Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
Sjah schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:55:
[...]

Heb jij kpn? Heb hier budget, en vroeg me af wat er echt waar is dat alleen kpn Vplus/200 aanbiedt. Heb ik spijt van Budget en zijn 100 (die ik prima haal), nou nee, vind het genoeg 100. Maar toch, vraag het uit interesse.
VPlus is voor elke provider beschikbaar. Budget gebruikt het niet omdat ze dan niet kunnen aanbieden tegen hun lage prijs. Kost gewoon meer. Daarnaast is niet bepaald landelijk beschikbaar in tegenstelling tot VVDSL.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Wildfire

Joy to the world!

Barre73 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:41:
[...]

VPlus is voor elke provider beschikbaar. Budget gebruikt het niet omdat ze dan niet kunnen aanbieden tegen hun lage prijs. Kost gewoon meer. Daarnaast is niet bepaald landelijk beschikbaar in tegenstelling tot VVDSL.
Yup. En zelfs ik als KPN monteur kom VPlus in de praktijk nog niet vaak tegen. :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:44
slaay schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:14:
Zit net in mijn modem te kijken en valt me op dat deze vannacht herstart is en nu intraint op:
Actual rate (Up/Down) 10111 / 57343 kbps

Bij MDF (wijkcentrale) zonder VVDSL is de maximale intrainsnelheid toch 55mbit? Althans dat is altijd het maximum geweest waarop het modem ingetraind was.
Het modem zou hoger kunnen intrainen: Attainable rate (Up/Down) 28435 / 77560 kbps

Is dit een 'foutje'? Of is KPN bezig om toch voorzichtig de snelheid te verhogen bij MDF verbindingen?
Verdomd, hier ook :D

Ook een MDF lijntje die voorheen op 55Mbit zat. Toch weer 2 Mbit erbij :+

Verbinding lijkt ook net een tikje sneller aan te voelen qua response. Latency is wel hetzelfde.

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 16-03-2020 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

mbr

Wildfire schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:48:
[...]

Yup. En zelfs ik als KPN monteur kom VPlus in de praktijk nog niet vaak tegen. :P
Heeft KPN recent nog iets gemeld over de uitrol van Vplus? Nu KPN voor glasvezel heeft gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

mbr schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:19:

[...]

Heeft KPN recent nog iets gemeld over de uitrol van Vplus? Nu KPN voor glasvezel heeft gekozen.
Ik heb geen inzage in het officiële beleid omtrent Vplus, maar voor zover ik weet en/of kan beredeneren, zal de uitrol doorgaan. Dat zal dan wel meer gericht zijn op gebieden waar glas nog langer op zich laat wachten om de concurrentie met coax nog aan te kunnen gaan. Ik kan er verder niets over zeggen helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 16-03-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:32
Barre73 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:41:
[...]

Bij mij is het beshikbaar....en zie dat het maar 2.50 duurder is, maar dan zit ik bij Kpn, dat had geen zin gehad in vergelijking met blijven met Ziggo (ja dan had ik betere Tv gehad bij Kpn, maar nog geen euro erop voorut gegaan). Maar waarom kan Budget het niet aanbieden, voor 2 euro meer, dan hun huidige 44 voor 100 internet met Tv. DAT had zin gehad.
Maar misschien hebben ze geen zin in het gezeur omdat het maar hier en daar beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
beezjeh schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:02:
[...]

Volgens mij bedoel je met "ingetrained" de actual en attainable rates?

[Afbeelding]
Dat komt toch ongeveer overeen met wat de speedtest doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Weet niet of je daar een vraagteken achter had moeten zetten....maar voor mij houdt dat niet stand, hier heb ik 111 rate maar haal maar 97 op speedtest, dat noem ik niet "komt ongeveer overeen". Maar goed, dat heeft krakendmodem al uitgelegd, zie het budgetallesin1 - topic.

Offtopic: Wel heb ik merkwaardige constatering, met leechen haal ik 12.1 MByte/s, dat klopt aardig met 97 Mbit die speedtest.net aangeeft.
Maar bij Ziggo gaf mijn 250 mbit verbinding maar 29 Mbyte/s, das zeg 235 Mbit, terwijl speedtest Ziggo als 260 Mbit kwalificeerde. Ben niet in de war door Kpn nu, nee ben in de war door wat Ziggo destijds aangaf op speedtest, en wat ik werkelijk haalde met leechen bij Ziggo. Bij Kpn komt leechen perfect overeen met wat speedtest zegt, maar bij Ziggo bepaald niet daar is leechen (downloaden) langzamer dan wat speedtest.net zegt.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 17-03-2020 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

jongetje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:40:
[...]

Dat komt toch ongeveer overeen met wat de speedtest doet.
Niet per definitie. Ik ben bij veel klanten geweest die netjes op bv. 111mbit linesync hadden, maar vanwege hun abonnement niet meer dan 60mbit haalden.

Linesync is alleen de snelheid waarop het modem connectie heeft met het netwerk van KPN, welke snelheid je vervolgens daadwerkelijk haalt is afhankelijk van het abonnement wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hier is de linesync op dit moment 57338kbps. Door de overhead van de gebruikte protocollen (dus overhead op DSL en TCP/IP) gaat er bij mij ongeveer 5Mbit "verloren".

Datzelfde kun je ook zien bij een 100Mbit LAN netwerk. Je komt bij het kopiëren van een groot bestand namelijk niet verder dan 94Mb/s, doordat er op het TCP protocol nog wat overhead zit. Bij DSL zit er ook nog een beetje overhead op; dan is de 97Mb wel te verklaren.

Afgerond kom je dus op de snelheid van je abonnement uit. 50 en 100Mb is wat makkelijker op papier dan 57 of 111Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Hieronder een lijst met gegevens die ik uit mijn Fritzbox 7390 heb gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZNCiPwNdAQx7ZWut7tNMrQ2EaU=/800x/f/image/2Mit2NBOb3uYnF0TwY1zUJLP.png?f=fotoalbum_large

Fourstack geeft ook aan dat ik max. 42Mbit kan halen. Nu is de Fritzbox 7390 al een oudje en is mijn vraag, ga ik met een nieuwere Fritzbox veel dichter in de buurt kom van mijn maximale haalbare snelheid? De Experiabox V10a peurt er 32Mbit down / 13Mbit up uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 19:24
kijk en dat zijn zaken die ik echt irri vind. Men zegt 42 mbit en je krijgt gewoon 25% minder. dat moeten ze eens met je salaris doen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Sjah schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:35:
[...]

Bij mij is het beshikbaar....en zie dat het maar 2.50 duurder is, maar dan zit ik bij Kpn, dat had geen zin gehad in vergelijking met blijven met Ziggo (ja dan had ik betere Tv gehad bij Kpn, maar nog geen euro erop voorut gegaan). Maar waarom kan Budget het niet aanbieden, voor 2 euro meer, dan hun huidige 44 voor 100 internet met Tv. DAT had zin gehad.
Maar misschien hebben ze geen zin in het gezeur omdat het maar hier en daar beschikbaar is.
Het verschil tussen een profiel van 100/30 (nu gebruikt door Budget) en 200/30 (Vplus) is ruim 6 euro per maand bij WBA op inkoop niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Barre73 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:41:
[...]

Het verschil tussen een profiel van 100/30 (nu gebruikt door Budget) en 200/30 (Vplus) is ruim 6 euro per maand bij WBA op inkoop niveau.
Is het zo dat je via 1 koperpaar dan 200mbit kan halen. En dan bonded het dubbele? Dan kan koper best nog wel even mee. Alleen de upload doet niks meer?

Ik ben er ogenschijnlijk wel achter dat kpn ze routering beter op orde heeft. Kan iemand dat bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Darkz0rs schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:53:
[...]

Is het zo dat je via 1 koperpaar dan 200mbit kan halen. En dan bonded het dubbele? Dan kan koper best nog wel even mee. Alleen de upload doet niks meer?

Ik ben er ogenschijnlijk wel achter dat kpn ze routering beter op orde heeft. Kan iemand dat bevestigen.
Dat was ooit wel het plan maar volgens mij is dat na de veldtesten weer verlaten. 400 Mbit via bondend Vplus is nu volgens mij niet meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

krakendmodem schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 07:16:
Datzelfde kun je ook zien bij een 100Mbit LAN netwerk. Je komt bij het kopiëren van een groot bestand namelijk niet verder dan 94Mb/s, doordat er op het TCP protocol nog wat overhead zit. Bij DSL zit er ook nog een beetje overhead op; dan is de 97Mb wel te verklaren.

Afgerond kom je dus op de snelheid van je abonnement uit. 50 en 100Mb is wat makkelijker op papier dan 57 of 111Mb.
Sorry, maar dat kan je echt totaal niet vergelijken!

100 Mbps LAN = Gewoon 12,5 MB/s zonder enig gezeik als je bekabeling goed is!
1000 Mbps LAN = Vaak niet meer dan 112 a 115 MB/s en de 125 MB/s zal je vaak gewoon niet halen.
xDSL technieken = Onder andere beinvloed door afstand, ATM/PPPoE overhead, overspraak, waardoor het een heel ander verhaal wordt! :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
krakendmodem schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 07:16:
Hier is de linesync op dit moment 57338kbps. Door de overhead van de gebruikte protocollen (dus overhead op DSL en TCP/IP) gaat er bij mij ongeveer 5Mbit "verloren".
Ja bij mij met 111 gaat er 10 verloren, heb opeens sinds gister 101 ipv 97 op speedtest....nja blijkbaar heeft intrainen zin (ook al staan die 111 er al sinds ik hem aansloot (en toen dus 97 had)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:13:
[...]

Ja bij mij met 111 gaat er 10 verloren, heb opeens sinds gister 101 ipv 97 op speedtest....nja blijkbaar heeft intrainen zin (ook al staan die 111 er al sinds ik hem aansloot (en toen dus 97 had)).
Normaal is de download geknepen op 100 mb, als dat jou abonnement toelaat. Upload wordt niet geknepen omdat dat niet zo makkelijk is schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Racer89 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:46:
[...]

Normaal is de download geknepen op 100 mb, als dat jou abonnement toelaat. Upload wordt niet geknepen omdat dat niet zo makkelijk is schijnbaar.
Jij, maar ook nero, zeggen iets anders dan krakendmodem, klopt dat? Hij zegt dat er overhead is en dat dat de reden is dat die 111 van mij 101 is. Nero zegt ook dat er overhead is, maar mij is niet duidelijk of hij en jij bedoelen, dat ik bij uncapped situatie gewoon 111 haal ... Lijkt erop dat niemand zeker weet of je bij Budget uncapped hebt of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 18:54:
[...]

Jij, maar ook nero, zeggen iets anders dan krakendmodem, klopt dat? Hij zegt dat er overhead is en dat dat de reden is dat die 111 van mij 101 is. Nero zegt ook dat er overhead is, maar mij is niet duidelijk of hij en jij bedoelen, dat ik bij uncapped situatie gewoon 111 haal ... Lijkt erop dat niemand zeker weet of je bij Budget uncapped hebt of niet.
Zo ver ik weet probeert KPN jou altijd de snelheid te geven die je afgesloten hebt in het contract. Die geknepen 100 mb is wat jij netto binnen krijgt, de rest aan foutcorrectie e.d. Zit dan in de 11 mb wat je niet hebt bij 111 mb.

Zo was het bijvoorbeeld in het verleden bij VDSL 33 mb max bij een gunstige afstand vanaf centrale meestal < 1 km. Dan haalde je aan snelheid tussen de 25 tot 30 mb.

Daarbij komt ook nog dat je IQ en HQ profielen hebt. IQ werd gebruikt bij internet only, hier werd ook meer toegelaten aan fouten omdat je dat niet merkt. HQ wordt ingezet bij klanten met ITV, hier zijn fouten wel belangrijk want die zie je terug in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Het typt wat lastig ik sta te klappen 😀

[ Voor 4% gewijzigd door Darkz0rs op 17-03-2020 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Racer89 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:45:
Daarbij komt ook nog dat je IQ en HQ profielen hebt. IQ werd gebruikt bij internet only, hier werd ook meer toegelaten aan fouten omdat je dat niet merkt. HQ wordt ingezet bij klanten met ITV, hier zijn fouten wel belangrijk want die zie je terug in het beeld.
Serieus :?

Maar er zijn toch ook mensen die bijvoorbeeld NLZIET en dergelijken gebruiken : Die moeten toch ook een betrouwbare verbinding hebben tijdens het TV kijken ?!

Is het mogelijk om dat zelf aan te vragen op het moment dat je zoiets nodig lijkt te hebben :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
nero355 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 23:12:
[...]

Is het mogelijk om dat zelf aan te vragen op het moment dat je zoiets nodig lijkt te hebben :?
Bij Xs4all denk ik wel, de rest zal je aan de telefoon "aankijken alsof je gek bent" ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 23:12:
[...]

Serieus :?

Maar er zijn toch ook mensen die bijvoorbeeld NLZIET en dergelijken gebruiken : Die moeten toch ook een betrouwbare verbinding hebben tijdens het TV kijken ?!

Bij streaming diensten e.d. heb je er minder last van, dan dat je rechtstreeks live tv kijkt via een kastje. Hoe dat precies zit moet je mij niet vragen. Je hebt er ook veel last van als je bv doet pauzeren op de STB. Vroeger was de opslag in het kasje zelf en tegenwoordig gebeurd dit allemaal via het netwerk.

Echter is het zo dat het IQ en HQ gebeuren verlaten is bij het Vectoring. Omdat dit bij VDSL / ADSL ook te maken heeft met de schakeling van de DLM. IQ laat een x aantal fouten toe per 48 uur voordat hij gaat ingrijpen op snelheid en bij HQ is dat al bij een x aantal fouten binnen 24 uur. De laatste 5 jaar is hier echt veel in veranderd. Ze zijn nu ook bezig met de DLM te veranderen.
Sjah schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 00:39:
[...]

Bij Xs4all denk ik wel, de rest zal je aan de telefoon "aankijken alsof je gek bent" ....
Idd, er zijn niet zo heel veel die dit weten.

[ Voor 10% gewijzigd door Racer89 op 18-03-2020 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
En is nu duidelijk dat kpn ze bandbreedte goed op orde heeft? Hier thuis werkers die goede snelheden blijven houden. Ik merk bij Ziggo echt een tragere verbinding. Bovendien heeft Vodafone voor de 2de dag op rij er een fors deel van de dag uitgelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik merk geen enkel probleem. Ping en snelheid zijn conform abonnement. Ik ben erg tevreden hoe dit nu gaat, zeker als ik lees dat het in andere landen niet zo lekker gaat.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Darkz0rs schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:29:
En is nu duidelijk dat kpn ze bandbreedte goed op orde heeft? Hier thuis werkers die goede snelheden blijven houden. Ik merk bij Ziggo echt een tragere verbinding. Bovendien heeft Vodafone voor de 2de dag op rij er een fors deel van de dag uitgelegen.
Wat merk je...minder snaopy surfen? Of minder snel leechen bij Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Sjah schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:46:
[...]

Wat merk je...minder snaopy surfen? Of minder snel leechen bij Ziggo?
Snappy... Ik download niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Darkz0rs schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:29:
Grappig! Dus de beste meneer van Ziggo liegt gewoon in dit artikel : https://nl.hardware.info/...citeitsproblemen---update :D Typisch! _O- >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou sorry hoor, wij hebben hier maar 1 user die het meldt, misschien is in zijn buurt iets niet goed. Wordt dit gemeld op tweakers FP (of op Telegraaf voor mijn part) dan is het pas een feit dat landelijk is. Zit zelf bij Kpn, maar wil het even opnemen voor die Ziggo woordvoerder.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 20-03-2020 01:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkz0rs
@Sjah maar niet zomaar een user hé 😂. En op FB staat alleen fake news. Any how. Niet zo serieus hoor. Meestal is @nero355 dat ook niet heel erg. (Zie smilies)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:29

slaay

Natuurbeleven.com

Ik lees zojuist op https://www.kpnnetwerk.nl...eg-gemeente-zeist-bekend/ het volgende:
Uiteindelijk zal KPN overal zijn kopernetwerk vervangen door glasvezel.
Een uitspraak die ik tot nu toe nog nergens heb zien staan. Al lijkt me de kans groot dat ze er naast FTTH ook VVDSL mee bedoelen, aangezien het ook een vorm van koper vervangen is voor glas.
Ik ben dus erg benieuwd of het FTTH en VVDSL is, of dat het daadwerkelijk allemaal FTTH gaat worden!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
slaay schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:59:
Ik lees zojuist op https://www.kpnnetwerk.nl...eg-gemeente-zeist-bekend/ het volgende:

[...]

Een uitspraak die ik tot nu toe nog nergens heb zien staan. Al lijkt me de kans groot dat ze er naast FTTH ook VVDSL mee bedoelen, aangezien het ook een vorm van koper vervangen is voor glas.
Ik ben dus erg benieuwd of het FTTH en VVDSL is, of dat het daadwerkelijk allemaal FTTH gaat worden!
De VVDSL uitrol staat nu toch op een klein pitje, zie er maar weinig nieuwe kasten bij komen. Ik denk dat ze toch echt volledig voor FTTH gaan. Als wordt het voor de binnensteden nog een behoorlijke klus maar het gaat er toch gewoon aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, maar het verhaal van FTTH ken ik amper,hoor dingen als " bij mij heeft de aannmer het niet het huis ingetrokken" . Die kerel had dus alleen nog maar Ziggo, of 17Mbit bij kpn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Sjah schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:18:
Ja, maar het verhaal van FTTH ken ik amper,hoor dingen als " bij mij heeft de aannmer het niet het huis ingetrokken" . Die kerel had dus alleen nog maar Ziggo, of 17Mbit bij kpn.
Ja, op termijn wordt bijna alles FttH, behalve de echte buitengebieden (die door anderen nu al wel worden verglaasd). VVDSL is klaar en er wordt niks meer in opdracht gegeven, alleen lopend werk afgemaakt.
Maar let wel: die termijn is niet kort. Ambitie is om eind 2021 1 miljoen extra te hebben gedaan in drie jaren. En dan op het tempo van 2021 doorgaan. Dat zijn er honderdduizenden per jaar. Maar ook dan ben je nog bezig tot het einde van dit decennium.
Maar goed, corona daargelaten gaat het op dit moment ook al erg hard met duizenden aansluitingen per week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Je geeft antwoord, dat ik al wist, het gaat mij om dat stuk dat de aannemer het blijkbaar in je huis moet afwerken, hoe zit dat? Ben je afhankelijk van, bijvoorbeeld, de huurbaas? ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Sjah op 21-03-2020 16:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Sjah schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:25:
Je geeft antwoord, dat ik al wist, het gaat mij om dat stuk dat de aannemer het blijkbaar in je huis moet afwerken, hoe zit dat? Ben je afhankelijk van, bijvoorbeeld, de huurbaas? ;)
Ja. In principe moet de pandeigenaar toestemming geven als de kabel naar binnen gaat. Als de bewoner het wil mag de eigenaar niet weigeren (gedoogplicht in de Telecomwet) maar er zullen altijd eigenaren zijn die het weigeren. Die worden meestal niet achternagezeten door juristen van KPN. Kabel wordt bij de stoep of gevel ingegraven en kan later alsnog via een abonnementsaanvraag naar binnen worden gebracht.
Bij hoogbouw is dat vaak lastiger. Als het hele pand niet is aangesloten maar buiten klaar ligt, zullen ze niet snel voor 1 woning gaan aansluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:18:
Is gewoon puur dat de voorbereidingen er zijn, binnen brengen van een aansluiting is het werk niet. Inmiddels halen de teams nu 8 tot 12 aansluitingen per dag. En dan heb je een team van 2 man Eentje boort gaten en voert kabel binnen, de andere doet de glasvezel lassen en FTU plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Hier is gisteren ook de glasvezelaansluiting tot in de meterkast afgemonteerd. Gelukkig kon de glasvezel door een bestaande (oude) mantelbuis waar nu ook de gasleiding ligt, dus de kabel was zonder boren binnen 10 minuten al in de meterkast :).

Ook hier veel ploegen die straat voor straat opleveren. In onze straat en daarom heen zag ik veel mensen de kabels al naar binnen brengen. Gaat hard nu.

Wat ik wel zonde blijf vinden zijn de wijken waar nu al vvdsl lag. De laatste kast was nog geen jaar geleden opgeleverd. Zonde, als dat binnen enkele maanden door glasvezel vervangen is.

Waarschijnlijk zullen de goedkopere providers voorlopig nog wel gebruik maken van de VDSL lijnen? Daar is glasvezel vaak duurder dan een DSL verbinding.

[ Voor 30% gewijzigd door krakendmodem op 21-03-2020 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
krakendmodem schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:33:
Hier is gisteren ook de glasvezelaansluiting tot in de meterkast afgemonteerd. Gelukkig kon de glasvezel door een bestaande (oude) mantelbuis waar nu ook de gasleiding ligt, dus de kabel was zonder boren binnen 10 minuten al in de meterkast :).

Ook hier veel ploegen die straat voor straat opleveren. In onze straat en daarom heen zag ik veel mensen de kabels al naar binnen brengen. Gaat hard nu.

Wat ik wel zonde blijf vinden zijn de wijken waar nu al vvdsl lag. De laatste kast was nog geen jaar geleden opgeleverd. Zonde, als dat binnen enkele maanden door glasvezel vervangen is.

Waarschijnlijk zullen de goedkopere providers voorlopig nog wel gebruik maken van de VDSL lijnen? Daar is glasvezel vaak duurder dan een DSL verbinding.
Dat blijf je toch houden. Zijn allemaal aparte afdeling, afdeling glas weet niet eens dat die kast er pas een jaar staat. Er zijn zelfs een hoop kasten waar de glasvezel op rol ligt voor de kast en waar niks mee gedaan wordt omdat de projecten zijn stil gelegt voor VDSL ombouw. En vol ingezet wordt op FTTH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
krakendmodem schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:33:

Ja ,maar denk dat meeste mensen die nu bij ziggo zitten hun neus ophalen voor dsl, en uiteraard hun mond vol hebben met " als glas komt neem ik wraak en ben ik weg". Dus toch is dit de weg om te gaan, denk ook dat vvdsl beetje laat kwam, had in 2010 moeten komen , nu zit men louter te scannen wanneer glas komt en "men" ziet dsl als no-go. Ben het met je eens dat er nog veel zuurstof in vvdsl zit, ik doe er rustig nog 6 jaar mee indien nodig.
Lijkt mij dat je zodra je glasvezel hebt je ook bij een goedkopere provider een mail krijgt van "dan en dan komt iemand het aansluiten, en kost niks extra". Maar ik kan er naast zitten, als het meer geld kost, dan zullen zeker de goedkope klanten het niet meer zo gaarne willen (of je moet upload veel waard vinden).

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 22-03-2020 01:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
@Sjah waarom denk je dat Ziggo klanten hun neus ophalen voor DSL? Ziggo is onder de 250Mbit niet echt concurrerent imo. Alles tot 100mbit is duurder. Ziggo vraagt voor 100mbit maar liefst 55,95 incl tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
De meeste internet gebruikers interesseert dat niet eens. Ze willen 100 mb omdat dat in het contract staat. En of dat via de telefoonlijn, coax of glasvezel binnen komt liggen ze niet wakker van. Ben al bij klanten geweest die het telefoondoosje op de coax hadden aangesloten. En gewoon zeggen ik heb het aangesloten maar het werkt nog niet.

Alleen doordat de laatste tijd zoveel reclame over de glasvezel is. Wilt nu opeens iedereen glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Racer89 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:28:
De meeste internet gebruikers interesseert dat niet eens. Ze willen 100 mb omdat dat in het contract staat. En of dat via de telefoonlijn, coax of glasvezel binnen komt liggen ze niet wakker van. Ben al bij klanten geweest die het telefoondoosje op de coax hadden aangesloten. En gewoon zeggen ik heb het aangesloten maar het werkt nog niet.

Alleen doordat de laatste tijd zoveel reclame over de glasvezel is. Wilt nu opeens iedereen glasvezel.
Haha ja mooi hè... En hoe ze het gewoon doen rj11 naar coax 🤪.

Morgen heb ik contact met KPN. Ik hoop op een mooi aanbieding. Anderzijds zit dat corona virus me niet lekker qua werkgelegenheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tubejack
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-05 06:13
Barre73 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:00:
[...]
Ja, op termijn wordt bijna alles FttH, behalve de echte buitengebieden (die door anderen nu al wel worden verglaasd). VVDSL is klaar en er wordt niks meer in opdracht gegeven, alleen lopend werk afgemaakt.
Niet zo blij mee, we wachten hier al jaren op VVDSL. Wachten op FttH betekent weer jaren wachten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:58
ja, op termijn wordt bijna alles FttH, behalve de echte buitengebieden (die door anderen nu al wel worden verglaasd). VVDSL is klaar en er wordt niks meer in opdracht gegeven, alleen lopend werk afgemaakt.
Ik was wachten zat en mijn telfort 40 mb vdsl zakte naar 30 mb na werkzaamheden wijkkast toen maar overgestapt naar ziggo zakelijk 300/40 en upload wel lekker met thuiswerken.

[ Voor 4% gewijzigd door saharoen op 22-03-2020 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

tubejack schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:01:
[...]

Niet zo blij mee, we wachten hier al jaren op VVDSL. Wachten op FttH betekent weer jaren wachten :F
Hier zou eind 2016 glasvezel moeten liggen volgens de afspraak tussen Reggefiber en de gemeente Eindhoven. Dat is begin 2017 opeens gewijzigd in VVDSL, maar nu 3 jaar verder is het nog steeds geen glasvezel of VVDSL.

Ook hier is het dus nog wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Nu kan ik me voorstellen dat ze plaatsen waar vvdsl reeds klaar is en nu glasvezel komt dat men de vvdsl apparatuur herplaatst in andere gemeente. Waarom zou je het weggooien....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Darkz0rs schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:44:
Nu kan ik me voorstellen dat ze plaatsen waar vvdsl reeds klaar is en nu glasvezel komt dat men de vvdsl apparatuur herplaatst in andere gemeente. Waarom zou je het weggooien....
Omdat je het anders netjes moet demonteren in plaats van rücksichtslos te slopen, tijd is geld.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Klopt, arbeidskosten is het sleutelwoord.

@Darkz0rs
Dat hoeft idd niet te kloppen, maar op de fora en op de frontpage hiero, als het over internet gaat lees ik niks anders dan "was glas er al maar", en nooit van "oww wat wil ik graag snel Dsl".
Wat prijsvoordeel betreft heb je ongelijk min of meer als je Kpn neemt, maar het klopt idd wel voor de prijsvechters, waarvan je je moet afvragen of die niet gaan verdwijnen na de uitspraak van de bestuursrechter over toelaten concurrentie op de kabel en kpn-netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Sjah schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:17:
Klopt, arbeidskosten is het sleutelwoord.

@Darkz0rs
Dat hoeft idd niet te kloppen, maar op de fora en op de frontpage hiero, als het over internet gaat lees ik niks anders dan "was glas er al maar", en nooit van "oww wat wil ik graag snel Dsl".
Wat prijsvoordeel betreft heb je ongelijk min of meer als je Kpn neemt, maar het klopt idd wel voor de prijsvechters, waarvan je je moet afvragen of die niet gaan verdwijnen na de uitspraak van de bestuursrechter over toelaten concurrentie op de kabel en kpn-netwerken.
Kpn blijft gewoon wholesale bieden https://overons.kpn/nl/ni...b-over-toegangsregulering

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Ja, maar als contracten zijn afgelopen, dan is er geen prijsregulering door de ACM meer. Dan kan KPN prijzen verhogen en komen prijsvechters in de knel...
@tubejack je mag je postcode en huisnr wel in een PB sturen. Ik kan iig even kijken of jouw kast tot onderhanden werk behoort of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Barre73 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:58:
[...]

Ja, maar als contracten zijn afgelopen, dan is er geen prijsregulering door de ACM meer. Dan kan KPN prijzen verhogen en komen prijsvechters in de knel...
@tubejack je mag je postcode en huisnr wel in een PB sturen. Ik kan iig even kijken of jouw kast tot onderhanden werk behoort of niet.
Klopt maar ze geven ook aan. Meerjarige afspraken te hebben. Maar het zou idd kunnen. Jij werkt voor KPN?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Darkz0rs schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:17:
[...]
Klopt maar ze geven ook aan. Meerjarige afspraken te hebben.
Ook meerjarige afspraken hebben een eind-datum.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Freee!! schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:19:
[...]

Ook meerjarige afspraken hebben een eind-datum.
Helaas maar waar. En zolang iedereen inflatie en netwerk beheer/investeringen blijft doorvoeren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:43
[...]

Klopt maar ze geven ook aan. Meerjarige afspraken te hebben. Maar het zou idd kunnen. Jij werkt voor KPN?
Dat doet ie min of meer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
[...]

Mijn opmerking heeft niks te maken met wel of niet voor KPN werken. Het is bekend dat er meerjarige contracten zijn, dat is ook meteen na die uitspraak aangegeven. En er is dus blijkbaar geen regulering meer. Wholesale is een verdienmodel maar als een contract is afgelopen kan je de prijs verhogen lijkt me. De andere partij hoeft dat niet te accepteren maar dan ook geen diensten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Denk dat hij dat vroeg van bij Kpn werken, uit interesse. En wie weet, mensen die dicht bij het vuur zitten weten de afloop-datums misschien. Maar ik maak me geen illusies, dat lekt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
Barre73 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:58:
[...]
Aardig :) Dat heb je al een keer voor mij uitgezocht, maar een upgrade zit er voorlopig niet in, Kijk maar eens naar 1506WS 1 KVD
Ik ben alleen teleurgesteld dat VVDSL er in een deel van het postcode gebied 1506 er nu helemaal niet meer in zit, als ik het goed begrijp.

Ben al lang aan het lobbyen, ook voor glasvezel, ook bij de gemeente raad etc. Maar die liggen te slapen. Je hebt er niks aan die politici. :z Ik heb ook wel eens de vraag gesteld op het KPN forum, maar helaas.
Zie ook https://forum.kpn.com/int...entrum-van-zaandam-433075

Ik loop bijna dagelijks een rondje van een aantal km ronde het centrum. Er zijn de laatste weken nog wel werkzaamheden in het postcode gebied 1506JB t/m 1506JC geweest. Daar is glas ingegraven, waarschijnlijk voor de laatste actieve wijkkasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Barre73 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:44:
[...]

Mijn opmerking heeft niks te maken met wel of niet voor KPN werken.
Het was gewoon interesse. Toevallig werd hier glasvezel ingegraven en gestopt niemand weet iets. Hehe. Andere kant van de wijk heeft iedereen glas. Al jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Darkz0rs schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:45:
[...]

Het was gewoon interesse. Toevallig werd hier glasvezel ingegraven en gestopt niemand weet iets. Hehe. Andere kant van de wijk heeft iedereen glas. Al jaren.
Vind je het gek ? je hebt zo vaak met KPN gebeld dat ze zo iets hebben maak daar maar een boog omheen :*) Gegarandeerd is er nu al ruzie op de afdeling wie jou moet gaan terug bellen dadelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Racer89 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 06:56:
[...]

Vind je het gek ? je hebt zo vaak met KPN gebeld dat ze zo iets hebben maak daar maar een boog omheen :*) Gegarandeerd is er nu al ruzie op de afdeling wie jou moet gaan terug bellen dadelijk :9
Jeetje... Zou het. En ik ben nog wel zo lief geweest. Maar de persoon in kwestie had 3 weken vakantie en zou op der eerste werkdag weer terug bellen. Hele vriendelijke en correcte dame tot op heden.
We zullen zien wat ze kunnen en willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
tubejack schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:57:
[...]

Aardig :) Dat heb je al een keer voor mij uitgezocht, maar een upgrade zit er voorlopig niet in, Kijk maar eens naar 1506WS 1 KVD
Ik ben alleen teleurgesteld dat VVDSL er in een deel van het postcode gebied 1506 er nu helemaal niet meer in zit, als ik het goed begrijp.

Ben al lang aan het lobbyen, ook voor glasvezel, ook bij de gemeente raad etc. Maar die liggen te slapen. Je hebt er niks aan die politici. :z Ik heb ook wel eens de vraag gesteld op het KPN forum, maar helaas.
Zie ook https://forum.kpn.com/int...entrum-van-zaandam-433075

Ik loop bijna dagelijks een rondje van een aantal km ronde het centrum. Er zijn de laatste weken nog wel werkzaamheden in het postcode gebied 1506JB t/m 1506JC geweest. Daar is glas ingegraven, waarschijnlijk voor de laatste actieve wijkkasten.
Haha... sorry. Ik had de naam even niet herkend maar met die postcode zie ik het weer. Zaandam en dan vlak bij die nieuwbouw die wel FttH krijgt.
Qua straatkasten inderdaad geen verandering. Geen kasten die nog ingepland staan om geactiveerd te worden in jouw omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Darkz0rs schreef op maandag 23 maart 2020 @ 07:58:
[...]

Jeetje... Zou het. En ik ben nog wel zo lief geweest. Maar de persoon in kwestie had 3 weken vakantie en zou op der eerste werkdag weer terug bellen. Hele vriendelijke en correcte dame tot op heden.
We zullen zien wat ze kunnen en willen.
En zijn ze je niet vergeten om terug te bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tubejack
Barre73 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:02:
[...]

Haha... sorry. Ik had de naam even niet herkend maar met die postcode zie ik het weer. Zaandam en dan vlak bij die nieuwbouw die wel FttH krijgt.
Qua straatkasten inderdaad geen verandering. Geen kasten die nog ingepland staan om geactiveerd te worden in jouw omgeving.
Bedankt je reactie. Zoals wij aangesloten zijn -direct op de MDF- zo zijn er meer dan een miljoen huishoudens en bedrijven verbonden. Zijn er al ideeen wat KPN met die aansluitingen gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Weet iemand of er per provider een bepaalde capaciteit is vanaf een MDF/SDF richting de provider backbone? Het valt me nog steeds op dat providers als Online bij de ene persoon snelheidsproblemen tijdens piekuren laten zien en bij de andere gewoon een 100Mbit lijn dichttrekken terwijl ze naar dezelfde server verbinden.

Dan moet de bottleneck toch haast wel tussen de MDF/SDF <-> Online backend zitten?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
Racer89 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 06:58:
[...]

En zijn ze je niet vergeten om terug te bellen ?
Zeker wel....😰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
MensionXL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:29:
Weet iemand of er per provider een bepaalde capaciteit is vanaf een MDF/SDF richting de provider backbone? Het valt me nog steeds op dat providers als Online bij de ene persoon snelheidsproblemen tijdens piekuren laten zien en bij de andere gewoon een 100Mbit lijn dichttrekken terwijl ze naar dezelfde server verbinden.

Dan moet de bottleneck toch haast wel tussen de MDF/SDF <-> Online backend zitten?
Is het vanuit dezelfde regio / centrale gebied getest? Ik denk namelijk dat dit ook afhankelijk is hoeveel abonnees in dat centrale gebied zijn aangesloten bij de provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

tubejack schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:19:
[...]

Bedankt je reactie. Zoals wij aangesloten zijn -direct op de MDF- zo zijn er meer dan een miljoen huishoudens en bedrijven verbonden. Zijn er al ideeen wat KPN met die aansluitingen gaat doen?
Als ik de berichten op de vorige pagina teruglees dan zal er vrijwel geen uitrol van VVDSL meer zijn, dus dan is het hopen/wachten op de uitrol van glasvezel in de vorm van FTTH.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
tubejack schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:19:
[...]

Je bent niet direct op de MDF aangesloten maar via een niet actieve KVD (kabelverdeler). Dat zijn dus vooral de adressen die niet meer sneller worden en op FttH over moeten.
En ik zou iedereen graag willen vertellen wanneer hun woonplaats gepland staat maar dat mag ik simpelweg niet. Dus sorry dat ik niet meer kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:15
@Barre73
Mag ik jou vragen eens mijn adres te checken?

Hier komt op termijn glasvezel, maar mijn adres slaan ze over
Ziggo ligt 2 huizen van mij af maar Ziggo wil mij niet aansluiten (niet rendabel)
Kpn heeft hier wel vvdsl, maar op mijn afstand haal ik slechts 38 Mbit per lijn.

Om deze reden ben ik wel benieuwd of KPN hier nog iets gaat doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
akatar schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:03:
@Barre73
Mag ik jou vragen eens mijn adres te checken?

Hier komt op termijn glasvezel, maar mijn adres slaan ze over
Ziggo ligt 2 huizen van mij af maar Ziggo wil mij niet aansluiten (niet rendabel)
Kpn heeft hier wel vvdsl, maar op mijn afstand haal ik slechts 38 Mbit per lijn.

Om deze reden ben ik wel benieuwd of KPN hier nog iets gaat doen?
@akatar :Stuur maar door in een PB. Maar zoals gezegd: ik mag projecten die nog niet gepubliceerd zijn niet benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:32
Barre73 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 18:53:
[...]

@akatar :Stuur maar door in een PB. Maar zoals gezegd: ik mag projecten die nog niet gepubliceerd zijn niet benoemen.
Uit interesse, omdat ze bang zijn dat daar rechten aan ontleend worden of ivm concurrentie?

Ik kom van een dikke glas lijn (500/500) terug naar een 50/10 DSL (direct op de wijkcentrale, in dit dorp is er maar 1 kast volgens t kaartje). Ik zou naar 2 aderparen kunnen, maar t is me de meerprijs vooralsnog niet waard, heb de snelheid amper tot niet gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
gastje01 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:18:
[...]

Uit interesse, omdat ze bang zijn dat daar rechten aan ontleend worden of ivm concurrentie?
Beiden. Het is bedrijfsvertrouwelijke informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
gastje01 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:18:
[...]

Ik kom van een dikke glas lijn (500/500) terug naar een 50/10 DSL (direct op de wijkcentrale, in dit dorp is er maar 1 kast volgens t kaartje). Ik zou naar 2 aderparen kunnen, maar t is me de meerprijs vooralsnog niet waard, heb de snelheid amper tot niet gemist.
Bij de meeste zit het tussen de oren als het om snelheid gaat :P

Als je toch al standaard 2 aders hebt ingelast, snap ik niet waarom ze je niet direct op pair bonding hebben gezet. Of ben je niet bij XS4ALL of KPN ?

[ Voor 12% gewijzigd door Racer89 op 25-03-2020 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Racer89 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 06:48:
[...]

Als je toch al standaard 2 aders hebt ingelast, snap ik niet waarom ze je niet direct op pair bonding hebben gezet. Of ben je niet bij XS4ALL of KPN ?
Als je een 50 mbit abonnement hebt een je haalt dat (ruim) met 1 ader paar dan is dat veel minder complex dan een monteur laten komen om de pairbonding aan te sluiten terwijl dat niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Racer89 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:22:
[...]

Is het vanuit dezelfde regio / centrale gebied getest? Ik denk namelijk dat dit ook afhankelijk is hoeveel abonnees in dat centrale gebied zijn aangesloten bij de provider.
De locaties liggen 10km hemelsbreed uit elkaar, dus zeker weten een andere centrale. Dus elke provider koopt een bepaalde hoeveelheid capaciteit per centrale in?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Racer89 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 06:48:
[...]

Bij de meeste zit het tussen de oren als het om snelheid gaat :P

Ik zit bij T-Mobile omdat ik vanaf daar mijn glas-abo verhuisd had, prijs was destijds de doorslaggevende factor. Eigenlijk altijd heel tevreden mee geweest, totdat ze die grapjes met routeringen via Duitsland gingen uithalen.

Die snelle lijn had ik toen 'nodig' omdat ik nog zelfstandig was en een aantal zaken thuis had lopen. Voor normaal gebruik is t nergens voor nodig.
jongetje schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 07:59:
[...]

Als je een 50 mbit abonnement hebt een je haalt dat (ruim) met 1 ader paar dan is dat veel minder complex dan een monteur laten komen om de pairbonding aan te sluiten terwijl dat niet nodig is.
Ik geloof dat het modem op 55 Mbit intraint. Als ik Tv kijk (IPTV) heb ik daar amper tot geen last van (meetbaar, niet merkbaar) en blijft er genoeg van m'n abonnement over op 1 aderpaar.

[ Voor 33% gewijzigd door gastje01 op 25-03-2020 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
[...]

Er wordt hier gedaan alsof je dat kan laten doen als je dat wil. En dat daar een meerprijs voor is.
Dat is niet zo (bij KPN en XS4All). Als pairbonding nodig is om je abonnementssnelheid te halen, dan zal de provider daar voor zorgen. Kost je niks extra's behalve dan dat je wellicht een duurder abonnement hebt (maar dan ook meer snelheid krijgt).

Uitzondering is Cheap Connect en straks Freedom. Zij bieden pairbonding aan als een optie tegen meerprijs. Maar alleen als dit ook beschikbaar is vanuit de Fourstack tool. Als er ook nog laswerk moet plaatsvinden om het tweede aderpaar in te lassen, dan gebeurt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Barre73 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:03:
[...]

Er wordt hier gedaan alsof je dat kan laten doen als je dat wil. En dat daar een meerprijs voor is.
Dat is niet zo (bij KPN en XS4All). Als pairbonding nodig is om je abonnementssnelheid te halen, dan zal de provider daar voor zorgen. Kost je niks extra's behalve dan dat je wellicht een duurder abonnement hebt (maar dan ook meer snelheid krijgt).
Kost je dus wel extra omdat je een duurder abonnement moet. Waarom zou KPN pairbonding bij iedereen standaard gaan aansluiten? Dat kost KPN toch geld terwijl het niet nodig is.

Ik heb puur pairbonding omdat ik per lijn "maar" 30mbit haal en een 50 mbit heb afgesloten. Als ik dat op 1lijn haalde dan was het ook niet nodig geweest zoals bij familie die ruim 100Mbit op 1 aderpaar haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
[...]

Ik heb al vaker bij klanten pair bonding aangesloten terwijl het eigenlijk niet nodig is, ik weet uit ervaring dat het gewoon vaker geplaatst wordt terwijl het niet nodig is. Mocht de klant naderhand toch beslissen voor een snellere lijn kan dit gewoon op afstand. Het wil niet zeggen als je 80 mb haalt met pair bonding dat je die ook krijgt. Deze snelheid kan nog net zo goed geknepen zijn op 50.

Ben al bij oudere mensen geweest die alleen tv nodig hadden en laagste pakket hebben afgesloten. En toch gewoon worden uitgeschreven op Pair bonding.
MensionXL schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:15:
[...]

De locaties liggen 10km hemelsbreed uit elkaar, dus zeker weten een andere centrale. Dus elke provider koopt een bepaalde hoeveelheid capaciteit per centrale in?
Soms hebben providers een eigen DSLAM in de centrale staan, echter als de abonnementen op de centrale maar beperkt zijn worden deze gewoon gehuurd op een DSLAM van KPN. Wellicht dat hier ook het verschil in zit. Hoeveel capaciteit deze precies tot beschikking hebben weet ik niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Racer89 op 25-03-2020 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
KPN 'ondersteund' nu een eigen modem.
nieuws: KPN biedt vrije modemkeuze

Jammer dat ze de ExperiaBox niet een bridgemodus geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

g1n0 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:21:

Heb je op dit moment als Telfort-gebruiker nog niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs

Eens.. snap er ook niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Snap ik het probleem niet, je kan toch dhcp uitzetten.....dan is het toch een switch/modem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
Sjah schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:07:
Snap ik het probleem niet, je kan toch dhcp uitzetten.....dan is het toch een switch/modem?
Nee, zo simpel is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, nu weet ik nog niks, hehe... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Sjah schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:50:
Ok, nu weet ik nog niks, hehe... :)
Als je een modem in bridge zet dan werkt nog maar 1 poort en die geeft dan een publiek IP adres af die je eigen router dan toegewezen krijgt. Met het uitzetten van DHCP routert het modem van de provider nog steeds alleen het toewijzen van de interne adressen moet je dan door een ander apparaat laten doen. Maar daar schiet je niet zoveel mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Oww, nouja dan eist de modem grote rol op, in een pure router, werkt het wel zo ver ik weet, dhcp uizetten is daar genoeg om switch te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:59:
Oww, nouja dan eist de modem grote rol op, in een pure router, werkt het wel zo ver ik weet, dhcp uizetten is daar genoeg om switch te krijgen.
Dit antwoord slaat nergens op IMHO. De reden dat je een bridge modus wilt is om de eigen router ook de echte router te laten worden en de expriabox enkel de modem-taken af te laten handelen. Voordeel hiervan is (zoals @jongetje al zegt) dat je geen natting meer van de EB hebt en daar veel applicaties (zoals ipsec) op je eigen router van kunnen profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Jongetje zegt helemaal niet letterlijk dat NAT het punt is, jij wel.... ;)

Maar ok, laat maar rusten.

[ Voor 33% gewijzigd door Sjah op 26-03-2020 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@Racer89 je raad het nooit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Je bent terug gebeld, het aanbod was niet wat jij verwacht. Teleurgesteld in KPN heb je nu een pakket afgesloten bij cheap connect? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
Racer89 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:37:
[...]

Je bent terug gebeld, het aanbod was niet wat jij verwacht. Teleurgesteld in KPN heb je nu een pakket afgesloten bij cheap connect? :9
hahaha, ik ben idd terug gebeld. Echter kunnen ze nu niet aansluiten er zou iets van een virus zijn. Ze belt me 20 april terug :-) ... wat een wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03

Werkt dit ook bij die providers die op het KPN Netwerk zitten en waarbij je ook een Experiabox krijgt?

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
Rudi Vader schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:50:
[...]

Werkt dit ook bij die providers die op het KPN Netwerk zitten en waarbij je ook een Experiabox krijgt?
Ik weet dat sommige providers andere vlans gebruiken, wellicht moet je die veranderen. Voor de rest zou ik niet teveel problemen verwachten. Maar ik heb zelf alleen ervaring met KPN, dus ik durf het niet te garanderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
@Rudi Vader Ik heb T-mobile met een eigen modem en daarachter router draaien. Is op tweakers en internet genoeg te vinden over hoe dat bij jou provider kan werken. Internet only is vaak niet zo spannend, IPTV kan een uitdaging zijn.

KPN maakt nu echter ook de SIP gegevens openbaar. Die heb je nodig als je nog gebruik maakt van vaste telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
@gastje01
Puur uit nieuwsgierigheid: zijn de sip gegevens van KPN hetzelfde als bij dochter-providers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
gastje01 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:13:
@Rudi Vader Ik heb T-mobile met een eigen modem en daarachter router draaien. Is op tweakers en internet genoeg te vinden over hoe dat bij jou provider kan werken. Internet only is vaak niet zo spannend, IPTV kan een uitdaging zijn.

KPN maakt nu echter ook de SIP gegevens openbaar. Die heb je nodig als je nog gebruik maakt van vaste telefonie.
Ik weet dat dit allemaal bestaat, Google bestaat al een tijdje...... Een modem met daarachter een eigen router en als het tegen zit en je wil vaste telefonie gebruiken, heb je dus in sommige gevallen ook een ATA nodig. Dat is toch de reinste waanzin. Mijn telefonie en tv kabel komen niet in de meterkast binnen maar in de huiskamer bij de buitenmuur. Lang leve een 120 jaar oud huis, toen wisten ze niet dat er kabeltjes door een huis moeten. Ik wil zo min mogelijk van die zooi zichtbaar hebben.

KPN levert ook zijn verbindingen aan andere partijen zoals energiebedrijfjes Oxxio en BudgetEnergie. Werkt dit daar ook mee? Ik zelf had ooit ADSL via Fiber (vanwege de Fritzbox) dat is overgenomen door Online. Werkt goed, nooit problemen. Maar bij Online staat dat ze via KPN werken behalve telefonie. Daar werken ze samen met de gevangenis telefonie provider Telio.
Nu hebben ze bij Online die Fritzboxen niet meer maar komen ze met andere zooi waar ik niet op zit te wachten. Het draait, zolang het draait maar als je problemen hebt, willen ze meteen vervangen voor een ander apparaat.
Ik wil eigen apparatuur gebruiken, die ik zelf kan instellen zoals ik dat wil en ook kan updaten. Die Fritzbox die ik nu heb, ondersteunen ze niet meer (ook niet bij AVM) qua updates. Dus deze actie bij KPN is perfect. De timing is natuurlijk weer eens des KPNs, 3 dagen voor de lancering van Freedom internet doen ze dit....(flikken ze ook met aanleg glasvezel, op het moment dat andere providers bezig zijn, lanceren ze in die gebieden ook een glasvezel actie)

Dus vandaar mijn vraag werkt het bij die andere bedrijven ook? Net zoals @ginojo dit zich afvraagt.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46
Rudi Vader schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 23:12:
Lang leve een 120 jaar oud huis, toen wisten ze niet dat er kabeltjes door een huis moeten. Ik wil zo min mogelijk van die zooi zichtbaar hebben.
Als je een beetje beetje handig bent dan kan je ook zelf je IS/RA verleggen. Natuurlijk kan je KPN daar ook voor betalen.
Ik wil eigen apparatuur gebruiken, die ik zelf kan instellen zoals ik dat wil en ook kan updaten. Die Fritzbox die ik nu heb, ondersteunen ze niet meer (ook niet bij AVM) qua updates.
Over de Fritz!Box zou ik mij niet zo druk maken. Zet hem in full bridge mode, en je kan je eigen Ethernet router eraan hangen. Effectief dient hij dan enkel als media converter (*DSL -> Ethernet). Dat het geen updates ontvangt is niet zo erg. Het apparaat zet de internetverbinding door, en is er niet op aangesloten.

Je kan ook (tweedehands/kans) een Fritz!Box 7581 kopen. Die kan in full bridge mode, werkt met alle moderne gebruikte *DSL technieken (inclusief pair bonding), en wordt nog steeds ondersteund.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 27-03-2020 07:37 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Pagina: 1 ... 69 ... 77 Laatste