[Cheap connect] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Heeft iemand ervaring met de webserver, s01.mycheapconnect.nl. Ik kom niet ingelogd via FTP/FTPS. Hij accepteert mijn wachtwoord niet. Het wachtwoord vernieuwen helpt me ook niet verder.
:) Gelukt

[ Voor 37% gewijzigd door Mister_T op 30-04-2021 08:55 . Reden: probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:15
Storing momenteel? Ik krijg steeds

PPPoE error: Timeout

Edit: Opgelost nu

[ Voor 67% gewijzigd door Jogai op 23-06-2021 02:19 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:14
Dat lijkt wel een onderhoudsvenster. Zie bijv. hier (CC-lijn):

Last link down time: Jun/21/2021 02:19:21
Last link up time: Jun/21/2021 02:20:32

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:28
Jogai schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 02:14:
Storing momenteel? Ik krijg steeds

PPPoE error: Timeout

Edit: Opgelost nu
Daar hadden een paar XS4ALL en KPN lijnen onder mijn beheer ook last van. Ruim drie kwartier offline met dezelfde meldingen. Zelfs de E-POTS(pseudo-analoge) telefoonlijnen lagen eruit. De backup verbindingen ook, want alle zendmasten van KPN gingen uit de lucht(Geen 2/3/4/5G signalen van KPN meer te vinden) en T-Mobile leek de extra belasting niet aan te kunnen gezien de hoge responsetijd en lage datadoorvoer.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Brent: ieder modem zou moeten voldoen. Ik denk dat er in de praktijk vooral Fritz!Boxen en Draytek Vigors aan hangen. Veel goedkoper dan dat kom je volgens mij ook echt in de hele goedkope modellen terecht (die misschien wel goed zijn, maar waar ik nog nooit praktijkervaringen mee gezien heb in Nederland).

Zelf heb ik een Fritz!Box 7590 in gebruik (ooit een keer goedkoop op Amazon gescoord, nog voor ik bij CheapConnect kwam), die werkt al jaren helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Verwijderd schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:00:
@Brent: ieder modem zou moeten voldoen. Ik denk dat er in de praktijk vooral Fritz!Boxen en Draytek Vigors aan hangen. Veel goedkoper dan dat kom je volgens mij ook echt in de hele goedkope modellen terecht (die misschien wel goed zijn, maar waar ik nog nooit praktijkervaringen mee gezien heb in Nederland).

Zelf heb ik een Fritz!Box 7590 in gebruik (ooit een keer goedkoop op Amazon gescoord, nog voor ik bij CheapConnect kwam), die werkt al jaren helemaal prima.
Ik kan in de pricewatch niet zien welke modems bonded DSL ondersteuning, waarvan ik begrijp dat het nodig is om de 100Mbit te behalen. Misschien moet ik in de PW filteren op VDSL en min. 100Mbit aan WAN zijde. Dat levert als goedkoopste optie de Asus DSL-AC750, maar daarvan ontbreekt elk spoor op GoT.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brent schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:15:
[...]

Ik kan in de pricewatch niet zien welke modems bonded DSL ondersteuning, waarvan ik begrijp dat het nodig is om de 100Mbit te behalen. Misschien moet ik in de PW filteren op VDSL en min. 100Mbit aan WAN zijde. Dat levert als goedkoopste optie de Asus DSL-AC750, maar daarvan ontbreekt elk spoor op GoT.
Bonded is je keuze waarschijnlijk wat kleiner, maar ik haal zelf gewoon 'full pull' (110/33Mbit) over één aderpaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
OK! Wat geeft fourstack.nl bij jou? Hier namelijk ~100Mbit enkel bij bonded, en ~50Mbit bij niet bonded, en door de verkeerde router daardoor beperkt zijn zou toch wel een tikkie jammer zijn. Ik zie echter ook een vermelding van iemand die 100Mbit haalt met een apparaat dat geen bonded DSL ondersteunt, dus of daar lopen de DSL infra upgrades voor op hier of ik begrijp toch iets niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brent schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:22:
OK! Wat geeft fourstack.nl bij jou?
Dat is 212 op één paar, 216 op twee. Dan zou ik dus ook VPLUS kunnen aanvragen, maar ik denk niet dat ik de meerprijs er voor over heb (prijs gaat namelijk wel omhoog voor VPLUS en/of bonded).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Die 212/216 zie ik hier niet terug. Ik probeer te begrijpen wat ik moet doen om 100Mbit te behalen hier. Pas over 2 weken wordt er de upgrade gepland met 100Mbit zonder bonded, terwijl aanbieders nu al zeggen dat hier te behalen.

Maar, nu ik eens even goed kijk naar wat Cheapconnect voor opties biedt: VPlus is volgens hen niet beschikbaar, en VDSL2 geeft 46Mbit, inderdaad wat fourstack voor een unbonded connectie weergeeft. Bonded VDSL wordt aangeboden met een verwachtte snelheid van 94Mbit. Echter, alle overige DSL aanbieders beweren 94Mbit te leveren, wat met of de unbonded upgrade die ik op fourstack gepland zie staan voor over 2 weken, of de bonded snelheid nu correspondeert. En dat kost elders niet het dubbele, itt Bonded VDSL van Cheapconnect.

Ik snap het dus nog steeds niet helemaal :P

[update] OK, als ik nog preciezer kijk gaat de upgrade 96Mbit unbonded leveren, tegenover 94mbit bonded. 96 correspondeert met wat elke andere aanbieder beweert te leveren, dus die lopen vast op de upgrade uit zo lijkt het. Ik wacht toch maar even totdat deze daadwerkelijk is uitgevoerd en kijk dan over Cheapconnect ook 96 vermeldt.

[ Voor 18% gewijzigd door Brent op 02-08-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32
[...]

Filteren op VDSL2 en wat je verder wil aan de LAN/WIFI kant.
De Asus DSL-AC750 ondersteunt volgens deze website VDSL2.
Op de website van Asus zelf wordt dit ook aangegeven, maar zonder de specifieke protocollen.

Ik gebruik zelf al een paar maanden de TP-Link Archer V400 V3 naar volle tevredenheid. De LAN poorten zijn gewoon 1Gb itt wat de PW aangeeft ;-)

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:25
Brent schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:50:
Die 212/216 zie ik hier niet terug. Ik probeer te begrijpen wat ik moet doen om 100Mbit te behalen hier. Pas over 2 weken wordt er de upgrade gepland met 100Mbit zonder bonded, terwijl aanbieders nu al zeggen dat hier te behalen.

Maar, nu ik eens even goed kijk naar wat Cheapconnect voor opties biedt: VPlus is volgens hen niet beschikbaar, en VDSL2 geeft 46Mbit, inderdaad wat fourstack voor een unbonded connectie weergeeft. Bonded VDSL wordt aangeboden met een verwachtte snelheid van 94Mbit. Echter, alle overige DSL aanbieders beweren 94Mbit te leveren, wat met of de unbonded upgrade die ik op fourstack gepland zie staan voor over 2 weken, of de bonded snelheid nu correspondeert. En dat kost elders niet het dubbele, itt Bonded VDSL van Cheapconnect.

Ik snap het dus nog steeds niet helemaal :P

[update] OK, als ik nog preciezer kijk gaat de upgrade 96Mbit unbonded leveren, tegenover 94mbit bonded. 96 correspondeert met wat elke andere aanbieder beweert te leveren, dus die lopen vast op de upgrade uit zo lijkt het. Ik wacht toch maar even totdat deze daadwerkelijk is uitgevoerd en kijk dan over Cheapconnect ook 96 vermeldt.
Als je pc+huisnr doorgeeft kan ik even kijken in de officiele beschikbaarheidschecker van KPN Wholesale. Dat is Fourstack allang niet meer namelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheapconnect
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-10-2024

cheapconnect

Bedrijfsaccount Cheapconnect
[...]

Je zou kunnen kijken naar de bridge modem zyxel vmg4005-b50a met daarachter een router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Een aantal maanden heb ik nu al problemen met de snelheid van de verbinding die enorm terug zakt. Dit lijkt voornamelijk op zondagen te gebeuren zonder veranderingen in het eigen netwerk maar ook op andere dagen treedt dit op.

Waar ik normaal met gemak 100/30 Mbps haal zakt dit op probleemdagen terug tot 5-7/10-20Mbps. Dus de upload valt terug maar niet zo extreem als de download. Connecties maken met sites duurt enorm lang, plaatjes laden langzaam, streaming video is echt dramatisch, etc. Het is merkbaar op alle apparaten en de speedtest laat vergelijkbare resultaten op meerdere Windows laptops (bedraad en draadloos) zien en diverse mobiele apparaten.

Dit probleem trad op met een Fritz modem/router/wifi combinatie, een losse draytek modem i.c.m. een Fortinet router en losse AP, dezelfde draytek modem met een Ubiquiti Dream Machine en om de UDM ook uit te sluiten de Draytek op m'n laptop end aar de PPPoE op zetten.

Iemand een idee of ik nog zaken over het hoofd zie of kan controleren? Het kan dus ook een week of twee goed gaan waarbij continu de snelheid gehaald wordt. Anders ga ik maar eens kijken hoe support gecontact kan worden want met andere DSL providers heb ik hier geen last van gehad. Het eerste jaar zit er ook bijna op en twijfel toch al enige tijd om te blijven hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pI_RnUEbHPAr_yiQJZWvceKNoA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NZhtP5PR4xmVW5FLBpdr91TB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73amgjv-XJws0-wGxWOk4jt_-mM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ryHv4NlLH6HXnZtccZOibfSa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

@sjaak niet je kabeltje naar het modem dat stuk aan het gaan is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

hjs schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:30:
@sjaak niet je kabeltje naar het modem dat stuk aan het gaan is ofzo?
Wel wat meer snelheid nu maar nog niet optimaal. De kabel heb ik ook vervangen toen de Frits door de Draytek vervangen werd en met de Fritz speelde het ook. Het is nu iig weer werkbaar, kijken of het in de loop van de week opgelost is, meestal is het op maandag of dinsdag weer "vanzelf" weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wel vreemd, maar zijn het niet allemaal gewoon doorverkopers van een kpn-lijn?
Dus als het nu bij cheap niet goed werkt het straks ook niet lekker werkt bij budget/oxxio/whatever @sjaak ?

Als ik nu de prijzen verglijk denk ik dat ik na een jaar weer terug hop naar Budget. Werkt net zo goed met mn fritzbox en is goedkoper.
We zien wel tegen november aan (einde van mn jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

En... de vrije modemkeuze komt er volgend jaar voor iedereen toch aan?
Ziggo zoekt nog naar kansen voor een tegenoffensief, maar uiteindelijk is de kans groot dat dat het ook niet gaat halen. Het zou begin 2022 gaan gebeuren.
nieuws: ACM: vrije modemkeuze treedt begin 2022 in werking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

hjs schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:51:
Wel vreemd, maar zijn het niet allemaal gewoon doorverkopers van een kpn-lijn?
Dus als het nu bij cheap niet goed werkt het straks ook niet lekker werkt bij budget/oxxio/whatever @sjaak ?

Als ik nu de prijzen verglijk denk ik dat ik na een jaar weer terug hop naar Budget. Werkt net zo goed met mn fritzbox en is goedkoper.
Het laatste stuk is hetzelfde maar de infra, routers en verbindingen naar andere providers is provider specifiek bij iig cheapconnect. Als je een traceroute doet zie je ook echt andere hops dan een Online of T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

@sjaak zeker iets waar we naar kunnen en willen kijken. Van 100Mbit terug naar 5Mbit slaat nergens op, dus wellicht kunnen we samen wat testjes doen?

Kleine aanvulling nog;
We hebben wel eens een case gehad die soortgelijk is. Bleek dat er op de specifieke dag updates cq. backups liepen. Dus het heeft ook zin (als het de enige pc is die aan staat, anders even rest uitzetten) in taakbeheer te kijken naar overige netwerkverkeer.

[ Voor 49% gewijzigd door cheapconnect op 16-08-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

cheapconnect schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:52:
@sjaak zeker iets waar we naar kunnen en willen kijken. Van 100Mbit terug naar 5Mbit slaat nergens op, dus wellicht kunnen we samen wat testjes doen?

Kleine aanvulling nog;
We hebben wel eens een case gehad die soortgelijk is. Bleek dat er op de specifieke dag updates cq. backups liepen. Dus het heeft ook zin (als het de enige pc is die aan staat, anders even rest uitzetten) in taakbeheer te kijken naar overige netwerkverkeer.
Tijdens mijn testen heb ik mijn laptop rechtstreeks op het modem gezet en daar de PPPoE verbinding geconfigureerd maar dat gaf dezelfde resultaten van 5/20. @hjs gaf de tip van het kabeltje tussen aansluiting en modem, die heb ik nu vervangen en nu zit ik op 50/30. Ping e.d. is redelijk gelijk, of de verbinding nou traag of snel is.

Ik ga komend weekend nog een keer de kabel vervangen naar het modem toe want daarvoor haalde ik wel echt strak 105/31 met eens in de 1 a 2 weken een dip.

Dank voor de reactie iig, zal in of na het weekend nog een update geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@sjaak Heb je nog naar de muurplaat gekeken, hoe ziet de bedrading er daar achter uit?
Toen wij een paar jaar geleden in de wijk naar 100/30 gingen en ik T-Mobile Thuis een interessante provider vond, wilden zij de oude toestand niet zo overnemen, zonder het gezien te hebben... en kwam er een monteur langs en die heeft de oude muuraansluiting weggehaald en compleet vernieuwd. We krijgen op bijna 1 km van de centrale dus sindsdien "95/30" binnen!
Oja, ons huis is niet uit de oudheid maar uit 1982. Zo'n aanpak zoals van T-Mobile had ik nog nooit eerder gezien, het bleef altijd bij de tip om zo kort mogelijke kabeltjes van de aansluiting tot het modem te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

route99 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:34:
@sjaak Heb je nog naar de muurplaat gekeken, hoe ziet de bedrading er daar achter uit?
Toen wij een paar jaar geleden in de wijk naar 100/30 gingen en ik T-Mobile Thuis een interessante provider vond, wilden zij de oude toestand niet zo overnemen, zonder het gezien te hebben... en kwam er een monteur langs en die heeft de oude muuraansluiting weggehaald en compleet vernieuwd. We krijgen op bijna 1 km van de centrale dus sindsdien "95/30" binnen!
Oja, ons huis is niet uit de oudheid maar uit 1982. Zo'n aanpak zoals van T-Mobile had ik nog nooit eerder gezien, het bleef altijd bij de tip om zo kort mogelijke kabeltjes van de aansluiting tot het modem te gebruiken.
Die is vervangen door een nieuwe doos drie jaar terug en heeft met drie providers altijd 100/30 geleverd (T-Mobile, Online en Cheapconnect) maar alleen bij CC heb ik regelmatig last. Ik ga um toch checken dit weekend, better safe than sorry. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
hjs schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:51:
CC is goedkoper dan Budget Thuis, dus ik volg je even niet. Overigens is Youfone nog net iets goedkoper dan Budget momenteel.
sjaak schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:51:
[...]

Die is vervangen door een nieuwe doos drie jaar terug en heeft met drie providers altijd 100/30 geleverd (T-Mobile, Online en Cheapconnect) maar alleen bij CC heb ik regelmatig last. Ik ga um toch checken dit weekend, better safe than sorry. :)
Laat het ons weten! Ik denk erover over te stappen, maar terug dippen naar 50 is natuurlijk niet de bedoeling ;) Ik ga iig een verse connector op de kabel knijpen, zodat hij direct de modem in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Brent schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:17:

Laat het ons weten! Ik denk erover over te stappen, maar terug dippen naar 50 is natuurlijk niet de bedoeling ;) Ik ga iig een verse connector op de kabel knijpen, zodat hij direct de modem in kan.
Ik had wat tijd en heb zojuist nogmaals de kabel van modem naar de aansluiting vervangen. Zelfde resultaat van ongeveer 52/30. Hierna de hele doos vervangen en dus ook kabeltjes opnieuw aangeschroefd maar het blijft rond de 55/30 hangen.

Het enige wat ik deze week niet heb kunnen uitsluiten is m’n modem (Draytek Vigor) want geen vervangend exemplaar maar met m’n fritz trad dit eerder ook op.

Ik weet het niet meer. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Brent schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:17:
[...]

CC is goedkoper dan Budget Thuis, dus ik volg je even niet. Overigens is Youfone nog net iets goedkoper dan Budget momenteel.
Alleen 100Mb/s internet, snap alleen niet dat 12 maanden net zo duur is als 24.
(en ik heb er toevallig al energie, daarom goedkoper dan Youfone)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGD2k7LFiB5ehCfPz_6MHlkYTU0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QmAQBePbgyhdqLxymPRTnZ28.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door hjs op 17-08-2021 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
hjs schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:49:
[...]

Alleen 100Mb/s internet, snap alleen niet dat 12 maanden net zo duur is als 24.
(en ik heb er toevallig al energie, daarom goedkoper dan Youfone)
(Vergeet de installatiekosten niet, 35 bij budget, 0 bij Youfone)
Kunnen we het probleem bij Cheapconnect leggen of is het ook bij andere aanbieders (Budget, Youfone) mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Brent schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:54:
[...]

(Vergeet de installatiekosten niet, 35 bij budget, 0 bij Youfone)
Nu ook 0,- bij budget (of dat is omdat ik oud klant ben en ze me terug willen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
hjs schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:55:
[...]

Nu ook 0,- bij budget (of dat is omdat ik oud klant ben en ze me terug willen).
Hier niet iig ;_;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

sjaak schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 06:47:
[...]

Tijdens mijn testen heb ik mijn laptop rechtstreeks op het modem gezet en daar de PPPoE verbinding geconfigureerd maar dat gaf dezelfde resultaten van 5/20. @hjs gaf de tip van het kabeltje tussen aansluiting en modem, die heb ik nu vervangen en nu zit ik op 50/30. Ping e.d. is redelijk gelijk, of de verbinding nou traag of snel is.

Ik ga komend weekend nog een keer de kabel vervangen naar het modem toe want daarvoor haalde ik wel echt strak 105/31 met eens in de 1 a 2 weken een dip.

Dank voor de reactie iig, zal in of na het weekend nog een update geven.
Check laat me weten, dan kijken we even mee. Opzicht al wel gek dat een kabel vervangen verschil uit maakt, dat lijkt dan wel iets lokaals.

Over de laptop rechtstreeks, dat is zeker een goeie debug stap. Maar als die laptop tergelijktijd alsnog een update of backup uitvoert tijdens je speedtest, wordt dat eraf gesnoept. In windows taakbeheer kun je al je netwerk verkeer bij elkaar zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

cheapconnect schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:39:
[...]

Check laat me weten, dan kijken we even mee. Opzicht al wel gek dat een kabel vervangen verschil uit maakt, dat lijkt dan wel iets lokaals.

Over de laptop rechtstreeks, dat is zeker een goeie debug stap. Maar als die laptop tergelijktijd alsnog een update of backup uitvoert tijdens je speedtest, wordt dat eraf gesnoept. In windows taakbeheer kun je al je netwerk verkeer bij elkaar zien.
Ik denk toch dat het iets buiten mijn woning is geweest want de snelheid loopt nu elke dag weer op, inmiddels zit ik op 90 download en ik zag elke dag steeds iets meer erbij komen, getest vanaf m'n router zelf.

Aan de aansluiting en kabels heb ik niets meer gedaan dus het lijkt alsof het opnieuw aan het intrainen is (gebeurt dat nog met vdsl?) na een aanpassing/reset/monteur die het de kabels in de kast omgeprikt heeft.

Allemaal wilde gokken maar waar ik dus andere keren een beperkte tijd last had van lage download heeft het nu langer geduurd en herstelde het zich niet in eens wat de vorige keren wel zo was.

Ik houd het in de gaten maar voor nu lijkt het weer okay. Iedereen bedankt voor de hulp en suggesties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• idovitz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 10:09
Weer een jaar verlengt. Goed internet en service met ipv4+6 voor een goede prijs..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Titelfix.

• idovitz
Vraag; T-Mobile is hier in Rotterdam IJsselmonde aan het graven in de buurt. Glasvezel tot aan de deur. Als dit helemaal is opgeleverd, in de toekomst, kan ik dan ook voor CheapConnect kiezen op deze verbinding? De pricing is nog niet echt concurrerend met VDSL dus zal nog wachen tot 100/100 onder €50.- komt, maar toch interessant.

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 23:35
Ik heb ook bijna een glasvezelaansluiting in huis en heb uiteraard ook bij CC gekeken. Maar hun aanbod is prijstechnisch gezien gewoon niet interessant helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:32
idovitz schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:25:
Vraag; T-Mobile is hier in Rotterdam IJsselmonde aan het graven in de buurt. Glasvezel tot aan de deur. Als dit helemaal is opgeleverd, in de toekomst, kan ik dan ook voor CheapConnect kiezen op deze verbinding? De pricing is nog niet echt concurrerend met VDSL dus zal nog wachen tot 100/100 onder €50.- komt, maar toch interessant.
Momenteel levert Cheap Connect alleen via KPN WBA. Het netwerk dat T-Mobile (of eigenlijk Primevest of Open Dutch Fiber) aanlegt zal geen KPN WBA providers kennen omdat KPN WBA (met de huidige stand van zaken) geen overeenkomst kan/wil aangaan hiervoor.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• idovitz
Dank, ik hoop dat CC dan in de toekomst ook via het T-Mobile kan leveren door met hen een overeenkomst aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idovitz
Glas via T-Mobile is wel beschikbaar bij Freedom Internet. €50.- p/m voor 1G/1G. Dat wordt waarschijnlijk een andere internet provider volgend jaar..

[ Voor 6% gewijzigd door idovitz op 21-10-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
@cheapconnect
Hoe kan ik internet verlengen met een jaar? De link in de herinneringsmail is slechts voor 3 maanden.
Komt automatische incasso al beschikbaar?
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
raven22 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:21:
@cheapconnect
Hoe kan ik internet verlengen met een jaar? De link in de herinneringsmail is slechts voor 3 maanden.
Komt automatische incasso al beschikbaar?
Dank
is gelukt, kan via het account scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ondertussen al weer bijna 2 jaar tevreden aangesloten bij Cheapconnect, met een VDSL 100 / 30 verbinding, waarbij 50 / 10 werkelijk wordt behaald.

Maar aangezien KPN het kopernetwerk hier gaat uitfaseren (nieuwe verbindingen zijn al niet meer leverbaar) is het niet meer verstandig om nogmaals met een jaar te verlengen.

Vandaar is het nu de bedoeling om de glasvezel aansluiting maar eens te gaan gebruiken.
Deze is van Glasdraad, en verschillende providers zijn hierop beschikbaar, oa Trined, Multifiber (RapidXS) Freedom. (alle heb ik al bekeken als mogelijke nieuwe provider..)
Ook is alles van KPN hierop beschikbaar, dus kan er ook gekozen worden voor Cheapconnect.

Cheapconnect is via glasvezel nogal prijzig, maar een 50 / 50 verbinding (met jaarlijkse betalings korting) is redelijk te doen voor 47,45 per maand. (iets duurder dan rechtstreeks 50 /50 bij KPN)

Nu kan ik wel voor bv RapidXS kiezen, 1 gigabit verbinding, voor 39,50 per maand, maar stabiel, en kwalitatief (open) internet is mij ook wel wat waard, en beide zijn bij Cheapconnect prima.

Dus zijn er gebruikers hier, die gebruik maken van Cheapconnect, via glasvezel, en bevalt dat goed?
Is het mogelijk om de huidige aansluiting (dus oa vaste ip adressen) om te zetten naar glasvezel?
Wordt er een NTU geinstalleerd, of dien je deze zelf te regelen? (of evt zelf een modem te regelen, waar rechtstreeks het glas in kan)

Gaat Cheapconnect (of moederbedrijf) ooit via andere glasvezelnetwerken (zoals Glasdraad) rechtstreeks leveren, zodat het allemaal wat betaalbaarder wordt :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
ik zit nu net een week bij Rapidxs. Werd supersnel aangesloten en tot nu toe werkt het feilloos.
Je kunt ze officieel niet bellen maar ze reageren snel per mail. Ik vind het wel een aanrader eigenlijk, zeker als je geen tv hoeft. Ik haal gemiddeld zo 850 down en 900 up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

ReBr schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:50:
Ondertussen al weer bijna 2 jaar tevreden aangesloten bij Cheapconnect, met een VDSL 100 / 30 verbinding, waarbij 50 / 10 werkelijk wordt behaald.

Maar aangezien KPN het kopernetwerk hier gaat uitfaseren (nieuwe verbindingen zijn al niet meer leverbaar) is het niet meer verstandig om nogmaals met een jaar te verlengen.

Vandaar is het nu de bedoeling om de glasvezel aansluiting maar eens te gaan gebruiken.
Deze is van Glasdraad, en verschillende providers zijn hierop beschikbaar, oa Trined, Multifiber (RapidXS) Freedom. (alle heb ik al bekeken als mogelijke nieuwe provider..)
Ook is alles van KPN hierop beschikbaar, dus kan er ook gekozen worden voor Cheapconnect.

Cheapconnect is via glasvezel nogal prijzig, maar een 50 / 50 verbinding (met jaarlijkse betalings korting) is redelijk te doen voor 47,45 per maand. (iets duurder dan rechtstreeks 50 /50 bij KPN)

Nu kan ik wel voor bv RapidXS kiezen, 1 gigabit verbinding, voor 39,50 per maand, maar stabiel, en kwalitatief (open) internet is mij ook wel wat waard, en beide zijn bij Cheapconnect prima.

Dus zijn er gebruikers hier, die gebruik maken van Cheapconnect, via glasvezel, en bevalt dat goed?
Is het mogelijk om de huidige aansluiting (dus oa vaste ip adressen) om te zetten naar glasvezel?
Wordt er een NTU geinstalleerd, of dien je deze zelf te regelen? (of evt zelf een modem te regelen, waar rechtstreeks het glas in kan)

Gaat Cheapconnect (of moederbedrijf) ooit via andere glasvezelnetwerken (zoals Glasdraad) rechtstreeks leveren, zodat het allemaal wat betaalbaarder wordt :9 ?
Momenteel pakken we met de KPN base de meeste aansluitingen. Er lopen wat projecten om gebieden rechtstreeks te gaan belichten/aan te sluiten (o.a. glasdraad). Dit zijn nog redelijk verse projecten en staat nog geen datum voor helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 19:43
cheapconnect schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:41:
[...]

Momenteel pakken we met de KPN base de meeste aansluitingen. Er lopen wat projecten om gebieden rechtstreeks te gaan belichten/aan te sluiten (o.a. glasdraad). Dit zijn nog redelijk verse projecten en staat nog geen datum voor helaas.
dat zijn op zich hoopgevende berichten....nu maak ik ook naar tevredenheid gebruik van een DSL aansluiten, maar medio dit jaar gaan ze hier ook glas via glasdraad leveren.....zou mooi zijn om dan ook Cheapconnect te kunnen afnemen tegen een schappelijke/concurerende prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

Iemand die hier een verbinding heeft die paar ipv6 vragen kan/wil beantwoorden?
Ik vind het niet zo snel ergens actuele informatie terug.

- Hoe groot is de gedelegeerde prefix (/48 /56?)

- Is per individueel adres reverse dns mogelijk voor ipv6 adressen uit de gedelegeerde prefix?

- Kun je de reverse dns van de gedelegeerde prefix ook delegeren naar eigen nameservers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idovitz
_fm schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 13:25:
Iemand die hier een verbinding heeft die paar ipv6 vragen kan/wil beantwoorden?
Ik vind het niet zo snel ergens actuele informatie terug.

- Hoe groot is de gedelegeerde prefix (/48 /56?)

- Is per individueel adres reverse dns mogelijk voor ipv6 adressen uit de gedelegeerde prefix?

- Kun je de reverse dns van de gedelegeerde prefix ook delegeren naar eigen nameservers?
- prefix is /56 (groot zat voor mijn thuis netwerken)
- nee, er is geen individueel RDNS mogelijk. Sterker nog; bij mij blijft het ipv6.internet.cheapconnect.net na wijzigen van de hostname in de CC instellingen.
- nee, is geen optie voor opgenomen in de CC instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb dus ook een vdsl verbinding besteld, wat ik wel vreemd vind dat dit nog kan want er ligt bij mij ook glas en ik kan verder nergens meer een nieuw abonnement afsluiten. Wat gebeurt er dan als kpn besluit de kabel af te sluiten? Wordt de lijn dan overgezet op glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Soldaatje schreef op maandag 11 april 2022 @ 19:24:
Ik heb dus ook een vdsl verbinding besteld, wat ik wel vreemd vind dat dit nog kan want er ligt bij mij ook glas en ik kan verder nergens meer een nieuw abonnement afsluiten. Wat gebeurt er dan als kpn besluit de kabel af te sluiten? Wordt de lijn dan overgezet op glasvezel?
Heel vreemd. Je hebt kans dat de bestelling alsnog geannuleerd wordt dan. Als er al een tijdje glas ligt en je nergens meer koper kan bestellen zou jouw adres End Of Sale moeten zijn. En dan kan ook CC de bestelling niet meer door zetten. Maar wellicht hebben zij hun eigen checker nog niet geüpdatet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 14:59
@cheapconnect Het heeft ruim anderhalf jaar goed gewerkt, maar vanochtend lag opeens onze pair-bonding VDSL verbinding eruit.

De DSL signalen lijken goed te zijn, maar de router zegt dat PAP authenticatie mislukt. Is er een storing? Meer mensen die hier last van hebben?

En toen was het 10 minuten na mijn mailtje alweer opgelost. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bjornski op 06-05-2022 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Barre73 schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:32:
[...]

Heel vreemd. Je hebt kans dat de bestelling alsnog geannuleerd wordt dan. Als er al een tijdje glas ligt en je nergens meer koper kan bestellen zou jouw adres End Of Sale moeten zijn. En dan kan ook CC de bestelling niet meer door zetten. Maar wellicht hebben zij hun eigen checker nog niet geüpdatet?
@Soldaatje Hoe is dit afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb verder nog niks gehoord dus ga er vanuit dat de verbinding wel geleverd gaat worden.

Edit: 10 juni 2022: de verbinding is geleverd inmiddels.
Heb wel de ipv6 route handmatig in Openwrt vastgezet anders verdwijnt die na een half uur, zoals hier ook al eerder vermeld is in dit topic.

Edit 2: volgens kpn netwerk blijft mijn vdsl nog 24 maanden werken, exact hetzelfde als mijn abonnement met cheapconnect. Ook al ligt hier al jaren glasvezel.

[ Voor 44% gewijzigd door Soldaatje op 27-06-2022 17:23 . Reden: nieuwe informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 19:43
cheapconnect schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:41:
[...]

@cheapconnect we zijn inmiddels weer ruim half jaar verder....is er al meer duidelijkheid over ontsluiting via bijvoorbeeld glasdraad in het kader van glasvezel ontsluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SGX
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:30

SGX

@cheapconnect

Geen VDSL sync op mijn FritzBox 7390.
Log zegt dat hij aan het "trainen" is maar geen succes.
Na 1 uur nog steeds geen sync.
DSL lijntest, tot 200 meter ok.

Andere modem, Zyxel werkt wel :
Profile 8b, 24,6 Mb down en 2,3 Mb up.

Iemand een idee wat het probleem is ?
FB defect of iets anders aan de hand ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
Helaas ervaar ik issues met de verbinding.
@cheapconnect

Mobiel internet werkt 100%, thuisnetwerk werkt 100% maar via cheapconnect lijken er iets van DNS issues te zijn, dns server al gewijzigd naar Google of OpenDNS maar vooralsnog doen een heleboel websites het niet.

Anderen ook met issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

@Frag1le

Resolved DNS niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
Kleine greep:
Via Google DNS werd het iets beter dan via OpenDNS.

Tweakers.net wel
Twitter niet
Google wel
Allestoringen.nl niet
Reddit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
@cheapconnect
Momenteel lijkt alles wat niet wilde openen weer te openen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Frag1le schreef op zondag 26 maart 2023 @ 09:29:
@cheapconnect
Momenteel lijkt alles wat niet wilde openen weer te openen.
Dat is fijn!
Was iets met 1 van onze routers. Dit is de reden waardoor een deel wel werkte en een deel niet. Dank voor je melding!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
cheapconnect schreef op zondag 26 maart 2023 @ 09:41:
[...]

Dat is fijn!
Was iets met 1 van onze routers. Dit is de reden waardoor een deel wel werkte en een deel niet. Dank voor je melding!
Bedankt voor het snelle handelen!
Iets met timesync? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Frag1le schreef op zondag 26 maart 2023 @ 09:53:
[...]

Bedankt voor het snelle handelen!
Iets met timesync? ;)
mogelijk wat complexer, maar we hebben de router voor nu even uit productie om te onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Dat verklaart een heleboel, gisterenavond lag mycheapconnect er ook uit en vanmorgen heb ik de boel al vier keer opnieuw opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
@cheapconnect is er sprake van congestie op de lijn? Dit is een smokeping vanaf een VPS (dezelfde vertraging zie ik niet naar andere endpoints).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-IXagQlmWp4knsyQFGDcng5dps=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IIChFU22uJ4qLNNck8Rie0UF.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCR7r3De9wKzTWRCcIMMGbEXXtU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bIRfOeqD8fqA7gjILmsuzKbh.png?f=user_large

Traceroute vanaf VPS, vertraging op hop 5 = ams-ix.cheapconnect.net:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
                           My traceroute  [v0.94]
localhost (92.63.169.x) -> 147.78.236.x             2023-05-14T11:01:11+0200
Keys:  Help   Display mode   Restart statistics   Order of fields   quit
                                    Packets               Pings
 Host                             Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
 1. AS48635  92.63.169.3           5.9%    17    0.6   0.6   0.3   2.0   0.4
 2. AS48635  185.107.215.168       0.0%    17    0.7   1.4   0.4   4.3   1.1
 3. AS48635  185.187.12.168        0.0%    17    0.9   1.0   0.6   3.2   0.6
 4. AS48635  185.187.12.37         0.0%    17    1.4   1.4   1.2   2.3   0.2
 5. AS???    80.249.214.174        0.0%    17   61.1  58.1  46.7  75.2   8.2
 6. AS39587  147.78.236.255        0.0%    17   61.0  62.5  41.5  90.4  12.1
 7. (waiting for reply)
 8. (waiting for reply)
 9. (waiting for reply)
10. (waiting for reply)
11. (waiting for reply)
12. (waiting for reply)
13. (waiting for reply)
14. (waiting for reply)
15. AS39587  147.78.236.x         20.0%    16   80.7  68.9  56.6  86.2   9.6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Niet in het algmeen, maar zou kunnen zijn dat je eigen lijn vol zit. Makkelijkst is even mail te sturen dan kunnen we het verder uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:36

MsG

Forumzwerver

Hoe zijn hier de VDSL-ervaringen?

Ik zit nu met een aanbieding voor 35 euro voor 200 Mbit down / 30 up bij KPN zelf. Maar die actie loopt in oktober af. Als ik dan de goedkoopste provider bekijk kom ik bij Cheap Connect die mij 100/30 kan geven op VDSL voor 30,-. Voordeel of nadeel kan dan zelfs zijn dat ik zelf een router moet regelen voor VDSL. Op Marktplaats zag ik al Fritzboxen die wel geschikt leken.

De aansluitkosten zijn wel hoog, maar als ik het 24 maand afsluit heb ik die niet. Er ligt al deels glas, maar glasvezel is vele malen duurder (pakweg ~ 60 voor 100/100), dus ik hoef dat eigenlijk niet, vandaar dat ik het liefst zo lang mogelijk VDSL gebruik zolang als het kan.

Mensen die nog zaken weten waar ik rekening mee moet houden?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:15
Hele goeie ervaringen gehad (bij mn huidige huist ligt geen koper). Altijd 100mbit gehaald, en daar kon ik ook op ieder moment van de dag mee rekenen. Had een oude fritzbox ervoor in gebruik, zonder problemen.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
werkt hier ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32
Met CheapConnect dit apparaat naar volle tevredenheid gebruikt:
uitvoering: TP-Link Archer VR400 V3
Erg budgetvriendelijk ook ;-)

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbedandroid
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-09 20:27
wat nu wanneer je cheapconnect internet hebt via VDSL koper, en kpn gooit glas in de straat? Wordt je dan automatisch omgezet naar glas bij cheap? Heb je een KPN abo doen ze dat wel (beweert de site van KPN). Iemand ervaring hoe dit loopt via cheap? Kosten in dat geval?
KPN geeft voor dit buurtje aan dat ze binnen een bepaalde tijd komen graven. Alleen vertelt de kookwekker niet hoe lang die bepaalde tijd zou zijn. Kan nog wel enkele jaren duren.

Zoetermeer krijgt KPN Glasvezel

KPN maakt plannen voor de aanleg van Glasvezel in Zoetermeer. Wil jij als eerste een seintje krijgen zodra jouw adres op de planning staat? Schrijf je dan in voor de glasvezelwekker. Geef me een seintje

[ Voor 21% gewijzigd door mbedandroid op 11-08-2023 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mbedandroid schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:24:
wat nu wanneer je cheapconnect internet hebt via VDSL koper, en kpn gooit glas in de straat? Wordt je dan automatisch omgezet naar glas bij cheap? Heb je een KPN abo doen ze dat wel (beweert de site van KPN). Iemand ervaring hoe dit loopt via cheap? Kosten in dat geval?
KPN geeft voor dit buurtje aan dat ze binnen een bepaalde tijd komen graven. Alleen vertelt de kookwekker niet hoe lang die bepaalde tijd zou zijn. Kan nog wel enkele jaren duren.

Zoetermeer krijgt KPN Glasvezel

KPN maakt plannen voor de aanleg van Glasvezel in Zoetermeer. Wil jij als eerste een seintje krijgen zodra jouw adres op de planning staat? Schrijf je dan in voor de glasvezelwekker. Geef me een seintje
Alleen KPN zet je om naar glasvezel als je nu op DSL zit. Andere providers op DSL wachten daar normaliter mee tot de DSL aansluiting wordt opgeheven (drie jaar na de glasaansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout
  • Laatst online: 22:18
Als je gewoon VOIP via Cheapconnect hebt, maakt het niet uit of de verbinding koper of glas is: er gaat hetzelfde internetprotocol overheen. Maar je moet wel even kijken op welk apparaat je telefoonverbinding geconfigureerd is. Als dat nu je ADSL-modem is (dat dus verdwijnt), dan moet je controleren of het modem dat je glasvezelprovider gaat leveren ook telefonie ondersteunt (en je dat zelf kunt instellen). Zo niet, dan moet je een ander VOIP-apparaat (ATA-box) achter je glasvezelmodem hangen om Cheapconnect in te kunnen configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbedandroid
Barre73 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 18:32:
[...]

Alleen KPN zet je om naar glasvezel als je nu op DSL zit. Andere providers op DSL wachten daar normaliter mee tot de DSL aansluiting wordt opgeheven (drie jaar na de glasaansluiting).
ok duidelijk. ik zie KPN hier nog niet komen binnen 1 jaar, dus abo cheap nemen voor 1 jaar en dan kijken hoe de ontwikkeling is van glas van KPN over 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
cheapconnect schreef op zondag 14 mei 2023 @ 21:08:
Niet in het algmeen, maar zou kunnen zijn dat je eigen lijn vol zit. Makkelijkst is even mail te sturen dan kunnen we het verder uitzoeken.
De congestie op zondag houdt intussen aan. Tevens lijkt het echt in de capaciteit op het netwerk te zitten - IPv4 is vertraagd maar IPv6 niet. De lijn is tijdens deze waarneming niet (aanmerkelijk) belast geweest.

IPv4:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gx_gjQrtj0-8vfCnOE7r3YQfa3k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wLPdyc0bg2B7M1fpJzD4485f.png?f=user_large

IPv6:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dwlmcDoim7AdUvZ6AJpWE5vKWt8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ozjZvZxPTJ1t4qTEfYo87aD2.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

nescafe schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:18:
[...]

De congestie op zondag houdt intussen aan. Tevens lijkt het echt in de capaciteit op het netwerk te zitten - IPv4 is vertraagd maar IPv6 niet. De lijn is tijdens deze waarneming niet (aanmerkelijk) belast geweest.

IPv4:

[Afbeelding]

IPv6:

[Afbeelding]
Had je dit al gemeld, dan kunnen we in detail naar jouw verbinding kijken? Want dit is geen generiek probleem :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbedandroid
geeft cheap ook een mailadres bij die internetverbinding? Er staat wel bij hun dat je een portal krijgt, maar ook mailadressen? Iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout
  • Laatst online: 22:18
mbedandroid schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:11:
geeft cheap ook een mailadres bij die internetverbinding? Er staat wel bij hun dat je een portal krijgt, maar ook mailadressen? Iemand die dit weet?
Heb net de hele portal door zitten vlooien, maar tenzij er allemaal extra opties verschijnen zodra je internet bestelt, zit er geen optie bij om mailadressen aan te maken. Lijkt me ook geen logische service in de dienstverlening van CheapConnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbedandroid
wout schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:20:
[...]

Heb net de hele portal door zitten vlooien, maar tenzij er allemaal extra opties verschijnen zodra je internet bestelt, zit er geen optie bij om mailadressen aan te maken. Lijkt me ook geen logische service in de dienstverlening van CheapConnect.
ok, was maar een vraag. elke internetprovider geeft een emailadres. Maar op zich niet zo'n probleem. In november mag cheap mij signaal leveren, dan zien we wel of dit mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nescafe
cheapconnect schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:33:
[...]

Had je dit al gemeld, dan kunnen we in detail naar jouw verbinding kijken? Want dit is geen generiek probleem :-)
Overlegd met jullie supportdesk en snel reactie gehad. Helaas blijkt het aan mijn monitoringserver te liggen. Alle verbindingen via AMS-IX met deze partij zijn vertraagd. Ook als ik vanaf Tweak ping heb ik hier last van (zondag), dus buiten Cheapconnect om:

code:
1
2
3
4
5
6
7
PS C:\Users\nescafe> ping 92.63.169.203

Pinging 92.63.169.203 with 32 bytes of data:
Reply from 92.63.169.203: bytes=32 time=92ms TTL=251
Reply from 92.63.169.203: bytes=32 time=93ms TTL=251

Dus, dank voor de snelle support en niks aan de hand met de verbinding van Cheapconnect gelukkig.

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Ligt de homepage ( mycheapconnect.nl ) eruit. Ik kom er niet meer bij , ook niet met de FTP server 01.mycheapconnect.nl

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:21
Mister_T schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:47:
Ligt de homepage ( mycheapconnect.nl ) eruit. Ik kom er niet meer bij , ook niet met de FTP server 01.mycheapconnect.nl
www.cheapconnect.nl doet het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Ik bedoel de persoonlijke homepage, cheapconnect.nl draait waarschijnlijk op een andere server dan mycheapconnect.nl

Hersteld !
Dank aan Tim.

[ Voor 11% gewijzigd door Mister_T op 17-11-2023 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Frag1le schreef op zondag 26 maart 2023 @ 09:24:
[...]

Kleine greep:
Via Google DNS werd het iets beter dan via OpenDNS.

Tweakers.net wel
Twitter niet
Google wel
Allestoringen.nl niet
Reddit niet
@cheapconnect ik ervaar deze avond eigenlijk een beetje hetzelfde als toen in maart, zie m'n quote.
Andere DNS server heeft geen invloed.
Bepaalde diensten en websites functioneren niet, waar ze via mobiel internet wel werken.
Telegram doet het bijv niet via cheapconnect en wel via mobiel internet.
cnn.com opent bijv ook niet en via mobiel internet wel.

Ik ben niet de enige lijkt het:
https://allestoringen.nl/storing/cheapconnect/

[ Voor 6% gewijzigd door Frag1le op 27-11-2023 21:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Dank voor de post, probleem kunnen isoleren bij een verbinding naar de AMS-IX, welke vanavond herstelde. Deze blijft momenteel inactief tot er zekerheid is van een probleemloze verbinding.

Inmiddels een aantal berichten ontvangen dat het hierna stabiel geworden is. Dank voor jullie meldingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
cheapconnect schreef op maandag 27 november 2023 @ 23:04:
Dank voor de post, probleem kunnen isoleren bij een verbinding naar de AMS-IX, welke vanavond herstelde. Deze blijft momenteel inactief tot er zekerheid is van een probleemloze verbinding.

Inmiddels een aantal berichten ontvangen dat het hierna stabiel geworden is. Dank voor jullie meldingen!
Geen probleem, fijn dat dit weer actief en serieus opgepakt wordt na een post hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-snel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03 13:24
mbedandroid schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:54:
[...]

ok, was maar een vraag. elke internetprovider geeft een emailadres. Maar op zich niet zo'n probleem. In november mag cheap mij signaal leveren, dan zien we wel of dit mogelijk is.
Je zal er wel achter zijn dat ze dat niet leveren, maar eigenlijk wil je toch ook geen mailadres van een provider lijkt me? Als je ooit overstapt raak je dat adres weer kwijt (en moet je iedereen informeren). Kun je beter een mailadres van een algemene provider gebruiken (zie bijvoorbeeld hier). Ik gebruik mijn gmail bijvoorbeeld al vanaf 2005. Ook blokkeert cheapconnect geen poorten dus een eigen mailaserver (aan je eigen domein) kan ook heel eenvoudig.

Zelf een maand geleden naar deze provider overgestapt. VDSL 100/30 wat snel zat is voor mij, belangrijker als de snelheid vind ik de ping en die is ook dik in orde (evenals ipv6). Zeer goede no nonsense provider tegen een aantrekkelijke prijs (EUR 28,45 per maand bij jaarbetaling). Ik heb ook een vast nummer bij ze (gebruik ik een VOIP toestel voor). Werkt ook prima voor een tientje per jaar.

Zoals gezegd mijn VDSL 100/30 kost 28,45 (nu is er vorige maand glas aangesloten door Glaspoort, dus ik blijf zo lang mogelijk op VDSL omdat glas veel duurder is). Vermoedelijk dat ik over 3 jaar wel verplicht ben over te stapppen omdat ze dan met VDSL zullen stoppen.

Vraagje aan @cheapconnect is WBA afname glas bij KPN zo ongunstig? Ik bedoel als ik kijk naar jullie glastarieven is het goedkoopste 50/50 voor EUR 49,95 en bij KPN zelf is dat zonder kortingen 42,50 voor 100/100 (die bij jullie 59,95 is). Nu merk ik dat alle alternatieve (budget) aanbieders (zoals youfone/online etc) op glas duurder zijn als direct bij KPN zelf (terwijl ze bij VDSL veel goedkoper zijn). Ben wel benieuwd hoe dat zit. Ik vermoed dat KPN een penetratieprijsstrategie voor zichzelf hanteert waar je via WBA niet mee kan concureren, maar ben wel benieuwd of je hier wat nadere info over kan/mag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
m-snel schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:28:
[...]

Je zal er wel achter zijn dat ze dat niet leveren, maar eigenlijk wil je toch ook geen mailadres van een provider lijkt me? Als je ooit overstapt raak je dat adres weer kwijt (en moet je iedereen informeren). Kun je beter een mailadres van een algemene provider gebruiken (zie bijvoorbeeld hier). Ik gebruik mijn gmail bijvoorbeeld al vanaf 2005. Ook blokkeert cheapconnect geen poorten dus een eigen mailaserver (aan je eigen domein) kan ook heel eenvoudig.

Zelf een maand geleden naar deze provider overgestapt. VDSL 100/30 wat snel zat is voor mij, belangrijker als de snelheid vind ik de ping en die is ook dik in orde (evenals ipv6). Zeer goede no nonsense provider tegen een aantrekkelijke prijs (EUR 28,45 per maand bij jaarbetaling). Ik heb ook een vast nummer bij ze (gebruik ik een VOIP toestel voor). Werkt ook prima voor een tientje per jaar.

Zoals gezegd mijn VDSL 100/30 kost 28,45 (nu is er vorige maand glas aangesloten door Glaspoort, dus ik blijf zo lang mogelijk op VDSL omdat glas veel duurder is). Vermoedelijk dat ik over 3 jaar wel verplicht ben over te stapppen omdat ze dan met VDSL zullen stoppen.

Vraagje aan @cheapconnect is WBA afname glas bij KPN zo ongunstig? Ik bedoel als ik kijk naar jullie glastarieven is het goedkoopste 50/50 voor EUR 49,95 en bij KPN zelf is dat zonder kortingen 42,50 voor 100/100 (die bij jullie 59,95 is). Nu merk ik dat alle alternatieve (budget) aanbieders (zoals youfone/online etc) op glas duurder zijn als direct bij KPN zelf (terwijl ze bij VDSL veel goedkoper zijn). Ben wel benieuwd hoe dat zit. Ik vermoed dat KPN een penetratieprijsstrategie voor zichzelf hanteert waar je via WBA niet mee kan concureren, maar ben wel benieuwd of je hier wat nadere info over kan/mag geven.
De WBA prijzen zijn voor elke provider gelijk (los van staffel- en bulk kortingen), dus ook voor KPN als provider zelf.
Dat KPN als provider zelf er voor kiest om verlies te lijden op die inkoopprijs van KPN Wholesale is logisch. Het is namelijk geen verlies want onder de streep is er maar 1 KPN die financieel rapporteert.

Dat dit bij DSL niet speelt komt omdat KPN al jaren geleden de prijzen van DSL en glas gelijk trok. In het nadeel van koper dus dat werd op het niveau van de glasprijs gebracht.
Voordeel nu is wel dat een koper naar glasmigratie voor een KPN klant geen prijseffect heeft. Bij providers die de DSL prijs laag houden is dat een onprettige verrassing voor klanten als ze over moeten naar glas omdat koper uitgaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 15:15
Vandaag overgestapt naar Cheapconnect. Ging vlekkeloos, ik vroeg me af wanneer de overstap kwam, en toen bleek ik al op een Cheapconnect IP te zitten!

Eerst miste ik een IPv6 adres. Via dit forum vond ik dat je dat aan moet zetten in het Cheapconnect portaal. Aangevinkt en nu heb ik een IPv6. Ik heb een eigen FritzBox 7590.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04:24
Ik gebruik nu meer dan een jaar Cheapconnect en heb dan ook al moeten verlengen.
Je kan volgens mij met 1 of 2 jaar verlengen, maar ik wil gewoon een automatische incasso.
Ook het prepaid bellen is niet echt handig.

Ik was van plan deze service aan andere aan te bevelen maar je moet toch 2 zaken in de gaten houden en dat kan lastiger zijn voor mensen op leeftijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:26
jor177 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 06:59:
Ik gebruik nu meer dan een jaar Cheapconnect en heb dan ook al moeten verlengen.
Je kan volgens mij met 1 of 2 jaar verlengen, maar ik wil gewoon een automatische incasso.
Ook het prepaid bellen is niet echt handig.

Ik was van plan deze service aan andere aan te bevelen maar je moet toch 2 zaken in de gaten houden en dat kan lastiger zijn voor mensen op leeftijd.
Waarom enkel voor "op leeftijd"? Iets dat je jaarlijks moet verlengen is inderdaad makkelijk te vergeten, ik heb Cheapconnect vorig jaar aangesloten bij een vriend, toevallig op een voor hem makkelijk te onthouden datum. Eventueel kun je een geheugensteuntje in je online kalender oid gooien een week op voorhand etc. Mogelijkheden genoeg :) .

Vergeet niet dat Cheapconnect erg goedkoop is en dat stilzwijgend verlengen wettelijk voorwaarden kent. Een contract dat stilzwijgend wordt verlengd is verlopen, de consument mag het dan ten allen tijde opzeggen. Voor Cheapconnect betekent dit dat ze moeten gaan uitrekenen hoeveel % van het vooruitbetaalde jaarbedrag van 8,95 teruggestort moet worden en hebben ze extra werk om wettelijk in orde te zijn. Bij een dienst die zo goedkoop is begrijp ik dat je geen stilzwijgend verlengen aan biedt, een eventuele terugbetaling kost je gewoon meer aan handelingen dan dat het het waard is. Je moet iets over hebben voor deze prijs :) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raven22
Andros schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 07:43:
[...]

Waarom enkel voor "op leeftijd"? Iets dat je jaarlijks moet verlengen is inderdaad makkelijk te vergeten, ik heb Cheapconnect vorig jaar aangesloten bij een vriend, toevallig op een voor hem makkelijk te onthouden datum. Eventueel kun je een geheugensteuntje in je online kalender oid gooien een week op voorhand etc. Mogelijkheden genoeg :) .

Vergeet niet dat Cheapconnect erg goedkoop is en dat stilzwijgend verlengen wettelijk voorwaarden kent. Een contract dat stilzwijgend wordt verlengd is verlopen, de consument mag het dan ten allen tijde opzeggen. Voor Cheapconnect betekent dit dat ze moeten gaan uitrekenen hoeveel % van het vooruitbetaalde jaarbedrag van 8,95 teruggestort moet worden en hebben ze extra werk om wettelijk in orde te zijn. Bij een dienst die zo goedkoop is begrijp ik dat je geen stilzwijgend verlengen aan biedt, een eventuele terugbetaling kost je gewoon meer aan handelingen dan dat het het waard is. Je moet iets over hebben voor deze prijs :) .
Bovendien ontvang je netjes ruim op tijd een herinnering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Mijn internet ligt er tweede dag op rij uit, gisteren een tiental minuten , nu al een uur, zijn er meer mensen met problemen

16 uur weer internet, ik ga er maar vanuit dat het KPN netwerk hier, lokaal kuren had

[ Voor 27% gewijzigd door Mister_T op 26-05-2024 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
Hier geen problemen (op DSL)

[ Voor 3% gewijzigd door Delay op 26-05-2024 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
Ook hier (Drachten) geen problemen met VDSL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AJayFasho
  • Registratie: Augustus 2009
Ik volg dit topic al een tijdje en ben van plan binnenkort ook DSL internet af te gaan nemen van CheapConnect. Ik las in dit topic dat RDNS wel mogelijk was, maar dan alleen voor het (statische) IPv4 adres. Is dit inmiddels al mogelijk voor IPv6 op een per-adres basis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
AJayFasho schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:59:
Ik volg dit topic al een tijdje en ben van plan binnenkort ook DSL internet af te gaan nemen van CheapConnect. Ik las in dit topic dat RDNS wel mogelijk was, maar dan alleen voor het (statische) IPv4 adres. Is dit inmiddels al mogelijk voor IPv6 op een per-adres basis?
Ik heb net even gekeken in de CheapConnect portal, en ik zie wel een wijzig hostname knopje bij IPv4 staan, maar niet bij IPv6.

Dus het lijkt er op dat het niet kan.

EDIT: Ik heb geen IPv6 actief, dus het kan zijn dat ik bepaalde opties niet zie in de portal...

[ Voor 8% gewijzigd door Starck op 27-06-2024 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
AJayFasho schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:59:
Reverse DND kan ik wel instellen maar alleen voor het router ipv6 adres. Een server binnen mijn thuis netwerk kan ik geen eigen rdns geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJayFasho
  • Registratie: Augustus 2009
Bedankt voor de reacties! Daar ging ik al een beetje vanuit, dat is wel jammer.

@cheapconnect is dit iets wat nog gaat komen, of wat eventueel via een support vraag dan alsnog geregeld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
AJayFasho schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:50:
Bedankt voor de reacties! Daar ging ik al een beetje vanuit, dat is wel jammer.
Cheapconnect is hier overigens al best goed. Bij KPN zal je een reactie krijgen als "je moet je realiseren dat het om een consumenten verbinding gaat". Bij Freedom heb je dezelfde reverse DNS opties als bij cheapconnect, dus één AAAA record voor het eerste IPv6 uit je IPv6 range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:19
Ik overweeg om over te stappen op VDSL van CC. Er ligt hier nog een FRITZ!Box 3490; is die geschikt om voor dit doeleinde te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
HenkDePoema schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:14:
Ik overweeg om over te stappen op VDSL van CC. Er ligt hier nog een FRITZ!Box 3490; is die geschikt om voor dit doeleinde te gebruiken?
Ik verwacht van wel. Ik gebruik zelf een Fritzbox 7530 (met OpenWrt) en die gebruikt ook een Lantiq VDSL modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delay
HenkDePoema schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:14:
Volgens de documentatie op avm.de is hij geschikt voor VDSL:
VDSL/ADSL modem for use with ADSL/ADSL2/ADSL2+
compliant or ITU G.992.1, ITU G.992.3, ITU G.992.5
(Annex B or J) or VDSL2 compliant with ITU G.993.2
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste