[Cheap connect] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• monotype
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-04-2022
Hi,

Na een serie Kafka-waardige episodes met DSL waar Online.nl een hoofdrol in speelde zit ik nu al weer een jaar bij T-mobile Thuis. T-mobile heeft echter recent haar routing-policies aangepast ( [T-Mobile Thuis] Routeert netwerkverkeer over "DTAG" ) waardoor dingen zoals rdp en voip niet meer betrouwbaar werken, en dus is het kennelijk weer tijd voor iets nieuws.

Bij m'n zoektocht naar alternatieven kwam ik cheap connect tegen. Ik kende ze al van VOIP, maar kennelijk leveren ze ook DSL aansluitingen. Het forum over cheap connect ( [CheapConnect] Ervaringen & Discussie ) gaat zover ik zie alleen over VOIP en niet over hun andere diensten, dus vandaar dat ik m'n vraag hier maar parkeer:

Zijn er mensen die ervaring hebben met cheap connect als DSL internet provider?

https://www.cheapconnect.nl/internet/

Wat me bijzonder sympathiek in de oren klinkt is dat ze je ondersteunen bij het aansluiten van een eigen modem. Behalve XS4ALL ken ik geen provider die hier makkelijk over doet. Bij T-mobile heb ik ook een eigen modem omdat het meegeleverde modem nogal wat beperkingen had, en het instellen daarvan is niet dankzij T-mobile gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Is het leverbaar? Op mijn oude adres is niks leverbaar volgens de site (centrum Breda, woon nu in België) terwijl ik daar altijd een dsl variant gehad heb.

Ik keek niet goed, alles is wel leverbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 29-10-2019 21:26 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-04 17:38
Ik zag laatst ook toevallig dit aanbod. Er staat wel bij:
Betaal jouw verbinding uit het saldo van CheapConnect. Ditzelfde saldo gebruik je ook voor onze telefoniediensten (als je daar gebruik van maakt).
Ik vraag me af of dat verplicht is, of dat ze ook gewoon automatisch kunnen incasseren. Als je elke maand handmatig het saldo moet opwaarderen is dat natuurlijk wel een faal.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kunt ook eens naar edpnet.nl kijken. Ze bieden zelf een Fritzbox aan maar andere modems zijn ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Lrrr schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 23:52:
Ik vraag me af of dat verplicht is, of dat ze ook gewoon automatisch kunnen incasseren. Als je elke maand handmatig het saldo moet opwaarderen is dat natuurlijk wel een faal.
De andere faal is dat het niet mogelijk is om dat saldo voor niets aan te vullen. Een betaling met iDEAL kost € 0,49, een overboeking ook, en met creditcard is het € 1,00.

Je krijgt wel weer flink korting bij betaling per jaar: 10%. Overigens kun je niet per maand betalen, het gaat per 3 maand. En op zich kan het interessant zijn dat je de mogelijkheid heb om met een creditcard te betalen.

De grote vraag is natuurlijk hoe de routing/peering bij CheapConnect gaat. Je krijgt wel een vast IP(v4) adres, dat is sommigen vast ook iets waard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cheapconnect
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-10-2024

cheapconnect

Bedrijfsaccount Cheapconnect
Anoniem: 567735 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:24:
[...]

De andere faal is dat het niet mogelijk is om dat saldo voor niets aan te vullen. Een betaling met iDEAL kost € 0,49, een overboeking ook, en met creditcard is het € 1,00.

Je krijgt wel weer flink korting bij betaling per jaar: 10%. Overigens kun je niet per maand betalen, het gaat per 3 maand. En op zich kan het interessant zijn dat je de mogelijkheid heb om met een creditcard te betalen.

De grote vraag is natuurlijk hoe de routing/peering bij CheapConnect gaat. Je krijgt wel een vast IP(v4) adres, dat is sommigen vast ook iets waard.
Eigenlijk zijn we dat helemaal met jullie eens. Zeker voor iDeal en overboeking is het overdreven, daarvoor rekenen we nu geen transactiekosten meer voor.

Voor de automatische betaling van het internet abonnement komt snel nog een betere oplossing, zodat je zelf kunt kiezen dit vanaf het gezamenlijke saldo of los via automatisch incasso te betalen.

We zijn met ons netwerk aangesloten op de AMS-IX en NL-IX en maken gebruik van diverse transit partijen voor het wereldwijde verkeer. We houden het netwerk open en eerlijk, precies wat onze gebruikers willen en verwachten en we luisteren graag naar jullie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:55
Ook wat mij tegenhoud @cheapconnect is de betaling termijn van 3 maanden

niet iedereen kan in 1x een groot bedrag op hoesten ik kom zelf al uit op dik € 162,50 voor 3 maand en aansluitkosten.

Het mooie zou idd zijn maandelijkse betalingen ook , dan wordt het idd ook echt interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

cheapconnect schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:57:
[...]
Eigenlijk zijn we dat helemaal met jullie eens. Zeker voor iDeal en overboeking is het overdreven, daarvoor rekenen we nu geen transactiekosten meer voor.
Oh, dat is een grote verbetering.

Maar... voor VDSL zit er een verschil tussen de prijzen zoals die op de openbare website staan en die je krijgt te zien als je ingelogt bent. Ook is het niet duidelijk of jullie het oude abonnement opzeggen of niet, en hoe je dan een naadloze overgang krijgt.

Aangezien de internetverbinding een redelijk essentieel iets is tegenwoordig, weerhoudt mij dat er van om jullie als een serieuze optie te zien voor een nieuwe verbidning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:32
Anoniem: 567735 schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:16:
[...]

Oh, dat is een grote verbetering.

