[Cheap connect] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-10-2024

cheapconnect

Bedrijfsaccount Cheapconnect
ReBr schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:50:
Ondertussen al weer bijna 2 jaar tevreden aangesloten bij Cheapconnect, met een VDSL 100 / 30 verbinding, waarbij 50 / 10 werkelijk wordt behaald.

Maar aangezien KPN het kopernetwerk hier gaat uitfaseren (nieuwe verbindingen zijn al niet meer leverbaar) is het niet meer verstandig om nogmaals met een jaar te verlengen.

Vandaar is het nu de bedoeling om de glasvezel aansluiting maar eens te gaan gebruiken.
Deze is van Glasdraad, en verschillende providers zijn hierop beschikbaar, oa Trined, Multifiber (RapidXS) Freedom. (alle heb ik al bekeken als mogelijke nieuwe provider..)
Ook is alles van KPN hierop beschikbaar, dus kan er ook gekozen worden voor Cheapconnect.

Cheapconnect is via glasvezel nogal prijzig, maar een 50 / 50 verbinding (met jaarlijkse betalings korting) is redelijk te doen voor 47,45 per maand. (iets duurder dan rechtstreeks 50 /50 bij KPN)

Nu kan ik wel voor bv RapidXS kiezen, 1 gigabit verbinding, voor 39,50 per maand, maar stabiel, en kwalitatief (open) internet is mij ook wel wat waard, en beide zijn bij Cheapconnect prima.

Dus zijn er gebruikers hier, die gebruik maken van Cheapconnect, via glasvezel, en bevalt dat goed?
Is het mogelijk om de huidige aansluiting (dus oa vaste ip adressen) om te zetten naar glasvezel?
Wordt er een NTU geinstalleerd, of dien je deze zelf te regelen? (of evt zelf een modem te regelen, waar rechtstreeks het glas in kan)

Gaat Cheapconnect (of moederbedrijf) ooit via andere glasvezelnetwerken (zoals Glasdraad) rechtstreeks leveren, zodat het allemaal wat betaalbaarder wordt :9 ?
Momenteel pakken we met de KPN base de meeste aansluitingen. Er lopen wat projecten om gebieden rechtstreeks te gaan belichten/aan te sluiten (o.a. glasdraad). Dit zijn nog redelijk verse projecten en staat nog geen datum voor helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:35
cheapconnect schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:41:
[...]

Momenteel pakken we met de KPN base de meeste aansluitingen. Er lopen wat projecten om gebieden rechtstreeks te gaan belichten/aan te sluiten (o.a. glasdraad). Dit zijn nog redelijk verse projecten en staat nog geen datum voor helaas.
dat zijn op zich hoopgevende berichten....nu maak ik ook naar tevredenheid gebruik van een DSL aansluiten, maar medio dit jaar gaan ze hier ook glas via glasdraad leveren.....zou mooi zijn om dan ook Cheapconnect te kunnen afnemen tegen een schappelijke/concurerende prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

Iemand die hier een verbinding heeft die paar ipv6 vragen kan/wil beantwoorden?
Ik vind het niet zo snel ergens actuele informatie terug.

- Hoe groot is de gedelegeerde prefix (/48 /56?)

- Is per individueel adres reverse dns mogelijk voor ipv6 adressen uit de gedelegeerde prefix?

- Kun je de reverse dns van de gedelegeerde prefix ook delegeren naar eigen nameservers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idovitz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 15:26
_fm schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 13:25:
Iemand die hier een verbinding heeft die paar ipv6 vragen kan/wil beantwoorden?
Ik vind het niet zo snel ergens actuele informatie terug.

- Hoe groot is de gedelegeerde prefix (/48 /56?)

- Is per individueel adres reverse dns mogelijk voor ipv6 adressen uit de gedelegeerde prefix?

- Kun je de reverse dns van de gedelegeerde prefix ook delegeren naar eigen nameservers?
- prefix is /56 (groot zat voor mijn thuis netwerken)
- nee, er is geen individueel RDNS mogelijk. Sterker nog; bij mij blijft het ipv6.internet.cheapconnect.net na wijzigen van de hostname in de CC instellingen.
- nee, is geen optie voor opgenomen in de CC instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb dus ook een vdsl verbinding besteld, wat ik wel vreemd vind dat dit nog kan want er ligt bij mij ook glas en ik kan verder nergens meer een nieuw abonnement afsluiten. Wat gebeurt er dan als kpn besluit de kabel af te sluiten? Wordt de lijn dan overgezet op glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 08:42
Soldaatje schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:24:
Ik heb dus ook een vdsl verbinding besteld, wat ik wel vreemd vind dat dit nog kan want er ligt bij mij ook glas en ik kan verder nergens meer een nieuw abonnement afsluiten. Wat gebeurt er dan als kpn besluit de kabel af te sluiten? Wordt de lijn dan overgezet op glasvezel?
Heel vreemd. Je hebt kans dat de bestelling alsnog geannuleerd wordt dan. Als er al een tijdje glas ligt en je nergens meer koper kan bestellen zou jouw adres End Of Sale moeten zijn. En dan kan ook CC de bestelling niet meer door zetten. Maar wellicht hebben zij hun eigen checker nog niet geüpdatet?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:51
@cheapconnect Het heeft ruim anderhalf jaar goed gewerkt, maar vanochtend lag opeens onze pair-bonding VDSL verbinding eruit.

De DSL signalen lijken goed te zijn, maar de router zegt dat PAP authenticatie mislukt. Is er een storing? Meer mensen die hier last van hebben?

En toen was het 10 minuten na mijn mailtje alweer opgelost. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bjornski op 06-05-2022 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Barre73 schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:32:
[...]

Heel vreemd. Je hebt kans dat de bestelling alsnog geannuleerd wordt dan. Als er al een tijdje glas ligt en je nergens meer koper kan bestellen zou jouw adres End Of Sale moeten zijn. En dan kan ook CC de bestelling niet meer door zetten. Maar wellicht hebben zij hun eigen checker nog niet geüpdatet?
@Soldaatje Hoe is dit afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb verder nog niks gehoord dus ga er vanuit dat de verbinding wel geleverd gaat worden.

Edit: 10 juni 2022: de verbinding is geleverd inmiddels.
Heb wel de ipv6 route handmatig in Openwrt vastgezet anders verdwijnt die na een half uur, zoals hier ook al eerder vermeld is in dit topic.

Edit 2: volgens kpn netwerk blijft mijn vdsl nog 24 maanden werken, exact hetzelfde als mijn abonnement met cheapconnect. Ook al ligt hier al jaren glasvezel.

[ Voor 44% gewijzigd door Soldaatje op 27-06-2022 17:23 . Reden: nieuwe informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:35
cheapconnect schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:41:
[...]

@cheapconnect we zijn inmiddels weer ruim half jaar verder....is er al meer duidelijkheid over ontsluiting via bijvoorbeeld glasdraad in het kader van glasvezel ontsluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SGX
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-07 00:05

SGX

@cheapconnect

Geen VDSL sync op mijn FritzBox 7390.
Log zegt dat hij aan het "trainen" is maar geen succes.
Na 1 uur nog steeds geen sync.
DSL lijntest, tot 200 meter ok.

Andere modem, Zyxel werkt wel :
Profile 8b, 24,6 Mb down en 2,3 Mb up.

Iemand een idee wat het probleem is ?
FB defect of iets anders aan de hand ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 09:29
Helaas ervaar ik issues met de verbinding.
@cheapconnect

Mobiel internet werkt 100%, thuisnetwerk werkt 100% maar via cheapconnect lijken er iets van DNS issues te zijn, dns server al gewijzigd naar Google of OpenDNS maar vooralsnog doen een heleboel websites het niet.

Anderen ook met issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

@Frag1le

Resolved DNS niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
Kleine greep:
Via Google DNS werd het iets beter dan via OpenDNS.

Tweakers.net wel
Twitter niet
Google wel
Allestoringen.nl niet
Reddit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
@cheapconnect
Momenteel lijkt alles wat niet wilde openen weer te openen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Frag1le schreef op zondag 26 maart 2023 @ 09:29:
@cheapconnect
Momenteel lijkt alles wat niet wilde openen weer te openen.
Dat is fijn!
Was iets met 1 van onze routers. Dit is de reden waardoor een deel wel werkte en een deel niet. Dank voor je melding!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
cheapconnect schreef op zondag 26 maart 2023 @ 09:41:
[...]

Dat is fijn!
Was iets met 1 van onze routers. Dit is de reden waardoor een deel wel werkte en een deel niet. Dank voor je melding!
Bedankt voor het snelle handelen!
Iets met timesync? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Frag1le schreef op zondag 26 maart 2023 @ 09:53:
[...]

Bedankt voor het snelle handelen!
Iets met timesync? ;)
mogelijk wat complexer, maar we hebben de router voor nu even uit productie om te onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-07 20:09

Mister_T

@+31180

Dat verklaart een heleboel, gisterenavond lag mycheapconnect er ook uit en vanmorgen heb ik de boel al vier keer opnieuw opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:49
@cheapconnect is er sprake van congestie op de lijn? Dit is een smokeping vanaf een VPS (dezelfde vertraging zie ik niet naar andere endpoints).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-IXagQlmWp4knsyQFGDcng5dps=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IIChFU22uJ4qLNNck8Rie0UF.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCR7r3De9wKzTWRCcIMMGbEXXtU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bIRfOeqD8fqA7gjILmsuzKbh.png?f=user_large

Traceroute vanaf VPS, vertraging op hop 5 = ams-ix.cheapconnect.net:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
                           My traceroute  [v0.94]
localhost (92.63.169.x) -> 147.78.236.x             2023-05-14T11:01:11+0200
Keys:  Help   Display mode   Restart statistics   Order of fields   quit
                                    Packets               Pings
 Host                             Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. AS48635  92.63.169.3           5.9%    17    0.6   0.6   0.3   2.0   0.4
 2. AS48635  185.107.215.168       0.0%    17    0.7   1.4   0.4   4.3   1.1
 3. AS48635  185.187.12.168        0.0%    17    0.9   1.0   0.6   3.2   0.6
 4. AS48635  185.187.12.37         0.0%    17    1.4   1.4   1.2   2.3   0.2
 5. AS???    80.249.214.174        0.0%    17   61.1  58.1  46.7  75.2   8.2
 6. AS39587  147.78.236.255        0.0%    17   61.0  62.5  41.5  90.4  12.1
 7. (waiting for reply)
 8. (waiting for reply)
 9. (waiting for reply)
10. (waiting for reply)
11. (waiting for reply)
12. (waiting for reply)
13. (waiting for reply)
14. (waiting for reply)
15. AS39587  147.78.236.x         20.0%    16   80.7  68.9  56.6  86.2   9.6

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Niet in het algmeen, maar zou kunnen zijn dat je eigen lijn vol zit. Makkelijkst is even mail te sturen dan kunnen we het verder uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:05

MsG

Forumzwerver

Hoe zijn hier de VDSL-ervaringen?

Ik zit nu met een aanbieding voor 35 euro voor 200 Mbit down / 30 up bij KPN zelf. Maar die actie loopt in oktober af. Als ik dan de goedkoopste provider bekijk kom ik bij Cheap Connect die mij 100/30 kan geven op VDSL voor 30,-. Voordeel of nadeel kan dan zelfs zijn dat ik zelf een router moet regelen voor VDSL. Op Marktplaats zag ik al Fritzboxen die wel geschikt leken.

De aansluitkosten zijn wel hoog, maar als ik het 24 maand afsluit heb ik die niet. Er ligt al deels glas, maar glasvezel is vele malen duurder (pakweg ~ 60 voor 100/100), dus ik hoef dat eigenlijk niet, vandaar dat ik het liefst zo lang mogelijk VDSL gebruik zolang als het kan.

Mensen die nog zaken weten waar ik rekening mee moet houden?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:25
Hele goeie ervaringen gehad (bij mn huidige huist ligt geen koper). Altijd 100mbit gehaald, en daar kon ik ook op ieder moment van de dag mee rekenen. Had een oude fritzbox ervoor in gebruik, zonder problemen.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:32
werkt hier ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:08
Met CheapConnect dit apparaat naar volle tevredenheid gebruikt:
uitvoering: TP-Link Archer VR400 V3
Erg budgetvriendelijk ook ;-)

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbedandroid
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-06 13:02
wat nu wanneer je cheapconnect internet hebt via VDSL koper, en kpn gooit glas in de straat? Wordt je dan automatisch omgezet naar glas bij cheap? Heb je een KPN abo doen ze dat wel (beweert de site van KPN). Iemand ervaring hoe dit loopt via cheap? Kosten in dat geval?
KPN geeft voor dit buurtje aan dat ze binnen een bepaalde tijd komen graven. Alleen vertelt de kookwekker niet hoe lang die bepaalde tijd zou zijn. Kan nog wel enkele jaren duren.

Zoetermeer krijgt KPN Glasvezel

KPN maakt plannen voor de aanleg van Glasvezel in Zoetermeer. Wil jij als eerste een seintje krijgen zodra jouw adres op de planning staat? Schrijf je dan in voor de glasvezelwekker. Geef me een seintje

[ Voor 21% gewijzigd door mbedandroid op 11-08-2023 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mbedandroid schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:24:
wat nu wanneer je cheapconnect internet hebt via VDSL koper, en kpn gooit glas in de straat? Wordt je dan automatisch omgezet naar glas bij cheap? Heb je een KPN abo doen ze dat wel (beweert de site van KPN). Iemand ervaring hoe dit loopt via cheap? Kosten in dat geval?
KPN geeft voor dit buurtje aan dat ze binnen een bepaalde tijd komen graven. Alleen vertelt de kookwekker niet hoe lang die bepaalde tijd zou zijn. Kan nog wel enkele jaren duren.

Zoetermeer krijgt KPN Glasvezel

KPN maakt plannen voor de aanleg van Glasvezel in Zoetermeer. Wil jij als eerste een seintje krijgen zodra jouw adres op de planning staat? Schrijf je dan in voor de glasvezelwekker. Geef me een seintje
Alleen KPN zet je om naar glasvezel als je nu op DSL zit. Andere providers op DSL wachten daar normaliter mee tot de DSL aansluiting wordt opgeheven (drie jaar na de glasaansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 13:44
Als je gewoon VOIP via Cheapconnect hebt, maakt het niet uit of de verbinding koper of glas is: er gaat hetzelfde internetprotocol overheen. Maar je moet wel even kijken op welk apparaat je telefoonverbinding geconfigureerd is. Als dat nu je ADSL-modem is (dat dus verdwijnt), dan moet je controleren of het modem dat je glasvezelprovider gaat leveren ook telefonie ondersteunt (en je dat zelf kunt instellen). Zo niet, dan moet je een ander VOIP-apparaat (ATA-box) achter je glasvezelmodem hangen om Cheapconnect in te kunnen configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbedandroid
Barre73 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 18:32:
[...]

Alleen KPN zet je om naar glasvezel als je nu op DSL zit. Andere providers op DSL wachten daar normaliter mee tot de DSL aansluiting wordt opgeheven (drie jaar na de glasaansluiting).
ok duidelijk. ik zie KPN hier nog niet komen binnen 1 jaar, dus abo cheap nemen voor 1 jaar en dan kijken hoe de ontwikkeling is van glas van KPN over 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
cheapconnect schreef op zondag 14 mei 2023 @ 21:08:
Niet in het algmeen, maar zou kunnen zijn dat je eigen lijn vol zit. Makkelijkst is even mail te sturen dan kunnen we het verder uitzoeken.
De congestie op zondag houdt intussen aan. Tevens lijkt het echt in de capaciteit op het netwerk te zitten - IPv4 is vertraagd maar IPv6 niet. De lijn is tijdens deze waarneming niet (aanmerkelijk) belast geweest.

IPv4:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gx_gjQrtj0-8vfCnOE7r3YQfa3k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wLPdyc0bg2B7M1fpJzD4485f.png?f=user_large

IPv6:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dwlmcDoim7AdUvZ6AJpWE5vKWt8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ozjZvZxPTJ1t4qTEfYo87aD2.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

nescafe schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:18:
[...]

De congestie op zondag houdt intussen aan. Tevens lijkt het echt in de capaciteit op het netwerk te zitten - IPv4 is vertraagd maar IPv6 niet. De lijn is tijdens deze waarneming niet (aanmerkelijk) belast geweest.

IPv4:

[Afbeelding]

IPv6:

[Afbeelding]
Had je dit al gemeld, dan kunnen we in detail naar jouw verbinding kijken? Want dit is geen generiek probleem :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbedandroid
geeft cheap ook een mailadres bij die internetverbinding? Er staat wel bij hun dat je een portal krijgt, maar ook mailadressen? Iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 13:44
mbedandroid schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:11:
geeft cheap ook een mailadres bij die internetverbinding? Er staat wel bij hun dat je een portal krijgt, maar ook mailadressen? Iemand die dit weet?
Heb net de hele portal door zitten vlooien, maar tenzij er allemaal extra opties verschijnen zodra je internet bestelt, zit er geen optie bij om mailadressen aan te maken. Lijkt me ook geen logische service in de dienstverlening van CheapConnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbedandroid
wout schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:20:
[...]

Heb net de hele portal door zitten vlooien, maar tenzij er allemaal extra opties verschijnen zodra je internet bestelt, zit er geen optie bij om mailadressen aan te maken. Lijkt me ook geen logische service in de dienstverlening van CheapConnect.
ok, was maar een vraag. elke internetprovider geeft een emailadres. Maar op zich niet zo'n probleem. In november mag cheap mij signaal leveren, dan zien we wel of dit mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nescafe
cheapconnect schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:33:
[...]

Had je dit al gemeld, dan kunnen we in detail naar jouw verbinding kijken? Want dit is geen generiek probleem :-)
Overlegd met jullie supportdesk en snel reactie gehad. Helaas blijkt het aan mijn monitoringserver te liggen. Alle verbindingen via AMS-IX met deze partij zijn vertraagd. Ook als ik vanaf Tweak ping heb ik hier last van (zondag), dus buiten Cheapconnect om:

code:
1
2
3
4
5
6
7
PS C:\Users\nescafe> ping 92.63.169.203

Pinging 92.63.169.203 with 32 bytes of data:
Reply from 92.63.169.203: bytes=32 time=92ms TTL=251
Reply from 92.63.169.203: bytes=32 time=93ms TTL=251

Dus, dank voor de snelle support en niks aan de hand met de verbinding van Cheapconnect gelukkig.

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Ligt de homepage ( mycheapconnect.nl ) eruit. Ik kom er niet meer bij , ook niet met de FTP server 01.mycheapconnect.nl

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:51
Mister_T schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:47:
Ligt de homepage ( mycheapconnect.nl ) eruit. Ik kom er niet meer bij , ook niet met de FTP server 01.mycheapconnect.nl
www.cheapconnect.nl doet het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Ik bedoel de persoonlijke homepage, cheapconnect.nl draait waarschijnlijk op een andere server dan mycheapconnect.nl

Hersteld !
Dank aan Tim.

[ Voor 11% gewijzigd door Mister_T op 17-11-2023 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Frag1le schreef op zondag 26 maart 2023 @ 09:24:
[...]

Kleine greep:
Via Google DNS werd het iets beter dan via OpenDNS.

Tweakers.net wel
Twitter niet
Google wel
Allestoringen.nl niet
Reddit niet
@cheapconnect ik ervaar deze avond eigenlijk een beetje hetzelfde als toen in maart, zie m'n quote.
Andere DNS server heeft geen invloed.
Bepaalde diensten en websites functioneren niet, waar ze via mobiel internet wel werken.
Telegram doet het bijv niet via cheapconnect en wel via mobiel internet.
cnn.com opent bijv ook niet en via mobiel internet wel.

Ik ben niet de enige lijkt het:
https://allestoringen.nl/storing/cheapconnect/

[ Voor 6% gewijzigd door Frag1le op 27-11-2023 21:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Dank voor de post, probleem kunnen isoleren bij een verbinding naar de AMS-IX, welke vanavond herstelde. Deze blijft momenteel inactief tot er zekerheid is van een probleemloze verbinding.

Inmiddels een aantal berichten ontvangen dat het hierna stabiel geworden is. Dank voor jullie meldingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
cheapconnect schreef op maandag 27 november 2023 @ 23:04:
Dank voor de post, probleem kunnen isoleren bij een verbinding naar de AMS-IX, welke vanavond herstelde. Deze blijft momenteel inactief tot er zekerheid is van een probleemloze verbinding.

Inmiddels een aantal berichten ontvangen dat het hierna stabiel geworden is. Dank voor jullie meldingen!
Geen probleem, fijn dat dit weer actief en serieus opgepakt wordt na een post hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-snel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03 13:24
mbedandroid schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:54:
[...]

ok, was maar een vraag. elke internetprovider geeft een emailadres. Maar op zich niet zo'n probleem. In november mag cheap mij signaal leveren, dan zien we wel of dit mogelijk is.
Je zal er wel achter zijn dat ze dat niet leveren, maar eigenlijk wil je toch ook geen mailadres van een provider lijkt me? Als je ooit overstapt raak je dat adres weer kwijt (en moet je iedereen informeren). Kun je beter een mailadres van een algemene provider gebruiken (zie bijvoorbeeld hier). Ik gebruik mijn gmail bijvoorbeeld al vanaf 2005. Ook blokkeert cheapconnect geen poorten dus een eigen mailaserver (aan je eigen domein) kan ook heel eenvoudig.

Zelf een maand geleden naar deze provider overgestapt. VDSL 100/30 wat snel zat is voor mij, belangrijker als de snelheid vind ik de ping en die is ook dik in orde (evenals ipv6). Zeer goede no nonsense provider tegen een aantrekkelijke prijs (EUR 28,45 per maand bij jaarbetaling). Ik heb ook een vast nummer bij ze (gebruik ik een VOIP toestel voor). Werkt ook prima voor een tientje per jaar.

Zoals gezegd mijn VDSL 100/30 kost 28,45 (nu is er vorige maand glas aangesloten door Glaspoort, dus ik blijf zo lang mogelijk op VDSL omdat glas veel duurder is). Vermoedelijk dat ik over 3 jaar wel verplicht ben over te stapppen omdat ze dan met VDSL zullen stoppen.

Vraagje aan @cheapconnect is WBA afname glas bij KPN zo ongunstig? Ik bedoel als ik kijk naar jullie glastarieven is het goedkoopste 50/50 voor EUR 49,95 en bij KPN zelf is dat zonder kortingen 42,50 voor 100/100 (die bij jullie 59,95 is). Nu merk ik dat alle alternatieve (budget) aanbieders (zoals youfone/online etc) op glas duurder zijn als direct bij KPN zelf (terwijl ze bij VDSL veel goedkoper zijn). Ben wel benieuwd hoe dat zit. Ik vermoed dat KPN een penetratieprijsstrategie voor zichzelf hanteert waar je via WBA niet mee kan concureren, maar ben wel benieuwd of je hier wat nadere info over kan/mag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
m-snel schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:28:
[...]

Je zal er wel achter zijn dat ze dat niet leveren, maar eigenlijk wil je toch ook geen mailadres van een provider lijkt me? Als je ooit overstapt raak je dat adres weer kwijt (en moet je iedereen informeren). Kun je beter een mailadres van een algemene provider gebruiken (zie bijvoorbeeld hier). Ik gebruik mijn gmail bijvoorbeeld al vanaf 2005. Ook blokkeert cheapconnect geen poorten dus een eigen mailaserver (aan je eigen domein) kan ook heel eenvoudig.

Zelf een maand geleden naar deze provider overgestapt. VDSL 100/30 wat snel zat is voor mij, belangrijker als de snelheid vind ik de ping en die is ook dik in orde (evenals ipv6). Zeer goede no nonsense provider tegen een aantrekkelijke prijs (EUR 28,45 per maand bij jaarbetaling). Ik heb ook een vast nummer bij ze (gebruik ik een VOIP toestel voor). Werkt ook prima voor een tientje per jaar.

Zoals gezegd mijn VDSL 100/30 kost 28,45 (nu is er vorige maand glas aangesloten door Glaspoort, dus ik blijf zo lang mogelijk op VDSL omdat glas veel duurder is). Vermoedelijk dat ik over 3 jaar wel verplicht ben over te stapppen omdat ze dan met VDSL zullen stoppen.

Vraagje aan @cheapconnect is WBA afname glas bij KPN zo ongunstig? Ik bedoel als ik kijk naar jullie glastarieven is het goedkoopste 50/50 voor EUR 49,95 en bij KPN zelf is dat zonder kortingen 42,50 voor 100/100 (die bij jullie 59,95 is). Nu merk ik dat alle alternatieve (budget) aanbieders (zoals youfone/online etc) op glas duurder zijn als direct bij KPN zelf (terwijl ze bij VDSL veel goedkoper zijn). Ben wel benieuwd hoe dat zit. Ik vermoed dat KPN een penetratieprijsstrategie voor zichzelf hanteert waar je via WBA niet mee kan concureren, maar ben wel benieuwd of je hier wat nadere info over kan/mag geven.
De WBA prijzen zijn voor elke provider gelijk (los van staffel- en bulk kortingen), dus ook voor KPN als provider zelf.
Dat KPN als provider zelf er voor kiest om verlies te lijden op die inkoopprijs van KPN Wholesale is logisch. Het is namelijk geen verlies want onder de streep is er maar 1 KPN die financieel rapporteert.

Dat dit bij DSL niet speelt komt omdat KPN al jaren geleden de prijzen van DSL en glas gelijk trok. In het nadeel van koper dus dat werd op het niveau van de glasprijs gebracht.
Voordeel nu is wel dat een koper naar glasmigratie voor een KPN klant geen prijseffect heeft. Bij providers die de DSL prijs laag houden is dat een onprettige verrassing voor klanten als ze over moeten naar glas omdat koper uitgaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-07 15:38
Vandaag overgestapt naar Cheapconnect. Ging vlekkeloos, ik vroeg me af wanneer de overstap kwam, en toen bleek ik al op een Cheapconnect IP te zitten!

Eerst miste ik een IPv6 adres. Via dit forum vond ik dat je dat aan moet zetten in het Cheapconnect portaal. Aangevinkt en nu heb ik een IPv6. Ik heb een eigen FritzBox 7590.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-07 22:07
Ik gebruik nu meer dan een jaar Cheapconnect en heb dan ook al moeten verlengen.
Je kan volgens mij met 1 of 2 jaar verlengen, maar ik wil gewoon een automatische incasso.
Ook het prepaid bellen is niet echt handig.

Ik was van plan deze service aan andere aan te bevelen maar je moet toch 2 zaken in de gaten houden en dat kan lastiger zijn voor mensen op leeftijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:27
jor177 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 06:59:
Ik gebruik nu meer dan een jaar Cheapconnect en heb dan ook al moeten verlengen.
Je kan volgens mij met 1 of 2 jaar verlengen, maar ik wil gewoon een automatische incasso.
Ook het prepaid bellen is niet echt handig.

Ik was van plan deze service aan andere aan te bevelen maar je moet toch 2 zaken in de gaten houden en dat kan lastiger zijn voor mensen op leeftijd.
Waarom enkel voor "op leeftijd"? Iets dat je jaarlijks moet verlengen is inderdaad makkelijk te vergeten, ik heb Cheapconnect vorig jaar aangesloten bij een vriend, toevallig op een voor hem makkelijk te onthouden datum. Eventueel kun je een geheugensteuntje in je online kalender oid gooien een week op voorhand etc. Mogelijkheden genoeg :) .

Vergeet niet dat Cheapconnect erg goedkoop is en dat stilzwijgend verlengen wettelijk voorwaarden kent. Een contract dat stilzwijgend wordt verlengd is verlopen, de consument mag het dan ten allen tijde opzeggen. Voor Cheapconnect betekent dit dat ze moeten gaan uitrekenen hoeveel % van het vooruitbetaalde jaarbedrag van 8,95 teruggestort moet worden en hebben ze extra werk om wettelijk in orde te zijn. Bij een dienst die zo goedkoop is begrijp ik dat je geen stilzwijgend verlengen aan biedt, een eventuele terugbetaling kost je gewoon meer aan handelingen dan dat het het waard is. Je moet iets over hebben voor deze prijs :) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:32
Andros schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 07:43:
[...]

Waarom enkel voor "op leeftijd"? Iets dat je jaarlijks moet verlengen is inderdaad makkelijk te vergeten, ik heb Cheapconnect vorig jaar aangesloten bij een vriend, toevallig op een voor hem makkelijk te onthouden datum. Eventueel kun je een geheugensteuntje in je online kalender oid gooien een week op voorhand etc. Mogelijkheden genoeg :) .

Vergeet niet dat Cheapconnect erg goedkoop is en dat stilzwijgend verlengen wettelijk voorwaarden kent. Een contract dat stilzwijgend wordt verlengd is verlopen, de consument mag het dan ten allen tijde opzeggen. Voor Cheapconnect betekent dit dat ze moeten gaan uitrekenen hoeveel % van het vooruitbetaalde jaarbedrag van 8,95 teruggestort moet worden en hebben ze extra werk om wettelijk in orde te zijn. Bij een dienst die zo goedkoop is begrijp ik dat je geen stilzwijgend verlengen aan biedt, een eventuele terugbetaling kost je gewoon meer aan handelingen dan dat het het waard is. Je moet iets over hebben voor deze prijs :) .
Bovendien ontvang je netjes ruim op tijd een herinnering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Mijn internet ligt er tweede dag op rij uit, gisteren een tiental minuten , nu al een uur, zijn er meer mensen met problemen

16 uur weer internet, ik ga er maar vanuit dat het KPN netwerk hier, lokaal kuren had

[ Voor 27% gewijzigd door Mister_T op 26-05-2024 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
Hier geen problemen (op DSL)

[ Voor 3% gewijzigd door Delay op 26-05-2024 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
Ook hier (Drachten) geen problemen met VDSL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AJayFasho
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:54
Ik volg dit topic al een tijdje en ben van plan binnenkort ook DSL internet af te gaan nemen van CheapConnect. Ik las in dit topic dat RDNS wel mogelijk was, maar dan alleen voor het (statische) IPv4 adres. Is dit inmiddels al mogelijk voor IPv6 op een per-adres basis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
AJayFasho schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:59:
Ik volg dit topic al een tijdje en ben van plan binnenkort ook DSL internet af te gaan nemen van CheapConnect. Ik las in dit topic dat RDNS wel mogelijk was, maar dan alleen voor het (statische) IPv4 adres. Is dit inmiddels al mogelijk voor IPv6 op een per-adres basis?
Ik heb net even gekeken in de CheapConnect portal, en ik zie wel een wijzig hostname knopje bij IPv4 staan, maar niet bij IPv6.

Dus het lijkt er op dat het niet kan.

EDIT: Ik heb geen IPv6 actief, dus het kan zijn dat ik bepaalde opties niet zie in de portal...

[ Voor 8% gewijzigd door Starck op 27-06-2024 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
AJayFasho schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:59:
Reverse DND kan ik wel instellen maar alleen voor het router ipv6 adres. Een server binnen mijn thuis netwerk kan ik geen eigen rdns geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJayFasho
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:54
Bedankt voor de reacties! Daar ging ik al een beetje vanuit, dat is wel jammer.

@cheapconnect is dit iets wat nog gaat komen, of wat eventueel via een support vraag dan alsnog geregeld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
AJayFasho schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:50:
Bedankt voor de reacties! Daar ging ik al een beetje vanuit, dat is wel jammer.
Cheapconnect is hier overigens al best goed. Bij KPN zal je een reactie krijgen als "je moet je realiseren dat het om een consumenten verbinding gaat". Bij Freedom heb je dezelfde reverse DNS opties als bij cheapconnect, dus één AAAA record voor het eerste IPv6 uit je IPv6 range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-07 00:42
Ik overweeg om over te stappen op VDSL van CC. Er ligt hier nog een FRITZ!Box 3490; is die geschikt om voor dit doeleinde te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
HenkDePoema schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:14:
Ik overweeg om over te stappen op VDSL van CC. Er ligt hier nog een FRITZ!Box 3490; is die geschikt om voor dit doeleinde te gebruiken?
Ik verwacht van wel. Ik gebruik zelf een Fritzbox 7530 (met OpenWrt) en die gebruikt ook een Lantiq VDSL modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
HenkDePoema schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:14:
Volgens de documentatie op avm.de is hij geschikt voor VDSL:
VDSL/ADSL modem for use with ADSL/ADSL2/ADSL2+
compliant or ITU G.992.1, ITU G.992.3, ITU G.992.5
(Annex B or J) or VDSL2 compliant with ITU G.993.2
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste