Sowieso is een port forward (als je die al zou hebben) in de meeste gevallen niet nodig omdat de Yealink met de registratie naar de VoIP server de benodigde poorten daarnaartoe al zelf open houdt (via NAT Traversal).rienk_brandsma schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:19:
... daarop heb ik afgelopen weekend een Yealink W71P gekocht
na wat stoeien dit werkend gekregen
maar nu komt het vervelende
ik krijg op dat toestel opeens spook telefoontjes
op hele gekke tijden
ik heb het een en ander dicht gezet
ook had ik gelezen dant odido nog wel eens moeilijk wil doen met poort 5060 dus heb ik alles ingesteld op 5080
en sindsdien geen problemen meer gehad
Verstandig, ik heb ook Odido en stond eerst nog op poort 5060 ingesteld wat bij Ziggo zonder problemen werkte maar bij Odido niet meer, blijkbaar blokkeren ze die poort.rienk_brandsma schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:33:
ook had ik gelezen dant odido nog wel eens moeilijk wil doen met poort 5060 dus heb ik alles ingesteld op 5080
en sindsdien geen problemen meer gehad
Ben toen geswitcht naar poort 5070 welke Cheap Connect ook ondersteund en toen werkte het weer!
Ik maak (via Odido glasvezel) gewoon contact met CheapConnect en Frynga op poort 5060/udp UITGAAND.
Interne voip apparaten gebruiken tegenwoordig ook een random inkomende poort. Alleen een Fritzbox die direct aan internet hangt, wil nog wel eens 5060/udp voor inkomend verkeer gebruiken. Maar die heeft een vinkje om voor inkomend een random poort te kiezen.
Het is weer eens zo ver.
sip.cheapconnect.net doet het wel.
8 punten en 3 strepen
Hier geen probleem. Ook niet na een reconnect.PA5AM schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 20:37:
res_pjsip_outbound_registration.c:1249 schedule_retry: No response received from 'sip:voip.cheapconnect.net' on registration attempt to 'sip:xxxxxxxx@voip.cheapconnect.net', retrying in '30'
Het is weer eens zo ver.![]()
sip.cheapconnect.net doet het wel.
Werkt hier ook weer nu. Misschien dat de retry iedere 30 seconde mijn IP geblockt hield... Iets hoger gezet nu.rvk schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 21:10:
[...]
Hier geen probleem. Ook niet na een reconnect.
8 punten en 3 strepen
Ik gebruik sinds whenever voip.cheapconnect.net, eigenlijk nooit problemen. Ook nu geen fouten in mijn logboek sinds de 20e, laatste herstart.PA5AM schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 20:37:
res_pjsip_outbound_registration.c:1249 schedule_retry: No response received from 'sip:voip.cheapconnect.net' on registration attempt to 'sip:xxxxxxxx@voip.cheapconnect.net', retrying in '30'
Het is weer eens zo ver.![]()
sip.cheapconnect.net doet het wel.
Toen vond ik een oude e-mail naar de klantenservice terug en wist ik het weer: Dus.net had in 2017 de tarieven voor bellen naar Nederlandse en Belgische vaste nummers opeens verhoogd naar 27 cpm zonder dat ik het wist. Vandaar dat ik via Tweakers bij CheapConnect uitkwam als alternatief. Inmiddels zijn de tarieven bij Dus.net weer normaal, maar dat gaf wel te denken. Als een VOIP provider zo'n "rug pull" doet (je belazert) dan ga je razendsnel door je beltegoed heen.
Heeft iemand dit ook eens meegemaakt bij CheapConnect, Dus.net of een andere provider? Oftewel, gebeurt zoiets wel vaker?
Ja door diegenen die het starttarief hanteren. Vandaar dat ik nu bij CheapConnect zit.jack2 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 22:37:
Ik gebruik CheapConnect sinds 2017 voor VOIP. Dat bevalt prima, maar zat me af te vragen waarom ik ook al weer was overgestapt. Daarvóór zat ik namelijk bij Dus.net: de geluidskwaliteit was prima in orde, ik heb geen probleem met Duits/Engels, en de beltarieven zijn meer dan de helft lager dan CheapConnect.
Toen vond ik een oude e-mail naar de klantenservice terug en wist ik het weer: Dus.net had in 2017 de tarieven voor bellen naar Nederlandse en Belgische vaste nummers opeens verhoogd naar 27 cpm zonder dat ik het wist. Vandaar dat ik via Tweakers bij CheapConnect uitkwam als alternatief. Inmiddels zijn de tarieven bij Dus.net weer normaal, maar dat gaf wel te denken. Als een VOIP provider zo'n "rug pull" doet (je belazert) dan ga je razendsnel door je beltegoed heen.
Heeft iemand dit ook eens meegemaakt bij CheapConnect, Dus.net of een andere provider? Oftewel, gebeurt zoiets wel vaker?
Ik gebruik al 20 jaar de varianten van Dellmont voor uitgaand bellen. Eerst voipbuster, later browsercalls en frynga. Niets goedkoper dan datjack2 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 22:37:
Heeft iemand dit ook eens meegemaakt bij CheapConnect, Dus.net of een andere provider? Oftewel, gebeurt zoiets wel vaker?
De inkomende lijn ligt wel bij CC maar ik bel nooit via CC uit.
[ Voor 4% gewijzigd door rvk op 02-02-2026 22:58 ]
Heb vandaag geprobeerd mijn nummer via een Trunk toe te voegen aan 3CX. In het Cheapconnect portal het nummer op Trunk gezet, trunk credentials in 3CX ingevuld.
Registratie gaat goed, maar belletjes komen niet aan, ik krijg te horen dat het nummer niet zou bestaan.
Als ik vanuit 3CX de checker tool open, gaat alleen de 1e stap (Trunk Analysis) goed. De overige (bellen en gebeld worden) gaan mis.
Edit: toch niet helemaal goed gelezen
Mocht iemand hier in de toekomst tegen aan lopen: ik moest tijdelijk (tijdens activatie) poort 5060 openzetten in m'n firewall, daarna werkte het en kon ik de poort weer dichtzetten.
[ Voor 19% gewijzigd door tweaker_100 op 22-03-2026 00:10 ]
Heb je zelf een 3CX server draaien? Omdat je ‘openzetten in firewall’ schrijft?tweaker_100 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 18:32:
Heeft iemand CheapConnect icm 3CX werkend gekregen?
Heb vandaag geprobeerd mijn nummer via een Trunk toe te voegen aan 3CX. In het Cheapconnect portal het nummer op Trunk gezet, trunk credentials in 3CX ingevuld.
Registratie gaat goed, maar belletjes komen niet aan, ik krijg te horen dat het nummer niet zou bestaan.
Als ik vanuit 3CX de checker tool open, gaat alleen de 1e stap (Trunk Analysis) goed. De overige (bellen en gebeld worden) gaan mis.
Edit: toch niet helemaal goed gelezen
Mocht iemand hier in de toekomst tegen aan lopen: ik moest tijdelijk (tijdens activatie) poort 5060 openzetten in m'n firewall, daarna werkte het en kon ik de poort weer dichtzetten.
Klopt ja, ik heb deze draaien in een VM.king006 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 11:54:
[...]
Heb je zelf een 3CX server draaien? Omdat je ‘openzetten in firewall’ schrijft?
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Je kunt in de firewall op IP adres van Cheapconnect filteren dat die er wel langs mag.
IP adres reeks: 147.78.237.4-147.78.237.17
IP adres: 185.29.203.27
Anders moet je zorgen dat de verbinding wordt opgehouden vanuit de het VIOP device of PBX.
Op zich zou dat wel door de INFO messages geregeld moeten worden. Na een cliënt registratie wordt dat normaal wel automatisch gedaan (anders zou dit altijd een probleem zijn).esphome schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:59:
Anders moet je zorgen dat de verbinding wordt opgehouden vanuit de het VIOP device of PBX.
Naast 185.29.203.27 heb ik in mijn firewall ook nog 185.29.203.29 staan. Volgens mij is/was dat de failover.esphome schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:59:
Na de registratie moeten de poorten wel opengehouden worden anders kan er geen gesprekken meer binnenkomen vanuit Cheapconnect.
Je kunt in de firewall op IP adres van Cheapconnect filteren dat die er wel langs mag.
IP adres reeks: 147.78.237.4-147.78.237.17
IP adres: 185.29.203.27
Anders moet je zorgen dat de verbinding wordt opgehouden vanuit de het VIOP device of PBX.
Wil mijn tegoed even checken en opwaarderen, maar dat lukt nu dus even niet.
My favorite programming language is solder.
Ligt niet aan jou. Gelukkig werkt de telefoon nog wel gewoon.Puch-Maxi schreef op zondag 5 april 2026 @ 16:26:
Ligt het aan mij of is cheapconnect.nl en/of account.cheapconnect.net momenteel niet of slecht bereikbaar?
Wil mijn tegoed even checken en opwaarderen, maar dat lukt nu dus even niet.
Thanks! Kan bevestigen dat het inmiddels weer werkt, inclusief opwaarderenDjoeC schreef op zondag 5 april 2026 @ 16:55:
[...]
Ligt niet aan jou. Gelukkig werkt de telefoon nog wel gewoon.
My favorite programming language is solder.
Is bij jullie ook het minimale opwaardeerbedrag naar €85 gegaan in plaats van de €5 die het eerst was?
Als ik naar de 'Saldo opwaarderen' pagina ga, krijg ik te zien dat het minimumbedrag €85 is. Een lager bedrag invullen werkt ook niet, want dan kan ik niet op de 'Betaal' knop klikken.
Net met €5 opgewaardeerd, gaat probleemloos.tweaker_100 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 23:55:
Is bij jullie ook het minimale opwaardeerbedrag naar €85 gegaan in plaats van de €5 die het eerst was?
Als ik naar de 'Saldo opwaarderen' pagina ga, krijg ik te zien dat het minimumbedrag €85 is. Een lager bedrag invullen werkt ook niet, want dan kan ik niet op de 'Betaal' knop klikken.
Hier ook €5.tweaker_100 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 23:55:
Is bij jullie ook het minimale opwaardeerbedrag naar €85 gegaan in plaats van de €5 die het eerst was?
Opwaarderen saldo:
Order Opwaarderen saldo
Order bedrag Minimaal € 5,00 - Maximaal € 2.500,00
Huidige saldo € 10,1588
[ Voor 3% gewijzigd door rvk op 23-04-2026 00:24 ]
Dat zou dan bijna 10 jaar telefoonnumer registratie zijn (€ 8.95/jaar)? Lijkt me wat "overdreven".tweaker_100 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 23:55:
Hi allen,
Is bij jullie ook het minimale opwaardeerbedrag naar €85 gegaan in plaats van de €5 die het eerst was?
Als ik naar de 'Saldo opwaarderen' pagina ga, krijg ik te zien dat het minimumbedrag €85 is. Een lager bedrag invullen werkt ook niet, want dan kan ik niet op de 'Betaal' knop klikken.
https://imgur.com/a/5AudduO
Hoevel nummers hebben jullie bij CheapConnect? Wellicht dat ze het minimale bedrag verhogen na X nummers.
Ik denk dat ik ze morgen eens ga berichten met de vraag hoe dit komt.
[ Voor 26% gewijzigd door tweaker_100 op 23-04-2026 20:40 ]
Ook bij mij met één Nederlands nummer is het minimum nog vijf eurotweaker_100 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 20:39:
Wat vreemd, ik zie op meerdere apparaten €85 staan:
https://imgur.com/a/5AudduO
Hoevel nummers hebben jullie bij CheapConnect? Wellicht dat ze het minimale bedrag verhogen na X nummers.
Ik denk dat ik ze morgen eens ga berichten met de vraag hoe dit komt.
Hier ook maar 1 extern nummer, 4 sip accounts en 1 trunk. Ik gebruik CC echter niet om uit te bellen (daar gebruik ik de Dellmont varianten voor). Misschien dat ze het bedrag verhogen als je veel gebruik maakt van uitbellen (of naar buitenland). Of het is een foutje in hun systeem.tweaker_100 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 20:39:
Hoevel nummers hebben jullie bij CheapConnect? Wellicht dat ze het minimale bedrag verhogen na X nummers.
Ik zou even contact opnemen met de klantenservice, die reageren altijd binnen enkele uren.tweaker_100 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 20:39:
Wat vreemd, ik zie op meerdere apparaten €85 staan:
https://imgur.com/a/5AudduO
Hoevel nummers hebben jullie bij CheapConnect? Wellicht dat ze het minimale bedrag verhogen na X nummers.
Ik denk dat ik ze morgen eens ga berichten met de vraag hoe dit komt.
Was er nu een generiek probleem of alleen iets bij jou?tweaker_100 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 14:10:
Ik kan inmiddels weer opwaarderen met minimaal €5. Dank allen!
Geen idee, kreeg alleen het bericht dat het opgelost was.DjoeC schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 14:45:
[...]
Was er nu een generiek probleem of alleen iets bij jou?
Cheapconnect bedoel je? Heb het al jaren jn gebruik, zowel zakelijk als privé. heb indertijd een ISDN lijn met meerdere nummers omgezet. In 10 (??) jaar misschien 2 dagen downtijd gehad. Gezien de prijs compleet acceptabel.Haas_nl schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 22:33:
Zijn er mensen hier dit dit gebruiken als zakelijk nummer? In geval je niet vaak gebeld wordt?
Hoe bedoel je 'niet vaak gebeld worden'? Waarom zou je met een CC nummer niet vaak zakelijk gebeld kunnen worden? Ik heb hier gewoon een asterisk server achter hangen (niet eens als trunk maar gewoon als cliënt). Ik zat vroeger met twee zakelijke nummers bij Voys maar ben al heel wat jaartjes geleden overgegaan naar CC.Haas_nl schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 22:33:
Zijn er mensen hier dit dit gebruiken als zakelijk nummer? In geval je niet vaak gebeld wordt?
Uitbellen doe ik overigens zelden met CC. Alleen in noodgevallen (en wanneer mijn server plat ligt is er een fallback naar mobiel). Voor uitbellen gebruik ik frynga (een van de Dellmont clones).
Hoezo 'abonnement'? CheapConnect heeft toch geen abonnement voor de vaste nummers? Je betaald gewoon prepaid €7,40 per jaar excl. BTW (€8,95 incl BTW) voor het vaste nummer. Daarna betaal je voor uitgaande gesprekken de gesprekskosten die op de website staan (die zijn een van de laagste door Nederlandse aanbieders, maar zoals gezegd gebruik ik daar frynga voor die daar nog een fractie van is).Haas_nl schreef op zondag 31 mei 2026 @ 04:50:
Gebruiken jullie dan ook het goedkoopste abbo?
Dus waar heb je het nu precies over??
Of heb je het over mobiel? (Dat gebruik ik niet maar volgens mij heeft CC geen dure of goedkope abonnementen daarvoor, alleen een prijs)
[ Voor 11% gewijzigd door rvk op 31-05-2026 05:56 ]
[ Voor 23% gewijzigd door jeanj op 31-05-2026 23:57 ]
Everything is better with Bluetooth
Verschillende gesprekken die ik vorige maand heb gevoerd, zijn ten onrechte als mobiele telefoongesprekken gefactureerd, terwijl het om een vaste lijn ging.
Ik heb geprobeerd te mailen naar info@cheapconnect.nl en info@cheapconnect.net, maar heb geen reactie ontvangen, zelfs geen automatisch antwoord.
Ik heb geprobeerd een direct bericht te sturen naar het account dat het eerste bericht in deze discussie heeft geplaatst, maar heb geen reactie ontvangen.
Ik kan mijn vraag niet op hun eigen forum plaatsen, omdat mijn status op het forum, twee maanden nadat ik me op de service heb geabonneerd, nog steeds wacht op goedkeuring van de beheerder.
Alvast bedankt voor alle adviezen.
Ik zie dit: https://forum.cheapconnect.net/index.php?topic=287.0 dan denk ik: chat starten, aangeven dat je een probleem hebt met je factuur en vragen om telefonisch contact met een medewerker.dr_gent schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:17:
Wat is de beste manier om contact op te nemen met CheapConnect, met name met de persoon die de facturering voor hun VoIP-service afhandelt?
Verschillende gesprekken die ik vorige maand heb gevoerd, zijn ten onrechte als mobiele telefoongesprekken gefactureerd, terwijl het om een vaste lijn ging.
Ik heb geprobeerd te mailen naar info@cheapconnect.nl en info@cheapconnect.net, maar heb geen reactie ontvangen, zelfs geen automatisch antwoord.
Ik heb geprobeerd een direct bericht te sturen naar het account dat het eerste bericht in deze discussie heeft geplaatst, maar heb geen reactie ontvangen.
Ik kan mijn vraag niet op hun eigen forum plaatsen, omdat mijn status op het forum, twee maanden nadat ik me op de service heb geabonneerd, nog steeds wacht op goedkeuring van de beheerder.
Alvast bedankt voor alle adviezen.
Inderdaad wel vreemd dat er geen telefoonnummer is zeker omdat een telefoonnummer vanuit de ACM regelgeving een verplicht item is: https://www.acm.nl/nl/ver...edrijfsgegevens-vermelden
Maar, blijkbaar zijn ze niet de enige: https://nos.nl/artikel/24...kels-ondanks-verplichting
Dat geldt volgens mij alleen voor webshops die aan consumenten verkoopt. CheapConnect richt zich primair op de zakelijke markt (B2B) waarbij dit dus geen verplichting is. (Zelfde geldt bv voor mijn.host hosting provider)DjoeC schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:52:
[...]
Inderdaad wel vreemd dat er geen telefoonnummer is zeker omdat een telefoonnummer vanuit de ACM regelgeving een verplicht item is: https://www.acm.nl/nl/ver...edrijfsgegevens-vermelden
Maar, blijkbaar zijn ze niet de enige: https://nos.nl/artikel/24...kels-ondanks-verplichting
dr_gent schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:17:
(...)
Ik heb geprobeerd een direct bericht te sturen naar het account dat het eerste bericht in deze discussie heeft geplaatst, maar heb geen reactie ontvangen.
(...)
1
| Laatst online: 22-10-2024 |
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Handelsnamen: Aeacus B.V. / MaxiTi / CheapConnect
Statutaire naam: Aeacus B.V.
Die gegevens staan ook gewoon op hun website onder Help>Helpesphome schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 18:50:
Bij de KVK kun je het postadres vinden als je een brief wilt zenden.
Let op: Dit topic gaat over de VOIP diensten waar CheapConnect mee begonnen is.
Inmiddels leveren ze ook DSL, hiervoor kun je terecht in [Cheap connect] Ervaringen & Discussie