• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-02 03:22

https://i.imgur.com/H24xZ2Q.jpg

Inleiding

CheapConnect is een telecom-provider waarmee je kan bellen en gebeld worden over een bestaande internetverbinding. Dit wordt Voice over Internet Protocol genoemd, VoIP in het kort. VoIP wordt al jaren gebruikt en is met het IAX en het SIP protocol een beproefde manier om te telefoneren. Er zijn wereldwijd zeer veel telecombedrijven die deze dienst aanbieden tegen uiteenlopende tarieven. Om via VoIP te bellen kan je niet zonder meer je normale telefoon aansluiten. Je hebt iets extra's nodig.

Op één van deze vier manieren is het mogelijk om gebruik te maken van VoIP:
- Met een softphone, software wat op de computer of smartphone geïnstalleerd wordt;
- of met een VoIP-adapter/ATA-box, een analoge telefoonadapter dat het modem/router/switch met een analoog (DECT-)telefoontoestel verbindt.
- of met een IP-telefoon/VoIP-telefoon, een voor VoIP-telefonie geschikt toestel dat d.m.v. een netwerkaansluiting aan het modem/router/switch gekoppeld wordt;
- sommige ADSL2+/VDSL2-modems van bv. ZyXEL, AVM (Fritz!Box), Arcadyan (ExperiaBox) en DrayTek hebben ingebouwde VoIP-functionaliteit. De VoIP-accountgegevens worden in dit geval ingevoerd in de modemconfiguratie en de analoge telefoon is rechtstreeks aangesloten op een "Phone-poort" op het modem. (Er is in dit geval dus géén losse ATA-box nodig).

De diensten van CheapConnect werken provider onafhankelijk, je behoudt je huidige internetprovider en je kan tevens tussentijds van provider wisselen. CheapConnect werkt met elke internetprovider.

Als je gaat verhuizen of je verblijft tijdelijk ergens anders (bv. in het buitenland), dan kan je jouw nummer gewoon blijven gebruiken zonder een wijziging. De dienst van CheapConnect werkt namelijk altijd en overal waar je jouw VoIP toestel, Softphone of ConnectMeNow gebruikt.

De apparatuur van CheapConnect is opgesteld met back-up faciliteiten, zodat telefonie altijd beschikbaar is. Tevens maakt CheapConnect gebruik van hoge kwaliteit verbindingen. CheapConnect biedt voordelige telefonie door gebruik te maken van geautomatiseerde systemen en prepaid oplossingen. VoIP is bij CheapConnect niet alleen voordeliger, maar ook van betere kwaliteit dan traditionele telefonie.

CheapConnect ondersteunt de volgende VoIP codecs: G711a/b, G729a/b, maar ook de hoge kwaliteit codec G722 (HD Audio).

Voor- en nadelen van VoIP

De voordelen op een rij:
- Je belt voordelig naar vaste en mobiele nummers in Nederland;
- CheapConnect rekent geen starttarief en rekent per seconden af;
- Voordelig bellen naar het buitenland;
- Gratis bellen naar nummers van CheapConnect;
- Lagere vaste kosten per jaar;
- CheapConnect hanteert geen limiet aan het aantal gelijktijdige gesprekken

De nadelen op een rij:
- Een internetstoring betekent geen telefonie;
- Een defecte modem, router of ATA-box betekent geen telefonie;
- In sommige gevallen een extra apparaat 24 uur per dag, 7 dagen per week op het lichtnet.

Producten

Prepaid VoIP
Voor maar € 8,95 per jaar bel je met een netnummer naar keuze (of met behoud van jouw huidige nummer, nummerbehoud kost € 5,- eenmalig) voordelig naar bestemmingen in Nederland en buitenland. Je betaalt bij CheapConnect geen starttarief en betaalt per seconde.

ConnectMeNow
ConnectMeNow is een dienst waarbij je twee telefoonnummers via het portal met elkaar kunt laten bellen. De beide nummers krijgen een inkomend gesprek en hebben daar geen kosten aan. Zo kan je twee personen met elkaar verbinden. Het gesprek wordt betaald vanuit het accounttegoed door degene die de verbinding in stand brengt via ConnectMeNow.

VoIP-out
CheapConnect rekent geen kosten voor het gebruik van deze dienst, je betaalt alleen de gemaakte gesprekskosten. CheapConnect biedt de dienst VoIP-Out aan waarmee je voor een klein bedrag kan uitbellen naar binnen- en buitenland, zonder dat je gebruik maakt van een inkomende telefoonnummer. Met VoIP-Out maak je enkel gebruik van uitgaande lijnen. (Dit wordt over het algemeen gebruikt door klanten met een eigen centrale of zelfs eigen VoIP dienst).

Prepaid VoIP, gesprekstarieven en transactiekosten

De prijs van het Prepaid VoIP-nummer is € 8,95 per jaar.
Bij het betalen van enkel dit Prepaid VoIP-nummer komen echter bijkomende transactiekosten: bv. de iDeal transactiekosten van € 0,49. Bij verlenging kan weer betaald worden met iDeal. Ook dan wordt er bij de jaarlijkse € 8,95 de transactiekosten van € 0,49 opgeteld. Uitsluitend voor het Prepaid VoIP-nummer betalen kost dus jaarlijks € 9,44 (inclusief transactiekosten voor iDeal).

Het is echter ook mogelijk om te betalen vanuit het beltegoedsaldo. Bijvoorbeeld bij de verlenging voor één of twee jaar. De kosten bedragen dan respectievelijk € 8,95 of € 17,90. Bij betaling vanuit het beltegoedsaldo worden er geen transactiekosten berekend. Er is immers al een keer betaald voor de transactiekosten bij het opwaarderen van het beltegoed.

Het is dus voordeliger om na registratie bij CheapConnect eerst bv. € 30,- of meer beltegoed te storten op het account en daarna pas één of meer Prepaid VoIP-nummers aan te schaffen. In dit geval betaal je dus eenmalig de transactiekosten voor het verhogen van het beltegoedsaldo en voorkom je het veelvuldig betalen van transactiekosten bij de aanschaf van elk Prepaid VoIP-nummer apart. Het resterende beltegoed kan in dit geval gebruikt worden om uitgaande gesprekken te voeren.

Het loont dus niet om buitengewoon vaak het beltegoedsaldo met zeer kleine bedragen te verhogen omdat er bij elke betaling € 0,49 aan transactiekosten bijkomt.

Gesprekstarieven

Actuele tarieven

Nummerportering

Je kan jouw telefoonnummer ook porteren naar CheapConnect. Via VoIP kan je dan met jouw gewone nummer bellen en gebeld worden. Behoud van je huidige nummer, nummerbehoud kost € 5,- eenmalig. Het is extra voordelig, omdat je niet alleen lagere tarieven hebt maar ook nog eens op KPN bespaart.

Het is verstandig om voor het porteren eerst op de site van CheapConnect een Prepaid VoIP-nummer voor € 8,95 per jaar te bestellen en de diensten een tijdje uit te proberen. Als er straks dan geporteerd wordt weet je zeker dat alles werkt zoals jij het wilt.

Beltegoed opwaarderen

Het saldo van je beltegoed kan je opwaarderen met:
-> iDeal (Nederland) - € 0,49 transactiekosten
-> Bitcoins (Worldwide) - geen transactiekosten
-> Paypal (Worldwide) - € 1,- transactiekosten
-> Creditcard (Worldwide) - € 1,- transactiekosten
-> Bancontact/Mister Cash (Belgie) - € 1,- transactiekosten

Instellingen

SIP Gebruikersnaam: 31201234567 (voorbeeld)
SIP wachtwoord: fpsqgjquo6y7 (voorbeeld)
Telefoonnummer: +31201234567 (voorbeeld)

SIP Service Provider Name: sip.cheapconnect.net of sip.cheapconnect.nl
SIP Local Port: 5060

SIP Server Address: sip.cheapconnect.net of sip.cheapconnect.nl
SIP Server Port: 5060

REGISTER Server Address: sip.cheapconnect.net of sip.cheapconnect.nl
REGISTER Server Port: 5060

SIP Service Domain: sip.cheapconnect.net of sip.cheapconnect.nl
Proxy/SIP server: sip.cheapconnect.net of sip.cheapconnect.nl

DTMF Mode: RFC2833
Transport Type: UDP

AANGERADEN SIP SETTINGS:
Register expiration/Registation timeout/Registration interval:
Minimaal 300 seconden
Maximaal 3600 seconden

Codec voorkeur:
1) G.711A (alaw)
2) G.729A/B

Om ervoor te zorgen dat je alsnog kan inloggen op het platform van CheapConnect hebben ze naast poort 5060 ook de volgende poorten geactiveerd:
5066
5068
5070
5072
5074
5076
5078
5080

Links

CheapConnect
Forum van CheapConnect
Algemene Voorwaarden van CheapConnect
FAQ van CheapConnect
Softphone software X-lite

Contact per mail (of voor het aanmaken van een Support Ticket bij storing): info@cheapconnect.nl

Originele post:
Na lang wachten heb ik zelf maar een topic geopend in de hoop hier de ervaringen m.b.t. CheapConnect te verzamelen.

Ik heb na maanden tevreden gebruik van CheapConnect een vreemd probleem.
Ik wilde het saldo controleren en na het inloggen op de website staat het saldo tot mijn verbazing op € 0,0000. Het zou ongeveer € 34,- moeten zijn.

Ik heb net mijn mobiele nummer gedraaid en het mobieltje gaat wel over.
Hebben meer klanten dit??

[Voor 252% gewijzigd door Shmoopy op 23-09-2019 15:03]

• Shmoopy
Het goede bedrag is weer zichtbaar. :*) Toen ik het gisterochtend zag, dacht ik heel even dat het account gehackt was en dat het beltegoed opgemaakt was. Gelukkig was het slechts een ICT-gerelateerde communicatiefout. Gisterochtend rond 9:00 een mail met uitleg van CC hierover gehad.
Robinski schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:45:
[...]

Als dit een ervaringen topic wordt is het misschien wel prettig om een grotere start post te maken met achtergrond, wat CheapConnect is etc.
Ik heb de openingspost aangepast. Hoop dat het ietsje duidelijker is. Ik stoorde me aan alle posts over CheapConnect in het topic van Voipbuster, (Iets waar ik me overigens ook schuldig aan maakte).
:)

Edit: Ik zal de openingspost de komende week meer aanpassen.

[Voor 7% gewijzigd door Shmoopy op 08-10-2013 09:18]

• Shmoopy
shure-fan schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:10:
Ik ben aan het denken (en eigenlijk ben ik er al zeker van) dat ik mijn 2 budgetphone nummers wil porteren naar CC, Weet iemand wat er met het beltegoed gebeurt?
Ik zat enkele maanden geleden te twijfelen tussen Budgetphone Free en CheapConnect voor mijn moeder. De vaste kosten van het KPN-abonnement begonnen de spuigaten uit te lopen. >:)

Het belgedrag is bepalend, daarom heb ik gekozen voor CheapConnect. Uitbellen gaat ook via CheapConnect, want ik wilde het niet te ingewikkeld maken voor mijn moeder. Na vier maanden bellen via CheapConnect komt ze vrij consequent uit op een tientje per maand aan gesprekskosten. Budgetphone Free kost € 12,50 per maand dus ze zit er (nu nog) net onder. :P

Wat er met het beltegoed bij Budgetphone gebeurt weet ik niet. Ik zou het zelf uit voorzorg opmaken. ;)

• Shmoopy
Ik had bij aanvang "sip.cheapconnect.net" gebruikt bij het configureren. Helaas op zondag 7 juli 2013 klachten van mijn moeder gehad dat de telefoon het niet deed. Toen heb ik het IP-adres maar ingetikt.

Ik zal het binnenkort weer veranderen naar "sip.cheapconnect.net".

• Shmoopy
Hmmm, er schijnt op dinsdagochtend een storing te zijn geweest volgens een mail van CheapConnect. Ik heb er gelukkig niets van gemerkt. Ik vind het toch wel fijn dat ze zo transparant zijn over storingen. Ik vind goed functionerende telefonie wel belangrijk. In ieder geval belangrijker dan tv of radio.

Een heel klein minpuntje is dat het beltegoed gedeeld wordt door alle nummers als je meerdere telefoonnummers aan één account hebt hangen.

Ik zou het fijner vinden als het beltegoed per telefoonnummer is in te stellen. Misschien dat hier iets aan veranderd kan worden op 29 en 30 november 2013 of nadat er meer functies worden toegevoegd.

• Shmoopy
Ik vindt dat juist fijn dat het gedeeld wordt. Maar je kan toch meerdere accounts aanmaken (meerdere email adressen) hiervoor?
Ik heb eerst een telefoonummer aangevraagd bij CheapConnect om daar een maandje mee te testen. Daarna heb ik een telefoonnummer (van mijn moeder) laten porteren. Toen pas kwam ik er achter dat het "alles uit één pot" was. Het eerst aangevraagde nummer gebruik ik haast niet meer. Ik laat dit nummer misschien niet verlengen na een jaar.

Het zou fijn zijn als er een keuze was. Dus "alles uit één pot" zoals jij dat wil en "apart beltegoed per telefoonnummer" zoals ik dat liever wil. Dan maakt CheapConnect iedereen blij. Het is ook makkelijker als je bv. voor meerdere mensen/huishoudens het account beheert en beltegoed voorschiet/stort.

Het is inderdaad een oplossing om meerdere accounts aan te maken en per account één telefoonummer in te stellen. Misschien dat ik het in de toekomst doe. Het is nu niet echt een heel groot probleem hoor.

• Shmoopy
Ik heb niets gemerkt van stotterende verbindingen. :/

Wat ik wel jammer vind is dat je in je account nergens een verhuizing kan doorgeven. Ik heb twee weken geleden, na lang zoeken, maar een mailtje gestuurd met de adreswijziging. Helaas geen terugkoppeling gehad van CC.

Vandaag toch een factuur ontvangen met het oude adres erop... Net heb ik weer een mailtje gestuurd. Ik vertrouw erop dat het volgende maand in orde is. ;)

Ik heb trouwens wat (dode) linkjes in de openingspost gewijzigd. Verder nog wat aangevuld... Als er iets niet duidelijk is ontvang ik graag een DM

• Shmoopy
Ik was het helemaal vergeten dat er "iDeal transaction fee" bijkwam. Edit: Ik moest het even opzoeken in een factuur.... Ik heb overigens € 2,- betaald voor porteringskosten omdat er een tijdelijke aanbieding was, geloof ik. Waarschijnlijk had ik daardoor het gevoel dat ik voordelig uit was en kon ik me de transactiekosten niet herinneren.
Door driftig copy-pasten heb ik het ook niet in de topicstart gezet. Ik zal het later aanpassen.

Gelukkig gaat het om € 0,49 extra, maar ik zal het voor de volledigheid erbij zetten.

Ik maak soms ook gebruik van Voipbuster en daar vergeet ik ook vaak dat er transactiekosten en VAT bij het beltegoed opgeteld moet worden.

Als je het abonnement bij CC verlengt, gaat de betaling dan vanuit het beltegoed? Daar heb je immers al transactiekosten voor betaald. Of moet er een aparte iDealbetaling plaatsvinden?

[Voor 38% gewijzigd door Shmoopy op 06-02-2014 18:23]

• Shmoopy
Vrijdagmiddag en -avond heeft mijn moeder last gehad van storing bij CheapConnect i.c.m. een Zyxel P-2812HNU-F1 op een Telfortverbinding.

Om ongeveer half zes werd een telefoongesprek twee keer afgebroken, hoorde ik van haar.
Rond zes uur probeerde ik haar te bellen en kreeg te horen dat het "mobiele" mummer niet bereikbaar was. (Mijn moeder heeft een VoIP-nummer als vervanging van haar vaste lijn, niet mobiel dus).

Ik ben rond half zeven langsgeweest. De kiestoon werd steeds onderbroken op de lijn van CheapConnect. Bellen en gebeld worden was onmogelijk. Jammer genoeg had ik mijn notebook niet bij me en kon ik het modem niet controleren op foutmeldingen :-( . De internetverbinding heeft het de hele dag gedaan, volgens mijn moeder die via een mediaspeler naar internetradiostations luistert.

Ik heb het modem uit- en aangezet. Alles leek het weer te doen na testgesprekken van en naar mijn mobiel.
Om kwart voor negen was het weer zover: testgesprekken van en naar mijn mobiel deden het niet. De kiestoon werd ook steeds onderbroken op de lijn van CheapConnect. :(

Ik heb maar nog een keer het modem uit- en aangezet. Daarna deed alles het als vanouds. Hoe lang het nu goed blijft gaan weet ik niet....

Thuis aangekomen heb ik gecontroleerd of ik mailtjes van CheapConnect heb ontvangen i.v.m. een storing: Niets. Er was ook geen internetstoring bij Telfort bij mijn weten. Edit: Ik heb dit o.a. gecontroleerd op het Telfortforum, storingpagina van Telfort en op GoT in het Telforttopic. Geheel tegen mijn verwachting in vind ik ook niets over storingen op het forum van CC en in dit topic op GoT. Vreemd... :?

Net om 6:53 ingelogd bij CC :( :( :
SIP status

SIP status:
Geen SIP aanmelding
SIP user agent:
SIP contact:

[Voor 11% gewijzigd door Shmoopy op 15-03-2014 06:55]

• Shmoopy
Ik heb op "Update Status" geklikt zaterdagochtend vroeg :) . Toen zag ik dat het VOIP-nummer niet aangemeld was op het Zyxel modem/router. Ik heb net weer gekeken en geklikt op "Update Status" en zie ik dat het - op dit moment - wel werkt bij mijn moeder.

Ik heb het idee dat er de laatste tijd veel nieuwe klanten zijn bijgekomen bij CheapConnect o.a. i.v.m. de nieuwe hoge tarieven bij Ziggo en KPN (analoge telefonie). Misschien dat deze toename door voormalige Ziggo- en KPN-klanten voor capaciteitsproblemen zorgt bij CheapConnect. Ik weet het niet hoor...

Wat wel duidelijk is, is dat meer CheapConnect-klanten een slechte verbinding hebben ervaren (i.i.g. zaterdagochtend).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shmoopy
nooberke schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:14:
Sinds van de week hier een raar probleem

Als iemand naar de vaste telefoon belt (Panasonic dect set aan Cisco SPA112) dan hoort de beller de persoon aan de vaste telefoon heel erg haperend. Diegene die gebeld word op de vaste lijn heeft nergens last van.
Klinkt bekend. Ik heb mijn moeder de afgelopen week ook horen klagen over gesprekken bij uitbellen waarbij alleen degene die gebeld wordt niets hoort. Als mijn moeder direct daarna teruggebeld wordt, gaat het wel goed. Ik dacht dat de DECT-telefoon of modem/router stuk aan het gaan was. Zelf kan ik de storing niet reproduceren.

Ik ga mijn moeder maar een simpele mobiele telefoon met HEMA-prepaid geven als fallback, denk ik. VoIP via CheapConnect ging maandenlang goed maar de laatste weken blijkt het "te vaak" onbetrouwbaar. :|

(Een Panasonic DECT-telefoon via een Zyxel P2812HNU-F1 op een Telfortverbinding).

• Shmoopy
Geachte relatie,

Het spoedonderhoud van afgelopen 25 april 2014 is succesvol uitgevoerd. Capaciteit is verhoogd op onze registratie servers, waardoor bij een zelfde aanval de aanval gemakkelijk kan worden afgewend.

Doordat we de core niet off-line hebben gehaald, zijn de bestaande registratie en her-registaties behouden gebleven. Sommige devices, onder andere Asterisk gebaseerde systemen (Elastix, FPBX etc..) en diverse modellen van FritzBox kunnen hier niet optimaal mee om gaan en ondervinden hiervan last.

==> Hoe herkent u dit probleem?
Als uw apparaat geregistreerd is, is er niets aan de hand en hoeft u geen stappen te ondernemen.

Heeft u een toestel dat niet registreert en/of meldingen van 403 (omschrijving: forbidden) in uw logfile voer dan één de volgende methodes uit:
- Forceer een volledige her-registratie van uw apparaat op ons platform. Dat kan betekenen het SIP account tijdelijk uit te schakelen en vervolgens weer opnieuw in te schakelen. Bij Asterisk is een 'sip reload' _niet_ voldoende.
- of: herstart het apparaat of service, zodat een volledige her-registatie plaatsvindt.
- of: registreer tijdelijk op van sip.cheapconnect.net naar sip.cheapconnect.nl (of visa versa, afhankelijk van uw huidige instelling).

==> Aangeraden setting
Opgevallen is dat veel SIP accounts niet de aanbevolen instelling hanteren, wij verzoeken u dit na te kijken:

Register expiration/
Registation timeout/
Registration interval
---------------------
Minimaal 300 seconden
Maximaal 3600 seconden

Met vriendelijke groet,

CheapConnect.net
Wat een ellende... Maandag was er een flinke storing bij CheapConnect. Uitbellen ging niet en inkomende gesprekken werden afgebroken. Ook de kiestoon werd steeds onderbroken. Ik dacht eerst weer aan een falende internetverbinding of falende hardware. Modem uit- en aanzetten hielp niet. Ik heb net thuis mijn mail doorgelezen en zag bovenstaande bericht staan. Helaas was het een verstoring bij CC. Het tijdelijk registreren van sip.cheapconnect.nl i.p.v. sip.cheapconnect.net (via remote management) hielp niet. "SIP unregister" en "SIP register" ook niet. Via remote management rebooten van het Zyxel P-2812HNU-F1 hielp ook niet.

Ik zag steeds in het modem VoIP-log: SIP Registration: SIP:3130*******: Register Fail, error_cause 83 (response code: 200)

Mijn laatste poging: Via 78.40.244.252 geregisteerd. Gek genoeg ging dat wel goed! Ik heb net een inkomend en uitgaand gesprek gevoerd met mijn moeder. Hoe lang het nu goed blijft gaan weet ik niet.... :|

Topic bij CheapConnect:
http://forum.cheapconnect...09456b4a488c06416#msg1295

Ik hoop dat die verhuizing van de sip servers naar Nederland geslaagd is en er geen storingen meer zijn.
Wanneer het weer veilig is om via load balancer sip.cheapconnect.net te registeren weet ik ook niet.

[Voor 0% gewijzigd door Shmoopy op 29-04-2014 03:25. Reden: aanvulling en spatie vergeten]

• Shmoopy
Nou gaat het weer een tijd goed.

Ik heb vanmiddag wel meerdere keren achtereenvolgend deze melding gehad in het modem:
SIP:3130*******: Register Fail, error_cause 83 (response code: 200)

Aan de kant van CC zijn alleen succesvolle registraties zichtbaar sinds vannacht.
Ik ben sinds vannacht maar weer via sip.cheapconnect.net verbonden omdat het vroeg of laat fout zou gaan via dat 78. ipadres.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shmoopy
Ik zie nu pas - na het lezen van dit topic - dat er vanochtend van ongeveer 7:45 uur tot 8:45 uur een storing was. Acht keer de melding: SIP Registration: SIP:3130xxxxxxx: Register Fail, error_cause 387 (response code: 0)

Dit is overigens een andere foutmelding dan eerder deze week in het Zyxel-modemlog. Gelukkig heeft het modem zich na de storing opnieuw geregistreerd.

Ik hoop vurig dat de twee patches (voor verbinding met Zyxel- en Fritzboxmodems) bij CC goed werken. Het is behoorlijk vervelend om elke dag de telefoon, het modemlog te controleren en topics bij te houden om te weten of "de huistelefoon bij mama" het doet. ;) Aangezien ik de overstap van KPN naar CheapConnect heb geregeld, kreeg ik de klachten over de slechte bereikbaarheid te horen.

Ik was een jaar lang tevreden over de prijs, service en kwaliteit van de diensten van CC.
+3 wat vliegnerd zegt. Ik hoop dat storingen zoals van de afgelopen dagen snel tot het verleden behoren.

[Voor 6% gewijzigd door Shmoopy op 03-05-2014 04:49]

• Shmoopy
SolarOrbiter schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:34:
nu hopen dat het weer een lange tijd zonder problemen werkt.
Woensdagavond 7 mei rond 23:00 uur was het weer raak.
Helaas was er een hikup bij 'e'en van onze netwerk leveranciers gedurende dit tijdstip. Gelukkig staat dit los van problemen eerder, helaas wel het zelfde effect.
Bron: http://forum.cheapconnect...,355.msg1393.html#msg1393

Controleer ik net het log van het modem, zie ik dat er afgelopen nacht weer een verstoring was.
2014-05-09 23:56:13 notice SIP Registration: SIP:3130xxxxxxx: Register Fail, error_cause 83 (response code: 408)

Gelukkig registreerde het modem zich na 8 minuten weer.

Het begint inmiddels een dagelijkse routine te worden om het VoIP-log in het modem uit te lezen en verschillende topics over CC te volgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shmoopy
Wat een ellende.... Hier nou al de hele middag storing gehad vanaf 11:14 uur vanochtend.

2014-05-12 19:03:25 info SIP Registration: SIP:3130xxxxxxx: Register Fail, error_cause 382 (response code: 0)

Edit: Na een reboot van het modem Zyxel P-2812HNU-F1 is de registratie van VoIP wel gelukt. Hoe lang blijft het nu goed gaan??

[Voor 24% gewijzigd door Shmoopy op 12-05-2014 19:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shmoopy
Het is de afgelopen tien dagen goed gegaan met de VoIP-verbinding. Hopen dat het zo blijft.

• Shmoopy
Vanochtend een korte verstoring gehad na ongeveer twee weken goed functioneren:

http://i1051.photobucket.com/albums/s436/Shmoopy85/29meisipregistratieCC_zps18a52537.jpg

[Voor 8% gewijzigd door Shmoopy op 29-05-2014 07:19]

• Shmoopy
SolarOrbiter schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 13:02:
[...]

Nice! :)
Kun je er meerdere sip providers in kwijt?
Zitten je sip instellingen in je router of in de el-cheapo modem? En is de dect telefoon aangesloten op de phone ingang van de cheapo modem?
Als je het merk en type van het Tele2-modem hebt dan kom je een eind verder. Met "el cheapo" is de kans klein dat iemand je kan helpen. Je zou ook op het forum van Tele2 kunnen zoeken en kijken hoe anderen hun sip-instellingen invoeren. :)

• Shmoopy
Ik hoorde dat er 4 juni om 14:54 uur een onderbreking was van een telefoongesprek. (Rond dezelfde tijd als hierboven).
Uit modem VOIP-log: 14:54 uur - Register Fail, error_cause 387 (response code: 0)

Er is toen vrijwel direct teruggebeld door de andere partij en de lijn was weer goed.

Ik hoop dat na de uitrol van de aankomende grote update/onderhoud zal dit probleem (errors) opgelost is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shmoopy
Toevallig moest ik net met mijn mobiele telefoon even naar het CC-nummer bellen maar ik kreeg geen verbinding. Nou heb ik speciaal de computert aangezet om (remote management) in het modemlog te kijken en wat zie ik:

http://i1051.photobucket.com/albums/s436/Shmoopy85/sipregerror8juni2014_zps16010821.png

Op 7 juni (in de ochtend) waren er ook de nodige errors. Of de lijn het toen wel of niet deed, weet ik niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shmoopy
Ik moest het mailtje even opzoeken. Daar stond inderdaad het onderhoud aangekondigd.
Ik was het totaal vergeten. :F

• Shmoopy
Equator schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:59:
[...]

Het hebben van een account op dit forum - en er ook daadwerkelijk gebruik van maken - wijst wat mij betreft op de goede manier van omgaan met dit technische publiek. :)

Ik vind dat ook niet dat je je zo gemakkelijk weg moet laten jagen. Maak gebruik van de inhoud van het topic om je dienstverlening te verbeteren. :)
[modbreak]
Daarentegen vind ik het ook niet zo netjes om maar direct met alternatieven te gaan gooien. Dit is het CheapConnect topic, en niet het $andereaanbieder topic.[/]
He-le-maal mee eens. Ik heb dit D&E-topic aangemaakt omdat ik "vervuiling" zag in o.a. het D&E-topic van Voipbuster. Ik ben daar zelf ook schuldig aan geweest.

Ik heb van CheapConnect gehoord via andere topics op GoT. Dus zonder Tweakers.net was ik überhaupt geen klant geweest van CheapConnect. Ook heb ik een aantal webpagina's gezien die verwijzen naar dit topic. D.m.v. de inhoud van dit topic de dienstverlening verbeteren is een goede doelstelling. :)
De storingen van een maandje geleden zijn (grotendeels) voorbij want ik merk een sterk verbeterde bereikbaarheid en zie weinig errors.

@Equator- Ik heb onlangs pas begrepen dat er voor alle D&E-topics eerst toestemming gevraagd moest worden. Dat heb ik helaas niet gedaan. :$ Inmiddels zijn er meer dan 360 reacties, dus ik hoop dat het blijft staan.

Dit is trouwens de eerste keer dat er een moderator/admin ingrijpt in dit topic. Ik dacht al... waar blijven ze nou....?

[Voor 19% gewijzigd door Shmoopy op 17-06-2014 00:32]

• Shmoopy
Als ik op de pagina https://www.cheapvoip.com/about kijk dan staat het dat het één van de vele VoIP-services van Betamax / Dellmont Sarl is (net als het bekendere Voipbuster). Op de volgende pagina staan alle Betamax-klonen: http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html
Daar staat Cheapvoip ongeveer halverwege de rij

Het lijkt erop dat Cheapvoip het lettertype en een gedeelte van het logo heeft "geleend" van CheapConnect.

@Hen.- Als je het zeker wilt weten moet je het even vragen via een officieel kanaal van CheapConnect en niet via Tweakers.net. Als je het antwoord weet dan mag je het vervolgens weer in dit topic op Tweakers posten. ;)
>:)

• Shmoopy
Hoe kan je aan de Whois record creation date onttrekken wie het gelijkende lettertype en beeldmerk als eerste gebruikte en wie van wie heeft "geleend"? :?

Websites (en lettertype en beeldmerk) kunnen toch op een latere tijdstip gewijzigd worden?

[Voor 23% gewijzigd door Shmoopy op 19-06-2014 18:32]

• Shmoopy
Hier komen geen gesprekken binnen op een nummer van CheapConnect. Geprobeerd met twee verschillende mobiele telefoons.

Uitgaande gesprekken zijn wel mogelijk.

[Voor 5% gewijzigd door Shmoopy op 25-06-2014 17:29]

• Shmoopy
Na de stroomstoring deed de telefoon het weer afgelopen avond..... helaas niet de hele avond.....

Van 23:03 uur tot 2:09 uur meermaals gezien:
SIP Registration: SIP:31xxxxxxxxx: Register Fail, error_cause 83 (response code: 408)

Heel toevallig kijk ik net weer:
2014-06-26 02:18:23 info SIP Registration: SIP:31xxxxxxxxx: Register Success (response code: 200)

Nu maar hopen dat het goed blijft gaan. :/

• Shmoopy
Donderdag vanaf 21:06 uur onbereikbaar geweest (tot ongeveer 00:30 uur):
SIP Registration: SIP:31xxxxxxxxx: Register Fail, error_cause 382 (response code: 0)

Ik verander sip.cheapconnect.net in sip.cheapconnect.nl en bijna direct automagisch in het voiplog:
SIP Registration: SIP:31xxxxxxxxx: Register Success (response code: 200)
:o
response code: 0 lijkt erop dat er geen verbinding was.
Iemand meer dit gehad of was ik de enige?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shmoopy
@DarkForce- Verbeterd in de openingspost. :)

• Shmoopy
Hier de afgelopen weken geen storingen gehad. De laatste storingen waren van 26 juni in de avond en op 2 juli was er even een uurtje geen verbinding.

Daarna ging het goed. Dus bijna twee weken geen storing hier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shmoopy
John767 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:11:
Helaas zit je dan vanochtend aan de telefoon, en ineens de verbinding weg (zakelijk telefoontje).
In de nacht is het nog niet zo'n probleem voor mij, maar overdag wel.

Uiteraard ook mailtje naar CheapConnect gestuurd.
Zeker vrijdagochtend vlak voor 12:00 uur. Ik hoorde gisteren dat er bij een binnenkomend gesprek niets gehoord werd. Na nog drie pogingen is er twee keer uitgebeld. Ook toen hoorde één partij niets. (zes gesprekken totaal). Even later deed alles het weer. Er waren overigens geen foutmeldingen in het modem-voiplog.

Ik heb er geen melding van gemaakt bij CC omdat ik het veel later hoorde.

Wat is volgens CC de reden van de storing bij jou ?

[Voor 3% gewijzigd door Shmoopy op 27-07-2014 03:02]

• Shmoopy
Vreemde storingen hierboven... :)
Hier géén foutmeldingen in het log van het ZyXEL-modem (via telfortverbinding).

[Voor 31% gewijzigd door Shmoopy op 01-08-2014 04:30]

• Shmoopy
:? Ik kijk net in het modemlog, zie ik een hele rij errors op vrijdag 22 augustus 2014 van 0:41 uur tot 19:11 uur. In die periode zijn er geen binnenkomende (en uitgaande) gesprekken geweest.
.
Allemaal "Register Fail, error_cause 382 (response code: 0)" totdat om 19:19 uur "Register Success (response code: 200)" verscheen.

Het ging een hele tijd goed bij CC. Af en toe een zeer korte storing kan ik mee leven. Maar afgelopen vrijdag is mijn moeder dus een groot deel van de dag onbereikbaar geweest.

Heeft iemand anders hetzelfde gehad?

[Voor 4% gewijzigd door Shmoopy op 25-08-2014 06:49]

• Shmoopy
Op de "tarievenpagina" staat het oude logo in de tabel.
Edit: op het forum en bij Twitter is het oude logo ook zichtbaar.

Wie zijn toch al die mooie dames op de homepage, de Prepaid-VoIPpagina (2x) en de ConnectMeNowpagina?? O+
*;

Alleen al door de charmante dames vind ik de nieuwe website een grote verbetering.

[Voor 11% gewijzigd door Shmoopy op 18-09-2014 02:07]

• Shmoopy
Ik zag op de laatste factuur dat er voor 9 cent naar Alberta in Canada is gebeld.

Aangezien mijn moeder niemand kent in Canada ben ik even gaan kijken in de telefoongesprekkenlijst na inloggen bij CC. Daar bleek dat het Nederlandse nummer 14030 (algemeen nummer van het gemeentehuis in de woonplaats van mijn moeder) gedraaid is bij het betreffende gesprek.

Mijn moeder woont in een plaatsje in de provincie Utrecht op twee km afstand van mijn huis. Ik schrok even en dacht dat ze verkast was naar Canada. ;)

• Shmoopy
Zijn er mensen met een Experiabox V8 (van Telfort) i.c.m. VoIP via CheapConnect? Werkt dat goed?

Ik heb nu een Zyxel P2812HNU-F1 maar ik krijg een Experiabox V8. Als de Zyxel terug moet naar Telfort, dan heb ik er nog wel één reserve exemplaar (van Marktplaats).

Als de Experiabox V8 beter werkt dan sluit ik die aan. Is het instellen net zo makkelijk als bij de Zyxel of kan er überhaupt geen VoIP (van bv. CheapConnect) geconfigureerd worden?

Op andere fora lees ik tegenstrijdige berichten....

[Voor 5% gewijzigd door Shmoopy op 13-12-2014 05:55]

• Shmoopy
Hier al vanaf 1:30 uur storing. Het modem kan niet registreren.
Heb al een mailtje gestuurd naar CheapConnect.

Ik hoop dat het gauw opgelost is.

[Voor 40% gewijzigd door Shmoopy op 26-12-2014 04:39]

• Shmoopy
Hier was ook een zeer korte storing gisteravond.
22:50 uur: Register Fail, error_cause 387 (response code: 0)
22:59 uur. Register Success (response code: 200)

Gelukkig duurde de storing slechts 9 minuten.

• Shmoopy
Geachte relatie,

In de nacht van vrijdag op zaterdag en in de nacht van zaterdag op zondag, zullen wij werkzaamheden uitvoeren aan ons platform. Er zullen op diverse plaatsen software updates plaats vinden.

Tijdens het onderhoudsvenster is er een verhoogde kans op uitval, echter wordt er geen daadwerkelijke uitval verwacht.

Onderhoudsvenster 1:
vrijdag 23 januari 2015 van 22:00u tot zaterdag 24 januari 2015 tot 5:00u

Onderhoudsvenster 2:
zaterdag 24 januari 2015 van 23:00u tot zondag 25 januari 2015 tot 5:00u

Met vriendelijke groet,

CheapConnect.net
Hier is de telefoon unregistered. Hopelijk komt de verbinding na de werkzaamheden weer gauw tot stand.

• Shmoopy
Mijn moeder heeft een vervelend probleem. Van dinsdagmiddag 17:36 uur tot woensdagmiddag 17:31 uur heeft het Zyxel P2812HNU-F1 modem maar liefst 159 x achtereen onderstaande melding gegeven.

SIP Registration: SIP:3130xxxxxxx: Register Fail, error_cause 387 (response code: 0)

Ik en anderen probeerden haar meerdere keren te bellen. Ik hoor steeds: "Dit mobiele nummer is op dit moment niet bereikbaar, probeert u het later nog eens." daarna in het Engels een herhaling.

Ik heb remote management uitgezet in het modem omdat ik een paar weken geleden een mail kreeg van Telfort Abuse over mogelijk misbruik via het Poodle-lek. Of er daadwerkelijk misbruik is geweest kon het Abuse-team me niet melden (n.a.v. van een mail van mij). Ik kon remote management weer aanzetten "op eigen risico". Ik wilde afsluiting o.i.d. voorkomen en daarom Remote management dus toch maar uitgelaten.

Mijn moeder kan niet met een mobiele telefoon omgaan maar ik heb een oud exemplaar met een prepaidkaart op de eettafel gelegd. Na dit nummer te bellen (en na lang wachten op het opnemen) kwam ik erachter dat het modem functioneert en de streaming internetradio het doet. Mijn moeder kan wel een Philips Streamium radio bedienen (zenderkeuze en aan en uitzetten).

Omdat internet het wel doet en het modem ook functioneert heb ik geadviseerd om het modem uit en aan te zetten. Ik trok mijn advies direct weer in omdat ik dacht dat het om een mogelijke storing bij CheapConnect ging (DDOS-aanval o.i.d. Ik heb er laatst een mailtje over gehad). Ik dacht dat de sip-registratie zou herstellen in korte tijd en ik was benieuwd naar de foutmeldingen in het modem. Na uit- en aanzetten is het log gewist. Dat wilde ik dus voorkomen.

Vannacht heb ik CheapConnect een mail gestuurd en bij hen is er geen storing las ik in een reactie. Ook op het CC-forum en hiet op GoT zie ik geen reacties over een storing. Het probleem lag blijkbaar aan onze kan. Ik ben nu bij mijn moeder met een notebookje en de Telfort-verbinding en modem zijn superstabiel (al 53 dagen na een reboot). Internetradio doet het en mijn notebookje maakte ook direct verbinding met interwebs. 23745/3080 kbps down- en uploadsnelheid.

Ook de voipverbinding via CheapConnect is doorgaans stabiel (op af en toe een korte storing na). De storing wordt dan gecommuniceerd via een mailtje of ik lees hier in het topic erover.

Er wordt niet getorrent en mijn moeder heeft geen computer. De enige twee apparaten die verbinden met het Zyxel modemrouter zijn dus telefoon via de ingebouwde voip-functionaliteit in de Zyxel en de Philips internetradio via WiFi (WPA2 beveiligd). (En nu ik met een notebookje). Het modem heeft firmware V3.11TUE6.b6.

Na uit- en aanzetten doet de voip-verbinding het eindelijk weer. Maar voor hoelang? Mijn moeder zou graag een stabielere voipverbinding willen hebben.

Mijn vragen nu:
Gaat het modem kapot?
Wat betekent de foutmelding?
Wikipedia: List of SIP response codes
Ik wordt niets wijzer als ik hierop zoek.
Waar ligt nu precies het probleem en hoe kan ik het voorkomen?
Zou het helpen om een andere Zyxel 2812 HNU-F1 modem te plaatsen?
Of moet ik op zoek naar een Fritzbox op Marktplaats of maakt dat totaal geen verschil?

Ik wil best geld uitgeven maar dan moet het niet voor niets zijn.
Wie heeft advies?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shmoopy
hestcheap schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 08:38:
Vannacht was mij mij weer eens langdurig geen registratie mogelijk. Van 2.03 uur tot 5.20 (ofwel ruim 3 uur !!!) :"Registration failed "Remote site not responding" Probleem trad op bij twee nummers die elk via andere netwerken registreren. Geen enkele informatie van Cheapconnect ontvangen over een storing.Wel weer 3 uur onbereikbaar zonder dat je daar van bewust ben.
Onbegrijpelijk dat dit nog steeds maar weer bij Cheapconnect blijft optreden. Andere providers die bij mij in gebruik zijn hebben eigenlijk nooit registratie problemen
Ongeveer dezelfde tijd donderdagnacht ook een storing gehad. Ik zag het onlangs in het modem.

• Shmoopy
henkme schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:35:
En opeens staat er bij Saldo info € 0,0000 ???? :(

[afbeelding]
Ja, bovenstaande had ik laatst ook.

Dus ik dacht net: Laat ik nu eens kijken wat het saldo is.

Krijg ik een rood kruisje met "Ongeldige username en/of wachtwoord". :?

Dat ik het wachtwoord fout heb lijkt me onwaarschijnlijk omdat ik al jaren een password manager gebruik.
Inloggen bij CheapConnect ging altijd goed behalve vandaag.

Nog iemand die een foutmelding krijgt?

• Shmoopy
Ik was net ingelogd bij CheapConnect en de lay-out is gewijzigd. En niet zo een beetje ook....
Sinds wanneer is dit zo?? Dat wordt weer wennen, maar gelukkig kon ik alles snel vinden. :)

Een tijd geleden werd er gevraagd om het wachtwoord van het SIP-account te wijzigen. (Hierboven ook posts gelezen over fraude en verlies van beltegoed). Gelukkig geen last van geldverlies d..m.v. fraude gehad. Ik kon toen alleen een nieuw wachtwoord genereren die ik daarna doorgemaild kreeg. Nu zie ik dat er weer een mogelijkheid is om zelf een moeilijk wachtwoord te bedenken en te gebruiken.

Enkele dagen na het wijzigen van het wachtwoord van het SIP-account moest ik na inloggen bij CheapConnect het wachtwoord van deze login wijzigen. Ook maar gedaan.

Verder ben ik het afgelopen jaar behoorlijk tevreden over CheapConnect. In april 2015 was het huilen met de pet op, maar daarna zag ik dat het een tijdlang goed ging. Ik zie nu nog soms wel korte storingen in het log van het modem. Na een de-register registreert het modem weer. Het zijn gelukkig geen langdurige storingen. :)

Verder mis ik nog steeds velden waar je het adres kan wijzigen. Ik krijg elke maand een factuur met een oud en fout adres. Waar gaan bv. de brandweer en de ambulance naartoe als er onverhoopt 112 gebeld wordt en er mondeling geen adres doorgegeven wordt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shmoopy
De afgelopen twee jaar (sinds eind april 2015) geen langdurige storingen gehad met CheapConnect. Dat mag dan ook gezegd worden. Ik geloof dat er in die periode (april 2015) veel DDOS-aanvallen waren.

Over een paar maandjes weer verlengen voor nog een jaar dus! :*)

Een beetje off-topic:
Wat ik jammer vind is dat er weinig nieuwe modellen ATA-boxen geproduceerd worden. Er zijn wel Grandstream- en Linksys-apparaatjes, maar dat zijn vrij oude modellen. Hoe lang worden die dingen ondersteund met nieuwe versies van de firmware?

VoIP-telefoons zijn (voor ouderen) toch iets te ingewikkeld voor dagelijks gebruik.

De xDSL-modems (bv. Experiaboxen) worden ook steeds meer dichtgetimmerd, waardoor de ingebouwde VoIP-functionaliteit niet gebruikt kan worden. De modems van Ziggo..., daar zwijg ik maar over.

• Shmoopy
Wat betreft functionaliteit valt er weinig aan een ATA-box te verbeteren. Dat ding moet telefoongesprekken mogelijk maken, dat doen ze al. Ik denk wel dat er wat betreft beveiliging regelmatig updates uitgebracht moeten worden voor ATA-boxen en IP-phones. De ondersteuning zou dan 10 jaar o.i.d. moeten zijn, denk ik.

Door het beltegoed leeg te trekken valt er weinig geld te verdienen. Inderdaad hooguit een paar tientjes. Als de rest van het netwerk gecompromitteerd is via een beveiligingslek in een IP-Phone, dan wordt het een ander verhaal. Ik heb jaren terug op tv van een beveiligingsexpert gehoord dat dit een makkelijk(ere) en qua beveiliging vaak over het hoofd gezien device is om te hacken.

Multiple Vulnerabilities in Cisco Unified IP Phones 7900 Series
http://www.cisco.com/c/en...co-sa-20110601-phone.html

IoT wordt ook een enorm beveiligingsprobleem van allerlei apparaten met ongepatchte firmware, hoorde ik enkele beveiligingsexperts ooit zeggen.

Ik zag op YouTube enkele filmpje van o.a. Gigaset waarmee je ook met een auto-configuration-code van de voip-provider de configuratie deels kon doen. Ik denk dat de gemiddelde telefoongebruiker/consument dit nog veel te moeilijk vind.

YouTube: Gigaset A510 IP Configuring a handset using a config Code. With Audio

Heeft CC ook zo een auto-config-code beschikbaar?

De overstap van POTS naar VoIP-telefoons mag wel sneller, maar dan wel met langdurige firmwareondersteuning. Ik heb nu bij mijn moeder een Zyxel-modem (Telfort) die nog regelmatig voorzien wordt van nieuwe firmware. Maar wat als die stuk gaat? Experiabox van Telfort schijnt niet zo dichtgetimmerd te zijn als die van KPN, vreemd genoeg. Hoop dat ik daarmee verder kan wat betreft VoIP.

Ik heb al op Marktplaats een paar goedkope reserve-modems gescoord. :P

[Voor 16% gewijzigd door Shmoopy op 17-03-2017 05:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shmoopy
Ik belde net rond 01:30 uur even naar mijn moeder. VoIP-verbinding ligt daar eruit.

Na vier keer proberen dus maar op de mobiele telefoon (die alleen als fall back wordt gebruikt) gebeld. De internetverbinding doet het wel want de mediaspeler streamt radio. Vanaf mijn huis kan ik helaas niet remote in het modem/router kijken (en eventueel rebooten) .

Bij CC ingelogd en daar staat bij het ophalen van de SIP-status dat er geen verbinding is (Geen SIP aanmelding). Nou, dat klopt dus. ;)

Rond 23:45 uur deed de voip-verbinding het nog wel, want toen kwam er een telefoontje binnen.
Lees verder niets over storingen. Iemand hier nog meer last van of is dit een enkel gevalletje?

Edit 2:57 uur: Nogmaals gekeken. Geen SIP aanmelding

Edit 2:58 uur: klik ik nogmaals op "Haal SIP status op", dan zie ik "Aangemeld" staan.
:?

[Voor 11% gewijzigd door Shmoopy op 02-04-2017 03:08]

• Shmoopy
Momenteel is er weer verbinding (Geen SIP aanmelding) volgens het account van CC.
Ik probeerde net te bellen en dat lukt niet.

Ik weet niet wat het is....
- De website van Telfort heeft een storing.
- Telfort had zondag ook een storing: nieuws: KPN kampt met landelijke storing op internet en e-mail

In het topic van Telfort ([Telfort xDSL] ervaringen topic - Deel 20) wordt er met geen woord gerept over de storing. Bij CheapConnect gaat ook alles blijkbaar goed. Ik lees geen andere meldingen.

Ik ga vandaag maar eens bij mijn moeder kijken wat het is.

• Shmoopy
Sinds ongeveer juni 2017 ben ik helaas weg bij CheapConnect. Ik heb het nummer moeten porteren naar Ziggo i.v.m. alles-in-1 omdat dat makkelijker is voor mijn moeder.

Het tegoed bij CheapConnect staat sindsdien nog keurig in mijn account en ik hoop in de toekomst weer gebruik te kunnen maken van de diensten van CheapConnect.

off topic: Ik heb net de foto's van de openingspost overgezet van photobucket :( naar imgur.
Pagina: 1

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de VOIP diensten waar CheapConnect mee begonnen is.

Inmiddels leveren ze ook DSL, hiervoor kun je terecht in nieuwe DSL provider: cheap connect DSL ervaringen?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee