ik denk dat @JvS de afspraak al heeft staan. Is alleen de vraag of ze tot die tijd een monteur langs sturen gezien de huidige situatie.

[Voor 23% gewijzigd door Racer89 op 27-03-2020 09:44]

• Darkz0rs
Vandaag komt me Mi Box S. Is even kijken hoe de diverse tv diensten zijn :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Darkz0rs schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:18:
[...]

Nee, ik heb budget 100/10 afgenomen. En die kan ik nog steeds kiezen op de site na postcodecheck.
Racer89 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:40:
Ik denk dat @JvS de afspraak al heeft staan. Is alleen de vraag of ze tot die tijd een monteur langs sturen gezien de huidige situatie.
Ja ik regel het binnen zelf wel. Heb de draadjes gezien, knijp daar wel een RJ11 aan en prik die rechtstreeks in de modem of ik maak er een contactdoosje van.

Als het in de wijkcentrale maar aangesloten wordt, dat is het belangrijkste :)

• Darkz0rs
@JvS ik heb begrepen dat alles wat kan nog word aangeboden. In mijn geval dus niet... Ik verwacht bij jou gewoon een doorloop. Afwachten 😀

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23:09
ginojo schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:26:
@gastje01
Puur uit nieuwsgierigheid: zijn de sip gegevens van KPN hetzelfde als bij dochter-providers?
Lijkt me niet, maar dit zou ik niet durven bevestigen, je neemt tenslotte telefonie af bij je eigen provider.

Ik heb zelf geen vaste telefonie dus durf hier niets zinnigs over te zeggen.

• regmaster
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Iemand bekend waarom poorten 113 en 1080 met de Fritz!box 7590 op closed staat bij een scan en niet op stealth? Ik kan er niet zo heel veel over vinden waarom alle poorten stealth zijn behalve port 113 en 1080.
Iemand enig idee hoe ik deze stealth krijg?

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 01:34

AW_Bos

Fietsnerd :+

Wat is eigenlijk het advies bij VDSL (zonder pairbonding)? Om de splitter eruit er echt te halen?
Want mijn Fritzbox staat de laatste tijd elke dag, of meerdere keren in de week, zijn DSL-verbinding te verliezen. Best hinderlijk.....

Nu is die eruit, en dus fingers crossed.

Van treinliefhebber tot fietsnerd! :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Alles wat nutteloos is eruit halen natuurlijk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

JvS schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:45:
Alles wat nutteloos is eruit halen natuurlijk
En dat is ook inmiddels gedaan. Dus afwachten!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21:02
AW_Bos schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:26:
Wat is eigenlijk het advies bij VDSL (zonder pairbonding)? Om de splitter eruit er echt te halen?
Want mijn Fritzbox staat de laatste tijd elke dag, of meerdere keren in de week, zijn DSL-verbinding te verliezen. Best hinderlijk.....

Nu is die eruit, en dus fingers crossed.
Ik meen mij te herinneren dat jij nog een ouderwetse KPN POTS lijn in gebruik hebt? In dat geval moet je een splitter natuurlijk aangesloten houden, anders verbreekt de DSL verbinding steeds als je telefoneert.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

timmie1 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:39:
[...]

Ik meen mij te herinneren dat jij nog een ouderwetse KPN POTS lijn in gebruik hebt? In dat geval moet je een splitter natuurlijk aangesloten houden, anders verbreekt de DSL verbinding steeds als je telefoneert.
Die analoge POTS is al weer een anderhalvemaand geleden opgeheven ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie1
AW_Bos schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:45:
[...]

Die analoge POTS is al weer een anderhalvemaand geleden opgeheven ;)
Zonde! Zo'n mooi stukje überbetrouwbare techniek...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

timmie1 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:47:
[...]

Zonde! Zo'n mooi stukje überbetrouwbare techniek...
Gelukkig haal ik nog een keer een mooie über-nostalgische T65 telefoon in huis. <3

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 05:08
Heb me wel vaker het nut van die splitter afgevraagd. 10 jaar terug kpn aansluiten bij iemand, er was een splitter bij, en diegeen had geen analoge telefoon, althans ging op voip over. En toch stond er toen niet in die handleiding dat je splitter mocht overslaan.
Maand geleden Budget Thuis aangesloten hiero, en daar zat niet eens een splitter meer in 't pakket, goedzo.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:08

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

timmie1 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:39:
VDSL2 op de lijn = Splitter weghalen, want de lijn wordt ePOTS en dat heeft geen bal meer met het klassieke POTS te maken uiteindelijk! :)

Een analoge telefoon werkt dan ook niet op zo'n lijn en zal alleen werken via een VoIP achtige constructie ;)

* nero355 heeft destijds een flink stoffige originele Alcatel splitter moeten weghalen die ooit bij de Alcatel Speedtouch Home zat bij zijn ADSL lijntje uit 1999/2000 of zo... :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:53

Wildfire

Joy to the world!

nero355 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:04:
[...]

VDSL2 op de lijn = Splitter weghalen, want de lijn wordt ePOTS en dat heeft geen bal meer met het klassieke POTS te maken uiteindelijk! :)

Een analoge telefoon werkt dan ook niet op zo'n lijn en zal alleen werken via een VoIP achtige constructie ;)
ePOTS is op het laatste stuk nog gewoon analoog hoor. Het is verderop in het netwerk waar het anders is, maar het laatste stuk naar de klant is nog steeds analoog. Heeft dus wel "een bal" te maken met het klassieke POTS.

[Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 03-04-2020 23:33]

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 00:41
Wildfire schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 23:30:
[...]

ePOTS is op het laatste stuk nog gewoon analoog hoor. Het is verderop in het netwerk waar het anders is, maar het laatste stuk naar de klant is nog steeds analoog. Heeft dus wel "een bal" te maken met het klassieke POTS.
Dat wel. Maar ik ken geen mensen die tegelijkertijd xDSL internet hebben en een analoge telefoonlijn. Toen KPN lang geleden IPB introduceerde en in al die tijd daarna zijn zoveel mensen overgegaan op VOIP bellen. Vaak weten ze dat niet eens maar toch, het is wel zo.
En zodra je over ging op VOIP was die splitter niet nodig meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Barre73 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 00:33:
[...]

Dat wel. Maar ik ken geen mensen die tegelijkertijd xDSL internet hebben en een analoge telefoonlijn.
Ik kom ze nog vaker tegen dan je denkt. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 02:42

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Barre73 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 00:33:
[...]
Dat wel. Maar ik ken geen mensen die tegelijkertijd xDSL internet hebben en een analoge telefoonlijn. Toen KPN lang geleden IPB introduceerde en in al die tijd daarna zijn zoveel mensen overgegaan op VOIP bellen. Vaak weten ze dat niet eens maar toch, het is wel zo.
En zodra je over ging op VOIP was die splitter niet nodig meer.
Ik heb er tot zo'n twee jaar terug (verhuizing) één gehad.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Meesten mensen die dit nog hebben zijn met een alarm die doet uitbellen of een persoonlijk alarm ( oudere mensen met zo'n druk knop in geval van nood ) En het zijn er idd nogal wat.

Bij VDSL2 moet je wel een zwarte splitter hebben, anders krijg je problemen als er nog zon oude witte tussen zit. In het begin werden er zelfs 2 kabels vanuit de splitter naar het modem gelegd. Een zwarte die kwam op de PSTN poort van het modem, als er naderhand een overstap zou komen naar IPB dan hoefde de aansluiting niet meer aangepast te worden en was deze direct gereed voor IPB. De analoge toestellen werden toen al op het modem aangesloten.

Pas vanaf het V10 modem hebben ze deze zwarte PSTN aansluiting weggelaten.

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 30-05 14:12
Ik heb een verhuizing aangevraagd voor VDSL. Wordt het dan ook echt op die datum verhuisd, of kan je het modem ook op een ander gewenst tijdstip (een week later bijvoorbeeld) daar inprikken, terwijl je op het oude adres online blijft?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sjah
Lijkt me een typische vraag waarvoor je belt, en niet hier vraagt. ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 30-05 17:33
tiguan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 12:54:
Ik heb een verhuizing aangevraagd voor VDSL. Wordt het dan ook echt op die datum verhuisd, of kan je het modem ook op een ander gewenst tijdstip (een week later bijvoorbeeld) daar inprikken, terwijl je op het oude adres online blijft?
Hangt van de provider af denk ik. Bij een verhuizing met T-mobile was er enige overlap en kreeg ik een nieuw modem en moest de oude retour.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tiguan
@Sjah Ik heb 't inderdaad maar even nagevraagd bij mijn provider. Maar ik dacht, misschien weten mensen hier 't zo direct. Blijkbaar kan je het modem ook later dan de verhuisdatum inprikken terwijl hij op 't oude adres blijft werken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:13
tiguan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:56:
@Sjah Ik heb 't inderdaad maar even nagevraagd bij mijn provider. Maar ik dacht, misschien weten mensen hier 't zo direct. Blijkbaar kan je het modem ook later dan de verhuisdatum inprikken terwijl hij op 't oude adres blijft werken.
Toen ik ging verhuizen met DSL kreeg ik wel sync maar geen internet. Pas op de verhuisdag had ik internet. Dit was 3 jaar geleden met XS4ALL. Het gebeurd dus sowieso niet eerder. De glasvezelverbinding was op die dag wel weg in mijn oude huis.

[Voor 9% gewijzigd door Jassy op 10-04-2020 21:43]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
tiguan schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:56:
Wanneer jij het modem aansluit maakt niks uit, op je oude adres wordt hij opgegeven moment software matig afgesloten. Meestal is het zo als je nieuwe verbinding up komt op je nieuwe adres begint de portering en valt de oude verbinding weg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tiguan
Ben er vandaag achter gekomen dat de verhuisdatum toch echt wordt aangehouden. Op mijn oude adres is internet afgesloten, TV doet het nog wel. Op nieuwe adres heb ik zowel internet als TV nu. Dit was eigenlijk de reden dat ik 't hier vroeg, omdat gebruikerservaringen mij meer waard zijn dan de klantenservice, die me verkeerd heeft ingelicht.,

• Sjah
Nou , durf te wedden dat je bij Xs4all wel goeie info had gehad. ;)

[Voor 3% gewijzigd door Sjah op 19-04-2020 16:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tiguan
Aan zo'n reactie heb ik ook echt wat

• Racer89
  • Niet online
tiguan schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:15:
Ben er vandaag achter gekomen dat de verhuisdatum toch echt wordt aangehouden. Op mijn oude adres is internet afgesloten, TV doet het nog wel. Op nieuwe adres heb ik zowel internet als TV nu. Dit was eigenlijk de reden dat ik 't hier vroeg, omdat gebruikerservaringen mij meer waard zijn dan de klantenservice, die me verkeerd heeft ingelicht.,
Gezien je het modem al hebt aangesloten op je nieuwe adres is dat wellicht de reden waarom hij het niet meer op je oude adres doet? Heb je wel hetzelfde IP adres gekregen, anders heeft dit ook er mee te maken je kunt namelijk niet op 2 verschillende locaties hetzelfde WAN adres hebben.

• Barre73
tiguan schreef op zondag 19 april 2020 @ 15:15:
Ik neem maar aan dat je geen TV via DSL had op je oude adres? Je kan namelijk volgens mij geen TV hebben zonder internet...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:00
Barre73 schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:57:
[...]

Ik neem maar aan dat je geen TV via DSL had op je oude adres? Je kan namelijk volgens mij geen TV hebben zonder internet...
Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik heb wel eens eerder meegemaakt dat TV het wel deed op een aansluiting maar internet niet meer werkte tijdens een migratie van DSL - glasvezel. Na reset modem deed niks het meer :P DSL is nog steeds actief, alleen je krijgt geen bit meer over de lijn heen

TV loopt over een ander VLAN, dus het zou kunnen dat alleen het VLAN voor internet is dichtgezet en niet die voor TV?

[Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 19-04-2020 22:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
krakendmodem schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:17:
[...]

Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik heb wel eens eerder meegemaakt dat TV het wel deed op een aansluiting maar internet niet meer werkte tijdens een migratie van DSL - glasvezel. Na reset modem deed niks het meer :P DSL is nog steeds actief, alleen je krijgt geen bit meer over de lijn heen

TV loopt over een ander VLAN, dus het zou kunnen dat alleen het VLAN voor internet is dichtgezet en niet die voor TV?
Nou je het zegt..dat had ik rond mijn verhuizing. Internetten lukte niet meer. Je kreeg een pagina in beeld dat je abonnement niet bekend was of zoiets. Maar TV werkte nog wel (gelukkig).
Dat was trouwens glasvezel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ginojo
  • Niet online
[...]
Het kan wel (bij Kpn, weet niet hoeveel dat afwijkt). Je PPPoE sessie (die ‘gekoppeld’ is aan je ip) staat los van je itv connectie (die ook nog eens over een ander vlan gaat). Daarom doet je tv het meestal eerder bij een modem restart dan je internet. Je PPPoE sessie moet dan nog opgezet worden.

[Voor 17% gewijzigd door ginojo op 20-04-2020 07:40]

• Racer89
  • Niet online
[...]

Vreemd genoeg heb ik dit wel vaker mee gemaakt in het verleden, zelfs bij een rood internet lampje dat de tv toch gewoon werkte. Want meestal heb je bij een rood internet lampje geen WAN IP adres, de kastjes krijgen een een apart ip adres richting het netwerk van KPN.

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:04
Racer89 schreef op maandag 20 april 2020 @ 07:03:
[...]
Want meestal heb je bij een rood internet lampje geen WAN IP adres, de kastjes krijgen een een apart ip adres richting het netwerk van KPN.
Enkel voor multicast-gebaseerde IPTV. Niet voor 'interactieve TV'.

• tiguan
Racer89 schreef op zondag 19 april 2020 @ 20:01:
[...]

Gezien je het modem al hebt aangesloten op je nieuwe adres is dat wellicht de reden waarom hij het niet meer op je oude adres doet? Heb je wel hetzelfde IP adres gekregen, anders heeft dit ook er mee te maken je kunt namelijk niet op 2 verschillende locaties hetzelfde WAN adres hebben.
Ik had 'm nog op het oude adres staan toen internet werd afgesloten. Ik heb een ander ip adres gekregen op het nieuwe adres.

@Barre73 Jazeker, ik heb TV via dezelfde lijn.

[Voor 6% gewijzigd door tiguan op 20-04-2020 16:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: februari 2002

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ginojo schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:39:
Het kan wel (bij Kpn, weet niet hoeveel dat afwijkt). Je PPPoE sessie (die ‘gekoppeld’ is aan je ip) staat los van je itv connectie (die ook nog eens over een ander vlan gaat). Daarom doet je tv het meestal eerder bij een modem restart dan je internet. Je PPPoE sessie moet dan nog opgezet worden.
Dat leek mij ook :

- Fysiek lijntje (xDSL of Glasvezel)
- VLAN 4 voor IPTV waarover alleen DHCP gaat.
- VLAN 6 voor Internet waarover een PPPoE Sessie gaat.

Dus eigenlijk best wel logisch dat het mogelijk is! :)

/EDIT :
ginojo schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:47:
IPTV gaat niet over een PPPoE sessie. Op Vlan4 heb je gewoon een DHCP-client met wat speciale parameters zodat je een lease krijgt in hun IPTV-netwerk. (Althans, zo is het bij mij (kpn))
My bad... :$

Zal wel iets door elkaar gehaald hebben... Bij deze gelijk aangepast! O-)

[Voor 26% gewijzigd door nero355 op 21-04-2020 14:56]

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ginojo
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:18:
[...]
- VLAN 4 voor IPTV waarover PPPoE Sessie #1 gaat.
IPTV gaat niet over een PPPoE sessie. Op Vlan4 heb je gewoon een DHCP-client met wat speciale parameters zodat je een lease krijgt in hun IPTV-netwerk. (Althans, zo is het bij mij (kpn))

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:06

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

ginojo schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:47:
[...]
(Althans, zo is het bij mij (kpn))
Correct. Dat geldt voor alle 'KPN' partijen qua IPTV, Telfort, XS4ALL, KPN etc..

www.google.nl

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Budgetpakket 100/30 binnen, contactdoosje aangesloten op mijn gare rode en blauwe draadje, nog geen sync -O-

Ligt het aan m'n kabels of klopt die datum (29 april) als leverdatum gewoon goed? Even een weekje in grote spanning afwachten :).

• trankilo
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23:31
JvS schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:45:
Budgetpakket 100/30 binnen, contactdoosje aangesloten op mijn gare rode en blauwe draadje, nog geen sync -O-

Ligt het aan m'n kabels of klopt die datum (29 april) als leverdatum gewoon goed? Even een weekje in grote spanning afwachten :).
Soms worden de aansluit opdracht naar voren gehaald als een monteur stil staat in de regio. Maar doorgaans worden ze rond de wensdatum gereden. Overigens zou je daar ook keurig een bericht van moeten krijgen als de verbinding is opgeleverd.

Het is mogelijk dat de dienst niet op het eerste ader paar (rood/blauw) maar op het 2e ader paar (oranje wit) wordt geleverd. Maar dat kan je pas proberen als je de bevestiging hebt.

• The Zep Man
trankilo schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:15:
Soms worden de aansluit opdracht naar voren gehaald als een monteur stil staat in de regio. Maar doorgaans worden ze rond de wensdatum gereden. Overigens zou je daar ook keurig een bericht van moeten krijgen als de verbinding is opgeleverd.
Soms gaat het ook fout (eigen ervaring). Pair bonded verbinding zou opgeleverd worden. Klant kon het zelf doen. Geen monteur nodig...

Straatkast was een rotzooi en de administratie klopte niet. Beide lijnen waren niet bruikbaar totdat de monteur het aansloot.

Dus gewoon wachten totdat de monteur het aansluit. Laat die the last mile verifieren, en doe dat zelf ook.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

JvS schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:45:

Dat is het voormalige NLEx toch? Aangezien dat een KPN reseller is, is het misschien mogelijk dat ik je lijn kan nameten. Als je in een DM je postcode/huisnummer stuurt kan ik altijd even kijken of ik de lijn kan meten voor je. Niet geschoten is altijd mis :)

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 03:23

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Een paar weken geleden heb ik mijn Fritzbox 7390 verwisseld voor de 7583. Dit te meer omdat ik benieuwd was welke hogere snelheid ik zou halen en ook omdat de 7583 met pairbonding overweg kan.

Dit zijn de specs met de 7390;

En bij deze de 7583

Al met 5Mbit/s snelheid er bij (in de praktijk 3/4). Hopelijk straks met pairbonding naar 70/30 toe :)

• The Zep Man
DaMarcus schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:49:
Een paar weken geleden heb ik mijn Fritzbox 7390 verwisseld voor de 7583. Dit te meer omdat ik benieuwd was welke hogere snelheid ik zou halen en ook omdat de 7583 met pairbonding overweg kan.
De 7590 zou ook pair bonding moeten ondersteunen.
Al met 5Mbit/s snelheid er bij (in de praktijk 3/4). Hopelijk straks met pairbonding naar 70/30 toe :)
Goede vergelijking. Wel apart dat het oude model op veel vlakken (snelheid, full bridge mode ondersteuning) beter is.

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:52

• The Zep Man
mad-dog schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:54:
[...]

Nee, de 7590 doet alleen enkele lijnen
Je hebt gelijk. Dan toch liever een 7583. ;)

• niels288
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 05-05 17:31
Ze hebben ons helaas de toegang weer geweigerd. Weet iemand of er iets van een back-up bestaat?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: september 2001

slaay

Natuurbeleven.com

niels288 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:30:
Ze hebben ons helaas de toegang weer geweigerd. Weet iemand of er iets van een back-up bestaat?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/
https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ :P

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
En anders zal er vast ook eentje met tele2-fpi zijn :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Thnx, linkje in de topic warning ook bijgewerkt :P O-)

www.google.nl

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 00:43

Illusion

(the art of)

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:38:
Thnx, linkje in de topic warning ook bijgewerkt :P O-)
Linkje uit de topicwarning lijkt wel heel erg outdated.

Ik zie voor mijn adres ineens een geplande upgrade staan voor glasvezel in 2014. Die stond er vroeger nooit (en die upgrade is er ook nooit gekomen)

[Voor 8% gewijzigd door Illusion op 28-04-2020 14:45]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Illusion schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:45:
[...]

Linkje uit de topicwarning lijkt wel heel erg outdated.

Ik zie voor mijn adres ineens een geplande upgrade staan voor glasvezel in 2014. Die stond er vroeger nooit (en die upgrade is er ook nooit gekomen)
Jij hebt de verkeerde illusie :P

De topic warning is het roze vlak onderaan ;)

www.google.nl

• Illusion

Illusion

(the art of)

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:27:
[...]

Jij hebt de verkeerde illusie :P

De topic warning is het roze vlak onderaan ;)
Dat zeg ik. Die je net hebt geupdateded naar https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Maar die lijkt dus nog hele oude pre2014-data te bevatten.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Illusion schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:31:
[...]

Dat zeg ik. Die je net hebt geupdateded naar https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Maar die lijkt dus nog hele oude pre2014-data te bevatten.
Ohzo :P

Hier klopt ie wel op diverse adressen, in 2014 was er nog geen Gigabit FTTH mogelijk :P

www.google.nl

• Racing_Reporter
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:26

Racing_Reporter

Mediaproducent

@timmie1 De link naar de internetcheck via https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ is doodgegaan (: Is er ergens een andere beschikbaar?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• timmie1
Racing_Reporter schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:29:
@timmie1 De link naar de internetcheck via https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ is doodgegaan (: Is er ergens een andere beschikbaar?
@Racing_Reporter
Jazeker, deze staan vanaf nu in de topicstart ter vervanging van de oude link.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

timmie1 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:36:
[...]

@Racing_Reporter
En in de rode topic-informatie box onderaan

Acties:
  • +3Henk 'm!

• timmie1
Ik heb topicstart enigzins uitgebreid met een overzicht van de modems per aanbieder.
Daarbij is het mij niet gelukt om voor elk modem te checken of deze VPlus en G.Fast ondersteunt.
Mocht er dus een fout instaan, laat het even weten.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Yeeha,

ondans gaar ISRA punt, doet de Budget internet DSL verbinding het uitstekend :). Werkte blijkbaar een week geleden al, maar ik had rood/blauw aangesloten en geen lijnsignaal. Het was wit/oranje :P

• Sjah
Ja zo een scherm heb ik ook bij mijn BudgetThuis (vind Alles-in-1 een mond vol). Raar dat er VDSL staat bij jou en mij, het is VDSL2....profiel 17a.

[Voor 4% gewijzigd door Sjah op 29-04-2020 16:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
Kan volgende vraag in meerdere topics plaatsen, doe het hier, gaat over kpn iptv.

Welke SD zenders hebben 5 Mbit, ik hebv er 11 getest mbv speedtest, volgens mij allemaal 2.5 Mbit. maar er schijnen er van 3.3 of zelfs 5 te zijn...
Tevens vraag ik me af waarom VVdsl en Vplus mensen de HDglas-kanalen van 12 Mbit niet krijgen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• krakendmodem
Sjah schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:57:
Kan volgende vraag in meerdere topics plaatsen, doe het hier, gaat over kpn iptv.

Welke SD zenders hebben 5 Mbit, ik hebv er 11 getest mbv speedtest, volgens mij allemaal 2.5 Mbit. maar er schijnen er van 3.3 of zelfs 5 te zijn...
Tevens vraag ik me af waarom VVdsl en Vplus mensen de HDglas-kanalen van 12 Mbit niet krijgen.
De SD zenders zijn voor zover ik weet allemaal 3,3Mbit. Als ik de Itv ontvanger aan mijn router hang, dan zie ik continue een stream lopen van 3Mbit. HD is +-7,2Mbit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:48
regmaster schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:00:
Iemand bekend waarom poorten 113 en 1080 met de Fritz!box 7590 op closed staat bij een scan en niet op stealth? Ik kan er niet zo heel veel over vinden waarom alle poorten stealth zijn behalve port 113 en 1080.
Iemand enig idee hoe ik deze stealth krijg?
Heeft er vast mee te maken dat de 113 TCP/UDP gekoppeld is aan Authentication Service https://tools.ietf.org/html/rfc931/ en 1080 TCP/UDP aan SOCKS proxy protocol Wikipedia: SOCKS.

Voor wie het system log van z'n FRITZ!Box met z'n 400 regels te kort vind en een Synology NAS heeft:
https://github.com/biocod...x-SynologyLogCenterDaemon

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:40

MetalfanBlackness

bit.ly/2hfd6Gb

timmie1 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:36:
[...]

@Racing_Reporter
@timmie1
Meer gedettailleerde informatie rondom jouw koperlijn. Output komt in een xml bestand.
https://pqcc.soap.dslorder.nl/pqcc/v8.0/pqcc.aspx

Deze mag ook vervangen worden door:
https://pqcc.soap.dslorder.nl/pqcc/v9.0/pqcc.aspx

Have fun reading this :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sjah schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:59:
Ja zo een scherm heb ik ook bij mijn BudgetThuis (vind Alles-in-1 een mond vol). Raar dat er VDSL staat bij jou en mij, het is VDSL2....profiel 17a.
Dat is op alle screenshots van experiaboxen, die geeft het denk ik gewoon niet goed weer.

[Voor 6% gewijzigd door JvS op 05-05-2020 11:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: september 2001

slaay

Natuurbeleven.com

MetalfanBlackness schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:30:
[...]

@timmie1
Meer gedettailleerde informatie rondom jouw koperlijn. Output komt in een xml bestand.
https://pqcc.soap.dslorder.nl/pqcc/v8.0/pqcc.aspx

Deze mag ook vervangen worden door:
https://pqcc.soap.dslorder.nl/pqcc/v9.0/pqcc.aspx

Heb jij dan ook de gebruikersnaam en wachtwoord?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:40

MetalfanBlackness

bit.ly/2hfd6Gb

slaay schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:43:
[...]

[Afbeelding]

Heb jij dan ook de gebruikersnaam en wachtwoord?
Jammer genoeg niet, was mij nog niet opgevallen ;)

Have fun reading this :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
krakendmodem schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 00:24:
[...]

De SD zenders zijn voor zover ik weet allemaal 3,3Mbit. Als ik de Itv ontvanger aan mijn router hang, dan zie ik continue een stream lopen van 3Mbit. HD is +-7,2Mbit.
Ok, jouw manier lijkt me meerzeggender dan mijn manier. Jij hebt dus router waarin je het kan zien, hhhm welke of kan elke router dat wel? Verder zeg je dat je 3 Mbit ziet, dat is geen 3.3, maar ik weet niet eens of er ook VBR mogelijk is, ook weet ik niet dat als ze zeggen dat er tussen 2.5 en 3.3 mogelijk is of dat ook betekent dat jouw 3 mogelijk is. Daarnaast lees ik toch wel hier en daar dat het 2.5 is, maar dat kan foute aanname zijn. En waar komt dat gefluister over 5 vandaan dan. Kortom we weten nog niet zoveel. ;)

En jouw 7.2 voor HD heb ik ook niet gezien, men zegt 7. Nee boeit allemaal niet zoveel, nouja een beetje boeit het wel. :9

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 01:29
biomass schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 00:59:
[...]

Heeft er vast mee te maken dat de 113 TCP/UDP gekoppeld is aan Authentication Service https://tools.ietf.org/html/rfc931/ en 1080 TCP/UDP aan SOCKS proxy protocol Wikipedia: SOCKS.

Voor wie het system log van z'n FRITZ!Box met z'n 400 regels te kort vind en een Synology NAS heeft:
https://github.com/biocod...x-SynologyLogCenterDaemon
Heeft te maken met IRC. Als jij met een IRC server verbindt gaat die terug verbinden op poort 113 om te kijken of daar een ident service draait. Ga je die droppen, moet je wachten op een timeout. Meeste IRC servers doen bij het verbinden ook een scan op open socksproxy, vandaar poort 1080.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krakendmodem
Sjah schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:06:
[...]

Ok, jouw manier lijkt me meerzeggender dan mijn manier. Jij hebt dus router waarin je het kan zien, hhhm welke of kan elke router dat wel? Verder zeg je dat je 3 Mbit ziet, dat is geen 3.3, maar ik weet niet eens of er ook VBR mogelijk is, ook weet ik niet dat als ze zeggen dat er tussen 2.5 en 3.3 mogelijk is of dat ook betekent dat jouw 3 mogelijk is. Daarnaast lees ik toch wel hier en daar dat het 2.5 is, maar dat kan foute aanname zijn. En waar komt dat gefluister over 5 vandaan dan. Kortom we weten nog niet zoveel. ;)

En jouw 7.2 voor HD heb ik ook niet gezien, men zegt 7. Nee boeit allemaal niet zoveel, nouja een beetje boeit het wel. :9
Ik heb een Amplifi Instant. https://amplifi.com/instant

Hier hangt vervolgens de ITV ontvanger achter en die laat een stream zien van +- 3Mbit bij een SD zender en +- 7,2Mbit bij een HD zender.

Als je van een paar zenders de bitrate wil weten, dan kan ik dat vanavond wel even voor je testen :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:10

Hi all, na lang twijfelen toch maar een test met een redundante internetlijn aangevraagd bij KPN. Hoe zijn deze waardes technisch gezien?

De snelheid is prima ik haal strak 200Mbit terwijl 179Mbit was voorspeld _/-\o_

Als ik de lijn wil monitoren, dat is het doel stabiliteit meten. Welke waardes moet ik dan op letten behalve CRC errors :9

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:48
De laatste keer dat ik mIRC heb aangeraakt is goed twintig jaar geleden,.. maar dat klinkt toch eigenlijk heel bekend. Dank voor de aanvulling.

Voor de nostalgie archive.org aangezwengeld voor avm.de:
https://web.archive.org/w...english/service/index.htm

The memories... :+

[Voor 15% gewijzigd door biomass op 06-05-2020 18:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
@Wopper:

Hmm weet niet waar ik het vandaan haalde, maar dacht dat je bij Vplus 60Mbit up kreeg...niet dus.

Kan zelf ook Vplus krijgen, maar vind het de meerkosten (die fors zijn), niet waard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:52
Sjah schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:50:
@Wopper:

Hmm weet niet waar ik het vandaan haalde, maar dacht dat je bij Vplus 60Mbit up kreeg...niet dus.

Kan zelf ook Vplus krijgen, maar vind het de meerkosten (die fors zijn), niet waard.
VPLUS is inderdaad alleen hooguit verdubbeling van downstream. Voor 60Mbit moet je pairbonding hebben.
VPLUS is bij KPN en XS4ALL overigens niet duurder dan VVDSL(met zelfde abonnement)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
mad-dog schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:14:
[...]

VPLUS is inderdaad alleen hooguit verdubbeling van downstream. Voor 60Mbit moet je pairbonding hebben.
VPLUS is bij KPN en XS4ALL overigens niet duurder dan VVDSL(met zelfde abonnement)
Budget Thuis ontbreekt in dat rijtje. ;)
Dan blijf ik wel voor die 2 duppies op de 2e rij zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:13
Sjah schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:56:
[...]

Budget Thuis ontbreekt in dat rijtje. ;)
Dan blijf ik wel voor die 2 duppies op de 2e rij zitten.
Heeft Budget Pairbonding of VPLUS?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
Nee.

• wopper
Sjah schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:50:
@Wopper:

@mad-dog

Yes correct de upload blijft 30Mbit, het is inderdaad dan VPLUS ipv VVDSL. Het is snel hoor, @RobinF hoeveel gigabit zit er op de straatkast naar de core? Gaan die straatkasten direct naar de datacenters met glas (IP/routed) of zit daar nog een "laag" tussen?

wopper in "Het grote xDSL-topic"

@RobinF zou jij eens een technische blik op de waardes willen geven, zijn ze 100% of 85% etc? Met name errors, profielen etc. Snelheid en latency zijn prima in orde _/-\o_

• RobinF
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 30-05 11:17
wopper schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 09:39:
[...]

@mad-dog

Yes correct de upload blijft 30Mbit, het is inderdaad dan VPLUS ipv VVDSL. Het is snel hoor, @RobinF hoeveel gigabit zit er op de straatkast naar de core? Gaan die straatkasten direct naar de datacenters met glas (IP/routed) of zit daar nog een "laag" tussen?

wopper in "Het grote xDSL-topic"

@RobinF zou jij eens een technische blik op de waardes willen geven, zijn ze 100% of 85% etc? Met name errors, profielen etc. Snelheid en latency zijn prima in orde _/-\o_
Lijkt me prima toch? Even afwachten of de attenuation en SNR zo blijven. Als de lijn niet stabiel is verwacht ik dat de Attenuation iets omhoog gaat.

• vincedd
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 29-05 15:01
Met welke fritzbox kan ik zonder aangepaste files op een telfort verbinding kpn iptv ontvangen(niet Bridge).
Ik heb al eerder een 7490 met aangepast xs4all config gebruikt,maar daar begon de tv na een half uur te blokken.
Dus het profiel moet dan Telfort zijn met iptv. Of kan ik handmatig instelling zetten in de fritzbox(heb ik niet kunnen ontdekken).

• wopper
@The Zep Man jij bent vaak te vinden op de zoekterm "bridge". Ik profiteer van een VPLUS lijn (35B), weet jij uit je hoofd welke router ik hiervoor zou kunnen gebruiken welke bridge modus/VPLUS en eventueel bonding voor de toekomst ondersteund?

https://nl.avm.de/product...tzbox/alle-aansluitingen/

EDIT bonding en 35B is goed te vinden, maar bridge modus is voor mij niet te vinden?

[Voor 25% gewijzigd door wopper op 07-05-2020 11:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Zep Man
wopper schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:20:
@The Zep Man jij bent vaak te vinden op de zoekterm "bridge". Ik profiteer van een VPLUS lijn (35B), weet jij uit je hoofd welke router ik hiervoor zou kunnen gebruiken welke bridge modus/VPLUS en eventueel bonding voor de toekomst ondersteund?
Zie hier het antwoord van AVM.

Je kan proberen om een Fritz!Box 7581 op de kop te tikken. Die heeft ondersteuning voor full bridge mode (mode = dsldmode_full_bridge), en kan je tweedehands voor minder dan 100 EUR krijgen. Een 7583 is overbodig, omdat die enkel betere ondersteuning heeft voor draadloze netwerken (en ISDN ondersteuning, die jij waarschijnlijk niet nodig hebt). Bovendien is die providerexclusief.

[Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 07-05-2020 12:17]

• Illusion

Illusion

(the art of)

vincedd schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:46:
Met welke fritzbox kan ik zonder aangepaste files op een telfort verbinding kpn iptv ontvangen(niet Bridge).
Ik heb al eerder een 7490 met aangepast xs4all config gebruikt,maar daar begon de tv na een half uur te blokken.
Dus het profiel moet dan Telfort zijn met iptv. Of kan ik handmatig instelling zetten in de fritzbox(heb ik niet kunnen ontdekken).
Telfort met routed IPTV werkt hier al jaren prima op een 7490. Had je toen misschien ergens een switch die geen IGMP ondertsteund?

• vincedd
Illusion schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:42:
[...]

Telfort met routed IPTV werkt hier al jaren prima op een 7490. Had je toen misschien ergens een switch die geen IGMP ondertsteund?
heb je die 7490 met een standaard instelling voor elkaar gekregen of een aangepaste? Ik draai alles over een cisco 3750 poe en een hp 2530-24G poe+ switch en beide ondersteunen dit gewoon.

• Illusion

Illusion

(the art of)

vincedd schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:13:
[...]

heb je die 7490 met een standaard instelling voor elkaar gekregen of een aangepaste? Ik draai alles over een cisco 3750 poe en een hp 2530-24G poe+ switch en beide ondersteunen dit gewoon.
Aangepast xs4all.
Echt al jaren geleden gedaan, zie:
Illusion in "[Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20"
Een keer gedoe gehad omdat de vvdsl implementatie niet helemaal lekker was:

Sindsdien al tientallen firmware updates gedaan en is altijd blijven werken.

Zoals je ziet kan je beter in het telfort topic zoeken. Is genoeg over geschreven.

[Voor 11% gewijzigd door Illusion op 07-05-2020 16:44]

• vincedd
Illusion schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:40:
[...]

Aangepast xs4all.
Echt al jaren geleden gedaan, zie:
Een keer gedoe gehad omdat de vvdsl implementatie niet helemaal lekker was:

Sindsdien al tientallen firmware updates gedaan en is altijd blijven werken.

Zoals je ziet kan je beter in het telfort topic zoeken. Is genoeg over geschreven.
Heb jij die blanco config file nog toevallig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

vincedd schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:20:
[...]

Heb jij die blanco config file nog toevallig?
Die zou ik op moeten zoeken. Maar het is niet zoveel werk om zelf een nieuwe te maken. Zoek in het telfort topic op fritzbox routed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wopper
Nooit gedacht maar vandaag na 13 jaar Ziggo opgezegd na de testperiode met KPN VDSL (vplus) en ik ben om ;-)

Iemand die hier misschien weet wanneer de EB 10A IPv6 prefixdelegation krijgt?

Via de KPN chat kom ik er niet uit, maar een fors aantal van jullie heeft toch zelf een FritzBox zelf geplaatst? Deze kerel blijft maar herhalen dat ik er een moet huren ipv zelf regelen, maar dat doen jullie toch ook niet?

Kortom:
-Als je niet belt met KPN, heb je dan uberhaupt gegevens nodig?
-Als je zelf een fritzbox, whateverbox, regels hoe kom je dan aan je PPPoE logins?

[Voor 50% gewijzigd door wopper op 11-05-2020 14:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkz0rs
wopper schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:47:
Nooit gedacht maar vandaag na 13 jaar Ziggo opgezegd na de testperiode met KPN VDSL (vplus) en ik ben om ;-)

Iemand die hier misschien weet wanneer de EB 10A IPv6 prefixdelegation krijgt?

Via de KPN chat kom ik er niet uit, maar een fors aantal van jullie heeft toch zelf een FritzBox zelf geplaatst? Deze kerel blijft maar herhalen dat ik er een moet huren ipv zelf regelen, maar dat doen jullie toch ook niet?

Kortom:
-Als je niet belt met KPN, heb je dan uberhaupt gegevens nodig?
-Als je zelf een fritzbox, whateverbox, regels hoe kom je dan aan je PPPoE logins?
wat had je bij ziggo en wat nu bij KPN ? ik zit in een zelfde schuitje en ben de prijsverhogingen redelijk zat. Dus dacht aan KPN of sub-aanbieders. En dan TV via Kijk of CD of whatevahhh :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben van Ziggo Comfort ofzo (250/25) naar Budget Internet (100/30) gegaan voor 24/30 piek per maand. TV kijk ik niet behalve F1 en daarvoor had ik al F1TV, dus vind het wel best zo :).

[Voor 7% gewijzigd door JvS op 11-05-2020 16:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:06
Ik had voorheen altijd 50/5 en dat moest via pairbonding, 2x25mbit per lijn en iets van 250kb/sec up.
Sinds paar maanden is het geupgrade richting 200/60 wat haalbaar is maar heb mijn eigen 50/5 pakket behouden.

Er heeft in een nacht wel een upgrade plaatsgevonden wants sindsdien haal ik deze snelheid, ben een erg tevreden VDSL klant :) betaal 52,50 per maand inclusief foxsports gratis via compleet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkz0rs
Ik blijf het lastig vinden, ik wil graag me eigen asus router aimesh systeem houden. Maar zit niet te wachten om me eigen modem te moeten kopen. KPN vraagt absurd geld voor een Fritzbox. blijft volgens mij online en tmobile over. en dat zijn nou weer niet de best aangeschreven partijen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 06:42
Momenteel hebben wij hier een Online.nl abbo van 100/30. Deze gebruiken wij met volle tevredenheid en halen de snelheid ook prima. Nu is het jaarcontract bijna voorbij, en wil ik nogmaals van een Online.nl actie gebruikmaken (6 maanden voor 19euro, daarna 34euro). Dus ik zat wat via de internetvergelijkingssites te kijjken, en zag dat Online.nl ook de enige is die 100/30 aanbiedt. Zelfs KPN biedt als pakket tot max 20 up aan, en alle overige providers gaan maar tot 100/10. Waarom zal dit zijn? Online.nl is volgens mij een budgetmerk, maar geven EN de hoogte upload en het goedkoopste maandbedrag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Darkz0rs
mwa schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:20:
Momenteel hebben wij hier een Online.nl abbo van 100/30. Deze gebruiken wij met volle tevredenheid en halen de snelheid ook prima. Nu is het jaarcontract bijna voorbij, en wil ik nogmaals van een Online.nl actie gebruikmaken (6 maanden voor 19euro, daarna 34euro). Dus ik zat wat via de internetvergelijkingssites te kijjken, en zag dat Online.nl ook de enige is die 100/30 aanbiedt. Zelfs KPN biedt als pakket tot max 20 up aan, en alle overige providers gaan maar tot 100/10. Waarom zal dit zijn? Online.nl is volgens mij een budgetmerk, maar geven EN de hoogte upload en het goedkoopste maandbedrag.
volgens mij krijg je ook gratis de slechtste routering of valt dat mee?

p.s. upload is nooit geknepen, altijd max (30 is max)

[Voor 3% gewijzigd door Darkz0rs op 11-05-2020 16:22]

Pagina: 1 ... 70 71 72 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True