Ondertussen al weer bijna 2 jaar tevreden aangesloten bij Cheapconnect, met een VDSL 100 / 30 verbinding, waarbij 50 / 10 werkelijk wordt behaald.
Maar aangezien KPN het kopernetwerk hier gaat uitfaseren (nieuwe verbindingen zijn al niet meer leverbaar) is het niet meer verstandig om nogmaals met een jaar te verlengen.
Vandaar is het nu de bedoeling om de glasvezel aansluiting maar eens te gaan gebruiken.
Deze is van Glasdraad, en verschillende providers zijn hierop beschikbaar, oa Trined, Multifiber (RapidXS) Freedom. (alle heb ik al bekeken als mogelijke nieuwe provider..)
Ook is alles van KPN hierop beschikbaar, dus kan er ook gekozen worden voor Cheapconnect.
Cheapconnect is via glasvezel nogal prijzig, maar een 50 / 50 verbinding (met jaarlijkse betalings korting) is redelijk te doen voor 47,45 per maand. (iets duurder dan rechtstreeks 50 /50 bij KPN)
Nu kan ik wel voor bv RapidXS kiezen, 1 gigabit verbinding, voor 39,50 per maand, maar stabiel, en kwalitatief (open) internet is mij ook wel wat waard, en beide zijn bij Cheapconnect prima.
Dus zijn er gebruikers hier, die gebruik maken van Cheapconnect, via glasvezel, en bevalt dat goed?
Is het mogelijk om de huidige aansluiting (dus oa vaste ip adressen) om te zetten naar glasvezel?
Wordt er een NTU geinstalleerd, of dien je deze zelf te regelen? (of evt zelf een modem te regelen, waar rechtstreeks het glas in kan)
Gaat Cheapconnect (of moederbedrijf) ooit via andere glasvezelnetwerken (zoals Glasdraad) rechtstreeks leveren, zodat het allemaal wat betaalbaarder wordt

?