Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:12
Mede-auteur:
  • lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:54

lordsnow

[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XXI)

Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/h.hassenmuller/logo.gif

Inhoudsopgave
ADSL

ADSL door Online kan op de volgende manieren geleverd worden, namelijk:
  • Over het eigen netwerk van Online zelf (ADSL Extra, was Family)
  • Over het eigen netwerk van Online zelf (ADSL Basis, was Starter)Hierbij kan je GEEN telefonie aankopen.
Modem

De standaard modem die Online tegenwoordig levert is de "Alcatel Speedtouch 706 of 712".

De ST706/712 fungeert zelf al als een router. Mocht je jezelf dus afvragen of een aparte router nodig is, dan is het antwoord bij deze "nee". Een switch aansluiten op de ST706/712 is al voldoende om internet te splitsen in huis. Mocht je gewoon uit zijn op de handleiding van de ST706/712, dan is deze voor de 706 en 712. Net zoals bij de Livebox heeft de ST706/712 ook een ingebouwde splitter.

Installatie handleiding

Dit zijn echter wel de handleidingen van Thompson zelf.

NB: Ik heb de globale informatie van de Livebox verwijderd. Indien je deze nog wil nalezen, raad ik je aan om een van de vorige delen de TS te lezen.

Andere modems zijn natuurlijk ook te gebruiken als je alleen ADSL afneemt van Online. Zodra het aankomt op ADSL&VoIP, dan leveren ze helemaal geen support als je geen Sagem Livebox of ST706/712 hebt. Let wel op, zodra je 20Mbit afneemt van Online, dat je een ADSL2+ compatible modem hebt!

*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem instelt op:

VPI / VCI8 / 35
EncapsulationRFC1483 Bridged LLC
ATM QoS TypeUBR
WAN IPAutomatic / DHCP verkregen

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

Mensen met een Zyxel modem dienen als protocol ENET ENCAP in te stellen.
(Met dank aan bjck voor de extra info.)

*Gegevens voor ADSL, kunnen misschien veranderen/niet werken zodra de upgrade gedaan wordt

Telefonie

Dit is begin april 2009, prijzen kunnen eventueel veranderen !

Optie 1:
1 Bellen en gebeld worden met KPN: belbasis is € 19,- of belbudget € 10,95 (dure belminuten!)
2 Je internet met Online (Online ADSL Extra): € 20,-

Optie 2
1 Bellen, gebeld worden & Internetten met Online geen KPN lijn meer (ADSL Extra & Telefonie Basis): €
25,-/€ 30,- (telefonie basis/totaal)

Optie 3
1 gebeld worden op KPN lijn: € 10,95 (Belbudget met dure belminuten)
2 Bellen en Internetten met Online (ADSL Extra & Telefonie Basis): € 25,-/€ 30,-

Of anders verwoord:
Meerprijzen op je huidige Online ADSL abbo voor telefonie:

€ 5,00 per maand Telefonie Basis
€ 10,00 per maand Telefonie Totaal

Wil je je KPN lijn opzeggen en je nummer overzetten naar Online:

Tegenwoordig zit de lijnhuur van KPN in de abonnementsprijs inbegrepen.

Voordelen om KPN te behouden:
-altijd bereikbaar via KPN op je huidige nummer (KPN
lijn blijft actief, inkomende gesprekken worden door
de Livebox / ST706 gecombineerd naar 1 telefoonaansluiting)
-goedkoop bellen met Online via een nieuw nummer
-als Online problemen geeft kun je ze altijd nog
bellen met je (dure belminuten!) KPN lijn
-effectief 2 lijnen

Voordeel om Online te nemen en nummer te porteren:
-goedkoop bellen met Online via je huidige (oude) nummer
-goedkopere maandlast: € 10,95 - € 0,- = € 10,95 per maand

Let wel dat je op dit moment bij Online per jaar een contract
aangaat: eventueel op tijd opzeggen dus! anders betaal
je gewoon voor een vol jaar abonnement.

Hier de Telefonie handleiding.

Acties
Via de site "De internet inruilweken" is er voor nieuwe klanten een leuke aanbieding:

Bij een 24mnd contract van internet (20MB) + telefonie(Basis) van €25,- krijg je €150,- retour, oftewel 25% korting :).

Met dank aan Checkeys voor de tip.
Algemene vragen :?

Het schijnt ook zo te zijn dat als de adsl verbinding eruit lig dat je automatisch via KPN belt, maar krijg je daar dan een melding van?
  • Heel simpel. Als je belt via VoIP, dan is de kiestoon (bij de Livebox) duidelijk anders dan die van KPN. Het is geen monotone kiestoon meer, maar er zit een "riedeltje" in. Iemand die wel eens gebeld heeft naar een lijn die buiten gebruik is, zoiets is het, maar dan precies achterstevoren afgespeeld :Y)
    Zonder die vrouw van de KPN die uit zit te leggen wat er aan de hand is natuurlijk

Kan je ook de dure 0906 en 06- nummers blokkeren bij Online?
  • Ja dat kan:
    Ga naar http://www.online.nl/mijn-online/
    Kies in het linker scherm voor 'internet & vaste telefonie', 'telefonie', 'instellingen' en 'blokkeer gesprek'
    U hebt de mogelijkheid om de volgende nummers te blokkeren door een vinkje voor het betreffende vakje te plaatsen:
    • Mobiele nummers
    • Buitenlandse nummers
    • 0906-nummers
    • 0906- en 0909-nummers
    • 0906-, 0909- en 0900-nummers
    Bron

Wat gebeurt er als ik in gesprek ben op mijn telefoonlijn van Online?

Heeft er geloof ik ook mee te maken dat Online de KPN lijn niet mag blokkeren. Er is ergens wel een keer een linkje naar een bouwpakket langsgekomen die dit wel kan regelen.

Ah, gevonden: [rml]Lizard in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Is er een manier om meer dan 8 LAN servers aan te maken, of is 8 echt het uiterste limiet? En kunnen er ook ranges geforward worden :? ?
  • Ja, er kunnen meer dan 8 LAN servers aangemaakt worden en ja, er kunnen ranges geforward worden.
    Het is dankzij de brakkige vertaling en achterlopende firmware, waardoor het nog zo onbekend is en onmogelijk lijkt.
    Hier wordt uitgelegd hoe je te werk moet gaan om het wel te realiseren :Y)
Mocht je al blij zijn met < 8 forwards, dan kan je natuurlijk altijd deze tutorial erop naslaan van Online zelf.

Ja nou, leuk script hoor :|. Maar ik kan er zo weinig mee, omdat ik niet weet welke porten ik moet forwarden voor welk programma :S
Lizard schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:06:
Voor veel programma's staan ook portforwardings op de volgende pagina: http://www.portforward.co...ivebox-Fast-3202index.htm
Op deze site staan andere manieren om je porten te forwarden naar je PC's. Ik (Lizard) raad jullie af om deze methode te gebruiken als jullie:

1) Zeker willen zijn dat de forwardings werken. Er zijn wat probleempjes bij sommige mensen, ik laat deze dus even in het midden :Y)
• 2) Meer dan 8 forwards willen gebruiken.

Het is beter om de porten mbv /me Lizard zijn script/methode in te stellen, dan op die manier.
/me Update Aangepast voor de nieuwste firmware 22204E (en hoger).
Het verschil zit hem in de firmware versies.

Na de firmware upgrade durf ik niet totaal te garanderen dat de script/methode van /me Lizard even stabiel zal zijn als voorheen. Er is al getest en het schijnt even stabiel te zijn als voorheen.
Ge-upgrade mensen, laat dan ook van u horen zodra er problemen zijn! - /me Lizard

MensionXL schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:58:
Ik heb de Livebox, ik wil instellingen wijzigen maar het apparaatje vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Weet iemand misschien wat deze standaard zijn? Ik heb niks aan de instellingen veranderd, (apparaat is 20 min in bezit :X)
  • Standaard Username & Wachtwoord voor de webinterface zijn: "admin" en "admin". Voor root access via Telnet zijn het: Username: root en Wachtwoord: 1234

Er wordt vaak gezegt dat de afstand een beperkende factor is voor de maximale downloadsnelheid die ik kan behalen, kan ik zelf ook een indicatie krijgen van hoe snel ik zal kunnen gaan downloaden?
  • Tuurlijk, op Deze site, deze site EN deze site kan je ongeveer de afstand achterhalen van hoever je van de centrale verwijderd zit. In combinatie met dit plaatje kan je ongeveer nagaan wat je maximale bandbreedte kan zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Krijg je twee verschillende antwoorden over de afstand? Doe dan een "Reverse Traceroute" middels deze of deze site en let goed op de laatste hop met name op de afkortingen. Als voorbeeld kan je nog even op deze berichten terugvallen.
De "Reverse Traceroute" stappen werken alleen als je al ADSL hebt.
Ik heb toch hele lage snelheden en haal bij lange na niet wat ik behoor te kunnen halen volgens het grafiekje. Nu vraagt iedereen naar mijn SN/DN Ratio's, maar wat houden ze precies in?
nitpicker schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:55:
Upstream A Kb
DownStream B Kb
Afname Dichtbij : C (dB)
Ver weg : D (dB)
SNR-marge Dichtbij : E (dB)
Ver weg : F (dB)

A: getrainde upload snelheid (hoe hoger, hoe beter)
B: getrainde download snelheid (hoe hoger, hoe beter)
C & D: demping op de lijn (hoe lager, hoe beter)
E & F: soort van marge (hoe hoger, hoe beter)

Hoge A & B zeggen nog weinig over hoe snel je kan downloaden, je kan op een snelheid voor 20 MBit getrained zijn, maar toch downloaden alsof je op een analoge lijn zit (ligt aan ATM waardes). Dus ATM en hoge training zeggen al meer.
C & D: gaan ongeveer gelijk op met afstand tot de centrale, ook afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte koperdraad. Hoe verder van de centrale, hoe hoger de demping. Hoe slechter de kwaliteit van de lijn, hoe hoger de waarde.
E & F: kan ik lastig uitleggen, maar hoger is beter. Hangt oa. ook van kwaliteit lijn af.
Maar, kan je hier dan niet uit herleiden hoe lang de koperdraad is waar ik op zit? Natuurlijk onder voorbehoud dat er niet ergens een KNIK/beschadiging in de kabel zit.
KBDE schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:12:
Na wat zoeken heb ik de officiele formule gevonden om de snelheid te berekenen:
Normaal koper heeft een DB vermindering van 13,81 per KM.
Kortom: Afname Dichtbij DELEN door 13,81 = afstand centrale in KM
Dit moet je dan vergelijken met tabel in startpost en je weet je +/- max haalbare snelheid. :)
Dus in de volgende situatie is de afstand:
Status ADSL-lijnVerbonden
ADSL standaardG992_1_A
Upstream640 Kb
DownStream4096 Kb
AfnameDichtbij : 5.5 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-margeDichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 23 (dB)

5,5 / 13,81 = +/- 398 meter (ongeveer natuurlijk)

Met dit antwoord kan je dan vervolgens weer op de grafiek kijken, naar de snelheden die je kan behalen. In dit voorbeeld ziet het er naar uit dat /me LinuX-TUX de volledige 24Mbit kan gaan behalen.
Als je er zelf echt HEEL zeker van bent dat de afstand gewoon veel groter is dan de uitkomsten en je kampt met snelheidsproblemen, is dit misschien de moeite waard om het aan te kaarten bij Online.
  • Hoe kan ik deze ADSL statistieken zelf vinden?
Lizard schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:33:
[...]

Livebox pagina openen, Geavanceerd -> Statistieken -> ADSL Statistieken

Ik heb nu al op dit moment ADSL van provider X en wil graag overstappen naar Online, kost het veel moeite en downtime om over te stappen?
  • Nee, bij de meeste mensen die een zogenaamde "telco-telco" migratie hebben gedaan, ging het bijna geheel vlekkeloos. Let wel, dat je niet nog een X aantal maanden vast zit aan je contract met je huidige provider, dit zou zonde zijn en je onnodig op kosten jagen omdat je het contract moet afbetalen. Hier staat nog wat aanvullende informatie voor mensen die geïnteresseerd zijn in overstappen naar Online middels een Telco-Telco migratie. Let vooral op stap 4

Bellen via Online ... betekent dat dat ik dan KPN EINDELIJK de deur kan wijzen?
Ik heb nog steeds brandende vragen en krijg ze maar geen antwoord/tegenstrijdige antwoorden, waar kan ik nog meer terecht?Ze vragen om een klantnummer ... maar die heb ik nog helemaal niet :'(
Lizard schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:58:
[...]
Vul 4x geen klantnummer in en kies optie 4 voor de Family helpdesk. (Ook handig voor mensen die overstappen van DSL go/light/basic, waar het juiste abonnement nog niet is ingevuld.)
OF
Birdie schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:44:
...
Klonk me al als lang wachten in de oren, dus tikte ik '0000000' als klantnummer en vervolgens '1' voor juist. "Klantnummer niet bekend" en hup, ik ben in het keuzemenu waar je die 4 indrukt. :)
...

TafkaT schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:19:
1 vraagje: Is het mogelijk om nog gewoon via KPN te bellen (ivm met voicemail die ik nu niet rechtstreeks kan bereiken)
  • Antwoord
    Wanneer u Online Telefonie-abonnee bent en u wilt uw KPN voicemail beluisteren, dan werkt dit anders dan u voorheen gewend was. U kunt uw KPN voicemail namelijk alleen beluisteren als u belt via uw KPN telefoonlijn. Om met Online Telefonie toch via uw KPN telefoonlijn te kunnen bellen, toetst u *33* of 1331 vóór het voicemail telefoonnummer.

Voor het beluisteren van uw KPN voicemail toetst u dus: *33*0842333 of 13310842333.
Bron
TafkaT schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:31:
Even mijzelf quoten:

[...]

Hier mag nog wel een aanvulling bij. Je bent namelijk een stuk voordeliger uit, als je via je onlinenummer naar je kpnnummer belt. Hij gaat dan namelijk gewoon over, en na X keer overgaan krijg je je eigen voicemail, die je dus weer kan afluisteren door *pincode te toetsen. Scheelt toch weer op je KPN-rekening.

Open vragen
  • Welke merk/type PCMCIA kaarten worden er geleverd door Online? (Zie de 2e post voor een aantal werkende kaarten)
  • Wat is de oorzaak van de brakke verbindingen bij non-livebox modems?
  • Wat te doen bij nalatigheid van Online?
  • Welke services kunnen we op korte/lange termijn gaan verwachten?
Interessante Links
Vorige delen

Toevoeging:
  • Lees deze startpost voordat je vragen stelt in het topic. De meeste Vaak-voorkomende-vragen worden in deze post al beantwoord.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • Geen opsomming van ping-tijden
  • Geen speedtesten als in: "Kijk eens hoe hard het nu gaat!!111one"
  • ...en de rest van de policy
Mis je hier iets? Wil je persee dat het erbij komt te staan? Vragen/opmerkingen, maakt niet uit, aarzel dan niet en stuur een DM.
Dit omdat de topics met zo'n rap tempo zich vermenigvuldigen dat ik zo nu en dan opmerkingen en aanwijzingen over het hoofd zie.
:+ Spam Konijnen :+

Met dank aan:
bjckvr6-onlyn00bs
BirdieFicoF Aanleiding voor deel 2, 3 & 4Anoniem: 103367
nitpickerLinuX-TUX Aanleiding voor deel 5KBDE
Tekn0zstimeywilko2
& iedereen die ik door spontane amnesia vergeten ben voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Algemene vragen

Index

Kan ik de settings/configuratie van de Livebox backuppen?
  • Nee, dit is (nog) niet mogelijk
Betekent dat dus dat ik na elke firmware upgrade en reset alles handmatig 1 voor 1 weer moet invoeren bij de Livebox? mooi is dat :(
  • Nee, het is wel mogelijk een config bestand zelf aan te maken en bij te houden:
Anoniem: 158035 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:00:
ik heb een test versie online, voor mij werkt het uit de kunst
heb hem een paar keer getest (livebox reset, script, test, livebox reset, etc..)
naar mijn weten doet ie het goed :7
test het script hier
Dank je wel stimey :Y)

Is er ook een overzicht van alle commando's die via telnet te gebruiken zijn?
  • Linux-TUX kan zijn kindje nog niet loslaten (Lees: heeft te veel vrije tijd ;)) en heeft HIER een begin gemaakt van een overzicht.
En als je liever een pdfje hebt, dan biedt stimey uitkomst:
Anoniem: 158035 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:34:
[...]

had al een tijdje terug een pdfje gepost met alle telnet commando's, gemist? :9

Ik wil m'n livebox als bridge gebruiken omdat ik al een of andere router heb. Wat nu?

In een ander topic zijn ze daar al flink mee bezig geweest, daarom ga ik dat hier niet herhalen.

Wanadoo Livebox als bridge

Maar deze oplossing lijkt alleen te werken als je geen wanadoo telefonie hebt.
Ook worden niet alle instellingen opgeslagen zodat je na een reboot de livebox (gedeeltelijk) opnieuw moet configureren.

Upgrades

Er is geupgrade sinds 17 november, is mijn centrale al geupgrade?
  • Op deze site kan je kijken of je centrale al de upgrade al gehad heeft.
  • Is je centrale al geupgrade maar staat hij er nog niet tussen? Voeg hem dan hier toe.

Je mede-tweakers zullen je dankbaar zijn. :)
  • Als je een ruwe indicatie wilt hebben van je snelheid na de upgrade kan je hier en hier terecht.

Leuk die upgrades maar ik haal de hogere snelheid nog niet?
n00bs schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:22:
Ik zou niet klakkeloos je MTU op 1500 zetten :? dat is dus niet voor iedereen de beste oplossing mijn advies voor optimalisatie:

http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=157
Anoniem: 76345 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:03:
[...]

Zorg dat je alles knipt na deze entry:

code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces]
"MTU"=dword:000005dc

Er zitten nog wat andere veranderingen in dat scriptje die niets met je netwerk verbinding te maken hebben, dus die heb ik ook weggelaten.
XXfrankieXX schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:38:
Of, voor de hele luie tweakers (nauwjah ;)) download dit bestand.
Verder is het handig om je netwerk kaart instellingen te controleren of die misschien niet op 10 mbit staat ingesteld.

Tenslotte kan ook de server waarvan je download de beperkende factor zijn. In dat geval zou een download accelerator een uitkomst kunnen bieden. Zodat je met meerdere threads kan downloaden.

Als laatste oplossing zou je ook TCP Optimizer kunnen proberen.

Gebruik op eigen risico!

Hoe kan ik andere draadloze apparaten behalve de meegeleverde usb-stick met de livebox laten verbinden? (PDA, PSP, etc)

Voor de PSP staat hier een uitleg op de site van Online.
(Waar wij tweakers natuurlijk ook mee overweg kunnen :Y) )
en anders probeer je onderstaande uitleg:
danda schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:28:
[...]
ik heb het inmiddels voor elkaar dankzij support Online helpdesk (op privebasis, want officieel heb je geen support bij gebruik pocketpc), lees:

Het gebruik van niet door Wanadoo geleverde hardware wordt niet door ons ondersteund, zoals mijn collega u eerder al schreef. Om der Pocket PC op het draadloze netwerk te installeren zou u het volgende moeten doen:

- de draadloze netwerkkaart laten zoeken naar de beschikbare verbinding
- de Wanadoo verbinding uitkiezen (op het Wanadoo SSID nummer)
- de websleutel invullen
- voor u op 'toepassen' klikt moet u het 'REG' knopje van de Livebox indrukken om het draadloze netwerk opnieuw op te starten. (VOORAL DEZE STAP IS BELANGRIJK)

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Is er al duidelijk welke PCMCIA kaarten werken in de Livebox?

Een aantal mensen hebben wat lopen uitzoeken en hebben ontdekt dat de volgende 4 kaartjes werken:
  • De ASUS WL-100g
  • De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
  • Linksys WPC54G ver.1.2 (FCC ID: Q87-WPC54GV12)
  • Belkin F5D7011 802.11g
  • Sitecom de WL-100 B PCMCIA
(Met dank aan xerxes3600, wsiev2, kfaessen, ranzige_pad en vr6-only)

[rml]xerxes3600 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]wsiev2 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]kfaessen in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]ranzige_pad in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."[/rml]
[rml]Tuut-Tuut in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Dit heb ik nog niet zelf kunnen testen maar de reacties spreken voor zich.

/me Let op!
De Linksys WPC54G ver. 3 (FCC ID: Q87-WPC54GV3) en
de Cisco Aironet 802.11A/B/G CB21AG werken niet
Met dank aan:
[rml]OnTheJazz in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
Anoniem: 185882 in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Verder nog wat hints om te kijken of je wireless kaartje kan werken:

falcon1 in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."
falcon1 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:04:
[...]

Zoals ik ook schreef is het idd een broadcom chip. Maar dan wel de 4306 chip van Broadcom.

De bovenstaande site. http://broadcom.rapla.net/ Geeft helaas niet aan welke BCM chip er in zit.

De "Belkin F5D7011df" (801.11g+ 125Mbps) PCMCIA kaart heb ik ook aan de praat gekregen. Alleen moest ik de [801.11b+g] om zetten naar [801.11g] op de Livebox, anders werkte het bij mij niet.

Mijn lijst met mogelijkheden staat op bladzijde 6. dmv quote kun je volgens mij de code eruit halen. De code wil ik ook wel ergens heen mailen.

De lijst:

VENDORPRODUCT IDPRICEWATCHVRAAG EN AANBODCOMMENT
DellTrueMobile 1300priceV&A
AsusWL-100GpriceV&A
MotorolaWN825GpriceV&A
TRENDnetTEW-401PCpriceV&A
LinksysWMP54GpriceV&AAlleen v1.2
LinksysWMP54GSpriceV&A
LinksysWPC54GpriceV&A
BelkinF5D7010priceV&A
BelkinF5D7011priceV&A F5D7011df werkt ook, misschien moet je de wireless-b mode uitzetten op de livebox

Ik heb last van 'spook' gesprekken, is hier een oplossing voor?

Er schijnt een oplossing voor te zijn, verwissel de rode en blauwe draad in het isra punt.

Met dank aan:
Laryx in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Kan ik ook gebruik maken van een eigen mailserver?

Je kan wel een eigen mailserver gebruiken, mits je deze instelt dat deze relayed via smtp.orange.nl of smtp.wanadoo.nl. Indien je geen lokale mailserver draait, dien je via een andere poort dan 25 met je mailserver verbinding te maken. (Bv. via SSL.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:54

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik heb me maar bij de 650kb/s neer gelegt op me laptops, me pc zit met de kabel aangesloten dan haal ik wel de 19 Mbit.
Denk dat er hier gewoon teveel storing in de buurt is om een goede draadloze verbinding te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:02
@ Trekdr0p

Werk je met XP? Dan moet je TCPOptimizer eens draaien. Effe Googlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 19:53
Of installeer de dongle eens en kijk of het dan beter gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

cornfed99111 schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:13:
@ Trekdr0p

Werk je met XP? Dan moet je TCPOptimizer eens draaien. Effe Googlen
na de optimizer geprobeerd te hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/616343256.png
Dat ziet er al veel belovender uit :)

En hier maar eens de BBNED test :D

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/332uhwj.png

Ik kan maar 1 ding zeggen, topwerk bedankt :D

Is dit programma alleen voor draadloos of ook voor kabel?
Oppie schreef op zondag 08 november 2009 @ 18:08:
Of installeer de dongle eens en kijk of het dan beter gaat
Dit had ik reeds al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Geen dank. Toen ik je vorige posting las, had ik gewoon een vermoeden.
Normaal gezien geeft het programma het beste resultaat via draadloos.

[ Voor 33% gewijzigd door cornfed99111 op 08-11-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

cornfed99111 schreef op zondag 08 november 2009 @ 19:03:
Geen dank. Toen ik je vorige posting las, had ik gewoon een vermoeden.
Normaal gezien geeft het programma het beste resultaat via draadloos.
Had je dat vermoeden niet vorige week kunnen zeggen :P

Echt nogmaals hartstikke dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

nou dan mijn bevindingen maar even op een rij:

- online ADSL besteld op adres met huisnummer toevoeging ( wel vrijstaand huis )
- werd gebeld dat er nog een lijn op dat adres zou zijn of deze afgesloten mocht worden: ja ik ben de nieuwe eigenaar en huis word is al 2 jaar onbewoond dus zou raar zijn dat er nog een lijn op zou zitten.
- er zat een maand levertijd op, een maand geen internet.. maar het is niet anders..
- 5 november zou oplevering lijn zijn, nu sprak ik buurman, die had een brief gekregen van zijn provider dat zijn lijn zou worden opgeheven op de datum dat ik opgeleverd zou krijgen.
hij zou bellen, kreeg te horen dat hij de brief als niet verzonden te kunnen beschouwen.
- 5 november, mijn modem stond al aan, thompson 712, om 8 uur savonds nog geen verbinding, aansluitingen nogmaals nagekeken, rood en blauw, reset gedaan, geen resultaat.
- online gebelt, die gaf aan dat mijn 6 meter tussen ISRA punt en modem te lang zou zijn... direct op ISRA punt aangesloten, blauw en rood, geen resultaat, andere aders geprobeerd, geen resultaat.
vrijdagmorgen weer gebeld vanaf mijn werk, hij kon mijn modem niet bereiken en na 3 minuten gilde hij inneens dat hij mijn modem zag en de snelheid 18mb/s zou zijn.
- naar huis gebeld maar daar wisten ze me te vertellen dat er nog geen groen lampje brande en nog geen internet, ze had de buurman gesproken die had sinds mijn oplevering geen internet meer...
- nogmaals gebeld, verhaal verteld, werd uitdrukkelijk verteld dat er niets verkeerd was gegaan en dat niet het probleem kon zijn.
of ik bij de modem kon gaan zitten voor een troubleshoot, ik zat op mijn werk dat kon dus niet.
ik zou savonds terugbellen.
- vrijdagavond gebeld voor de troubleshoot, daar werd overheen gepraat en er zou een case aangemaakt worden, ik zou terug gebeld worden, een prettige avond verder.

- het is nu maandag nog niets gehoord, ik maar weer eens bellen, werd een x uit het gesprek gegooid terug naar keuze menu.
- ik zou terug worden gebeld door KPN die zouden een afspraak maken met mij tussen de 1 en 4 dagen, die zouden een lijn meting gaan doen in de centrale of op de lijn naar mijn huis...

opgeteld, mijn buurman heeft geen telefoon en internet meer, ik heb geen internet en heb nu al zeker voor 40 euro gebeld om dit op te lossen maar ik moet 1 tot 4 dagen wachten.
het rare is dat ze niet willen bevestigen dat die ene collega mijn modem heeft kunnen bereiken ( volgens mij dus die van mijn buurman ) en het volgens online niet kan dat ze een verkeerde oplevering hebben gedaan op verkeerde huisnummer en er volgens online geen verband is tussen mijn niet werkende lijn en afgesloten lijn van mijn buurman ( ik ga vanavond mijn modem bij hem aansluiten om te kijken of ik daar connectie kan krijgen )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Als ik al deze topics lees.
Heb ik dan zoveel massel dat alles gewoon werkt? Aangezien de snelheid op mijn laptop the maken had met mijn instellingen, en voor de rest geen enkele problemen gehad.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
TrekDr0p schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:52:
Als ik al deze topics lees.
Heb ik dan zoveel massel dat alles gewoon werkt? Aangezien de snelheid op mijn laptop the maken had met mijn instellingen, en voor de rest geen enkele problemen gehad.??
De meeste mensen die naar het forum komen hebben problemen met de verbinding, ik ben van Tele2 overgestapt naar Online en dat ging vlekkeloos. Jammer (maar geen drama) is dat ik 1,1 km van de centrale zit en toch maar 12 Mbit haal, ofwel 60% van de cijfers waarmee ze luidkeels adverteren (alleen dat woordje 'tot', dat fluisteren ze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
@Megalodon, gaan we die discussie nou weer beginnen in dit nieuwe topic? :)

@Talin: is wel heel erg toevallig. Het kan goed zijn dat je adres administratief goed staat maar dat de lijn zonder toevoeging is geleverd of dat bij het trekken van de kruisdraden in de centrale iets is misgegaan. Voor jou en voor de buuman hoop ik het laatste. Er is een kans dat er nog een oud signaal was, een hele kleine kans. Provider van je buurman moet ook kunnen zien of er iets gebeurd is met zijn lijn. Wanneer ze dit goed nakijken en zijn lijn en jouw lijn binnen een tijd van een paar uur zouden zijn afgesloten/aangesloten dan zal het in de wijkcentrale zitten. Het is namelijk niet mogelijk om twee handelingen tegelijk op een lijn uit te voeren. Als in een oplevering van een x aantal weken en een afsluiting. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel050
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-07-2023
Zijn er al mensen die de firmware van de huidige modem's vervangen hebben, Of in ieder geval toegang hebben tot het telefonie-deel? Ik heb sinds kort een TG712, maar kom er met telnet ook niet in.

En ja, ik heb al gegoogled en gezocht ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Nu online

talin

ES-MA

Oppie schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:41:

@Talin: is wel heel erg toevallig. Het kan goed zijn dat je adres administratief goed staat maar dat de lijn zonder toevoeging is geleverd of dat bij het trekken van de kruisdraden in de centrale iets is misgegaan. Voor jou en voor de buuman hoop ik het laatste. Er is een kans dat er nog een oud signaal was, een hele kleine kans. Provider van je buurman moet ook kunnen zien of er iets gebeurd is met zijn lijn. Wanneer ze dit goed nakijken en zijn lijn en jouw lijn binnen een tijd van een paar uur zouden zijn afgesloten/aangesloten dan zal het in de wijkcentrale zitten. Het is namelijk niet mogelijk om twee handelingen tegelijk op een lijn uit te voeren. Als in een oplevering van een x aantal weken en een afsluiting. Ben benieuwd.
ze hebben gisteren eindelijks toegegeven dat de oplevering van de lijn verkeerd is gegaan en dat ik maar 15 dagen moet wachten.

ik heb mijn poot aardig stijf gehouden anders had ik zelf met KPN kunnen gaan bellen.

na het gesprek met KPN gebeld, zij konden er niets aan doen, mijn buurman werd geadviseerd om maar een nieuw abbo aan te vragen.

ik zou blij zijn dat mijn buurmans aansluiting weer zou werken ik kan na een maand wachten nog wel iets langer wachten.
zodra die lijn weer werkt ga ik mijn aanvraag cancelen bij Online.

zoek wel een bedrijf die een stukje klantvriendelijker is en luisterd naar de mensen die bellen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:01
Gisteren internet bij Online besteld met het draadloos modem Alcatel Speedtouch 706W. Nu had ik toch niet goed genoeg gekeken en heeft deze een 10/100 routerfunctie. Ik ga echter een gigabit netwerk in huis aanleggen om optimaal op de toekomst voorbereid te zijn. En om binnen het netwerk op volledige snelheid data te kunnen overpompen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze modem/router van online niet de zwakste schakel wordt in het gigabitnetwerk?
BVD

[ Voor 8% gewijzigd door PaPi36 op 11-11-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Nu online

talin

ES-MA

PaPi36 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:11:
Gisteren internet bij Online besteld met het draadloos modem Alcatel Speedtouch 706W. Nu had ik toch niet goed genoeg gekeken en heeft deze een 10/100 routerfunctie. Ik ga echter een gigabit netwerk in huis aanleggen om optimaal op de toekomst voorbereid te zijn. En om binnen het netwerk op volledige snelheid data te kunnen overpompen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze modem/router van online niet de zwakste schakel wordt in het gigabitnetwerk?
BVD
gewoon een eigen router achter die Speedtouch zetten en niet de router functie van de modem gebruiken.
die zal ook beter te managen zijn dan de Speedtouch.

bestaan er uberhaupt al wel modems met een Gb router functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:45
Ha, een vers topic. tnx Lizard voor je werk :)

Even mijn problemen:
• 9/10 keer komt mijn stem terug als ik aan de telefoon zit(echo). Handig voor als je je stem kwijt bent.
• Erg vaak last van een stotterende lijn. Zowel met als zonder actieve downloads (o.a. torrents), ook als de pc's uit staan.

Gisteren Online gebeld en die gaf als mogelijke reden op dat 'zomaar, spontaan' de 1 meter kabel tussen ISRA en modem het probleem kan veroorzaken. Lijkt mij nogal een zeer vreemde constatering. Mensen met ervaringen? Of onderbouwing dat het wel klopt wat die mevrouw zei?
Want dat zou dus betekenen dat ik dat kabeltje moet gaan vervangen en een week testen ofdat het nog net zo vaak voorkomt. Het lijkt mij eerlijk gezegd een sterk verhaal en wil mezelf de moeite besparen. (Sowieso is het rotzooien aan je ISRA is toch al niet echt de bedoeling.)

[ Voor 8% gewijzigd door Barleone op 11-11-2009 12:34 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
@erredobbie, je zult een Thomson TG712 krijgen. De 706WL wordt niet meer geleverd.

@Barleone: echo zit in je toestel of bekabeling. Probeer het te testen met een ander toestel / kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:43
zal ook maar zeggen ben 3 november van telfort naar online gegaan zonder probleem dus het kan wel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilgore
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-01-2023
Op de valreep van het vorige topic heb ik beschreven hoe mijn bandbreedte met een derde is teruggeschroefd door Online. Zou dat iets te maken kunnen hebben met de nieuwe software die door online op het modem is gezet?

En belangrijker nog, kan ik er iets aan doen? Ander modem?

Kilgore in "[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
Oppie schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:16:
@Barleone: echo zit in je toestel of bekabeling. Probeer het te testen met een ander toestel / kabels.
Crap -O- Oppie, kzal het dan toch maar proberen met een nieuw kabeltje.

• talin
  • Nu online

talin

ES-MA

gisteravond rond 5 uur maar weer eens gebelt.
- tja uw aanvraag is bij TD in behandeling, dus ik vraag hem, sta eens op en loop eens naar de TD en doe eens navraag wanneer e.e.a. klaar zal zijn: dat kan ik niet doen meneer: wat niet van je stoel opstaan??
- normaliter staat hier 5 dagen voor meneer dat het opgelost is, dus ik vraag hem de hoeveelste dag is het vandaag: antwoord: de 5de, dus vandaag gaat het opgelost worden?
nee dat kon hij niet garanderen, hij kon me niets garanderen.
- ik: ok dan bel ik om 8 uur wel weer als ik nog niets gehoord heb.

- om 5 over 8 gezellig met een kopje koffie online bellen.
- nee meneer het wachten is op KPN, daar heb ik geen boodschap aan, kijk in de case daar staat 5 dagen, ik ben jullie klant, ik heb niets met KPN te maken, wanneer is alles klaar?
daar had hij geen antwoord op.

toen ik hem vertelde dat mijn lijn bij mijn buurman was opgeleverd en mijn buurman dus niet meer kon bellen en internetten zei ie: dan zal ie wel goed pissig zijn... ja dat kan je wel stellen ja.

ik heb dit relaaas ook op het online gebruikers forum gezet en krijg zowaar een prive bericht van de online helpdesk dat ze mijn klantnummer willen weten om me verder te helpen.

[ Voor 21% gewijzigd door talin op 12-11-2009 10:30 ]

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:01
helaas helaas......het nieuwbouwadres is nog niet beschikbaar dus geen online. Ben benieuwd of de order nu ook echt gecanceld wordt zoals aangegeven. Eerst elders maar kijken dan.

Jammer dat er nog geen gigabit versie is van het modem met router. Nu moet ik dan modem, router en switch apart nemen. Had graag een apparaat bespaart.

• Barleone
Is er toevallig ergens op het interwebs een lijstje met de adressen van wijkcentrales? Ik zou wel eens willen weten waar die van onze wijk/dorp staat. Online zegt dat het 3km is, maar dat lijkt me nogal ver.

Weet iemand of het nu/ooit mogelijk zal zijn om mijn modem om te ruilen voor de nieuwe modems met Wifi? Nu heb ik er een la fonera aan hangen om wifi te verzorgen maar dat ding wordt heet en biedt niet overal bereik.

[ Voor 34% gewijzigd door Barleone op 12-11-2009 14:24 ]

• talin
  • Nu online

talin

ES-MA

je raad het nooit!
- juist nog steeds geen steek verder.
ik heb het prive bericht op het andere forum beantwoord en kreeg netjes een telefoontje van iemand die ging me verder helpen, hij ging me op de hoogte houden.
- en opeens een mailtje: bevestiging van wijzigen persoonlijke gegevens:

en ze hadden het voor elkaar, ik woon blijkbaar bij de buurman! ze hebben mijn huisnummer toevoeging er af weten te halen.

ben benieuwd of mijn sleutels vanavond nog wel passen.

maar weer eens met de klantenservice gebelt, hij snapte helemaal wat er aan de hand was en kon me niet verder helpen...........

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 17:48
Barleone schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:21:
Is er toevallig ergens op het interwebs een lijstje met de adressen van wijkcentrales? Ik zou wel eens willen weten waar die van onze wijk/dorp staat. Online zegt dat het 3km is, maar dat lijkt me nogal ver.

Weet iemand of het nu/ooit mogelijk zal zijn om mijn modem om te ruilen voor de nieuwe modems met Wifi? Nu heb ik er een la fonera aan hangen om wifi te verzorgen maar dat ding wordt heet en biedt niet overal bereik.
Heb je helemaal niets aan de afstand tot de wijkcentrale. Wat veel belangrijker is is de lengte van de kabel van de centrale tot aan jouw huis. Die kabellengte kan nog wel eens behoorlijk afwijken van wat je hemelsbreed zou verwachten. 3 km kabellengte betekend ongeveer 8 a 10 mbit volgens mij.

• Mgear
[quote]Mgear schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:03:
[...]

Heb je helemaal niets aan de afstand tot de wijkcentrale. Wat veel belangrijker is is de lengte van de kabel van de centrale tot aan jouw huis. Die kabellengte kan nog wel eens behoorlijk afwijken van wat je hemelsbreed zou verwachten. 3 km kabellengte betekend ongeveer 8 a 10 mbit volgens mij.
Je kan bij online voor 3 euro per maand gewoon een wireless modem/router bestellen, kan je alla minute aanvragen via 0900-9515,

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:58
talin schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:27:
[...]

gewoon een eigen router achter die Speedtouch zetten en niet de router functie van de modem gebruiken.
die zal ook beter te managen zijn dan de Speedtouch.

bestaan er uberhaupt al wel modems met een Gb router functie?
Waarom wordt er hier altijd zo ontieglijk moeilijk gedaan met router achter router? Dat is gewoon vragen om ellende terwijl die jongen allang klaar is met een gbit switch. Data gaat door de switch, router stuurt alleen een IP'tje uit en regelt de firewall, doet weinig aan de rauwe snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptrmas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
Heb van het gehele jaar dat ik internet heb gehad van online 3 maand goed internet gehad a 12mb, de eerste 3 maand. Hierna 1 maand geen telefoon gehad en zeer veel problemen met inetnet, snelheden van 200 kb of helemaal geen verbinding. Toen een nieuw modem gekregen en had na 1 maand dus weer telefonie, maar het internet was nog steeds knudde. Na veel belletjes en veel € nog steeds geen stap verder, nu sinds kort dus dikke 6 maand later een update modem in de firmware gekregen waardoor de snelheid nu 8mb is... volgens online is dit mijn maximaal haalbare snelheid (adsl1 dus-.-)... Heb abbonement al opgezegt, gaan het geluk proberen bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101986

ik heb al enige tijd een online verbinding met het ST706 modem. Ik heb nu een leuk Qnap schijfje gekocht en ik wil graag een aantal poorten forwarden.

Ik heb nu een ST706 modem, daarnaast een Linksys WRT54G router (die had ik al). Wat ik graag wil is de ST706 bridged open zetten naar de Linksys en ik wil in mijn linksys alle routes en forwards regelen.

Weet iemand of het inmiddels mogelijk is om de ST706 in bridged modus te zetten? Ik ben al wat aan het rondkijken geweest, maar begrijp dat er alleen iemand is geweest die met JTAG een andere firmware heeft geplaatst. Wie weet hoe ik dit moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Nee, het is niet mogelijk om de 706 in bridge modus te zetten.
Dat zou alleen mogelijk zijn met een admin account. En die krijg je niet voor elkaar met de firmware.
Het is zelfs twijfelachtig of de firmware een bridge modus ondersteunt.

Maar waarom wil je met JTAG gaan prutsen? De router is niet eens je eigendom.
Je hoeft alleen de poorten te openen op de 706 naar de Linksys en nog een keer de poorten te openen op de Linksys naar je Qnap.
Als je de Linksys als switch/AP gaat gebruiken hoef je alleen de poorten te openen op de 706.

[ Voor 39% gewijzigd door cornfed99111 op 14-11-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thanks voor je snelle reactie.

Dat is nu net het probleem, ik kan niet gewoon de poorten forwarden. De configuratie geeft inderdaad wel aan dat je daar bij kunt, maar als ik ze open kom ik er van buitenaf niet op. Ik stuur zo bv. poort 80 en poort 8080 door, maar ik krijg niets als ik het van buitenaf probeer.

Ik heb mijn linksys aan de ST706 hangen. De QNAP heb ik ook rechtstreeks op de ST706 hangen (dat ding heeft 2 ethernetpoorten). Een poortverwijzing van 80 en 8080 naar de QNAP zou voldoende moeten zijn.

mm.. JTAG is dat idd geen optie, wist niet eens dat dat ding in bruikleen was.

Ik kijk anders wel eens naar een eigen Draytek modem o.i.d, die ST706 is waardeloos en kan er slecht tegen dat je geen configuratie mag wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Sinds 2 weken ook telefonie bij Online. Het internetabo hadden we al >5 jaar.
Goed, sinds donderdag ligt de complete telefonie er dus uit, dat wekt vertrouwen! Ondertussen al ruim 1,5 uur in totaal aan het bellen geweest, gelukkig zijn ze wel zo vriendelijk om terug te bellen als je aangeeft dat je mobiel bijna door zijn tegoed heen is en de gewone telefoon dus niet werkt...
Ze wilden het eerst op de bekabeling gooien, maar daar ben ik niet mee akkoord gegaan, het heeft immers 2 weken lang prima gewerkt. Nu schijnt dat mijn Livebox niet goed update en er nog een oude FW in staat (04E op het eind).
Waarschijnlijk krijg ik dan een nieuw modem. Woensdagavond gaan ze me terugbellen, tenminste, dat is mij beloofd. Dan is het dus ondertussen wel al de 7e dag dat ik zonder telefonie zit, terwijl ik bij KPN nog nooit een minuut zonder telefoon heb gezeten.
Al met al dus een valse start voor Online telefonie. Over de internetverbinding heb ik in al die jaren overigens niets te klagen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149306

Ik heb precies hetzelfde probleem!

Heb mijn abo al >4 jaar en heeft altijd goed gewerkt. Ik heb een ADSL Extra (family) abo en mijn max haalbare zou ~15Mbit moeten zijn. Wij hebben echter nooit hoger behaalt dan een downstream van ~8000Kbps. Met usenet konden wij (draadloos) downloaden tot 1,30Mbps. Nu sinds afgelopen donderdagavond 12 november is ons internet plots gedaald naar een downstream van ~1000Kbps, en kunnen we niet sneller downloaden dan ~200Kbps! De upstream is ongewijzigd.

Ook wij hebben gebeld en wij blijken oude firmware te hebben op onze livebox (04E op het eind) die 2 updates achterloopt. De livebox vertikt het om te updaten. Aan onze kant is niks gewijzigd, dus het moet bij Online liggen. Vandaag teruggebeld, en wij krijgen dus ook een nieuw modem, de Speedtouch 712. Nog een paar daagjes wachten dus, en kijken of het heeft gelegen aan de oude livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Nu online

talin

ES-MA

net maar weer eens gebeld.

eerst gekeken of mijn persoonlijke gegevens nog verkeerd staan, even online.. bekeken en die staan nog steeds ( vanaf donderdag ) op het verkeerde huisnummer, ben bang dat ze nu weer op de verkeerde adres gaan leveren.

- klantenservice was weer vriendelijk: ik kan alleen schriftelijk mijn klantgegevens wijzigen, hij kon/mocht dit niet voor mij doen, toen ik hem vertelde dat ik bang was dat er dan weer verkeerd geleverd gaat worden kon hij mij verzekeren dat dat niet gebeurde en dat het op dat moment goed gezet gaat worden.
dus online mag persoonlijke gegevens veranderen zonder dat je er om vraagt en dan moet je brief gaan sturen om dit weer ongedaan zien te krijgen.

- toen gevraagd wat de facturatie betekende die ze afgelopen vrijdag hebben gedaan zei hij dat hij dit onmiddelijk ging retourneren. bevredigend antwoord. hij kon me niet vertellen waar dit voor was.

- toen gevraagd om een canceling van mijn opdracht, dat kon niet meer, de 7 dagen waren verstreken.... even mijn broek optrekken, er is niets geleverd! en mijn 7 dagen bedenktijd zouden om zijn... ik ga maar eens op zoek naar de site van de consumentenbond en de opta.

- tussen neus en lippen door werd mij verteld dat de oplevering 20November zou zijn... ik zou op de hoogte gehouden worden...

zal vast wel vervolgd worden

[ Voor 27% gewijzigd door talin op 16-11-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Die 7 dagen klopt gewoon, dat geldt vanaf het moment van aanvraag. Pas na die 7 dagen bedenktijd wordt de echte oplevering gestart. Dit om onnodige kosten voor de ISP te voorkomen met al die bedenkelijke mensen van tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 15:54

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Anoniem: 149306 schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:08:
Ik heb precies hetzelfde probleem!

Heb mijn abo al >4 jaar en heeft altijd goed gewerkt. Ik heb een ADSL Extra (family) abo en mijn max haalbare zou ~15Mbit moeten zijn. Wij hebben echter nooit hoger behaalt dan een downstream van ~8000Kbps. Met usenet konden wij (draadloos) downloaden tot 1,30Mbps. Nu sinds afgelopen donderdagavond 12 november is ons internet plots gedaald naar een downstream van ~1000Kbps, en kunnen we niet sneller downloaden dan ~200Kbps! De upstream is ongewijzigd.

Ook wij hebben gebeld en wij blijken oude firmware te hebben op onze livebox (04E op het eind) die 2 updates achterloopt. De livebox vertikt het om te updaten. Aan onze kant is niks gewijzigd, dus het moet bij Online liggen. Vandaag teruggebeld, en wij krijgen dus ook een nieuw modem, de Speedtouch 712. Nog een paar daagjes wachten dus, en kijken of het heeft gelegen aan de oude livebox.
hmm... Ik denk dat ik morgen ook maar even ga bellen dan... Mijn verbinding doet sindskort ook vreemde dingen. Neteven gechecked, ik heb ook nog de oude firmware (04E). Doet Online nog moeilijk over het vervangen van het modem?

Dit staat in ieder geval bij software in de Livebox:
Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_22204E
Referentie 3202WNLB_22204E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Nu online

talin

ES-MA

Andros schreef op maandag 16 november 2009 @ 18:41:
Die 7 dagen klopt gewoon, dat geldt vanaf het moment van aanvraag. Pas na die 7 dagen bedenktijd wordt de echte oplevering gestart. Dit om onnodige kosten voor de ISP te voorkomen met al die bedenkelijke mensen van tegenwoordig...
waar haal je die wijsheid vandaan?
ik las op consuwijzer
Wanneer is een product niet goed?
Als het niet compleet is.
Als het beschadigd is.
Als het kapot is, of het niet goed doet.
Als u er niet mee kunt doen, wat de verkoper gezegd heeft.
het is niet compleet, internet werkt niet dus ik kan niet kijken of het produkt bevalt
en ik kan er niet mee doen wat de verkoper mij heeft verteld.

Maandag 16 November

- onderweg naar huis werd ik gebeld door een onbekend nummer: iemand van planning KPN ze wilden graag een monteur langssturen wanneer het schikte.
- vanavond was geen optie, dinsdag middag tussen 2 en 4 is de afspraak.
- hij gaat de lijn nakijken... op de vraag welke lijn: van wijkcentrale naar mijn huis en de lijn in mijn huis...

hopenlijk ga ik vanmiddag vanuit huis posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou mijn modem probleem is uit de wereld. Ik heb zelf maar een nieuw modem gekocht, daar kun je tenminste wat mee.

Nu een andere vraag..

Wie weet of poort 8080 geblokkeerd is door online? Ik kan geen port-forwarding regelen naar poort 8080, die is op geen enkele manier te bereiken van buitenaf.

Zo ja, weet iemand of er een lijst beschikbaar is van alle geblokkeerde poorten bij online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Online blokkeert geen poorten via het netwerk.
Er is maar één uitzondering daarop: uitgaand verkeer over poort 25 moet over de eigen mailserver gaan.
Daarom is er geen lijst met geblokkeerde poorten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cornfed99111 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:52:
Er is maar één uitzondering daarop: uitgaand verkeer over poort 25 moet over de eigen mailserver gaan.
Weet je dit heel zeker? Ik kan nl. op geen enkele manier van buitenaf bij poort 8080 komen. Heb het toch zeker weten open staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Misschien ligt de oorzaak ergens anders?
Welk merk/type router, voor welke dienst en wat heb je tot nu toe gedaan/geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endemion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06-2024
Hallo, heb ook internet en telefonie van online.

Va 2-11 zou het dus opgeleverd worden (overgestapt van tele2 + telefonie). Dat is ook opzich prima verlopen. Echter begaf de modem het binnen 24u. Ik vermoed dat het eventueel iets temaken heeft gehad met het porteren van het nummer dat op 2-11 nog niet gebeurd was. Dus dat er iets geupdate moest worden in het modem ofzo waar iets is misgegaan.

Hoe dan ook modem deed niks meer. Gebeld met online (via mobiel = duur), ze wilde niet geloven dat de modem het begeven had al had die gewoon goed gewerkt voorheen. Ze boden een gratis monteur aan. Vooruit dan als die een nieuw modem meeneemt alles ok (ging toch minimaal 8 dagen duren).
Ondertussen ook nog via email contact opgenomen omdat het wel genoeg beltegoed had gekost. Die persoon snapte er meer van en beloofde een nieuw modem te sturen.

Later belde online tja we hebben hier nieuw modem sturen staan en monteur. Uitgelegd, laat dat van nieuw modem maar staan en doe die monteur maar weg (uitgaande ervan dat nieuw modem sneller zou zijn). Een week later nog geen modem, maar weer eens gemaild, ja er is iets mis gegaan, modem binnen enkele dagen te verwachten. Die is dus vandaag aangekomen. Alles aangesloten en nog wat liggen klooien met portforwards (onnodig omslachtig en onoverzichtelijk).

Dus het heeft 16 dagen geduurd totdat er gebeld kon worden en gebeld worden op het vaste nummer (inet had ik al eerder via een ander modem (3com office connect 3crwdr101a-75) werkende gekregen).

Maar waar ik echt ff voor reageer is om te vragen of iemand de administrator login van het online Thomson TG712 modem weet? Ik heb al heel wat gegoogled en heb ook dit topic helemaal doorgelezen echter vind ik enkel info over de livebox. Ook heb ik natuurlijk de nodige standaard logins geprobeerd.
Ik loop namelijk tegen een paar basis dingen aan die je niet met het standaard "online" account met "onlineUSER" privileges kunt regelen. De modem is ook gewoonweg onbeveiligd. Ik wil er toch eigenlijk wel gewoon een wachtwoord op hebben staan anders wordt het wel erg makkelijk voor lui met valse intenties om ermee te knoeien. Ook het IP van de modem zou ik graag willen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Oppie schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:41:
@Megalodon, gaan we die discussie nou weer beginnen in dit nieuwe topic? :)

@Talin: is wel heel erg toevallig. Het kan goed zijn dat....enz.
Ik lees dit bericht nu pas, en het antwoord luidt JA.
Ook in dit topic zal deze misstand aan de kaak gesteld blijven worden net zo lang tot ISP's hun leven beteren, óók als knulletjes die bij Online werken andere forumleden die hier kritiek uiten met een belerend vingertje denken te moeten toespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 22:34

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Megalodon_67 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:58:
[...]
óók als knulletjes die bij Online werken andere forumleden die hier kritiek uiten met een belerend vingertje denken te moeten toespreken.
amen _/-\o_

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cornfed99111 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:07:
Misschien ligt de oorzaak ergens anders?
Welk merk/type router, voor welke dienst en wat heb je tot nu toe gedaan/geprobeerd?
Nou merk/type router is een Linksys WAG160N. De dienst mag volgens mij weinig uitmaken, een poort open is een poort open toch... maar goed er moet een HTTP dienst op draaien. Op dit moment heel simpel poort 8080 intern op de 192.168.1.2 server open gezet, deze is ook goed te bereiken vanuit intern. Deze poort via "Toepassingen en Games" in de linksys ook opengezet Externe Poort 8080 naar Interne Poort 8080 op IP 192.168.1.2 met TCP protocol. Deze configuratie is 100% zeker goed. Bij andere poorten werkt het wel. Ik verdenk Online ervan om poort 8080 te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Nu online

talin

ES-MA

en weer een dag verder...

Woensdag 18 November.

- gisteren uren vrij genomen van mijn werk omdat de KPN monteur tussen 2 en 4 langs zou komen, je raad het al, kwart voor 4 een telefoontje: de monteur gaat het niet redden...
hij zou er rond 7 uur savonds kunnen zijn, blij dat ik savonds geen afspraken had en jammer dat ik die uren vrij heb moeten nemen.
- 5 uur gaat de telefoon: KPN monteur! ik sta bij de wijkcentrale en ik krijg 0,0 op je lijn heb je er wel wat achter hangen, ja mijn modem.
ok kom ik er zo aan, monteur pieper er op gezet en weer terug naar wijkcentrale kreeg ie weer 0,0, hij zou een andere monteur regelen om de grondkabel na te laten kijken.
die zou vandaag ( weer een dag verder ) tussen 12 en 2 langs kunnen komen, nu heeft mijn vrouw gelukkig vrij tussen die uren en hoop ik echt dat hij dan ook komt.

- vanmorgen ging de telefoon, toen ik onderweg was naar de auto dat KPN direct een monteur had, ik kon echt niet wachten en zal dus vanmiddag moeten afwachten.

- toen belde Online net, ze hadden nog geen terugkoppeling van KPN gehad, ik het verhaal verteld en die vertelde me dat hij op aansluitnummers van de draden had kunnen zien waar de fout zat end at ze dus daadwerkelijk de verkeerde lijn hebben gebruikt, dan is het ook niet raar dat de monteur geen signaal kreeg gisteravond, hij ging zijn best doen om KPN dit nu aan het verstand te krijgen.

we wachten weer af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Goed, sinds gisteren doet mijn telefonie het spontaan weer. :?

Updaten doet het modem echter nog steeds niet, dus als ze vanavond bellen ga ik wel nog even om het beloofde nieuwe modem vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Nu online

talin

ES-MA

- monteur was netjes op tijd, een half uur later belde mijn vrouw dat er lijn was.
- internet werkt thuis!

ik heb nog niet vernomen wat de montuer nu heeft gedaan, zal dit aanvullen en dan uitzoeken vanaf wanneer er gefactureerd gaat worden en wanneer nu mijn 7 dagen op zicht ingaat en wanneer mijn 5 dagen gratis om uit te proberen in gaan.

danmaar eens gaan uitzoeken hoe men de buurman gaat vergoeden en wat ik hier voor ga krijgen...

vanavond gaan proberen om de telefoon werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 14:53
talin schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:30:
[...]

waar haal je die wijsheid vandaan?
ik las op consuwijzer

[...]

het is niet compleet, internet werkt niet dus ik kan niet kijken of het produkt bevalt
en ik kan er niet mee doen wat de verkoper mij heeft verteld.
Internet is een dienst in vorm van een abbonnement hiervoor gelden andere wetten. Dit kan je opzoeken in een wetbundel. Dus die 7dgn kloppen gewoon. Als je als consument logisch nadenkt is dit natuurlijk volstrekt normaal.
Monteur naar centrale = geld
Pakket opsturen = geld
Brieven etc = geld

Dus persoonlijk ben ik blij dat dit mag anders zou de consument voor deze aansluitkosten moeten opdraaien en dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Nu online

talin

ES-MA

Dewaterweg schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:55:
[...]

Internet is een dienst in vorm van een abbonnement hiervoor gelden andere wetten. Dit kan je opzoeken in een wetbundel. Dus die 7dgn kloppen gewoon. Als je als consument logisch nadenkt is dit natuurlijk volstrekt normaal.
Monteur naar centrale = geld
Pakket opsturen = geld
Brieven etc = geld

Dus persoonlijk ben ik blij dat dit mag anders zou de consument voor deze aansluitkosten moeten opdraaien en dat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.
kan ik het niet mee eens zijn.

ik snap als eerste niet: geld de regel nu wel of niet voor het aanschaffen van een produkt via internet?
je zegt dat de regel niet opgaat omdat er andere wetten voor zijn? welke? en eerder zeg je dat de regel goed is toegepast.

stel dat alles goed was gegaan, en ik had netjes op afgesproken datum de goede oplevering gekregen.

op dat moment zouden de 7 dagen ingaan.
- stel dat ik er na 1 dag achter was gekomen dat de verbinding niet mee te werken was.
- dat alle poorten die ik als thuiswerker zou willen gaan gebruiken niet bruikbaar zijn ( VPN, eigen mail server e.d. klantenservice van te voren gebeld die kon mij alleen adviseren om het te testen, ze konden me dat niet vertellen ) .
- dat de down en upload snelheid niet gehaald gaan worden zoals deze in contract/abbo zijn genoemd bij lange na niet gehaald gaan worden ( die worden bijna nooit gehaald dat weet ik )

heb ik dan wel het recht om gebruik te maken van de 7 dagen regel?
want dan voldoet het produkt wat ik online heb aangeschaft niet aan de regels.

dat zou raar zijn want ik ik kan daar nu pas mee beginnen met testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Uit de Algemene Voorwaarden van Online:

Bij Artikel 3.2:
[..]

Bij aanvragen als omschreven in sub a, b of c komt de Overeenkomst tot stand op het moment dat de Klant de bevestiging van de aanvraag door Online heeft ontvangen. Bij aanvragen door d) komt de Overeenkomst tot stand na ondertekening van de Overeenkomst door de Klant.
En bij artikel 3.5:
De Overeenkomst die is aangevraagd op de wijze als bepaald in 3.2 sub a, b en c kan, tenzij anders overeengekomen, door de Klant kosteloos worden geannuleerd binnen zeven (7) werkdagen na de totstandkoming van de Overeenkomst, of – als het de koop van een zaak betreft – binnen zeven (7) werkdagen na ontvangst van de zaak. Het recht om de Overeenkomst te annuleren vervalt wanneer de uitvoering van Overeenkomst met toestemming van de Klant is begonnen voordat de bedenktijd van zeven (7) werkdagen voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
talin schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:30:
[...]

kan ik het niet mee eens zijn.

ik snap als eerste niet: geld de regel nu wel of niet voor het aanschaffen van een produkt via internet?
je zegt dat de regel niet opgaat omdat er andere wetten voor zijn? welke? en eerder zeg je dat de regel goed is toegepast.

stel dat alles goed was gegaan, en ik had netjes op afgesproken datum de goede oplevering gekregen.

op dat moment zouden de 7 dagen ingaan.
- stel dat ik er na 1 dag achter was gekomen dat de verbinding niet mee te werken was.
- dat alle poorten die ik als thuiswerker zou willen gaan gebruiken niet bruikbaar zijn ( VPN, eigen mail server e.d. klantenservice van te voren gebeld die kon mij alleen adviseren om het te testen, ze konden me dat niet vertellen ) .
- dat de down en upload snelheid niet gehaald gaan worden zoals deze in contract/abbo zijn genoemd bij lange na niet gehaald gaan worden ( die worden bijna nooit gehaald dat weet ik )

heb ik dan wel het recht om gebruik te maken van de 7 dagen regel?
want dan voldoet het produkt wat ik online heb aangeschaft niet aan de regels.

dat zou raar zijn want ik ik kan daar nu pas mee beginnen met testen.
Je besteld geen product maar een dienst. Een product wordt gezien als laptop tv etc. Voor een dienst als internet gelden der andere wetten/regels wat betreft koop op afstand. Ik ben op dit moment op werk dus ik kan niet in mijn wetbundel voor je kijken.

Ik zou zeggen denk logisch na en dat kom je erachter dat die 7dgn redelijk zijn.

En wat betreft het abbonnement er wordt duidelijk vermeld tot 20mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Anoniem: 101986 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 23:20:
[...]

Nou merk/type router is een Linksys WAG160N. De dienst mag volgens mij weinig uitmaken, een poort open is een poort open toch... maar goed er moet een HTTP dienst op draaien. Op dit moment heel simpel poort 8080 intern op de 192.168.1.2 server open gezet, deze is ook goed te bereiken vanuit intern. Deze poort via "Toepassingen en Games" in de linksys ook opengezet Externe Poort 8080 naar Interne Poort 8080 op IP 192.168.1.2 met TCP protocol. Deze configuratie is 100% zeker goed. Bij andere poorten werkt het wel. Ik verdenk Online ervan om poort 8080 te blokkeren.
Weet je zeker dat geen software firewall je verbinding blokkeert?
Als het niet werkt, zou ik toch eens een firmware upgrade doorvoeren.

Edit:

Als test heb ik uTorrent via poort 8080 laten lopen. Dat geeft geen probleem.
Dus Online blokkeert inderdaad niets.

[ Voor 7% gewijzigd door cornfed99111 op 18-11-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Nu online

talin

ES-MA

Lizard schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:14:
Uit de Algemene Voorwaarden van Online:

Bij Artikel 3.2:

[...]

En bij artikel 3.5:

[...]
duidelijk!
overeenkomst is bij buurman aangekomen....
Dewaterweg schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:15:
[...]

Je besteld geen product maar een dienst. Een product wordt gezien als laptop tv etc. Voor een dienst als internet gelden der andere wetten/regels wat betreft koop op afstand. Ik ben op dit moment op werk dus ik kan niet in mijn wetbundel voor je kijken.

Ik zou zeggen denk logisch na en dat kom je erachter dat die 7dgn redelijk zijn.

En wat betreft het abbonnement er wordt duidelijk vermeld tot 20mbit.
ik geloof je maar dan is het alsnog raar, ik kan het produkt niet testen omdat het nog niet geleverd is de lijn zou niet kunnen voldoen aan mijn eisen enz.
maar voordat ik dat kan testen is mijn opzegtermijn al verstreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

talin schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:30:
[...]

schreef hoop blabla over testen en 7 dagen regel
Dat heb ik ook ooit eens aangekaart bij een provider, want dat blijft wel dubbel natuurlijk. Je sluit het contract online of telefonisch af en op het moment dat je dat doet mag je je 7 werkdagen bedenken. Dat is natuurlijk van de zotte want je weet niet of je wel tevreden bent met de nog te leveren verbinding. Eigenlijk zouden ze die termijn moeten oprekken naar 1 maand. Je kan tenslotte ook per maand opzeggen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
loewie-643- schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:58:
[...]

Dat heb ik ook ooit eens aangekaart bij een provider, want dat blijft wel dubbel natuurlijk. Je sluit het contract online of telefonisch af en op het moment dat je dat doet mag je je 7 werkdagen bedenken. Dat is natuurlijk van de zotte want je weet niet of je wel tevreden bent met de nog te leveren verbinding. Eigenlijk zouden ze die termijn moeten oprekken naar 1 maand. Je kan tenslotte ook per maand opzeggen.
na 1 jaar kun je maandelijks opzeggen. Feit blijft dat wanneer je eerst kan testen de provider dus heel veel kosten moet maken alvorens zij iets daarvan kunnen terug zien. Dat zou dus betekenen dat de kosten omhoog gaan van je abbonnement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
loewie-643- schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:58:
[...]

Die termijn heeft ook niets te maken over je tevredenheid van een dienst.
Dat is een verplichte wettelijke termijn om je aanvraag/contract/abonnement kosteloos te annuleren.
Hij geldt ook alleen voor contracten afgesloten over internet, mail, telefoon of colportage. Niet via een winkel.

Als Online een extra 5 dagen gratis proberen belooft, is dat een volledige andere kwestie.
Alleen in de voorwaarden van het contract staat precies hoe het werkt en wat je rechten zijn.
Daarom is het ook van grootste belang om de voorwaarden na te lezen vóór je een contract aan gaat.
Natuurlijk heb je dan ook de voorwaarden even gesaved naar je hd om daar later op terug te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

cornfed99111 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:27:
[...]

Die termijn heeft ook niets te maken over je tevredenheid van een dienst.
Dat is een verplichte wettelijke termijn om je aanvraag/contract/abonnement kosteloos te annuleren.
Hij geldt ook alleen voor contracten afgesloten over internet, mail, telefoon of colportage. Niet via een winkel.

Als Online een extra 5 dagen gratis proberen belooft, is dat een volledige andere kwestie.
Alleen in de voorwaarden van het contract staat precies hoe het werkt en wat je rechten zijn.
Daarom is het ook van grootste belang om de voorwaarden na te lezen vóór je een contract aan gaat.
Natuurlijk heb je dan ook de voorwaarden even gesaved naar je hd om daar later op terug te kunnen komen.
Dat ben ik ook volledig met jullie eens, en ik heb verder nergens problemen mee alleen ik kon me ook voorstellen dat een probeerperiode prettig zou zijn. En ja of ze daar nu extra kosten voor moeten maken. Je kan ook extra alert zijn als dienstverlener om de overgang of nieuwe aansluiting zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen. externe factoren daargelaten. En die hele discussie over tot 20mbit er staat wat er staat tis geen gegarandeerde snelheid, dat hebben ze dus goed afgedekt en ook daar is niets mis mee. Alleen is het natuurlijk zonde als je een 20bmit abo afsluit en je haalt er maar 6

[ Voor 9% gewijzigd door loewie1984 op 18-11-2009 16:33 ]

discogs

• Andros
Ik vergelijk dat liever met dingen als rioolrechten, gemeentebelasting, waterschappen etc. Pak mijn laatste voorbeeld, waterschap zal in pakweg Rotterdam ook tien keer meer doen met rivieren etc dan ergens in Drenthe, simpelweg omdat dat een andere locatie is. Tis bij ADSL simpel genoeg, woon je verder van de centrale dan kun je om technische redenen minder snelheid halen. Oplossing: verhuizen of internetten met een andere techniek. Ik zie het probleem in dat gezeik van 20mbit abbo's niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
En dan is Online ook nog één van de goedkoopsten als het op internet aankomt. Dus al haal je maar 6Mbit, voor die prijs is er dan nog steeds geen concurrent op ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Nu online

talin

ES-MA

ik kwam gisteravond weer thuis en geen internet!

bellen met Online eerst met de kanltenservice, tja meneer dit gaan we binnen 5 dagen voor u oplossen toen direct naar Online ( heb nu een nummer in Amsterdam en een naam ) zag ik de buurman aan komen lopen, hij had ook geen internet meer en geen telefoon meer, wist me te vertellend at er mensen van KPN bezig waren in de wijkcentrale.

dit doorgegeven aan Online die gingen me terug bellen.

er zou een algehele storing zijn in onze wijkcentrale.... ben bang dat ik weer een paar dagen zonder ga zitten... vanmorgen ook nog geen internet, de lijn is wel goed.

we wachten weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Mijn telefonie probleem lijkt ook weer opgelost. De technische dienst had geconcludeerd dat mijn firmware niet up-to-date was. :/ Ja, dat wist ik al, de livebox wilde niet updaten.
Tegen beter weten in toch de Livebox uitgezet en een 5 mins later weer aangezet zoals in de brief beschreven stond. En zowaar, het kreng begint te updaten! Wat het nou geweest is snap ik nog steeds niet, maar alles lijkt weer te functioneren voorlopig.
Ik ben trouwens ook niet meer teruggebeld zoals beloofd, iets wat ik toch wel een klein minpuntje vind. Ik had het toch wel goede service gevonden als ze even hadden gebeld om te vragen of alles nu in orde was. Stel dat het niet had gewerkt, had ik zelf weer een duur telefoongesprek moeten opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
IK baal ervan dat ze nog steeds de lijn huren van kpn bij mij in de wijk. En kpn capped de lijn lekker naar 10mb. Glasvezel kabel ligt wel al tot in de meterkast maar er wordt nog niks aangeboden. :S

[ Voor 26% gewijzigd door LosGieros op 20-11-2009 11:16 ]

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman

Eboman

Ondertitel

hallo mensen, misschien heb ik onder een steen gelegen, maar ik heb sinds kort blijkbaar nieuwe modem software (online groen).

Ik heb inmiddels gezien dat uPNP aan kan er een geavanceerde firewall is en logging daarvan, ook is het mogelijk om op meerdere manieren op afstand in te loggen en een DMZ op te geven.

Iemand al ervaringen hiermee ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209944

Vraagje heb al 2 jaar internet via Online (Orange toen nog) en vaak valt de snelheid tegen.
Toen ze het hebben aangelegd, hebben ze vanuit de mterkast in de gang een kabel getrokken van ca 5 meter. Zodat de telefoon gebruikt kon worden.
Zit er overna te denken om het modem te verplaatsen en daarmee de kabels kort te maken. Om de snelheid te verhogen.
Deze waarden kreeg ik overigens. Kan iemand over onderstaande iets vertellen waarom ik via speedtest een download van 700 kb haal ipv van meer. Bedankt

Status ADSL-lijn verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kbps
Downstream 10964 Kbps
Afname Dichtbij: 29.9 (dB)
Ver weg: 10.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij: 8 (dB)
Ver weg: 11 (dB)
HEC-teller 8059
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 897
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Nu online

talin

ES-MA

- Donderdag 19 November

ik had gehoopt dat het anders was maar donderdagmorgen lag de lijn er weer uit, vanaf half 12 was er geen verbinding meer navraag bij de buurman, daar ook geen lijn meer..

- maar weer eens bellen leverde op bij de klantenservice dat ik binnen 5 werkdagen geholpen zou worden door het door te zetten naar de TD...

ik had nog een nummer in Amsterdam maar wist geen naam, kwam uit bij de Receptie van Online en na wat uitleg kreeg ik de goede persoon aan de lijn.
die het verhaal verteld en ze moest heeel diep zuchten.
ze ging er achteraan.

- de buurman weer aan de telefoon, er zaten 2 mannetjes van KPN in de wijkcentrale...

- er zou een algemene storing in onze wijk zijn.
en ze zouden een monteur sturen

- uurtje later belde er netjes een planner van KPN die vroeg wanneer het schikte.
bij hoge uitzondering kon hij er zaterdag 1 langs laten komen.

- vrijdag 20 November

buurman kwam weer eens langs, beide nog steeds geen signaal, hij had een telefoonnummer van KPN of ik die a.u.b. ook nog een x wilde bellen, maar natuurlijk.

beste meneer verhaal verteld, en proberen duidelijk te maken wat nu het probleem is, die vroeg mij om de modem uit te zetten, toen werd ik een beetje pissig en probeerde hem nogmaals duidelijk te maken dat daar het probleem niet zat, hij hield netjes voet bij stuk en vroeg mij om mijn modem uit te zetten om toch zijn procedure af te werken.

ik zet mijn modem uit en je raad het al, Ja! zegt de beste man nu gaat die van uw buurman uit!
NEE dat is die van mij!!!!!

het zou een kwestie zijn van policy's die niet goed stonden en SSID's die niet goed coimmuniceerden met onze modem dit zou 7 werkdagen duren eer opgelost want hoet moest door de KPN molen.
toen ik hem mijn beroep vertelde en hem zei dat ie aardig onzin praatte toomde hij iets in en ging hij zijn best doen maar hij wil/kon niets garanderen en nee een datum wilde hij al helemaal niet noemen.

- toen ik hem vertelde dat er voor mij via online een monteur zou komen zei hij dat dat niet zou gaan helpen en dat die niets zou kunnen doen ter plekke, ik was het daar niet mee eens en ik heb hem gezegd dat ie verder voor mij geen actie hoefde te ondernemen en ik mijn monteur eerst wilde afwachten.

- Zaterdag netjes op tijd een monteur van KPN die heeft in de wijkcenrale 2 draadjes omgewisseld en het hele weekend heeft het feiloos gewerkt!
- telefoon geinstalleerd en die werkte ook in 1 x.
ben heel benieuwd wanneer KPN weer de draden gaan omzetten... want ben bang dat dit niet mijn laatste post gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Anoniem: 209944 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:10:
Vraagje heb al 2 jaar internet via Online (Orange toen nog) en vaak valt de snelheid tegen.
Toen ze het hebben aangelegd, hebben ze vanuit de mterkast in de gang een kabel getrokken van ca 5 meter. Zodat de telefoon gebruikt kon worden.
Zit er overna te denken om het modem te verplaatsen en daarmee de kabels kort te maken. Om de snelheid te verhogen.
Deze waarden kreeg ik overigens. Kan iemand over onderstaande iets vertellen waarom ik via speedtest een download van 700 kb haal ipv van meer. Bedankt

Status ADSL-lijn verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kbps
Downstream 10964 Kbps
Afname Dichtbij: 29.9 (dB)
Ver weg: 10.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij: 8 (dB)
Ver weg: 11 (dB)
HEC-teller 8059
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 897
ES-teller van 1 dag 0
Je modem traind in op 10,964 Mbps, dus ik weet niet wat je afstand is tot de centrale.
Maar volgens mij moet je dan nogsteeds de 1.3 Mb/s wel halen met je download..

Dowload je met draadloos netwerk? Of gebruik je een kabel om te connecten?

Als je draadloos doet, moet je even met de meegeleverde kabel een laptop aansluiten en kijken wat je dan haald. Haal je dan wel je max download, moet je even TCPOptimizer downloaden en gebruiken. Dat heeft bij mij ook gewerkt.

Hoop dat je eruit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb nu een ST546. Nu stuurt Online mij een ST706 op. Maar ik gebruik geen voice/tel/ip.

Eigenlijk doet de ST546 alles wat ik nodig heb. Mis ik voordelen door niet over te stappen naar de ST706?

edit: Cornfed, thanks!

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 24-11-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Philflow

Nee, er zit zelfs twee LAN poorten minder op. Kan direct in de kast of je moet hem terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11-2024
Sinds afgelopen vrijdag heeft mijn oude Livebox een nieuwe Firmware gekregen, en sindsdien heb ik constant problemen met mijn telefonie en Internet.
De liveBox ie er nog een uit het Wanadoo tijdperk met zo'n grote verlichtte W erin

Het Internet is ineens 1.2 Mbit in snelheid gezakt.

Op mijn KPN lijn werkt mijn nummerherkenning niet meer, die deed het voor vrijdag prima, en op mijn Online lijn ook niet meer.
Ik heb de KPN lijn gehouden, zodat ik niet helemaal afhankelijk zou zijn van Online.

Ook heb ik sinds afgelopen vrijdag regelmatig last van een dode lijn (ik kan dan zelf hrlemaal niet meer bellen, maar wel gebeld worden op mijn KPN lijn)
Een reset van de Livebox lost het dan weer op.

Na een aantal keren contact gehad te hebben met de helpdesk (en door alle procedures heengelopen te zijn), krijg ik nu een nieuw modem opgestuurd (Speedtouch 706).

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de voor of nadelen van een 706 t.o.v een LiveBox.
Kan ik er bijvoorbeeld gewoon mijn port-forwards naar mijn router inzetten.
En.....als je naar buiten belt met je online nummer, krijg je bij de LiveBox een andere kiestoon dan bij KPN (zodat je zeker weet dat je met de goedkopere lijn belt :) ), is dit bij de 706 ook zo.

[ Voor 10% gewijzigd door TifKag op 24-11-2009 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

TifKag schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:34:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de voor of nadelen van een 706 t.o.v een LiveBox.
Kan ik er bijvoorbeeld gewoon mijn port-forwards naar mijn router inzetten.
als je geen gebruik maakt van telefonie zou ik even 5 tientjes investeren in een linksys adsl 2+ gateway incl. wireless of elk ander merk naar je keuze. speedtouch modem is kut, heb een maand geleden 1 mogen ontvangen niet alleen is het instellen van zaken gewoon omslachtig net als de livebox, maar capped ie mijn verbinding ook nog eens door een firmware update. Haalde met de speedtouch eerst 9 en uiteindelijk maar 2 mbit nadat kpn mijn lijn gecontroleerd had. Nu zit ik met mijn wag200g weer op 13,4 mbit!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
loewie-643- schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:36:
[...]Als je geen gebruik maakt van telefonie
Dan heb je mijn bericht niet goed gelezen, want het gaat juist om de telefonie
TifKag schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:34:

Op mijn KPN lijn werkt mijn nummerherkenning niet meer, die deed het voor vrijdag prima, en op mijn Online lijn ook niet meer.
Ik heb de KPN lijn gehouden, zodat ik niet helemaal afhankelijk zou zijn van Online.

Ook heb ik sinds afgelopen vrijdag regelmatig last van een dode lijn (ik kan dan zelf hrlemaal niet meer bellen, maar wel gebeld worden op mijn KPN lijn)
Een reset van de Livebox lost het dan weer op.

[ Voor 58% gewijzigd door TifKag op 24-11-2009 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakoe
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-01-2021
@TifKag
Welke software heb je op je livebox staan nu?

@Loewie-643-

Er zitten in die speedtouches een paar van ze dan die zijn geleverd een aantal bugs waarop je modem gecapped was op maar 2 mbit een firmware update lost dat bug op of Online stuurt je een nieuw modem.
Ik heb zelf ook de speedtouch 706 wl en snelheid is goed. Ik heb gemerkt dat Online nu aan veel klanten de Thomson TG712 levert. Maar alleen weet ik niet of de Thomson beter is dan de speedtouch wil ik best wel weten als het zo is.

[ Voor 11% gewijzigd door pakoe op 24-11-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

TifKag schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:06:
[...]
Dan heb je mijn bericht niet goed gelezen, want het gaat juist om de telefonie

[...]
srry, khad selectief gelezen :P Ja dan houdt het op wat mijn optie betreft

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
pakoe schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:23:
@TifKag
De 0xe15080a oftewel 3202_2601EA
@Loewie-643-

Er zitten in die speedtouches een paar van ze dan die zijn geleverd een aantal bugs waarop je modem gecapped was op maar 2 mbit een firmware update lost dat bug op of Online stuurt je een nieuw modem.
Ik heb zelf ook de speedtouch 706 wl en snelheid is goed. Ik heb gemerkt dat Online nu aan veel klanten de Thomson TG712 levert. Maar alleen weet ik niet of de Thomson beter is dan de speedtouch wil ik best wel weten als het zo is.
De TG712 wilden ze eerst sturen, maar toen zagen ze ineens dat ik geen Wireless kaart voor de LiveBox bij ze huur, en toen wilden ze de TG712 nog wel sturen, maar dan moest ik € 3,- p/maand meer gaan betalen.
Toen ik dat niet wilde wilden ze alleen nog maar een 706 sturen zonder WL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
cornfed99111 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:52:
En poort 5060+5061 die wordt gebruikt voor sip niet geblokkeerd maar niet bruikbaar dus want in geval van voip telefonie al in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
loewie-643- schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:36:
[...]

als je geen gebruik maakt van telefonie zou ik even 5 tientjes investeren in een linksys adsl 2+ gateway incl. wireless of elk ander merk naar je keuze. speedtouch modem is kut, heb een maand geleden 1 mogen ontvangen niet alleen is het instellen van zaken gewoon omslachtig net als de livebox, maar capped ie mijn verbinding ook nog eens door een firmware update. Haalde met de speedtouch eerst 9 en uiteindelijk maar 2 mbit nadat kpn mijn lijn gecontroleerd had. Nu zit ik met mijn wag200g weer op 13,4 mbit!
Dat is de hoogst mogelijke onzin. Hij capt helemaal niets. Enige verschil zit hem erin dat jouw linksys modem geoptimaliseerd is en een ander protocol gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
pakoe schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:23:
@TifKag

@Loewie-643-

De ervaringen met de speedtouch 712 zijn erg positief, vaak wat makkelijkere instelopties als de 706. Overigens thompson is identiek aan speedtouch hoor:) Het is de speedtouch 712 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
TifKag schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:47:
[...]

De 0xe15080a oftewel 3202_2601EA

[...]

De TG712 wilden ze eerst sturen, maar toen zagen ze ineens dat ik geen Wireless kaart voor de LiveBox bij ze huur, en toen wilden ze de TG712 nog wel sturen, maar dan moest ik € 3,- p/maand meer gaan betalen.
Toen ik dat niet wilde wilden ze alleen nog maar een 706 sturen zonder WL.
Dat is niet zo gek dan toch:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Mgear

Die poort wordt gereserveerd in de Livebox en Speedtouch van Online zelf. Ongeacht of het wordt gebruikt.
Dus het is een expres ingebouwde beperking van de routers, niet in het netwerk zelf.
Je kan dan wel andere SIP diensten gebruiken, alleen niet met poort 5060.
Je moet dus dan omkijken naar een alternatieve poort. Of natuurlijk eigen apparatuur inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-04 09:23
Hallo,

Ik ben sinds 4-11 overgestapt naar Online. Daarvoor zat ik bij KPN met InternetPlusBellen. Het opzeggen heb ik via Online laten regelen. Sinds 4-11 heb ik alleen Internet en geen telefonie. Ik heb uiteraard een telefonie abo erbij genomen plus het overnemen van het huidige KPN nummer.

Ik zit tot heden zonder telefonie. Vanaf morgen (donderdag) zit ik gewoon 3 weken zonder telefoon. Ik heb weet ik veel hoe vaak gebeld. Uiteraard heb ik hun stappenplan gevolgd, zoals het modem verplaatsen naar het ISRA(?) punt in de meterkast. Uiteraard heeft dit niet geholpen, want voorheen heeft het bij KPN altijd gewerkt! Wel was het MAC adres verkeerd. Ik had een ander MAC adres dan wat zij in de computer hadden staan. Dit is ondertussen na veel bellen en vragen opgelost.

Tevens is mijn Internet snelheid niet optimaal. Ik haal nu tussen de 6 en 8 Mbit. Terwijl op de website staat 14 Mbit! De technische helpdesk heeft mij laten vertellen dat ik 3,5 KM van de centrale woon. Dit is niet waar, want op speedtest staat de centrale afgrond 2 KM van mijn huis vandaan. Zijn smoes was dat er waarschijnlijk grote lussen in onder de grond zitten, en dat maakt de afstand langer (totaal 3,5 KM). Dit geloof ik natuurlijk niet en aan de andere kant ben ik gewoon bedrogen.

Maar de snelheid heeft voor mij een lage prio. Ik wil eerst dat telefonie het werkt. Ik heb de helpdesk gevraagd om iemand van de technische afdeling mij terug te laten bellen. Ik heb het afgelopen vrijdag gevraagd. ik zou op die avond terug gebeld worden. maar nog steeds niks van ze gehoord. Ik begin het nu erg zat te worden. Hoe moeilijk is dit nou? Dit is toch zo simpel!

Wat mijn vraag is: Hoe kan ik dit nou het beste oplossen? Ze willen mij niet doorverbinden naar de klachtenafdeling of technische afdeling. Hun smoes is: Wij hebben geen telefoonnummers van die afdelingen. Daarnaast kunnen hun ook geen contact met die afdeling maken. Wat opzicht erg vreemd lijkt.
Eigenlijk wil ik met Online stoppen, maar helaas zit er ik een jaar aanvast! Hoe en waar kan ik een klacht indienen of hoe kan ik iemand, zoals de manager, aan de tel krijgen?

In ieder geval, thanks voor de antwoorden.

Groet,
Albert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:12

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

De postcode check is niet 100% zuiver. Die meet hemelsbreed, dus niet de werkelijke lijnlengte.
Volgens die check woon ik namelijk 1100 meter van de centrale. Maar volgens de KPN computer (monteur ooit over de vloer gehad die in kon bellen op hun stats computer) is de werkelijke lijnlengte 2100 meter!
Dat komt trouwens ook overeen met de dB waardes en dat omgerekend uit mijn eigen modem (FritzBox).

Online heeft gewoon een brakke modem configuratie. Hun hardcoden het modem dat de SnR waardes rond de 10 moeten liggen. Dat doen ze om klachten mbt klapperlijnen te voorkomen. Daardoor halen de meeste klanten "maar" 11-14Mbit.

Bij Telfort en Demon haalde ik namelijk op mijn eigen modem 16Mbit. Meer haalt er niet uit mijn lijn te persen.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
Ik kreeg vandaag een brief met een 'bevestiging van abo einde' (zoiets dergelijks zegmaar).
Naam, adres alles klopte, totdat..
• U bent sinds 23 november afgesloten van internet. (neehoor, ik heb nog gewoon adsl+voip)
• Uw klantnummer is Wxxxxxxx (neehoor, das niet mijn klantnummer)

Wat moet ik doen? Afwachten? Melden? Kost mij weer bel-gezeur + euro's. Ik verwacht niet dat ik afgesloten wordt, want dan had dat al gebeurd moeten zijn (23 nov.). Waarschijnlijk is de klant van het foute klantnummer wél afgesloten.

Overige info: ik heb nog maar een halfjaar klant van Online, dus van afsluiting is helemaal geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Barleone schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:22:

Wat moet ik doen? Afwachten? Melden? Kost mij weer bel-gezeur + euro's.
stuur een email, de bereikbaarheid per email is de laatste tijd erg verbeterd en werkt net zo goed en kost je niets behalve 1 minuutje van je tijd.

Ik heb er alleen maar uitstekende ervaringen mee, ze antwoorden zelfs op tijden waarop je het niet verwacht, zaterdagavond 20:00 of zondag tegen 14:00

discogs

• Mgear
albert04 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:01:
Hallo,

Ik ben sinds 4-11 overgestapt naar Online. Daarvoor zat ik bij KPN met InternetPlusBellen. Het opzeggen heb ik via Online laten regelen. Sinds 4-11 heb ik alleen Internet en geen telefonie. Ik heb uiteraard een telefonie abo erbij genomen plus het overnemen van het huidige KPN nummer.

Ik zit tot heden zonder telefonie. Vanaf morgen (donderdag) zit ik gewoon 3 weken zonder telefoon. Ik heb weet ik veel hoe vaak gebeld. Uiteraard heb ik hun stappenplan gevolgd, zoals het modem verplaatsen naar het ISRA(?) punt in de meterkast. Uiteraard heeft dit niet geholpen, want voorheen heeft het bij KPN altijd gewerkt! Wel was het MAC adres verkeerd. Ik had een ander MAC adres dan wat zij in de computer hadden staan. Dit is ondertussen na veel bellen en vragen opgelost.

Tevens is mijn Internet snelheid niet optimaal. Ik haal nu tussen de 6 en 8 Mbit. Terwijl op de website staat 14 Mbit! De technische helpdesk heeft mij laten vertellen dat ik 3,5 KM van de centrale woon. Dit is niet waar, want op speedtest staat de centrale afgrond 2 KM van mijn huis vandaan. Zijn smoes was dat er waarschijnlijk grote lussen in onder de grond zitten, en dat maakt de afstand langer (totaal 3,5 KM). Dit geloof ik natuurlijk niet en aan de andere kant ben ik gewoon bedrogen.

Maar de snelheid heeft voor mij een lage prio. Ik wil eerst dat telefonie het werkt. Ik heb de helpdesk gevraagd om iemand van de technische afdeling mij terug te laten bellen. Ik heb het afgelopen vrijdag gevraagd. ik zou op die avond terug gebeld worden. maar nog steeds niks van ze gehoord. Ik begin het nu erg zat te worden. Hoe moeilijk is dit nou? Dit is toch zo simpel!

Wat mijn vraag is: Hoe kan ik dit nou het beste oplossen? Ze willen mij niet doorverbinden naar de klachtenafdeling of technische afdeling. Hun smoes is: Wij hebben geen telefoonnummers van die afdelingen. Daarnaast kunnen hun ook geen contact met die afdeling maken. Wat opzicht erg vreemd lijkt.
Eigenlijk wil ik met Online stoppen, maar helaas zit er ik een jaar aanvast! Hoe en waar kan ik een klacht indienen of hoe kan ik iemand, zoals de manager, aan de tel krijgen?

In ieder geval, thanks voor de antwoorden.

Groet,
Albert
Beste Albert,
Allereerst natuurlijk vervelend dat je voorgespiegeld krijgt tot 14mbit en maar 6 tot 8 haalt. Volgens mij is dit inderdaad wat laag maar wat we vaker zien is dat als een telefoonlijn ergens in het traject graafschade heeft kpn dit oplost door een las. Hoe meer lassen des te minder goed de lijn is des te minder snelheid je haalt (in casu meer verlies). Dit is meer een fout in de regelgeving die kpn alleen verplicht zorg te dragen voor analoge telefonie dan lijnkwaliteit. De afstanden op speedtest zijn hemelsbreed, heeft dus niets van doen met de daadwerkelijke afstand. Dat je dat niet geloofd kan ik ook niet helpen maar je snapt hopelijk wel dat geen enkele kabel loodrecht direct naar jouw huis loopt. Dat Online hardcore locked op 10db vanwege klapperlijnen is ook niet juist, zij gebruiken dit mede vanwege compatibliteit met de livebox die gewoonweg niet goed kan werken met 6db profielen. Het klopt dat telfort en sommige andere providers vaak wel met 6db profiel leveren, dit heeft vaak een hogere snelheid tot gevolg maar komt niet in alle gevallen de stabiliteit ten goede. Dat er door de toegenomen vraag naar adsl breedband er veel meer lijnen in gebruik zijn en de zgn. " overspraak" toeneemt is minder van invloed al kan dit inderdaad een " klapperlijn" voorkomen. Hoe meer ruis/storing op een lijn des te sneller zal een geringe storing je lijn laten klapperen. Hoe hoger het aantal db's des te ongevoeliger hij hiervoor is aangezien de lijn ook pas klappert bij een storing van een gelijk aantal db's. De manager kun je niet te spreken krijgen, dit is iets dat is uitgesloten. Wel kun je door gewoon te bellen en je probleem uit te leggen kijken wat ze gaan doen.

Met betrekking tot je telefonie is het inderdaad vervelend dat als je een ander modem hebt dan in het systeem staat je telefonie niet gaat werken. Mocht dit al zijn gewijzigd dan zal in de meeste gevallen de telefonie gewoon werken. Is dit niet zo wordt er een zaak aangemaakt voor de technische dienst, doorlooptijd hiervoor is 5 tot 7 werkdagen. Vervelend natuurlijk maar mijns inziens niet onoverkomelijk.

Ben je het niet eens met de snelheid en hebben ze niks kunnen doen geef je aan er een klacht van te willen maken, deze zal gewoon in behandeling worden genomen en worden afgehandeld.Dit kan ook gewoon telefonisch, hoef je geen brief voor te schrijven.

[ Voor 6% gewijzigd door Mgear op 26-11-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endemion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06-2024
Hallo, ook overgestapt van tele2 naar online sinds 1 nov (internet + tel). In eerste instantie alles goed verlopen. Echter vloog de modem er na een aantal uur uit. Deed daarna niks meer behalve irritant knipperen. Ondertussen blijkt dat te maken te hebben met het mislopen van de firmware update.

Zie ook:
http://online.gebruikers....thread_id=3640&rowstart=0

Ben hier op dit forum/topic uit gekomen omdat ik me afvroeg of er ergens admin logins bekend waren. Blijkbaar niet. Alleen van de livebox. Jammer.

Ik lees hier ook her en der dat men nogal wat verschillende snelheden haalt. De een zegt dat vanwege de lijnhuur van kpn de zaak wordt afgekapt op 10mb. De ander zit weer ergens rond de 14mb. Bij mij werd al bij de aanvraag verteld dat ik hier op dit adres tot 8mb zou kunnen halen.
Let op: Uw adres valt buiten ons dekkingsgebied, waardoor uw verbinding wordt geleverd via het netwerk van KPN. Hierdoor is uw maximale downloadsnelheid 8 Mbit/s. De prijs van uw abonnement blijft onveranderd laag.
Dat komt ook overeen met de praktijk (zit tussen de 7-8mb). Echter als ik dat van die 10mb lees vraag ik me toch wel af of dat dan hier niet ook wat meer mag wezen.

Kan iemand iemand uitleggen hoe dat nu precies in elkaar steekt en wat ik eventueel kan ondernemen om wat meer uit de lijn te krijgen (via kpn bv iets, iemand omkopen :P)?
(nouja eerst naar eens het probleem met modem opgelost zien te krijgen)

[ Voor 9% gewijzigd door endemion op 30-11-2009 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

endemion schreef op maandag 30 november 2009 @ 03:53:
Ik lees hier ook her en der dat men nogal wat verschillende snelheden haalt. De een zegt dat vanwege de lijnhuur van kpn de zaak wordt afgekapt op 10mb. De ander zit weer ergens rond de 14mb. Bij mij werd al bij de aanvraag verteld dat ik hier op dit adres tot 8mb zou kunnen halen.
Dat komt omdat Online als ik me niet vergis gebruik maakt van twee fysieke netwerken in de grond, namelijk dat van KPN en dat van bbned. Het bbned heeft een hogere doorvoersnelheid dan dat van KPN en daarom hebben sommige mensen in de woonplaats naast jouw dorp/stad een hogere snelheid of vice versa, het is maar net tot waar dat netwerk rijkt. (Zo is het althans tussen Geleen en Stein, Zuid-Limburg het geval)
Dat komt ook overeen met de praktijk (zit tussen de 7-8mb). Echter als ik dat van die 10mb lees vraag ik me toch wel af of dat dan hier niet ook wat meer mag wezen.
8 mbit is 8mbit en zal niet meer worden wanneer je over het kpn netwerk gaat.
Kan iemand iemand uitleggen hoe dat nu precies in elkaar steekt en wat ik eventueel kan ondernemen om wat meer uit de lijn te krijgen (via kpn bv iets, iemand omkopen :P)?
(nouja eerst naar eens het probleem met modem opgelost zien te krijgen)
en daarmee is je laatste vraag ook meteen beantwoord, dus iets ondernemen in de trent van contact zoeken met kpn, of een monteur die onderhoudswerkzaamehden aan de centrale verricht verleiden met een koekje en warme koffie :p zal je niets opleveren

* bbned (eigen online netwerk dan)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Online heeft een eigen netwerk liggen in heel veel centrales. Daar heeft BBNed niets mee te maken.
Waar ze geen netwerk hebben aangelegd, wordt je aangesloten op het KPN wholesale netwerk (Bitstream).
Dat KPN netwerk is maximaal 8 Mbit. KPN bepaalt die snelheid, niet Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik krijg telefonie maar niet aan de praat. Alles aangesloten zoals het hoort, internet doet het fijn, draadloze modem/router (voormalig modem) erachter gehangen en werkt allemaal prima.

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:12:59
Modulatie: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 8.005
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/MB]: 584,00 / 1,41
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,5 / 21,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,5 / 21,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB /
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 10 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 987 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 2.452 / 0

De CRC en HEC fouten stonden er al in toen ik het scherm voor het eerst opende en is sindsdien niks meer bijgekomen(!)..

Telnr van Online zie ik onder telefonie, maar hij lijkt niet te willen registreren?
Staat een rood kruis onder 'geregistreerd'.

Heb ook steeds dit in het logboek

00:16:30 (since last boot) VOIP: Recv 403 Forbidden

00:16:30 (since last boot) VOIP: Send REGISTER

Hoe kabels aangesloten:
Lasdop -> zo'n wit dingetje waar je een RJ-11 in kan pluggen. -> Modem
Dan vanaf modem zit het stekkertje voor telefonie erin. Zowel op het draadnetwerk in huis gehad als direct op verschillende telefoons.

Meerdere keren modem gereset zonder resultaat.

Men verwachtte (volgens de mail) alles gedaan te hebben rond 12 uur vanmiddag.

Moet ik nog even wachten, of maar even bellen of mailen met online?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ik vermoed dat je router nog niet aangemeld is op de SIP server.
Ik zou toch nog even afwachten. Je kan morgen altijd nog contact opnemen.

Je intrainwaardes zijn niet ideaal.
Je zou veel hoger moeten intrainen dan 8 Mbit.
Ook de SN marge is met 21 dB hoog.

Heb je het juiste aderpaar gekozen? Probeer eens oranje/wit in plaats van rood/blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
cornfed99111 schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:54:
Ik vermoed dat je router nog niet aangemeld is op de SIP server.
Ik zou toch nog even afwachten. Je kan morgen altijd nog contact opnemen.

Je intrainwaardes zijn niet ideaal.
Je zou veel hoger moeten intrainen dan 8 Mbit.
Ook de SN marge is met 21 dB hoog.

Heb je het juiste aderpaar gekozen? Probeer eens oranje/wit in plaats van rood/blauw.
Hoger dan 8Mbit is hier niet leverbaar. KPN-lijn en in de middle of nowhere :).

En dacht dat een hoge SN Marge goed was? Ik kan zometeen oranje/wit wel even proberen anders. Die draden zagen eruit alsof ze nooit egrbuikt zijn in de 40/50 jaar dat de telefoonkabel hier ligt..

[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 30-11-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Aha, je zit dus op het KPN netwerk.
Je kaart in de centrale is wel ADSL2+.
Dat betekent in theorie je een stuk sneller zou kunnen als KPN het mogelijk maakt of toe laat.

De Speedtouch proberen altijd de SN marge rond de 10 dB te houden.
Als dat veel hoger of lager is, betekent dat er 'ruis' zit op de lijn. Maar dat kan ook door een slechte
aansluiting tussen ISRA en modem veroorzaakt worden. Ook het verkeerde aderpaar is mogelijk.
Of je hebt gewoon een slechte kwaliteit lijn naar de centrale. Legio oorzaken.

[ Voor 8% gewijzigd door cornfed99111 op 30-11-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Oranje/wit werkte niet.

Heb net de modem even een harde reset gegeven zodat ook alle foutmeldingen weg zijn...

Maar nu is de modulatie wel anders, nml ADSL 1... SN Marge is meer richting het niveau dat jij zei..
Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:03:05
Modulatie: ANSI T1.413
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.024 / 7.968
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/KB]: 153,00 / 115,00
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,5 / 20,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,0 / 16,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB /
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

/edit:
En telefonie werkt!!! :P

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 30-11-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
ANSI ?? Ik dacht dat alleen in Amerika gebruikt werd....

Kijk je aansluiting met je ISRA nog eens goed na. Of vervang de telefoonkabel tussen ISRA en modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Ik laat het maar zo aangezien alles nu werkt. :) Als ik er weer problemen mee krijg meld ik me wel weer :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 15:18

Paladin

Play Ball!

Momenteel heb ik een heel vreemd probleem met Online. Ik ben werkzaam bij Shell en daar hebben we om thuis te werken een VPN connectie (win2k). Als ik nu vanuit mijn eigen huis (Online internet) connectie hiermee probeer te maken, kan de server niet connecten ik kan er wel naar pingen maar geen telnet connectie openen. Ga ik 10 minuten laten bij mijn vriendin online die via UPC internet heeft werkt het prima.

Het heeft tot 3 weken geleden altijd perfect gewerkt maar nu dus niet meer, is online bepaalde poorten aan het blocken ik heb echt geen idee waar het probleem kan zitten. Het is ondertussen wel een issue want nu kan ik niet meer thuis werken.

Iemand suggesties of ideeen?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Je werkgever bellen? Ik neem aan dat zij jou aan die VPN zetten, moeten ze ervoor zorgen dat het werkt, desnoods in samenwerking met Online. Je provider is iig niet verantwoordelijk voor VPN etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
Barleone schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:30:
Even mijn problemen:
• 9/10 keer komt mijn stem terug als ik aan de telefoon zit(echo). Handig voor als je je stem kwijt bent.
• Erg vaak last van een stotterende lijn. Zowel met als zonder actieve downloads (o.a. torrents), ook als de pc's uit staan.

• Online geeft als reden op dat de bekabeling tussen het ISRA en het modem (originele KPN kabel; 1 meter) 'zomaar, spontaan' problemen kan gaan geven. Dat lijkt mij een vreemde constatering.
• Op de vraag of ik verder de Online kabeltjes gebruikte tussen modem en telefoon (JA) kreeg ik de tip om die kabeltjes dan maar eens te vervangen.
Oppie schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:16:
• Rotzooien aan de ISRA<->modem kabel lijkt me geen goed plan, want dat is de originele KPN-kabel.
• Kabeltjes tussen modem <-> telefoon heb ik vervangen met kabeltjes die ik nog van KPN had. (splinternieuwe uit 2007 ofzo).
Conclusie: nog steeds een stotterlijn, nog steeds echo.

Ik snap er echter helemaal geen zier van waarom die telco's waardeloze kabeltjes meegeven die je bij het eerste telefoontje naar de helpdesk maar dient te vervangen. :? Wat is dat voor bedrog? Ik wordt gewoon een oor aangenaaid.
Tweede: Hoe krijg ik het ooit voor elkaar om een goede verbinding te krijgen als ik niet wordt voorzien van goede kabels? Waarmee kan ik de kwaliteit bepalen? Koper is toch koper? Dat hoeft toch niet door elfen bij maanlicht te worden gesmeed?
Er is al een keer een monteur geweest en die heeft er naar GEKEKEN en die vond alles prima in orde.
Conclusie2: ben radeloos, wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
En een ander telefoontoestel?
Pagina: 1 2 ... 39 Laatste