Nadat NLE in 2016 als eerste energieleverancier ook vaste internet, TV en telefonie diensten is gaan leveren volgt Oxxio in 2018. De provider maakt gebruik van het netwerk van KPN en levert diensten via Glasvezel en xDSL. In eerste instantie was het aanbod alleen bedoeld voor klanten die al energie afnemen bij Oxxio, maar inmiddels is het voor iedereen af te sluiten. Terug naar Inhoudsopgave Oxxio biedt Internet, Bellen en TV aan, dat wil zeggen dat de diensten los of met elkaar kunnen worden afgesloten. Er worden verschillende snelheden aangeboden, op zowel glasvezel als DSL. Het basis TV pakket heeft ongeveer 60 TV zenders, waarvan 30 in HD kwaliteit en worden er daarnaast nog allerlei themapakketten aangeboden. Voor een overzicht van alle aangeboden diensten kan er gekeken worden op de website van Oxxio. Oxxio biedt haar diensten aan op zowel Glasvezel als DSL. De downloadsnelheden via Glas zijn 50Mbit/s tot 500Mbit/s en via DSL is 100Mbit/s te krijgen.
Het standaard televisiepakket kost 12 euro in de maand en daarvoor biedt Oxxio meer dan 60 zenders, waarvan 34 in HD, aan. Oxxio maakt daarbij gebruik van het IPTV platform van KPN en dat heeft dus dezelfde voordelen. Voor het meest recente overzicht van de televisiezenders kan er gekeken worden op de website. Verder kan er overal TV gekeken worden via interactieve tv online, of via de iTV app van KPN. pp voor iOS en Android. Standaard biedt het pakket één Interactieve TV Box, voor €4,- extra per maand kunnen er tot 2 (DSL) of 5 (Glas) boxen bijgekocht worden, daarnaast kan er voor €4,99,- opnemen en pauzeren aan toegevoegd worden. De prijzen staan hieronder opgesomd.
Daarnaast biedt Oxxio ook nog verschillende extra tv pakketten aan, deze staan hieronder genoemd:
Oxxio biedt ook telefonie aan voor €2,50. Het is niet mogelijk om onbeperkt bellen af te kopen. De beltarieven kunnen gevonden worden op de website van Oxxio. De aansluitkosten zijn bij Oxxio gratis en de installatie kost €79,95, maar is bij een Glasvezel verbinding gratis. De eerste 6 maanden geldt er een korting van €10,- per maand, onafhankelijk van het afgesloten abonnement. Tevens is het mogelijk om een cashback van ~€35,- tot ~€60,- aan te vragen via Cashback XXL. Klanten die ook energie afnemen bij Oxxio krijgen verder nog €2,50 per maand korting, een gratis Opneem pakket of gratis Fox Sports Eredivisie. Terug naar Inhoudsopgave Er wordt standaard een ExperiaBox V10 geleverd bij nieuwe abonnementen
Er wordt standaard een HD tv-ontvanger geleverd. Op deze box is het mogelijk om zowel radio als TV-zenders te bekijken/beluisteren. Daarnaast is het ook mogelijk om er Netflix op te kijken.
Alle prijzen genoemd in deze OP zijn aan veranderingen onderhevig, helaas is het voor ons niet mogelijk om de prijzen real-time aan te passen. Verder zijn al deze prijzen gebaseerd op het standaard tarief, zonder eventuele kortingen. Kijk voor de meest actuele prijs altijd even op de website van Oxxio. Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Ik ben benieuwd naar de ervaringen, zit momenteel bij T-Mobile Thuis maar overweeg de overstap naar Oxxio.
Ben wel benieuwd waarom. T-Mobile is, voor zover ik kan zien, in alle gevallen veel goedkoper.Djeen84 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:02:
Ik ben benieuwd naar de ervaringen, zit momenteel bij T-Mobile Thuis maar overweeg de overstap naar Oxxio.
Ik zit toevallig ook bij T-Mobile Thuis (Glas) en betaal 36 euro voor 100/100, bij Oxxio zou ik €42,95 kwijt zijn voor hetzelfde, zonder mogelijkheid om ooit iets snellers te nemen dan 100/100.
[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 21-05-2019 13:25 ]
Het enige voordeel wat ik bij Oxxio zo snel zie is dat je korting krijgt als je ook energie van Oxxio afneemt.
Dat kan dan een TV zender zijn of een paar euro per maand korting op je abonnement.
Als ik mijn adres invul kan ik trouwens niets bestellen.
. Vreemd, hier ligt al ruim 60 jaar een telefoonlijn. Bij het invoeren van een ander adres kom ik na het aanvullen van de pakketen op hetzelfde bedrag uit als wat KPN zelf kost. Voor mij is het dus de moeite niet waard om over te stappen.
Dat kan dan een TV zender zijn of een paar euro per maand korting op je abonnement.
Als ik mijn adres invul kan ik trouwens niets bestellen.
Dat klopt inderdaad. Persoonlijk vind ik het nog geen geweldige korting. Het levert je €2,50, €5,- of €9,99 voordeel op.krakendmodem schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:45:
Het enige voordeel wat ik bij Oxxio zo snel zie is dat je korting krijgt als je ook energie van Oxxio afneemt. Dat kan dan een TV zender zijn of een paar euro per maand korting op je abonnement.
Er lijkt inderdaad iets niet helemaal goed te zijn met de database als het gaat om DSL aansluitingen. Zelf heb ik alleen glas en dan kan ik wel iets afsluiten.Als ik mijn adres invul kan ik trouwens niets bestellen.. Vreemd, hier ligt al ruim 60 jaar een telefoonlijn. Bij het invoeren van een ander adres kom ik na het aanvullen van de pakketen op hetzelfde bedrag uit als wat KPN zelf kost. Voor mij is het dus de moeite niet waard om over te stappen.
Als ik naar mijn situatie kijk, dan ben ik goedkoper uit bij Oxxio voor internet + tv dan bij T-Mobile (50/50). Daarnaast krijg ik een volwaardige tv-ontvanger bij Oxxio. In OP staat dat er netflix mogelijk is via de tv-ontvanger, maar Oxxio gaf gisteren aan via de chat dat dit niet het geval is. Je krijgt een Arris 2952.
Het is dezelfde ontvanger als KPN/Telfort levert, Netflix is daarop prima mogelijk..Untouchablezz20 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:10:
Als ik naar mijn situatie kijk, dan ben ik goedkoper uit bij Oxxio voor internet + tv dan bij T-Mobile (50/50). Daarnaast krijg ik een volwaardige tv-ontvanger bij Oxxio. In OP staat dat er netflix mogelijk is via de tv-ontvanger, maar Oxxio gaf gisteren aan via de chat dat dit niet het geval is. Je krijgt een Arris 2952.
Kanaal 200.
Anoniem: 21889
Toevallig kan ik volgende maand overstappen van internet (NLEx) en energie (Nuon), alleen internet 50/50 is voor mij voldoende. Met de 2,50 korting is t-mobile voor mij nog goedkoper. Maar wel een overweging waard, even over na denken.
Ik probeerde dit weekend over te stappen maar de bestelpagina gaf een fout bij een druk op "Bevestigen'. Met de klantenservice over gehad, mogelijk was er een storing. Maandag nogmaals geprobeerd, maar nog steeds een fout. Dus nu T-Mobile glas afgesloten.
Vergeet bij zowel Oxxio, als T-Mobile, niet de cashback via cashbackxl.nl
Vergeet bij zowel Oxxio, als T-Mobile, niet de cashback via cashbackxl.nl
Ik ga per 1-7 over.
Korte geschiedenis:
Had tot 1-4 NLEx. Dat ging zo mis dat ik per 1-4 naar Online.nl ben gegaan. Dat loopt ook niet soepel, TV met blokjes en binnen 2 maanden al een prijsverhoging van € 2,50. Partner is bijzonder ontevreden met het slechte TV plaftorm van Online.nl ('reseller' van Canal Digitaal, ondertussen 1 bedrijf aan het worden).
NLEx gebeld, die kunnen niet leveren per 1-7. Oxxio gebeld, die kunnen wel leveren per 1-7.
Ik ken het product, had enkel een andere ontvanger bij NLEx. Maar aangezien het KPN is in beide gevallen verwacht ik geen problemen. Ik zie nu alweer uit naar snel zappen, geen blokjes en Netflix op de ontvanger.
Korte geschiedenis:
Had tot 1-4 NLEx. Dat ging zo mis dat ik per 1-4 naar Online.nl ben gegaan. Dat loopt ook niet soepel, TV met blokjes en binnen 2 maanden al een prijsverhoging van € 2,50. Partner is bijzonder ontevreden met het slechte TV plaftorm van Online.nl ('reseller' van Canal Digitaal, ondertussen 1 bedrijf aan het worden).
NLEx gebeld, die kunnen niet leveren per 1-7. Oxxio gebeld, die kunnen wel leveren per 1-7.
Ik ken het product, had enkel een andere ontvanger bij NLEx. Maar aangezien het KPN is in beide gevallen verwacht ik geen problemen. Ik zie nu alweer uit naar snel zappen, geen blokjes en Netflix op de ontvanger.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Spannend...keep us posted. Betreft het Adsl of glasvezel.Drardollan schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:18:
Ik ga per 1-7 over.
Korte geschiedenis:
VDSL. Helaas geen glas hierUntouchablezz20 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:41:
[...]
Spannend...keep us posted. Betreft het Adsl of glasvezel.
@rens-br prijzen en glasvezel snelheden (nu wel tot 500 Mbit beschikbaar) zijn net helemaal omgegooid. Misschien toch maar nu al weer aanpassen op de OP...
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Bedankt voor de attentie, ik heb de OP aangepast.Barre73 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:17:
@rens-br prijzen en glasvezel snelheden (nu wel tot 500 Mbit beschikbaar) zijn net helemaal omgegooid. Misschien toch maar nu al weer aanpassen op de OP...
Oxxio levert via ‘het kwaliteitsnetwerk van KPN’ zeggen ze. Technisch gezien Oxxio ondersteunt niet ‘pair bonding’ op de DSL aansluiting mocht je deze aansluiting bv. al van KPN al hebben (2 draadjes uit de muur) Wat dat in de praktijk betekent is afhankelijk van het aantal apparaten die tegelijkertijd worden bediend en de bedrading in huis (is mij verteld). Overstappen voor een korting is best aantrekkelijk, maar hoe het gaat uitpakken moet nog blijken.
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt.fasicbit schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:15:
Oxxio levert via ‘het kwaliteitsnetwerk van KPN’ zeggen ze. Technisch gezien Oxxio ondersteunt niet ‘pair bonding’ op de DSL aansluiting mocht je deze aansluiting bv. al van KPN al hebben (2 draadjes uit de muur) Wat dat in de praktijk betekent is afhankelijk van het aantal apparaten die tegelijkertijd worden bediend en de bedrading in huis (is mij verteld). Overstappen voor een korting is best aantrekkelijk, maar hoe het gaat uitpakken moet nog blijken.
Pair bonding met 2 draadjes? Dat zouden er dan 4 moeten zijn.
Wat is de relevantie van het aantal bediende apparaten in huis en de praktijk?
Wat heeft de bedrading in huis hier mee te maken? Normaliter is die 1 Gbit, en dat haal je sowieso niet over xDSL.
Wat hij bedoelt is dat Oxxxxio geen pairbonding ondersteunt. Er zijn veel klanten die via KPN of XS4all wel pairbonding hebben gekregen waardoor hun (lage) snelheid verdubbeld kon worden naar een acceptabele snelheid, voor hetzelfde maandbedrag. En inderdaad: in plaats van 1 kabeltje vanuit je ISRA-punt naar je Experiabox komen er dan 2 kabeltjes uit die samengevoegd worden tot 1 kabeltje in je Experiabox. Een Y-kabel dus.Drardollan schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:45:
[...]
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt.
Pair bonding met 2 draadjes? Dat zouden er dan 4 moeten zijn.
Wat is de relevantie van het aantal bediende apparaten in huis en de praktijk?
Wat heeft de bedrading in huis hier mee te maken? Normaliter is die 1 Gbit, en dat haal je sowieso niet over xDSL.
Als je daarmee nu naar Oxxio overgaat wordt er alsnog weer maar 1 aderpaar gebruikt waardoor de haalbare snelheid tot de helft terugvalt. En dat kan inderdaad problemen opleveren met de internetsnelheid in huis en met het aantal TV decoders dat je (gelijktijdig) kan gebruiken.
Bovendien is het met xDSL altijd zo dat de het TV signaal over dezelfde lijn gaat dus als je dan de TV decoder aanzet gaat die bandbreedte (maximaal 8 Mbit per decoder) direct af van je internetsnelheid. Vandaar waarschijnlijk die opmerking over het aantal gebruikte apparaten in huis.
Met binnenhuisbekabeling zal vast niet de UTP bekabeling worden bedoeld maar eerder de telefoonkabels. Afstand van ISRA tot Experiabox en zo.. (hoe korter, hoe beter voor je haalbare snelheid).
[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 06-06-2019 13:07 ]
Mooie topic start.Untouchablezz20 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:10:
Ik zag gisteren ook ineens dat Oxxio nu ook aan niet energie klanten levert sindskort.
Momenteel blijf ik nog even bij Telfort i.v.m. combi voordeel met Telfort mobiel (waardoor ik 40 euro voor internet+tv betaal en dubbele data krijg op mijn mobiel). Als ik de 50/5 danwel 50/50 internet via glasvezel + tv pakketten vergelijk kom ik hierop uit. Het lijkt erop dat Oxxio in het gat stapt wat nu is ontstaan nu Telfort op is gegaan in KPN.
Onderstaande prijzen zijn zonder combi voordeel (mobiel danwel energie) of actieprijzen en puur voor glasvezel (niet xDSL) op basis van 1 jarig contract.
Telfort: 45 euro p/mnd (50/5) - niet langer voor nieuwe klanten te bestellen, bestaande klanten worden mogelijk in 2020 overgezet naar KPN. - Telfort app/decoder/tv pakket
KPN: 52,50 euro p/mnd (50/5) - KPN app/decoder/tv pakket
Budget Alles-in-1: 51,50 euro p/mnd (50/50) - KPN app/decoder/tv pakket (voorheen NLE, update Nov-'19)
Oxxio: 47,95 euro p/mnd (50/50) - KPN app/decoder/tv pakket - update Jan-'20 4 euro duurder per maand 43,95 > 47,95
T-mobile: 45,00 euro p/mnd (50/50) - T-mobile app/ eigen tv pakket (niet KPN) - update Nov-'19 (prijs verlaagd)
Online.nl: 57,50 euro p/mnd (50/50) - CanalDigitaal app/eigen tv pakket (niet KPN)
Youfone: 48 euro p/mnd (50/50) - eigen decoders (niet KPN), nog geen app
[ Voor 14% gewijzigd door funrider op 08-01-2020 12:21 ]
Op de site van Oxxio staat ook wat minimale specs van de decoder (Arris) alleen vermeld en niet de decoder die Telfort lang uitgaf te weten de Arcadyan 2260 v2. Is die Arris net zo vlot? Hopelijk is inderdaad op kanaal 200 ook gewoon Netflix te kijken volgens de KPN zenderlijst, echter op de zenderlijst op de Oxxio site ontbreekt iekrakendmodem schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:20:
[...]
Het is dezelfde ontvanger als KPN/Telfort levert, Netflix is daarop prima mogelijk... Denk dat Oxxio niet helemaal weet wat er mogelijk is met zo'n kastje.
Kanaal 200.
[ Voor 20% gewijzigd door funrider op 07-06-2019 15:26 ]
oeps. Verkeerd gelezen! Ik hoop inderdaad dat iemand hier uitsluitsel over kan geven.
[ Voor 93% gewijzigd door Untouchablezz20 op 07-06-2019 13:41 ]
@Untouchablezz20: rechtstreeks van de site van oxxio:
Meer dan genoeg zenders
Je hebt standaard toegang tot ca. 60 tv-zenders waarvan 35 in HD-kwaliteit. En daarnaast zijn er nog legio regionale zenders en zo’n 100 radiozenders te ontvangen. Ook heb je via het tv-menu toegang tot zo’n 40 populaire apps zoals YouTube, Nu.nl en natuurlijk kun je met je abonnementsgegevens inloggen bij Netflix. Je hoeft je dus nooit te vervelen.
Meer dan genoeg zenders
Je hebt standaard toegang tot ca. 60 tv-zenders waarvan 35 in HD-kwaliteit. En daarnaast zijn er nog legio regionale zenders en zo’n 100 radiozenders te ontvangen. Ook heb je via het tv-menu toegang tot zo’n 40 populaire apps zoals YouTube, Nu.nl en natuurlijk kun je met je abonnementsgegevens inloggen bij Netflix. Je hoeft je dus nooit te vervelen.
zal de smart tv app van kpn ook werken wie weet dat?
Zeer waarschijnlijk niet. Werkt ook niet voor XS4all klanten is al opgemerkt.dewaal schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:41:
zal de smart tv app van kpn ook werken wie weet dat?
Netflix is dus sowieso via een app in het tv menu benaderbaar zoals dit ook bij KPN & co kan en mag dan ergens ook aannemen dat kanaal 200 dan toch beschikbaar is, maar gewoonweg niet op de zenderlijst pagina van Oxxio benoemt staat.Sjors81 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:52:
@Untouchablezz20: rechtstreeks van de site van oxxio:
Meer dan genoeg zenders
[ Voor 3% gewijzigd door funrider op 11-06-2019 09:58 ]
Of het wel of niet beschkbaar is via kanaal 200 is niet zo spannend. Als het er maar op staat. Dan maar via het menu MeerTV.funrider schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:58:
[...]
Netflix is dus sowieso via een app in het tv menu benaderbaar zoals dit ook bij KPN & co kan en mag dan ergens ook aannemen dat kanaal 200 dan toch beschikbaar is, maar gewoonweg niet op de zenderlijst pagina van Oxxio benoemt staat.
Feit is in ieder geval dat bij Oxxio op de site zelf staat dat er wel Netflix mogelijk is via de decoder. En dat klinkt logisch aangezien de concurrent NLE exact hetzelfde afneemt bij KPN (een kopie van het KPN product dus) en daar is ook Netflix mogelijk. Het is gewoon een app in de software van de decoder. En die software is niet anders voor deze Wholesale klanten Oxxio en NLE.
Dat is waar, maar gemak dient ook de mens nietwaar. Ik weet dat ik het bij Telfort erg handig vind.Barre73 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:37:
[...]
Of het wel of niet beschkbaar is via kanaal 200 is niet zo spannend. Als het er maar op staat. Dan maar via het menu MeerTV.
Feit is in ieder geval dat bij Oxxio op de site zelf staat dat er wel Netflix mogelijk is via de decoder. En dat klinkt logisch aangezien de concurrent NLE exact hetzelfde afneemt bij KPN (een kopie van het KPN product dus) en daar is ook Netflix mogelijk. Het is gewoon een app in de software van de decoder. En die software is niet anders voor deze Wholesale klanten Oxxio en NLE.
In de openingspost staat bij Korting en overig:
Volgens de site van Oxxi zijn er geen aansluitkosten verschuldigd:De aansluitkosten zijn bij Oxxio €35,- en de installatie kost €79,95, maar is bij een Glasvezel verbinding gratis.

Kan iemand die Oxxio heeft via Glasvezel laten weten welke decoder hij erbij heeft gekregen?
Inderdaad de Arris2952 of de Arcadyan zoals je bij Telfort en KPN krijgt?
Je weet dat je bij Telfort en KPN ook een Arris kan krijgen? Die twee worden daar door elkaar gebruikt en dat kan prima. Ze zijn vrijwel hetzelfde, zeker qua prestaties.ejdb schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:09:
Kan iemand die Oxxio heeft via Glasvezel laten weten welke decoder hij erbij heeft gekregen?
Heb me vandaag aangemeld bij Oxxio. En telefonisch opgezegd bij NLE.
NLE kon geen betere aanbieding doen dan 3 maanden 29,95 en de rest normale tarief. Met cashback en 10 euro korting voor 6 maanden bij Oxxio kom ik veel voordeliger uit dan NLE, terwijl ze precies dezelfde product leveren.
Daag NLE....
Heb trouwens geen overstap service gebruikt van Oxxio....
NLE kon geen betere aanbieding doen dan 3 maanden 29,95 en de rest normale tarief. Met cashback en 10 euro korting voor 6 maanden bij Oxxio kom ik veel voordeliger uit dan NLE, terwijl ze precies dezelfde product leveren.
Daag NLE....
Ik zie dat jij gebruik gemaakt hebt van de cashback, bedoel je dan die van CashbackXL? Ik krijg namelijk steevast een foutmelding bij het aanmelden bij Oxxio en de chat bij Oxxio zegt dat de CashbackXL korting hun 10 euro p/mnd korting is in de 1e 6 maanden. Daar geloof ik niet zoveel van en weiger dan ook via de chat een abonnement af te sluiten, want dan loop ik zeker die cashback mis...lotus11 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:56:
Heb me vandaag aangemeld bij Oxxio. En telefonisch opgezegd bij NLE.
Daag NLE....
[ Voor 6% gewijzigd door DaLass op 18-06-2019 09:27 ]
Ik had nergens last van, gewoon via CashbackXL in kunnen schieten de order. Of de cashback daadwerkelijk goed komt, dat weet ik natuurlijk nog niet. Maar het liep zoals het eigenlijk altijd loopt.DaLass schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:26:
[...]
Ik zie dat jij gebruik gemaakt hebt van de cashback, bedoel je dan die van CashbackXL? Ik krijg namelijk steevast een foutmelding bij het aanmelden bij Oxxio en de chat bij Oxxio zegt dat de CashbackXL korting hun 10 euro p/mnd korting is in de 1e 6 maanden. Daar geloof ik niet zoveel van...
Ik kreeg ook steeds een fout bij het aanmelden via CashbackXl. Een medewerker kon me ook niet verder helpen. Uiteindelijk voor T-Mobile Thuis gegaan.DaLass schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:26:
[...]
Ik zie dat jij gebruik gemaakt hebt van de cashback, bedoel je dan die van CashbackXL? Ik krijg namelijk steevast een foutmelding bij het aanmelden bij Oxxio en de chat bij Oxxio zegt dat de CashbackXL korting hun 10 euro p/mnd korting is in de 1e 6 maanden. Daar geloof ik niet zoveel van en weiger dan ook via de chat een abonnement af te sluiten, want dan loop ik zeker die cashback mis...
Vreemd ik kan gewoon via cashback XL op Oxxio internet. Geen probleem. Maar als T-Mobile thuis ook voordelig is moet je het gewoon doen. Voor mij was Oxxio het voordeligst op dat moment
Ik probeer het later vandaag nog wel een keer. Oxxio is voor mij het meest interessant op het moment, aangezien ik ook Oxxio energie afneem. Daarnaast is m.i. de Netflix integratie op de TV kastjes van KPN erg goed en hebben de kastjes van T-Mobile dit niet.
Volgende week stap ik over van Ziggo naar Oxxio 100M/bit glasvezel mét monteur. Ben benieuwd! Heb wel gebruik gemaakt van de overstap service. Blijkt Ziggo 'gewoon' eén maand door te factureren en moet dit via oxxio gecrediteerd worden. Aldus Ziggo. Medewerker bij oxxio wist dit eigenlijk niet te bevestigen, maar als we de overstap service gebruikten moest het goed komen ...
Fingers crossed
Fingers crossed

Daar geloof ik geen barst van, waarom zou Oxxio kosten van Ziggo crediteren?Fethoz69 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:43:
Volgende week stap ik over van Ziggo naar Oxxio 100M/bit glasvezel mét monteur. Ben benieuwd! Heb wel gebruik gemaakt van de overstap service. Blijkt Ziggo 'gewoon' eén maand door te factureren en moet dit via oxxio gecrediteerd worden. Aldus Ziggo. Medewerker bij oxxio wist dit eigenlijk niet te bevestigen, maar als we de overstap service gebruikten moest het goed komen ...
Fingers crossed![]()
Normaal factureert Ziggo vooruit en krijg je een eindfactuur met creditering.
[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 18-06-2019 17:29 ]
Ik ook niet, maar was nu geen woord tussen te krijgen omdat de omzetting nog niet volledig was afgerond.. Zei ook tegen de klantenservice van Ziggo, 'dit geloof je toch zelf ook niet?' Maar daar houden ze vol: nee, wanneer u gebruik maakt van de overstap service krijgt u het geld terug van Oxxio ... right..Drardollan schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:28:
[...]
Daar geloof ik geen barst van, waarom zou Oxxio kosten van Ziggo crediteren?
Normaal factureert Ziggo vooruit en krijg je een eindfactuur met creditering.
Zal wel weer een drama worden dat geld terug te krijgen. Maar ben wel blij dat ik straks van die Ziggo Mediabox XL af ben
In mijn ervaring lopen vrijwel alle abbonnementen nog een maandje door waarna een eindafrekening volgt met creditering.
Ik zou 1,5 maand afwachten, grote kans dat het vanzelf weer goed komt en je bespaart jezelf een hoop onnodige stress.
Ik zou 1,5 maand afwachten, grote kans dat het vanzelf weer goed komt en je bespaart jezelf een hoop onnodige stress.
Helaas werkt het nog steeds niet om mij in te schrijven voor een Oxxio verbinding. Ik weet alleen nu niet of het ligt aan het feit dat ik via de cashbackxl website kom, of aan iets anders...DaLass schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:42:
Ik probeer het later vandaag nog wel een keer. Oxxio is voor mij het meest interessant op het moment, aangezien ik ook Oxxio energie afneem. Daarnaast is m.i. de Netflix integratie op de TV kastjes van KPN erg goed en hebben de kastjes van T-Mobile dit niet.
Toevallig nog iemand die deze week zich heeft ingeschreven voor glasvezel via Oxxio, met extra korting omdat je al een Oxxio energie klant bent?
Ziggo staat er om bekend te liegen en te bedriegen. Toen ik jaren geleden van Ziggo naar NLEx ging kreeg ik ook allerlei info van Ziggo die nergens op sloeg (ik zou ADSL krijgen wat heel traag zou zijn en koperkabels gebruiken die al 50 jaar oud zijn). Allemaal geneuzel.Fethoz69 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:38:
[...]
Ik ook niet, maar was nu geen woord tussen te krijgen omdat de omzetting nog niet volledig was afgerond.. Zei ook tegen de klantenservice van Ziggo, 'dit geloof je toch zelf ook niet?' Maar daar houden ze vol: nee, wanneer u gebruik maakt van de overstap service krijgt u het geld terug van Oxxio ... right..
Zal wel weer een drama worden dat geld terug te krijgen. Maar ben wel blij dat ik straks van die Ziggo Mediabox XL af ben
Ik zou het even afwachten, desnoods storneren. Maar mijn ervaring is wel dat het bij Ziggo (en anderen) meestal wel goed afgerond wordt. Niet direct na 1 dag storneren ;-)
Bedankt voor de tip!Drardollan schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:27:
[...]
Ik zou het even afwachten, desnoods storneren. Maar mijn ervaring is wel dat het bij Ziggo (en anderen) meestal wel goed afgerond wordt. Niet direct na 1 dag storneren ;-)
Cashbackxl ken ik niet, bij mij ging het inschrijven via de eigen website van Oxxio ook niet. Toen even met ze gebeld, bleek een bekend probleem te zijnDaLass schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:21:
[...]
Helaas werkt het nog steeds niet om mij in te schrijven voor een Oxxio verbinding. Ik weet alleen nu niet of het ligt aan het feit dat ik via de cashbackxl website kom, of aan iets anders...
Toevallig nog iemand die deze week zich heeft ingeschreven voor glasvezel via Oxxio, met extra korting omdat je al een Oxxio energie klant bent?
Probeerde je toevallig ook als Oxxio energieklant af te sluiten?Fethoz69 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:33:
[...]
Cashbackxl ken ik niet, bij mij ging het inschrijven via de eigen website van Oxxio ook niet. Toen even met ze gebeld, bleek een bekend probleem te zijnToen telefonisch afgesloten.
EDIT:
Net contact gehad met Oxxio klantenservice via de chat, als je als niet-energieklant Oxxio internet neemt en later toch energie erbij neemt, dan krijg je alsnog de 2,50 p/mnd extra korting of een van de andere pakketten. Dat was voor mij de aanleiding om het hele verhaal inclusief CashbackXL nog eens door te lopen, alleen dan zonder mijn huidige Oxxio energie contract aan te geven. Nu kom ik er wel doorheen en heb Oxxio kunnen bestellen, 1 jaar internet & TV met 10 euro p/mnd korting en een extra cashback van 45 euro.
[ Voor 41% gewijzigd door DaLass op 19-06-2019 10:58 ]
YepDaLass schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:48:
[...]
Probeerde je toevallig ook als Oxxio energieklant af te sluiten?
NetjesEDIT:
Net contact gehad met Oxxio klantenservice via de chat, als je als niet-energieklant Oxxio internet neemt en later toch energie erbij neemt, dan krijg je alsnog de 2,50 p/mnd extra korting of een van de andere pakketten. Dat was voor mij de aanleiding om het hele verhaal inclusief CashbackXL nog eens door te lopen, alleen dan zonder mijn huidige Oxxio energie contract aan te geven. Nu kom ik er wel doorheen en heb Oxxio kunnen bestellen, 1 jaar internet & TV met 10 euro p/mnd korting en een extra cashback van 45 euro.
Is voor 6 maanden 10 euro korting of voor heel het jaar 10 euro korting?1 jaar internet & TV met 10 euro p/mnd korting en een extra cashback van 45 euro.
Bwahaha, die kabel van Ziggo is hier inmiddels ook tegen de 40 jaar oudDrardollan schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:27:
[...]
Ziggo staat er om bekend te liegen en te bedriegen. Toen ik jaren geleden van Ziggo naar NLEx ging kreeg ik ook allerlei info van Ziggo die nergens op sloeg (ik zou ADSL krijgen wat heel traag zou zijn en koperkabels gebruiken die al 50 jaar oud zijn). Allemaal geneuzel.
Vanmorgen rond 07:00 ging het signaal van Online.nl eraf. Het signaal van Oxxio zou rond 12:00 moeten worden ingeschakeld.
Ik ben benieuwd, modem hangt aan de lijn en is klaar voor actie
(wat een verademing is dat ook weer, van Online.nl krijg je een ubertrage Zyxel. Dan is dat Expedia v10 modem echt een stuk moderner).

(wat een verademing is dat ook weer, van Online.nl krijg je een ubertrage Zyxel. Dan is dat Expedia v10 modem echt een stuk moderner).
Internet only of ook TV? Keep us posted!Drardollan schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:10:
Vanmorgen rond 07:00 ging het signaal van Online.nl eraf. Het signaal van Oxxio zou rond 12:00 moeten worden ingeschakeld.
TV ook inderdaad. En oh mijn god, daar zien we naar uit!Untouchablezz20 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:12:
[...]
Internet only of ook TV? Keep us posted!
Na 3 maanden afzien met de troep van Online.nl / Canal Digitaal is het een verademing om weer KPN TV te krijgen

Wel voor de volledigheid, het internet van Online.nl was prima. Het was puur de TV die om te janken is.
Succesvol overgaan naar Oxxio gister middag? TV en internet naar behoren zoals je ook bij andere KPN netwerk aanbieders (Telfort, NLEx) mag verwachten?Drardollan schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:32:
[...]
TV ook inderdaad. En oh mijn god, daar zien we naar uit!
Sorry, ik had nog geen tijd gehad om te reageren.funrider schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:13:
[...]
Succesvol overgaan naar Oxxio gister middag? TV en internet naar behoren zoals je ook bij andere KPN netwerk aanbieders (Telfort, NLEx) mag verwachten?
De overgang is prima gegaan. Hoe laat het signaal erop kwam weet ik niet aangezien ik werken was, maar toen ik thuis kwam netjes internet. Even de IP instellingen van het modem aangepast en wifi uitgeknald en toen was dat deel voor elkaar.
Daarna de TV kastjes aangesloten. Ging ook soepel. Activeren duurt een paar minuten, maar daarna weer haarscherp beeld, snel zappen, etc. Enkel opnemen werkte niet. In de loop van de avond even gebeld met Oxxio en na amper 2 minuten in de wacht een allervriendelijkste medewerker die zag dat er iets niet goed was doorgekomen bij KPN, drukte op een knop en een minuut later kon ik ook opnemen.
Ofwel, was een bijzonder soepele overgang. Zoals ik eigenlijk gewend was van mijn overgang van Ziggo naar NLEx enkele jaren geleden.
Ben erg blij dat ik weer terug ben bij het oude vertrouwde KPN netwerk. Het werkt zo goed dat je zowat tranen in je ogen krijgt als je van Online.nl komt. Alleen al de afstandbediening, bij Online.nl heb je het idee dat het gemaakt is van vloeipapier, bij KPN is het gewoon een degelijk apparaat.
Ik vind dit op zijn zachtst gezegd wat overdreven gesteld. Snap dat jouw ervaringen slecht zijn maar wil wel e.e.a. nuanceren met mijn persoonlijke ervaringen betreffende NLEx (KPN tv net als Oxxio) en Online (Canaal Digitaal tv).Drardollan schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:02:
[...]
Ben erg blij dat ik weer terug ben bij het oude vertrouwde KPN netwerk. Het werkt zo goed dat je zowat tranen in je ogen krijgt als je van Online.nl komt. Alleen al de afstandbediening, bij Online.nl heb je het idee dat het gemaakt is van vloeipapier, bij KPN is het gewoon een degelijk apparaat.
De afstandbedieningen heb ik hier naast elkaar liggen, ze zijn vrijwel identiek wat betreft vorm, indeling, toetsaanslag en gebruikte materialen. Ja, de ene is wit en de andere zwart...
De tv box van Canaal Digitaal is wat langzamer in het zappen en reageren, en vertoont af en toe een kleine hapering (bijv een seconde stilstaand beeld), maar dit kwam in mijn geval ook bij NLEx wel eens voor. Ik heb wel het idee dat het bij NLEx iets minder vaak gebeurde dan bij Online maar een percentage wil ik er niet aan vastplakken. Ook bij het terugkijken / uitgesteld kijken van programma's heb ik geen last van blokjes o.i.d., niet bij NLEx en niet bij Online.
Bij mij is zowel de overgang van Ziggo naar NLEx als die van NLEx naar Online soepel verlopen. Internet werkt even goed, beide halen de maximale snelheid.
Al met al denk dat wat stabiliteit betreft ivm de sterk wisselende wijkkasten, koperlijntjes etc voor iedereen geldt: YMMV.
Als het puur om de tv box en de software ervan gaat vind ik dat NLEx//Oxxio/KPN wint, aan de andere kant krijg je bij Online opnemen er gewoon gratis bij en vind ik het zenderaanbod weer mooier voor sportliefhebbers (o.a. standaard eurosport 2, fox sports 1/2/3).
[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 04-07-2019 20:08 ]
Hier inmiddels over naar Oxxio glasvezel.
Oohh man wat een verademing nu ik van die Ziggo Horizonbox af ben
Zappen en door de tv gids scrollen zoals het hoort.
Enige minpuntje was bij de aansluiting. Monteur kwam bij ons thuis, sluit glasvezel modem aan na veel verwarring
naja glasvezelmodem eindelijk geplaatst.. maar geen signaal op de glas aansluiting. Bleek ik fysiek afgesloten te zijn volgens de Oxxio helpdesk. Dus moest er eerst iemand van KPN langskomen om dat aan te sluiten in de wijkverbinding oid. Monteur welke bij mij thuis was kon dat niet aangezien hij niet van KPN was.
Super snelle response van KPN overigens. Dag later dan ook opgelost. Alleen jammer dat ze dat niet even van te voren checken, bleek namelijk gewoon in het systeem te staan..
Naja verder beeldkwaliteit zoals vanouds, super scherp, internet super snel
Oohh man wat een verademing nu ik van die Ziggo Horizonbox af ben
Enige minpuntje was bij de aansluiting. Monteur kwam bij ons thuis, sluit glasvezel modem aan na veel verwarring
Super snelle response van KPN overigens. Dag later dan ook opgelost. Alleen jammer dat ze dat niet even van te voren checken, bleek namelijk gewoon in het systeem te staan..
Naja verder beeldkwaliteit zoals vanouds, super scherp, internet super snel
De helpdesk van zowel NLEx als Online.nl van eenzelfde kwaliteit zijn, lang wachten en halve antwoorden. Die van Oxxio reageert binnen 2 minuten (zowel chat als telefonisch) en lost problemen direct op.Cap schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:23:
[...]
Ik vind dit op zijn zachtst gezegd wat overdreven gesteld. Snap dat jouw ervaringen slecht zijn maar wil wel e.e.a. nuanceren met mijn persoonlijke ervaringen betreffende NLEx (KPN tv net als Oxxio) en Online (Canaal Digitaal tv).
Doe voor de grap eens een buigtest. Dan merk je het verschil. Die van KPN is (waarschijnlijk mede dankzij het extra metaal en het stevigere plastic) stevig en buigt niet. Die van Online.nl vouw je zonder al teveel kracht dubbel verwacht ik (niet geprobeerd, ze moeten nog terug en bewust vernielen zit niet in mijn aard).Het enige echte verschil is dat er intern in de KPN afstandbediening een simpel plaatje metaal is aangebracht dat dienst doet als dom gewicht, dwz de afstandsbediening voelt daardoor iets zwaarder aan. Haal je dat plaatje eruit dan is de KPN afstandbediening net zo lichtgewicht als die van de Canaal Digitaal box. Dat heeft verder weinig met degelijkheid te maken. Het gewicht stoort me trouwens totaal niet. Liever niet te zwaar zelfs, dat voegt in mijn ogen niets toe.
Te zwaar is zeker niet goed. Wat mij wel opgevallen is dat bij KPN de afstandbediening in balans is (batterijen onderin zijn vaak een zwaartepunt), waarschijnlijk ook weer door dat plaatje metaal. Die van Online.nl is veel zwaarder van onderen.
Mee eens, beide reageren goed op de knoppen. IR ontvangst is goed, voordeel van Online.nl is de IR verlenging die je kan gebruiken, kan je het kastje mooi wegwerken. Vooral in de slaapkamer fijn, kastje straalt zoveel licht uit dat je er bij kan lezen.In het reageren op de knoppen kan ik ook geen verschil ontdekken, beide doen dat goed, de IR ontvangst van de boxen is in beide gevallen ook prima.
Zoals gezegd, het internet van Online.nl was prima. Niets op aan te merken.Bij mij is zowel de overgang van Ziggo naar NLEx als die van NLEx naar Online soepel verlopen. Internet werkt even goed, beide halen de maximale snelheid.
Dat denk ik niet. Ik heb prima lijntjes, dat blijkt ook wel uit de maximale en stabiele snelheid die ik haal. Bij elke provider over koper. Het is puur het TV platform van Online.nl wat ronduit bagger is.Al met al denk dat wat stabiliteit betreft ivm de sterk wisselende wijkkasten, koperlijntjes etc voor iedereen geldt: YMMV.
Liever geen sport dan blokjes sportAls het puur om de tv box en de software ervan gaat vind ik dat NLEx//Oxxio/KPN wint, aan de andere kant krijg je bij Online opnemen er gewoon gratis bij en vind ik het zenderaanbod weer mooier voor sportliefhebbers (o.a. standaard eurosport 2, fox sports 1/2/3).
Gratis bestaat niet, dat weet je? Dat betaal je linksom of rechtsom.
Ik geloof graag dat je lijn prima is en dat jij slechte ervaringen hebt met Online. Je beweert alleen wel heel stellig dat het TV platform van Online ronduit bagger is en dat is tot nu toe mijn ervaring niet.Drardollan schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:53:
[...]
[...]
Dat denk ik niet. Ik heb prima lijntjes, dat blijkt ook wel uit de maximale en stabiele snelheid die ik haal. Bij elke provider over koper. Het is puur het TV platform van Online.nl wat ronduit bagger is.
[...]
Liever geen sport dan blokjes sport
Blokjes in beeld zou ik ook supper irritant en bagger vinden, die ervaring heb ik in het verleden ook bij Ziggo gehad (bleek uiteindelijk een haarscheurtje in mantel kabel onder de stoep).
Maar ik heb bij Online dus geen blokjes. Niet met live tv, niet met uitgesteld kijken of uitzending gemist. Onze ervaring met Online TV verschilt dus nogal. Ergens in de keten zal er een verschil zitten waardoor ik geen blokjes ervaar en jij wel maar ik snap dat het vrij zinloos is om daarover te speculeren.
Die stelling heb ik je volgens mij eerder horen bezigen in een andere vorm (pay peanuts, get monkeys) maar voegt wat mij betreft weinig toe. Het is maar wat je onder peanuts, en ook monkeys, verstaat en dat verschilt nogal per persoon. Maar misschien mis ik het punt van je stelling? Als je ermee wilt zeggen dat je bij Online indirect betaalt voor Fox sports, uiteraard: in de prijs die je betaalt zitten voor de provider alle kostencomponenten. Maar als je ermee wilt zeggen dat de kwaliteit van de tv van Canaal Digitaal dus wel slechter moet zijn dan van KPN omdat ze Fox sports erbij leveren dan ga ik daar niet in mee.Drardollan schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:53:
[...]
Gratis bestaat niet, dat weet je? Dat betaal je linksom of rechtsom.
Er zijn verschillen tussen producten van vergelijkbare prijs en daarom kunnen we (gelukkig) kiezen. Ik kan zonder blokjes tv kijken op een wat langzamer zappende box, maar ik heb wel Fox sports. Ik betaal daarvoor een totaalprijs, welke component de provider precies wat kost zal me worst wezen. Een ander kan die sportzenders totaal niet boeien en die wil een supersnel zappen, snap ik ook prima. Of die ervaart bij diezelfde provider blokjes, nog erger. Natuurlijk heb je er dan nog geen euro voor over.
Wat iemand belangrijk vindt verschilt nogal en dus ook de beleving van 'kwaliteit'. Dat weet jij ook want je geeft zelf aan dat je de helpdesk van Oxxio beter vindt dan die van NLE terwijl er verder natuurlijk nauwelijks prijsverschil in het product zit, in dit geval ook technisch ivm hetzelfde product.
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 08-07-2019 18:31 ]
Het is inderdaad vrij zinloos, Online.nl gebruikt namelijk de infrastructuur (xDSL) van KPN. En zoals gezegd, internet was prima. Het is puur het TV platform wat belabberd is.Cap schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:26:
[...]
Ik geloof graag dat je lijn prima is en dat jij slechte ervaringen hebt met Online. Je beweert alleen wel heel stellig dat het TV platform van Online ronduit bagger is en dat is tot nu toe mijn ervaring niet.
Blokjes in beeld zou ik ook supper irritant en bagger vinden, die ervaring heb ik in het verleden ook bij Ziggo gehad (bleek uiteindelijk een haarscheurtje in mantel kabel onder de stoep).
Maar ik heb bij Online dus geen blokjes. Niet met live tv, niet met uitgesteld kijken of uitzending gemist. Onze ervaring met Online TV verschilt dus nogal. Ergens in de keten zal er een verschil zitten waardoor ik geen blokjes ervaar en jij wel maar ik snap dat het vrij zinloos is om daarover te speculeren.
Als je zowel KPN TV als Online.nl (CanalDigitaal) TV kent, dan kan ik mij niet voorstellen dat je CD boven KPN zou verkiezen. Het product van KPN is echt op alle vlakken inferieur aan CD. Onder andere dit zijn de verschillen (mis er vast nog een paar):
* KPN settop box is vele malen sneller dan die van CD (op alle vlakken, ook na de start)
* KPN settop box ondersteunt dingen als Netflix en Youtube
* KPN settop box heeft minder felle lampjes
* KPN settop box heeft een klok ingebouwd die je desgewenst aan en uit kan zetten
* KPN settop box heeft een veel betere TV gids
* KPN settop box geeft aan welke zender er aan staat op het display
* KPN heeft een betere beeldkwaliteit (HD is scherper)
* KPN afstandbediening voelt robuuster aan
En dat is nog los van blokjes en andere zaken. Want wat je zegt, die komen ook voor bij Ziggo en heb ik bij KPN wel eens gehad. Bij CD waren ze echter structureel en hebben ze het in 5 weken tijd niet op kunnen lossen.
Dat zegt niet dat CD niet een product aflevert waar bijvoorbeeld jij als klant blij mee bent. Blijkbaar interesseert traag zappen je niet om een voorbeeld te noemen. Maar als je puur naar het aanbod kijkt, technisch, dan wint CD het op geen enkel vlak.
Waarbij ik wel moet melden dat het extra IR oogje van CD fijn is, niet alles is slecht.
Ik heb nergens gezegd dat CD slechter moet zijn omdat....Die stelling heb ik je volgens mij eerder horen bezigen in een andere vorm (pay peanuts, get monkeys) maar voegt wat mij betreft weinig toe. Het is maar wat je onder peanuts, en ook monkeys, verstaat en dat verschilt nogal per persoon. Maar misschien mis ik het punt van je stelling? Als je ermee wilt zeggen dat je bij Online indirect betaalt voor Fox sports, uiteraard: in de prijs die je betaalt zitten voor de provider alle kostencomponenten. Maar als je ermee wilt zeggen dat de kwaliteit van de tv van Canaal Digitaal dus wel slechter moet zijn dan van KPN omdat ze Fox sports erbij leveren dan ga ik daar niet in mee.
De term pay peanuts, get monkeys gebruik ik zelden, kan mij niet voorstellen dat je die mij hebt zien bezigen. maar het zou natuurlijk kunnen.
Wat ik wel durf te beweren is dat CD een slechter platform heeft, en dat zou best kunnen komen door de extra kosten aan bijvoorbeeld sport zenders. Geld kan maar 1x uitgegeven worden, en of je dat nu doet aan technische zaken of aan licenties op FoxSport......
Ik kijk bij KPN ook gewoon sport hoor. De maanden dat de Eredivisie speelt neem ik een abonnement, al zal ik tegenwoordig eerder per wedstrijd betalen. Veel wedstrijden zie ik in een stadion.Er zijn verschillen tussen producten van vergelijkbare prijs en daarom kunnen we (gelukkig) kiezen. Ik kan zonder blokjes tv kijken op een wat langzamer zappende box, maar ik heb wel Fox sports. Ik betaal daarvoor een totaalprijs, welke component de provider precies wat kost zal me worst wezen. Een ander kan die sportzenders totaal niet boeien en die wil een supersnel zappen, snap ik ook prima. Of die ervaart bij diezelfde provider blokjes, nog erger. Natuurlijk heb je er dan nog geen euro voor over.
Oxxio en NLEx zijn hetzelfde product, daar is niets op te plussen of te minnen. Dat heb ik ook nooit beweerd. Feit is wel dat Oxxio zijn helpdesk (op dit moment) op orde heeft, en NLEx al maanden niet. 2 uur wachttijd bij NLEx is geen uitzondering en fouten maken ze bij de vleet. Ik kan je alle bewijsstukken laten zien van dubbele FoxSport betalingen tot zenders die ik nooit gekozen heb op de factuur. Daar kan KPN niets aan doen, het is een wholesale product en hun klant (NLEx in dit geval) is verantwoordelijk voor facturatie en administratie.Wat iemand belangrijk vindt verschilt nogal en dus ook de beleving van 'kwaliteit'. Dat weet jij ook want je geeft zelf aan dat je de helpdesk van Oxxio beter vindt dan die van NLE terwijl er verder natuurlijk nauwelijks prijsverschil in het product zit, in dit geval ook technisch ivm hetzelfde product.Kwaliteit / prijsverhoudingen wisselen voortdurend om een heel scala aan redenen waarvan maar een deel terug te voeren is op (technische) kwaliteit.
Oxxio heeft bewezen snel te kunnen leveren (Oxxio leverde in 2,5 week, NLEx kon niet eerder dan 5 weken) toen Online.nl de prijzen verhoogde. Dus hoewel het hetzelfde product is (KPN Wholesale) is er een groot verschil in aanbieders te zien.
[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 09-07-2019 07:19 ]
Laatste reactie van mijn kant wegens toch wel off-topic om het hier over Online te blijven hebben, plus het is bij deze allemaal wel uitgemolken. Eventueel verder in het Online topic.
De helft van de knoppen deed het niet meer. )
- Balanspunt van de Online afstandbediening is in mijn ogen niets vreemds aan (en vrijwel hetzelfde als die van KPN): van onderaf gezien op het 40%-60% punt. Keurig toch? Dat lijkt me echt niet te ver naar beneden en in ieder geval beter dan andersom, het zwaartepunt verder naar voren dan het midden. Dat zou pas onlogisch zijn.
- Buigtest: bij het bedienen met 1 hand merk ik helemaal niets van flex. Ik moet de AB echt met 2 handen bij de uiteinden nemen en kracht zetten en vanaf de zijkant op de afstandbediening kijken om een hele lichte flex waar te nemen. Dit lijkt me nou niet echt een probleem. Ik ben niet meermaals met mijn volle gewicht op beide afstandbedieningen geploft omdat ik de Online afstandbediening nog graag heel houd... dat zou dan eigenlijk de test moeten zijn welke eerder kapot gaat. En dan nog is niet gezegd dat een beetje buigen slechter is dan niet buigen en opeens barsten. Ja, het plastic van de KPN afstandbediening is wat harder en er zit een metalen plaatje aan de binnenkant geschroefd maar dit heeft geen enkele constructieve functie, dient puur als dom gewicht.
en twitter kanaal. Dat is allemaal verdwenen en de telefonische wachttijden liepen op tot meer dan een uur, waarbij het volgens het bandje *altijd* "drukker dan normaal" was.
Het doet me denken aan het succes van Qurrent als energieleverancier: ook daar hadden ze een goed (geprijsd) product maar mede door hun eigen agressieve wervingscampagnes (overal van die Qurrent studentjes in de stad die mensen aanspreken
) en dus de grote aanwas was de klantenservice totaal niet meer bereikbaar via de social media kanalen, laat staan telefonisch. Drama!
Ik heb de afgelopen 1,5 jaar KPN TV/internet gehad en mijn (schoon)ouders hebben het nog steeds. Ik heb nu Online TV/internet vanwege 160+ euro besparing (welkomstkortingen + introperiode) plus een minder lange contractduur. Ik heb tot nu toe geen spijt van mijn keuze. Over 10 maanden kijk ik weer wat dan de beste keuze voor mij is.Drardollan schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 07:17:
[...]
Als je zowel KPN TV als Online.nl (CanalDigitaal) TV kent, dan kan ik mij niet voorstellen dat je CD boven KPN zou verkiezen.
Er zijn zeker vlakken waarop KPN beter is en het zou ook mijn keuze zijn igv precies dezelfde prijs + zenderaanbod. Maar ik vind het lang niet zo erg als jij het doet voorkomen.Drardollan schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 07:17:
[...]
Het product van KPN is echt op alle vlakken inferieur aan CD. Onder andere dit zijn de verschillen (mis er vast nog een paar):
Correct, in de bediening is de KPN box duidelijk sneller en dat is een voordeel. Het opstarten vanuit stand-by is trouwens ook geen issue bij de CD box, dat echt een paar seconden.Drardollan schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 07:17:
[...]
* KPN settop box is vele malen sneller dan die van CD (op alle vlakken, ook na de start)
Correct maar dat boeit in mijn geval niet want voor deze zaken de apps van mijn LG OLED, logisch want waarom zou ik een extra box aanzetten als het niet hoeft?Drardollan schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 07:17:
[...]
* KPN settop box ondersteunt dingen als Netflix en Youtube
Dat ligt er maar aan hoe je opstelling is, dwz of je de voorkant c.q. bovenkant van de box ziet of niet. De KPN heeft een flinke lamp bovenop (zeker een cm?) die altijd brandt, rood indien uit en groen indien aan. Dat vond ik in de slaapkamer overigens irritant, dus ik heb daar maar iets op de box gelegd. De CD box heeft een veel kleiner lampje (zeg een mm) aan de voorkant die rood brandt indien uit en blauw (inderdaad een irritantere kleur wat mij betreft) indien aan. UIT vind ik de CD box beter, AAN de KPN box.Drardollan schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 07:17:
[...]
* KPN settop box heeft minder felle lampjes
Klopt, kan handig zijn voor wie dat wil. Aan de andere kant heeft KPN ook nog steeds die irritante eigenschap dat hij OOK in standby stand beeld uitstuurt met groot in beeld een melding dat je op de aan knop moet drukken om beeld te krijgen, wat meteen voorkomt dat je scherm in power saving mode gaat. Dat is wat mij betreft dus weer een nadeel. Zijn mensen echt zo dement dat ze permanent die uitleg in beeld moeten hebben, kan KPN niet beter in stand-by de videochip uitschakelen met als bijkomend voordeel minder onnodig energieverbruik? Ik vind van wel.Drardollan schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 07:17:
[...]
* KPN settop box heeft een klok ingebouwd die je desgewenst aan en uit kan zetten
Ik vind hem ook beter, hoewel na wat gewenning de Online gids ook prima bruikbaar is. Het verschil is vooral dat de programma's star in kolommen uitgelijnd zijn ipv dat de programmaduur ook door de breedte van het blok getoond wordt, maar ben je daar aan gewend dan maakt het niet veel meer uit, het voordeel is weer dat er bij langere programma's geen hele brede balk in beeld staat en je dus verder in de toekomst kan kijken.Drardollan schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 07:17:
[...]
* KPN settop box heeft een veel betere TV gids
Is inderdaad een voordeel hoewel dat dan wel weer deels het "KPN box heeft minder felle lampjes" voordeel ondermijnt door... méér lampjes in het zicht.Drardollan schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 07:17:
[...]
* KPN settop box geeft aan welke zender er aan staat op het display

Ik heb daar nog op gelet maar heb dat niet met zekerheid kunnen vaststellen, terwijl ik toch op nog geen 2m van mijn 55 inch OLED zit. Vroeger in het Ziggo tijdperk wist ik een site waarop per provider per zender de gebruikte bandbreedte werd vermeld, ik heb gezocht maar kan deze niet meer vinden (heeft iemand de gouden tip, dan graag). Als er al verschil is dan zal het wellicht per zender verschillen. Meestal is de keuze van de provider om het minste toe te passen op NPO 1/2/3 etc en meer op niche (/bagger) zenders, op zich een prima keuze.Drardollan schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 07:17:
[...]
* KPN heeft een betere beeldkwaliteit (HD is scherper)
Dat met die afstandbediening en de vermeende degelijkheid van die van KPN tov die van Online daar ben ik toch nog maar even voor gaan zitten. Ik heb ze naast elkaar gelegd en bekeken en bevoeld. Ik heb namelijk nog een kapotte KPN afstandbediening liggen. (Hoe degelijk ook, deze was binnen 4 maanden spontaan stuk zonder val/of buigschade.
- Balanspunt van de Online afstandbediening is in mijn ogen niets vreemds aan (en vrijwel hetzelfde als die van KPN): van onderaf gezien op het 40%-60% punt. Keurig toch? Dat lijkt me echt niet te ver naar beneden en in ieder geval beter dan andersom, het zwaartepunt verder naar voren dan het midden. Dat zou pas onlogisch zijn.
- Buigtest: bij het bedienen met 1 hand merk ik helemaal niets van flex. Ik moet de AB echt met 2 handen bij de uiteinden nemen en kracht zetten en vanaf de zijkant op de afstandbediening kijken om een hele lichte flex waar te nemen. Dit lijkt me nou niet echt een probleem. Ik ben niet meermaals met mijn volle gewicht op beide afstandbedieningen geploft omdat ik de Online afstandbediening nog graag heel houd... dat zou dan eigenlijk de test moeten zijn welke eerder kapot gaat. En dan nog is niet gezegd dat een beetje buigen slechter is dan niet buigen en opeens barsten. Ja, het plastic van de KPN afstandbediening is wat harder en er zit een metalen plaatje aan de binnenkant geschroefd maar dit heeft geen enkele constructieve functie, dient puur als dom gewicht.
Inderdaad, met het tragere zappen kan ik leven. De vertraging is wel consistent en dus voorspelbaar, en dan stoort het me niet zo. Dit itt wat ik bijv het eerste jaar bij de Ziggo Horizon box ervaren heb: die was na opstarten minuten lang zeer traag, of reageerde na een tijd kijken op eens zeer traag om vervolgens vele seconden later in 1 keer de herhaalde toetsaanslagen alsnog met vertraging uit te voeren... drama was dat.Drardollan schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 07:17:
[...]
Dat zegt niet dat CD niet een product aflevert waar bijvoorbeeld jij als klant blij mee bent. Blijkbaar interesseert traag zappen je niet om een voorbeeld te noemen. Maar als je puur naar het aanbod kijkt, technisch, dan wint CD het op geen enkel vlak.
Wint ie het dus tóch nog op 1 punt!Drardollan schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 07:17:
[...]
Waarbij ik wel moet melden dat het extra IR oogje van CD fijn is, niet alles is slecht.
Drardollan in "[NLE] Ervaringen & discussie - Deel 1"Drardollan schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 07:17:
[...]
De term pay peanuts, get monkeys gebruik ik zelden, kan mij niet voorstellen dat je die mij hebt zien bezigen. maar het zou natuurlijk kunnen.
Technisch vind ik het KPN platform ook beter dan dat van CD, maar ik vind het dus lang niet zo'n dramatisch verschil als jij. De genoemde nadelen zijn voor mij bijzaken. Voor hetzelfde geld als ik nu betaal voor Online zou ik ook voor het KPN platform kiezen, maar in mijn geval geven de kortingen plus het niet maandelijks hoeven bijbetalen voor Fox eredivisie een voordeel van honderden euro's op in een jaar, dat is voor mij doorslaggevend. Bovendien nog eens Eurosport 2 (regelmatig wielrennen als Eurosport 1 bezet is met andere sport) en ook het opnemen van programma's is kosteloos mogelijk. Het is voor mij dus echt meer voor minder geld met wat kleine nadelen.Drardollan schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 07:17:
[...]
Wat ik wel durf te beweren is dat CD een slechter platform heeft, en dat zou best kunnen komen door de extra kosten aan bijvoorbeeld sport zenders. Geld kan maar 1x uitgegeven worden, en of je dat nu doet aan technische zaken of aan licenties op FoxSport......
Zeker. Over een jaar kijk ik weer verder en dan kan de wereld er weer heel anders uit zien. Wellicht is NLEx wat klantenservice betreft ook ten onder gegaan aan zijn eigen succes: heel veel nieuwe klanten en blijkbaar niet voldoende nieuwe medewerkers op klantenservice... de eerste weken had ik direct reactie via whatsapp en was er ook nog een facebookDrardollan schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 07:17:
[...]
Oxxio en NLEx zijn hetzelfde product, daar is niets op te plussen of te minnen. Dat heb ik ook nooit beweerd. Feit is wel dat Oxxio zijn helpdesk (op dit moment) op orde heeft, en NLEx al maanden niet. 2 uur wachttijd bij NLEx is geen uitzondering en fouten maken ze bij de vleet. Ik kan je alle bewijsstukken laten zien van dubbele FoxSport betalingen tot zenders die ik nooit gekozen heb op de factuur. Daar kan KPN niets aan doen, het is een wholesale product en hun klant (NLEx in dit geval) is verantwoordelijk voor facturatie en administratie.
Oxxio heeft bewezen snel te kunnen leveren (Oxxio leverde in 2,5 week, NLEx kon niet eerder dan 5 weken) toen Online.nl de prijzen verhoogde. Dus hoewel het hetzelfde product is (KPN Wholesale) is er een groot verschil in aanbieders te zien.

Het doet me denken aan het succes van Qurrent als energieleverancier: ook daar hadden ze een goed (geprijsd) product maar mede door hun eigen agressieve wervingscampagnes (overal van die Qurrent studentjes in de stad die mensen aanspreken

Vorige week ook maar Glasvezel 50/50 + iTV van Oxxio besteld. Ben benieuwd, de prijs lag een stukje lager dan de andere opties. De ervaringen met de Experiabox van KPN zijn over het algemeen goed dus hoop hiermee eenzelfde ervaring te krijgen. Hopelijk blijkt goedkoop geen duurkoop.
Dit geldt ook voor mij. Met betrekking tot dit bericht, betekent dit ook voor de Oxxio pakketten dat Fox Sport 1 wordt toegevoegd?bootism schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:05:
Vorige week ook maar Glasvezel 50/50 + iTV van Oxxio besteld. Ben benieuwd, de prijs lag een stukje lager dan de andere opties. De ervaringen met de Experiabox van KPN zijn over het algemeen goed dus hoop hiermee eenzelfde ervaring te krijgen. Hopelijk blijkt goedkoop geen duurkoop.
Ja, aangezien het TV pakket bij elke wederverkoper(xs4all, nle, oxxio) dat van KPN iTV gebruik maakt identiek is. Zelfs de STBs zijn uitwisselbaar.SFRtje schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:32:
[...]
Dit geldt ook voor mij. Met betrekking tot dit bericht, betekent dit ook voor de Oxxio pakketten dat Fox Sport 1 wordt toegevoegd?
Overigens zijn er ook twee andere zenders op de 23st juli toegevoegd:SFRtje schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:32:
[...]
Dit geldt ook voor mij. Met betrekking tot dit bericht, betekent dit ook voor de Oxxio pakketten dat Fox Sport 1 wordt toegevoegd?
"Daarnaast voegen we op 23 juli de zenders FOX Sports 1, njam! en DreamWorks toe aan ons zenderaanbod (allen basispakket)."
njam! - 39 (Belgisch kook zender)
Dreamworks - 23 (kinder zender)
bron: KPN
Hoe gaat het proces bij jou? Ik had mijn gewilde ingangsdatum op maandag 5 augustus gezet (de minimale termijn van 18 dagen), vorige week bevestiging dat het 8 augustus zou worden. Daarna kon ik een afspraak inplannen met de monteur, op zich ging dat wel soepel alleen was ik onder de indruk dat ik ruim daarvoor mijn installatiepakket al zou ontvangen. Maar die is dus gisteravond pas verstuurd.SFRtje schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:32:
[...]
Ik kan nu wel al tv kijken via de kpn iTV app.
Morgen komt de monteur langs en had dit ook als activatiedatum ingesteld. Het pakket heb ik 31 juli ontvangen. Ik ben wel benieuwd wat de monteur gaat installeren, want de TV krijg ik pas in de avond, nadat de monteur is geweest..bootism schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:09:
[...]
Hoe gaat het proces bij jou? Ik had mijn gewilde ingangsdatum op maandag 5 augustus gezet (de minimale termijn van 18 dagen), vorige week bevestiging dat het 8 augustus zou worden. Daarna kon ik een afspraak inplannen met de monteur, op zich ging dat wel soepel alleen was ik onder de indruk dat ik ruim daarvoor mijn installatiepakket al zou ontvangen. Maar die is dus gisteravond pas verstuurd.
Ik kan nu wel al tv kijken via de kpn iTV app.
Update: de monteur is langs geweest, onze glasvezelkabel was in het buurthokje nog niet juist ingesteld, dus moest meneer de monteur 40 minuten met KPN en Oxxio bellen om dat gefixt te krijgen. Verder werkt alles meteen, downloadsnelheid 48 Mbps en uploadsnelheid 49 Mbps, dus dat klopt ook!
[ Voor 15% gewijzigd door SFRtje op 08-08-2019 10:00 ]
Ik zal hier ook even een update geven:
Ik had dus een afspraak staan voor donderdag laat in de middag.
Ben dinsdag gebeld door de monteur, of hij niet een dag eerder kon komen. Ik had het installatiepakket toen nog niet binnen dus zei dat dat me geen mogelijkheid leek. Toen werd mij verteld dat mijn oude afspraak zou blijven staan, maar dat er een andere monteur in zijn plaats zou komen.
Ik zag die avond via de PostNL app dat mijn pakket inmiddels was 'bezorgd', wat mij verbaaste aangezien ik niet thuis was overdag. Ongepland toch maar naar huis gegaan om te kijken bij welke buren dat pakket dan lag. Geen briefje in de bus, en je raad het al, pakket lag voor de deur in de gallerij. Lekker bezorgd jongens!
Gistermiddag nogmaals gebeld door de monteursdienst, of de monteur 2 uur eerder kon komen op donderdag. Aangezien ik overdag werk en alleen het laatste deel van de middag vrij had geregeld op het moment dat ik de afspraak had gepland, zei ik dat voor mij niet mogelijk was. Hierop werd mij verteld dat ik het dan maar zelf moest installeren. Gisteravond maar even naar het pakket gekeken, weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet. Ik vind het een rare gang van zaken.
UPDATE 13-08.
Vrijdagavond zelf NTU op de FTU gezet en stroom op glasmodem gezet, glas signaal led ging niet branden. Zaterdagochtend de klantenservice maar even benaderd met dit hele verhaal, ticket laten aanmaken. Zaterdagmiddag gebeld door Oxxio, kreeg direct nieuwe monteur aangeboden voor maandagmiddag laat.
Maandagmiddag kwam deze monteur, gozer was super. Er bleek van alles fout te zitten in de patchkast en met de aansluiting die in mijn woning was aangelegd, dit heeft hij allemaal opgelost en 2 uur later werkte alles als een zonnetje.
TL;DR
Veel drama maar uiteindelijk lijkt het voorlopig prima te werken
Ik had dus een afspraak staan voor donderdag laat in de middag.
Ben dinsdag gebeld door de monteur, of hij niet een dag eerder kon komen. Ik had het installatiepakket toen nog niet binnen dus zei dat dat me geen mogelijkheid leek. Toen werd mij verteld dat mijn oude afspraak zou blijven staan, maar dat er een andere monteur in zijn plaats zou komen.
Ik zag die avond via de PostNL app dat mijn pakket inmiddels was 'bezorgd', wat mij verbaaste aangezien ik niet thuis was overdag. Ongepland toch maar naar huis gegaan om te kijken bij welke buren dat pakket dan lag. Geen briefje in de bus, en je raad het al, pakket lag voor de deur in de gallerij. Lekker bezorgd jongens!
Gistermiddag nogmaals gebeld door de monteursdienst, of de monteur 2 uur eerder kon komen op donderdag. Aangezien ik overdag werk en alleen het laatste deel van de middag vrij had geregeld op het moment dat ik de afspraak had gepland, zei ik dat voor mij niet mogelijk was. Hierop werd mij verteld dat ik het dan maar zelf moest installeren. Gisteravond maar even naar het pakket gekeken, weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet. Ik vind het een rare gang van zaken.
UPDATE 13-08.
Vrijdagavond zelf NTU op de FTU gezet en stroom op glasmodem gezet, glas signaal led ging niet branden. Zaterdagochtend de klantenservice maar even benaderd met dit hele verhaal, ticket laten aanmaken. Zaterdagmiddag gebeld door Oxxio, kreeg direct nieuwe monteur aangeboden voor maandagmiddag laat.
Maandagmiddag kwam deze monteur, gozer was super. Er bleek van alles fout te zitten in de patchkast en met de aansluiting die in mijn woning was aangelegd, dit heeft hij allemaal opgelost en 2 uur later werkte alles als een zonnetje.
TL;DR
Veel drama maar uiteindelijk lijkt het voorlopig prima te werken
[ Voor 20% gewijzigd door bootism op 13-08-2019 12:31 ]
Heeft er iemand al ervaring met verhuizen als klant bij Oxxio? Zijn ze in staat om tijdig doorgegeven verhuizingen uit te voeren, is er veel gedoe met afspraken inplannen.
Tot nog toe vind ik het een prima dienst, behalve dan dat je niet de Oxxio-app kunt gebruiken en geen account kunt aanmaken als je niet ook energie afneemt.
Tot nog toe vind ik het een prima dienst, behalve dan dat je niet de Oxxio-app kunt gebruiken en geen account kunt aanmaken als je niet ook energie afneemt.
Cetero censeo Dynalogic delendam esse.
Ja hoor, alles conform afspraak geleverd. Niets mis mee.
Heeft iemand ervaring met de snelheid die de Oxxio levert met een standaard vdsl abonnement?
Ik zit momenteel bij de NLE en krijg 108 down en 32 up. Als ik kijk op de Oxxio site geven ze deze snelheid ook als de maximale snelheid op mijn postcode. Het lijkt er echter op dat de Oxxio de download beperkt tot 100mbps en de upload tot 10mbps. Kan iemand dit bevestigen? 10mbps upload vind ik persoonlijk wel vrij laag en dan blijf ik denk ik bij de NLE.
Ik zit momenteel bij de NLE en krijg 108 down en 32 up. Als ik kijk op de Oxxio site geven ze deze snelheid ook als de maximale snelheid op mijn postcode. Het lijkt er echter op dat de Oxxio de download beperkt tot 100mbps en de upload tot 10mbps. Kan iemand dit bevestigen? 10mbps upload vind ik persoonlijk wel vrij laag en dan blijf ik denk ik bij de NLE.
Je krijgt gewoon de maximale snelheid die leverbaar is. Mijn snelheid bij NLEx en Oxxio is gelijk. Is ook logisch, want alles is van KPN (Telfort): de verbinding, het modem en het profiel in het modem.
Ah okay top, bedankt voor het snelle antwoord!Drardollan schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:31:
Je krijgt gewoon de maximale snelheid die leverbaar is. Mijn snelheid bij NLEx en Oxxio is gelijk. Is ook logisch, want alles is van KPN (Telfort): de verbinding, het modem en het profiel in het modem.
De verhuizingen moeten goed gaan.arnovos schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:11:
Heeft er iemand al ervaring met verhuizen als klant bij Oxxio? Zijn ze in staat om tijdig doorgegeven verhuizingen uit te voeren, is er veel gedoe met afspraken inplannen.
Je ziet twee lege beschermkappen op de grondplaat van de glasvezel. De linker wordt eraf geklikt en geschoven en vervangen voor een soortgelijke maar dan met inhoud en stroomkabeltje. Die heeft ook een UTP poort en daar gaat een UTP kabeltje in naar de nieuwe Experiabox. Vanaf de Experiabox UTP kabel naar je TV decoder of computer, etc...Untouchablezz20 schreef op zondag 8 september 2019 @ 20:28:
Binnenkort komt de monteur langs. Kunnen jullie mij aangeven wat de monteur precies gaat vervangen/plaatsen? Situatie is als volgt;
[Afbeelding]
Even een update over mijn verhuizing: op 25 augustus doorgegeven dat ik ging verhuizen op 25 september. Op 25 september belde Oxxio dat er een storing was geconstateerd bij KPN, en dat ik daarom niet verhuisd was. Op 26 september kreeg ik de storingsmonteur van KPN (zzp-er) mobiel aan de lijn, die mij vroeg wat de storing precies was. Ik hem uitleggen dat ik verhuisd ben: blijkbaar was dat de reden voor Oxxio om een "storing" te constateren.
Terwijl ik in mijn oude huis bezig was, zou de KPN-monteur naar mijn nieuwe huis gaan om te kijken of ik "licht" (signaal) had. Een half uur later was ik klaar met klussen, liep naar buiten en botste bijna tegen de KPN-monteur op. Op zijn werkorder stond mijn oude adres als de locatie met de storing.

Gelukkig was deze vriendelijke en praatgrage monteur best bereid om mee te rijden naar het nieuwe huis. Daar bleek dat KPN de verhuizing keurig had doorgevoerd: er was licht
Cetero censeo Dynalogic delendam esse.
Anoniem: 388752
Kun je met het opnemen pakket van Oxxio opgenomen programma's en reclames vooruit of achteruit doorspoelen?
Dat kan, ervan uitgaande dat Oxxio hetzelfde pakket levert als KPN.
Ja, voor zover ik weet gebruikt Oxxio volledig wat KPN toepast, echter de kleine lettertjes zijn:Anoniem: 388752 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 08:22:
Kun je met het opnemen pakket van Oxxio opgenomen programma's en reclames vooruit of achteruit doorspoelen?
KPN site: Voor sommige zenders (RTL 4-7, SBS 6-9, Fox en MTV) is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden.
Bij Begin Gemist en Terugkijken via de Gids kun je op de RTL,SBS-groep, Fox en MTV zenders de zenders NIET doorspoelen.
Maak je gebruik van echt opnemen (middels opnemenpakket; Ro of Rv staat er dan) dan kun je WEL de reclames doorspoelen of overslaan.
Bij de commerciële Nederlandse zenders kun je de reclame niet doorspoelen.
Alleen de eerste 5-7 minuten voor het begin van het programma kun je doorspoelen, de rest van het programma gaat dus niet.
Dit is een afspraak die gemaakt is met de commerciële zenders en is door hen als voorwaarde gesteld.
Hier kan de KPN dus niets aan veranderen.
Alle andere zenders kun je wel vrij doorspoelen.
Wil je dit niet dan zul je de programma's op moeten nemen dan kun je ze n.l. wel doorspoelen.
bron: KPN site en forum gebruiker 'PeterG' op KPN forum en bron huistijger op KPN forum.
Kleine update in prijzen/namen:funrider schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:29:
[...]
...
Onderstaande prijzen zijn zonder combi voordeel (mobiel danwel energie) of actieprijzen en puur voor glasvezel (niet xDSL) op basis van 1 jarig contract.
Telfort: 45 euro p/mnd (50/5) - niet langer voor nieuwe klanten te bestellen, bestaande klanten worden mogelijk in 2020 overgezet naar KPN. - Telfort app/decoder/tv pakket
KPN: 52,50 euro p/mnd (50/5) - KPN app/decoder/tv pakket
NLEX: 52 euro p/mnd (50/50) - KPN app/decoder/tv pakket
Oxxio: 43,95 euro p/mnd (50/50) - KPN app/decoder/tv pakket
T-mobile: 47,50 euro p/mnd (50/50) - T-mobile app/ eigen tv pakket (niet KPN)
Online.nl: 57,50 euro p/mnd (50/50) - CanalDigitaal app/eigen tv pakket (niet KPN)
Youfone: 48 euro p/mnd (50/50) - eigen decoders (niet KPN), nog geen app
NLEX gaat verder als Budget Alles-in-1
T-mobile: 45 euro p/mnd (50/50) - T-mobile app/ eigen tv pakket (niet KPN) (2,50 goedkoper geworden)
Hierdoor blijft Oxxio de goedkoopste, maar de prijs van T-mobile is slecht 1,05 p/mnd meer.
[ Voor 4% gewijzigd door funrider op 30-10-2019 14:13 ]
@funrider Waar zie jij dat dan? Want als ik bij T-Moblle dat pakket wil afnemen via de site, dan moet ik toch echt meer betalen dan als ik het bij Oxxio zou afnemen.
Ik gaf juist aan dat T-mobile goedkoper is geworden voor 50/50 glas internet + tv, maar nog steeds een ruime euro meer is per maand dan Oxxio. Maar ook weleens positief dat een prijs daalt. Dat is bij KPN, Ziggo de laatste jaren wel anders daar blijven ze ieder jaar met zo'n 2,50 euro p/mnd verhogen.TheVivaldi schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:32:
@funrider Waar zie jij dat dan? Want als ik bij T-Moblle dat pakket wil afnemen via de site, dan moet ik toch echt meer betalen dan als ik het bij Oxxio zou afnemen.
Maar ik bedoel juist dat als ik nu bij T-Mobile wil aanvragen dat het me meer dan een euro meer kost. Oxxio is op mijn locatie dus een heel stuk goedkoper.funrider schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:42:
[...]
Ik gaf juist aan dat T-mobile goedkoper is geworden voor 50/50 glas internet + tv, maar nog steeds een ruime euro meer is per maand dan Oxxio. Maar ook weleens positief dat een prijs daalt. Dat is bij KPN, Ziggo de laatste jaren wel anders daar blijven ze ieder jaar met zo'n 2,50 euro p/mnd verhogen.
Ah ok. Ik zie hier met glasvezel internet + tv (zonder bellen) voor een 50/50 abonnement 45 euro staat na de kortingstijd.TheVivaldi schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:22:
[...]
Maar ik bedoel juist dat als ik nu bij T-Mobile wil aanvragen dat het me meer dan een euro meer kost. Oxxio is op mijn locatie dus een heel stuk goedkoper.
Oh, nu zie ik inderdaad ook de prijsverlaging. Tot en met gisteren niet. Gek...funrider schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:13:
[...]
Ah ok. Ik zie hier met glasvezel internet + tv (zonder bellen) voor een 50/50 abonnement 45 euro staat na de kortingstijd.
Maar goed, dan nog zou ik T-Mobile momenteel niet kiezen gezien al dat gerommel met die routering.
Edit: nee, Oxxio is nog steeds goedkoper want voor die €43,95 per maand bij Oxxio krijg ik volgens hun website 100 Mbps en bij T slechts 50 (100 is daar 50 euro met tv erbij). Nu heb ik meer dan voldoende aan 50, maar het is toch minder waar voor je geld
Ik twijfel dus nog even, maar ik ga denk ik toch maar voor Oxxio dan.
[ Voor 27% gewijzigd door TheVivaldi op 01-11-2019 16:55 ]
Sinds 5 juli ben ik succesvol aangesloten op het internet via Oxxio (VDSL).
En ik moet zeggen dat het me supergoed bevalt (Ik haal 80/21 in de praktijk).
Ik had geen ISRA punt maar een ouderwetse blauwe (8-aderige?) kabel die uit de vloer omhoog kwam, deze heb ik aangesloten op een bijgeleverd vrouwelijk RJ11 doosje.
Ten ik dat melde dat ik hierop geen internetverbinding aanwezig was kwam er dezelfde dag kosteloos een storingsmonteur. (Uiteindelijk bleek de kabel niet aangesloten in de wijkkast overigens).
Supersnel en goed opgelost dus, over de bekabelde verbinding ben ik ontzettend tevreden. Maar de Wi-FI verbinding van de experiabox begint me 4 maanden later toch steeds meer tegen te staan, ik gebruik nu een losse router die wél door het hele huis dekkend is.
Tot zover mijn ervaring, maar dan nu een vraag:
Ik heb nog een losse Fritz!Box 7581 liggen met VDSL poort, ik zou deze graag aansluiten ipv het experiabox modem. het is immers zonde om 2 apparaten aan te hebben staan waar 1 ook voldoet.
Wie kan mij helpen aan de "DSL Account Information" die nodig is om de fritzbox aan te sluiten op het KPN netwerk. Helaas geeft de klantenservice hier geen antwoord op.
Ik had geen ISRA punt maar een ouderwetse blauwe (8-aderige?) kabel die uit de vloer omhoog kwam, deze heb ik aangesloten op een bijgeleverd vrouwelijk RJ11 doosje.
Ten ik dat melde dat ik hierop geen internetverbinding aanwezig was kwam er dezelfde dag kosteloos een storingsmonteur. (Uiteindelijk bleek de kabel niet aangesloten in de wijkkast overigens).
Supersnel en goed opgelost dus, over de bekabelde verbinding ben ik ontzettend tevreden. Maar de Wi-FI verbinding van de experiabox begint me 4 maanden later toch steeds meer tegen te staan, ik gebruik nu een losse router die wél door het hele huis dekkend is.
Ik heb nog een losse Fritz!Box 7581 liggen met VDSL poort, ik zou deze graag aansluiten ipv het experiabox modem. het is immers zonde om 2 apparaten aan te hebben staan waar 1 ook voldoet.
Wie kan mij helpen aan de "DSL Account Information" die nodig is om de fritzbox aan te sluiten op het KPN netwerk. Helaas geeft de klantenservice hier geen antwoord op.
Hoekwoning (130m2, geïsoleerde zolder en HR++) '73 gasloos sinds 12-2024; Adlar Aurora II 6kW, Hewalex PCWU met 300L vat, 4200wp.
Fritzbox aansluiten en de wizard draaien. En tijdens de wizard kiezen voor Telfort profiel. Is gelijk aan Oxxio, NLE etc..Jerra schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:33:
Sinds 5 juli ben ik succesvol aangesloten op het internet via Oxxio (VDSL).
Hoi Barre,
Bedankt voor je reactie, ik heb het meteen nogmaals geprobeerd maar helaas:
Internet Connection
IPv4: not connected
DSL connection
ready, ↓81.2 Mbit/s ↑21.0 Mbit/s, DSL connection stable
Ik heb de Telfort wizard instellingen opgeslagen maar hij komt daarbij niet tot een werkende internetverbinding.
Bedankt voor je reactie, ik heb het meteen nogmaals geprobeerd maar helaas:
Internet Connection
IPv4: not connected
DSL connection
ready, ↓81.2 Mbit/s ↑21.0 Mbit/s, DSL connection stable
Ik heb de Telfort wizard instellingen opgeslagen maar hij komt daarbij niet tot een werkende internetverbinding.
Hoekwoning (130m2, geïsoleerde zolder en HR++) '73 gasloos sinds 12-2024; Adlar Aurora II 6kW, Hewalex PCWU met 300L vat, 4200wp.
Hallo,
Ik hoop hier antwoord te vinden op diverse vragen, via de klantenservice van oxxio kom ik niet verder en kan op de website de benodigde informatie niet vinden.
Oxxio glasvezel (via KPN) netwerk, heeft iemand ervaring met:
-IP adres: vast of dynamisch
-Publiek of ge-NAT IP adres?
-In navolging vorige punt, extern benaderbaar voor bijv. VPN, eigen server, etc?
-Bij alleen internet is eigen (Edge)router mogelijk, hetzij direct op glas met SFP bidi module?
-Heeft oxxio eigen ‘verbinding’ of is deze uitgever van een volledig KPN pakket tegen lagere prijs?
Alvast bedankt voor moeite en antwoorden!
Groet,
phubert
Ik hoop hier antwoord te vinden op diverse vragen, via de klantenservice van oxxio kom ik niet verder en kan op de website de benodigde informatie niet vinden.
-In navolging vorige punt, extern benaderbaar voor bijv. VPN, eigen server, etc?
-Bij alleen internet is eigen (Edge)router mogelijk, hetzij direct op glas met SFP bidi module?
-Heeft oxxio eigen ‘verbinding’ of is deze uitgever van een volledig KPN pakket tegen lagere prijs?
Groet,
phubert
Alles wat voor KPN geldt geldt ook voor Oxxio. Oxxio maakt gewoon gebruik van het volledige WBA-portfolio. Al je andere vragen zijn daarbij wel beantwoord, aangezien dat allemaal te vinden isphubert schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:23:
Hallo,
Groet,
phubert
Maar om niet vervelend te doen:
Dynamisch, maar verandert eigenlijk nooit
Publiek
Ja
Ja
Beste mad-dog,mad-dog schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:41:
[...]
Alles wat voor KPN geldt geldt ook voor Oxxio. Oxxio maakt gewoon gebruik van het volledige WBA-portfolio. Al je andere vragen zijn daarbij wel beantwoord, aangezien dat allemaal te vinden is
Maar om niet vervelend te doen:
Dynamisch, maar verandert eigenlijk nooit
Publiek
Ja
Ja
Bedankt voor uw antwoord.
Heeft u voor mij links naar websites, ik heb me best gedaan maar loop bij KPN tegen afgeschermde documenten aan op de WBA portal.
Bedankt!
phubert
Ik heb deze topic doorgelezen maar heb niet ergens zien staan (of overheen gelezen?) dat de aanwezigheid en werking van Netflix op de ontvanger is bevestigd.
Kan iemand die al bij Oxxio zit dit bevestigen ?
Waarom niet de vragen op de website van Oxxio zelf checken?TIGER79 schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:29:
Ik heb deze topic doorgelezen maar heb niet ergens zien staan (of overheen gelezen?) dat de aanwezigheid en werking van Netflix op de ontvanger is bevestigd.
Van hun website:
Bij Oxxio kijk je Netflix door je tv aan te zetten en met je afstandsbediening naar kanaal 200 te gaan. Het enige wat je nodig hebt is een Netflix-abonnement. Heb je dit nog niet? Op de website van Netflix vind je de verschillende abonnementen en kun je er meteen een afsluiten.
Sowieso geldt dat het TV product een exacte kopie is van KPN. In alle opzichten. Volgens mij staat er zelfs niet eens een Oxxio logo in het menu maar gewoon KPN.
Klopt!Barre73 schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:54:
[...]
Sowieso geldt dat het TV product een exacte kopie is van KPN. In alle opzichten. Volgens mij staat er zelfs niet eens een Oxxio logo in het menu maar gewoon KPN.
Het is geen kopie.Barre73 schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:54:
[...]
Het is gewoon een compleet KPN product waar Oxxio reseller voor is (net als bv. NLEx dat is). Goedkoper dan bij KPN zelf overigens.
Tja.. noem het zoals je wil. Maar het is in ieder geval gelijk aan KPN zelf.Drardollan schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:11:
[...]
Het is geen kopie.
Het is gewoon een compleet KPN product waar Oxxio reseller voor is (net als bv. NLEx dat is). Goedkoper dan bij KPN zelf overigens.
Vanavond Ziggo gebeld en mijn 25/2,5Mbps internet en kabel TV abonnement opgezegd en vervolgens aangemeld voor Oxxio internet 50/50Mbps over glasvezel met 1 TV ontvanger en opnemen pakket. Gemiddeld over het jaar wordt het € 1,50 per maand duurder. Ik was eerst van plan om de € 2,50 extra korting te pakken, maar het opnemen pakket is toch wel erg handig weet ik uit het verleden toen ik nog KPN glasvezel 60/6Mbps had en kan ook als extra worden gekozen als Oxxio energie klant.
De voornaamste reden om over te stappen was dat mijn Ziggo abonnement elk jaar duurder werd zonder ook maar enige snelheidsverhoging of welke andere upgrade in abonnement dan ook. De prijs/prestatieverhouding was bij lange na niet meer zo interessant voor dit abonnement als toen ik het bijna 3 jaar geleden afsloot.
Eind december komt eerst Oxxio binnen, een kleine week later gaat Ziggo er uit. Ik ben benieuwd
De voornaamste reden om over te stappen was dat mijn Ziggo abonnement elk jaar duurder werd zonder ook maar enige snelheidsverhoging of welke andere upgrade in abonnement dan ook. De prijs/prestatieverhouding was bij lange na niet meer zo interessant voor dit abonnement als toen ik het bijna 3 jaar geleden afsloot.
Eind december komt eerst Oxxio binnen, een kleine week later gaat Ziggo er uit. Ik ben benieuwd
Iemand met Glasvezel van Oxxio die wat speedtestjes kan posten?
Ik overweeg ook de overstap naar Oxxio. (Nu T-mobile Thuis maar niet zo tevreden)
Weet iemand toevallig ook welk VLAN Oxxio gebruik? (i.v.m. eigen apparatuur)
[ Voor 21% gewijzigd door xabre16v op 29-11-2019 09:46 ]
Zelfde als KPN.xabre16v schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:38:
Ik denk 34, net als Telfort. Bij de White label KPN providers is het altijd net als Telfort geweest. Zie ook Budget/NLE.
Dit topic is gesloten.