Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ah nou 6 of 34.. we gaan wel even experimenteren dan. :)

Zojuist T-Mobile Thuis opgezegd, waren ze niet blij mee maar ze konden of wilden niks aan de prijs doen.

Per 31-12 naar Oxxio, via CashbackXL nog 35 euro cashback.. per maand nog 2.50 korting omdat ik er ook stroom en gas heb. Goeie aanbieding. Eerste 6 maanden 20,95 voor 50/50mbit. Prima deal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-06 22:27
robbomannn schreef op woensdag 4 september 2019 @ 11:23:
Heeft iemand ervaring met de snelheid die de Oxxio levert met een standaard vdsl abonnement?

Ik zit momenteel bij de NLE en krijg 108 down en 32 up. Als ik kijk op de Oxxio site geven ze deze snelheid ook als de maximale snelheid op mijn postcode. Het lijkt er echter op dat de Oxxio de download beperkt tot 100mbps en de upload tot 10mbps. Kan iemand dit bevestigen? 10mbps upload vind ik persoonlijk wel vrij laag en dan blijf ik denk ik bij de NLE.
Ben jij nog overgestapt? Ik wil ook naar Oxxio maar de chat vertelt me dat ze de upload afkappen op 10mbit. Dat wil ik natuurlijk niet als ik overtap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:42
royco85 schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:35:
[...]

Ben jij nog overgestapt? Ik wil ook naar Oxxio maar de chat vertelt me dat ze de upload afkappen op 10mbit. Dat wil ik natuurlijk niet als ik overtap
Oxxio verkoopt exact hetzelfde product als NLE. Als NLE 100/30 biedt, dan kan Oxxio dat ook.

Even bij Netco kijken wat voor snelheid er leverbaar is op je adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:46

Lief Adje

Love is in the air

Oxxio werkt hier goed met een fritzbox (7590), ben vlekkeloos overgegaan van Telfort naar Oxxio, zonder wijzigingen in de Fritz

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:26
Lief Adje schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:20:
Oxxio werkt hier goed met een fritzbox (7590), ben vlekkeloos overgegaan van Telfort naar Oxxio, zonder wijzigingen in de Fritz
Zit je op glasvezel? Zo ja, wil jij je WAN settings eens delen v.w.b. Oxxio op een eigen router (in jouw geval de fritzbox)? Ik probeer een Edgerouter X aan de gang te krijgen op mijn Oxxio glasvezel lijn, maar tot op heden nog zonder succes (pppoe blijft disconnected, zowel op VLAN6 als op de genoemde VLAN34).

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:46

Lief Adje

Love is in the air

DaLass schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:53:
[...]

Zit je op glasvezel? Zo ja, wil jij je WAN settings eens delen v.w.b. Oxxio op een eigen router (in jouw geval de fritzbox)? Ik probeer een Edgerouter X aan de gang te krijgen op mijn Oxxio glasvezel lijn, maar tot op heden nog zonder succes (pppoe blijft disconnected, zowel op VLAN6 als op de genoemde VLAN34).
Nee helaas vdsl

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
DaLass schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:53:
[...]

Moet je niet dhcp gebruiken ipv pppoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
xabre16v schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:39:
[...]

Moet je niet dhcp gebruiken ipv pppoe.
Ik zou denken van niet, aangezien het over het KPN glasvezel netwerk gaat en daar het ook met pppoe gaat. Maar goed, met de KPN instellingen werkt het niet en met die van Telfort ook niet.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
DaLass schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:48:
[...]

Ik zou denken van niet, aangezien het over het KPN glasvezel netwerk gaat en daar het ook met pppoe gaat. Maar goed, met de KPN instellingen werkt het niet en met die van Telfort ook niet.
Ik zou denken van wel omdat andere resellers van KPN producten zoals Budget-alles-1, Youfone en ook Telfort juist vlan 34 en dhcp gebruiken verwacht ik dat eerder bij Oxxio ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
xabre16v schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:16:
[...]

Ik zou denken van wel omdat andere resellers van KPN producten zoals Budget-alles-1, Youfone en ook Telfort juist vlan 34 en dhcp gebruiken verwacht ik dat eerder bij Oxxio ook.
Hmm, ik ga dat vanavond eens bekijken en zal de resultaten hier delen.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
DaLass schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:44:
[...]

Hmm, ik ga dat vanavond eens bekijken en zal de resultaten hier delen.
Laat het ons even weten, ik ga de 31e ook naar Oxxio glas en wil ook eigen apparatuur gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
Het is nog niet gelukt.

Lees idd her en der over DHCP, dus ook nu zo ingesteld, maar krijg op VLAN 6 of 34 geen respons. Ik kwam ook nog ergens VLAN 1001 tegen voor de provider Online, maar ook die doet het niet.

Morgen maar eens bij Oxxio vragen op welk VLAN ze zitten.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickown
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:06
Een aantal maanden geleden ben ik van NLE overgestapt naar Oxxio. De overstap verliep vlekkeloos met mijn eigen DrayTek Vigor 2762 (met de instellingen van KPN/Telfort). Sinds deze week valt de internet verbinding voor een paar minuten weg en dan pakt die de lijn weer op. Zodra ik op de DrayTek inlog dan zie ik dat hij de verbinding opnieuw heeft opgepakt (up-time staat weer op een paar minuten). Op de forums van KPN en Telfort lees ik dat meerdere mensen hier last van hebben. Zijn er hier ook mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
DaLass schreef op zondag 15 december 2019 @ 21:04:
Het is nog niet gelukt.

Lees idd her en der over DHCP, dus ook nu zo ingesteld, maar krijg op VLAN 6 of 34 geen respons. Ik kwam ook nog ergens VLAN 1001 tegen voor de provider Online, maar ook die doet het niet.

Morgen maar eens bij Oxxio vragen op welk VLAN ze zitten.
Bij Oxxio gaan ze "uitzoeken" of je een eigen router kunt gebruiken en welk VLAN je dan nodig hebt. Daar krijg ik nog ergens deze week mail over.

Daar wilde ik niet op wachten dus ben vanavond met een managed switch en wireshark aan de gang gegaan. Daaruit blijkt dat ook Oxxio over VLAN 34 gaat bij de FttH verbindingen.

Dus de EdgeRouter X er maar weer aangegooid en een beetje lopen pielen. Zelfs een factory reset en alleen een DHCP verbinding op eth0 met VLAN 34 geprobeerd, met en zonder gecloned MAC adres van de Experia box, maar helemaal niets...

Schijnbaar heb ik de boel wel zo verstoord dat ook de Experia box nu geen WAN IP meer krijgt. Morgen maar weer eens contact zoeken met Oxxio...
update:
Een nachtje de Experiabox en Genexis zonder stroom zetten heeft er in ieder geval voor gezorgd dat via de Experiabox weer internet mogelijk is.
Rickown schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:08:
Een aantal maanden geleden ben ik van NLE overgestapt naar Oxxio. De overstap verliep vlekkeloos met mijn eigen DrayTek Vigor 2762 (met de instellingen van KPN/Telfort).
...
Zit je op FttH of DSL?

[ Voor 17% gewijzigd door DaLass op 17-12-2019 08:39 ]

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickown
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:06
[...]
Zit je op FttH of DSL?
[...]
VDSL :)

[ Voor 31% gewijzigd door Rickown op 17-12-2019 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
Goed, maar weer eens een avondje aan het stoeien geweest. Gisteren had ik de trace van Wireshark opgeslagen en deze heb ik nu nog maar eens goed doorgespit.

Dingen die opvallen:
- IPTV gaat over VLAN 4 met DHCP (bekend, dat is gewoon KPN IPTV)
- Internet gaat over VLAN 34 met DHCP (daar was ik al achter, maar kreeg nog geen internet).
- Bij beide bovenstaande verbindingen is een afwijkend MAC adres te zien, waarbij bij VLAN 34 het echte MAC adres van de Experiabox voorbij komt en bij VLAN 4 een afwijkend MAC adres wat een soort afgeleide lijkt te zijn van het originele MAC adres.

Dat heeft mij aan het denken gezet: Ik kreeg namelijk gisteren met de EdgeRouter X vrijwel direct een IP op VLAN 4, maar niet op VLAN 34. Wat nou als die beide op hetzelfde MAC adres van de EdgeRouter X een request doen, en dit niet toegestaan wordt? Het is niet voor niets dat de Experiabox ook met 2 MAC adressen naar buiten communiceert.

Dus: Config aangepast, VLAN 34 het echte MAC adres van mijn EdgeRouter X gegeven, en VLAN 4 een afgeleide. Reboot en werken!

Aangezien ik gisteravond wel problemen heb gehad dat ik helemaal geen internet meer had, heb ik uiteindelijk voor de veilige weg gekozen en de EdgeRouter X op VLAN 4 en VLAN 34 dezelfde MAC adressen gegeven als de Experiabox heeft. Als er dan iets aan de hand is met de EdgeRouter, kan ik altijd de Experiabox aansluiten en direct doorgaan.

Goed, internet werkt en ook op VLAN 4 heb ik een IP. Ik heb verder alleen nog geen TV config in mijn EdgeRouter X zitten, dus dat werkt ook nog niet. Daar ga ik mij later deze week wel even in verdiepen.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:06
Weet iemand of je het abonnement kunt wijzigen bij oxxio? Ik wil graag van internet en tv naar alleen internet.

Edit: Is niet mogelijk. Zelfs de korting kun je niet aanpassen.

[ Voor 23% gewijzigd door Untouchablezz20 op 19-12-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:13:
Weet iemand of je het abonnement kunt wijzigen bij oxxio? Ik wil graag van internet en tv naar alleen internet.

Snelheid internet wijzigen is ook niet mogelijk denk ik, mocht je later van 50 naar 100 willen bijvoorbeeld, althans ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:23
Untouchablezz20 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:13:

Kan volgens mij niet, downgraden is meestal geen optie in een lopend contractjaar. Je korting e.d. worden over het hele jaar berekend.

Even uitzitten en einde eerste jaar kan je volgens mij wel veranderen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Net viel de verbinding weg, direct VLAN aangepast van 300 (T-Mobile) naar 34 van KPN en meteen weer internet op m'n Fritzbox 5490. Een nette 50 down en 60 up. :) De ping is omlaag gegaan van 9 naar 3 ms. (met wifi)

Vanaf nu in elk geval een jaar Oxxio. Ik ben benieuwd. Monteur belde nog om klokslag 15:00 uur, maar verteld dat die wel naar huis kon gaan. :)

Ik had Oxxio gemaild met de vraag of ik het ongebruikte installatiepakket kan terug sturen, het ligt hier alleen maar in de weg, krijg je dit antwoord:
Goedemiddag, ik adviseer je om alsnog onze apparatuur aan te sluiten. De reden dat je internet op de apparatuur van T-Mobile werkt, komt doordat er nog signaal van T-Mobile op binnenkomt.
:')

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Mcd7Q0V/oxxio.png

[ Voor 78% gewijzigd door xabre16v op 07-01-2020 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 18-06 22:40
Het viel me net op dat Oxxio fors de prijs heeft verhoogd: 4 euro duurder per maand 43,95 > 47,95 euro.
Ik ben overigens zelf geen klant. Ik zit nog een 'oud' contract van Telfort uit zolang het nog kan. Hierdoor is T-Mobile voor 50/50 op dit moment het meest voordelig voor internet + tv (1 decoder) los van eventueel combi voordeel voor glasvezel voor deze snelheid.

[ Voor 28% gewijzigd door funrider op 08-01-2020 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Net even gecheckt maar ik zie voor 50/50 glas internet only nog steeds 35,95 per maand, de tijdelijke korting is wel minder geworden, in plaatsen van 6 maanden 12,50 korting nu 6 maanden 7,50 korting. Ik denk dat dat die 5 euro verschil is.

Ik kom juist van T-Mobile maar daar was ik niet zo tevreden over, goedkoper maar voor glas een veel te hoge ping (9ms). Verbinding kakte 's avonds regelmatig in voor korte duur tot 1mbit. Al het verkeer over de DTAG, etc. Niet lekker als je online gamed.

Ik heb er nog dezelfde eigen apparatuur aanhangen en nu wel een stabiele verbinding met lage ping.

Nu 9 dagen op Oxxio (= gewoon KPN) en de verbinding is rock solid. :) Zeer tevreden. Betaal toch liever iets meer en dan een goede verbinding.

[ Voor 23% gewijzigd door xabre16v op 08-01-2020 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
xabre16v schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:24:
Net even gecheckt maar ik zie voor 50/50 glas internet only nog steeds 35,95 per maand, de tijdelijke korting is wel minder geworden, in plaatsen van 6 maanden 12,50 korting nu 6 maanden 7,50 korting. Ik denk dat dat die 5 euro verschil is.

Ik kom juist van T-Mobile maar daar was ik niet zo tevreden over, goedkoper maar voor glas een veel te hoge ping (9ms). Verbinding kakte 's avonds regelmatig in voor korte duur tot 1mbit. Al het verkeer over de DTAG, etc. Niet lekker als je online gamed.
De tijdelijke prijs kan best 35,95 euro zijn, maar wat wordt het na de kortings periode. Ik heb ook de slechte verhalen gelezen over T-mobile zeker toen ze even leuk de DNS naar Duitsland verkasten wat ze toch hadden teruggedraaid na uiteindelijk heel veel klachten en slechte pers publicaties hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
funrider schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:05:
[...]

De tijdelijke prijs kan best 35,95 euro zijn, maar wat wordt het na de kortings periode. Ik heb ook de slechte verhalen gelezen over T-mobile zeker toen ze even leuk de DNS naar Duitsland verkasten wat ze toch hadden teruggedraaid na uiteindelijk heel veel klachten en slechte pers publicaties hierover.
35,95 is juist de normale prijs, de tijdelijke prijs die ik nu betaal is 20,95 (12,50 korting eerste 6 maanden en 2,50 korting zolang je energie klant blijft)

Na 6 ga ik dus 33,45 betalen (nog een jaar oxxio stroom+gas), heb je energie elders dan ga je 35,95 betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
xabre16v schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:34:
[...]

35,95 is juist de normale prijs, de tijdelijke prijs die ik nu betaal is 20,95 (12,50 korting eerste 6 maanden en 2,50 korting zolang je energie klant blijft)

Na 6 ga ik dus 33,45 betalen (nog een jaar oxxio stroom+gas), heb je energie elders dan ga je 35,95 betalen.
Dat is 12 euro verschil die jij als bestaande klant betaald: 35,95 euro p/mnd t.o.v. wat de nieuwe klanten betalen: 47,95 euro p/mnd voor 50/50 glasvezel + tv (zonder combivoordeel energie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ah ja, maar ik heb geen tv, alleen internet en daarbij is de normale prijs 35,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-T-S
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-06 08:32

R-T-S

Zijn de rapen al gaar?

Heeft iemand hier toevallig al een Fritz!box draaien met Oxxio internet (als vervanger van de experiabox 10)?

Ik ben op zoek naar wat meer instelmogelijkheden namelijk, en denk erover het hele netwerk mesh te maken met AVM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
R-T-S schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:00:
Heeft iemand hier toevallig al een Fritz!box draaien met Oxxio internet (als vervanger van de experiabox 10)?

Ik ben op zoek naar wat meer instelmogelijkheden namelijk, en denk erover het hele netwerk mesh te maken met AVM
Ja, ik heb hier een fritzbox 5490 direct aan het glas hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-T-S

R-T-S

Zijn de rapen al gaar?

Die staat idd te boek als een glasvezelready, weet je toevallig ook of versies als een 7530 aan het glasvezelkastje gehangen kunnen worden? 't moet wel betaalbaar blijven natuurlijk :P

Never mind, net de 7590 besteld, even kijken hoe het bevalt.

[ Voor 16% gewijzigd door R-T-S op 27-01-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
R-T-S schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:17:
Die staat idd te boek als een glasvezelready, weet je toevallig ook of versies als een 7530 aan het glasvezelkastje gehangen kunnen worden? 't moet wel betaalbaar blijven natuurlijk :P

Never mind, net de 7590 besteld, even kijken hoe het bevalt.
Dat genexis glasvezel kastje is overbodig, glas prik je direct in de 5490.

Hoop dat je vlan's kan instellen met die 7590, en voor de 7590 heb je natuurlijk wel dat glasvezelkassie nodig.

Ik had mijn 5490 voor 5 tientjes van marktplaats.

[ Voor 15% gewijzigd door xabre16v op 27-01-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sreini
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-07-2022
Heeft iemand hier ook Oxxio als energieleverancier? Ben van plan om via hun internet te regelen en ben aan het kijken of het een goed idee is om ook stroom via hun te regelen. Ik lees echter online rare recensies, vooral mensen die klagen dat ze aan het einde van het jaar te veel terug moeten betalen. Ben benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-T-S

R-T-S

Zijn de rapen al gaar?

@xabre16v Waar zijn die vlans voor nodig dan? TV en bellen? Ik lees op verschillende fora dat de telfort setting voor bijna alle KPN resellers werkt, hopelijk is oxxio daar geen uitzondering op, maar ik laat het morgen even weten.

@Sreini Lichtelijk offtopic: Yes, heb de combi hier. Geen rare dingen meegemaakt nog, maar de eindafrekening komt in maart dit jaar. Wel icm slimme meter, dus ze kunnen een prima inschatting maken van het te verwachten gebruik. Over het algemeen zeer tevreden over ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApacheHunter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09-2024
Net als @Sreini zit ook ik te denken om op Oxxio over te stappen voor internet & tv.

Zoals ik het nu zie is dit de dienst van KPN, maar dan (voordeliger) door Oxxio geleverd, klopt dit? Momenteel zit ik bij Ziggo en maak ik (nog) gebruik van analoge radio en kijk ik regelmatig programma's terug. Dat eerste zal via Oxxio/KPN niet meer gaan, maar dat is ook niet zo'n probleem. Dat laatste doe ik bij Ziggo via de app of de browser, want via de Mediabox kan ik alleen NPO 1, NPO 2, NPO 3, SBS6, Net5, Veronica en twee Belgische zenders terugkijken. Hoe zit dit bij Oxxio? En hoe verhoudt zich dit tot bijvoorbeeld de tv-dienst van T-Mobile Thuis? Hier op Tweakers las ik namelijk dat je bij T-Mobile ook slechts een beperkt aantal zender kan terugkijken.

Ten slotte: wat zijn de ervaringen met de opzegservice? Of kan ik Ziggo beter zelf opzeggen?

[ Voor 5% gewijzigd door ApacheHunter op 30-01-2020 12:46 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ApacheHunter schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:50:
Net als @Sreini zit ook ik te denken om op Oxxio over te stappen voor internet & tv.

Zoals ik het nu zie is dit de dienst van KPN, maar dan (voordeliger) door Oxxio geleverd, klopt dit? Momenteel zit ik bij Ziggo en maak ik (nog) gebruik van analoge radio en kijk ik regelmatig programma's terug. Dat eerste zal via Oxxio/KPN niet meer gaan, maar dat is ook niet zo'n probleem. Dat laatste doe ik bij Ziggo via de app of de browser, want via de Mediabox kan ik alleen NPO 1, NPO 2, NPO 3, SBS6, Net5, Veronica en twee Belgische zenders terugkijken. Hoe zit dit bij Oxxio? En hoe verhoudt zich dit tot bijvoorbeeld de tv-dienst van T-Mobile Thuis? Hier op Tweakers las ik namelijk dat je bij T-Mobile ook slechts een beperkt aantal zender kan terugkijken.

Ten slotte: wat zijn de ervaringen met de opzegservice? Of kan ik Ziggo beter zelf opzeggen?
Bijna alle zenders zijn terug te kijken tot zeven dagen geleden. Enkele programma 's niet maar die zijn er niet zo heel veel (enkele Amerikaanse series). Doorspoelen in een programma dat je terugkijkt kan op NPO 1, 2, 3. Alle commerciële zenders blokkeren het doorspoelen dus je moet dan wel de reclames kijken. Dat is dan het enige nadeel maar verder dus gratis en vrij onbeperkt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApacheHunter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09-2024
Hartelijk dank voor de reactie, @Barre73!

Mocht iemand informatie hebben over het overstappen/opzeggen, hoor ik het graag! Ik kan het mij namelijk niet echt veroorloven om zonder internet te komen te zitten. Enige tijd geen tv maakt niet uit, maar zonder internet is geen optie.

Heeft iemand trouwens informatie over de tv ontvanger bij Oxxio? Is dit dezelfde als KPN volgens onderstaand bericht tegenwoordig levert?
https://www.kpn.com/belee...oth-afstandsbediening.htm

[ Voor 31% gewijzigd door ApacheHunter op 30-01-2020 18:41 . Reden: Extra vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:55
ApacheHunter schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:40:

Mocht iemand informatie hebben over het overstappen/opzeggen, hoor ik het graag! Ik kan het mij namelijk niet echt veroorloven om zonder internet te komen te zitten. Enige tijd geen tv maakt niet uit, maar zonder internet is geen optie.

Heeft iemand trouwens informatie over de tv ontvanger bij Oxxio? Is dit dezelfde als KPN volgens onderstaand bericht tegenwoordig levert?
Die link gaat over de 4K ontvanger, ik denk dat je bij Oxxio de Arris 2952 krijgt.
Voor wat betreft het overstappen, je stapt over van Coax naar glas of xDSL.
Zonder internet kom je dus niet te zitten, tenzij je Ziggo zelf veel te snel opzegt.
Je kan de overstapservice van Oxxio gebruiken, dan zeggen zij Ziggo voor je op maar je kan dat zelf ook doen op het moment dat je verbinding via Oxxio werkt (dan betaal je alleen wel een maand dubbele kosten)

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis-L op 30-01-2020 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 20:31

lxz

Ik heb me vorige maand aangemeld voor alles-in-1 bij Oxxio. Heb het pakket inmiddels binnen, is inderdaad de Arris die ze leveren en als modem de experiabox v10.

Of het overstappen vloeiend gaat, dat moet nog blijken. Als het goed is gaat mijn signaal op 5 februari over van NLEx (tegenwoordig budget-nogwat) naar Oxxio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Sreini schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:09:
Heeft iemand hier ook Oxxio als energieleverancier? Ben van plan om via hun internet te regelen en ben aan het kijken of het een goed idee is om ook stroom via hun te regelen. Ik lees echter online rare recensies, vooral mensen die klagen dat ze aan het einde van het jaar te veel terug moeten betalen. Ben benieuwd naar de ervaringen.
Heb net de eindafrekening gehad maar geen rare dingen, iets later kwam ook de credit nota van de cashback. Alles bij elkaar opgeteld en afgetrokken klopte het met wat ik het jaar daarvoor had uitgerekend als jaarlijkse kosten voor gas en electra.

Week terug de eerste internet factuur gehad, die was zelf iets lager als ik had gedacht,ben sinds 1-01-2020 aangesloten maar op de rekening stond per 8-01-2020.
Er is 8 dagen minder in rekening gebracht voor de eerste maand.
ApacheHunter schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:40:

Ik heb mij vorige contract zelf opgezegd bij T-Mobile en Oxxio per diezelfde datum in laten gaan. Ik heb misschien 1 minuut zonder internet gezeten toen de monteur de kabel in de wijkkast omprikte van T-Mobile naar KPN/Oxxio.
R-T-S schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:30:
@xabre16v Waar zijn die vlans voor nodig dan? TV en bellen? Ik lees op verschillende fora dat de telfort setting voor bijna alle KPN resellers werkt, hopelijk is oxxio daar geen uitzondering op, maar ik laat het morgen even weten.
Voor internet, TV en bellen. Je kunt dezelfde settings als alle andere KPN resellers gebruiken (Youfone, etc.).. voor internet is dat VLAN 34 met DHCP aan... TV en bellen weet ik niet, ik heb internet only.

[ Voor 45% gewijzigd door xabre16v op 21-02-2020 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-T-S

R-T-S

Zijn de rapen al gaar?

xabre16v schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 14:18:

Voor internet, TV en bellen. Je kunt dezelfde settings als alle andere KPN resellers gebruiken (Youfone, etc.).. voor internet is dat VLAN 34 met DHCP aan... TV en bellen weet ik niet, ik heb internet only.
De 7590 draait al een tijdje als een zonnetje trouwens, even de laatste firmware gepakt en de telfort settings ingesteld. Geen VLAN e.d. tegengekomen, internet en TV werkt prima. Enkel telefonie schijnt via een VLAN te moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-T-S

R-T-S

Zijn de rapen al gaar?

Is het iemand al gelukt om een IPv6 adres te verkrijgen van oxxio?

KPN ondersteunt het, oxxio verkoopt KPN verbindingen, dus zo moeilijk zou het niet moeten zijn? De fritzbox is er helemaal klaar voor, maar ik lijk geen IPv6 te kunnen verkrijgen.

De oxxio helpdesk komt niet verder dan een doorverwijzing naar een ipcheck voor ipv6 en naar de pagina van KPN over IPv6 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door R-T-S op 07-04-2020 20:44 . Reden: laatste zin aangelengd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EPIC-APOC
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-02 21:55
DaLass schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 23:22:
Goed, maar weer eens een avondje aan het stoeien geweest. Gisteren had ik de trace van Wireshark opgeslagen en deze heb ik nu nog maar eens goed doorgespit.

Dingen die opvallen:
- IPTV gaat over VLAN 4 met DHCP (bekend, dat is gewoon KPN IPTV)
- Internet gaat over VLAN 34 met DHCP (daar was ik al achter, maar kreeg nog geen internet).
- Bij beide bovenstaande verbindingen is een afwijkend MAC adres te zien, waarbij bij VLAN 34 het echte MAC adres van de Experiabox voorbij komt en bij VLAN 4 een afwijkend MAC adres wat een soort afgeleide lijkt te zijn van het originele MAC adres.

Dat heeft mij aan het denken gezet: Ik kreeg namelijk gisteren met de EdgeRouter X vrijwel direct een IP op VLAN 4, maar niet op VLAN 34. Wat nou als die beide op hetzelfde MAC adres van de EdgeRouter X een request doen, en dit niet toegestaan wordt? Het is niet voor niets dat de Experiabox ook met 2 MAC adressen naar buiten communiceert.

Dus: Config aangepast, VLAN 34 het echte MAC adres van mijn EdgeRouter X gegeven, en VLAN 4 een afgeleide. Reboot en werken!

Aangezien ik gisteravond wel problemen heb gehad dat ik helemaal geen internet meer had, heb ik uiteindelijk voor de veilige weg gekozen en de EdgeRouter X op VLAN 4 en VLAN 34 dezelfde MAC adressen gegeven als de Experiabox heeft. Als er dan iets aan de hand is met de EdgeRouter, kan ik altijd de Experiabox aansluiten en direct doorgaan.

Goed, internet werkt en ook op VLAN 4 heb ik een IP. Ik heb verder alleen nog geen TV config in mijn EdgeRouter X zitten, dus dat werkt ook nog niet. Daar ga ik mij later deze week wel even in verdiepen.
Hoi ik was eigenlijk even benieuwd of je e.e.a. uiteindelijk correct werkend hebt gekregen onder/voor Oxxio?
Ik had deze basis even ingeladen op mijn EdgeRouter X (ER-X-SPF), die is als basis dan wel voor KPN maar aangezien Oxxio gebruik maakt van het KPN-glasvezel netwerk leek het mee een handige basis.
https://forum.kpn.com/thu...p-v-de-experia-box-458609

met dan dus de(ze) configuratie:
EdgeRouter X SFP zonder telefonie via Experia Box (zip 8 april 2020 19:02)
( http://kpn.routemehome.co...X-SFP-KPN-zonder-VoIP.zip )

Out-of-the-box werkt dat dus niet, ik was benieuwd of jij zo enig idee had welke afwijking jij bijvoorbeeld sowieso bewust moest doorvoeren t.b.v. Oxxio gebruik?

b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar.lothbrok
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-06-2023
Hoi allemaal.

Misschien een rare vraag, maar wie heeft er oxxio internet en is bereid om een website/server voor me te pingen om te kijken of de server url geblokkeerd is door oxxio. Gaat op een iptv subscription. Bij mij krijg ik een timed out. Wil het 1 en ander uit sluiten.

Your help is much appreciated

[ Voor 3% gewijzigd door Ragnar.lothbrok op 13-04-2020 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
Ragnar.lothbrok schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:29:
Hoi allemaal.

Misschien een rare vraag, maar wie heeft er oxxio internet en is bereid om een website/server voor me te pingen om te kijken of de server url geblokkeerd is door oxxio. Gaat op een iptv subscription. Bij mij krijg ik een timed out. Wil het 1 en ander uit sluiten.

Your help is much appreciated
Stuur maar een PM.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
EPIC-APOC schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:22:
[...]

Hoi ik was eigenlijk even benieuwd of je e.e.a. uiteindelijk correct werkend hebt gekregen onder/voor Oxxio?
Ik had deze basis even ingeladen op mijn EdgeRouter X (ER-X-SPF), die is als basis dan wel voor KPN maar aangezien Oxxio gebruik maakt van het KPN-glasvezel netwerk leek het mee een handige basis.
https://forum.kpn.com/thu...p-v-de-experia-box-458609

met dan dus de(ze) configuratie:
EdgeRouter X SFP zonder telefonie via Experia Box (zip 8 april 2020 19:02)
( http://kpn.routemehome.co...X-SFP-KPN-zonder-VoIP.zip )

Out-of-the-box werkt dat dus niet, ik was benieuwd of jij zo enig idee had welke afwijking jij bijvoorbeeld sowieso bewust moest doorvoeren t.b.v. Oxxio gebruik?

b.v.d.
Ik ben wel met IPTV bezig geweest, maar krijg het niet stabiel werkend op de EdgeRouter-X. Veelal had ik een paar minuten beeld en dan bevroor de boel met een foutmelding.

Aangezien we heel weinig TV kijken, heb ik dat voor nu zo gelaten en casten we vanuit de KPN app naar de Shield TV voor de zenders buiten NPO om.
Als mijn jaarabbonement verloopt stap ik over op eentje zonder TV en neem ik wel een losse TV dienst met een goed werkende Shield TV app, scheelt weer een kastje.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkL.
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-02-2023
Ik overweeg sterk om over te stappen van Ziggo naar KPN iTV.
De internetverbinding van Oxxio is van KPN. Is het bij iemand bekend of je hiermee ook kunt inloggen op de iTV smart Tv app van KPN zonder iTV contract? Dan regel ik simpel de inlog van een vriend, scheelt mij een tv-contract... Of is dat te eenvoudig gedacht?

Ik heb geen glasvezel. Is de installatie eenvoudig? Ben technisch wel enigszins bekend maar durf me zeker geen expert te noemen...

[ Voor 16% gewijzigd door MarkL. op 10-05-2020 00:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
MarkL. schreef op zondag 10 mei 2020 @ 00:28:
De internetverbinding van Oxxio is van KPN. Is het bij iemand bekend of je hiermee ook kunt inloggen op de iTV smart Tv app van KPN zonder iTV contract? Dan regel ik simpel de inlog van een vriend, scheelt mij een tv-contract... Of is dat te eenvoudig gedacht?

Ik heb geen glasvezel. Is de installatie eenvoudig? Ben technisch wel enigszins bekend maar durf me zeker geen expert te noemen...
Installatie is niet heel moeilijk. Hangt ook van je type aansluiting af.

Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/36cfe00a-d579-472a-bb87-0de84a5e907f.jpg

Volgens dit artikel heb je televisie nodig bij je pakket.
nieuws: KPN introduceert Smart TV-app om tv te kijken zonder kabelaansluiting

Wij gebruiken de smarttv app ook op onze LG tv, en het werkt best oké, maar een decoder is toch wat sneller en betere kwaliteit. Wij hebben dan ook TV in het pakket.

We zitten trouwens niet bij Oxxio maar bij KPN zelf. Of het ook werkt zonder een TV pakket kan ik dus weinig uitspraken over doen. Wat wel werkt is een Chromecast in je TV en de app van ITV app op je telefoon/tablet gebruiken om te casten.

Ik kan het zo wel eens testen door m'n hotspot aan te zetten op de telefoon. Volgens KPN.com/smart-tv werkt het dan niet.

[ Voor 4% gewijzigd door krakendmodem op 10-05-2020 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MarkL. schreef op zondag 10 mei 2020 @ 00:28:

De app voor smart TV werkt alleen binnen het eigen netwerk. Dus je kan niet de inlog van een vriend lenen als je zelf geen ITV abonnement hebt. Zoals gezegd werkt dat wel met de app voor tablets en smartphones omdat die ook buitenshuis werkt (waarbij wel een aantal zenders geblokkeerd worden vanwege rechten). Dus die inlog van je vriend gebruiken met die app en chromecasten kan inderdaad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinqore
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-06 16:34
Biedt de tv ontvanger van Oxxio ook de Netflix app aan?

[ Voor 3% gewijzigd door twinqore op 11-05-2020 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:16
twinqore schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:31:
Biedt de tv ontvanger van Oxxio ook de Netflix app aan?
Deze info staat in de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinqore
gjtm schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:57:
[...]

Deze info staat in de openingspost.
Sorry overheen gelezen, bedankt!

Antwoord is ja dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:00
Als ik naar mijn situatie kijk, dan ben ik goedkoper uit bij Oxxio voor internet + tv dan bij T-Mobile (50/50). Daarnaast krijg ik een volwaardige tv-ontvanger bij Oxxio. In OP staat dat er netflix mogelijk is via de tv-ontvanger, maar Oxxio gaf gisteren aan via de chat dat dit niet het geval is. Je krijgt een Arris 2952.
Staat in een post. Niet echt duidelijk allemaal 8)7
Maar als hetzelfde is als kpn box dan heeft die wel netflix ;)

[ Voor 17% gewijzigd door saharoen op 12-05-2020 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinqore
saharoen schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:24:
[...]

Staat in een post. Niet echt duidelijk allemaal 8)7
Maar als hetzelfde is als kpn box dan heeft die wel netflix ;)
Kan iemand hier met een Oxxio abbo duidelijkheid over geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-06 16:55
twinqore schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:53:
[...]

Kan iemand hier met een Oxxio abbo duidelijkheid over geven?
Ja, zelfde als KPN, dus met Netflix, Prime video en youtube.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bubenkoff
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-07-2020
Beste mensen,
weet iemand wat de verbindingsreferenties zijn voor de ppoe voor oxxio?
kpn / kpn werkt niet
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Credence
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-06 12:27
Ik overweeg om over te stappen naar Oxxio DSL. Enige punt is de upload snelheid die volgens Oxxio zou worden beperkt tot 10 Mbps. Op mijn adres is echter 30 Mbps mogelijk.
Maakt Oxxio ergens gebruik van profielen om dit te beperken of wordt er de maximale upload snelheid geleverd? XS4ALL maakt bijvoorbeeld gebruik van profielen in de BRAS om de download snelheid te beperken. De Fritzbox geeft daar aan met een hogere snelheid te verbinden maar bij de BRAS wordt de snelheid onzichtbaar beperkt. Alleen met een speedtest is de daadwerkelijke snelheid te zien. Ik heb in dit topic namelijk nog geen Oxxio DSL speedtest voorbij zien komen. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de upload snelheid op DSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-06 16:55
Bij mij altijd tegen de 100 Mbit/s download en tussen de 29 en 32 Mbit/s upload.

[ Voor 3% gewijzigd door BartV op 17-05-2020 08:53 ]

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Credence schreef op zondag 17 mei 2020 @ 08:37:
Ik overweeg om over te stappen naar Oxxio DSL. Enige punt is de upload snelheid die volgens Oxxio zou worden beperkt tot 10 Mbps. Op mijn adres is echter 30 Mbps mogelijk.
Maakt Oxxio ergens gebruik van profielen om dit te beperken of wordt er de maximale upload snelheid geleverd? XS4ALL maakt bijvoorbeeld gebruik van profielen in de BRAS om de download snelheid te beperken. De Fritzbox geeft daar aan met een hogere snelheid te verbinden maar bij de BRAS wordt de snelheid onzichtbaar beperkt. Alleen met een speedtest is de daadwerkelijke snelheid te zien. Ik heb in dit topic namelijk nog geen Oxxio DSL speedtest voorbij zien komen. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de upload snelheid op DSL.
Zoals bij alle providers ook bij Oxxio 100/30.

Wat de exacte reden is om de upload niet te beperken weet ik niet, maar vrijwel alle DSL providers, zelfs online.nl en Oxxio, leveren 30Mbit up. De verbinding (profiel) vanuit de DSLAM is namelijk 100/30 als het vanuit de straatkast komt. De provider kan uiteindelijk bepalen of ze knijpen of niet. Maar vrijwel geen één doet het op de upload.

Vanuit de oude wijkcentrale is het trouwens wel maximaal 10Mb/s up. Dat heb ik nu namelijk. En maximaal 50Mb/s down. Dat geeft Oxxio dan weer goed aan op mijn adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
bubenkoff schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:20:
Beste mensen,
weet iemand wat de verbindingsreferenties zijn voor de ppoe voor oxxio?
kpn / kpn werkt niet
Bedankt!
Die zijn als het goed is dezelfde als die van Telfort

https://www.telfort.nl/pe...ingen-met-eigen-modem.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khodamn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 16:52
Ik zit nu bij ziggo maar overweeg om over te stappen naar Oxxio. Ik lees dat bij sommige aanbieders de internet snelheid daalt in piekmomenten. Ervaren jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:18
khodamn schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:59:
Ik zit nu bij ziggo maar overweeg om over te stappen naar Oxxio. Ik lees dat bij sommige aanbieders de internet snelheid daalt in piekmomenten. Ervaren jullie dat ook?
Oxxio levert een product van KPN. Wat betreft capaciteit hoef je je dus geen zorgen te maken in vergelijking met bv Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khodamn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 16:52
Oxxio levert een product van KPN. Wat betreft capaciteit hoef je je dus geen zorgen te maken in vergelijking met bv Online
Dank voor je reactie. Ik heb het aangevraagd. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeron
  • Laatst online: 23-10-2024
Hallo!

gisteren een overstap geregeld, van kpn naar oxxio geregeld.
Eerst nog contact met KPN gezocht, nee.. ze konden mij echt geen aanbieding geven..

na het nodige vergelijken en lezen op tweakers, voor oxxio gekozen.. en jawel, nu wil kpn mij graag behouden en wel korting geven. KPN is voor 1 jaars contract dan net iets goedkoper dan het jaar bij oxxio.. , met daarbij het verhaal dat de verbinding bij oxxio toch echt wel minder zou zijn dan bij kpn!

Ik heb echter voor oxxio gekozen, omdat ook NA het eerste jaar, ik hier een lagere prijs zal betalen dan bij kpn.

Maar, lever ik nu echt zoveel in kwa stabiliteit, bij oxxio?? Ik twijfel aan dit verhaal.
En, heel belangrijk voor mijn binnen komende VPN lijn is wel dat ik bij oxxio een IPv4 adres, dan NIET carrier grade NAT is. Weet iemand dit??

Bij eigenlijk alle providers, zijn gegevens als dit nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
jeron schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:28:
Hallo!

Eerst nog contact met KPN gezocht, nee.. ze konden mij echt geen aanbieding geven..

na het nodige vergelijken en lezen op tweakers, voor oxxio gekozen.. en jawel, nu wil kpn mij graag behouden en wel korting geven. KPN is voor 1 jaars contract dan net iets goedkoper dan het jaar bij oxxio.. , met daarbij het verhaal dat de verbinding bij oxxio toch echt wel minder zou zijn dan bij kpn!

Ik heb echter voor oxxio gekozen, omdat ook NA het eerste jaar, ik hier een lagere prijs zal betalen dan bij kpn.

Maar, lever ik nu echt zoveel in kwa stabiliteit, bij oxxio?? Ik twijfel aan dit verhaal.
En, heel belangrijk voor mijn binnen komende VPN lijn is wel dat ik bij oxxio een IPv4 adres, dan NIET carrier grade NAT is. Weet iemand dit??

Oxxio is eigenlijk hetzelfde als KPN. Maar dan goedkoper. Daar zul je vrijwel geen verschil in merken.

CGNat is iets wat Ziggo momenteel alleen doet in netwerken waar Ipv4 en ipv6 niet lekker naast elkaar draaien. Oxxio heeft waarschijnlijk alleen Ipv4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedarkside
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-12-2024
Kreeg je een belletje nadat je je aangemeld had bij oxxio?
Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door mad-dog op 23-05-2020 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Hallo!

Oxxio internet=KPN Internet. De klantenservice bij KPN is echter zo simpel dat ze dat niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeron
@Thedarkside:

ja, heb eerst kpn gebeld, of ze mij een aanbieding konden geven: nee!
toen gaan zoeken naar alternatief, aangemeld bij oxxio met overstap service, en kort daarna gebeld door kpn en nu willen ze mij graag als klant behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeron
@mad-dog:

hoe bedoel je dat precies?? oxxio is toch niet van kpn, toch?? ze maken gebruik van kpn netwerk... maar, dat zegt niet dat alles t zelfde is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
jeron schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:29:
@mad-dog:

hoe bedoel je dat precies?? oxxio is toch niet van kpn, toch?? ze maken gebruik van kpn netwerk... maar, dat zegt niet dat alles t zelfde is
Oxxio gebruikt exact dezelfde apparatuur als KPN. Het modem, TV ontvanger en de internetverbinding is allemaal KPN (zoek maar eens op Oxxio AS1136). Het is dus eigenlijk een 100% kloon van KPN.

Enige verschil is dat KPN zelf nog emaildiensten aanbiedt, extra services zoals die Smart TV App, nieuwsgroepen, combi voordeel met mobiele abbo's, etc.

Oxxio is vaak goedkoper omdat je daar alles zelf kan aanvinken. Bij KPN krijg je bij twee ontvangers het opnemen pakket erbij, die moet je bij Oxxio weer aanvinken. Pluspakket die bij KPN 2 euro (als je KPN Mobile hebt) kost, is bij Oxxio bijvoorbeeld weer 7 euro.

Onderaan de streep ben je soms maar een paar euro goedkoper uit. Zoek je echt basic internet en TV, dan is Oxxio wel wat goedkoper, al zal het een tientje schelen ofzo.

[ Voor 45% gewijzigd door krakendmodem op 23-05-2020 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@jeron KPN Wholesale biedt twee vormen aan. 100 procent White label (zoals Oxxio, Budget en voorheen Telfort). Of de lijnhuur tot een ontkoppelingspunt en de TV streams (zelf de rechten en het platform regelen).
Dit is wat kort door de bocht maar daar komt het ongeveer op neer.
XS4all heeft daar een tussenvorm in maar die bestaat niet meer op die manier.

Dus daarom is Oxxio qua product gewoon precies hetzelfde als KPN zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:52
Ben even aan het vergelijken tussen internet providers, m'n huidige abonnement bij Budget-alles-in-1 loopt bijna af namelijk. Maar bij Oxxio is het een beetje flauw.

Ik heb een glasvezelaansluiting en ben daardoor bij Oxxio ook verplicht om glasvezel af te nemen. Opzich geen ramp zou je zeggen, maar dit is op jaarbasis €24 duurder dan DSL. Heb dit gecheckt door even een ander adres in te vullen waar geen glasvezel beschikbaar is en dan de prijzen te vergelijken. Heb Oxxio hier naar gevraagd, ze geven aan dat het te maken heeft met afspraken die ze met KPN hebben. Ze mogen mij geen DSL leveren.

Glasvezel zou dan 50/50 zijn, terwijl DSL 100/30 is. Doe mij dan liever die hogere downloadsnelheid maar, upload scheelt toch niet zoveel aan elkaar.

@Barre73 weet jij wellicht waarom dit zo gedaan wordt? Bij Budget-alles-in-1 kan ik bijv. wel kiezen tussen DSL/glas. Ik dacht dat Budget en Oxxio het op dezelfde manier inkochten bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:12
ThinkPadd schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:45:
Ben even aan het vergelijken tussen internet providers, m'n huidige abonnement bij Budget-alles-in-1 loopt bijna af namelijk. Maar bij Oxxio is het een beetje flauw.

Ik heb een glasvezelaansluiting en ben daardoor bij Oxxio ook verplicht om glasvezel af te nemen. Opzich geen ramp zou je zeggen, maar dit is op jaarbasis €24 duurder dan DSL. Heb dit gecheckt door even een ander adres in te vullen waar geen glasvezel beschikbaar is en dan de prijzen te vergelijken. Heb Oxxio hier naar gevraagd, ze geven aan dat het te maken heeft met afspraken die ze met KPN hebben. Ze mogen mij geen DSL leveren.

Glasvezel zou dan 50/50 zijn, terwijl DSL 100/30 is. Doe mij dan liever die hogere downloadsnelheid maar, upload scheelt toch niet zoveel aan elkaar.

@Barre73 weet jij wellicht waarom dit zo gedaan wordt? Bij Budget-alles-in-1 kan ik bijv. wel kiezen tussen DSL/glas. Ik dacht dat Budget en Oxxio het op dezelfde manier inkochten bij KPN?
Specifieke reden om voor dsl van budgetthuis naar Oxxio over te stappen? Ik meen dat budgetthuis voor dsl voordeliger is dan Oxxio , zeker icm een budgetenergie contract ivm de combikorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
digitalus101 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:05:
[...]

Specifieke reden om voor dsl van budgetthuis naar Oxxio over te stappen? Ik meen dat budgetthuis voor dsl voordeliger is dan Oxxio , zeker icm een budgetenergie contract ivm de combikorting.
Combikorting doe ik niet aan. Voor m'n gevoel leg je je daarmee vast aan één provider, je kunt niet makkelijk meer overstappen voor één onderdeel (mobiel/energie/internet thuis) omdat je daarmee de combikorting omzeep helpt. Gezien ik overproductie van m'n zonnepanelen heb kom ik voor energie ook niet bij Budget Energie uit verwacht ik.

Als ik voor 2 jaar bijteken bij Budget Thuis dan is het voordeliger dan Oxxio inderdaad. Twijfel alleen nog steeds of ik wel 2 jaar wil vastleggen. Aan de andere kant, het bevalt goed zonder klachten. En met een prijsverhoging of andere wijziging in je nadeel kun je alsnog het contract openbreken...

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 26-05-2020 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:12
ThinkPadd schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:11:
[...]

Combikorting doe ik niet aan. Voor m'n gevoel leg je je daarmee vast aan één provider, je kunt niet makkelijk meer overstappen voor één onderdeel (mobiel/energie/internet thuis) omdat je daarmee de combikorting omzeep helpt. Gezien ik overproductie van m'n zonnepanelen heb kom ik voor energie ook niet bij Budget Energie uit verwacht ik.

Als ik voor 2 jaar bijteken bij Budget Thuis dan is het voordeliger dan Oxxio inderdaad. Twijfel alleen nog steeds of ik wel 2 jaar wil vastleggen. Aan de andere kant, het bevalt goed zonder klachten. En met een prijsverhoging of andere wijziging in je nadeel kun je alsnog het contract openbreken...
Volgens mij is een dsl lijntje bij budget 30 euro kaal per maand en ligt dit bij oxxio hoger. Als ik alle vergelijkers bijpak van internetten.nl, breedbandwinkel etc zie ik oxxio iets duurder uitkomen dan Budget bij zowel een 1jaar als 2 jaar contract. Ik ben dan benieuwd hoe Oxxio goedkoper uitkomt dan Budgetthuis. Ik heb overigens een paar maanden terug een 12 maanden contract genomen bij Budget voor dsl, was goedkoper dan 2 jaar zelfs.

Los daarvan is Budgetthuis volgens mij de goedkoopste whitelabel KPN reseller, Youfone daargelaten maar die bieden geen overstapservice. Tele2, T mobile is voor mij verder absoluut geen alternatief om routeringsissues en minder vertrouwen in hun backend.

Ik zie daarom dan ook geen reden om iets anders dan Budget te overwegen qua ISP voor DSL. Dat budgetenergie een zeer scherpe aanbieding kon doen die voor mij op 1 kwam na vergelijken op basis van verbruik, is mooi meegenomen. Hierdoor spaar ik over die 12 maanden van dat energiecontract nog eens 12 maanden x5euro =60 euro uit voor DSL door die combikorting, die je anders niet had gehad. Daarbovenop had ik ook nog CashbackXL als affiliate gebruikt waardoor er 25 euro cashback bovenop komt op dat energiecontract.

Jij noemt het vastleggen aan 1 provider, maar als dit daadwerkelijk het goedkoopste scenario is momenteel, en dat is het in mijn geval, zie ik de moeite er niet zo van in. Over 12 maanden verloopt dat energiecontract en tegen die tijd zullen we de situatie opnieuw evalueren.

Ik zie geen andere provider iig goedkoper een KPN white label lijntje bieden dan Budgetthuis, Voor energie kan de situatie veranderen volgend jaar, afhangend of ze mij opnieuw een dergelijk contract kunnen aanbieden voor energie als verlengende klant, en wat de concurrentie doet qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
@digitalus101 Voor nieuwe klanten is Budget Thuis nog wat scherper vermoed ik. Ik heb als bestaande klant de keuze gekregen: 1 jaar contract Internet (DSL) + TV voor €44, of 2 jaar voor ((3x24)+(21x44)). In die eerste situatie is Oxxio goedkoper.

Maarja ik ga maar gewoon voor 2 jaar weer bijtekenen bij Budget inderdaad.

* ThinkPad out

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:45:

Dat zal alles te maken hebben met dit nieuws van KPN Wholesale. Over een paar jaar levert KPN WBA gewoon geen DSL meer als er ook FttH is. Ik ben niet op de hoogte van de contracten tussen Wholesale en Oxxio of Budget maar ik kan me zomaar voorstellen dat Oxxio al wel een afspraak heeft gemaakt met Wholesale om daar op vooruit te lopen door nu al geen nieuwe DSL aansluitingen meer te leveren als er ook FttH aanwezig is.
En dat Budget dat nu nog niet heeft. Maar dan verwacht ik dat op termijn ook zeker wel bij Budget. Want vanaf 22 februari 2023 werkt die DSL gewoon niet meer voor die adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:39
R-T-S schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 20:40:
Is het iemand al gelukt om een IPv6 adres te verkrijgen van oxxio?

KPN ondersteunt het, oxxio verkoopt KPN verbindingen, dus zo moeilijk zou het niet moeten zijn? De fritzbox is er helemaal klaar voor, maar ik lijk geen IPv6 te kunnen verkrijgen.

De oxxio helpdesk komt niet verder dan een doorverwijzing naar een ipcheck voor ipv6 en naar de pagina van KPN over IPv6 8)7
Heb je bij Oxxio ook het Telfort profiel voor een eigen router? Iemand die dit weet, bij KPN krijg je namelijk een IPv6 adres via PPPoE.

Telfort/Budget: DHCP vlan 34 voor internet

KPN/XS4ALL: PPPoE in vlan 6 voor internet
Barre73 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 23:23:
@jeron KPN Wholesale biedt twee vormen aan. 100 procent White label (zoals Oxxio, Budget en voorheen Telfort). Of de lijnhuur tot een ontkoppelingspunt en de TV streams (zelf de rechten en het platform regelen).
Dit is wat kort door de bocht maar daar komt het ongeveer op neer.
XS4all heeft daar een tussenvorm in maar die bestaat niet meer op die manier.

Dus daarom is Oxxio qua product gewoon precies hetzelfde als KPN zelf.
KPN levert IPv6 en een te managen modem, bij Budget is dit een Telfort (software) labeled modem zonder IPv6 en zonder instellingsmogelijkheden.

Zit Oxxio daartussenin, of is dit net als Budget het whitelabel "oud Telfort" ?

[ Voor 35% gewijzigd door stormfly op 01-06-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Telfort levert geen ipv6. En aangezien Oxxio een kopie van het oude Telfort is....

KPN levert het trouwens ook niet altijd, wat ik vreemd vindt. Hier in de buurt heeft de ene helft wel ipv6 bij KPN en de andere helft weer niet. (Op VDSL2). Vectoring VDSL en glasvezel bij KPN zijn vrijwel altijd al ipv6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Barre73 schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:03:
[...]

Fritzbox aansluiten en de wizard draaien. En tijdens de wizard kiezen voor Telfort profiel. Is gelijk aan Oxxio, NLE etc..
Aha gevonden tnx!
krakendmodem schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:59:
Telfort levert geen ipv6. En aangezien Oxxio een kopie van het oude Telfort is....

KPN levert het trouwens ook niet altijd, wat ik vreemd vindt. Hier in de buurt heeft de ene helft wel ipv6 bij KPN en de andere helft weer niet. (Op VDSL2). Vectoring VDSL en glasvezel bij KPN zijn vrijwel altijd al ipv6)
Heeft denk ik te maken met oudere hardware in de straatkasten zonder vectored VDSL, waarbij IPv6 niet ondersteund is of tot problemen heeft geleid bij interne testen.

[ Voor 52% gewijzigd door stormfly op 01-06-2020 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
stormfly schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:24:
[...]

Aha gevonden tnx!

[...]

Heeft denk ik te maken met oudere hardware in de straatkasten zonder vectored VDSL, waarbij IPv6 niet ondersteund is of tot problemen heeft geleid bij interne testen.
Ik hang nog aan de oude telefooncentrale. Zit hier geen straatkast tussen. Helaas. En dat is te merken aan de latency. Ping naar 1.1.1.1 is al 25ms :P geen g.inp op deze lijn, terwijl de buren dit dan weer wel hebben, op dezelfde centrale. Waarschijnlijk een andere DSLAM

Groot gedeelte van het dorp/centrum hangt rechtstreeks aan de centrale, er is niet een straatkast te bekennen. Pas in verder gelegen wijken zie je de straatkasten verschijnen.

[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 01-06-2020 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
krakendmodem schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:44:
[...]

Ik hang nog aan de oude telefooncentrale. Zit hier geen straatkast tussen. Helaas. En dat is te merken aan de latency. Ping naar 1.1.1.1 is al 25ms :P geen g.inp op deze lijn, terwijl de buren dit dan weer wel hebben, op dezelfde centrale. Waarschijnlijk een andere DSLAM

Groot gedeelte van het dorp/centrum hangt rechtstreeks aan de centrale, er is niet een straatkast te bekennen. Pas in verder gelegen wijken zie je de straatkasten verschijnen.
Oef dan hoop ik dat je heel mooi landelijk en wijds woont ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
stormfly schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:45:
[...]

Oef dan hoop ik dat je heel mooi landelijk en wijds woont ;-)
In het centrum van 't dorp. +-500m van de wijkcentrale . :+

Verder weinig te klagen. Het is retestabiel

Link status Up
Showtime 218 h 6 min 45 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 10072/57338 kbps
Attainable rate (Up/Down) 14856/80394 kbps
Noise margin (Up/Down) 10.4/8.2 dB
Line attenuation (Up/Down) 3.2/10.8 dB
Output power (Up/Down) -5.9/13.3 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 173/1439
Interleave delay (Up/Down) 8/9 ms
INP (Up/Down) 1/4 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 14/1
FEC errors (Up/Down) 31434/333434

Krijg keurig 50Mb binnen (voor ons voldoende) en de tv werkt prima. Glasvezel van KPN is ook al aanwezig in de meterkast sinds maart, maar toen kwam er een "klein" virusje om de hoek kijken. We blijven dus nog even aan de koper kabel hangen :)

Ziggo zou eventueel nog kunnen, maar de latency is gelijkwaardig + Connectbox die geen VPN en RDP online kan houden: dan maar niet.

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 01-06-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slenger
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-06 13:06
Oxxio zou op 23 juni tussen 16:00 en 17:00 glasvezel komen aansluiten. We wachten nog op de monteur worden constant van het kastje naar de muur gestuurd. Monteur gaat contact met je opnemen. Belofte na belofte, eindstand nog geen internet, nog geen monteur die contact op heeft genomen.

Oxxio geeft het monteurs-bedrijf de schuld, het monteurs-bedrijf belooft van alles maar komt niks na. Oxxio geeft hier zelf op aan dat zij er niks aan kunnen doen.

Ondertussen is wel de oude ADSL2+-lijn afgesloten en is er van 24 juni geen internet- en telefoonverbinding. Zaterdag gaat ook de Tv-schotel op zwart. Het maakt Oxxio allemaal niks uit blijkbaar.

Heeft iemand enig idee wat hierin de rechten zijn voor de consument? Want dat dit goed gaat komen betwijfel ik ten zeerste. Volgens Oxxio was dit geen reden dat het contract ontbonden kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slenger schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:28:
Oxxio zou op 23 juni tussen 16:00 en 17:00 glasvezel komen aansluiten. We wachten nog op de monteur worden constant van het kastje naar de muur gestuurd. Monteur gaat contact met je opnemen. Belofte na belofte, eindstand nog geen internet, nog geen monteur die contact op heeft genomen.

Oxxio geeft het monteurs-bedrijf de schuld, het monteurs-bedrijf belooft van alles maar komt niks na. Oxxio geeft hier zelf op aan dat zij er niks aan kunnen doen.

Ondertussen is wel de oude ADSL2+-lijn afgesloten en is er van 24 juni geen internet- en telefoonverbinding. Zaterdag gaat ook de Tv-schotel op zwart. Het maakt Oxxio allemaal niks uit blijkbaar.

Heeft iemand enig idee wat hierin de rechten zijn voor de consument? Want dat dit goed gaat komen betwijfel ik ten zeerste. Volgens Oxxio was dit geen reden dat het contract ontbonden kon worden.
Is er misschien een kans dat je het zelf kan? Wat heb je al ontvangen van Oxxio en wat hangt er momenteel qua glasvezelaansluiting?

Voor dat laatste misschien het handigste als je deze post bekijkt om aan te geven wat je al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slenger
Dit kastje hangt in de meterkast. (zitten nog geen connectors aan)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fTjkh3mBsIUylLtOfrBkxqX7RRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GPQBgT22jPlruhYLeJbOSVDr.jpg?f=fotoalbum_large
En van Oxxio de ZTE F3100v2 ontvangen.
https://www.oxxio.nl/broc...stje.pdf?v=20181203151536

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Slenger schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:10:
Dit kastje hangt in de meterkast. (zitten nog geen connectors aan)
[Afbeelding]
En van Oxxio de ZTE F3100v2 ontvangen.
https://www.oxxio.nl/broc...stje.pdf?v=20181203151536
Dat is heel mooi. Ik neem aan dat Oxxio je ook de Experiabox en dergelijke heeft gestuurd?

Die ZTE is een NT. Dat ding op de foto is de FTU waar je glasvezel in zit.

Neem de NT in je handen en kijk eerst aan de achterkant. Daar zie je als het goed is een blauw dopje zitten dat dient als bescherming voor de connector die er binnenin zit.
Haal het dopje eraf.

Plaats dan de NT tegen de FTU aan en zorg dat het gat bovenaan de NT een stukje onder het lipje zit dat boven aan de FTU zit. Schuif nu de NT rustig over de FTU heen naar boven toe tot het lipje in het gat valt. Als het goed is hoor je een lichte klik en je bent klaar.

NT aansluiten op stroom en als het Glaslampje gaat branden heb je een goede verbinding met de PoP.
Dan alleen nog een UTP kabel van de onderkant van de NT naar de WAN poort van de Experiabox (de rode poort) en de Experiabox aanzetten. En de boel gaat werken. Althans, gezien de eigenlijke afspraak van 23 juni verwacht ik dat KPN de verbinding in de wijk centrale wel netjes al heeft gemaakt op die dag.

[ Voor 42% gewijzigd door Barre73 op 25-06-2020 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slenger
Barre73 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:41:
[...]

Dat is heel mooi. Ik neem aan dat Oxxio je ook de Experiabox en dergelijke heeft gestuurd?

Die ZTE is een NT. Dat ding op de foto is de FTU waar je glasvezel in zit.

Neem de NT in je handen en kijk eerst aan de achterkant. Daar zie je als het goed is een blauw dopje zitten dat dient als bescherming voor de connector die er binnenin zit.
Haal het dopje eraf.

Plaats dan de NT tegen de FTU aan en zorg dat het gat bovenaan de NT een stukje onder het lipje zit dat boven aan de FTU zit. Schuif nu de NT rustig over de FTU heen naar boven toe tot het lipje in het gat valt. Als het goed is hoor je een lichte klik en je bent klaar.

NT aansluiten op stroom en als het Glaslampje gaat branden heb je een goede verbinding met de PoP.
Dan alleen nog een UTP kabel van de onderkant van de NT naar de WAN poort van de Experiabox (de rode poort) en de Experiabox aanzetten. En de boel gaat werken. Althans, gezien de eigenlijke afspraak van 23 juni verwacht ik dat KPN de verbinding in de wijk centrale wel netjes al heeft gemaakt op die dag.
Bedankt voor je hulp! Heb het werkend gekregen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slenger schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 00:57:
[...]

Bedankt voor je hulp! Heb het werkend gekregen. _/-\o_
Geen dank. Dit is een paar jaar geleden juist zo bedacht om doe-het-zelf mogelijk te maken. Jammer dat providers die monteur blijven sturen terwijl het dus niet voor iedereen hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinqore
Ik zit sinds 2 dagen op het glasvezel van Oxxio (overgestapt van T-Mobile) alleen nu als ik een tracert doe naar www.tweakers.net doe ik er 16 hops over in plaats van op m'n tmobile verbinding maar 6/7 is er iets mis met mijn verbinding?

tracert www.tweakers.net

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.30]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms mijnmodem.kpn.home [192.168.2.254]
2 11 ms 11 ms 1 ms 195.190.228.24
3 * * * Request timed out.
4 5 ms 2 ms 2 ms asd2-rou-1022.NL.eurorings.net [134.222.129.236]
5 3 ms 3 ms 3 ms asd-s7-rou-1042.NL.eurorings.net [134.222.48.239]
6 3 ms 3 ms 3 ms asd-s17-rou-1041.NL.eurorings.net [134.222.48.237]
7 * * * Request timed out.
8 4 ms 4 ms 4 ms ae-18.r25.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [129.250.2.108]
9 11 ms 16 ms 4 ms ae-1.a00.amstnl06.nl.bb.gin.ntt.net [129.250.4.120]
10 4 ms 7 ms 4 ms 83.231.213.2
11 8 ms 6 ms 6 ms et-0-0-1-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.5]
12 6 ms 6 ms 6 ms - [87.233.21.80]
13 38 ms 52 ms 7 ms et-0-0-49-0.eun-leaf-12.true.nl [87.233.21.54]
14 7 ms 6 ms 10 ms et-0-0-50-0.eun-leaf-03.true.nl [87.233.21.53]
15 4 ms 13 ms 16 ms 87.233.241.106
16 4 ms 4 ms 3 ms tweakers.net [213.239.154.30]

[ Voor 14% gewijzigd door twinqore op 26-06-2020 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-06 20:12

Davidson

Porsche fan

twinqore schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:56:
Ik zit sinds 2 dagen op het glasvezel van Oxxio (overgestapt van T-Mobile) alleen nu als ik een tracert doe naar www.tweakers.net doe ik er 16 hops over in plaats van op m'n tmobile verbinding maar 6/7 is er iets mis met mijn verbinding?

tracert www.tweakers.net

Heb zelf 15 hobs nodig (slaat bij mij een eurorings over), lijkt mij dus vrij normaal :)

Ben zelf overigens sinds vrijdag overgestapt naar Oxxio, hiervoor had ik KPN. Voor mij was Oxxio een betere deal omdat ik alleen internet afneem en voor de rest geen gebruik maak andere diensten die normaalgesproken KPN aanbiedt (zoals e-mail, KPN veilig, etc). Beetje zonde om daarvoor extra te betalen :)

Heb alleen wel even een vraagje over de Experiabox V10, deze heeft een oudere firmware dan mijn vorige V10 van KPN. Wanneer gaan zij deze upgraden? Afgelopen nachten in ieder geval niet gebeurd.

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
twinqore schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:56:

tracert www.tweakers.net

Normaal resultaat. TRUE de provider van Tweakers zit alleen op de AMSIX en KPN alleen op de NLIX. Ze hebben geen overeenkomstige peering mogelijkheid.

Het enige pad tussen deze twee partijen is Transit verkeer. Het pad lijkt lang maar is wel snel 10ms RTT. En die waarde telt in data ophalen voor je browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeron
Vandaag aangesloten na overgestapt van kpn glasvezel naar oxxio glasvezel.

het positieve:
vanmorgen ging internet van de lijn af, heb zelf de experiabox aangesloten, en het werkte meteen.

slecht:
"de monteur" die volgens oxxio moest komen, en om 15.00 zou komen... is niet geweest, en laat ook niks weten. vervolgens met oxxio gaan bellen, de monteurs service zijn er na 16.00 niet meer... handig.
Dan maar helpdesk bellen, inmiddels 5x in de wachtrij gestaan, en als ik aan de beurt ben wordt direct opgehangen!!

zal hier het jaarcontract maar afmaken, maar daarna ben ik direct weer weg.
ZEER slechte ervaring dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
jeron schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:04:
Vandaag aangesloten na overgestapt van kpn glasvezel naar oxxio glasvezel.

het positieve:
vanmorgen ging internet van de lijn af, heb zelf de experiabox aangesloten, en het werkte meteen.

slecht:
"de monteur" die volgens oxxio moest komen, en om 15.00 zou komen... is niet geweest, en laat ook niks weten. vervolgens met oxxio gaan bellen, de monteurs service zijn er na 16.00 niet meer... handig.
Dan maar helpdesk bellen, inmiddels 5x in de wachtrij gestaan, en als ik aan de beurt ben wordt direct opgehangen!!

zal hier het jaarcontract maar afmaken, maar daarna ben ik direct weer weg.
ZEER slechte ervaring dit
Als de verbinding verder prima blijft werken zou ik lekker blijven bij Oxxio. Want dit heb je bij elke goedkopere provider. Bij de overstap naar Budget Thuis zal er ook weer een monteur gestuurd worden.

Al moet ik zeggen dat ik bij KPN aan de telefoon ook meerdere malen werd opgehangen nadat ik uit de wacht werd gehaald. Ik denk eerder dat een technisch dingetje was dan een medewerker die klanten zomaar ophangt. Klonk als een doorschakeling die niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:59
Ik zal mijn ervaring ook maar delen.
Afgelopen vrijdag overgestapt van KPN Glasvezel naar Oxxio Glasvezel. KPN wou me geen aanbod doen en liet me elke maand het volledige bedrag betalen. Bij Oxxio zou ik €100,- op jaarbasis besparen. Keuze was dus snel gemaakt. Het overstappen ging relatief eenvoudig en alles werd op tijd geleverd. Vrijdag om 18:00 zou de monteur er zijn (waarom... geen idee, maar verplicht bij glasvezel). Donderdagavond kreeg ik een berichtje dat de monteur was uitgevallen. Vervolgens vrijdagochtend geen internet meer, zelf de PPoE instellingen omgezet op m'n Unifi Security Gateway naar DHCP en VLAN 34, direct weer internet.

De monteur hoeft van mij niet te komen, hij mag het glasvezelkastje niet vervangen, daar heb ik in het verleden al eerder gezeik mee gehad dat er een speciaal type voor mijn meterkast nodig was. Wat er nu hangt is goed. Ik wil hem alleen hebben om eventuele toekomstige problemen voor te zijn. Ik zit niet te wachten dat ze ooit gaan zeggen: "Ja meneer, u heeft zelf aangesloten, dus geen garantie".

Echter, tot op heden nog steeds geen bericht vanuit Oxxio gehad voor een nieuwe datum. Ik wacht het lekker af. Ik kan me wel voorstellen dat dit voor de niet techneuten geen prettige ervaring zou zijn.

Een jaartje goedkoop, daarna waarschijnlijk weer een mooi aanbod vanuit KPN of een andere whitelabel partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archcry
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-06 14:15
Remz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:10:
Ik zal mijn ervaring ook maar delen.
Afgelopen vrijdag overgestapt van KPN Glasvezel naar Oxxio Glasvezel. KPN wou me geen aanbod doen en liet me elke maand het volledige bedrag betalen. Bij Oxxio zou ik €100,- op jaarbasis besparen. Keuze was dus snel gemaakt. Het overstappen ging relatief eenvoudig en alles werd op tijd geleverd. Vrijdag om 18:00 zou de monteur er zijn (waarom... geen idee, maar verplicht bij glasvezel). Donderdagavond kreeg ik een berichtje dat de monteur was uitgevallen. Vervolgens vrijdagochtend geen internet meer, zelf de PPoE instellingen omgezet op m'n Unifi Security Gateway naar DHCP en VLAN 34, direct weer internet.

...
Kan ik hieruit opmaken dat je de door Oxxio geleverde modem niet gebruikt en de Unifi Security Gateway direct aangesloten hebt op het glasvezel -> UTP kastje? Heb je toevallig ook televisie van Oxxio en werkt dit ook via de Unifi Security Gateway? Ik zit momenteel bij KPN en gebruik de Unifi Security Gateway als modem zonder de EXPeriaBox van KPN voor zowel internet als TV. Ik kan echter nog niet veel ervaringen vinden van mensen die een eigen modem gebruiken bij Oxxio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Archcry schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:05:
[...]

Kan ik hieruit opmaken dat je de door Oxxio geleverde modem niet gebruikt en de Unifi Security Gateway direct aangesloten hebt op het glasvezel -> UTP kastje? Heb je toevallig ook televisie van Oxxio en werkt dit ook via de Unifi Security Gateway? Ik zit momenteel bij KPN en gebruik de Unifi Security Gateway als modem zonder de EXPeriaBox van KPN voor zowel internet als TV. Ik kan echter nog niet veel ervaringen vinden van mensen die een eigen modem gebruiken bij Oxxio.
Voor TV vlan 4 blijft alles hetzelfde, voor Internet dien je vlan 6 PPPOE om te bouwen naar DHCP in vlan 34.

Thats all ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:59
Ik heb geen TV, maar inderdaad, internet aangepast naar DHCP op vlan34 en het werkte direct.
Geen Experia box van Oxxio, direct vanuit het glasvezel -> UTP kastje -> Unifi Security Gateway.

Gisteren nog contact met Oxxio gehad, die vonden het geen probleem dat de monteur uiteindelijk niet was gekomen en alleen maar fijn dat ik het zelf had kunnen aansluiten. Ze zijn er heel makkelijk in, als het het doet, dan is het goed.

Bij KPN heb ik eerder de ervaring gehad dat ze onderzoekskosten in rekening wouden brengen als ik ooit problemen had en de monteur het niet had aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeron
beste mensen,

ik heb 21-5 oxxio opdracht gegeven mijn contact bij kpn op te zeggen en bij oxxio een internet abo af te sluiten. hierbij heb ik gebruik gemaakt van opzegservice. overstap heeft plaats gevonden op 1-7.

De glasvezel internet aansluiting is ok, geen klagen over.

echter, de administratieve afhandeling van deze overstap, is ronduit bedroevend.

Volgens kpn, heeft oxxio verzuimd, te melden dat de overstap "gelukt is".
KPN heeft vervolgens zelf pas, 3-7 het contract opgezegd, met hierbij nog 1 maand opzegtermijn.

ik betaal dus nog ruim 1 maand langer dan ik glasvezel van kpn heb.

KPN, verwijst naar oxxio, want die zijn immers de partij die de verbinding heeft opgezegd.
KPN neemt een klacht hierover niet in behandeling, want.. ik ben geen partij, oxxio is de schuldige, hun moeten dit oplossen

Oxxio op zijn beurt, zegt het bericht dat overstap geslaagd is, wel verstuurd te hebben naar kpn.
Nemen op dit punt ook geen klacht in behandeling, hun hebben in hun optiek niets fout gedaan

Wie van deze 2 partijen gelijk heeft, ik kan dat ook niet na gaan.
Feit is wel, dat ik nu als klant met extra kosten zit, wat nu juist de bedoeling is bij "overstapservice", dat zoiets dus niet gaat gebeuren. En vervolgens, geeft niemand "thuis", zoek t je maar uit klant!

Moraal, van dit verhaal: mensen trap niet meer in dit soort praktijken, je probeert jezelf als klant beetje geld uit te sparen, en vervolgens zit je met extra kosten en een hoop stress!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:06
Krijgt de arris 2952, uitgegeven door Oxxio, ook een update zoals bij KPN?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.