Wel vreemd want we moeten van cheapconnect juist de voip. URL gebruiken want dat zou zorgen voor redundantie. En nu blijkt die juist storingen te geven en is de (oude) sip. URL stabieler?
Gebruiken hier meer mensen cheapconnect met softphone apps Bria of Zoiper? In beide apps geeft bellen naar een klant een "anoniem" nummer. Dit terwijl in de instellingen van de apps bij uitgaand bellen > mijn nummer verbergen, uitgevinkt staat.
Via de Yealink uitgaand bellen geeft overigens wel het nummer mee.
En in het cheapconnect portaal staat de callerid op het juiste nummer.
Opgelost door in Cheapconnect portaal callerid nogmaals op te slaan.
Via de Yealink uitgaand bellen geeft overigens wel het nummer mee.
En in het cheapconnect portaal staat de callerid op het juiste nummer.
Opgelost door in Cheapconnect portaal callerid nogmaals op te slaan.
[ Voor 31% gewijzigd door PerlinNoise op 27-04-2025 10:11 ]
Goed om te weten, ik heb net even gekeken omdat ik het niet uit mijn hoofd weet.timmie1 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 18:41:
Via proxy.cheapconnect.net werkt het niet , via sip.cheapconnect.net werkt het wel. Dus in tegenstelling tot de info die cc verspreid over het feit dat proxy beter zou zijn is dat niet het geval. Is niet de eerste keer met de telefoonnummers die via proxy lopen.
Ik heb bij mij voor primaire SIP server voip.cheapconnect.net ingesteld en voor de failover SIP server sip.cheapconnect.net
Heb geen last van de storing gehad gelukkig, dat is op een Odido via ODF glasvezel verbinding met een Grandstream HT802 ATA
Moet zeggen dat ik niet eerder van proxy.cheapconnect.net heb gehoord.
Heb destijds de boel ingesteld via de instructies op de CheapConnect website.
Vanuit mijn werk heb ik inmiddels 16 mensen laten over stappen naar Cheapconnect met nummerbehoud. Allemaal zonder problemen. Nu is er een klant die al sinds 2016 geen contract met heeft bij KPN die ik heb proberen over te zetten naar Cheapconnect. Vanmorgen kreeg de klant een mail van "Jaap" dat "zei" in plaats van "zij", KPN dus de portering hebben geweigerd.. Dus ik weer KPN bellen maar die beweren nergens van de weten. Daar wordt enkel gevraagd waarom ik een nummer wil porteren. Dat lijkt mij evident. Bij KPN kost een vast nummer €36 per jaar en bij Cheapconnect €8,95.
Dit is het originele bericht van Cheapconnect:
/f/image/6sUI7QCRQFatuSqMHmOGE0on.png?f=fotoalbum_large)
Mijn conclusie is dat de klant wordt "gegijzeld" door KPN zonder logische reden maar dat KPN dat niet wil/kan toegeven..
Dit is het originele bericht van Cheapconnect:
/f/image/6sUI7QCRQFatuSqMHmOGE0on.png?f=fotoalbum_large)
Mijn conclusie is dat de klant wordt "gegijzeld" door KPN zonder logische reden maar dat KPN dat niet wil/kan toegeven..
@jor177 staat het nummer wel bij KPN geregistreerd? Dat kun je hier checken: https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans
Interessant, ik heb de range gevonden waarbinnen het nummer moet vallen:nescafe schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:42:
@jor177 staat het nummer wel bij KPN geregistreerd? Dat kun je hier checken: https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken
| id | 606 |
| apl_code | 1 |
| twn_aanvraagnummer | 100006 |
| twn_bestemming | geografische nummers |
| twn_datumbeschikking | 28/08/1997 |
| twn_datumeind | |
| twn_netnummer | 70 |
| twn_nummerstatus | Toegekend |
| twn_nummertm | 070-5149999 |
| twn_nummervan | 070-5140000 |
| twn_plaats | ROTTERDAM |
| twn_relatienaam | KPN B.V. |
| datummutatie | 22/03/2006 14:02 |
| twn_relatieid | 200266 |
| twn_kvknummer | 27124701 |
| twn_kvkvestigingsnummer | 16430921 |
EDIT: Maar dit zegt mij nog niet heel veel want mijn eigen nummers die ik heb geporteerd staan ook nog onder KPN
De zoekfunctie werkte eerst niet bij mij, maar dit zie ik voor een van de nummers die ik al 3 jaar geleden heb geporteerd naar Cheapconnect.:
/f/image/kOodMwfbA0M0jKEqZcbhCS9M.png?f=fotoalbum_large)
Zou Cheapconnect een soort 'shell' zijn en de nummers dan nog steeds bij KPN laten staan?
[ Voor 21% gewijzigd door jor177 op 29-04-2025 20:07 ]
Bij mij staat het vaste nummer v.w.b. range onder KPN, sinds 1997 (vast toen de landelijke hernummering plaats heeft gevonden en vaste huisaansluitingen in principe nog van de PTT/KPN waren) en het specifieke nummer onder MaxiTEL Telecom B.V.. Gewoon correct dus. Inclusief ook een porteringsdatum die zomaar kan kloppen (juiste maand en jaar in ieder geval).jor177 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:01:
[...]
Interessant, ik heb de range gevonden waarbinnen het nummer moet vallen:
id 606 apl_code 1 twn_aanvraagnummer 100006 twn_bestemming geografische nummers twn_datumbeschikking 28/08/1997 twn_datumeind twn_netnummer 70 twn_nummerstatus Toegekend twn_nummertm 070-5149999 twn_nummervan 070-5140000 twn_plaats ROTTERDAM twn_relatienaam KPN B.V. datummutatie 22/03/2006 14:02 twn_relatieid 200266 twn_kvknummer 27124701 twn_kvkvestigingsnummer 16430921
EDIT: Maar dit zegt mij nog niet heel veel want mijn eigen nummers die ik heb geporteerd staan ook nog onder KPN
Bij mij ook maxitel
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Grappig, mijn cheapconnect nummer, geporteerd vanaf KPN, staat nog steeds op KPNnescafe schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:42:
@jor177 staat het nummer wel bij KPN geregistreerd? Dat kun je hier checken: https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken
Ik denk dat er inderdaad ergens iets fout gaat. Heel mijn dorp (Wassenaar) staat nog onder KPN. Alle nummers beginnen hier met 070-51XXXXXDjoeC schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:18:
[...]
Grappig, mijn cheapconnect nummer, geporteerd vanaf KPN, staat nog steeds op KPN![]()
Zo goed is dat register dus niet.
Ik denk dat je niet alle nummers hebt geprobeerd ;-) Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar het nummer 0705113572 (van een willekeurige bakker) is deze wel degelijk geporteerd.jor177 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:20:
[...]
Ik denk dat er inderdaad ergens iets fout gaat. Heel mijn dorp (Wassenaar) staat nog onder KPN. Alle nummers beginnen hier met 070-51XXXXX
Je hebt wel 2 "blokjes"? Hier begint die ook met xxx-xxx1000 t/m xxx-xxx9999 die geregistreerd staan onder KPN. Maar eronder staat een blok met het specifieke nummer en daar staat gewoon MaxiTEL.jor177 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:20:
[...]
Ik denk dat er inderdaad ergens iets fout gaat. Heel mijn dorp (Wassenaar) staat nog onder KPN. Alle nummers beginnen hier met 070-51XXXXX
Hoe zie je dat? Ik zie dit:martin68 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:25:
[...]
Ik denk dat je niet alle nummers hebt geprobeerd ;-) Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar het nummer 0705113572 (van een willekeurige bakker) is deze wel degelijk geporteerd.
Dat is inderdaad raar, lijkt me een bug in de website, zonder streepje in het nummer werkt het wel.
Het heeft helemaal geen zin om het daar te checken. Mijn nummer is van KPN naar Ziggo naar Cheapconnect gegaan. Dan kan KPN het ooit hebben uitgegeven maar dat is al meer dan 20 jaar geleden toen ik nog echt een jongetje was.
Het heeft geen zin om te weten dat het aan KPN is uitgegeven nee. Maar in mijn geval staat voor het specifieke nummer ook dat het in maand X jaar Y is geporteerd naar Maxitel. En dat is dus ook gewoon correct. Maar er staat dus ook dat het hele range van xxx-xxx1000 tot xxx-xxx9999 in '97 is uitgegeven aan KPN. En dat is inderdaad een stuk minder interessant.jongetje schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:56:
Het heeft helemaal geen zin om het daar te checken. Mijn nummer is van KPN naar Ziggo naar Cheapconnect gegaan. Dan kan KPN het ooit hebben uitgegeven maar dat is al meer dan 20 jaar geleden toen ik nog echt een jongetje was.
Heeft iemand cheapconnect werkend gekregen after het nokia modem van delta?
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd en heb voip werkend met een andere provider door gebruik te maken van port 6060.
Helaas lijkt cheapconnect alleen 5060-5080 te ondersteunen en lijken deze door het modem geblocked te worden. Uitbellen gaat trouwens prima maar hij gaat niet over als ik gebeld wordt.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd en heb voip werkend met een andere provider door gebruik te maken van port 6060.
Helaas lijkt cheapconnect alleen 5060-5080 te ondersteunen en lijken deze door het modem geblocked te worden. Uitbellen gaat trouwens prima maar hij gaat niet over als ik gebeld wordt.
Ik denk dat dit eerder gewoon echt slaat op aan wie de nummers initieel toegekend zijn. Ons nummer stamt nog uit de UPC-tijd en is inderdaad op papier toegekend aan Ziggo. Is tussendoor nog bij KPN geweest, daarna weer terug naar Ziggo en nu naar CheapConnect. Overzicht zegt weinig over de huidige status.jor177 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:01:
EDIT: Maar dit zegt mij nog niet heel veel want mijn eigen nummers die ik heb geporteerd staan ook nog onder KPN
Zou Cheapconnect een soort 'shell' zijn en de nummers dan nog steeds bij KPN laten staan?
Probeer het eens als je een FritzBox hebt om het bron-adres (src-address) random te maken en niet 5060.hpaulij schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:41:
Heeft iemand cheapconnect werkend gekregen after het nokia modem van delta?
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd en heb voip werkend met een andere provider door gebruik te maken van port 6060.
Helaas lijkt cheapconnect alleen 5060-5080 te ondersteunen en lijken deze door het modem geblocked te worden. Uitbellen gaat trouwens prima maar hij gaat niet over als ik gebeld wordt.
Zie: esphome in "[CheapConnect VOIP] Ervaringen & Discussie"
De Fritz!box moet dan wel om de verbinding overeind houden, dan komt het gesprek ook binnen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qk1v6pYLAN7LVBQEFj21OkbT.jpg?f=user_large)
Ik zou het het overeind houden al eerste proberen.
[ Voor 20% gewijzigd door esphome op 02-05-2025 13:22 ]
Toen ik bij Delta zat had ik een Fritzbox achter de Nokia router, en dat werkte zonder problemen en met de standaard poort. Als ik het me goed herinner had ik in de Nokia router alleen de optie SIP bij de ALG config aangevinkt, dat zorgt er voor dat binnenkomend verkeer wordt doorgelaten.hpaulij schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:41:
Heeft iemand cheapconnect werkend gekregen after het nokia modem van delta?
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd en heb voip werkend met een andere provider door gebruik te maken van port 6060.
Helaas lijkt cheapconnect alleen 5060-5080 te ondersteunen en lijken deze door het modem geblocked te worden. Uitbellen gaat trouwens prima maar hij gaat niet over als ik gebeld wordt.
Over het algemeen sip alg uitzetten, heeft vaak meer problemen dan oplossingen, google maar eens.martin68 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 19:16:
[...]
Toen ik bij Delta zat had ik een Fritzbox achter de Nokia router, en dat werkte zonder problemen en met de standaard poort. Als ik het me goed herinner had ik in de Nokia router alleen de optie SIP bij de ALG config aangevinkt, dat zorgt er voor dat binnenkomend verkeer wordt doorgelaten.
Heb je wel CGNAT op de Delta verbinding uitgezet?hpaulij schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:41:
Heeft iemand cheapconnect werkend gekregen after het nokia modem van delta?
Op zich kan VoIP prima over CGNAT maar bij CGNAT wordt de automatische portforwarding van UDP na 20 of 30 seconden gestopt. Als jouw apparaat niet binnen die tijd weer een signaal naar de server stuurt, ben je dus niet meer bereikbaar. Als dat allemaal niet werkt kun je ook nog kijken of het instellen van een stun server helpt (stun.sipgate.net).
Bedankt allemaal voor de suggesties!rvk schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 06:23:
[...]
Heb je wel CGNAT op de Delta verbinding uitgezet?
Op zich kan VoIP prima over CGNAT maar bij CGNAT wordt de automatische portforwarding van UDP na 20 of 30 seconden gestopt. Als jouw apparaat niet binnen die tijd weer een signaal naar de server stuurt, ben je dus niet meer bereikbaar. Als dat allemaal niet werkt kun je ook nog kijken of het instellen van een stun server helpt (stun.sipgate.net).
Heb het ondertussen werkend na portering vandaag.
Kan nu wel bellen en gebeld worden op mijn vaste nummer.
Dacht alleen dat ik ook vanaf een ander sip nummer het nummer van cheapconnect bellen: iets in de vorm van 777xxxx@voip.cheapconnect.net of <vaste nummer>@voip.cheapconnect.net maar dat werkt alleen niet.
Het belangrijkste is dat ik weer gebeld kan worden.
Als iemand weet hoe je ook via het sip nummer gebeld kan worden, dan hoor it het graag!
Mijn nummer wordt donderdag vanaf Voipplanet geporteerd. Ik heb een gratis 2e sip account aangevraagd, kan ik dat gebruiken als meerinkel account? Ik kan met mijn account gegevens toch niet twee keer tegelijk online zijn (vaste telefoon thuis via accountsettings in de Fritzbox, en in de Android app (Mizudroid))?
Het porteringsdrama gaat helaas verder. Deze klant is door KPN op 1 mei per direct afgesloten van internet, tv en telefonie omdat de aanvraag voor een e-mail only abonnement per direct is ingegaan terwijl de klant duidelijk 30 mei had gecommuniceerd. Op die manier kon nog mooi voor 30 mei een nieuwe aanvraag voor de geweigerde portering worden ingediend om over te gaan op Cheapconnect.jor177 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:20:
Vanuit mijn werk heb ik inmiddels 16 mensen laten over stappen naar Cheapconnect met nummerbehoud. Allemaal zonder problemen. Nu is er een klant die al sinds 2016 geen contract met heeft bij KPN die ik heb proberen over te zetten naar Cheapconnect. Vanmorgen kreeg de klant een mail van "Jaap" dat "zei" in plaats van "zij", KPN dus de portering hebben geweigerd.. Dus ik weer KPN bellen maar die beweren nergens van de weten. Daar wordt enkel gevraagd waarom ik een nummer wil porteren. Dat lijkt mij evident. Bij KPN kost een vast nummer €36 per jaar en bij Cheapconnect €8,95.
Dit is het originele bericht van Cheapconnect:
[Afbeelding]
Mijn conclusie is dat de klant wordt "gegijzeld" door KPN zonder logische reden maar dat KPN dat niet wil/kan toegeven..
Nu de klant volledig is afgesloten gaat KPN met spoed deze klant opnieuw proberen aan te sluiten.
Volgens KPN moet er echter een actief abonnement zijn om het nummer te kunnen overzetten.
Ben benieuwd hoe Jaap van Cheapconnect daar over denkt (die waarschijnlijk ondertussen wel een punthoofd heeft gekregen van deze casus)
@jor177 "U vraagt nummerbehoud aan bij uw nieuwe aanbieder. Hij doet de aanvraag bij uw oude aanbieder. Uw oude aanbieder mag deze aanvraag niet weigeren. Verder hebt u recht op nummerbehoud tot 1 maand na de datum van beëindiging van de overeenkomst. Vraag nummerbehoud daarom tijdig aan. Dan hebben aanbieders genoeg tijd om de overstap goed te regelen."
Dus geen actief contract nodig.
bron: https://www.consuwijzer.n...roblemen-met-nummerbehoud
Dus geen actief contract nodig.
bron: https://www.consuwijzer.n...roblemen-met-nummerbehoud
Dat 777 account kan je instellen als meerinkel account (grappig woord) en werkt ook uitgaand met je eigen nummer.adjep07 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:00:
Mijn nummer wordt donderdag vanaf Voipplanet geporteerd. Ik heb een gratis 2e sip account aangevraagd, kan ik dat gebruiken als meerinkel account? Ik kan met mijn account gegevens toch niet twee keer tegelijk online zijn (vaste telefoon thuis via accountsettings in de Fritzbox, en in de Android app (Mizudroid))?
In het portaal kan je aangeven of ze allebei tegelijkertijd over moeten gaan of in volgorde.
EDIT: dat stel je in onder het SIP account van je eigen telnr, dan bij doorschakelen kan je je 777 nummer toevoegen en het doorschakelen op gelijktijdig zetten.
[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 04-05-2025 16:25 ]
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik weet niet of jullie het al weten, en het is al een paar jaartjes zo... maar 1299 is een echo test:
Vraagje over softphones:
Als je iets als linphone op je Android telefoon installeert hoe regel je dan dat linphone ook 'wakker' wordt (Google push message) wanneer je gebeld wordt?
Heeft cheapconnect daar iets voor? Of kun je beter een andere app kiezen?
Als je iets als linphone op je Android telefoon installeert hoe regel je dan dat linphone ook 'wakker' wordt (Google push message) wanneer je gebeld wordt?
Heeft cheapconnect daar iets voor? Of kun je beter een andere app kiezen?
Ik gebruik MizuDroid op mijn Android. Werkt goed bij mij. Wellicht kan je die app eens proberen.
Zo fijn, dat dat lukte.johan1989 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:18:
Het lijkt gelukt!
Nu dus in 1x gefixt dat de telefoon aangemeld werd bij Cheapconnect.
Maar... Deze keer kan ik niet uitbellen (op de Polycom VVX 601)
Kan iemand zien wat ik verkeerd doe?
Ja er is voldoende saldo...
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KX95Li9GxnJ8YWBDtJN6KdrZ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5MQiT7oJAx7URJWZ8M2EwmC7.jpg?f=user_large)
Graag wil ik de twee doorslaggevende tipgevers van de vorige keer nog even taggen:
rvk schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:09:
[...]
Er staat dus ergens "voip.cheapconnect.net" waar de user moet staan.
En ik denk dat dat op "Address" is.
Hugo__Boss schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:26:
Ik denk dat je Adresveld onder SIP lijnidentificatie ook niet klopt, ik denk dat daar ook je accountnaam moet staan.
Wat krijg je te zien als je probeert uit te bellen? Meest makkelijke zou een netwerk trace zijn tijdens een poging om uit te bellen, dan zie je zo wat de oorzaak is.
Ik zit even te kijken maar heb het gevoel dat je dailplsn niet goed is. [0-1][2-9]xxxxxxxxx matched toch 11 getallen? Niet 10 (zoals in Nederland). Of matched het een van de andere delen? Volgens mij niet, dus dan heb je geen dialplan, dus kun je niet uitbellen.johan1989 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:38:
[...]
Maar... Deze keer kan ik niet uitbellen (op de Polycom VVX 601)
Kan iemand zien wat ik verkeerd doe?
[ Voor 8% gewijzigd door rvk op 27-08-2025 21:28 ]
0829165538|cfg |5|00|Prm|cfgProvBaseProfileGet: Invalid Base Profile 1, using GenericHugo__Boss schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:14:
Wat krijg je te zien als je probeert uit te bellen? Meest makkelijke zou een netwerk trace zijn tijdens een poging om uit te bellen, dan zie je zo wat de oorzaak is.
0829165559|net |5|00|NWIF: rtosNetwSetLocalHold() - Illegal ID 0.
0829165559|app1 |4|00|AppHybridC::termLclChg failed to find pCall
0829165621|copy |4|00|Configuration of URL failed
0829165621|clist|4|00|dbIO::processResult:no host
0829170101|copy |4|00|Configuration of URL failed
0829170101|cfg |4|00|Web|[cfgSaProcessRequestC] Failed to download language file from provisioning server, request path Website_dictionary_language_nl-nl.xml
@rvk Ik denk dat ik snap waar je het over hebt:-)
Maar kan je tip geven hoe het er wel moet uitzien?
[2-9]11|0T|011xxx.T|[0-1][2-9]xxxxxxxxx|[2-9]xxxxxxxxx|[2-9]xxxT|**x.T|+x.T
Hangt er vanaf wat je wilt bereiken. Een dialplan gebruik je normaal om een nummer over e.v. een ander pad te laten gaan (bv 112 via vaste lijn en 0131234567 via VoIP. En 06 bv via een andere provider. Als dit allemaal niet heb belang is, en je hebt gewoon 1 lijn, dan zou je kunnen beginnen om het hele dialplan weg te halen. (Hopelijk gaat het dan gelijk goed)johan1989 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:04:
[...]
@rvk Ik denk dat ik snap waar je het over hebt:-)
Maar kan je tip geven hoe het er wel moet uitzien?
[2-9]11|0T|011xxx.T|[0-1][2-9]xxxxxxxxx|[2-9]xxxxxxxxx|[2-9]xxxT|**x.T|+x.T
Zuigt mijn batterij leeg, dus uitgezet!adjep07 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 07:05:
Ik gebruik MizuDroid op mijn Android. Werkt goed bij mij. Wellicht kan je die app eens proberen.
Dat had ik ook inderdaad maar het moet schijnbaar mogelijk zijn dat de voip centrale eerst een signaal stuurt naar je telefoon zodat die daarmee weet dat er gebeld wordt en dat dan pas de voip app op je telefoon, zoals Mizudroid, wordt geactiveerd en die niet de hele tijd op de achtergrond actief is om een verbinding open te houden naar de VoIP server wat inderdaad veel batterij verbruikt.
Helaas is het me niet gelukt om dit aan de praat te krijgen
Maar mocht iemand de gouden tip hebben (@adjep07
Probeer eens https://play.google.com/s...one.aliengroundwire&hl=enVliegvlug schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 09:10:
[...]
Dat had ik ook inderdaad maar het moet schijnbaar mogelijk zijn dat de voip centrale eerst een signaal stuurt naar je telefoon zodat die daarmee weet dat er gebeld wordt en dat dan pas de voip app op je telefoon, zoals Mizudroid, wordt geactiveerd en die niet de hele tijd op de achtergrond actief is om een verbinding open te houden naar de VoIP server wat inderdaad veel batterij verbruikt.
Helaas is het me niet gelukt om dit aan de praat te krijgenen heb ik me er maar bij neergelegd dat ik op mijn voip nummer alleen bereikbaar ben via mijn DECT set wanneer ik thuis ben, anders spreekt men maar de voicemail in.
Maar mocht iemand de gouden tip hebben (@adjep07) houd ik me aanbevolen want het lijkt me wel prettig om deze belletjes ook op mijn mobiel binnen te krijgen.
Kost wel geld, maar bij mij werkt het top.
De reviews zijn niet al te best en voornamelijk meldingen dat de app in de achtergrond gesloten wordt.Pilovali schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:28:
[...]
Probeer eens https://play.google.com/s...one.aliengroundwire&hl=en
Kost wel geld, maar bij mij werkt het top.
Zijn wel al oudere reviews maar tegelijkertijd ook de meeste nieuwe want de recentste review is van maart 2023.
Geeft ook niet veel vertrouwen eerlijk gezegd
Huh? Ik zie reviews van eind vorige maand. Meeste mensen hebben geen problemen.Vliegvlug schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:27:
[...]
De reviews zijn niet al te best en voornamelijk meldingen dat de app in de achtergrond gesloten wordt.
Zijn wel al oudere reviews maar tegelijkertijd ook de meeste nieuwe want de recentste review is van maart 2023.
Geeft ook niet veel vertrouwen eerlijk gezegd
Je kunt altijd proberen en als het niet goed werkt, geld terug krijgen via de playstore... of heb je een iPhone?
Vroeger was Bria ook wel goed, maar daar moet je nu maandelijks voor betalen.
Je kunt telefoontjes ook laten forwarden naar je 06-nummer natuurlijk
[ Voor 5% gewijzigd door Pilovali op 04-09-2025 12:43 ]
Dat is vreemd, dit zie ik bij mij in de Play Store:Pilovali schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:40:
[...]
Huh? Ik zie reviews van eind vorige maand. Meeste mensen hebben geen problemen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/C2Yd9vVWA0GbeCHNT168UyaD.jpg?f=user_large)
En de overal score is ook niet best van de reviews; 2.8
Android inderdaad.Je kunt altijd proberen en als het niet goed werkt, geld terug krijgen via de playstore... of heb je een iPhone?
Heb nooit iets teruggevraagd via de Play Store, is dat 14 dagen op proef net zoals bij fysieke aankopen via internet?
Ik vermoed dat dat niet gratis isVroeger was Bria ook wel goed, maar daar moet je nu maandelijks voor betalen.
Je kunt telefoontjes ook laten forwarden naar je 06-nummer natuurlijk
Als je de link in een prive tab opent dan kun je ook de Engelse reviews zien. Standaard laat de Play Store alleen je eigen taal zien. Laatste review is van augustus.Vliegvlug schreef op donderdag 4 september 2025 @ 14:59:
[...]
Dat is vreemd, dit zie ik bij mij in de Play Store:
Probleem met nieuwere toestellen is dat ze ook steeds agressiever apps uit de lucht halen. En ik zie in een Engelse review van juni dat push ook niet meer werkt tenzij je de app in power hungry mode zet (standaard)
Zelf heb ik een eigen push notificatie app maar die moet ik met mijn Samsung telefoon ook elke nacht op laten starten (met tasker) want anders verliest ie zijn push notificaties. Dat was vroeger niet zo.
Je zou de app die ik gebruik kunnen proberen:intraxi schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 22:40:
Zuigt mijn batterij leeg, dus uitgezet!
baresip (fdroid / google play store)
baresip+ (fdroid)
CheapConnect & Fritz!Box
Een recente handleiding voor Cheapconnect Voip op de Fritz:
https://pieterhollander.nl/post/fritzbox-cheapconnect/
Een recente handleiding voor Cheapconnect Voip op de Fritz:
https://pieterhollander.nl/post/fritzbox-cheapconnect/
Vandaag melding ontvangen dat ik nog maar beltegeod heb van 2,83 euro. Dat is zeer vreemd want 14 dagen geleden nog met 50 euro opgewaardeerd. Heb het verbruik bekeken en zie niets gek.
Lijkt dus alsof het saldo is gestolen/ gehackt?
Toevallig krijg ik sinds vandaag ook ineens allemaal spam phishing mails afkomstig van gehackte mailadressen uit Australië.
Meer mensen last van?
Lijkt dus alsof het saldo is gestolen/ gehackt?
Toevallig krijg ik sinds vandaag ook ineens allemaal spam phishing mails afkomstig van gehackte mailadressen uit Australië.
Meer mensen last van?
Als je na de 50 bijschrijving geen/nauwelijks verbruik ziet en toch maar 2.83 over hebt zou ik toch eens contact opnemen.....ditbenikecht schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:03:
Vandaag melding ontvangen dat ik nog maar beltegeod heb van 2,83 euro. Dat is zeer vreemd want 14 dagen geleden nog met 50 euro opgewaardeerd. Heb het verbruik bekeken en zie niets gek.
Lijkt dus alsof het saldo is gestolen/ gehackt?
Toevallig krijg ik sinds vandaag ook ineens allemaal spam phishing mails afkomstig van gehackte mailadressen uit Australië.
Meer mensen last van?
Is het saldo in je account ook echt 2,83? Kun je in de tab "Facturen" wel zien dat je onlangs 50 hebt gekocht? Misschien is dat niet verwerkt. (Als het saldo online wel goed is dan zal het een phishing mail zijn)ditbenikecht schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:03:
Vandaag melding ontvangen dat ik nog maar beltegeod heb van 2,83 euro. Dat is zeer vreemd want 14 dagen geleden nog met 50 euro opgewaardeerd. Heb het verbruik bekeken en zie niets gek.
Lijkt dus alsof het saldo is gestolen/ gehackt?
Overigens dacht ik dat de mail pas kwam onder de €1. Mijn credit bij frynga is op dit moment $1.61 en ik heb nog geen low credit notification gekregen.
Oeps. Dit gaat om CheapConnect. Dacht even aan de Dellmont varianten. Aangezien ik niet uit bel met CC heb ik daar nooit een low credit van ontvangen.
[ Voor 9% gewijzigd door rvk op 30-09-2025 23:02 ]
Ik heb cc gemaild. De 50 euro opwaardering lijkt niet verwerkt te zijn maar wel afgeschreven.
Beste allemaal,
ik ben nieuw hier omdat ik een probleempje heb met Cheapconnect
ik heb al een aantal jaren bij CC een lokaal vast nummer met 2 777 doorkiesnummers
1 voor mijn thuis installatie op een Gigaset N300A
en 1 voor op de voip app
dit heeft jaren goed gewerkt tot de Gigaset vorige week helaas defect ging
daarop heb ik afgelopen weekend een Yealink W71P gekocht
na wat stoeien dit werkend gekregen
maar nu komt het vervelende
ik krijg op dat toestel opeens spook telefoontjes
op hele gekke tijden
met de naam test of 8001
het gekke is dat het 2e 777 nummer op mijn mobiel niks binnen krijgt.
ik heb de 2 nummers al gewisseld maar de telefoontjes blijven enkel op het vaste toestel binnen komen
iemand enig idee?
ik ben nieuw hier omdat ik een probleempje heb met Cheapconnect
ik heb al een aantal jaren bij CC een lokaal vast nummer met 2 777 doorkiesnummers
1 voor mijn thuis installatie op een Gigaset N300A
en 1 voor op de voip app
dit heeft jaren goed gewerkt tot de Gigaset vorige week helaas defect ging
daarop heb ik afgelopen weekend een Yealink W71P gekocht
na wat stoeien dit werkend gekregen
maar nu komt het vervelende
ik krijg op dat toestel opeens spook telefoontjes
op hele gekke tijden
met de naam test of 8001
het gekke is dat het 2e 777 nummer op mijn mobiel niks binnen krijgt.
ik heb de 2 nummers al gewisseld maar de telefoontjes blijven enkel op het vaste toestel binnen komen
iemand enig idee?
Ik denk dat er dan iets aan je firewall niet goed is. Toevallig poort 5060 open gezet waardoor je telefoon reageert op iedere sip invite die vanaf het grote boze internet gestuurd wordt?
Het lijkt me zo goed als uitgesloten dat deze oproepen daadwerkelijk vanaf Cheapconnect worden aangeboden. Om dat uit te sluiten, kun je de Yealink lostrekken, een pc of laptop aansluiten met hetzelfde IP-adres als de Yealink had, Wireshark starten en filteren op SIP en wachten tot er een inkomend pakket voorbij komt met zo'n spookoproep. Je ziet dan het IP-adres van herkomst en dan weet je waar het (niet) vandaan komt.
Het lijkt me zo goed als uitgesloten dat deze oproepen daadwerkelijk vanaf Cheapconnect worden aangeboden. Om dat uit te sluiten, kun je de Yealink lostrekken, een pc of laptop aansluiten met hetzelfde IP-adres als de Yealink had, Wireshark starten en filteren op SIP en wachten tot er een inkomend pakket voorbij komt met zo'n spookoproep. Je ziet dan het IP-adres van herkomst en dan weet je waar het (niet) vandaan komt.
[ Voor 35% gewijzigd door Hugo__Boss op 02-10-2025 21:10 ]
dat is een hele goede
dank voor de reactie,
ik ga het proberen
dank voor de reactie,
ik ga het proberen
Sowieso is een port forward (als je die al zou hebben) in de meeste gevallen niet nodig omdat de Yealink met de registratie naar de VoIP server de benodigde poorten daarnaartoe al zelf open houdt (via NAT Traversal).rienk_brandsma schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:19:
... daarop heb ik afgelopen weekend een Yealink W71P gekocht
na wat stoeien dit werkend gekregen
maar nu komt het vervelende
ik krijg op dat toestel opeens spook telefoontjes
op hele gekke tijden
dank voor de reacties,
ik heb het een en ander dicht gezet
ook had ik gelezen dant odido nog wel eens moeilijk wil doen met poort 5060 dus heb ik alles ingesteld op 5080
en sindsdien geen problemen meer gehad
ik heb het een en ander dicht gezet
ook had ik gelezen dant odido nog wel eens moeilijk wil doen met poort 5060 dus heb ik alles ingesteld op 5080
en sindsdien geen problemen meer gehad
Goed om te horen, en het lijkt me sowieso niet verkeerd om die poorten dichtgezet te hebben.
Verstandig, ik heb ook Odido en stond eerst nog op poort 5060 ingesteld wat bij Ziggo zonder problemen werkte maar bij Odido niet meer, blijkbaar blokkeren ze die poort.rienk_brandsma schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:33:
ook had ik gelezen dant odido nog wel eens moeilijk wil doen met poort 5060 dus heb ik alles ingesteld op 5080
en sindsdien geen problemen meer gehad
Ben toen geswitcht naar poort 5070 welke Cheap Connect ook ondersteund en toen werkte het weer!
Odido blokkeert alleen INKOMEND poort 5060/udp. Uitgaand poort 5060/udp is geen probleem.
Ik maak (via Odido glasvezel) gewoon contact met CheapConnect en Frynga op poort 5060/udp UITGAAND.
Interne voip apparaten gebruiken tegenwoordig ook een random inkomende poort. Alleen een Fritzbox die direct aan internet hangt, wil nog wel eens 5060/udp voor inkomend verkeer gebruiken. Maar die heeft een vinkje om voor inkomend een random poort te kiezen.
Ik maak (via Odido glasvezel) gewoon contact met CheapConnect en Frynga op poort 5060/udp UITGAAND.
Interne voip apparaten gebruiken tegenwoordig ook een random inkomende poort. Alleen een Fritzbox die direct aan internet hangt, wil nog wel eens 5060/udp voor inkomend verkeer gebruiken. Maar die heeft een vinkje om voor inkomend een random poort te kiezen.
Hardleers bij Voipplanet. Aantal maanden geleden is mijn telefoonnummer geporteerd, en actief sindsdien bij Cheapconnect. Voipplanet blijft maar incasseren, alleen abonnementskosten uiteraard. De onwenselijkheid hiervan in een reply aangegeven. Geld teruggeboekt, en incasso ingetrokken. Herkenbaar?
res_pjsip_outbound_registration.c:1249 schedule_retry: No response received from 'sip:voip.cheapconnect.net' on registration attempt to 'sip:xxxxxxxx@voip.cheapconnect.net', retrying in '30'
Het is weer eens zo ver.
sip.cheapconnect.net doet het wel.
Het is weer eens zo ver.
sip.cheapconnect.net doet het wel.
8 punten en 3 strepen
Hier geen probleem. Ook niet na een reconnect.PA5AM schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 20:37:
res_pjsip_outbound_registration.c:1249 schedule_retry: No response received from 'sip:voip.cheapconnect.net' on registration attempt to 'sip:xxxxxxxx@voip.cheapconnect.net', retrying in '30'
Het is weer eens zo ver.![]()
sip.cheapconnect.net doet het wel.
Werkt hier ook weer nu. Misschien dat de retry iedere 30 seconde mijn IP geblockt hield... Iets hoger gezet nu.rvk schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 21:10:
[...]
Hier geen probleem. Ook niet na een reconnect.
8 punten en 3 strepen
Ik gebruik sinds whenever voip.cheapconnect.net, eigenlijk nooit problemen. Ook nu geen fouten in mijn logboek sinds de 20e, laatste herstart.PA5AM schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 20:37:
res_pjsip_outbound_registration.c:1249 schedule_retry: No response received from 'sip:voip.cheapconnect.net' on registration attempt to 'sip:xxxxxxxx@voip.cheapconnect.net', retrying in '30'
Het is weer eens zo ver.![]()
sip.cheapconnect.net doet het wel.
Ik gebruik CheapConnect sinds 2017 voor VOIP. Dat bevalt prima, maar zat me af te vragen waarom ik ook al weer was overgestapt. Daarvóór zat ik namelijk bij Dus.net: de geluidskwaliteit was prima in orde, ik heb geen probleem met Duits/Engels, en de beltarieven zijn meer dan de helft lager dan CheapConnect.
Toen vond ik een oude e-mail naar de klantenservice terug en wist ik het weer: Dus.net had in 2017 de tarieven voor bellen naar Nederlandse en Belgische vaste nummers opeens verhoogd naar 27 cpm zonder dat ik het wist. Vandaar dat ik via Tweakers bij CheapConnect uitkwam als alternatief. Inmiddels zijn de tarieven bij Dus.net weer normaal, maar dat gaf wel te denken. Als een VOIP provider zo'n "rug pull" doet (je belazert) dan ga je razendsnel door je beltegoed heen.
Heeft iemand dit ook eens meegemaakt bij CheapConnect, Dus.net of een andere provider? Oftewel, gebeurt zoiets wel vaker?
Toen vond ik een oude e-mail naar de klantenservice terug en wist ik het weer: Dus.net had in 2017 de tarieven voor bellen naar Nederlandse en Belgische vaste nummers opeens verhoogd naar 27 cpm zonder dat ik het wist. Vandaar dat ik via Tweakers bij CheapConnect uitkwam als alternatief. Inmiddels zijn de tarieven bij Dus.net weer normaal, maar dat gaf wel te denken. Als een VOIP provider zo'n "rug pull" doet (je belazert) dan ga je razendsnel door je beltegoed heen.
Heeft iemand dit ook eens meegemaakt bij CheapConnect, Dus.net of een andere provider? Oftewel, gebeurt zoiets wel vaker?
Ja door diegenen die het starttarief hanteren. Vandaar dat ik nu bij CheapConnect zit.jack2 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 22:37:
Ik gebruik CheapConnect sinds 2017 voor VOIP. Dat bevalt prima, maar zat me af te vragen waarom ik ook al weer was overgestapt. Daarvóór zat ik namelijk bij Dus.net: de geluidskwaliteit was prima in orde, ik heb geen probleem met Duits/Engels, en de beltarieven zijn meer dan de helft lager dan CheapConnect.
Toen vond ik een oude e-mail naar de klantenservice terug en wist ik het weer: Dus.net had in 2017 de tarieven voor bellen naar Nederlandse en Belgische vaste nummers opeens verhoogd naar 27 cpm zonder dat ik het wist. Vandaar dat ik via Tweakers bij CheapConnect uitkwam als alternatief. Inmiddels zijn de tarieven bij Dus.net weer normaal, maar dat gaf wel te denken. Als een VOIP provider zo'n "rug pull" doet (je belazert) dan ga je razendsnel door je beltegoed heen.
Heeft iemand dit ook eens meegemaakt bij CheapConnect, Dus.net of een andere provider? Oftewel, gebeurt zoiets wel vaker?
Ik gebruik al 20 jaar de varianten van Dellmont voor uitgaand bellen. Eerst voipbuster, later browsercalls en frynga. Niets goedkoper dan datjack2 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 22:37:
Heeft iemand dit ook eens meegemaakt bij CheapConnect, Dus.net of een andere provider? Oftewel, gebeurt zoiets wel vaker?
De inkomende lijn ligt wel bij CC maar ik bel nooit via CC uit.
[ Voor 4% gewijzigd door rvk op 02-02-2026 22:58 ]
Heeft iemand CheapConnect icm 3CX werkend gekregen?
Heb vandaag geprobeerd mijn nummer via een Trunk toe te voegen aan 3CX. In het Cheapconnect portal het nummer op Trunk gezet, trunk credentials in 3CX ingevuld.
Registratie gaat goed, maar belletjes komen niet aan, ik krijg te horen dat het nummer niet zou bestaan.
Als ik vanuit 3CX de checker tool open, gaat alleen de 1e stap (Trunk Analysis) goed. De overige (bellen en gebeld worden) gaan mis.
Edit: toch niet helemaal goed gelezen
Mocht iemand hier in de toekomst tegen aan lopen: ik moest tijdelijk (tijdens activatie) poort 5060 openzetten in m'n firewall, daarna werkte het en kon ik de poort weer dichtzetten.
Heb vandaag geprobeerd mijn nummer via een Trunk toe te voegen aan 3CX. In het Cheapconnect portal het nummer op Trunk gezet, trunk credentials in 3CX ingevuld.
Registratie gaat goed, maar belletjes komen niet aan, ik krijg te horen dat het nummer niet zou bestaan.
Als ik vanuit 3CX de checker tool open, gaat alleen de 1e stap (Trunk Analysis) goed. De overige (bellen en gebeld worden) gaan mis.
Edit: toch niet helemaal goed gelezen
Mocht iemand hier in de toekomst tegen aan lopen: ik moest tijdelijk (tijdens activatie) poort 5060 openzetten in m'n firewall, daarna werkte het en kon ik de poort weer dichtzetten.
[ Voor 19% gewijzigd door tweaker_100 op 22-03-2026 00:10 ]
Heb je zelf een 3CX server draaien? Omdat je ‘openzetten in firewall’ schrijft?tweaker_100 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 18:32:
Heeft iemand CheapConnect icm 3CX werkend gekregen?
Heb vandaag geprobeerd mijn nummer via een Trunk toe te voegen aan 3CX. In het Cheapconnect portal het nummer op Trunk gezet, trunk credentials in 3CX ingevuld.
Registratie gaat goed, maar belletjes komen niet aan, ik krijg te horen dat het nummer niet zou bestaan.
Als ik vanuit 3CX de checker tool open, gaat alleen de 1e stap (Trunk Analysis) goed. De overige (bellen en gebeld worden) gaan mis.
Edit: toch niet helemaal goed gelezen
Mocht iemand hier in de toekomst tegen aan lopen: ik moest tijdelijk (tijdens activatie) poort 5060 openzetten in m'n firewall, daarna werkte het en kon ik de poort weer dichtzetten.
Klopt ja, ik heb deze draaien in een VM.king006 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 11:54:
[...]
Heb je zelf een 3CX server draaien? Omdat je ‘openzetten in firewall’ schrijft?
Al eens gekeken met wireshark wat er gebeurt?
als je als client een eigen pabx gebruikt, bv een Yeastar S20 / SoHo Asterisk, een ATA of een VoIP telefoon; moet je dan de SIP poort op je eigen firewall openzetten, of zet de client de verbinding naar CheapConnect op?
Client registreerd zelf, hoef je geen poorten voor open te zetten
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Na de registratie moeten de poorten wel opengehouden worden anders kan er geen gesprekken meer binnenkomen vanuit Cheapconnect.
Je kunt in de firewall op IP adres van Cheapconnect filteren dat die er wel langs mag.
IP adres reeks: 147.78.237.4-147.78.237.17
IP adres: 185.29.203.27
Anders moet je zorgen dat de verbinding wordt opgehouden vanuit de het VIOP device of PBX.
Je kunt in de firewall op IP adres van Cheapconnect filteren dat die er wel langs mag.
IP adres reeks: 147.78.237.4-147.78.237.17
IP adres: 185.29.203.27
Anders moet je zorgen dat de verbinding wordt opgehouden vanuit de het VIOP device of PBX.
Op zich zou dat wel door de INFO messages geregeld moeten worden. Na een cliënt registratie wordt dat normaal wel automatisch gedaan (anders zou dit altijd een probleem zijn).esphome schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:59:
Anders moet je zorgen dat de verbinding wordt opgehouden vanuit de het VIOP device of PBX.
Naast 185.29.203.27 heb ik in mijn firewall ook nog 185.29.203.29 staan. Volgens mij is/was dat de failover.esphome schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:59:
Na de registratie moeten de poorten wel opengehouden worden anders kan er geen gesprekken meer binnenkomen vanuit Cheapconnect.
Je kunt in de firewall op IP adres van Cheapconnect filteren dat die er wel langs mag.
IP adres reeks: 147.78.237.4-147.78.237.17
IP adres: 185.29.203.27
Anders moet je zorgen dat de verbinding wordt opgehouden vanuit de het VIOP device of PBX.
Ligt het aan mij of is cheapconnect.nl en/of account.cheapconnect.net momenteel niet of slecht bereikbaar?
Wil mijn tegoed even checken en opwaarderen, maar dat lukt nu dus even niet.
Wil mijn tegoed even checken en opwaarderen, maar dat lukt nu dus even niet.
My favorite programming language is solder.
Ligt niet aan jou. Gelukkig werkt de telefoon nog wel gewoon.Puch-Maxi schreef op zondag 5 april 2026 @ 16:26:
Ligt het aan mij of is cheapconnect.nl en/of account.cheapconnect.net momenteel niet of slecht bereikbaar?
Wil mijn tegoed even checken en opwaarderen, maar dat lukt nu dus even niet.
Thanks! Kan bevestigen dat het inmiddels weer werkt, inclusief opwaarderenDjoeC schreef op zondag 5 april 2026 @ 16:55:
[...]
Ligt niet aan jou. Gelukkig werkt de telefoon nog wel gewoon.
My favorite programming language is solder.
Hi allen,
Is bij jullie ook het minimale opwaardeerbedrag naar €85 gegaan in plaats van de €5 die het eerst was?
Als ik naar de 'Saldo opwaarderen' pagina ga, krijg ik te zien dat het minimumbedrag €85 is. Een lager bedrag invullen werkt ook niet, want dan kan ik niet op de 'Betaal' knop klikken.
Is bij jullie ook het minimale opwaardeerbedrag naar €85 gegaan in plaats van de €5 die het eerst was?
Als ik naar de 'Saldo opwaarderen' pagina ga, krijg ik te zien dat het minimumbedrag €85 is. Een lager bedrag invullen werkt ook niet, want dan kan ik niet op de 'Betaal' knop klikken.
Net met €5 opgewaardeerd, gaat probleemloos.tweaker_100 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 23:55:
Is bij jullie ook het minimale opwaardeerbedrag naar €85 gegaan in plaats van de €5 die het eerst was?
Als ik naar de 'Saldo opwaarderen' pagina ga, krijg ik te zien dat het minimumbedrag €85 is. Een lager bedrag invullen werkt ook niet, want dan kan ik niet op de 'Betaal' knop klikken.
Hier ook €5.tweaker_100 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 23:55:
Is bij jullie ook het minimale opwaardeerbedrag naar €85 gegaan in plaats van de €5 die het eerst was?
Opwaarderen saldo:
Order Opwaarderen saldo
Order bedrag Minimaal € 5,00 - Maximaal € 2.500,00
Huidige saldo € 10,1588
[ Voor 3% gewijzigd door rvk op 23-04-2026 00:24 ]
Dat zou dan bijna 10 jaar telefoonnumer registratie zijn (€ 8.95/jaar)? Lijkt me wat "overdreven".tweaker_100 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 23:55:
Hi allen,
Is bij jullie ook het minimale opwaardeerbedrag naar €85 gegaan in plaats van de €5 die het eerst was?
Als ik naar de 'Saldo opwaarderen' pagina ga, krijg ik te zien dat het minimumbedrag €85 is. Een lager bedrag invullen werkt ook niet, want dan kan ik niet op de 'Betaal' knop klikken.
Wat vreemd, ik zie op meerdere apparaten €85 staan:
https://imgur.com/a/5AudduO
Hoevel nummers hebben jullie bij CheapConnect? Wellicht dat ze het minimale bedrag verhogen na X nummers.
Ik denk dat ik ze morgen eens ga berichten met de vraag hoe dit komt.
https://imgur.com/a/5AudduO
Hoevel nummers hebben jullie bij CheapConnect? Wellicht dat ze het minimale bedrag verhogen na X nummers.
Ik denk dat ik ze morgen eens ga berichten met de vraag hoe dit komt.
[ Voor 26% gewijzigd door tweaker_100 op 23-04-2026 20:40 ]
Ook bij mij met één Nederlands nummer is het minimum nog vijf eurotweaker_100 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 20:39:
Wat vreemd, ik zie op meerdere apparaten €85 staan:
https://imgur.com/a/5AudduO
Hoevel nummers hebben jullie bij CheapConnect? Wellicht dat ze het minimale bedrag verhogen na X nummers.
Ik denk dat ik ze morgen eens ga berichten met de vraag hoe dit komt.
Met 4 sip accounts en 1 trunk zie ik ook een minimum van 5 euro staan.
Hier ook maar 1 extern nummer, 4 sip accounts en 1 trunk. Ik gebruik CC echter niet om uit te bellen (daar gebruik ik de Dellmont varianten voor). Misschien dat ze het bedrag verhogen als je veel gebruik maakt van uitbellen (of naar buitenland). Of het is een foutje in hun systeem.tweaker_100 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 20:39:
Hoevel nummers hebben jullie bij CheapConnect? Wellicht dat ze het minimale bedrag verhogen na X nummers.
Ik zou even contact opnemen met de klantenservice, die reageren altijd binnen enkele uren.tweaker_100 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 20:39:
Wat vreemd, ik zie op meerdere apparaten €85 staan:
https://imgur.com/a/5AudduO
Hoevel nummers hebben jullie bij CheapConnect? Wellicht dat ze het minimale bedrag verhogen na X nummers.
Ik denk dat ik ze morgen eens ga berichten met de vraag hoe dit komt.
Was er nu een generiek probleem of alleen iets bij jou?tweaker_100 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 14:10:
Ik kan inmiddels weer opwaarderen met minimaal €5. Dank allen!
Geen idee, kreeg alleen het bericht dat het opgelost was.DjoeC schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 14:45:
[...]
Was er nu een generiek probleem of alleen iets bij jou?
Zijn er mensen hier dit dit gebruiken als zakelijk nummer? In geval je niet vaak gebeld wordt?
Cheapconnect bedoel je? Heb het al jaren jn gebruik, zowel zakelijk als privé. heb indertijd een ISDN lijn met meerdere nummers omgezet. In 10 (??) jaar misschien 2 dagen downtijd gehad. Gezien de prijs compleet acceptabel.Haas_nl schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 22:33:
Zijn er mensen hier dit dit gebruiken als zakelijk nummer? In geval je niet vaak gebeld wordt?
Hoe bedoel je 'niet vaak gebeld worden'? Waarom zou je met een CC nummer niet vaak zakelijk gebeld kunnen worden? Ik heb hier gewoon een asterisk server achter hangen (niet eens als trunk maar gewoon als cliënt). Ik zat vroeger met twee zakelijke nummers bij Voys maar ben al heel wat jaartjes geleden overgegaan naar CC.Haas_nl schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 22:33:
Zijn er mensen hier dit dit gebruiken als zakelijk nummer? In geval je niet vaak gebeld wordt?
Uitbellen doe ik overigens zelden met CC. Alleen in noodgevallen (en wanneer mijn server plat ligt is er een fallback naar mobiel). Voor uitbellen gebruik ik frynga (een van de Dellmont clones).
Gebruiken jullie dan ook het goedkoopste abbo?
Hoezo 'abonnement'? CheapConnect heeft toch geen abonnement voor de vaste nummers? Je betaald gewoon prepaid €7,40 per jaar excl. BTW (€8,95 incl BTW) voor het vaste nummer. Daarna betaal je voor uitgaande gesprekken de gesprekskosten die op de website staan (die zijn een van de laagste door Nederlandse aanbieders, maar zoals gezegd gebruik ik daar frynga voor die daar nog een fractie van is).Haas_nl schreef op zondag 31 mei 2026 @ 04:50:
Gebruiken jullie dan ook het goedkoopste abbo?
Dus waar heb je het nu precies over??
Of heb je het over mobiel? (Dat gebruik ik niet maar volgens mij heeft CC geen dure of goedkope abonnementen daarvoor, alleen een prijs)
[ Voor 11% gewijzigd door rvk op 31-05-2026 05:56 ]
Het vreemde is dat ik geen verbinding krijgen vanaf een ziggo nummer van mijn ouders met mijn cheapconnect nummers. Telefoon gaan over maar openemn, dan hoor ik niets of wordt de verbinding verbroken. Ik heb laatst mijn pap2t meegenomen naar mijn ouders en het daar ter plekke getest. Als ik bel met mijn 06 is er geen issue.... Iemand een idee? Moet weer eens contact opnemen met cheapconnect.
[ Voor 23% gewijzigd door jeanj op 31-05-2026 23:57 ]
Everything is better with Bluetooth
Wat is de beste manier om contact op te nemen met CheapConnect, met name met de persoon die de facturering voor hun VoIP-service afhandelt?
Verschillende gesprekken die ik vorige maand heb gevoerd, zijn ten onrechte als mobiele telefoongesprekken gefactureerd, terwijl het om een vaste lijn ging.
Ik heb geprobeerd te mailen naar info@cheapconnect.nl en info@cheapconnect.net, maar heb geen reactie ontvangen, zelfs geen automatisch antwoord.
Ik heb geprobeerd een direct bericht te sturen naar het account dat het eerste bericht in deze discussie heeft geplaatst, maar heb geen reactie ontvangen.
Ik kan mijn vraag niet op hun eigen forum plaatsen, omdat mijn status op het forum, twee maanden nadat ik me op de service heb geabonneerd, nog steeds wacht op goedkeuring van de beheerder.
Alvast bedankt voor alle adviezen.
Verschillende gesprekken die ik vorige maand heb gevoerd, zijn ten onrechte als mobiele telefoongesprekken gefactureerd, terwijl het om een vaste lijn ging.
Ik heb geprobeerd te mailen naar info@cheapconnect.nl en info@cheapconnect.net, maar heb geen reactie ontvangen, zelfs geen automatisch antwoord.
Ik heb geprobeerd een direct bericht te sturen naar het account dat het eerste bericht in deze discussie heeft geplaatst, maar heb geen reactie ontvangen.
Ik kan mijn vraag niet op hun eigen forum plaatsen, omdat mijn status op het forum, twee maanden nadat ik me op de service heb geabonneerd, nog steeds wacht op goedkeuring van de beheerder.
Alvast bedankt voor alle adviezen.
Ik zie dit: https://forum.cheapconnect.net/index.php?topic=287.0 dan denk ik: chat starten, aangeven dat je een probleem hebt met je factuur en vragen om telefonisch contact met een medewerker.dr_gent schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:17:
Wat is de beste manier om contact op te nemen met CheapConnect, met name met de persoon die de facturering voor hun VoIP-service afhandelt?
Verschillende gesprekken die ik vorige maand heb gevoerd, zijn ten onrechte als mobiele telefoongesprekken gefactureerd, terwijl het om een vaste lijn ging.
Ik heb geprobeerd te mailen naar info@cheapconnect.nl en info@cheapconnect.net, maar heb geen reactie ontvangen, zelfs geen automatisch antwoord.
Ik heb geprobeerd een direct bericht te sturen naar het account dat het eerste bericht in deze discussie heeft geplaatst, maar heb geen reactie ontvangen.
Ik kan mijn vraag niet op hun eigen forum plaatsen, omdat mijn status op het forum, twee maanden nadat ik me op de service heb geabonneerd, nog steeds wacht op goedkeuring van de beheerder.
Alvast bedankt voor alle adviezen.
Inderdaad wel vreemd dat er geen telefoonnummer is zeker omdat een telefoonnummer vanuit de ACM regelgeving een verplicht item is: https://www.acm.nl/nl/ver...edrijfsgegevens-vermelden
Maar, blijkbaar zijn ze niet de enige: https://nos.nl/artikel/24...kels-ondanks-verplichting
Dat geldt volgens mij alleen voor webshops die aan consumenten verkoopt. CheapConnect richt zich primair op de zakelijke markt (B2B) waarbij dit dus geen verplichting is. (Zelfde geldt bv voor mijn.host hosting provider)DjoeC schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:52:
[...]
Inderdaad wel vreemd dat er geen telefoonnummer is zeker omdat een telefoonnummer vanuit de ACM regelgeving een verplicht item is: https://www.acm.nl/nl/ver...edrijfsgegevens-vermelden
Maar, blijkbaar zijn ze niet de enige: https://nos.nl/artikel/24...kels-ondanks-verplichting
dr_gent schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:17:
(...)
Ik heb geprobeerd een direct bericht te sturen naar het account dat het eerste bericht in deze discussie heeft geplaatst, maar heb geen reactie ontvangen.
(...)
code:
Dat account wordt niet vaak meer gebruikt 1
| Laatst online: 22-10-2024 |
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Bij de KVK kun je het postadres vinden als je een brief wilt zenden.
Handelsnamen: Aeacus B.V. / MaxiTi / CheapConnect
Statutaire naam: Aeacus B.V.
Handelsnamen: Aeacus B.V. / MaxiTi / CheapConnect
Statutaire naam: Aeacus B.V.
Die gegevens staan ook gewoon op hun website onder Help>Helpesphome schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 18:50:
Bij de KVK kun je het postadres vinden als je een brief wilt zenden.
Let op:
Let op: Dit topic gaat over de VOIP diensten waar CheapConnect mee begonnen is.
Inmiddels leveren ze ook DSL, hiervoor kun je terecht in [Cheap connect] Ervaringen & Discussie
Let op: Dit topic gaat over de VOIP diensten waar CheapConnect mee begonnen is.
Inmiddels leveren ze ook DSL, hiervoor kun je terecht in [Cheap connect] Ervaringen & Discussie