• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-06-2021

https://i.imgur.com/H24xZ2Q.jpg

Inleiding

CheapConnect is een telecom-provider waarmee je kan bellen en gebeld worden over een bestaande internetverbinding. Dit wordt Voice over Internet Protocol genoemd, VoIP in het kort. VoIP wordt al jaren gebruikt en is met het IAX en het SIP protocol een beproefde manier om te telefoneren. Er zijn wereldwijd zeer veel telecombedrijven die deze dienst aanbieden tegen uiteenlopende tarieven. Om via VoIP te bellen kan je niet zonder meer je normale telefoon aansluiten. Je hebt iets extra's nodig.

Op één van deze vier manieren is het mogelijk om gebruik te maken van VoIP:
- Met een softphone, software wat op de computer of smartphone geïnstalleerd wordt;
- of met een VoIP-adapter/ATA-box, een analoge telefoonadapter dat het modem/router/switch met een analoog (DECT-)telefoontoestel verbindt.
- of met een IP-telefoon/VoIP-telefoon, een voor VoIP-telefonie geschikt toestel dat d.m.v. een netwerkaansluiting aan het modem/router/switch gekoppeld wordt;
- sommige ADSL2+/VDSL2-modems van bv. ZyXEL, AVM (Fritz!Box), Arcadyan (ExperiaBox) en DrayTek hebben ingebouwde VoIP-functionaliteit. De VoIP-accountgegevens worden in dit geval ingevoerd in de modemconfiguratie en de analoge telefoon is rechtstreeks aangesloten op een "Phone-poort" op het modem. (Er is in dit geval dus géén losse ATA-box nodig).

De diensten van CheapConnect werken provider onafhankelijk, je behoudt je huidige internetprovider en je kan tevens tussentijds van provider wisselen. CheapConnect werkt met elke internetprovider.

Als je gaat verhuizen of je verblijft tijdelijk ergens anders (bv. in het buitenland), dan kan je jouw nummer gewoon blijven gebruiken zonder een wijziging. De dienst van CheapConnect werkt namelijk altijd en overal waar je jouw VoIP toestel, Softphone of ConnectMeNow gebruikt.

De apparatuur van CheapConnect is opgesteld met back-up faciliteiten, zodat telefonie altijd beschikbaar is. Tevens maakt CheapConnect gebruik van hoge kwaliteit verbindingen. CheapConnect biedt voordelige telefonie door gebruik te maken van geautomatiseerde systemen en prepaid oplossingen. VoIP is bij CheapConnect niet alleen voordeliger, maar ook van betere kwaliteit dan traditionele telefonie.

CheapConnect ondersteunt de volgende VoIP codecs: G711a/b, G729a/b, maar ook de hoge kwaliteit codec G722 (HD Audio).

Voor- en nadelen van VoIP

De voordelen op een rij:
- Je belt voordelig naar vaste en mobiele nummers in Nederland;
- CheapConnect rekent geen starttarief en rekent per seconden af;
- Voordelig bellen naar het buitenland;
- Gratis bellen naar nummers van CheapConnect;
- Lagere vaste kosten per jaar;
- CheapConnect hanteert geen limiet aan het aantal gelijktijdige gesprekken

De nadelen op een rij:
- Een internetstoring betekent geen telefonie;
- Een defecte modem, router of ATA-box betekent geen telefonie;
- In sommige gevallen een extra apparaat 24 uur per dag, 7 dagen per week op het lichtnet.

Producten

Prepaid VoIP
Voor maar € 8,95 per jaar bel je met een netnummer naar keuze (of met behoud van jouw huidige nummer, nummerbehoud kost € 5,- eenmalig) voordelig naar bestemmingen in Nederland en buitenland. Je betaalt bij CheapConnect geen starttarief en betaalt per seconde.

ConnectMeNow
ConnectMeNow is een dienst waarbij je twee telefoonnummers via het portal met elkaar kunt laten bellen. De beide nummers krijgen een inkomend gesprek en hebben daar geen kosten aan. Zo kan je twee personen met elkaar verbinden. Het gesprek wordt betaald vanuit het accounttegoed door degene die de verbinding in stand brengt via ConnectMeNow.

VoIP-out
CheapConnect rekent geen kosten voor het gebruik van deze dienst, je betaalt alleen de gemaakte gesprekskosten. CheapConnect biedt de dienst VoIP-Out aan waarmee je voor een klein bedrag kan uitbellen naar binnen- en buitenland, zonder dat je gebruik maakt van een inkomende telefoonnummer. Met VoIP-Out maak je enkel gebruik van uitgaande lijnen. (Dit wordt over het algemeen gebruikt door klanten met een eigen centrale of zelfs eigen VoIP dienst).

Prepaid VoIP, gesprekstarieven en transactiekosten

De prijs van het Prepaid VoIP-nummer is € 8,95 per jaar.
Bij het betalen van enkel dit Prepaid VoIP-nummer komen echter bijkomende transactiekosten: bv. de iDeal transactiekosten van € 0,49. Bij verlenging kan weer betaald worden met iDeal. Ook dan wordt er bij de jaarlijkse € 8,95 de transactiekosten van € 0,49 opgeteld. Uitsluitend voor het Prepaid VoIP-nummer betalen kost dus jaarlijks € 9,44 (inclusief transactiekosten voor iDeal).

Het is echter ook mogelijk om te betalen vanuit het beltegoedsaldo. Bijvoorbeeld bij de verlenging voor één of twee jaar. De kosten bedragen dan respectievelijk € 8,95 of € 17,90. Bij betaling vanuit het beltegoedsaldo worden er geen transactiekosten berekend. Er is immers al een keer betaald voor de transactiekosten bij het opwaarderen van het beltegoed.

Het is dus voordeliger om na registratie bij CheapConnect eerst bv. € 30,- of meer beltegoed te storten op het account en daarna pas één of meer Prepaid VoIP-nummers aan te schaffen. In dit geval betaal je dus eenmalig de transactiekosten voor het verhogen van het beltegoedsaldo en voorkom je het veelvuldig betalen van transactiekosten bij de aanschaf van elk Prepaid VoIP-nummer apart. Het resterende beltegoed kan in dit geval gebruikt worden om uitgaande gesprekken te voeren.

Het loont dus niet om buitengewoon vaak het beltegoedsaldo met zeer kleine bedragen te verhogen omdat er bij elke betaling € 0,49 aan transactiekosten bijkomt.

Gesprekstarieven

Actuele tarieven

Nummerportering

Je kan jouw telefoonnummer ook porteren naar CheapConnect. Via VoIP kan je dan met jouw gewone nummer bellen en gebeld worden. Behoud van je huidige nummer, nummerbehoud kost € 5,- eenmalig. Het is extra voordelig, omdat je niet alleen lagere tarieven hebt maar ook nog eens op KPN bespaart.

Het is verstandig om voor het porteren eerst op de site van CheapConnect een Prepaid VoIP-nummer voor € 8,95 per jaar te bestellen en de diensten een tijdje uit te proberen. Als er straks dan geporteerd wordt weet je zeker dat alles werkt zoals jij het wilt.

Beltegoed opwaarderen

Het saldo van je beltegoed kan je opwaarderen met:
-> iDeal (Nederland) - € 0,49 transactiekosten
-> Bitcoins (Worldwide) - geen transactiekosten
-> Paypal (Worldwide) - € 1,- transactiekosten
-> Creditcard (Worldwide) - € 1,- transactiekosten
-> Bancontact/Mister Cash (Belgie) - € 1,- transactiekosten

Instellingen

SIP Gebruikersnaam: 31201234567 (voorbeeld)
SIP wachtwoord: fpsqgjquo6y7 (voorbeeld)
Telefoonnummer: +31201234567 (voorbeeld)

SIP Service Provider Name: sip.cheapconnect.net of sip.cheapconnect.nl
SIP Local Port: 5060

SIP Server Address: sip.cheapconnect.net of sip.cheapconnect.nl
SIP Server Port: 5060

REGISTER Server Address: sip.cheapconnect.net of sip.cheapconnect.nl
REGISTER Server Port: 5060

SIP Service Domain: sip.cheapconnect.net of sip.cheapconnect.nl
Proxy/SIP server: sip.cheapconnect.net of sip.cheapconnect.nl

DTMF Mode: RFC2833
Transport Type: UDP

AANGERADEN SIP SETTINGS:
Register expiration/Registation timeout/Registration interval:
Minimaal 300 seconden
Maximaal 3600 seconden

Codec voorkeur:
1) G.711A (alaw)
2) G.729A/B

Om ervoor te zorgen dat je alsnog kan inloggen op het platform van CheapConnect hebben ze naast poort 5060 ook de volgende poorten geactiveerd:
5066
5068
5070
5072
5074
5076
5078
5080

Links

CheapConnect
Forum van CheapConnect
Algemene Voorwaarden van CheapConnect
FAQ van CheapConnect
Softphone software X-lite

Contact per mail (of voor het aanmaken van een Support Ticket bij storing): info@cheapconnect.nl

Originele post:
Na lang wachten heb ik zelf maar een topic geopend in de hoop hier de ervaringen m.b.t. CheapConnect te verzamelen.

Ik heb na maanden tevreden gebruik van CheapConnect een vreemd probleem.
Ik wilde het saldo controleren en na het inloggen op de website staat het saldo tot mijn verbazing op € 0,0000. Het zou ongeveer € 34,- moeten zijn.

Ik heb net mijn mobiele nummer gedraaid en het mobieltje gaat wel over.
Hebben meer klanten dit??

[Voor 252% gewijzigd door Shmoopy op 23-09-2019 15:03]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:39

FreakNL

Well do ya punk?

^^

Is dus inmiddels gelukt.

Ik heb de telefoonuitgang van het UPC modem verbonden met de DSL poort op de Fritz!Box. Moest nog wel ff zelf een kabeltje fabriceren omdat ik die Y kabel kwijt was. Heb ik gedaan met hulp van deze site:

http://www.johandraaisma....tion-of-fritzbox-y-cable/

Inkomende telefonie werkte nadat ik mijn nummer bij Fixed Line in de FB gezet had.

Uitgaand gaat via FreeVoipDeal, en stuurt (na verificatie) mijn UPC nummer mee. Werkt prima. UPC bekijkt het maar met zijn tariefverhogingen :)

[Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 30-11-2013 15:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 14:29
Napsju schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 12:20:
Geweldig!

12/02/14 CheapConnect account aangemaakt
12/02/14 CheapConnect nummerbehoud aangevraagd vanuit Ziggo Alles-in-1 Extra
12/02/14 Laatste factuur Ziggo naar CheapConnect gestuurd tbv nummerbehoud
14/02/14 Nummerbehoud goedgekeurd door Ziggo en CheapConnect
14/02/14 SIP gegevens CheapConnect ontvangen
28/02/14 Nummer succesvol geporteerd naar CheapConnect
01/03/14 Ziggo heeft het Alles-in-1 Extra pakket automatisch omgezet naar TV Standaard en Internet Z3
01/03/14 -->Gelijk maar twee andere Ziggo nummers van familie geporteerd. ;)
Makkelijk he?
Hier ook bezig om familie te porteren (van zowel ziggo als kpn), als ik provisie zou vragen had ik nog een leuk zakcentje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turbodesk617
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-05 22:46
Onderstaande instellingen zijn bijzonder handig als je precies dezelfde tonen wilt als met normale telefonie.

SPA ATA’s: instellingen bij gebruik in Nederland.
Dial Tone: 425@-19;30(*/0/1)
Second Dial Tone*: 425@-19;30(*/0/1)
Outside Dial Tone: 425@-16;30(*/0/1)
Busy Tone: 425@-19;30(.5/.5/1)
Reorder Tone: 425@-19;30(.25/.25/1)
Off Hook Warning Tone**: 425@-19;*(.25/.25/1)
Ring Back Tone: 425@-19;*(1/4/1)
Confirm Tone: 425@-19;2(1/1/1)
SIT1 Tone: 950@-19,1400@-19,1800@-9;30(.333/0/1,.333/0/2,.333/1/3)
MWI Dial Tone***: 425@-19;3(.25/.25/1);27(*/0/1) Cfwd Dial Tone: 425@-19;30(.5/.05/1)
Secure Call Indication Tone****: 1250@-19,900@-19,800@-19,1000@- 19;4(.2/0/1,.2/0/2,.2/0/3,.2/0/4,0/1.2/0)
Ring1 Cadence: 90(1/4)
Ring2 Cadence: 90(.3/.4,.3/4)
CWT1 Cadence: 60(.5/9.5)
CWT Frequency: 425@-16

Ben sinds vandaag ook geporteerd van Ziggo naar Cheapconnect. Heb een SPA112 gekocht en werkt prima. Met bovenstaande instellingen en onderstaand dialplan werkt het goed.

( 00xxx. | <:0031594>[2-8]xxxxxS0 | <0:0031>[1-8]xxxxxxxxS0 | <0:0031>800x. | <0:0031>900x. | 112S0 | <06:00316>xxxxxxxxS0 )

[Voor 15% gewijzigd door Turbodesk617 op 14-03-2014 21:48]

Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.

• cheapconnect
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:09

cheapconnect

Bedrijfsaccount Cheapconnect
jongetje schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:12:
[...]

Ik ben erover in gesprek geweest met jullie helpdesk maar bij mij werkt alleen 003114070, 14070 geeft een ingesprektoon. Ik gebruik een Siemens Gigaset C530 (software matig hetzelfde als een N300). Toch vreemd want ik hoef voor alle andere nederlandse nummers niet eerst 0031 te draaien.
Gesprek gevonden!
Kleine aanpassing gemaakt, zou je het nogmaals kunnen proberen?

[Voor 15% gewijzigd door cheapconnect op 24-01-2016 18:49]

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Die stonden er al jaren in maar ineens registreert die niet meer. Ook al een wachtwoord reset gedaan maar geen effect.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• cheapconnect

cheapconnect

Hooglander1 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:55:
[...]
De nieuwe Franse tarieven zijn overigens nog niet opgenomen in de tarievenchecker.
Ook dit is nu aangepast, dank voor de melding

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-05 20:27
Yes, is opgelost nu.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

MegaTronics schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:29:
Het blijft jammer dat je niet zelf een wachtwoord kan opvoeren, dan kun je ook speciale karakters gebruiken in combinatie met hoofd en kleine letters en cijfers.Whitelisting van IP adressen zou ook een mooie toevoeging zijn (moet je wel echt een echt vast IP adres hebben, anders kun je aan je registratie zien dat je IP adres veranderd is :p).
Whitelisting of IP authorisatie is een veel gevraagde functie, hier zullen we ook gehoor aan gaan geven :)

Wat in eerste instantie op de planning staat is het vernieuwen van het portal, waarbij we ook wat meer functies kunnen gaan toevoegen. De indeling laat nu soms wat aan de wensen over, dus het wordt allemaal wat logischer.

Ook zijn we bezig met de voorbereiding van de lancering van ons VastMobiel product, hierbij functioneert een SIM kaart als een SIP extensie. Deze hoeft niet persee op ons platform te registeren, maar kan ook bijvoorbeeld op je eigen centrale registeren. Hierover later meer....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

d:)b

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-05 16:31
@MegaTronics @sambalbaj @Hmmbob:
Bedankt voor de antwoorden. Klinkt allemaal heel logisch. Maar...

Vanochtend chatte ik met een medewerker van een voip-provider -ik geloof zelfs CC- i.v.m. mijn vraag, en hij zei dat dit niet mogelijk was: "Een netnummer hoort bij een regio".

Ik denk dat ik dan maar stiekum moet gaan verhuizen, als ik in zaandam mijn 020-nummer wil behouden.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Heb je de poorten geforward in je router?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Shmoopy schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 22:10:
Verder mis ik nog steeds velden waar je het adres kan wijzigen. Ik krijg elke maand een factuur met een oud en fout adres. Waar gaan bv. de brandweer en de ambulance naartoe als er onverhoopt 112 gebeld wordt en er mondeling geen adres doorgegeven wordt?
Dit gaat via de support desk op info@cheapconnect.net , je kunt hier je adres wijziging naar toe sturen. Doe dit inderdaad wel! Het is belangrijk dat wij het juiste adres in de administratie hebben staan.

over het portal, deze is vorige week 'silent' gereleased, na een kleine aankondiging op dit forum. Aankomende week worden de overige functies toegevoegd :) Hopelijk vind je het een verbetering?

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 757983

Dag Allen,

Ik heb nu toch iets heel vreemds. Gisteren heb ik besloten lid te worden van CheapConnect. Ik heb een VoiP Account + Nieuw Nederlands Nummer aangevraagd en betaald en nog eens 20eu tegoed gestort naar mijn account.

Van beide heb ik een bevestiging van betaling gekregen. Gisteren kon ik mijn 20eu tegoed zien in mijn portal, nu staat er dat ik 0eu tegoed heb!! <--- ( Beltegoed issue is binnen 30min gefixt door CheapConnect, op een zondag!! Vakwerk! Thanks!!)

Verder is het zo dat ik geen idee heb hoelang het duurt voordat mijn betaalde account+nummer live te gebruiken zijn en kan ik het betaalde account+nummer ook niet zien in mijn portal.

Zeer zonde dit, ik was erg enthousiast om hiermee aan de slag te gaan.
Graag hulp hierbij CheapConnect!!!!!
[/s]

Dank! Fijne dag allemaal.

gr: Jerome[/s]

Was meteen in de ochtend opgelost door CheapConnect. Binnen 25min had ik een werkende inbound lijn!! Top service wat mij betreft! Complimenten! :)

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 757983 op 11-04-2016 12:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

MdO82 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:42:
Ik houdt het voorlopig maar bij mijn gekochte nummer, CC is helaas niet snel in antwoorden zie ik.

Lezen is ook een vak.
E-mailadres voor Support staat gewoon op de website
Niet snel in antwoorden? Wij reageren doorgaans binnen 2 uur op onze mails. Overdag zelfs vaak sneller. :)

• cheapconnect

cheapconnect

@eymey
Ja zeker, ons testplaform is hier al tijdje mee uitgerust. Ik weet niet wat de exacte release datum van ipv6 zal zijn, maar dit zal zeker in de komende tijd zijn!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 14:44
Clavis schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:27:
Werkt cheapconnect ook icm telefoonadapter?
Welke raden jullie aan? Zag dat i.c.m. de SPA112 bij diverse mensen af en toe de spraak wegvalt.
Nooit last van gehad met onze setup.

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• cheapconnect

cheapconnect

Helaas was er een ddos-aanval op 1 van onze ips, gelukkig konden we de aanval redelijk snel afwenden. Maar dit zorgde wel voor wat connectie timeouts.

Excuses voor het ongemak!
Wij blijven nog even stand-by staan, voor jullie fijne nacht!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:42

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Yes inmiddels is het al gelukt inderdaad, alleen via de gewone poort (5060) geen idee wat er was bij Vodafone maar in elk geval werkt het nu :)

My Youtube Channel

• cheapconnect

cheapconnect

PA5AM schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:05:
Zelfde verhaal hier. De registratie faalt maar een keer. Dit zal bij de meeste ATA's niet opvallen omdat ze het vrolijk opnieuw blijven proberen.

Asterisk stopt bij bepaalde foutmeldingen direct met het proberen te registreren totdat ik het handmatig weer aanzet.
Mochten we dit voor u mogen uitzoeken, dan hoor ik dit graag even.
Als u dan uw details stuurt naar info@cheapconnect.net kunnen we hier naar kijken voor u.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shmoopy
De afgelopen twee jaar (sinds eind april 2015) geen langdurige storingen gehad met CheapConnect. Dat mag dan ook gezegd worden. Ik geloof dat er in die periode (april 2015) veel DDOS-aanvallen waren.

Over een paar maandjes weer verlengen voor nog een jaar dus! :*)

Een beetje off-topic:
Wat ik jammer vind is dat er weinig nieuwe modellen ATA-boxen geproduceerd worden. Er zijn wel Grandstream- en Linksys-apparaatjes, maar dat zijn vrij oude modellen. Hoe lang worden die dingen ondersteund met nieuwe versies van de firmware?

VoIP-telefoons zijn (voor ouderen) toch iets te ingewikkeld voor dagelijks gebruik.

De xDSL-modems (bv. Experiaboxen) worden ook steeds meer dichtgetimmerd, waardoor de ingebouwde VoIP-functionaliteit niet gebruikt kan worden. De modems van Ziggo..., daar zwijg ik maar over.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Na enig experimenteren heb ik Asterisk 14.5.0 icm PJSIP aan de praat met een CheapConnect trunk. Draait als een zonnetje op een Raspberry Pi 2B. Ik gebruik geen FreePBX. Ik heb de sources van Asterisk gepakt en op de Pi gecompileerd.

Asterisk draait achter een NAT setup (internet --> Modem/Router --> Lokale LAN), wat er voor de meesten ook zo uit zal zien.

Mijn lokale LAN draait op 192.168.88.0/24 en er loopt een IPsec tunnel naar een andere lokatie (192.168.1.x/24). Beiden hoeven niet geNAT te worden.

Ik heb twee nummers aan de trunk gekoppeld, waarvan ik er voorlopig één gebruik om ook mee uit te bellen. Voor de liefhebber bij deze mijn configuratie.

Vervang in de configfiles de parameters die in HOOFDLETTERS geschreven zijn:
  • MYPBX: User-Agent string. Kun je vrij kiezen, verzin iets leuks (alleen geen 'asterisk')
  • PUBLIC_IP_ADDRESS: Het publieke IP adres van je internet-aansluiting
  • TRUNK_USERNAME: De usernaam van de trunk (begint bij CheapConnect met 7... als het goed is)
  • TRUNK_PASSWORD: Het bij de trunk behorende password
Ik heb een standaard Asterisk configuratie gepakt, als extra de PJSIP driver gecompileerd en daarna de sip driver uitgeschakeld. Uitschakelen doe je door een paar regels toe te voegen aan de file 'modules.conf':

code: modules.conf
1
2
3
; Disable chan_sip (using PJSIP now)
noload => chan_sip
noload => res_sip

In pjsip.conf definieer je de CheapConnect koppeling en interne toestellen:
code: pjsip.conf
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
 General settings.
;
[general]
disallow = all
allow = ulaw
user_agent = MYPBX
context = incoming

; Define transport protocol UDP (NAT)
;
; Do not use NAT rules for the following subnets:
;
;       192.168.88.0/24
;       192.168.1.0/24
;       127.0.0.1/32
;
[transport-udp-nat]
type = transport
protocol = udp
bind = 0.0.0.0
local_net = 192.168.88.0/24
local_net = 192.168.1.0/24
local_net = 127.0.0.1/32
external_media_address = PUBLIC_IP_ADDRESS
external_signaling_address = PUBLIC_IP_ADDRESS

; Define transport protocol TCP
;
;
;       192.168.88.0/24
;       192.168.1.0/24
;       127.0.0.1/32
;
[transport-tcp-nat]
type = transport
protocol = tcp
bind = 0.0.0.0
local_net = 127.0.0.1/32
external_media_address = PUBLIC_IP_ADDRESS
external_signaling_address = PUBLIC_IP_ADDRESS

; CheapConnect Trunk
;
; Register trunk with CheapConnect
;
[cheapconnect]
type = registration
transport = transport-udp-nat
outbound_auth = cheapconnect_auth
server_uri = sip:185.29.203.27:5060
client_uri = sip:TRUNK_USERNAME@185.29.203.27:5060

; Login / password for CheapConnect trunk
;
[cheapconnect_auth]
type = auth
auth_type = userpass
password = TRUNK_PASSWORD
username = TRUNK_USERNAME

; CheapConnect Endpoint definition
;
[cheapconnect_endpoint]
type = endpoint
aors = cheapconnect_aor
context = cheapconnect_inbound
disallow = all
allow = alaw,g729
direct_media = no
from_domain = 185.29.203.27

; CheapConnect Identification. Allow traffic from/through
; this trunk only if it originates from CheapConnect
;
[cheapconnect_identify]
type = identify
endpoint = cheapconnect_endpoint
match = 185.29.203.27

; CheapConnect Address of Origin
;
[cheapconnect_aor]
type = aor
contact = sip:185.29.203.27:5060
qualify_frequency = 160

; Samsung Galaxy S5 VoIP client
;
[1001]
type = endpoint
transport=transport-udp-nat
context = myphones
dtmf_mode = rfc4733
direct_media = no
callerid = "Galaxy S5" <1001>
auth = 1001
outbound_auth = 1001
aors = 1001
allow = all

[1001]
type = aor
max_contacts = 1
remove_existing = yes

[1001]
type = auth
username = 1001
password = verysecretpassword

; We only allow traffic from these addresses
;
[acl]
type = acl
deny = 0.0.0.0/0.0.0.0
permit = 127.0.0.1/255.0.0.0
permit = 192.168.88.0/255.255.255.0
permit = 192.168.1.0/255.255.255.0
permit = 185.29.203.27

Dialplans configureer je in extensions.conf:
code: extensions.conf
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
[general]
static=yes
writeprotect=no

[globals]
; Global variables goes here

[incoming]
; Nothing should land here yet, but every context should end in
; a Hangup(), so we do that.
;
exten => s,1,Log(NOTICE, Incoming call from ${CALLERID(all)})
exten => s,n,Hangup()

[myphones]
; Galaxy S5 VoIP client
exten => 1001,1,Dial(PJSIP/1001)
exten => 1001,n,Hangup()

; This context is allowed to dial test numbers
include => test

; This context is allowed to dialout through CheapConnect
include => cheapconnect_outbound

; Context with all the test numbers
;
[test]
; Monty Python
;
exten => 201,1,Answer()
exten => 201,n,Playback(tt-monty-knights)
exten => 201,n,Hangup()

; Echo-test, it is good to test if we have sound in both directions.
;
exten => 202,1,Answer()
exten => 202,n,Playback(welcome)
exten => 202,n,Playback(demo-echotest)
exten => 202,n,Echo()
exten => 202,n,Playback(demo-echodone)
exten => 202,n,Playback(vm-goodbye)
exten => 202,n,Hangup()

[cheapconnect_inbound]
; Forward incoming calls from 0xxxxxxxxx to extension 1001
;
exten => 31xxxxxxxxx,1,Dial(PJSIP/1003,45)
exten => 31xxxxxxxxx,n,HangUp()

; Tell callers to 0yyyyyyyyy that the office is empy ...
exten => 31yyyyyyyyy,1,Answer()
exten => 31yyyyyyyyy,n,Playback(zombies)
exten => 31yyyyyyyyy,n,HangUp()

; Outbound calls to CheapConnect
;
[cheapconnect_outbound]
exten => _0.,1,Log(NOTICE, Dialing out from ${CALLERID(all)} to ${EXTEN} through CheapConnect)
exten => _0.,n,Set(CALLERID(num)=31xxxxxxxxx)
exten => _0.,n,Dial(PJSIP/31${EXTEN:1}@cheapconnect_endpoint, 45)
exten => _0.,n,Playtones(congestion)
exten => _0.,n,HangUp()

Telefoonnummer 31xxxxxxxxx en 31yyyyyyyyy zijn de nummers die aan de trunk gekoppeld zijn. Ik heb in totaal 3 toestellen aan Asterisk hangen (Om het overzichtelijk te houden heb ik de configuratie voor de andere toestellen weggelaten. Op het nummer en usernaam/password zien die er toch hetzelfde uit).

[Voor 0% gewijzigd door Zerobase op 20-06-2017 06:33. Reden: Toevoegen optie 'qualify_frequency = 160' aan [cheapconnect_aor] ivm voorkomen NAT timeout van 3 minuten in de router]

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05 17:27
M66B schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:22:
[...]

Hoe? Anderen willen dit wellicht ook weten.
Hierbij de uitleg om je VoIP telefoon door te schakelen bij geen gehoor:

1. Log in bij CheapConnect.nl
2. Klik op je Sip account (bekijk SIP - of via Prepaid VoIP SIP accounts)
3. Klik op beheer bij het juiste telefoonnummer dat je wilt doorschakelen.
4. Ga nu naar Follow me (doorschakeling)
5. Kies bij Follow me - Doorschakellijst + Doorschakeling toevoegen
6. Hier volgt een popup met de mogelijkheid om een telefoonnummer in te voeren om naar te laten doorschakelen, en een ringtijd in te stellen.

De ringtijd is de tijd dat de telefoon overgaat alvorens door te schakelen naar het ingestelde nummer.

Mvg, Kevin.

• Zerobase
  • Niet online
Zet binnen Asterisk debugging eens aan en kijk welke SIP messages er heen en weer gaan tussen Asterisk en Cheapconnect:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
root@server:~# asterisk -r
=========================================================================
Connected to Asterisk 14.6.1 currently running on server (pid = 1054)
server*CLI> pjsip set logger on
PJSIP Logging enabled
server*CLI> core set debug 4
Core debug was OFF and is now 4.
server*CLI>

Forceer nu opnieuw registratie van de trunk. Er komen nu een hoop meldingen voorbij. De initiele registratie naar Cheapconnect:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
server*CLI> pjsip send register cheapconnect
<--- Transmitting SIP request (461 bytes) to UDP:185.29.203.27:5060 --->
REGISTER sip:TRUNK_USERNAME@185.29.203.27:5060 SIP/2.0
Via: SIP/2.0/UDP MY_PUBLIC_IPADDRESS:5060;rport;branch=z9hG4bKPj7c8671e0-ad83-4f34-a1d4-085ab2ad3c5c
From: <sip:TRUNK_USERNAME@185.29.203.27>;tag=f0c012c4-fbac-46f9-b0c5-c939743c72c4
To: <sip:TRUNK_USERNAME@185.29.203.27>
Call-ID: fee3b03d-8bdd-4e22-a8c7-c461e37e308e
CSeq: 19005 REGISTER
Expires: 0
Max-Forwards: 70
User-Agent: Asterisk PBX 14.6.1
Content-Length:  0

Bij TRUNK_USERNAME moet jouw trunk user id staan (begint met 7...) en bij MY_PUBLIC_IPADDRESS moet het publieke IP-adres van je internet aansluiting staan.

Via een 'challenge reponse' vindt uiteindelijk de authenticatie plaats (gaan meerdere SIP messages heen-en-weer) en als de authenticatie gelukt is zie je het volgende bericht voorbij komen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<--- Received SIP response (505 bytes) from UDP:185.29.203.27:5060 --->
SIP/2.0 200 OK
Via: SIP/2.0/UDP MY_PUBLIC_IPADDRESS:5060;received=MY_PUBLIC_IPADDRESS;rport=5060;branch=z9hG4bKPjd2066d1d-ce60-4498-889d-b187edae36aa
To: <sip:TRUNK_USERNAME@185.29.203.27>;tag=7789971e
From: <sip:TRUNK_USERNAME@185.29.203.27>;tag=7ba20d12-82d3-4711-b18d-272535547711
Call-ID: fee3b03d-8bdd-4e22-a8c7-c461e37e308e
CSeq: 19012 REGISTER
Date: Tue, 26 Sep 2017 07:48:23 GMT
PortaBilling: available-funds:5.05353 currency:EUR
Content-Length: 0

Je ziet ook in de een na laatste regel dat ik nog E 5,05 tegoed over heb bij Cheapconnect (PortaBilling).

Als op de plek waar 'MY_PUBLIC_IPADDRESS' hoort te staan het interne IP-adres van je Asterisk server staat dan zal de registratie niet lukken.

Daarnaast moet je modem/router de NAT translatie correct uitvoeren. Heb je in je router portforwards ingesteld naar je Asterisk server? (SIP: 5060/UDP t/m 5070/UDP en RTP: 10000/UDP t/m 12000/UDP). Ik gebruik zelf een Mikrotik router, daar heb ik de volgende NAT rules in staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 3    ;;; Cheapconnect SIP
      chain=dstnat action=dst-nat to-addresses=192.168.1.5
      to-ports=5060-5070 protocol=udp src-address=185.29.203.27
      in-interface=pppoe-tele2-inet src-port=5060-5070 log=no log-prefix=""

4    ;;; Cheapconnect RTP
      chain=dstnat action=dst-nat to-addresses=192.168.1.5
      to-ports=10000-12000 protocol=udp src-address=185.29.203.27
      in-interface=pppoe-tele2-inet src-port=10000-12000 log=no log-prefix=""

Waar het ook nog op mis kan gaan is de gebruikte codec (allow = ...):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
;
[cheapconnect_endpoint]
type = endpoint
aors = cheapconnect_aor
;allow = all
allow = g729,alaw

Vervang deze regel desnoods door 'allow = all' en ga daarna verder experimenteren door expliciet de codecs op te geven waar je mee wilt werken.
Mattie112 schreef op zondag 24 september 2017 @ 15:18:
[...]

Goed ik was de drama van mijn vorige FreePBX install een beetje zat omdat dat vaak niet werkte dus ik denk laat ik eens een schone asterisk pakken. Maar ik loop nu tegen het volgende aan:

[...]

[...]

Ik heb het getest met zowel het IP als de domeinnaam + geen poort, 5060 en 5070 maar ik blijf die melding krijgen.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

edit:
Via TCP krijg ik direct een 503, refused heb maar even een mail gestuurd naar cheapconnect

• Zerobase
  • Niet online
Inmiddels is mijn configuratie weer wat gewijzigd, oa door een koppeling met een MySQL database voor het dynamisch kunnen toevoegen / verwijderen van extensions (Voor de registratie naar CheapConnect heb je de configfiles voor MySQL niet nodig).

Daarnaast heb ik de ACL's in de daarvoor bedoelde configfile (acl.conf) ondergebracht.

Ik zie dat bij mij onder '[cheapconnect]' de 'server_uri=' regel anders is als dat 'ie nu bij jou staat (regel 53). Misschien dat dit nog een issue is bij jou? Zie ook de documentatie van Asterisk over dit onderwerp: https://wiki.asterisk.org...ng+Outbound+Registrations

Concentreer je op pjsip.conf voor de koppeling met Cheapconnect. Als de registratie uiteindelijk gelukt is krijg je dit te zien:

code: registratie
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
lms*CLI> pjsip show registrations

<Registration/ServerURI..............................>  <Auth..........>  <Status.......>
==========================================================================================

cheapconnect/sip:7xxxxxxxxxx@185.29.203.27:5060         cheapconnect_auth  Registered

Objects found: 1

server*CLI>

Voor de volledigheid mijn (gewijzigde) config files nog een keer:
code: pjsip.conf
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
; General settings.
;
[general]
;disallow = all
allow = all
user_agent = mypbx
context = incoming

; Define transport protocol UDP (NAT)
;
;
;       192.168.88.0/24
;       192.168.1.0/24
;       127.0.0.1/32    (localhost)
;
[transport-udp-nat]
type = transport
protocol = udp
bind = 0.0.0.0
local_net = 127.0.0.1/32
external_media_address = <PUBLIC_IP_ADDRESS>
external_signaling_address = <PUBLIC_IP_ADDRESS>

; Define transport protocol TCP
;
;
;       192.168.88.0/24
;       192.168.1.0/24
;       127.0.0.1/32    (localhost)
;
[transport-tcp]
type = transport
protocol = tcp
bind = 0.0.0.0
local_net = 127.0.0.1/32
external_media_address = <PUBLIC_IP_ADDRESS>
external_signaling_address = <PUBLIC_IP_ADDRESS>

; CheapConnect Trunk
;
; Register trunk with CheapConnect
;
[cheapconnect]
type = registration
server_uri = sip:7xxxxxxxxxx@185.29.203.27:5060
client_uri = sip:7xxxxxxxxxx@185.29.203.27:5060
retry_interval = 60
forbidden_retry_interval = 300
max_retries = 30

; Login / password for CheapConnect trunk
;
[cheapconnect_auth]
type = auth
auth_type = userpass
password = <TRUNK_PASSWORD>
username = 7xxxxxxxxxx

;
[cheapconnect_endpoint]
type = endpoint
aors = cheapconnect_aor
;allow = all
allow = g729,alaw
direct_media = no
from_domain = 185.29.203.27

; CheapConnect Identification. Allow traffic from/through
; this trunk only if it originates from CheapConnect
;
[cheapconnect_identify]
type = identify
endpoint = cheapconnect_endpoint
match = 185.29.203.27

; CheapConnect Address of Origin
;
[cheapconnect_aor]
type = aor
contact = sip:185.29.203.27:5060
qualify_frequency = 160

; Samsung Galaxy S5 VoIP client
;
[1001]
type = endpoint
transport=transport-udp-nat
context = thuis
dtmf_mode = rfc4733
direct_media = no
callerid = "Galaxy S5" <1001>
auth = 1001
outbound_auth = 1001
aors = 1001
allow = all

[1001]
type = aor
max_contacts = 1
remove_existing = yes
mailboxes = 1001@thuis

[1001]
type = auth
username = 1001
password = verysecret

; Cisco 7941 Werkkamer
;
[1002]
type = endpoint
transport = transport-tcp
context = thuis
dtmf_mode = rfc4733
direct_media = no
callerid = "Werkkamer" <1002>
auth = 1002
outbound_auth = 1002
aors = 1002
allow = all
mailboxes = 1002@thuis

[1002]
type = aor
max_contacts = 1
remove_existing = yes

[1002]
type = auth
username = <MAC_ADDRESS>
password = verysecret

[1002]
type = identify
endpoint = 1002
match = 192.168.88.241

[acl]
type=acl
acl=acl_sip_allow

De config file waar je dialplan in geconfigureerd wordt (extensions.conf). Als ik een nummer draai dat begint met een 0 wordt er meteen naar buiten gebeld bijvoorbeeld.

code: extensions.conf
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
[general]
static=yes
writeprotect=no

[globals]
; Global variables goes here

[incoming]
; Nothing should land here yet, but every context should end in
; a Hangup(), so we do that.
;
exten => s,1,Log(NOTICE, Incoming call from ${CALLERID(all)})
exten => s,n,Hangup()

[thuis]
; Galaxy S5 VoIP client
exten => 1001,1,Dial(PJSIP/1001,20)
exten => 1001,n,Voicemail(1001@thuis,u)
exten => 1001,n,Hangup()

; Cisco 7941
exten => 1002,1,Dial(PJSIP/1002,20)
exten => 1002,n,Voicemail(1002@thuis,u)
exten => 1002,n,Hangup()

; Hunt group for all phones
;exten => 1999,1,Answer()
exten => 1999,1,Dial(PJSIP/1001&PJSIP/1002)
exten => 1999,n,Voicemail(1003@thuis,u)
exten => 1999,n,HangUp()

; Voicemail
exten => 1233,1,VoiceMailMain(${CALLERID(num)}@thuis,s)
exten => 1233,n,HangUp()

; This context is allowed to dial test numbers
include => test

; This context is allowed to dialout through CheapConnect
include => cheapconnect_outbound

; Set hints automatically
autohints = yes

; Context with all the test numbers
;
[test]
; Monty Python
;
exten => 201,1,Answer()
exten => 201,n,Playback(tt-monty-knights)
exten => 201,n,Hangup()

; Echo-test, it is good to test if we have sound in both directions.
;
exten => 202,1,Answer()
exten => 202,n,Playback(welcome)
exten => 202,n,Playback(demo-echotest)
exten => 202,n,Echo()
exten => 202,n,Playback(demo-echodone)
exten => 202,n,Playback(vm-goodbye)
exten => 202,n,Hangup()

; Weasels have eaten our phonesystem
;
exten => 203,1,Answer()
exten => 203,n,Playback(tt-weasels)
exten => 203,n,Hangup()

; Zombies!
;
exten => 204,1,Answer()
exten => 204,n,Wait(1)
exten => 204,n,Playback(zombies)
exten => 204,n,Voicemail(1002@thuis,s)
exten => 204,n,Hangup()

; Monkeys
;
exten => 205,1,Answer()
exten => 205,n,Playback(tt-weasels)
exten => 205,n,Playback(tt-monkeysintro)
exten => 205,n,Playback(tt-monkeys)
exten => 205,n,Hangup()

[cheapconnect_inbound]
; Forward incoming calls from 012-3456789 immediately to 1001 voicemail
;
exten => 31123456789,1,Answer()
exten => 31123456789,n,Wait(1)
exten => 31123456789,n,Playback(zombies)
exten => 31123456789,n,Voicemail(1001@thuis,s)
exten => 31123456789,n,Hangup()

; Forward incoming calls from 098-7654321 to 1002
;
exten => 31987654321,1,Dial(PJSIP/1002,20)
exten => 31987654321,n,Voicemail(1002@thuis,u)
exten => 31987654321,n,HangUp()

; Outbound calls to CheapConnect (Calling out with number 31123456789)
;
[cheapconnect_outbound]
exten => _0.,1,Log(NOTICE, Dialing out from ${CALLERID(all)} to ${EXTEN} through CheapConnect)
exten => _0.,n,Set(CALLERID(num)=31123456789)
exten => _0.,n,Dial(PJSIP/31${EXTEN:1}@cheapconnect_endpoint, 45)
exten => _0.,n,Log(SIP return code : ${HASH(SIP_CAUSE,${CDR(dstchannel)})})
exten => _0.,n,Playtones(congestion)
exten => _0.,n,HangUp()

De configfile waar de ACL's in gedefinieerd worden (acl.conf). Je kunt ze ook in pjsip laten staan, maakt niks uit.
code: acl.conf
1
2
3
4
5
6
7
; Allow SIP traffic from
;
[acl_sip_allow]
permit = 127.0.0.0/255.0.0.0
permit = 192.168.88.0/255.255.255.0
permit = 192.168.1.0/255.255.255.0
permit = 185.29.203.27

Voicemail. In extensions.conf heb ik nummer 1233 als voicemailnummer gedefinieerd. Uiteraard moeten de voicemailboxen wel aangemaakt zijn. Dit configureer je in de configfile 'voicemail.conf'. Ik heb het heel basic gehouden, dus geen moeilijke koppelingen met MySQL of IMAP:

code: voicemail.conf
1
2
3
4
; Each mailbox is listed in the form <mailbox>=<password>,<name>,<email>,<pager_email>,<options>
[thuis]
1001 => 1234,Zerobase,,,attach=no|tz=european|maxmsg=10
1002 => 1234,Zerobase,,,attach=no|tz=european|maxmsg=10

Succes met verder zoeken!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 18:32
Taatort schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:17:

- Ziet iemand nog (technische) belemmeringen of uitdagingen t.a.v. het koppele/configuren van de A300N aan Tele2 modem?
Gigaset 300N werkt prima icm Tele2. Heb dit al 2 jaar werkend op het vdsl modem van Tele2. Omdat gigaset ook ptsn aansluiting heeft hoef je het nummer niet eens te porteren, gewoon koppelen aan je ptsn uitgang van het modem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 18:33
Bremmart schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 13:26:
Waarom cheapconnect? Kijk eens op: Voordelig bellen met Voipbuster, elders op dit forum. Goedkoper en meezenden nummer kan ook.
Leuk maar dat vroeg ik niet, ik wil graag weten hoe ik eea bij cheapconnect instel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 18:32
Terrestrial schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 12:27:
Als ik bij cheapconnect kijk zie ik niet direct een mogelijkheid om het CLI nummer aan te passen, als je uitbelt via cheapconnect wil je natuurlijk wel het nummer van xs4all mee sturen.
Via cheapconnect kun je per SIP account aangeven welke uitgaande CLI (nummerweergave) je wilt gebruiken.
Het nummer kun je laten verifiëren op de pagina Nummerweergaves (CLI) onder Prepaid Voip.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Clavis schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:07:
Kan ik met bijvoorbeeld met BetaMax uitbellen en inkomend via CheapConnect ontvangen?
Gebruik een SPA112. Lees hier verschillende ervaringen over dat je op 1 poort niet 2 sip accounts kunt instellen.
die kan inderdaad maar 1 sip provider per poort.

Je kan voor 15 euro een Spa1001 of iets dergelijks van ebay halen om dat te bereiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lazydave-II
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-05 07:16
ddaffy schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:05:
[...]

Helpt het als je een # draait achter het nummer?

Het kan zijn dat je dial-plan voorziet in lange nummers (dus b.v. > 10) en dan wacht het apparaat tot die zeker weet dat er geen nummers meer volgen.

Hoe groot is de delay?
Mogelijk hetzelfde probleem en oplossing hier: https://supportforums.cis...cessing-call/td-p/2271462
Yep moet het wel zijn met een hekje erachter belt ie gelijk... Dialplan overgenomen van de cheapconnect website.

Thanks!

Ter aanvulling:

(112S0 | 00xxx. | <:003130>[2-8]xxxxxxS0 | <0:0031>[1-8]xxxxxxxxS0 | <0:0031>800xxxx. | <0:0031>900xxxx.)

Dit is werkend voor Utrecht

[Voor 13% gewijzigd door lazydave-II op 25-03-2018 23:38]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:38

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

@fv. Ik zie geen reden waarom het niet zou werken. Je hoeft ook nooit poorten open te gooien oid, de connectie wordt geïnitiëerd door de SIP client, naar buiten toe dus. NAT hole punching en al die meuk is helemaal niet nodig.

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Basho
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-05 19:38

Basho

Sample Text

MensionXL schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:42:
[...]

Erg tevreden hier met CC sinds een jaar. Daarvoor 8 jaar BudgetPhone gehad en merk eigenlijk geen verschil behalve de prijs :)
Thnx man :)
Ik had eerst Voys overwogen maar daar betaal je je alleen al scheel aan abonnementskosten. Zie dat Cheapconnect ook opties al heeft inbegrepen zoals wachtmuziek waar je bij andere providers dik voor aftikt.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:11
bert pit schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:39:
[...]

Ik heb deze gegevens gebruikt:
( 00xxx. | <:0031594>[2-8]xxxxxS0 | <0:0031>[1-8]xxxxxxxxS0 | <0:0031>800x. | <0:0031>900x. | 112S0 | <06:00316>xxxxxxxxS0 )
Dat is raar dat je dan toch die delay hebt. De S0 zou staan voor Immediate dial.

<x:y> staat voor substitution. Dus dan wordt x vervangen door y.

Je eerst 00xxx. staat dus voor buitenland en als je 00 en nog 3 cijfers draait dan kun je (wegens de punt) nog meer cijfers draaien tot je klaar bent (en de delay moet wachten of op # drukt). Dat is dus overigens wel altijd een regel waar je de delay hebt (of op # moet drukken).

De <:0031594>[2-8]xxxxxS0 staat voor 6 cijfers beginnend met 2-8. Er is geen cijfer voor de : in de <> dus er wordt alleen 0031594 voorgeplakt in dat geval. Indien deze regel matched (dus 6 cijfers) dan zorgt de S0 ervoor dat het nummer direct gedraaid wordt zonder delay.

Op dezelfde manier kun je de andere regels ontrafelen (dus met . voor willekeurige cijfers en x één cijfer).

Ik zie ook geen conflicting regels die voor de delay zouden kunnen zorgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@Jazco2nd Waarom niet een VoIP client op je telefoon en het gesprek daarmee aannemen? Als je databundel voldoende is kan dat ook een oplossing zijn. Aan de andere kant, wat is het nut van het vaste nummer dan nog?

[Voor 17% gewijzigd door jongetje op 04-07-2018 15:11]

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-05 15:58
king006 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:46:
@Garwinski,

Kun je mij vertellen hoe je dat hebt ingesteld in de Bria Mobile app in combinatie met een iPhone? het wil bij mij namelijk nog niet lukken om gesprekken te ontvangen. Als ik de app sluit werkt het niet meer en kan ik enkel en alleen de optie 'Doorschakelen' in de interface van CheapConnect gebruiken.

Als jij mij de weg kan wijzen, dan graag ;)
Oei, dat weet ik zo even niet meer. Volgens mij was die push-service van hen een experimentele optie, en staat misschien een beetje verborgen ergens. Het heet in ieder geval push-service volgens mij. Met dat protocol wordt je iPhone wél 'gewekt' als je de app niet open hebt staan. Wel is het zo, dat elke keer als je de telefoon opnieuw opstart, je de app steeds even een keer moet opstarten om het telefoon nummer weer te registreren op hun push-server. Ik zal even goed nadenken en even wat documentatie nakijken over wat ik precies heb gedaan, maar volgens mij heb ik de handleiding op de site van cheapconnect gevolgd, en de push-service in de BRIA app aangezet (ten tijde van het opstellen van hun handleiding was deze functie er nog niet, maar was ook nog niet nodig, omdat UDP signalen toen ook nog op de achtergrond binnen konden komen, nu kunnen alleen TCP signalen op de achtergrond ontvangen worden).

Dat is ook wat die push service doet: je wordt gebeld, dan krijgt de push-server van BRIA een signaal, omdat de SIP gegevens dan in hun server staan, en die stuurt dan een klein TCP-signaaltje om de telefoon te 'wekken', dan stapt de BRIA push-server terug zodat de app weer de SIP gegevens gerigstreerd heeft (CheapConnect ondersteunt niet meerdere registraties) en dan gaat de telefoon gewoon over op het UDP signaal, omdat hij dus even gewekt is door het TCP-prikje van BRIA. Het verbaasde mij dat de vertraging door deze service te gebruiken maar ongeveer 1 seconde is. Maar ja, ik kan er sowieso al niet met mijn hoofd bij dat als ik een spel speel op een server in de VS mijn data via wifi naar de router hier in huis gaat, dan naar de ISP, dan naar de VS, en dan weer terug in 150ms :p)

Heb je de push-service aanstaan?

EDIT: "Single Device Emulation" had ik volgens mij ook aanstaan, omdat CC dus niet meerdere registraties van dezelfde SIP-gegevens ondersteunt. Daar komt die kleine vertraging van ongeveer een seconde of 2 vandaan.

[Voor 8% gewijzigd door Garwinski op 03-08-2018 17:36]

• Garwinski
Ja, ik had het geregeld voor mijn opa, en daar ben ik niet :p

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-05 19:45
@Garwinski,

Een eventuele tip! Ik heb nu eenmalig softphone gekocht op mijn iPhone. Deze werkt prima en hoef je niet herhaaldelijk te kopen net als bij Bria. Met softphone ontvang ik ook netjes de gesprekken doormiddel van de “push” optie.

• Garwinski
@king006
Ah, ook een goed alternatief inderdaad. De reden dat ik voor Bria koos was omdat die destijds volgens mij nog de enige was die echt actief zo'n push service had, en omdat het juist per maand betalen was zodat we konden kijken of het beviel om met een iPhone die verbonden is met gehoorapparaten te bellen, en anders vrij makkelijk weer uit konden stappen (spoiler: Er komt toch een oplossing voor verbinding met gehoordapparaten op de vaste telefoon, in een keer over op een mobiele telefoon was toch net teveel gevraagd :p Ook de reden waarom we voor CheapConnect kozen: je belt gewoon pre-paid, geen verplichtingen of iets dergelijks verder, dus makkelijk om even uit te proberen).

[Voor 12% gewijzigd door Garwinski op 12-08-2018 20:49]

• tinus_tweakers2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-01-2021
Misschien dat iemand er iets aan heeft, ik heb een dag zitten klooien met CheapConnect, T-Mobile thuis en een Gigaset N300A. De Gigaset stuurt standaard zijn sip registraties vanaf poort 5060 en of T-Mobile thuis of CheapConnect vinden dat niet leuk en dan krijg je geen antwoord. Als je bij de 'Advanced VoIP Settings' de SIP port aanpast naar iets anders werkt het wel.

Geen idee waarom maar je ziet wel meteen het nadeel van een device als de Gigaset N300A en een provider als CheapConnect, als er iets mis gaat krijg je van de Gigaset de nutteloze melding dat het 'niet is gelukt', en bij CheapConnect sturen ze je naar hun eigen uitgestorven forum. Misschien dat de email support voor je kan kijken of ze de pakketten binnenkrijgen maar ik vermoed dat je een paar dagen verder bent voor je ze zover hebt.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Alleen ligt het niet aan de N300A of Cheapconnect, maar aan T-Mobile die 5060 reserveert voor haar eigen voipdienst. Nog een paar poorten zijn niet bruikbaar:
https://community.t-mobil...-zijn-gereserveerd-297428

• DarkForce
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
sambalbaj schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 04:03:
Alleen ligt het niet aan de N300A of Cheapconnect, maar aan T-Mobile die 5060 reserveert voor haar eigen voipdienst. Nog een paar poorten zijn niet bruikbaar:
https://community.t-mobil...-zijn-gereserveerd-297428
Als het echt zo is dat T-Mobile poorten blokkeert of reserveert, dan is dit volgens mij in strijd met de wet- / regelgeving. Als provider mag je nu eenmaal geen poorten blokkeren/filteren etc.

(offtopic) Het is in ieder geval goed te weten dat T-Mobile dit soort dingen uithaalt, dit omdat de planning was naar T-Mobile Thuis te verhuizen na mijn overeenkomst met KPN te hebben uitgezeten ;-)
(/offtopic)
Kees Klaassen schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:05:
Had iets nodig voor het doorschakelen van een netnummer naar 06-nummers en CheapConnect lijkt het goedkoopst deze dienst te kunnen leveren.

Iemand toevallig een code/referral voor korting bij de aanmelding en/of aankoop voip pakket?
Korting krijg je niet, via de referral link krijgt hooguit de geen waarvan je de link gebruikt, 10% van je gesprekskosten en een provisie op het jaarlijkse abonnement als je verlengt.

Partijen die "zeggen" korting te geven en/of de x-procent kosten van je gesprekskosten aan je terug te betalen zou ik niet vanuit gaan. Hooguit misschien de eerste keer maar daarmee is alles gezegd. Gesprekskosten kunnen affiliates namelijk niet individueel inzie en voor die eenmalige € 0,95 voor dat hele jaar, hoef je het ook weer niet te doen.

Enige win-situatie is dat de affiliate (referral) kan zien wat je e-mail adres is. Affiliates kunnen namelijk e-mail adressen van de mensen die zich via hen hebben aangemeld zien.

[Voor 27% gewijzigd door DarkForce op 27-08-2018 00:54]

• jongetje
  • Nu online
Kees Klaassen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:27:
[...]

Dankjewel. Heb het ze gevraagd en kennelijk wordt bij doorschakelen van nummers een uitgaand gesprek gestart wat prepaid geld kost. Ik kijk even verder.
Hoe dacht je dat het dan werd gedaan? Dat ze voor niets uitgaande gesprekken gingen aanbieden?

• DarkForce
  • Niet online
Kees Klaassen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:27:
[...]

Dankjewel. Heb het ze gevraagd en kennelijk wordt bij doorschakelen van nummers een uitgaand gesprek gestart wat prepaid geld kost. Ik kijk even verder.
Wat jij dus wilt is een vast telefoonnummer doorschakelen naar een ander nummer? Dan kun je net zo goed bij je provider een vast nummer nemen met onbeperkt bellen en die doorschakelen.

Wil je dit in combinatie met VoIP dan kom je uit op bijvoorbeeld BudgetPhone die ook onbeperkt bellen aanbiedt.

Gratis doorschakelen bestaat namelijk niet tenzij je ook onbeperkt bellen hebt. Alleen is doorschakelen nou juist niet het idee achter een VoIP nummer, die zijn er tegenwoordig juist "en vooral" omdat ze portable en dus overal te gebruiken zijn zolang je maar een data verbinding tot je beschikking hebt (dus ook op je mobiel).

• DarkForce
  • Niet online
king006 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:41:
@DarkForce,

Ik kan Budgetphone zeker aanraden om te gaan gebruiken! :) daar heb je onbeperkt bellen voor 12,50 euro per maand.
Ik denk dat het ligt aan de situatie. Voor doorschakelen (zonder dat je VoIP gebruikt) betaal je bij Telfort bijvoorbeeld € 1,00 voor je vaste lijn en € 10,00 voor onbeperkt bellen a € 11,00 per maand. Zo bijvoorbeeld ook bij Ziggo € 1,00 + € 10,95 = € 11,95 per maand.

Je moet dan wel één van deze providers hebben maar er zijn er meer die soms goedkoper uit (kunnen) vallen dan Budgetphone. Het scheelt in tegenstelling tot Budgetphone dan toch weer een paar cent per maand en enkele euro's op jaarbasis. Is VoIP wel nodig, dan kom je inderdaad uit op Budgetphone en dan is alles eigenlijk ook wel gezegd.

Vind je bereikbaarheid belangrijk en wil je geen omkijken hebben naar het moeten doorschakelen dan kom je al gauw uit op zaken als "Vast op Mobiel" bij bijvoorbeeld Vodafone. Dan wordt er gewoon een vast nummer gekoppeld aan je mobiele telefoonnummer en hoef je verder niet door te schakelen.

Ik moet zeggen; ik geniet heerlijk van CheapConnect. Heb een VoIP account op mijn smartphone en die van mijn vrouw. En thuis hebben we een aantal Targa DIP 450IP's liggen waarvan we er één in gebruik hebben op eveneens dat zelfde VoIP nummer. Zo zijn we altijd bereikbaar ongeacht waar we zijn en kunnen we desgewenst doorverbinden naar de ander.

Al met al; doorschakelen zou eigenlijk helemaal niet nodig hoeven zijn.

• _haan
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-04 22:17
Heeft iemand hier misschien ervaring met het verbinden naar CheapConnect over TLS of ZRTP?

Vandaag bekeek ik eens een packet capture van een SIP-verbinding naar CheapConnect om te zien wat er met de standaard instellingen leesbaar is:
- Het wachtwoord is beveiligd met MD5 en een salt,
- Alle metadata, bijvoorbeeld je nummer, wie je belt, en je CheapConnect gebruikersnaam wordt verzonden in plain-text.

Dit is misschien nog acceptabel voor je thuisnetwerk, maar voor andere netwerken buiten de deur is het prettig als deze gegevens, en je spraakdata, niet eenvoudig kunnen worden ingezien. Voor SIP bestaat er technisch de mogelijkheid om over TLS te verbinden, en voor het spraakgedeelte is er ZRTP. Op de site van CheapConnect heb ik daar zo nog niet iets over kunnen terugvinden. Weten jullie misschien iets?

(Een VPN is natuurlijk een optie, maar niet altijd, en het geeft extra latency op de lijn.)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@Thlinx ik heb nog een Panasonic KX-TGP500 op zolder liggen dat alleen maar stof verzameld.
Mag je wel hebben voor weinig.

Met twee handsets geloof ik.

[Voor 11% gewijzigd door hjs op 20-12-2018 11:14]

• Thlinx
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Zojuist de Panasonic KX-TGP500 kort opgeladen, IP adres opgezocht op de telefoon. Webinterface opgestart, instellingen stonden al op cheapconnect.net dus ik hoefde alleen nog inloggegevens in te stellen.

Testje gedaan en even kort getelefoneerd - prima geluid aan beide kanten.

@hjs uitstekend apparaat - bedankt voor de hulp :)

• Mozart
  • Laatst online: 06:19
@king006 van Telfort. Aangezien die de abonnementen helemaal om gaan gooien wil ik daar weg en telefonie kan makkelijk goedkoper dan via een internetprovider.

PSN: PcDCch

• Eiríkr
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 16:43
Mozart schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 13:16:
Zo, op eerste kerstdag is mijn nummer portering afgerond en zit ik nu voor bellen en gebeld worden bij cheapconnect. Dat de portering ook daadwerkelijk op 1e kerstdag afgerond zou worden had ik niet verwacht.
"Officieel" wordt er op feestdagen in Nederland ook niet geporteerd. Dus je hebt geluk gehad dat alle telco's de porting applicaties operationeel hebben vandaag. Althans, voor zover je nu weet :)

Last.fm

• Eiríkr
king006 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 21:53:
@Eiríkr,

Maar Cheapconnect is officiël geen Nederland toch?
Als je een Nederlands nummer hebt zullen ze gebruik maken van een Nederlandse operator code en dus hosten bij een Nederlandse telco of een Nederlandse telco zijn. Dat betekent dat ze rekening moeten houden met de regels en afspraken die telco's in COIN werkgroepen met elkaar zijn overeengekomen.

Last.fm

• Eiríkr
Je kunt bij de ACM zoeken welke telco er achter zit. Meestal vind je twee resultaten. De nummerreeks waar je nummer onderdeel van was tijdens de initiële toekenning aan een operator en je nummer apart omdat het inmiddels bij een andere operator staat.

Ik weet alleen niet of die database in sync loopt met de daadwerkelijke database van COIN. Als je het zeker wilt weten kan ik het bij COIN voor je checken, stuur me het nummer dan maar even in een privé bericht.

Last.fm

• king006
Eiríkr schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:00:
[...]

Ik weet alleen niet of die database in sync loopt met de daadwerkelijke database van COIN. Als je het zeker wilt weten kan ik het bij COIN voor je checken, stuur me het nummer dan maar even in een privé bericht.
@Eiríkr,

Zo te zien maakt Cheapconnect gebruik van MaxiTEL Telecom B.V. Dat zie ik bij de ACM terug, maar ook als ik het nummer invul op mijnnummervermelding.nl.

Ik heb zojuist een verhuizing aangevraagd van mijn huidige provider (Budgetphone) naar Cheapconnect. Bij Cheapconnect is het goedkoper voor waar ik hem voor gebruik en met prepaid opwaarderen.

[Voor 16% gewijzigd door king006 op 04-01-2019 13:53]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05 22:00
Haaikneuter schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:35:
Bedankt voor de reactie.
Registratie door Fritzbox is goed verlopen, ik kan gewoon uitbellen.
Ik zie niet zo gauw waar die forwarding eruit te halen. Ik zie ook geen poortforwarding voor 5060 staan bij tabblad 'Permitt Access' wel van mijn andere poorten die ik zelf geforward heb.
Er staat een groen bolletje voor het telefoonnummer.
Dan zou ik het eens testen met bv Zoiper, als er dan ook een ingesprekstoon komt zou er wel eens probleem met de portering kunnen zijn. In dat geval echt even contact opnemen met CC

• Ploink
  • Laatst online: 04-04 10:35
Haaikneuter schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:10:
[...]
Ik heb geen instelling gezien die ik apart zou moeten instellen voor incoming calls. Daar kan de kneep wel eens zitten maar die zie ik (nog) niet
Dat hoefde ik bij mijn vorige VOIP provider ook niet. Maar het is misschien hier anders het geval.
Misschien dat nog ergens een instelling van de vorige provider is blijven zitten.

Telephony -> Telephony devices, klik daar de edit knop van de betreffende telefoon, zie daar "incoming calls".
Je kan "React to all numbers" selecteren voor de grootste kans op success.
Als "React only to the following numbers" geselecteerd is, dan moet daaronder je 10-cijferige nummer aangevinkt staan.

Voor de zekerheid is het verstandig de telefoon helemaal te verwijderen uit de lijst en opnieuw aan te maken. Misschien dat Fritz een beetje in de war is hier.

[Voor 3% gewijzigd door Ploink op 06-02-2019 08:41]

• rvk
Haaikneuter schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:33:
[...]
Bij tabblad Telephony devices zie ik geen telefoonnummers staan wel 'Answering Machine' Ik denk dat ik daar alleen het interne antwoordapparaat kan instellen. Of moet ik een nieuw device aanmaken in dit tabblad 'Telephony devices'? Ik kan me dat bij Budgetphone niet herinneren.
Het kan zijn dat door het weghalen van de Budgetphone phonenumber, je ook de Telephony devices weggehaald hebt.

Je hebt toch wel de knop "Configure New Device" onder "Telephony Devices" ???

• Haaikneuter
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-05 12:04
rvk schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:42:
[...]

Het kan zijn dat door het weghalen van de Budgetphone phonenumber, je ook de Telephony devices weggehaald hebt.

Je hebt toch wel de knop "Configure New Device" onder "Telephony Devices" ???

[Afbeelding]
BINGO, die was er niet en ik kan me die van BP ook niet meer herinneren maar dat was wel het probleem!!
Nieuw device bijgevoegd en bingo.
Nu werkt het wel en kan ik ook gebeld worden op dat nummer.
Nou nog op een of andere manier Zoiper niet laten starten of deinstalleren en we zijn er.

Iedereen die gereageerd heeft en mij op weg heeft geholpen heel erg bedankt, ik ben er blij mee!

• Joep Lunaar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online

Joep Lunaar

onafhankelijk

Ook ik heb meermaals CheapConnect gevraagd naar hun IPv6 plannen, maar krijg geen behoorlijk antwoord op de vraag wanneer dit beschikbaar komt. Na zolang speciaal voor VoIP een echt IPv4 aangehouden te hebben, wordt het tijd om naar een andere VoIP provider over te stappen.
Suggesties zijn natuurlijk welkom.

Joep Lunaar

• rvk
Joepla schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:55:
@.oisyn Ok, met een Rpi zou het ook wel moeten lukken denk ik. Om alleen voor een paar nummers te blokkeren zoiets op te zetten, gaat nu iets te ver. De telefoonterreur is weer over, het betreffende nummer begon nu ook 's avonds te bellen (ipv een keer of 20 overdag) en we hebben heel duidelijk gemaakt dat we geen VARA-lid willen zijn :|
Dat gaat prima. Ik gebruik een rpi als Asterisk server voor zakelijk en privé gebruik. Inkomend via Voys en uitbellend via Browsercalls (vast) en Stuntcalls (mobiel). Bepaalde nummers die ik gedefinieerd heb krijgen automatisch een sales-voicemail ("wij hebben geconstateerd dat u een telefonische verkoper bent.... etc. etc."). Die hoor ik niet eens rinkelen. En als er weer eens een nieuw verkoopnummer bijkomt dan zet ik hem er daar weer bij. Op die nummers hoor ik mijn telefoons niet eens rinkelen.

Ik heb dit in het verleden ook ingesteld omdat bepaalde telefonische verkopers gewoon oogkleppen op hebben en gewoon een lijst afbellen. En zelfs als je op de bel-me-niet lijst staat, blijven ze gewoon bellen. Ook als je aangeeft van hun bellijst verwijderd te willen worden.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 19:24

franssie

Save the albatross

@.oisyn @rvk @Joepla Daarvoor bestaat er de dienst "Afschepen as a service" 085 303 3033

Je neemt op en verbind ze naar dit nummer door, of automagisch via je eigen centrale.
edit:
Maatschappelijk verantwoord

Onze dienst is optimaal ingericht om telemarketeers zo lang mogelijk bezet te houden, zodat ze geen andere mensen lastig kunnen vallen. We noemen dit MVA (maatschappelijk verantwoord afschepen).

[Voor 47% gewijzigd door franssie op 28-02-2019 17:17]

Het komt goed - we are gonna party like it is 2022. 🎼🎼🎸 | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar | Blind Faith in anything, or Anyone will get you killed

• rvk
LOL 8)

https://soundcloud.com/joost-mollen/afschepen-as-a-service
YouTube: Afschepen As A Service slachtoffer

Ik kende deze nog niet :)

[Voor 28% gewijzigd door rvk op 28-02-2019 17:20]

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 18:33
Ik gebruik Cheapconnect al een tijd maar ik bel nauwelijks. Toch heb ik een paar problemen:

Als ik in een telefonisch keuze menu kom wordt de keuze vaak niet geregistreerd dus ik kan tot in de eeuwigheid op een getal drukken maar men registreert het niet. En dit heb ik sinds dat ik op cheapconnect over ben. En als ik dat via de smartphone een poging doe werkt het meteen.

Verder werkt die voicemail voor geen meter. Als je 1233 belt krijg je een engels sprekende dame, maar ik wil een Nederlandse voicemail, We zitten immers in Nederland. Bovendien wil ik geen persoonlijke boodschap in spreken maar gewoon de standaard.. "dit is de voicemail van nul een twee drie vier vijf" etc. Maar het moet natuurlijk wel in het Nederlands. Overigens volgens het dashboard staat mijn voicemail AAN want er staat een knop om het uit te zetten maar volgens mij is de voicemail helemaal niet actief.

Waarom hebben ze bij Cheapconnect niet gewoon een fatsoenlijke Nederlandse voicemail engine? Ik zou graag een ander nummer van mijn ouders overzetten maar die willen ook goedwerkende nederlandse voicemail.

[Voor 3% gewijzigd door Terrestrial op 13-04-2019 15:21]

• Haaikneuter
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-05 12:04
@franssie ik denk dat het zo moet?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-05 20:38
amphora schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:59:
Ik ben sinds gisteren ook CheapConnect gebruiker en ben me aan het verdiepen in de verschillende SIP apps die beschikbaar zijn voor iPhone en MacOS. Op de voorgaande 54 pagina's zullen vast een paar apps genoemd worden maar ik mis een overzicht.
Op iPhone heb ik nu Bria, Linphone en Softphone geprobeerd. Bria als eerste geprobeerd en lijkt de beste maar vanwege de 1 euro per maand ineens ruim een verdubbeling van mijn telefoon kosten dus ik ging op zoek naar een gratis variant en Softphone lijkt het op eerste gezicht ook goed te doen. Belangrijkste waar ik denk ik op moet letten is hoe goed ze het doen als de app niet op de voorgrond is/push etc?
Op m'n Macbook de Telephone.app vanuit de app store en X-Lite geprobeerd maar daar ben ik wat minder kritisch, die is online of niet en kan weinig fout gaan lijkt me. Wat gebruiken jullie en vooral waarom?
Ik gebruik inmiddels een half jaartje Groundwire (...Softphone) voor zowel werk SIP (niet nader te noemen provider) als privé SIP (Cheapconnect & Freevoipdeal).
Nagenoeg geen gekke dingen met de accu (vanwege PUSH).
Voordeel Groundwire/Softphone; 1x betalen en erg veel in te stellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mozart
Mijn Gigaset heeft het volgende kastje erbij:
pricewatch: Gigaset N300A IP

Als je dat ook al hebt, heb je verder niks nodig. Heb je die niet, dan kun je zo’n Cisco kopen of het genoemde Siemens kastje.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Goedemorgen Tweakers,

Ondanks dat we beschermt zijn door het NaWas DDos filter van de NBIP (https://www.nbip.nl/nawas/) hebben we gisteravond en vanmorgen vroeg een verstoring gehad door een DDos. De laatste aanval was vanmorgen rond 6u en daarna is de situatie stabiel geworden, mede door aanpassingen aan de kant van de NaWas.

Mochten er vragen zijn, onze support staat klaar!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mozart
bertdrenth schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:04:
Hij staat op line 1 En krijg ook geen kiestoon zeg maar.
Als ik op cheapconnect kijkt is de Cisco wel verbonden en ziet de Cisco ook de binnen komende nummers..
Alleen de telefoon krijgt niks binnen

@Mozart de Auth ID: bedoel je?
Ja, die bedoel ik.
Als je geen kiestoon hebt is er toch iets fout in de config alleen wat, dat is de vraag...
Ik heb zelf geen Cisco dus hier houdt het voor mij even op.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• bertdrenth
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:13
Het is gefixt :-) De telefoonkabel vervangen door een andere... Hoe simpel kan het zijn

• Shmoopy
Sinds ongeveer juni 2017 ben ik helaas weg bij CheapConnect. Ik heb het nummer moeten porteren naar Ziggo i.v.m. alles-in-1 omdat dat makkelijker is voor mijn moeder.

Het tegoed bij CheapConnect staat sindsdien nog keurig in mijn account en ik hoop in de toekomst weer gebruik te kunnen maken van de diensten van CheapConnect.

off topic: Ik heb net de foto's van de openingspost overgezet van photobucket :( naar imgur.

• king006
krakendmodem schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 19:18:
[...]

Waarschijnlijk doelt hij op dat gedoe met die routering naar Duitsland.

Volgens mij liep het mobiele verkeer ook (nog) via Duitsland
Mobiel loopt al tijden via Duitsland.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fel1ks
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-08-2021
Ik zit eraan te denken mijn nummer over te zetten naar CC. Zit nu bij XS4ALL via glasvezel.

Misschien een hele domme vraag maar ik kan het nergens vinden: maakt het qua betrouwbaarheid iets uit? Ik heb het dan niet over de uptime specifiek, maar over het feit dat je voor CC sowieso met internet verbonden moet zijn. Is dit voor een provider ook het geval of loopt die verbinding naar/bij de provider anders, waardoor er wellicht meer scenarios zijn waarin telefonie blijft werken?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-05 10:32
Als je geen waarde hecht aan je vaste nummer dan is de waarde denk ik snel beperkt ja. De grootste meerwaarde van Cheapconnect is mijns inziens dat het een goedkope en flexibele manier is om op een vast nummer bereikbaar te zijn. Daarnaast zijn hun tarieven een stuk schappelijker dan de grote consumentenpartijen. De echte koopjesjager belt natuurlijk uit met betamaxdiensten, maar dan moet het eigenlijk wel bijna een hobby worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
@Rozz Ik heb ongeveer dezelfde hardware als jij, N300A IP, Microtik router, CheapConnect, via VDSL en al vele jaren actief. Ik heb op de Mikrotik geen speciale instellingen hoeven te maken, geen SIP service en geen portforwarding. Het installeren is destijds zonder problemen verlopen. Mocht je twijfelen over bepaalde settings dan kan ik mijn settings wel uitwisselen indien gewenst.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 12:50

Rozz

I'm an Apogian!!

2green schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:44:
[...]
Nog gelukt met de N300A?
Heb hetzelfde apparaat gisteren na jaren in de kast te hebben gelegen ook in gebruik genomen met Cheapconnect.
Hierbij heb ik deze handleiding gevolgd: https://www.cheapconnect.nl/hulp/manuals/?getmanual=1968
Heb alleen mijn N300 in het engels staan, maar verder letterlijk gedaan wat er stond, waarna het direct werkte voor zowel inkomende als uitgaande lijnen.
Ikke_niet schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:37:
Hier ook wel eens ruzie gehad met de N300A. Als er wat meer instellingen geprobeerd zijn raakt hij wel eens in de war. De instellingen die "zouden moeten werken" er in zetten en een nachtje vanaf blijven. Dan heb je kans dat hij het de volgende morgen gewoon doet.
LOL...nou doet ie het gewoon...vanaf de 25e niet naar omgekeken...nu dankzij jullie replys weer even op de N300a ingelogd om te kijken...wilde eigenlijk alles resetten en weg doen...maar nu werkt het gewoon...ERG RAAR...
Bellen en gebeld worden....nu snap ik er al helemaal niets meer van whahah....oh en GEEN instellingen in de Mikrotik

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Polyphemus schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:19:
Als ik wil overstappen met bellen van XS4ALL naar CC, en ik wil mijn nummer meenemen, moet ik dan eerst opzeggen bij XS4ALL en dan in de opzegtermijn van een maand, het nummer met portering aanvragen bij CC?

Is dat de juiste volgorde?
Nee, gewoon laten wegporteren door CC, netzoals met je mobiele nummer. Niets opzeggen want dan vervalt het nummer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-05 00:09
Polyphemus schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:19:
Als ik wil overstappen met bellen van XS4ALL naar CC, en ik wil mijn nummer meenemen, moet ik dan eerst opzeggen bij XS4ALL en dan in de opzegtermijn van een maand, het nummer met portering aanvragen bij CC?

Is dat de juiste volgorde?
Heb mijn nummer eerst laten porteren, maar tijdens je opzeg termijn kan dit ook gewoon. Zolang hij maar geporteerd is terwijl jij contracthouder bent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-05 17:43
ericdejong schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:16:
[...]

[...]

Betekent dit dat een nummer portering achteraf 13,95 kost? En dat je dan je telefooncentrale moet aanpassen om het tweede SIP account te gebruiken? Of is het mogelijk om voor 5 euro het nummer naar het 'probeer' SIP account te porteren? Deze optie heb ik niet gevonden in het cheapconnect dashboard (ik heb voip nu een maand uitgeprobeerd en wil mijn ziggo nummer porteren :) )
Ja.

Ik had nog een accountje bij Cheapconnect en heb net geprobeerd om een nummer te verhuizen (nummer die nu bij KPN staat). Ik heb de wijziging nog niet doorgevoerd, maar het kost inderdaad 13,95. Eenmalig 5 euro voor het verhuizen en 8,95 voor komende jaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• king006
Polyphemus schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:35:
Ik lees dat je twee gratis 777xxxxxxx nummers krijgt, wat kun je daarmee?
Dat zijn SIP nummers om te koppelen aan een telefoon (en 1 keer trunk)
Je eigen vaste nummer kun je hieraan koppelen.

[Voor 15% gewijzigd door king006 op 17-07-2020 15:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 23:20

TFHfony

Professional Weirdo

king006 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:16:
[...]

Je kan daarvoor aparte gratis SIP accounts maken bij CC :)
asmi2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:19:
[...]

Het eenvoudigste is dan om helemaal geen SIP-account te gebruiken en het nummer (tegelijk, of op volgorde) naar de 06-nummers van de mobiele telefoons door te schakelen.
Je betaalt dan wel 5 cent per minuut gesprekskosten voor de doorgeschakelde gesprekken, afhankelijk van hoe vaak en hoe lang je zo gebeld gaat worden kan dat acceptabel zijn.
Als je die doorschakelkosten niet wilt en/of als je per se ook je Fritzbox wilt kunnen gebruiken kun je gaan werken met die SIP-accounts zonder nummer.
Allebei bedankt voor de tips: Deze zijn genoteerd. Op dit moment lijkt het met 2/3 toestellen tegelijkertijd inloggen ook prima te werken. Dit kan zonder kosten. Ik zal even aankijken en af en toe een keer testen of het (stabiel) blijft werken. Anders pak ik alsnog een van bovenstaande methodes.
Overigens mezelf voorheen nooit in deze materie verdiept, maar het werkt allemaal wel heel simpel en goed. Ook dat Android SIP standaard ondersteund heb ik me nooit gerealiseerd :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 12:48
Aanvullende vraag, waar dienen de +77 SIP accounts eigenlijk voor? Ik kan er 2 extra aanmaken.

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
NimRod1337 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:41:
Aanvullende vraag, waar dienen de +77 SIP accounts eigenlijk voor? Ik kan er 2 extra aanmaken.
Daarmee kun je doen wat in deze handleiding staat:
Bij Cheapconnect is het niet mogelijk om meerdere apparaten te registeren op hetzelfde SIP account. Je bent dus beperkt tot het aanmelden (SIP registratie) van 1 apparaat of softclient op een telefoonnummer en/of SIP account.
Het is wel mogelijk om toestellen te laten registeren op SIP accounts welke geen telefoonnummer hebben en vervolgens het telefoonnummers door te sturen naar 1 of meerdere van deze SIP accounts. In deze handleiding ziet u hoe je dit kunt instellen.
Je ontvangt twee gratis SIP accounts bij elk telefoonnummer
Bij elk telefoonnummer ontvang je twee gratis SIP accounts welke vrij te gebruiken zijn. Deze SIP accounts zijn niet voorzien van een telefoonnummer. Heeft u meer accounts nodig? Dan kunt u deze voordelig aanschaffen in het portal. Deze losse VoIP/SIP accounts zonder telefoon nummer beginnen altijd met 777.

• Jan_2teP
  • Laatst online: 20-04 23:36
Bij Cheapconnect koop je je eigen modem. Vrije keuze heb je daar zelf in. Sluit het zelf aan. En ook de configuratie van het modem moet je zelf doen.
Daarom ben ik me zo goed aan het voorbereiden voor ik die stap zet.
Je kunt ook geen monteur bij Cheapconnect bestellen.
Maar daarom is de maandprijs en jaarprijs de laagste van alle DSL providers.
En na het ISRA punt, als het modem daar niet 'tegenaan' opgehangen is, is dat bij alle providers de verantwoording van de gebruiker. Ik houd niet van een wifi-modem in een meterkast met al die bedrading. Een verkeerd gekozen kwalitiet of aangesloten kabeltje achter het ISRA-punt kan je dan 10-tallen Mb/s internet snelheid kosten.
Cheapconnect heeft wel een eigen forum waar van alles te vinden is. Dat wel!
En ook hier op het Tweakers forum worden heel vaak vragen door Cheapconnect beantwoord. Ze denken met je mee. En dat is ook veel waard.

[Voor 4% gewijzigd door Jan_2teP op 16-09-2020 23:01]

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-05 18:09
@T.Kreeftmeijer

Ik heb ook een SPA112 en heb de instellingen van dit forum (van 6 jaar geleden) gebruikt. Misschien heb je er wat aan:

SPA ATA’s: instellingen bij gebruik in Nederland.
Dial Tone: 425@-19;30(*/0/1)
Second Dial Tone*: 425@-19;30(*/0/1)
Outside Dial Tone: 425@-16;30(*/0/1)
Busy Tone: 425@-19;30(.5/.5/1)
Reorder Tone: 425@-19;30(.25/.25/1)
Off Hook Warning Tone**: 425@-19;*(.25/.25/1)
Ring Back Tone: 425@-19;*(1/4/1)
Confirm Tone: 425@-19;2(1/1/1)
SIT1 Tone: 950@-19,1400@-19,1800@-9;30(.333/0/1,.333/0/2,.333/1/3)
MWI Dial Tone***: 425@-19;3(.25/.25/1);27(*/0/1) Cfwd Dial Tone: 425@-19;30(.5/.05/1)
Secure Call Indication Tone****: 1250@-19,900@-19,800@-19,1000@- 19;4(.2/0/1,.2/0/2,.2/0/3,.2/0/4,0/1.2/0)
Ring1 Cadence: 90(1/4)
Ring2 Cadence: 90(.3/.4,.3/4)
CWT1 Cadence: 60(.5/9.5)
CWT Frequency: 425@-16

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 15:21
Hierbij meld ik me ook als CheapConnect VDSL klant.
Telefonie heb ik niet nodig.

Na 13 jaar kabel was ik er klaar mee. Ziggo TV/Internet en de Ziggo Go app stellen al 1,5 jaar telleur.
13 jaar dus ook niet verdiept in de evolutie van DSL.
Maar goed, avondje GoT lezen en je bent weer bij.

Ik was blij verrast dat ik een provider vond die een vrije modem keuze heeft, de goedkoopste is (zonder aanbiedingen van x maanden mee te wegen) en ook nog eens op GoT actief is.

Wat een heerlijke aanmeldingsprocedure en een duidelijk to-the-point communicatie via de mail.
De lijn was 4 dagen eerder opgeleverd dan gecommuniceerd.

Via V&A voor een paar tientjes een Fritzbox 7490 gekocht, VDSL inrichting echt een appeltje/eitje.

Vanwege afstand naar de wijkcentrale zou ik 82/24 mbit halen, echter is de opgeleverde snelheid 110/32 dit zichtbaar in de Fritzbox, die aangeeft dat ik 100 meter van de 'DSL Central Exchange' zit.

@cheapconnect wat een verademing dat er een provider is die de klant niet aan z'n handje wil vast houden.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Frag1le schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:16:
Vanwege afstand naar de wijkcentrale zou ik 82/24 mbit halen, echter is de opgeleverde snelheid 110/32 dit zichtbaar in de Fritzbox, die aangeeft dat ik 100 meter van de 'DSL Central Exchange' zit.
Die verwachte snelheid is dynamisch merkte ik laatst.
Heb nu sinds een paar weken die fritz 4790 vervangen door een 7530 en die maakt om een of andere reden een snellere verbinding. Dus als ik nu een postcode check doe is de verwachte snelheid opeens ook hoger.

as vrijdag ga ik over van budget naar CC, ben benieuwd of er nog verschil gaat zijn.

• king006
@DutchForce007,

Dat kan zeker! Hier staat o.a. een handleiding: https://www.voipzeker.nl/...le-instellen-voor-android

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05 17:28

amphora

Websites & Fotografie

DutchForce007 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:51:
Excuus als ik de vraag dubbel stel, maar kon niet zo snel een antwoord vinden op mijn vraag.

Ik ga hopelijk dit jaar nog een reis maken van 2 a 3 jaar around the globe. Nu will ik graag goedkoop voor mijn familie bereikbaar blijven. Ik dacht aan een CC lokaal nummer welke via SIP op mijn mobiel komt.

Kortom, ik zou op mijn android tel een NL lokaal nummer willen waarmee ik gebeld kan worden en wereldwijd ook goedkoop via CC kan bellen. Is dat mogelijk?

Edit: ik maak gebruik van een OnePlus met android 11
Waarom wil je perse via een telefoonnummer bereikbaar zijn? Er zijn genoeg gratis diensten waar je video en spraak gesprekken mee kan voeren die je waarschijnlijk al hebt op je telefoon zoals WhatsApp of Facebook messenger?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Air2/Mini3pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• cheapconnect

cheapconnect

Helaas zijn wij momenteel slachtoffer van een ddos attack. Onder andere op de DNS servers, maar ook diverse SIP servers.

We proberen de aanval zo goed mogelijk te verzachten/vermijden (mitigaten) .

Keep you posted!

• MT08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-05 14:22
Hier ook meerdere SIPs die niet bereikbaar zijn

@cheapconnect: Succes!!!

• cheapconnect

cheapconnect

Dank voor het begrip.

Het is een kat het muis spel, maar we zijn nog steeds bezig met afweren. Helaas is meer dan eens de verbinding naar de SIP servers (welke nu primaire target zijn) weggevallen.

• TFHfony
  • Laatst online: 23:20

TFHfony

Professional Weirdo

cheapconnect schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:55:
Dank voor het begrip.

Het is een kat het muis spel, maar we zijn nog steeds bezig met afweren. Helaas is meer dan eens de verbinding naar de SIP servers (welke nu primaire target zijn) weggevallen.
Shit happens... en uiteindelijk kan het iedereen overkomen. Hoe een bedrijf er mee omgaat en communiceert is voor mij belangrijker.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• NietGiftig
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
TFHfony schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:00:
[...]

Shit happens... en uiteindelijk kan het iedereen overkomen. Hoe een bedrijf er mee omgaat en communiceert is voor mij belangrijker.
Is waar, heb gisteren ook een mail gehad, dat is fijn

Maar, ligt er nu weer uit.
Op hun webpage is niets te zien
Laatste CheapConnect forum bijdrage 24-11-2020
https://forum.cheapconnect.net/

Misschien een korte update?

• jcamps
  • Laatst online: 26-05 09:19
Klopt, een status pagina oid met de 'progressie' zou wel fijn zijn

• cheapconnect

cheapconnect

Even update voor de Tweakers hier:
Vanmorgen was het wederom raak, het verkeer ging alsnog voor een deel door de filters heen. Waardoor de SIP servers het zo lastig kregen dat nieuwe sessies niet lukte. De attack's zijn heel erg gericht, en er wordt uiteraard losgeld gevraagd.

Goede nieuws is dat de aanval van begin van de middag succesvol is afgeweerd. We blijven de situatie monitoren!

• Zorc
  • Laatst online: 26-05 08:58
@cheapconnect Pffft losgeld, nooit betalen en uiteraard aangifte doen etc. Succes

• Zorc
  • Laatst online: 26-05 08:58
Anoniem: 1344348 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:31:
[...]

Dat is zo makkelijk gezegd, niet betalen. Maar als je er mee te maken krijgt en het is waarschijnlijk de enige mogelijkheid om je dienst weer snel te kunnen aanbieden, begrijp ik heel goed dat je als bedrijf tóch gaat betalen.
En volgende week/maand doen ze het nog een keer, kan je weer betalen. :+ en daarna komt groep 2 want iedereen weet dat ze je hier wel betalen om te stoppen....

Het is geen hack/crypto malware waarbij ze je bestanden (eenmalig) gijzelen.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

GlowMouse

wees solidair

Palmtreesweater schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:04:
1. Ze belt ongeveer 5/6 uur per maand naar vaste en mobiele nummers in NL. Wat voor maandelijkse kosten kan ik dan verwachten?
https://www.cheapconnect.nl/tarieven/
2. Waar moet ik op letten bij het aansluiten van het VoIP nummer? (Is er een extra kastje of stel ik dit in op het toestel en/of het modem?)
Dat hangt van je apparatuur af. Als het modem een fritzbox is, kun je dat modem gebruiken, maar bij andere modems kun je vaak niet zomaar aan cheapconnect koppelen. Je hebt dan een SIP-telefoon of ATA-connector nodig.
3. Is er een mogelijkheid om alleen inkomende gesprekken op haar oude nummer te ontvangen, maar uitgaand altijd via haar nieuwe netnummer te bellen? (Dit vraag ik omdat ze zoveel uitgaand belt dat dat misschien te prijzig wordt via CheapConnect)
Je kunt zelf bepalen hoe gesprekken worden afgehandeld. Je kunt uitgaande gesprekken bijvoorbeeld via een betamax-provider laten lopen die 1 cent per minuut rekent naar mobiel. Je kunt het vaak ook zo instellen dat het uitgaande gesprek het telefoonnummer van CheapConnect meestuurt, zodat de wederpartij niet ziet dat je via een andere provider belt.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:46
spartaan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:43:
Ik heb een Grandstream HT801 ATA en gebruik die al een paar maanden met mijn CheapConnect account.

Sinds vandaag kan ik wel gebeld worden maar uitbellen doet hij niet meer. Bij CheapConnect is de status gewoon dat het apparaat is geregistreerd, klopt want ik kan ook gewoon naar mijn vaste lijn bellen.

Alleen als ik uitbel dan ziet de Grandstream wel dat de lijn Off Hook is maar ik krijg geen kiestoon.

Iemand een suggestie wat dit zou kunnen zijn?
Probleem inmiddels opgelost. Het probleem werd veroorzaakt door een update van mijn Ubiquiti USG.

Door in de USG de optie SIP uit te zetten onder CONNTRACK MODULES werkt alles weer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• msatter
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online

msatter

PVoutput

Ik wilde informeren of TLS ook beschikbaar wordt gemaakt voor SIP zodat ook niet meer zichtbaar is wie met wie belt. Encryptie voor spraak werkt al (RTP/SAVP) voor het deel binnen het CheapConnect netwerk.

Ik wilde mijn ervaringen delen op het CheapConnect forum maar mijn account aanvraag is nog steeds niet goedgekeurd dus maar hier een account aangemaakt.

Ik gebruik een Fritz box met 7.25 en die kan ook TLS ondersteunen naast RTP/SAVP

Dit is het discussie op het forum van CC: https://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,591.0.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 19:24

franssie

Save the albatross

@petermdevries Ik zag een aantal dagen geleden ook dat mijn FRITZ!Box 6890 LTE die draait op het T-Mobile 4G netwerk de registratie was verloren. Een herstart verhielp dat.
Dus hier werkt het weer/nog.

edit: ik dacht dat je ook logs bij cheapconnect online kon opvragen maar misschien was ik in de war met budgetphone waar ik eerst zat. Kom je er echt niet uit zou ik een email sturen naar ze wat zij in de logs misschien kunnen zien.

[Voor 35% gewijzigd door franssie op 07-04-2021 18:39]

Het komt goed - we are gonna party like it is 2022. 🎼🎼🎸 | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar | Blind Faith in anything, or Anyone will get you killed

• petermdevries
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05 21:23
Op advies van CheapConnect de poort eens aangepast van 5060 naar 5080 en nu werkt het weer. Blijkbaar heeft T-Mobile recent toch iets aangepast in het netwerk.
Pagina: 1 2

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de VOIP diensten waar CheapConnect mee begonnen is.

Inmiddels leveren ze ook DSL, hiervoor kun je terecht in nieuwe DSL provider: cheap connect DSL ervaringen?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee