@esphome
Dat is interessante informatie die je geeft, met name m.b.t. dat ICMP. (Stond ik niet bij stil m.b.t. die testen).
ICMP heb ik doorgaans juist NIET actief, om zo incognito als mogelijk mijn internet thuis services te runnen. Services die van buitenaf bereikbaar zijn, (VPN - NAS....), beperk ik met Firewall regels juist zoveel mogelijk voor toegang vanuit enkel die landen, waar mijn familie of ikzelf zich vertoeven, en die services willen bereiken.
(Paar dagen terug nog iets geschreven m.b.t. Android / iPhone apps voor "ver weg" CheapConnect gebruik.
Op die afstanden overigens veel echo. Mogelijk dat het via een VPN tunnel naar Nederland beter gaat?
Wha's app functioneert beter. Maar is niet voor alles in te zetten.---> Contact met NL instanties).
Dat ICMP nu actief in de Firewall opgenomen, en de "hit" teller vooral voor poort 5060 vliegen omhoog.
Met name bij die UDP scanner die vanuit diverse landen die UDP testen uitvoeren.
Bij elke test, ongeveer 40 "hits" erbij.
Hoewel nog steeds niet voor alles consistent.
Had inmiddels voor mijn situatie de "port triggering" weer actief ingesteld, en niet meer aangepast.
Resultaten via de website: https://www.ipvoid.com/udp-port-scan/
:strip_exif()/f/image/JR3l44hnx8DK5yQ39feL00sF.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/ZQhEm69jTyZ88Tk7ncd4LeEJ.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/bkqSgoQU7iPnKyp2vZQgn9b4.png?f=user_large)
Resultaten via de website: https://check-host.net/check-udp
:strip_exif()/f/image/uSIn7iQGk8kYC8J9EyERbkfI.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/yDOLsXvEVnn5I4CpwkuFwYFB.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/3w3WeqlojSG1zDm17cZrbiCH.png?f=user_large)
En de Firewall instellingen inclusief ICMP
Voor de VOIP poorten "ALL" gekozen = géén beperking voor landen.
Tevens voor het begrip in het menu de Firewall regels onder elkaar naar boven geschoven.
(Andere firewall regels die geen betrekking hebben op dit onderwerp buiten het plaatje gehouden).
/f/image/mTFjXyGxB0roBz4U9vxw793v.png?f=fotoalbum_large)
Dus het lijkt erop, dat Odido die 5060 poort toch open heeft staan?'
Overigens in het geval dat van VOIP Smartphone-apps gebruik wordt gemaakt, vanuit "ver weg" locaties,
zouden er in eerste instantie testen met de CheapConnect SIP-domeinen zelf getest moeten worden.
Van daaruit wordt pas een verbinding gemaakt met "vaste" telefoons thuis, en externe telefoons elders.
(Odido is dan helemaal niet in beeld).
-
Dat is interessante informatie die je geeft, met name m.b.t. dat ICMP. (Stond ik niet bij stil m.b.t. die testen).
ICMP heb ik doorgaans juist NIET actief, om zo incognito als mogelijk mijn internet thuis services te runnen. Services die van buitenaf bereikbaar zijn, (VPN - NAS....), beperk ik met Firewall regels juist zoveel mogelijk voor toegang vanuit enkel die landen, waar mijn familie of ikzelf zich vertoeven, en die services willen bereiken.
(Paar dagen terug nog iets geschreven m.b.t. Android / iPhone apps voor "ver weg" CheapConnect gebruik.
Op die afstanden overigens veel echo. Mogelijk dat het via een VPN tunnel naar Nederland beter gaat?
Wha's app functioneert beter. Maar is niet voor alles in te zetten.---> Contact met NL instanties).
Dat ICMP nu actief in de Firewall opgenomen, en de "hit" teller vooral voor poort 5060 vliegen omhoog.
Met name bij die UDP scanner die vanuit diverse landen die UDP testen uitvoeren.
Bij elke test, ongeveer 40 "hits" erbij.
Hoewel nog steeds niet voor alles consistent.
Had inmiddels voor mijn situatie de "port triggering" weer actief ingesteld, en niet meer aangepast.
Resultaten via de website: https://www.ipvoid.com/udp-port-scan/
:strip_exif()/f/image/JR3l44hnx8DK5yQ39feL00sF.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/ZQhEm69jTyZ88Tk7ncd4LeEJ.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/bkqSgoQU7iPnKyp2vZQgn9b4.png?f=user_large)
Resultaten via de website: https://check-host.net/check-udp
:strip_exif()/f/image/uSIn7iQGk8kYC8J9EyERbkfI.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/yDOLsXvEVnn5I4CpwkuFwYFB.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/3w3WeqlojSG1zDm17cZrbiCH.png?f=user_large)
En de Firewall instellingen inclusief ICMP
Voor de VOIP poorten "ALL" gekozen = géén beperking voor landen.
Tevens voor het begrip in het menu de Firewall regels onder elkaar naar boven geschoven.
(Andere firewall regels die geen betrekking hebben op dit onderwerp buiten het plaatje gehouden).
/f/image/mTFjXyGxB0roBz4U9vxw793v.png?f=fotoalbum_large)
Dus het lijkt erop, dat Odido die 5060 poort toch open heeft staan?'
Overigens in het geval dat van VOIP Smartphone-apps gebruik wordt gemaakt, vanuit "ver weg" locaties,
zouden er in eerste instantie testen met de CheapConnect SIP-domeinen zelf getest moeten worden.
Van daaruit wordt pas een verbinding gemaakt met "vaste" telefoons thuis, en externe telefoons elders.
(Odido is dan helemaal niet in beeld).
-
[ Voor 11% gewijzigd door Babylonier op 26-03-2025 14:53 ]
/f/image/2d3lPV3u78s68pgKKC41Ntd7.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/o8qRC5kODMcv18h6WGnPu0Zf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QshYHDgaAGBetEy4azmnK0Ab.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/GR9ZzFSn5sTpFvh8dQGOkQWf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6sUI7QCRQFatuSqMHmOGE0on.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kOodMwfbA0M0jKEqZcbhCS9M.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/B1SoRWUHR11whXtwmBVNh06i.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qk1v6pYLAN7LVBQEFj21OkbT.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KX95Li9GxnJ8YWBDtJN6KdrZ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5MQiT7oJAx7URJWZ8M2EwmC7.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/C2Yd9vVWA0GbeCHNT168UyaD.jpg?f=user_large)