Maar... voor VDSL zit er een verschil tussen de prijzen zoals die op de openbare website staan en die je krijgt te zien als je ingelogt bent. Ook is het niet duidelijk of jullie het oude abonnement opzeggen of niet, en hoe je dan een naadloze overgang krijgt.

Aangezien de internetverbinding een redelijk essentieel iets is tegenwoordig, weerhoudt mij dat er van om jullie als een serieuze optie te zien voor een nieuwe verbidning.
Een overname van de lijn is automatisch een opzegging bij de latende partij, tenzij er geleverd wordt op er een ander aderpaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoe kan het dat 20Mbit/s net zo duur is als 100Mbit/s? :?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Anoniem: 567735 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:24:
[...]

Kosten voor betalen met iDEAL is best vreemd, mag wel maar is natuurlijk klantonvriendelijk. Gelukkig hebben ze dat inmiddels ook ingezien. Wat ik alleen niet begrijp, is dat Cheap Connect wel kosten blijft rekenen voor betalen met een creditcard. Dat is niet alleen klantonvriendelijk, maar ook bij wet verboden. Gaat @cheapconnect daar nog iets aan doen?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-04 11:49
yodeluxe schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:27:
[...]

Kosten voor betalen met iDEAL is best vreemd, mag wel maar is natuurlijk klantonvriendelijk. Gelukkig hebben ze dat inmiddels ook ingezien. Wat ik alleen niet begrijp, is dat Cheap Connect wel kosten blijft rekenen voor betalen met een creditcard. Dat is niet alleen klantonvriendelijk, maar ook bij wet verboden. Gaat @cheapconnect daar nog iets aan doen?
Met de invoering van de PSD2-richtlijn is de creditcardtoeslag ook in Nederland vanaf nu niet meer toegestaan. Mits de consument een normale Visa Card of Mastercard gebruikt.

Voor zakelijke creditcards en voor kaarten van American Express en Diners Club mag nog wel een toeslag worden aangerekend. Deze kaarten worden niet tot de consumentenbetaalmiddelen gerekend.

Bron: https://www.creditcardver...-voor-gebruik-creditcard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

mad-dog schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:44:
[...]

Een overname van de lijn is automatisch een opzegging bij de latende partij, tenzij er geleverd wordt op er een ander aderpaar
Correct, bij migratie wordt de oude lijn opgezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

yodeluxe schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:27:
[...]

Zeker, wellicht dat we direct creditcard gaan aanbieden, we doen het nu via Paypal en dat vervalt dan wellicht. (gezien de toch hoge kosten die paypal rekent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

MensionXL schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:20:
Hoe kan het dat 20Mbit/s net zo duur is als 100Mbit/s? :?
We hebben deze tarieven tot 100Mbit gelijkgetrokken. Even afhankelijk van de locatie of er een 100Mbit leverbaar is, maar de meeste kiezen de 100Mbit variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
Nu nog hopen dat het binnenkort ook maandelijks kan ipv per kwartaal of jaar :)
@cheapconnect dan hebben jullie volgend jaar een klant erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

chris-drielsma schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:03:
Nu nog hopen dat het binnenkort ook maandelijks kan ipv per kwartaal of jaar :)
@cheapconnect dan hebben jullie volgend jaar een klant erbij.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-04 21:40
@cheapconnect ik neem aan dat jullie het KPN wholesale product afnemen met de routeringen die daarbij horen?

Wordt er een modem meegeleverd of moet de eindgebruiker dit zelf bestellen?

Is een glasaansluiting ook mogelijk? Op mijn adres is er geen koperverbinding aanwezig... of kunnen jullie deze aan laten leggen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

jongerenchaos schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:11:
@cheapconnect ik neem aan dat jullie het KPN wholesale product afnemen met de routeringen die daarbij horen?

Wordt er een modem meegeleverd of moet de eindgebruiker dit zelf bestellen?

Is een glasaansluiting ook mogelijk? Op mijn adres is er geen koperverbinding aanwezig... of kunnen jullie deze aan laten leggen?
We kopen inderdaad WBA aan, en leveren onze internet dienst daarop af. Routeringen is niet van KPN, maar van CheapConnect.

Er wordt geen modem bij geleverd en glasvezels gaan we komende maand toevoegen aan het portfolio. Het is momenteel nog een product voor de geavanceerde gebruiker (Tweaker ;-)), zeker door het onbreken van een modem en installatiemonteur, zaken die later worden toegevoegd. Maar in ruil regelen we wel een open netwerk, geen restricties in modemkeuze en vast IP adres.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lrrr
Ik heb verder niet veel toe te voegen maar @cheapconnect hulde dat jullie actief zijn hier in het topic en voor de duidelijke antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:11
@cheapconnect Zit je hier vast aan een jaarcontract of is het elk moment opzegbaar? 8) (ben bijna om moet alleen mijn vrouw nog losweken van haar ziggo adres)

[ Voor 29% gewijzigd door powerboat op 20-11-2019 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

powerboat schreef op woensdag 20 november 2019 @ 00:04:
@cheapconnect Zit je hier vast aan een jaarcontract of is het elk moment opzegbaar? 8) (ben bijna om moet alleen mijn vrouw nog losweken van haar ziggo adres)
Helaas wel, het eerste jaar 'zitten we vast' aan elkaar, daarna is het per maand opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-04 13:35
Hoe staat het met IPv6 ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

BAJansen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:35:
Hoe staat het met IPv6 ondersteuning?
Dat staat bij ons op de planning begin 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-04 12:17
Ik begrijp dat de dienst nu nog in de opbouwende fase is.
Op de website vind ik nog niet of nauwelijks informatie onder de help documenten.
@cheapconnect

Hoe lang duurt het leveren van een nieuwe verbinding?
Waar kan ik informatie vinden met de requirements/instellingen van de modem?
Hoe kan ik ondersteuning krijgen? Ik zie alleen een mailadres op de website. Kan ik ook bellen voor ondersteuning of bij een storing?

