Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 00:22
Even een aansluitvraagje.

Ik ben ook aan het kijken of cheapconnect iets voor mij is. Echter ben ik zelf niet goed ingevoerd in de techniek en heb dus een goede handleiding nodig om de noodzakelijke instellingen te doen.

Nu zie ik dat alle gesupporte voip devices (Cisco SPA112, Siemens-Gigaset-C470IP en de ZyXEL P2812HNU-F1) niet meer leverbaar zijn.

Welk voip boxje kan eenvoudig worden aangesloten door een leek? Ik wil koppelen met mij oude analoge dect toestellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
@bert pit koop een fritzbox 7360 of 7390 even instellen en klaar

V&A - NIEUWE HDD's, Toshiba MK4032GAX, 40GB HDD 2.5 IDE/PATA

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bert pit
Ik zie dat die Fritzbox 170 Euro kost. Er zijn toch ook van die Gigaset kastje die een paar tientjes kosten die ik aan mijn kabelmodem kan koppellen? Of een Cisco SPA112 VoIP ATA. Werkt die met de Cheapconnect Voip?

bert pit wijzigde deze reactie 05-06-2018 18:02 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14-11 17:02
quote:
bert pit schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:54:
Ik zie dat die Fritzbox 170 Euro kost. Er zijn toch ook van die Gigaset kastje die een paar tientjes kosten die ik aan mijn kabelmodem kan koppellen? Of een Cisco SPA112 VoIP ATA. Werkt die met de Cheapconnect Voip?
Mijn eerste hit op google voor een SPA112 was voipshop.nl. Overigens kan je een SPA1001 nog vinden op Aliexpress voor 20-25 USD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
quote:
bert pit schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:54:
Panasonic heeft ook voip telefoons, typenr weet ik ff niet maar ik had hem vanaf marktplaats.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:55
ik heb een n300a, werkt(e) goed. Heb hem nu eigenlijk afgesloten want doe alles met mobiele telefoons.

https://www.marktplaats.nl/z.html?query=n300a
rond 25-30 moet wel lukken lijkt me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• connos
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 00:09
quote:
bert pit schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:03:
Welk voip boxje kan eenvoudig worden aangesloten door een leek? Ik wil koppelen met mij oude analoge dect toestellen.
Er is genoeg te krijgen. Gebruik thuis een Gigaset N300a en op het werk een Gigaset DX-800. Werkt allemaal prima en stabiel. Ook al gebruik ik meestal mijn mobiel thuis is het toch handig om ‘naar huis’ te kunnen bellen.

connos wijzigde deze reactie 05-06-2018 19:56 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 07:05
...

Hmmbob wijzigde deze reactie 05-06-2018 20:39 (92%)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14-11 19:23
Ik heb ook zo'n Siemens gigaset voor mijn VoIP. Houd er wel rekening mee dat je de toestellen checkt op compatibiliteit op de Siemens site. Ik heb ook mijn oude simpele toestellen ooit aangemeldt maar dan werken de belregels niet en kun je alleen één inkomende en één uithaalde VoIP provider aan het toestel koppelen. Als je alleen cheapconnect voor al je gesprekken gebruikt is dit geen issue. Maar ik heb voor uitgaande gesprekken freevoipdeal, behalve voor: 14xxx, 0900, 0800 en erg belangrijk: 112 (en mijn schoonouders die ook bij cheapconnect zitten en we dus onderling gratis bellen). Dus ik heb nu wel compatible handsets.

jongetje wijzigde deze reactie 05-06-2018 22:40 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• albino71
  • Niet online
Fritzbox, daar je basisstation aan koppelen, dan heb je nergens last van.

Zijn 2e hands prima verkrijgbaar.

• bert pit
quote:
albino71 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:41:

Ik heb een WiFi-modem kabelmodem (EPC3940) met 2 X POTS poorten en 4 ethernetpoorten. Aangezien ik in de modeminstellingen nergens Voip tegen kom ga ik ervan uit dat de telefoon rechtstreeks op het modem aansluiten niet gaat. Dus dan koppel ik de Fritzbox aan de ethernetpoort en de telefoon op de POTS van de Fritzbox, toch?

Moet ik dan op mijn kabelmodem nog iets doen? Port forward of zo?

ps dank voor de snelle reacties.

• albino71
  • Niet online
@bert pit Een simpele zoekactie op cheapconnect en Fritzbox zou je verder op weg moeten kunnen helpen.

Had je zelf ook kunnen verzinnen. ;)

quote:
albino71 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:41:

Dat is wel een ietwat heel erg simpel advies.

Er bestaan nogal wat Fritz!boxen. Varierend van hele oude die nog geen DECT basisstation hadden, maar wel een VOIP ATA hadden, tot Fritz!boxen met wél een DECT basisstation.

Welke je moet hebben hangt nogal af van je wensen en wat je al aan draadloze telefoons hebt. En ook hoe je die Fritz!box moet configureren voor je LAN hangt af van je bestaande setup (en of je evt ook in de positie bent om de aan te schaffen fritz als router te gaan gebruiken of niet).

Als je al een bestaande setup hebt met bestaande router (al dan niet van je kabelaar of KPN) en je hebt ook al een draadloze telefoon met eigen basisstation (die nu wrs met rj11 in de modem/router van de provider hangt), dan kan een oude fritzbox zonder DECT maar wel met aansluiting voor een vaste lijn en VOIP inderdaad een leuke optie zijn. Dan kan je het vaste nummer bij de provider ook blijven gebruiken, én de VOIP providers. Fritz!box kan dan in 'LAN client' modus, waarin het echt gewoon opgaat in het bestaande LAN.

Of je nog iets met port forwards moet doen kan in het ergste geval afhangen van wat de router van de provider. In het verleden hadden oudere typen experiabox de neiging om, aangezien ze zelf ook VOIP richting KPN moesten doen, VOIP vanuit het LAN niet helemaal te ondersteunen of niet goed te NAT'en. YMMV.

• albino71
  • Niet online
@eymey je maakt het onnodig ingewikkeld m.i..

@bert pit gaf aan een oude DECT telefoon (dus met basisstation) te hebben.

Elke Fritzbox met VoIP ondersteuning werkt dan gewoon wanneer je het basisstation op de fon poort aansluit.

Cheapconnect ondersteund ook andere poorten dan de standaard, dus ook dat is geen probleem.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:30

franssie

Save the albatross

@albino71 ik denk dat je de vraag niet goed hebt gelezen, het gaat om een kabel modem met daarachter een Fritz!box omdat de VOIP instellingen van het kabelmodem niet actief zijn te maken.

Overigens ondersteunen de modernere Fritz!boxen gewoon DECT.

@bert pit volgens mij had ik het werkend zonder forwards, maar dat was met een Siemens VOIP DECT achter een fritz!box.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• albino71
  • Niet online
quote:
franssie schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:49:
@albino71 ik denk dat je de vraag niet goed hebt gelezen, het gaat om een kabel modem met daarachter een Fritz!box omdat de VOIP instellingen van het kabelmodem niet actief zijn te maken.

Overigens ondersteunen de modernere Fritz!boxen gewoon DECT.

@bert pit volgens mij had ik het werkend zonder forwards, maar dat was met een Siemens VOIP DECT achter een fritz!box.
Zeker wel!

Het maakt toch geen fluit uit uit welk kastje je internet komt (kabel, ADSL, glas, 4G)?!

Gewoon de FB erachter (aansluiten als accesspoint, dus LAN poort 1 gebruiken) en dan je VoIP instellingen doen en eventueel in je modem/router een poort die door Cheapconnect wordt ondersteund, doorsturen naar het IP van je FB.

Het is echt zo simpel...

@eymey heeft een punt met zijn verhaal omtrent het direct aansluiten van je dect toestellen (dus zonder dat je het basisstation van je toestellen gebruikt). Dan moet je een 7360/7390/7490/7581 hebben.

@albino71 Voor jou en mij is dit misschien gesneden koek.

Maar houd er rekening mee dat hier ook mensen kunnen komen die misschien wat minder in de materie van netwerk topologie, LAN/WAN, Fritz!boxen configureren zodat ze geen router meer zijn maar 'accesspoint'/'client', etc. zitten.

Die hebben wel ergens gehoord dat je met Cheapconnect goedkoop kan bellen en beetje google hoe je op een bepaalde modem/router een portforward moet aanmaken gaat ook misschien nog wel, maar een Fritz!box, welke je ook neemt en hoe 'simpel' je hem ook wil gebruiken, is nog wel ff een wat complexer iets. :) Natuurlijk wel ik hiermee niet meteen impliceren dat @bert pit tot deze categorie behoort, maar het zou kunnen.

Maar verder ben ik het met je eens, gegeven wat @bert pit tot nu toe over z'n huidige situatie heeft gezegd, kan hij iedere Fritz!box met VOIP erin op de kop tikken, LAN kabel van Fritz!box naar LAN van bestaande modem/router, bij het configureren van Fritz ervoor kiezen dat ie opgenomen moet worden in een bestaand netwerk (LAN client noemen ze dat geloof ik) zodat hij geen routerfuncties gaat proberen te vervullen. En dan idd gewoon bestaande basisstation in 1 van de analoge telefoonpoorten van de Fritz.

• albino71
  • Niet online
quote:
eymey schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 15:14:
@albino71 Voor jou en mij is dit misschien gesneden koek.

Maar houd er rekening mee dat hier ook mensen kunnen komen die misschien wat minder in de materie van netwerk topologie, LAN/WAN, Fritz!boxen configureren zodat ze geen router meer zijn maar 'accesspoint'/'client', etc. zitten.

Die hebben wel ergens gehoord dat je met Cheapconnect goedkoop kan bellen en beetje google hoe je op een bepaalde modem/router een portforward moet aanmaken gaat ook misschien nog wel, maar een Fritz!box, welke je ook neemt en hoe 'simpel' je hem ook wil gebruiken, is nog wel ff een wat complexer iets. :) Natuurlijk wel ik hiermee niet meteen impliceren dat @bert pit tot deze categorie behoort, maar het zou kunnen.

Maar verder ben ik het met je eens, gegeven wat @bert pit tot nu toe over z'n huidige situatie heeft gezegd, kan hij iedere Fritz!box met VOIP erin op de kop tikken, LAN kabel van Fritz!box naar LAN van bestaande modem/router, bij het configureren van Fritz ervoor kiezen dat ie opgenomen moet worden in een bestaand netwerk (LAN client noemen ze dat geloof ik) zodat hij geen routerfuncties gaat proberen te vervullen. En dan idd gewoon bestaande basisstation in 1 van de analoge telefoonpoorten van de Fritz.
Eens, maar volgens mij mogen we ook verwachten dat mensen even zelf zoeken, ipv alles voor te kauwen.
De FB aansluiten op je internetconnectie doorloop je vrij simpel met de wizard...

Daarna even zoeken op cheapconnect en fritzbox en je krijgt netjes manuals waarin alles vwb het VoIP deel wordt uitgelegd.

Daarnaast is er dan altijd de ruimte om hier te vragen hoe of wat, wanneer je er ondanks dat niet uitkomt.

albino71 wijzigde deze reactie 06-06-2018 15:44 (5%)

• bert pit
Ik heb juist de handleiding wel even doorgenomen, echter voor mij was het inderdaad niet duidelijk welke Fritzbox ik moest hebben, met name omdat degene die bij cheapconnect wordt geadviseerd niet meer leverbaar is. Omdat ik geen idee had wat de verschillende types kunnen heb ik hier de vraag gesteld.

Ik krijg een en ander wel draaiende met de juiste handleiding, alleen is het voor mij handig om te weten welk type Fritzbox ik dan moet hebben.

Dank voor de antwoorden, eind van de maand probeer ik het te installeren, lukt dan niet dan kom ik weer in de lucht.

• Basho
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 11-11 14:15

Basho

Sample Text

Ik ben blij dat er over CheapConnect een topic is op Tweakers! Ik ben voornemens om de dienst vaste telefonie bij KPN op te zeggen. Wij betalen bij KPN nu voor 2 telefoonnummers ¤19,- incl. btw per maand voor onbeperkt bellen. Wij gebruiken hier 1 nummer niet van en het 2e nummer wordt zakelijk gebruikt.

Ik wil daarom overgaan naar CheapConnect met één nummer (nummerbehoud). Kosten hiervan zijn dan ¤8,95 per jaar excl. beltegoed/transactiekosten. Dat scheelt zonder beltegoed al ruim ¤219,- dus zou voor dat bedrag kunnen bellen.

Nu heb ik even een "ervaringsvraag": hoe zijn jullie algemene ervaringen met CheapConnect? Ik lees van diversen uit het jaar 2014 op zich goede ervaringen, af en toe een stotterende verbinding maar thats it. Ik maak gebruik van een ASUS router. De Experiabox wordt niet meer gebruikt (enkel voor vaste telefonie). Heb ik voldoende aan alleen een VOIP toestel met basisstation?
https://www.coolblue.nl/p...set-sl450a-go-zilver.html

Meizu MX4 | Xiaomi | Earson | Gear S2 | Samsung S6 | HP Microserver | ASUS RT-AC87U | Routed IPTV/VOIP/Internet | Eigen KPN router topic

• jongetje
@Basho Als je een nieuwe gigaset koopt, koop er dan een die IP heeft, zoals: https://www.coolblue.nl/p.../gigaset-s850a-go-ip.html

• Basho

Basho

Sample Text

quote:
jongetje schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:40:
@Basho Als je een nieuwe gigaset koopt, koop er dan een die IP heeft, zoals: https://www.coolblue.nl/p.../gigaset-s850a-go-ip.html
Ze zijn beide geschikt voor VOIP/SIP. Ik zie het echte verschil niet echt.

Meizu MX4 | Xiaomi | Earson | Gear S2 | Samsung S6 | HP Microserver | ASUS RT-AC87U | Routed IPTV/VOIP/Internet | Eigen KPN router topic

• jongetje
@Basho Je hebt idd gelijk volgens de specs.
Ik was in de veronderstelling dat het niet zo was omdat Gigaset alle VoIP toestellen "IP" in hun type hebben.

• Basho

Basho

Sample Text

quote:
jongetje schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:47:
@Basho Je hebt idd gelijk volgens de specs.
Ik was in der veronderstelling dat het niet zo was omdat Gigaset alle VoIP toestellen "IP" in hun type hebben.
Ja schijnbaar de "Go" inderdaad ook :P. Snap de verwarring wel tho :)

Het verschil is volgens mij dat de "Go" modellen ook bediend kunnen worden met apps van Gigaset voor iphone en android.

• Basho

Basho

Sample Text

quote:
eymey schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:50:
Het verschil is volgens mij dat de "Go" modellen ook bediend kunnen worden met apps van Gigaset voor iphone en android.
Het toestel wat @jongetje noemde wordt sowieso de keuze want anderen zijn al redelijk slecht leverbaar.

Maar hierop terugkomend:
- Alleen het toestel met basisstation is toch voldoende?
- Zijn er verder nog ervaringen met CheapConnect?

Basho wijzigde deze reactie 13-06-2018 15:57 (16%)

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 14-11 17:54
Ervaring dat ik met CC heb is top. Ik gebruik Bria als softphone op m'n telefoon, en alle gesprekken zijn gewoon helder en goed.

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Ja het werkt gewoon. 1 keer puzzelen met instellingen en klaar. Overigens rekenen ze nog wat administratiekosten bij verlengen van je nummer dus het is ietsje meer.

Als je al toestellen hebt kan je ook voor een ATA gaan en daar je huidige toestel op inprikken. Dat is nog wat goedkoper.

• Basho

Basho

Sample Text

quote:
sambalbaj schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:21:
Ja het werkt gewoon. 1 keer puzzelen met instellingen en klaar. Overigens rekenen ze nog wat administratiekosten bij verlengen van je nummer dus het is ietsje meer.

Als je al toestellen hebt kan je ook voor een ATA gaan en daar je huidige toestel op inprikken. Dat is nog wat goedkoper.
We hebben hele goedkope troep staan aan DECT toestellen. Ben straks blij als ik al die rotzooi kan wegruimen uit de meterkast dus bestel waarschijnlijk bij BCC een VOIP toestel.

Hier nog niet zo heel lang bij cheapconnect, dus echt lange termijn ervaring heb ik nog niet. Maar tot nu toe werkt het prima.

En goede keus om gewoon meteen een dect basisstation met IP te nemen. Je hebt dan ook meteen sneller een verbinding als je iemand belt, dan met een losse ATA + analoog aangesloten dect spul.

• jongetje
Ik ben al jaren tevreden. Gebruik ook de voicemail van Cheapconnect. Als je dan niet opneemt (binnen x seconden) of in gesprek bent krijg je de voicemail netjes als MP3 in de mail. Houd er wel rekening mee dat deze in de spambox kan komen dus moet je even whitelisten (iig in GMail).

• bert pit
Zojuist heb ik de SPA112 geïnstalleerd en uiteindelijk aan de praat gekregen. Wat me wel opviel is dat ik hem pas aan de praat kreeg na invoering van een dailplan dat hier in het forum 4 jaar geleden is gepost.

Waar je als beginnend VoIP beller deze info vandaan moet halen als dit forum er niet zou zijn, is mij een raadsel. Waarom zet Cheapconnect dat zelf niet op de site? Daar staat wel een handleiding op, maar dan zonder dat dailplan.

In elk geval het werkt en ik kan uitbellen (gaat wel traag) maar ik wacht met de definitieve installatie op het moment dat mijn nummer geporteerd is.

• ddaffy
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14-11 18:54
quote:
bert pit schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 17:55:
In elk geval het werk en ik kan uitbellen (gaat wel traag)...
Wat bedoel je met traag? Dat zou aan je dialplan kunnen liggen. Die zou na 10 cijfers direct moeten bellen. Anders wordt er een aantal seconden gewacht of er nog meer cijfers komen. Je zou kunnen proberen een # erachter te draaien. Sommige apparaten zien dat als einde nummer en draaien dan direct.

Zie bijvoorbeeld https://supportforums.cis...cessing-call/td-p/2271462

ddaffy wijzigde deze reactie 15-06-2018 19:29 (12%)

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14-11 20:49

MensionXL

Optimaliseren!

quote:
Basho schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:55:
[...]

Het toestel wat @jongetje noemde wordt sowieso de keuze want anderen zijn al redelijk slecht leverbaar.

Maar hierop terugkomend:
- Alleen het toestel met basisstation is toch voldoende?
- Zijn er verder nog ervaringen met CheapConnect?
Erg tevreden hier met CC sinds een jaar. Daarvoor 8 jaar BudgetPhone gehad en merk eigenlijk geen verschil behalve de prijs :)

Gratis hardware! - Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Basho

Basho

Sample Text

quote:
MensionXL schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:42:
[...]

Erg tevreden hier met CC sinds een jaar. Daarvoor 8 jaar BudgetPhone gehad en merk eigenlijk geen verschil behalve de prijs :)
Thnx man :)
Ik had eerst Voys overwogen maar daar betaal je je alleen al scheel aan abonnementskosten. Zie dat Cheapconnect ook opties al heeft inbegrepen zoals wachtmuziek waar je bij andere providers dik voor aftikt.

• Bremmart
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23:11

• Basho

Basho

Sample Text

Heeft iemand overigens ervaring met "Wachtmuziek" van CheapConnect?

• bert pit
quote:
ddaffy schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:27:
[...]

Wat bedoel je met traag? Dat zou aan je dialplan kunnen liggen. Die zou na 10 cijfers direct moeten bellen. Anders wordt er een aantal seconden gewacht of er nog meer cijfers komen. Je zou kunnen proberen een # erachter te draaien. Sommige apparaten zien dat als einde nummer en draaien dan direct.

Zie bijvoorbeeld https://supportforums.cis...cessing-call/td-p/2271462
Dank voor de tip. Na een # wordt er direct gebeld, anders duurt het circa 10 seconden langer. Inmiddels ben ik geporteerd en alles werkt correct.

Het dailplan heb ik vanuit dit forum gekopieerd, echter geen idee hoe dat werkt. Kan iemand me uitleggen wat het doet, of verwijzen naar verdere info? Ik heb er wel wat over kunnen vinden maar begrijp het niet.

Ik heb deze gegevens gebruikt:
( 00xxx. | <:0031594>[2-8]xxxxxS0 | <0:0031>[1-8]xxxxxxxxS0 | <0:0031>800x. | <0:0031>900x. | 112S0 | <06:00316>xxxxxxxxS0 )

Ik bel voornamelijk in NL en af en toe naar de UK.

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 14-11 17:54
quote:
Basho schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:14:
Heeft iemand overigens ervaring met "Wachtmuziek" van CheapConnect?
Wachtmuziek? Dat heb ik nog nooit gezien bij CheaConnect. Waar vind je dat?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ddaffy
quote:
bert pit schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:39:
[...]

Ik heb deze gegevens gebruikt:
( 00xxx. | <:0031594>[2-8]xxxxxS0 | <0:0031>[1-8]xxxxxxxxS0 | <0:0031>800x. | <0:0031>900x. | 112S0 | <06:00316>xxxxxxxxS0 )
Dat is raar dat je dan toch die delay hebt. De S0 zou staan voor Immediate dial.

<x:y> staat voor substitution. Dus dan wordt x vervangen door y.

Je eerst 00xxx. staat dus voor buitenland en als je 00 en nog 3 cijfers draait dan kun je (wegens de punt) nog meer cijfers draaien tot je klaar bent (en de delay moet wachten of op # drukt). Dat is dus overigens wel altijd een regel waar je de delay hebt (of op # moet drukken).

De <:0031594>[2-8]xxxxxS0 staat voor 6 cijfers beginnend met 2-8. Er is geen cijfer voor de : in de <> dus er wordt alleen 0031594 voorgeplakt in dat geval. Indien deze regel matched (dus 6 cijfers) dan zorgt de S0 ervoor dat het nummer direct gedraaid wordt zonder delay.

Op dezelfde manier kun je de andere regels ontrafelen (dus met . voor willekeurige cijfers en x één cijfer).

Ik zie ook geen conflicting regels die voor de delay zouden kunnen zorgen.

• bert pit
@ddaffy Bedankt voor de uitleg, het wordt me steeds duidelijker hoe het werkt en nu snap ik de Cisco informatie ook wat beter. Ik kan er in elk geval mee verder.

Edit: Ik zie ook waar de delay door werd veroorzaakt: ik heb met mijn stomme kop het dailplan ingevoerd op lijn 2. Op lijn 1 stond nog het dailplan van de oude eigenaar 8)7 Inmiddels is het gecorrigeerd en het werkt prima.

bert pit wijzigde deze reactie 22-06-2018 12:09 (40%)

• Jazco2nd
  • Laatst online: 14-11 20:19
Ik heb al heel lang CheapConnect, altijd het account in Telfort routers kunnen gebruiken en daarop een simpele Dect set aangesloten.

Echter nu wil ik dolgraag van Telfort af en wil ik eigenlijk geen hardware voor vaste telefonie meer hebben. De meest ideale situatie: mijn CheapConnect telnr permanent doorschakelen naar mijn 06.

Bij CheapConnect is doorschakelen gelijk aan een uitgaand gesprek. Ik moet dus opwaarderen. Dat gaat mij dan meer geld kosten dan mijn huidige situatie (bel via 1 van de bekende voipbuster klonen, maar dat doe ik nog nauwelijks ivm onbeperkt bellen via mijn mobiel voor slechts ¤10/mnd).

Is er een mogelijkheid, softwarematig of hardwarematig om met minimale eenmalige investering een SIP telnr door te schakelen naar 06?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
@Jazco2nd Waarom niet een VoIP client op je telefoon en het gesprek daarmee aannemen? Als je databundel voldoende is kan dat ook een oplossing zijn. Aan de andere kant, wat is het nut van het vaste nummer dan nog?

jongetje wijzigde deze reactie 04-07-2018 15:11 (17%)

• Jazco2nd
quote:
jongetje schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:11:
@Jazco2nd Waarom niet een VoIP client op je telefoon en het gesprek daarmee aannemen? Als je databundel voldoende is kan dat ook een oplossing zijn. Aan de andere kant, wat is het nut van het vaste nummer dan nog?
Die optie is echt praktisch niet te doen. Ik heb het namelijk een poosje geprobeerd. Maar om 24/7 gesprekken te kunnen ontvangen, moet er continue sip actief staan en stroomt je accu gewoon leeg. Ontzettend jammer vind ik dat. Ik heb ook de ingebouwde SIP client van Android en CSipSimple en heleboel andere softclients voor Android. Allemaal waarschuwen ook dat het impact op je accu zal hebben en dat merk ik dus ook (Google Pixel).

• maxtrash
quote:
Jazco2nd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:42:
Ik heb al heel lang CheapConnect, altijd het account in Telfort routers kunnen gebruiken en daarop een simpele Dect set aangesloten.

Echter nu wil ik dolgraag van Telfort af en wil ik eigenlijk geen hardware voor vaste telefonie meer hebben. De meest ideale situatie: mijn CheapConnect telnr permanent doorschakelen naar mijn 06.

Bij CheapConnect is doorschakelen gelijk aan een uitgaand gesprek. Ik moet dus opwaarderen. Dat gaat mij dan meer geld kosten dan mijn huidige situatie (bel via 1 van de bekende voipbuster klonen, maar dat doe ik nog nauwelijks ivm onbeperkt bellen via mijn mobiel voor slechts ¤10/mnd).

Is er een mogelijkheid, softwarematig of hardwarematig om met minimale eenmalige investering een SIP telnr door te schakelen naar 06?
ik gebruik ook deze constructie. Het vaste nummer komt nu tegelijk binnen op de mobiele telefoons van mij en mijn vriendin. Er zijn toch bijzonder weinig mensen meer die dit vaste nummer bellen dus de kosten vallen erg mee. Wellicht kun je mensen vragen je vooral mobiel te bellen.
Uiteindelijk vragen de telecom bedrijven geld voor binnenkomende mobiele gespreken dus gratis zal lastig worden.

Met knutselen kom je al gauw richting iets als Asterisk icm bluetooth en een oude android GSM http://www.stocksy.co.uk/..._gsm_gateway_in_asterisk/
De architectuur van android telefoons lijkt het niet toe te staan direct SIP calls te forwarden naar een mobiel nummer maar technisch gezien zou het moeten kunnen zou je denken.

• Jazco2nd
quote:
maxtrash schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:18:
[...]

ik gebruik ook deze constructie. Het vaste nummer komt nu tegelijk binnen op de mobiele telefoons van mij en mijn vriendin. Er zijn toch bijzonder weinig mensen meer die dit vaste nummer bellen dus de kosten vallen erg mee. Wellicht kun je mensen vragen je vooral mobiel te bellen.
Uiteindelijk vragen de telecom bedrijven geld voor binnenkomende mobiele gespreken dus gratis zal lastig worden.

Met knutselen kom je al gauw richting iets als Asterisk icm bluetooth en een oude android GSM http://www.stocksy.co.uk/..._gsm_gateway_in_asterisk/
De architectuur van android telefoons lijkt het niet toe te staan direct SIP calls te forwarden naar een mobiel nummer maar technisch gezien zou het moeten kunnen zou je denken.
Thanks, wat ik niet begrijp: ik kan mijn 06 nr heel makkelijk forwarden naar elk nummer. Dat kost mij helemaal niks. Volgens mij was dit vroeger anders, je betaalde ook per tik voor doorgeschakelde gesprekken.

Ik zit nu te denken hoe ik de SIP server van een voipbuster clone kan gebruiken om de kosten op te vangen.. het moet toch zonder android en zonder teveel moeite te doen zijn.

• maxtrash
quote:
Jazco2nd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:26:
[...]

Thanks, wat ik niet begrijp: ik kan mijn 06 nr heel makkelijk forwarden naar elk nummer. Dat kost mij helemaal niks. Volgens mij was dit vroeger anders, je betaalde ook per tik voor doorgeschakelde gesprekken.

Ik zit nu te denken hoe ik de SIP server van een voipbuster clone kan gebruiken om de kosten op te vangen.. het moet toch zonder android en zonder teveel moeite te doen zijn.
ik heb mijn Vodafone voorwaarden er nog eens op nageslagen maar het doorschakelen gaat gewoon uit mijn belbundel (die is toevallig onbeperkt maar soit). Jaar of 2-3 geleden was het zelfs nog een apart tarief van 25 ct per minuut (buiten de bundel).
De providers bieden nu grote bundels/onbeperkt bellen omdat het belvolume toch steeds minder wordt. En ze kunnen de belminuten met andere providers tegen elkaar wegstrepen. Maar ik denk dat ze niet blij zijn (en het zelfs verbieden) als je je abonnement bijv. zou gaan gebruiken als een soort permanente gateway van SIP/Vast naar mobiel.

• Jazco2nd
quote:
maxtrash schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:33:
[...]

ik heb mijn Vodafone voorwaarden er nog eens op nageslagen maar het doorschakelen gaat gewoon uit mijn belbundel (die is toevallig onbeperkt maar soit). Jaar of 2-3 geleden was het zelfs nog een apart tarief van 25 ct per minuut (buiten de bundel).
De providers bieden nu grote bundels/onbeperkt bellen omdat het belvolume toch steeds minder wordt. En ze kunnen de belminuten met andere providers tegen elkaar wegstrepen. Maar ik denk dat ze niet blij zijn (en het zelfs verbieden) als je je abonnement bijv. zou gaan gebruiken als een soort permanente gateway van SIP/Vast naar mobiel.
Uhm, een mobiele provider maakt natuurlijk geen directe kosten voor ontvangen oproepen. Je informatie slaat op 06 forwarden naar andere nummers. Dat was inderdaad betaald. Nu vaak niet meer.

Aangezien ik geen vaste provider heb, alleen Cheapconnect, zal niemand boos worden :)

Heb even gegoogled: "oproep naar Sip1 (Cheapconnect sip telnr) > doorzetten naar sip2 (voipbuster kloon) > belt 06 met caller id van de oproep".
Technisch is het mogelijk maar het leidt tot vertraging en slechte belkwaliteit (2x lossy compressie). Dus dit hele verhaal gaat niet door :( had gehoopt met een Raspberry Pi en RasPBX iets te kunnen doen.

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Heb nu ook mn cheapconnect nr doorverwezen naar mijn 06 nummer, koste me afgelopen maand 2 cent omdat ik 2x gebeld ben op mijn "vast" nummer.

Nou, daar ga ik geen moeite voor doen.

• ddaffy
quote:
Jazco2nd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:47:
[...]
Heb even gegoogled: "oproep naar Sip1 (Cheapconnect sip telnr) > doorzetten naar sip2 (voipbuster kloon) > belt 06 met caller id van de oproep".
Technisch is het mogelijk maar het leidt tot vertraging en slechte belkwaliteit (2x lossy compressie). Dus dit hele verhaal gaat niet door :( had gehoopt met een Raspberry Pi en RasPBX iets te kunnen doen.
Met callerid van oproeper? Ik denk sowieso dat dat niet mogelijk is. Je raakt bij je voipbuster kloon je callerid kwijt. (Ik gebruik overigens stuntcalls als uitgaande lijn naar mobiele nummers). CheapConnect is de enige die een callerid op een uitgaande lijn (anders dan voip) mag gooien. Als je dat via de voipbuster kloon wilt doen mag die alleen geauthenticeerde nummers meegeven.

De enige manier om de callerid te behouden is dus direct door CheapConnect door te laten zetten naar een 06 nummer. Je betaal je dan een relatief hoge prijs per minuut. (Bij CheapConnect minimaal 5 cent terwijl dat voor stuntcalls 1 cent is.)

Overigens de CheapConnect direct op een raspberry pi te laten komen en dan direct door te zetten naar 06 via stuntcalls gaat redelijk goed bij mij (alleen komt die lijn bij mij via Voys binnen). Ja, er is wat vertraging maar dat is altijd wel met voip. Maar ik heb op mijn binnenkomende 06 lijn dan geen callerid (ja, mijn eigen nummer ;))

Je enige echte complete gratis oplossing is dus een SIP-app op je mobiel. Met wat tweaken in de instellingen kun je misschien de batterij-verbruik minimaliseren.

• Jazco2nd
Ok duidelijk, caller id is dus weg. Dat is niet zo handig.
quote:
ddaffy schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:32:
[...]
Overigens de CheapConnect direct op een raspberry pi te laten komen en dan direct door te zetten naar 06 via stuntcalls gaat redelijk goed bij mij (alleen komt die lijn bij mij via Voys binnen). Ja, er is wat vertraging maar dat is altijd wel met voip. Maar ik heb op mijn binnenkomende 06 lijn dan geen callerid (ja, mijn eigen nummer ;))
Ik ben enorm benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
quote:
ddaffy schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:32:
[...]
Je enige echte complete gratis oplossing is dus een SIP-app op je mobiel. Met wat tweaken in de instellingen kun je misschien de batterij-verbruik minimaliseren.
Ik heb daar veel tijd aan besteed bij de app Csipsimple, destijds (tot en met 2015 mee bezig geweest) was dat de enige serieuze SIP app en heb toen ook met de developer contact gehad via de Google Group. Het was erg onsuccesvol. Het accu probleem kwam ik nieteens aan toe (de app ondersteunde verbinding via UDP, dat hielp) maar de kwaliteit was gewoon te slecht, bellers konden mij meestal niet verstaan.
MobileVoIP is trouwens de enige app waar ik prima gesprekken mee kan voeren. Dat is de officiële app van de vele voipbuster klonen. Daar kan je echter niks met SIP accounts doen.

• ddaffy
quote:
Jazco2nd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:50:
Ik ben enorm benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
Mijn zakelijke en prive nummers komen binnen bij Voys. Hier op de zaak heb ik een raspberry pi met asterisk erop staan. Die registreert zich bij Voys en binnenkomende gesprekken komen daar dus direct op binnen. Ik heb aan de asterisk hier op de zaak een Voip toestel hangen. Verder ook een thuis via internet. Uitgaande gesprekken gaan via browsercalls (voor vaste nummers) en stuntcalls (voor mobiele nummers). Ik heb met ¤10 bij beide providers anderhalf jaar zakelijk en prive kunnen bellen :)

Ik kan dus vrij makkelijk in mijn asterisk in de extension.conf bij de binnenkomende lijn van Voys bepaalde toestellen laten rinkelen (ik gebruik geen configuratiescherm maar pas alle conf-bestanden zelf aan). Ook kan ik dus gewoon SIP/stunctcalls/06xxx (mijn 06 nummer) opnemen in het Dial commando zodat ik gesprekken op kan nemen met mijn gsm. Omdat er echter via stuntcalls uitgebeld wordt naar mijn 06 verlies je wel de callerid (dan wordt of mijn privenummer getoond maar je kunt ook "onbekend" instellen). Voor mij niet zo erg want ik gebruik dit niet zoveel maar het is dus wel goed mogelijk.

Bij Voys is het ook zo dat als mijn asterisk zich niet geregistreerd heeft (omdat er een internetstoring is o.i.d.) dat deze elk binnenkomende gesprek doorzet naar mijn gsm. Dat is dus een handige backup. Echter is dat dan wel tegen de "mega" tarieven die de grote providers ook durven te rekenen en niet tegen het goedkope tarief van stuntcalls. Maar als je een storing hebt is dat natuurlijk niet zo erg. Op dat moment zet Voys overigens wel door naar mijn 06 met callerid van de beller. Zij mogen dit wel doen.

• Basho

Basho

Sample Text

Hmm,

Ik heb wel een rare ervaring met CheapConnect. Volgens KPN zijn al onze diensten bij hen opgezegd m.b.t ons Alles-in-Een pakket van KPN. Gelukkig kwam ik hier zelf achter maar ik vermoed dat CheapConnect gewoon ons hele KPN abonnement heeft beëindigd i.p.v. de telefonie.

Gelukkig is de portering van ons nummer zonder slag of stoot verlopen.. :)

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:44
quote:
Basho schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:07:
Hmm,

Ik heb wel een rare ervaring met CheapConnect. Volgens KPN zijn al onze diensten bij hen opgezegd m.b.t ons Alles-in-Een pakket van KPN. Gelukkig kwam ik hier zelf achter maar ik vermoed dat CheapConnect gewoon ons hele KPN abonnement heeft beëindigd i.p.v. de telefonie.

Gelukkig is de portering van ons nummer zonder slag of stoot verlopen.. :)
Het kan ook zijn dat KPN het zag als beëindiging van het hele pakket. Het komt wel eens voor dat de provider iets te enthousiast is bij het porteren van een telefoonnummer en daardoor het gehele pakket stopzet.

• Basho

Basho

Sample Text

quote:
krakendmodem schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:54:
[...]

Het kan ook zijn dat KPN het zag als beëindiging van het hele pakket. Het komt wel eens voor dat de provider iets te enthousiast is bij het porteren van een telefoonnummer en daardoor het gehele pakket stopzet.
Volgens KPN lag het aan CheapConnect maar volgens KPN ligt het wel vaker bij een ander. Wel raar dat het wel eens voorkomt.. mooie boel als je er dan niet achter komt zeg. Kun je daarna weer 4 weken wachten op een oplevering van de lijn.

• tAnk
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online
CheapConnect heeft een porteerverzoek bij KPN voor jouw nummer(s) ingediend. Meer doen ze niet. KPN besluit dan alle diensten te beeindigen. Ligt echt bij KPN.

• Rolandow
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08-11 15:14
quote:
ddaffy schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:22:
[...]

Ik kan dus vrij makkelijk in mijn asterisk in de extension.conf bij de binnenkomende lijn van Voys bepaalde toestellen laten rinkelen (ik gebruik geen configuratiescherm maar pas alle conf-bestanden zelf aan). Ook kan ik dus gewoon SIP/stunctcalls/06xxx (mijn 06 nummer) opnemen in het Dial commando zodat ik gesprekken op kan nemen met mijn gsm. Omdat er echter via stuntcalls uitgebeld wordt naar mijn 06 verlies je wel de callerid (dan wordt of mijn privenummer getoond maar je kunt ook "onbekend" instellen). Voor mij niet zo erg want ik gebruik dit niet zoveel maar het is dus wel goed mogelijk.
Waarom installeer je geen SIP client op je (smart)phone? Je kunt dan wel zelf het label setten, en dus ook het oorspronkelijke nummer doorgeven. Bovendien gaat het niet van je credits af bij stuntcalls. En ten derde kun je ook weer doorschakelen, omdat je asterisk server er nog steeds tussen zit.

Het enige nadeel is dat het je data verbinding verbruikt van je mobiele telefoon, maar die bundels zijn tegenwoordig zo hoog. De dekking is alleen misschien wat minder in sommige gebieden.

Koffie met thee is minder lekker.

• ddaffy
quote:
Rolandow schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:01:
[...]
Waarom installeer je geen SIP client op je (smart)phone?
Jazco2nd, die met dit probleem zat, heeft dit geprobeerd maar had problemen met batterijverbruik. Ikzelf heb dat eigenlijk nooit als probleem ervaren maar ik heb geen data abonnement op mijn telefoon. Ik werk met een prepaid kaartje wat voor mij voldoende is (en verder heb ik overal WiFi). Uiteraard staat mijn asterisk zo ingesteld dat als ik op WiFi zit en de sip-client start, ik gewoon een goede callerid krijg.

(Ik heb helaas de standaard sip-client in Android niet goed aan de gang gekregen op de moto G6+.)

• Thlinx
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18-10 14:20
Hieronder de ervaring van een absolute beginner op het VOIP vlak :)

2 maanden geleden mijn Vodafone abonnement opgezegd, reden van opzeggen waren hoge rekeningen veroorzaakt door veranderd belgedrag en mijn te beperkte bundel. Eigen schuld.. het is niet in het belang van Vodafone om jouw kosten te beperken dus de maandelijkse kosten rezen de pan uit. Zou providers sieren als ze je zouden bellen of een duidelijke melding zouden sturen wat overschrijden van je tegoed kan gaan kosten, maar ja.. Het heeft me dus wel wat gekost, maar ik heb trieste voorbeelden gezien van mensen die maanden lang honderden Euro's extra hebben betaald en financieel echt in de problemen kwamen.
Dat was in mijn geval niet zo maar alles wat je teveel betaalt is zonde. Even uitgezocht wat voor mij een betere methode was om de kosten te beperken en risico uit te sluiten van sluipende extra kosten.

Volgende constructie is het geworden: prepaid kaartje van Simyo gekocht voor ¤5 met nummerbehoud en aangemeld bij cheapconnect ¤8.95 en direct ¤10 euro beltegoed aangeschaft. Aanmelden ging razendsnel en een 'vast' regionaal nummer geselecteerd.

In eerste instantie via mijn laptop met Ubuntu geprobeerd te telefoneren maar dat werkt niet lekker (deels veroorzaakt door weinig ervaring met VOIP). Daarna programma MizuDroid op mijn (Lineage OS) Android telefoon geïnstalleerd. Werkt perfect en fijn dat het programma aangeeft hoeveel je nog aan beltegoed hebt.
Mogelijk later CSipSimple nog eens proberen, heb liever zo min mogelijk commerciële software op mijn telefoon.

Voor mij een perfecte constructie - lage kosten zonder bereikbaarheid op te offeren.
Op vakantie is het ook nog eens ideaal, enige wat je nodig hebt is een WIFI verbinding om goedkoop te bellen en voor noodgevallen is er nog altijd de pre-paid telefoon.

Kortom: wat mij betreft is cheapconnect een aanrader en is het overstappen naar (deels) VOIP oplossing redelijk eenvoudig en niet alleen voor de 'techies' onder ons.

• GHB363
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18-10 08:37
Sinds anderhalve maand heb ik nu een nummer bij Cheapconnect. Mijn ouders, die zo ongeveer de enige zijn die ons nog op ons vaste nummer bellen, geven vaak aan dat we onbereikbaar zijn, of dat het erg lang duurt voordat er verbinding wordt opgebouwd. Voordat er een beltoon is. Zij bellen met KPN ipb, of KPN mobiel.
Als ik vanaf mijn mobiels KPN en Vodafone probeer te bellen, herken ik dat het vrij lang kan duren voordat er verbinding wordt opgebouwd, voordat bij mij de telefoon gaat rinkelen.
Cheapconnect is ingesteld op onze FritzBox met een dect handset.
Zijn er meer mensen die dit herkennen?
En zo ja, wat is er aan te doen?

• connos
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 00:09
quote:
GHB363 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:32:
Sinds anderhalve maand heb ik nu een nummer bij Cheapconnect. Mijn ouders, die zo ongeveer de enige zijn die ons nog op ons vaste nummer bellen, geven vaak aan dat we onbereikbaar zijn, of dat het erg lang duurt voordat er verbinding wordt opgebouwd. Voordat er een beltoon is. Zij bellen met KPN ipb, of KPN mobiel.
Als ik vanaf mijn mobiels KPN en Vodafone probeer te bellen, herken ik dat het vrij lang kan duren voordat er verbinding wordt opgebouwd, voordat bij mij de telefoon gaat rinkelen.
Ik herken dit niet. Gebruik CheapConnect zakelijk en privé (met een Gigaset DX800a & N300a) en verbindingsopbouw naar deze locaties gaat vlot en ben zelden onbereikbaar. De oorzaak lijkt mij dus niet bij CheapConnect te liggen, maar wellicht in jouw FritzBox. Check even of UDP poort 5060 vrij is en/of probeer een andere poort.

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 02:55
quote:
Gaat het om een Fritzbox 7581?

• PA5AM
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 13-11 01:04
quote:
Hangt de Fritzbox direct aan het internet (of is zelf het modem)? Anders kan ik me voorstellen dat een ander modem of router de sip 'verbinding' vroegtijdig afschiet.

• GHB363
Het is een Fritzbox 7490, die achter een pfsense systeem hangt.
UDP 5060 mag vanaf de Fritzbox naar buiten.

• Ploink
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 09:32
quote:
Heb je de laatste firmware op de fritzbox?
Over de 7581 met oudere firmware waren veel klachten wat betreft dect, maar hier werkt de 7581 prima met de FRITZ!Fon C4.
Met onze oude Gigaset op de fritzbox had ik wel problemen, maar ik vermoedde dat de handset zelf stuk was. Hij rinkelde niet (of pas na enige tijd) als iemand belde, dan ineens wel op het moment dat ik een willekeurige knop indrukte.
quote:
GHB363 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:00:
Misschien gaat daar iets mis. Normaliter heb je helemaal geen speciale firewall configuratie of netwerk instellingen nodig.

Of heb je misschien nog een andere voip telefoon of applicatie draaien? Veel providers kunnen maar 1 telefoon registratie op hetzelfde nummer tegelijk aan. Met meer telefoons wordt het stuivertje verwisselen, de telefoons verversen periodiek hun registratie en degene die dat als laatste heeft gedaan ontvangt binnenkomende oproepen, de ander niet.

Ploink wijzigde deze reactie 31-07-2018 15:57 (44%)

• PA5AM
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 13-11 01:04
quote:
GHB363 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:00:
Zie de tips hier: https://support.onsip.com...irewall-Settings-for-VoIP . Ik denk dat je vooral naar punt 2 moet kijken.

• GHB363
Bedankt voor de tips hierboven.
De Fritzbox zit op de nieuwste 'normale' versie 6.84.
En pfsense staat op conservative.
Dit was het dus niet, maar het heeft me wel een stap verder gebracht. In pfsense zie ik nergens een specifieke registratie van mij Fritzbox, op de Fritzbox is alles manual ingesteld, en op pfsense heb ik daar geen matching reservering voor gemaakt. Dit betekent ook dat alles wat de Fritzbox doet standaard via vpn naar buiten loopt. En dat zou nou toch best wel een goed punt voor vertraging kunnen zijn. Dat ik daar niet eerder aan gedacht had...

• king006
  • Registratie: april 2018
  • Nu online
@Garwinski,

Kun je mij vertellen hoe je dat hebt ingesteld in de Bria Mobile app in combinatie met een iPhone? het wil bij mij namelijk nog niet lukken om gesprekken te ontvangen. Als ik de app sluit werkt het niet meer en kan ik enkel en alleen de optie 'Doorschakelen' in de interface van CheapConnect gebruiken.

Als jij mij de weg kan wijzen, dan graag ;)

king006 wijzigde deze reactie 03-08-2018 15:51 (66%)

• Garwinski
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 13-11 11:05
quote:
king006 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:46:
@Garwinski,

Kun je mij vertellen hoe je dat hebt ingesteld in de Bria Mobile app in combinatie met een iPhone? het wil bij mij namelijk nog niet lukken om gesprekken te ontvangen. Als ik de app sluit werkt het niet meer en kan ik enkel en alleen de optie 'Doorschakelen' in de interface van CheapConnect gebruiken.

Als jij mij de weg kan wijzen, dan graag ;)
Oei, dat weet ik zo even niet meer. Volgens mij was die push-service van hen een experimentele optie, en staat misschien een beetje verborgen ergens. Het heet in ieder geval push-service volgens mij. Met dat protocol wordt je iPhone wél 'gewekt' als je de app niet open hebt staan. Wel is het zo, dat elke keer als je de telefoon opnieuw opstart, je de app steeds even een keer moet opstarten om het telefoon nummer weer te registreren op hun push-server. Ik zal even goed nadenken en even wat documentatie nakijken over wat ik precies heb gedaan, maar volgens mij heb ik de handleiding op de site van cheapconnect gevolgd, en de push-service in de BRIA app aangezet (ten tijde van het opstellen van hun handleiding was deze functie er nog niet, maar was ook nog niet nodig, omdat UDP signalen toen ook nog op de achtergrond binnen konden komen, nu kunnen alleen TCP signalen op de achtergrond ontvangen worden).

Dat is ook wat die push service doet: je wordt gebeld, dan krijgt de push-server van BRIA een signaal, omdat de SIP gegevens dan in hun server staan, en die stuurt dan een klein TCP-signaaltje om de telefoon te 'wekken', dan stapt de BRIA push-server terug zodat de app weer de SIP gegevens gerigstreerd heeft (CheapConnect ondersteunt niet meerdere registraties) en dan gaat de telefoon gewoon over op het UDP signaal, omdat hij dus even gewekt is door het TCP-prikje van BRIA. Het verbaasde mij dat de vertraging door deze service te gebruiken maar ongeveer 1 seconde is. Maar ja, ik kan er sowieso al niet met mijn hoofd bij dat als ik een spel speel op een server in de VS mijn data via wifi naar de router hier in huis gaat, dan naar de ISP, dan naar de VS, en dan weer terug in 150ms :p)

Heb je de push-service aanstaan?

EDIT: "Single Device Emulation" had ik volgens mij ook aanstaan, omdat CC dus niet meerdere registraties van dezelfde SIP-gegevens ondersteunt. Daar komt die kleine vertraging van ongeveer een seconde of 2 vandaan.

Garwinski wijzigde deze reactie 03-08-2018 17:36 (8%)

• king006
  • Nu online
@Garwinski,

Bedankt voor de informatie! Het is gelukt :)
Maak jij geen gebruik meer van de app en CC? (omdat je “had” gebruikt in je edit)

• Garwinski
Ja, ik had het geregeld voor mijn opa, en daar ben ik niet :p

• king006
  • Nu online
Vandaar! :) bedankt voor je hulp! Het is helemaal gelukt en het werkt.

• king006
  • Nu online
@Garwinski,

Een eventuele tip! Ik heb nu eenmalig softphone gekocht op mijn iPhone. Deze werkt prima en hoef je niet herhaaldelijk te kopen net als bij Bria. Met softphone ontvang ik ook netjes de gesprekken doormiddel van de “push” optie.

• Garwinski
@king006
Ah, ook een goed alternatief inderdaad. De reden dat ik voor Bria koos was omdat die destijds volgens mij nog de enige was die echt actief zo'n push service had, en omdat het juist per maand betalen was zodat we konden kijken of het beviel om met een iPhone die verbonden is met gehoorapparaten te bellen, en anders vrij makkelijk weer uit konden stappen (spoiler: Er komt toch een oplossing voor verbinding met gehoordapparaten op de vaste telefoon, in een keer over op een mobiele telefoon was toch net teveel gevraagd :p Ook de reden waarom we voor CheapConnect kozen: je belt gewoon pre-paid, geen verplichtingen of iets dergelijks verder, dus makkelijk om even uit te proberen).

Garwinski wijzigde deze reactie 12-08-2018 20:49 (12%)

• king006
  • Nu online
@Garwinski,

Dan is het inderdaad begrijpelijk hoor! :) laten we hopen dat die ontwikkeling snel gaat.

• tinus_tweakers2
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13-11 11:15
Misschien dat iemand er iets aan heeft, ik heb een dag zitten klooien met CheapConnect, T-Mobile thuis en een Gigaset N300A. De Gigaset stuurt standaard zijn sip registraties vanaf poort 5060 en of T-Mobile thuis of CheapConnect vinden dat niet leuk en dan krijg je geen antwoord. Als je bij de 'Advanced VoIP Settings' de SIP port aanpast naar iets anders werkt het wel.

Geen idee waarom maar je ziet wel meteen het nadeel van een device als de Gigaset N300A en een provider als CheapConnect, als er iets mis gaat krijg je van de Gigaset de nutteloze melding dat het 'niet is gelukt', en bij CheapConnect sturen ze je naar hun eigen uitgestorven forum. Misschien dat de email support voor je kan kijken of ze de pakketten binnenkrijgen maar ik vermoed dat je een paar dagen verder bent voor je ze zover hebt.

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Alleen ligt het niet aan de N300A of Cheapconnect, maar aan T-Mobile die 5060 reserveert voor haar eigen voipdienst. Nog een paar poorten zijn niet bruikbaar:
https://community.t-mobil...-zijn-gereserveerd-297428

• Kees Klaassen
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-11 20:35
Had iets nodig voor het doorschakelen van een netnummer naar 06-nummers en CheapConnect lijkt het goedkoopst deze dienst te kunnen leveren.

Iemand toevallig een code/referral voor korting bij de aanmelding en/of aankoop voip pakket?

Kees Klaassen wijzigde deze reactie 27-08-2018 00:17 (7%)

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 07:39
Je hebt een PM.

• DarkForce
  • Laatst online: 13-11 21:43
quote:
sambalbaj schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 04:03:
Alleen ligt het niet aan de N300A of Cheapconnect, maar aan T-Mobile die 5060 reserveert voor haar eigen voipdienst. Nog een paar poorten zijn niet bruikbaar:
https://community.t-mobil...-zijn-gereserveerd-297428
Als het echt zo is dat T-Mobile poorten blokkeert of reserveert, dan is dit volgens mij in strijd met de wet- / regelgeving. Als provider mag je nu eenmaal geen poorten blokkeren/filteren etc.

(offtopic) Het is in ieder geval goed te weten dat T-Mobile dit soort dingen uithaalt, dit omdat de planning was naar T-Mobile Thuis te verhuizen na mijn overeenkomst met KPN te hebben uitgezeten ;-)
(/offtopic)
quote:
Kees Klaassen schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:05:
Had iets nodig voor het doorschakelen van een netnummer naar 06-nummers en CheapConnect lijkt het goedkoopst deze dienst te kunnen leveren.

Iemand toevallig een code/referral voor korting bij de aanmelding en/of aankoop voip pakket?
Korting krijg je niet, via de referral link krijgt hooguit de geen waarvan je de link gebruikt, 10% van je gesprekskosten en een provisie op het jaarlijkse abonnement als je verlengt.

Partijen die "zeggen" korting te geven en/of de x-procent kosten van je gesprekskosten aan je terug te betalen zou ik niet vanuit gaan. Hooguit misschien de eerste keer maar daarmee is alles gezegd. Gesprekskosten kunnen affiliates namelijk niet individueel inzie en voor die eenmalige ¤ 0,95 voor dat hele jaar, hoef je het ook weer niet te doen.

Enige win-situatie is dat de affiliate (referral) kan zien wat je e-mail adres is. Affiliates kunnen namelijk e-mail adressen van de mensen die zich via hen hebben aangemeld zien.

DarkForce wijzigde deze reactie 27-08-2018 00:54 (27%)

• Kees Klaassen
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-11 20:35
quote:
DarkForce schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 00:49:
Korting krijg je niet, via de referral link krijgt hooguit de geen waarvan je de link gebruikt, 10% van je gesprekskosten en een provisie op het jaarlijkse abonnement als je verlengt.

Partijen die "zeggen" korting te geven en/of de x-procent kosten van je gesprekskosten aan je terug te betalen zou ik niet vanuit gaan. Hooguit misschien de eerste keer maar daarmee is alles gezegd. Gesprekskosten kunnen affiliates namelijk niet individueel inzie en voor die eenmalige ¤ 0,95 voor dat hele jaar, hoef je het ook weer niet te doen.

Enige win-situatie is dat de affiliate (referral) kan zien wat je e-mail adres is. Affiliates kunnen namelijk e-mail adressen van de mensen die zich via hen hebben aangemeld zien.
Dankjewel. Heb het ze gevraagd en kennelijk wordt bij doorschakelen van nummers een uitgaand gesprek gestart wat prepaid geld kost. Ik kijk even verder.

• jongetje
quote:
Kees Klaassen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:27:
[...]

Dankjewel. Heb het ze gevraagd en kennelijk wordt bij doorschakelen van nummers een uitgaand gesprek gestart wat prepaid geld kost. Ik kijk even verder.
Hoe dacht je dat het dan werd gedaan? Dat ze voor niets uitgaande gesprekken gingen aanbieden?

• king006
  • Nu online
quote:
[...]

Providers als Budgetphone en CheapConnect rekenen inderdaad doorschakel kosten, dat is overigens ook logisch. Waarom neem je geen app op je telefoon waarmee je verbinding maakt met CheapConnect? dan kun je gesprekken aannemen en zelf uitbellen. Je bent dan van het doorschakelen af.

• DarkForce
quote:
[...]

Wat jij dus wilt is een vast telefoonnummer doorschakelen naar een ander nummer? Dan kun je net zo goed bij je provider een vast nummer nemen met onbeperkt bellen en die doorschakelen.

Wil je dit in combinatie met VoIP dan kom je uit op bijvoorbeeld BudgetPhone die ook onbeperkt bellen aanbiedt.

Gratis doorschakelen bestaat namelijk niet tenzij je ook onbeperkt bellen hebt. Alleen is doorschakelen nou juist niet het idee achter een VoIP nummer, die zijn er tegenwoordig juist "en vooral" omdat ze portable en dus overal te gebruiken zijn zolang je maar een data verbinding tot je beschikking hebt (dus ook op je mobiel).

• king006
  • Nu online
@DarkForce,

Ik kan Budgetphone zeker aanraden om te gaan gebruiken! :) daar heb je onbeperkt bellen voor 12,50 euro per maand.

• DarkForce
quote:
king006 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:41:
@DarkForce,

Ik kan Budgetphone zeker aanraden om te gaan gebruiken! :) daar heb je onbeperkt bellen voor 12,50 euro per maand.
Ik denk dat het ligt aan de situatie. Voor doorschakelen (zonder dat je VoIP gebruikt) betaal je bij Telfort bijvoorbeeld ¤ 1,00 voor je vaste lijn en ¤ 10,00 voor onbeperkt bellen a ¤ 11,00 per maand. Zo bijvoorbeeld ook bij Ziggo ¤ 1,00 + ¤ 10,95 = ¤ 11,95 per maand.

Je moet dan wel één van deze providers hebben maar er zijn er meer die soms goedkoper uit (kunnen) vallen dan Budgetphone. Het scheelt in tegenstelling tot Budgetphone dan toch weer een paar cent per maand en enkele euro's op jaarbasis. Is VoIP wel nodig, dan kom je inderdaad uit op Budgetphone en dan is alles eigenlijk ook wel gezegd.

Vind je bereikbaarheid belangrijk en wil je geen omkijken hebben naar het moeten doorschakelen dan kom je al gauw uit op zaken als "Vast op Mobiel" bij bijvoorbeeld Vodafone. Dan wordt er gewoon een vast nummer gekoppeld aan je mobiele telefoonnummer en hoef je verder niet door te schakelen.

Ik moet zeggen; ik geniet heerlijk van CheapConnect. Heb een VoIP account op mijn smartphone en die van mijn vrouw. En thuis hebben we een aantal Targa DIP 450IP's liggen waarvan we er één in gebruik hebben op eveneens dat zelfde VoIP nummer. Zo zijn we altijd bereikbaar ongeacht waar we zijn en kunnen we desgewenst doorverbinden naar de ander.

Al met al; doorschakelen zou eigenlijk helemaal niet nodig hoeven zijn.

• _haan
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21-10 15:53
Heeft iemand hier misschien ervaring met het verbinden naar CheapConnect over TLS of ZRTP?

Vandaag bekeek ik eens een packet capture van een SIP-verbinding naar CheapConnect om te zien wat er met de standaard instellingen leesbaar is:
- Het wachtwoord is beveiligd met MD5 en een salt,
- Alle metadata, bijvoorbeeld je nummer, wie je belt, en je CheapConnect gebruikersnaam wordt verzonden in plain-text.

Dit is misschien nog acceptabel voor je thuisnetwerk, maar voor andere netwerken buiten de deur is het prettig als deze gegevens, en je spraakdata, niet eenvoudig kunnen worden ingezien. Voor SIP bestaat er technisch de mogelijkheid om over TLS te verbinden, en voor het spraakgedeelte is er ZRTP. Op de site van CheapConnect heb ik daar zo nog niet iets over kunnen terugvinden. Weten jullie misschien iets?

(Een VPN is natuurlijk een optie, maar niet altijd, en het geeft extra latency op de lijn.)

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 07:39
@_haan je hebt inderdaad een punt, maar voordat iemand die gegevens kan zien moet hij de mogelijkheid hebben om het netwerkverkeer tussen jouw ISP en Cheapconnect te kunnen onderscheppen. Als ik bij mij kijk (Ziggo) dan loopt dat verkeer via:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
095-096-212-001.static.chello.nl (95.96.212.1)
212.142.54.177 (212.142.54.177) 
asd-rc0001-cr101-bundle-ether114-1.aorta.net (84.116.244.205)
nl-ams17b-rc1-lag-61-1.aorta.net (84.116.245.137)
nl-ams04a-ri3-ae9-0.aorta.net (84.116.130.242)
r0.nikhef.nl.fusixnetworks.net (37.139.139.240)
nkh-rtr1.alb1-dp.nl.as61349.net (37.139.140.179)
cr2.alb1-dp.nl.as61349.net (185.29.200.74)
cr1.alb1-dp.nl.as61349.net (185.29.200.213)
185.29.203.27 (185.29.203.27)

Ik wens die backbone providers veel plezier met mijn CDR's en telefoongesprekken.

• _haan
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21-10 15:53
@RichieB Ja precies, het is niet zómaar in te zien gelukkig. Maar toch, zelfs je thuisnetwerk hoeft niet helemaal veilig te zijn. Tweakers bericht regelmatig over hoe je wifi thuis niet onfeilbaar is [1,2]. En het is vast niet voor niets dat browsers tegenwoordig sites zonder https aanduiden als 'niet veilig'.

In mijn eerdere bericht bedoelde ik overigens ook vooral netwerken buitenshuis, een van de voordelen van CheapConnect is immers dat je óveral bereikbaar kunt zijn waar er internet is. Mijn vraag is nu hoe dat vertrouwd kan.

[1] reviews: Wpa3: hoe gaan we erop vooruit?
[2] nieuws: Hashcat beschrijft nieuwe aanval op wpa2

_haan wijzigde deze reactie 06-09-2018 14:08 (0%)
Reden: typo's

• king006
  • Nu online
Zijn er hier mensen die hun nummer geheim hebben gemaakt? Ik heb dat gedaan, maar het nummer is niet oproepbaar via mijnnummervermelding.nl en het nummer staat publiekelijk op facturen van andere mensen.

• chris-drielsma
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 14-11 21:06
king006 schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:16:
Zijn er hier mensen die hun nummer geheim hebben gemaakt? Ik heb dat gedaan, maar het nummer is niet oproepbaar via mijnnummervermelding.nl en het nummer staat publiekelijk op facturen van andere mensen.
Dit kan je regelen via https://www.mijnnummervermelding.nl/ :) met mijn nummer is het wel gelukt die ik heb bij CC.

chris-drielsma wijzigde deze reactie 30-09-2018 14:26 (6%)

• king006
  • Nu online
chris-drielsma schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:25:
[...]

Dit kan je regelen via https://www.mijnnummervermelding.nl/ :) met mijn nummer is het wel gelukt die ik heb bij CC.
Hoelang duurde dat bij jou? En jouw nummer geeft dus 061234**** aan bij andere op de factuur? Ik heb dat twee maanden geleden ingesteld bij Cheapconnect maar mijn nummer wordt niet herkend bij genoemde website en het nummer is nog steeds publiekelijk op facturen.

king006 wijzigde deze reactie 30-09-2018 14:28 (5%)

• chris-drielsma
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 14-11 21:06
king006 schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:27:
[...]

Hoelang duurde dat bij jou? En jouw nummer geeft dus 061234**** aan bij andere op de factuur? Ik heb dat twee maanden geleden ingesteld bij Cheapconnect maar mijn nummer wordt niet herkend bij genoemde website en het nummer is nog steeds publiekelijk op facturen.
Het heeft bij mij een behoorlijke tijd geduurd eigenlijk , ik kwam er pas achter dat het was verwerkt toen ik mezelf in de papierengids zag staan , en toen kon ik het ook pas aanpassen allemaal ruw geschat 5/6 maanden.

• king006
  • Nu online
@chris-drielsma,

Duidelijk! Maar nu kun jij dus ook instellen dat het nummer geheim op andere facturen is?

• theuser
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13-11 17:29
king006 schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:32:
@chris-drielsma,

Duidelijk! Maar nu kun jij dus ook instellen dat het nummer geheim op andere facturen is?
Dat staat los van elkaar en moet je dus ook los instellen.
Dat moet via de web interface voip nummer (zo uit mijn hoofd laatste tab anoniem bellen) .
Dan stuur je geen nummer meer mee naar de andere gebruiker en komt het dus ook niet op diens factuur.
Dit kun je per nummer instellen.

• king006
  • Nu online
@theuser,

Dat heb ik dus gedaan, maar na twee maanden is het nummer wel afgeschermd tijdens uitbellen, maar niet op iemand anders zijn factuur.

• jongetje
king006 schreef op zondag 30 september 2018 @ 19:19:
@theuser,

Dat heb ik dus gedaan, maar na twee maanden is het nummer wel afgeschermd tijdens uitbellen, maar niet op iemand anders zijn factuur.
Ik vraag me af wat voor toegevoegde waarde dat heeft. Als iemand mij belt heeft ie mijn nummer en maakt het toch niet uit of die al dan niet anoniem op de factuur komt? In de uitgaande bel gegevens van die persoon staat toch gewoon je nummer?

• theuser
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13-11 17:29
king006 schreef op zondag 30 september 2018 @ 19:19:
@theuser,

Als iemand jou belt wordt je nummer gebruikt om je te bellen en zal dus altijd op diens factuur te zien zijn.
Ze kunnen je bellen dus ze weten je nummer ik zie niet in waarom de provider (Cheapconnect) dit niet op de factuur naar de klant (die het nummer al weet ) zou mogen zetten.

• king006
  • Nu online
@jongetje, @theuser,

Dat klopt zeker hoor dat mensen die je bellen ook het nummer weten die ze hebben gebeld. Ze weten immers je nummer door te bellen ;) alleen dat geldt ook voor sommige instanties die bellen terwijl je dat niet wil (energie, telecom etc) ondanks dat je in het belmenietregister staat. Je zou dan de optie anoniem kunnen gebruiken zodat het nummer voor 100% anoniem is, inclusief facturen van genoemde instanties. Ze kunnen je nummer daar dan ook niet meer terugvinden als ze de gegevens verwijderen uit hun systeem. Ik citeer:

Belt iemand u op? Dan betaalt hij de kosten van het gesprek. Later krijgt hij een factuur van zijn aanbieder. Vaak is deze factuur gespecificeerd. De beller kan dan zien naar welk nummer hij heeft gebeld, wanneer hij heeft gebeld en hoe lang hij heeft gebeld. Wilt u niet dat uw telefoonnummer in de factuur staat? Dan kan uw aanbieder regelen dat alleen de eerste zes cijfers van uw telefoonnummer zichtbaar zijn. Op de factuur van de beller staat bijvoorbeeld 064587****.

king006 wijzigde deze reactie 30-09-2018 22:24 (7%)

• jongetje
Instanties (callcenters) gaan echt hun factuur nakijken op nummers. Daar hebben ze gewoon een bel log voor (inclusief de opname van het gesprek "voor educatie doeleinden").
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True