gastje01 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:13:
@
Rudi Vader Ik heb T-mobile met een eigen modem en daarachter router draaien. Is op tweakers en internet genoeg te vinden over hoe dat bij jou provider kan werken. Internet only is vaak niet zo spannend, IPTV kan een uitdaging zijn.
KPN maakt nu echter ook de SIP gegevens openbaar. Die heb je nodig als je nog gebruik maakt van vaste telefonie.
Ik weet dat dit allemaal bestaat, Google bestaat al een tijdje...... Een modem met daarachter een eigen router en als het tegen zit en je wil vaste telefonie gebruiken, heb je dus in sommige gevallen ook een ATA nodig. Dat is toch de reinste waanzin. Mijn telefonie en tv kabel komen niet in de meterkast binnen maar in de huiskamer bij de buitenmuur. Lang leve een 120 jaar oud huis, toen wisten ze niet dat er kabeltjes door een huis moeten. Ik wil zo min mogelijk van die zooi zichtbaar hebben.
KPN levert ook zijn verbindingen aan andere partijen zoals energiebedrijfjes Oxxio en BudgetEnergie. Werkt dit daar ook mee? Ik zelf had ooit ADSL via Fiber (vanwege de Fritzbox) dat is overgenomen door Online. Werkt goed, nooit problemen. Maar bij Online staat dat ze via KPN werken behalve telefonie. Daar werken ze samen met de gevangenis telefonie provider Telio.
Nu hebben ze bij Online die Fritzboxen niet meer maar komen ze met andere zooi waar ik niet op zit te wachten. Het draait, zolang het draait maar als je problemen hebt, willen ze meteen vervangen voor een ander apparaat.
Ik wil eigen apparatuur gebruiken, die ik zelf kan instellen zoals ik dat wil en ook kan updaten. Die Fritzbox die ik nu heb, ondersteunen ze niet meer (ook niet bij AVM) qua updates. Dus deze actie bij KPN is perfect. De timing is natuurlijk weer eens des KPNs, 3 dagen voor de lancering van Freedom internet doen ze dit....(flikken ze ook met aanleg glasvezel, op het moment dat andere providers bezig zijn, lanceren ze in die gebieden ook een glasvezel actie)
Dus vandaar mijn vraag werkt het bij die andere bedrijven ook? Net zoals @ginojo dit zich afvraagt.
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)