• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-02 03:22

https://i.imgur.com/H24xZ2Q.jpg

Inleiding

CheapConnect is een telecom-provider waarmee je kan bellen en gebeld worden over een bestaande internetverbinding. Dit wordt Voice over Internet Protocol genoemd, VoIP in het kort. VoIP wordt al jaren gebruikt en is met het IAX en het SIP protocol een beproefde manier om te telefoneren. Er zijn wereldwijd zeer veel telecombedrijven die deze dienst aanbieden tegen uiteenlopende tarieven. Om via VoIP te bellen kan je niet zonder meer je normale telefoon aansluiten. Je hebt iets extra's nodig.

Op één van deze vier manieren is het mogelijk om gebruik te maken van VoIP:
- Met een softphone, software wat op de computer of smartphone geïnstalleerd wordt;
- of met een VoIP-adapter/ATA-box, een analoge telefoonadapter dat het modem/router/switch met een analoog (DECT-)telefoontoestel verbindt.
- of met een IP-telefoon/VoIP-telefoon, een voor VoIP-telefonie geschikt toestel dat d.m.v. een netwerkaansluiting aan het modem/router/switch gekoppeld wordt;
- sommige ADSL2+/VDSL2-modems van bv. ZyXEL, AVM (Fritz!Box), Arcadyan (ExperiaBox) en DrayTek hebben ingebouwde VoIP-functionaliteit. De VoIP-accountgegevens worden in dit geval ingevoerd in de modemconfiguratie en de analoge telefoon is rechtstreeks aangesloten op een "Phone-poort" op het modem. (Er is in dit geval dus géén losse ATA-box nodig).

De diensten van CheapConnect werken provider onafhankelijk, je behoudt je huidige internetprovider en je kan tevens tussentijds van provider wisselen. CheapConnect werkt met elke internetprovider.

Als je gaat verhuizen of je verblijft tijdelijk ergens anders (bv. in het buitenland), dan kan je jouw nummer gewoon blijven gebruiken zonder een wijziging. De dienst van CheapConnect werkt namelijk altijd en overal waar je jouw VoIP toestel, Softphone of ConnectMeNow gebruikt.

De apparatuur van CheapConnect is opgesteld met back-up faciliteiten, zodat telefonie altijd beschikbaar is. Tevens maakt CheapConnect gebruik van hoge kwaliteit verbindingen. CheapConnect biedt voordelige telefonie door gebruik te maken van geautomatiseerde systemen en prepaid oplossingen. VoIP is bij CheapConnect niet alleen voordeliger, maar ook van betere kwaliteit dan traditionele telefonie.

CheapConnect ondersteunt de volgende VoIP codecs: G711a/b, G729a/b, maar ook de hoge kwaliteit codec G722 (HD Audio).

Voor- en nadelen van VoIP

De voordelen op een rij:
- Je belt voordelig naar vaste en mobiele nummers in Nederland;
- CheapConnect rekent geen starttarief en rekent per seconden af;
- Voordelig bellen naar het buitenland;
- Gratis bellen naar nummers van CheapConnect;
- Lagere vaste kosten per jaar;
- CheapConnect hanteert geen limiet aan het aantal gelijktijdige gesprekken

De nadelen op een rij:
- Een internetstoring betekent geen telefonie;
- Een defecte modem, router of ATA-box betekent geen telefonie;
- In sommige gevallen een extra apparaat 24 uur per dag, 7 dagen per week op het lichtnet.

Producten

Prepaid VoIP
Voor maar € 8,95 per jaar bel je met een netnummer naar keuze (of met behoud van jouw huidige nummer, nummerbehoud kost € 5,- eenmalig) voordelig naar bestemmingen in Nederland en buitenland. Je betaalt bij CheapConnect geen starttarief en betaalt per seconde.

ConnectMeNow
ConnectMeNow is een dienst waarbij je twee telefoonnummers via het portal met elkaar kunt laten bellen. De beide nummers krijgen een inkomend gesprek en hebben daar geen kosten aan. Zo kan je twee personen met elkaar verbinden. Het gesprek wordt betaald vanuit het accounttegoed door degene die de verbinding in stand brengt via ConnectMeNow.

VoIP-out
CheapConnect rekent geen kosten voor het gebruik van deze dienst, je betaalt alleen de gemaakte gesprekskosten. CheapConnect biedt de dienst VoIP-Out aan waarmee je voor een klein bedrag kan uitbellen naar binnen- en buitenland, zonder dat je gebruik maakt van een inkomende telefoonnummer. Met VoIP-Out maak je enkel gebruik van uitgaande lijnen. (Dit wordt over het algemeen gebruikt door klanten met een eigen centrale of zelfs eigen VoIP dienst).

Prepaid VoIP, gesprekstarieven en transactiekosten

De prijs van het Prepaid VoIP-nummer is € 8,95 per jaar.
Bij het betalen van enkel dit Prepaid VoIP-nummer komen echter bijkomende transactiekosten: bv. de iDeal transactiekosten van € 0,49. Bij verlenging kan weer betaald worden met iDeal. Ook dan wordt er bij de jaarlijkse € 8,95 de transactiekosten van € 0,49 opgeteld. Uitsluitend voor het Prepaid VoIP-nummer betalen kost dus jaarlijks € 9,44 (inclusief transactiekosten voor iDeal).

Het is echter ook mogelijk om te betalen vanuit het beltegoedsaldo. Bijvoorbeeld bij de verlenging voor één of twee jaar. De kosten bedragen dan respectievelijk € 8,95 of € 17,90. Bij betaling vanuit het beltegoedsaldo worden er geen transactiekosten berekend. Er is immers al een keer betaald voor de transactiekosten bij het opwaarderen van het beltegoed.

Het is dus voordeliger om na registratie bij CheapConnect eerst bv. € 30,- of meer beltegoed te storten op het account en daarna pas één of meer Prepaid VoIP-nummers aan te schaffen. In dit geval betaal je dus eenmalig de transactiekosten voor het verhogen van het beltegoedsaldo en voorkom je het veelvuldig betalen van transactiekosten bij de aanschaf van elk Prepaid VoIP-nummer apart. Het resterende beltegoed kan in dit geval gebruikt worden om uitgaande gesprekken te voeren.

Het loont dus niet om buitengewoon vaak het beltegoedsaldo met zeer kleine bedragen te verhogen omdat er bij elke betaling € 0,49 aan transactiekosten bijkomt.

Gesprekstarieven

Actuele tarieven

Nummerportering

Je kan jouw telefoonnummer ook porteren naar CheapConnect. Via VoIP kan je dan met jouw gewone nummer bellen en gebeld worden. Behoud van je huidige nummer, nummerbehoud kost € 5,- eenmalig. Het is extra voordelig, omdat je niet alleen lagere tarieven hebt maar ook nog eens op KPN bespaart.

Het is verstandig om voor het porteren eerst op de site van CheapConnect een Prepaid VoIP-nummer voor € 8,95 per jaar te bestellen en de diensten een tijdje uit te proberen. Als er straks dan geporteerd wordt weet je zeker dat alles werkt zoals jij het wilt.

Beltegoed opwaarderen

Het saldo van je beltegoed kan je opwaarderen met:
-> iDeal (Nederland) - € 0,49 transactiekosten
-> Bitcoins (Worldwide) - geen transactiekosten
-> Paypal (Worldwide) - € 1,- transactiekosten
-> Creditcard (Worldwide) - € 1,- transactiekosten
-> Bancontact/Mister Cash (Belgie) - € 1,- transactiekosten

Instellingen

SIP Gebruikersnaam: 31201234567 (voorbeeld)
SIP wachtwoord: fpsqgjquo6y7 (voorbeeld)
Telefoonnummer: +31201234567 (voorbeeld)

SIP Service Provider Name: sip.cheapconnect.net of sip.cheapconnect.nl
SIP Local Port: 5060

SIP Server Address: sip.cheapconnect.net of sip.cheapconnect.nl
SIP Server Port: 5060

REGISTER Server Address: sip.cheapconnect.net of sip.cheapconnect.nl
REGISTER Server Port: 5060

SIP Service Domain: sip.cheapconnect.net of sip.cheapconnect.nl
Proxy/SIP server: sip.cheapconnect.net of sip.cheapconnect.nl

DTMF Mode: RFC2833
Transport Type: UDP

AANGERADEN SIP SETTINGS:
Register expiration/Registation timeout/Registration interval:
Minimaal 300 seconden
Maximaal 3600 seconden

Codec voorkeur:
1) G.711A (alaw)
2) G.729A/B

Om ervoor te zorgen dat je alsnog kan inloggen op het platform van CheapConnect hebben ze naast poort 5060 ook de volgende poorten geactiveerd:
5066
5068
5070
5072
5074
5076
5078
5080

Links

CheapConnect
Forum van CheapConnect
Algemene Voorwaarden van CheapConnect
FAQ van CheapConnect
Softphone software X-lite

Contact per mail (of voor het aanmaken van een Support Ticket bij storing): info@cheapconnect.nl

Originele post:
Na lang wachten heb ik zelf maar een topic geopend in de hoop hier de ervaringen m.b.t. CheapConnect te verzamelen.

Ik heb na maanden tevreden gebruik van CheapConnect een vreemd probleem.
Ik wilde het saldo controleren en na het inloggen op de website staat het saldo tot mijn verbazing op € 0,0000. Het zou ongeveer € 34,- moeten zijn.

Ik heb net mijn mobiele nummer gedraaid en het mobieltje gaat wel over.
Hebben meer klanten dit??

[Voor 252% gewijzigd door Shmoopy op 23-09-2019 15:03]

• spaceone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05-2018
Ja, net even gekeken ook 0,00 euro

• cheapconnect
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-03 01:36

cheapconnect

Bedrijfsaccount Cheapconnect
Dit betreft een tijdelijke communicatie fout tussen ons beltegoed systeem en de website. Hierdoor wordt het beltegoed niet correct weer gegeven op de website, dit heeft geen effect op het bellen.

Dit komt overigens vanwege een update welke wij aan het doorvoeren zijn.

Excuses voor het ongemak

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03 22:10

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Als dit een ervaringen topic wordt is het misschien wel prettig om een grotere start post te maken met achtergrond, wat CheapConnect is etc.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Kun je eigenlijk ook een Belgisch nummer krijgen bij Cheapconnect?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 20:31
ik zou graag de standaard bezet teksten en het nederlands willen hebben, hopelijk wordt dit binnenkort een optie bij cheapconnect.

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-01 14:39
Zijn er hier ook gebruikers van cheapconnect die telkens voor nederlandse 0900-nummers het premium bedrag van 1,30 per minuut in rekening krijgen gebracht? Het gaat dan om nummers die zelf maar 10ct of regionale kosten in rekening brengen.

Corresponderen met Cheapconnect hierover lukt niet. Emails komen wel aan, maar worden niet beantwoord.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

• spaceone
ambilight schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:29:
Zijn er hier ook gebruikers van cheapconnect die telkens voor nederlandse 0900-nummers het premium bedrag van 1,30 per minuut in rekening krijgen gebracht? Het gaat dan om nummers die zelf maar 10ct of regionale kosten in rekening brengen.

Corresponderen met Cheapconnect hierover lukt niet. Emails komen wel aan, maar worden niet beantwoord.
Nee, maar volgens mij staat daar iets over in hun eigen forum. Als het 0900 nummer niet in hun bestand/database staan dan wordt er een standaard een tarief gerekend. Maar dit wordt achteraf aangepast als het goed is

gevonden
http://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,200.0.html

• Shmoopy
Het goede bedrag is weer zichtbaar. :*) Toen ik het gisterochtend zag, dacht ik heel even dat het account gehackt was en dat het beltegoed opgemaakt was. Gelukkig was het slechts een ICT-gerelateerde communicatiefout. Gisterochtend rond 9:00 een mail met uitleg van CC hierover gehad.
Robinski schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:45:
[...]

Als dit een ervaringen topic wordt is het misschien wel prettig om een grotere start post te maken met achtergrond, wat CheapConnect is etc.
Ik heb de openingspost aangepast. Hoop dat het ietsje duidelijker is. Ik stoorde me aan alle posts over CheapConnect in het topic van Voipbuster, (Iets waar ik me overigens ook schuldig aan maakte).
:)

Edit: Ik zal de openingspost de komende week meer aanpassen.

[Voor 7% gewijzigd door Shmoopy op 08-10-2013 09:18]

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:43
werd tijd deze post :-D
ik heb goede ervaringen met CheapConnect. Ik zat jaren bij Budgetphone (samen met vrienden en familie). Deze heb ik allemaal laten porteren naar CC.
voordelen tov budgetphone:
- goedkoper, 8.95 per jaar
- kreeg goede updates via de mail ten tijde van portering. had meteen een oed gevoel bij ze.
- ik vind het prettig dat ze meteen mails sturen wanneer ze technische problemen hebben en uiteraard ook wanneer dit is opgelost.

ik heb destijds voor het porteren 2 euro betaald.

• spaceone
Shmoopy schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:55:

Edit: Ik zal de openingspost de komende week meer aanpassen.
Alternatieve voip poorten
http://forum.cheapconnect...pic,61.msg157.html#msg157

Onder Producten /Prepaid VoIP

Als je geen netnummer gebruikt bij je account kun je natuurlijk alleen uitbellen. Maar dan betaal ook geen extra kosten per jaar behalve de belkosten voor zover ik weet.

dit staat ook niet duidelijk op de eigen website.
http://www.cheapconnect.net/nl/prepaid-voip.php

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik vind eigenlijk dat ze teveel mails sturen.
Opzich is de openheid en duidelijke communicatie erg te prijzen, maar vijf statusupdates bij een storing en maandelijks een 0 euro factuur hoeft van mij eigenlijk ook weer niet. Doe maar een openbare storingslog op de site waar je het kan bijhouden.

• spaceone
Zo vaak zijn er geen storing en dan e-mails vind ik persoonlijk een pluspunt .

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:26
Mooi dat er nu ook een cheapconnect topic is :).
Mijn ervaringen met hun zijn tot nu toe zeer positief, vergeleken met Budgetphone wordt er tenminste proactief gecommuniceerd wanneer er een storing is (via de mail idd). Bij budgetphone was dit ver weg gestopt op hun forum (en sommige storingen werden niet eens gemeld).

Voor de rest werkt het gewoon perfect, voor een lage prijs van maar 9 euro per jaar :) (uitbellen doe ik via een betamax cloon)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03 20:18
Ik ben aan het denken (en eigenlijk ben ik er al zeker van) dat ik mijn 2 budgetphone nummers wil porteren naar CC, Weet iemand wat er met het beltegoed gebeurt?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-01 14:39
spaceone schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 23:02:
[...]

Nee, maar volgens mij staat daar iets over in hun eigen forum. Als het 0900 nummer niet in hun bestand/database staan dan wordt er een standaard een tarief gerekend. Maar dit wordt achteraf aangepast als het goed is

gevonden
http://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,200.0.html
Ja dat heb ik ook gelezen op hun forum, maar de correctie gebeurde bij mij dus niet automatish. Beetje vreemd ook dat ik bij geen enkele andere voip-provider ooit teveel voor 0900-nummers betaal. Die moeten toch ook voortdurend heel veel 0900-tarieven in de gaten houden.

En daarnaast ben je zo ongemerkt ineens door je beltegoed heen.

Verder overigens (tot nu toe) best te spreken over CheapConnect hoor. Kwaliteit van verbinding is uitstekend.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-03 12:46
Ook ik gebruik sinds een paar maanden Cheapconnect. Ik gebruik het alleen op mijn mobiele telefoon, maar ben er niet helemaal tevreden over. Waar het aan ligt weet ik niet.

De verbinding hapert (over 3G en WiFi), en volgens anderen ben ik slecht te verstaan. (echo, flinke vertraging). Dit probleem doet zich voor op verschillende netwerken: DSL, kabel en glasvezel. Voip via bijv. skype gaat prima, ook over 3G.

Ik gebruik de instellingen die worden aanbevolen door CheapConnect, maar probleem blijft.

Ook op meerdere telefoons getest (HTC Desire S, HTC One), maar het "probleem" blijft. Ik zal eens proberen via een betamax toko te bellen, misschien werkt dat beter.

Overigens gebruik ik het alleen op mobiel, ik heb nog niet geprobeerd om via een ATA te bellen.

[Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 08-10-2013 14:48]

• Shmoopy
shure-fan schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:10:
Ik ben aan het denken (en eigenlijk ben ik er al zeker van) dat ik mijn 2 budgetphone nummers wil porteren naar CC, Weet iemand wat er met het beltegoed gebeurt?
Ik zat enkele maanden geleden te twijfelen tussen Budgetphone Free en CheapConnect voor mijn moeder. De vaste kosten van het KPN-abonnement begonnen de spuigaten uit te lopen. >:)

Het belgedrag is bepalend, daarom heb ik gekozen voor CheapConnect. Uitbellen gaat ook via CheapConnect, want ik wilde het niet te ingewikkeld maken voor mijn moeder. Na vier maanden bellen via CheapConnect komt ze vrij consequent uit op een tientje per maand aan gesprekskosten. Budgetphone Free kost € 12,50 per maand dus ze zit er (nu nog) net onder. :P

Wat er met het beltegoed bij Budgetphone gebeurt weet ik niet. Ik zou het zelf uit voorzorg opmaken. ;)

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb wel een account, maar ik heb nog geen Voip-In telefoonnummer. Voordat ik dit wil afsluiten, wil ik eerst weten of dit werkt. Ik heb hiervoor Budgetphone gehad en ik kwam er achter dat inkomende gesprekken niet binnenkomen, terwijl de trunk wel geregistreerd stond.
Is er een mogelijkheid om te testen of Cheapconnect wel werkt via mijn ISP? UDP Poort 5060 staat wel openen geforward naar mn Asterisk server.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | todo: SMA 3 fasen + APS micro's

• shure-fan
Timo vd..

voor asterisk dien je de volgende poorten open te zetten

udp 5060 t/m 5070 sip signaling
udp 10.000 t/m 12.000 rtp voice streams

van wat ik uit je post begrijp werd rtp niet doorgelaten door je router

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Die laatste UDP-poorten staan inderdaad open in mijn router, daarvan staat een aantal open (bij mijn ISP?). Wellicht valt het te proberen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | todo: SMA 3 fasen + APS micro's

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:13

vliegnerd

Nintendo fan.

Welke ISP, timovd? Bij Telfort en xs4all (en dus vast ook KPN, gezien het allemaal KPN netwerk is) werkt het eigenlijk prima.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Ik zit bij Tele2.
UDP 5060 staat wel open en de VoiP trunk is geregistreerd. Bij Budgetphone kwam een gesprek niet aan toen ik mijn telefoonnummer belde.

• shure-fan
Timo, heb je inmiddels de poorten die ik noemde al open gezet?

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Deze had ik inderdaad al open staan. Voor SIP Signaling heb ik alleen UDP 5060 open; de Trunk registreert zich ook. Tot nu toe nog geen reactie van CeapConnect of zij mij ook als geregistreerd zien.

Edit: En volgens Tele2 worden er geen poorten gelokkeerd, dus zouden poorten voor RTP streams open moeten staan. Echter, als ik een port scan uitvoer, krijg ik geen respons.
Het probleem dat ik met Budgetphone had was dat wanneer ik mijn nummer belde, het een paar seconden stil bleef en toen de verbinding werd verbroken. In de Asterisk logs kon ik niets terugvinden.

[Voor 49% gewijzigd door timovd op 14-10-2013 17:57]

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:09

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Geachte relatie,

Op 29 en 30 november 2013 voeren wij groot onderhoud uit op ons telefonie platform, we zullen op een aantal plaatsen in ons netwerk software updates uitvoeren. Hierdoor zullen er in de nabije toekomst meerdere nieuwe functies gelanceerd worden.

WELKE GEVOLGEN HEEFT DAT VOOR U?
--------------------------------
Tijdens het onderhoudsvenster is er een verhoogde kans op uitval, echter wordt er geen daadwerkelijke uitval verwacht. Tevens zullen als gevolg van de update de vier SIP servers stuk voor stuk worden herstart, als u gebruik maakt van onze SIP loadbalancer ( sip.cheapconnect.net ) heeft u hier geen last van. Klanten welke connecten op IP adres verzoeken wij dit vroegtijdig aan te passen naar sip.cheapconnect.net

Tijdens het onderhoudsvenster zal het portal verminderd beschikbaar zijn en wij verzoeken u wijzigingen tot het minimum te beperken.

Met vriendelijke groet,

CheapConnect.net

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Shmoopy
Ik had bij aanvang "sip.cheapconnect.net" gebruikt bij het configureren. Helaas op zondag 7 juli 2013 klachten van mijn moeder gehad dat de telefoon het niet deed. Toen heb ik het IP-adres maar ingetikt.

Ik zal het binnenkort weer veranderen naar "sip.cheapconnect.net".

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:05

franssie

Save the albatross

(jarig!)
Leuk een cheapconnect topic, en een grote ook nog!
Ben nu meer dan zes maanden over van B-Phone en mijn ervaringen zijn ook erg positief. Bij BP had ik last van rare disconnects en ze weten alles aan mijn opzet, voor zover ze al communiceerden.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Shmoopy
Hmmm, er schijnt op dinsdagochtend een storing te zijn geweest volgens een mail van CheapConnect. Ik heb er gelukkig niets van gemerkt. Ik vind het toch wel fijn dat ze zo transparant zijn over storingen. Ik vind goed functionerende telefonie wel belangrijk. In ieder geval belangrijker dan tv of radio.

Een heel klein minpuntje is dat het beltegoed gedeeld wordt door alle nummers als je meerdere telefoonnummers aan één account hebt hangen.

Ik zou het fijner vinden als het beltegoed per telefoonnummer is in te stellen. Misschien dat hier iets aan veranderd kan worden op 29 en 30 november 2013 of nadat er meer functies worden toegevoegd.

Anoniem: 167472

Ik gebruik CC al enige tijd. Was overstapper van BP. Hun tarieven werden mij wat te gortig voor alleen een VOIP-in nummer..

CC is stabiel in hun verbinding. Ook qua spraakkwaliteit is het allemaal uitstekend! Echter 1 punt van kritiek, via 1123 (voor voicemail) krijg je een Engels geproken belmiepje waarmee je door het menu moet om bijvoorbeeld je eigen welkomstboodschap in te stellen.. :X

Uit ergenis zelf voicemail op mijn Fritz gezet, aangezien ik slechthorend ben, kan ik dat Engelse wijf onmogelijk verstaan. (En nee, mijn Engels is uitmuntend)

Helaas na meerdere keren aangegeven te hebben bij CC is er nog altijd niets aan gedaan.

• franssie

franssie

Save the albatross

(jarig!)
Shmoopy schreef op woensdag 06 november 2013 @ 02:27:
<>
Ik zou het fijner vinden als het beltegoed per telefoonnummer is in te stellen. Misschien dat hier iets aan veranderd kan worden op 29 en 30 november 2013 of nadat er meer functies worden toegevoegd.
Ik vindt dat juist fijn dat het gedeeld wordt. Maar je kan toch meerdere accounts aanmaken (meerdere email adressen) hiervoor? Ik zou ze even mailen.
Als je bijvoorbeeld een gmail adres hebt kan je spelen met de plek van de . in de naam, of +account2 eraantoevoegen, gmail ziet dat als één account. Zie ook http://www.labnol.org/int...email-addresses-in-gmail/

[Voor 5% gewijzigd door franssie op 06-11-2013 20:06]

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Shmoopy
Ik vindt dat juist fijn dat het gedeeld wordt. Maar je kan toch meerdere accounts aanmaken (meerdere email adressen) hiervoor?
Ik heb eerst een telefoonummer aangevraagd bij CheapConnect om daar een maandje mee te testen. Daarna heb ik een telefoonnummer (van mijn moeder) laten porteren. Toen pas kwam ik er achter dat het "alles uit één pot" was. Het eerst aangevraagde nummer gebruik ik haast niet meer. Ik laat dit nummer misschien niet verlengen na een jaar.

Het zou fijn zijn als er een keuze was. Dus "alles uit één pot" zoals jij dat wil en "apart beltegoed per telefoonnummer" zoals ik dat liever wil. Dan maakt CheapConnect iedereen blij. Het is ook makkelijker als je bv. voor meerdere mensen/huishoudens het account beheert en beltegoed voorschiet/stort.

Het is inderdaad een oplossing om meerdere accounts aan te maken en per account één telefoonummer in te stellen. Misschien dat ik het in de toekomst doe. Het is nu niet echt een heel groot probleem hoor.

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-03 12:17
Welke voipadapter (ATA) ondersteund inkomende en uitgaande gesprekken met 2 providers op 1 telefoonpoort? De meest gebruikte zijn SPA 2100, 2102, 3102, 112.

De meeste hebben wel 2 telefoon poorten en kunnen wel 2 voip accounts aan, maar ik heb geen zin in 2 telefoons (1 voor inbellen en 1 voor uitbellen)

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-03 19:11
Ik zou een Fritz!box regelen. Een 7300 serie; daar ga je jouw eisen wel mee realiseren. Heb je gelijk een router en VoIP gateway in een. ;)

• raven22
ja, maar ik heb al een router, ik dacht zo'n klein kastje erbij is handiger

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022
Afgelopen vrijdag een prepaid telefoonnummer gekocht bij CC. Inmiddels het tegoed opgewaardeerd, maar wat ik ook probeer het lukt me niet om uit te bellen.
Gebeld worden is geen probleem.Tot nu toe heb ik de ontvangen configuratie gegevens getest met Bria voor Android, de standaard SIP optie binnen Android en nog een android-app. Bij alle 3 de apps krijg ik een korte ingesprektoon als ik uitbel.
Of ik nu met +31 0031 of zonder landnummer ervoor bel, er wordt gewoon geen verbinding tot stand gebracht.

Iemand een idee wat er mis kan gaan ?

Op vakantie met een (toer)caravan, kies uit meer dan 70 verhuurders en huur een caravan in Nederland

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

FreakNL

Well do ya punk?

Wat ik me nou afvraag, is het mogelijk om bijvoorbeeld met FreeVoipDeals uit te bellen "zonder" nummer?

Ik wilde namelijk in 1e instantie een nummer nemen bij CheapConnect (voor inkomend) en dan bellen (uitgaand) via de FreeDays van FreeVoipDeals. Maar ik weet dus dat je (met zo'n Y kabel) dus je Fritz!Box kan aansluiten op je UPC modem. Wat weerhoudt mij er dan van om mijn telefoonnumer gewoon bij UPC te houden (en dan mijn modem van UPC aan te sluiten op de Fritz!Box)? Dan komen de inkomende belletjes gewoon via UPC, maar dan kan ik met rules uitbellen via FreeVoipDeals.. Is dit technisch mogelijk?

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:35
Ja.

• franssie

franssie

Save the albatross

(jarig!)
raven22 schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:16:
Welke voipadapter (ATA) ondersteund inkomende en uitgaande gesprekken met 2 providers op 1 telefoonpoort? De meest gebruikte zijn SPA 2100, 2102, 3102, 112.

De meeste hebben wel 2 telefoon poorten en kunnen wel 2 voip accounts aan, maar ik heb geen zin in 2 telefoons (1 voor inbellen en 1 voor uitbellen)
[beetje laat]
Als je al DECT/GAP draadloze telefoons gebruikt is dit misschien een goede oplossing (heb ik nu ook) Siemens Gigaset N300A IP, 6 Lijnen, 1 Basisstation, Display, Antwoordapparaat, Zwart

Hierin kan je allerlei combinaties maken, o.a. per handset in te stellen.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Mooi. Nog een ander vraagje, maakt het uit of je een Annex A of Annex B Fritz!Box hebt om een analoge lijn aan te sluiten?

Die Annex B is natuurlijk voor ISDN, maar dat geldt toch alleen als je hem als ADSL router/modem wilt gaan inzetten, niet voor mijn doel?

• AtRi
Volgens mij maakt dat niet uit. Ik heb een FB7270 achter een upc-modem in bridge-modus, dan sluit je de FB aan via LAN1, dan doet de FB al de routing en voip etc. Dan heb je geen gedoe met portforwarding enzo.
Als je dat niet doet dan moet je iig "Keep port forwarding of the Internet router enabled for telephony" aanvinken.
FreakNL schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 14:19:
Wat ik me nou afvraag, is het mogelijk om bijvoorbeeld met FreeVoipDeals uit te bellen "zonder" nummer?

Ik wilde namelijk in 1e instantie een nummer nemen bij CheapConnect (voor inkomend) en dan bellen (uitgaand) via de FreeDays van FreeVoipDeals. Maar ik weet dus dat je (met zo'n Y kabel) dus je Fritz!Box kan aansluiten op je UPC modem. Wat weerhoudt mij er dan van om mijn telefoonnumer gewoon bij UPC te houden (en dan mijn modem van UPC aan te sluiten op de Fritz!Box)? Dan komen de inkomende belletjes gewoon via UPC, maar dan kan ik met rules uitbellen via FreeVoipDeals.. Is dit technisch mogelijk?
Ja, dat kan. Je kan ook uitbellen met Freevoipdeal met je mobiele nummer of het Cheapconnectnummer. Dat lijkt me persoonlijk handiger als anoniem.

/▌

• AtRi
Hij kan toch gewoon z'n UPC-nummer verifiëren en meesturen als CLID.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

^^

Is dus inmiddels gelukt.

Ik heb de telefoonuitgang van het UPC modem verbonden met de DSL poort op de Fritz!Box. Moest nog wel ff zelf een kabeltje fabriceren omdat ik die Y kabel kwijt was. Heb ik gedaan met hulp van deze site:

http://www.johandraaisma....tion-of-fritzbox-y-cable/

Inkomende telefonie werkte nadat ik mijn nummer bij Fixed Line in de FB gezet had.

Uitgaand gaat via FreeVoipDeal, en stuurt (na verificatie) mijn UPC nummer mee. Werkt prima. UPC bekijkt het maar met zijn tariefverhogingen :)

[Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 30-11-2013 15:34]

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 15:03:
[...]

[beetje laat]
Als je al DECT/GAP draadloze telefoons gebruikt is dit misschien een goede oplossing (heb ik nu ook) Siemens Gigaset N300A IP, 6 Lijnen, 1 Basisstation, Display, Antwoordapparaat, Zwart

Hierin kan je allerlei combinaties maken, o.a. per handset in te stellen.
Ik heb deze combinatie ook N300a icm 2x a510 headsets. Tip: gebruikt N300a met bij passende telefoons. Ik had oude Philips DECT/GAP, maar kon geen telefoonboek meer instellen of het antwoordapparaat luisteren.
Ik ben er super te vrede mee.
Helaas weet ik niet goed hoe CheapConnect is. Alle binnen komende gesprekken komen nog steeds binnen op de Analoge VOIP van OnsBrabantNet.

Ik wil nog een keer overstappen op de C610 handsets. Daarmee kan je ook SMSen. (Meer een nice to have.) Ik zag dat je deze goedkoop kan kopen (<100 Euor) als een set van 4 bij staples.

[Voor 22% gewijzigd door vDorst op 03-12-2013 09:29. Reden: Extra toevoeging op het basisstation.]

AtRi schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 15:16:
Hij kan toch gewoon z'n UPC-nummer verifiëren en meesturen als CLID.
Dat kan ook, maar dan zit hij in het verkeerde topic ;)

/▌

• Tomba

Tomba

raven22 schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:16:

Een beetje laat maar toch. Ik gebruik mijn Linksys SPA-3102 met 2 aanbieders uitgaand (Voipbuster en FreeVOIPdeals) en 1 ingaand (Cheapconnect). Zie ook mijn review van dit geweldige apparaatje :)

Anoniem: 560162

porteren,

Als je nummer wil porteren van budgetphone naar cheapconnect,
als prepaid klant van eerste uur is bij budget lastig om aan te tonen dat je de eigenaar bent
van een telefoonnummer.
Je hebt geen factuur of betaalbewijs.
Pas nadat je bij budget een UNO account hebt aangemaakt, ontvang je facturen.

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 560162 op 04-12-2013 14:39]

• raven22
ik heb jarenlang bij budgetphone een prepaid nummer gehad, maar kreeg elk jaar netjes een factuur voor het tientje. de portering naar cheapconnect was dan ook zo geregeld

Je heb helemaal gelijk, niet zo gauw aangedacht ivm 1x per jaar die factuur :(
Even zoeken of ik die nog ergens heb bewaard.
Bank afschrift zou ook nog kunnen,
maar daar staat dacht ik geen tel nummer op.
Blijft toch heel gedoe die veranderingen zeker voor oudere mensen.
Na vele jaren een tevreden gebruiker, een min of meer gedwongen afscheid.

Cheapconnect,
Niet al mijn vragen worden duidelijk beantwoordt.

Hoe bevalt u cheapconnect ?

Nog bedankt voor uw tip.

[Voor 116% gewijzigd door Anoniem: 560162 op 05-12-2013 00:35]

• raven22
ik zit nu bijna een jaar bij CC, bevalt uitstekend. ik gebruik het alleen voor inkomende gesprekken. Er is geloof ik 1x storing geweest waar ik niets van gemerkt heb overigens, maar wel netjes een mail met uitleg over ontving.

• vDorst
  • Niet online
Ik gebruik nu nog mijn huidige analoge lijn voor inkomende gespreken. Ik heb wel een CC nummer die ik af en toe probeer. Verder bel ik uit via FreeVoipDeal.
Tot nu toe geen problemen.

• Tomba

Tomba

raven22 schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:19:
ik zit nu bijna een jaar bij CC, bevalt uitstekend. ik gebruik het alleen voor inkomende gesprekken. Er is geloof ik 1x storing geweest waar ik niets van gemerkt heb overigens, maar wel netjes een mail met uitleg over ontving.
Hier ook in gebruik naar volle tevredenheid sinds ongeveer een half jaar. 1 storing gehad die ik niet gemerkt heb (kreeg ik mailtje over) en 1x niet bereikbaar geweest omdat mijn linksys oververhitte in de afgesloten kast waar die in stond, maar daar heeft CC natuurlijk niks mee te maken :P

• vDorst
  • Niet online
Ik wil me telefoonnummer overzetten naar CC. Nu heb ik nog OnsBrabantNet voor de telefoon. Deze loopt pas in april af. Daarom ben ik nu aan het testen hoe goed het werkt.

Gisteren ook me Quad set C610 binnen gekregen. Nog meer bel plezier.

• raven22
vDorst schreef op donderdag 05 december 2013 @ 09:46:
Ik wil me telefoonnummer overzetten naar CC. Nu heb ik nog OnsBrabantNet voor de telefoon. Deze loopt pas in april af. Daarom ben ik nu aan het testen hoe goed het werkt.

Gisteren ook me Quad set C610 binnen gekregen. Nog meer bel plezier.
waar heb je die quad set besteld?

raven22

Bedankt.
Is toch nog wel gedoe dat porteren.
Met formulieren invullen,
lijkt beetje dat je toch een abo contract afsluit.
Ze vragen NAW gegevens die ze gaan controleren bij budget prepaid, maar daar niet in het systeem staan.

Ander nadeel,
je kan bij CC geen nummer reeksen registeren wat bij budget wel mogeljk is.

.

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 560162 op 05-12-2013 14:38]

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-03 11:43
Ik gebruik CC als bedrijf zijnde, redelijk tevreden. Af en toe hapert de verbinding, zowel inkomend als uitgaand. Server (telefooncentrale)(100mbit/s) staat in een rack, qua verbinding zou het dus goed moeten zijn zou je zeggen...

• shure-fan
je internetlijn kan hierbij de bottleneck zijn

• vDorst
  • Niet online
Nog al een late reactie.
Ik heb ze tijdens een actie bij staples.nl voor € 62,-- besteld. C610 Quad bij staples.nl
Ondanks het geen actie meer is is het nog steeds een zeer goede deal.
Ik heb 2x pricewatch: Gigaset C610A Duo gekeken, ondanks dat niet duidelijk is wat je echt zou krijgen.

• raven22
Ik heb ondertussen een spa3000 op de kop getikt, werkt prima.
Ik kan alleen bij dial rules niet voor elkaar krijgen dat ik geen kengetal hoef te draaien bij 'lokale nummers' .
Ik woon in 0252 en had dit bedacht: <:0252>[2-8]xxxxxS0<:@gw2> dus 6 nummers beginnend met een 2-8, voeg 0252 toe en bellen met gw2.
Maar dit werkt dus niet
Suggesties?

• DJSmiley
  • Laatst online: 31-03 23:28

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
raven22 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 18:44:
Ik heb ondertussen een spa3000 op de kop getikt, werkt prima.
Ik kan alleen bij dial rules niet voor elkaar krijgen dat ik geen kengetal hoef te draaien bij 'lokale nummers' .
Ik woon in 0252 en had dit bedacht: <:0252>[2-8]xxxxxS0<:@gw2> dus 6 nummers beginnend met een 2-8, voeg 0252 toe en bellen met gw2.
Maar dit werkt dus niet
Suggesties?
Ik zou er :0031252 van maken, weet zo niet of je bij CC ook het landnr compleet moet meesturen.

Wat is je huidige config? is gw2 een andere voip provider ofzo waar je de oproepen naar toe wilt routeren uitgaand?

• raven22
ja gw2 is freevoipdeal, als ik bv 0252234567 bel werkt het wel bij freevoipdeal dus ik denk dat die 0031 er niet voor hoeft

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:12
Ik heb:
<:003176>[2-8]xxxxxxS0
In mijn SPA112 om 076 te kunnen bellen en dat werkt prima! Ik zou dus toch is met 0031 proberen ;)

[Voor 18% gewijzigd door nooberke op 12-01-2014 20:14]

• raven22
het werkt inderdaad met 0031 erbij, dank

• spaceone
In dit korte nieuwsbericht willen wij u informeren over twee zaken:

--------------------------------------
Nieuwe website
Vanaf 12 januari jl. hebben we onze websites in een nieuw jasje gestoken. Het nieuwe design en fris het portal is overzichtelijker, hiermee maken we de eerste slag van een reeds vernieuwingen binnen CheapConnect.

In aankomende periode zullen nieuwe functies worden gelanceerd en het portal zal tevens aan de achterkant worden verbeterd ten aanzien van laadtijden.

Ook de URL van het portal is gewijzigd naar:
https://account.cheapconnect.net/

Wij nodigen u graag uit op de vernieuwde website:
http://www.cheapconnect.net/

CheapConnect accepteert Bitcoin
Vanaf heden ondersteunen wij naast de reguliere betaalmethode ook de digitale valuta Bitcoin. In tegenstelling tot andere betalingsmethodes rekenen wij geen transactiekosten voor het betalen met Bitcoins.

[Voor 9% gewijzigd door spaceone op 12-01-2014 21:36]

• krakendmodem
Mijn vraag is of er nog dergelijke dialplans ingesteld moeten worden i.c.m. een SPA112. Ik vermoed van wel, aangezien pas na 15 seconden de dect/spa112 begint met bellen nadat ik de bel toets heb ingedrukt

[Voor 85% gewijzigd door krakendmodem op 09-02-2014 09:58]

• nooberke
( 00xxx. | <:003176>[2-8]xxxxxxS0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0 | <0:0031>800x. | <0:0031>900x. | 112S0 | <06:00316>xxxxxxxxS0 )

De 76 even vervangen door je eigen gebied

Normaliter zou ik het uitleggen maar ik moet zo werken, deze werkt hier tot nu toe prima... Maar nog niet alle nummers zijn voorbij gekomen afgelopen maanden

Meer informatie kan je vinden in reviews hier op tweakers van de oudere spa's en op google

• krakendmodem
Thanks, zal het even proberen. Ik zit alleen wel in een gebied met een viercijferig regionummer (0512). Ik neem aan dat ik dan ook rekening moet houden dat er een x'je uit die regel(s) moet? Of zie ik dit verkeerd?
Beetje vage omschrijving misschien, kan het even niet betr verwoorden.

Ik ben al meerdere previews tegengekomen, maar veel ervan worden gebruikt i.c.m. een tweede VoIP provider (voor uitbellen). Bij mij wil ik gewoon cheapconnect gebruiken. Het is namelijk niet voor mezelf, en wil het een ander niet te moeilijk maken.

Om eerlijk te zijn snap ik die regels namelijk niet zo goed. Het komt voor mij een beetje als wiskunde over, waar ik helaas erg slecht in ben.

Het is echter ideaal als je via meerdere lijnen belt.

[Voor 22% gewijzigd door krakendmodem op 19-01-2014 12:20. Reden: extra info]

• DJSmiley
  • Laatst online: 31-03 23:28

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
HvanderT schreef op zondag 19 januari 2014 @ 12:12:
Thanks, zal het even proberen. Ik zit alleen wel in een gebied met een viercijferig regionummer (0512). Ik neem aan dat ik dan ook rekening moet houden dat er een x'je uit die regel(s) moet? Of zie ik dit verkeerd?
Beetje vage omschrijving misschien, kan het even niet betr verwoorden.
Klopt.

Op meerdere sites staan de daiplans uitgelegd. Kort samengevat: Elke | is een scheiding tussen een (potentiele) match
00xxx.
Alles beginnend met 00, en dan minimaal 3 tekens, geen max: Accepteren en bellen na timeout (default 4 sec geloof ik). Dat is dus buitenlangs verkeer, wat geen vaste lengte nummers heeft

<:003176>[2-8]xxxxxxS0
Nummers die beginnen met een 2 t/m 8, dan 6 andere tekens (dus totaal 7 digits lang zijn): 003176 toevoegen en direct bellen. Dus lokale oproepen, voorzien van land- en netnr en bellen, niet wachten op timeout (immers, dat is altijd 7 cijferig in het geval van een 3-cijferig kerngetal).
Bij een 4-cijferig kerngetal zoals jij dus 003176 vervangen door 0031512, en 1 x weghalen (immers, lokale nrs zijn dan 6 digits)

<0:0031>[1-7]xxxxxxxxS0
Nummers die beginnen met 0, dan 1-7, dan 8 willekeurige tekens direct bellen, en de 0 vervangen door 0031. Dus nationale oproepen met kerngetal (10 cijfers) voorzien van landnr en direct bellen zonder timeout
Opm: Ik zou 'm aanpassen naar [1-8], in dit dailplan worden 085 en 088 nrs niet ondersteunt!

<0:0031>800x.
<0:0031>900x.

0800 en 0900 nrs voorzien van landcode en daarna bellen, geen vaste lengte (deze nrs kunnen kort zijn, maar ook bv 11-cijferig). Dus ., pas bellen na default timeout.

112S0
112 direct bellen, niet op een timeout wachten.

<06:00316>xxxxxxxxS0
06 nrs zijn altijd 10-cijferig. 06 vervangen door 00316 en direct bellen.

Bij sommige SPA's kun je ook meerdere gateways opgeven en via @gwX uitbellen. Op die manier kun je bv specifieke bestemmingen over een andere voip provider laten lopen.
<06:00316>xxxxxxxx@gw2 -> Hiermee gaat 06 verkeer over de 2e gateway, bijvoorbeeld Freevoipdeal of een vergelijkbare kloon, terwijl al het andere verkeer via Cheapconnect gaat.
Als je veel naar bepaalde bestemmingen belt kan het goedkoper zijn om dat anders te routeren (Freevoipdeal is bv 1,2 cent naar mobiel, bij CC is dat 11,9 cent...)

De SPA112 kan dat routeren niet. De SPA3000 (uit de echte Linksys tijd) geloof ik wel. Maar in die gevallen is een simpele Siemens C470 oid makkelijker en goedkoper misschien. Die kan ook routeren en is meteen een dect basisstation in 1, scheelt ook weer stroom ;)

• krakendmodem
Heldere uitleg, zal het even doorspitten de komende tijd. Kom wel meer uitleg tegen, maar dan nog begrijp ik het niet zo.

Ik heb deze ata gekocht voor een jongerensoos. Daar is alleen een Internetverbinding van UPC aanwezig, verder niks. De wens van de soos is om gewoon bereikbaar te kunnen zijn op een vast nummer. Er wordt waarschijnlijk niet veel mee gebeld. Vandaar dat ik alles bij een VoIP aanbieder doe.

Bij cc is mobiel bellen trouwens 5 cent. Prijzen zijn aangepast.

Ik heb momenteel geen dialplan ingesteld. Het vak heb ik leeg gelaten (niks ingevuld )waar je een dialplan kan invullen. Het bellen werkt wel, gebeld worden ook. Als ik ga bellen duurt het dus ongeveer 15 seconden voordat de telefoon over gaat :+
Ik gebruik ook geen +31 maar gewoon 0512 79xxxx of een 06 nummer, dat werkt gewoon. Voordeel van een Nederlandse VoIP provider? :)

[Voor 27% gewijzigd door krakendmodem op 19-01-2014 14:18]

• nooberke
Opm: Ik zou 'm aanpassen naar [1-8], in dit dailplan worden 085 en 088 nrs niet ondersteunt!
Goed gezien! Aangepast O+

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Als het alleen om bereikbaarheid gaat kun je beter gewoon via UPC een nummer aanvragen. Kost 5 euro in de maand extra (geloof ik), maar je hoeft niet met extra hardware te gaan rommelen wat je ook weer moet gaan ondersteunen...

• krakendmodem
Probleem is alleen wij de internetverbinding niet betalen, het zit zeg maar bij de huur in. Ik heb helaas geen permanente toegang tot de meterkast waar het modem staat.. In de ruimte waar de jeugdsoos zit is alleen een netwerk aansluiting aanwezig, en daar zit dus die Internetverbinding op.

Later kwam ik er achter dat er gebruik werd gemaakt van UPC zakelijk en dat er meerdere ip adressen aanwezig waren (ik geloof 5). Dus, heb uiteindelijk een sleutel weten te krijgen van de meterkast en heb het kabeltje van "ons" direct in het modem gestopt. Hebben we meteen ook een eigen ip adres en kan ik zelf weer bepalen welke poorten ik open wil hebben.

Daarnaast kost een nummer bij cheapconnect 8.95 per jaar, veel goedkoper dan UPC.

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De laatste weken heb ik minder goede ervaringen met Cheapconnect. Soms stotterende verbinding als gevolg van forse packet loss. Met de in mijn FritzBOX geconfigureerde Betamax providers en 12connect heb ik voornoemd probleem niet. Communicatie daarover met Cheapconnect verloopt moeizaam.

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:39
Heb helaas tot nog toe dezelfde ervaring. Ook ik heb last van een stotterende verbinding. De enige reactie (tot 3x toe) die ik krijg is dit, kennelijk automatisch gegenereerde, mailtje:

Geachte heer/mevrouw,

Om uw probleem verder te analyseren verzoeken wij u het probleem te simuleren. Het simuleren kan zijn (afhankelijk van uw probleem):
- Opnieuw een uitgaand gesprek uitvoeren
- Opnieuw een inkomende oproep uitvoeren
- Het probleem op een andere manier simuleren.

En ons te voorzien van de volgende gegevens:

- Tijdstip van de poging
- Afkomstig account nummer
- Bestemming van de poging
- Eventuele foutmeldingen welke naar voren komen

Met deze gegevens kunnen we het probleem verder analyseren in onze systemen. Het kan zijn dat u bijvoorbeeld geen uitgaand gesprek kunt voeren, wij vragen u alsnog dit uit te voeren omdat hieruit alsnog informatie in onze systemen verschijnen. Deze informatie kan belangrijk zijn om de oorzaak van uw probleem te vinden en op te lossen.

Met vriendelijke groet,

CheapConnect.net

CheapConnect #JTY-224-22724

• jongetje
  • Laatst online: 16:57
Als je wilt dat cheapconnect er iets aan doet hebben ze natuurlijk wel gegevens nodig van welke gesprekken niet lekker lopen. Hopelijk kunnen ze dan iets in de logbestanden o.i.d. terug vinden.

Ik ben ook zwaar aan het overwegen om mijn Ziggo lijn de deur uit te doen. Voorwaarde is wel dat o.a. mijn schoonouders dan ook meegaan om te profiteren van gratis onderling bellen.

[Voor 32% gewijzigd door jongetje op 31-01-2014 09:26. Reden: typo]

• voorstad
jongetje schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:26:
Als je wilt dat cheapconnect er iets aan doet hebben ze natuurlijk wel gegevens nodig van welke gesprekken niet lekker lopen. Hopelijk kunnen ze dan iets in de logbestanden o.i.d. terug vinden.
Natuurlijk heb ik die gegevens gestuurd. Samen met de instellingen en logfiles. Na enige tijd kreeg ik weer het zelfde mailtje. Toen ik daarop reageerde met de melding dat ik alle info al gestuurd had kreeg ik weer een mailtje....... :

Geachte heer/mevrouw,

Om uw probleem verder te analyseren verzoeken wij u het probleem te simuleren. Het simuleren kan zijn (afhankelijk van uw probleem):

etc.....

8)7

• jongetje
Mmm vreemd, zou de chat even proberen. Heb ik goede ervaringen mee.

• wsmaal
  • Niet online
De posting van "voorstad" onderschrijf ik.

Ik heb gedurende de afgelopen 2 weken Voice Transmission data verstuurd naar CheapConnect, die mijn FritzBox genereert. Daaruit blijkt klip en klaar dat de verbinding wordt gekenmerkt door soms forse Packets Lost en Bursts.

Cheapconnect monitored, naar eigen zeggen, mijn verbinding. Nadat ik gisteren CheapConnect naar de status van hun bevindingen heb gevraagd kom ik op basis van de reacties tot de conclusie dat na 3 maanden CheapConnect de portering van mijn nummer naar een andere VoIP provider onvermijdelijk lijkt.

• Shmoopy
Ik heb niets gemerkt van stotterende verbindingen. :/

Wat ik wel jammer vind is dat je in je account nergens een verhuizing kan doorgeven. Ik heb twee weken geleden, na lang zoeken, maar een mailtje gestuurd met de adreswijziging. Helaas geen terugkoppeling gehad van CC.

Vandaag toch een factuur ontvangen met het oude adres erop... Net heb ik weer een mailtje gestuurd. Ik vertrouw erop dat het volgende maand in orde is. ;)

Ik heb trouwens wat (dode) linkjes in de openingspost gewijzigd. Verder nog wat aangevuld... Als er iets niet duidelijk is ontvang ik graag een DM

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:26:

Ik ben ook zwaar aan het overwegen om mijn Ziggo lijn de deur uit te doen.
Is er ergens een stappen plan bekend voor de overstap van ziggo naar cheapconnect?
Of is het gewoon een kwestie van aanvragen met nummer behoud en ze regelen dat bij Ziggo waardoor je ziggo abo vanzelf Z2 wordt ipv alles in 1 :?

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
hjs schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:49:
[...]

Is er ergens een stappen plan bekend voor de overstap van ziggo naar cheapconnect?
Of is het gewoon een kwestie van aanvragen met nummer behoud en ze regelen dat bij Ziggo waardoor je ziggo abo vanzelf Z2 wordt ipv alles in 1 :?
cheap connect porteert zodra je nummer is vrijgegeven. In geval van alles-in-1 lijkt het mij dat Ziggo dat verder niet automatisch aanpast. Je zal zelf je abonnement aan moeten passen. Zou Ziggo even bellen want die weten de procedure het beste.

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:26
Ik heb in mijn geval een aantal keer m'n nummer geporteerd, (KPN (Analoog) --> Orange --> Telfort --> Budgetphone --> CheapConnect)

En daarbij heb ik nooit iets opgezegd bij de "latende partij" en dat ging altijd goed, de kans is dan ook minder groot dat je je nummer kwijt raakt. Het abonnement van de vorige provider stopte meestal automatisch.

Lijkt mij dat Ziggo ook wel een seintje krijgt wanneer jij je nummer naar CheapConnect laat porteren, en zonder nummer heb je ook weinig aan een telefonie abonnement.
Weet niet wat ze doen bij zo'n Alles-in-1 abo, zou dat even navragen bij Ziggo.

• nooberke
Van Alles in 1 Plus naar Z2 ging automatisch hier met de portering van cheapconnect, de portering was zelfs nog iets goedkoper dan op de site van cheapconnect aangegeven stond!

Bij Ziggo zelf hebben we geen stappen hoeven ondernemen

• voorstad
wsmaal schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 19:46:
De posting van "voorstad" onderschrijf ik.

Ik heb gedurende de afgelopen 2 weken Voice Transmission data verstuurd naar CheapConnect, die mijn FritzBox genereert. Daaruit blijkt klip en klaar dat de verbinding wordt gekenmerkt door soms forse Packets Lost en Bursts.

Cheapconnect monitored, naar eigen zeggen, mijn verbinding. Nadat ik gisteren CheapConnect naar de status van hun bevindingen heb gevraagd kom ik op basis van de reacties tot de conclusie dat na 3 maanden CheapConnect de portering van mijn nummer naar een andere VoIP provider onvermijdelijk lijkt.
Ik heb helaas niks meer vernomen van Cheapconnect. Het stotteren van de verbinding bij de ontvangende partij blijft helaas. Ik zou er graag achter komen of dit nu aan mijn Cisco SPA112, de UPC router/verbinding of Cheapconnect ligt.

• jongetje
Probeer eens te bellen met een andere VOIP provider. Als dat wel goed gaat ligt het aan cheapconnect.

• wsmaal
  • Niet online
voorstad schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 08:47:
[...]

Ik heb helaas niks meer vernomen van Cheapconnect. Het stotteren van de verbinding bij de ontvangende partij blijft helaas.
CheapConnect reageert, 3 weken na signalering van de stotterende verbinding, ook niet meer op mijn email. Na aandringen, eind vorige week, reageerde CheapConnect geïrriteerd dat ik geduld moet hebben. Uit het forum van CheapConnect blijkt dat oktober 2013 een gebruiker al over een haperende geluidsverbinding heeft geklaagd.
Ik zou er graag achter komen of dit nu aan mijn Cisco SPA112, de UPC router/verbinding of Cheapconnect ligt.
Ik heb in mijn Fritz!Box meer VoIP providers geconfigureerd. Daarmee ondervind ik, al jaren, geen enkel probleem. Overigens, de SIP Server van CheapConnect staat in Engeland en de routering loopt via de west kust van de USA (Fremont, California).

Opvallend is dat de klacht over een stotterende verbinding beperkt lijkt te blijven tot enkele gevallen. Echter, de moeizame en inconsistente communicatie met CheapConnect over de stotterende verbinding is de belangrijkste reden dat ik een nummer portering heb aangevraagd bij 12Connect.

• fre0n
  • Laatst online: 29-12-2022
Zelf hele goede ervaringen met deze provider. Enige minpuntje vindt ik de manier waarop de prijzen afgebeeld zijn op de site (en ook in de topic-start)
Prepaid VoIP
Voor maar € 8,95 per jaar bel je met een netnummer naar keuze (of met behoud van jouw huidige nummer, nummerbehoud kost € 5,- eenmalig) voordelig naar bestemmingen in Nederland en buitenland. Je betaalt bij CheapConnect geen starttarief en betaalt per seconde.
Goedkoper dan € 9.44 kun je echter niet uitkomen met een nieuw nummer. Dat is dan inclusief de 'transactiekosten' die er achteraf bij blijken te komen. Nu is dat niet echt een probleem maar het geeft je wel een onderbuikgevoel dat de tarieven niet helemaal transparant zijn...

GameStuffs? -> https://simpelspul.nl/ !

• Shmoopy
Ik was het helemaal vergeten dat er "iDeal transaction fee" bijkwam. Edit: Ik moest het even opzoeken in een factuur.... Ik heb overigens € 2,- betaald voor porteringskosten omdat er een tijdelijke aanbieding was, geloof ik. Waarschijnlijk had ik daardoor het gevoel dat ik voordelig uit was en kon ik me de transactiekosten niet herinneren.
Door driftig copy-pasten heb ik het ook niet in de topicstart gezet. Ik zal het later aanpassen.

Gelukkig gaat het om € 0,49 extra, maar ik zal het voor de volledigheid erbij zetten.

Ik maak soms ook gebruik van Voipbuster en daar vergeet ik ook vaak dat er transactiekosten en VAT bij het beltegoed opgeteld moet worden.

Als je het abonnement bij CC verlengt, gaat de betaling dan vanuit het beltegoed? Daar heb je immers al transactiekosten voor betaald. Of moet er een aparte iDealbetaling plaatsvinden?

[Voor 38% gewijzigd door Shmoopy op 06-02-2014 18:23]

• raven22
Shmoopy schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:09:
Of moet er een aparte iDealbetaling plaatsvinden?
volgens mij kan het uit het tegoed, als je nog genoeg hebt staan.....

• voorstad
[b]wsmaal schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:29:Opvallend is dat de klacht over een stotterende verbinding beperkt lijkt te blijven tot enkele gevallen. Echter, de moeizame en inconsistente communicatie met CheapConnect over de stotterende verbinding is de belangrijkste reden dat ik een nummer portering heb aangevraagd bij 12Connect.
+1

• donoog
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-03 21:48
Wil binnenkort overstappen naar Cheapconnect en switchen van internetprovider. Voor welke provider van ik het beste kiezen? Tele2, Online of Telfort. Kan iemand me advies geven welke provider het beste werkt met Cheapconnect?

Dit m.b.t. het o.a. voor instellen van QoS. Het handigst is mogelijk een modem waarbij bridge modus ingesteld geselecteerd kan worden.

• raven22
Ik zit (nog) bij telfort en dat werkt prima samen met Cheapconnect. Telfort houdt zijn router gewoon open voor andere voip aanbieders. Je hoeft dus geen andere apparatuur als een voipadapter te gebruiken.

• donoog
@raven22
thnx voor je post. Mag ik je twee vragen stellen? Welk voipadapter gebruik je? Heb je de voipadapter gewoon achter je router gezet of staat je modem in bridge?

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 10:13
donoog schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:10:
@raven22
thnx voor je post. Mag ik je twee vragen stellen? Welk voipadapter gebruik je? Heb je de voipadapter gewoon achter je router gezet of staat je modem in bridge?
Je kan het Telfort modem gebruiken, die heeft onboard VOIP functionaliteit, dus geen aparte SATA nodig. Je prikt je (analoge) telefoon rechtstreeks in het modem en je kan verschillende aanbieders gebruiken voor Voip-in en out. :)

• raven22
eggda schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:27:
[...]

Je kan het Telfort modem gebruiken, die heeft onboard VOIP functionaliteit, dus geen aparte SATA nodig. Je prikt je (analoge) telefoon rechtstreeks in het modem en je kan verschillende aanbieders gebruiken voor Voip-in en out. :)
precies, tenminste bij het adsl modem, glasvezel weet ik niet

• donoog
aha, thnx! Sorry ik las je post verkeerd.

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:43
@donoog ik heb goede ervaringen gehad met Telfort en Online. bij beiden kun je de voip-gegevens in de modem plaatsen en heb je dus geen aparte ata nodig.

• vDorst
  • Niet online
Maar als je dat toch wil? Werkt het dan ook goed?
Ik heb namelijk een Gigaset N300a dect basisstation waarop analoog als sip ingesteld kan worden.

• raven22
ja dat werkt ook prima, alleen even poort 5060 forwarden naar je n300a en qos zo instellen dat verkeer naar je n300a en/of poort 5060 voorrang heeft.
Pagina: 1 2 3 ... 20 Laatste

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de VOIP diensten waar CheapConnect mee begonnen is.

Inmiddels leveren ze ook DSL, hiervoor kun je terecht in nieuwe DSL provider: cheap connect DSL ervaringen?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee