• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-06-2021

https://i.imgur.com/H24xZ2Q.jpg

Inleiding

CheapConnect is een telecom-provider waarmee je kan bellen en gebeld worden over een bestaande internetverbinding. Dit wordt Voice over Internet Protocol genoemd, VoIP in het kort. VoIP wordt al jaren gebruikt en is met het IAX en het SIP protocol een beproefde manier om te telefoneren. Er zijn wereldwijd zeer veel telecombedrijven die deze dienst aanbieden tegen uiteenlopende tarieven. Om via VoIP te bellen kan je niet zonder meer je normale telefoon aansluiten. Je hebt iets extra's nodig.

Op één van deze vier manieren is het mogelijk om gebruik te maken van VoIP:
- Met een softphone, software wat op de computer of smartphone geïnstalleerd wordt;
- of met een VoIP-adapter/ATA-box, een analoge telefoonadapter dat het modem/router/switch met een analoog (DECT-)telefoontoestel verbindt.
- of met een IP-telefoon/VoIP-telefoon, een voor VoIP-telefonie geschikt toestel dat d.m.v. een netwerkaansluiting aan het modem/router/switch gekoppeld wordt;
- sommige ADSL2+/VDSL2-modems van bv. ZyXEL, AVM (Fritz!Box), Arcadyan (ExperiaBox) en DrayTek hebben ingebouwde VoIP-functionaliteit. De VoIP-accountgegevens worden in dit geval ingevoerd in de modemconfiguratie en de analoge telefoon is rechtstreeks aangesloten op een "Phone-poort" op het modem. (Er is in dit geval dus géén losse ATA-box nodig).

De diensten van CheapConnect werken provider onafhankelijk, je behoudt je huidige internetprovider en je kan tevens tussentijds van provider wisselen. CheapConnect werkt met elke internetprovider.

Als je gaat verhuizen of je verblijft tijdelijk ergens anders (bv. in het buitenland), dan kan je jouw nummer gewoon blijven gebruiken zonder een wijziging. De dienst van CheapConnect werkt namelijk altijd en overal waar je jouw VoIP toestel, Softphone of ConnectMeNow gebruikt.

De apparatuur van CheapConnect is opgesteld met back-up faciliteiten, zodat telefonie altijd beschikbaar is. Tevens maakt CheapConnect gebruik van hoge kwaliteit verbindingen. CheapConnect biedt voordelige telefonie door gebruik te maken van geautomatiseerde systemen en prepaid oplossingen. VoIP is bij CheapConnect niet alleen voordeliger, maar ook van betere kwaliteit dan traditionele telefonie.

CheapConnect ondersteunt de volgende VoIP codecs: G711a/b, G729a/b, maar ook de hoge kwaliteit codec G722 (HD Audio).

Voor- en nadelen van VoIP

De voordelen op een rij:
- Je belt voordelig naar vaste en mobiele nummers in Nederland;
- CheapConnect rekent geen starttarief en rekent per seconden af;
- Voordelig bellen naar het buitenland;
- Gratis bellen naar nummers van CheapConnect;
- Lagere vaste kosten per jaar;
- CheapConnect hanteert geen limiet aan het aantal gelijktijdige gesprekken

De nadelen op een rij:
- Een internetstoring betekent geen telefonie;
- Een defecte modem, router of ATA-box betekent geen telefonie;
- In sommige gevallen een extra apparaat 24 uur per dag, 7 dagen per week op het lichtnet.

Producten

Prepaid VoIP
Voor maar € 8,95 per jaar bel je met een netnummer naar keuze (of met behoud van jouw huidige nummer, nummerbehoud kost € 5,- eenmalig) voordelig naar bestemmingen in Nederland en buitenland. Je betaalt bij CheapConnect geen starttarief en betaalt per seconde.

ConnectMeNow
ConnectMeNow is een dienst waarbij je twee telefoonnummers via het portal met elkaar kunt laten bellen. De beide nummers krijgen een inkomend gesprek en hebben daar geen kosten aan. Zo kan je twee personen met elkaar verbinden. Het gesprek wordt betaald vanuit het accounttegoed door degene die de verbinding in stand brengt via ConnectMeNow.

VoIP-out
CheapConnect rekent geen kosten voor het gebruik van deze dienst, je betaalt alleen de gemaakte gesprekskosten. CheapConnect biedt de dienst VoIP-Out aan waarmee je voor een klein bedrag kan uitbellen naar binnen- en buitenland, zonder dat je gebruik maakt van een inkomende telefoonnummer. Met VoIP-Out maak je enkel gebruik van uitgaande lijnen. (Dit wordt over het algemeen gebruikt door klanten met een eigen centrale of zelfs eigen VoIP dienst).

Prepaid VoIP, gesprekstarieven en transactiekosten

De prijs van het Prepaid VoIP-nummer is € 8,95 per jaar.
Bij het betalen van enkel dit Prepaid VoIP-nummer komen echter bijkomende transactiekosten: bv. de iDeal transactiekosten van € 0,49. Bij verlenging kan weer betaald worden met iDeal. Ook dan wordt er bij de jaarlijkse € 8,95 de transactiekosten van € 0,49 opgeteld. Uitsluitend voor het Prepaid VoIP-nummer betalen kost dus jaarlijks € 9,44 (inclusief transactiekosten voor iDeal).

Het is echter ook mogelijk om te betalen vanuit het beltegoedsaldo. Bijvoorbeeld bij de verlenging voor één of twee jaar. De kosten bedragen dan respectievelijk € 8,95 of € 17,90. Bij betaling vanuit het beltegoedsaldo worden er geen transactiekosten berekend. Er is immers al een keer betaald voor de transactiekosten bij het opwaarderen van het beltegoed.

Het is dus voordeliger om na registratie bij CheapConnect eerst bv. € 30,- of meer beltegoed te storten op het account en daarna pas één of meer Prepaid VoIP-nummers aan te schaffen. In dit geval betaal je dus eenmalig de transactiekosten voor het verhogen van het beltegoedsaldo en voorkom je het veelvuldig betalen van transactiekosten bij de aanschaf van elk Prepaid VoIP-nummer apart. Het resterende beltegoed kan in dit geval gebruikt worden om uitgaande gesprekken te voeren.

Het loont dus niet om buitengewoon vaak het beltegoedsaldo met zeer kleine bedragen te verhogen omdat er bij elke betaling € 0,49 aan transactiekosten bijkomt.

Gesprekstarieven

Actuele tarieven

Nummerportering

Je kan jouw telefoonnummer ook porteren naar CheapConnect. Via VoIP kan je dan met jouw gewone nummer bellen en gebeld worden. Behoud van je huidige nummer, nummerbehoud kost € 5,- eenmalig. Het is extra voordelig, omdat je niet alleen lagere tarieven hebt maar ook nog eens op KPN bespaart.

Het is verstandig om voor het porteren eerst op de site van CheapConnect een Prepaid VoIP-nummer voor € 8,95 per jaar te bestellen en de diensten een tijdje uit te proberen. Als er straks dan geporteerd wordt weet je zeker dat alles werkt zoals jij het wilt.

Beltegoed opwaarderen

Het saldo van je beltegoed kan je opwaarderen met:
-> iDeal (Nederland) - € 0,49 transactiekosten
-> Bitcoins (Worldwide) - geen transactiekosten
-> Paypal (Worldwide) - € 1,- transactiekosten
-> Creditcard (Worldwide) - € 1,- transactiekosten
-> Bancontact/Mister Cash (Belgie) - € 1,- transactiekosten

Instellingen

SIP Gebruikersnaam: 31201234567 (voorbeeld)
SIP wachtwoord: fpsqgjquo6y7 (voorbeeld)
Telefoonnummer: +31201234567 (voorbeeld)

SIP Service Provider Name: sip.cheapconnect.net of sip.cheapconnect.nl
SIP Local Port: 5060

SIP Server Address: sip.cheapconnect.net of sip.cheapconnect.nl
SIP Server Port: 5060

REGISTER Server Address: sip.cheapconnect.net of sip.cheapconnect.nl
REGISTER Server Port: 5060

SIP Service Domain: sip.cheapconnect.net of sip.cheapconnect.nl
Proxy/SIP server: sip.cheapconnect.net of sip.cheapconnect.nl

DTMF Mode: RFC2833
Transport Type: UDP

AANGERADEN SIP SETTINGS:
Register expiration/Registation timeout/Registration interval:
Minimaal 300 seconden
Maximaal 3600 seconden

Codec voorkeur:
1) G.711A (alaw)
2) G.729A/B

Om ervoor te zorgen dat je alsnog kan inloggen op het platform van CheapConnect hebben ze naast poort 5060 ook de volgende poorten geactiveerd:
5066
5068
5070
5072
5074
5076
5078
5080

Links

CheapConnect
Forum van CheapConnect
Algemene Voorwaarden van CheapConnect
FAQ van CheapConnect
Softphone software X-lite

Contact per mail (of voor het aanmaken van een Support Ticket bij storing): info@cheapconnect.nl

Originele post:
Na lang wachten heb ik zelf maar een topic geopend in de hoop hier de ervaringen m.b.t. CheapConnect te verzamelen.

Ik heb na maanden tevreden gebruik van CheapConnect een vreemd probleem.
Ik wilde het saldo controleren en na het inloggen op de website staat het saldo tot mijn verbazing op € 0,0000. Het zou ongeveer € 34,- moeten zijn.

Ik heb net mijn mobiele nummer gedraaid en het mobieltje gaat wel over.
Hebben meer klanten dit??

[Voor 252% gewijzigd door Shmoopy op 23-09-2019 15:03]

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:09

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

raven22 schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:16:
Welke voipadapter (ATA) ondersteund inkomende en uitgaande gesprekken met 2 providers op 1 telefoonpoort? De meest gebruikte zijn SPA 2100, 2102, 3102, 112.

De meeste hebben wel 2 telefoon poorten en kunnen wel 2 voip accounts aan, maar ik heb geen zin in 2 telefoons (1 voor inbellen en 1 voor uitbellen)
Een beetje laat maar toch. Ik gebruik mijn Linksys SPA-3102 met 2 aanbieders uitgaand (Voipbuster en FreeVOIPdeals) en 1 ingaand (Cheapconnect). Zie ook mijn review van dit geweldige apparaatje :)

Vivid || tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cheapconnect
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-05 14:56

cheapconnect

Bedrijfsaccount Cheapconnect
Goedendag,

Om ook hier inzage te geven over de gebeurtenissen afgelopen week bij CheapConnect:
- In de week van 21-25 april 2014 kregen wij een flood binnen op onze registratie servers. Hierdoor volgde een overbelasting en werden verzoeken van onze normale gebruikers niet binnen gestelde tijd verwerkt.

Dit zag er in onze grafieken als volgt uit:

In de grafiek is duidelijk te zien dat niet zozeer de verzoeken langzaam verwerkt werden, maar veel verzoeken in een wachtrij terecht kwamen. Veel apparaten/SIP clients geven een timeout als de registratie niet binnen X seconden verwerkt worden.

- De aanval was moeizaam af te wenden zonder een complete downtime van gebruikers welke nog wel geregistreerd waren op het platform, welke geen last hadden van onderbrekening. Er is direct besloten de capaciteit te vergroten van ons radius cluster (welke de autorisatie verwerkt van registratie verzoeken). Dit is tijdens een spoedonderhoud gedaan, er zijn meer radius workers geactiveerd en tevens een groot aantal beveiligingsinstellingen toegepast.

- De toegepaste beveiligingsinstellingen zouden ervoor moeten zorgen dat onder andere registratie verzoeken op ons platform conform het SIP protocol aangeboden moeten worden. Hierbij zou al een groot deel van een soortgelijke aanval afgewend kunnen worden, omdat deze niet conform het SIP protocol waren en vervolgens niet verwerkt hoeft te worden door het radius cluster.

Problemen met o.a. fritzbox en zyxel gebruikers:
- Bij gebruikers met deze modems/apparaten ontstonden problemen, omdat deze tegen de beveiligingsinstellingen aan 'hikte'.
- Dit is opgelost door een aantal patches in de configuratie. Ook hier moesten we voorzichtig handelen om niet een grote groep CheapConnect gebruikers hinder te laten ondervinden.
- Op dit moment zijn handmatig alle verschillende 'User-Agents' (fritzbox, zyxel, asterisk etc..) gecontroleerd op juistheid bij registratie en we een 'harmonie' gevonden in beveiliging en optimale instellingen voor genoemde 'User-Agents'.

Onze excuses voor het gelopen ongemak, we hebben direct gereageerd op een aanval op ons platform. We hebben hierbij direct gekozen om verbeteringen door te voeren in plaats van te wachten op de volgende aanval.

Met vriendelijke groet,

CheapConnect

[Voor 1% gewijzigd door cheapconnect op 05-05-2014 12:23. Reden: typefouten]

• Shmoopy
Vanochtend een korte verstoring gehad na ongeveer twee weken goed functioneren:

http://i1051.photobucket.com/albums/s436/Shmoopy85/29meisipregistratieCC_zps18a52537.jpg

[Voor 8% gewijzigd door Shmoopy op 29-05-2014 07:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shmoopy
Toevallig moest ik net met mijn mobiele telefoon even naar het CC-nummer bellen maar ik kreeg geen verbinding. Nou heb ik speciaal de computert aangezet om (remote management) in het modemlog te kijken en wat zie ik:

http://i1051.photobucket.com/albums/s436/Shmoopy85/sipregerror8juni2014_zps16010821.png

Op 7 juni (in de ochtend) waren er ook de nodige errors. Of de lijn het toen wel of niet deed, weet ik niet.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
5183 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:06:
Meer mensen met problemen met de CheapConnect site?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:16
Ferdie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:05:
Vraag die vast al eerder is gesteld: weet iemand de VOIP instellingen van Tele2?

Achtergrond van de vraag: ik zou graag naast mijn Cheapconnect aansluiting ook nog gebruik willen blijven maken van de telefoon van Tele2 (alles-in-een pakket) voor inkomende gesprekken. Met de Cisco SPA112 kun je in principe 2 VOIP aanbieders tegelijk instellen.
Waarom koop je dan geen SPA 3012:

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op deze manier had ik het ingevuld:
Linker plaatje is instel methode "advanced"
Rechter plaatje is instel methode "expert" (niets veranderd t.o.v. advanced)

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-03 14:49
De vrouw wilde een extra huistelefoon en toen direct maar van de gelegenheid gebruik gemaakt het goed aan te pakken. Heb daarom de Gigaset N300A IP aangeschaft.
Nu is het uiteindelijke doel om de vaste Ziggo lijn eruit te doen en volledig over te gaan op VoIP.
Daarom een account aangemaakt bij CheapConnect met een SIP account van 0,95 per jaar. Voor nu wil ik alleen het uitgaande verkeer via CC laten lopen om te kijken of het bevalt.
Ons vaste Ziggo nummer heb ik daarnet toegevoegd aan de CLI database, en bij de SIP account ingesteld dat dit nummer moet worden weergegeven.
Als ik naar m'n mobiel bel zie ik echter nog steeds m'n SIP nummer (+7 770****).
Zowel in de CC portal als in de webinterface van de N300 staat dat de lijn aangemeld is en het werkt dus ook.

Hebben jullie een idee waar het probleem kan liggen? Ik heb zowel met +31 als 31 geprobeerd, beide registreren, maar geven niet het nummer weer.

Screenshot van N300A instellingen zijn hieronder weergegeven.

EDIT: Krijg wat, nadat ik dit getypt heb test ik het nog een keer en nu werkt het. Lijkt erop dat er wat verwerkingstijd in zit, net zoals met een DNS server.

[Voor 12% gewijzigd door smartie89 op 17-01-2015 13:46]

• jmachiels
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:02
Heb ik gedaan. En bij m'n sip-instellingen ook prefix aangevinkt van 00 31 0 en 575' zoals hier

Dat werkt helaas niet, ik krijg een stem te horen die zegt dat ik het verkeerde format gebruik.

[Voor 43% gewijzigd door jmachiels op 04-04-2015 20:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:16
jmachiels schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:47:
Heb ik gedaan. En bij m'n sip-instellingen ook prefix aangevinkt van 00 31 0 en 575' zoals hier

[afbeelding]

Dat werkt helaas niet, ik krijg een stem te horen die zegt dat ik het verkeerde format gebruik.
In mijn FB 7340 heb ik het voor elkaar , en staat het zo :

[Voor 6% gewijzigd door chris-drielsma op 05-04-2015 08:34]

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 15:58
Dan zie ik dit:

Zie jij dan iets anders?

[Voor 7% gewijzigd door garp op 11-04-2015 14:29]

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 15:58
De kortingscode werkt niet meer blijkbaar; wordt keurig geaccepteerd en de 3 euro gaat ook echt van het orderbedrag af. Vervolgens is de betaling ineens 3 euro hoger. Heel bijzonder 8)7 :

[Voor 0% gewijzigd door garp op 11-04-2015 14:51. Reden: Screenshot toegevoegd]

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:13
Ik ben vandaag bezig geweest om cheapconnect in mijn fritzbox 7170 te zetten, maar ik loop tegen een probleem aan waar jullie wellicht antwoord op hebben.

Ik heb bij cheapconnect een nummer aangemaakt en saldo erop gezet, maar als ik het nummer bel wat ik van cheapconnect heb gekregen dan krijg ik de melding dat het nummer niet bereikbaar is.

Als ik naar buiten bel met hetzelfde nummer dan krijg ik een ingesprekstoon.

De volgende instellingen heb ik erin gezet:

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 17:15

Loque

^^^^^

Ik krijg cheapconnect na mijn verhuizing niet meer aan de praat op mij Yealink toestel. Bij het aanmelden krijg ik Register Failed. Apparatuur is allemaal het zelfde gebleven.

Details:

Yealink T46G en T41P (beide geven Register Failed)
Modem Tele2, geen router (ProCurve switch er tussen).
X-Lite via PC werkt goed, bellen werkt.

Hieronder een screenshot van de instellingen:

http://postimg.org/image/knrwbgxs1/

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

[Voor 7% gewijzigd door Loque op 16-06-2015 13:18]

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-05 19:34

BushWhacker

developer

MdO82 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 19:30:
Zover ik weet kan je alleen een link plaatsen en is er geen mogelijkheid om foto's te uploaden

Ik heb `always register via an internet connection` aan en uit gezet.
Proxy gevuld en leeggemaakt.
TelefoonNummer aangepast naar +3185xxx en 003185xxxx.

Zijn dit de instellingen die je wilde zien of gaat het om nog een ander tabblad?

Ik zie dat veel ook zeggen om de timeout in te stellen, maar... nergens te vinden in de UI.

Register expiration/
Registation timeout/
Registration interval
---------------------
Minimaal 300 seconden
Maximaal 3600 seconden

[Voor 16% gewijzigd door BushWhacker op 02-07-2015 19:48]

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - Pixel C - OnePlus 8T Silver - Home Assistant

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-05 22:18
Ik heb ook een Fritzbox, de 7390, met KPN ITNS, en daarin zelfs twee Cheapconnectnummers die werken zonder problemen, hier de instellingen:

(Meerdere keren FreeVoipDeal heeft te maken met de verschillende Outbound CallerID's die ik gebruik)

[Voor 20% gewijzigd door nautaonline op 03-07-2015 16:12]

• MdO82
Ik heb er nog even ruzie mee :S
Heb het nu als volgt staan:

Maar blijf een ingesprekstoon houden.
Op mijn ander account met cheapconnect nummer werkt het wel

2250 WP Zuid PVoutput

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

En proxy ingesteld? Mijn instellingen voor de Gigaset N300A IP zijn:

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• tomvdlee
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:11
Dit zijn mijn settings in mijn Fritzbox 7490

Alleen de nummer herkenning komt nog een beetje raar door, dan staat er 00003130*******

[Voor 25% gewijzigd door tomvdlee op 16-08-2015 12:42]

• henkme
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07-2016
En opeens staat er bij Saldo info € 0,0000 ???? :(

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

cheapconnect schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:52:
[...]

hiervoor kun je een email sturen, ben er van overtuigd dat we een passende oplossing kunnen vinden.
Duidelijk. Ga ik zeker doen (en ik hoop anderen hier ook die hier last van hebben gehad.)

De nieuwe Franse tarieven zijn overigens nog niet opgenomen in de tarievenchecker.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:16
brightwolf schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 23:33:
Ik heb nu cheapconnect en mijn nummer geporteerd maar krijg het niet aan de praat. Mijn Gigaset N300A blijft status "aanmelding is mislukt!" geven.
Ik heb een gigaset C530IP maar die is precies hetzelfde als de N300, alleen zonder antwoord apparaat. Maar die gebruik ik al van Cheapconnect, veel handiger met een MP3 in je mailbox.

Dit zijn mijn instellingen:

http://imgur.com/uQRWHEv

Daarnaast heb ik poort 5060 UPD en TCP doorgestuurd in mijn router, zonder werkt het bij mij niet.

[Voor 8% gewijzigd door jongetje op 25-06-2016 08:57]

• MdO82
Wil iemand mij dan vertellen hoe je dat instelt ;)

Ik ben er mee bezig geweest, maar kreeg het niet voor elkaar 8)7

Ik gebruik een Fritzbox 7170

Edit: heb het denk ik gevonden.
Nummer ingesteld, maar als ik probeer te bellen met mijn telefoon voor CC dan krijg ik een vreemde melodie te horen ipv het bellen (hopelijk snappen jullie hem nog).
Als ik echte eerst het "Internet Number ID" invoer dan kan ik wel bellen.

Wellicht dat het zo hoort.
Echter op de lijn waarvoor ik dus nu waarschijnlijk onterecht een nummer voor aangeschaft heb kan ik wel gelijk bellen zonder een ID in te voeren.

Kan iemand mij vertellen hoe dat zit of komt dit doordat ik nu 2 nummers ingesteld heb ?

Edit2: Dat ik een ID moet gebruik komt dus waarschijnlijk dat ik 2 nummers erin heb staan.
Zojuist 1 nummer verwijderd en kan nu wel bellen.
Heb nu alleen nog dat ik altijd anoniem bel ongeacht dat mijn instellingen ingesteld zijn op altijd nummer weergeven.

Iemand nog een idee waar dat in kan zitten ?

[Voor 83% gewijzigd door MdO82 op 30-06-2016 22:04. Reden: Extra info]

2250 WP Zuid PVoutput

5183

De provisies zijn inderdaad weer verwerkt, waarvoor dank.

Wel valt mij ineens op dat een telefoontje naar 112 geld kost? Wat is dat voor iets geks? 112 is toch een gratis nummer?
Helaas moeten bellen van de week, en die 6 cent die het kost zal me allemaal een zorg zijn, maar toch vreemd dat er iets afgerekend wordt?

Edit:
En volgens de tarievenzoeker:

En hier mijn verbruik:
http://i66.tinypic.com/dfueex.png

[Voor 21% gewijzigd door 5183 op 17-08-2016 20:17]

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30
Ik heb de hele avond al een probleem met registreren, maar zie nergens dat er onderhoud is o.i.d. What changed? Iemand anders ook problemen?

https://arc.int32.nl/index.php/s/axEOhBbWqOHRYoL/download

edit: ...... en hij doet het weer. Alsof de server even meeleest op Tweakers ;) Te vroeg gejuichd :-(

[Voor 15% gewijzigd door Aesculapius op 30-08-2016 23:14]

Specs | Canon 5Dmk2 | 24-105L | 50 f/1.8 | 70-200L f/4 IS | 135L | Speedlight 580EX | laurensdegroot.nl

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-04 10:35
Aesculapius schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:48:
Ik heb de hele avond al een probleem met registreren, maar zie nergens dat er onderhoud is o.i.d. What changed? Iemand anders ook problemen?

[afbeelding]
[afbeelding]

edit: ...... en hij doet het weer. Alsof de server even meeleest op Tweakers ;) Te vroeg gejuichd :-(
Ik heb dit, werkt al lange tijd goed.

[Voor 18% gewijzigd door Ploink op 31-08-2016 19:51]

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-04 20:39

MightyMauz

Team Green

Ik heb een Nederlands en een Italiaans GSM nummer. De meeste tijd van het jaar ben ik in Italie. Wat ik wil is dat als mijn Nederlandse nummer uit staat, dat nummer wordt doorverbonden met mijn Italiaans nummer.

Omdat *62* code instellen lukt niet naar een buitenlands nummer, bedacht ik om er CheapConnect tussen te hangen. Waarbij mijn NLse telefoonnummer doorverbindt naar CC en die weer doorschakelt naar mijn Italiaans nummer.

Ik heb dus daarom een account aangemaakt op CheapConnect en een Nederlands nummer gekocht. Maar ik krijg het niet werkend. Hoe stel ik dat in?

Dit zijn mijn instellingen: in mijn SIP accounts staan 3 nummers:

777##### SIP Trunk
777##### SIP Account
3140#### SIP Account

Die laatste staat ingesteld als:
alleen doorschakelen en follow me ingeschakeld naar mn IT nummer

Dit is een grof schema van zoals ik het in gedachte had:

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• MdO82
Ik probeer in mijn Fritzbox 7170 een SIP account te plaatsen, maar krijg het tot op heden niet voor elkaar.
Nu heb ik bij Cheapconnect al geruime tijd een SIP nummer en dat werkt zonder problemen.

Nu heb ik via dit forum of die van Cheapconnect begrepen dat je helemaal geen SIP nummer nodig hebt en dat je ook het SIP Account kunt gebruiken.
De SIP Nummers zijn alleen nodig als je op het nummer bereikbaar moet zijn of als inkomend nummer gebruiken.

Nu heb ik reeds contact gehad met CC en heb van hun de volgende handleiding gekregen:
http://www.cheapconnect.nl/hulp/manuals/?getmanual=1814

Echter krijg ik geen verbinding met mijn telefoon via het SIP Account.
Nu zal ik uiteraard weer even reageren naar CC, maar wellicht dat iemand een Fritzbox heeft en mij wat opweg kan helpen.
De handleiding is helaas verschillend met mijn software van de fritzbox ;)
Mijn SIP Nummer werkt overigens zonder problemen

Het klopt dat het vinkje bij "Use Internet number" uitstaat omdat ik aan het testen ben, als ik hem probeer zet ik hem aan en mijn SIP Nummer uit.

2250 WP Zuid PVoutput

• MdO82
Wellicht een beetje

offtopic:
maar ik heb nu 2 jaar een Fritzbox 7170 hangen met Cheapconnect als provider.
Sinds gisteren ineens geen verbinding met cheapconnect.

Bellen is daarom ook niet mogelijk.

Komt wel vaker voor en dan reset ik de boel

In mijn Fritzbox krijg ik het volgende als ik de verbinding opnieuw wil opbouwen met het netwerk

Oke dacht ik dan maar even resetten en opnieuw instellen, maar toen gaf de Fritzbox aan dat hij wel connectie had en het nummer geregistreerd was :?

Komt iemand dit bekend voor ?

2250 WP Zuid PVoutput

• fv.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 22:25
meanbean schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:10:
Sinds 1,5 jaar Cheapconnect, maar ik kan sinds kort geen ziggo telefoontjes meer ontvangen in combinatie met Cisco SPA112. Volgens Cheapconnect heeft het te maken dat ziggo hun ptime heeft aangepast. Nu krijg ik het niet meer voor elkaar om een telefoontje aan te nemen van vrienden of familie die met ziggo bellen. De telefoon gaat over , en als ik opneem hoor ik niks maar de ziggo beller hoort een in gesprek toon. Wie heeft hoer ook ervaring mee? en anders moet ik weg bij cheapconnect, want als ik niet gebeld kan worden schiet het niet echt op. :( :? 8)7
Ik had hetzelfde probleem met een Fritzbox en inkomende telefoontjes van Ziggo abonnees.
Zodra een Ziggo abonnee opbelde, werd de verbinding meteen verbroken.
Telefoontjes van andere providers werkten wel zonder problemen.
Volgens CheapConnect was de reden:
"Het probleem zit hem echt in de ptime die op 30 wordt beantwoord de fritzbox. Dat is een foute waarde.
Dat is ook wat Ziggo heeft kunnen herleiden en wij hebben kunnen bevestigen door traces in ons netwerk.
Andere operators zijn hier minder strikt op. Ziggo in dit geval hanteert strict de standaard en staat niet toe andere ptimes te hanteren (in elk geval niet afwijkend van het geen wat hun aanbieden), terwijl andere hier wat minder moeilijk over doen. Maar voor de beste gesprekskwaliteit is het wel van belang de juiste ptime te sturen."
Verder heb ik ontdekt dat ptime in de Fritzbox wordt genoemd “Packet size in milliseconds in send direction” en er is een keuze uit 20 of 30 ms.
De standaard ingestelde waarde in recente firmware versies bleek 30 te zijn maar dit moest dus 20 zijn.
In de laatste beta versies bleek deze setting zelfs helemaal afwezig te zijn, en standaard op 30 te staan! Het heeft me veel hoofdbrekens gekost om dit te vinden.
Door terug te gaan naar de laatste stabiele versie en de setting op 20 ms te zetten werkte het weer goed.

tl;dr
Je hebt dan wel geen Fritzbox, maar zoek in je Cisco SPA112 naar een instelling "ptime" of “Packet size" en zet die op 20 ms (en niet 30 ms), en dan zou het dus weer goed moeten werken.

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 16:37
king006 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 15:07:
[...]
Dat heeft vaak met de codecs te maken welk dan wordt gebruikt. Controleer die eens?
Dit zijn mijn codec instellingen in de Gigaset DX800a:

Wat klopt hier eventueel niet aan?

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:32
Haaikneuter schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:33:
[...]
Bij tabblad Telephony devices zie ik geen telefoonnummers staan wel 'Answering Machine' Ik denk dat ik daar alleen het interne antwoordapparaat kan instellen. Of moet ik een nieuw device aanmaken in dit tabblad 'Telephony devices'? Ik kan me dat bij Budgetphone niet herinneren.
Het kan zijn dat door het weghalen van de Budgetphone phonenumber, je ook de Telephony devices weggehaald hebt.

Je hebt toch wel de knop "Configure New Device" onder "Telephony Devices" ???

• Basho
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:45

Basho

Sample Text

Ik heb een Gigaset SL450A GO aangesloten en bel via CheapConnect. Al enkele maanden heel erg tevreden over. Weet iemand toevallig of het mogelijk is om via een bepaalde telefoongids o.i.d. automatisch de naam van het bedrijf in je beeld te krijgen?

Ik zie wel het e.e.a. in de config staan en meende ook een keer zoiets te hebben gelezen op de site van CheapConnect maar kan het mis hebben.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:10
Rozz schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:55:
@Jef61
Softphone werkt gewoon met de gegevens die ik van CC heb ontvangen, de N300a en HT801 weigeren het gewoon...
Idd erg vreemd, je zou dan bijna zeggen dat die N300A stuk is maar 2 apparaten stuk is wel erg onwaarschijnlijk. Misschien heb je het al tig keer geprobeerd maar toch voor de zekerheid: Ik kan me voorstellen dat die N300A door het vele proberen 'in de war' is geraakt, een keertje fabrieksreset en dan alleen de noodzakelijke settings opnieuw inbrengen. Ook het wachtwoord (tijdelijk) naar iets simpels zetten om zeker te weten dat daar geen problemen mee zijn.

In mijn Mikrotik kwam ik nog deze setting tegen:

Is volgens mij een default setting maar je zou kunnen checken of deze nog goed staat.

[Voor 19% gewijzigd door Jef61 op 25-06-2020 17:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:58

JB

Cédric roelt!

CheapConnect via de Go Box 100 aan de praat 8) Uitgaande gesprekken werken. Porteren vaste lijn is volgende week pas voltooid, dus dan komen de inkomende gesprekken als het goed is ook netjes binnen.

[Voor 49% gewijzigd door JB op 29-05-2021 09:48]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

En we zijn bereikbaar via CC 8) Kun je ook een mail krijgen zodra iemand je probeert te bellen maar geen VM inspreekt? Ik kreeg bij T-Mobile ook mail dat "nummer" gebeld had maar geen bericht had achtergelaten. Email staat ingesteld in de portal.

Hmm denk ik nu te moeilijk of waar gaat dit mis? Wat stel je in bij onderstaande config? Ik krijg nu een Duitse dame (waarschijnlijk van de Gigaset) als bandje :D Eigen nummer of 1233 toevoegen werkt niet, uit/aanvinken maakt geen verschil.

[edit]

Gevonden! Wel jammer dat CC nog altijd alles in het Engels heeft staan mbt voicemail. Is wel al beter dan Duits :+ Maar even opgelost door wat in te laten spreken met tooltje om het Nederlands te krijgen :)

[Voor 79% gewijzigd door JB op 03-06-2021 13:47]

Mijn boefje is liev!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hebben anderen dit aan de hand gehad en een oplossing daarvoor kunnen bedenken? Ik heb nu CheapConnect via een Go-Box 100. Dat werkt helemaal prima. Enige wat ik mis;

- zien wie er gebeld heeft

Bovenstaande lukt alleen als degene zo lang blijft hangen dat de voicemail getriggerd wordt, want dan krijg ik keurig een mailtje van CC.

Nu heb ik een oude trio DECT set van Siemens. Deze zijn gekoppeld aan de Go-Box 100, maar de functionaliteit zoals die bij het standaard basisstation zat; het knipperen van een envelopje ivm een gemiste oproep; heb ik niet meer werkend.

Kan dat met die Go-Box normaliter ook maar werkt het niet door mijn oude meuk, of dien ik nog iets te configureren hiervoor? Het zou fijn zijn dat je kan zien wie er gebeld heeft nadien op de telefoons zoals voorheen :)

Ook raak ik soms de datum/tijd kwijt op display, maar dat zal ook wel komen omdat dit nu lokaal per telefoon ingesteld staat ipv voorheen op het basisstation.

[Voor 15% gewijzigd door JB op 29-07-2021 11:30]

Mijn boefje is liev!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 14:18

tspawn

20 Years Quality

Van de 1 op de andere dag werkt mijn Gigaset n510 niet meer, de bekende "Aanmelding is mislukt!" komt te voorschijn.

Mijn internet loopt via T-Mobile Glas, heeft anderhalf jaar perfect gewerkt. Ik reboot de t-mobile router (dat moet wel vaker). En sinsdien niks meer .

Intel I5| Corsair 8192MB | Gigabyte P55-USB3 | ASUS AMD | 5750 | 4TB HDD Total | 7 ULTIMATE | Antec Sonata II

Pagina: 1

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de VOIP diensten waar CheapConnect mee begonnen is.

Inmiddels leveren ze ook DSL, hiervoor kun je terecht in nieuwe DSL provider: cheap connect DSL ervaringen?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee