[Oxxio Internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 37.303 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
rvrrr schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:50:
[...]

Haha, fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Denk dat de klantenservice het ook gewoon opgegeven heeft om er uitleg over te geven want de logica in de prijzen is totaal weg. Voor mij iig duidelijk: geen Oxxio.
(ik zie nu idd wat je bedoelt; bij internet+bellen ben je op jaarbasis 18 euro goedkoper uit dan alleen internet 8)7 )

(off topic: Thanks voor de tip alleen vaak betaal je zo'n bon zelf door een hoger maandbedrag. (bij Vattenfall ben ik 200-240 euro duurder op jaarbasis dan 5 andere energieleveranciers, dus die bol.com bon is gewoon sigaar uit eigen doos, coolblue is dan wel interessant maar verwacht het komende jaar niet zoveel uit te geven bij Coolblue (moet in 1 keer besteed worden).)
Ik heb zojuist dus internet en telefoon afgesloten maar ga die telefoon niet eens aansluiten.

Off topic. Ik heb zelf een heel laag verbruik. Dus is dat voor mij veruit het gunstigste. Twijfel nog wel hoor. Heb zelf ook niets in de planning bij Coolblue maar bestel nog wel eens wat bij bol.

Ik doe het liefst zo min mogelijk aan het koppelen van producten, dat hebben de leveranciers natuurlijk wel het liefst. Maar ben het liefst zo flexibel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Dennis-L schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:48:
[...]

Dat klopt, raar dat ze dat niet doen.
@Barre73 Oxxio kan dat toch zelf bij WBA aangeven dat het profiel niet goed lijkt te zijn?
Ik heb na 35 minuten iemand aan de lijn gehad en dit verhaal heeft enorm geholpen. Ze hebben een melding naar kpn gedaan, en binnen 3 dagen koppelen ze terug.

Dank allen, ik ga er vanuit dat het opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 19:30
UtopiaM schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:18:
[...]

Ik heb na 35 minuten iemand aan de lijn gehad en dit verhaal heeft enorm geholpen. Ze hebben een melding naar kpn gedaan, en binnen 3 dagen koppelen ze terug.

Dank allen, ik ga er vanuit dat het opgelost is.
Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UtopiaM
Ik ook! Moet zeggen dat verder dit keer er geen dagen tussen zaten zonder internet, wat ook een behoorlijk fijne gedachte is. Vorige keer zat ik met een zaak en ondanks dat ik 10x had vermeld naar kpn dat er geen kabel lag heb ik daarna alsnog een 1,5 maand op mijn eigen 4g bundel moeten werken. Dat met audiobestanden van 100mb de stuk, waarvan 10 op de dag minimaal.

T Mobile heb ik erna al eens stop laten zetten via rechtsbijstand omdat ze 4 maanden in het contract nog steeds maar de helft leverden van wat ze beloofden. Uiteraard worden de uren waarmee je aan de tel hangt niet vergoed. Laten we het maar helemaal niet over ziggo (upc destijds) hebben...

Heb wat dat aangaat niet zo'n hele hoge pet op van internet aanbieders. Met dit soort verhalen krijg ik per direct hoofdpijn en zakt de moed me alweer in de schoenen. Laten we maar uitgaan van het beste nu ;)

Nu mag ik verder niet zeuren, ik betaal nu 30e de maand voor 6 maanden, daar is ook geen alternatief voor te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door UtopiaM op 11-01-2021 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sorry.. ik zie nu pas dat ik getagd was. Inderdaad is er schijnbaar iets niet goed met het profiel van KPN WBA.
@UtopiaM Als je abonnement 500/500 is behoor je dat uiteraard te krijgen. Maar in alle eerlijkheid is dit niet iets waarvoor ik heel snel zou opzeggen. Er is weinig te vinden dat een upload snelheid van 500 Mbit aankan en je hebt nog een goeie 200 Mbit op dit moment.
Maar goed, neemt niet weg dat het niet correct is.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Ik verzend nogal vaak lossless audiofiles, en via daar krijg ik de files wel sneller mee weg. Nodig? Nee, maar nuttig is het in mijn geval zeker.

Maar ik snap je punt. Voor de meeste mensen heeft het geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:49
UtopiaM schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:15:
[...]

Alleen de xperia box neergezet, rest was al aangesloten. Ik heb niet aan de glasvezel modem zelf gezeten, die is nog van kpn. Ik haalde hiervoor gewoon wel netjes 500/500 bij kpn, vaak zo'n 10% erboven zelfs.

Nu weer 20 min in de wacht :O
Waarschijnlijk vieze vezel ,waardoor er problemen zijn met je upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vincedd schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:04:
[...]

Waarschijnlijk vieze vezel ,waardoor er problemen zijn met je upload.
Welke connector dan? In de PoP is niets veranderd want van KPN naar Oxxio is een poortloze migratie. En thuis op de FTU is niks veranderd want de NT vanuit KPN hangt er nog steeds en alleen de Experia Box van Oxxio is er aan gehangen.

En bij een vuile verzel verwacht ik op zowel download als upload iets raars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
De monteur belde nog vandaag om het af te sluiten en had hetzelfde (letterlijk dezelfde waardes) probleem vaker gezien, ook in andere gedeeltes van nl. Aangezien de ping prima is en de download dito is een vuile kabel uitgesloten. Morgen krijg ik de terugkoppeling van oxxio via de mail, tot nu toe is alles nog steeds wat het is helaas.

Hij kwam met hetzelfde verhaal als hier. Kpn is fout in deze, en de enige oplossing is terug naar hun. Hij merkte nog wel op dat de service bij oxxio niet al te best was. Maargoed, daar betaal je ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Kpn had alles goed staan en er komt een nieuwe modem deze kant op. Ik heb net al die van oxxio zelf erop gezet ipv die wie ik al had, en nog steeds hetzelfde euvel. Dan maar ff wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tezzi
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
UtopiaM schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:40:
En we zijn alweer een poosje verder, nog steeds max 220 upload. Als ze het niet kunnen leveren bied het dan ook niet aan. Nog ff en ik ga weer terug naar kpn, waanzinnig irritant dit.
Vandaag overgestapt van KPN naar Oxxio. Modem zojuist aangesloten, omdat KPN de verbinding rond 5:00 heeft afgesloten. Exact hetzelfde verhaal. 550/220 ipv 500/500. Monteur komt pas vanmiddag. Ook niet best dat als je op de monteur zou wachten je een halve dag zonder Internet zit.

Update nadat monteur is geweest:

- Het probleem speelt bij meer klanten. (Experiabox v10a) --> Upload capped op 216 Mbit/s.
- Monteur laat KPN een reset uitvoeren. Geven aan dat alles 500/500 ingesteld staat. --> Upload nog steeds 216 Mbit/s.
- Monteur poetst glasvezelpoorten --> Upload nog steeds 216 Mbit/s.
- Monteur belt Oxxio --> Oxxio stuurt weer een nieuwe modem op.
- Monteur geeft aan dat mijn 'oude' KPN modem (V10) ook met Oxxio overweg kan na een harde reset. --> Download en upload 500 Mbit/s.

Advies monteur: Probeer nieuwe modem die nu wordt opgestuurd en als het probleem weer optreedt dan de oude KPN modem blijven gebruiken!

Het ligt dus aan de Experiabox die Oxxio levert. Geen idee wat het verder is.

Maar blijkbaar hoeft er dus helemaal geen modemwissel te worden uitgevoerd bij overstap tussen KPN en Oxxio. Zou tijd/geld/irritatie kunnen schelen.

[ Voor 43% gewijzigd door Tezzi op 15-01-2021 16:30 . Reden: Update nadat monteur is geweest. ]

Jah...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tezzi schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:45:
[...]

Vandaag overgestapt van KPN naar Oxxio. Modem zojuist aangesloten, omdat KPN de verbinding rond 5:00 heeft afgesloten. Exact hetzelfde verhaal. 550/220 ipv 500/500. Monteur komt pas vanmiddag. Ook niet best dat als je op de monteur zou wachten je een halve dag zonder Internet zit.

Update nadat monteur is geweest:

- Het probleem speelt bij meer klanten. (Experiabox v10a) --> Upload capped op 216 Mbit/s.
- Monteur laat KPN een reset uitvoeren. Geven aan dat alles 500/500 ingesteld staat. --> Upload nog steeds 216 Mbit/s.
- Monteur poetst glasvezelpoorten --> Upload nog steeds 216 Mbit/s.
- Monteur belt Oxxio --> Oxxio stuurt weer een nieuwe modem op.
- Monteur geeft aan dat mijn 'oude' KPN modem (V10) ook met Oxxio overweg kan na een harde reset. --> Download en upload 500 Mbit/s.

Advies monteur: Probeer nieuwe modem die nu wordt opgestuurd en als het probleem weer optreedt dan de oude KPN modem blijven gebruiken!

Het ligt dus aan de Experiabox die Oxxio levert. Geen idee wat het verder is.

Maar blijkbaar hoeft er dus helemaal geen modemwissel te worden uitgevoerd bij overstap tussen KPN en Oxxio. Zou tijd/geld/irritatie kunnen schelen.
Maar de oude EB is van KPN en de nieuwe van Oxxio. Kan het wel dezelfde zijn of beiden goed werken, maar dan nog zal KPN graag zijn EB terug willen.

En ja, de V10 is altijd beter geweest dan de V10A. In alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:39
Ik heb ook hetzelfde probleem 500/212 ipv 500/500. Heb ook al een nieuwe modem thuisliggen. Al 2x melding gemaakt bij klantenservice. Ze zeggen van alles in gang te zetten (inclusief monteur) maar ik heb beide keren niks meer gehoord. Zit nu in het buitenland maar zodra ik thuis ben ga ik er maar weer werk van maken. Of oude KPN modem proberen...maar die moet ik ook opsturen eigenlijk...

Oja en ook bij het gamen vliegt de verbinding er wel eens uit :'(

[ Voor 32% gewijzigd door PLAE op 15-01-2021 21:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Infinity-Outlaw
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-04-2021
Ik zie een heleboel reacties voorbij gaan over problemen met upload snelheid. Ik was gisteren aangesloten op de OXXIO netwerk van KPN en ik had exact hetzelfde probleem m.b.t. lage upload snelheid.

Gek genoeg heeft dit met de Experia box V10A te maken die zij leveren, waarom denk ik dat? Omdat ik de hele avond heb lopen knutselen met mijn eigen router en heb die rechtsstreeks aangesloten op de glasvezel punt (FTTH), en daar behaal ik wel de maximale snelheid op.

Ik ben in bezit van een EdgeRouter met een paar andere MikroTik apparatuur. Zie screenshots
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWaI-N3dgc36lSuWCuW_a4fPuhA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d1cG9J8Fgylfyoj2EZk7CkF4.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6gFSC9pISHNHAR6AS0a7hIItYM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KucJR7twuZ45X39gcZwIs68B.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZscwkQ60wKGyWyjxko2JWosqqdk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lQqa8Tq7Mr6ZsN0AMXUQPCmy.png?f=fotoalbum_large

Of de firmware moet geupdate worden van de Experiabox of de hardware kan het simpel weg gewoon niet aan.

Dit is met Experiabox rechtstreeks op de FTTH zonder de EdgeRouter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9cOO8jNinBsXfVIq8akK6ot8OU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4IhRPn8V0Do5q5ZFiC6ieNJr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Infinity-Outlaw op 16-01-2021 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Tezzi schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:45:
[...]

Allright, die heb ik nog liggen. Ik word maandag iig gebeld voor compensatie. Ik ga eens ff zoeken hoe ik m een harde reset kan geven.

edit, done, moet je ook je internet config bij WAN instellingen aanpassen of gaat dat vanzelf? Ik heb nu wel tv, maar geen internet op de pc?

edit2, rode lichtje internet blijft branden, tijdelijk maar weer de andere modem erop. Vrouwtje moet op 't web.

edit3, Oxxio heeft toegezegd mijn abbo stop te zetten maar krabbelt er nu van terug, rechtsbijstand gaat ingeschakeld worden. Ik word nergens voor terug gebeld, in totaal al 2a3 uur aan de lijn gehangen atleast.

edit4, Oxxio heeft aangegeven fout te zijn en ik krijg compensatie, abbonement is losgelaten.

Bedankt voor de reacties _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door UtopiaM op 20-01-2021 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tezzi
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
UtopiaM schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 17:54:
[...]

Allright, die heb ik nog liggen. Ik word maandag iig gebeld voor compensatie. Ik ga eens ff zoeken hoe ik m een harde reset kan geven.

edit, done, moet je ook je internet config bij WAN instellingen aanpassen of gaat dat vanzelf? Ik heb nu wel tv, maar geen internet op de pc?

edit2, rode lichtje internet blijft branden, tijdelijk maar weer de andere modem erop. Vrouwtje moet op 't web.

edit3, Oxxio heeft toegezegd mijn abbo stop te zetten maar krabbelt er nu van terug, rechtsbijstand gaat ingeschakeld worden. Ik word nergens voor terug gebeld, in totaal al 2a3 uur aan de lijn gehangen atleast.

edit4, Oxxio heeft aangegeven fout te zijn en ik krijg compensatie, abbonement is losgelaten.

Bedankt voor de reacties _/-\o_
Wat apart. Kreeg begin van de week een nieuwe modem (ook V10A, wel andere interface) die het probleem niet heeft. 500/500 all the way.

Jah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
Tezzi schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:14:
[...]

Wat apart. Kreeg begin van de week een nieuwe modem (ook V10A, wel andere interface) die het probleem niet heeft. 500/500 all the way.
Ik geloof je, ik heb ook geen idee wat er mis ging. Hun zelf vermoedelijk ook niet. Ahwel, kpn komt weer terug helaas. Als het contact wat beter was geweest had ik het vermoeden dat het niet zover had hoeven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
De bereikbaarheid van Oxxio is dramatisch. Op de online chat dienst is nooit iemand aanwezig en als je belt krijg je een wachttijd van over de 30 minuten, daar ga ik niet op wachten.

Ben overgestapt naar online.nl, draait inmiddels 2 weken, maar heb niks van Oxxio vernomen over de opzegging. Zal de router dan maar op goed geluk terug sturen, als het lukt om een PostNL punt te vinden die open is, DHL en DPD verzenden niet naar antwoordnummers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
Ik heb een nieuwe V10A gekregen. Helpt niet
Mijn oude V9 van KPN heb ik gereset maar daarop geen internet.

Ik zou al 2x gebeld worden voor een monteur. Maar ik hoor niks.

Edit: heb opnieuw contact opgenomen voor een monteur. Derde poging...binnen 48 uur moet ik iets horen :+

Ik vrees dat dit net zo gaat eindigen als bij @UtopiaM

[ Voor 32% gewijzigd door PLAE op 27-01-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejavunl88
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
Zojuist is er een Oxxio/KPN monteur langs geweest voor het aansluiten van de Oxxio modem voor mijn nieuwe 500/500 glasvezelverbinding. De monteur haalde zelf 207Mbit download. Hij gaf aan dat voor een 500/500 abonnement ik 24 uur moet wachten voordat ik de juiste snelheid zal krijgen. Geen idee wat er in die 24 uur gaat gebeuren...

Voor nu haal ik bedraad niet meer dan 275/218. Verschillende speedtest servers uitgeprobeerd. Ik moet wel zeggen dat de download snelheid veel fluctueert per test. Bij de laatste test haalde ik 168/218. Zou het misschien kunnen liggen aan de capaciteit van het netwerk en zij wellicht niet iedereen de beloofde bandbreedte kunnen aanbieden door drukte in het netwerk? Bij de aanvraag staat er tot 500mbit.

[edit: De trage download lag aan mijn docking station. Mijn laptop haalt ook niet de juiste snelheid zonder dock ertussen. Mijn telefoon op Wi-Fi met 5GHz haalt nu wel 500/218. Ik ga later nog een keertje proberen met een andere PC en/of laptop en dan direct aangesloten op de Experiabox.]

[ Voor 16% gewijzigd door dejavunl88 op 27-01-2021 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dejavunl88 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:37:
Zojuist is er een Oxxio/KPN monteur langs geweest voor het aansluiten van de Oxxio modem voor mijn nieuwe 500/500 glasvezelverbinding. De monteur haalde zelf 207Mbit download. Hij gaf aan dat voor een 500/500 abonnement ik 24 uur moet wachten voordat ik de juiste snelheid zal krijgen. Geen idee wat er in die 24 uur gaat gebeuren...

Voor nu haal ik bedraad niet meer dan 275/218. Verschillende speedtest servers uitgeprobeerd. Ik moet wel zeggen dat de download snelheid veel fluctueert per test. Bij de laatste test haalde ik 168/218. Zou het misschien kunnen liggen aan de capaciteit van het netwerk en zij wellicht niet iedereen de beloofde bandbreedte kunnen aanbieden door drukte in het netwerk? Bij de aanvraag staat er tot 500mbit.

[edit: De trage download lag aan mijn docking station. Mijn laptop haalt ook niet de juiste snelheid zonder dock ertussen. Mijn telefoon op Wi-Fi met 5GHz haalt nu wel 500/218. Ik ga later nog een keertje proberen met een andere PC en/of laptop en dan direct aangesloten op de Experiabox.]
Wat een onzinverhaal van die monteur... JE krijgt een 500/500 profiel en dat wordt geactiveerd op het moment dat de Experiabox wordt aangesloten en klaar is met jouw gegevens binnen halen etc..

Met andere woorden: Zodra de Experiabox klaar is en werkt zou je de abonnementssnelheid moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 19:30
dejavunl88 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:37:

Glasvezel traint niet in zoals xDSL.
Dus die monteur moet zich eens een beetje verdiepen in techniek voordat hij één of ander onzin verhaal vertelt.

Maar zo te zien heb jij ook het 200Mbit upload probleem.
Er zijn voorgangers die dat ook hebben ervaren.
Er lijkt bij sommige personen een issue te zijn met de routers die Oxxio (V10a) uitlevert en een 500/500 profiel.
Sommige hebben het opgelost doordat ze van KPN afkwamen en de KPN Experiabox (bijv. de V10) nog in huis hadden.
Of gewoon helemaal een andere (eigen) router te gebruiken.

Tezzi in "[Oxxio] Ervaringen & Discussie"
Infinity-Outlaw in "[Oxxio] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 27-01-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejavunl88
Barre73 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:35:
[...]

Wat een onzinverhaal van die monteur... JE krijgt een 500/500 profiel en dat wordt geactiveerd op het moment dat de Experiabox wordt aangesloten en klaar is met jouw gegevens binnen halen etc..

Met andere woorden: Zodra de Experiabox klaar is en werkt zou je de abonnementssnelheid moeten kunnen halen.
Ja, dat was ook het eerste wat ik dacht. Maar ik dacht, toch maar even luisteren en 24 uur afwachten voordat ik contact opneem met hun servicedesk.
Dennis-L schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:46:
[...]

Glasvezel traint niet in zoals xDSL.
Dus die monteur moet zich eens een beetje verdiepen in techniek voordat hij één of ander onzin verhaal vertelt.

Maar zo te zien heb jij ook het 200Mbit upload probleem.
Er zijn voorgangers die dat ook hebben ervaren.
Er lijkt bij sommige personen een issue te zijn met de routers die Oxxio (V10a) uitlevert en een 500/500 profiel.
Sommige hebben het opgelost doordat ze van KPN afkwamen en de KPN Experiabox (bijv. de V10) nog in huis hadden.
Of gewoon helemaal een andere (eigen) router te gebruiken.
Ah, als ik dit eerder wist, had ik hem de KPN modem niet meegegeven :/ . Hij gaf aan deze meteen te kunnen meenemen voor mij, dan hoefde ik niet naar het postkantoor om het terug te sturen naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Nou vandaag opnieuw gebeld omdat ik weer niks had gehoord van een monteur (was weer een week verder). Uur in de wacht gestaan voordat ik iemand aan de lijn kreeg (chat was helemaal niet bemand). Daarna doorverbonden naar de externe partij die hen monteurs levert. Daar zagen ze wel het ticket van een week terug maar geen idee waarom er niet is gebeld.

Opnieuw doorverbonden en toen werd er een monteur ingeschakeld. Hij doet zijn best maar zijn mogelijkheden zijn nu beperkt. De hele lijn gereset en nagekeken. En hij denkt nu ook dat het in het modem zit. Maar helaas heeft hij geen V10 over. Nu gaat hij de komende dagen kijken of hij ergens een V10 vandaan kan ritselen. Misschien van net zo'n vriendelijk iemand als @dejavunl88 ;-) .

Maar al met al...wat een beschamende vertoning vanuit Oxxio zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejavunl88
PLAE schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:25:
Nou vandaag opnieuw gebeld omdat ik weer niks had gehoord van een monteur (was weer een week verder). Uur in de wacht gestaan voordat ik iemand aan de lijn kreeg (chat was helemaal niet bemand). Daarna doorverbonden naar de externe partij die hen monteurs levert. Daar zagen ze wel het ticket van een week terug maar geen idee waarom er niet is gebeld.

Opnieuw doorverbonden en toen werd er een monteur ingeschakeld. Hij doet zijn best maar zijn mogelijkheden zijn nu beperkt. De hele lijn gereset en nagekeken. En hij denkt nu ook dat het in het modem zit. Maar helaas heeft hij geen V10 over. Nu gaat hij de komende dagen kijken of hij ergens een V10 vandaan kan ritselen. Misschien van net zo'n vriendelijk iemand als @dejavunl88 ;-) .

Maar al met al...wat een beschamende vertoning vanuit Oxxio zelf.
Toevallig heb ik vandaag ook een poging gewaagd om contact op te nemen met Oxxio. Ik kreeg hetzelfde probleem via de chat van Oxxio dat er geen beschikbare medewerkers zijn. Vervolgens via de Oxxio app een bericht achtergelaten bij hun via de chat en het verhaal uitgelegd. Als oplossing vroeg ik specifiek om een KPN Experiabox V10a i.v.m. de firmware versie waar dit probleem waarschijnlijk niet voorkomt. Zij hebben het bericht nog niet gelezen en moeten er nog op reageren, dus ik ben heel erg benieuwd hoe zij hierop reageren.

Verder heb ik trouwens de instellingen en firmware versie van mijn vorige KPN Experiabox V10A gedocumenteerd, wellicht helpt dit jullie die dit probleem ook hebben om dit na te gaan.

Vorige KPN modem:
KPN Experiabox V10a (KPN)
Model Name: VRV9517
Firmware Version: v5.00.43 build 447
Boot Code Version: 1.0.38-161.188
Hardware Version: R01

En mijn huidige modem:
Telfort Experiabox V10a (Oxxio)
Model Name: VRV9517-Telfort
Firmware Version: v6.00.32 build135
Boot Code Version: 1.0.38-161.188
Hardware Version: R01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Ik heb nog een V9 liggen van KPN maar dat werkt ook niet. Of zou ik die zo in kunnen stellen dat het wel werkt?

Ik heb al een andere V10A ontvangen van Oxxio maar dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe ziet bij jullie de webinterface van de Experiabox 10a uit?
Bij mij ziet hij er nu zo uit als hieronder. Ik mis allemaal items.
Zo zag hij er aan het begin niet uit.
Ik dacht weet je ik reset dat hele ding dan wordt het wel weer goed.
Niet dus, en ik heb mijn eigen firewall erachter dus ik maakte gebruik van de DMZ optie.
Die dus niet bereikbaar is dus de zaken werken nu niet zoals ik het zou willen.
Ik heb al verschillende browsers op allerlei verschillende apparaten gebruikt maar het mag niet baten.
Iemand tips/suggesties, of moet ik Oxxio morgen bellen?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/N1pqDq0/10a.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejavunl88
koesie schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:43:
Hoe ziet bij jullie de webinterface van de Experiabox 10a uit?
Bij mij ziet hij er nu zo uit als hieronder. Ik mis allemaal items.
Zo zag hij er aan het begin niet uit.
Ik dacht weet je ik reset dat hele ding dan wordt het wel weer goed.
Niet dus, en ik heb mijn eigen firewall erachter dus ik maakte gebruik van de DMZ optie.
Die dus niet bereikbaar is dus de zaken werken nu niet zoals ik het zou willen.
Ik heb al verschillende browsers op allerlei verschillende apparaten gebruikt maar het mag niet baten.
Iemand tips/suggesties, of moet ik Oxxio morgen bellen?

[Afbeelding]
Vreemd. Het lijkt bij jou alsof de CSS van de webinterface niet helemaal goed laad. Hij hoort er niet zo uit te zien. Niet met Times New Roman als font :/. Was bij mij ook een keer gebeurd, na een refresh was het bij mij wel verholpen. Misschien je browser cache schoonmaken en opnieuw proberen of incognito proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
De monteur zei mij dat er een 'monteur-reset' plaats moet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
dejavunl88 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:06:
[...]

Vreemd. Het lijkt bij jou alsof de CSS van de webinterface niet helemaal goed laad. Hij hoort er niet zo uit te zien. Niet met Times New Roman als font :/. Was bij mij ook een keer gebeurd, na een refresh was het bij mij wel verholpen. Misschien je browser cache schoonmaken en opnieuw proberen of incognito proberen?
Heb ik allemaal gedaan, maar nog steeds hetzelfde helaas.
Zou misschien iemand de link naar de DMZ optie kunnen posten.
Dan kan ik mijn DMZ instellingen even terug zetten.

Edit:
Heb ze vandaag via de chat benaderd en ik krijg nu een nieuw modem opgestuurd

[ Voor 6% gewijzigd door koesie op 04-02-2021 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejavunl88
Korte update: Probleem was afgelopen woensdag aangemeld bij Oxxio. Zij hebben een dag later een ticket gemaakt voor KPN en dit probleem doorgezet. Morgenochtend komt een KPN monteur bij mij thuis om de lijn door te meten. Ik zal jullie wel laten weten hoe dit is afgelopen.

[edit: KPN is langs geweest en had een onderdeel preventief vervangen in de centrale. Het probleem bestaat nog steeds. Opnieuw contact gehad met Oxxio en zij sturen een vervangend v10A modem.]

[ Voor 26% gewijzigd door dejavunl88 op 11-02-2021 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejavunl88
Voor degenen die het interessant vinden. 12 februari is de nieuwe modem aangekomen. Dit was weer een Telfort modem met dezelfde firmware en het probleem bestaat nog steeds. Dit heb ik teruggekoppeld aan Oxxio. Die geven aan dat het aan de modem ligt en ik de keus heb om mijn contract kosteloos te ontbinden (als ik dit zou willen). Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om een eigen router aan te sluiten. Het probleem is dan ook "verholpen" door een eigen router te gebruiken, zoals sommige medetweakers hebben gedaan. Als jullie ervoor kiezen om dezelfde route te volgen, denk eraan dat je een router nodig hebt die VLAN tagging (802.1Q) ondersteund op de WAN interface. VLAN 34 voor internet en het IP adres wordt verkregen via DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Welke gebruik jij. En was er ook ruimte om financieel iets te doen? Korting oid, heb je dat geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejavunl88
PLAE schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:21:
Welke gebruik jij. En was er ook ruimte om financieel iets te doen? Korting oid, heb je dat geprobeerd?
De Huawei AX3 Pro. Was vorige week in de aanbieding. Ik had eraan gedacht aan een financiële compensatie, maar toen bedacht ik mij dat ik weinig geld betaal per maand in het eerste half jaar betaal door de combikorting (energie + internet) die ik heb en het om heel weinig compensatie zou gaan in dat geval. Het kost veel tijd om het geregeld te krijgen en je krijgt er weinig voor terug.

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:47
Probleem los je op door monteur reset uit te voeren
het probleem is dus oude firmware met telfort logo als je die hebt moet je modem resetten

Reset:
Gebruik je reset achter je modem doe het met een dunne naald
knippert het lampje druk vervolgens wps knopje in voor 15 sec en kijk of je verbetering ziet zoals geen logo van Telfort

[ Voor 8% gewijzigd door MrOsman op 25-02-2021 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut3r-
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-06-2024
Ik ga volgende maand verhuizen en heb gekozen voor Oxxio alles in 1 (stroom, elektra, tv & internet).

Hoe zijn de recente ervaringen?

Vooral tv & internet. Het is natuurlijk een vrij goedkope aanbieder, maar ik hoop toch wel vanaf dag 1 zonder problemen internet & tv te hebben en niet weken zonder te zitten.

Ik zit nu nog in de 14 dagen bedenktijd, dus ik kan er nog onderuit;)

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
w0ut3r- schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:31:
Ik ga volgende maand verhuizen en heb gekozen voor Oxxio alles in 1 (stroom, elektra, tv & internet).

Vooral tv & internet. Het is natuurlijk een vrij goedkope aanbieder, maar ik hoop toch wel vanaf dag 1 zonder problemen internet & tv te hebben en niet weken zonder te zitten.

Ik hoor het graag!
Ik lees veel topics op Tweakers en kijk dus veel mee. Als dit voor jou een volledig nieuw abonnement wordt zonder overstap van een bestaande glas of DSL provider, dan verwacht ik weinig of geen probleem.
het meeste wat ik zie is mensen die migreren van bijvoorbeeld KPN VDSL naar Oxxio VDSL en waar problemen ontstaan. Vaak ook wel doordat het Tweakers zijn die zelf alvast een router instellen, klaarzetten en aansluiten, of zoiets.. Zaken die blijkbaar in de weg staan van een standaard succesvolle overgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-02 21:13
Vandaag ook eens zitten vergelijken, want voor mijn gebruik vind ik €68 bij Ziggo absurd.

Ik ben een laagverbruiker, dus 50/50 internet zal voor mij prima voldoen. Standaard tv erbij maakt de eerste 3 maanden €27,45 en daarna €47,45. Dat is inclusief €2,50 keuze korting.

Alleen een dingetje hoe ik het met mijn Vodafone mobiele abonnement ga doen. Ivm de korting en verdubbeling van aantal gb. Kan ik mij hiervoor "gewoon" bij mijn ouders inschrijven (die dus Ziggo hebben)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 12:38
Is het mogelijk om aimesh of ubiquiti meshfunctionaliteit aan de V10a te koppelen aangezien de v10a niet in bridgemode te zetten is? Of überhaubt een accesspoint van eigen keuze?

Ik pas voor dubbel nat, dus niet iets via wanpoorten.

Ik krijg vrijdag pas Oxxio dus vraag dit voor mezelf.

Ik denk dan aan wifi uit, DHCP op de v10a gebruiken... of als het uit te zetten is via de (wifi)-router. Heb eigenlijk geen idee wat er mogelijk is via de v10a bij Oxxio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
scorelord schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:11:
Is het mogelijk om aimesh of ubiquiti meshfunctionaliteit aan de V10a te koppelen aangezien de v10a niet in bridgemode te zetten is? Of überhaubt een accesspoint van eigen keuze?

Ik pas voor dubbel nat, dus niet iets via wanpoorten.

Ik krijg vrijdag pas Oxxio dus vraag dit voor mezelf.

Ik denk dan aan wifi uit, DHCP op de v10a gebruiken... of als het uit te zetten is via de (wifi)-router. Heb eigenlijk geen idee wat er mogelijk is via de v10a bij Oxxio.
Eigen router is dan het makkelijkst lijkt me. Instellingen zijn gewoon te vinden en worden ook vrijgegeven. Niet die van KPN maar die van Telfort (belangrijke nuance).
Wel eerst even de V10A aansluiten en zorgen dat je internet en TV werkt. Dan aan de slag met je eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity-Outlaw
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-04-2021
Het lijkt mij apart dat OXXIO een verouderde Telfort routers bij iedereen levert en dan kampen met snelheids problemen die door de modem/router wordt veroorzaakt. Ik heb het idee dat zij hier niet van bewust zijn, ik ga komende dagen eens kijken of ik iemand kan spreken van OXXIO die hier iets aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-04 21:37
Ik heb sinds 23 maart Oxxio glasvezel. Ik gebruik geen experiabox maar heb het op mijn eigen edgerouter aangesloten.

Zijn er meer mensen die 500/1000 halen met een 500/500 abonnement? Ik klaag niet natuurlijk maar vind het toch apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:52
yeehaw schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:24:
Ik heb sinds 23 maart Oxxio glasvezel. Ik gebruik geen experiabox maar heb het op mijn eigen edgerouter aangesloten.

Zijn er meer mensen die 500/1000 halen met een 500/500 abonnement? Ik klaag niet natuurlijk maar vind het toch apart.
Is het 1000Mb down?

Indien dat het geval is, KPN verkoopt zelf ook 1000/500 down/up.

Lekker zou houden dus ;)

[ Voor 11% gewijzigd door krakendmodem op 03-04-2021 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Nee het is 500 down / 1000 up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
w0ut3r- schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:31:

Ik hoor het graag!
Ben recent overgestapt van vdsl naar glas, dit ging niet goed. Uiteindelijk werkt het wel maar toen werd ik opeens weer afgesloten, dit lag niet alleen aan Oxxio maar ook aan de vorige provider online.nl in combinatie met de overstapservice. De wachttijd bij de klantenservice is echt lang, 1 keer 45 minuten moeten wachten aan de telefoon. Maar goed, verder tv kwaliteit is beter dan bij online.nl (canaldigitaal) en ik heb ook mijn eigen router kunnen aansluiten met behulp van een aantal handleidingen op internet(kon met online.nl ook wel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
Oxxio stopt per vandaag met Internet, TV en bellen.

zie https://www.oxxio.nl/klan...yvuGwiVGwenVGd6etKTRtQmfc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Dan mag KPN mij straks een modem sturen waarmee ik wel 500 upload haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jammer voor de keuzevrijheid van klanten. Maar wel dapper dat een bedrijf een knoop durft door te hakken als het niet goed gaat (want dat maak ik hier uit op).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Heb vanmorgen een mail van Oxxio ontvangen. Zit net sinds vrijdag bij ze 8)7 naja. Met de techniek zit het wel goed en zal er denk ik niks veranderen. Heb in m'n fritzbox het profiel van Telfort gebruikt. Misschien dat dit nog veranderd, maar dat zien we tzt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:49
Afgelopen vrijdag gebeld voor combikorting. Weet nu nog steeds niet of ik die nu heb, aangezien er geen bevestigingsmail is gestuurd. Op zich niet erg dat we overgaan naar KPN, ik wilde na einde termijn toch budget aangezien de communicatie naar de klant slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Oxxio zal blijven ondersteunen op gebied van Internet, maar geen nieuwe klanten meer,
en als KPN alles overneemt zal jij als gebruiker niks van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:24
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat, want ik zou binnenkort (4 juli) toch naar KPN gaan overstappen en dan kan je altijd een stukje korting meepakken. Nu het al KPN wordt ben ik bang dat ik zo’n waardeloos verleng voorstel krijg en dus de nieuwkomers korting mis. Iemand enig idee hoe dit normaal in z’n werk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Lijkt mij sterk dat het zo snel daadwerkelijk in elkaar is geschoven. Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:26
PLAE schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:41:
Dan mag KPN mij straks een modem sturen waarmee ik wel 500 upload haal.
De Experiabox V10 doet prima 500 upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-04 22:25
Barre73 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:38:
Jammer voor de keuzevrijheid van klanten. Maar wel dapper dat een bedrijf een knoop durft door te hakken als het niet goed gaat (want dat maak ik hier uit op).
Het is vanaf dag 1 al KPN, ze waren enkel reseller met dikke korting omdat ze zelf de helpdesk deden. Niets van de verbinding, TV platform of bellen stond de naam Oxxio bij. Alles KPN.

Ze hebben gewoon geen zin meer, heeft niets met goed te maken lijkt mij. Helpdesk kost blijkbaar meer dan het ze onder aan de streep oplevert, dus schrappen ze de dienst.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
mad-dog schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:33:
[...]

De Experiabox V10 doet prima 500 upload
De V10a niet. Zie een hele reeks postst hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babylonier
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-04 11:03
Mochten gebruikers van (voormalig) XS4ALL - Telfort - KPN - BudgetThuis - Oxxio - YouFone
een eigen router met ondersteuning willen voor IPTV routed mode.
Er is inmiddels een uitbreiding gekomen in de functies van Synology routers.

Nieuwe firmware Synology routers met ondersteuning “IPTV routed mode”.
Aansluitingen achter glasvezel, kan de Experia Box worden uitgewisseld met de Synology router.

Meer details, en waar op te letten met het inregelen van de verbinding:
Zie berichten op het Synology forum < HIER > en uitvoerige handleiding < HIER >
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Credence
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:33
Vorige week donderdag is Oxxio buiten mijn weten om gestopt met leveren van internet en TV. Ik krijg het scherm te zien “Geen toegang tot Internet van KPN omdat uw gegevens (nog) niet bekend zijn”. Ik heb wel een VDSL uplink maar geen gekoppeld abonnement meer. Oxxio geeft aan dat de lijn is overgenomen door een nieuwe provider maar kan niet aangeven welke provider dit is. KPN kan mij niet verder helpen en verwijzen mij door naar de provider. Ik stap op 21 juni over naar Budget, deze provider geeft aan niet eerder te leveren dan 21 juni en de lijn niet te hebben overgenomen. Dit lijkt me een geval van lijnkaping. Hoe kan ik achterhalen welke provider mijn lijn heeft overgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Credence schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:50:
Vorige week donderdag is Oxxio buiten mijn weten om gestopt met leveren van internet en TV. Ik krijg het scherm te zien “Geen toegang tot Internet van KPN omdat uw gegevens (nog) niet bekend zijn”. Ik heb wel een VDSL uplink maar geen gekoppeld abonnement meer. Oxxio geeft aan dat de lijn is overgenomen door een nieuwe provider maar kan niet aangeven welke provider dit is. KPN kan mij niet verder helpen en verwijzen mij door naar de provider. Ik stap op 21 juni over naar Budget, deze provider geeft aan niet eerder te leveren dan 21 juni en de lijn niet te hebben overgenomen. Dit lijkt me een geval van lijnkaping. Hoe kan ik achterhalen welke provider mijn lijn heeft overgenomen?
Oxxio behoort dit uiteraard wel te kunnen zien. Zij zijn de latende provider.
Maar los daarvan zijn er waarschijnlijk maar twee mogelijkheden: Budget of KPN zelf. Jij zal ook weten dat je Oxxio abonnement per 1 juni zou worden omgezet naar KPN.
Door in deze periode een overstap aan te vragen (die na 1 juni valt) zou het me niet verbazen als iemand heeft bedacht om jouw Oxxio versneld om te zetten naar KPN om daarmee de overstap naar Budget te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Credence
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:33
Barre73 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:35:
[...]

Oxxio behoort dit uiteraard wel te kunnen zien. Zij zijn de latende provider.
Maar los daarvan zijn er waarschijnlijk maar twee mogelijkheden: Budget of KPN zelf. Jij zal ook weten dat je Oxxio abonnement per 1 juni zou worden omgezet naar KPN.
Door in deze periode een overstap aan te vragen (die na 1 juni valt) zou het me niet verbazen als iemand heeft bedacht om jouw Oxxio versneld om te zetten naar KPN om daarmee de overstap naar Budget te kunnen doen.
Bedankt voor de reactie. Lijnkaping is iets waar de latende provider weinig aan kan doen en verplicht is mee te werken. Aangezien mijn aansluiting werkend is zonder abonnement zou ik kunnen concluderen dat KPN hier zelf iets mee van doen heeft. Er is in feite geen nieuwe provider maar mijn aansluiting in een soort lege aansluiting geworden waar een abonnement aan gekoppeld kan worden. Heeft KPN de mogelijkheid een aansluiting “leeg” te maken en hoe is na te gaan of KPN hier iets mee te maken heeft? Oxxio is overigens niet meer bereid om mijn aansluiting weer over te nemen in verband met de overgang naar KPN op 1 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Credence schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 13:26:
[...]

Bedankt voor de reactie. Lijnkaping is iets waar de latende provider weinig aan kan doen en verplicht is mee te werken. Aangezien mijn aansluiting werkend is zonder abonnement zou ik kunnen concluderen dat KPN hier zelf iets mee van doen heeft. Er is in feite geen nieuwe provider maar mijn aansluiting in een soort lege aansluiting geworden waar een abonnement aan gekoppeld kan worden. Heeft KPN de mogelijkheid een aansluiting “leeg” te maken en hoe is na te gaan of KPN hier iets mee te maken heeft? Oxxio is overigens niet meer bereid om mijn aansluiting weer over te nemen in verband met de overgang naar KPN op 1 juni.
Bij lijnkaping krijgt de latende partij een bericht, vandaar dat ik zeg dat ze het moeten kunnen zien. Desnoods navragen bij hun KPN-WBA ingang want alles bij VDSL loopt via KPN WBA/VULA.

Dat zou ook de plek zijn waar Oxxio voor jou zou moeten navragen of KPN (de provider) hier iets mee te maken heeft.
Let wel: jij bent nog steeds klant bij Oxxio dus dat is jouw enige ingang. De KPN klantenservice is wel de laatste plek waar je goeie informatie kan krijgen. Die kunnen maar weinig zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
End of story heeft Oxxio mij nooit een V10 kunnen sturen (talloze malen gebeld. wel 2 extra V10A's ontvangen :+ ) om de beloofde upload te halen. Ik heb met één van die nieuwe V10a's 1 minuut lang wel de upload van 500mbit gehaald. Maar daarna leek de lijn weer afgeknepen.

En nu hebben ze op mijn verzoek het contract ontbonden. Ik vond het helemaal prima. Zat aan het einde van de 6 maanden fikse korting. Dus nu naar een nieuwe provider.

Netwerk was wel goed stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejavunl88
Sinds de overgang naar KPN lijkt het erop dat zij mijn profiel naar 100Mbit hebben gezet en haal ik geen 500Mbit meer. Het IP adres is wel hetzelfde gebleven.

Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeehaw
Bij mij niet, ik heb nog steeds 500/500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chirrel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04 20:17
Wat gaat er nog meer gebeuren?
Pas na de zomer gaan Oxxio Internet, TV & Bellen en je gegevens ook technisch over naar KPN. Vanaf dat moment regel je alles voor Internet met KPN. Dan krijg je ook je nota’s van KPN, betaal je rechtstreeks aan KPN en kun je bij KPN terecht met al je vragen.

Wij laten je het op tijd weten als dit zover is.
Hebben mensen enig idee wanneer 'na de zomer' is? Zou dat 1 september betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Zou het nut hebben nu te proberen over te stappen van Oxxio naar KPN.. En dan nog een keer de 6 maanden korting bij KPN te gebruiken.

Is misschien wel het proberen waard >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Chirrel schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:25:
[...]

Hebben mensen enig idee wanneer 'na de zomer' is? Zou dat 1 september betekenen?
nieuws: Oxxio begint 5 oktober met overzetten internetklanten naar KPN 5 oktober dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:53
Bij Telfort was er een verschil tussen de administratieve migratie en de technische migratie (van VLAN 34 naar VLAN 6). Begrijp ik nu goed dat beide bij Oxxio gecombineerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muis666 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:50:
Bij Telfort was er een verschil tussen de administratieve migratie en de technische migratie (van VLAN 34 naar VLAN 6). Begrijp ik nu goed dat beide bij Oxxio gecombineerd worden?
Volgens mij is de administratieve overgang al lang geweest per 1 juni. Zo werd het vooraf wel gecommuniceerd in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-04 23:07
yeehaw schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:58:
Zou het nut hebben nu te proberen over te stappen van Oxxio naar KPN.. En dan nog een keer de 6 maanden korting bij KPN te gebruiken.

Is misschien wel het proberen waard >:)
Je mag het abbo in ieder geval kosteloos opzeggen.

• fresh2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04 19:54

fresh2000

music freak

Ik heb de brief gekregen van Oxxio dat mijn Internet en TV pakket per 5 Oktober zal worden gemigreerd naar KPN. Zojuist een medewerker van de helpdesk gesproken over de geldigheid van mijn jaarcontract na migratie. Hij beweert dat ik niet kosteloos kan overstappen en gewoon mijn jaarcontract moet uitzitten.
Is dit juridisch juist?

Ik heb toch een jaarcontract afgesloten met Oxxio en niet met KPN en vervalt hiermee niet mijn oorspronkelijke contract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fresh2000 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:54:
Ik heb de brief gekregen van Oxxio dat mijn Internet en TV pakket per 5 Oktober zal worden gemigreerd naar KPN. Zojuist een medewerker van de helpdesk gesproken over de geldigheid van mijn jaarcontract na migratie. Hij beweert dat ik niet kosteloos kan overstappen en gewoon mijn jaarcontract moet uitzitten.
Is dit juridisch juist?

Ik heb toch een jaarcontract afgesloten met Oxxio en niet met KPN en vervalt hiermee niet mijn oorspronkelijke contract?
Dat laatste denk ik niet. In bijna elk contract staat wel een voorwaarde dat het (ongewijzigd) over mag gaan naar een andere partij.
Zie https://www.oxxio.nl/voorwaarden
(Onderaan de pagina) en dan artikel 18.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 09-09-2021 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Barre73 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:02:
[...]

Dat laatste denk ik niet. In bijna elk contract staat wel een voorwaarde dat het (ongewijzigd) over mag gaan naar een andere partij.
Zie https://www.oxxio.nl/voorwaarden
(Onderaan de pagina) en dan artikel 18.
In de brief van Oxxio die ik heb ontvangen staat dat ik kosteloos tot 5 oktober mijn contract kan opzeggen. Er veranderen een paar algemene voorwaarden waardoor dit kan. Ik heb internet en telefonie. Weet zo niet of het alleen voorwaarden voor telefonie was die veranderden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Is dit juridisch juist?

Bij mij stond het letterlijk in de brief dat ik het kon opzeggen tot 5 oktober. Ik heb dus geen tv maar wel telefonie. Ben nog aan het kijken of ik dat ga doen. Ziggo komt er hier niet in en de alternatieven zijn nou niet super met aanbiedingen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Is dit juridisch juist?

Ik heb die brief gelijk weggekieperd, maar zolang je er niet op achteruit gaat kan je volgens mij niet opzeggen. Verandering van juridische entiteit is in de basis geen verslechtering voor de consument.

Maar waarom zou je willen overstappen? Je houdt exact dezelfde dienstverlening voor exact dezelfde prijs. Je had vanaf de start al KPN, alleen de factuur en helpdesk waren van Oxxio.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:15:
[...]

Ik heb die brief gelijk weggekieperd, maar zolang je er niet op achteruit gaat kan je volgens mij niet opzeggen. Verandering van juridische entiteit is in de basis geen verslechtering voor de consument.

Maar waarom zou je willen overstappen? Je houdt exact dezelfde dienstverlening voor exact dezelfde prijs. Je had vanaf de start al KPN, alleen de factuur en helpdesk waren van Oxxio.
Overstappen en bij een ander weer korting pakken, kan een goede reden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
koesie schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:29:
[...]

Overstappen en bij een ander weer korting pakken, kan een goede reden zijn.
De aanbiedingen van dit moment zijn treurig, of je moet met een Online.nl opgescheept willen zitten met de meest brakke TV ontvanger van de eeuw.

Als je nu Oxxio Energie en Oxxio Internet/TV hebt dan denk ik dat je elders weinig voordeliger uit zult zijn. Tenzij je zoals gezegd bereid bent in te leveren op de TV ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fresh2000
  • Laatst online: 06-04 19:54

fresh2000

music freak

Drardollan schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:15:
[...]

Bedankt voor alle de input heren!

De reden dat ik wilde overstappen is vanwege een nieuwe aanbieding bij Budget Alles in 1. Ik zing het nog wel even 3 maanden uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:34:
[...]

De aanbiedingen van dit moment zijn treurig, of je moet met een Online.nl opgescheept willen zitten met de meest brakke TV ontvanger van de eeuw.

Als je nu Oxxio Energie en Oxxio Internet/TV hebt dan denk ik dat je elders weinig voordeliger uit zult zijn. Tenzij je zoals gezegd bereid bent in te leveren op de TV ontvanger.
Even combinatie kortingen daargelaten, want die zullen voor lang niet iedereen relevant zijn. Voor mij niet iig.

Als ik nu overstap naar budget alles in een krijg ik exact hetzelfde als bij Oxxio.
De kosten zijn dan de eerste 6 maanden 18,50 (12 maanden, 100Mb/s, TV met 1 receiver, geen telefoon).
Er komen nog € 35,- aansluitkosten bij, maar dan nog ben ik goedkoper uit dan blijven bij Oxxio/KPN.
En in mijn geval kan ik nu overstappen in plaats van in januari 2022.

Volgens mij waar ik hier financieel wel bij, zijn er betere aanbiedingen geweest in het verleden, wellicht wel. Maar het is geen slechte deal in mijn geval dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
koesie schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:12:
[...]

Even combinatie kortingen daargelaten, want die zullen voor lang niet iedereen relevant zijn. Voor mij niet iig.

Als ik nu overstap naar budget alles in een krijg ik exact hetzelfde als bij Oxxio.
De kosten zijn dan de eerste 6 maanden 18,50 (12 maanden, 100Mb/s, TV met 1 receiver, geen telefoon).
Er komen nog € 35,- aansluitkosten bij, maar dan nog ben ik goedkoper uit dan blijven bij Oxxio/KPN.

Volgens mij waar ik hier financieel wel bij, zijn er betere aanbiedingen geweest in het verleden, wellicht wel. Maar het is geen slechte deal in mijn geval dan.
En wat betaal je nu bij Oxxio (en straks dus KPN)? Zover ik kan zien is Budget duurder dan wat ik nu heb bijvoorbeeld. Kan je beter je contract verder uitzitten en in december/januari overstappen. Die acties van de diverse providers zijn er het hele jaar.

Tip, kijk ook even of je via een Cashback of vergelijkingssite kan overstappen. Zit soms extra korting in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:15:
[...]

En wat betaal je nu bij Oxxio (en straks dus KPN)? Zover ik kan zien is Budget duurder dan wat ik nu heb bijvoorbeeld. Kan je beter je contract verder uitzitten en in december/januari overstappen. Die acties van de diverse providers zijn er het hele jaar.

Tip, kijk ook even of je via een Cashback of vergelijkingssite kan overstappen. Zit soms extra korting in.
Ik betaal nu € 45,95 bij Oxxio/KPN, bij Budget zou ik na 6 maanden € 46,50 gaan betalen.
Dat is een klein verschil. En in mijn geval kan ik eerder overstappen en weer van korting genieten.

Tenzij je nu nog in je korting periode zit bij Oxxio, lijkt mij overstappen de juiste zet.

En als je een cashback site gebruikt kan je nog meer korting krijgen zoals je al aangeeft. Heb ik volgens mij ook gedaan toen ik naar oxxio ging

[ Voor 8% gewijzigd door koesie op 10-09-2021 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
koesie schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:12:
[...]

Is dat via VDSL? Ik krijg hele andere bedragen te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Nuevocasa schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:09:
[...]

Is dat via VDSL? Ik krijg hele andere bedragen te zien.
Oh sorry vergeten erbij te zetten ja via VDSL.
Glas heb ik nog niet, nou bijna ze hebben het deze week ingegraven en tot de voordeur gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 27-04 04:24
Ik ben voor iemand aan het kijken, maar bij de Oxxio inlog zie ik het Internet en TV abonnement niet, maar als ik bij KPN inlog zie ik die ook niet. :?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Jumpman schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:10:
Ik ben voor iemand aan het kijken, maar bij de Oxxio inlog zie ik het Internet en TV abonnement niet, maar als ik bij KPN inlog zie ik die ook niet. :?
Je moet bij KPN wel even koppelen aan je KPN ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 27-04 04:24
Drardollan schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:11:
[...]

Je moet bij KPN wel even koppelen aan je KPN ID.
Bedankt, maar dit lukt helaas niet, Oxxio heeft maar een klantnummer met 8 cijfers.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Jumpman schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:13:
[...]

Bedankt, maar dit lukt helaas niet, Oxxio heeft maar een klantnummer met 8 cijfers.
Klopt, je moet het Oxxio klantnummer ook vergeten.

Gewoon een KPN ID aanmaken (kan iedereen doen) en dan vanaf de internet verbinding inloggen bij MijnKPN en de boel koppelen. Was vrij eenvoudig om te doen vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Snap niet zo goed waarom KPN het maandbedrag heeft verlaagd. Ik betaalde 34,32 en dat is nu 32,86 geworden voor "Sneller Internet tot 100/10" volgens MijnKPN. Krijg 10,49 korting van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Heineken schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:04:
Snap niet zo goed waarom KPN het maandbedrag heeft verlaagd. Ik betaalde 34,32 en dat is nu 32,86 geworden voor "Sneller Internet tot 100/10" volgens MijnKPN. Krijg 10,49 korting van
Hier scheelt het 5 euro per maand in mijn voordeel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olijf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-03 21:17
Heineken schreef op maandag 8 november 2021 @ 21:04:
Yes ik heb hetzelfde, heb het even aangekeken, dacht dat het met de facturering van de 1e maand te maken had maar nu de tweede maand factuur ook weer 2x 2,50 euro korting.
Das mooi want voor die prijs zit ik nergens anders (voorlopig)
:X

• olijf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-03 21:17
Inmiddels ben ik over op IPv6 als oude Oxxio gebruiker. Best chill. wel even openwrt aanpasssen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:35
*knip*. Dit is het topic voor vast internet*

[ Voor 86% gewijzigd door rens-br op 15-07-2022 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Zijn er al Tweakers die omgezet zijn van DSL naar glasvezel, zonder upgrade van snelheid en met behoud van de 'Oxxio korting'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Heineken schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:16:
Zijn er al Tweakers die omgezet zijn van DSL naar glasvezel, zonder upgrade van snelheid en met behoud van de 'Oxxio korting'?
Ik heb glas aanwezig maar zit nog op koper.
Wacht op een goede aanbieding maar lijkt er niet van te komen. Wellicht maar eens een belletje naar KPN plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik zat in dezelfde situatie, zowel koper als glas aanwezig met de verbinding over koper die prima werkte. De lijn is vorige week echter stuk gegaan, waardoor ik nu over moet naar glasvezel omdat koper niet gerepareerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 17:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

*knip*. Dit topic gaat over Oxxio als internet aanbieder, niet de energieleverancier.

[ Voor 92% gewijzigd door rens-br op 16-01-2023 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs911
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 17:45
*knip*. Dit topic gaat over Oxxio als internet aanbieder, niet de energieleverancier.

[ Voor 94% gewijzigd door rens-br op 10-01-2024 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Aangezien nieuws: Oxxio stopt met internet en telefonie en zet klanten over naar KPN, en alle klanten inmiddels wel zijn overgestapt, gaat hier een slotje op om verdere verwarring te voorkomen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.