[Cheap connect] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 17:06
arieh schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:12:
[...]

Ik zit nu op vdsl via online.nl.....geen idee of die ook WBA gebruiken...... op basis van bovenstaande stelling ben ik bang dat het dus niet gaat uitmaken welke provider?
Ondanks de huidige noodzaak voor een werkende internetverbinding....heb ik toch het risico genomen om over te stappen naar CC. Vanmorgen was ik met 5 minuten bij hun online, nadat online.nl de verbinding had verbroken.
En ik weet....ik mag nog niet te hard juichen op dit moment.....maar zie nu de eerste avond niet de dip naar 5mbps of minder....ik zie wel een kleine dip in snelheid maar hou voor alsnog een acceptabele 70mbps over. _/-\o_

vandaag dus zeer tevreden met mijn overstap waarmee volgens mij ook kan worden gesteld dat de door mij eerder ervaren capaciteitprobleem eerder in de online.nl infra zat dan in de kpn backbone infra.

Ik ben optimistisch en hoop dit de komende dagen te kunnen handhaven 8) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-06 07:00
@arieh nice, ik heb ook hier geïnformeerd. Echter vind ik deze club persoonlijk erg onprofessioneel en bieden geen enkele vorm van normale klanten stromen. Zelf handmatige overboekingen bv. Anzich geen probleem maar geen maandelijkse incasso of betaling mogelijk. Tevens bieden ze geen hw (ook niet als basis) en dat maakt ze relatief duur. Dat alles in overweging vind ik het geen gepaste overstap waardige partij. Maar he.... dat is natuurlijk de mening/overweging van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-06 13:30
Ik snap niet helemaal waarom die observaties tot het predicaat 'onprofessioneel' leiden. Ik ben het wel met je eens dat ik ook graag de mogelijkheid tot automatische incasso zou zien, en ik denk dat dit ook iets is wat mensen zou kunnen weerhouden klant te worden.

Verder is Cheapconnect simpelweg een ontzettend kleine internetprovider die zich richt op een iets technischer onderlegde doelgroep dan de gemiddelde provider. Voor een partij die al jaren uitsluitend digitale diensten aanbiedt zou het aanbieden van apparatuur een enorme overhead hebben (aanschaf, voorraad, versturen, retour afhandelen) terwijl er maar een klein deel van de al kleine groep klanten op zou zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:55
Ik zie dat ze nu de eenmalige kosten (tijdelijk) hebben verlaagt naar € 35,- euro ipv 65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
BAJansen schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:14:
Ik snap niet helemaal waarom die observaties tot het predicaat 'onprofessioneel' leiden. Ik ben het wel met je eens dat ik ook graag de mogelijkheid tot automatische incasso zou zien, en ik denk dat dit ook iets is wat mensen zou kunnen weerhouden klant te worden.

Verder is Cheapconnect simpelweg een ontzettend kleine internetprovider die zich richt op een iets technischer onderlegde doelgroep dan de gemiddelde provider. Voor een partij die al jaren uitsluitend digitale diensten aanbiedt zou het aanbieden van apparatuur een enorme overhead hebben (aanschaf, voorraad, versturen, retour afhandelen) terwijl er maar een klein deel van de al kleine groep klanten op zou zitten te wachten.
Nou ja dat leg ik je uit. Je bied geen producten aan als bv modem. Dit is geen overhead maar verdienste. Je bied geen maandelijkse betaling aan. Je heb onrealistische tarieven kijk naar bonding. Je moet een account aanmaken. Om iets te kunnen zien, vervolgens heb je nergens de optie dit account direct te wissen.
Alles bij elkaar voelt het voor mij als een hobby club. Wil niet zeggen dat ze niet ok zijn verder. Maar zo voor mij als mogelijk geïnteresseerde wekt het niet direct enige vorm van interesse. Maar goed ieder ze ding :-)
God wat mis is SpeedXS :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06 14:13
Darkz0rs schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:11:
[...]

Nou ja dat leg ik je uit. Je bied geen producten aan als bv modem. Dit is geen overhead maar verdienste. Je bied geen maandelijkse betaling aan. Je heb onrealistische tarieven kijk naar bonding. Je moet een account aanmaken. Om iets te kunnen zien, vervolgens heb je nergens de optie dit account direct te wissen.
Alles bij elkaar voelt het voor mij als een hobby club. Wil niet zeggen dat ze niet ok zijn verder. Maar zo voor mij als mogelijk geïnteresseerde wekt het niet direct enige vorm van interesse. Maar goed ieder ze ding :-)
God wat mis is SpeedXS :p
Het niet aanbieden van een modem is juist voor een bepaalde doelgroep. Dat vind ik niks te maken hebben met wel of niet professioneel. Het is een niche maar dat kan genoeg zijn (zie ook Netrebel).

Voor de rest: waar haal je je info vandaan?
Op deze pagina staat (zonder registreren) gewoon alles op een rijtje. Zoals ook gewoon maandelijkse kosten (wel 5% korting als je per jaar betaalt). Onrealistisch is het niet. Het zijn voor een heel groot deel de kosten zoals KPN ze berekent en daar zijn ze transparant over.

Maar je zegt het zelf al: als het je niet aanspreekt, dan is het niet voor jou. Maar dat heeft m.i. niet zoveel te maken met professioneel of niet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:52
arieh schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:20:
[...]

Ondanks de huidige noodzaak voor een werkende internetverbinding....heb ik toch het risico genomen om over te stappen naar CC. Vanmorgen was ik met 5 minuten bij hun online,
[...]
Zou je eens naar https://ipinfo.io/ kunnen gaan en laten weten wat er bij 'ASN' staat?
Ik ben wel benieuwd waar het dataverkeer van CheapConnect langs gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
AS39587

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
ThinkPadd schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 23:31:
[...]

Zou je eens naar https://ipinfo.io/ kunnen gaan en laten weten wat er bij 'ASN' staat?
Ik ben wel benieuwd waar het dataverkeer van CheapConnect langs gaat.
asn: Object
asn: "AS39587"
name: "Aeacus B.V."
domain: "aeacus.nl"
route: "147.78.236.0/23"
type: "business"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-06 21:36
Lijkt het bedrijf achter CheapConnect zelf te zijn.
VoIP provider CheapConnect is een handelsnaam en initiatief van Aeacus B.V., een Nederlands bedrijf met primaire connectiviteit in Nederland en Belgie en diverse secundaire verbindingspunten in het buitenland, om ook internationaal kwalitatief de beste belminuten te leveren.
(bron: https://www.cheapconnect.nl/hulp/)

Maar ook:
MaXiTi Hosting is een handelsnaam en initiatief van Aeacus B.V.
(bron: http://www.maxiti.nl/contact.html)

Even zoeken in het handelsregister lijkt uit te wijzen dat dit ook meteen de enige handelsnamen zijn:
Aeacus B.V.
Hoofdvestiging

Bestaande handelsnamen
Aeacus B.V. | MaxiTi | CheapConnect

Statutaire naam
Aeacus B.V.

KVK 57369151 Vestigingsnr. 000026821370 Kingsfordweg 151 1043GR Amsterdam

57369151 0000 000026821370 Aeacus B.V. Gegevensverwerking, webhosting en aanverwante activiteiten Besloten vennootschap met gewone structuur Het ...
Ik denk trouwens dat de AS speciaal voor CheapConnect DSL/glas is gecreëerd, hij draagt de naam CHEAPCONNECT en is gecreëerd in september 2019 (een maand voor de opening van dit topic). Zie bijv. https://bgpview.io/asn/39587

[ Voor 41% gewijzigd door Lrrr op 14-05-2020 17:10 ]

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:52
https://bgp.he.net/AS39587#_graph4
Die hangt aan ASN61394 (MaxiTEL Telecom B.V.) en vanuit daar zijn ze verbonden met o.a. AMS-IX en NL-IX (als ik het goed begrijp, ben geen expert hierin :P )
https://www.peeringdb.com/net/5861

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 14-05-2020 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
ThinkPadd schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:10:
https://bgp.he.net/AS39587#_graph4
Die hangt aan ASN61394 (MaxiTEL Telecom B.V.) en vanuit daar zijn ze verbonden met o.a. AMS-IX en NL-IX (als ik het goed begrijp, ben geen expert hierin :P )
https://www.peeringdb.com/net/5861
Hmm dan neem ik wel me woorden terug 😃.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hier ook maar de gok genomen.

Oplevering is enorm snel, had voorheen Caiway (coax) en die konden binnen 48 uur leveren, nu CC woensdag avond besteld, en vanmorgen (binnen 48 uur) al signaal :) (op een nieuwe lijn)
Komt prima uit na enkele weken alleen maar een 4G hotspot...

Planning zou volgende week zijn, dus prima gelopen.
Alleen nu geen tijd om alles te configureren. (weekenddiensten..)

Momenteel dus even snel een Zyxel P-2812HNU aangesloten als modem, is nu ingetraind op 40 down en 8 up, dit zou hoger moeten kunnen volgens adres check, maar dit nog maar even de tijd geven.

Eerste indruk is prima, de ervaringen voor later moeten nog komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arieh
arieh schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:20:
[...]

Ondanks de huidige noodzaak voor een werkende internetverbinding....heb ik toch het risico genomen om over te stappen naar CC. Vanmorgen was ik met 5 minuten bij hun online, nadat online.nl de verbinding had verbroken.
En ik weet....ik mag nog niet te hard juichen op dit moment.....maar zie nu de eerste avond niet de dip naar 5mbps of minder....ik zie wel een kleine dip in snelheid maar hou voor alsnog een acceptabele 70mbps over. _/-\o_

vandaag dus zeer tevreden met mijn overstap waarmee volgens mij ook kan worden gesteld dat de door mij eerder ervaren capaciteitprobleem eerder in de online.nl infra zat dan in de kpn backbone infra.

Ik ben optimistisch en hoop dit de komende dagen te kunnen handhaven 8) O-)
Inmiddels een goede week op cc netwerk....en een week lang geen buffering/slechte beeld kwaliteit meer. Wat een verademing na ruim een half jaar ellende in de avond. Voor mij pakt de overstap voorlopig goed uit.
De drie maandelikkse betaling neem ik op de koop toe.
Alleen jammer dat de oversluitkosten nu 30 euro minder zijn dan drie weken terug 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
ReBr schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:09:
Hier ook maar de gok genomen.

Oplevering is enorm snel, had voorheen Caiway (coax) en die konden binnen 48 uur leveren, nu CC woensdag avond besteld, en vanmorgen (binnen 48 uur) al signaal :) (op een nieuwe lijn)
Komt prima uit na enkele weken alleen maar een 4G hotspot...

Planning zou volgende week zijn, dus prima gelopen.
Alleen nu geen tijd om alles te configureren. (weekenddiensten..)

Momenteel dus even snel een Zyxel P-2812HNU aangesloten als modem, is nu ingetraind op 40 down en 8 up, dit zou hoger moeten kunnen volgens adres check, maar dit nog maar even de tijd geven.

Eerste indruk is prima, de ervaringen voor later moeten nog komen.
Wat zou je moeten kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Darkz0rs schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:48:
[...]

Wat zou je moeten kunnen halen?
Hier wordt het VDSL 100 / 30 abonnement afgenomen.

Via VDSL is hier max 54MBit's down en 10MBit's up beschikbaar (Bonded VDSL 104 / 20)

Momenteel is de upload al richting de 10 gegaan, down momenteel 41.
Ben benieuwd wat het straks, na de aanleg van glasvezel (Glasdraad Krimpenerwaard) wordt, aangezien KPN wba hierover gaat leveren. (en dus ook de afnemers hiervan) Dan wel hopelijk de max 100 / 30 ;)

Verder momenteel tevreden met de verbinding (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ReBr schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:12:
[...]

Hier wordt het VDSL 100 / 30 abonnement afgenomen.

Via VDSL is hier max 54MBit's down en 10MBit's up beschikbaar (Bonded VDSL 104 / 20)

Momenteel is de upload al richting de 10 gegaan, down momenteel 41.
Ben benieuwd wat het straks, na de aanleg van glasvezel (Glasdraad Krimpenerwaard) wordt, aangezien KPN wba hierover gaat leveren. (en dus ook de afnemers hiervan) Dan wel hopelijk de max 100 / 30 ;)

Verder momenteel tevreden met de verbinding (y)
Als je overgaat op glasvezel wordt het uiteraard geen 100/30 want dat is een profiel voor VDSL. Op glas is het 50/50 tot 500/500 maar dan betaal je meteen flink meer (zie hier de prijzen). Tenzij je op VDSL blijft maar dan verandert er niks aan je huidige snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:26:
[...]

Als je overgaat op glasvezel wordt het uiteraard geen 100/30 want dat is een profiel voor VDSL. Op glas is het 50/50 tot 500/500 maar dan betaal je meteen flink meer (zie hier de prijzen). Tenzij je op VDSL blijft maar dan verandert er niks aan je huidige snelheid.
Zo had ik het idd nog niet bekeken, Rekam Glasdraad doet het nogal voorkomen alsof er niets veranderd aan de diensten. (al wordt het coax netwerk wel uitgeschakeld, Het Kpn kopernetwerk zal dan toch nog wel een tijdje in gebruik blijven, dus dan idd maar VDSL profiel blijven afnemen bij CC, of evt de resterende maanden extra bijbetalen voor de glas diensten)

Onderstaand even de omschrijving zoals het bij de meest gestelde vragen staat (Diensten en poviders) : https://krimpenerwaard.rekamglasdraad.nl/vragen.php

ik wil graag bij mijn huidige serviceprovider blijven en hetzelfde dienstenpakket behouden. Kan dat?

Als u een KPN telefoon- /koperlijn heeft waar u de internet over krijgt of een Rekam kabelaansluiting heeft, kunt u dezelfde diensten afnemen op glasvezel. Dat betekent voor u geen verandering in emailadressen of de bekende diensten. Veelal verzorgen de providers ook de installatie omzetting van de diensten van telefoon- /koperlijnen naar glasvezel. U wordt dan naast het feit dat u een betere techniek krijgt, ook ontzorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ReBr schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:47:
[...]

Zo had ik het idd nog niet bekeken, Rekam Glasdraad doet het nogal voorkomen alsof er niets veranderd aan de diensten. (al wordt het coax netwerk wel uitgeschakeld, Het Kpn kopernetwerk zal dan toch nog wel een tijdje in gebruik blijven, dus dan idd maar VDSL profiel blijven afnemen bij CC, of evt de resterende maanden extra bijbetalen voor de glas diensten)

Onderstaand even de omschrijving zoals het bij de meest gestelde vragen staat (Diensten en poviders) : https://krimpenerwaard.rekamglasdraad.nl/vragen.php

ik wil graag bij mijn huidige serviceprovider blijven en hetzelfde dienstenpakket behouden. Kan dat?

Als u een KPN telefoon- /koperlijn heeft waar u de internet over krijgt of een Rekam kabelaansluiting heeft, kunt u dezelfde diensten afnemen op glasvezel. Dat betekent voor u geen verandering in emailadressen of de bekende diensten. Veelal verzorgen de providers ook de installatie omzetting van de diensten van telefoon- /koperlijnen naar glasvezel. U wordt dan naast het feit dat u een betere techniek krijgt, ook ontzorgd.
Wat er staat klopt ook helemaal. Alleen niet voor dezelfde prijs... Behalve bij KPN zelf want die hebben geen prijsverschil tussen DSL of glasvezel.

Maar je suggereerde dat je via glasvezel ook 100/30 zou krijgen en dat klopt natuurlijk niet. Het zijn volledig aparte netwerken, VDSL en glasvezel (in je woning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:51:
[...]

Wat er staat klopt ook helemaal. Alleen niet voor dezelfde prijs... Behalve bij KPN zelf want die hebben geen prijsverschil tussen DSL of glasvezel.

Maar je suggereerde dat je via glasvezel ook 100/30 zou krijgen en dat klopt natuurlijk niet. Het zijn volledig aparte netwerken, VDSL en glasvezel (in je woning).
Ah duidelijk, bedankt voor de info, dan maar aanpassen zodra het glas geactiveerd is.
Qua kabel tv was het me al duidelijk (wordt RFoG, dus geen veranderingen in huis, maar gewoon DVB-C)

Dan voorlopig nu nog maar even verder op VDSL, werkt ook prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:44
Ik zit nu een aantal maanden op CheapConnect en ben erg tevreden.

Het is allemaal nieuw en de overstap ging bij mij bijzonder moeizaam. Maar had het idee dat dit vooral kwam door moeizame communicatie van de oude provider richting CC en de nog wat onervarenheid van CC.

Het niet aanbieden van een modem en TV vind ik juist heel fijn. Ik kan helemaal zelf bepalen hoe ik mijn netwerk inricht zonder bemoeienis van de ISP (die daar vanaf het modem wat mij betreft principieel niks mee te maken heeft).
In de backend van CC kan je ook bepaalde dingen zien die je bij andere providers niet ziet zoals aanmeld pogingen van je router. Erg prettig.
Ja er zijn nog wat opstart dingetjes zoals de (nieuwe) betaling die wat rommelig ging maar na een mailtje werd dit snel (en professioneel) opgelost.

Kortom ik wilde even inhaken op de eerdere kritiek. Volgens mij is dit gericht op een bepaalde doelgroep en niet op de gemiddelde alles in 1 gebruiker. En daar slagen ze prima in.
De ping is laag (meestal rond de 9ms) en de snelheid is uitstekend. En tot nu toe nog nul downtime gehad.
Ik ben tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdrkdr
  • Laatst online: 10-06 19:49
Door de positieve ervaringen hier maar eens even contact gezocht of ze bij mij kunnen leveren (huisnummer toevoeging werkt niet goed op hun site). Na 5 werkdagen nog geen enkele reactie op mail.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-10-2024

cheapconnect

Bedrijfsaccount Cheapconnect
kdrkdr schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:51:
Door de positieve ervaringen hier maar eens even contact gezocht of ze bij mij kunnen leveren (huisnummer toevoeging werkt niet goed op hun site). Na 5 werkdagen nog geen enkele reactie op mail.......
Ben bang dat uw bericht niet is ontvangen bij ons :/
Mogelijk om hem nogmaals te sturen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bravoure
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-06 12:39
cheapconnect schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:40:
[...]

Dat staat bij ons op de planning begin 2020
Weet iemand hoe het nu inmiddels staat met de beschikbaarheid van IPv6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

bravoure schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:32:
[...]

Weet iemand hoe het nu inmiddels staat met de beschikbaarheid van IPv6?
Helaas wat tegenslagen gehad, maar hier komt binnenkort nieuws over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Nevermind, laatste posts ook lezen ipv alleen zoeken in de pagina :+

[ Voor 84% gewijzigd door ANdrode op 01-06-2020 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkz0rs
@cheapconnect al mogelijkheden tot "reguliere" betalingen. Dus maandelijks incasso of overmaken van mijn part.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdrkdr
Darkz0rs schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:40:
@cheapconnect al mogelijkheden tot "reguliere" betalingen. Dus maandelijks incasso of overmaken van mijn part.
Geen idee of het er aankomt. Dat kan @cheapconnect vertellen. Zou mooi zijn als het komt.

Wellicht ter info subotimaal: je kan een waarschuwing instellen als je saldo onder een zelf te kiezen bedrag komt. Je kan dan dus met enige regelmaat een groot bedrag storten. Je kan zelfs 1 maal per jaar betalen dan heb je er ook een tijdje geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
cheapconnect schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 23:12:
[...]

Ik ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdrkdr
Inmiddels heb ik verbinding. Dit staat er in de mail die ik kreeg:

De looptijd van deze verbinding is minimaal 12 maanden, daarna kun je de verbinding per maand opzeggen. Je kunt de verbinding vanuit saldo betalen, als er niet voldoende saldo is geven we je een seintje zodat je deze kunt aanvullen of de aankomende periode kunt betalen.

Ook de eerste kosten kon ik met iDeal of uit m'n tegoed betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kdrkdr
kdrkdr schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:51:
Inmiddels contact gehad. Alles liep soepel en in ben over. Intrain waarde is goed.
Mijn indruk van het bedrijf: kleine afdeling. Voordeel: als je contact hebt dan heb je gelijk te maken met iemand die weet waar hij het over heeft. Omdat de poscode check geen goed resultaat gaf uitte ik mijn zorgen. Antwoord: "zorgen zijn niet nodig, ik regel het persoonlijk". Toch echt veel fijner dan een helpdesk medewerker die een script afwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Hier inmiddels 3 weken verbinding. (VDSL 17a profiel)
Algemene indruk is goed, al heb ik wel 1 probleem met de upstream waarde, waarmee is ingetraind.

De eerste 2 weken had ik alleen maar een Zyxel 2812 beschikbaar, en deze zorgde er klaarblijkelijk voor dat de intrain waardes van de lijn, upstream, steeds lager werden. De downstream daarintegen ging wel probleemloos naar de max toe. (en geen enkel probleem hiermee dus)

Upstream amper 3mb/s, dit is icm een simpel ftp, nas, en vpn server eigenlijk net te weinig, om remote lekker te kunnen werken. En hiervoor is nu juist dat vaste ip adres wat je bij CheapConnect krijgt, uitermate geschikt voor...

Zodoende nu een nieuwe fritz aangeschaft, deze blijft stabiel verbonden, maar nu natuurlijk geen aanpassing van de DLM meer, en blijft hij op de waardes hangen, waarmee de Zyxel ingetraind was.

Wanneer, en hoe wordt DLM weer getriggerd om naar de max te kunnen gaan, en zou dat evt vanuit de provider aangestuurd kunnen worden richting de systemen van KPN wba?

Aangezien ik jaren lang niets met DSL gedaan heb, weet ik eigenlijk niet helemaal meer zeker of dit prima lijnwaardes zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxvmX5Qd7IKfD4pnXVoRfxUDqG8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IH6r8ebDCeTCnsqcCOyMvfQL.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

ReBr schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:32:
Aangezien ik jaren lang niets met DSL gedaan heb, weet ik eigenlijk niet helemaal meer zeker of dit prima lijnwaardes zijn?

[Afbeelding]
Upload van 3Mbit lijkt me behoorlijk laag in dit geval, daar lijkt dus iets niet helemaal soepel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
cheapconnect schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:37:
[...]

Upload van 3Mbit lijkt me behoorlijk laag in dit geval, daar lijkt dus iets niet helemaal soepel te zijn.
Net na opleveren was deze 8mb/s, en dit werd ook behaald, sindsdien ging DLM aan het werk, en s'nachts rond 02:30 werd er opnieuw een connectie opgebouwd, waarbij downstream in stapjes werdt verhoogd, en upstream verlaagd, tot uiteindelijk 1,5 mb/s als dieptepunt. Deze kwam uiteindelijk uit op de huidige 3mb/s, en sindsdien geen aanpassingen meer en stabiel ;-)
Dit alles speelde met de Zyxel.

Nu ong 6 dagen verbonden icm de Fritzbox, en geen enkele onderbreking (02:30 uur..) en aanpassing van de waardes meer.

Jaren geleden is deze lijn ook wel actief geweest, maar toen nog icm ADSL, en in de meterkast naast een GPRS slimme meter van Stedin geen enkele problemen gemerkt.
Deze meter is onlangs vervangen voor een nieuw CDMA model, en gekoppeld met bluetooth aan de gasmeter, dit zijn de enigste 2 (evt) externe faktoren in de meterkast die zouden kunnen storen? (zie zie iig niet in de grafieken van de Fritz terug)

Voorlopig dan maar even afwachten wat DLM evt weer gaat aanpassen, deze is toch elke maand een keer actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:40
cheapconnect schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:37:
[...]

Jullie kunnen toch een ticket inschieten bij WBA om een DLM reset uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

mad-dog schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:59:
[...]

Jullie kunnen toch een ticket inschieten bij WBA om een DLM reset uit te voeren?
Even mijn persoonlijke kennis, 17a=vectoring dus heeft geen DLM, maar dat zal ik even nagaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:40
cheapconnect schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:25:
[...]

Even mijn persoonlijke kennis, 17a=vectoring dus heeft geen DLM, maar dat zal ik even nagaan :-)
Oeps, 17a was me even ontgaan. Dat is inderdaad VVDSL en dus geen DLM.
Gezien de afstand van 180m lijkt de snelheid van 57Mbit down ook niet in orde.

Ticket richting WBA lijkt me dan ook geen overbodige luxe, als TS zelf zorg heeft gedragen voor degelijke en korte bekabeling richting ISRA-punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
dank voor jullie reacties.
Bekabeling is uiteraard vervangen tijdens modemwissel, hier zie ik nu nog geen problemen mee (geen errors en disconnects tegengekomen.

Ter info wat beschikbaar is op adres, wat besteld is, en modemprofiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fEBARCGPfbFeO0-eW3bROPRFp9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DI9UegHUnS68x5OGFWNFCsZr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzRjJgX0N8-1jdKjXlAeopwle3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oIQSTPzOVXWRJXh11yMAkEE9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKYAHToIhCBnha_5T296YbPRNVU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GhN2YXmFabRHkzRx7xyIiR7I.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
https://www.kpn-wholesale...55be15337&contentid=24082

Op pagina 25 staat een mooi overzicht. DLM is hier niet van toepassing. Maar dat was al vastgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Ah duidelijk.
Dus DLM is hier niet aan het werk geweest, maar de combi (profiel 17a) met de Zyxel (geen correcte SRA en G.INP mogelijkheden?) heeft er voor gezorgd dat de upstream (bepaald door de DSLAM?) terug is gezet naar de 3mb/s max, en deze wordt nu dus niet meer aangepast? (zo wordt het ong omschreven in de wba documentatie)

Dan is de vraag hoe dit weer te laten corrigeren, zodat er weer 10 mb/s upstream mogelijk is.
Zou eigenlijk profiel 12a toegepast moeten worden op deze lijn?
Al zie ik wel, dat momenteel het frequentie bereik van 17a (tot 17 Mhz) voor zowel down, als upstream (tot ong 10 Mhz) wordt benut, dus technisch zou het nu gewoon correct moeten kunnen functioneren.

Zelf heb ik hier het modem, icl alle bekabeling vervangen, en geen brakke situaties ontdekt.
Nu online met Fritzbox 7530, downstream wel dik in orde (naar wat max beschikbaar zou zijn volgens postcode check) en geen lijnfouten te bekennen.

Kan Cheapconnect hierin dan nog iets betekenen, of is dit volledig afhankelijk van Kpn WBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

ReBr schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:52:
Kan Cheapconnect hierin dan nog iets betekenen, of is dit volledig afhankelijk van Kpn WBA.
Zeker! mogelijk heb je al een ticket lopen bij ons, maar kan even niet vinden welke dat zou zijn. Kun je het ticket een bump geven? (of als je nog geen ticket hebt gemaakt bij ons, die even aanmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Zijn er anderen hier met Cheapconnect bonding en een Draytek 2862B?

Welke firmware/modem code gebruiken jullie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
De afgelopen dagen is er een ticket in behandeling geweest (betreffende de lage intrainwaarde upstream), en naar aanleiding hiervan is de lijn vandaag opnieuw geactiveerd.

Dit heeft er nu voor gezorgd dat de upstream weer op het oude (start) niveau is gekomen, en zodoende gelukkig weer een stukje hoger (8mb/s) is, en deze waarde wordt ook netjes gehaald bij een upload.

Download is ook weer terug naar de start waarde, 40mb/s.

Tot nu toe tevreden, over hoe het opgepakt is.

De komende dagen maar afwachten hoe de lijn geoptimaliseerd wordt, nu staat er iig een nieuw modem op de lijn aangesloten ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJansen
cheapconnect schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 23:12:
[...]

Is hier inmiddels al meer over te melden? Of over wanneer 'binnenkort' zal zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

BAJansen schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:11:
[...]

Is hier inmiddels al meer over te melden? Of over wanneer 'binnenkort' zal zijn?
We gaat het komende week eerst zelf testen, dan bestaat er een mogelijkheid om het samen met ons te testen. Mocht je daar interesse in hebben dan kun je ons even mailtje sturen, zorgen we dat je in de pilot mee draait. Het is goed voorbereid, dus we verwachten weinig tegenslagen.

We gaan technisch gezien een ipv6 prefix delegation uitdelen ter grote van een /56, die je modem/router vervolgens weer kan uitdelen.

Voor fritzbox ziet dit er zo uit:
https://nl.avm.de/service...n-FRITZ-Box-configureren/

Mikrotik:
https://wiki.mikrotik.com/wiki/Manual:IPv6_PD_over_PPP

Draytek:
https://www.draytek.co.uk/support/guides/kb-ipv6-ppp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Momenteel geen werkende verbinding meer.

Wel een DSL line sync ( in mijn geval 56 / 10 ) en het correcte vaste ip adres, maar geen enkel extern verkeer mogelijk, sinds ong 23:45

Hier meer problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
Inderdaad ongeveer 1.5 uur geen verbinding gehad vannacht. Nu alles als vanouds....als dit alleen 's nachts gebeurd heb ik er geen moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Niet online
Was idd een korte onderbreking, rond 01:00 uur alles weer ok.

Prima om in de nacht te onderbreken, maar soms werk ik juist in de nachtdienst / storingsdienst ;-)

Is uiteraard geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
Vandaag mijn eerste drie maanden verlenging.
Gaat eigenlijk vrij soepel.

"Er is onvoldoende saldo om het internet abonnement te vernieuwen, hieronder vindt je de details van deze internet verbinding.

Je kunt via het portal of onderstaande link het abonnement altijd zelf verlengen, anders proberen wij het over een aantal dagen nog een keer.
"

Met daaronder een link om direct via iDeal te betalen.

Automatische incasso kan handig zijn, maar zo heb ik het ook zelf in de hand ;-)

(Nu drie maanden stabiel internet...op een tweetal korte onderbrekningen vorige week na.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaserv
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2020
Heb sinds kort een Ripe Atlas Probe draaien; https://atlas.ripe.net/probes/54312/
Geeft inzicht in de kwaliteit en stabiliteit van de CheapConnect verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idovitz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 15:26
pricewatch: ZyXEL VDSL2 17a Bonding and 35b Single Line Bridge (B50A)

Vraagjes; Is dit een modem wat VDSL2 en VPLUS compatible is voor Cheapconnect? En is dit een beetje degelijk spul?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BAJansen
vaserv schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:28:
Heb sinds kort een Ripe Atlas Probe draaien; https://atlas.ripe.net/probes/54312/
Geeft inzicht in de kwaliteit en stabiliteit van de CheapConnect verbinding.
Toevallig dat de beide probes in het netwerk zich achter opvolgende IP-adressen bevinden.
idovitz schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:35:
pricewatch: ZyXEL VDSL2 17a Bonding and 35b Single Line Bridge (B50A)

Vraagjes; Is dit een modem wat VDSL2 en VPLUS compatible is voor Cheapconnect? En is dit een beetje degelijk spul?
ZyXEL maakt in ieder geval prima consumentenapparatuur. Ik gebruik zelf een modem(/router/AP, doch in bridge) van ZyXEL voor mijn Cheapconnect verbinding, dus het zou wel erg raar zijn als dit apparaat niet ook geschikt zou zijn. VPLUS bij Cheapconnect heb ik echter geen ervaring mee.

[ Voor 49% gewijzigd door BAJansen op 18-08-2020 10:53 ]

• bravoure
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-06 12:39
cheapconnect schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:13:
[...]

We gaat het komende week eerst zelf testen, dan bestaat er een mogelijkheid om het samen met ons te testen.
Is hier al een resultaat van bekend? En interessanter: een uitrolmoment misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
Ik heb ondertussen al zo'n anderhalve maand IPv6 na me te hebben aangemeld als tester. Werkt prima 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idovitz
Heb nu de Draytek Vigor 165 in bridge mode staan.. Werkt prima met cheapconnect ism OpenWRT router. Hoop dat ik binnenkort ook IPv6 mag testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

idovitz schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:51:
Heb nu de Draytek Vigor 165 in bridge mode staan.. Werkt prima met cheapconnect ism OpenWRT router. Hoop dat ik binnenkort ook IPv6 mag testen.
Mocht je dat nu al willen testen, dan kun je even mailtje sturen.
Aankomende maand zal ook de verdere uitrol wel plaatsvinden en krijgen gebruikers standaard ipv6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idovitz
(28/8 23:52) Er lijkt op dit moment een storing. Kan de p2p (172.25.132.4) wel benaderen maar niet het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

idovitz schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 00:08:
(28/8 23:52) Er lijkt op dit moment een storing. Kan de p2p (172.25.132.4) wel benaderen maar niet het internet.
Kun je hier eens een email van sturen? Kan ik wat dieper voor je kijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 15:32
cheapconnect schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:26:
[...]

Aankomende maand zal ook de verdere uitrol wel plaatsvinden en krijgen gebruikers standaard ipv6
Heeft dit ook consequenties voor interne netwerken, zoals bv scannen naar een gedeelde map op een PC? Of krijgen de interne apparaten nog steeds een ipv4 adres?

[ Voor 7% gewijzigd door raven22 op 29-08-2020 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idovitz
raven22 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:18:
[...]
Heeft dit ook consequenties voor interne netwerken, zoals bv scannen naar een gedeelde map op een PC? Of krijgen de interne apparaten nog steeds een ipv4 adres?
Hangt er vanaf hoe je het inricht. Als je geen IPv6 'uitdeelt' op je router aan PC, zal er niets veranderen binnen je netwerk. Je kan dan wel je router benaderen via IPv6 vanaf internet.
Overigens stelt je PC waarschijnlijk zelf adv je Mac adres al een local IPv6 adres in. Begint met fe80.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Exact, je krijgt aan de externe kant een ipv6 adres, als je deze vervolgens niet uitdeelt aan de binnenkant veranderd er niets.

Op ipv4 gebied veranderd het in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idovitz
Heeft iemand ervaring met cheapconnect IPv6 ism openwrt? De pppoe configuratie maakt een extra IPv6 virtual interface aan met /56 IPv6-PD en bijbehorende default route. Werkt prima dan.
Echter wordt deze route na precies 30min weer verwijderd.
Ik heb inmiddels FW rules aangepast zodat MLD goed door kan komen. Maar helaas helpt het niet. Dank alvast voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robjek
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-01-2023
Beste forum leden,

Ik heb een vraag betreffende internet van CheapConnect. Ik heb thuis een eigen mailserver. Mijn provider is momenteel online.nl. Bij online.nl is het niet mogelijk het PTR oftewel rDNS record aan te passen naar je eigen Domein naam. Nu heb ik vernomen dat bij CheapConnect wel het PTR oftewel rDNS kan aanpassen via het Portal van CheapConnect. Wie heeft hier ervaring mee of dit goed werkt, dan bedoel ik natuurlijk dat de mails aankomen bij bijvoorbeeld klanten van Ziggo. Momenteel worden mijn mails hier geblokkeerd omdat ik geen PTR oftewel rDNS heeft ingesteld en ook niet mogelijk is bij online.nl. Wordt de mail bij instellen van de PTR oftewel rDNS via het portal van Cheap Connect dan niet geblokkeerd omdat het IP adres "residential/dynamic" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idovitz
Wat een rdns check doet is de hostname die de verzendende mailserver opgeeft controleren adv het IP van deze mailserver. Je moet in je smtp server dus dezelfde hostname configureren als het PTR die je kan instellen in de CC portal.
Je krijgt trouwens een vast IP en geen dynamische..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robjek
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-01-2023
Hallo, bedankt. Heeft iemand een eigen mail server met de provider Cheap connect, waarbij de rDNS ook daadwerkelijk werkt, als men het PTR of rDNS goed instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

idovitz schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:03:
Heeft iemand ervaring met cheapconnect IPv6 ism openwrt? De pppoe configuratie maakt een extra IPv6 virtual interface aan met /56 IPv6-PD en bijbehorende default route. Werkt prima dan.
Echter wordt deze route na precies 30min weer verwijderd.
Ik heb inmiddels FW rules aangepast zodat MLD goed door kan komen. Maar helaas helpt het niet. Dank alvast voor het meedenken.
Was je hier nog verder mee gekomen? Wellicht kunnen wij op kantoor even een test opzetten met Openwrt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idovitz
cheapconnect schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:57:
[...]
Was je hier nog verder mee gekomen? Wellicht kunnen wij op kantoor even een test opzetten met Openwrt.
Nee, nog niets voor gevonden helaas. Heb nu een static route er van gemaakt, maar dat is best wel een smerige workarround:

ip -6 route add default via fe80::1a80:90ff:fee2:9b00 dev pppoe-DSL metric 512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idovitz
Aanvullend; OpenWRT verwacht blijkbaar een Router Advertisement binnen die 1800 sec. Als ik met scapy een solicitation stuur krijg ik een RA en wordt de route weer toegevoegd door odhcp6c. Deze voert een openwrt specifiek script uit om de route toe te voegen bij binnenkomst van een RA.

ps w | grep odhcp6c
odhcp6c -s /lib/netifd/dhcpv6.script -P0 -t120 pppoe-DSL

• cheapconnect

cheapconnect

Ok, wij gaan even iets van een openwrt regelen om dit te simuleren

• idovitz
#!/usr/bin/env python3

from scapy.all import *

a = IPv6()
a.dst = "ff02::1"

b = ICMPv6ND_RS()
c = ICMPv6NDOptSrcLLAddr()

# mac adres fysieke interface
c.lladdr = "XX:XX:XX:XX:XX:XX"

d = ICMPv6NDOptMTU()

send(a/b/c/d)
Python Scapy script om RS te versturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
Op dit moment geen internet. Kan niet pingen naar bijv 8.8.8.8 of 1.1.1.1

Dsl is up in modem en heb ook een IP.

Tijd geleden was er een soortgelijke storing laat op de avond. Dat het nu tijdens de werk dag is is wel heel storend.

• DarkHarmy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:04
Hier hetzelfde :|

• kdrkdr
Idem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kasper1985
@DarkHarmy ben in gesprek met support via live chat. Het is opgepakt is mij medegedeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Er was zojuist een probleem met één van onze internet routers. Dit probleem is inmiddels verholpen.

Doordat het een probleem aan de internetkant was is het niet nodig modems/routers aan jullie kant te herstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• idovitz
Bij ziggo en tele2 in de afgelopen 10jr tijd zelden zulke onderbrekingen meegemaakt. Ik werd gelukkig vriendelijk te woord gestaan via de webchat/mail, dat verschilt dan weer met Ziggo. Ben wel benieuwd wat het probleem inhield en of er verbetering op nodig is/komt.

• Kasper1985
Dat is inderdaad een interessante afweging. Storingen accepteren vs eindeloze keuze menus en 1e lijns medewerkers die eindeloze scripts afwerken.

Voordeel: Werd meteen geholpen op de live chat. Niks ontkennends en geen scripts maar meteen het antwoord "Klopt en er wordt aan gewerkt"

En ook vrijwel meteen een update hier ook wel netjes.

Blijft frapant dat dit toch best veel is voorgekomen al.

• idovitz
IPv4 lijkt nog niet goed te gaan. Ik kan 8.8.8.8 niet pingen en 1.1.1.1 wel :s ..

• idovitz
Spanning tree loopje?

root@router:~# traceroute 8.8.8.8
traceroute to 8.8.8.8 (8.8.8.8), 30 hops max, 38 byte packets
1 172.25.132.4 (172.25.132.4) 10.834 ms 14.951 ms 10.296 ms
2 172.25.231.12 (172.25.231.12) 11.070 ms 11.471 ms 10.727 ms
3 172.25.231.13 (172.25.231.13) 11.393 ms 11.918 ms 11.684 ms
4 * 147-78-236-254.internet.cheapconnect.net (147.78.236.254) 11.581 ms *
5 147-78-237-255.internet.cheapconnect.net (147.78.237.255) 11.706 ms 11.285 ms 11.937 ms
6 147-78-236-255.internet.cheapconnect.net (147.78.236.255) 12.662 ms 13.608 ms 12.852 ms
7 * * *
8 147-78-237-255.internet.cheapconnect.net (147.78.237.255) 32.772 ms 49.199 ms 12.386 ms
9 147-78-236-255.internet.cheapconnect.net (147.78.236.255) 52.682 ms 12.356 ms 13.387 ms
10 * * *
11 147-78-237-255.internet.cheapconnect.net (147.78.237.255) 12.158 ms 12.585 ms 12.250 ms
12 147-78-236-255.internet.cheapconnect.net (147.78.236.255) 12.445 ms 13.065 ms 12.922 ms
13 *

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

idovitz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:47:
IPv4 lijkt nog niet goed te gaan. Ik kan 8.8.8.8 niet pingen en 1.1.1.1 wel :s ..
Ipv4:
Ja, in eerste instantie een workaround die niet goed werkte. We draaien nu weer op twee routers en gaan ervoor zorgen dat dit voorkomen wordt.

Ipv6:
Had dit probleem niet

[ Voor 5% gewijzigd door cheapconnect op 17-09-2020 18:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

idovitz schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:40:
Bij ziggo en tele2 in de afgelopen 10jr tijd zelden zulke onderbrekingen meegemaakt. Ik werd gelukkig vriendelijk te woord gestaan via de webchat/mail, dat verschilt dan weer met Ziggo. Ben wel benieuwd wat het probleem inhield en of er verbetering op nodig is/komt.
Vervelend dat wij dan degene zijn die dat trackrecord hebben verbroken. Ik ben ervan overtuigd dat wij een stabielere dienst kunnen leveren dan de reuzen, maar dat hebben we vandaag niet waargemaakt. Excuses daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idovitz
Vraag over IPv6; wordt het ook mogelijk bij invoering van IPv6 om in het portaal de RDNS voor je vaste IPv6 /48 range in te stellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJansen
Suggestie: voor IPv6 rdns de keuze bieden tussen de optie rdns voor het hele subnet in te stellen, en de optie de reverse zone te laten delegeren naar een nameserver naar keuze.

• Jan_2teP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 17:33
Ik heb een nieuw VDSL abonnement 'internet only' dus zonder VOIP diensten, bij Cheapconnect besteld. Gebruikersnaam en wachtwoord heb ik inmiddels al gekregen. Mijn DSL-lijn is 8 jaar geleden afgesloten. Dus die gaat KPN één dezer dagen tot leven brengen.
Nu heb ik mijn modem met de ingestelde gebruiker gegevens al aangesloten op deze "dode" lijn. Is dat wel een goed idee?
Zou het modem beschadigd kunnen worden?
Beter om het nog even te ontkoppelen todat ik een seintje krijg van Cheapconnect?
Wie heeft advies?

• idovitz
Ben niet ontzettend thuis in de zaakjes van KPN, maar het lijkt me sterk dat ze de lijn echt fysiek hebben ontkoppeld. Teveel werk per aansluiting. De ziggo kabel trekken ze meestal ook niet los bij opzeggen abbo.

• BAJansen
Jan_2teP schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:18:
Ik heb een nieuw VDSL abonnement 'internet only' dus zonder VOIP diensten, bij Cheapconnect besteld. Gebruikersnaam en wachtwoord heb ik inmiddels al gekregen. Mijn DSL-lijn is 8 jaar geleden afgesloten. Dus die gaat KPN één dezer dagen tot leven brengen.
Nu heb ik mijn modem met de ingestelde gebruiker gegevens al aangesloten op deze "dode" lijn. Is dat wel een goed idee?
Zou het modem beschadigd kunnen worden?
Beter om het nog even te ontkoppelen todat ik een seintje krijg van Cheapconnect?
Wie heeft advies?
Voor zover de lijn fysiek ontkoppeld is zal dit niet meer zijn dan een uitgetrokken stekkertje of een verwijderd koppelstukje. Het opnieuw aansluiten zal niets op de lijn zetten waar je modem fysiek beschadigd van kan raken.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:05
idovitz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:34:
Ben niet ontzettend thuis in de zaakjes van KPN, maar het lijkt me sterk dat ze de lijn echt fysiek hebben ontkoppeld. Teveel werk per aansluiting. De ziggo kabel trekken ze meestal ook niet los bij opzeggen abbo.
Indien het signaal vroeger uit de wijkcentrale kwam en nu/straks uit de straatkast, dan zal KPN waarschijnlijk in de straatkast nog wat draadjes moeten aansluiten .

Lostrekken zal wel gebeuren als er toch een monteur heen moet om aan te sluiten. Die DSLAM's hebben geen oneindig aantal poorten :P.

• Jan_2teP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 17:33
@idovitz
Ziggo die doet 4 tot 6 weken niets, bij opzeggen abonnement.
Je kon tot voor kort nog 6 weken naar analoog FM radio signaal luisteren.
Vervolgens wordt in de straatkast de kabel losgekoppeld en is de huisaansluiting 'dood'.

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 17:06

fulgore

goud

Jan_2teP schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:12:
@idovitz
Vervolgens wordt in de straatkast de kabel losgekoppeld en is de huisaansluiting 'dood'.
Bij mij had Ziggo bij opzegging 3 maanden geleden na 3 dagen het signaal al de nek omgedraaid.
Ik wacht alleen nog op de retourdoos voor de Horizonbox. :O

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• Barre73
idovitz schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:34:
Ligt eraan wat je bedoelt met ontkoppelen. Jouw koperkabel van KPN is ergens afgewerkt op een LSA strook (in de straatkast of in de centrale). Als jij een abonnement neemt wordt er een draadje getrokken van die LSA strook naar een poort van de naastgelegen Dslam (switch). Als je je abonnement opzegt wordt dat weer ontkoppeld. Meestal niet direct maar toch wel bij een eerst volgende bezoek aan kast of centrale.

De afwerking van je koperkabel zelf op die LSA strook blijft uiteraard altijd intact en wordt nooit ontkoppeld.

• Barre73
fulgore schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:30:
[...]

Bij mij had Ziggo bij opzegging 3 maanden geleden na 3 dagen het signaal al de nek omgedraaid.
Ik wacht alleen nog op de retourdoos voor de Horizonbox. :O
Zeker weten dat ook het DVB-C signaal niet meer werkt? Of alleen je internet en je interactieve tv niet meer?
Om je gratis DVB-C en FM signaal te stoppen moet er een monteur fysiek naar de eindversterker en je daar ontkoppelen. Dat duurt vaak wel flink langer dan drie dagen.
De rest van de signalen is softwarematig en kan met een druk op de knop gestopt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPace
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-04 16:28
Jan_2teP schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:12:
@idovitz
4 tot 6 weken? Ik hoop dat Ziggo niet meeleest, maar wij hebben hier zo'n 5 jaar voor nop gebruik gemaakt van een kale DVB-C. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• idovitz
Ssssssssssst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djayeazy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-09-2024
@cheapconnect Misschien ook een idee om t maximale bedrag tot opwaarderen te verhogen ? Of de betaling voor een jaar via een andere pagina af te handelen. Kon t bedrag niet betalen ( was max 500) , moest eerst 2 x opwaarderen , om t uit saldo te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

djayeazy schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 22:29:
@cheapconnect Misschien ook een idee om t maximale bedrag tot opwaarderen te verhogen ? Of de betaling voor een jaar via een andere pagina af te handelen. Kon t bedrag niet betalen ( was max 500) , moest eerst 2 x opwaarderen , om t uit saldo te betalen.
Goed punt, is gelijk even aangepast!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-06 12:52
Net een bestelling geplaatst voor Voip met nummerbehoud & een vdsl verbinding. Ik ben alleen mis geweest met het uploaden van het document voor nummerbehoud, maar ik kan niet zien waar ik dat document kan wijzigen.

En ik zie dat er een referral program is. Ik heb een klant al aangebracht, maar niet via referral, is dat achteraf nog te regelen?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-06 14:32
@cheapconnect Volgens de postcodecheck op jullie website is het mogelijk om BVDSL(VDSL met pair bonding) aan te vragen op een adres waarop KPN zelf aangeeft de helft van de snelheid(dus via 1 aderpaar) te kunnen leveren. Betekent het dat jullie de mogelijkheid bieden om een extra aderpaar voor de aansluiting in te laten lassen en/of indien noodzakelijk een extra telefoonlijn naar binnen laten brengen? Of is dit een fout in de postcodecheck?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

timmie1 schreef op maandag 28 september 2020 @ 02:28:
@cheapconnect Volgens de postcodecheck op jullie website is het mogelijk om BVDSL(VDSL met pair bonding) aan te vragen op een adres waarop KPN zelf aangeeft de helft van de snelheid(dus via 1 aderpaar) te kunnen leveren. Betekent het dat jullie de mogelijkheid bieden om een extra aderpaar voor de aansluiting in te laten lassen en/of indien noodzakelijk een extra telefoonlijn naar binnen laten brengen? Of is dit een fout in de postcodecheck?
Wil je eens de postcode mailen naar info@cheapconnect.nl ? Kan ik wat beter meekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-06 14:32
cheapconnect schreef op maandag 28 september 2020 @ 23:19:
[...]

Wil je eens de postcode mailen naar info@cheapconnect.nl ? Kan ik wat beter meekijken.
Natuurlijk! Is al onderweg.

[ Voor 5% gewijzigd door timmie1 op 28-09-2020 23:26 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-06 16:15

sjaak

un giorno credi

Gisterochtend besteld en vandaag begin van de ochtend de mail van de oude provider dat het abonnement beëindigd wordt op de 14e en een mail van CC dat ie de 14e begint. Het was me nog niet helemaal duidelijk dat dit automatisch ging dus dat gister nog nagevraagd en binnen paar uur een mail reactie.

Tot zover gaat het dus soepel, benieuwd hoe het de 14e gaat. Als het goed is meteen ipv6 dus dan kan ik daar ook mee aan de slag.

Zou een automatische incasso wel op prijs stellen. :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste