Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rienk_brandsma
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 07-10 19:37
dat is een hele goede
dank voor de reactie,
ik ga het proberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:49
rienk_brandsma schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:19:
... daarop heb ik afgelopen weekend een Yealink W71P gekocht
na wat stoeien dit werkend gekregen
maar nu komt het vervelende
ik krijg op dat toestel opeens spook telefoontjes
op hele gekke tijden
Sowieso is een port forward (als je die al zou hebben) in de meeste gevallen niet nodig omdat de Yealink met de registratie naar de VoIP server de benodigde poorten daarnaartoe al zelf open houdt (via NAT Traversal).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rienk_brandsma
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 07-10 19:37
dank voor de reacties,
ik heb het een en ander dicht gezet
ook had ik gelezen dant odido nog wel eens moeilijk wil doen met poort 5060 dus heb ik alles ingesteld op 5080
en sindsdien geen problemen meer gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Goed om te horen, en het lijkt me sowieso niet verkeerd om die poorten dichtgezet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:39

Vliegvlug

Flight Simple

rienk_brandsma schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:33:
ook had ik gelezen dant odido nog wel eens moeilijk wil doen met poort 5060 dus heb ik alles ingesteld op 5080
en sindsdien geen problemen meer gehad
Verstandig, ik heb ook Odido en stond eerst nog op poort 5060 ingesteld wat bij Ziggo zonder problemen werkte maar bij Odido niet meer, blijkbaar blokkeren ze die poort.
Ben toen geswitcht naar poort 5070 welke Cheap Connect ook ondersteund en toen werkte het weer! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:49
Odido blokkeert alleen INKOMEND poort 5060/udp. Uitgaand poort 5060/udp is geen probleem.
Ik maak (via Odido glasvezel) gewoon contact met CheapConnect en Frynga op poort 5060/udp UITGAAND.

Interne voip apparaten gebruiken tegenwoordig ook een random inkomende poort. Alleen een Fritzbox die direct aan internet hangt, wil nog wel eens 5060/udp voor inkomend verkeer gebruiken. Maar die heeft een vinkje om voor inkomend een random poort te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:41
Hardleers bij Voipplanet. Aantal maanden geleden is mijn telefoonnummer geporteerd, en actief sindsdien bij Cheapconnect. Voipplanet blijft maar incasseren, alleen abonnementskosten uiteraard. De onwenselijkheid hiervan in een reply aangegeven. Geld teruggeboekt, en incasso ingetrokken. Herkenbaar?
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Let op:
Let op: Dit topic gaat over de VOIP diensten waar CheapConnect mee begonnen is.

Inmiddels leveren ze ook DSL, hiervoor kun je terecht in [Cheap connect] Ervaringen & Discussie