Oeh, glas is nu ook beschikbaar. Dat is wel nice, maar vanwaar de hoge prijs voor glas?
Gisteravond migratie aangevraagd vanaf XS4ALL. Zojuist gebeld om telefoon bij xs4all op te zeggen.
Ze boden een korting aan van 20 euro p/m voor 1 jaar als ik zou blijven. Alsnog overgestapt. Het vooruitzicht om klant te zijn bij KPN vond ik geen 20 euro p/m waard.
Ben benieuwd!
Ze boden een korting aan van 20 euro p/m voor 1 jaar als ik zou blijven. Alsnog overgestapt. Het vooruitzicht om klant te zijn bij KPN vond ik geen 20 euro p/m waard.
Ben benieuwd!
We proberen de prijzen zo laag mogelijk aan te bieden, maar we moeten nog volume creëren om de prijs ook aan de inkoop lager te krijgen. In ruil bieden we altijd een vast IP-adres, transparant en eerlijk toegang tot het internet en vrije modemkeuze.Pilovali schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:32:
Oeh, glas is nu ook beschikbaar. Dat is wel nice, maar vanwaar de hoge prijs voor glas?
Update voor eventuele mensen met een modem waarvan het VLAN niet kan worden gewijzigd. We zijn bezig ons orderproces aan te passen zodat je kunt aangeven welk VLAN je wilt gebruiken. Standaard staat dit VLAN op 6, maar voor de gebruikers die dat willen, kun je deze aanpassen naar bijvoorbeeld VLAN 34.
Tot die tijd kun je altijd even doorgeven dat je het VLAN wilt aanpassen, en we willen deze optie ook via ons portal aanbieden.
Pfoe inderdaad aan de prijs. Hoger nog dan xs4allcheapconnect schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:57:
[...]
We proberen de prijzen zo laag mogelijk aan te bieden, maar we moeten nog volume creëren om de prijs ook aan de inkoop lager te krijgen. In ruil bieden we altijd een vast IP-adres, transparant en eerlijk toegang tot het internet en vrije modemkeuze.
[...]
Gisteren stipt om 8:00 de DSL van NLE down.
8:15 weer sync en na aanpassen PPPoE in de router werkt het als een trein via CheapConnect
Echter zie ik sinds vandaag als extra optie op de postcodecheck dat op mijn adres ook Bonding VDSL mogelijk is.
8:15 weer sync en na aanpassen PPPoE in de router werkt het als een trein via CheapConnect
Echter zie ik sinds vandaag als extra optie op de postcodecheck dat op mijn adres ook Bonding VDSL mogelijk is.

Is dan wel weer wat gortigEenmalige kosten migratie van bestaande verbinding: € 265,00
Sja, dat zijn de kosten die wholesale rekent. Bizar veel geld.DarkHarmy schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:19:
Gisteren stipt om 8:00 de DSL van NLE down.
[...]
Is dan wel weer wat gortig
Maar beter dat dan dat ze die prijs verwerken in de abonnementskosten, zodat iedereen betaalt voor wat hij geleverd krijgt
En ook beter om het zo te doen dat het in ieder geval mogelijk is voor mensen die het wel willen betalen. Alle andere providers kiezen er gewoon voor om het niet te leveren (KPN en XS4All uitgezonderd).mad-dog schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:34:
[...]
Sja, dat zijn de kosten die wholesale rekent. Bizar veel geld.
Maar beter dat dan dat ze die prijs verwerken in de abonnementskosten, zodat iedereen betaalt voor wat hij geleverd krijgt
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Dat dusBarre73 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:42:
[...]
En ook beter om het zo te doen dat het in ieder geval mogelijk is voor mensen die het wel willen betalen. Alle andere providers kiezen er gewoon voor om het niet te leveren (KPN en XS4All uitgezonderd).
Heb jij toevallig hoe de Experiaboxen omgaan met een pairbonding lijn? Aangezien ik alweer 2j bij XS4ALL werk krijg ik nog maar weinig mee van die modems. De Fritzboxen (7581 en met name de 7583) hebben enorm veel ellende met BVDSL(non vectoring) lijnen, PPP sessies die wegvallen, terwijl er wel sync is. Een 7590 werkt op de losse aderparen wel correct
Nee sorry... Daarvoor zit ik teveel aan de passieve kant en te weinig aan de actieve..mad-dog schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:47:
[...]
Dat dus.
Heb jij toevallig hoe de Experiaboxen omgaan met een pairbonding lijn? Aangezien ik alweer 2j bij XS4ALL werk krijg ik nog maar weinig mee van die modems. De Fritzboxen (7581 en met name de 7583) hebben enorm veel ellende met BVDSL(non vectoring) lijnen, PPP sessies die wegvallen, terwijl er wel sync is. Een 7590 werkt op de losse aderparen wel correct
@cheapconnect misschien kunnen jullie Fritzbox een profiel laten maken in hun firmware. Dan wordt aansluiten helemaal een fluitje van een cent. Ik heb er net een aangesloten op Telfort, en daarvoor is een profiel beschikbaar. Je hoeft alleen maar Telfort aan te vinken in de settings en klaar is kees.
Begin januari ga ik over naar CheapConnect en als ik het goed begrijp zijn de benodigde instellingen anders dan bij Telfort? Of zijn ze gelijk aan die van de KPN?
Begin januari ga ik over naar CheapConnect en als ik het goed begrijp zijn de benodigde instellingen anders dan bij Telfort? Of zijn ze gelijk aan die van de KPN?
Even VLAN op 6 zetten, dat was voldoende om het te laten werken (naast login+password invoeren)raven22 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 21:40:
@cheapconnect misschien kunnen jullie Fritzbox een profiel laten maken in hun firmware. Dan wordt aansluiten helemaal een fluitje van een cent. Ik heb er net een aangesloten op Telfort, en daarvoor is een profiel beschikbaar. Je hoeft alleen maar Telfort aan te vinken in de settings en klaar is kees.

Alleen kon ik met experia v8 niet het VLAN wijzigen, maar dat hebben ze opgelost door gebruikers de keus te geven tussen VLAN 34 en 6, zie hierboven.
[ Voor 7% gewijzigd door Emcee op 05-12-2019 21:47 ]
Toen ik bestelde was de migratie van een bestaande BVDSL lijn nog 50 euro. En nu inmiddels 265.
@mad-dog Wat ik begreep van de Guidion monteur die hier laatst was hebben alle Fritzboxen moeite met VDSL op dit moment.
Die 7590 ondersteunt dacht ik geen BVDSL?
Overigens zie ik op een verbinding die ik "beheer" op een enkele lijn ook elke x dagen een drop van de ppp sessie. Dat is op xs4all op een Fritzbox 7581. Misschien ben je (voor enkele lijn VDSL) dus beter af met een Draytek 130.
@mad-dog Wat ik begreep van de Guidion monteur die hier laatst was hebben alle Fritzboxen moeite met VDSL op dit moment.
Overigens zie ik op een verbinding die ik "beheer" op een enkele lijn ook elke x dagen een drop van de ppp sessie. Dat is op xs4all op een Fritzbox 7581. Misschien ben je (voor enkele lijn VDSL) dus beter af met een Draytek 130.
Een enkele VDSL lijn is niet het punt, maar wel de bonding variant. Een 7590 doet inderdaad geen bonding, maar kan wel prima werken op een enkel aderpaar van een pairbonding aansluiting.Kasper1985 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 02:10:
Toen ik bestelde was de migratie van een bestaande BVDSL lijn nog 50 euro. En nu inmiddels 265.
Draytek is ook niet altijd een oplossing weet ik uit ervaring
Wat dat betreft ben je met een Experiabox prima uit, aangezien die modems door en door getest worden eer ze op de markt worden gebracht
Aan de ripe IP blokken en de bgp routering te zien is cheapconnect gelinkt aan MaxiTEL.nl. Is cheapconnect een budget merk van MaxiTEL?
https://bgp.he.net/AS39587
De telefonie van Cheapconnect loopt ook over Maxitelvaserv schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:47:
Aan de ripe IP blokken en de bgp routering te zien is cheapconnect gelinkt aan MaxiTEL.nl. Is cheapconnect een budget merk van MaxiTEL?
Ouch, inmiddels zijn de prijzen flink verhoogd. Een paar dagen geleden waren de eenmalige kosten voor ADSL/VDSL/VPLUS €50, nu is het €65. En de korting voor vooruitbetalen (1 jaar) is verlaagd van 10% naar 5%
Was van plan om over te stappen maar nu twijfel ik of het echt zo cheap is.
Precies dat, was van plan ook hier naar over te stappen. Helaas is de prijs nu licht te hoog, al helemaal nu je voor die prijs er geen modem bij krijgt.bricoleurtje schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:36:
Ouch, inmiddels zijn de prijzen flink verhoogd. Een paar dagen geleden waren de eenmalige kosten voor ADSL/VDSL/VPLUS €50, nu is het €65. En de korting voor vooruitbetalen (1 jaar) is verlaagd van 10% naar 5%Was van plan om over te stappen maar nu twijfel ik of het echt zo cheap is.
Inderdaad, "tweakervriendelijkheid" met vast IP e.d. is leuk, maar ook niet echt noodzakelijk. Eigen modem werkt nu ook prima (en mocht-ie kapot gaan, ligt er een bruikleen-modem klaar om direct verder te kunnen; eigenlijk ook wel een prettig gevoel). Dat ze niet zoals andere stunten met dikke cashbacks of de eerste zoveel maanden korting kan ik begrijpen, maar dit maakt de drempel toch wel vrij hoog.
Wil wel weg bij (f)Telfort, dus misschien eerst maar een jaartje Budget o.i.d. en dan nog eens kijken hoe het staat met de tarieven en betalingsmogelijkheden en of de IPv6-uitrol niet op de lange baan geschoven is.
Wil wel weg bij (f)Telfort, dus misschien eerst maar een jaartje Budget o.i.d. en dan nog eens kijken hoe het staat met de tarieven en betalingsmogelijkheden en of de IPv6-uitrol niet op de lange baan geschoven is.
Licht te hoog?plaspvd schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:57:
[...]
Precies dat, was van plan ook hier naar over te stappen. Helaas is de prijs nu licht te hoog, al helemaal nu je voor die prijs er geen modem bij krijgt.
ik heb nu bonded vdsl bij xs4all voor 40,99 per maand (76 Mbit)
Bij Cheap Connect betaal ik behalve 265 euro migratiekosten 59,95 per maand voor dezelfde snelheid.
ben net overgestapt en was van plan ook nog iemand anders over te zetten, maar dit verandert het plaatje wel helaas.bricoleurtje schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:36:
Ouch, inmiddels zijn de prijzen flink verhoogd. Een paar dagen geleden waren de eenmalige kosten voor ADSL/VDSL/VPLUS €50, nu is het €65. En de korting voor vooruitbetalen (1 jaar) is verlaagd van 10% naar 5%Was van plan om over te stappen maar nu twijfel ik of het echt zo cheap is.
Als ik de jaarlijkse kosten van cheapconnect a 406 euro vergelijk met de overige budget vdsl providers dan komt het aardig overeen. het is voornamelijk de initiële korting van de grote spelers waardoor cheapconnect bovenin de range zit.

Wat ik mij afvraag is hoe cheapconnect scoort op stabiliteit en performance.
De netflix provider ranking laat duidelijk zien dat de budget providers als laagste scoren en hier kan je dus issues ondervinden op peak momenten. Bijvoorbeeld als het hele klanten bestand om 20:30 Netflix aanzet.
@cheapconnect Hoe borgen jullie de stabiliteit van grote bandbreedte slurpers zoals Netflix en Youtube?
Hebben jullie Netflix open connect appliances in het netwerk? Of is er een kans dat als 500 klanten een 4K/UHD serie kijken a 20mbit/s de 10Gbit transit vol zit?
Op dit moment zie ik cheapconnect als een interessante partij. Vast IP
, eigen modem, open netwerk
, goede prijs. De grote vraag is hoe het dus zit met de performance en stabiliteit van het netwerk?

De netflix provider ranking laat duidelijk zien dat de budget providers als laagste scoren en hier kan je dus issues ondervinden op peak momenten. Bijvoorbeeld als het hele klanten bestand om 20:30 Netflix aanzet.
@cheapconnect Hoe borgen jullie de stabiliteit van grote bandbreedte slurpers zoals Netflix en Youtube?
Hebben jullie Netflix open connect appliances in het netwerk? Of is er een kans dat als 500 klanten een 4K/UHD serie kijken a 20mbit/s de 10Gbit transit vol zit?
Op dit moment zie ik cheapconnect als een interessante partij. Vast IP
Momenteel is er geen Openconnect van Netflix in ons netwerk, daar zijn we momenteel nog te klein voor. Verder hebben we op dit moment voldoende capaciteit voor onze gebruikers en blijven dit monitoren. We leveren hier een premium netwerk tegen een zo voordelig mogelijke prijs.vaserv schreef op zondag 8 december 2019 @ 20:56:
Misschien een gekke vraag, maar wat houd een "open netwerk" eigenlijks in?
In deze context doelt vaserv waarschijnlijk op het feit dat er geen poorten worden geblokkeerd door de provider waardoor je bijvoorbeeld een mailserver zou kunnen draaien vanaf je thuisadres.
Bedankt voor de ophelderingBAJansen schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:24:
In deze context doelt vaserv waarschijnlijk op het feit dat er geen poorten worden geblokkeerd door de provider waardoor je bijvoorbeeld een mailserver zou kunnen draaien vanaf je thuisadres.
Hoe zit het eigenlijks met routing naar 't buitenland? Is CC daar een beetje goed in, of gaat alles eerst naar een goedkope knooppunt in the middle of nowhere (zoiets wat met T-Mobile gebeurd een poosje geleden)?
Bij een provider kan ik me er ook niks bij voorstellen. 1 laag verder (operator) betekent het normaliter dat elke provider tegen dezelfde voorwaarden de mogelijkheid heeft om diensten in te kopen en door te verkopen aan de eindgebruiker. En nog een laag verder (netwerkeigenaar) betekent het dat elke operator gelijke kans en mogelijkheid heeft om eigen apparatuur in de PoP'/centrales te plaatsen en de fysieke lijn naar de eindgebruiker te huren.Pilovali schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:57:
Inderdaad bij "Open Network" denk ik aan een internet connectie zonder een laag 3 firewall (packet-filtering)Pilovali schreef op maandag 9 december 2019 @ 11:57:
Geen geblokkeerde poorten en ook geen vertraging doordat het verkeer door een firewall gaat.
Theoretisch gezien wordt een verbinding ook niet geblokkeerd als er bijvoorbeeld mallware of spam vanaf verstuurd wordt? @cheapconnect Klopt dit?
Routering ziet er goed uit.Pilovali schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:13:
[...]
Bedankt voor de opheldering![]()
Hoe zit het eigenlijks met routing naar 't buitenland? Is CC daar een beetje goed in, of gaat alles eerst naar een goedkope knooppunt in the middle of nowhere (zoiets wat met T-Mobile gebeurd een poosje geleden)?
https://bgp.he.net/AS61349#_graph4
Primaire onsluiting lijkt via fusix networks b.v te gaan.
Als failover zie ik schuberg philis b.v en ColoCenter B.V.
Tracert laat zien dat het verkeer in Nederland blijft en via "premium" peering/routering verloopt.

Bedankt voor de info, mensen. Tis me duidelijk.
Klopt, "Open" betekend open, dus geen blokkades in poorten en geen vertraging. Als wij een verbinding gaan filteren blokkeren door spam of malware dan melden we dat uiteraard, maar dat is dan de enige uitzondering van "open", dat is is dan ook in het belang van de gebruiker.vaserv schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:29:
[...]
Inderdaad bij "Open Network" denk ik aan een internet connectie zonder een laag 3 firewall (packet-filtering)
Geen geblokkeerde poorten en ook geen vertraging doordat het verkeer door een firewall gaat.
Theoretisch gezien wordt een verbinding ook niet geblokkeerd als er bijvoorbeeld mallware of spam vanaf verstuurd wordt? @cheapconnect Klopt dit?
[...]
Zelf nu ook verbonden via cheapconnect en tot nu toe geen spijt van de overstap van Ziggo naar VDSL.
Via Martkplaats een draytek 2860 aangeschaft voor 30 euro.
Misschien is dit draytek specifiek maar de verschillende firmwares met modem codes geven heel verschillende performance.
Heb tot nu toe de volgende modem codes van firmware 3.8.9.6 voor de Vigor 2860 getest:
Het verschil qua ping is echt opmerkelijk. Heb nu een ping van 8ms naar de eerste hop. Dit is zelfs beter dan via de kabel/Ziggo.
Op dit moment blijf ik even op modem code 579f17_573f01. Iemand een goede ervaring met een andere firmware/modem code? Of tip waar op te letten met het selecteren van een firmware?
Misschien is dit draytek specifiek maar de verschillende firmwares met modem codes geven heel verschillende performance.
Heb tot nu toe de volgende modem codes van firmware 3.8.9.6 voor de Vigor 2860 getest:
Firmware | Downstream | Upstream | Ping |
Vigor2860_v3.8.9.6-01v_en.zip is used for modem code 567517_562301 | 91722 | 30497 | 15 |
Vigor2860_v3.8.9.6-01v_en.zip is used for modem code 566207_562101 | X | X | X |
Vigor2860_v3.8.9.6-02v_en.zip is used for modem code 573807_571701 | 93782 | 29975 | 11 |
Vigor2860_v3.8.9.6-04v_en.zip is used for modem code 579f17_573f01 | 96537 | 31865 | 8 |
Het verschil qua ping is echt opmerkelijk. Heb nu een ping van 8ms naar de eerste hop. Dit is zelfs beter dan via de kabel/Ziggo.
Op dit moment blijf ik even op modem code 579f17_573f01. Iemand een goede ervaring met een andere firmware/modem code? Of tip waar op te letten met het selecteren van een firmware?
Tenzij iemand ervaringen heeft met specifieke firmware is het vooral een proefondervindelijk proces. Hogere versienummers hoeven niet altijd betere prestaties te geven.
Mijn verbinding van cheapconnect is inmiddels ook een paar dagen naar tevredenheid draaiende. Overgestapt zijnde van Budget/Voormalig NLE is mijn ping nu iets hoger (~2-3 ms).
Ik word reeds de optie gegeven om in het controlepaneel van cheapconnect mijn reverse DNS aan te passen, maar het lijkt erop dat de reverse zone voor 147.78.0.0/16 niet gedelegeerd is waardoor deze aanpassing geen enkel effect heeft.
Mijn verbinding van cheapconnect is inmiddels ook een paar dagen naar tevredenheid draaiende. Overgestapt zijnde van Budget/Voormalig NLE is mijn ping nu iets hoger (~2-3 ms).
Ik word reeds de optie gegeven om in het controlepaneel van cheapconnect mijn reverse DNS aan te passen, maar het lijkt erop dat de reverse zone voor 147.78.0.0/16 niet gedelegeerd is waardoor deze aanpassing geen enkel effect heeft.
Qua firmware met je eens, dat het ook gewoon toeval kan zijn en net even wat hoger uitkomen.BAJansen schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:05:
Tenzij iemand ervaringen heeft met specifieke firmware is het vooral een proefondervindelijk proces. Hogere versienummers hoeven niet altijd betere prestaties te geven.
Reserve DNS is de /16 niet in zijn geheel van ons, dus dat kan kloppen. Wil je anders voor de zekerheid even een mail sturen naar info@cheapconnect.nl ? Wil dit graag even controleren?
Ik weet dat de overkoepelende /16 niet van jullie is, maar wanneer ik een lookup doe naar mijn reverse IP adres (xxx.236.78.147.in-addr.arpa) krijg ik een NXDOMAIN met '147.in-addr.arpa.' in de authority section. Hieruit blijkt dat 147.0.0.0/8 het laagste niveau is waarop de reverse zone voor 147.78.236.0/23 is gedelegeerd. Als ik vervolgens reverse DNS lookups doe voor de omliggende /16s is te zien dat de reverse DNS voor bijvoorbeeld 147.76.0.0/16 en 147.78.0.0/16 wel gedelegeerd is, maar voor zowel 147.77.0.0/16 en 147.78.0.0/16 niet.
147.78.0.0/16 is dan wel niet geheel van cheapconnect, maar op dit moment mist er een stap in de delegatie waardoor reverse lookups niet bij jullie nameservers uit kunnen komen.
Edit: Het laagste niveau waarop 78.147.in-addr.arpa in z'n geheel is gedelegeerd is 147.in-addr.arpa. Binnen deze delegatie bestaan echter wel subdelegaties voor kleinere delegaties, zoals naastgelegen 235.78.147.in-addr.arpa. Wanneer Cheapconnect bij Arin aanklopt om hun reverse DNS nameservers te laten vermelden voor 236.78.147.in-addr.arpa en 237.78.147.in-addr.arpa zou de boel moeten werken.
147.78.0.0/16 is dan wel niet geheel van cheapconnect, maar op dit moment mist er een stap in de delegatie waardoor reverse lookups niet bij jullie nameservers uit kunnen komen.
Edit: Het laagste niveau waarop 78.147.in-addr.arpa in z'n geheel is gedelegeerd is 147.in-addr.arpa. Binnen deze delegatie bestaan echter wel subdelegaties voor kleinere delegaties, zoals naastgelegen 235.78.147.in-addr.arpa. Wanneer Cheapconnect bij Arin aanklopt om hun reverse DNS nameservers te laten vermelden voor 236.78.147.in-addr.arpa en 237.78.147.in-addr.arpa zou de boel moeten werken.
[ Voor 35% gewijzigd door BAJansen op 12-12-2019 21:14 ]
Zou je mij je IP kunnen emailen? Dan kan ik wat gerichter voor je kijken.BAJansen schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:50:
Ik weet dat de overkoepelende /16 niet van jullie is, maar wanneer ik een lookup doe naar mijn reverse IP adres (xxx.236.78.147.in-addr.arpa) krijg ik een NXDOMAIN met '147.in-addr.arpa.' in de authority section. Hieruit blijkt dat 147.0.0.0/8 het laagste niveau is waarop de reverse zone voor 147.78.236.0/23 is gedelegeerd. Als ik vervolgens reverse DNS lookups doe voor de omliggende /16s is te zien dat de reverse DNS voor bijvoorbeeld 147.76.0.0/16 en 147.78.0.0/16 wel gedelegeerd is, maar voor zowel 147.77.0.0/16 en 147.78.0.0/16 niet.
Gisteren een vriend (met startend bedrijf) geholpen met CC. Fritz!box 7360 lag er nog van de vorige huurder. Na reset, en CC instellingen zonder problemen online. Telefoonnummer aangevraagd en 5 minuten later kon er via sip gebeld worden. Wat dat aangaat vlekkeloos verlopen. Snelheid is helaas 32 mbit, terwijl de check aangeeft dat 70 haalbaar is. Komt dit door het modem (ingesteld op annex A, en direct op isra punt aangesloten)?
Status van de verbinding is ook nog steeds 'bezig met activeren'. Zie ook ticket #KUT-911-60036 (ik weet niet hoe ik in het ticketsysteem zou kunnen komen om te reageren)
Even verder gekeken, ligt aan abbo maar er is in het dashboard geen optie te vinden om op te waarderen.
Nog 1 probleempje dat ik tegenkwam: om precies 00:00 lag dns eruit leek wel, dus heb op het modem maar 1.1.1.1 / 9.9.9.9 ingesteld omdat ik die uit mn hoofd weet.
Status van de verbinding is ook nog steeds 'bezig met activeren'. Zie ook ticket #KUT-911-60036 (ik weet niet hoe ik in het ticketsysteem zou kunnen komen om te reageren)
Even verder gekeken, ligt aan abbo maar er is in het dashboard geen optie te vinden om op te waarderen.
Nog 1 probleempje dat ik tegenkwam: om precies 00:00 lag dns eruit leek wel, dus heb op het modem maar 1.1.1.1 / 9.9.9.9 ingesteld omdat ik die uit mn hoofd weet.
[ Voor 26% gewijzigd door Jogai op 13-12-2019 08:06 ]
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
7360 heeft geen bonding misschien daarom https://fritzshop.nl/fritzbox/21-fritzbox-7360.html
Dat komt omdat KPN en XS4ALL pairbonding kunnen aanbieden. De andere providers leveren dit vaak niet. Ik weet niet of cheapconnect dit inmiddels aanbiedt. Eerder gaven ze in dit topic aan van niet.Jogai schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:01:
Gisteren een vriend (met startend bedrijf) geholpen met CC. Fritz!box 7360 lag er nog van de vorige huurder. Na reset, en CC instellingen zonder problemen online. Telefoonnummer aangevraagd en 5 minuten later kon er via sip gebeld worden. Wat dat aangaat vlekkeloos verlopen. Snelheid is helaas 32 mbit, terwijl de check aangeeft dat 70 haalbaar is. Komt dit door het modem (ingesteld op annex A, en direct op isra punt aangesloten)?
Ben benieuwd naar de ervaringen van CC nu de eerste mensen aangesloten zijn
[ Voor 7% gewijzigd door krakendmodem op 13-12-2019 09:04 ]
Onze ervaring is momenteel erg positief en we ontvangen al eerste leuke feedback van de eerste mensen die aangesloten zijn. Maar jij bent ook vast opzoek naar de ervaringen van die mensen zelfkrakendmodem schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:03:
[...]
Ben benieuwd naar de ervaringen van CC nu de eerste mensen aangesloten zijn
Oepscheapconnect schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:36:
[...]
Onze ervaring is momenteel erg positief en we ontvangen al eerste leuke feedback van de eerste mensen die aangesloten zijn. Maar jij bent ook vast opzoek naar de ervaringen van die mensen zelf
Ik bedoel inderdaad op de ervaringen van jullie klanten
Op 1 december ben ik overgestapt van Ziggo naar CC. Fritzbox 7490 overgezet naar DSL en de boel werkte meteen. Daarna Ziggo opgezegd, die waren flexibel en deden dat zonder opzegtermijn met onmiddellijke ingang. Ziggo (ubee) modem geeft nog steeds NL 1,2 en 3 door aan mijn Humax...
Tot de tijd van bovenstaande post heeft het ook vlekkeloos gewerkt, maar toe resette het internet zich elke minuut, soms een half uurtje. Maar de snelheid was in die periode 0,3 Mbit down (upload nog wel redelijk). 's avonds de Fritzbox gereset en dat verhielp het probleem. Na het opnieuw opbouwen van de DSL verbinding loopt alles weer als een zonnetje.
Tot nu dan:
14.12.19 11:16:53 PPPoE error: Timeout. [4 messages since 14.12.19 11:16:13]
14.12.19 11:15:59 Timeout during PPP negotiation.
14.12.19 11:15:59 Internet connection cleared.
Weer modem gerest en het werkt weer....
Heb de Fritzbox nog nooit hoeven resetten, wordt dit nu standaard procedure?
Tot de tijd van bovenstaande post heeft het ook vlekkeloos gewerkt, maar toe resette het internet zich elke minuut, soms een half uurtje. Maar de snelheid was in die periode 0,3 Mbit down (upload nog wel redelijk). 's avonds de Fritzbox gereset en dat verhielp het probleem. Na het opnieuw opbouwen van de DSL verbinding loopt alles weer als een zonnetje.
Tot nu dan:
@Kunst023 Je zou eens kunnen kijken of er een update voor je Fritzbox is.
Dank voor de tip @akatar, maar: FRITZ!OS: 07.12 - Version up to date
Verwijderd
Helaas heeft een Fritz!Box, en dan met name het VDSL-gedeelte, niet het eeuwige leven.[b]Kunst023 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:31:
Ik heb dit soort fouten ook wel gehad en ze verdwenen als sneeuw voor de zon als ik de Fritz!Box verving voor een nieuwer model.
Als je denkt dat de Fritz overleden is zoals @Verwijderd hier boven suggereert: check even de garantietermijn.Kunst023 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:12:
Dank voor de tip @akatar, maar: FRITZ!OS: 07.12 - Version up to date
Op het ding van mij geeft AVM bijvoorbeeld 5 jaar garantie (klik).
Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe
Gisteravond om half negen een bericht naar de klantenservice gestuurd betreft het reverse DNS verhaal enige berichten eerder in dit topic, nog dezelfde avond opgelost.krakendmodem schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:43:
[...]
Oeps
Ik bedoel inderdaad op de ervaringen van jullie klanten. Dat had ik iets beter moeten verwoorden.
Inderdaad, je bent de eerste in het hele subnet met reverse dns. Mooi dat het werkt.BAJansen schreef op zondag 15 december 2019 @ 08:56:
[...]
Gisteravond om half negen een bericht naar de klantenservice gestuurd betreft het reverse DNS verhaal enige berichten eerder in dit topic, nog dezelfde avond opgelost.

Bij mij blijven de statistieken en autorisatie pagina leeg op de portal. Werkt dit bij iemand anders wel?
[ Voor 45% gewijzigd door vaserv op 15-12-2019 09:29 ]
Heb je de lijnwaarden ook al gecontroleerd?Kunst023 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:31:
Op 1 december ben ik overgestapt van Ziggo naar CC. Fritzbox 7490 overgezet naar DSL en de boel werkte meteen. Daarna Ziggo opgezegd, die waren flexibel en deden dat zonder opzegtermijn met onmiddellijke ingang. Ziggo (ubee) modem geeft nog steeds NL 1,2 en 3 door aan mijn Humax...
Tot nu dan:
Kunst023 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:31:
Ziggo (ubee) modem geeft nog steeds NL 1,2 en 3 door aan mijn Humax...
offtopic:
Dat is niet hoe het werkt, tv wordt bij Ziggo niet door het modem doorgegeven. Zolang Ziggo je niet fysiek afsluit in de wijkkast zal je het basispakket blijven ontvangen
Dat is niet hoe het werkt, tv wordt bij Ziggo niet door het modem doorgegeven. Zolang Ziggo je niet fysiek afsluit in de wijkkast zal je het basispakket blijven ontvangen
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Met Telfort VDSL heb ik het beste connectie met deze modem code:vaserv schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:43:
Zelf nu ook verbonden via cheapconnect en tot nu toe geen spijt van de overstap van Ziggo naar VDSL.
Firmware Downstream Upstream Ping Vigor2860_v3.8.9.6-01v_en.zip is used for modem code 567517_562301 91722 30497 15 Vigor2860_v3.8.9.6-01v_en.zip is used for modem code 566207_562101 X X X Vigor2860_v3.8.9.6-02v_en.zip is used for modem code 573807_571701 93782 29975 11 Vigor2860_v3.8.9.6-04v_en.zip is used for modem code 579f17_573f01 96537 31865 8
576d17_572801
Op dit moment gebruik ik een Draytek 2760, maar met de Draytek 2860 had ik dezelfde waarden.
Actual Rate 111214 Kbps 33028 Kbps
Attainable Rate 117419 Kbps 33748 Kbps
Path Mode Fast Fast
Interleave Depth 1 1
Actual PSD -9.-6 dB 14. 0 dB
Mijn ping naar de eerste hop (ik denk straatkast) is 4.5 ms.
De gateway van de provider ping ik met 7.5 ms
G.INP werkt ook (voor lage ping). Bitswap en vectoring doen het ook goed.
[ Voor 24% gewijzigd door Starck op 16-12-2019 11:24 ]
Bedankt @Starck , Heb deze firmware gister avond geflashed en resultaten zien er goed.Starck schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:18:
[...]
Met Telfort VDSL heb ik het beste connectie met deze modem code:
576d17_572801
Ik heb sinds een week een ping lopen via freshping.io. En nog geen enkele niet zelf veroorzaakte downtime gezien.

Eindelijk de tijd gevonden om het modem (Draytek 165) te plaatsen, heb ik alleen een probleem met de speedtest (upload). Deze loopt steeds vast en kom niet verder 0Mbit/s.
Iemand enige idee?
Iemand enige idee?
Wat is je geschatte snelheid volgens https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/, en wat voor lijnwaarden worden aangegeven in je modem?
Rare constructie deze provider. Je moet registreren om te zien wat je kan afnemen?
Dat kan je via https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ ook wel zien
[ Voor 5% gewijzigd door Lrrr op 22-12-2019 20:13 . Reden: iets liever ]
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Dslreport?powerboat schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 19:16:
Eindelijk de tijd gevonden om het modem (Draytek 165) te plaatsen, heb ik alleen een probleem met de speedtest (upload). Deze loopt steeds vast en kom niet verder 0Mbit/s.
Iemand enige idee?
Hier ook last van met een 7490 op een kpn lijn (nle). Geen idee waarom.
Nope speedtest.net ook via cli versie gaat ie niet goed.hjs schreef op zondag 22 december 2019 @ 20:17:
[...]
Dslreport?
Hier ook last van met een 7490 op een kpn lijn (nle). Geen idee waarom.
@cheapconnect Ik overweeg om binnenkort over te stappen. Vanaf welk moment voor afloop van mijn huidige contract bij KPN kan ik een bestelling plaatsen?
edpnet (eveneens budget provider) support ipv4/ipv6 dual stack (FB7530)Raynman schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:42:
Misschie online.nl wat voor je https://www.online.nl/abonnement/samenstellen/internet/Wil wel weg bij (f)Telfort, dus misschien eerst maar een jaartje Budget o.i.d. en dan nog eens kijken hoe het staat met de tarieven en betalingsmogelijkheden en of de IPv6-uitrol niet op de lange baan geschoven is.
[ Voor 81% gewijzigd door saharoen op 03-01-2020 18:59 ]
In het controlepaneel van Cheapconnect stond al een tijdje informatie over de beloofde shell- en webserver. Je kon al een tijdje een gebruikersnaam kiezen, maar inloggen was door het ontbreken van een wachtwoord nog niet mogelijk. Inmiddels kan het wachtwoord wel worden ingesteld waardoor je nu wel toegang tot de server kunt krijgen.
ik heb het gezien, zijn er leuke ideeen wat je er mee kunt doen?
Mysql server ontbreekt.. dus ik vind de bruikbaarheid minimaal.raven22 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:39:
ik heb het gezien, zijn er leuke ideeen wat je er mee kunt doen?
phpMyAdmin is wel bereikbaar als je naar /phpmyadmin gaat. Ik kan er nog niet op inloggen, maar het lijkt er dus wel op dat mysql beschikbaar zal worden.
Ik kan me deze post alleen aansluiten. Ook ik was al van plan over te stappen. CC maakt reclame met 'eerlijk' abonnement, maar waar komen 65 EUR overstapkosten vandaan? Volgens WBA prijslijst https://www.kpn-wholesale...55be15337&contentid=23846 kost migratie voor DSL maar 16 EUR. Ik heb een bestaande en werkende VDSL verbinding, dus er zou geen monteur moeten komen voor testen enz. Ook al zijn ze misschien een Euro goedkoper dan andere providers, maar 65 EUR moet je eerst terug verdienen, en een garantie voor de lage prijzen geven ze ook niet.bricoleurtje schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:36:
Is de provider wel echt zo goedkoop? Als ik dit vergelijk met T-mobile of Tweak glas dan is de provider echt veelst te duur.
Bij tmobile een glas 1000Mbit verbinding kost 40 euro per maand waar Cheapconnect voor 500mbit het dubbele vraagt.
Bij tmobile een glas 1000Mbit verbinding kost 40 euro per maand waar Cheapconnect voor 500mbit het dubbele vraagt.
Niet goedkoop, maar ook niet duur. Althans voor VDSL. Tmobile 100mb kost 35 per maand en 30 eenmalig. Daarbij krijg je een router in bruikleen.jongerenchaos schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:58:
Is de provider wel echt zo goedkoop? Als ik dit vergelijk met T-mobile of Tweak glas dan is de provider echt veelst te duur.
CC 30 per maand en 65 eenmalig, en je moet je eigen router aanschaffen.
Afhankelijk van welke router je kiest (marktplaats?) kan het dus wel 2 jaar duren voor je breakeven bent.
Glas is inderdaad wel aan de dure kant.
[ Voor 4% gewijzigd door raven22 op 08-01-2020 09:18 ]
Flat-file cms? Staticly generated sites?vaserv schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:56:
[...]
Mysql server ontbreekt.. dus ik vind de bruikbaarheid minimaal.
Ik ben sinds een weekje overgestapt. Tot nu toe best tevreden. Had wat vreemde upload issues in het begin.
Ik wilde een hostnaam instellen. Maar kom er niet helemaal uit hoe dit werkt. Bij xs4all vulde ik gewoon <naam> in en dat werd dan <naam>.xs4all.nl en resolvde naar mijn IP.
Moet ik bij cheapconnect <naam>.internet.cheapconnect.net (zoals in hun voorbeeld) invullen of volstaat <naam>?
Helaas reageert er niemand op de webchat.
Ik wilde een hostnaam instellen. Maar kom er niet helemaal uit hoe dit werkt. Bij xs4all vulde ik gewoon <naam> in en dat werd dan <naam>.xs4all.nl en resolvde naar mijn IP.
Moet ik bij cheapconnect <naam>.internet.cheapconnect.net (zoals in hun voorbeeld) invullen of volstaat <naam>?
Helaas reageert er niemand op de webchat.
Ik denk dat je een eigen domein moet gebruiken, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Als er niemand reageert op de chat, is het beste om ff een mailtje te sturen.
Misschien kan @cheapconnect je te plekke helpen.
Als er niemand reageert op de chat, is het beste om ff een mailtje te sturen.
Misschien kan @cheapconnect je te plekke helpen.
Het gaat om de reverse DNS, dus je kunt hier iedere domeinnaam invoeren die je wilt. Het instellen van forward DNS ('gewone' DNS) staat hier los van en doe je vervolgens bij de partij waar je je eigen domein hebt.
Ik wilde ook overstappen, 2 weken na het ontvangen van de nieuwsbrief. Toen ik vroeg naar de 10% korting werd gezegd dat het een 'openingsaanbieding' was, terwijl er in de nieuwsbrief niks over werd gezegd. Dat maakt ze voor mij dusdanig onbetrouwbaar dat ik niet een paar 100 euro en energie in ze wil investeren.totoko schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:33:
[...]
Ik kan me deze post alleen aansluiten. Ook ik was al van plan over te stappen. CC maakt reclame met 'eerlijk' abonnement, maar waar komen 65 EUR overstapkosten vandaan? Volgens WBA prijslijst https://www.kpn-wholesale...55be15337&contentid=23846 kost migratie voor DSL maar 16 EUR. Ik heb een bestaande en werkende VDSL verbinding, dus er zou geen monteur moeten komen voor testen enz. Ook al zijn ze misschien een Euro goedkoper dan andere providers, maar 65 EUR moet je eerst terug verdienen, en een garantie voor de lage prijzen geven ze ook niet.
Hallo, inmiddels zijn we een paar maanden verder. Mijn huidige abonnement kan ik over een maand of twee opzeggen. Cheapconnect lijkt een mooie optie (alhoewel overstapkosten en een apart eigen modem wel een directe kostenpost zijn).
Tot op heden kan ik echter weinig ervaringen met internet via cheapconnect terugvinden. (Dit topic lijkt de enige te zijn).
daarom toch hier de vraag: hoe zijn de ervaringen met stabiliteit van cheapconnect? bij mijn huidige provider loop ik tegen capaciteit problemen aan in de avond uren. Zijn er speciale aandachtpunten waarom ik wel of niet voor CC zou moeten gaan?
Tot op heden kan ik echter weinig ervaringen met internet via cheapconnect terugvinden. (Dit topic lijkt de enige te zijn).
daarom toch hier de vraag: hoe zijn de ervaringen met stabiliteit van cheapconnect? bij mijn huidige provider loop ik tegen capaciteit problemen aan in de avond uren. Zijn er speciale aandachtpunten waarom ik wel of niet voor CC zou moeten gaan?
Ik gebruik het zelf niet, maar heb CC internet/telefonie wel bij 2 verenigingen geïnstalleerd. De overstap ging soepel en zowel telefonie als internet werken uitstekend. Tot nu toe geen klachten over downtime of traag internet gekregen. In beide gevallen heb ik op marktplaats een goedkope fritzbox gekocht om de kosten te drukken.
Welke ISP heb je nu? Als je nu op DSL zit en daar op blijft is de kans dat je wederom tegen capaciteitsproblemen aanloopt erg groot, aangezien DSL alleen door WBA Wholesale wordt geleverd.arieh schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:29:
Hallo, inmiddels zijn we een paar maanden verder. Mijn huidige abonnement kan ik over een maand of twee opzeggen. Cheapconnect lijkt een mooie optie (alhoewel overstapkosten en een apart eigen modem wel een directe kostenpost zijn).
Ik zit nu op vdsl via online.nl.....geen idee of die ook WBA gebruiken...... op basis van bovenstaande stelling ben ik bang dat het dus niet gaat uitmaken welke provider?Welke ISP heb je nu? Als je nu op DSL zit en daar op blijft is de kans dat je wederom tegen capaciteitsproblemen aanloopt erg groot, aangezien DSL alleen door WBA Wholesale wordt geleverd.
Correct. Je kunt het wel aankaarten bij Online. Ze kunnen als ze er zin in hebben op die tijdstippen een trace kunnen doen en vervolgens een ticket inschieten bij KPNarieh schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:12:
[...]
Ik zit nu op vdsl via online.nl.....geen idee of die ook WBA gebruiken...... op basis van bovenstaande stelling ben ik bang dat het dus niet gaat uitmaken welke provider?
Maar capaciteitsproblemen kunnen ook hogerop in het netwerk zitten, na de uitkoppeling dus. Ik ken de opbouw van Online en Cheapconnect niet maar ik weet wel vrij zeker dat ze beiden niet volledig whitelabel afnemen. Dus er kan naar mijn mening wel degelijk verschil zijn.mad-dog schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:16:
[...]
Welke ISP heb je nu? Als je nu op DSL zit en daar op blijft is de kans dat je wederom tegen capaciteitsproblemen aanloopt erg groot, aangezien DSL alleen door WBA Wholesale wordt geleverd.
Als het capaciteitstekort op de route tussen klant, Dslam en ETN switch zit, dan zal je inderdaad geen verschil zien.
Sorry voor de erg late reactie, wij hebben geen capaciteitsproblemen gehad afgelopen tijd. Dit heeft deels te maken dat we nog een kleine partij zijn en daarmee onze capaciteit naar de wijkcentrales nog ruim voldoende is. Daarnaast zijn we van mening dat we hier in ons model ook meer rekening mee houden, en ook in de toekomst voor voldoende ruimte zorgen. Dit zorgt ervoor dat we wellicht niet de bodem in prijzen kunnen hanteren, maar wel de capaciteit die nodig is voor onze gebruiken.Barre73 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:37:
[...]
Maar capaciteitsproblemen kunnen ook hogerop in het netwerk zitten, na de uitkoppeling dus. Ik ken de opbouw van Online en Cheapconnect niet maar ik weet wel vrij zeker dat ze beiden niet volledig whitelabel afnemen. Dus er kan naar mijn mening wel degelijk verschil zijn.
Als het capaciteitstekort op de route tussen klant, Dslam en ETN switch zit, dan zal je inderdaad geen verschil zien.
Ook leuk om te vermelden:
Migratie van bonded verbindingen is momenteel maar 35 euro eenmalig!
Was net bezig om eea te vergelijken en had CC nog niet op mijn vizier gehad.
Als je het voor 3 jaar per jaar doorrekent voor VDSL tot 100MB, zie plaatje.
Er de eerste 3 jaar geen break-even point... tov Youfone met dezelfde snelheid.
En dan moet je nog het modem kopen bij CC.
En ze geven eerlijk aan nog erg klein te zijn
, maar dan zie ik geen/te weinig voordelen.
Als je het voor 3 jaar per jaar doorrekent voor VDSL tot 100MB, zie plaatje.
Er de eerste 3 jaar geen break-even point... tov Youfone met dezelfde snelheid.
En dan moet je nog het modem kopen bij CC.
En ze geven eerlijk aan nog erg klein te zijn

Volgens mij staat youfone niet al te best bekend. En CC is goedkoop met bellen, dat zou voor mij nog wel een pre zijn.
Als je per jaar betaald krijg je 5% korting, dat is niet meegenomen in je berekening.
@Jogai Ik heb nu T-Mobile.. en die werkt best goed, maar we hebben net snel internet in de wijk, mooi een punt om te herijken.
Toen ik destijds T-Mobile de reviews bekeek waren die niet best, maar ik vond destijds veel reacties dat het vooral veel te maken had aan het begrijpelijke tekort aan kennis bij heel wat mensen. Dat is dan voor hen heel vervelend maar daardoor keek ik toch weer anders naar de kritieken. En... T-Mobile was op zich uitstekend voor het geld dat het kostte.
En als ik nu de reviews bekijk van Youfone, die zijn heeeeel veel beter dan die van T-Mobile toen en icm met mijn lange netwerkervaring zie ik er geen problemen in.
Want..... welke provider ik ook neem... ze komen allemaal over dezelfde kabel via de wijkcentrale binnen, dus de bijdrage vd provider zelf daar aan is vrij klein, wrs doet KPN of een ander groot bedrijf al dit werk om die infra structuur werkend te houden.
Wat hooguit kan.. is dat als je iets meldt bij je provider... dat de ene provider de opdracht aan de eerder genoemde KPN et al, eerder geeft dan de andere provider, .... dus die keer zou ... het kunnen zijn dat de storing iets later opgelost zou kunnen zijn..
Als ik zie hoe weinig storingen we gehad hebben sinds dat we eerst ADSL en de opvolgers ervan hebben... durf ik dat gokje wel te nemen met een goedkopere provider.....
Mijn eigen netwerk had ik al bedraad sinds 1998, internet via Sjello met de buren samen omdat inbellen te duur was.. en dat netwerk heb ik altijd goed onderhouden en is op Gbps niveua.
Dus ik heb vertrouwen in mijn keuzes. Tja heel mss heb ik een keer wat vaker storing, dan heb ik altijd nog voor nood dat ik mijn mobiel als hot spot kan gebruiken met een redelijke bundel... mocht er een iso nodig zijn... die komt dan wel na de storing.
Een punt nog: voor de TV heb ik me internet-onafhankelijk gemaakt, zodat bij een internet storing niet ook nog TV en radio er uit liggen...Voor de TV heb ik ook een prima netwerk aangelegd, een paar jaar geleden naar de laatste stand van zaken qua versterker (mooie aanbieding...) toekomstbestendig gemaakt.Mijn ega tekent schildert graag op zolder en vindt het heel prettig dat alle media beschikbaar zijn.
Deze oplossing is net zo duur of hooguit een paar euro duurder opgeteld dan alles bij de kabelboer of de internetboer af te nemen.
Dus ben niet zo snel onder de indruk, heb nog nooit spijt gehad van de goedkopere pakket keuze.
Toen ik destijds T-Mobile de reviews bekeek waren die niet best, maar ik vond destijds veel reacties dat het vooral veel te maken had aan het begrijpelijke tekort aan kennis bij heel wat mensen. Dat is dan voor hen heel vervelend maar daardoor keek ik toch weer anders naar de kritieken. En... T-Mobile was op zich uitstekend voor het geld dat het kostte.
En als ik nu de reviews bekijk van Youfone, die zijn heeeeel veel beter dan die van T-Mobile toen en icm met mijn lange netwerkervaring zie ik er geen problemen in.
Want..... welke provider ik ook neem... ze komen allemaal over dezelfde kabel via de wijkcentrale binnen, dus de bijdrage vd provider zelf daar aan is vrij klein, wrs doet KPN of een ander groot bedrijf al dit werk om die infra structuur werkend te houden.
Wat hooguit kan.. is dat als je iets meldt bij je provider... dat de ene provider de opdracht aan de eerder genoemde KPN et al, eerder geeft dan de andere provider, .... dus die keer zou ... het kunnen zijn dat de storing iets later opgelost zou kunnen zijn..
Als ik zie hoe weinig storingen we gehad hebben sinds dat we eerst ADSL en de opvolgers ervan hebben... durf ik dat gokje wel te nemen met een goedkopere provider.....
Mijn eigen netwerk had ik al bedraad sinds 1998, internet via Sjello met de buren samen omdat inbellen te duur was.. en dat netwerk heb ik altijd goed onderhouden en is op Gbps niveua.
Dus ik heb vertrouwen in mijn keuzes. Tja heel mss heb ik een keer wat vaker storing, dan heb ik altijd nog voor nood dat ik mijn mobiel als hot spot kan gebruiken met een redelijke bundel... mocht er een iso nodig zijn... die komt dan wel na de storing.
Een punt nog: voor de TV heb ik me internet-onafhankelijk gemaakt, zodat bij een internet storing niet ook nog TV en radio er uit liggen...Voor de TV heb ik ook een prima netwerk aangelegd, een paar jaar geleden naar de laatste stand van zaken qua versterker (mooie aanbieding...) toekomstbestendig gemaakt.Mijn ega tekent schildert graag op zolder en vindt het heel prettig dat alle media beschikbaar zijn.
Deze oplossing is net zo duur of hooguit een paar euro duurder opgeteld dan alles bij de kabelboer of de internetboer af te nemen.
Dus ben niet zo snel onder de indruk, heb nog nooit spijt gehad van de goedkopere pakket keuze.
Het internet deel van Youfone is gewoon KPN met een Experiabox. Op zich voor normaal gebruik niks mis mee. TV is gewoon slecht. OTT streams via een Android box. Matige beeldkwaliteit en slechte software. Dat is wat is altijd lees in de Youfone ervaringen.Jogai schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:12:
Volgens mij staat youfone niet al te best bekend. En CC is goedkoop met bellen, dat zou voor mij nog wel een pre zijn.
@route99 Voor jou dus niet relavmt omdat je TV anders hebt geregeld. Maar weet dat het dus wel flink kan verschillen, ook al is het dezelfde kabel naar de wijkcentrale...
[ Voor 15% gewijzigd door Barre73 op 10-04-2020 22:18 ]
Had je goed gelezen... moest echt weg...raven22 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:25:
Als je per jaar betaald krijg je 5% korting, dat is niet meegenomen in je berekening.
Waarom was dit overzicht er eigenlijk niet... ik had eigenlijk verwacht dat iemand het allang gedeeld had om te laten zien dat het wel uit kon..... maar dat was niet zo... dus de drang om dat transparant te maken was er niet????
Maar het scheelt ca 18 euro per jaar dus
1e : 18
na 2j : 36
na 3j : 54
alles in euro
Dus ook dan kom je nergens break even en moet je nog steeds het modem/router kopen....
En wat ik al noemde, de onzekerheid van zo een kleine provider, die zelf aangeeft nog de nodige aanloopproblemen te hebben omdat ze zo klein zijn....
De keuze voor Youfone of maar iets duurder T-Mobile lijkt mij iig veel minder riskant.
Noem nu een hard/solide argument om wel te willen kiezen voor bij CC.
Jammer voor die mensen ... maar ik heb geen TV en ook toegelicht waarom, dus geen geldig argument voor onze situatie.Barre73 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:16:
[...]Het internet deel van Youfone is gewoon KPN met een Experiabox. Op zich voor normaal gebruik niks mis mee. TV is gewoon slecht. OTT streams via een Android box. Matige beeldkwaliteit en slechte software. Dat is wat is altijd lees in de Youfone ervaringen.
Edit
Te laat... ik had al gereageerd...@route99 Voor jou dus niet relavmt omdat je TV anders hebt geregeld. Maar weet dat het dus wel flink kan verschillen, ook al is het dezelfde kabel naar de wijkcentrale...
Verder: ???? Bij ons heeft UPC echt een eigen netwerk.... heb zelf de aanleg gezien.
[ Voor 23% gewijzigd door route99 op 10-04-2020 22:22 ]
Was al jaren een heel tevreden telefonie klant. Heb nu verenigingen overgezet op CC, ook tot grote tevredenheid. Het werkt gewoon goed en stabiel. 2de hands fritzbox van marktplaats zijn de kosten ook niet.route99 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:17:
[...]
Noem nu een hard/solide argument om wel te willen kiezen voor bij CC.
Ok.
Dus het solide antwoord voor jezelf ontbreekt....
De bel-CC internet combi kan voor verenigingen interessant zijn.
Maar ik wil nog wel eens zien hoe CC de internet leek gaat helpen.... dan lijken me ze bij YF en T-M beter af... ivm de start/kinderziektes bij CC....
De combi van de grotere onzekerheid met een toch wat hogere rekening + zelf het modem kopen... maakt de keuze voor CC toch bijzonder... .
Er zijn meer mensen zonder CC-telefoon dan met die ervaring... dus die kunnen niet de CC-ervaring noemen als argument...
Maar waarom nog niet voor jezelf internet.... ? Zijn de plannen al klaar... vaak maar 1 maand opzegtermijn... dus wat houd je tegen?raven22 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:07:
Ik gebruik het zelf niet, maar heb CC internet/telefonie wel bij 2 verenigingen geïnstalleerd.
Dus het solide antwoord voor jezelf ontbreekt....
De bel-CC internet combi kan voor verenigingen interessant zijn.
Maar ik wil nog wel eens zien hoe CC de internet leek gaat helpen.... dan lijken me ze bij YF en T-M beter af... ivm de start/kinderziektes bij CC....
De combi van de grotere onzekerheid met een toch wat hogere rekening + zelf het modem kopen... maakt de keuze voor CC toch bijzonder... .
Er zijn meer mensen zonder CC-telefoon dan met die ervaring... dus die kunnen niet de CC-ervaring noemen als argument...
[ Voor 59% gewijzigd door route99 op 10-04-2020 22:43 ]
Dat eerste is al besproken.Jogai schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:12:
Het 2e:
Ik zit bij Freevoipdeal
Voor 120 Freedays betaal ik 10 euro excl kosten, ca 12.50 euro incl.
Pas als je teveel belt, buiten de gratis bundel wat ons amper lukt betaal je dit:
https://www.freevoipdeal.com/calling_rates/all#/#letter-N
en dan CC:Netherlands [non-EU-callerid] (Landline) € 0.055 € 0.067
Netherlands (Landline) FREE* SuperDeal!** FREE* FREE*
Netherlands (Mobile) SuperDeal!** € 0.018 € 0.022
Netherlands [non-EU-callerid] (Mobile) € 0.020 € 0.024
https://www.cheapconnect....heapConnect-Pricelist.pdf
Bestemming Inclusief 21% BTW
Geen Starttarief
16-3-2020 Vast Mobiel Vast Mobiel
Nederland € 0,0238 € 0,0500
Nederland 112 € - € - € - € -
Nederland 0800 € - € - € - € -
Nederland mobiel € 0,0500 € 0,0500
Nederland 09700 € 0,2000 € 0,2000
Nederland speciaal € 1,0710 € 1,071
Hmmm....CC das een stuk duurder dan mijn VOIP....
CC is dus geen pre voor mij...
Alle vaste normale lijnen (landlines) zijn in NL gratis voor mij.
en familie in Canada kan ik gratis bellen... ik hang nog wel eens een uur aan de lijn...
De US ook gratis te bellen zelfs mobiel.
Er zijn nog veel meer landen om gratis te kunnen bellen, maar daar bel ik nooit heen.
Ik had eerst Voipbuster ca 15 jaar geleden, maar mobiel bellen kwam meer en meer op en VB was wel heel goedkoop met landline, maar hun mobiel bellen was/is extreem duur.
Bij freevoipdeal krijg je geen NL telfoonnummer. Als je helemaal cheap wilt doen, bel je in via CC (kost je alleen 8,95 voor je nummer) en uit via freevoipdeal of andere kloon.
zelf heb ik nog geen CC omdat ik dan: 1 tv apart moet regelen, 2 vdsl is hier niet geweldig snel en heb nu ziggo zakelijk. Eind dit jaar krijg ik glasvezel via Glasdraad en als CC tot de opties behoord zal ik het zeker overwegen.
Je vergelijkt CC steeds met youfone die nu niet bepaald goed staan aangeschreven. Vergelijk het eens met KPN of tele2.
zelf heb ik nog geen CC omdat ik dan: 1 tv apart moet regelen, 2 vdsl is hier niet geweldig snel en heb nu ziggo zakelijk. Eind dit jaar krijg ik glasvezel via Glasdraad en als CC tot de opties behoord zal ik het zeker overwegen.
Je vergelijkt CC steeds met youfone die nu niet bepaald goed staan aangeschreven. Vergelijk het eens met KPN of tele2.
Ik heb een NL telefoonnummer. bij hen... had ik al bij Voipbuster..Bij freevoipdeal krijg je geen NL telfoonnummer.
Daarom heb ik UPC in stand gehouden, ben veel vrijer in de provider keuze en het 1e kastje voor de andere TV's krijg je er gratis bij, de overige eenmalig een borg van 30 euro, die je terug krijgt.zelf heb ik nog geen CC omdat ik dan: 1 tv apart moet regelen, 2 vdsl is hier niet geweldig snel en heb nu ziggo zakelijk.
En ik kan het originele signaal op alle plaatsen in het huis krijgen, niet afhankelijk van het internet. Omdat ik UPC kabel TV heb is, krijg je de internet app Horizon GO live er ook nog gratis bij. Dus mocht het kabelsignaal uitvallen dan kunnen we iets wat we graag live willen zien toch nog naar kijken. Bij een puur all-in-one bij een internet-alone provider heb je dat niet. Mijn zoon heeft wel eens een aantal dagen zonder "glas" gezeten.... en dan ben je ineens alles kwijt... je mobiel is de escape als je pakket er geschikt voor is..... Alles bij elkaar ben je met "onze opzet" dan een paar euro meer kwijt dan all-in-one bij een internet provider. Maar het biedt ons bijna maximale flexibiliteit en meer zekerheid dat niet alles er uit licht. Juist voor zo een scenario heb ik graag een paar euro meer over. Niet voor die andere zaken waar ik niet op zit te wachten.
Hier heb ik niks aan toe te voegen....anderen schreven het al....Eind dit jaar krijg ik glasvezel via Glasdraad en als CC tot de opties behoord zal ik het zeker overwegen.
En dan dit:
Lees mijn eerdere verhaal waar ik dat onderbouwd heb, ga op die onderbouwing in.... met de vraag zelf loop je echt achter met de gelezen info.....Je vergelijkt CC steeds met youfone die nu niet bepaald goed staan aangeschreven. Vergelijk het eens met KPN of tele2.
Oja KPN:
Dat wordt na een half jaar errug veel betalen... ~15 euro p/m meer dan bij Youfone........100 Mb/s
T/m 30 april: €10 extra korting
6 maanden voor €23,75 per maand
Overal in huis Wifi
Per maand €47 ,50
https://www.youfone.nl/kpn-internet
Wordt wel saai... maar ik heb dus de prijs van Youfone straks maar het zelfde netwerk als ik bij KPN zou zitten....... EN VOOR THUIS
Bij Youfone krijg je supersnel vast internet via het KPN-netwerk. Kies uit DSL (30, 50 of 100 Mbit/s) of Glasvezel (50, 100, 200 of 500 Mbit/s).
Mss tijd voor iets meer verdieping in de materie...? Zo komt het bij mij binnen althans.
En je gaat niet in op de vragen die ik stel, terwijl ik hier netjes alles onderbouw.
Heb mijn verhaal dus nog verder onderbouwd, CC wordt dus niet mijn keuze.
[ Voor 42% gewijzigd door route99 op 11-04-2020 16:31 . Reden: types + wat andere verbeteringen/aanvullingen ]
Ik heb geen tv en bel via voipbuster, dus voor mij zou het ook niet echt uitmaken. Maar als je vergelijkingen maakt, dan wel graag compleet.
Overigen helemaal mee eens dat budget gewoon waar voor je geld is. Uiteindelijk lift je mee op de grote jongens, en die enkele storing die dan langer duurt kan je makkelijk voor lief nemen.
Overigen helemaal mee eens dat budget gewoon waar voor je geld is. Uiteindelijk lift je mee op de grote jongens, en die enkele storing die dan langer duurt kan je makkelijk voor lief nemen.
Geen TV dan heb je nog meer vrijheid. Bel je met Vopibuster ooit naar mobiel?Jogai schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 21:30:
Ik heb geen tv en bel via voipbuster, dus voor mij zou het ook niet echt uitmaken.
Voipbuster
Die is anders voor naar mobiel bellen reten duur... overweeg Freevoipdeal eens. Je kunt zo migreren, heb ik ook gedaan in 2013 al, nadat ik eerst mijn tegoed (in euro's) zo goed als leeg had.
Netherlands (Landline) FREE* FREE*
Netherlands (Mobile) € 0.250 € 0.303
Yep en das mijn benadering ook. Maar dan is juist CC toch niet de goedkoopste, ook als je in 1x per jaar betaalt, en hun onzekerheidsfactor is op diverse vlakken vrij groot en behalve een ervaring met CC-mobiel zie ik amper tot geen onderbouwing/vergelijking waarom je dan CC zou moeten nemen, terwijl Youfone via het KPN netwerk iig daar heel veel meer zekerheid geeft. Die Helpdesk heb je toch amper nodig als je "die enkele storing die dan langer duurt kan je makkelijk voor lief nemen"...Overigen helemaal mee eens dat budget gewoon waar voor je geld is. Uiteindelijk lift je mee op de grote jongens, en die enkele storing die dan langer duurt kan je makkelijk voor lief nemen.
[ Voor 11% gewijzigd door route99 op 12-04-2020 09:40 ]
Als TS-er zien we je nog niet terug.monotype schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:13:
Hi,
Na een serie Kafka-waardige episodes met DSL waar Online.nl een hoofdrol in speelde zit ik nu al weer een jaar bij T-mobile Thuis. T-mobile heeft echter recent haar routing-policies aangepast ( [T-Mobile Thuis] Routeert netwerkverkeer over "DTAG" ) waardoor dingen zoals rdp en voip niet meer betrouwbaar werken, en dus is het kennelijk weer tijd voor iets nieuws........Zijn er mensen die ervaring hebben met cheap connect als DSL internet provider?.........
Ben benieuwd of je als TS-er uit je overwegingen bent en hoe en waarom.
Na ca 8 pagina's zie ik nog geen verdere reactie van je na de TS. Ben benieuwd, immers ook al kies ik vrijwel zeker anders, ik heb toch weer wat opgestoken van dit topic met deze nieuwe provider.
Je moet vooral klant worden bij Youfone als dat je het beste lijkt. Ik ben juist klant geworden bij Cheapconnect omdat ik niet veel vertrouwen had in Youfone, en ik wilde toch gebruik blijven maken van mijn eigen modem.
Inmiddels ben ik vier maanden naar volle tevredenheid klant bij Cheapconnect.
Inmiddels ben ik vier maanden naar volle tevredenheid klant bij Cheapconnect.
Bedankt voor het delen van deze positieve reactie en waarom je het wilde.
Je beschrijft dit niet: "niet veel vertrouwen had in Youfone". Dus daar kan ik dan verder niet veel mee.
Algemeen: Voor ervaren mensen is er nu eenmaal meer ruimte om te kiezen dan voor anderen.
Tav het modem heb ik een paar eisen en daar voldoen de providers die ik altijd gehad aan. Dus er is nu geen noodzaak voor een eigen modem.
Offtopic: Ben nu meer bezig om me verder te oriënteren op Wi-Fi6 / mu-mimo wifi. Dat is in versnelling gekomen omdat mijn oudste zoon nu ivm de corona crisis helaas permanent thuis zit als reizende ZZP-er zolang het duurt. Voor ons 2-en was die noodzaak er niet, maar zijn werk brengt heel veel extra media connecties met zich mee, andere dan alleen de self-built webdav server die we hier en extern hebben voor zijn werk-data.
Je beschrijft dit niet: "niet veel vertrouwen had in Youfone". Dus daar kan ik dan verder niet veel mee.
Algemeen: Voor ervaren mensen is er nu eenmaal meer ruimte om te kiezen dan voor anderen.
Tav het modem heb ik een paar eisen en daar voldoen de providers die ik altijd gehad aan. Dus er is nu geen noodzaak voor een eigen modem.
Offtopic: Ben nu meer bezig om me verder te oriënteren op Wi-Fi6 / mu-mimo wifi. Dat is in versnelling gekomen omdat mijn oudste zoon nu ivm de corona crisis helaas permanent thuis zit als reizende ZZP-er zolang het duurt. Voor ons 2-en was die noodzaak er niet, maar zijn werk brengt heel veel extra media connecties met zich mee, andere dan alleen de self-built webdav server die we hier en extern hebben voor zijn werk-data.
Ja, ik heb inderdaad gelurkt en ook een hoop opgestoken.route99 schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:50:
[...]
Als TS-er zien we je nog niet terug.
Ben benieuwd of je als TS-er uit je overwegingen bent en hoe en waarom.
Na ca 8 pagina's zie ik nog geen verdere reactie van je na de TS. Ben benieuwd, immers ook al kies ik vrijwel zeker anders, ik heb toch weer wat opgestoken van dit topic met deze nieuwe provider.
Het lijkt er op dat toen ik het topic aanmaakte er nog niemand was met ervaring omdat de dienst simpelweg te nieuw was. De vraag naar "ervaring" is er eentje die lang duurt om te beantwoorden. Het gaat niet alleen om hoe makkelijk/soepel het binnenharken van nieuwe klanten gaat, maar ook hoe stabiel/betrouwbaar het netwerk is.
Nu zijn er een aantal mensen die de overstap een aantal maanden geleden gedaan hebben, en lijkt cheapconnect in het forum ook zelf redelijk actief te zijn, wat ik ook erg positief vindt. Jammer dat de 10% korting vervallen is.
Toen ik de vraag stelde waren er wat problemen met m'n huidige provider (T-mobile). Inmiddels hebben die hun routering weer hersteld, en is de urgentie aan mijn kant wat minder, maar ik volg het nog steeds met interesse, ook de ontwikkelingen rond freedom.
De komende maanden ga ik echter (tenzij T-mobile de zaak helemaal verkloot) niet overstappen omdat ik momenteel (verplicht thuiswerker) geen risico kan lopen.
Dank je voor de update. Duidelijk. En zo heeft iedereen zijn keuzes.
Off-topic
Heb hier 2 nu zonen die "geblokkeerd" zijn, een geo-ict verplicht thuiswerker en een zzp-er, uit de reizende documentaire wereld zeg maar, dat zit echt op slot, dus geen werk.
Heb hier in het hele huis best een aardig UTP-netwerk sinds 1998 al, geleidelijk kwam de Wi-Fi erbij en die heeft een upgrade naar Wi-Fi6/mu-mimo nodig , aangezien de aanwezigheid van zoveel extra media van deze "jonge doelgroep" dat wel erg wenselijk maakt.
Onze wijk is net omgezet op 100/10 Mbps, dus heb vandaag binnen het bestaande contract van T-Mobile de optie van 20/3 naar 100/10 gezet.
Bij T-Mobile ben je eigenlijk altijd user van het modem en bij Youfone juist weer admin. de rest heb ik allemaal al toegelicht. Bij mijn onderzoekje naar andere providers kwam ik hier terecht, was niet op de hoogte van CC in deze rol.
Ik vind het puur een uitdaging om met een van de goedkopere providers toch een goed netwerk te hebben. Iets wat ik al doe vanaf 1998 (toen een Linux router/server met Chello toen nog met de buren...wat niet mocht...). Die opgedane kennis, niet mijn vak, gebruik ik dan om mensen die echt slecht bij kas zitten te helpen (ook met hun pc) in mijn sociale omgeving, verder niet, gaat ten koste van het gezin, hardlopen en andere hobby's naast mijn werk.