Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Untouchablezz20 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 18:09:
Krijgt de arris 2952, uitgegeven door Oxxio, ook een update zoals bij KPN?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
jeron schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:01:
beste mensen,

ik heb 21-5 oxxio opdracht gegeven mijn contact bij kpn op te zeggen en bij oxxio een internet abo af te sluiten. hierbij heb ik gebruik gemaakt van opzegservice. overstap heeft plaats gevonden op 1-7.

De glasvezel internet aansluiting is ok, geen klagen over.

echter, de administratieve afhandeling van deze overstap, is ronduit bedroevend.

Volgens kpn, heeft oxxio verzuimd, te melden dat de overstap "gelukt is".
KPN heeft vervolgens zelf pas, 3-7 het contract opgezegd, met hierbij nog 1 maand opzegtermijn.

ik betaal dus nog ruim 1 maand langer dan ik glasvezel van kpn heb.

KPN, verwijst naar oxxio, want die zijn immers de partij die de verbinding heeft opgezegd.
KPN neemt een klacht hierover niet in behandeling, want.. ik ben geen partij, oxxio is de schuldige, hun moeten dit oplossen

Oxxio op zijn beurt, zegt het bericht dat overstap geslaagd is, wel verstuurd te hebben naar kpn.
Nemen op dit punt ook geen klacht in behandeling, hun hebben in hun optiek niets fout gedaan

Wie van deze 2 partijen gelijk heeft, ik kan dat ook niet na gaan.
Feit is wel, dat ik nu als klant met extra kosten zit, wat nu juist de bedoeling is bij "overstapservice", dat zoiets dus niet gaat gebeuren. En vervolgens, geeft niemand "thuis", zoek t je maar uit klant!

Moraal, van dit verhaal: mensen trap niet meer in dit soort praktijken, je probeert jezelf als klant beetje geld uit te sparen, en vervolgens zit je met extra kosten en een hoop stress!
Het zou me niks verbazen als Oxxio het bij het juiste eind heeft, aangezien ik de laatste weken meerdere afgeronde overstapverzoeken vanuit KPN heb zien misgaan.
Het is wel de verantwoordelijkheid van Oxxio om dit bij KPN neer te leggen, dit zou hun backoffice moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannykerstjens
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-09-2020
is het iemand al gelukt om bij Oxxio een Fritzbox te installeren inclusief Voip. Het is me wel gelukt om internet verbinding op te zetten maar het lukt me niet Voip op te zetten. Oxxio geeft de Voip credentials niet vrij.
Heeft iemand hiermee ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-04 14:19
Gisteren van Budget naar oxxio overgegaan. Overstap ging zonder problemen. Draai een eigen modem en die heb ik niet eens hoeven resetten. Ik merkte op het werk dat ik een ander ip adres had en bij thuiskomst klopte dit.
Daarna tv ontvangers vervangen. Dat waren gebruikte ontvangers , want 1 van de ontvangers ziet er iets beschadigd uit.

Verder werkte het opnemen pakket niet, ook niet op de kpn app. Dus oxxio via de chat aangesproken,waarbij de eerste medewerker zei dat ik het modem moest resetten,waarop ik zei dat ik een eigen modem gebruik en het op de app ook niet werkt en het een kwestie van een vinkje aanzetten was. hij wilde toch zijn lijstje afwerken.
Dus gezegd dat ik hun modem ertussen ging zetten ipv mijn eigen modem en dan zou kijken of het dan werkte. Ik heb dus gewoon 3 minuten gewacht en ben weer opnieuw de chat ingegaan en met een collega van hem binnen 2 minuten het opnemen pakket aangekregen.
Het was dus een vinkje dat uit stond.
Verder is de snelheid het zelfde als bij budget , alleen de prijs is anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zit nu nog bij KPN (200up/down Hussle) en dat kost me 50 euro pm

Tot vandaag wist ik niet dat Oxxio internet verstrekt..
22,95pm met dezelfde bandbreedte klinkt erg verleidelijk.

Ik heb nu ook een xperiabox maar stel ik ga overstappen, dan wil ik een keer een goeie eigen modem aanschaffen. Fritsbox? (Moet ik me nog in verdiepen)
Kan dat?

En mijn andere vraag, waarom moet ik niet overstappen naar Oxxio?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:06
streamnl schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:26:
Ik zit nu nog bij KPN (200up/down Hussle) en dat kost me 50 euro pm

Tot vandaag wist ik niet dat Oxxio internet verstrekt..
22,95pm met dezelfde bandbreedte klinkt erg verleidelijk.

Ik heb nu ook een xperiabox maar stel ik ga overstappen, dan wil ik een keer een goeie eigen modem aanschaffen. Fritsbox? (Moet ik me nog in verdiepen)
Kan dat?

En mijn andere vraag, waarom moet ik niet overstappen naar Oxxio?
Een reguliere prijs vergelijken met een actieprijs van 3 maanden, kan zorgen voor een deceptie over een aantal maanden. Zover ik weet gaat Oxxio net als BudgetThuis tot 100Mbit max, waarbij de internet lijn je al 33,95 kost bij Oxxio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
stormfly schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:39:
[...]

Een reguliere prijs vergelijken met een actieprijs van 3 maanden, kan zorgen voor een deceptie over een aantal maanden. Zover ik weet gaat Oxxio net als BudgetThuis tot 100Mbit max, waarbij de internet lijn je al 33,95 kost bij Oxxio.
Ik zie dat ze na 3 en 6 maanden de prijs verhogen. Uiteindelijk wordt ie dan 48,95. Toch bedankt voor waarschuwing

Wij hebben glasvezel en ik heb de keuze uit de volgende Mbps:
50,100,200 en 500

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:06
streamnl schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:45:
[...]

Ik zie dat ze na 3 en 6 maanden de prijs verhogen. Uiteindelijk wordt ie dan 48,95. Toch bedankt voor waarschuwing

Wij hebben glasvezel en ik heb de keuze uit de volgende Mbps:
50,100,200 en 500
Ja en voor dat kleine verschil zou ik dan bij KPN blijven, dan heb je IPv6 en je bent dan klant bij de provider van het netwerk. En niet via een tussenschakel -> Oxxio.

Ik kan er zelf altijd heel blij van worden als ik bij een verstoring snel geholpen wordt, dan vergeet ik heel snel dat de prijs ook premium is als de service ook premium is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
KPN heeft bij ons ook een “gunfactor” en wat je zelf ook zegt klopt, de services is top.
KPN hebben enkele jaren geleden gratis en voor niets de glasvezel verlegt bij het aansluiten. Anders zou alles in de woonkamer binnenkomen en nu gewoon in de meterkast.

Oxxio valt af voor mij. Bedankt voor de info en ik zal de topic niet verder vervuilen ;)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04 19:38
Ik heb 500/500 aangevraagd bij Oxxio vandaag. Mooi aanbod met 6 maanden 6x €33 = €199 korting en geen kosten voor activatie en monteur.

Heb daardoor een jaar 500/500 voor €39,95 per maand. Prima deal denk ik zo.

[ Voor 3% gewijzigd door PLAE op 24-11-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben tot DSL veroordeeld ...

Oxxio meldt mij dat ze alleen een enkel aderpaar kunnen leveren. Heeft iemand hier ervaring mee? KPN levert mij momenteel 2x 22Mbit, maar Oxxio beweert dat ze niet boven de 22Mbit uit kunnen komen. Ergens kan/wil ik dat niet geloven. O-)

Update: dat gaat hem niet worden, helaas ...

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 09-12-2020 22:09 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Ik heb de V10a ontvangen, in de openingspost staat nog de V10.
De monteur heeft het prima geregeld. Maar hij zou zo'n beetje komen voor iedere provider, dus dat was niet direct Oxxio specifiek.

Met mijn 500/500 abbo haal ik nu down 512 en up 212. Dus ik ben dat aan het melden. Maar bij de chat is nadat ik de vraag heb gestel een mdw het aan het uitzoeken en daarna werd ik ineens weer teruggestuurd naar de (waardeloze) chatbot. En nu is er niemand meer beschikbaar op de chat dus ga ik het telefonisch maar even proberen :').

Edit: na 48 min wachten iemand aan de telefoon. Maar ze pakken het wel heel serieus aan. Melding richting KPN en tegelijkertijd schakelen ze ook een monteur in die de boel gaat checken.

[ Voor 18% gewijzigd door PLAE op 12-12-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 13:50
pven schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:45:
Ik ben tot DSL veroordeeld ...

Oxxio meldt mij dat ze alleen een enkel aderpaar kunnen leveren. Heeft iemand hier ervaring mee? KPN levert mij momenteel 2x 22Mbit, maar Oxxio beweert dat ze niet boven de 22Mbit uit kunnen komen. Ergens kan/wil ik dat niet geloven. O-)

Update: dat gaat hem niet worden, helaas ...
Ben je er inmiddels achter dus? Dat Oxxio ook gewoon die pairbonding kan leveren maar verkiest het niet te doen vanwege de hogere kosten?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiloLogisch
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-12-2020
Is hier nog iemand die me kan adviseren in de keuze tussen T-mobile tv + internet, OXXIO of budgetthuis (Tv/internet & GWL)?

Ik hoor af en toe mindere berichten over T-mobile thuis en weet weinig over OXXIO...

Bij voorbaat dank!

[ Voor 6% gewijzigd door BiloLogisch op 15-12-2020 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
BiloLogisch schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:13:
Is hier nog iemand die me kan adviseren in de keuze tussen T-mobile tv + internet, OXXIO of budgetthuis (Tv/internet & GWL)?

Ik hoor af en toe mindere berichten over T-mobile thuis en weet weinig over OXXIO...

Bij voorbaat dank!
Oxxio en Budget is exact hetzelfde. En beiden zijn weer vrijwel hetzelfde als KPN. Zowel Oxxio als Budget nemen bij KPN het complete pakket af en verkopen dat door aan hun klanten. Uiteraard is KPN wat duurder omdat:
* Je bij Oxxio en Budget een vorige versie Experia Box (modem/router) krijgt. Geeft niks want werkt net zo goed,
* Je bij Oxxio/Budget een vorige versie TV decoder krijgt en niet de 4K versie van KPN zelf. Werkt prima maar dus geen 4K mogelijkheden.
* En KPN claimt natuurlijk meer service (wificheck en dat soort zaken) te leveren en dat mag meer kosten.

T-Mobile kan ik je niet over adviseren maar ik zou zeggen: lees de laatste 10 pagina's van dat topic eens door. Dit topic is voor glasvezel maar qua diensten is het gelijk aan VDSL. Ik weet niet of jij glasvezel beschikbaar hebt thuis, of het via de telefoonlijn (VDSL) moet doen.

• EmBo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-12-2020
Overgestapt naar oxxio en vandaag heeft de monteur alles geïnstalleerd.
Internet en tv werken prima, maar ik wilde een programma opnemen, maar dat krijg ik niet voor elkaar (Ik heb wel het opnemen pakket)
Kan iemand mij helpen met hoe ik programma's kan opnemen en terugkijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 19:48

TWKterry

Master Mariner

Ik ben vandaag (inderdaad 26/12) overgestapt van NLEx / Budget naar Oxxio.
Het lijkt of de overstap geslaagd is ondanks dat ik niets aan mijn setup heb veranderd, het Oxxio pakket staat hier nog in de hoek maar het IP adres is veranderd.

Kan het kloppen dat de experiabox (van Budget) dit zelf doet ondanks dat het nu Oxxio is?

Dan ga ik de nieuwe experia box terugsturen, scheelt wat werk aangezien die in DMZ staat met een Asus erachter die alles regelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-04 11:49
TWKterry schreef op zondag 27 december 2020 @ 00:03:
Ik ben vandaag (inderdaad 26/12) overgestapt van NLEx / Budget naar Oxxio.
Het lijkt of de overstap geslaagd is ondanks dat ik niets aan mijn setup heb veranderd, het Oxxio pakket staat hier nog in de hoek maar het IP adres is veranderd.

Kan het kloppen dat de experiabox (van Budget) dit zelf doet ondanks dat het nu Oxxio is?

Dan ga ik de nieuwe experia box terugsturen, scheelt wat werk aangezien die in DMZ staat met een Asus erachter die alles regelt.
Beide modems staan geconfigureerd voor KPN whitelabel diensten, wat Budget en Oxxio zijn.

Ik adviseer je wel om je Budget modem te retourneren, aangezien deze bij Budget gekoppeld is aan je contract: niet retourneren levert je een boete op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fresh2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04 19:54

fresh2000

music freak

Vandaag (29/12) overgestapt van Budget-alles-in-een naar Oxxio. Ik heb er nu al spijt van.

Snelheid is hetzelfde 100/28 Mbps als bij Budget echter heb ik last van een wegvallende lijn. Mijn Wi-fi verbinding is al 8 keer weggevallen in de afgelopen 3 uur. Omdat ik dacht dat het aan de nieuwe Xperia box V10A zou kunnen liggen, heb ik mijn oude V10 aangesloten die bij mij altijd 100% stabiel was. Ook daar heb ik last van een wegvallende verbinding. Het vreemde is dat bij het wegvallen de lampjes op het modem gewoon groen blijven.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:44
Misschien wifi kanalen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 19:48

TWKterry

Master Mariner

gebruikt iemand een eigen modem met oxxio?
Heb een fritzbox die wel een dsl aangeeft maar geen verbinding, oxxio staat ook niet in de lijst met providers dus zal wel lastig worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
dannykerstjens schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:00:
is het iemand al gelukt om bij Oxxio een Fritzbox te installeren inclusief Voip. Het is me wel gelukt om internet verbinding op te zetten maar het lukt me niet Voip op te zetten. Oxxio geeft de Voip credentials niet vrij.
Heeft iemand hiermee ervaring?
Late reactie. Fritzbox 7490 in gebruik met daarop interactieve tv en voip via cheapconnect. Voip zit rechtstreeks op gigaset, voorheen wel via fritzbox,maar vond het niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
TWKterry schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:25:
gebruikt iemand een eigen modem met oxxio?
Heb een fritzbox die wel een dsl aangeeft maar geen verbinding, oxxio staat ook niet in de lijst met providers dus zal wel lastig worden denk ik.
Telfort als provider kiezen, en een aangepaste xs4all script als je goed werkende interactieve tv wilt hebben(op een 7360 of 7490, nieuwere modellen weet ik niet). Draai zelf op een fritzbox 7490

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
fresh2000 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:10:
Vandaag (29/12) overgestapt van Budget-alles-in-een naar Oxxio. Ik heb er nu al spijt van.

Snelheid is hetzelfde 100/28 Mbps als bij Budget echter heb ik last van een wegvallende lijn. Mijn Wi-fi verbinding is al 8 keer weggevallen in de afgelopen 3 uur. Omdat ik dacht dat het aan de nieuwe Xperia box V10A zou kunnen liggen, heb ik mijn oude V10 aangesloten die bij mij altijd 100% stabiel was. Ook daar heb ik last van een wegvallende verbinding. Het vreemde is dat bij het wegvallen de lampjes op het modem gewoon groen blijven.

Ff kijken in je modem hoelang je dsl verbinding online staat, als deze langer online staat dan je verbinding er steed uitklapt, dan is het iets anders.

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Vandaag zou de monteur komen om kpn over te zetten naar oxxio. Hij is een eind te laat en heb dus zelf maar alvast alles aangesloten. Het zou 500/500 moeten zijn, dat halen ze so far bij lange na niet. 498/210 is na 10 testen echt de max. Heb de experia 10a gekregen, en kan daarin nog geen optie vinden om je 2.5 en 5 ghz band op te splitsen helaas.

Hopen dat ze zo nog langskomen iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
UtopiaM schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:50:
Vandaag zou de monteur komen om kpn over te zetten naar oxxio. Hij is een eind te laat en heb dus zelf maar alvast alles aangesloten. Het zou 500/500 moeten zijn, dat halen ze so far bij lange na niet. 498/210 is na 10 testen echt de max. Heb de experia 10a gekregen, en kan daarin nog geen optie vinden om je 2.5 en 5 ghz band op te splitsen helaas.

Splitsen van de twee banden kan al langere tijd niet meer. En de monteur zal niet veel anders doen wat jij al hebt gedaan.

• UtopiaM
Klopt, heb gebeld, mag gewoon de experia 10 blijven gebruiken. Ze sturen met spoed een storingsmonteur om het op te lossen. We wachten af dan maar :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
UtopiaM schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:51:
Klopt, heb gebeld, mag gewoon de experia 10 blijven gebruiken. Ze sturen met spoed een storingsmonteur om het op te lossen. We wachten af dan maar :D
Een storingsmonteur voor je achterblijvende upload? 8)7
Aangezien de download wel goed zit heb ik geen idee wat die monteur kan doen..

• UtopiaM
Geen idee, maar hier betaal ik voor dus ze lossen het maar op. Zo niet word het weer terug naar kpn. Ik heb hiervoor namelijk wel gewoon 500/500 gekregen op dit adres. Installatie monteur kon niet komen maar belde me om me er doorheen te helpen wat feitelijk niet nodig was. Er was een storing blijkbaar, gek genoeg ook bij de centrale om te vragen waar hij bleef.

Geen goed begin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Laatst online: 15-04 16:57
Als het goed is krijg ik deze week nu dan eindelijk een glasvezelaansluiting én komt KPN namens Oxxio ook meteen langs om me aan te sluiten :) Maar nu heb ik even een vraagje: ik heb begrepen dat KPN een soort converter plaatst tussen het glasvezelkastje en het modem. Is dat een speciaal soort kabel? Want ik twijfel nog even over de locatie van het modem, maar stel dat ik hem zou willen verplaatsen en die kabel van de converter naar het modem is blijkt niet lang genoeg, kan ik dan zelf een langere kopen en plaatsen of is dat niet te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:39
TheVivaldi schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:19:
Als het goed is krijg ik deze week nu dan eindelijk een glasvezelaansluiting én komt KPN namens Oxxio ook meteen langs om me aan te sluiten :) Maar nu heb ik even een vraagje: ik heb begrepen dat KPN een soort converter plaatst tussen het glasvezelkastje en het modem. Is dat een speciaal soort kabel? Want ik twijfel nog even over de locatie van het modem, maar stel dat ik hem zou willen verplaatsen en die kabel van de converter naar het modem is blijkt niet lang genoeg, kan ik dan zelf een langere kopen en plaatsen of is dat niet te doen?
Dat is gewoon een ethernetkabel.
Dus als die te kort is dan kan je zelf er gewoon een langere voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Laatst online: 15-04 16:57
Dennis-L schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:27:
[...]

Dat is gewoon een ethernetkabel.
Dus als die te kort is dan kan je zelf er gewoon een langere voor kopen.
Gewoon een ethernetkabel, hoe simpel kunnen de dingen soms zijn :P Helemaal top! Dank je wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:00
fresh2000 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:10:

Ik heb dit de laatste tijd ook! En ik heb gewoon een kabel in mn pc zitten :X . Eerder had ik nooit problemen, maar het is echt iets van de laatste weken. Iemand een idee waar dit aan ligt? Ik ga anders maar eens een keer proberen te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
En we zijn alweer een poosje verder, nog steeds max 220 upload. Als ze het niet kunnen leveren bied het dan ook niet aan. Nog ff en ik ga weer terug naar kpn, waanzinnig irritant dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
UtopiaM schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:40:
En we zijn alweer een poosje verder, nog steeds max 220 upload. Als ze het niet kunnen leveren bied het dan ook niet aan. Nog ff en ik ga weer terug naar kpn, waanzinnig irritant dit.
Oxxio heeft zelf geen enkele controle over wat ze kunnen leveren of niet.
Het enige dat zij doen is het KPN product resellen, net als Budget.
Blijkbaar gaat er iets niet goed met jouw profiel dat lijkt 500/200 te zijn en dat is iets dat KPN-WBA moet herstellen en dat moet Oxxio zelf even daar regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-04 17:47
Vandaag heeft Oxxio 50 euro afgeschreven van mijn rekening terwijl ik al ben overgestapt.

Blijkt een bekend probleem en ze werken er aan. Heeft er alle schijn van dat je 'uitschrijven' als klant niet goed verwerkt wordt. Ze kunnen in hun systeem zien dat ik per 31 december overgestapt ben, dus ze kunnen terugrekenen. Als het goed is ontvang ik binnenkort een correctie tegelijk met de mail hoe de modem terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-04 17:47
Cijfer na een jaar Oxxio: 8

Ratings
Overstap service: goed
Service: goed
Verbinding: goed (100Mbps ADSL)
Prijs: goed
TV: lagere kwaliteit dan Ziggo. Wel stabiele, zuinige en stille Arris box.

Reden overstap
- alleen het eerste jaar goede kortingen voor nieuwe klanten, daarna wordt het dus 'duur' om te blijven
- Budget Internet is voor zover ik zie veel van hetzelfde, maar dan nu weer met een jaar 'nieuwe klant korting'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vincedd
UtopiaM schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:50:

Hoe heb je zelf je verbinding aangesloten? heb je ook een glasvezel moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-04 22:26
Zojuist ook eens naar Oxxio gekeken want energie ben ik vrij om over te stappen en internetaanbieding trok mijn aandacht, 6x 15 euro p/m korting, geen aansluitkosten, voor 100mbps glas.

Als ik me echter als combi-klant aanmeld vervalt de 6x15 euro korting en wordt omgezet naar 6 maanden gratis internet (31,45). Is dus 6x16,45 euro extra korting zou je zeggen. Alleen vervalt voor de combi-klant ook de optie om een superscherp maandbedrag te kiezen voor stroom en gas. Die optie heb je als nieuwe stroom+gas klant wel, en dat scheelt 13 euro met het maandbedrag wat ik als combi-klant betaal. 8)7
Als combi klant krijg ik dan wel 2,50 euro korting p/m maar dat staat niet in verhouding.

20 minuten in de wacht gestaan op zowel chat als telefoon om te checken of dit klopt: ja het klopt, als combi-klant kan je geen superscherp kiezen. Ik moest zelf maar kijken wat goedkoper was en dat afsluiten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
rvrrr schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:24:
Zojuist ook eens naar Oxxio gekeken want energie ben ik vrij om over te stappen en internetaanbieding trok mijn aandacht, 6x 15 euro p/m korting, geen aansluitkosten, voor 100mbps glas.

Als ik me echter als combi-klant aanmeld vervalt de 6x15 euro korting en wordt omgezet naar 6 maanden gratis internet (31,45). Is dus 6x16,45 euro extra korting zou je zeggen. Alleen vervalt voor de combi-klant ook de optie om een superscherp maandbedrag te kiezen voor stroom en gas. Die optie heb je als nieuwe stroom+gas klant wel, en dat scheelt 13 euro met het maandbedrag wat ik als combi-klant betaal. 8)7
Als combi klant krijg ik dan wel 2,50 euro korting p/m maar dat staat niet in verhouding.

20 minuten in de wacht gestaan op zowel chat als telefoon om te checken of dit klopt: ja het klopt, als combi-klant kan je geen superscherp kiezen. Ik moest zelf maar kijken wat goedkoper was en dat afsluiten. |:(
Ik heb internet en telefonie afgesloten IPV alleen internet. Dat is goedkoper 8)7 Daarnaast via cashbackxl en dan naar breedbandwinkel.nl. (€21 + €20) extra cashback.

Off topic
Voor gas en stroom zou ik ook eens googlen naar Vattenfal.... daar hebben ze een actie rechtstreeks bij hun (evt. Ook via cashbackxl) met een cadeaubon van €300 bij Coolblue of van oa €200 bij bol en andere winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Dennis-L schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:03:
[...]

Oxxio heeft zelf geen enkele controle over wat ze kunnen leveren of niet.
Het enige dat zij doen is het KPN product resellen, net als Budget.
Blijkbaar gaat er iets niet goed met jouw profiel dat lijkt 500/200 te zijn en dat is iets dat KPN-WBA moet herstellen en dat moet Oxxio zelf even daar regelen.
Moeten ze het wel doen tho ;)
vincedd schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:15:
[...]

Hoe heb je zelf je verbinding aangesloten? heb je ook een glasvezel moeten zetten?
Alleen de xperia box neergezet, rest was al aangesloten. Ik heb niet aan de glasvezel modem zelf gezeten, die is nog van kpn. Ik haalde hiervoor gewoon wel netjes 500/500 bij kpn, vaak zo'n 10% erboven zelfs.

Nu weer 20 min in de wacht :O

[ Voor 34% gewijzigd door UtopiaM op 11-01-2021 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
UtopiaM schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:15:
[...]

Moeten ze het wel doen tho ;)
Dat klopt, raar dat ze dat niet doen.
@Barre73 Oxxio kan dat toch zelf bij WBA aangeven dat het profiel niet goed lijkt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-04 22:26
Nuevocasa schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:46:
[...]

Ik heb internet en telefonie afgesloten IPV alleen internet. Dat is goedkoper 8)7 Daarnaast via cashbackxl en dan naar breedbandwinkel.nl. (€21 + €20) extra cashback.

Off topic
Voor gas en stroom zou ik ook eens googlen naar Vattenfal.... daar hebben ze een actie rechtstreeks bij hun (evt. Ook via cashbackxl) met een cadeaubon van €300 bij Coolblue of van oa €200 bij bol en andere winkels.
Haha, fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Denk dat de klantenservice het ook gewoon opgegeven heeft om er uitleg over te geven want de logica in de prijzen is totaal weg. Voor mij iig duidelijk: geen Oxxio.
(ik zie nu idd wat je bedoelt; bij internet+bellen ben je op jaarbasis 18 euro goedkoper uit dan alleen internet 8)7 )

(off topic: Thanks voor de tip alleen vaak betaal je zo'n bon zelf door een hoger maandbedrag. (bij Vattenfall ben ik 200-240 euro duurder op jaarbasis dan 5 andere energieleveranciers, dus die bol.com bon is gewoon sigaar uit eigen doos, coolblue is dan wel interessant maar verwacht het komende jaar niet zoveel uit te geven bij Coolblue (moet in 1 keer besteed worden).)

[ Voor 5% gewijzigd door rvrrr op 11-01-2021 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
rvrrr schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:50:
[...]

Haha, fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Denk dat de klantenservice het ook gewoon opgegeven heeft om er uitleg over te geven want de logica in de prijzen is totaal weg. Voor mij iig duidelijk: geen Oxxio.
(ik zie nu idd wat je bedoelt; bij internet+bellen ben je op jaarbasis 18 euro goedkoper uit dan alleen internet 8)7 )

(off topic: Thanks voor de tip alleen vaak betaal je zo'n bon zelf door een hoger maandbedrag. (bij Vattenfall ben ik 200-240 euro duurder op jaarbasis dan 5 andere energieleveranciers, dus die bol.com bon is gewoon sigaar uit eigen doos, coolblue is dan wel interessant maar verwacht het komende jaar niet zoveel uit te geven bij Coolblue (moet in 1 keer besteed worden).)
Ik heb zojuist dus internet en telefoon afgesloten maar ga die telefoon niet eens aansluiten.

Off topic. Ik heb zelf een heel laag verbruik. Dus is dat voor mij veruit het gunstigste. Twijfel nog wel hoor. Heb zelf ook niets in de planning bij Coolblue maar bestel nog wel eens wat bij bol.

Ik doe het liefst zo min mogelijk aan het koppelen van producten, dat hebben de leveranciers natuurlijk wel het liefst. Maar ben het liefst zo flexibel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Dennis-L schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:48:
[...]

Dat klopt, raar dat ze dat niet doen.
@Barre73 Oxxio kan dat toch zelf bij WBA aangeven dat het profiel niet goed lijkt te zijn?
Ik heb na 35 minuten iemand aan de lijn gehad en dit verhaal heeft enorm geholpen. Ze hebben een melding naar kpn gedaan, en binnen 3 dagen koppelen ze terug.

Dank allen, ik ga er vanuit dat het opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
UtopiaM schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:18:
[...]

Ik heb na 35 minuten iemand aan de lijn gehad en dit verhaal heeft enorm geholpen. Ze hebben een melding naar kpn gedaan, en binnen 3 dagen koppelen ze terug.

Dank allen, ik ga er vanuit dat het opgelost is.
Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UtopiaM
Ik ook! Moet zeggen dat verder dit keer er geen dagen tussen zaten zonder internet, wat ook een behoorlijk fijne gedachte is. Vorige keer zat ik met een zaak en ondanks dat ik 10x had vermeld naar kpn dat er geen kabel lag heb ik daarna alsnog een 1,5 maand op mijn eigen 4g bundel moeten werken. Dat met audiobestanden van 100mb de stuk, waarvan 10 op de dag minimaal.

T Mobile heb ik erna al eens stop laten zetten via rechtsbijstand omdat ze 4 maanden in het contract nog steeds maar de helft leverden van wat ze beloofden. Uiteraard worden de uren waarmee je aan de tel hangt niet vergoed. Laten we het maar helemaal niet over ziggo (upc destijds) hebben...

Heb wat dat aangaat niet zo'n hele hoge pet op van internet aanbieders. Met dit soort verhalen krijg ik per direct hoofdpijn en zakt de moed me alweer in de schoenen. Laten we maar uitgaan van het beste nu ;)

Nu mag ik verder niet zeuren, ik betaal nu 30e de maand voor 6 maanden, daar is ook geen alternatief voor te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door UtopiaM op 11-01-2021 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Sorry.. ik zie nu pas dat ik getagd was. Inderdaad is er schijnbaar iets niet goed met het profiel van KPN WBA.
@UtopiaM Als je abonnement 500/500 is behoor je dat uiteraard te krijgen. Maar in alle eerlijkheid is dit niet iets waarvoor ik heel snel zou opzeggen. Er is weinig te vinden dat een upload snelheid van 500 Mbit aankan en je hebt nog een goeie 200 Mbit op dit moment.
Maar goed, neemt niet weg dat het niet correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Ik verzend nogal vaak lossless audiofiles, en via daar krijg ik de files wel sneller mee weg. Nodig? Nee, maar nuttig is het in mijn geval zeker.

Maar ik snap je punt. Voor de meeste mensen heeft het geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
UtopiaM schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:15:
[...]

Alleen de xperia box neergezet, rest was al aangesloten. Ik heb niet aan de glasvezel modem zelf gezeten, die is nog van kpn. Ik haalde hiervoor gewoon wel netjes 500/500 bij kpn, vaak zo'n 10% erboven zelfs.

Nu weer 20 min in de wacht :O
Waarschijnlijk vieze vezel ,waardoor er problemen zijn met je upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
vincedd schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:04:
[...]

Waarschijnlijk vieze vezel ,waardoor er problemen zijn met je upload.
Welke connector dan? In de PoP is niets veranderd want van KPN naar Oxxio is een poortloze migratie. En thuis op de FTU is niks veranderd want de NT vanuit KPN hangt er nog steeds en alleen de Experia Box van Oxxio is er aan gehangen.

En bij een vuile verzel verwacht ik op zowel download als upload iets raars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
De monteur belde nog vandaag om het af te sluiten en had hetzelfde (letterlijk dezelfde waardes) probleem vaker gezien, ook in andere gedeeltes van nl. Aangezien de ping prima is en de download dito is een vuile kabel uitgesloten. Morgen krijg ik de terugkoppeling van oxxio via de mail, tot nu toe is alles nog steeds wat het is helaas.

Hij kwam met hetzelfde verhaal als hier. Kpn is fout in deze, en de enige oplossing is terug naar hun. Hij merkte nog wel op dat de service bij oxxio niet al te best was. Maargoed, daar betaal je ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Kpn had alles goed staan en er komt een nieuwe modem deze kant op. Ik heb net al die van oxxio zelf erop gezet ipv die wie ik al had, en nog steeds hetzelfde euvel. Dan maar ff wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tezzi
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
UtopiaM schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:40:
Vandaag overgestapt van KPN naar Oxxio. Modem zojuist aangesloten, omdat KPN de verbinding rond 5:00 heeft afgesloten. Exact hetzelfde verhaal. 550/220 ipv 500/500. Monteur komt pas vanmiddag. Ook niet best dat als je op de monteur zou wachten je een halve dag zonder Internet zit.

Update nadat monteur is geweest:

- Het probleem speelt bij meer klanten. (Experiabox v10a) --> Upload capped op 216 Mbit/s.
- Monteur laat KPN een reset uitvoeren. Geven aan dat alles 500/500 ingesteld staat. --> Upload nog steeds 216 Mbit/s.
- Monteur poetst glasvezelpoorten --> Upload nog steeds 216 Mbit/s.
- Monteur belt Oxxio --> Oxxio stuurt weer een nieuwe modem op.
- Monteur geeft aan dat mijn 'oude' KPN modem (V10) ook met Oxxio overweg kan na een harde reset. --> Download en upload 500 Mbit/s.

Advies monteur: Probeer nieuwe modem die nu wordt opgestuurd en als het probleem weer optreedt dan de oude KPN modem blijven gebruiken!

Het ligt dus aan de Experiabox die Oxxio levert. Geen idee wat het verder is.

Maar blijkbaar hoeft er dus helemaal geen modemwissel te worden uitgevoerd bij overstap tussen KPN en Oxxio. Zou tijd/geld/irritatie kunnen schelen.

[ Voor 43% gewijzigd door Tezzi op 15-01-2021 16:30 . Reden: Update nadat monteur is geweest. ]

Jah...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Tezzi schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:45:
[...]

Vandaag overgestapt van KPN naar Oxxio. Modem zojuist aangesloten, omdat KPN de verbinding rond 5:00 heeft afgesloten. Exact hetzelfde verhaal. 550/220 ipv 500/500. Monteur komt pas vanmiddag. Ook niet best dat als je op de monteur zou wachten je een halve dag zonder Internet zit.

Update nadat monteur is geweest:

- Het probleem speelt bij meer klanten. (Experiabox v10a) --> Upload capped op 216 Mbit/s.
- Monteur laat KPN een reset uitvoeren. Geven aan dat alles 500/500 ingesteld staat. --> Upload nog steeds 216 Mbit/s.
- Monteur poetst glasvezelpoorten --> Upload nog steeds 216 Mbit/s.
- Monteur belt Oxxio --> Oxxio stuurt weer een nieuwe modem op.
- Monteur geeft aan dat mijn 'oude' KPN modem (V10) ook met Oxxio overweg kan na een harde reset. --> Download en upload 500 Mbit/s.

Advies monteur: Probeer nieuwe modem die nu wordt opgestuurd en als het probleem weer optreedt dan de oude KPN modem blijven gebruiken!

Het ligt dus aan de Experiabox die Oxxio levert. Geen idee wat het verder is.

Maar blijkbaar hoeft er dus helemaal geen modemwissel te worden uitgevoerd bij overstap tussen KPN en Oxxio. Zou tijd/geld/irritatie kunnen schelen.
Maar de oude EB is van KPN en de nieuwe van Oxxio. Kan het wel dezelfde zijn of beiden goed werken, maar dan nog zal KPN graag zijn EB terug willen.

En ja, de V10 is altijd beter geweest dan de V10A. In alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
Ik heb ook hetzelfde probleem 500/212 ipv 500/500. Heb ook al een nieuwe modem thuisliggen. Al 2x melding gemaakt bij klantenservice. Ze zeggen van alles in gang te zetten (inclusief monteur) maar ik heb beide keren niks meer gehoord. Zit nu in het buitenland maar zodra ik thuis ben ga ik er maar weer werk van maken. Of oude KPN modem proberen...maar die moet ik ook opsturen eigenlijk...

Oja en ook bij het gamen vliegt de verbinding er wel eens uit :'(

[ Voor 32% gewijzigd door PLAE op 15-01-2021 21:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Infinity-Outlaw
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-04-2021
Ik zie een heleboel reacties voorbij gaan over problemen met upload snelheid. Ik was gisteren aangesloten op de OXXIO netwerk van KPN en ik had exact hetzelfde probleem m.b.t. lage upload snelheid.

Gek genoeg heeft dit met de Experia box V10A te maken die zij leveren, waarom denk ik dat? Omdat ik de hele avond heb lopen knutselen met mijn eigen router en heb die rechtsstreeks aangesloten op de glasvezel punt (FTTH), en daar behaal ik wel de maximale snelheid op.

Ik ben in bezit van een EdgeRouter met een paar andere MikroTik apparatuur. Zie screenshots
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWaI-N3dgc36lSuWCuW_a4fPuhA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d1cG9J8Fgylfyoj2EZk7CkF4.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6gFSC9pISHNHAR6AS0a7hIItYM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KucJR7twuZ45X39gcZwIs68B.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZscwkQ60wKGyWyjxko2JWosqqdk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lQqa8Tq7Mr6ZsN0AMXUQPCmy.png?f=fotoalbum_large

Of de firmware moet geupdate worden van de Experiabox of de hardware kan het simpel weg gewoon niet aan.

Dit is met Experiabox rechtstreeks op de FTTH zonder de EdgeRouter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9cOO8jNinBsXfVIq8akK6ot8OU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4IhRPn8V0Do5q5ZFiC6ieNJr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Infinity-Outlaw op 16-01-2021 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Tezzi schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:45:
[...]

Allright, die heb ik nog liggen. Ik word maandag iig gebeld voor compensatie. Ik ga eens ff zoeken hoe ik m een harde reset kan geven.

edit, done, moet je ook je internet config bij WAN instellingen aanpassen of gaat dat vanzelf? Ik heb nu wel tv, maar geen internet op de pc?

edit2, rode lichtje internet blijft branden, tijdelijk maar weer de andere modem erop. Vrouwtje moet op 't web.

edit3, Oxxio heeft toegezegd mijn abbo stop te zetten maar krabbelt er nu van terug, rechtsbijstand gaat ingeschakeld worden. Ik word nergens voor terug gebeld, in totaal al 2a3 uur aan de lijn gehangen atleast.

edit4, Oxxio heeft aangegeven fout te zijn en ik krijg compensatie, abbonement is losgelaten.

Bedankt voor de reacties _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door UtopiaM op 20-01-2021 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tezzi
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
UtopiaM schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:54:
[...]

Allright, die heb ik nog liggen. Ik word maandag iig gebeld voor compensatie. Ik ga eens ff zoeken hoe ik m een harde reset kan geven.

edit, done, moet je ook je internet config bij WAN instellingen aanpassen of gaat dat vanzelf? Ik heb nu wel tv, maar geen internet op de pc?

edit2, rode lichtje internet blijft branden, tijdelijk maar weer de andere modem erop. Vrouwtje moet op 't web.

edit3, Oxxio heeft toegezegd mijn abbo stop te zetten maar krabbelt er nu van terug, rechtsbijstand gaat ingeschakeld worden. Ik word nergens voor terug gebeld, in totaal al 2a3 uur aan de lijn gehangen atleast.

edit4, Oxxio heeft aangegeven fout te zijn en ik krijg compensatie, abbonement is losgelaten.

Bedankt voor de reacties _/-\o_
Wat apart. Kreeg begin van de week een nieuwe modem (ook V10A, wel andere interface) die het probleem niet heeft. 500/500 all the way.

Jah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Tezzi schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:14:
[...]

Wat apart. Kreeg begin van de week een nieuwe modem (ook V10A, wel andere interface) die het probleem niet heeft. 500/500 all the way.
Ik geloof je, ik heb ook geen idee wat er mis ging. Hun zelf vermoedelijk ook niet. Ahwel, kpn komt weer terug helaas. Als het contact wat beter was geweest had ik het vermoeden dat het niet zover had hoeven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
De bereikbaarheid van Oxxio is dramatisch. Op de online chat dienst is nooit iemand aanwezig en als je belt krijg je een wachttijd van over de 30 minuten, daar ga ik niet op wachten.

Ben overgestapt naar online.nl, draait inmiddels 2 weken, maar heb niks van Oxxio vernomen over de opzegging. Zal de router dan maar op goed geluk terug sturen, als het lukt om een PostNL punt te vinden die open is, DHL en DPD verzenden niet naar antwoordnummers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
Ik heb een nieuwe V10A gekregen. Helpt niet
Mijn oude V9 van KPN heb ik gereset maar daarop geen internet.

Ik zou al 2x gebeld worden voor een monteur. Maar ik hoor niks.

Edit: heb opnieuw contact opgenomen voor een monteur. Derde poging...binnen 48 uur moet ik iets horen :+

Ik vrees dat dit net zo gaat eindigen als bij @UtopiaM

[ Voor 32% gewijzigd door PLAE op 27-01-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejavunl88
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
Zojuist is er een Oxxio/KPN monteur langs geweest voor het aansluiten van de Oxxio modem voor mijn nieuwe 500/500 glasvezelverbinding. De monteur haalde zelf 207Mbit download. Hij gaf aan dat voor een 500/500 abonnement ik 24 uur moet wachten voordat ik de juiste snelheid zal krijgen. Geen idee wat er in die 24 uur gaat gebeuren...

Voor nu haal ik bedraad niet meer dan 275/218. Verschillende speedtest servers uitgeprobeerd. Ik moet wel zeggen dat de download snelheid veel fluctueert per test. Bij de laatste test haalde ik 168/218. Zou het misschien kunnen liggen aan de capaciteit van het netwerk en zij wellicht niet iedereen de beloofde bandbreedte kunnen aanbieden door drukte in het netwerk? Bij de aanvraag staat er tot 500mbit.

[edit: De trage download lag aan mijn docking station. Mijn laptop haalt ook niet de juiste snelheid zonder dock ertussen. Mijn telefoon op Wi-Fi met 5GHz haalt nu wel 500/218. Ik ga later nog een keertje proberen met een andere PC en/of laptop en dan direct aangesloten op de Experiabox.]

[ Voor 16% gewijzigd door dejavunl88 op 27-01-2021 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
dejavunl88 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:37:
Zojuist is er een Oxxio/KPN monteur langs geweest voor het aansluiten van de Oxxio modem voor mijn nieuwe 500/500 glasvezelverbinding. De monteur haalde zelf 207Mbit download. Hij gaf aan dat voor een 500/500 abonnement ik 24 uur moet wachten voordat ik de juiste snelheid zal krijgen. Geen idee wat er in die 24 uur gaat gebeuren...

Voor nu haal ik bedraad niet meer dan 275/218. Verschillende speedtest servers uitgeprobeerd. Ik moet wel zeggen dat de download snelheid veel fluctueert per test. Bij de laatste test haalde ik 168/218. Zou het misschien kunnen liggen aan de capaciteit van het netwerk en zij wellicht niet iedereen de beloofde bandbreedte kunnen aanbieden door drukte in het netwerk? Bij de aanvraag staat er tot 500mbit.

[edit: De trage download lag aan mijn docking station. Mijn laptop haalt ook niet de juiste snelheid zonder dock ertussen. Mijn telefoon op Wi-Fi met 5GHz haalt nu wel 500/218. Ik ga later nog een keertje proberen met een andere PC en/of laptop en dan direct aangesloten op de Experiabox.]
Wat een onzinverhaal van die monteur... JE krijgt een 500/500 profiel en dat wordt geactiveerd op het moment dat de Experiabox wordt aangesloten en klaar is met jouw gegevens binnen halen etc..

Met andere woorden: Zodra de Experiabox klaar is en werkt zou je de abonnementssnelheid moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
dejavunl88 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:37:

Glasvezel traint niet in zoals xDSL.
Dus die monteur moet zich eens een beetje verdiepen in techniek voordat hij één of ander onzin verhaal vertelt.

Maar zo te zien heb jij ook het 200Mbit upload probleem.
Er zijn voorgangers die dat ook hebben ervaren.
Er lijkt bij sommige personen een issue te zijn met de routers die Oxxio (V10a) uitlevert en een 500/500 profiel.
Sommige hebben het opgelost doordat ze van KPN afkwamen en de KPN Experiabox (bijv. de V10) nog in huis hadden.
Of gewoon helemaal een andere (eigen) router te gebruiken.

Tezzi in "[Oxxio] Ervaringen & Discussie"
Infinity-Outlaw in "[Oxxio] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 27-01-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejavunl88
Barre73 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:35:
[...]

Wat een onzinverhaal van die monteur... JE krijgt een 500/500 profiel en dat wordt geactiveerd op het moment dat de Experiabox wordt aangesloten en klaar is met jouw gegevens binnen halen etc..

Met andere woorden: Zodra de Experiabox klaar is en werkt zou je de abonnementssnelheid moeten kunnen halen.
Ja, dat was ook het eerste wat ik dacht. Maar ik dacht, toch maar even luisteren en 24 uur afwachten voordat ik contact opneem met hun servicedesk.
Dennis-L schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:46:
[...]

Glasvezel traint niet in zoals xDSL.
Dus die monteur moet zich eens een beetje verdiepen in techniek voordat hij één of ander onzin verhaal vertelt.

Maar zo te zien heb jij ook het 200Mbit upload probleem.
Er zijn voorgangers die dat ook hebben ervaren.
Er lijkt bij sommige personen een issue te zijn met de routers die Oxxio (V10a) uitlevert en een 500/500 profiel.
Sommige hebben het opgelost doordat ze van KPN afkwamen en de KPN Experiabox (bijv. de V10) nog in huis hadden.
Of gewoon helemaal een andere (eigen) router te gebruiken.
Ah, als ik dit eerder wist, had ik hem de KPN modem niet meegegeven :/ . Hij gaf aan deze meteen te kunnen meenemen voor mij, dan hoefde ik niet naar het postkantoor om het terug te sturen naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Nou vandaag opnieuw gebeld omdat ik weer niks had gehoord van een monteur (was weer een week verder). Uur in de wacht gestaan voordat ik iemand aan de lijn kreeg (chat was helemaal niet bemand). Daarna doorverbonden naar de externe partij die hen monteurs levert. Daar zagen ze wel het ticket van een week terug maar geen idee waarom er niet is gebeld.

Opnieuw doorverbonden en toen werd er een monteur ingeschakeld. Hij doet zijn best maar zijn mogelijkheden zijn nu beperkt. De hele lijn gereset en nagekeken. En hij denkt nu ook dat het in het modem zit. Maar helaas heeft hij geen V10 over. Nu gaat hij de komende dagen kijken of hij ergens een V10 vandaan kan ritselen. Misschien van net zo'n vriendelijk iemand als @dejavunl88 ;-) .

Maar al met al...wat een beschamende vertoning vanuit Oxxio zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejavunl88
PLAE schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:25:
Nou vandaag opnieuw gebeld omdat ik weer niks had gehoord van een monteur (was weer een week verder). Uur in de wacht gestaan voordat ik iemand aan de lijn kreeg (chat was helemaal niet bemand). Daarna doorverbonden naar de externe partij die hen monteurs levert. Daar zagen ze wel het ticket van een week terug maar geen idee waarom er niet is gebeld.

Opnieuw doorverbonden en toen werd er een monteur ingeschakeld. Hij doet zijn best maar zijn mogelijkheden zijn nu beperkt. De hele lijn gereset en nagekeken. En hij denkt nu ook dat het in het modem zit. Maar helaas heeft hij geen V10 over. Nu gaat hij de komende dagen kijken of hij ergens een V10 vandaan kan ritselen. Misschien van net zo'n vriendelijk iemand als @dejavunl88 ;-) .

Maar al met al...wat een beschamende vertoning vanuit Oxxio zelf.
Toevallig heb ik vandaag ook een poging gewaagd om contact op te nemen met Oxxio. Ik kreeg hetzelfde probleem via de chat van Oxxio dat er geen beschikbare medewerkers zijn. Vervolgens via de Oxxio app een bericht achtergelaten bij hun via de chat en het verhaal uitgelegd. Als oplossing vroeg ik specifiek om een KPN Experiabox V10a i.v.m. de firmware versie waar dit probleem waarschijnlijk niet voorkomt. Zij hebben het bericht nog niet gelezen en moeten er nog op reageren, dus ik ben heel erg benieuwd hoe zij hierop reageren.

Verder heb ik trouwens de instellingen en firmware versie van mijn vorige KPN Experiabox V10A gedocumenteerd, wellicht helpt dit jullie die dit probleem ook hebben om dit na te gaan.

Vorige KPN modem:
KPN Experiabox V10a (KPN)
Model Name: VRV9517
Firmware Version: v5.00.43 build 447
Boot Code Version: 1.0.38-161.188
Hardware Version: R01

En mijn huidige modem:
Telfort Experiabox V10a (Oxxio)
Model Name: VRV9517-Telfort
Firmware Version: v6.00.32 build135
Boot Code Version: 1.0.38-161.188
Hardware Version: R01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Ik heb nog een V9 liggen van KPN maar dat werkt ook niet. Of zou ik die zo in kunnen stellen dat het wel werkt?

Ik heb al een andere V10A ontvangen van Oxxio maar dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe ziet bij jullie de webinterface van de Experiabox 10a uit?
Bij mij ziet hij er nu zo uit als hieronder. Ik mis allemaal items.
Zo zag hij er aan het begin niet uit.
Ik dacht weet je ik reset dat hele ding dan wordt het wel weer goed.
Niet dus, en ik heb mijn eigen firewall erachter dus ik maakte gebruik van de DMZ optie.
Die dus niet bereikbaar is dus de zaken werken nu niet zoals ik het zou willen.
Ik heb al verschillende browsers op allerlei verschillende apparaten gebruikt maar het mag niet baten.
Iemand tips/suggesties, of moet ik Oxxio morgen bellen?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/N1pqDq0/10a.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejavunl88
koesie schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:43:
Hoe ziet bij jullie de webinterface van de Experiabox 10a uit?
Bij mij ziet hij er nu zo uit als hieronder. Ik mis allemaal items.
Zo zag hij er aan het begin niet uit.
Ik dacht weet je ik reset dat hele ding dan wordt het wel weer goed.
Niet dus, en ik heb mijn eigen firewall erachter dus ik maakte gebruik van de DMZ optie.
Die dus niet bereikbaar is dus de zaken werken nu niet zoals ik het zou willen.
Ik heb al verschillende browsers op allerlei verschillende apparaten gebruikt maar het mag niet baten.
Iemand tips/suggesties, of moet ik Oxxio morgen bellen?

[Afbeelding]
Vreemd. Het lijkt bij jou alsof de CSS van de webinterface niet helemaal goed laad. Hij hoort er niet zo uit te zien. Niet met Times New Roman als font :/. Was bij mij ook een keer gebeurd, na een refresh was het bij mij wel verholpen. Misschien je browser cache schoonmaken en opnieuw proberen of incognito proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
De monteur zei mij dat er een 'monteur-reset' plaats moet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
dejavunl88 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:06:
[...]

Vreemd. Het lijkt bij jou alsof de CSS van de webinterface niet helemaal goed laad. Hij hoort er niet zo uit te zien. Niet met Times New Roman als font :/. Was bij mij ook een keer gebeurd, na een refresh was het bij mij wel verholpen. Misschien je browser cache schoonmaken en opnieuw proberen of incognito proberen?
Heb ik allemaal gedaan, maar nog steeds hetzelfde helaas.
Zou misschien iemand de link naar de DMZ optie kunnen posten.
Dan kan ik mijn DMZ instellingen even terug zetten.

Edit:
Heb ze vandaag via de chat benaderd en ik krijg nu een nieuw modem opgestuurd

[ Voor 6% gewijzigd door koesie op 04-02-2021 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejavunl88
Korte update: Probleem was afgelopen woensdag aangemeld bij Oxxio. Zij hebben een dag later een ticket gemaakt voor KPN en dit probleem doorgezet. Morgenochtend komt een KPN monteur bij mij thuis om de lijn door te meten. Ik zal jullie wel laten weten hoe dit is afgelopen.

[edit: KPN is langs geweest en had een onderdeel preventief vervangen in de centrale. Het probleem bestaat nog steeds. Opnieuw contact gehad met Oxxio en zij sturen een vervangend v10A modem.]

[ Voor 26% gewijzigd door dejavunl88 op 11-02-2021 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejavunl88
Voor degenen die het interessant vinden. 12 februari is de nieuwe modem aangekomen. Dit was weer een Telfort modem met dezelfde firmware en het probleem bestaat nog steeds. Dit heb ik teruggekoppeld aan Oxxio. Die geven aan dat het aan de modem ligt en ik de keus heb om mijn contract kosteloos te ontbinden (als ik dit zou willen). Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om een eigen router aan te sluiten. Het probleem is dan ook "verholpen" door een eigen router te gebruiken, zoals sommige medetweakers hebben gedaan. Als jullie ervoor kiezen om dezelfde route te volgen, denk eraan dat je een router nodig hebt die VLAN tagging (802.1Q) ondersteund op de WAN interface. VLAN 34 voor internet en het IP adres wordt verkregen via DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Welke gebruik jij. En was er ook ruimte om financieel iets te doen? Korting oid, heb je dat geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejavunl88
PLAE schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:21:
Welke gebruik jij. En was er ook ruimte om financieel iets te doen? Korting oid, heb je dat geprobeerd?
De Huawei AX3 Pro. Was vorige week in de aanbieding. Ik had eraan gedacht aan een financiële compensatie, maar toen bedacht ik mij dat ik weinig geld betaal per maand in het eerste half jaar betaal door de combikorting (energie + internet) die ik heb en het om heel weinig compensatie zou gaan in dat geval. Het kost veel tijd om het geregeld te krijgen en je krijgt er weinig voor terug.

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Probleem los je op door monteur reset uit te voeren
het probleem is dus oude firmware met telfort logo als je die hebt moet je modem resetten

Reset:
Gebruik je reset achter je modem doe het met een dunne naald
knippert het lampje druk vervolgens wps knopje in voor 15 sec en kijk of je verbetering ziet zoals geen logo van Telfort

[ Voor 8% gewijzigd door MrOsman op 25-02-2021 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-06-2024
Ik ga volgende maand verhuizen en heb gekozen voor Oxxio alles in 1 (stroom, elektra, tv & internet).

Hoe zijn de recente ervaringen?

Vooral tv & internet. Het is natuurlijk een vrij goedkope aanbieder, maar ik hoop toch wel vanaf dag 1 zonder problemen internet & tv te hebben en niet weken zonder te zitten.

Ik zit nu nog in de 14 dagen bedenktijd, dus ik kan er nog onderuit;)

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
w0ut3r- schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:31:
Ik ga volgende maand verhuizen en heb gekozen voor Oxxio alles in 1 (stroom, elektra, tv & internet).

Vooral tv & internet. Het is natuurlijk een vrij goedkope aanbieder, maar ik hoop toch wel vanaf dag 1 zonder problemen internet & tv te hebben en niet weken zonder te zitten.

Ik hoor het graag!
Ik lees veel topics op Tweakers en kijk dus veel mee. Als dit voor jou een volledig nieuw abonnement wordt zonder overstap van een bestaande glas of DSL provider, dan verwacht ik weinig of geen probleem.
het meeste wat ik zie is mensen die migreren van bijvoorbeeld KPN VDSL naar Oxxio VDSL en waar problemen ontstaan. Vaak ook wel doordat het Tweakers zijn die zelf alvast een router instellen, klaarzetten en aansluiten, of zoiets.. Zaken die blijkbaar in de weg staan van een standaard succesvolle overgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-02 21:13
Vandaag ook eens zitten vergelijken, want voor mijn gebruik vind ik €68 bij Ziggo absurd.

Ik ben een laagverbruiker, dus 50/50 internet zal voor mij prima voldoen. Standaard tv erbij maakt de eerste 3 maanden €27,45 en daarna €47,45. Dat is inclusief €2,50 keuze korting.

Alleen een dingetje hoe ik het met mijn Vodafone mobiele abonnement ga doen. Ivm de korting en verdubbeling van aantal gb. Kan ik mij hiervoor "gewoon" bij mijn ouders inschrijven (die dus Ziggo hebben)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-04 17:35
Is het mogelijk om aimesh of ubiquiti meshfunctionaliteit aan de V10a te koppelen aangezien de v10a niet in bridgemode te zetten is? Of überhaubt een accesspoint van eigen keuze?

Ik pas voor dubbel nat, dus niet iets via wanpoorten.

Ik krijg vrijdag pas Oxxio dus vraag dit voor mezelf.

Ik denk dan aan wifi uit, DHCP op de v10a gebruiken... of als het uit te zetten is via de (wifi)-router. Heb eigenlijk geen idee wat er mogelijk is via de v10a bij Oxxio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
scorelord schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:11:
Is het mogelijk om aimesh of ubiquiti meshfunctionaliteit aan de V10a te koppelen aangezien de v10a niet in bridgemode te zetten is? Of überhaubt een accesspoint van eigen keuze?

Ik pas voor dubbel nat, dus niet iets via wanpoorten.

Ik krijg vrijdag pas Oxxio dus vraag dit voor mezelf.

Ik denk dan aan wifi uit, DHCP op de v10a gebruiken... of als het uit te zetten is via de (wifi)-router. Heb eigenlijk geen idee wat er mogelijk is via de v10a bij Oxxio.
Eigen router is dan het makkelijkst lijkt me. Instellingen zijn gewoon te vinden en worden ook vrijgegeven. Niet die van KPN maar die van Telfort (belangrijke nuance).
Wel eerst even de V10A aansluiten en zorgen dat je internet en TV werkt. Dan aan de slag met je eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity-Outlaw
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-04-2021
Het lijkt mij apart dat OXXIO een verouderde Telfort routers bij iedereen levert en dan kampen met snelheids problemen die door de modem/router wordt veroorzaakt. Ik heb het idee dat zij hier niet van bewust zijn, ik ga komende dagen eens kijken of ik iemand kan spreken van OXXIO die hier iets aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:07
Ik heb sinds 23 maart Oxxio glasvezel. Ik gebruik geen experiabox maar heb het op mijn eigen edgerouter aangesloten.

Zijn er meer mensen die 500/1000 halen met een 500/500 abonnement? Ik klaag niet natuurlijk maar vind het toch apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 09:32
yeehaw schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:24:
Ik heb sinds 23 maart Oxxio glasvezel. Ik gebruik geen experiabox maar heb het op mijn eigen edgerouter aangesloten.

Zijn er meer mensen die 500/1000 halen met een 500/500 abonnement? Ik klaag niet natuurlijk maar vind het toch apart.
Is het 1000Mb down?

Indien dat het geval is, KPN verkoopt zelf ook 1000/500 down/up.

Lekker zou houden dus ;)

[ Voor 11% gewijzigd door krakendmodem op 03-04-2021 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:07
Nee het is 500 down / 1000 up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
w0ut3r- schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:31:

Ik hoor het graag!
Ben recent overgestapt van vdsl naar glas, dit ging niet goed. Uiteindelijk werkt het wel maar toen werd ik opeens weer afgesloten, dit lag niet alleen aan Oxxio maar ook aan de vorige provider online.nl in combinatie met de overstapservice. De wachttijd bij de klantenservice is echt lang, 1 keer 45 minuten moeten wachten aan de telefoon. Maar goed, verder tv kwaliteit is beter dan bij online.nl (canaldigitaal) en ik heb ook mijn eigen router kunnen aansluiten met behulp van een aantal handleidingen op internet(kon met online.nl ook wel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:15

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
  • Nu online
Oxxio stopt per vandaag met Internet, TV en bellen.

zie https://www.oxxio.nl/klan...yvuGwiVGwenVGd6etKTRtQmfc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Dan mag KPN mij straks een modem sturen waarmee ik wel 500 upload haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Jammer voor de keuzevrijheid van klanten. Maar wel dapper dat een bedrijf een knoop durft door te hakken als het niet goed gaat (want dat maak ik hier uit op).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Heb vanmorgen een mail van Oxxio ontvangen. Zit net sinds vrijdag bij ze 8)7 naja. Met de techniek zit het wel goed en zal er denk ik niks veranderen. Heb in m'n fritzbox het profiel van Telfort gebruikt. Misschien dat dit nog veranderd, maar dat zien we tzt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Afgelopen vrijdag gebeld voor combikorting. Weet nu nog steeds niet of ik die nu heb, aangezien er geen bevestigingsmail is gestuurd. Op zich niet erg dat we overgaan naar KPN, ik wilde na einde termijn toch budget aangezien de communicatie naar de klant slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Nu online
Oxxio zal blijven ondersteunen op gebied van Internet, maar geen nieuwe klanten meer,
en als KPN alles overneemt zal jij als gebruiker niks van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-04 13:02
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat, want ik zou binnenkort (4 juli) toch naar KPN gaan overstappen en dan kan je altijd een stukje korting meepakken. Nu het al KPN wordt ben ik bang dat ik zo’n waardeloos verleng voorstel krijg en dus de nieuwkomers korting mis. Iemand enig idee hoe dit normaal in z’n werk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Lijkt mij sterk dat het zo snel daadwerkelijk in elkaar is geschoven. Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
PLAE schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:41:
Dan mag KPN mij straks een modem sturen waarmee ik wel 500 upload haal.
De Experiabox V10 doet prima 500 upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Barre73 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:38:
Jammer voor de keuzevrijheid van klanten. Maar wel dapper dat een bedrijf een knoop durft door te hakken als het niet goed gaat (want dat maak ik hier uit op).
Het is vanaf dag 1 al KPN, ze waren enkel reseller met dikke korting omdat ze zelf de helpdesk deden. Niets van de verbinding, TV platform of bellen stond de naam Oxxio bij. Alles KPN.

Ze hebben gewoon geen zin meer, heeft niets met goed te maken lijkt mij. Helpdesk kost blijkbaar meer dan het ze onder aan de streep oplevert, dus schrappen ze de dienst.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.