Overigens loop ik vast bij het starten van de bestelprocedure:
Na het selecteren van het Aansluitpunt, gaat het proces niet verder, het Order type laad niet.
Anderen hier ook last van?

[ Voor 20% gewijzigd door DarkHelmet op 20-11-2019 15:45 ]

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-04 18:51
@cheapconnect Dit begint een serieus alternatief te worden. Goede zet die vrije modemkeuze en vast IP.

Ik heb de vraag ook per mail gesteld maar doe het hier ook dan kan iedereen meelezen. Hoe zit het met bonding vdsl? Gaat dit nog aangeboden worden in de toekomst?

Met het verdwijnen van xs4all lijkt KPN hier een monopolie op te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:33
VPLUS tot 200Mb
€ 42,95
per maand
(€ 38,63 bij betaling per jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
Kasper1985 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:36:
@cheapconnect Dit begint een serieus alternatief te worden. Goede zet die vrije modemkeuze en vast IP.

Ik heb de vraag ook per mail gesteld maar doe het hier ook dan kan iedereen meelezen. Hoe zit het met bonding vdsl? Gaat dit nog aangeboden worden in de toekomst?

Met het verdwijnen van xs4all lijkt KPN hier een monopolie op te krijgen.
KPN heeft hier helemaal geen monopolie op. Elke provider kan van bonding gebruik maken, alleen betalen die dan dubbele lijnhuur. En dat willen de meeste providers niet, dan zullen de prijzen van de abonnementen weer verhoogd moeten worden. Het kan voor die providers gewoon niet uit.

Hetzelfde geldt voor 4G buitengebied. KPN biedt als enige een oplossing DSL + 4G aan. Geen enkele andere biedt het aan. Terwijl T-Mobile dit zelf ook wel kan implementeren door DSL en 4G te combineren. Ze doen het niet omdat het voor T-Mobile blijkbaar niet uit kan.
(Ergens snap ik wel waarom KPN dit aanbiedt. Er wordt volop glas aangelegd in de buitengebieden en KPN levert er vaak niet op. Dus moeten ze met een creatieve oplossing komen willen ze die klanten behouden.).

De prijs van een abonnement bij KPN en XS4ALL is duurder dan een provider als Tele2 en T-Mobile die op kosten willen concurreren. En dan is bonding al snel te duur voor ze. KPN en XS4ALL zit niet in het budgetsegment en kunnen die kosten veroorloven.

Ook zijn er wel (zakelijke) providers die wel bonding inzetten, maar die prijzen zijn al helemaal niet interessant voor een consument.

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 20-11-2019 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
DarkHelmet schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:31:
Op de website vind ik nog niet of nauwelijks informatie onder de help documenten.
@cheapconnect

Hoe kan ik ondersteuning krijgen? Ik zie alleen een mailadres op de website. Kan ik ook bellen voor ondersteuning of bij een storing?

Na het selecteren van het Aansluitpunt, gaat het proces niet verder, het Order type laad niet.
Loop tegen hetzelfde aan inderdaad.

@cheapconnect Zou aanraden dit te laten fixen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Kasper1985 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:36:
@cheapconnect
Bonded momenteel nog niet, maar wordt later toegevoegd samen met glasvezel (FTTH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

DarkHelmet schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:31:
@cheapconnect

Help documenten, inclusief handleidingen worden momenteel gemaakt. Voor de FAQ zijn we nu de meeste gestelde vragen aan het verzamelen, er komen er een hoop binnen :-) Hoe dan ook, lekker door blijven vragen.

Ondersteuning gaat via e-mail en chat (zo houden we ook die kosten laag).

Opleveren hangt van aantal zaken aan, maar in de meeste gevallen in 1 week.

Bestelprocedure lijken we wat tegen firefox aan te lopen, daar gaan mijn collega's mee aan de slag. Super dat je dit meld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
@cheapconnect kan ik ook een mail server draaien ? Waarbij je zowel mail kan verzenden en ontvangen op poort 25 8) ?

• Lrrr
cheapconnect schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:06:
Dat is wel minder, ikzelf zou het toch fijn vinden om gewoon te kunnen bellen. Wellicht een idee om dat als betaalde optie toe te voegen voor de klanten die er behoefte aan hebben?

• cheapconnect

cheapconnect

powerboat schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:52:
@cheapconnect kan ik ook een mail server draaien ? Waarbij je zowel mail kan verzenden en ontvangen op poort 25 8) ?
Absoluut!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:10
Wat verwachten jullie dat de glasvezel (FTTH) prijs gaat worden?

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-04 12:17
cheapconnect schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:06:
[...]

Help documenten, inclusief handleidingen worden momenteel gemaakt. Voor de FAQ zijn we nu de meeste gestelde vragen aan het verzamelen, er komen er een hoop binnen :-) Hoe dan ook, lekker door blijven vragen.

Opleveren hangt van aantal zaken aan, maar in de meeste gevallen in 1 week.

Bestelprocedure lijken we wat tegen firefox aan te lopen, daar gaan mijn collega's mee aan de slag. Super dat je dit meld!
Ik heb het vermoeden dat er meer aan de hand is dan alleen met Firefox.
Ik heb getest met meerdere adressen, MacOS, Windows, Firefox, Chrome, Edge en Safari. Bij allen hetzelfde resultaat.

De chat functie heb ik gister wel ergens in beeld gehad. Maar kan hem nu nergens terug vinden. Chat kan een goede vervanger zijn van bellen, als het duidelijk is hoe&wanneer je ervan gebruik kan maken.

Ik juich het initiatief toe, maar zo wordt het mij wat onzeker en hoogdrempelig. De dienst zoals deze wordt aangeboden word ik wel blij van.

*edit*
nu per chat contact gehad en verder getest. Vanaf verschillende types apparaten en verbindingen heb ik tot zover alleen succes met mijn Google Pixel 3 op Chrome. Wordt verder uitgezocht bij CheapConnect.

[ Voor 12% gewijzigd door DarkHelmet op 21-11-2019 11:08 ]

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 11:04

slaay

Natuurbeleven.com

Lrrr schreef op donderdag 21 november 2019 @ 01:26:
[...]

Dat is wel minder, ikzelf zou het toch fijn vinden om gewoon te kunnen bellen. Wellicht een idee om dat als betaalde optie toe te voegen voor de klanten die er behoefte aan hebben?
Dat mag volgens de regels van de ACM niet:
https://www.acm.nl/nl/ond...egels-voor-klantenservice

Dich bis echt unne foëzen haas

• mad-dog
Wel als je dat verwerkt in de abonnementskosten

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Weer echt Nederlands , je mag wel een duur 0900 nummer gebruiken maar een 0800 of normaal nummer nummer met achteraf een factuur voor geleverde service mag niet !!
Lekker betuttelend en krom weer.
Dan zou ik toch liever geen nummer hebben dan dat het maand bedrag weer hoger wordt.

• Lrrr
Ja, ik bedoelde inderdaad dat je een optie 'telefonische klantenservice' aanbiedt voor X euro per maand, en de klanten die dat afnemen kunnen dan bellen.
theuser schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:40:
[...]

Weer echt Nederlands , je mag wel een duur 0900 nummer gebruiken maar een 0800 of normaal nummer nummer met achteraf een factuur voor geleverde service mag niet !!
Lekker betuttelend en krom weer.
Dan zou ik toch liever geen nummer hebben dan dat het maand bedrag weer hoger wordt.
Hoe haal je dat eruit? In de link staat toch precies het omgekeerde?

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
[b]Lrrr in "nieuwe DSL provider: cheap connect DSL ervaringen?"Lrrr schreef op donderdag 21 november 2019 @i.Stijn

Hoe haal je dat eruit? In de link staat toch precies het omgekeerde?
Nee volgens mij niet , iedere vorm van aanvullende betaling is niet toegestaan .

"Welke kosten mag u bellers naar uw klantenservice laten betalen?
Gebruikt u een 0900-, 0906- of 0909-nummer als klantenservice? Dan mag u geen geld vragen voor de informatie die u geeft. De beller betaalt alleen voor de gebruikelijke belkosten. "

Je mag dus een 0900 nummer met zeg 1 euro per minuut openstellen , dit zijn dan de gebruikelijke belkosten (wordt snel erg duur!)
maar iedere vorm van aanvullende vergoeding mag blijkbaar niet!

Helemaal niet Nederlands, helpdesken die bereikbaar zijn tegen normale telefoonkosten (hoeft geen gratis nummer te zijn) is iets waar de EU zich al heel lang voor in zet. Dat is ook zo voor vrije modem keuze, geen toeslag op creditcard transacties en gratis roaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 411626

@cheapconnect Te bedenken dat al vanaf het begin het koperlijntje is gebruikt als melkkoe, ben ik blij dat er iemand is die normale service biedt tegen redelijke prijs. Kan je niet zeggen van anderen waar je gewoon weg wordt belazerd met "Wij hebben een hekel aan prijsverhogingen. Daarom hebben wij de prijzen voor DSL zo lang mogelijk laag gehouden. Helaas ontkomen wij er door de stijgende inkooptarieven niet aan om bestaande DSL-abonnement nu duurder te maken. Dit is de eerste prijsverhoging voor DSL in vele jaren..." https://www.tweak.nl/nieuws/nieuwe-tarieven-voor-dsl.html

"Het verschil maken

Onze missie is om verschil te maken in een markt gedomineerd door internetreuzen. Dat deden we vroeger door samen te werken met zo veel mogelijk netwerkleveranciers, en later door zo veel mogelijk van de achterliggende techniek zélf in handen te hebben.

Leveranciers van DSL kochten elkaar op en inmiddels wordt de markt gedomineerd door één partij: KPN. Zij bepalen de maximale snelheden en de inkooptarieven. Die tarieven worden elk jaar een beetje hoger, terwijl wij precies dezelfde snelheden kunnen leveren als de rest van de providers. Eerder dit jaar besloten wij al om niet langer nieuwe DSL-abonnementen te verkopen. Bestaande abonnees kunnen wel gewoon gebruik van hun diensten blijven maken." Yeah sure! 8)7

Als je die bug uit internet bestellen hebt verholpen ben ik een nieuwe klant.

Als je basic instellingen op site zet hoe een modem in te stellen voor internet zou wel handig zijn.

Salute.

• cheapconnect

cheapconnect

Als goed is kun je inmiddels bestellen. Zo niet zou je dan een mail kunnen sturen naar info@cheapconnect.nl met de gebruikte gegevens, dan gaan we je zo goed mogelijk helpen (uiteraard :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
cheapconnect schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:43:
[...]

Helaas wel, het eerste jaar 'zitten we vast' aan elkaar, daarna is het per maand opzegbaar.
Hebben we wel een proefperiode, mocht de snelheid niet zijn als wat je ervan had verwacht? :z (even alles vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

powerboat schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:20:
[...]

Hebben we wel een proefperiode, mocht de snelheid niet zijn als wat je ervan had verwacht? :z (even alles vragen)
Helaas is er geen mogelijkheid tot een proefperiode :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
cheapconnect schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:33:
[...]

No worries ;) ik heb me net ingeschreven 8) en ga de sprong wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bricoleurtje
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik overweeg om op jullie VDSL 100Mb service over te stappen (ben al en tevreden cheapconnect voip klant) maar wilde eerst checken of mijn modem (een Fritzbox 7390) compatibel is. Hebben jullie ergens een lijst van ondersteunde DSL-standaarden en profielen en/of ondersteunde modems? Wat zou de juiste instellingen zijn? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Die vraag heb ik ook? Gaat deze modem werken ?

TP-LINK TD-w9970 WIFI VDSL-/ADSL router (/ Mbit S (5ghz) + 300 Mbit/s (2,4ghz), USB poorten voor FTP en mediaserver, incl. VDSL- Splitter, link https://www.amazon.de/dp/...nkCode=df0&language=nl_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het klinkt echt nice, maar waarom zo’n super lelijke bedrijfsnaam 😕. “Cheap”, echt bah 😐

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:42
Geen DSL beschikbaar hier. Enkel WBA glasvezel en Ziggo. Nog even geduld.. :)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:17
saharoen schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:30:
Die vraag heb ik ook? Gaat deze modem werken ?

TP-LINK TD-w9970 WIFI VDSL-/ADSL router (/ Mbit S (5ghz) + 300 Mbit/s (2,4ghz), USB poorten voor FTP en mediaserver, incl. VDSL- Splitter, link https://www.amazon.de/dp/...nkCode=df0&language=nl_NL
Gewoon kijken of het met KPN zou werken, zijn tenslotte dezelfde DSLAMs. Evt kun je op de KPN wholesale site de specs opzoeken waar een modem aan moet voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb de mail nu ook gehad. Interessant aanbod als ik in Nederland zou wonen. Helemaal snappen hoe ze het bedacht hebben die ik niet (betalen met prepaid tegoed? Hopen ze dat je dan meer gaat bellen?)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

powerboat schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 18:41:
[...]

No worries ;) ik heb me net ingeschreven 8) en ga de sprong wagen.
Leuk! Welkom :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

joop99 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:04:
[...]

Gewoon kijken of het met KPN zou werken, zijn tenslotte dezelfde DSLAMs. Evt kun je op de KPN wholesale site de specs opzoeken waar een modem aan moet voldoen.
Volgens de specs op de TP-Link site: https://www.tp-link.com/n...sl-modem-router/td-w9970/
Is dit modem geschikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

bricoleurtje schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:46:
Ik overweeg om op jullie VDSL 100Mb service over te stappen (ben al en tevreden cheapconnect voip klant) maar wilde eerst checken of mijn modem (een Fritzbox 7390) compatibel is. Hebben jullie ergens een lijst van ondersteunde DSL-standaarden en profielen en/of ondersteunde modems? Wat zou de juiste instellingen zijn? Dank!
De lijst zijn we ook hier intern aan het uitbreiden, maar sowieso geschikt van AVM:
7530
7390
7490
7590

Feitelijk ondersteunen we op ADSL:
ITU G.992.5. Annex A

En op VDSL"
- ITU T G.993.2 + ITU-T G.993.5 + G.INP (ITU-T- G.998.4 ) + SRA (Seamless Rate
Adaption Broadband Forum). Vplus specification - Annex Q (VDSL2 35b).
- ITU-T G.998.2 / IEEE 802.3ah tbv VDSL Bonding/Vectored VDSL Bonding
- ETSI TR 101 830-1 V1.5.2

In het kort: Alle gangbare modellen van Fritzbox met VDSL2 ondersteuning zijn geschikt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHarmy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 19:29
Ik zit er ook aan te denken om over te stappen maar kan nog niet vinden wat een Routed Subnet er bij kost.
Kan ik dit er gelijk bij bestellen of moet/kan dit achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

DarkHarmy schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:20:
Ik zit er ook aan te denken om over te stappen maar kan nog niet vinden wat een Routed Subnet er bij kost.
Kan ik dit er gelijk bij bestellen of moet/kan dit achteraf?
Dit kan momenteel alleen nog achteraf, we hebben dit nog niet in het bestelproces zitten. Kosten zijn 10 euro per maand voor een /29 subnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
Hele domme vraag van mij. Maar het kwartje valt nu pas (sorry zit al 20jaar vastgeroest aan ziggo).

Ik heb mooie opnsense firewall, hiervoor zal ik nog een modem voor moeten proppen. Want volgens mij kan ik geen lan poortje gebruiken voor DSL :/??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:15
powerboat schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:23:
Hele domme vraag van mij. Maar het kwartje valt nu pas (sorry zit al 20jaar vastgeroest aan ziggo).

Ik heb mooie opnsense firewall, hiervoor zal ik nog een modem voor moeten proppen. Want volgens mij kan ik geen lan poortje gebruiken voor DSL :/??
Er moet inderdaad een DSL-modem voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 22:35

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@powerboat, kijk even naar een modem welke in full_bridge kan. Ik gebruik hier zelf een Cisco 897VA voor maar ook Draytek heeft enkele modellen welke dit kunnen.

Zo kun je netjes al het verkeer af laten handelen door je OPNSense doos.

@cheapconnect, wil je s.v.p. niet meerdere posts achter elkaar plaatsen? Graag de originele post wijzigen als je iets toe wilt voegen :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
Thx guys, ik ga eens effe zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

powerboat schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:23:

Je zou hiervoor een Draytek 130 kunnen inzetten. We zijn nu bezig met allerlei handleidingen en toevallig hebben we deze vanmorgen gemaakt:
https://www.cheapconnect.nl/hulp/manuals/?getmanual=2401

Hierachter zet je dan een firewall, en je laat de firewall dan de PPPoE sessie opbouwen zodat deze het externe IP adres krijgt. Je gebruikt de Draytek dan alleen als 'modem'

@MisteRMeesteR gaan we op letten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-04 11:49
V&A Activiteiten horen hier idd niet thuis ;)

[ Voor 113% gewijzigd door MisteRMeesteR op 25-11-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10-2024
cheapconnect schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:33:
[...]

Hoe staat dit in verhouding met het consumentenrecht? Je hebt gewoon onder de Nederlandse wet recht op 14 dagen bedenktijd en volgens de geschillencommissie gaat deze zelfs in vanaf oplevering. Als jullie inderdaad gemiddeld binnen een week opleveren heeft het gros van de klanten toch echt een proefperiode. Al is het maar een paar dagen onder de reguliere wet en twee volle weken volgens de geschillencommissie.
Anoniem: 411626 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:32:
@cheapconnect Te bedenken dat al vanaf het begin het koperlijntje is gebruikt als melkkoe, ben ik blij dat er iemand is die normale service biedt tegen redelijke prijs. Kan je niet zeggen van anderen waar je gewoon weg wordt belazerd met "Wij hebben een hekel aan prijsverhogingen. Daarom hebben wij de prijzen voor DSL zo lang mogelijk laag gehouden. Helaas ontkomen wij er door de stijgende inkooptarieven niet aan om bestaande DSL-abonnement nu duurder te maken. Dit is de eerste prijsverhoging voor DSL in vele jaren..." https://www.tweak.nl/nieuws/nieuwe-tarieven-voor-dsl.html

"Het verschil maken

Onze missie is om verschil te maken in een markt gedomineerd door internetreuzen. Dat deden we vroeger door samen te werken met zo veel mogelijk netwerkleveranciers, en later door zo veel mogelijk van de achterliggende techniek zélf in handen te hebben.

Leveranciers van DSL kochten elkaar op en inmiddels wordt de markt gedomineerd door één partij: KPN. Zij bepalen de maximale snelheden en de inkooptarieven. Die tarieven worden elk jaar een beetje hoger, terwijl wij precies dezelfde snelheden kunnen leveren als de rest van de providers. Eerder dit jaar besloten wij al om niet langer nieuwe DSL-abonnementen te verkopen. Bestaande abonnees kunnen wel gewoon gebruik van hun diensten blijven maken." Yeah sure! 8)7

Als je die bug uit internet bestellen hebt verholpen ben ik een nieuwe klant.

Als je basic instellingen op site zet hoe een modem in te stellen voor internet zou wel handig zijn.

Salute.
Wat exact denk jij dat hieraan niet klopt? Als iemand die bij een andere leverancier van internetdiensten de WBA rekeningen per jaar ziet kan ik je toch echt garanderen dat één prijs vasthouden niet realistisch is. KPN WBA verhoogt dit met regelmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
cheapconnect schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:43:
[...]

Je zou hiervoor een Draytek 130 kunnen inzetten. We zijn nu bezig met allerlei handleidingen en toevallig hebben we deze vanmorgen gemaakt:

Hierachter zet je dan een firewall, en je laat de firewall dan de PPPoE sessie opbouwen zodat deze het externe IP adres krijgt. Je gebruikt de Draytek dan alleen als 'modem'

Ik ga die bestellen, zag hem ergens in de aanbieding staan 8). Kan ik meteen de handleiding checken *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
k ga die bestellen, zag hem ergens in de aanbieding staan 8). Kan ik meteen de handleiding checken
staat er 1 op marktplaats voor 30 euro (niet van mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-04 16:15
@cheapconnect Ik krijg volgend jaar glasvezel via Glasdraad (https://glasdraadhaarlemmermeer.nl/kernen/). Hebben jullie daar afspraken mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

raven22 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:35:
@cheapconnect Ik krijg volgend jaar glasvezel via Glasdraad (https://glasdraadhaarlemmermeer.nl/kernen/). Hebben jullie daar afspraken mee?
Nog geen (concrete) plannen voor helaas, maar we houden momenteel meerdere gesprekken (en opties) open voor andere netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 11:04

slaay

Natuurbeleven.com

Centurius schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:11:
[...]

Hoe staat dit in verhouding met het consumentenrecht? Je hebt gewoon onder de Nederlandse wet recht op 14 dagen bedenktijd en volgens de geschillencommissie gaat deze zelfs in vanaf oplevering. Als jullie inderdaad gemiddeld binnen een week opleveren heeft het gros van de klanten toch echt een proefperiode. Al is het maar een paar dagen onder de reguliere wet en twee volle weken volgens de geschillencommissie.

[...]

Wat exact denk jij dat hieraan niet klopt? Als iemand die bij een andere leverancier van internetdiensten de WBA rekeningen per jaar ziet kan ik je toch echt garanderen dat één prijs vasthouden niet realistisch is. KPN WBA verhoogt dit met regelmaat.
Dit gaat in zodra jij akkoord gaat met het contract, dat staat los van oplevering. Maar stel je vraagt het nu aan, krijgt het over een week geleverd en zegt dan binnen een week op dan is Cheapconnect wel gemachtigd om gemaakte kosten al in rekening te brengen aangezien je al gebruik hebt kunnen maken van hun dienst. Als ze slim zijn leveren ze dus pas nadat je zichttermijn is verstreken om te voorkomen dat ze alsnog facturen moet sturen voor gemaakte kosten.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 21:06
cheapconnect schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:39:
[...]

Nog geen (concrete) plannen voor helaas, maar we houden momenteel meerdere gesprekken (en opties) open voor andere netwerken.
Voor Glasdraad hoeft dat niet. Daar gaat KPN WBA leveren (dus KPN apparatuur in de PoPs). Cheapconnect levert op KPN WBA dus opgelost..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
cheapconnect schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:43:
[...]

Zou een draytek 2820 ook kunnen ? Deze heb ik nl. Voor nop kunnen scoren *O*

[ Voor 0% gewijzigd door powerboat op 26-11-2019 23:23 . Reden: verkeerd type :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 22:09
Zit te denken om over te stappen vanaf telfort (100/30 vdsl nu), toch paar vragen.
1) cheapconnect regelt het overstappen en zegt telfort op?
2) neem aan dat het werkt met het arcadyan VGV7519 modem/router? (tenzij telfort deze terug wil, maar gezien de leeftijd van het apparaat betwijfel ik dat)
3) Op de site staat 'Betaal je per jaar? Dan krijg je 10% korting. Eenmalige kosten zijn €50,00' Krijg je eenmalige kosten voor het aansluiten of als je per jaar wil betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Emcee schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:52:
Zit te denken om over te stappen vanaf telfort (100/30 vdsl nu), toch paar vragen.
1) cheapconnect regelt het overstappen en zegt telfort op?
2) neem aan dat het werkt met het arcadyan VGV7519 modem/router? (tenzij telfort deze terug wil, maar gezien de leeftijd van het apparaat betwijfel ik dat)
3) Op de site staat 'Betaal je per jaar? Dan krijg je 10% korting. Eenmalige kosten zijn €50,00' Krijg je eenmalige kosten voor het aansluiten of als je per jaar wil betalen?
Leuk dat je ons overweegt!

Als je een migratie inschiet via ons portal dan is dit een opzegging van je verbinding bij Telfort. Mocht je meer diensten afnemen bij Telfort dan is het goed te controleren of dit dan ook opgezegd moet worden (of juist niet). Daarnaast is het altijd goed om zelf te controleren of de opzegging goed gaat bij je huidige provider.

Het modem moet inderdaad ook werken op onze verbinding.

Wat betreft de eenmalige kosten, denk dat we die zin inderdaad wat beter moeten formuleren. Aansluitkosten zijn 50 euro (eenmalig) en je krijg 10% korting op de maandelijkse prijs als je per jaar betaalt. Gaan we duidelijker maken! :)

@powerboat De Draytek 2860 werkt inderdaad ook op VDSL, let wel op dat je Annex A variant in je handen hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door cheapconnect op 26-11-2019 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
cheapconnect schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:54:
[...]

@powerboat De Draytek 2860 werkt inderdaad ook op VDSL, let wel op dat je Annex A variant in je handen hebt.
Skoezie het is een 2820 Annex A versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emcee
Maar meteen doorgepakt en aangemeld. Reden van overstap:
- korting door bedrag in 1x te betalen, dus goedkoper dan huidige abo
- zelfde snelheid als huidige abo
- vast ip is ook wel een plus, geen dynamische dns gedoe meer :)
- router zelf instellen

[ Voor 5% gewijzigd door Emcee op 27-11-2019 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:08
Zit ook te kijken naar internet van cheapconnect, maar die €50 euro aansluitkosten vind ik echt schandalig hoog!

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
manusjevanalles schreef op woensdag 27 november 2019 @ 17:26:
Zit ook te kijken naar internet van cheapconnect, maar die €50 euro aansluitkosten vind ik echt schandalig hoog!
nou ja schandalig...., maar het weerhoudt mij er nog wel van om over te stappen. Zit nu bij Telfort. CC is wel iets goedkoper, maar met de hoge aansluitkosten en ook je eigen router moeten kopen kost het wel een paar jaar eerder je het terugverdient hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
manusjevanalles schreef op woensdag 27 november 2019 @ 17:26:
Is niks schandalig aan. Dat zijn gewoon grotendeels de kosten die afgetikt moeten worden aan WBA.
Dat andere ISP's dat niet berekenen is hun keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
Oh telfort wil de router wel terug, heeft iemand nog tips wat een goede router is?
Heb nog nooit eerder eentje moeten kopen.
Zolang er goede wifi op zit en gigabit ethernet is t voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 21:06
Emcee schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:06:
Oh telfort wil de router wel terug, heeft iemand nog tips wat een goede router is?
Fritzboxen van AVM zijn eigenlijk altijd wel een goede keuze, vooral voor Wifi. Eventueel via MP te vinden of zo..
Paar dagen geleden meldde Cheap Connect zelf dat deze modellen getest zijn en werken bij hen:
7530
7390
7490
7590

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:08
Ik drukte mij wat sterk uit, wat ik aan wilde geven is dat 50 euro best veel geld is, wat wel even duurt voordat je dat terugverdiend hebt. Het weerhoud mij ervan over te stappen.

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

• Emcee
manusjevanalles schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:46:
Ik drukte mij wat sterk uit, wat ik aan wilde geven is dat 50 euro best veel geld is, wat wel even duurt voordat je dat terugverdiend hebt. Het weerhoud mij ervan over te stappen.
Heb je ook wel gelijk in, overstappen komt toch geen monteur aan te pas oid?
Maar de totale korting door de lagere maandprijs maakt het voor mij toch de moeite waard om over te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 22-04 20:20
Emcee schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:06:
Ezviz w3
Nu black Friday
Van 99 voor 30
Amazon
Gratis verzending

https://www.ezviz.eu/nl/w3/

[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 28-11-2019 02:56 ]

• Lrrr
boyette schreef op donderdag 28 november 2019 @ 02:55:
[...]

Ezviz w3
Nu black Friday
Van 99 voor 30
Amazon
Gratis verzending

https://www.ezviz.eu/nl/w3/
Heeft die wel een DSL-modem aan boord?

• raven22
Lrrr schreef op donderdag 28 november 2019 @ 05:13:
[...]

specs bij amazon: DSL-WAN: nee

• boyette
  • Laatst online: 22-04 20:20
Lrrr schreef op donderdag 28 november 2019 @ 05:13:
[...]

Nee
Je had het over een router
Niet over een modem

• raven22
op marktplaats staan aardig wat 7390 of 7360 van ex xs4all klanten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
Vond voor weinig een 7530 op marktplaats en heb de overstap vanaf Telfort in gang gezet. Nummer portering moet separaat gebeuren, maar was binnen een dag geregeld. Daarna aangemeld voor de internetverbinding. Via de aanvraag kun je geen ingangsdatum opgeven, maar een mailtje naar support was genoeg om dat te regelen. Kreeg gelijk ook een bevestiging van opzegging van Telfort. Tot nu toe lijkt het allemaal heel soepel te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkHarmy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 19:29
Ik ben ook overstag :P
Bestellen ging erg makkelijk.

De volgende werkdag al bericht over mijn toekomstige vaste IP adres en de mogelijke plandatum van aansluiten.
Ook deze dag bericht van mijn huidige leverancier Budget Alles-in-1 dat de opzegging geregeld zou worden.

Voorheen heb ik 3 jaar Telfort en 2 jaar NLE (Budget Alles in 1) gehad.
Deze maakte beiden gebruik via VDSL VLAN34 over IPoE.

Cheapconnect (net als KPN) maakt gebruik van VLAN6 over PPPoE. (via VDSL) Houdt hier rekening mee met aansluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-04 20:36
Hoi, dit topic volg ik (Telfort klant) met interesse.
Vragen:
1. Ik ben niet bekend met PPPoE. Ik wil graag m'n bestaande Zyxel 2812 in bridge mode blijven gebruiken. Werkt dat? Oftewel de router/firewall er achter krijgt het vaste IP adres?
2. Is er al meer bekend over IPv6 en welke implementatie gekozen wordt? Zodra dit werkt, stap ik over :-)
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

SvenHazejager schreef op zondag 1 december 2019 @ 15:36:
Hoi, dit topic volg ik (Telfort klant) met interesse.
Vragen:
1. Ik ben niet bekend met PPPoE. Ik wil graag m'n bestaande Zyxel 2812 in bridge mode blijven gebruiken. Werkt dat? Oftewel de router/firewall er achter krijgt het vaste IP adres?
2. Is er al meer bekend over IPv6 en welke implementatie gekozen wordt? Zodra dit werkt, stap ik over :-)
Dank
Wat voor router heb je achter je Zyxel gehangen? Op het moment dat de Zyxel in bridge gezet is zal je router de PPPoE sessie moeten opbouwen en krijgt daarmee inderdaad het vaste IP-adres.

IPv6 staat op onze todo lijst, maar nog geen datum bekend. Er staan nog wat andere zaken meer bovenaan de lijst.

Update: Inmiddels is Bonded VDSL ook te orderen. Voor nieuwe lijnen toch wel hoge setup (vinden wij), maar bestaande lijnen kunnen we voordeliger aanbieden.

[ Voor 9% gewijzigd door cheapconnect op 02-12-2019 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
Werkt cheapconnect met een arcadyan VGV7519 v8 modem/router?
Ik ging er eigenlijk vanuit van wel nl. Maar zie dat het verbinding maakt op een andere manier dan Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-04 21:08
cheapconnect schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:25:
[...]

Update: Inmiddels is Bonded VDSL ook te orderen. Voor nieuwe lijnen toch wel hoge setup (vinden wij), maar bestaande lijnen kunnen we voordeliger aanbieden.
Oef dat is wel slikken... 265 euro setup, 50 euro migratie en 60 euro per maand..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Emcee schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:54:
Ik ging er eigenlijk vanuit van wel nl. Maar zie dat het verbinding maakt op een andere manier dan Telfort.
Kan eigenlijk niet vinden of je dit modem het VLAN kan aanpassen naar VLAN 6 (standaard werkt Telfort op VLAN 34). Naast het VLAN is er geen reden waarom dit modem niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
cheapconnect schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:48:
[...]

Kan eigenlijk niet vinden of je dit modem het VLAN kan aanpassen naar VLAN 6 (standaard werkt Telfort op VLAN 34). Naast het VLAN is er geen reden waarom dit modem niet zou werken.
Dit geeft het menu van het modem weer:
https://ibb.co/2NRGWvB

Maar kan nergens iets wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:42
Nu de glasvezelverbindingen ook online staan kan dit topic eigenlijk wel een titel wijziging gebruiken. ;)

Ik begrijp trouwens best dat ook @cheapconnect geld wil verdienen, maar T-Mobile glas 50 op WBA kost icm een mobiel abo precies de helft (€25), of bij jaarbetaling net iets meer dan de helft. Dat prijsverschil is mij ondanks wat recente fratsen bij T-Mobile echt te groot. Ik blijf uiteraard de ontwikkelingen volgen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Emcee schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:09:
[...]

Dit geeft het menu van het modem weer:
https://ibb.co/2NRGWvB

Maar kan nergens iets wijzigen.
Wij gaan ook nog even kijken of we zo'n modem hier kunnen uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
cheapconnect schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:19:
[...]

Wij gaan ook nog even kijken of we zo'n modem hier kunnen uittesten.
Dank :) Ik zag wel een handleiding voor dit modem op jullie site maar dat was puur voor voip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Emcee schreef op maandag 2 december 2019 @ 19:54:
De Arcadyan VGV7519 in principe natuurlijk wel, de Experiabox v8 waarschijnlijk niet :) Als ik mij goed herinner hebben die modems (routers) een firmware die qua verbindingparameters niet aan te passen is, en daarmee is het een no-go.

Je kunt wel OpenWRT installeren, zie de officiële guide en daar stond ook nog een andere link.

Op zich zou het wel handig zijn als je dit soort boxen makkelijk zou kunnen omflashen, want ze moeten nog in stapels rond slingeren. Dat zou de overstapkosten weer reduceren als je zelf nog geen geschikt modem hebt.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste